Finnairin kokonaispalkka kuussa uusilla?

tärkeää

Tämä kysymys on kohdistettu nyt teille, jotka aloititte Finnairilla. Paljonko se nyt sitten se kokonaispalkka kuukaudessa on? Siis käteen jäävä osa suunnilleen? Paljonko lisiä tulee sen (surkean pienen) peruspalkan lisäksi? Entäpä päivärahoja keskimäärin?

44

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uunoturhapurho

      Miksi kysyt asiaa täällä, etkä haastattelussa?!

    • UunoJäiRannalle

      Koska haastettelussa lyötiin kouraan lappu, jossa oli esitetty palkkaluokat ja jokaisen perässä sama maininta: lisät ja päivärahat.

      Sen perusteella sinä kusipää voit varmasti helposti selvittää meille tasakatoille, mikä kokonaispalkka siis on.

      • uunonpoika

        Hyvä provo!


    • tärkeää

      Ei ole provo, miksi olisi? Nimenomaan sen käteen isketyn lapun vuoksi kysyn. En saanut sopivaa tilaisuutta kysyä tarkemmin (kuulostamatta tökeröltä). Lähtöpalkka vähän reilu tonni ei paljon perhettä elätä. Päätöksiä pitäisi tehdä, että uskaltaako kohtuupalkkaisesta työstä irtisanoutua, jos kurssipaikka aukeaisim

    • 15vLentänyt

      Peruspalkka uudella vähän alle 1100€/kk.
      Päälle tulee lisät ja päivärahat jotka riippuu tosi paljon et mitä lentää. Sanoisin et siinä 300-700€/kk olis lisät sis. päivärahat.
      Mutta todellisuus on, että säästösopumuksessa uudella on todella surkea palkka, että ei sillä kauhean kauas pötkitä :/

    • Ekapallka

      Peruspalkka 1170e, koeajan jälkeen 1370e. Itse sain ekan palkan juuri ja sain 1900 e... Koeajanjälkeen vähän nousee tuosta

      • Lakdkdkdkdo

        Saitko siis 1900 käteen vai bruttona? Kiitos kun vastasit.


      • Mirrinen753

        Sisältyykö tohon päivärahat?


    • UunoJäiRannalle

      Kaksi viimeistä ovat informatiivisiä, mutta hyviä vastauksia. Mitä täällä tapahtuu?

    • LiianHuonoPalkka

      Unelmaduuni, mutta järkyttävän huono palkka :( En tiedä jätänkö väliin, jos tulee kutsu kurssille.

      • Bimborules

        Paska homma, johan tuli bimboille todettua mutta kun ne ei usko.
        Ei ole vanhaa Finnairia enää, kannattaa mennä oikeisiin töihin.


      • Mene.vaan

        No et tietenkään jätä väliin. Hauskaa työtä ja palkat on tulleet samalle tasolle muiden yhtiöiden kanssa.


      • Dhkdju

        Taitaa olla nykyään alan huonoin TES :/ NAPROn TES:ssä taitaa olla melkein tonnin parempi lähtöpalkka, kuin Finskin säästösopimuksessa.

        Toisaalta hyvä, jos saadaan pidettyä työpaikat Suomessa eikä mene vuokratyön kautta muualle - alalle kun on tulijoita täälläkin.


      • Finskionparas
        Dhkdju kirjoitti:

        Taitaa olla nykyään alan huonoin TES :/ NAPROn TES:ssä taitaa olla melkein tonnin parempi lähtöpalkka, kuin Finskin säästösopimuksessa.

        Toisaalta hyvä, jos saadaan pidettyä työpaikat Suomessa eikä mene vuokratyön kautta muualle - alalle kun on tulijoita täälläkin.

        Finskillä tehdään kuitenkin yleensä vain 110 tuntia. Eli kyllä se vaan paras on edelleenkin. Muissa yhtiöissä raadetaan 130-200 tuntia.


      • Lentohenkilö

        130-200 tuntia ei kyllä pidä paikkansa koska ilmailusäännöt estää tuollaisia tuntimääriä...


