Toyotan ajo-ominaisuudet tuvat mukanaan mukavuuden

Jartsef

Toyotan, joka on maailman suurin auton valmistaja, insinöörit kyllä osaavat tehdä samanlaiset rata-auton ajo-ominaisuudet ja kovan jousituksen kuin saksalaisissa väkkäröissä. Me Toyota-ihmiset, jotka ajamme suomalaisia teitä, voimme onneksemme sanoa: "Onneksi he eivät tee sitä"

Tämä on Toyotan päätös eikä mikään puute.

24

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukavanpehmeäkulkija

      Ajotuntumaltaan Auris oli hämmentävän miellyttävä ja mukava kulkija, eivätkä jyrkimmätkään hidastetöyssyt juuri hidasta sen menoa. Esimerkiksi 40 km/h alueella sijaitsevan hidastetöyssyn voi ylittää Aurisilla surutta likipitäen rajoitusnopeudella, kun taas Vw Polo on hidastettava samassa töyssyssä alle 20 km/h nopeuteen tai muuten jysähtää. Eikä ole merkitystä, ylitänkö Aurisilla töyssyn keskeltä vai reunasta, vaan se ylittää töyssyn pehmeästi niiaten.

      • HävitäHeti

        Toi ei kyllä johdu jousituksesta, vaan se niiaus johtuu korin notkumisesta. Se niiaisvaikkei olis jousia ollenkaa.


    • Mukava_kuulla

      Ihan kiva, että se Toyotakin joillekin kelpaa!

      No, totta puhuen, onhan se autona ihan hyvää keskitasoa. Jos ei niin kehuttava, niin ei toki huonokaan.

    • Trollientoitotuksia

      Käykääpä koeajolla niin ei tarvitse rollien tuhansia kertoja kirjoitettuja ikivanhoja toitotuksia uskoa.

    • ainaJäljessäLaatua

      Kuinka joku voisi oikeasti tykätä noin huonosta alustasta, hei haloo. Lyhyet joustot ja helposti pohjaava pintakova on ihan käsittämätön yhdistelmä, eli ei mitään hyvää ominaisuutta. Tunnoton vetelevä ohjaus kruunaa kaiken. Ainoastaan uusimmassa Avessa on ohjausta saatu jo lähes hyväksyttävälle tasolla.

    • hyvä_jousitus

      Jos hyvää pintapehmeää ja kantavaa jousitusta haluaa, on ostettava Citroen C5 "hyde"-jousin. Toki hyviä jousituksia löytyy muitakin, muttei tässä hintaluokassa.

    • eisobvitalveen

      Saksalaisen alustan tärkein ominaisuus on se että se kertoo millaisella alustalla auto etenee. Mitä liukkaampi keli, sitä arvokkaampaa tuo tieto on kuskille.
      Toyota kuuluu jenkki-koulukuntaan ja ne ovat aivan hirveitä ajettavia huonoilla keleillä. Kierrän kaukaa niinkauan kuin meillä Suomessa on talvella lunta.

      • eiKelpaaAjajalleei

        Juurikin näin.


      • maailmatarvitseeesikuvia

        Tuo on täysin totta. Mutta tojoterot ei pysty sitä myöntämään.


    • Boris_Stein

      Nimimerkki Jartsef puhuu pelkkää asiaa. Ikinä en ole ymmärtänyt mitä mukamas hienoa on vaikka jonkun Golfin ajettavuudessa. Toyotaan (vaikka tuo Auris) verrattuna Golf on kuin traktori. Kankea, kova, ohjaus lyö näpeille eli palauttaa ikävästi. Tuntee jokaisen kivenmurusen asfaltilla.

      • ajajanauto

        Minä olisin todella huolissani jos en tuntisi millainen pito renkailla on tiehen. Olen joutunut joskus ajamaan sellaisilla autoilla ja tunne on todella ikävä ja turvaton.


      • Boris_Stein
        ajajanauto kirjoitti:

        Minä olisin todella huolissani jos en tuntisi millainen pito renkailla on tiehen. Olen joutunut joskus ajamaan sellaisilla autoilla ja tunne on todella ikävä ja turvaton.

        Eihän se niin nyt ole, ettei tunne ohjauksella mitään vaan se että Volkkarilla tuntee kaiken ja epämukavasti. Ohjaus on liian tunnokas noissa sakuissa ja siten mukavuus menee täysin.


    • tojoforever

      Kuka se tarvii kilpa-auton alustaa niinkuin Volkkarissa?

      • Ei_kannata

        tehdä asiasta isoa numeroa vaan valita auto jossa saa alustan kovuutta muutettua napista mukavasta sport-asentoon. Seuraavasta keskikonsolin napista voi moottorikarttaa muuttaa terävämmäksi joka taitaa vaikuttaa myös ohjaukseen ja kolmannesta napista saa ESP:n tai TSC:n pois päältä, kummaksi sitä nyt haluaa nimittää. Toyota-konserni valmistaa myös sellaisia autoja joista vaativatkin asiakkaat tykkäävät.


