Uudestisyntyminen - Uusi luomus

tie-valmis-on

Otsikon aiheesta voi opettaa joko oikein tai väärin. "Lähettiläs" opettaa väärin.

Meidän tulee syntyä uudesti. Se tapahtuu aivan yksinkertaisesti ottamalla vastaan Jeesus Kristus oman elämämme Herraksi - uskomalla Häneen ja Hänen sanaansa.

Asiaan ei liity mitään rituaalisia kasvuseremonioita tai muita uskonnollisia vaiheita. Lähettiläs/sanaeheyttää ym. markkinoivat uudestisyntymistä Raamatun oppien vastaisesti. Sellaiseen eksyttävään oppiin on aihetta reagoida rakkaudella, mutta
päättäväisesti.

46

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tie-valmis-on

      "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." Nuo sanat Jeesus sanoi Nikodemukselle, "Israelin opettajalle". Joh.3:3
      Uudestisyntymisen kokeminen on ratkaiseva tapahtuma pelastumisen ja hengellisen kasvun kannalta. Ilman uudestisyntymistä kukaan ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
      Siksi on valtavan tärkeää, että opetus uudestisyntymisestä on terveellä pohjalla. Helluntailaisuuspalstalla jotkut tekevät ahkerasti työtä esitelläkseen porrastettuun kilvoitteluun perustuvaa uudestisyntymistä. 'Kun olet tarpeeksi pyhittynyt ja ahtaan portin sekä tulen läpi kulkenut', niin silloin uudestisyntyminen tapahtuu.

      Tuohon tapaan opettaa nimimerkki lähettiläs ja myös sanaeheyttää (sama henkilö?) uudestisyntymisen kehityspolkua. Tuo opetus EI perustu Jumalan sanaan.

      • UskoSYNTYYjaKASVAA

        Niin, luottamus Jumalan Sanaan syntyy ja luottamus Jumalan Sanaan kasvaa, kun katsomme Kristukseen Jumalan Sanassa Kristuksessa, ja

        Jumalan Sanan Esimerkki johtaa meidät täyteen uskonkuuliaisuuteen Jumalan Sanalle Vanhassa Testamentissa,

        Kristuksen Vaelluksen Esimerkin mukaan josta uudemmat Pyhät Kirjoitukset kertovat.

        Kun tottelemme Jumalan VT:n Sanaa niin Pyhä Henki on meissä ohjaamassa meitä niihin Hyviin Vanhurskauden Tekoihin jotka Hän on edeltä valmistanut, eikö Totta?


      • tie-valmis-on
        UskoSYNTYYjaKASVAA kirjoitti:

        Niin, luottamus Jumalan Sanaan syntyy ja luottamus Jumalan Sanaan kasvaa, kun katsomme Kristukseen Jumalan Sanassa Kristuksessa, ja

        Jumalan Sanan Esimerkki johtaa meidät täyteen uskonkuuliaisuuteen Jumalan Sanalle Vanhassa Testamentissa,

        Kristuksen Vaelluksen Esimerkin mukaan josta uudemmat Pyhät Kirjoitukset kertovat.

        Kun tottelemme Jumalan VT:n Sanaa niin Pyhä Henki on meissä ohjaamassa meitä niihin Hyviin Vanhurskauden Tekoihin jotka Hän on edeltä valmistanut, eikö Totta?

        "Sillä me olemme Hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." Ef.2:10

        Jumalalla on suunnitelma ja hyvät työt valmistettuina edeltäpäin meitä varten. Mutta voidaksemme vaeltaa niissä meidän tulee olla valmiit luopumaan omista itsekkäistä teoistamme. On riisuttava pois vanha ihminen tekoinensa, Kol.3:9.


      • Lähettiläs

        Ei sanaeheyttää ole minä, joka kirjoittaa lähettiläs nimimerkillä. Joku niin arvelee, mutta oikaisen tuon arvelun.
        Sain kasteen vanhempien toimesta vauvana. He uskoivat kasteen olevan tärkeä.
        Sain myöskin kuulla Jumalasta ja kasvaa kasteen kautta saatavan Pyhän Hengen lahjan kirkastaman Sanan tuntemiseen. Paljon oli kuitenkin väärää opetusta ja hapatusta, joita Pyhä Henki ei todistanut.
        Olin nuori aikuinen, kun sain Jumalalta kutsun tulla uskomaan Poikaansa Jeesukseen. Kaikki oli niin valmiiksi tehty, että jopa into minuun oli sytytety tutustua Jeesukseen. Luin innolla Raamattua ja opin tuntemaan Jeesuksen. Tunnustin Jumalan Sanan, eli Jeesuksen ihmisten edessä. Opin turvautumaan Sanaan, eli Jeesukseen kaikessa yli itsenikin.
        Uudestisyntymisestä en kylläkään käsittänyt mitään, koska ei ollut ketään, joka olisi siitä opettanut. Ei minun näköjään tarvinnutkaan käsittää, sillä Jumala teki ihmeen. Sanan puhdistuksen jälkeen antoi uuden viinin. Sain Pyhän Hengen kasteen.
        Minulle ei tapahtunut kuten täällä useille, että olisin syntynyt uudeksi hengestä ilman Sanaa, vaan synnyin uudeksi Jumalan Pyhästä Hengestä johon Sana oli liittynyt. Sana oli siemen, joka kasvatti minusta uuden luomuksen.


    • mummikainuusta

      Käsittääkseni uudestisyntyminen on kertaluontoinen tapahtuma. Sen jälkeen alamme kasvaa uskossa, jonka olemme saaneet lahjaksi Jumalalta. Tästä Raamatussa kerrotaan useassa kohti. Mutta tällä uskossa kasvamisella ei ole mitään tekemistä meidän pelastuksemme kanssa. Minusta nämä kaksi asiaa sekoitetaan toisiinsa hyvin usein. Jos meidän tekomme tai tekemättäjättämisemme vaikuttaisi meidän pelastumiseemme, olisi Jeesuksen sovitustyö turhaa. Nyt tarkoitan niitä ihmisiä, jotka uskovat Jeesukseen.
      Paavali rukoilee Fil.1 seuraavasti:
      9. Rukoilen myös, että teidän rakkautenne kasvaisi ja tieto ja kaikenlainen ymmärrys lisääntyisi,
      10. niin että voisitte tutkia, mikä on parasta, ja olisitte puhtaita ja moitteettomia Kristuksen päivään saakka,
      11. täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
      Toisin sanoen, se kasvaminen, joka uskovassa tapahtuu, on yksin ja ainoastaan Jumalan aikaansaamaa ja Hänen kunniakseen. Tämä tapahtuu uskossa Jeesukseen Kristukseen ja se tulee Jumalan kunniaksi sekä ylistykseksi. Pelkkää armoa koko kasvuprosessi, joka päättyy silloin, kun saamme ylösnousemusruumiin ja tulemme täydellisiksi.

      • tie-valmis-on

        Olen suurelta osin samaa mieltä kanssasi, mummikainuusta. Uudestisyntyminen on kertaluonteinen tapahtuma. Tosin kaikilla se ei ole niin kokemuspohjainen kuin toisilla. Silti kaikki uudestisyntyneet ovat käsittääkseni tehneet "kääntymisen" pois vanhasta vaelluksesta ja elämäntavasta. On lähdettu uudelle elävälle tielle, joka on Kristus Jeesus. Heb.10:20. On hylätty vanha tie, jolla palveltiin lihan tahtoa.
        Matt.18:3 "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan."

        Lainasit Fil.1:11 "täynnä vanhurskauden hedelmää". Niin, kasvaminen Jeesuksen tuntemisessa edellyttää lujaa uskon kuuliaisuutta. Ilman kuuliaisuutta ja uhria ei vanha voi väistyä ja uusi tulla tilalle. Ilman kuuliaisuutta ei myöskään voi kasvaa vanhurskauden hedelmää, Hengen hedelmää. Gal.5:22.

        Kuten kirjoitit "Pelkkää armoa koko kasvuprosessi". Kyllä, mutta myös uskon kuuliaisuutta, oman lihallisen tahdon kieltämistä, ristinsä ottamista joka päivä.

        Luuk.9:23 Ja Hän (Jeesus) sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."


      • Lähettiläs

        mummu kainuusta kirjoitti hyvin uudestisyntymisen ihmeestä. Se tapahtuu meidän näkökulmastamme hetkessä, mutta sitä ennen Sana on itänyt ja kasvattanut uuden tukahduttaen vanhan. Vanhan kuoleman kautta me tulemme uusiksi luomuksiksi. Ilman kasteen hautaa emme voi nousta uuteen elämään. Kasteen hauta on Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella. Kastelahja on Pyhä Henki.


      • ainapelastettu.ko

        Kuka ja mitä tarkoitetaan "kertaluontoinen" tapahtuma??

        Siis, jos lankeaa, siis olosuhteet johti eroon, sillä kerran pelastettu ei ole aina pelastettu. Synti erottaa taivaan valtakunnasta.

        "tahdotteko tekin mennä pois?!!""

        En tunne sitä miestä, kuuli palvelijatyttö, suun tunnustuksesta.

        "Rakastatko sinä Minua!!??"

        Mutta, kun palajat, - vahvista veljiäsi - .

        Siinä sitä puheenvuoroja ihmisen elämästä ja Herran puheesta.

        Pelastus on Ristillä sijaisen kuolemassa kertaluontoinen.
        Vaikka ihminen jäljittelee tuota ristinkuolemaa aina pääsiäisinä, se ei muuta todellisen kuoleman ja ylösnousun tapahtumaa.

        Siinä se on kertalauotoinen. Sitä muistellaan Kristuksen kuoleman muistojuhlassa.

        Kun käärme puree, ja voi olla kuolleina luinakin, niin elämän antaa Herra, Sanansa kautta. Herää sinä, joka nukut.

        Saarnaajat voivat sälyttää kuulijoiden harteille niitä taakkoja, joita he eivät voi kantaa. Saarnaaja voi saarnata, että jos et tiedä hetkeä "minuutilleen, tai sekunnilleen" jolloin pelastuit, et ole uskossa.
        Siis ihmisen sanat voi harhaanuta Sanasta.

        Lankeemuksen mahdollisuutta ei voi ottaa pois elämästä, että sen jälkeen on taivaan ovet kiinni. Työ on kokonaan Jumalan työ ja Hän tuntee sydämet..


      • Lähettiläs
        ainapelastettu.ko kirjoitti:

        Kuka ja mitä tarkoitetaan "kertaluontoinen" tapahtuma??

        Siis, jos lankeaa, siis olosuhteet johti eroon, sillä kerran pelastettu ei ole aina pelastettu. Synti erottaa taivaan valtakunnasta.

        "tahdotteko tekin mennä pois?!!""

        En tunne sitä miestä, kuuli palvelijatyttö, suun tunnustuksesta.

        "Rakastatko sinä Minua!!??"

        Mutta, kun palajat, - vahvista veljiäsi - .

        Siinä sitä puheenvuoroja ihmisen elämästä ja Herran puheesta.

        Pelastus on Ristillä sijaisen kuolemassa kertaluontoinen.
        Vaikka ihminen jäljittelee tuota ristinkuolemaa aina pääsiäisinä, se ei muuta todellisen kuoleman ja ylösnousun tapahtumaa.

        Siinä se on kertalauotoinen. Sitä muistellaan Kristuksen kuoleman muistojuhlassa.

        Kun käärme puree, ja voi olla kuolleina luinakin, niin elämän antaa Herra, Sanansa kautta. Herää sinä, joka nukut.

        Saarnaajat voivat sälyttää kuulijoiden harteille niitä taakkoja, joita he eivät voi kantaa. Saarnaaja voi saarnata, että jos et tiedä hetkeä "minuutilleen, tai sekunnilleen" jolloin pelastuit, et ole uskossa.
        Siis ihmisen sanat voi harhaanuta Sanasta.

        Lankeemuksen mahdollisuutta ei voi ottaa pois elämästä, että sen jälkeen on taivaan ovet kiinni. Työ on kokonaan Jumalan työ ja Hän tuntee sydämet..

        Käsittääksen mummu Kainuusta tarkoittaa kertaluonteiselle tapahtumalla sitä ihmettä, kun Jumala tunnustaa kutsumansa omaksi lapsekseen kastaen hänet Pyhällä Hengellä. Silloin ihminen on kulkenut parannuksentien tehden parannuksen kaikesta siitä, mikä estää hänen yhteyttään Jumalaan.
        En tiedä muista, mutta itse osaan kertoa päivälleen milloin sain Pyhän Hengen kasteen.
        Lankeemus on aina mahdollsita siinä vaiheessa, kun ei ole vielä saanut kokea uudestisyntymisen ihmettä, vaan on vasta parannuksentien kulkija.
        Uudestisyntyneet sen sijaan kulkevat sitä tietä, jota ei saastaiset kulje ja jos tuolta tieltä, jolta kukaan ei voi eksyä, tahallaan palaa alkeisoppiin, niin polkee puolestaan vuodatetun kalliin veren jalkoihinsa. Se on vakava tila.
        Aivan eri, mitä parannuksentien kulkijoiden lankeemuksessa on. Jumala on valtava ARMO ja ymmärtää kiusattuja, johtaen kutsumansa uuteen elämään. Niin kauan Jumalan armo pysyy ihmisen päällä, että hän oppii tuntemaan Jeesuksen. Sen opin jälkeen ihminen joko tunnustaa Jeesuksen ihmisten edessä, tai jättää tunnustamatta. Joka jättää tunnustamatta ei koskaan saa Pyhän Hengen kastetta.


    • tie-valmis-on

      Keskustelu otsikon aiheesta olisi tärkeää. Tärkeää se olisi siitä syystä, että uudestisyntyminen ja uuden luomuksen kasvu on uskonelämän avainasia.
      "Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus." Gal.6:15

      Itse en pyri opettajaksi. En koe olevani mikään Raamatun selittäjä. Mutta Jeesuksen opetuslapsi ja seuraaja haluan koko sydämestäni olla. Todistan oman kokemukseni kautta siitä "sanan väärentämättömästä maidosta", mistä olen Jumalan armon avulla saanut kasvaa pelastukseen ja selviytyä eteenpäin kovistakin elämänvaiheista.
      "Halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen," 1.Piet.2:2

      No, nyt huomasin, että 'mummikainuusta' on tullut keskusteluun mukaan. :)

    • NamasteOm

      Uudestisyntyminen tarkoittaa jälleensyntymistä ja seuraavaa elämää. Siksi elämä on ikuista.

      • aloittaja.vastaa

        Kristinuskon piirissä uudestisyntyminen tarkoittaa sitä, että ihmisen sydämessä vaihtuu valta: Herra Jeesus Kristus tulee sydämen valtiaaksi. Jumalan tahdon noudattaminen tulee tärkeimmäksi asiaksi elämässä. Alkaa kristityn vaellus.

        Hinduismin ja buddhalaisuuden piirissä puhutaan jälleensyntymisestä, joka on ihmismielen keksimää tarua. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan tahdon kanssa.
        Suosittelen, että tutustut Raamatun sanomaan, Jumalan evankeliumiin. Ei mikään muu voi meitä pelastaa iankaikkiseen kirkkauteen ja elämään kuin Jumalan Sana.


      • NamasteOm

        Raamattuun tutustuin aikoinaan riittävästi. Se ei tarjonnut minulle mitään, se tie ei ollut minua varten. Oma polkuni on toisaalla.


      • tosi.on
        NamasteOm kirjoitti:

        Raamattuun tutustuin aikoinaan riittävästi. Se ei tarjonnut minulle mitään, se tie ei ollut minua varten. Oma polkuni on toisaalla.

        Harva lähtee Kristusta seuraamaan ja harva seuraa loppuun asti, mutta silti Jeesus Kristus on ainoa Tie Isän tykö, kaikki muut tiet vie kadotukseen
        .


    • eionnistutäälläei

      Olisko siellä asiastakyse ja kumpp. taas uusilla vaatteilla likenteessä sen harhaisen vuorikiipeilyoppinsa kanssa!!

      • tie-valmis-on

        Nyt EI OLE Asiastakyse eikä Lähettiläs eikä Sanaeheyttää eivätkä muutkaan 'pyramidin huipulla uudestisyntyneet' asialla. Nyt haetaan Raamatun totuutta.

        Yllämainitut kirjoittajat ovat tervetulleita omaa näkemystään puolustamaan!


      • Lähettiläs
        tie-valmis-on kirjoitti:

        Nyt EI OLE Asiastakyse eikä Lähettiläs eikä Sanaeheyttää eivätkä muutkaan 'pyramidin huipulla uudestisyntyneet' asialla. Nyt haetaan Raamatun totuutta.

        Yllämainitut kirjoittajat ovat tervetulleita omaa näkemystään puolustamaan!

        tie-valmis-on, aivan oikein, ei pitäisi olla kyse kenestäkään kirjoittajasta, mutta ikävä kyllä niin vain aina täällä käy. Olen kirjoittanut asiastakyse nimimerkillä, kuten tiestäkin nimimerkillä ja muistako miten paljon minun kirjoitelmiani vääristeltiin silloinkin? Lopulta, kun muuta ei enää keksitty, niin eräs alkoi kertomaan miten Jumala oli hänelle ilmoittanut, että minut oli jopa erotettu kirkosta. Laittoi Jumalan sanomaksi sen hengen sanomaa, jota seurasi. Tuollainen on todella vaarallista touhua.
        Minua ei todellakaan ole koskaan erotettu mistään.