      • Lunkkiiiii
        Lentohenkilö kirjoitti:

        130-200 tuntia ei kyllä pidä paikkansa koska ilmailusäännöt estää tuollaisia tuntimääriä...

        Yläraja vaihtelee 160-180 välillä muistaakseni, mutta sitäkin kierretään sillä, että eräs nimeltä mainitsematon lentoyhtiö ei laske siirtoja työaikaan. Myöskään päivystyksiä ei lasketa kokonaan työaikaan.
        130-150 on ihan normikamaa. Missä olet nähnyt säännön, mikä sen estäisi?


      • Lwbdxjl
        Dhkdju kirjoitti:

        Taitaa olla nykyään alan huonoin TES :/ NAPROn TES:ssä taitaa olla melkein tonnin parempi lähtöpalkka, kuin Finskin säästösopimuksessa.

        Toisaalta hyvä, jos saadaan pidettyä työpaikat Suomessa eikä mene vuokratyön kautta muualle - alalle kun on tulijoita täälläkin.

        Jos Norralla on Napron tessi, niin se ei todellakaan ole parempi, kuin finskin.


      • Faktatkuntoon
        Lwbdxjl kirjoitti:

        Jos Norralla on Napron tessi, niin se ei todellakaan ole parempi, kuin finskin.

        Norra ei noudata Napron tessiä. Pron kyllä.


      • Jhihjj
        Faktatkuntoon kirjoitti:

        Norra ei noudata Napron tessiä. Pron kyllä.

        Norrako se ei noudata edes yleissitovaa työehtosopparia!?


      • Kuison

      • Vertailuksi
        Finskionparas kirjoitti:

        Finskillä tehdään kuitenkin yleensä vain 110 tuntia. Eli kyllä se vaan paras on edelleenkin. Muissa yhtiöissä raadetaan 130-200 tuntia.

        Juu ei ainakaan palkan puolesta paras! Napron alla lentelen. Palkka ollut viime aikoina n. 3500-4000€/brutto (sis kaikki lisät ja päivärahat) Viimeksi tilille tuli 2600€. Tunteja ollut nyt talvikaudella n. 110-130h blokkitunteja 50-70, eli siirtolentoja paljon. Kyllä ne kuuluu laskea dutytunteihin, epäilen että missään firmassa sitä voidaan kiertää. Ja alle vuosi lentokokemusta.


      • Äläviitti1
        Vertailuksi kirjoitti:

        Juu ei ainakaan palkan puolesta paras! Napron alla lentelen. Palkka ollut viime aikoina n. 3500-4000€/brutto (sis kaikki lisät ja päivärahat) Viimeksi tilille tuli 2600€. Tunteja ollut nyt talvikaudella n. 110-130h blokkitunteja 50-70, eli siirtolentoja paljon. Kyllä ne kuuluu laskea dutytunteihin, epäilen että missään firmassa sitä voidaan kiertää. Ja alle vuosi lentokokemusta.

        Heh, uskoo ken haluaa. Puoletko lennoistasi on siirtoja? Ja heh, mikä onkaan veroprosenttisi, jos käteen jää vain 2600, jossa mukana verottomat päivärahat;D


      • Kroohpyyh

        Hohhoijaa... Kyllä, puolet tai ylikin on siirtoja kyllä kuten sanoin. Lennetään suuri osa lennoista ruotsin kautta tai saarten välejä tai palataan Hkiin siirrolla, usein viiden pv slingalla vain 2 aktiivista legiä! Lisäks sby lasketaan kokonaisdutyyn, ei blh! Tammikuun palkka 3467,50€, josta peruspalkka 2200€, päivärahoja n. 750€, loput muita lisiä. Vero% 23,5, (lisäksi ay-maksut, tyel ja työttömyysvakuutusmaksu) Tunteja Tammikuussa 108 dutyh, 47blh. (Joulukuun rostaan en pääse käsiksi enää, lisäthän ovat siltä kuulta). Oliko jotain muuta mikä mieltäsi kaivaa?


      • Kaivaaa

        Mitä tarkoittaa tuo blh?


