Rakkaudesta totuuteen:
Jeesus ei tätä sanonut omilleen, vaan kaltaisillesi Saatanan tekopyhittämille:
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.
Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?
Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."
SINÄ TEKOPYHÄ ANSELMI! OTA ENSIN HIRSI OMASTA SILMÄSTÄSI, VASTA SITTEN NÄET OTTAA ROSKAN TEUVON SILMÄSTÄ.
Hänen omat opetuslapset saivat toisenlaisen käskyn.
Tässä Jeesuksen totuuden sanat omilleen - minullekin:
"Koko ajan, kaikissa koettelemuksissa, te olette pysyneet minun kanssani.
Niinpä minä annan teille annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut."
"Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."
Ja kun Jeesuskaan ei ketään tuomitse, eivät sitä tee myöskään hänen omansa, vaan tuomio tuleekin niiden sanojen kautta, jotka hän, ja hänen omansa julkituovat:
"Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan sen.
Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä."
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
Tämä on yhtäpitävä Jumalan profeetoilleen antamalla käskyllä:
"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä.
Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."
Koska en yhdenkään Anselmi Toiwiaisen ja hänen tekopyhän joukkonsa takia halua joutua tuomituksi, siksi kerron totuuden.
Teuvo Suni: Erityisesti Anselmi Toiwiaisella
17
<50
Vastaukset
- Pitkäänseurannut
Sen kyllä totta, että erityisesti Anselmi Toiwiaisella on pitkä hirsi kummassakin silmässä.
- Joopajoojajoo
Piti sitten Teuvon omaa takapuoltansa nuolla. Uskomattoman notkea hän vielä tuon ikäiseksi on.
- Voimistelupitäävetreänä
Joopajoojajoo kirjoitti:
Piti sitten Teuvon omaa takapuoltansa nuolla. Uskomattoman notkea hän vielä tuon ikäiseksi on.
Sinähän sitä touhua harrastat kaikissa avauksissasi. Olethan tosin 29 vuotta nuorempikin, että sinällään se ei ole niin ihmeellinen suoritus:)
- AnselmiToiwiainen
Luepas lämpimiksesi kyseisen luvun ja vähän enemmänkin koko konteksti, niin saatat huomata, että kyseiset sanat on Jeesus tarkoittanut omillensa, siis OMILLENSA. Ilmaukset "veljesi", "veljellesi", "teidän Isänne, joka on taivaissa " kertovat vakuuttavasti ja selvästi siitä. Eihän nyt Jeesus voisi pitää ei-uskovia pakanoita taivaallisen Isän lapsina!?
Mutta, sinähän et noin selvää puhetta tahdo ymmärtää. Tuskin tarvinnee enempää minun sinulle asiasta kirjoittaa. Tiedän kyllä varsin hyvin, ettet myönnä virhettäsi.Pitkät paatumuksen hirret silmissäsi estävät sinua näkemästä ja ymmärtämästä, miksi Jeesus tuo tuomitsemispuheensa päätti näin:
SINÄ TEKOPYHÄ! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."
SINÄ TEKOPYHÄ ANSELMI! OTA ENSIN HIRSI OMASTA SILMÄSTÄSI, VASTA SITTEN NÄET OTTAA ROSKAN TEUVON SILMÄSTÄ.
Jeesus ei koskaan nimittänyt omia opetuslapsiaan tekopyhiksi, vaikka tiesi, että he hänen seurassa ollessaankin olivat vielä Saatanan hengen vaikutuksen alaisia:
"Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette."
Ja Pietari sai kuulla saman suoralla puheella:
"Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
Samat sanat saan sanoa sinulle Anselmi Toiwiainen:
"Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
Jos Jumala ei olisi sinua jo Pyhän Hengen herjaustesi takia paaduttanut, sinä todella väistyisit, etkä enää alkaisi tätä henkeä herjata.
En kuitenkaan pysty uskomaan, että herjasi tähän loppuvat.
Vielä tekopyhälle Anselmille:
Tällaisia olivat tekopyhät Anselmit Jeesuksen aikana, eikä näiden joukossa ollut yhtään hänen opetuslastaan:
"Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."
"Kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niin kuin tekopyhät. He muuttavat muotonsa surkeaksi, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidän paastoavan. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."
"Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu: -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.
Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."
"Te tekopyhät! Maan ja taivaan ilmiöt te kyllä osaatte tulkita, kuinka sitten ette tätä aikaa?"
"Herra vastasi: "Te tekopyhät! Jokainen teistä kyllä päästää sapattina härkänsä tai aasinsa kytkyestä ja vie sen juomaan."- IloinenHerrassa
"Kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niin kuin tekopyhät."
Ihanaa. Minä olen aina iloinen, aina kun monesti olen paastonnut. IloinenHerrassa kirjoitti:
"Kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niin kuin tekopyhät."
Ihanaa. Minä olen aina iloinen, aina kun monesti olen paastonnut.Toisenlaista paasto Herra sinultakin odottaa:
"Tuollaistako paastoa minä teiltä odotan, tuollaista itsenne kurittamisen päivää? Sitäkö, että te riiputatte päätänne kuin rannan ruoko, pukeudutte säkkivaatteeseen, makaatte maan tomussa, sitäkö te kutsutte paastoksi, Herran mielen mukaiseksi päiväksi?
Toisenlaista paastoa minä odotan: että vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet, murrat leipää nälkäiselle, avaat kotisi kodittomalle, vaatetat alastoman, kun hänet näet, etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi."- IloisempiHerrassa
TeuvoSuni kirjoitti:
Toisenlaista paasto Herra sinultakin odottaa:
"Tuollaistako paastoa minä teiltä odotan, tuollaista itsenne kurittamisen päivää? Sitäkö, että te riiputatte päätänne kuin rannan ruoko, pukeudutte säkkivaatteeseen, makaatte maan tomussa, sitäkö te kutsutte paastoksi, Herran mielen mukaiseksi päiväksi?
Toisenlaista paastoa minä odotan: että vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet, murrat leipää nälkäiselle, avaat kotisi kodittomalle, vaatetat alastoman, kun hänet näet, etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi.""vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet, murrat leipää nälkäiselle, avaat kotisi kodittomalle, vaatetat alastoman, kun hänet näet, etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi."
Juuri näin! Hyvä! You made my day! IloisempiHerrassa kirjoitti:
"vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet, murrat leipää nälkäiselle, avaat kotisi kodittomalle, vaatetat alastoman, kun hänet näet, etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi."
Juuri näin! Hyvä! You made my day!Tulitkin juuri sopivasti, jospa sinä pystyisitkin poistamaan nuo tekopyhyyden pitkät hirret Anselmi Toiwiaisen silmistä?
Sillä ei hän nuo pitkät hirret silmissä pysty sinunkaan kotiisi tulemaan, vaikka ovesi aukaiset.
Minulta se ei onnistunut.- IloinenHerrassa
TeuvoSuni kirjoitti:
Tulitkin juuri sopivasti, jospa sinä pystyisitkin poistamaan nuo tekopyhyyden pitkät hirret Anselmi Toiwiaisen silmistä?
Sillä ei hän nuo pitkät hirret silmissä pysty sinunkaan kotiisi tulemaan, vaikka ovesi aukaiset.
Minulta se ei onnistunut.En kuules tiedä mitään tämän "Toiviaisen" ja sinun välisestä skismasta. Eikä niin kiinnostakaan. Ongelma on siis sinun vain. Mutta hyvää jatkoa, nuo mainitsemasi asiat muistuttivat minua kaikista sellaisista synneistäni, jotka tulevat pelkästään siitä kun kristitty ei TEE mitään. Silti olen iloinen Herrassa. Tämä onnistuu Suomessa. Ei tarvitse tehdä välttämättä mitään leipänsä eteen. Ja maailma on kaikessa monimuotoisuudessaan erittäin mielenkiintoinen paikka olla ja elää nykyään. Olen Herran armossa hyvin iloinen.
- IloisinHerrassa
IloinenHerrassa kirjoitti:
En kuules tiedä mitään tämän "Toiviaisen" ja sinun välisestä skismasta. Eikä niin kiinnostakaan. Ongelma on siis sinun vain. Mutta hyvää jatkoa, nuo mainitsemasi asiat muistuttivat minua kaikista sellaisista synneistäni, jotka tulevat pelkästään siitä kun kristitty ei TEE mitään. Silti olen iloinen Herrassa. Tämä onnistuu Suomessa. Ei tarvitse tehdä välttämättä mitään leipänsä eteen. Ja maailma on kaikessa monimuotoisuudessaan erittäin mielenkiintoinen paikka olla ja elää nykyään. Olen Herran armossa hyvin iloinen.
"vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet, murrat leipää nälkäiselle, avaat kotisi kodittomalle, vaatetat alastoman, kun hänet näet, etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi."
Koska toisaalta, ei ole enää kahleissa olevaa syytöntä, ei ole enää sorrettuja, ei ole ikeitä joita tarvitsisi murskata, ei ole nälkäisiä, ei kodittomia, ei alastomia, ei apua tarvitsevaa veljeä. Jos on, niin sosiaalihuolto auttaa. - IloisinHerrassa
IloisinHerrassa kirjoitti:
Koska toisaalta, ei ole enää kahleissa olevaa syytöntä, ei ole enää sorrettuja, ei ole ikeitä joita tarvitsisi murskata, ei ole nälkäisiä, ei kodittomia, ei alastomia, ei apua tarvitsevaa veljeä. Jos on, niin sosiaalihuolto auttaa."Jos on, niin sosiaalihuolto auttaa."
Eli tässä mielessä sain sinut kiinni tekopyhyydestä. Koska oikeastaan mikään tuosta lainaamastani kappaleesta "vapautat syyttömät kahleista, jne" ei ole enää voimassa tänä päivänä. Nyt on päivitysten aika sinulla, jos aiot olla ihan oikeasti rehellinen.
Tulitkin juuri sopivasti, jospa sinä pystyisit ottamaan nuo pitkät tekopyhyyden hirret pois Anselmi Toiwiaisen silmistä?
Minulta se ei onnistunut.
Ei hän nuo pitkät hirret silmissä voi sinunkaan kotiisi tulla, vaikka oven aukaiset.Lyhyt on Anselmi Toiwiaisen muisti, kun ei enää muistanut tätä, josta lähti pakoon, kun aloitti uudelleen saman valitusvirtensä:
AnselmiToiwiainen
19.2.2016 12:25
Teuvo. Olet lukuisia, lukemattomia kertoja lausunut toisten kirjoittajien ylle kadotustuomion. Jeesus kielsi tekemästä niin. Sinä kuitenkin jatkat, välittämättä hitustakaan Jeesuksen kiellosta.
Olet muutenkin osoittanut vihaavasi sydämestäsi muita ja vieläpä suoraan ja epäsuoraan toivonut heille kuolemaa. Onko törkeydelläsi mitää rajaa?- Anselmionoikeassa
Anselmi on oikeassa.
- Siunattu
Anselmionoikeassa kirjoitti:
Anselmi on oikeassa.
Kyllä Teuvo on oikeassa tässä asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790