      • äläpuhupaskaa
        Ei_kannata kirjoitti:

        tehdä asiasta isoa numeroa vaan valita auto jossa saa alustan kovuutta muutettua napista mukavasta sport-asentoon. Seuraavasta keskikonsolin napista voi moottorikarttaa muuttaa terävämmäksi joka taitaa vaikuttaa myös ohjaukseen ja kolmannesta napista saa ESP:n tai TSC:n pois päältä, kummaksi sitä nyt haluaa nimittää. Toyota-konserni valmistaa myös sellaisia autoja joista vaativatkin asiakkaat tykkäävät.

        Saksalainen on valmistanut noilla ominaisuuksilla autoa jo kauan. Ja tänä päivänäkin se toteuttaa tuon käytännössä paljon onnistuneemmin mitä tojotin.
        Ja voin vaikka vannoa että tojota konserni ei valmista mitään mistä vaativa asiakas voisi tykätä, että ihan tiedoksi vaan.


    • Tadattaataaaa

      Tästä nyt ei kummempaa numeroa tarvitse tehdä, mutta fakta on se, että Toyota on se minkä mummo valitsisi.
      Nimittäin kyydissä olemiseen silloin kun joku häntä vaivautuu vielä johonkin viemään.
      Riittävästi on näitä pintakovia "ajajan autoja".

      Esim. uusi Auris on luokkansa mukavin, ja kysymys on ihan vaan siitä missä on mukavin matkaa taittaa, ralliautot on sitten erikseen.

    • uskomatontaRyhmää

      Mistä sikiää käsitys, että saksalaiset olisivat kovin kovia ja epämukavia, eihän tuo pidä paikkaansa. Useat valitsevat sporttialustan ja matalat renkaat ja kuka niistä pitää niin tykkäävät kovasti, mutta perus alusta on yleisesti mukavuuspainotteinen ja kantaa kuormaa hyvin. Toista on lillut aasialaiset jotka ovat huojakoita ja hakevat uraa kaistaviivojen välistä, jos sellaisesta tykkää niin kovin on outoa.

      • Boris_Stein

        Saksalaiset ja muutkin eurovalmistajien tuotteet vaan ovat epämukavia matkustaa ja eivät tarjoa mitään "ajonautintoa", joka muutenkin on kummallinen kilvanajosta tykkäävien käsite.
        Tosin on myönnettävä, että myös Suomen olosuhteisiin sopivissa japseissa on alkanut esiintyä tätä euroriesaa eli kovaa alustaa ja liikaa palauttavaa ja jäykkää ohjausta. Mutta yhä löytyy erittäin mukavia japsiautoja Toyotaltakin, muttei enää niin loistavia kuin parikymmentä vuotta sitten.


      • jhjhkjgk

        Kaikka Auriksen ja Avensiksen koeajoissa kiitellään ajomukavuutta ja suuntavakavuutta. Sellaisessta kuin ohjaustuntuma eipitäisi edes puhua muissa kuin rata ja ralliautoissa.


    • Mhfdfhj

      "Ohjaus on liian tunnokas noissa sakuissa "
      Liian tunnokas ohjaus on samanlainen asia kuin liian hyvä seksi. Kumpaakaan ei ole olemassa.

    • Corollastw

      AUDI A4 Talvitestissä: Ajaminen liukkaalla erinomainen, erinomainen, erinomainen, erinomainen kaikissa neljässä kohdassa. Kerropa Toyotam malli, mikä pystyy samaan? Niin, ei mikään. Turha tarjota The selitystä, koska se ei paranna Toyotan luokatonta ajotuntumaa.

      • fgghjjj

        Sen vähäisen ajan minkä se pysyy kunnossa saatta ollakin. Toyota kulkee sittenkin.


    • Boris_Stein

      Pitäisi muistaa se, että suomalainen autotoimittaja on yleensä keski-ikäinen mies tai sitten alle kolmikymppinen kloppi. Varsin monella näistä toimittajista on autourheilutaustaa ja niilläkin kellä ei ole, on taas vahva kokemus moottoriradoista, sinnehän moni valmistaja vie uuden auton toimittajien ajettavaksi.
      Autoja siis arvioidaan aika pitkälti aivan toisenlaisilla kriteereillä kuin mitä keskivertokäyttäjä, sanotaan vaikka perheenisä, tekee. Ns. urheilullinen ajotyyli edellyttää tietysti kovaa alustaa ja millintarkkaa ja nopeaa ohjausta ja tällaiset autot eli yleensä saksalaiset saavat hyviä pisteitä ajettavuudesta. Tämä rata-ajofiilis ei kuitenkaan vastaa millään tavalla keskivertokäyttäjän vaatimuksia, mutta tavalliset autonostajat on aika tehokkaasti saatu uskomaan, että kivikova alusta eli epämukavuus ja ylitunnokas ja liian nopeasti palauttava ohjaus on "hyvä".
      Toyotan suunnittelufilosofia, joka korostaa mukavuutta ja vaivatonta ajettavuutta sekä herkkyyttä ei saa toimittajilta pisteitä, vaikka juuri tällainen ajettavuus on suuren ostavan yleisön maun mukainen.

      • Tämäonjuurinäin

        Siinä se tuli. Totuuksien totuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe