Puskista huutelua vai yksityisyyden suojaa ?

luetaankosanaa2

Täällä toistuva "puskista huutelu" syytös saa minut nyt kirjoittamaan.

Olen nimittäin totaalisen kyllästynyt jo siihen !

Foorumin sääntöjen mukaan, jokainen on halutessaan vapaa kirjoittamaan, vaikka joka ikisen viestinsä eri nikillä !

Jokaisen täällä kirjoittavan tulisi se hyväksyä myös !

Sitten siihen toiseen puoleen, eli olemme varmaan kaikki lukeneet siitä, kuinka sosiallinen media on täyttynyt häiriköistä, jotka uhkailevat ja häiriköivät niitä, joiden henkilöllisyys on tiedossa.

Jopa joitain keskustelu palstoja/sosiaalisia medioita on jouduttu sulkemaan näiden häiriköiden vuoksi !

Nyt ilmoitan osaltani kaikille, että minulla ei ole mitään halua eikä aikomustakaan, altistaa itseäni eikä varsinkaan läheisiäni, kaikenlaiselle häiriköinneille ja tappouhkauksille, sun muille häiriköinti toiminnalle !

Tälläkin foorumilla on jo tapauksia, kun häiriköt ovat käyneet asunnoilla ja puhelin numerot on jouduttu vaihtamaan ja sp osoitteet muuttamaan, sun muuta, en edes tiedä mitä kaikkea on jouduttu tekemään !

Joten voisitteko jo vihdoin lopettaa sellaisen kirjoittajan syyllistämisen, joka ei halua altistaa itseään, eikä varsinkaan läheisiään erilaiselle häiriköinnille ?

Sanoinko nyt asian riittävän selvästi ?

Siis toivon todella, että minun ei tarvitse enää päivästä päivään toistaa näitä samoja sanoja !

35

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maailman ihmisille maailmassa on iki omat säännöt ja direktiivit, mutta itseään uskosta osalliseski sanovalla on taas JUMALAN antamat säännökset;

5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
      6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
      7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

Raamatussa on jopa varoituksia mukautumista maailman menoon / puskasta kirjoitteluun.

Jompaan joukkoon kuulunet, molempiin et kuulu et.

• Markku-paska-lievonen on niin ylpeä että hän haluaisi että kaikki olisi samanlaisia kuin hän.

Mulle on ihan sama: olen Sari Mäkinen. Sukunimeni ei ole alkuperäinen vaan rakkaalta aviomieheltäni saatu.

Minulla ei ole mitään hävettävää.

Markulla on-hänen syytöksensä, nikin alla kirjoittavia kohtaan.

Tämän foorumin tarkoitus on että jokaisella on nikki.

• tomumaja.eikirj

Ethän sano pakkakuntaasi. Muuten mikä sulla on Markkua vastaan, huomasin?

• Minä taas tykkään tuoda tuon kuvani, näkkee siitä joten kuten että ikämies ainakin. Olen minäkin antanut nimeni ja osoitteenikin, puhelimen. on niitä ystäviäkin tullut. Jos on mitä siitä seurannut jottain ne on unohdettu, jos Taivas unohtaa ei silloin ole oikeutta mennä norkkimaan enää .

• Lightning_Star

"Raamatussa on jopa varoituksia mukautumista maailman menoon / puskasta kirjoitteluun."

Niinkö? --- meillä taitaa olla jotkin eri painokset raamatusta kun ei puskakirjoittelusta ole mainittu mitään siinä painoksessa mikä minulla on.

Miltä kuulostaisi oikeudenmukaisuus ja lähimmäisen rakkaus? Tarkoitan mikä siinä, valkeudessa elämisessä on todellisesti tärkeää.
        Kuka ne sydämenaivoitukset mittaa todellisesti? ja tuleeko ne tuoda miten esiin?

• Todella haluatko itse lukea Sanaa;

9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja SUUN TUNNUSTUKSELLA/suun tunnustuksella pelastutaan.

Mikä on suuntunnustus? ja miten se tapahtuu todellisuudessa?

• Jumalattomalle ihmiselle ei kuulu mitkään suun tunnustukset. Hän on vapaa tästä kuten kaikesta muustakin. Mutta,- miten on sinun laitasi?Sensuroitko vaiko uskotko?

• PIMEYSvaiVALKEUS

Suun tunnustus on JEESUKSEN TUNNUSTAMINEN HERRANA JA JUMALANAAN -ihmisten edessä. Jotkut nimittäin vieläkin häpeää Häntä ja Hänen nimensä tunnustamista...samoin JEESUSKIN on uhannut tekevänsä Taivasten portilla, jolla vain Hänellä on avain ja valtuus valita sisälletulijat.
        Hänen nimeään hävenneet ja Jumalanaan tunnustamatta jättäneet, jäävät portilla myös Jeesuksen häpeämäksi...

• luetaankosanaa2
        markkulievonen kirjoitti:

Jumalattomalle ihmiselle ei kuulu mitkään suun tunnustukset. Hän on vapaa tästä kuten kaikesta muustakin. Mutta,- miten on sinun laitasi?Sensuroitko vaiko uskotko?

Sinulla on nyt lähtenyt ihan lapasesta jo Markku !

Alat jo lisäilemään omiasi Raamatun ilmoitukseenkin, kun kirjoitatseuraava:

" Raamatussa on jopa varoituksia mukautumista maailman menoon / puskasta kirjoitteluun. "

Näytäpä Sanasta se, missä siellä kielletään "puskasta kirjoittelu" !

Olet taas kerran kehitellyt ihan itse ja omasta päästäsi sellaisen Sanan tulkinnan, jota et oikeasti sieltä löydä !

Sitten on aivan eri asia kokonaan se, että uskova tunnustaa uskonsa !

Käittääkseni jokainen ihminen, joka on tekemisissä kanssani tietää minun olevan uskovainen, sitä ei tarvitse toitottaa, vaan se tieto leviää toitottamattakin, eli kun vain todistaa ja perustaa elämänsä Raamattuun ja sen sanoihin, niin kyllä kaikki asia tietävät, jopa ne joiden en ehkä tiennyt tietävän !

Raamattu ei käske huutelemaan ja meuhkaamaan pitkin ja poikin, että minä olen uskovainen, lue edes vähän Ramattua Markku:

1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Uskova siis tunnistetaan kyllä, ja yleensä se siis menee niin, että kun Jumala kutsuu jotakuta ihmistä, niin se ihminen etsityy ITSE uskovan luo kyselemään, ihan kuten tuossa Sanankohdassa sanotaan ja kehoitetaan !

Sen Kristuksen Jeesuksen Jumalani sydämissä pyhittämisen kautta me olemme ja toimimme Valoina ja elävinä todistuksina !

Mikä muu on väkevämpi todistus, kuin Totuudessa ja pyhityksessä elävä uskova ?

Eli katteetonta sananhelinää ovat monet uskosta osattomat kuulleet jo enemmän kuin tarpeeksi, oikean Uskon tulisi näkyä tekoina Uskovan elämässä ja sen kautta !

Joten Markku lopeta oman sielusi tuotosten väittäminen Jumalaan tahdoksi !

Ja lopeta siis Sanan eli Jumalan tahdon vääristelysi !

• markku.lievonen
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

Sinulla on nyt lähtenyt ihan lapasesta jo Markku !

Alat jo lisäilemään omiasi Raamatun ilmoitukseenkin, kun kirjoitatseuraava:

" Raamatussa on jopa varoituksia mukautumista maailman menoon / puskasta kirjoitteluun. "

Näytäpä Sanasta se, missä siellä kielletään "puskasta kirjoittelu" !

Olet taas kerran kehitellyt ihan itse ja omasta päästäsi sellaisen Sanan tulkinnan, jota et oikeasti sieltä löydä !

Sitten on aivan eri asia kokonaan se, että uskova tunnustaa uskonsa !

Käittääkseni jokainen ihminen, joka on tekemisissä kanssani tietää minun olevan uskovainen, sitä ei tarvitse toitottaa, vaan se tieto leviää toitottamattakin, eli kun vain todistaa ja perustaa elämänsä Raamattuun ja sen sanoihin, niin kyllä kaikki asia tietävät, jopa ne joiden en ehkä tiennyt tietävän !

Raamattu ei käske huutelemaan ja meuhkaamaan pitkin ja poikin, että minä olen uskovainen, lue edes vähän Ramattua Markku:

1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Uskova siis tunnistetaan kyllä, ja yleensä se siis menee niin, että kun Jumala kutsuu jotakuta ihmistä, niin se ihminen etsityy ITSE uskovan luo kyselemään, ihan kuten tuossa Sanankohdassa sanotaan ja kehoitetaan !

Sen Kristuksen Jeesuksen Jumalani sydämissä pyhittämisen kautta me olemme ja toimimme Valoina ja elävinä todistuksina !

Mikä muu on väkevämpi todistus, kuin Totuudessa ja pyhityksessä elävä uskova ?

Eli katteetonta sananhelinää ovat monet uskosta osattomat kuulleet jo enemmän kuin tarpeeksi, oikean Uskon tulisi näkyä tekoina Uskovan elämässä ja sen kautta !

Joten Markku lopeta oman sielusi tuotosten väittäminen Jumalaan tahdoksi !

Ja lopeta siis Sanan eli Jumalan tahdon vääristelysi !

>Näytäpä Sanasta se, missä siellä kielletään "puskasta kirjoittelu" !<

20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

Vastakohta;

5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.

6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.

7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

Kerro miten voi olla yhteyttä keskenämme, jos puskassa huhuilet tuntemattomana?

• luetaankosanaa2
        markku.lievonen kirjoitti:

>Näytäpä Sanasta se, missä siellä kielletään "puskasta kirjoittelu" !<

20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

Vastakohta;

Kerro miten voi olla yhteyttä keskenämme, jos puskassa huhuilet tuntemattomana?

Tuossa puhutaan nyt Uskovien yhteydestä ja siten siis Seuirakunta yhteydestä.

Tämä foorumi ei ole mikään Seurakuntayhteys !

Lisäksi olen jo sanonut, että te olette harhaopettajia, ja olen enemmän kuin vain kaksi kertaa teitä varoittanut ja muutkin veljet ovat teitä varoittaneet, mutta te jatkatte toimintaanne, ja minä ainakin olen alkanut toimia Sanan ohjeen mukaan, eli kohtelen teitä uskosta osattomina tätä nykyä !

Matt. 18:17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

Joten älä lainaa väärää Sanankohtaa, Totuuteen uskovalla ja sitten harhaopettajalla ei Sananmukaan ole yhteyttä !

2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?

Siis te olette pimeydessä, me valkeudessa, eli meillä ei voi olla yhteyttä Sanan mukaan, siis yhteys on Hengen yhteys, eikä Henki opeta valhetta, eikä varmasti kehoita valhetta opettamaan ja levittämään !

Joten taas meni ihan pieleen Markku !

• tomumaja.eikirj

Uskovan etuokeuteen kuluu Jumalan antama suojelus elämässä.

9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". -Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
      10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
      11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
      12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.

• luetaankosanaa2

Luetaanko taas Sanaa Tomumaja ?

5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
        6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

Mikä on tuon Sanankohdan sanoma uskovalle ?

No, se, että jos jo etukäteen tietää jostain koituvan turhia ongelmia, ei niitä tule ITSE aiheuttaa silloin !

• tomumaja.eikirj

Tottakai pitää ittestä välittää. Saat kyllä selittää sen mulle.

• tomumaja.eikirj
        tomumaja.eikirj kirjoitti:

Tottakai pitää ittestä välittää. Saat kyllä selittää sen mulle.

Lähti viesti varkain, mulla minikone 9 tuuman näyttöllä, huono näkö, siksi en pysty tällä kirjautumaan. isompi kone ei vapaana.

• markku.lievonen

Luetaanko taas Sanaa Tomumaja ?

5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
        6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

Mikä on tuon Sanankohdan sanoma uskovalle ?

No, se, että jos jo etukäteen tietää jostain koituvan turhia ongelmia, ei niitä tule ITSE aiheuttaa silloin !

9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". -Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.

11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.

Etkö koskaan voi sanoa ;Aamen toisen ihmisen viestiin? Viestiin, jossa oli vain JUMALAN varjeluksesta todistavia ilmoituksia. Lue joskus itsellesi; Luetaanko Sanaa ja ihan kirjaimellisesti.

• luetaankosanaa2

Etkö koskaan voi sanoa ;Aamen toisen ihmisen viestiin? Viestiin, jossa oli vain JUMALAN varjeluksesta todistavia ilmoituksia. Lue joskus itsellesi; Luetaanko Sanaa ja ihan kirjaimellisesti.

Jos minä ensin kirjoitan, että en halua aiheuttaa itselleni ongelmia turhaan !

Ja siihen vastataan siten, että me olemme Jumalan varjelluksessa, niin silloin viitataan siihen, että minä en luota Jumalan varjellukseen !

Siihen minä vastaan Sanalla, että ei pidä aiheuttaa itsellen ongelmia, eli ei tule kiusata Herraa, eikä teettää Hänelle turhaa työtä.

Siis Jumala on antanut minullekin sen ymmärryksen mikä minulla on, ja minun siis ei tule toimia sitä Jumalan antamaa ymmärrystä vastaan, aiheuttaen itselleni turhia ongelmia, ja siten Herralle turhaa työtä.

Tuollaista toimintaa siis sanotaan tuossa Sanankohdassa Herran kiusaamiseksi, ja sitä en halua tehdä todellakaan !

Joten älä heittäänny ihan tyhmäksi ja ymmärtämättömäksi Markku !

• markku.lievonen

Ja siihen vastataan siten, että me olemme Jumalan varjelluksessa, niin silloin viitataan siihen, että minä en luota Jumalan varjellukseen !

Siihen minä vastaan Sanalla, että ei pidä aiheuttaa itsellen ongelmia, eli ei tule kiusata Herraa, eikä teettää Hänelle turhaa työtä.

Siis Jumala on antanut minullekin sen ymmärryksen mikä minulla on, ja minun siis ei tule toimia sitä Jumalan antamaa ymmärrystä vastaan, aiheuttaen itselleni turhia ongelmia, ja siten Herralle turhaa työtä.

Tuollaista toimintaa siis sanotaan tuossa Sanankohdassa Herran kiusaamiseksi, ja sitä en halua tehdä todellakaan !

Todellisuus on, josta voisi tehdä väitöskirjasenkin. Aloittaja ,- sinä,- et usko alkuunkaan tähän opetukseen;

Kaikki mielikuvasi sotii tuota vastaan. Juuri tuohon liittyykin, miten viihdyt puskassa huutelijana. Et uskolla tulla valkeuteen,- ja luottaa JUNMALAN varjelukseen. Lapsikin tämän havainnoi ja ymmärtää.

Koko aloitukseis kumpuaa siitä kun tilanteesi puskasta huutelinjana alkoi ahdistaa.

• "luetaanko.sanaa2"

Kenelle nämä jakeet on sitten tarkoitettu?

• markku.lievonen

>>Jos minä ensin kirjoitan, että en halua aiheuttaa itselleni ongelmia turhaan !<<

Puskasta huutelijanako,- järkeillen ja laskelmoiden, kuvittelet olevasi JUMALAN varjeluksessa?
        Todellisuudessa kiellät suuntunnuksen, laskelmoimalla asioita.Näin yksinkertainen tämä asia on. Taas kukaan ei vaadikkaan sinulta uskosi tunnustamista. Koko usko on omakohtainen asia kuin omien unien näkeminen.

Pyrin vain tuomaan esille LUETTUA SANAA.

• KirkastuuKirkastumistaan

Nyt seuraa markkulievoselle, jumalan.petelle ym heidän seuraajilleen samat Sanat, mitkä Jumalan kansa ISRAEL tullee piakkoin kuulemaan/näkemään todeksi. Tässä teille vähän yömyssyä, Pyhässä Hengessä:

"Mutta sinä päivänä Minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. Ja Minä vuodatan Daavidin suvun päälle armon ja rukouksen Hengen, he katsovat MINUUN, jonka he OVAT LÄVISTÄNEET..(Sakarja12:10 Rk33)

"..Sen kolmannen osan Minä vien TULEEN; Minä sulatan heidät niinkuin hopea sulatetaan, koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan.
        He huutavat AVUKSI MINUN NIMEÄNI, MINÄ vastaan heille.
        MINÄ sanon: "Se on Minun kansani, ja se sanoo: "HERRA, MINUN JUMALANI".(sakarja13:9)

HERRAN, MEIDÄN JUMALAMME SANAT OVAT SELKEITÄ SANOJA, kuin hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.(ps12:7)
        Lienee selväksi tullutta?

• luetaankosanaa2
        tomumaja- kirjoitti:

"luetaanko.sanaa2"

Kenelle nämä jakeet on sitten tarkoitettu?

Tomumaja, ne on tarkoitettu Jumalan lapsille !

Mutta juuri noihin sanoihinhan saatana viittasi:

9 Niin hän vei hänet Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas;
        10 sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, että he varjelevat sinua',
        11 ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        12 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
        13 Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut, poistui perkele hänen luotaan ajaksi.

Etkö tajua tästä, että vaikka Herra lupaa meitä suojella, ei meidän tule tahallamme aiheuttaa ongelmia itsellemme !

Siis on hyvä lukea Sanaa laajemmin, eikä vain muutamaa kohtaa tai tehdä yhden kohdan perusteella vääriä päätelmiä.

Minä tiedän jo, että minua tullaan jossakin vaiheessa vainoamaan uskoni vuoksi, eikä turhaan nytkin päälleni hyökkää useampi ihminen, sillä kun pidän Totuudesta kiinni, niin tulen sen kautta vihatuksi, kuten olen tälläkin tullut vihatuksi !

Mutta minä en siis halua kiusata Herraa siten, että ITSE aiheuttaisin ongelmia, kyllä niitä tulee ihan tarppeksi ilman sitä, että niitä itse aiheutan !

Olen nähnyt uskovia, jotka omilla toimillaan nähdäkseni ihan tahallisesti ovat keränneet ongelmia päälleen, jotta he näyttäisivät oikein pyhiltä uskovilta joita vainotaan !

Siis ei heitä vainota oikeasti heidän hyvien töidensä vuoksi, vaan omien pahojen eli väärien toimiensa vuoksi !

Mutta he siis haluavatkin tulla vainotuiksi, että näyttäisivät uskovien keskuudessa vähän paremmilta !

1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

Mutta Tomumaja, kannattaa siis lukea Sanaa laajemmin, sillä kaikki siellä liittyy toisiinsa ja toiset Sanankohdat selventävät toista, ihan kuten nyt se saa-tanan kiusaamis kohta selventää sitä, että uskovan ei tule kerätä ongelmia itselleen, vaikka meillä on Herran suojellus ja varjellus !

Eli sitä varjellusta ei tule käyttää väärin ja siten ei siis tule kiusata Herraa !

• tomumaja-eikirj

Tomumaja, ne on tarkoitettu Jumalan lapsille !

Mutta juuri noihin sanoihinhan saatana viittasi:

9 Niin hän vei hänet Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas;
        10 sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, että he varjelevat sinua',
        11 ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        12 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
        13 Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut, poistui perkele hänen luotaan ajaksi.

Etkö tajua tästä, että vaikka Herra lupaa meitä suojella, ei meidän tule tahallamme aiheuttaa ongelmia itsellemme !

Siis on hyvä lukea Sanaa laajemmin, eikä vain muutamaa kohtaa tai tehdä yhden kohdan perusteella vääriä päätelmiä.

Minä tiedän jo, että minua tullaan jossakin vaiheessa vainoamaan uskoni vuoksi, eikä turhaan nytkin päälleni hyökkää useampi ihminen, sillä kun pidän Totuudesta kiinni, niin tulen sen kautta vihatuksi, kuten olen tälläkin tullut vihatuksi !

Mutta minä en siis halua kiusata Herraa siten, että ITSE aiheuttaisin ongelmia, kyllä niitä tulee ihan tarppeksi ilman sitä, että niitä itse aiheutan !

Olen nähnyt uskovia, jotka omilla toimillaan nähdäkseni ihan tahallisesti ovat keränneet ongelmia päälleen, jotta he näyttäisivät oikein pyhiltä uskovilta joita vainotaan !

Siis ei heitä vainota oikeasti heidän hyvien töidensä vuoksi, vaan omien pahojen eli väärien toimiensa vuoksi !

Mutta he siis haluavatkin tulla vainotuiksi, että näyttäisivät uskovien keskuudessa vähän paremmilta !

1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

Mutta Tomumaja, kannattaa siis lukea Sanaa laajemmin, sillä kaikki siellä liittyy toisiinsa ja toiset Sanankohdat selventävät toista, ihan kuten nyt se saa-tanan kiusaamis kohta selventää sitä, että uskovan ei tule kerätä ongelmia itselleen, vaikka meillä on Herran suojellus ja varjellus !

Eli sitä varjellusta ei tule käyttää väärin ja siten ei siis tule kiusata Herraa !

En ota tuohon raamatun paikkan enää kantaa jonka laitoin aloitukseesi.

>>Minä tiedän jo, että minua tullaan jossakin vaiheessa vainoamaan uskoni vuoksi, eikä turhaan nytkin päälleni hyökkää useampi ihminen, sillä kun pidän Totuudesta kiinni, niin tulen sen kautta vihatuksi, kuten olen tälläkin tullut vihatuksi !<<

Minun kauttani ei kukaan tule vihatuksi foorumilla, se on varmaa. Kyllä en tulevaa yötäni kai nukkuisi jos viha olisi minussa syvämmessäni. Jeesus on syvämmessäni Isän kanssa eikä sinne silloin ole vihalla asiaa. Varmistin vain, en kyllä uskokkaan että pidät niin että vihaan sinua.

• luetaankosanaa2
        tomumaja-eikirj kirjoitti:

En ota tuohon raamatun paikkan enää kantaa jonka laitoin aloitukseesi.

>>Minä tiedän jo, että minua tullaan jossakin vaiheessa vainoamaan uskoni vuoksi, eikä turhaan nytkin päälleni hyökkää useampi ihminen, sillä kun pidän Totuudesta kiinni, niin tulen sen kautta vihatuksi, kuten olen tälläkin tullut vihatuksi !<<

Minun kauttani ei kukaan tule vihatuksi foorumilla, se on varmaa. Kyllä en tulevaa yötäni kai nukkuisi jos viha olisi minussa syvämmessäni. Jeesus on syvämmessäni Isän kanssa eikä sinne silloin ole vihalla asiaa. Varmistin vain, en kyllä uskokkaan että pidät niin että vihaan sinua.

Ole ihan rauhassa en vihaa sinua !

Enkä vihaa ketään täällä, en edes niitä jotka vainoavat minua ja jotka olen paljastanut Sanan kautta harhaopettajiksi !

Minulla siis ei ole mitään vihaa ketään kohden, jokainen harhaopettajakin on ihminen, ja siten nuo Totuudesta eksyneet varsinkin tarvitsisivat apua, mutta harvaa heistä voi auttaa, ikävä kyllä, ja siksi olen niin monesti sanonut olevani murheissani, siis heidän ja heidän tilansa tähden olen suruissani, heitä on mahdotonta auttaa ! :(

Minä saan itse siis vihaa päälleni, mutta minä en vihaa ketään vaan säälin vain !

Sanakin sanoo:

Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

Mutta tuotakaan vihasta vapaata olotilaa ei voi itsestään puristaa, vaan se tulee juuri sitä kautta, että näkee toisten olevan avun tarvitsijoita ja useimmat tarvitsisivat sitä apua oikein kipeästi, mutta senkin olen oppinut, että kaikkia ei voi auttaa !

Toisaalta koen itseni kylväjäksi, eli kylvän Sanaa, ja Herra vain voi antaa sille sitten kasvun aikanaan, mutta minä en tiedä enkä näe, mikä itää ja mikä ei, mutta en silti lopeta kylvämistäni, vaan kylvän toivossa kuitennkin, vaikka näyttäisi kuinka toivottomalta välillä !

Mutta vihaa ette minusta löydä, vaikka joskus erittäin harvoin voin vihastua, kun joku toimii täälläkin niin totaalisen väärin jotakin toista kohtaan.

Siis vihastuminen on vain tunne purkaus, ja Jeesuskin vihastui, eli se ei ole syntiä, mutta vihan säilyttäminen sydämessä on uskovalta kielletty.

• luetaankosanaa2

>>Jos minä ensin kirjoitan, että en halua aiheuttaa itselleni ongelmia turhaan !<<

Puskasta huutelijanako,- järkeillen ja laskelmoiden, kuvittelet olevasi JUMALAN varjeluksessa?
        Todellisuudessa kiellät suuntunnuksen, laskelmoimalla asioita.Näin yksinkertainen tämä asia on. Taas kukaan ei vaadikkaan sinulta uskosi tunnustamista. Koko usko on omakohtainen asia kuin omien unien näkeminen.

Pyrin vain tuomaan esille LUETTUA SANAA.

Lopeta jo valehtelusi !

Olet vain katkera minulle, kun olen touhusi ja harhaoppisi paljastanut !

Nyt hyökkäilet tavalla ja toisella päälleni, eli muuntelet totuutta ja Sanaakin, päästäksesi minua haukkumaan ja mustamaalaamaan !

Eikö sinua itseäsi yhtään hävetä tämä touhusi, eikö omatuntosi kolkuta yhtään ?

Siis toimintasi on niin läpinäkyvää, etkö itse sitä tajua !

Paljastat vain itsesi ja katkeruutesi tällä tavalla, ja jäät yhä uusista valheistasi vain kiinni, eli pahennat vain tilannettasi entisestään !

Minua alkaa taas käydä sinua sääliksi !

• SNIPER.from_bushes

Richard Wurmbrand: "Valmistautuminen maanalaiseen seurakuntaan":

- no names; no photos; changing places and ways all the time .. and so on.

Leo Meller, Patmossäätiön toiminnanjohtaja, evp.: "Jumalan salakuljettajaksi
      nimetty Veli Andreas kirjoitti kirjan kutsumuksestansa. "Piikkilanka ei pidätä"
      merkitsi minulle enemmän kuin pelkän kirjamenestyksen otsikkoa.

http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/89/leo_meller_tanaan_-_richard_wurmbrandin_jalkojen_juuressa_(1)

Veli Andreas oli vieraana Päivyen ja minun häissäni Beetlehemissä. Onnittelupuheessansa Veli Andreas kuvaili mitä oli Pyhässä Hengessä saanut ymmärtää elämäni ja palvelutyöni suhteen. Hän puhui näkemästänsä vuoresta Hengen maailmoissa, vuoresta, joka rakentui voitoista suljettujen kansojen ja
      maitten saavuttamisessa Jumalan Sanalla.

Juttelimme myöhemmin hänen sanojensa sisällöstä. Veli Andreas tiesi yhtä ja
      toista elämästäni ja työstäni, oikeudenkäynneistä ja vankilastakin, jotka kaikki
      olivat seurausta Jumalan Sanan ja marttyyri- sekä juutalaisavun
      salakuljettamisesta itärajojen ylitse.

Kiitin Veli Andreasta jälleen kerran hänen vaikutuksestansa elämäni kurssien muotoutumisessa. Ja kiitin siitä, että juuri hänen eräästä uutiskirjeestänsä
      olin lukenut nimen Richard Wurmbrand.

Veli Andreaan esimerkki vaikutti siihen, että hinnalla millä hyvänsä tahdoin
      olla viemässä Jumalan Sanaa rajojen ylitse - vaikka salakuljettamalla.

Kuitenkin vasta Richard Wurmbrandin löytäminen Veli Andreaan tekstien kautta
      loi minuun vallankumouksellisen käsityksen rajoista, joiden takana miljardit ihmiset elävät estettyinä pääsemästä osallisiksi Jumalan Sanan vapaasta liikkeestä heidän suuntaansa."

• vaintuttujenseurassa

Uskoaan ei kannata tunnustaa kuin omassa seurakunnassa tuttujen kesken. Kyllä ikävyyksiä on tiedossa, jos tuntemattomien kanssa alkaa uskostaan puhua. Netissä on aivan liikaa tuntemattomai ihmisiä.

• sisällinensanoma

Tekstin sisältö on tärkein. Jumala kyllä tietää, kuka on kirjoittanut ja mitä. Jokainen saa sen mukaan, mitä sydämessään on tuottanut. Ketä Jumala rakastaa, häntä myös kurittaa, aina tarpeen mukaan.

Täällä netissä oiomme toisiamme tämän tästä, joko tietoisesti tai tietämättämme. Milloin Jumalan, Pyhän Hengen, Jeesuksen tai näiden kaikkien kolmen nimissä. Jotkut katsovat oman järkensäkin riittävän oikomisiin. Se mikä on tapahtuakseen, se todellakin tapahtuu. Kukin saamme ansiomme mukaan, ja jos armoa ei olisi, epäilenpä vahvasti, että kirjoittelut loppuisivat lyhyeen. Jumala on pitkämielinen ja kärsivällisyydessään ihmeellinen. Meiltä odotettaneen samaa, hyvää tahtoa ja oikeaa asennetta toista luotua kohtaan. Vaikka tietämisen ja opin suhteen häviäisimmekin, rakkaudellisen asenteen ja anteeksiannon avulla on vielä mahdollisuus voittaa.

• tuleeharkitatarkoin

Kyllä ihmisen tulee tarkoin harkita missä tilanteessa paljastaa itsensä ja missä ei. Vainoaminen on varmaa, jos ei ajattele asiaa loppuun saakka. Tiedän monia, jotka ovat joutuneet vainotuksi uskonsa tähden ja syystä kun ovat toimineet typerästi. Muistan hyvin kun aikoinaan rippipappini sanoi osuvasti, mene kammioosi ja usko siellä.

• harkitaanvielä
        tuleeharkitatarkoin kirjoitti:

Kyllä ihmisen tulee tarkoin harkita missä tilanteessa paljastaa itsensä ja missä ei. Vainoaminen on varmaa, jos ei ajattele asiaa loppuun saakka. Tiedän monia, jotka ovat joutuneet vainotuksi uskonsa tähden ja syystä kun ovat toimineet typerästi. Muistan hyvin kun aikoinaan rippipappini sanoi osuvasti, mene kammioosi ja usko siellä.

Miten sitä puskassa voisi elää? Näytellä koko elämänsä. Rankempaa kuin tulla vainotuksi?

• >>Sitten siihen toiseen puoleen, eli olemme varmaan kaikki lukeneet siitä, kuinka sosiallinen media on täyttynyt häiriköistä, jotka uhkailevat ja häiriköivät niitä, joiden henkilöllisyys on tiedossa.<<

Ihmettelen miten vähän sinulla on tietoa todellisuudesta,- fiktiivisestä kuvituksistasi paljonkin.

Niin, todellisuus on, miten tunnistettavissa oleva ihminen on turvattu myös netissä,- myös virkavallan puolesta. Juuri tunnistettavuus antaa virkavallalle avaimet puuttua ongelmia tuotavaan tilanteeseen esim. herjaamiseen tms. Esim. sinua puskakirjoittaja voi jokainen herjata oikein olan takaa ja virkavalta ei ala edes tutkimaan,- koska ei ole mitään tutkimista ajatellen henkilöön kohdistuvaa herjausta tms.

Taas tunnistettavaa henkilö kohtaan tehdyt herjat aktivoi jo viranomaisten tutkimuksen.On omakohtaista kokemusta. Lisäksi ajattelen poliisin / tutkijoidenkin asemaa eli jos kirjoittelisin itse herjaavasti, niin poliisi saa yhteyden minuun erittäin helposti ja näin säästäen poliisien aikaa.

Juuri noihin tekijäihin / todellisuuteen liittyen en ole kokenut enää yhtään herjausta tms aloittaessani kirjoittaa tunnistettavasti. Todellisuudessa rikokseen syyllistyneet ihmisetkin tiedostavat, miten nettiä /kirjoittajia virkavallan on erittäin helppo seurata. Tarvittaessa meitä seurataan erittäin tarkasti,- jos on aihetta.

• luetaankosanaa2

Kuinka vähän sinä ymmärsit sitä, mitä kirjoitin !

Olen täällä sanonut, että vaikka lokaa tulee niskaani, se ei haittaa minua, kukin kyllä aikanaan niittää sen, mitä on kylvänyt !

Se mistä olin huolissani, että itse ja varsinkin läheiseni joutuisivat käytännön elämässään kärsimään häiriköinneistä !

Olen sujuvasti ottanut siis sitä lokaa niskaani, täällä ja muilla foorumeilla ja olen tottunut jo siihen, mutta oikeastaan se loka ja saasta ei jää minun niskaani, kun en sitä itseeni ota, vaan se menee Herran niskaan !

Siis kun Saul, myöhemmin Paavali vainosi seurakuntaa, niin Herra Jeesus sanoi hänelle, "Saul Saul, miksi vainoat Minua" ?

Minä en siis itseni vuoksi ole nuhdellut teitä vääristä toimistanne minuakin kohtaan, vaan teidän itsenne vuoksi, sillä te ette edes ymmärrä sitä, mitä teette ja itsellenne aiheutatte väärillä toimillanne !

Sitten Markku, San ei kehoita uskovaa oikeustoimiin, vaan päinvastoin välttymään sellasilta toimilta:

Matt. 5:25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.

Luuk. 12:58 Kun kuljet riitapuolesi kanssa hallitusmiehen eteen, niin tee matkalla voitavasi päästäksesi hänestä sovussa eroon, ettei hän raastaisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei oikeudenpalvelija heittäisi sinua vankeuteen.

Uskovan ei tule käydä oikeutta, eikä varsinkaan uskosta osattomien edessä !

1 Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
        2 Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
        3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
        4 Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina, nekö te asetatte tuomareiksi, jotka ovat halveksittuja seurakunnassa?
        5 Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?
        6 Vaan veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä uskottomain edessä!
        7 Teille on jo yleensä vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne? Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne?
        8 Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljien.
        9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Taas tuli ilmi ymmärtämättömyytesi Markku, kuinka monta kertaa vielä haluat näin käyvän ?

• luetaankosanaa2 kirjoitti:

Kuinka vähän sinä ymmärsit sitä, mitä kirjoitin !

Olen täällä sanonut, että vaikka lokaa tulee niskaani, se ei haittaa minua, kukin kyllä aikanaan niittää sen, mitä on kylvänyt !

Se mistä olin huolissani, että itse ja varsinkin läheiseni joutuisivat käytännön elämässään kärsimään häiriköinneistä !

Olen sujuvasti ottanut siis sitä lokaa niskaani, täällä ja muilla foorumeilla ja olen tottunut jo siihen, mutta oikeastaan se loka ja saasta ei jää minun niskaani, kun en sitä itseeni ota, vaan se menee Herran niskaan !

Siis kun Saul, myöhemmin Paavali vainosi seurakuntaa, niin Herra Jeesus sanoi hänelle, "Saul Saul, miksi vainoat Minua" ?

Minä en siis itseni vuoksi ole nuhdellut teitä vääristä toimistanne minuakin kohtaan, vaan teidän itsenne vuoksi, sillä te ette edes ymmärrä sitä, mitä teette ja itsellenne aiheutatte väärillä toimillanne !

Sitten Markku, San ei kehoita uskovaa oikeustoimiin, vaan päinvastoin välttymään sellasilta toimilta:

Matt. 5:25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.

Luuk. 12:58 Kun kuljet riitapuolesi kanssa hallitusmiehen eteen, niin tee matkalla voitavasi päästäksesi hänestä sovussa eroon, ettei hän raastaisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei oikeudenpalvelija heittäisi sinua vankeuteen.

Uskovan ei tule käydä oikeutta, eikä varsinkaan uskosta osattomien edessä !

1 Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
        2 Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
        3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
        4 Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina, nekö te asetatte tuomareiksi, jotka ovat halveksittuja seurakunnassa?
        5 Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?
        6 Vaan veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä uskottomain edessä!
        7 Teille on jo yleensä vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne? Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne?
        8 Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljien.
        9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Taas tuli ilmi ymmärtämättömyytesi Markku, kuinka monta kertaa vielä haluat näin käyvän ?

>>Olen täällä sanonut, että vaikka lokaa tulee niskaani, se ei haittaa minua, kukin kyllä aikanaan niittää sen, mitä on kylvänyt !<<

Tuo fiktiivinen kuvituyksesi yhdessä luulemisen kanssa tekee melkoisen kepposen.Aivan samansuuntainen mielikuva kun moni mies ahdistuu / reagoi kun kritisoi automerkkiä, joka sattuu tällä miehellä olemaan. Niin, vaikka kritisoija ei tiedosta koko asiaa.
        Aikoinaan, vielä nimimerkki keskusteli toisella nimimerkillä,- puskasta itsensä kanssa.

No, ihmisen fiktiivisellä mielikuvituksella ei todella ole rajoja. Jopa todellisuuden raja on hämärtynyt.

• luetaankosanaa2
        markkulievonen kirjoitti:

>>Olen täällä sanonut, että vaikka lokaa tulee niskaani, se ei haittaa minua, kukin kyllä aikanaan niittää sen, mitä on kylvänyt !<<

Tuo fiktiivinen kuvituyksesi yhdessä luulemisen kanssa tekee melkoisen kepposen.Aivan samansuuntainen mielikuva kun moni mies ahdistuu / reagoi kun kritisoi automerkkiä, joka sattuu tällä miehellä olemaan. Niin, vaikka kritisoija ei tiedosta koko asiaa.
        Aikoinaan, vielä nimimerkki keskusteli toisella nimimerkillä,- puskasta itsensä kanssa.

No, ihmisen fiktiivisellä mielikuvituksella ei todella ole rajoja. Jopa todellisuuden raja on hämärtynyt.

Taas mustamaalaat minua valheiden kautta, minä en toimi kuten sinä kai sitten toimit, eli keskustelet siis varmaan ihan itse itsesi kanssa !

Minulle ei tulisi mieleenkään tuollainen, mutta kun sinulla se on mielessä, ja ehkäpä sitten olet niin toiminutkin ? niin silloinhan sinä luulet minun toimivan samoin !

Tuo on ihan yleinen toimintamalli !

Siis puolisoansa pettävä, usein pelkää sen puolisonkin pettävän häntä itseään ja on kovasti mustasukkainen siksi !

Siis se joka syyllistyy itse johonkin väärään toimintaan, se pelkää muidenkin toimivan samoin, kuin hän itse toimii !

Mutta voisitko siis lopettaa nämä mustamaalaus yrityksesi ja valheittesi levittämiset ???

Se on siis syntiä, ja nyt elät synnissä vihaten esim. minua pahasti katkeroituneena !

• Mielestäni aloitus oli asiallinen. Se taas on epäasiallista kun vaaditaan nikeillä kirjoittajia paljastamaan oikean nimensä, varsinkin jos tuomitsija/arvostelija itsekin on aikaisemmin vuosikaudet kirjoittanut nikillä.

Suullisen uskontunnustuksen voi antaa kasvotusten ystävilleen, kavereille, työtovereille ja naapureilleen, niin halutessaan.

Se ei suinkaan tarkoita että on Herran Jeesuksen kieltäjä jos foorumissa ei paljasta omaan nimeään. Edelleenkin valtaosa (yli 97%) kaikista kirjoittajista kirjoittaa nikeillä, eikä omalla nimellä. Näin on jokaisessa foorumissa missä olen käynyt (niin myös kristillisissä foorumeissa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      181
      7487
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      87
      3387
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2365
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      69
      1512
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      370
      1458
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1363
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1356
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1081
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1030
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1028
    Aihe