        Sanaeheyttää nimimerkillä en ole koskaan kirjoittanut.


    • mummikainuusta

      Olen pohtinut, että usein kasvamista ei itse huomaa. Sen huomaa ympärillä olevat ihmiset. Armossa kasvamisessa on se ikävä puoli, että se tuo meidän syntimme ja syntisyytemme esille. Siksi itsellämme on se tunne, ettei minussa mitään kasvua tapahdukaan. Usein tuntee itsensä yhä enemmän syntiseksi. Ja silloin me ihan automaattisesti turvaudumme Jeesuksen sovitustyöhön ja pysymme yhä tiukemmin ristin juurella. Kyse ei ole vuorikiipeilystä omin avuin, vaan armossa kasvamisesta armon kannattelemana. Näin siis itse olen ajatellut tämän asian. Tarvitsemme siisevankeliumia joka ainoa päivä. Vai mitä luulette? Pärjäämmekö ilman evankeliumia?

      • tie-valmis-on

        Evankeliumia me tarvitsemme, Jumalan armon evankeliumia, joka ainoalle päivälle. Ilman evankeliumia me putoaisimme synnin rotkoihin. Taistelusta kuitenkin on kysymys omassa uskonelämässämme. Siitä, että me "saisimme jalon voiton Hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut". Room.8:37.

        Hengellistä kasvua armossa ja Kristuksen tuntemisessa ei voi tapahtua, ellei jotain omaa kuole pois meistä. Uusi luomus voi kasvaa ainoastaan, jos vanhan ihmisen liha viedään ristille kuolemaan. Ja sitä työtä meissä riittää.

        Gal.5:24 "Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."
        2.Piet.3:18 "Ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään."


    • uusiTolstoi

      aloittajalle!
      sinusta oikein huokuu tuo rakkaus???? lähimmäisiä kohtaan. Harvoin voi lukea noinkin lämmin henkisesti kirjoitettua tekstiä. Olet varmasti ihan Suomen tai jopa koko euroopan kirjallisuuden huippu nimistöä? Pääset varmasti julkisuuteen noilla "lahjoillasi", joissa ylistät lähimmäisiäsi! Siis ihan päihität jopa historian suur merkki henkilöt kautta maailman historian! Bravo! Ihan Jeesuksenko esimerkein toimit?

      • tie-valmis-on

        No aika tavalla erikoista huumoria heitit "uusiTolstoi" tuossa kommentissasi.
        Mikäpäs siinä; huumori keventää! Kulmat kurtussa ei uskovankaan pidä elää.

        Lopussa sinulla oli hyvä kysymys: "Ihan Jeesuksenko esimerkein toimit?"
        Tottakai, Jeesus on esikuva. Hän on edelläjuoksijamme, jota tulee seurata.

        Jumalan sana kehottaa seuraamaan Jeesusta; vaeltamaan, niinkuin Hän vaelsi. Edistymisemme Hänen opetuslapsinaan tulisi olla lähimmäistemme nähtävissä.

        "Joka sanoo Hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin Hän vaelsi." 1.Joh.2:6


      • PyhäHenkensä.AntaaVoiman

        niin, ja se on mahdollista koska "Hänen kuormansa on keveä ja ikeensä sovelias."


    • PasiToivonen

      >>Asiaan ei liity mitään rituaalisia kasvuseremonioita tai muita uskonnollisia vaiheita.>>

      Saat juoda viiniä kaiket illat.

    • woewoe

      Aloittaja on oikeassa siinä, että uudestisyntyminen tapahtuu noin. Mutta kristityn ei ole tarkoitus jäädä lillumaan vastasyntyneen autuuteen, vaan pyrkimyksenä pitäisi olla vähitellen hengellisessä mielessä aikuiseksi kasvaminen. Kasvaminen on prosessi, jossa Jumala puhdistaa meistä kaiken sen mikä ei ole Hänen mielensä mukaista. Se ei ole aina hauskaa, sillä se vaatii rehellistä peiliin katsomista ja halua antautua Jumalan työstettäväksi. Se on myös elämän mittainen prosessi.

      • LisäainevapaataSananRuis

        Kasvuruokana Sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ MAITOA (halaten niinkuin vastasyntyneet lapset..1.Piet.2:2 Rk38)


      • tie-valmis-on

        Nimimerkki woewoe kirjoittaa: "Mutta kristityn ei ole tarkoitus jäädä lillumaan vastasyntyneen autuuteen, vaan pyrkimyksenä pitäisi olla vähitellen hengellisessä mielessä aikuiseksi kasvaminen. Kasvaminen on prosessi, jossa Jumala puhdistaa meistä kaiken sen mikä ei ole Hänen mielensä mukaista." Tuo on totta.

        Helluntaiherätyksen piirissä EI opeteta kasvamista "meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa". 2.Pt.3:18.

        Kasvaminen on nykyisessä helluntaikarismaattisessa opetuksessa yhtä kuin antautuminen yhä keskittyneemmin ylistelemään Herraa tunnepohjaisessa virityksessä. Tuollaisen hurmoskasvun tuloksena syntyy sokeaa antikristillistä torontoliikkeen kaltaista sielullista pimeyttä.

        Kasvaminen on kuten woewoe kirjoittaa todella "elämän mittainen prosessi". 2.Kor.4:10 "Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin."


      • Lähettiläs
        LisäainevapaataSananRuis kirjoitti:

        Kasvuruokana Sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ MAITOA (halaten niinkuin vastasyntyneet lapset..1.Piet.2:2 Rk38)

        Nim.m.lisäainevapaaSananRuis, Raamattu todella kertoo, mikä ihmisen synnyttää uudeksi, mutta silti on paljon heitä, jotka kertovat syntyneensä tuosta vain uudeksi. Jumala on antanut jokaiselle parannuksen tien elämäksi/elämään, mutta on jopa lahkoja, joissa ilman parannuksentien tuntemista kerrotaan syntyvän uudeksi. Raamattu käskee meidän halata Sanan väärentämätöntä maitoa ja kertoo sen KASVATTAVAN uudeksi. Ei kukaan voi olla uusi luomus, jos vanha ei tieltä kuole.
        Vain Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkkaassa valossa kuolettaa synnin ihmisestä ja antaa vapauden orjuudesta. Vapaa on todella vapaa ja Jeesus kertoo Sanansa olevan vapauttaja. Jeesus opettaa, että se Sana, jonka Hän on puhunut on tehnyt Hänen seuraajistaan puhtaita. Ei Hän missään sano, että henki tekee teistä puhtaan ja uuden, vaan kertoo Sanan ja Pyhän Hengen olevan se Lähde, missä ihminen saa peson, eli pesun.
        Ilman Jumalan Sanaa ei ole Pyhää Hekeä ja ilman Pyhää Hekeä ei ole Jumalan Sanaa.

        Sen takia on niin paljon heitä, jotka eivät käsitä Raamattua, koska ilman Pyhän Hengen kirkastusta sitä lukevat. Sana ja Pyhä Henki kuuluvat yhteen.


    • sinitakki

      joh.16:5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka minut on lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: Mihin sinä menet?
      6.Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
      7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei puolustaja tule teidän tykönne: mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
      8.Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion.
      13.Mutta kun hän tulee, totuuden henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään: vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu ja tulevaiset hän teille julistaa.
      14.Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
      15.Kaikki, mitä isällä on, on minun: sen tähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

      Kun luen raamattua ja en ymmärrä, mitä sana tarkoittaa. Silloin rukoilen PYHÄÄ HENKEÄ, että hän aukaisisi sanan. Hän on minua kyllä auttanut. Mitä enemmän luen jumalan sanaa, tulee sitä mukaan ymmärrys. Varmaan aina raamatusta aukeaa uusia asioita, joita ei ole huomannut. Ei varmaan niitten aika ole tullut vielä. Kiitän kolmiyhteistä JUMALAA kaikesta.

      • kysymys.sinitakille

        "Karismaattisissa tilaisuuksissa rukoillaan järjestelmällisesti Pyhää Henkeä. Minä vain kysyn, että missä kohdassa Raamatussa käsketään tekemään niin? Missään Raamattu ei opeta, että pitäisi rukoilla Pyhää Henkeä, joten sellaista tapaa ei voi pitää muuta kuin epäraamatullisena.

        Toiset taas rukoilevat erikseen Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä - muistaen aina mainita kaikki nämä kolme. Mutta jälleen minä kysyn: näyttäkää minulle Raamatusta, missä on käsketty rukoilla niin."

        Oletko sinitakki samaa ylläolevan kanssa? Mitä sanot tuohon?

        Kuitenkin kirjoittelet oudolla tavalla karismaattiselle hengelle tyypillisesti:
        "Silloin rukoilen PYHÄÄ HENKEÄ, että hän aukaisisi sanan. Hän on minua kyllä auttanut."


      • sinitakki

        Mikä on karismaattinen tilaisuus? Minähän kirjoitin kolmiyhteinen JUMALA. Ja ne ovat ISÄ, POIKA ja PYHÄ HENKI. Saan kiittää Jumalaa, koska hän on auttanut minua tosi paljon. Olen sitä mieltä että pyhä henki aukaisee sanaa. Hänhän on jumalan henki. Hänhän myöskin rukoilee meidän puolesta. Rukoilen tietenkin JEESUSTA. Hänhän on keskeinen henkilö.
        joh.14:16 Ja minä olen rukoilevaa isää, ja hän antaa teille toisen puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti.
        17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä: mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        26. Mutta puolustaja, PYHÄ HENKI, jonka isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        En tiedä tuliko tämä nyt selväksi?


    • tie-valmis-on

      Nimimerkki Lähettiläs on OIKEASSA monissa kohdin, mm. näissä ajatuksissaan: "Vanhan kuoleman kautta me tulemme uusiksi luomuksiksi." (9.2.2016 9:02). "Ei kukaan voi olla uusi luomus, jos vanha ei tieltä kuole." (9.2.2016 9:26).

      Mutta seuraavassa Lähettiläs alkaa tarjota omaa elämyspohjaista ihmisoppiaan:
      "Sanan puhdistuksen jälkeen (Jumala) antoi uuden viinin. Sain Pyhän Hengen kasteen. Minulle ei tapahtunut kuten täällä useille, että olisin syntynyt uudeksi hengestä ilman Sanaa, vaan synnyin uudeksi Jumalan Pyhästä Hengestä johon Sana oli liittynyt. Sana oli siemen, joka kasvatti minusta uuden luomuksen." (9.2.2016 8:51).

      Lähettilään tarjoaman opin ongelmat voi kiteyttää muutamaan toteamukseen:
      1) lähettilään oppi muistuttaa -kuten joku on kuvannut- pyramidihuijausta,
      2) hän kertoo kokeneensa ENSIN puhdistuksen ja SITTEN uudestisyntyneensä,
      3) hän yhdistää eriskummallisesti Pyhän Hengen kasteen ja uudestisyntymisen.

      No, kyllä lähettiläs varmaankin on kokenut sen, mitä hän kertoo. Ei ole syytä kiistää hänen sielunsa sisäisiä ilmiöitä. Mutta yksi (1) on VARMAA: yhdenkään ihmisen uskonnolliset kokemukset EIVÄT millään tavalla kumoa Jumalan sanan totuutta.

