...eli tällaista mieltä Soini on Svenska Dagbladetin (ruotsi) haastettelussa:
...."Vi ser på situationen (maahanmuutto) med stort allvar, men för mig personligen har invandringen aldrig stått högt på listan, jag är mer av en EU-skeptiker."
Eli:
Puolueessa/minä katsomme huolestuneena tätä tilannetta, MUTTA MULLE EI MAAHANMUUTTOASIA OLE KOSKAAN OLLUT NIIN TÄRKEÄ ASIA (KORKELLA KISTALLA).
Sitten vielä kertoo Soini että Sverigedemokraterna (ruotsin PS joka nyt melkien suurin puolue ruotsissa) että SD on uusnatsiaatteen pohjalta perustettu puolue - noin puhuu katkera LOOSERI kun huomaa että on vetänyt PS,n pohjaan.
Kyllä nyt Soini munas oikein kunnolla kun meni ja morkkasi ruotsin suurinta maahanmuuttovastaista puoluetta (jos katse on eteenpäin). Taas tuli todistettua: Paras lukea ulkomaalaisia lehtiä jos haluaa olla tilanteen tasalla.
Toimittaja kirjoittaa rivien välissä luettuna että Soinista on tullut A Lame Duck (eli entinen dynaaminen politiikko).
Soini kuitenkin vakuutteli kuinka hyvin hän myhäilee ulkoministeriasemassa - juuri se ministeripaikkai hän halusikin alusta saakka.
Maan- ja äänestäjäpetturi on silmissäni, jos vähän räiväkkästi kuvaisin.
Lähde: http://www.svd.se/sok?q=soini
Tulihan se itse Suurjytkyn suusta...
10
53
Vastaukset
KORKEALLA LISTALLA (korjaus)
- mamuttajatrolli_taas
Soini on urapoliitikko, jolle tyypillisesti vain valta merkitsee. Samoinhan Timo sanoi pakkoruotsistakin!
MUTTA kyllä hän selvästi sanoi tuossakin haastattelussa, että hän ON maahanmuuttokriitikko. Ja että PS:n varoitukset olisi tullut ottaa tosissaan, koska nyt näkyvät seuraukset.
PS on ihan erilainen puolue, kuin äärioikeistolainen ja rasistinen SD. Mikä on hyvä asia.
Eli sinun otoksesi on hyvin valikoitu, koska haluat vain "jostain syystä" hyökätä AINOAA mamutulvaa vastustavaa puoletta vastaan.Mulla ei tosiaan ole mitään erikoista syytä "hyökätä" Soinin kimppuun sen enempää kuin muidenkaan vastaavien...ei tosiaan ole. (sanotaan näin; Odotin jotain enempää Soinilta kuin muilta ja sen takia pettymys tietenkin melkoinen)
Mutta olen kanssasi eri mieltä kahdesta asiasta :
a) Luin uudestaan artikkelin ja en minä ainakaaan saannut siitä esille että Soini olisi maahanmuuttokriitikko - voitko copy n past tänne sen tekstin...kiitti.
b) Voitko myös esittää jotain todistetta että ruotsin SD olisi rasistinen ja äärioikestolainen. (en hyväksy ruotsin valtamedian leimaa) vaan jotain mitä puolue on esittänyt vaikka viimeisten 5 vuoden aikana)
Bollen är din - pallo sinulla..Ja nyt en tarkoita mitä joku yksityinen SD-läinen on sanonut. Eihän PS ja Soinikaan ole vastuussa jokaisesta hölmöilylausnnosta minkä joku PS.lainen on välähtänyt.
Eli mitä SD puolueen poliittisessa manifestissa on rasisimia tai äärioikestolaista ja mitä puoluejohtaja on suvainnut joka olisi esim. rasismia.
Jopa ruotsin valtamedia on vähitellen lopettamassa tätä mustamaalauskampanjaa koska he ovat oivaltaneet että kansaa ei harhauteta iänkaikkisesti.
- etta-näin
Soini häipyy sopeutumiseläkkeen turvin maasta pois. P. Vennamon tavoin tuhosi puoleensa. Vennamo myös Postipankin. Soibura lisäksi Suomen talouden Sibylan ja Stupidin avulla,
Olisi kiva tietää mitä on Soinin sydäntä lähellä kun meni hallitukseen - nyt luen ja näen ministerin joka vain on hyvin tyytyväinen omaan asemaansa - muut asiat ovat toisarvoisia.
Ihan sama fiilis mulla kuin tuolla Svenska Dagbladetin toimittajalla.
Oliko Soinin primäärinen päämärä vain ulkoministerin salkku - muuta en löydä meriittilistasta sen jälkeen kun hallitukseen meni. Sallan parkkipaikkashow televisisossa oli halvinta lajia peeärrää - nieleekö kansa tosiaan tuollaiset mainostemput....huhh.
Niin, kuin kelaa taaksepäin niin aika onnetonta on monen suomen politiikon johtamiskyky ollut...koetan nyt muistella hyvänä jonkun,,,,ehkä Kekkonen ainut jolle annan korkean arvostusta jos unohdetaan ihan viime aikoja - hyvin hoiti tilanteen vaikeina aikoina.
Sen jälkeen pelkkiä lurjuksia.
- Miten-on
Eu-kriitikkohan Soini sanoo olevansa. Ei niinkään maahanmuutto. Eli olemmeko laput silmillä (korvilla) olettaneet, halunneet sen olevan sama asia?
- Onko_ehdotuksia
Mitä te Soinina olisitte voinut tehdä hallituksessa, kun enemmistö jyrää? Hän sentään sai ulkoministerin salkun ja pystyy neuvottelemaan Brysselissä tärkeistä asioista. Tämä tilanne ei ole persujen eikä Soinin syytä, olisitte muutkin äänestäneet heitä, niin nyt ei tarvitsisi valittaa!
- Avatkaasilmänne
Soini on nyt kiertänyt muutakin kuin tahkonveiviä, ja osaa suhtautua näihin vaikeisiin kysymyksiin rationaalisesti. Eihän ole mitään helppoja ratkaisuja Lähi-Idässä muhiviin ongelmiin.
Keskustelu täällä jatkuu kuin olisi kysymyksessä Suomen kannalta isokin asia. Ei ole, kyllä ne isot ongelmat ovat pakolaisten puolella. Ja heidän tilannettaan pitäisi ajatella ja yrittää helpottaa. - cvbnmmmmm
Periaatteessa hyvä asia.
Seuraava jytkyn saanut on vahvasti maahanmuuttokriittinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663352Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1192591- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179