Paljonko Omega ilmiö kuluttaa sähköä

arvaus.arvaus

Itse veikkaisin, että mennään reilusti yli 14 000.

16

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaatutkinut

      uusimpien tutkimusteni mukaan ollaan tasossa 15 500.

    • K.Late

      Veikkaisn, että tänä talvena tulee Pohjolan Voiman suunnittelema suuri sähköhäiriö. Sitten mietitään syyllisiä ja syitä jälkeenpäin.

    • Netstux

      Ei ole tullut sähköhäiriötä mutta Tampereella jäivät kymmenettuhannet ilman kaukolämpöä. Ja tuskin se PV häiriötä suunnittelee, omistajana kun on teollisuutta joka ensimmäisenä sähkövajeesta kärsii.

      Tällä hetkellä kuluu 11 000 MW mutta on lauantai. Maanantaina sitten nähdään mikä on vuoden huippulukema.

    • vastapientäpakkasta

      Mielenkiintoista nyt kun kulutus vasta 12 370 MW.
      Tuontisähköä 3 456 MW
      Vientiä 510 MW
      Aluehinta 39,87 €/MWh

    • 108

      "Tuontisähköä 3 456 MW"

      Mielenkiintoista sekin, että aikanaan OL 3 ja Hanhikivi 1 eivät yhteensäkään tule kattamaan edes tavallisen talvilauantain sähkön tuontitarvetta.
      Tuulisähkön tuotanto Suomessa on nyt 108 MW eli se on lähinnä huono vitsi.

    • korkeapaine

      Huomenna mahdollisesti 15 000 MW ylittyy.

    • huono.vitsi

      Suomessa sähkönkulutus nyt 14000 MW, ja kotimaista tuulisähkön tuotantoa 85 MW.

    • 3MW

      Suomessa asennettua on rakennettua tuulisähkökapasiteettia 1000 MW ja tuulisähkön tuotanto nyt 85 MW.
      Jotta Suomi olisi tänään korvannut ydinvoimalansa (sähköntuotanto noin 2700 MW) tuulisähkön tuotannolla, Suomessa pitäisi tänään olla käytettävissä tuulisähkökapasiteettia; noin 32000 MW eli noin 10 000 kpl 3MW tuulimyllyjä.

    • K.Late

      3MW, etkö ala jo kyllästyä itseesi? Eihän kukaan ole ehdottanut tuulivoiman varaan jäämistä, siis sinua lukuunottamatta.

    • 3MW

      " Eihän kukaan ole ehdottanut tuulivoiman varaan jäämistä,"

      Toivottavasti ei ole, en minä ainakaan. Tuulivoiman varaan jättäytyminen olisi järjetöntä.

    • 3MW
    • K.Late

      No et näköjään kyllästy itseesi, vaikka kaikki muut ovat jo....hohhijakkaa.

    • 3MW

      " No et näköjään kyllästy itseesi, vaikka kaikki muut ovat jo"

      Ei voi olla totta. Oletko sinä Late ihan oikeasti kyllästynyt itseesi? Koita hyvä mies ryhdistäytyä.
      Asiaan. Tiesitkö, että Fingidin suunnittelupäällikkö Timo Kaukosen arvion mukaan, Suomessa sähkön maksimituotanto on 11 600 MW. Revi siitä, kun sähkön tarve voi enimmillään olla jotain 15 000 MW.

    • K.Late

      " Revi siitä, kun sähkön tarve voi enimmillään olla jotain 15 000 MW."

      No miksette ole pitäneet huolta siitä, ettei kaikkea varavoimaa laiteta pakettiin. Vielä 2011 Suomen kapasiteetti oli 15600MW ja tääsäkään luvussa ei ollut mukana alle 10MW laitokset.

      Suomen ei kannata käynnisttä lauhdevoimaloita, koska tuontisähkö on niin halpaa. Samalla menetetään varautuminen.

      • sivusta.luettu

        Yksityisten velvollisuus ei ole huolehtia ja kustantaa varavoiman riittävyydestä Suomessa. Ainostaan joillain tuotantomuodoilla velvoitetaan varastoimaan tietty määrä raaka-ainetta.


    • vilu.pieni

      Siellä se 15 000 lepäilee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      254
      2193
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2035
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1760
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1569
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1181
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1170
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1009
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1008
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1003
    10. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      976
    Aihe