      1.Tess.5:21 "mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;"

      PS. Yritin kirjoittaa tämän "Lähettiläs vs. Totuus" vastakkainasettelun hyvin suoraan. Tämä ei tarkoita sitä, että olisin vastustamassa kaikkia Lähettilään näkemyksiä.

      • Lähettiläs

        Näin on, että en syntynyt uudeksi ILMAN Jumalan Sanaa. Pelastukseen, eli uudestisyntymiseen kasvetaan ja kasvun antaa Jumala. Jumala antaa VOIMAN tulla Jumalan lapseksi.

        "2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,"

        Tietenkin ensin on puhdistus, sillä vanhaan astiaan ei uutta viiniä lasketa.
        Sanot minun yhdistävän kummasti uudestisyntymisen ja Pyhän Hengen kasteen. Mitä tarkoitat sillä?
        Minä kerron, että Jumalan synnyttämän Jumala kastaa Itse ja se tapahtuu Pyhällä Hengellä ja tulella. Tuota kastetta ei välillisestikään voi kukaan ihminen antaa.

        Ihmisen synnyttämäkin kastetaan kohta syntymän jälkeen ja sen tekee ihminen vedellä kastaen. Siinä on välissä ihminen joka kasteen suorittaa, mutta Jumalasta syntyneen kastaa Jumala Itse ilman välikäsiä.
        Ihmisen antaman kasteen yhteydessä kaikki saavat Pyhän Hengen LAHJAN, mutta kaikki eivät toki koskaan ota tuota lahjaa käyttöönsä ja näin heiltä jää saamatta kallein asia mitä missään on. Ei ole toista niin kallista kastelahjaa. Ei yksikään kuninkaallinen, tai muuten rikakkauksissa elävä voi saada kalliimpaa lahjaa, vaikka miten kulttaa saisi ja muita rikkauksia.

        Minun kokemukseni ei kumoa Jumalan Sanan totuutta. Siellä Jumalan Sanan totuus kumoutuu missä kerrotaan ihmisen syntyvän uudeksi vaikka ei vielä tunneta synnyttäjää, eikä näin ollen osata Häntä tunnustaa. Kaikki sellainen, jossa uudestisyntymisen kerrotaan tapahtuvan ihmisen kautta suoritettavassa kasteessa, tai vaikkapa kätten päälle panemisen kautta, on valhetta. Pyhä Henki kyllä tulee ihmisen luokse usein uskovaisen rukoiltua ja laitettu kätensä tämän päälle, mutta siitä alkaa vasta parannuksen tien kulkeminen uudesti syntymistä kohden.
        Uudestisyntyneet tietävät sen vapauden, rauhan ja ilon, joka on heissä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen kasteen synnyttyään Jumalasta. Jumalasta synnytään tunnustamalla Jeesus/Jumalan Sana ja Häntä ei voi tunnustaa ennen kuin tuntee Hänet, eli Sana ja Pyhä Henki synnyttävät Jumalan lapset.

        1. Pietarin kirje 2
        1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,

        2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
        ETTÄ TE SEN KAUTTA KASVAISITTE PELASTUKSEEN, on totuus, eli Sana kasvattaa pelastukseen.
        Toivottavasti et vastusta Raamatun ilmoitusta. Minua saat arvostella ja jopa vastustaa, mutta Raamatun Sana on ja pysyy.


      • Lähettiläs

        Moni kertoo, että ihmisen on ensin uudestisynnyttävä Jumalasta, jotta hän voi ottaa Jeesuksen, eli Jumalan Sanan vastaan. Se on suuri ristiriita Raamatun sanoman kanssa.
        Ei kukaan synnyt ilman siementä uudeksi, kuten ei synny ilman siementä lihalliseksi ihmiseksikään. Siemenen täytyy itää hyvässä maaperässä, jotta siitä uusi syntyy. Ennen lihan/synnin kuolemaa ja kykyä vaeltaa Hengessä ei kukaan ole uusi luomus. Vain uudestisyntynyt kykenee vaeltamaan vapaudessa, eli Jumalan Hengessä. Heitä vastaan ei ole lakia ja heidän syntinsä ovat anteeksi annetut, joten heitä varten ei enää ole Uhria. He ovat jo naullinneet lihansa himoineen ja haluineen.

        Galatalaiskirje 5

        1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
        3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
        8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
        9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
        10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
        11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
        12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
        13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.


        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.

        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.


      • aloittaja.lähettiläälle

        Lähettiläs, annan sinulle painavan kehotuksen: älä massapostita Raamatun jakeita pitkinä litanioina kuten sinulla on tapana. Älä ainakaan tähän keskusteluun!
        Sinulla on tunnetusti tapana "ottaa haltuun" keskusteluja kopioimalla pitkiä lainauksia Raamatusta! Jokainen voi kyllä lukea jakeet omasta Raamatustaan.

        Eli: pari jaetta korkeintaan yhteen viestiin, selvä?

        Ketjujen luettavuus tässä S-24 versiossa kärsii, kun venytät niitä tarpeettomasti omilla maratonviesteilläsi. Omaa pyhyyttäsi tai uudestisyntymistäsi et LAINKAAN voi todistaa lataamalla ketjun jatkeeksi viestejä, joissa on pari omaa virkettäsi ja sitten 10-20 jaetta Raamatusta. Tunnen tapasi ja siksi olen näin suorasukainen.


      • keskustelunaloittajalle

        Päinvastoin. Lähettilään tekstit ovat hyvin selkeitä. Hän ei riitele eikä solvaa ja tämä on avoin keskustelu. Yksityisviesteissäsi voit antaa ystävillesi selkeitä kehoituksia, mutta tämä ei ole sellaista varten. Ketju juoksee omaa tahtiaan alas ja on täysin selkeä. Aloittajana avasit keskustelun ja raamatun Sana on kaikkein tärkein, ei muiden kirjoittajien komentelu ja moittiminen omien mielipiteiden pohjalta.


    • tie-valmis-on

      "Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä," Joh.1:12.

      Ylläolevaa jaetta lähettiläs voisi tutkia tarkkaan opin alkeita ymmärtääkseen.

      Jeesuksen vastaanottaminen (vrt. ed. jae: "ottivat Hänet vastaan") on sitä, että vastaa myöntävästi Jumalan kutsuun tulla Hänen yhteyteensä ottamalla Jeesus Kristus elämänsä Herraksi ja Vapahtajaksi. Se merkitsee luonnollisesti hallitusvallan vaihtumista sydämessä. Ellei ihminen siihen ole valmis, asia raukeaa tyhjiin.

      "Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
      Room.10:10.

      Yllä on kaksi (2) jaetta Raamatusta, se riittää yhteen viestiin. Pohdi näitä, lähettiläs. Vastaa lyhyesti ja ytimekkäästi - ILMAN LITANIOITA. Ota pohjaksi ym. jakeet, kiitos.

      • Lähettiläs

        Tiedätkö sinä, että Jeesus on JUMALAN SANA.? Tiedätkö sitä, että Hän on aina ollut Jumalan luona ollen Jumala ja Hänen kauttaan kaikki on luotu.

        Tiedätkö sitä, että Jeesus tuli lihaksi/lihaan, eli ihmiseksi.
        Johannes 1


        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Et sinä voi ottaa Häntä vastaan, jos et tunne Häntä.
        Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi tarkoittaa sitä, että Hän on tehnyt pelastuksen valmiiksi ja ihmisen osa on vain vastaanottaa Jeesus, joka on Jumalan Sana. Jeesuksessa meille on kaikki. Kaikki on valmista.
        "Herra, Herra" hokemisella ei pääse Jumalan valtakuntaan.
        Nikodemus, joka oli Israelin opetteaja ei käsittänyt sitä, että vain ja ainostaan Jumalan Sana synnyttää uudeksi. Hänen olisi pitänyt käsittää Sanan voima silloin, kun se on Pyhään Henkeen liittyneenä, mutta ei käsittänyt,vaan kummasteli miten ihminen voi uudelleen mennä äidin kohtuun ja syntyä toistamiseen.

        Johannes 3

        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.


      • Lähettiläs
        Lähettiläs kirjoitti:

        Tiedätkö sinä, että Jeesus on JUMALAN SANA.? Tiedätkö sitä, että Hän on aina ollut Jumalan luona ollen Jumala ja Hänen kauttaan kaikki on luotu.

        Tiedätkö sitä, että Jeesus tuli lihaksi/lihaan, eli ihmiseksi.
        Johannes 1


        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Et sinä voi ottaa Häntä vastaan, jos et tunne Häntä.
        Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi tarkoittaa sitä, että Hän on tehnyt pelastuksen valmiiksi ja ihmisen osa on vain vastaanottaa Jeesus, joka on Jumalan Sana. Jeesuksessa meille on kaikki. Kaikki on valmista.
        "Herra, Herra" hokemisella ei pääse Jumalan valtakuntaan.
        Nikodemus, joka oli Israelin opetteaja ei käsittänyt sitä, että vain ja ainostaan Jumalan Sana synnyttää uudeksi. Hänen olisi pitänyt käsittää Sanan voima silloin, kun se on Pyhään Henkeen liittyneenä, mutta ei käsittänyt,vaan kummasteli miten ihminen voi uudelleen mennä äidin kohtuun ja syntyä toistamiseen.

        Johannes 3

        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Jumalan Sanan pelastuksesta ja tuomiosta:
        Johannes 12
        44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
        46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
        47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
        49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
        50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."


    • aloittaja-lähettiläälle

      Tämä keskustelu tukehtuu kuten niin moni aikaisempikin keskustelu lähettiläs-nimimerkin massapostitukseen. Kopiointimassa, jopa jakeiden kopiointi, kääntyy itseään vastaan silloin, kun sen alle halutaan hukuttaa asiallinen keskustelu.

      Lähettiläs osoittaa olevansa juuri se, miltä hän on näyttänyt niin usein ennenkin: itsekäs palstahäirikkö, joka väen vängällä apinoi Raamatun vastaista agendaansa käyttäen valheellisen oppinsa vipuvartena röyhkeästi Raamatun massakopiointia.

      No, tämä ei miellytä lähettilästä eikä hänen hännystelijöitään. Siitä huolimatta on karu todellisuus kohtuullista ottaa esille. Minulla on varaa väistyä palstahäirikön tieltä. Lähettiläs on tässäkin keskustelussa todelliset nettikarvansa näyttänyt.

      • Lähettiläs

        Kaikki tulee todistaa Raamatulla. Henkien arvoteluakaan et voi tehdä ilman Sanaa.
        Sinä haluat mielellään arvostella ja halventaa minua, mutta minä en sitä halua tehdä sinua kohtaan. Onhan kyse elämän tärkeimmästä asiasta, eli uskosta. Tämä maallinen kunnia, tai mikä muu tahansa on häviävää, mutta Jumalan Sana pysyy.

        Kutsun saanut saa innon tutustua Raamattuun. Jeesuksen opetukset ovat se ruoka, joka ravitsee ihmisen uudelleen syntymiseen.
        Halatkaa Sanaa. Sana on elävä leipä ja siksi tärkeämpi kuin mikään muu leipä.

        On helppoa keskustella ilman todistajaa. Silloin voi halutessaan lyödä ja alentaa lähimmäistään ja väittää sen kuuluvan Jeesuksen uskoon. Mutta, kun todistaja tulee paikalle, on helpon tien kulkijan väistyttävä tavalla tai toisella.