      • Uhghho
        Faktatkuntoon kirjoitti:

        Norra ei noudata Napron tessiä. Pron kyllä.

        Onko napro ja pro sama?


      • Selvennystä
        Kaivaaa kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa tuo blh?

        Blokkitunti, eli aika kun kone alkaa rullaamaan parkista siihen asti että palaa ja sammuttaa moottorit. Ja kun olet koneessa lentotyötä tekevänä. Jos vain siirryt koneella tekemättä lentotyötä, lasketaan tämä kokonaistyöaikaasi (duty hours). Molemmilla on tietyt rajoitteet paljonko näitä saa tehdä päivä/viikko/vuositasolla.
        Napro on Pron alla (Nordic Aviation Professionals) ja yhtiökohtaisesti lisäksi TES:issä eroavaisuuksia.


      • Gugugu

        Eli olitko lentotyössä vain 47 tuntia ja loput siirtoa vai lasketaanko nuo yhteen?


      • SamaanFirmaan
        Kroohpyyh kirjoitti:

        Hohhoijaa... Kyllä, puolet tai ylikin on siirtoja kyllä kuten sanoin. Lennetään suuri osa lennoista ruotsin kautta tai saarten välejä tai palataan Hkiin siirrolla, usein viiden pv slingalla vain 2 aktiivista legiä! Lisäks sby lasketaan kokonaisdutyyn, ei blh! Tammikuun palkka 3467,50€, josta peruspalkka 2200€, päivärahoja n. 750€, loput muita lisiä. Vero% 23,5, (lisäksi ay-maksut, tyel ja työttömyysvakuutusmaksu) Tunteja Tammikuussa 108 dutyh, 47blh. (Joulukuun rostaan en pääse käsiksi enää, lisäthän ovat siltä kuulta). Oliko jotain muuta mikä mieltäsi kaivaa?

        Mikä tämä lentoyhtiö on, jossa tienaa nui hyvin vasta-alkajatkin?


      • Tellmee

        Sen minäkin haluaisin tietää! Ja missä puolet lennoista on siirtoja;D


      • Kroohpyyh
        Gugugu kirjoitti:

        Eli olitko lentotyössä vain 47 tuntia ja loput siirtoa vai lasketaanko nuo yhteen?

        Lentotyössä 47h ja kokonaistunnit sisältäen juurikin nuo lentotunnit se 108h. Tämä on siis talvikausi. Kesäkausi hyvin erilainen, silloin blokkitunteja enemmän, siirtoa vähän jos ollenkaan.


      • Finskillehakeva
        Vertailuksi kirjoitti:

        Juu ei ainakaan palkan puolesta paras! Napron alla lentelen. Palkka ollut viime aikoina n. 3500-4000€/brutto (sis kaikki lisät ja päivärahat) Viimeksi tilille tuli 2600€. Tunteja ollut nyt talvikaudella n. 110-130h blokkitunteja 50-70, eli siirtolentoja paljon. Kyllä ne kuuluu laskea dutytunteihin, epäilen että missään firmassa sitä voidaan kiertää. Ja alle vuosi lentokokemusta.

        Mä luulen tietäväni minkä alla lennät, paljonko keskimäärin olet viikossa öitä poissa (vaikka tuskin mitään normiviikkoa on olemassakaan..)? Ja ilmeisen tyytyväinen olet yhtiöön?


      • Faktatkuntoon

      • TämmöstäMeillä
        Finskillehakeva kirjoitti:

        Mä luulen tietäväni minkä alla lennät, paljonko keskimäärin olet viikossa öitä poissa (vaikka tuskin mitään normiviikkoa on olemassakaan..)? Ja ilmeisen tyytyväinen olet yhtiöön?

        Mä oon kyllä tyytyväinen. Valittajia löytyy tosin joka firmasta. Finskille haluisin monipuolisten reittien takia, mutta eipä annettu mahdollisuutta, ja palkka olis ollut kyllä iso miinus.
        Nyt esim Tammikuussa oli 17 yötä kotona, Helmikuussa 15. (Tammikuussa oli päivystystä hgissä muutama päivä). Mutta vapaapäiviä (kotona) on aina se 11 per kk. (Loput töitä tai päivystystä). Viikkotasolla voi olla ihan mitä vaan, vaikka 6 päivän slinga tai 6 vapaata tai ihan mitä vaan :D
        Kesäkausi ihan erilainen. Viime kesänä ei yhtään yöpyviä, eli lennetään menopaluu jonnekin välimerelle. Ensi kesänä jotakin ruotsin kautta, eli saattas jotain lyhyitä yöpymisiä kenties olla. Perheelliselle esim hyvä juttu.


    • lentävä2015

      Itse sain ensimmäisen palkan nettona 1400e sis. päivärahat. Riippuu ihan lennoista millä olet ja paljon lisiä tulee. Eihän tuo hirveitä ole, mutta kyllä tuolla elää. :)

      • Ssse

        Montako tuntia teit töitä, jos saan udella?


      • lentävä2015

        113 oli tuossa tunteja yhteensä. :)


      • finnairilleko

        Voisitko tarkentaa vähän millaisia vaikka sun kaksi kiireisintä vkoa oli? Eli mitä lentoja teit silloin?


    • Olojuht
    • mietinmietinmietin

      Lasketaanko työaikaan se, kun sut kuljetetaan lentokentältä hotelliin. Olen kuullut, että jossain Finskin kohteissa menee jopa 2 tuntia/sivu hotellille kentältä. Eli saako siitä palkkaa? Entä lasketaanko kohteissa olo vapaa vai työajaksi?

      • Selvennystä

        Olen toisessa yhtiössä, mutta meillä työaika päättyy 30min sen jälkeen kun lento perillä. (Duty-tunnit). Sinänsä siirtymistä ei siis lasketa (kuten ei matkaa kotoa kentälle). Mutta meillä ainakin jos siirryt selkeästi toiseen kaupunkiin taksilla, esim. TFS->TFN tai TMP-HEL, ne on merkitty samoin kuin siirtolennot, eli duty-työaikaa. Kohteessaolo on lepoaikaasi, eli tunnit ei kartu (palkkaahan saat kk-palkan vaikka tekisit 0-tuntia). Toki voi myös olla päivystystä, silloin tunnit karttuu yleensä 50%. Vapaapäiväsi olet kotona Suomessa.


    • pienipalkkaon

      Itse olen lentänyt aika pitkälti vain kotimaan lentoja, muutama hassu pitkän matkan lento koko kuukauden aikana. Rahaa jäi käteen 1250e, ei siis paljon mitään. Odottelen jos pääsisi seuraavaksi lentelemään pidempiä matkoja. :)))) Me uudet valitettavasti kärsimme säästötalkoista. :(

      • Järkyttävää

        1250e käteen! Voi apua... Paljonko sulla siis työtunteja? Mitä tuntipalkka suunnilleen on? Täytyy olla ihan järkyttävän huono... Meinaako Finski ihan oikeasti saada hyviä työntekijöitä tuolla palkalla? Nuorena voi olla mukava hetken kokeilla, mutta tuskin sinäkään pidemmän päälle tuolla palkalla haluat työtä tehdä vaikka kuinka olisi kivaa työtä. Ehkä tämä onkin ajatuksena. Ihmiset tulevat vaan kokeilemaan (tekevät minimipalkalla) ja sitten taas uudet kehiin...
        Miettii oikeasti että ollaan vastuussa ihmishengistä jne, niin kyllä voi olla että ei tuolla palkalla edes jaksa kiinnostaa tehdä työtä kovin hyvin.


    • Kyllämullekelpaa

      Itse olen aiemmin lentänyt ja pääsin Finskille edellisessä haussa. Olen ollu todella tyytyväinen työhön Finskillä. Ei tarvitse tappaa itseään kuten edellisessä firmassa työmäärään.

      Olen palkkaluokka kolmosessa ja tammikuulta jäi käteen verojen jälkeen lisät/päivärahat noin 2900€ kaikkineen. Työtunteja oli 107,14h.

      • Autsi

        Olitko ehkä paljon pyhäpäiviä töissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe