Vanhan liiton aikakausi päättyi Kristuksen ylösnousemiseen. Tuona viimeisenä päivänä paitsi Kristus myös monta vanhan liiton pyhää nousi ylös. Seuraava ylösnousemusvuoro on nyt meneillään olevan pakanain armotalouskauden viimeisenä päivänä. Kristuksen omat nousevat ylös seuraavaksi.
>>Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan.<< (1 Kor 15:20-23)
Tässä ylösnousemusvuorossa tapahtuu niin, että osa siihen osallisista ei ehdi nukkumaan kuolon uneen. Me elossa olevat vain muutumme silmänräpäyksessä niin, että saamme katoavaisen ruumiimme tilalle
katoamattoman ylösnousemusruumiin.
>>Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa; sillä pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.<< (1 Kor 15:51-52)
Yhdessä hetkessä Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ja meidät elossa olevat temmataan heidän kanssaan yläilmoihin.
>>Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.<< (1 Tess 4:16-17)
Näin toteutuu Jeesuksen lupaus:
>>Älköön teidän sydämenne olko murheellinen.Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.<< (Joh 14:1-3)
Nuo Jeesuksen sanat ovat selvästi Yljän eli Sulhasen sanoja kihlatulleen. Se mitä Jeesus nyt sanoo, osoittaa, että opetuslapset olivat kihlattuja Hänelle. Tuohon aikaan kihlaus merkitsi hyvin vahvaa sitoumusta. Liittosopimus oli jo olemassa. Kihlauksen aikana opittiin tuntemaan toisiansa ja valmistauduttiin tulevaan yhteiselämään. Sulhasen tehtävänä oli kihlauksen jälkeen palata kotiinsa valmistamaan sijaa morsiamelleen. Tästä Jeesus nyt puhui. Hän oli kohta menevä Isänsä kotiin valmistamaan meille sijaa. Ja sitten Hän tulee takaisin ja ottaa meidät tykönsä Isänsä Kotiin valmistamiin asuinsijoihin, kun Hän pelastaa omansa seurakuntakauden jälkeen koittavasta ahdistuksen ajasta.
>>Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.<< (Ilm 3:10)
Tämän meneillään olevan seurakunnan armotalouskauden jälkeen alkaa siis ahdistuksen aika, joka päättyy siihen, että Jeesus tulee pyhiensä kanssa taivaasta Isän Kotoa takaisin maan päälle vihityn Vaimonsa kanssa ja perustaa Valtakuntansa.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=205&t=128
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=131
Ylkä tulee ja noutaa Morsiamensa Isän Kotiin
190
549
Vastaukset
- SananPERUSTALLA
Kun olet hyvin tietävinäsi Raamatusta, niin osaatko vastata näihin helppoihin kysymyksiin?
ALEF: Milloin Kristus asetti Uuden Liiton, jota Ehtoollisessa muistetaan?
BEIT: Milloin syntyi Kristuksen seuraajakunta, kuka tuli ensimmäisenä opetuslapseksi?
Keitä kuului Kristuksen seuraajiin?
GIMEL: Milloin tapahtui Kristuksen Ylösnousemus kuolleista, vuosiluku, viikonpäivä, kellonaika? Miksi Jeshuan seuraajat pitivät Sapatin vielä Jeshuan kuoleman jälkeen?Jotain osaan vastata useimpiin kysymyksiisi. Tule ja kysy http://kalamos.keskustelu.info
Tässä ketjussa on nyt tarkoitus keskustella Yljän tulemisesta noutamaan Morsiamensa Isän Kotiin.- Sanan_PERUSTALLA
"Aloitat keskustelun" julistamalla oppejasi, joita Raamatusta ei löydy, joten lähtökohta on siten väärä, ja kun aloitus on väärin, niin se pitää oikaista heti.
Jos olet rehellinen ja pysyt Raamatussa, niin silloin teet kuten Jumalan Sana kehottaa, mutta jos olet epärehellinen roomankatolinen jesuiittatrolli, niin et vastaa.
No, otetaan yksi kerrallaan, kun näköjään monta kysymystä on sinulle liikaa. Joten:
ALEF: Milloin Kristus asetti Uuden Liiton, jota Ehtoollisessa muistetaan? kalamos kirjoitti:
Jotain osaan vastata useimpiin kysymyksiisi. Tule ja kysy http://kalamos.keskustelu.info
Tässä ketjussa on nyt tarkoitus keskustella Yljän tulemisesta noutamaan Morsiamensa Isän Kotiin.Mikset sä voi vastata tässä ketjussa noihin mielenkiintoisiin kysymyksiin? Mä tiesin ekan vastauksen, sinä et.
Uusi liitto alkoi kun jeesus asetti ehtoollisen...
Se on ihan luonnollista että keskustelu rönsyilee. Anna rönsyillä.
Ei tässä missään armeijassa olla.
Vai miksi sulle on tärkeetä että pysytään just siinä yljässä ja morsiammessa?
Kysyit multa että sytyttikö aihe...
Vastasin siihen että olen eri linjoilla lopun ajan tapahtumien suhteen. Minusta ihminen saa henkiruumiin jollainen jumalallakin on, kuolemassa.
Sinä taas et ole hyväksynyt omaa kuolemaasi ollenkaan vaan odottelet turhaan muuttuvasi iänkaikkisuusolennoksi jo tässä elämässä.
Tulet pettymään. Ikävä kyllä.auroraboreallis kirjoitti:
Mikset sä voi vastata tässä ketjussa noihin mielenkiintoisiin kysymyksiin? Mä tiesin ekan vastauksen, sinä et.
Vastasin siihen että olen eri linjoilla lopun ajan tapahtumien suhteen. Minusta ihminen saa henkiruumiin jollainen jumalallakin on, kuolemassa.
Sinä taas et ole hyväksynyt omaa kuolemaasi ollenkaan vaan odottelet turhaan muuttuvasi iänkaikkisuusolennoksi jo tässä elämässä.
Tulet pettymään. Ikävä kyllä.Jos kuolen ennenkuin seurakunnan tempaus tapahtu, niin silloin minä todellakin siitä hetkestä alkaen, kun olen poissa tästä ruumiistani, olen oleva seurakunnan tempaushetkeen saakka ruumiissa, joka ei vielä ole ylösnousemusruumis - ja jota jotkut todellakin nimittävät henkruumiiksi, mutta jota esimerkiksi Paavali nimitti taivaalliseksi ruumiiksi. Taivaallinen ruumis siis ei ole ylösnousemusruumis. Sitten seurakunnan tempaushetkellä tapahtuu minun ruumiini lunastus ja saan pukeutua ylösnousemusruumiiseen.
- ApostolienSeuraajakunta
auroraboreallis kirjoitti:
Mikset sä voi vastata tässä ketjussa noihin mielenkiintoisiin kysymyksiin? Mä tiesin ekan vastauksen, sinä et.
Tulet pettymään. Ikävä kyllä.Oliko Kristuksen seuraajakunta olemassa jo silloin kun Kristus teki Uuden Liiton opetuslastensa kanssa Ehtoollisella ennen kuolemaansa Golgatan ristillä? Ja
miksi kirkko opettaa että Kristuksen seuraajakunta alkoi vasta Helluntaina? ApostolienSeuraajakunta kirjoitti:
Oliko Kristuksen seuraajakunta olemassa jo silloin kun Kristus teki Uuden Liiton opetuslastensa kanssa Ehtoollisella ennen kuolemaansa Golgatan ristillä? Ja
miksi kirkko opettaa että Kristuksen seuraajakunta alkoi vasta Helluntaina?Raamatun mukaan uusi liitto alkoi ehtoollisella ja seuraajakunta oli jo silloin olemassa. Raamatun mukaan.
Vastaan tuohon hiukan tuolla alempana
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14113020/ylka-tulee-ja-noutaa-morsiamensa-isan-kotiin#comment-83113367
- jari-pekka--65
Vanha liitto päättyi Jeesuksen ristinkuolemaan. Tämä antaa myös vastauksen kysymykseen, milloin uusi liitto alkoi.
- sivupersooniako
Jaahas, jari-pekka ilmestyi kuin tyhjästä vastaamaan kalamoksen puolesta. Oletko
läheinenkin kalamoksen kaveri, syöttekö peräti samalta lautaselta ja istutteko samalla tuolilla? Eikös uusi liitto ole Raamatussa asetettu jo tässä kokouksessa?
Luukkaan evankeliumi: 22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
1.Korinttolaiskirje: 11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni." - jari-pekka--65
sivupersooniako kirjoitti:
Jaahas, jari-pekka ilmestyi kuin tyhjästä vastaamaan kalamoksen puolesta. Oletko
läheinenkin kalamoksen kaveri, syöttekö peräti samalta lautaselta ja istutteko samalla tuolilla? Eikös uusi liitto ole Raamatussa asetettu jo tässä kokouksessa?
Luukkaan evankeliumi: 22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
1.Korinttolaiskirje: 11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."Hepr. 9:16
- SanallaSanoen
jari-pekka--65 kirjoitti:
Hepr. 9:16
1.Pietarin kirje: 3:15 vaan pyhittäkää Herra( JHWH, JUMALAN SANA )Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle joka teiltä kysyy
perustusta sen toivon joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
Luukkaan evankeliumi: 23:56 ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta Sapatin he viettivät hiljaisuudessa Lain käskyn mukaan. Uuteen liittoon sisältyy uudestisyntymisen ihme - siis Hengestä syntymisen ihme. Tämä uudestisyntymisen ihme ei ollut mahdollista ennenkuin Jeesus oli noussut kuolleista. Opetuslapset kokivat tämän ihmeen, kun kohtasivat ylösnousseen Jeesuksen, joka puhalsi heidän sisimpäänsä Elämän Hengen. Vain Henki tekee eläväksi. Tämä Henki oli luvattu niille, jotka uskoivat Häneen, mutta ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut KIRKASTETTU.
Siis Vanhan liiton aikakausi päättyi Kristuksen ylösnousemiseen. Siitä alkaen on ollut mahdollista kohdata ylösnoussut Jeesus, ja kokea uudestsyntymisen ihme, jossa Jeesus tulee Henkensä kautta asumaan ihmiseen. Silloin me emme enää ole Vanhan Liiton kirjaimen alaisia, vaan Jumala on kirjoittanut lakinsa meidän ympärileikattuihin sydämiin, niinkuin Jumala jo edeltä oli luvannut tapahtuvan Uudessa Liitossa, jonka oli solmiva Israelin heimon kanssa:
"Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä"
Siis Uusi Liitto merkitsee sitä, että Jeesus, joka on Jumalan Sana, asuu meidän sisimmässämme. Ilman ylösnousemusta se ei olisi ollut mahdollista. Tietenkään ylösnousemus ei olisi ollut mahdollista ilman kuolemaa, joka sovitti meidän rikkomuksemme. Ja siksi me julistamme Herran kuolemaa siihen asti, kunnes Hän tulee takaisin.kalamos kirjoitti:
Uuteen liittoon sisältyy uudestisyntymisen ihme - siis Hengestä syntymisen ihme. Tämä uudestisyntymisen ihme ei ollut mahdollista ennenkuin Jeesus oli noussut kuolleista. Opetuslapset kokivat tämän ihmeen, kun kohtasivat ylösnousseen Jeesuksen, joka puhalsi heidän sisimpäänsä Elämän Hengen. Vain Henki tekee eläväksi. Tämä Henki oli luvattu niille, jotka uskoivat Häneen, mutta ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut KIRKASTETTU.
Siis Vanhan liiton aikakausi päättyi Kristuksen ylösnousemiseen. Siitä alkaen on ollut mahdollista kohdata ylösnoussut Jeesus, ja kokea uudestsyntymisen ihme, jossa Jeesus tulee Henkensä kautta asumaan ihmiseen. Silloin me emme enää ole Vanhan Liiton kirjaimen alaisia, vaan Jumala on kirjoittanut lakinsa meidän ympärileikattuihin sydämiin, niinkuin Jumala jo edeltä oli luvannut tapahtuvan Uudessa Liitossa, jonka oli solmiva Israelin heimon kanssa:
"Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä"
Siis Uusi Liitto merkitsee sitä, että Jeesus, joka on Jumalan Sana, asuu meidän sisimmässämme. Ilman ylösnousemusta se ei olisi ollut mahdollista. Tietenkään ylösnousemus ei olisi ollut mahdollista ilman kuolemaa, joka sovitti meidän rikkomuksemme. Ja siksi me julistamme Herran kuolemaa siihen asti, kunnes Hän tulee takaisin.Minä oisin tiennyt vastauksen. Raamatun mukaan se alkoi ehtoollisesta.
Minä oisin tiennyt vastauksen. Raamatun mukaan se alkoi ehtoollisesta.
Jeesus vietti opetuslastensa kanssa nimenomaan Vanhan Liiton mukaista pääsiäisateriaa, jossa muisteltiin Israelin kansan vapautusta Egyptin orjuudesta.
Tuossa Vanhan Liiton mukaisessa juhlassa oli neljä maljakertaa. Kolmatta maljaa nimitettiin pelastuksen pikariksi. Kun Jeesus ojensi tuon kolmannen maljan opetuslapsille, Hän selitti mitä tuo pelastuksen pirari tarkoitti:
"Tämä malja on uusi liitto Minun veressäni."
Ja samoin Jeesus selitti, mitä merkitsi tuossa Vanhan Liiton juhlassa nautittava happamaton leipä:
"Tämä on Minun ruumiini".
Mutta ei tuo Uusi Liitto vielä ollut voimassa. Ei tuon vuosisatoja kestäneen seremonian mukaista kertakaikkista ja viimeistä Pääsiäislammasta ollut vielä teurastettu.
Vasta kun Jeesus oli KIRKASTETTU, oli astuttu Uuteen Liittoon.kalamos kirjoitti:
Jeesus vietti opetuslastensa kanssa nimenomaan Vanhan Liiton mukaista pääsiäisateriaa, jossa muisteltiin Israelin kansan vapautusta Egyptin orjuudesta.
Tuossa Vanhan Liiton mukaisessa juhlassa oli neljä maljakertaa. Kolmatta maljaa nimitettiin pelastuksen pikariksi. Kun Jeesus ojensi tuon kolmannen maljan opetuslapsille, Hän selitti mitä tuo pelastuksen pirari tarkoitti:
"Tämä malja on uusi liitto Minun veressäni."
Ja samoin Jeesus selitti, mitä merkitsi tuossa Vanhan Liiton juhlassa nautittava happamaton leipä:
"Tämä on Minun ruumiini".
Mutta ei tuo Uusi Liitto vielä ollut voimassa. Ei tuon vuosisatoja kestäneen seremonian mukaista kertakaikkista ja viimeistä Pääsiäislammasta ollut vielä teurastettu.
Vasta kun Jeesus oli KIRKASTETTU, oli astuttu Uuteen Liittoon.Voipi sen noinkin nähdä. Nämä on tällaisia tulkintakysymyksiä. Niin monta kuin on ihmistä on yhtä monta raamatuntotuuttakin.
Kysyin tuolla alempana miten luulet että mitä allahia jumalana pitävien käy? Perustele.
Ymmärrätkö kun kirjoitin"Usko on aluekohtaista".
Se nyt vain on fakta. Täällä lännessä olemme kristittyjä ja lähi-idässä uskotaan toisin.auroraboreallis kirjoitti:
Voipi sen noinkin nähdä. Nämä on tällaisia tulkintakysymyksiä. Niin monta kuin on ihmistä on yhtä monta raamatuntotuuttakin.
Kysyin tuolla alempana miten luulet että mitä allahia jumalana pitävien käy? Perustele.
Ymmärrätkö kun kirjoitin"Usko on aluekohtaista".
Se nyt vain on fakta. Täällä lännessä olemme kristittyjä ja lähi-idässä uskotaan toisin.Siis ... en minä tulkitse, vaan minä uskon Jumalan Sanan.
Asia on niin että maailmanloppua ei ole odotettavissa miljardiin vuosiin. Sitten sammuu aurinko.
Näin ovat tiedemiehet sanoneet.
Tempaus.... uskotko painovoimaan? Mitä sille tapahtuu kun uskovaiset nostetaan ylös, ja muut jäävät maanpäälle?
Jumala on luonut luonnonlait ja niitä pitää kunnioittaa.Minä ymmärrän Raamatun ilmoituksen mukaan maailmanlopun tapahtuvan reilun tuhannen vuoden kuluttua. Tarkkaan ottaen seurakunnan tempauksesta kuluu aikaa reilu tuhat vuotta, kunnes Jumala luot uudet taivaat ja uuden maan, eikä entisiä enää ole.
Jumala on asettanut painovoiman. Ja Hän voi tehdä sen kanssa mitä haluaa. Tiedemiehilläkään ei ole edes aavistusta siitä, mikä tuo voima on. Tiedämme kyllä, kuinka suuri se on, mutta emme tiedä, miten sellaisen saa aikaiseksi ja mistä se aiheutuu.
Ylösnousemusruumiimme on oleva samanlainen kuin Jeesuksen, joka muun muassa ilmestyi yhtäkkiä lukittujen ovien sisäpuolella. Ja tietänet senkin, miten Hän poistui maan päältä Isän Kotiin. Mutta Hän tulee samalla tavalla takaisin ja noutaa meidätkin Isän Kotiin valmistamiinsa asuinsijoihin.
Sytyttääkö sinua mitenkään ketjun aihe:
"Ylkä tulee ja noutaa Morsiamensa Isän Kotiin"kalamos kirjoitti:
Minä ymmärrän Raamatun ilmoituksen mukaan maailmanlopun tapahtuvan reilun tuhannen vuoden kuluttua. Tarkkaan ottaen seurakunnan tempauksesta kuluu aikaa reilu tuhat vuotta, kunnes Jumala luot uudet taivaat ja uuden maan, eikä entisiä enää ole.
Jumala on asettanut painovoiman. Ja Hän voi tehdä sen kanssa mitä haluaa. Tiedemiehilläkään ei ole edes aavistusta siitä, mikä tuo voima on. Tiedämme kyllä, kuinka suuri se on, mutta emme tiedä, miten sellaisen saa aikaiseksi ja mistä se aiheutuu.
Ylösnousemusruumiimme on oleva samanlainen kuin Jeesuksen, joka muun muassa ilmestyi yhtäkkiä lukittujen ovien sisäpuolella. Ja tietänet senkin, miten Hän poistui maan päältä Isän Kotiin. Mutta Hän tulee samalla tavalla takaisin ja noutaa meidätkin Isän Kotiin valmistamiinsa asuinsijoihin.
Sytyttääkö sinua mitenkään ketjun aihe:
"Ylkä tulee ja noutaa Morsiamensa Isän Kotiin"Asiahan on niin että me molemmat kuolemme. Jos luit viimeisimmän avaukseni tiedät että tuossa jokin aika sitten löysin ystäväni kuolleena asunnossaan.
Ruumis ei liikkunut yhtään. Ystävä oli totaalisesti poissa.
Tupakka törrötti huulien välistä. Poliisi sanoikin että kuolema on siitä päätellen sujunut kivuttomasti.
Ystäväni asento oli lepoasento.
Hän ei aavistanut kuolemaansa. Se kävi kivuttomasti.
Jumala ei ole lihallinen. Hänellä ei ole silmiä, joilla katsoa. Ei korvia millä kuulla.
Hän on olomuodossa jossa ystävänikin nyt on.
Näin minä uskon.
Kyseessä on ihme.auroraboreallis kirjoitti:
Asiahan on niin että me molemmat kuolemme. Jos luit viimeisimmän avaukseni tiedät että tuossa jokin aika sitten löysin ystäväni kuolleena asunnossaan.
Ruumis ei liikkunut yhtään. Ystävä oli totaalisesti poissa.
Tupakka törrötti huulien välistä. Poliisi sanoikin että kuolema on siitä päätellen sujunut kivuttomasti.
Ystäväni asento oli lepoasento.
Hän ei aavistanut kuolemaansa. Se kävi kivuttomasti.
Jumala ei ole lihallinen. Hänellä ei ole silmiä, joilla katsoa. Ei korvia millä kuulla.
Hän on olomuodossa jossa ystävänikin nyt on.
Näin minä uskon.
Kyseessä on ihme.Raamatun ilmoitus kuitenkin on, että emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
kalamos kirjoitti:
Raamatun ilmoitus kuitenkin on, että emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Ai ne luurangot kaivautuvat sieltä arkun ja mullan lävitse tepastelemaan zombeina täällä ja sinusta tulee joku kirkastuskalamos.
Zori noin mielikuvituksellista tarinaa kukaan ei osta.auroraboreallis kirjoitti:
Ai ne luurangot kaivautuvat sieltä arkun ja mullan lävitse tepastelemaan zombeina täällä ja sinusta tulee joku kirkastuskalamos.
Zori noin mielikuvituksellista tarinaa kukaan ei osta.No, ei todellakaan.
Ei ainakaan kristinuskon piirissä uskota zombeihin.kalamos kirjoitti:
No, ei todellakaan.
Ei ainakaan kristinuskon piirissä uskota zombeihin.Juurihan sanoit että kuolleet nousevat haudoistaan. Luurangot
Juurihan sanoit että kuolleet nousevat haudoistaan. Luurangot
En minä ole puhunut luurangoista vaan kirkastetuista ylösnousemusruumiista.
Lasarus oli kuollut. Hän haisi jo. Jeesus herätti hänet. Ja huusi: "Lasarus, tule ulos". Ja Lasarus tiukasti käärinliinoihin käärittynä tuli ulos haudasta. Ei siis astellut vaan tuli Jumalan voimasta. Ja sitten Jeesus käski ihmisten päästää hänet siteistä.
Mutta ei Lasarus tullut ulos haudasta kirkastetussa ylösnousemusruumiina. Hänen ruumiinsa oli sama tomuruumis, joka oli hautaan pantu. Siinä hän eli aikansa maan päällä ja kuoli.
Mutta kokonaan toinen asia on se, kun Jeesus nousi kuolleista.
Ei Hänen haudan suulta tarvinnut poistaa kiveä, että Hän pääsi ulos haudasta. Siis ei Hänen kirkastettu ylösnousemusruumiinsa enää ole ollenkaan maasta. Meidän kohdallamme tapahtuu samoin. Me emme nouse kuolleistas niinkuin Lasarus, vaan niinkuin Jeesus, kirkastetussa ihan uudessa ylösnousemusruumiissa.
Katso, se mikä on vanhaa on kadonnut, ja uusi on sijaan tullut. Paavali ilmaisi asiaa näin, kun vastasi kysymykseen, minkälaisessa ruumiissa me nousemme.
>>Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole! Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa. Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.<< (1 Kor 15:36-38)
- RealSana
Mitä kummallista tänne kirjoitetaan???Jumala ei ole lihallinen. Hänellä ei ole silmiä, joilla katsoa. Ei korvia millä kuulla.???
Vaan Sanassa on kirjoitettu: " Minun (Jumalan) silmäni ovat avoinna, ja minun korvani tarkkaavat rukouksia tässä paikassa.
Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle."Raamatussa myöskin lukee ettei kukaan ole nähnyt
Jumalaa.
Näin ollen kukaan ei voi sanoa minkänäköinen Jumala on ja onko silmiä tai korvia.
Et siis sinäkään.- RealSana
Raamatussa myöskin lukee ettei kukaan ole nähnyt
Jumalaa.
Näin ollen kukaan ei voi sanoa minkänäköinen Jumala on ja onko silmiä tai korvia.
Et siis sinäkään.Täällä kirjoitetaan aivan hämäriä juttuja. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisellä on silmät, näin ollen myös Jumalalla on silmät ja korvat.
RealSana kirjoitti:
Täällä kirjoitetaan aivan hämäriä juttuja. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisellä on silmät, näin ollen myös Jumalalla on silmät ja korvat.
Pukeutuuko se kenkiin?
Niin kuin ihminen?
Onko sillä vaatteita? Pitäisi olla muuten on alasti.
Onko sillä pitkä kaapu vai millaiset vaatteet?
Leijaileeko se silmineen ja korvineen jossain taivaassa?
Minkä päällä se seisoo?
Vai istuuko kaiken aikaa sillä valtaistuimellaan? Minkä värinen sen valtaistuin on?
Onko siinä puuta?
Ja sitten vielä viimeinen kysymys: mitä tiedät painovoimasta?auroraboreallis kirjoitti:
Pukeutuuko se kenkiin?
Niin kuin ihminen?
Minkä päällä se seisoo?
Vai istuuko kaiken aikaa sillä valtaistuimellaan? Minkä värinen sen valtaistuin on?
Onko siinä puuta?
Ja sitten vielä viimeinen kysymys: mitä tiedät painovoimasta?Jumala on pukeutunut kirkkauteen.
>>Sinä verhoudut valoon niinkuin viittaan<< (Ps 104:2)
Meidätkin puetaan kirkkauteen ylösnousemuksemme hetkenä. Me saamme siis kirkastetun ylösnousemuruumiin.
Aadamilla ja Eevalla Jumalan kuvana oli myös jokin tällainen verhous enenkuin tapahtui syntiinlankeemus, ja he huomasivat olevansa alasti.kalamos kirjoitti:
Jumala on pukeutunut kirkkauteen.
>>Sinä verhoudut valoon niinkuin viittaan<< (Ps 104:2)
Meidätkin puetaan kirkkauteen ylösnousemuksemme hetkenä. Me saamme siis kirkastetun ylösnousemuruumiin.
Aadamilla ja Eevalla Jumalan kuvana oli myös jokin tällainen verhous enenkuin tapahtui syntiinlankeemus, ja he huomasivat olevansa alasti.Älä naurata. Ihanko tosissasi väität että jumala siellä kirkkaudessaan liitelee alasti?
Älä naurata. Ihanko tosissasi väität että jumala siellä kirkkaudessaan liitelee alasti?
No, en.
Juurihan minä lainasin Raamatun ilmoitusta siitä, miten Jumala on pukeutunut.
>>Sinä verhoudut valoon niinkuin viittaan<< (Ps 104:2)kalamos kirjoitti:
No, en.
Juurihan minä lainasin Raamatun ilmoitusta siitä, miten Jumala on pukeutunut.
>>Sinä verhoudut valoon niinkuin viittaan<< (Ps 104:2)Eikö tällä ihmisen kaltaisella olennolla ole muuta päällä kuin valo?
Eikö tällä ihmisen kaltaisella olennolla ole muuta päällä kuin valo?
Niin, ei Jumalan kuvaksi luoduilla Aadamilla ja Eevalla ollut muuta pukua kuin se kirkkauden puku, mikä poistui heistä syntiinlankeemuksessa ja he huomasivat olevansa alasti.
Jumala on Kirkkaus. Esimerkiksi, kun Raamatun kolmannessa jakeessa sanotaan: "Tulkoon Valkeus", niin to Valkeus tarkoittaa Jeesusta Kristusta, joka on Todellinen Valkeus, joka valaisee jokaisen ihmisen.
Herra siunatkoon sinua
ja varjelkoon sinua.
Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle
ja olkoon sinulle armollinen.
Herra kääntäkään kasvonsa sinun puoleesi
ja antakoon sinulle rauhan.- SanaVastaa
Pukeutuuko se kenkiin?
Niin kuin ihminen?
Minkä päällä se seisoo?
Onko siinä puuta?
Ja sitten vielä viimeinen kysymys: mitä tiedät painovoimasta?1:12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa, >> Jakeen lisätiedot
1:13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
1:15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet. SanaVastaa kirjoitti:
1:12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa, >> Jakeen lisätiedot
1:13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
1:15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.Tuo kävi mielessäni, mutta vastasin lyhyemmin. Tuo kuvaus, jonka otit esiin, on valtava kuvaus meidän Herrastamme, Yljästämme, joka käyskentelee seurakuntain eli lampunjalkain keskellä. Tuo kuvaus saa vielä enemmän syvyyttä, kun sen lukaa niinkuin seemiläistä tekstiä tulee lukea:
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=181&t=301
Olen tuolla ennustus- eli profetiapalstalla tunnustettu profeetta ja tiedon lisäämiseksi jaan profetiani täälläkin:
jeesus ei tule eikä tempaus tapahdu tänäänkään
Tuo profetia pitää paikkansa maailmankaikkeuden kylmenemiseen saakka ja sen jälkeenkin.
Tee tuosta profetiasta huoneentaulu jääkaapin oveen, että muistat sen lukea joka päivä ja jätä se myös jälkeesi tulevien luettavaksi. Tuo profetia on totta jokaikinen päivä uudelleen ja uudelleen.Raamatussa sanotaan että usko on hullustusta niille jotka kadotukseen joutuvat.
Meille muille se on jumalan voima.
Se voima herättää kuolleista.
Mutta onko usko sitten hullutusta? Usko tempaukseen?
Sukat vaan vilkkuu yläilmoissa kun uskovaiset lähtevät...ja aivan pokkana he tähän uskovat.
Jos näin tapahtuisi niin olen sitä mieltä että sen jälkeen kaikki uskoisivat...
Hema..meille on luotu mahtavat puitteet: koko maailmankaikkeus.
Mikset siis usko?auroraboreallis kirjoitti:
Raamatussa sanotaan että usko on hullustusta niille jotka kadotukseen joutuvat.
Sukat vaan vilkkuu yläilmoissa kun uskovaiset lähtevät...ja aivan pokkana he tähän uskovat.
Mikset siis usko?En usko, koska ymmärrän raamatun olevan väärennös ja tämän tosiasian pitäisi kyllä mennä läpi uskovaisellekin.
http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/kurssi1/sivu_1_5_3.html
Sanaakaan siinä satukirjassa ei ole jumalalta, joten mielestäni esimerkiksi papit syyllistyvät petokseen pyytäessään seurakuntaa hiljentymään ja kuulemaan 'jumalan' sanaa.
Kristinusko, kuten muhamettilaisuuskin, muista ihmisen luomista jumalharhoista puhumattakaan, ovat selkeästi epäjumalanpalvontaa.he-ma kirjoitti:
En usko, koska ymmärrän raamatun olevan väärennös ja tämän tosiasian pitäisi kyllä mennä läpi uskovaisellekin.
http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/kurssi1/sivu_1_5_3.html
Sanaakaan siinä satukirjassa ei ole jumalalta, joten mielestäni esimerkiksi papit syyllistyvät petokseen pyytäessään seurakuntaa hiljentymään ja kuulemaan 'jumalan' sanaa.
Kristinusko, kuten muhamettilaisuuskin, muista ihmisen luomista jumalharhoista puhumattakaan, ovat selkeästi epäjumalanpalvontaa.Miten niin väärennös? Mikä on sitten aito raamattu?
Sitä paitsi raamattu on totta. Voit ottaa sen syliisi ja avata sen ja lukea vaikka sitten naama norsunvitulla ja tekstejä halveksien.
Siitä huolimatta se on sillä tavalla totta että se on olemassa.
Mitä jumala on tarkoittanut kun on sallinut sen kirjan päästä siihen asemaan missä se on?
Vai onko se sinusta sattuman kauppaa?auroraboreallis kirjoitti:
Miten niin väärennös? Mikä on sitten aito raamattu?
Sitä paitsi raamattu on totta. Voit ottaa sen syliisi ja avata sen ja lukea vaikka sitten naama norsunvitulla ja tekstejä halveksien.
Siitä huolimatta se on sillä tavalla totta että se on olemassa.
Mitä jumala on tarkoittanut kun on sallinut sen kirjan päästä siihen asemaan missä se on?
Vai onko se sinusta sattuman kauppaa?Onko sinusta sattuman kauppaa, että koraania arvostetaan muslimien keskuudessa paljon enemmän kuin raamattua kristittyjen parissa?
Ei sinun logiikkasi mukaan tuo tosiasia tee allahista oikean jumalan?
Mielipuolisia väitteitä sinulla! Ei paskakasan ympärillä parveileva kärpäsparvi tee paskasta herkullista.
Lue nyt tuo etälukion sivu, niin ymmärrät ihmisen kirjoittaneen raamatun ja siten kyseessä on väärennös! Jumala ei ole voinut vaikuttaa asiaan, koska tuon jumalasi olemassaolosta on ihan yhtä paljon todisteita kuin allahinkin olemassaolosta. Nada, zip, zero, null ja ei yhtään!he-ma kirjoitti:
Onko sinusta sattuman kauppaa, että koraania arvostetaan muslimien keskuudessa paljon enemmän kuin raamattua kristittyjen parissa?
Ei sinun logiikkasi mukaan tuo tosiasia tee allahista oikean jumalan?
Mielipuolisia väitteitä sinulla! Ei paskakasan ympärillä parveileva kärpäsparvi tee paskasta herkullista.
Lue nyt tuo etälukion sivu, niin ymmärrät ihmisen kirjoittaneen raamatun ja siten kyseessä on väärennös! Jumala ei ole voinut vaikuttaa asiaan, koska tuon jumalasi olemassaolosta on ihan yhtä paljon todisteita kuin allahinkin olemassaolosta. Nada, zip, zero, null ja ei yhtään!Kiitos hyvästä linkistä. Perehdyn siihen kun on aikaa.
Käyn itsekkin nettilukiota.
Se kun vilkaisin sitä huomasin että vuosiluvut on kirjoitettu eKr ja jKr-muotoon. Onko oikein mielestäsi?
Ja kun kysyin mielipidettäsi siitä että onko sattumaa että raamattu on saanut sen aseman maailman ihmisten kesken että sitä pidetään jumalan sanana niin halusin mielipiteesi vain.
Sitä en saanut sen sijaan käyt päälle kuin yleinen syyttäjä, vaikka minulla ei ole omaa mielipidettä asiasta josta kysyin.
Ei kaikilla uskovilla ole tapana käännyttää. Ei minulla ole oikeata vastausta.
Minulla siis ei ole taka-ajatuksia kysymyksilleni, vaikka tunnut luulevan niin.
Palstan muiden uskovien takia voisin keksiä vaikka mitä saatana-juttuja mitä tulee Koraaniin...
Kalamoksen sivuilla on kysymys:"Mikä juttu tämä on?"
Ja lyhyt selvitys elämän tarkoituksesta.
Ei kaiketi hän ajattele että joo tässä se on että älä enään ihmettele.
Voisin heittää pallon hänelle että mikä juttu tämä koraani ja allah on...
Meneekö allahiin uskovat suoraa päätä helvettiin?
Ne lapsetkin jotka ovat kuulleet vain koraanista?
Uskonto on aluekohtaista...
Mutta miksi tätä ei saatana-uskoiset uskikset tajua.
Ihmisarvosta kyse.
Mitäs on hema mieltä? Miten käy allahiin uskovien?
Oletko täys ateisti?
Vai onko sinussakin sittenkin pieni agnostikko?auroraboreallis kirjoitti:
Kiitos hyvästä linkistä. Perehdyn siihen kun on aikaa.
Käyn itsekkin nettilukiota.
Se kun vilkaisin sitä huomasin että vuosiluvut on kirjoitettu eKr ja jKr-muotoon. Onko oikein mielestäsi?
Ja kun kysyin mielipidettäsi siitä että onko sattumaa että raamattu on saanut sen aseman maailman ihmisten kesken että sitä pidetään jumalan sanana niin halusin mielipiteesi vain.
Sitä en saanut sen sijaan käyt päälle kuin yleinen syyttäjä, vaikka minulla ei ole omaa mielipidettä asiasta josta kysyin.
Ei kaikilla uskovilla ole tapana käännyttää. Ei minulla ole oikeata vastausta.
Minulla siis ei ole taka-ajatuksia kysymyksilleni, vaikka tunnut luulevan niin.
Palstan muiden uskovien takia voisin keksiä vaikka mitä saatana-juttuja mitä tulee Koraaniin...
Kalamoksen sivuilla on kysymys:"Mikä juttu tämä on?"
Ja lyhyt selvitys elämän tarkoituksesta.
Ei kaiketi hän ajattele että joo tässä se on että älä enään ihmettele.
Voisin heittää pallon hänelle että mikä juttu tämä koraani ja allah on...
Meneekö allahiin uskovat suoraa päätä helvettiin?
Ne lapsetkin jotka ovat kuulleet vain koraanista?
Uskonto on aluekohtaista...
Mutta miksi tätä ei saatana-uskoiset uskikset tajua.
Ihmisarvosta kyse.
Mitäs on hema mieltä? Miten käy allahiin uskovien?
Oletko täys ateisti?
Vai onko sinussakin sittenkin pieni agnostikko?Olen toki valmis uskomaan jumalaan, jos saan tieteelisesti toistettavat ja vertaisarvioidut todisteet jumalan olemassaolosta.
he-ma kirjoitti:
Olen toki valmis uskomaan jumalaan, jos saan tieteelisesti toistettavat ja vertaisarvioidut todisteet jumalan olemassaolosta.
Puhut tiedemiesten kieltä jota minä en oikein tajua.
Uskon kyllä evoluutioon, ja tiedemiehiä mitä tulee maailmansyntyyn. Juurikin koska kaikesta on todisteet.
Se ei vain sulje pois sitä etteikö kaikella voisi olla suunnittelija.
Tässä kohtaa on kyse puitteista.
On kuin maailma omenapuineen, kauniine eläimineen, saalistajineen ja saaliineen olisi tehty meille ihmisille.
Mutta missä se jumala on?
Olet sitä mieltä että raamattua jumalan sanana pitävät palvovat epäjumalaa. Missä se oikea jumala mielestäsi on?
Ai niin joo... ei kunnollisia todisteita siitäkään, mielestäsi. Mutta minusta maailma on todiste siitä.
Lienet eri mieltä.auroraboreallis kirjoitti:
Raamatussa sanotaan että usko on hullustusta niille jotka kadotukseen joutuvat.
Mikset siis usko?No, ei, sukat eivät vilku yläilmoissa, kun seurakunta temmataan yläilmoihin ja viedään Isän Kotiin.
Tuo tempaustapahtuma siis liittyy ylösnousemukseen. Ylösnousemuksia on useita, ja jokainen niistä tulee tapahtumaan viimeisenä päivänä.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=132
Seurakunnan armotalouskauden viimeisenä päivänä tapahtuu Kristuksen omien ylösnousemus eli herääminen kuolleista ja samalla myös elossa olevien Kristuksen omien muuttuminen, jolloin myös elossa olevat saavat kirkastetun ylösnousemusruumiin. Eli meidät on puettu ylönsousemuksessa kirkkauteen.
Kristus on jo noussut kuolleista. Aivan samoinkuin käärinliinat jäivät hautaan ja ainoastaan Jeesuksen ruumis kirkastettuna niiden sisältä oli tullut ulos haudasta, käärinliinojen ollessa jäljellä kuin tyhjä toukan kotelo, tulee tapahtumaan myös meidän kohdallamme. Yllämme olevat rääsyissä me emme täältä lähde, Ne jäävät tänne.
Ja Jeesushan sitten tuli tuossa ylösnousemusruumiissaan ulos haudastaan, jossa kivi ei vielä ollut vieritetty pois haudan suulta. Se vieritettiin pois myöhemmin enkelien toimesta, että naiset pääsivät sisään katsomaan tyhjää hautaa.kalamos kirjoitti:
No, ei, sukat eivät vilku yläilmoissa, kun seurakunta temmataan yläilmoihin ja viedään Isän Kotiin.
Tuo tempaustapahtuma siis liittyy ylösnousemukseen. Ylösnousemuksia on useita, ja jokainen niistä tulee tapahtumaan viimeisenä päivänä.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=132
Seurakunnan armotalouskauden viimeisenä päivänä tapahtuu Kristuksen omien ylösnousemus eli herääminen kuolleista ja samalla myös elossa olevien Kristuksen omien muuttuminen, jolloin myös elossa olevat saavat kirkastetun ylösnousemusruumiin. Eli meidät on puettu ylönsousemuksessa kirkkauteen.
Kristus on jo noussut kuolleista. Aivan samoinkuin käärinliinat jäivät hautaan ja ainoastaan Jeesuksen ruumis kirkastettuna niiden sisältä oli tullut ulos haudasta, käärinliinojen ollessa jäljellä kuin tyhjä toukan kotelo, tulee tapahtumaan myös meidän kohdallamme. Yllämme olevat rääsyissä me emme täältä lähde, Ne jäävät tänne.
Ja Jeesushan sitten tuli tuossa ylösnousemusruumiissaan ulos haudastaan, jossa kivi ei vielä ollut vieritetty pois haudan suulta. Se vieritettiin pois myöhemmin enkelien toimesta, että naiset pääsivät sisään katsomaan tyhjää hautaa.>>>Yllämme olevat rääsyissä me emme täältä lähde, Ne jäävät tänne.<<<
Tuon on inhimillisen luonnon arveluita, ei Jumalan Sanan ilmoitus. Ymmärrän että et tarkoitakaan väittää että se on Raamatun ilmoitus. Mutta näen aiheelliseksi kommentoida tuota asiaa.
Minun näkemykseni mukaan Jumala ei jätä vaatteitamme eikä mitään mikä on päällämme, kelloja, koruja ja mahdollista lompakkoa tai luottokortteja ja kenkiä yms mukanamme olevaa materiaa tänne. Hän näkemykseni mukaan hävittää ne alkuaineisiin tai hävittää niiden alkuaineetkin niin että ne katoavat olemattomiin.
Jumala on luonut koko näkyvän materialisen maailman olemattomasta ja näkymättömästä. Hän on kutsunut olemattomat esiin ikään kuin ne olisivat. Ja sen Hän teki Sanalla. Samalla Sanalla tämä maailma on talletettu tulelle. Ja uskon että kun Jumalan Sana ylienkelin kautta kajahtaa, uskovien ruumiit muuttuvat silmänräpäyksessä ylösnousemusrumiiksi ja kaikki materia meidän ruumiissamma (mahdolliset proteesit ja tekohampaat, silmälasit mm) katoavat olemattomiin, eivät siis kopsahda kadulle tai lattialle tai jää auton istuimille ihmisten töllisteltäviksi.
Perustan väittämäni luomiskertomukseen Hän sanoi ja tapahtui niin. Hän käski ja se oli tehty. Hän sanalla kutsui esiin olemattomat. Ja siihen ymmärrykseeni Jumalasta että Hän ei "häpäise" omiaan jättämällä heidän päällään olevat vaatteensa ja muut rihkamat ja proteesit tänne ihmisten töllisteltäväksi. Jumala kunnioittaa morsiantaan ja hoitaa homman siististi, täydellisen siististi ja diskreettisesti. Tänne ei uskovasta jää hajuakaan.Jaikal91 kirjoitti:
>>>Yllämme olevat rääsyissä me emme täältä lähde, Ne jäävät tänne.<<<
Tuon on inhimillisen luonnon arveluita, ei Jumalan Sanan ilmoitus. Ymmärrän että et tarkoitakaan väittää että se on Raamatun ilmoitus. Mutta näen aiheelliseksi kommentoida tuota asiaa.
Minun näkemykseni mukaan Jumala ei jätä vaatteitamme eikä mitään mikä on päällämme, kelloja, koruja ja mahdollista lompakkoa tai luottokortteja ja kenkiä yms mukanamme olevaa materiaa tänne. Hän näkemykseni mukaan hävittää ne alkuaineisiin tai hävittää niiden alkuaineetkin niin että ne katoavat olemattomiin.
Jumala on luonut koko näkyvän materialisen maailman olemattomasta ja näkymättömästä. Hän on kutsunut olemattomat esiin ikään kuin ne olisivat. Ja sen Hän teki Sanalla. Samalla Sanalla tämä maailma on talletettu tulelle. Ja uskon että kun Jumalan Sana ylienkelin kautta kajahtaa, uskovien ruumiit muuttuvat silmänräpäyksessä ylösnousemusrumiiksi ja kaikki materia meidän ruumiissamma (mahdolliset proteesit ja tekohampaat, silmälasit mm) katoavat olemattomiin, eivät siis kopsahda kadulle tai lattialle tai jää auton istuimille ihmisten töllisteltäviksi.
Perustan väittämäni luomiskertomukseen Hän sanoi ja tapahtui niin. Hän käski ja se oli tehty. Hän sanalla kutsui esiin olemattomat. Ja siihen ymmärrykseeni Jumalasta että Hän ei "häpäise" omiaan jättämällä heidän päällään olevat vaatteensa ja muut rihkamat ja proteesit tänne ihmisten töllisteltäväksi. Jumala kunnioittaa morsiantaan ja hoitaa homman siististi, täydellisen siististi ja diskreettisesti. Tänne ei uskovasta jää hajuakaan.Kaiken, mitä kirjoitan, minä perustan aina Jumalan Sanaan. Niin tein nytkin kertomalla Jeesuksen käärinliinoista, jotka jäivät hautaan.
Jeesus on esikoisena noussut kuolleista. Me olemme vuorossa seuraavaksi. Hänen käärinliinansa ovat vieläkin täällä maan päällä. Rääsymme jäävät tänne. Ne eivät tule meidän mukanamme taivaaseen. Paavali nimenomaan puhui pukeutumisesta katoamattomuuteen.kalamos kirjoitti:
Kaiken, mitä kirjoitan, minä perustan aina Jumalan Sanaan. Niin tein nytkin kertomalla Jeesuksen käärinliinoista, jotka jäivät hautaan.
Jeesus on esikoisena noussut kuolleista. Me olemme vuorossa seuraavaksi. Hänen käärinliinansa ovat vieläkin täällä maan päällä. Rääsymme jäävät tänne. Ne eivät tule meidän mukanamme taivaaseen. Paavali nimenomaan puhui pukeutumisesta katoamattomuuteen.Valitan, sinua huijataan.
Ongelman ydin on siinä, että aikalaiset eivät noteeranneet koko jeesushahmoa.
Kukaan aikalainen eiviitsinyt kirjoittaa jälkipolville yhtään mitään huolimatta väitetyistä ihmeteoista.
Ainoa lähde ovat tarinat, joita kirjattiin sitten muistiin vuosikymmeniä väitetyn jeesushahmon väitetyn kuoleman jälkeen. Osa näistä kirjauksista sitten kopioitiin raamattuun ja siinä vaiheessa niitä todennäköisesti muokattiin taas.
Jeesuksesta on siis yksi lähde ja se ei todellakaan kelpaa historiankirjaksi. Kukaan ei perusta historiaa tai tiedustelutietoa yhteen lähteeseen, varsinkin kun lähteellä on ollut motiivi tuottaa väärennös. Nikeassahan tuo raamattu koottiin keisarin käskystä valtionuskonnoksi.
Uskosi sekoittaa herkkäuskoisen pääsi.he-ma kirjoitti:
Valitan, sinua huijataan.
Ongelman ydin on siinä, että aikalaiset eivät noteeranneet koko jeesushahmoa.
Kukaan aikalainen eiviitsinyt kirjoittaa jälkipolville yhtään mitään huolimatta väitetyistä ihmeteoista.
Ainoa lähde ovat tarinat, joita kirjattiin sitten muistiin vuosikymmeniä väitetyn jeesushahmon väitetyn kuoleman jälkeen. Osa näistä kirjauksista sitten kopioitiin raamattuun ja siinä vaiheessa niitä todennäköisesti muokattiin taas.
Jeesuksesta on siis yksi lähde ja se ei todellakaan kelpaa historiankirjaksi. Kukaan ei perusta historiaa tai tiedustelutietoa yhteen lähteeseen, varsinkin kun lähteellä on ollut motiivi tuottaa väärennös. Nikeassahan tuo raamattu koottiin keisarin käskystä valtionuskonnoksi.
Uskosi sekoittaa herkkäuskoisen pääsi.Siis ... kun uskon Raamatun ilmoituksen olevan Jumalan Sanaa, niin minua huijataan!? No, tähän asti kaikki on mennyt niinkuin Sanassa sanotaan. Eiköhän loputkin mene Sanan mukaan. Ylkä tulee ja noutaa Morsiamensa Isän Kotiin.
kalamos kirjoitti:
Siis ... kun uskon Raamatun ilmoituksen olevan Jumalan Sanaa, niin minua huijataan!? No, tähän asti kaikki on mennyt niinkuin Sanassa sanotaan. Eiköhän loputkin mene Sanan mukaan. Ylkä tulee ja noutaa Morsiamensa Isän Kotiin.
Tässä on sinulle ja maailmankaikkeudelle profetia, joka sinun tulee lukea joka päivä ja huomata, että se pitää paikkansa joka päivä aina maailmankaikkeuden jäähtymiseen assti ja sen jälkeenkin:
jeesus ei tule tänäänkään.
Suosittelisin jakamaan tutuille ja jättämään perinnöksi jälkipolville, koska jokaikinen päivä todistaa profetiani oikeaksi.
Sinun kuvitelmasi ovet satua!- jaikaliii
kalamos kirjoitti:
Kaiken, mitä kirjoitan, minä perustan aina Jumalan Sanaan. Niin tein nytkin kertomalla Jeesuksen käärinliinoista, jotka jäivät hautaan.
Jeesus on esikoisena noussut kuolleista. Me olemme vuorossa seuraavaksi. Hänen käärinliinansa ovat vieläkin täällä maan päällä. Rääsymme jäävät tänne. Ne eivät tule meidän mukanamme taivaaseen. Paavali nimenomaan puhui pukeutumisesta katoamattomuuteen.>>> Rääsymme jäävät tänne. Ne eivät tule meidän mukanamme taivaaseen.<<<
Ymmärsitkö väärin tekstini? Minä kirjoitin että minun käsitykseni on se että meidän ruumiiseemme kuulumattomat rääsyt ja mahdolliset silmälasit ja proteesit mm. materia päällämme tai ruumiissamme hävitetään alkuaineisiin Jumalan Sanan voimalla eivätkä ne tietenkään lähde mukaan taivaaseen. Mutta ne eivät myöskään jää tänne ihmisten pällisteltäviksi. Mielestäni Jeesuksen kääriliinat eivät todista meidän vaatteidemme ja kenkiemme jäämistä tänne ihmisten ihmeteltäviksi. Jos niin uskot niin kerro lisää mihin Raamatun Sanaan sen opin perustat sillä minä en sitä löydä Raamatusta. jaikaliii kirjoitti:
>>> Rääsymme jäävät tänne. Ne eivät tule meidän mukanamme taivaaseen.<<<
Ymmärsitkö väärin tekstini? Minä kirjoitin että minun käsitykseni on se että meidän ruumiiseemme kuulumattomat rääsyt ja mahdolliset silmälasit ja proteesit mm. materia päällämme tai ruumiissamme hävitetään alkuaineisiin Jumalan Sanan voimalla eivätkä ne tietenkään lähde mukaan taivaaseen. Mutta ne eivät myöskään jää tänne ihmisten pällisteltäviksi. Mielestäni Jeesuksen kääriliinat eivät todista meidän vaatteidemme ja kenkiemme jäämistä tänne ihmisten ihmeteltäviksi. Jos niin uskot niin kerro lisää mihin Raamatun Sanaan sen opin perustat sillä minä en sitä löydä Raamatusta.Se on ihan sama mikä sun kuvitelmasi on, mutta jos sulta jää tempauksen jälkeen lemmikkieläimiä mä voin pitää niistä huolta.
En tietysti ilmaiseksi ja sä kun olet epävarma tempauksen ajankohdasta, niin sun pitäisi laskea semmonen todennäköinen elinikä ja sit mä voisin antaa tarjouksen niiden huoltamisesta sun tempauksen jälkeen.
Jos sit sattuu niin, että se summa jonka olet valmis maksamaan, ei riitä, niin tietty mä syötän vähiten maksaneiden lemmikit muiden paremmin maksavien lemmikeille.
Maksun otan tietysti etukäteen, koska sun maksukykysihän loppuu tempaukseen.jaikaliii kirjoitti:
>>> Rääsymme jäävät tänne. Ne eivät tule meidän mukanamme taivaaseen.<<<
Ymmärsitkö väärin tekstini? Minä kirjoitin että minun käsitykseni on se että meidän ruumiiseemme kuulumattomat rääsyt ja mahdolliset silmälasit ja proteesit mm. materia päällämme tai ruumiissamme hävitetään alkuaineisiin Jumalan Sanan voimalla eivätkä ne tietenkään lähde mukaan taivaaseen. Mutta ne eivät myöskään jää tänne ihmisten pällisteltäviksi. Mielestäni Jeesuksen kääriliinat eivät todista meidän vaatteidemme ja kenkiemme jäämistä tänne ihmisten ihmeteltäviksi. Jos niin uskot niin kerro lisää mihin Raamatun Sanaan sen opin perustat sillä minä en sitä löydä Raamatusta.Siis auroraboreallis kirjoitti:
"Sukat vaan vilkkuu yläilmoissa kun uskovaiset lähtevät"
Kalamos vastasi:
"No, ei, sukat eivät vilku yläilmoissa, kun seurakunta temmataan yläilmoihin ja viedään Isän Kotiin."
Jaikal kommentoi:
"Tuon on inhimillisen luonnon arveluita, ei Jumalan Sanan ilmoitus."
Kalamos vastasi:
"Kaiken, mitä kirjoitan, minä perustan aina Jumalan Sanaan. Niin tein nytkin kertomalla Jeesuksen käärinliinoista, jotka jäivät hautaan."
Siis ensin Kristuksessa kuolleet heräävät eloon, ja silloin he kokevat sen, minkä Jeesus koki, kun Hän esikoisena nousi kuolleista. Sen jälkeen me elossa olevat koemme vastaavan tapahtuman, joskaan me emme kuoleman uneen nuku, vaan me muutumme yhdessä atomivärähdyksessä (atomos), eli saamme tämän katoavaisen ruumiin tilalle katoamattoman ruumiin.
Siis tapahtuma, joka edeltää tempausta, on jokaisen Kristuksen oman kohdalla sama, joka tapahtui, kun Jeesus esikoisena nousi kuolleista. Kun Jeesuksen ylösnousemusruumis ei ollut enää niissä rääsyissä, joissa Hänen tomuruumiinsa oli, ei ole oleva meidänkään ylösnousemusruumiimme. Sukanpohjat eivät siis vilku yläilmoissa. Ja tämä ei siis ollut inhimillisen luontoni arvelua, vaan minkä kirjoitin, sen kirjoitin Jumalan Sanan perusteella.- jaikaliii
kalamos kirjoitti:
Siis auroraboreallis kirjoitti:
Kalamos vastasi:
"No, ei, sukat eivät vilku yläilmoissa, kun seurakunta temmataan yläilmoihin ja viedään Isän Kotiin."
Jaikal kommentoi:
Kalamos vastasi:
"Kaiken, mitä kirjoitan, minä perustan aina Jumalan Sanaan. Niin tein nytkin kertomalla Jeesuksen käärinliinoista, jotka jäivät hautaan."
Siis ensin Kristuksessa kuolleet heräävät eloon, ja silloin he kokevat sen, minkä Jeesus koki, kun Hän esikoisena nousi kuolleista. Sen jälkeen me elossa olevat koemme vastaavan tapahtuman, joskaan me emme kuoleman uneen nuku, vaan me muutumme yhdessä atomivärähdyksessä (atomos), eli saamme tämän katoavaisen ruumiin tilalle katoamattoman ruumiin.
Siis tapahtuma, joka edeltää tempausta, on jokaisen Kristuksen oman kohdalla sama, joka tapahtui, kun Jeesus esikoisena nousi kuolleista. Kun Jeesuksen ylösnousemusruumis ei ollut enää niissä rääsyissä, joissa Hänen tomuruumiinsa oli, ei ole oleva meidänkään ylösnousemusruumiimme. Sukanpohjat eivät siis vilku yläilmoissa. Ja tämä ei siis ollut inhimillisen luontoni arvelua, vaan minkä kirjoitin, sen kirjoitin Jumalan Sanan perusteella.Minä kirjoitin että vaatteemme, sukkamme, proteesimme, tekohampaamme ja muut ruumiiseemme kuuluvat kamat HÄVITETÄÄN JUMALAN SANAN VOIMALLA atomeiksi ja ehkä niiden atomitkin häviävät olemattomiin. Vaatteemme eivät siis nouse mihinkään eivätkä jää tänne ihmisten ihmeteltäviksi. Uskovasta ei jää mitään jäljelle. Näin olen ymmärtänyt ja tätä sinä et ole kommentoinut. Et myös ole perustellut Raamatulla miksi vaatteemme putoaisivat päältämme ja jäisivät tänne. Sitä ei löydy Raamatusta. Jeesuksen kääriliinat eivät todista uskovan vaatteiden jäämistä tänne. Näin minä ajattelen.
Mutta eipä silti, en minäkään kykene perustelemaan Raamatulla vaatteiden tyhjiin hävittämistä Jumalan Sanalla muuten kuin mitä olen jo tässä ketjusssa perustellut. Samalla Sanalla jolla materia luotiin, se myös hävitetään päältämme ylöstempauksessa. Näin minä olen ymmärtänyt. Jumala kunnioittaa morsiantaan eikä jätä haisevia vaatteitamme ja kenkiämme tänne ihmisten pällisteltäviksi.
Huomasit varmaan herjavastauksen jonka sain yhdeltä "lemmikkieläinten rakastajalta" he-manilta. Sekin mielestäni todistaa että minä olen ilmeisesti oikeilla jäljillä. - RealSana
kalamos kirjoitti:
Siis auroraboreallis kirjoitti:
Kalamos vastasi:
Jaikal kommentoi:
Kalamos vastasi:
Siis tapahtuma, joka edeltää tempausta, on jokaisen Kristuksen oman kohdalla sama, joka tapahtui, kun Jeesus esikoisena nousi kuolleista. Kun Jeesuksen ylösnousemusruumis ei ollut enää niissä rääsyissä, joissa Hänen tomuruumiinsa oli, ei ole oleva meidänkään ylösnousemusruumiimme. Sukanpohjat eivät siis vilku yläilmoissa. Ja tämä ei siis ollut inhimillisen luontoni arvelua, vaan minkä kirjoitin, sen kirjoitin Jumalan Sanan perusteella.Raamattu ei varsinaisesti käytä tempauksen yhteydessä sanontaa "Isän Kotiin", vaan niin me saamme aina olla Herran kanssa.
"Vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen." RealSana kirjoitti:
Raamattu ei varsinaisesti käytä tempauksen yhteydessä sanontaa "Isän Kotiin", vaan niin me saamme aina olla Herran kanssa.
"Vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."Minä kyllä näen tuossa lainauksessasi
tempauksen (otan teidät tyköni) Isän Kotiin (jossa Hän nyt valmistaa meille sijaa, joissa sitten olemme Hänen kanssaan)kalamos kirjoitti:
Minä kyllä näen tuossa lainauksessasi
tempauksen (otan teidät tyköni) Isän Kotiin (jossa Hän nyt valmistaa meille sijaa, joissa sitten olemme Hänen kanssaan)Siis ihan aikuisten oikeasti nyt!
Mikä ihmeen manaus saa teidät miettimään tällaisia asioita, vaikka perusoletus, eli jumala tai jumalat, ovat aivan toteen näyttämättömiä?
Samoin jeesustarina on selkeä vedätys, joten te haikailette jotain aivan olematonta.
Verratkaas piruuttaan Einsteinin 101 vuotta sitten ennustamiin gravitaatioaaltoihin, joista ihan justiinsa jenkit saivat havainnon.
Nyt kaikki uskikset joukolla kaivelemaan raamattua ja koraania, jospa niistä löytyisi profetia aika-avaruutta poimuttaviin jeesusaallokkoihin?he-ma kirjoitti:
Siis ihan aikuisten oikeasti nyt!
Mikä ihmeen manaus saa teidät miettimään tällaisia asioita, vaikka perusoletus, eli jumala tai jumalat, ovat aivan toteen näyttämättömiä?
Samoin jeesustarina on selkeä vedätys, joten te haikailette jotain aivan olematonta.
Verratkaas piruuttaan Einsteinin 101 vuotta sitten ennustamiin gravitaatioaaltoihin, joista ihan justiinsa jenkit saivat havainnon.
Nyt kaikki uskikset joukolla kaivelemaan raamattua ja koraania, jospa niistä löytyisi profetia aika-avaruutta poimuttaviin jeesusaallokkoihin?Oletko koskaan ollut rakastunut. Minä olen. En hetkeäkään voinut olla ajattelematta häntä, johon olin rakastunut. Enkä vieläkään vuosikymmenien jälkeen voi. Pian menimme kihloihin, sitten meidät vihittiin avioliittoon. Jos joku olisi tullut sanomaan minulle, ettei tätä rakastani ole olemassakaan, niin tuollaisen väitteen esittäjä vasta hulluja olisi puhunut.
Mutta minulla on myös toinen rakkaussuhde. Olen kihlattu Jeesukselle. Hän asuu minussa Henkensä kautta. Siis ei ole kysymys tiedosta - siitä, mitä tiedän Hänestä, vaan suhteesta - minä tunnen Hänet. Minä tunnen Hänet, johon uskon. Ja Hän tuntee minut.
Hän tietää sinut ja tietää sinusta kaiken. Mutta tunteminen on eri asia. Se edellyttää suhdetta. Jeesus sanoi:
"Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut"kalamos kirjoitti:
Oletko koskaan ollut rakastunut. Minä olen. En hetkeäkään voinut olla ajattelematta häntä, johon olin rakastunut. Enkä vieläkään vuosikymmenien jälkeen voi. Pian menimme kihloihin, sitten meidät vihittiin avioliittoon. Jos joku olisi tullut sanomaan minulle, ettei tätä rakastani ole olemassakaan, niin tuollaisen väitteen esittäjä vasta hulluja olisi puhunut.
Mutta minulla on myös toinen rakkaussuhde. Olen kihlattu Jeesukselle. Hän asuu minussa Henkensä kautta. Siis ei ole kysymys tiedosta - siitä, mitä tiedän Hänestä, vaan suhteesta - minä tunnen Hänet. Minä tunnen Hänet, johon uskon. Ja Hän tuntee minut.
Hän tietää sinut ja tietää sinusta kaiken. Mutta tunteminen on eri asia. Se edellyttää suhdetta. Jeesus sanoi:
"Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut"Siis kaksinnaija?
Tosi kinkyä, ei siinä mitään.
Mutta tuollainen ajattelu johtaa ennemmin tai myöhemmin suljettuun lataamoon. Katsos, todellisessa maailmassa tämä jeesuskihlattusi ei voi sua perseeseen panna. Se elää hiljaista elämäänsä vain ja ainoastaan pääsi sisällä.
Kokeile kirjoittaako se tänne ilman sun käsiä?- RealSana
kalamos kirjoitti:
Minä kyllä näen tuossa lainauksessasi
tempauksen (otan teidät tyköni) Isän Kotiin (jossa Hän nyt valmistaa meille sijaa, joissa sitten olemme Hänen kanssaan)Tärkeintä on, että saamme olla Herran kanssa. Entä mitä tarkoitetaan Isän Kodilla? Ja onko varmaa, että Karitsan hääjuhjat pidetään nimenomaan Uudessa Jerusalemissa?
RealSana kirjoitti:
Tärkeintä on, että saamme olla Herran kanssa. Entä mitä tarkoitetaan Isän Kodilla? Ja onko varmaa, että Karitsan hääjuhjat pidetään nimenomaan Uudessa Jerusalemissa?
Karitsan hääjuhla on maan päällä.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=368&p=1316&hilit=häät#p1316
Isän kodista kerron tarkemmin täällä
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=258&t=24- RealSana
kalamos kirjoitti:
Karitsan hääjuhla on maan päällä.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=368&p=1316&hilit=häät#p1316
Isän kodista kerron tarkemmin täällä
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=258&t=24Ajattelen, että kun Jeesus tulee noutamaan omiansa, niin Hän tulee näkyvästi. Enkelit tulevat noutamaan. Ja uskovat temmataan Herraa vastaan yläilmoihin. "Emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme." Sitten matka jatkuu Jeesuksen kanssa Öljymäelle. "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä"
RealSana kirjoitti:
Ajattelen, että kun Jeesus tulee noutamaan omiansa, niin Hän tulee näkyvästi. Enkelit tulevat noutamaan. Ja uskovat temmataan Herraa vastaan yläilmoihin. "Emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme." Sitten matka jatkuu Jeesuksen kanssa Öljymäelle. "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä"
Kasvaako öljymäki vai pienennetäänkö ylösnousseet ruumiit peukaloista pienemmiksi, että kaikki mahtuvat?
PiiPiiPaaSininenValoSininenValo...- RealSana
he-ma kirjoitti:
Kasvaako öljymäki vai pienennetäänkö ylösnousseet ruumiit peukaloista pienemmiksi, että kaikki mahtuvat?
PiiPiiPaaSininenValoSininenValo...Öljymäki kasvaa. "Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin."
RealSana kirjoitti:
Ajattelen, että kun Jeesus tulee noutamaan omiansa, niin Hän tulee näkyvästi. Enkelit tulevat noutamaan. Ja uskovat temmataan Herraa vastaan yläilmoihin. "Emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme." Sitten matka jatkuu Jeesuksen kanssa Öljymäelle. "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä"
Niin. Hän tulee samalla tavalla kuin lähtikin. Eli vain Hänen omansa näkivät Hänen nousemisensa taivaaseen.
Minä ymmärrän Sanan kokonaisilmoituksen perusteella näin:
Seurakunta temmataan ensin yläilmoihin Jeesuksen tykö ja Hän vie meidät lupauksensa mukaan Isän kotiin, jonne on valmistanut meille sijaa.
Siellä meidät vihitään Jeesukselle. Ja sitten kun me jo olemme yhtä ruumista Jeesuksen kanssa, niin Hän tulee "kanssa pilvien" eli tahrattoman ja rypyttömän valkeisiin vaatteisiin puetun Vihityn Vaimonsa kanssa takaisin maan päälle. Eli tämä tapahtuma, johon sinä viittasit, on aivan päinvastainen kuin se, jossa Morsian viedään taivaaseen Isän Kotiin.
Eli tempaus aloittaa matkan, jossa välisatama on taivas ja vihkiminen siellä. Tuosta vihkimisestä Jeesuksen uskolliset palvelijat eli Yljän ystävät (ei morsian)odottavat Herraansa (ei Ylkäänsä) palaavaksi takaisin.
Ja sitten on hääjuhlan aika. Ja niitä vietetään maan päällä. Hänen Vaimonsa, siis jo vihitty vaimo, on itsensä valmistanut tuota Hääjuhlaa varten taivaassa.- RealSana
kalamos kirjoitti:
Niin. Hän tulee samalla tavalla kuin lähtikin. Eli vain Hänen omansa näkivät Hänen nousemisensa taivaaseen.
Seurakunta temmataan ensin yläilmoihin Jeesuksen tykö ja Hän vie meidät lupauksensa mukaan Isän kotiin, jonne on valmistanut meille sijaa.
Siellä meidät vihitään Jeesukselle. Ja sitten kun me jo olemme yhtä ruumista Jeesuksen kanssa, niin Hän tulee "kanssa pilvien" eli tahrattoman ja rypyttömän valkeisiin vaatteisiin puetun Vihityn Vaimonsa kanssa takaisin maan päälle. Eli tämä tapahtuma, johon sinä viittasit, on aivan päinvastainen kuin se, jossa Morsian viedään taivaaseen Isän Kotiin.
Eli tempaus aloittaa matkan, jossa välisatama on taivas ja vihkiminen siellä. Tuosta vihkimisestä Jeesuksen uskolliset palvelijat eli Yljän ystävät (ei morsian)odottavat Herraansa (ei Ylkäänsä) palaavaksi takaisin.
Ja sitten on hääjuhlan aika. Ja niitä vietetään maan päällä. Hänen Vaimonsa, siis jo vihitty vaimo, on itsensä valmistanut tuota Hääjuhlaa varten taivaassa.Vaan kun ei Raamaussa ole salaista tempausta.
RealSana kirjoitti:
Vaan kun ei Raamaussa ole salaista tempausta.
Kun Jeesus oli noussut yläilmoihin, enkelit sanoivat opetuslapsille:
"Galilean miehet, mitä te seisotte ja katselette taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä taivaaseen, on tuleva samalla tavalla kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." (Ap.t 1:11)
Siis millä samalla tavalla. Jeesus tulee taivaasta takaisin yläilmoihin, eivätkä sitä huomaa muut kuin Hänen omansa.
Se, kun Jeesus tulee taivaasta takaisin maan päälle on ihan toisenlainen tapahtuma. Ei silloin ole niin, että maailma ei huomaa mitään tapahtuvan. Silloin kaikki maan päällä vaikeroivat eli kirjaimellisesti kääntäen lyövät rintoihinsa.
Ei tällaista tapahtunut, kun Jeesus otettiin taivaaseen.- RealSana
kalamos kirjoitti:
Kun Jeesus oli noussut yläilmoihin, enkelit sanoivat opetuslapsille:
"Galilean miehet, mitä te seisotte ja katselette taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä taivaaseen, on tuleva samalla tavalla kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." (Ap.t 1:11)
Siis millä samalla tavalla. Jeesus tulee taivaasta takaisin yläilmoihin, eivätkä sitä huomaa muut kuin Hänen omansa.
Se, kun Jeesus tulee taivaasta takaisin maan päälle on ihan toisenlainen tapahtuma. Ei silloin ole niin, että maailma ei huomaa mitään tapahtuvan. Silloin kaikki maan päällä vaikeroivat eli kirjaimellisesti kääntäen lyövät rintoihinsa.
Ei tällaista tapahtunut, kun Jeesus otettiin taivaaseen.Vaan kun Raamatussa ei ole salaista tempausta. Salainen tempaus-harhaoppi sopii mainiosti länsimaiseen diskovalokristillisyyteen.
kalamos kirjoitti:
Ja sitten on hääjuhlan aika. Ja niitä vietetään maan päällä. Hänen Vaimonsa, siis jo vihitty vaimo, on itsensä valmistanut tuota Hääjuhlaa varten taivaassa.Jokainen voi tehdä satukirjaraamatusta ihan omat tulkintansa.
Mutta ihan pikkuisen kaivelemalla kyllämselviää, ettei raamatussa ole yhtään sana jumalalta, joten tuo tulkinnan mahdollisuus on juuri tästä syystä mahdollinen.
Josmmaailmojen luoja yritti taas kerran ja epäonnistumisen tulos oli raamattu, ei häntä voi pitää kovin kummoisen D luokan jumalanakaan. Suurella todennäköisyydellämihminen lois jahven ja hänen kaksi muuta kulmaansa omaksi kuvakseen.
http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitojaRealSana kirjoitti:
Vaan kun Raamatussa ei ole salaista tempausta. Salainen tempaus-harhaoppi sopii mainiosti länsimaiseen diskovalokristillisyyteen.
Raamatussa ei todellakaan ole ilmaisua "salainen tempaus" enkä minäkään ole sellaista käyttänyt.
Mutta kaikki, mitä olen kirjoittanut, on todennettavissa Raamatusta.
Seurakunnan tempaus on kokonaan toisenlainen ja toisensuuntainen tapahtuma kuin se, jossa Jeesus tulee pyhiensä kanssa taivaasta takaisin maan päälle ja perustaa Valtakuntansa.kalamos kirjoitti:
Raamatussa ei todellakaan ole ilmaisua "salainen tempaus" enkä minäkään ole sellaista käyttänyt.
Mutta kaikki, mitä olen kirjoittanut, on todennettavissa Raamatusta.
Seurakunnan tempaus on kokonaan toisenlainen ja toisensuuntainen tapahtuma kuin se, jossa Jeesus tulee pyhiensä kanssa taivaasta takaisin maan päälle ja perustaa Valtakuntansa.Näin helppoa on dogman toistaminen. Ei tarvitse ajatella, ei tarvita lähdekritiikkiä eikä tarvita todisteita.
1. Opi dogma.
2. Toista dogma.
3. Aloita taas kohdasta 2.
Näinollen raamattu on jumalan sanaa, koska se on sanottu raamatussa ja raamattu on kirja, painopaikasta tai kirjoittajasta sekä kääntäjästä vähät tarvitsee välittää.- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Ja sitten on hääjuhlan aika. Ja niitä vietetään maan päällä. Hänen Vaimonsa, siis jo vihitty vaimo, on itsensä valmistanut tuota Hääjuhlaa varten taivaassa.1000-vuotta pyhät ovat taivaassa, eikä täällä saastuneen maanpäällä. Uusi taivas ja uusi maa luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat herätetään kuolleista ja tulella tuhotaan.
1234567--- kirjoitti:
1000-vuotta pyhät ovat taivaassa, eikä täällä saastuneen maanpäällä. Uusi taivas ja uusi maa luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat herätetään kuolleista ja tulella tuhotaan.
Siis asuinsijamme on Uusi Jerusalem. Se sijaitsee tuon tuhannen vuoden ajan hyvin lähellä maanpäällistä Jerusalemia. Eli silloin elämme todeksi tapahtumia, jotka löytyvät Hesekielin kirjan loppuluvuista luvusta 40 alkaen.
Mutta vaikka asuinsijamme on Uusi Jerusalem, niin tehtäväkenttämme tuon tuhannen vuoden ajan on uudestisyntyneen (tulessa puhdistuneen) maan päällä.
>>Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.<< (Matt 19:28)- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Siis asuinsijamme on Uusi Jerusalem. Se sijaitsee tuon tuhannen vuoden ajan hyvin lähellä maanpäällistä Jerusalemia. Eli silloin elämme todeksi tapahtumia, jotka löytyvät Hesekielin kirjan loppuluvuista luvusta 40 alkaen.
Mutta vaikka asuinsijamme on Uusi Jerusalem, niin tehtäväkenttämme tuon tuhannen vuoden ajan on uudestisyntyneen (tulessa puhdistuneen) maan päällä.
>>Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.<< (Matt 19:28)Uusi taivas ja uusi maa luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen. Pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa.
1234567--- kirjoitti:
Uusi taivas ja uusi maa luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen. Pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa.
Kyllä. Uusi taivas ja maa luodaan vasta 1000 vuoden jälkeen.
Kristuksen Morsiamen asuinsija on Uusi Jerusalem aina ja ikuisesti. Tuo Uusi Jerusalem sitten laskeutuu tuon Uuden maan päälle, ja silloin Isän Koti eli Jumalan Maja on ihmisten keskellä.kalamos kirjoitti:
Kyllä. Uusi taivas ja maa luodaan vasta 1000 vuoden jälkeen.
Kristuksen Morsiamen asuinsija on Uusi Jerusalem aina ja ikuisesti. Tuo Uusi Jerusalem sitten laskeutuu tuon Uuden maan päälle, ja silloin Isän Koti eli Jumalan Maja on ihmisten keskellä.Teillä ei tietysti ole edes pienenpientä aavistusta siitä, miten naurettavaa tämä teidän keskustelunne mielikuvitusjeesusksen homo-, hetero- ja ryhmänaintihäistä on!
Jos joskus selviätte jumalharhastanne, en voi kuvitella sitä häpeää, jota tunnette palatessanne näihin sekopäisiin kirjoituksiinne.he-ma kirjoitti:
Teillä ei tietysti ole edes pienenpientä aavistusta siitä, miten naurettavaa tämä teidän keskustelunne mielikuvitusjeesusksen homo-, hetero- ja ryhmänaintihäistä on!
Jos joskus selviätte jumalharhastanne, en voi kuvitella sitä häpeää, jota tunnette palatessanne näihin sekopäisiin kirjoituksiinne.No, jokainen lukija voi tehdä oman arvionsa "häpeän" ja "sekopäisyyden" määrästä, kun lukee vertaillen vaikka minun viestini ja sitten sinun viestisi.
- YksiVASTAUS
Minä, minä, minä osaan vastata, koska Kristuksen seurakunta alkoi seurata
Israelin Messiasta, mutta noita muita kysymyksiä pitää vielä miettiä. Eikös
Kristuksen seuraajakunta alkanut tässä kohdassa Raamatussa seurata Messiasta?
Johanneksen evankeliumi: 1:35 Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
1:36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"
1:37 Ja ne kaksi opetuslasta kuulivat hänen näin puhuvan ja seurasivat Jeesusta.
1:38 Niin Jeesus kääntyi ja nähdessään heidän seuraavan sanoi heille: "Mitä te etsitte?" He vastasivat hänelle: "Rabbi" - se on käännettynä: opettaja - "missä sinä majailet?"
1:39 Hän sanoi heille: "Tulkaa ja katsokaa." Niin he menivät ja näkivät, missä hän majaili, ja viipyivät hänen tykönään sen päivän. Silloin oli noin kymmenes hetki.
1:40 Andreas, Simon Pietarin veli, oli toinen niistä kahdesta, jotka olivat kuulleet, mitä Johannes sanoi, ja seuranneet Jeesusta.
1:41 Hän tapasi ensin veljensä Simonin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet Messiaan", se on käännettynä: Kristus.
1:42 Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.
1:43 Seuraavana päivänä Jeesus tahtoi lähteä Galileaan; ja hän tapasi Filippuksen ja sanoi hänelle: "Seuraa minua."
1:44 Ja Filippus oli Beetsaidasta, Andreaan ja Pietarin kaupungista.
1:45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista."
1:46 Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso."
1:47 Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
SananPERUSTALLA 7.2.2016 14:47: ”Kun olet hyvin tietävinäsi Raamatusta, niin osaatko vastata näihin helppoihin kysymyksiin?
ALEF: Milloin Kristus asetti Uuden Liiton, jota Ehtoollisessa muistetaan?
BEIT: Milloin syntyi Kristuksen seuraajakunta, kuka tuli ensimmäisenä opetuslapseksi?
Keitä kuului Kristuksen seuraajiin?
GIMEL: Milloin tapahtui Kristuksen Ylösnousemus kuolleista, vuosiluku, viikonpäivä, kellonaika? Miksi Jeshuan seuraajat pitivät Sapatin vielä Jeshuan kuoleman jälkeen?”
Mutta tuo kalamos ei vaikuta hyvältä Raamatun opettajalta, kun ei osaa vastata noihin muutamaan kysymykseen, niin kannattaako sitä sitten edes kuunnella?Oikein hyvän katkelman otit Sanasta esille.
Nuo miehet tosiaan olivat "uloskutsuttuja", jota käsite seurakunta tarkoittaa.
Mutta toisaalta esimerkiksi tuossa lainauksessasi mainitusta Pietarista Jeesus sanoo:
"Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, eivätkä tuonelan portit sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on päästetty taivaissa." (Matt 16:18-19)
Siis seurakunta oli vasta rakenteilla. Milloin tuo Jeesuksen lupaus sitten täyttyi. Vasta, kun Pietari ja muut opetuslapset kohtasivat ylösnousseen Jeesuksen ja syntyivät uudesti ylhäältä Hengestä:
>>Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille:
"Rauha teille!"
Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä.
Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran. Niin Jeesus sanoi heille jälleen:
"Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."<< (Joh 20:19-23)
- Armonaika
Ahdistuksen ajassa ovat Jeesuksen morsiamet. Jeesuksen tulessa ei jää yhtään elävää ihmistä maan päälle. Toiset nousevat ylös pilvessä ja toisevat kulevat. Tuhanneksi vuodeksi paholainen sidotaan. Paholaisella ei ole ketään kiusattavaa. Armonaika on päättynyt, eikä armonajan jälkeen ketään enää pelastu.
Matt. 24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään
Dan. 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.Jeesuksen Morsian on ollut ahdistuksen ajassa 2000 vuotta.
Mutta tämän lisäksi Raamattu puhuu ihan toisesta ahdistuksen ajasta, ja käyttää tästä muun muassa nimitystä Jaakobin ahdistus, joka kohdistuu Danielin kansaan eli Jumalan Valittuun kansaan Israeliin ja toki myös pakanakansoihin, joiden kaikkien vihaamaksi Israel tuon yhden sukupolven aikana joutuu. Se on oleva niin kova ahdistus, ettei sellaista koskaan ole ollut, eikä sitten koskaan enää tule, mutta senkin läpi pelastuu ihmisiä, kuten lainauksesi (Matt 24:22) osoittaa.
- EhdokkaitaPaljon
Kuka seurakunnan naisista on arvollinen nousemaan Jeesuksen rinnalle hänen morsiamekseen? Herra tietää! Varmasti onnekas nainen!
Seurakunta = Morsian
>>"Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.<< (Ef 5:31-32)
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=205&t=128- RiettaatOrgiot
kalamos kirjoitti:
Seurakunta = Morsian
>>"Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.<< (Ef 5:31-32)
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=205&t=128Hyi ällötys! Moniavioisuutta!
Pojalla on vain yksi Vaimo eli Seurakunta.
Tosin jotkut tälläkin foorumilla ovat tuoneet esiin ajatuksen, että Israel olisi myös Pojan Vaimo, mutta minä ymmärrän Raamatun ilmoituksen niin, että Israel ei ole Pojan vaan Isän Vaimo.
- 1234567---
Pyhät ovat taivaassa 1000-vuotta, eikä täällä saastuneen maanpäällä. 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty kuolleista tuomiolle ja tulella tuhottu, niin sen jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.
- RealSana
1234567---levittelet täälläkin houreitasi.
Niin. Pyhien asuinsija on ikuisesti Uusi Jerusalem. Mutta hääjuhla vietetään maan päällä, joka ei suinkaan ole enää saastunut, sillä tuli puhdistaa sen kaikesta saastasta, ei tuhoa sitä.
Tuo Pietarin mainitsema tuli liittyy Herran päivän tulemiseen.
Sen sijaan vasta reilu tuhat vuotta myöhemmin Jumalan päivän tulemisen yhteydessä nykyiset taivaat ja maa katoavat ja on viimeisen tuomion aika.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=123- 1234567---
RealSana kirjoitti:
1234567---levittelet täälläkin houreitasi.
Real se täällä hourii.
- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Niin. Pyhien asuinsija on ikuisesti Uusi Jerusalem. Mutta hääjuhla vietetään maan päällä, joka ei suinkaan ole enää saastunut, sillä tuli puhdistaa sen kaikesta saastasta, ei tuhoa sitä.
Tuo Pietarin mainitsema tuli liittyy Herran päivän tulemiseen.
Sen sijaan vasta reilu tuhat vuotta myöhemmin Jumalan päivän tulemisen yhteydessä nykyiset taivaat ja maa katoavat ja on viimeisen tuomion aika.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=123Pelastuneet sapatin pyhänäpäivänä pitävät ovat 1000-vuotta taivaassa hääjuhlissa. Näin se menee.
1234567--- kirjoitti:
Pelastuneet sapatin pyhänäpäivänä pitävät ovat 1000-vuotta taivaassa hääjuhlissa. Näin se menee.
Herran edessä yksi päivä on kuin tuhat vuotta.
Itse asiassa tuo seitsemäs millenium on nimenomaan sapatinpäivä maan päällä. Siis silloin Sapatin Herra hallitsee ja paholainen on sidottuna syvyyden kahleisiin.- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Herran edessä yksi päivä on kuin tuhat vuotta.
Itse asiassa tuo seitsemäs millenium on nimenomaan sapatinpäivä maan päällä. Siis silloin Sapatin Herra hallitsee ja paholainen on sidottuna syvyyden kahleisiin.Sapatin Herra Jeesus on omiensa kanssa taivaassa 1000-vuotta. Maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta, sillä jumalattomat ovat kuolleina ja paholainen sidottuna.
1234567--- kirjoitti:
Sapatin Herra Jeesus on omiensa kanssa taivaassa 1000-vuotta. Maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta, sillä jumalattomat ovat kuolleina ja paholainen sidottuna.
Maapallo ei suinkaan ole autio ja tyhjä tuon tuhannen vuoden ajan. Tuo Jeremian kirjan kohta, johon ilmeisesti viittaat, ei puhu maapallosta, vaan siinä käydään läpi Israelin kohtaloita.
Yleensäkin Raamatun kuvakielessä:
Maa = Israel
Meri = Pakanakansat
Ja nyt siis Jeremia ennustaa:
>>Voi minun rintaani, voi minun rintaani! Minä vääntelehdin tuskasta. Voi sydämeni kammioita! Sydämeni väräjää minussa; en voi vaieta, sillä minä kuulen pasunan äänen, sotahuudon. Hävitys tulee hävityksen päälle, sillä koko maa on tuhottu; äkisti ovat minun majani tuhotut, silmänräpäyksessä minun telttani. Kuinka kauan minun täytyy nähdä sotalippua, kuulla pasunan ääntä? Sillä minun kansani on hullu; eivät he tunne minua. He ovat tyhmiä lapsia eivätkä ymmärtäväisiä; he ovat viisaita tekemään pahaa, mutta tehdä hyvää he eivät taida. Minä katselin maata, ja katso, se oli autio ja tyhjä, ja taivasta, eikä siinä valoa ollut. Minä katselin vuoria, ja katso, ne järkkyivät, ja kaikki kukkulat huojuivat. Minä katselin, ja katso, ei ollut yhtään ihmistä, ja kaikki taivaan linnut olivat paenneet pois. Minä katselin, ja katso, hedelmätarha oli erämaana, ja kaikki sen kaupungit olivat kukistuneet Herran, hänen vihansa hehkun, edessä. Sillä näin sanoo Herra: Koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee.<< (Jer 4:24)
Siis puhutaan Jumalan Kansasta ja hedelmätarhasta. Jaakob on oleva ahdistuksessa. Synnytystuskissa. Jeremia jatkaa:
>>Sillä minä kuulen huudon, niinkuin synnyttäjän tuskanhuudon, vaivan, niinkuin ensisynnyttäjän vaivan, tytär Siionin huudon; hän vaikeroitsee, levittää kätensä: "Voi minua, minun sieluni menehtyy murhamiesten käsiin!"<< (Jer 4:31)
Tuossa on siis kysymys Jaakobin ahdistuksesta. Jaakob on synnytystuskissa. Israel-Vaimo synnyttää. Eli olemme nyt Ilmestyskirjan 12-luvun kohdalla, emme suinkaan 1000 vuotta kestävän aikajakson kohdalla.- RealSana
1234567--- kirjoitti:
Sapatin Herra Jeesus on omiensa kanssa taivaassa 1000-vuotta. Maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta, sillä jumalattomat ovat kuolleina ja paholainen sidottuna.
" Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja,niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä."
- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Maapallo ei suinkaan ole autio ja tyhjä tuon tuhannen vuoden ajan. Tuo Jeremian kirjan kohta, johon ilmeisesti viittaat, ei puhu maapallosta, vaan siinä käydään läpi Israelin kohtaloita.
Yleensäkin Raamatun kuvakielessä:
Maa = Israel
Meri = Pakanakansat
Ja nyt siis Jeremia ennustaa:
>>Voi minun rintaani, voi minun rintaani! Minä vääntelehdin tuskasta. Voi sydämeni kammioita! Sydämeni väräjää minussa; en voi vaieta, sillä minä kuulen pasunan äänen, sotahuudon. Hävitys tulee hävityksen päälle, sillä koko maa on tuhottu; äkisti ovat minun majani tuhotut, silmänräpäyksessä minun telttani. Kuinka kauan minun täytyy nähdä sotalippua, kuulla pasunan ääntä? Sillä minun kansani on hullu; eivät he tunne minua. He ovat tyhmiä lapsia eivätkä ymmärtäväisiä; he ovat viisaita tekemään pahaa, mutta tehdä hyvää he eivät taida. Minä katselin maata, ja katso, se oli autio ja tyhjä, ja taivasta, eikä siinä valoa ollut. Minä katselin vuoria, ja katso, ne järkkyivät, ja kaikki kukkulat huojuivat. Minä katselin, ja katso, ei ollut yhtään ihmistä, ja kaikki taivaan linnut olivat paenneet pois. Minä katselin, ja katso, hedelmätarha oli erämaana, ja kaikki sen kaupungit olivat kukistuneet Herran, hänen vihansa hehkun, edessä. Sillä näin sanoo Herra: Koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee.<< (Jer 4:24)
Siis puhutaan Jumalan Kansasta ja hedelmätarhasta. Jaakob on oleva ahdistuksessa. Synnytystuskissa. Jeremia jatkaa:
>>Sillä minä kuulen huudon, niinkuin synnyttäjän tuskanhuudon, vaivan, niinkuin ensisynnyttäjän vaivan, tytär Siionin huudon; hän vaikeroitsee, levittää kätensä: "Voi minua, minun sieluni menehtyy murhamiesten käsiin!"<< (Jer 4:31)
Tuossa on siis kysymys Jaakobin ahdistuksesta. Jaakob on synnytystuskissa. Israel-Vaimo synnyttää. Eli olemme nyt Ilmestyskirjan 12-luvun kohdalla, emme suinkaan 1000 vuotta kestävän aikajakson kohdalla.Olen 100% varma, että maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta, jumalattomat kuolleina odottamassa tuomion ylösnousemusta ja pyhät taivaassa.
- jumalattomien.osa
1234567--- kirjoitti:
Olen 100% varma, että maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta, jumalattomat kuolleina odottamassa tuomion ylösnousemusta ja pyhät taivaassa.
Samaa mieltä, ei kai jumalattomilla ole enää mitään asiaa asuskella maanpäällä tuhatta vuotta. Jumala on viisas kun on nähnyt hyväksi, että he ovat kuolleina 1000-vuotta, mellastuksetkin loppuvat siihen.
jumalattomien.osa kirjoitti:
Samaa mieltä, ei kai jumalattomilla ole enää mitään asiaa asuskella maanpäällä tuhatta vuotta. Jumala on viisas kun on nähnyt hyväksi, että he ovat kuolleina 1000-vuotta, mellastuksetkin loppuvat siihen.
Niin. Kuitenkin silloinkin ihmiset tekevät syntiä. Syntyvät ja kuolevat ihan niinkuin nytkin.
>>>>>>>>>>>>>>>
sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. (Jes 65:20)
<<<<<<<<<<<<<<<<- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Niin. Kuitenkin silloinkin ihmiset tekevät syntiä. Syntyvät ja kuolevat ihan niinkuin nytkin.
>>>>>>>>>>>>>>>
sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. (Jes 65:20)
<<<<<<<<<<<<<<<<Sapatin pyhänäpäivänä pitävät eivät ole noissa kekkereissä mukana, he ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000-vuotta taivaassa.
1234567--- kirjoitti:
Sapatin pyhänäpäivänä pitävät eivät ole noissa kekkereissä mukana, he ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000-vuotta taivaassa.
Niin asuinsijamme on Uusi Jerusalem. Mutta missä nuo "kekkerit" ovat?
- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Niin asuinsijamme on Uusi Jerusalem. Mutta missä nuo "kekkerit" ovat?
1000-vuotiset kekerit maanpäällä, jossa nuorin kuolee 100-vuotiaana, niissä eivät sapatinpyhänäpäivänä pitävät ole mukana, he ovat taivaassa 1000-vuotta, eikä siellä mennä miehelle.
En tule koskaan uskomaan 1000-vuotiseen rauhanvaltakuntaan maan päällä. 1234567--- kirjoitti:
1000-vuotiset kekerit maanpäällä, jossa nuorin kuolee 100-vuotiaana, niissä eivät sapatinpyhänäpäivänä pitävät ole mukana, he ovat taivaassa 1000-vuotta, eikä siellä mennä miehelle.
En tule koskaan uskomaan 1000-vuotiseen rauhanvaltakuntaan maan päällä.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät; he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani.
Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra. (Jes 65:19-25)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Kyllä tuo kovasti vaikuttaa rauhan valtakunnalta.- 1234567---
kalamos kirjoitti:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät; he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani.
Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra. (Jes 65:19-25)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Kyllä tuo kovasti vaikuttaa rauhan valtakunnalta.Kalamos voi rakennella taloja maanpäällä 1000-vuotta. Pelastuneet adventistit ovat kuitenkin 1000-vuotta Sapatin Herran Jeesuksen kanssa taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.
Sapatti on pyhäpäivä, jota ei suuri osa hyväksy pyhäksi Uudessaliitossa. Suuri osa julistajia julistaa, että sapatti ei kuulu enää uudenliiton kristityille.
Jeesus sanoi: Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät. Se on luulisin valhe jeesus, joka eksyttää ja opettaa 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa maanpäälle. 1234567--- kirjoitti:
Kalamos voi rakennella taloja maanpäällä 1000-vuotta. Pelastuneet adventistit ovat kuitenkin 1000-vuotta Sapatin Herran Jeesuksen kanssa taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.
Sapatti on pyhäpäivä, jota ei suuri osa hyväksy pyhäksi Uudessaliitossa. Suuri osa julistajia julistaa, että sapatti ei kuulu enää uudenliiton kristityille.
Jeesus sanoi: Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät. Se on luulisin valhe jeesus, joka eksyttää ja opettaa 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa maanpäälle.Jospa nyt vain vastaisit ilman ilveilyä, puhutaanko lainaamassani katkelmassa (Jes 65:19-25) Jeesuksen perustamasta Rauhan Valtakunnasta.
"nyt meneillään olevan pakanain armotalouskauden viimeisenä päivänä. "
- Mitään "armotalouskausia", tai "dispensioita" ei olekaan, vaan ne ovat vain ihmisten keksintöjä ja kuuluvat dispensationalistiseen Raamatun tulkintaan, joka on pakanallinen tulkintamalli, joka perustuu yhdelle ainoalle väärinymmärretylle Raamatun jakeelle, mikä on taas oikein malliesimerkki kuinka ihminen voi yhden jakeen ympärille rakentaa valtavan oppirakennelman ja teologian, joka ei kuitenkaan ole totta. Hylätkää tuollaiset armotalouskaudet, niissä eri kausien nimitykset ja ajankohdat ovat täysin ihmisten keksimiä.
Jumala on aina kohdellut ihmisiä samalla tavalla, Jumala on muuttumaton, ja Jumala on aina vaatinut uskollisuutta, kuuliaisuutta, luottamusta ja vanhurskautta. Jumala ei ole jaellut eikä jakele armoaan eri aikoina eri tavalla ihmisille, vaan perustana on aina ollut usko ja uskollisuus, sekä pyhittyminen.
Eikä ole hyvä ottaa jakeita tuolla tavalla irti asiayhteydestään ja yhdistellä eri Raamatun kirjojen jakeita oman näkemyksen tueksi. Siinä taas esimerkkiä kuinka Raamatulla saa selitettyä aivan mitä vain haluaa, ja ottaa jakeita tukemaan omia mielihalujaan.Sinun kohdallasi ei sitten päde Paavalin sanat:
>>Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa<< (1 Tess 5:1)
Paavali käyttää ilmaisuja Viimeinen pasuuna ja Jumalan pasuuna. Tuo käsite Viimeinen pasuuna tarkoittaa viimeistä, peruuttamatonta, äänimerkkiä. Se on sotaanlähdön pasuuna. Kun tuo Jumalan pasuuna soi, käynnistyy tapahtumasarja, joka johtaa ensimmäiseksi suureen ahdistukseen, jota Jeesus kuvasi käyttäen sanaa, joka tarkoittaa lapsen synnyttämiseen liittyviä tuskia.
>>Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.<< (Matt24:8)
Jeesus puhuu yhdestä kansasta, joka joutuu kaikkien muiden kansojen vihattaviksi. Jeesus siis puhui synnytystuskista. Maa on selvästi synnytystuskissaan. Se tulee syntymään uudesti. Ennen tuota maan uudistumista on kuitenkin edessä vielä Jaakobin ahdistuksen aika. Nimenomaan Jaakob on oleva synnytystuskissa.
>>Voi! Suuri on se päivä, ei ole sen kaltaista. Se on Jaakobille ahdistuksen aika, mutta hän on pelastuva siitä. Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä särjen ikeen sinun kaulastasi ja katkaisen sinun siteesi. Eivät tee enää muukalaiset heitä palvelijoikseen, vaan he saavat palvella Herraa, Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastansa, jonka minä heille herätän. (Jer 30:7-8)
Ennen tuota Jaakobin ahdistusta ja siihen liittyvää vihan aikaa tapahtuu Paavalin kuvaama seurakunnan tempaus. Kun Viimeinen pasuuna eli Jumalan pasuuna eli sotaanlähdön pasuuna soi, tapahtuu seurakunnan tempaus ja sitten alkaa suuri ahdistus.
>>silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on, ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään. (Matt 24:16-22)
Seurakunnan tempauksessa Kristuksessa kuolleet nousevat ylös haudoistaan, ja silloin vielä elossa olevat Kristuksen omat muuttuvat silmäräpäyksessä. Ja sitten kaikki - niin nuo haudoistaan ylösnousseet kuin elossa olevatkin Jeesuksen omat temmataan tuuliin ja pilviin ja viedään Isän kotiin.
Eli ylöstemmattujen joukko on taivaassa Jumalan valtaistuimen ympärillä, kun olemme siinä Ilmestyskirjan kuvaamassa tilanteessa,
jossa etsitään avaajaa sinetöidylle kirjakäärölle. Kysymys on maan saantokirjasta. Ja sitten Karitsa alkaa avata sinettejä. Ja kun muutama kirjakäärön sinetti on avattu, sinetöidään enkelien toimesta oikein hirvittävällä kiireellä 12000 kustakin Israelin heimosta. Ja heitä ei sitten mikään vitsaus pääse koskettamaan. Kaikkia muita kylläkin. Ne, jotka eivät ota pedonmerkkiä, tapetaan. Ja ne, jotka ottavat, saavat surmansa Jeesuksen tullessa takaisin.
>>He veisasivat uutta virttä ja sanoivat: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu. Sinä olet verelläsi ostanut meidät Jumalalle kaikista sukukunnista, kielistä, kansoista ja heimoista Johannes<< (Ilm 5:9 JKR)
Samaan aikaan maan päällä alkava ahdistus huipentuu Harmagedonilla. Kaikki kukkulat ja vuoret siirtyvät sijoiltaan. Jakautuneena ollut manner on jälleen yksi. Tuli on puhdistanut kaiken.
Ja sitten on alkanut tuhat vuotta kestävä aikajakso tämän maan päällä. Ja tässä uudestisyntymisessä, kun Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saavat Jeesuksen opetuslapsetkin istua 12. valtaistuimella ja hallita 12. Israelin lasten sukukuntaa.
Nuo valtaistuimet ovat taivaallisesta Jerusalemissa. Ja sieltä käsin me muutkin Ja sieltä käsin me muutkin Jeesuksen omat, elävät kivet,
jotka on temmattu tuuliin ja pilviin Jeesuksen luo ennen vihan aikaa.
Täällä maan päällä ihmiselo jatkuu. Ihmisiä syntyy ja kuolee. Ja jokaisella Israelin heimolla ja kaikilla muillakin heimoilla on edelleen kuninkaansa täällä maan päällä, ihan niinkuin nytkin on.
Tuhannen vuoden kuluttua paholainen päästetään villitsemään maan päällä asuvia kansoja. Ja omiensa kanssa se sitten nousee taivaan avaruuksiin hyökäten tuota taivaassa olevaa Jumalan kaupunkia vastaan. Mutta tuli taivaasta kuluttaa heidät.
Ja sitten on viimeisen tuomion aika. Kaikki ihmiset ovat Valkean valtaistuimen edessä.
Sillä välin tämä maailmankaikkeus on kadonnut. Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan. Ja tuo taivaallinen Jerusalem laskeutuu tuon uuden maan päälle. Jumalan maja on ihmisten keskellä.
Kaikilla ihmisillä on vapaa pääsy tuohon maan päälle laskeutuneeseen Jerusalemiin. Siis niillä, jotka eivät päätyneet paikkaan, joka oli valmistettu perkeleelle ja sen enkeleille.
Katso tarkemmin raamattuviitteineen http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=332- OnlyTime
So what!
Vain yksi Jeesuksen Kristuksen "tulemus" edessäpäin
Johanneksen evankeliumin mukaan Jeesuksen sanoja Joh.5: "..Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.."
Apostoli Paavalin kirjeestä Tessalonikalaislle 1.Tess.4:16.".. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa..." ( Ja myös ne jotka eivät ole "Herran omia" heräävät haudoistaan "tuomion ylösnousemukseen"
Apostoli Paavalin kirjeestä Korintolaisille 1.Kor.15:26."..Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema..."
Kun ei ole enään kuolema pidättämässä, on tapahtunut yleinen ylösnousemus, samalla hetkellä (".. hetki tulee.") kummatkin sekä"pahat" että "hyvät" herätetään (Joh.5:28.) Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."
Matt.25: 31.".. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle..."Ylösnousemusajankohtia on monta. Jeesus itse nousi esikoisena kuolleista. Vanhan liiton aikakausi päättyi Kristuksen ylösnousemiseen. Tuona viimeisenä päivänä monta vanhan liiton pyhää nousi ylös.
Seurakuntakauden viimeisenä päivänä Kristuksessa kuolleet ja me elossa olevat Kristuksen omat saamme ylösnousemusruumiin.
Sen jälkeen koittavan ahdistuksen ajan viimeisenä päivänä ahdistuksen ajan marttyyrit kokevat ylösnousemisen.
Ja maailmanlopussa vihoviimeisenä päivänä hän herättää kaikki, jotka vielä haudoissa ovat. Ja silloin nousevat ensimmäisen kerran ylös myös kaikki ne, joille ylösnousemus ei ole elämän ylösnousemus, vaan tuomion ylösnousemus. Vasta silloin kaikki väärät nousevat ylös, ja menevät ikuiseen kauhistukseen - kohtaavat toisen kuoleman.
Katso tarkemmin Raamatunkohtineen http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=132
- RealSana
Vaan on kirjoitettu: "Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta."
On siis kaksi erilaista ylösnousemusta:
1) Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus tuo vanhurskaat ikuiseen elämään.
2) Toinen eli tuomion ylösnousemus, vie väärät ikuiseen kauhistukseen.
Raamattu ei kuitenkaan tunne käsitettä toinen ylösnousemus, vaan puhuu sen sijaan toisesta kuolemasta. Jos emme ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta, kohtaamme toisen kuoleman, jolla on silloin valta meihin.
- PasiToivonen
>>Seurakunta temmataan ensin yläilmoihin Jeesuksen tykö ja Hän vie meidät lupauksensa mukaan Isän kotiin, jonne on valmistanut meille sijaa.>>
Saat pyöritellä peukaloita ja tuijottaa seinään 24/7 ja odottaa tempausta ainakin tämän vuoden. On se elämä niin ihanaa.Miksi Jeesus ei mielestäsi voisi noutaa Morsiantaan tänä vuonna?
Me elämme nyt juutalaisen kalenterin mukaan vuotta, joka sopisi erittäin hyvin siihen, kun Ylkä tulee ja noutaa Morsiamensa Isän Kotiin.
Mitä ilmeisimmin nyt on paitsi sapattivuosi myös riemuvuosi.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=226&t=608Kirjoitin huolimattomasti.
Siis sapattivuosi tietenkin jo päättyi viime syksynä ja alkoi riemuvuosi, joka on aina seitsemännen sapattivuoden jälkeinen vuosi.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=426&p=1660#p1660
- OnlyTime
On alkanut tullla käsitys että "helluntalaisuudessa" otetaan kreikkalainen "filosofia " ihmisen jakamisesta kolmeen osaan, ja niiden käsitteleminen erikseen. Raamattu kun osoittaa että ihminen on jakamaton kolminausuus. Apostoli Paavali ei kirjoita ( 1.Kor.15. )"vaihtamisesta toiseen ruumiiseen" kuolleista nousemisessa vaan muuttumisesta, ihmis kokonaisuus persoonana on tunnistettavissa."..kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme..."
Paavali ei opeta että sama "sielu" saa vain uuden ruumiin,vaan edelyttää että juuri sen ihmisen joka kuoli Jumala herättää. Ei vehnän jyvästä kasva ohraa , vaan sitä mitä kylvetty siemen alunperin olikin. Ihminen on ruumiillinen olento.Ruumis Jumalan luomistekona käsittää koko ihmisen.
1.Kor.15:21.".. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. 22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, 23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. 25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". 26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema..."
Ihmisestä on peräisin sekä kuolema ,että kuolleista nouseminen, ylösnousemus.Paavali ei kirjoita "kuolema ja elämä" (koska kuolema kukikstetaan lopullisesti viimeiseksi ), vaan "kuolema ja kuolleiden tekeminen eläviksi"Kyllä Raamattu jakaa ihmisen, ihmiskunnan ja jopa kuoleman kolmeen osaan. Raamatusta on löydettävissä kolme eri kuolemaa.
- hengellinen
- ruumiillinen
- iankaikkinen
Minä olen jo kokenut ensimmäisen eli hengellisen kuoleman. Paavalia lainaten: "synti petti minut ja minä kuolin".
Mutta minut, joka olin kuollut synteihini, on sittemmin myös tehty Eläväksi Hengessä. Synnyin uudesti ylhäältä Hengestä.
Ne, jotka ovat hengellisesti kuolleita, eivätkä ole vielä syntyneet uudesti ylhäältä Hengestä, ovat tuossa viimeksi mainitussa kuoleman tilassa. Mutta niin kauan kuin he eivät ole kokeneet ruumiillista kuolemaa, heidät voidaan siirtää tuosta iankaikkisen kuoleman tilasta
iankaikkiseen elämään.
Mutta kaikki tulevat kokemaan ruumiillisen kuoleman, ja samoin kaikki tulevat kokemaan ruumiin ylösnousemisen. Tosin joidenkin kohdalla tuo ruumiin muuttuminen ylösnousemusruumiiksi
tapahtuu yhdessä atomivärähdyksessä. Siis niiden, jotka ovat vielä elossa, kun Jeesus tulee tuuliin ja pilviin ja noutaa omansa eli Morsiamensa Isänsä kotiin valmistamiin asuinsijoihin.
- OnlyTime
Johanneksen evankeliumin mukaan Jeesuksen sanoja Joh.5: "..Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.."
Apostoli Paavalin kirjeestä Korintolaisille 1.Kor.15: 20."..Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. 21. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. 22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, 23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman..."
"..esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu,.... kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman..." ("kaiken" sisältää myös "..Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema...")
1.Kor.15:51. "..Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, 52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme..." Siis "..viimeisen pasunan soidessa.."
Vaikka apostoli Paavali ei kuvailekaan "uskosta osattomien " kohtaloa, niin "viimeinen pasuna" viittaa kuitenkin tuomioon ja kuoleman kukistuminen taas sitä että se menettää kaikki sen vallassa olevat, eli "yleinen ylösnousemus " ja ensin korjataan "nisu" talteen muille on oma kohtalonsa.
("..viimeisen pasunan soidessa.."..."...ja tullut on aika tuomita kuolleet.." ) Ilm.11:15.".. Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti". 16. Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen rukoilivat Jumalaa, 17. sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen. 18. Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat.".."
(2.Piet. ) "..Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. .....teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!.."
(Matt.24:31.)".. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin..." ( valitut "Kristuksessa ", jokainen joka on "Kristuksessa " on "valittu")
(Matt.25:31.>) "..31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. 34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. ............ 41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. .............. 46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
".. 27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. 28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa..."Viimeinen pasuuna ei suinkaan ole Ilmestyskirjan seitsemäs pasuuna. Jos tuolla viimeiselle pasuunalle jonkin järjestysluvun haluaa antaa, niin sitten se on sadas törähdys pasuunansoiton juhlassa.
Mutta tuo käsite viimeinen pasuuna on nimenomaan viimeinen merkkisoitto juuri ennen Herran sotimispäivää. Siis viimeinen pasuuna aloittaa ahdistuksen ajan - ei suinkaan lopeta sitä. Ja juuri silloin eli ahdistuksen ajan alkaessa tapahtuu seurakunnan tempaus.
Tuon pasuunan ääni löytyy Ilmestyskirjan neljännen luvun ensimmäisestä jakeesta.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=142&t=307
- OnlyTime
2.Piet..3: 7.".. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. 8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". 9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. 10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. 11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, 12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! 13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu..."
"..Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. 11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, 12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! .."
(Matt.25:31.>) "..31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. 34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. ............ 41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. .............. 46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."Herran päivän tuleminen ja Jumalan päivän tuleminen ovat kaksi aivan eri tapahtumaa, joiden väliin mahtuu tuhat vuotta kestävä aikajakso.
Raamattu jakaa samoinkuin ihmisen, ihmiskunnan ja kuoleman myös tuomion kolmeen eri osaan. On siis kolme eri tuomion ajankohtaa.
Ihmiskunta jakaantuu Raamatun ilmoituksen mukaan kolmeen osaan:
Israel
Pakanakansat
Seurakunta
1
Ensimmäisenä näyttämöltä poistuu viimeksimainittu. Se joutuu myös ensimmäisenä tuomiolle. Seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin
ja tuomitaan Kristuksen palkintotuomioistuimen edessä. Tähän tuomioon osallisista ei kukaan saa kadotustuomiota, mutta jotkut jäävät vaille voittopalkintoa ja kruunua.
2
Maan päälle jäävät silloin vielä Israel ja pakanakansat, mutta yhtään uudestisyntynyttä Jeesukseen uskovaa kummastakaan joukosta ei maan päällä tässä vaiheessa enää ole.
Noin seitsemän vuotta myöhemmin Jeesus tulee takaisin maan päälle vihityn Morsiamensa eli Vaimonsa kanssa ja perustaa tuhat vuotta kestävän Valtakunnan maan päälle.
Tuosta Valtakunnasta pahat otetaan pois - vanhurskaat jätetään siihen.
Me löydämme Raamatusta myös kriteerit niin Israelilaisten kuin pakanakansojen osalta, miten tuo pahuus tai vanhurskaus ilmenee.
Ja tuon perusteella toiset otetaan ja toiset jätetään - siis otetaan pois tuosta Valtakunnasta tai sitten jätetään siihen.
Tuomion kohteena Jeesuksen tullessa takaisin maan päälle ovat sekä Israel että pakanakansat. Tämä tuomio tapahtuu maan päällä.
Kaikki siihen osalliset ovat tuomiohetkellä vielä elossa, eikä heillä siis vielä ole ylösnousemusruumista.
3
Mutta kokonaan kolmas asia on viimeinen tuomio. Se tapahtuu taivaassa Jumalan Valtaistuimen edessä, ja silloin kuolleet tuomitaan.
Ja tuo ilmaisu "kuolleet" tuossa yhteydessä ei tarkoita ruumiillisesti kuolleita, vaika he sitäkin ovat olleet, sillä ennen tuota tuomiota kaikki ovat kokeneet ruumiin ylösnousemisen.
Tuossa kohden tuo "kuolleet" kuitenkin tarkoittaa nimenomaan hengellisesti kuolleita, jotka tuomitaan kadotukseen.- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Herran päivän tuleminen ja Jumalan päivän tuleminen ovat kaksi aivan eri tapahtumaa, joiden väliin mahtuu tuhat vuotta kestävä aikajakso.
Raamattu jakaa samoinkuin ihmisen, ihmiskunnan ja kuoleman myös tuomion kolmeen eri osaan. On siis kolme eri tuomion ajankohtaa.
Israel
Pakanakansat
Seurakunta
1
Ensimmäisenä näyttämöltä poistuu viimeksimainittu. Se joutuu myös ensimmäisenä tuomiolle. Seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin
ja tuomitaan Kristuksen palkintotuomioistuimen edessä. Tähän tuomioon osallisista ei kukaan saa kadotustuomiota, mutta jotkut jäävät vaille voittopalkintoa ja kruunua.
2
Maan päälle jäävät silloin vielä Israel ja pakanakansat, mutta yhtään uudestisyntynyttä Jeesukseen uskovaa kummastakaan joukosta ei maan päällä tässä vaiheessa enää ole.
Noin seitsemän vuotta myöhemmin Jeesus tulee takaisin maan päälle vihityn Morsiamensa eli Vaimonsa kanssa ja perustaa tuhat vuotta kestävän Valtakunnan maan päälle.
Me löydämme Raamatusta myös kriteerit niin Israelilaisten kuin pakanakansojen osalta, miten tuo pahuus tai vanhurskaus ilmenee.
Ja tuon perusteella toiset otetaan ja toiset jätetään - siis otetaan pois tuosta Valtakunnasta tai sitten jätetään siihen.
Tuomion kohteena Jeesuksen tullessa takaisin maan päälle ovat sekä Israel että pakanakansat. Tämä tuomio tapahtuu maan päällä.
Kaikki siihen osalliset ovat tuomiohetkellä vielä elossa, eikä heillä siis vielä ole ylösnousemusruumista.
3
Mutta kokonaan kolmas asia on viimeinen tuomio. Se tapahtuu taivaassa Jumalan Valtaistuimen edessä, ja silloin kuolleet tuomitaan.
Ja tuo ilmaisu "kuolleet" tuossa yhteydessä ei tarkoita ruumiillisesti kuolleita, vaika he sitäkin ovat olleet, sillä ennen tuota tuomiota kaikki ovat kokeneet ruumiin ylösnousemisen.
Tuossa kohden tuo "kuolleet" kuitenkin tarkoittaa nimenomaan hengellisesti kuolleita, jotka tuomitaan kadotukseen.Höpön, höpön. Maanpäälle ei perusteta 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa sen tulee kyllä jokainen näkemään 100% varmasti.
- kalamosonsairaspäästään
1234567--- kirjoitti:
Höpön, höpön. Maanpäälle ei perusteta 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa sen tulee kyllä jokainen näkemään 100% varmasti.
Aivan totta. Jokainen meistä kuolee joskus. Mitä sen jälkeen on ei kukaan tiedä.
- RealSana
1234567--- kirjoitti:
Höpön, höpön. Maanpäälle ei perusteta 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa sen tulee kyllä jokainen näkemään 100% varmasti.
Riivaajien opeista hullaantuneet adventistit riehuvat täällä helluntaipalstalla. Olisi korrektia, jos sepustaisitte huoreitanne adventistien palstalla.
1234567--- kirjoitti:
No, sanotko höpön höpön myös Herran Sanalle Jesajan kautta:
>>>>>>>>>>>>>>>
Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side. Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä. (Jes 11:1-10)- 1234567---
RealSana kirjoitti:
Riivaajien opeista hullaantuneet adventistit riehuvat täällä helluntaipalstalla. Olisi korrektia, jos sepustaisitte huoreitanne adventistien palstalla.
Mikäs komentelija sinä luulet olevasi. Nämä palstat ovat kaikkia varten.
- 1234567---
kalamos kirjoitti:
>>>>>>>>>>>>>>>
Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side. Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä. (Jes 11:1-10)Uusi maa ja uusi taivas luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen, jossa vanhurskaus asuu. Tässä näkemyksessä tulen pysymään ajan loppuun asti.
1234567--- kirjoitti:
Uusi maa ja uusi taivas luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen, jossa vanhurskaus asuu. Tässä näkemyksessä tulen pysymään ajan loppuun asti.
Eikö sinua yhtään kiinnosta se, mitä Raamattu sanoo? Ei tuo lainaamani Jesajan ennustus tarkoita tuota uutta maata. Luetaan eteenpäin tuota ennustusta:
>>>>>>>
Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä. Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla. Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä. Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia. Ja he lentävät länteen päin filistealaisten niskaan, yhdessä he ryöstävät Idän miehiä. Edom ja Mooab joutuvat heidän käsiinsä, ammonilaiset heidän alamaisikseen. Ja Herra vihkii tuhon omaksi Egyptin merenlahden ja vihansa hehkussa kohottaa kätensä Eufrat-virtaa vastaan, lyö sen hajalle seitsemäksi puroksi ja tekee sen kengin kuljettavaksi. Siitä tulee valtatie hänen kansansa jäännökselle, joka on jäljellä Assurissa, niinkuin tuli Israelille silloin, kun se Egyptin maasta lähti. Sinä päivänä sinä sanot: "Minä kiitän sinua, Herra, sillä sinä olit minuun vihastunut, mutta sinun vihasi asettui, ja sinä lohdutit minua. Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi." Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä. Ja sinä päivänä te sanotte: "Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimeänsä, tehkää hänen suuret tekonsa tiettäviksi kansain keskuudessa, tunnustakaa, että hänen nimensä on korkea. Veisatkaa ylistystä Herralle, sillä jaloja töitä hän on tehnyt; tulkoot ne tunnetuiksi kaikessa maassa. Huutakaa ja riemuitkaa, Siionin asukkaat, sillä suuri on teidän keskellänne Israelin Pyhä."
<<<<<<<<<<<<<
Et kai sinä ymmärrä niin, että tuossa puhutaan tapahtumista Uudessa Maassa?- OnlyTime
kalamos kirjoitti:
>>>>>>>>>>>>>>>
Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side. Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä. (Jes 11:1-10)Eksegeesi taitaa olla tarpeen ,ettei vain tule "teologisia ongelmia", jos omalla mielikuvituksella lähtee puheita pitämään."Vapaissa suunnissa" kun kulkee monenlaista yrittäjää.
Jeesus : "..Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa..."
Jesaja: Jes.11:6. "..Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa....8. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan..."
Jesaja :Jes.65:17. "..Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan........20. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana,......23. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä..." - OnlyTime
kalamos kirjoitti:
Herran päivän tuleminen ja Jumalan päivän tuleminen ovat kaksi aivan eri tapahtumaa, joiden väliin mahtuu tuhat vuotta kestävä aikajakso.
Israel
Pakanakansat
Seurakunta
1
2
3
Tuossa kohden tuo "kuolleet" kuitenkin tarkoittaa nimenomaan hengellisesti kuolleita, jotka tuomitaan kadotukseen.Kyse on ihmisen jakamattomattomasta kokonaisuudesta, ei muiden asioiden jakamisesta.
Henki,sielu,ruumis yhdessä on ihminen. Mikään em. osa ei yksistään ole "ihminen" Jumalan luomistekona.
aavali ei opeta että sama "sielu" saa vain uuden ruumiin,vaan edelyttää että juuri sen ihmisen joka kuoli Jumala herättää. Ei vehnän jyvästä kasva ohraa , vaan sitä mitä kylvetty siemen alunperin olikin. Ihminen on ruumiillinen olento.Ruumis Jumalan luomistekona käsittää koko ihmisen.
Ihmisestä on peräisin sekä kuolema ,että kuolleista nouseminen, ylösnousemus.Paavali ei kirjoita "kuolema ja elämä" (koska kuolema kukikstetaan lopullisesti viimeiseksi ), vaan "kuolema ja kuolleiden tekeminen eläviksi" - OnlyTime
OnlyTime kirjoitti:
Kyse on ihmisen jakamattomattomasta kokonaisuudesta, ei muiden asioiden jakamisesta.
Henki,sielu,ruumis yhdessä on ihminen. Mikään em. osa ei yksistään ole "ihminen" Jumalan luomistekona.
aavali ei opeta että sama "sielu" saa vain uuden ruumiin,vaan edelyttää että juuri sen ihmisen joka kuoli Jumala herättää. Ei vehnän jyvästä kasva ohraa , vaan sitä mitä kylvetty siemen alunperin olikin. Ihminen on ruumiillinen olento.Ruumis Jumalan luomistekona käsittää koko ihmisen.
Ihmisestä on peräisin sekä kuolema ,että kuolleista nouseminen, ylösnousemus.Paavali ei kirjoita "kuolema ja elämä" (koska kuolema kukikstetaan lopullisesti viimeiseksi ), vaan "kuolema ja kuolleiden tekeminen eläviksi"Jäi "Paavalin nimestä "P" pois edellisessä. Korjataan.
Paavali ei opeta että sama "sielu" saa vain uuden ruumiin,vaan edelyttää että juuri sen ihmisen joka kuoli Jumala herättää. Ei vehnän jyvästä kasva ohraa , vaan sitä mitä kylvetty siemen alunperin olikin. Ihminen on ruumiillinen olento.Ruumis Jumalan luomistekona käsittää koko ihmisen.
Ihmisestä on peräisin sekä kuolema ,että kuolleista nouseminen, ylösnousemus.Paavali ei kirjoita "kuolema ja elämä" (koska kuolema kukikstetaan lopullisesti viimeiseksi ), vaan "kuolema ja kuolleiden tekeminen eläviksi" - RealSana
1234567--- kirjoitti:
1234567--- Oletko edelleen nähnyt hourekuvia tulijärvestä nousevasta kuolleitten valtaisasta armeijasta?
- 1234567---
RealSana kirjoitti:
1234567--- Oletko edelleen nähnyt hourekuvia tulijärvestä nousevasta kuolleitten valtaisasta armeijasta?
Ensinnäkään mitään ikuista kidutusta, ei tule olemaan jumalattomille, ne ovat kaikki harhaoppeja ikuiset piinat. Jumala on armollinen myöskin jumalattomille pedon kumartajille, sillä Hän tekee lopun heistä. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa. Kaikki entinen on mennyt eikä enää ajatukseen astu.
- hänel.halu.hallita
1234567--- kirjoitti:
RealSana on sellainen määräilijä. Onneksi hänellä ei ole kuitenkaan valtaa mihinkään, eikä kehenkään.
OnlyTime kirjoitti:
Eksegeesi taitaa olla tarpeen ,ettei vain tule "teologisia ongelmia", jos omalla mielikuvituksella lähtee puheita pitämään."Vapaissa suunnissa" kun kulkee monenlaista yrittäjää.
Jeesus : "..Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa..."
Jesaja: Jes.11:6. "..Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa....8. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan..."
Jesaja :Jes.65:17. "..Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan........20. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana,......23. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä...">>>>>>>
Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana". Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan. Jaakobin heimo, tulkaa, vaeltakaamme Herran valkeudessa. (Jes 2)
<<<<<<<
Siis aikojen lopussa (ei vasta uudessa maassa) tapahtuu tämä, mikä ei ole vielä toteutunut - se samainen rauhan valtakunta, josta Jesaja myöhemminkin kertoo.
- OnlyTime
Apostoli Paavalin kirjeestä Korintolaisille 1.Kor.15: 20."..Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. 21. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. 22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, 23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman..."
"..esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu,.... kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman..." ("kaiken" sisältää myös "..Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema...")
1.Kor.15:51. "..Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, 52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme..." Siis "..viimeisen pasunan soidessa.."
Vaikka apostoli Paavali ei kuvailekaan "uskosta osattomien " kohtaloa, niin "viimeinen pasuna" viittaa kuitenkin tuomioon ja kuoleman kukistuminen taas sitä että se menettää kaikki sen vallassa olevat, eli "yleinen ylösnousemus " ja ensin korjataan "nisu" talteen muille on oma kohtalonsa.Viimeinen pasuuna ei ole Ilmestyskirjan seitsemäs pasuuna. Se on sotaanlähdön pasuuna. Silloin on tullut Herran sotimispäivä. Silloin alkaa se suuri ahdistus, joka pitää sisällään niin tuomion pasuunoihin puhaltamiset kuin vihan maljojen vuodattamiset.
Jumalan ja Karitsan vihan suuri päivä alkanut jo ennenkuin enkelit ovat edes valmistautuneet puhaltamaan pasuunoihin. (Ilm 6:17).
Tuo viimeinen pasuuna on Jumalan pasuuna. Ei enkelin pasuuna.
Tuo viimeisen pasuunan ääni on Herran ääni ja se kuullaan Ilmestyskirjan neljännen luvun ensimmäisessä jakeessa.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?p=105#p105- OnlyTime
kalamos kirjoitti:
Viimeinen pasuuna ei ole Ilmestyskirjan seitsemäs pasuuna. Se on sotaanlähdön pasuuna. Silloin on tullut Herran sotimispäivä. Silloin alkaa se suuri ahdistus, joka pitää sisällään niin tuomion pasuunoihin puhaltamiset kuin vihan maljojen vuodattamiset.
Jumalan ja Karitsan vihan suuri päivä alkanut jo ennenkuin enkelit ovat edes valmistautuneet puhaltamaan pasuunoihin. (Ilm 6:17).
Tuo viimeisen pasuunan ääni on Herran ääni ja se kuullaan Ilmestyskirjan neljännen luvun ensimmäisessä jakeessa.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?p=105#p105Ilm.11:15.".. Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti". 16. Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen rukoilivat Jumalaa, 17. sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.
18. Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat.".." " JA TULLUT ON AIKA TUOMITA KUOLLEET.."
"... sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka..."
Room.2: 5. "..Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, 6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan".." - OnlyTime
kalamos kirjoitti:
Viimeinen pasuuna ei ole Ilmestyskirjan seitsemäs pasuuna. Se on sotaanlähdön pasuuna. Silloin on tullut Herran sotimispäivä. Silloin alkaa se suuri ahdistus, joka pitää sisällään niin tuomion pasuunoihin puhaltamiset kuin vihan maljojen vuodattamiset.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?p=105#p105Ei Johannes kirjoittanut "jaenumeroita" , hän kirjoitti kirjeen.
OnlyTime kirjoitti:
Ei Johannes kirjoittanut "jaenumeroita" , hän kirjoitti kirjeen.
Niin ... kyllä. Mutta nuo jaenumerot on lisätty sinne avuksi, jotta voimme helpommin kertoa esimerkiksi sen, mistä kohtaa Ilmestyskirjaa löytyy Paavalin mainitseman Viimeisen pasuunan ääni. Mutta jos haluat, että kerron sen toisin kuin käyttäen jaenumeroa, niin se löytyy siitä kohtaa, kun Johannes on juuri päättänyt kirjoitusosion "Mikä nyt on" ja aloittaa osion "Mitä tämän jälkeen on tapahtuva".
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=183&t=307
Morsian = seurakunta
(nyt meneillään olevassa armotalouskaudessa uskoon tulleet)
Ylkä = Jeesus Kristus
Ylkä noutaa Morsiamensa eli seurakuntansa Isän Kotiin.
Morsianta sanotaan Raamatussa myös Kristuksen ruumiiksi. Eli asian voisi ilmaista myös niin, että kun viimeinenkin solu on liitetty Kristus-ruumiiseen, se temmataan ylös.
Sen jälkeen alkaa maan päällä ahdistuksen aika eli tulee yö. Silloin maan päällä ei enää ole Kristuksen Morsianta eli seurakuntaa, mutta kylläkin Herran palvelijoita, "jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä" (Luuk 12:36). Oikeammin palvelijat odottavat silloin Herraa palaavaksi vihkimistilaisuudesta, jossa Ylkä ja Morsian on vihitty. Kun Herra palaa, on edessä Yljän ja vihityn Vaimon hääjuhla.- oikaistaan
Jeesuksen tulessa noutamaan seurakuntaansa maan päällä olevat jumalattomat ihmiset kuolevat ja ne jotka lähtevät Kristuksen matkaan muuttuvat silmän räpäyksessä ja Kristuksessa kuoleet nousevat yhdessä heidän Herraa vastaan yläilmoihin. Tuhat vuotta he viettävät taivaassa ja maan päällä ei ole ketään (paholainenkin sidottu).
Matt. 24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
1.Kor. 15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme
Jeesuksen tulessa jumalattomille maan päällä oleville käy kuten Nooan tai Lootin aikaan. He hukkuvat/kuolevat.
Vihanaika on ennen Jeesuksen tulemista ja vihan kohteina ovat Jeesuksen omat.
Ilm. 12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus - RealSana
Adventistien huuhaata
oikaistaan kirjoitti:
Jeesuksen tulessa noutamaan seurakuntaansa maan päällä olevat jumalattomat ihmiset kuolevat ja ne jotka lähtevät Kristuksen matkaan muuttuvat silmän räpäyksessä ja Kristuksessa kuoleet nousevat yhdessä heidän Herraa vastaan yläilmoihin. Tuhat vuotta he viettävät taivaassa ja maan päällä ei ole ketään (paholainenkin sidottu).
Matt. 24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
1.Kor. 15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme
Jeesuksen tulessa jumalattomille maan päällä oleville käy kuten Nooan tai Lootin aikaan. He hukkuvat/kuolevat.
Vihanaika on ennen Jeesuksen tulemista ja vihan kohteina ovat Jeesuksen omat.
Ilm. 12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. (Matt 24:31)
<<<<<<<<<<<<<<<<<
Tällä tapahtumalla ei ole mitään tekemistä seurakunnan tempauksen kanssa.- oikastaan
kalamos kirjoitti:
>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. (Matt 24:31)
<<<<<<<<<<<<<<<<<
Tällä tapahtumalla ei ole mitään tekemistä seurakunnan tempauksen kanssa.Kalamos kertoo, että Kristuksen seurakunta ei koostu hänen valituistaan?
Kristuksen seurakunta koostuu Jumalan valituista, häneen uskovista, häntä odottavista henkilöistä.
Valitut kootaan ja haudat aukenevat ja Kristuksessa kuolleet nousevat yhdessä elossa olevien kanssa ja heidät temmataan Herraa vastaan yläilmoihin. He ovat tuhat vuotta Jeesuksen kanssa taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.
Mark. 14:62 Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."
Ap.t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
1Tess. 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; oikastaan kirjoitti:
Kalamos kertoo, että Kristuksen seurakunta ei koostu hänen valituistaan?
Kristuksen seurakunta koostuu Jumalan valituista, häneen uskovista, häntä odottavista henkilöistä.
Valitut kootaan ja haudat aukenevat ja Kristuksessa kuolleet nousevat yhdessä elossa olevien kanssa ja heidät temmataan Herraa vastaan yläilmoihin. He ovat tuhat vuotta Jeesuksen kanssa taivaassa, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.
Mark. 14:62 Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."
Ap.t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
1Tess. 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;Aivan. Seurakunnan tempaus liittyy kuolleiden ylösnousemiseen.
Sellaista ei tapahdu silloin, kun enkelit kokoavat Hänen valittunsa maan neljältä ilmansuunnalta. Nämä valitut ovat lihaa, joka ei ole kuollut, vaan suuren ahdistuksen aikaa lyhennettiin heidän tähtensä, jotta he säilyvät hengissä voidakseen olla ottamassa vastaan Herransa, joka tulee taivaasta takaisin maan päälle ja perustaa Israelille Valtakunnan.- oikaistaan
kalamos kirjoitti:
Aivan. Seurakunnan tempaus liittyy kuolleiden ylösnousemiseen.
Sellaista ei tapahdu silloin, kun enkelit kokoavat Hänen valittunsa maan neljältä ilmansuunnalta. Nämä valitut ovat lihaa, joka ei ole kuollut, vaan suuren ahdistuksen aikaa lyhennettiin heidän tähtensä, jotta he säilyvät hengissä voidakseen olla ottamassa vastaan Herransa, joka tulee taivaasta takaisin maan päälle ja perustaa Israelille Valtakunnan.Jeesuksen tulemus/tempaus liittyy sekä Kristuksessa kuolleista, että siinä ajassa elävistä kristyityissä, jotka muuttuvat, että voivat yhdessä mennä Herraa vastaan yläilmoihin. He viettävät tuhat vuotta taivaassa, jossa Jeesus on valmistamassa heille sijaa.
Toista pelastusmahdollisuutta, eikä uutta armonaikaa tule, eikä maan päälle jää eläviä ihmisiä.
Tuhannen vuoden päästä he tulevat takaisin maan päälle yhedessä Herransa kanssa, jolloin tapahtuu syntiin kuolleiden ylösnousemus ja tuomio.
Jes. 65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
Ilm. 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu
Tähän uuteen maahan ei paholaisella, eikä hänen joukoillaan enää ole paikkaa, vaan heidät tuomitaan tekojen mukaisesti kuolemaan ja heitä ei enää ole, eikä muistiin astu.
Matoset heistä jää jäljelle. oikaistaan kirjoitti:
Jeesuksen tulemus/tempaus liittyy sekä Kristuksessa kuolleista, että siinä ajassa elävistä kristyityissä, jotka muuttuvat, että voivat yhdessä mennä Herraa vastaan yläilmoihin. He viettävät tuhat vuotta taivaassa, jossa Jeesus on valmistamassa heille sijaa.
Toista pelastusmahdollisuutta, eikä uutta armonaikaa tule, eikä maan päälle jää eläviä ihmisiä.
Tuhannen vuoden päästä he tulevat takaisin maan päälle yhedessä Herransa kanssa, jolloin tapahtuu syntiin kuolleiden ylösnousemus ja tuomio.
Jes. 65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
Ilm. 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu
Tähän uuteen maahan ei paholaisella, eikä hänen joukoillaan enää ole paikkaa, vaan heidät tuomitaan tekojen mukaisesti kuolemaan ja heitä ei enää ole, eikä muistiin astu.
Matoset heistä jää jäljelle.Jeesus tulee taivaasta takaisin maan päälle nimenomaan perustaakseen Valtakuntansa. Juuri näitä Israelin kansalle annettujen lupausten täyttymiseen liittyviä asioita opetuslapset kysyivät, kun Jeesus vastasi heille sen, mikä on tallennettu Matt 24-25 lukuihin.
Tempauksesta opetuslapset eivät kysyneet mitään. Sen salaisuuden Jeesus paljasti vasta Paavalille, kun oli käynyt ilmi, että Israel ei silloin lähestyvän ahdistuksen myötä vielä käänny, ja toivota Jeesusta tervetulleeksi Hoosianna-huudoin, mikä on edellytys sille, että Hän tulee takaisin maan päälle.
Mutta seurakuntansa eli Morsiamensa Hän noutaa Isän Kotiin täysin siitä riippumatta, milloin Israel kääntyy. Ja tämä tempaus tapahtuu välittömästi, kun viimeinenkin solu on liitetty Kristus-ruumiiseen.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=368- oikaistaan
kalamos kirjoitti:
Jeesus tulee taivaasta takaisin maan päälle nimenomaan perustaakseen Valtakuntansa. Juuri näitä Israelin kansalle annettujen lupausten täyttymiseen liittyviä asioita opetuslapset kysyivät, kun Jeesus vastasi heille sen, mikä on tallennettu Matt 24-25 lukuihin.
Tempauksesta opetuslapset eivät kysyneet mitään. Sen salaisuuden Jeesus paljasti vasta Paavalille, kun oli käynyt ilmi, että Israel ei silloin lähestyvän ahdistuksen myötä vielä käänny, ja toivota Jeesusta tervetulleeksi Hoosianna-huudoin, mikä on edellytys sille, että Hän tulee takaisin maan päälle.
Mutta seurakuntansa eli Morsiamensa Hän noutaa Isän Kotiin täysin siitä riippumatta, milloin Israel kääntyy. Ja tämä tempaus tapahtuu välittömästi, kun viimeinenkin solu on liitetty Kristus-ruumiiseen.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=368En voi muuta sanoa, kun että olet sekaisin.
Miten olisi mahdolista sinun ymmärtää raamattua paremmin?
Kannattaa heittää kirjoituksesi romukoppaan tuolta osin ja alkaa pohtimaan raamattua uudelta Kristus-pohjalta, joka ei aseta ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Pelastus on yksi, joka tulee Jeesuksen tekojen tähden, eli kuoleman voiton ja ylösösnousemuksen kautta. Tähän ei enää lisätä mitään uusia pelastusmahdollisuuksia, että toisia vaivataan ja toisia ei vaivata. Jeesuksen kuolema ihmisten syntien tähden pelastaa, joka sen ottaa kohdalleen, oli sitten juutalainen, tai kreikkalainen....
Viimeiset adhistuksen/vihan ajat koskevat lopunajan Jeesuksen omia; kuuluivat he tässä ajassa mihin kansakuntaan tahansa. He ovat yksi kansa, eli Herran kansa, jotka kuulevat hänen äänensä ja seuraavat häntä.
Tämä Jeesuksen pelastussanoma on niin vahva perustus, että muuta perustusta ei pelastukselle anneta, kun usko ja kääntymys. Muuten ei ihminen pelastu uskosta, vaan jostain muusta? oikaistaan kirjoitti:
En voi muuta sanoa, kun että olet sekaisin.
Miten olisi mahdolista sinun ymmärtää raamattua paremmin?
Kannattaa heittää kirjoituksesi romukoppaan tuolta osin ja alkaa pohtimaan raamattua uudelta Kristus-pohjalta, joka ei aseta ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Pelastus on yksi, joka tulee Jeesuksen tekojen tähden, eli kuoleman voiton ja ylösösnousemuksen kautta. Tähän ei enää lisätä mitään uusia pelastusmahdollisuuksia, että toisia vaivataan ja toisia ei vaivata. Jeesuksen kuolema ihmisten syntien tähden pelastaa, joka sen ottaa kohdalleen, oli sitten juutalainen, tai kreikkalainen....
Viimeiset adhistuksen/vihan ajat koskevat lopunajan Jeesuksen omia; kuuluivat he tässä ajassa mihin kansakuntaan tahansa. He ovat yksi kansa, eli Herran kansa, jotka kuulevat hänen äänensä ja seuraavat häntä.
Tämä Jeesuksen pelastussanoma on niin vahva perustus, että muuta perustusta ei pelastukselle anneta, kun usko ja kääntymys. Muuten ei ihminen pelastu uskosta, vaan jostain muusta?Raamattu puhuu nimenomaan Jaakobin ahdistuksesta. Raamatun mukaan Jaakob on oleva tuon suuren ahdistuksen synnytystuskissa.
Asetelma on nimenomaan Viikunapuu vastaan kaikki muut puut.- 1234567---
RealSana kirjoitti:
Adventistien huuhaata
Real itse on täyttä huuhaata.
"Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte." (1 Piet 3:9)
- PasiToivonen
>>Tuo viimeisen pasuunan ääni on Herran ääni ja se kuullaan Ilmestyskirjan neljännen luvun ensimmäisessä jakeessa. >>
Roskaa.Eli viittaat viestiin
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14113020/ylka-tulee-ja-noutaa-morsiamensa-isan-kotiin#comment-83329619
Ei tuossa viestissä ole mitään roskaa. Jokainen rivi on ankkuroitu Jumalan Sanaan.
Viimeinen pasuuna eli Jumalan pasuuna ei ole Ilmestyskirjan seitsemäs pasuuna.Linkittäminen tämän ketjun viestiin ei näköjään toimi. Mutta luepa täältä: http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?p=105#p105
- PasiToivonen
>> Kaikkia muita kylläkin. Ne, jotka eivät ota pedonmerkkiä, tapetaan.>>
Toinen valhe.
>>Seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin ja tuomitaan Kristuksen palkintotuomioistuimen edessä. Tähän tuomioon osallisista ei kukaan saa kadotustuomiota, mutta jotkut jäävät vaille voittopalkintoa ja kruunua. >>
Eli tuomitaan kiirastuleen.Viittaat ensin viestiin tässä ketjussa, joka on parhaiten luettavissa täällä http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=332
Sitten viittaat tähän tekstiini:
Israel
Pakanakansat
Seurakunta
1
2
3
Tuossa kohden tuo "kuolleet" kuitenkin tarkoittaa nimenomaan hengellisesti kuolleita, jotka tuomitaan kadotukseen.- oikaistaan
kalamos kirjoitti:
Viittaat ensin viestiin tässä ketjussa, joka on parhaiten luettavissa täällä http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=332
Sitten viittaat tähän tekstiini:
Israel
Pakanakansat
Seurakunta
1
2
3
Tuossa kohden tuo "kuolleet" kuitenkin tarkoittaa nimenomaan hengellisesti kuolleita, jotka tuomitaan kadotukseen.Tiit. 2:13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
2:14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
Ihmiset jakaantuvat vain kahteen osaan pelastuviin ja kadotukseen meneviin:
- Jeesuksen omat, pelastuvat. He eivät ole enää pakanoita, vaan oksastettu siihen jaloon öljypuuhun.
Evankeliumi julistetaan kaikkeen maailmaan ennen Jeesuksen tuloa. (Ei Jeesuksen tulon jälkeen)
(1Piet. 2:10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut." )
- Jumalattomat, epäjumalien palvojat, antikristuksen seuraajat, pakanat, menevät kadotukseen. He eivät halua ottaa sovitusta vastaan.
I-YLÖSNOUSEMUS pelastuvien ylösnousemus.
Jeesuksen omat viettävät 1000-vuotta taivaassa JA MAAN PÄÄLLÄ EI OLE KETÄÄN.
1000-vuoden jälkeen he tulevat Herransa kanssa uuteen maahan. (Jes. 65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu)
II-YLÖSNOUSEMUS on tuomion ylösnousemus. 1000-vuoden jälkeen jumalattomat tuomitaan tekojensa mukaan kuolemaan siten, että heistä ei jää jäljelle juurta ei oksaa. Ensimmäinen eli Elämän ylösnousemus eli Vanhurskasten ylösnousemus on jo alkanut. Jeesus nousi esikoisena kuolleista. Mutta tuohon ylösnousemukseen kuuluu monta eri vuoroa.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=283&p=1032&hilit=ylösnousemusvuoro#p1032- ei_muuta
kalamos kirjoitti:
Ensimmäinen eli Elämän ylösnousemus eli Vanhurskasten ylösnousemus on jo alkanut. Jeesus nousi esikoisena kuolleista. Mutta tuohon ylösnousemukseen kuuluu monta eri vuoroa.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=283&p=1032&hilit=ylösnousemusvuoro#p1032Että joku voi olla sekasin, kuten kalamos.
Miksi et halua tutkia raamattua? Juuri Raamattua olen lukenut. En minä muuten tietäisi, että ...
Ylkä eli Jeesus tulee ja noutaa Morsiamensa eli seurakuntansa sinne, missä Hän nyt on valmistamassa meille asuinsijaa.- 1234567---
ei_muuta kirjoitti:
Että joku voi olla sekasin, kuten kalamos.
Miksi et halua tutkia raamattua?Valitettavasti on totta, että kalamos on tällä hetkellä sekaisin. 1000-vuotta pyhät ovat taivaassa, eikä täällä saastuneen maan päällä.
Mutta Raamatussa, jota nimimerkki 'ei muuta' kehotti tutkimaan, ei sanota, että maa olisi tyhjänä ja saastuneena tuhat vuotta.
Jeesus tulee taivaasta takaisin maan päälle nimenomaan perustaakseen Valtakuntansa.
Sitä ennen Ylkä noutaa Morsiamensa Isän kotiin, jossa tapahtuu vihkiminen, mutta hääjuhla vietetään tämän maan päällä.- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Mutta Raamatussa, jota nimimerkki 'ei muuta' kehotti tutkimaan, ei sanota, että maa olisi tyhjänä ja saastuneena tuhat vuotta.
Jeesus tulee taivaasta takaisin maan päälle nimenomaan perustaakseen Valtakuntansa.
Sitä ennen Ylkä noutaa Morsiamensa Isän kotiin, jossa tapahtuu vihkiminen, mutta hääjuhla vietetään tämän maan päällä.Jumalan omat eivät vietä hääjuhlaa täällä saastuneen maanpäällä, vaan taivaassa.
Uusi taivas ja uusi maa luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen Niin niin niiin niiin. Uusi taivas luodaan vasta 1000 vuoden jälkeen. Näin on. Miksi sinä sitä hoet. Kaikki tietävät tuon asian.
Mutta ei Maa ole saastuneena 1000 vuoden ajan. Jos ja kun olet eri mieltä, niin kerro mihin Raamatun kohtaan perustat näkemyksesi.
Toiseksi kysyn sinulta, keitä ovat häävieraat Yljän ja Morsiamen häissä?- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Niin niin niiin niiin. Uusi taivas luodaan vasta 1000 vuoden jälkeen. Näin on. Miksi sinä sitä hoet. Kaikki tietävät tuon asian.
Mutta ei Maa ole saastuneena 1000 vuoden ajan. Jos ja kun olet eri mieltä, niin kerro mihin Raamatun kohtaan perustat näkemyksesi.
Toiseksi kysyn sinulta, keitä ovat häävieraat Yljän ja Morsiamen häissä?Maa saastuu kaiken aikaa senhän jokainen näkee. Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton.
Pedostakin tulee saada voitto, jotta pääsee häihin mukaan.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky. . . . Jumalan merkki on sapatti. tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.
1000-vuoden jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa. Uutta maata ei luoda, ennenkuin 1000-vuotta on kulunut ja jumalattomat tulella tuhottu. - siru.tai.särö
1234567--- kirjoitti:
Maa saastuu kaiken aikaa senhän jokainen näkee. Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky. . . . Jumalan merkki on sapatti. tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.
1000-vuoden jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa. Uutta maata ei luoda, ennenkuin 1000-vuotta on kulunut ja jumalattomat tulella tuhottu.Häihin pitää päästä, ei sapatti morsiamia kiinnosta, sapatti ohitetaan. Pedonmerkki on mikä lie, mikä milloinkin morsiamien opetuksissa.
1234567--- kirjoitti:
Maa saastuu kaiken aikaa senhän jokainen näkee. Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton.
1000-vuoden jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa. Uutta maata ei luoda, ennenkuin 1000-vuotta on kulunut ja jumalattomat tulella tuhottu.Luepa esiinnostamasi kohta loppuun saakka:
>>>>>>>>
Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton. Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja VÄHÄN JÄÄ IHMISIÄ JÄLJELLE. (Jes 24:5-6)
<<<<<<<<<- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Luepa esiinnostamasi kohta loppuun saakka:
>>>>>>>>
Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton. Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja VÄHÄN JÄÄ IHMISIÄ JÄLJELLE. (Jes 24:5-6)
<<<<<<<<<Kun kaikki sodat ja hävitykset käydään läpi, ennen Jeesuksen toista tulemista, niin ei jää paljon ihmisiä jäljellä, sillä suuri osa ihmiskunnasta saa surmansa viimeisissä vitsauksissa. Tulee ruttoa ja monia muita kuolettavia tauteja. Löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun tulee toisen kerran.
Jeesuksen toisessa tulemisessa kuolevat kaikki loput jumalattomat Hänen ilmestyksestään. Näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta. 1234567--- kirjoitti:
Kun kaikki sodat ja hävitykset käydään läpi, ennen Jeesuksen toista tulemista, niin ei jää paljon ihmisiä jäljellä, sillä suuri osa ihmiskunnasta saa surmansa viimeisissä vitsauksissa. Tulee ruttoa ja monia muita kuolettavia tauteja. Löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun tulee toisen kerran.
Jeesuksen toisessa tulemisessa kuolevat kaikki loput jumalattomat Hänen ilmestyksestään. Näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta.Antaisitko kohdan Raamatusta, jossa sanotaan, että "tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta".
Sinulla on edelleen vastaamatta, keitä ovat häävieraat Yljän ja Morsiamen hääjuhlassa.- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Antaisitko kohdan Raamatusta, jossa sanotaan, että "tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta".
Sinulla on edelleen vastaamatta, keitä ovat häävieraat Yljän ja Morsiamen hääjuhlassa.Ahdas portti, josta häävieraat pääsevät sisälle. Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka HÄNEN KÄSKYNSÄ PITÄVÄT, että heidän voimansa elämän puussa olisi ja HE PORTEISTA KAUPUNKIIN SISÄLLE MENISIVÄT.
"Olen kuullut on kaupunki tuolla".
Lue Raamattu tarkasti, niin löydät tyhjän maan. 1234567--- kirjoitti:
Ahdas portti, josta häävieraat pääsevät sisälle. Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka HÄNEN KÄSKYNSÄ PITÄVÄT, että heidän voimansa elämän puussa olisi ja HE PORTEISTA KAUPUNKIIN SISÄLLE MENISIVÄT.
"Olen kuullut on kaupunki tuolla".
Lue Raamattu tarkasti, niin löydät tyhjän maan.Tuo joukko ei siis mielestäsi ole Morsian vaan häävieraat?
Löydän montakin maata Raamatusta. Esimerkiksi Juuda oli oleva autio aikansa. Sitten vuorollaan Baabel on oleva autio. Mutta vaikka Baabel on oleva autio, niin silti siellä on ohikulkijoita. Lue Jeremian kirja.- 1234567---
kalamos kirjoitti:
Tuo joukko ei siis mielestäsi ole Morsian vaan häävieraat?
Löydän montakin maata Raamatusta. Esimerkiksi Juuda oli oleva autio aikansa. Sitten vuorollaan Baabel on oleva autio. Mutta vaikka Baabel on oleva autio, niin silti siellä on ohikulkijoita. Lue Jeremian kirja.Evankeliumia julistetaan kaikkeen maailmaan ja SITTEN TULEE LOPPU. Valhe ja totuus kulkevat rinta rinnan Jeesuksen toiseen tulemiseen asti. Siis LOPPU mikään ei jatku enää Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen. Uutta mahdollisuutta pelastukseen ei tule kenellekään Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, jokainen on valintansa tehnyt ennen sitä. Se on piste.
1234567--- kirjoitti:
Evankeliumia julistetaan kaikkeen maailmaan ja SITTEN TULEE LOPPU. Valhe ja totuus kulkevat rinta rinnan Jeesuksen toiseen tulemiseen asti. Siis LOPPU mikään ei jatku enää Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen. Uutta mahdollisuutta pelastukseen ei tule kenellekään Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, jokainen on valintansa tehnyt ennen sitä. Se on piste.
Tuossa kohden puhutaan Valtakunnan evankeliumista. Siitä, jota opetuslapset ja seitsemänkymmentä muuta julistivat Israelissa, eivätkä ehtineet käydä loppuun Israelin kaupunkeja, kun Israel hävisi maailman kartalta.
Mutta nyt sinä et vieläkään vastannut kysymykseeni. Ketkä ovat häävieraita? Ei Morsian ole häävieras.
- PasiToivonen
>>Sellaista ei tapahdu silloin, kun enkelit kokoavat Hänen valittunsa maan neljältä ilmansuunnalta. Nämä valitut ovat lihaa, joka ei ole kuollut, vaan suuren ahdistuksen aikaa lyhennettiin heidän tähtensä, jotta he säilyvät hengissä voidakseen olla ottamassa vastaan Herransa, joka tulee taivaasta takaisin maan päälle ja perustaa Israelille Valtakunnan.>>
Kalamos on ristiriitainen. Toisaalta hän väittää että ne jotka eivät ota pedon merkkiä tapetaan, ja toisaalta että vihan ajan lopussa on ihmisiä hengissä.
Kysymys kuuluu, että lietsooko hän tappiomielialaa vai ei.No, sinä kai tiedät, että nuo asiat ovat Raamatussa.
>> Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. (Ilm 13:15) <<
Mutta eivät kaikki ihmiset ole saaneet surmansa. Tähän joukkoon kuuluu muun muassa nuo valitut, joiden tähden noita suuren ahdistuken päiviä on lyhennetty, jotta he säilyvät hengissä.
>> Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään. (Matt 24:21-22) <<
- PasiToivonen
Hienoa että et lietso tappiomielialaa. Kun löydät muutaman kaverin, voit ostaa vanhan kalastusaluksen, pakata ruokaa 20 vuodeksi ja matkustaa Grönlantiin tai Pohjois-Kanadaan. Kukaan ei löydä sinua.
Piholla on ollut vähän samanlaisia ajatuksia, tosin hänen "turvapaikkansa" sijaitsee jossakin Kainuun tienoilla.Minulla ei ole ollenkaan pihomaisia ajatuksia.
Minulle ei myöskään tappiomielialaa. Jeesus on jo voittanut - siis Hän, joka sanoi:
"Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi." (Ilm 3:10-11)kalamos kirjoitti:
Minulla ei ole ollenkaan pihomaisia ajatuksia.
Minulle ei myöskään tappiomielialaa. Jeesus on jo voittanut - siis Hän, joka sanoi:
"Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi." (Ilm 3:10-11)Jeesus puhuu tuossa Raamatun kohdassa yhdelle seitsemästä Vähä-Aasian seurakunnasta, älä ota jaetta asiayhteydestään. Tuossa kohdassa ei luvata mitää pois pääsyä maan päältä.
George_L kirjoitti:
Jeesus puhuu tuossa Raamatun kohdassa yhdelle seitsemästä Vähä-Aasian seurakunnasta, älä ota jaetta asiayhteydestään. Tuossa kohdassa ei luvata mitää pois pääsyä maan päältä.
Filadelfia ja Laodikea ovat lopunajan kaksi aivan erilaista seurakuntatyyppiä. Laodikea piti sisällään niitä, joita ei ollut puettu valkeihin vaatteisiin, Kristuksen lahjavanhurskauteen.
Ja sitten seuraavaksi onkin jo vuorossa seurakunnan tempaus, kun Johannes seurakunnan edustajana saa kutsun nousta ylös. Ja kohta taivaassa kuullaan pelastettujen ylistyslaulu Karitsalle:
"Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu. Sinä olet verelläsi ostanut meidät Jumalalle kaikista sukukunnista, kielistä, kansoista ja heimoista." (Ilm 5:9 JKR)
Ja näin ollaan kohta maan päällä siinä vaiheessa, kun kaikki tietävät, että Jumalan ja Karitsan vihan suuri päivä on tullut. (Ilm 6:17)
Tempaustapahtuman vaiheet:
Ensin tapahtuu Kristuksessa kuolleiden ruumiin ylösnousemus - kirjaimellisesti käännettynä PYSTYYN/SEISOMAAN NOUSEMINEN.
Aivan niinkuin sinä aamulla heräsit ja nousit ylös. Siis kuolleiden ruumiit herätetään.
Sitten heti tämän jälkeen, meidän elossa olevien Kristuksen omien ruumiit muuttuvat samanlaisiksi kirkastetuiksi ylösnousemusruumiiksi. Tämä ruumiin muuttuminen tapahtuu yhdessä atomivärähdyksessä (atomos).
"Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme." (1 Kor 15:51)
"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa." (1 Tess 4:16-17)
1
Siis ensimmäinen vaihe on se, kun Kristuksessa kuolleet nousevat pystyyn/ylös, kun heidän ruumiinsa herätetään eloon.
2
Toinen vaihe on se, kun elossa olevien Kristuksen omien ruumiit muutetaan ylösnousemusruumiiksi.
3
Kolmas vaihe on sitten näiden kaikkien yhtäaikainen tempaus kohti Herraa, joka on tullut maan ilmakehään eli pilviin noutaakseen meidät Isän Kotiin, jonne on valmistanut meille sijaa.
"Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen." (Joh 14:3)- hellarvapaa
Kuvittelet noin, vaikka sinulla ei ole mahollisuutta olla mukana.
Siis ... en minä kuvittele, vaan Raamatun mukaan tempaustapahtuma menee näin:
1
Kristuksessa kuolleet nousevat ylös, kun heidän ruumiinsa herätetään eloon.
2
Elossa olevien Kristuksen omien ruumiit muutetaan ylösnousemusruumiiksi.
3
Näiden kaikkien yhtäaikainen tempaus kohti Herraa, joka on tullut maan ilmakehään eli pilviin noutaakseen Ylkänä Morsiamensa Isän Kotiin, jonne on valmistanut tälle sijaa.
Jeesuksen tuleminen taivaasta alas maan päälle ei ole tempaustapahtuma. Jeesus ei tule taivaasta alas maan päälle silloin, kun Hän tulee noutamaan Morsiamensa tykönsä Isän Kotiin taivaalliseen Jerusalemiin, jonne on nyt valmistamassa Morsiamelleen asuinsijaa.
"Jeesuksen tuleminen taivaasta alas maan päälle ei ole tempaustapahtuma."
Kyllä on, Jeesus ei palaa monta kertaa, vaan vain kerran, tempaus tapahtuu Jeesuksen paluun yhteydessä Herraa vastaan yläilmoihin, mistä tullaan takaisin maan päälle.
Jeesus ei siis edelleenkään nouda täältä mitään minnekään, tempauksessa mennään vain Herraa vastaan ja sitten palataan Jeesuksen kanssa maan päälle. Isän kotiin menemisestä Raamattu ei puhu halaistua sanaa missään. Uusi Jerusalem nähdään vasta uudessa maassa kun se sinne laskeutuu - ei sen aikaisemmin.Isän Koti = Jumalan Maja = Pyhä Kaupunki (Ilm 21:2-3)
"Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." (Joh 14:2)kalamos kirjoitti:
Isän Koti = Jumalan Maja = Pyhä Kaupunki (Ilm 21:2-3)
"Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." (Joh 14:2)"Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."
- Jeesus menee edelleen valmistelemaan uuden Jerusalemin valmiiksi, ja sitten palaa tänne maan päälle tuoden Jumalan kuningaskunnan tänne, ja se kestää täällä tuhat vuotta, sen jälkeen tämä maa ja taivaat tuhotaan ja Jumala luo uuden maan jonne uusi Jerusalem tulee.
Sitten Jeesus sanoo tulevansa tänne ja ottavansa tykönsä täällä, missä tulleessaan on eli maan päällä, ja kun Jeesus tulee ja ottaa tykönsä täällä, niin Hän aikoo pysyä 1000-vuotta täällä.
Silloin mekin olemme siellä missä Jeesus on - eli täällä maan päällä jonne Hän on palannut.
"Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
Mihin Jeesus sinne tie tiedetään. Kristityt tietävät tien Jumalan kuningaskuntaan: Jumalan luo, kirkkauteen, uuteen maahan (jonne Isä vasta tulee ja silloin Hänen kasvonsa nähdään) mutta taivaaseen menoa tuolla ei tarkoiteta eihän Raamatussa missään puhuta sellaisesta. Juutalaisetkin edelleen odottavat Messiasta ja Jumalan kuningaskuntaa maan päälle. Jumalan suunta kun on tulla taivaasta maan päälle; ensin Jeesus tulee taivaasta tänne ja myöhemmin itse Isä tulee asumaan uuteen maahan, saatanan suunta sen sijaan on maasta taivaaseen, johon on saanut houkuteltua ihmiset mukaan.
Jae 28: "Te kuulitte Minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja PALAJAN JÄLLEEN TEIDÄN TYKÖNNE'. Jos te Minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että Minä menen Isän tykö, sillä Isä on Minua suurempi."
Löydätkö muka muita Raamatun kohtia joissa puhuttaisiin taivaaseen menosta? Taitaa olla aina vain tuo Joh. 14 perusteena...No, Paavali kävi kolmannessa taivaassa eli Jumalan Paratiisissa. Paavali odotti pääsyä pois ruumiistaan, saadakseen olla Jeesuksen tykönä, mutta tiesi, että hänen täytyy vielä viipyä maan päällä tehtävänsä tähden.
Ryöväri oli Jeesuksen kanssa tuona samana päivänä, kun kokivat ruumiillisen kuoleman, Paratiisissa.
Ilmestyskirjassa on Jeesuksen lupaukset seurakunnalle siitä, mikä on osamme Jumalan Paratiisissa ja Jumalan temppelissä.
Mutta varsinainen vastaukseni viestiisi meni tuonne vähän alemmas http://keskustelu.suomi24.fi/t/14113020/ylka-tulee-ja-noutaa-morsiamensa-isan-kotiin#comment-83474303
"Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." (Joh 14:2)
MINUN ISÄNI KODISSA ON MONTA ASUINSIJAA.
Isän Koti = Jumalan Maja = Pyhä Kaupunki oli siis jo tuolloin olemassa.
Sinne Jeesus meni Ylkänä valmistamaan sijaa Morsiamelleen, jonka noutaa tykönsä, josta alkaen Isän Koti on myös meidän Kotimme - aina ja ikuisesti, myös tuon mainitsemasi 1000 vuoden ajan.
Mutta sitten Jeesus sanoi jotakin, mikä toteutui hyvin pian:
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi. Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu." (Joh 14:28-29)
Ja edelleen:
"mutta minä olen taas näkevä teidät, ja teidän sydämenne on iloitseva, eikä kukaan ota teiltä pois teidän iloanne" (Joh 16:22)
Siis Jeesus sanoi tämän vähän ennenkuin se oli tapahtuva, jotta opetuslapset uskoisivat sitten, kun se tapahtuu. Tämä tapahtui hyvin pian, ja silloin opetuslapset uskoivat - ja iloitsivat.
>>viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!" Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.<< (Joh 20:19)On vain yksi asia, mikä viivyttää sitä, että Ylkä tulee ja noutaa Morsiamensa Isän Kotiin. Ja tämä asia on täysi luku. (Room 25)
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=206&t=368
Heti kun Morsiusseurakunta on täysilukuinen, se temmataan yläilmoihin ja viedään Isän Kotiin. Siis kun viimeinenkin puuttuva solu Kristus-ruumiista on löytänyt paikkansa, niin Kristuksen ruumis ehyenä ja kokonaisena katoaa täältä maan päältä, ja sitten ei enää mikään pidätä antikristuksen tuloa täyttämään tyhjiötä. Ja se taas johtaa Jumalan ja Karitsan vihan suureen päivään, tuomion päivään, joka alkaa Ilmestyskirjan kohdassa (6:17) ja jatkuu läpi Ilmestyskirjan tuomion pasuunoiden ja vihan maljojen muodossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817487
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes873387- 572365
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se691512Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3701458- 571363
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201356Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791030Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841028