        Sana ja Pyhä Henki on todistaja. Taivaasta on kolme todistajaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Täällä on kolme todistajaa henki, vesi ja veri.


      • Lähettiläs

        Ketjun aloittaja aloitti ketjun saadakseen ilmoittaa sen, että minä opetan väärin. Tämä tapahtuu joka ikinen kerta, kun palaan palstalle. Aina perääni tulee heitä, jotka vääristävät sen mitä kirjoitan. Esim. Jeesuksen synnittömyydestä kertoessani he ovat perässäni kulkien pilkanneet minua siitä, että kerron olevani synnitön. Usein olen heitä oikaissut, mutta vielä useammin jättänyt heidät himojaan täyttämään. Liha himoitsee Henkeä vastaan.

        Olen kertonut, että Jeesus on synnitön ja joka pysyy Hänessä on vapautunut synnistä. Jeesuksessa ei ole syntiä ja Hänessä pysyvä ei näin ollen elä synnissä.
        Laki täyttyy tässä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseäsi.


        Kuka voi tuon Raamatun ilmoituksen kumota? Ei kukaan, mutta he tekevät sitä jotka eivät tunne Jeesusta. He vääristävät kaiken mahdollisen mitä Jeesuksen tunteva tänne kirjoittaa ja siksi kolmen todistajan on tultava paikalle. Raamattu on kolme todistajaa.

        Jeesus ei tullut tuomitsemaan, mutta se Sana, jonka Hän on puhunut on tuomari:
        47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

        48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.


      • tie-valmis-on

        Olet lähettäjä monessa asiassa oikeassa mitä tulee Sanan totuuteen. Olen kyllä sen avoimesti sinulle tunnustanut. Samaa tunnustusta en ole sinulta saanut. Kenellekään muullekaan en ole huomannut sinun mitään tunnustusta antaneen.

        Hengellinen ylpeys ja näennäinen itsevarmuus on sinun tavaramerkkisi; sinä ET ole opetuslapsi, joka haluaa olla nöyrä ja valmis oppimaan uutta Herraltaan. Lähettilään muodostama oma uudestisyntymisoppi, Pyhän Hengen kasteoppi ja oppi uskovien vesikasteesta ovat kaikki erittäin epäilyttävällä pohjalla, kun niitä koetellaan Jumalan iäti kestävällä sanalla. Lähettilään opeissa on ASTIAN maku.

        Tämä on kaunistelematonta asiaa, mutta totuuden ja Raamatun puhtaan opin kustannuksella ei tule tehdä mielisteleviä kompromisseja. PAAVALI: "Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija." Gal.1:10.

        Niin, vielä jakeiden massapostitukseen, jolla olet tottunut oman horjahtelevan oppisi kääräisemään uskottavalta näyttävään pakettiin. Kopiointitulvalla et hämää yhtäkään Jeesuksen opetuslasta, joka on tottunut Sanasta etsimään vastaukset uskonelämäänsä koskeviin kysymyksiin. Itsesi voit pettää; minua et voi hämätä.

        Ystävällisesti ja Totuutta Kristuksessa Jeesuksessa YLI KAIKEN rakastaen!
        Aloittaja (tie-valmis-on)


    • ketjunaloittajalle

      Miksi lähettiläs ei saisi osallistua keskusteluun? Hän tuo Jumalan Sanan puhtaana ja sinä aloittaja kiellät tuomasta Sanaa hengelliselle keskustelu palstalle?
      Mikä sinun asioistasi peittyy lähettilään kirjoitusten alle? Kirjoitat edelleen rumasti lähimmäisistäsi. Miksi?
      Jos sinä olisit lähetys saarnaaja, niin kenen sieluja sinä haukkumisella tulisit voittamaan ja kummalle puolelle sinä niitä voittaisit, hyvän vai pahan? Menisitkö kertomaan kuinka kaikki muut ovat väärässä? Onko se mielestäsi oikea keino?
      Aloituksellasi sinä rikot kymmentä käskyä: älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

      • Lähettiläs

        Paavalikin varoitti ihmistä valvomattomuudesta, kuten Jeesus kymmenen neitsyen verauksella/opetuksellaan.
        Vain Jeesus on synnitön ja hänen seuraajiensa tulee VALVOA itseään. Ei toisia, vaan itseään. Vain valvova voi auttaa toisiakin rakentumaan uskossa.

        Ei Paavalikaan kuvitellut olevansa pelastettu kertaheitolla, vaan hän tiesi, että hänenkin on valvottava PYSYÄKSEEN JEESUKSESSA. Jeesuksessa ei kertakaikkiaan voi pysyä, jos ei tunne Häntä. Jeesus opettaa tien luokseen. Täällä Hän
        on Uhrina, taivaassa Ylimpänä pappina. Joka haluaa päästä Ylimmän papin luokse sisimpään majaan, tunnustaa Jeesusta, eli Jumalan Sanaa yli oman itsensä.


      • aloittaja-vastaa

        Lähettiläs on tervetullut tähän aloitukseen, niinhän minä olen tänne kirjoittanut.
        Mutta holtiton palstan venyttäminen ja yritys ottaa "keskustelu haltuun" jakeita robotin lailla palstalle työntäen EI OLE keskustelua. Se on harkittua palstaterroria.

        Mietippä asiaa uudemman kerran!

        Kaikkea hyvää, ollaan iloisia - kevät tulee taas - meillä on paljon syytä kiitokseen!


    • saavalvoajanukkuapitää

      No kun meitä on niin moneen junaan, siitähän tässäkin on kyse.

      jonku mielestä koko Raamattu pitää lainata joka keskusteluun kopioimalla siitä pitkät litaniat muiden hukuttamiseksi.

      kokeile lähettiläs nyt edetä hiukan vuorovaikutteisesti ja hillitse se suuri intosi olla jokin mikä lienetkin mielessäsi. sekin kuuluu siihen itsensä valvomiseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe