Paavali varoitti myös

PaimenSuojeleeLaumaa

Jotkut täällä ovat väittäneet, että varoitustyö vääryyksistä ja eksytyksistä ei ole lainkaan raamatullista. Sellaista ei kuulema pitäisi ollenkaan tehdä, jotkut ovat kirjoittaneet. Se ei ole kuitenkaan Raamatun kanta.

Apostoli Paavalihan itse nosti esille mm. Hymeneuksen ja Filetoksen opettamat vääryydet, jotta uskovaiset osaisivat varoa tälläisisä harhaoppeja ja eksytyksiä ja näitä eksyttäjiä. Samalla tavalla me kristityt, jotka otamme mallia Jeesuksen ja Paavalin toiminnasta voimme heidän esimerkkinsä mukaan varoittaa toisia harhaopeista ja mahdollisesti myös harhaoppien opettajista.(kuten David Herzogista) Moni vakaa kristitty varoittikin menemästä david Herzogin tilaisuuksiiin ja perusteli tämän tarkkaan verraten tuon eksyttäjän vääristyneitä opetuksia Raamatun opetuksiin.

Alla yksi raamatullinen esimerkki tästä varoitustoiminnasta:

2.Tim. 2.luku:

"Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.

16. Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa,

17. ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus,

18. jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon.

19. Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee". "

Paavali toimi Jeesuksen kannustamalla ja hyväksymällä tavalla, kun hän varoitti eksytyksestää, vääristä opeista ja niitä levittävistä ihmisistä Hymeneuksesta ja Filetoksesta.

Moni tunnollinen, vakaa uskova toimii Paavalin tavoin, kun varoittaa eksyttävistä opetuksista!

On hyvä muistaa myös seuraavat Raamatun kohdat, jotka osoittavat, että tulee olla valpas ja punnita kaikki Raamatulla. Ja on tärkeää myös muistaa , etteivät kaikki tilanteet, joissa puhutaan Jeesuksesta ja tapahtuu ihmeitä ole kuitenkaan Jumalasta ja Hänen hyväksymiään.

Matt: 7.luku

"15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. "

"21.Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "

48

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähettiläs

Mietippä nyt tarkasti ja Pyhän Hengen kirkastuksessa mitä Paavali käski Timoteuksen tehdä harhaoppisen kohdattuaan. Käskikö alkaa julistamaan harhaoppisen eksytyksistä kertoen harhaoppisen olevan eksyttäjä, vai käskikö pysyä ERILLÄÄN heistä.
      16. Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa,
      17. ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus,

Käskikö Jeesus kavahtaa vääriä profeetoita, vai alkaa vainomaan noita julistaen heidän harhaansa?

• Lähettiläs

Eksytysten etsiminen ja niistä julistaminen tyydyttää lihaa, ei herännyttä henkeä. Koko Raamatusta ette löydä käskyä jäädä harhaopista julistamaan, harhaopettajia tuomitsemaan. Jumalan Sana pitää yhtä koko evankeliumin ja Uuden Testamentin osalta. Vanhan Testamentti, joka oli Mooseksen lain opetuksen varassa, ei ole viimeiden ajan opetus Jeesukseen Kristukseen uskoville. Tuolla ajalle ihmiselle laskettiin käsky tuomita synnin tekijät, mutta Jeesuksen tultua sitä valtaa ei enää ole ihmisellä. Sana on Tuomari ja vain Sana kykenee tuomitsemaan oikealla tuomiolla. Jeesus, joka tuli kaikessa kaltaiseksemme, eli esikuvaksi meille, ei tuominnut ketään. Häntä pyrittiin langettamaan tuomion antamiseen, mutta Hän ei langennut. Jeesus kertoo, että se Sana, jonka Hän on puhunut on tuomitseva heidät, jotka katsovat Hänet ylen, eivätkä näin ollen ota Sanaa vastaan ja tee Sanan mukaan.

2. Korinttolaiskirje 6

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
        4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
        5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
        6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,
        7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;
        8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
        9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,
        10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.
        11 Suumme on auennut puhumaan teille, korinttolaiset, sydämemme on avartunut.
        12 Ei ole teillä ahdasta meidän sydämessämme, mutta ahdas on teidän oma sydämenne.
        13 Antakaa verta verrasta-puhun kuin lapsilleni-avartukaa tekin.
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

• TarkkaaApua

Paavali varoitti eksytysopista ja eksyttäjistä. ne, jotka myös haluavat olla Jeesuksen seuraajia voivat ottaa mallia Jeesuksesta ja apostoli Paavalin toiminnasta. Jeesus ja Paavali varoittivat ja on hyvä ottaa heidän toiminnastaan mallia ja varoittaa myös itsekin toisia.

Jeesus ja Paavali tiesivät, että kristityillä on omaa valinnan vapaus ja äly ja he voivat käyttää niitä kristittyinä työssään. Ei joka ainoaa asiaa, joka on hyödyllistä ja tärkeää kristittyjen tehdä tarvitse erikseen luetella käskyinä tms. Kristityt voivat ottaa mallia esikuvistaan Jeesuksesta ja uskollisista apostoleista ja toimia usein monissa asioissa samoin. On hyvin rakkaudellista varoittaa vaaroista.

Gal.6. jae1:" Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen."

On todellakin Raamatun mukaista yrittää oikaista väärin toimivia ja väärin toimimista on todellakin se, että opettaa eksyttävää tai harhaoppia kuten torontolaisuutta, menestysteologiaa, uusapostolisen liikkeen oppeja, New Age-tyylisiä ajatuksia muka Raamatun totuutena jne.

Ojennus on tietenkin hyvä yrittää tehdä ystävällisesti ja rakentavasti, lempeässä hengessä. Sekin on väärin toimimista, jos joku lähtee eksyttäviin tilaisuuksiin ja alkaa levittää samoja eksytysoppeja eteenpäin.

Varoitin kerran ystävälliseen tyyliin erästä ihmistä David Herzogin opetuksesta ja hänen tilaisuuksistaan. Myöhemmin hän kiitteli minua kovasti ja sanoi perehtyneensä asiaan tarkemmin ja tulleensa samaan tulokseen, että Herzogin opetus ei ole raamatullista vaan hyvin pitkälti New Age-opetuksiin sekoittunutta.

Esim Pasi Turunen on tehnyt tärkeää työtä varoittamalla David Herzogin opetuksista ja osoittamalla miten ne eivät täsmää Raamattuun.

Jos ihmiset lähtevät seuraamaan eksyttäjiä, he voivat joutua eroon Jumalan yhteydestä ja pelastuksen tieltä. Siksi on tosi tärkeää levittää tietoa myös erilaisista eksytyksistä, jotta ihmiset osaisivat varoa.

Olen tosi kiitollinen Jumalalle esim Pasi Turusen varoitustyöstä. Moni on päässyt eroon uuskarismaattisista eksytyksistä kuten David Herzogin opetuksiin uskomisesta hänen puheitaan kuunneltuaan. Moni on päässyt eroon myös Jehovan todistajat -harhaoppilahkosta lukemalla hänen teoksensa Vartiotorni, Valtakunta uudessa valossa. Siinä kirjassa Pasi Turunen osoittaa monilla Raamatun kohdilla, missä Jehovan todistajien opetus menee harhaan ja mikä on oikea raamatullinen opetus aiheesta. Tunnen itsekin yhden miehen, joka pääsi Jehovan todistajien lahkosta eroon luettuaan tuon Turusen tekemän kirjan ja tätä nykyä mies on uskovainen uudestisyntynyt kristitty. Omin keinoin mies ei olisi huomannut, missä Jt-lahko meni vikaan, mutta onneksi Jumala johdatti hänet lukemaan tuon Pasi Turusen kirjan. Kuten huomata saattaa, kyllä Raamatuun nojaavasta varoitustyöstä on paljon hyötyä ja moni on siitä kiitollinen.

Tottakai Pasi Turunenkin myös julistaa ihan perusevankeliumia, mutta lisäksi on tosi hyödyllistä, että hän varoittaa myös erilaisista harhaopeista. Tuo mieskin oli kuullut perustyylistäkin evankeliointia, mutta hän hyötyi erityisesti siitä, että Pasi Turunen tiesi tuon tietyn harhaoppijärjestelmän opeista ja osasi perustella miksi ne olivat väärin ja epäraamatullisia ja mikä sen sijaan olikin aitoa ja raamatullista opetusta.

Jos joku on jo jonkun eksytyksen tai harhaopin vallassa, hän tarvitsee usein ihan spesifiä apua erottaakseen ja tajutakseen tilanteensa.

• armolahjatKäyttöön
        TarkkaaApua kirjoitti:

Paavali varoitti eksytysopista ja eksyttäjistä. ne, jotka myös haluavat olla Jeesuksen seuraajia voivat ottaa mallia Jeesuksesta ja apostoli Paavalin toiminnasta. Jeesus ja Paavali varoittivat ja on hyvä ottaa heidän toiminnastaan mallia ja varoittaa myös itsekin toisia.

Jeesus ja Paavali tiesivät, että kristityillä on omaa valinnan vapaus ja äly ja he voivat käyttää niitä kristittyinä työssään. Ei joka ainoaa asiaa, joka on hyödyllistä ja tärkeää kristittyjen tehdä tarvitse erikseen luetella käskyinä tms. Kristityt voivat ottaa mallia esikuvistaan Jeesuksesta ja uskollisista apostoleista ja toimia usein monissa asioissa samoin. On hyvin rakkaudellista varoittaa vaaroista.

Gal.6. jae1:" Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen."

On todellakin Raamatun mukaista yrittää oikaista väärin toimivia ja väärin toimimista on todellakin se, että opettaa eksyttävää tai harhaoppia kuten torontolaisuutta, menestysteologiaa, uusapostolisen liikkeen oppeja, New Age-tyylisiä ajatuksia muka Raamatun totuutena jne.

Ojennus on tietenkin hyvä yrittää tehdä ystävällisesti ja rakentavasti, lempeässä hengessä. Sekin on väärin toimimista, jos joku lähtee eksyttäviin tilaisuuksiin ja alkaa levittää samoja eksytysoppeja eteenpäin.

Varoitin kerran ystävälliseen tyyliin erästä ihmistä David Herzogin opetuksesta ja hänen tilaisuuksistaan. Myöhemmin hän kiitteli minua kovasti ja sanoi perehtyneensä asiaan tarkemmin ja tulleensa samaan tulokseen, että Herzogin opetus ei ole raamatullista vaan hyvin pitkälti New Age-opetuksiin sekoittunutta.

Esim Pasi Turunen on tehnyt tärkeää työtä varoittamalla David Herzogin opetuksista ja osoittamalla miten ne eivät täsmää Raamattuun.

Jos ihmiset lähtevät seuraamaan eksyttäjiä, he voivat joutua eroon Jumalan yhteydestä ja pelastuksen tieltä. Siksi on tosi tärkeää levittää tietoa myös erilaisista eksytyksistä, jotta ihmiset osaisivat varoa.

Olen tosi kiitollinen Jumalalle esim Pasi Turusen varoitustyöstä. Moni on päässyt eroon uuskarismaattisista eksytyksistä kuten David Herzogin opetuksiin uskomisesta hänen puheitaan kuunneltuaan. Moni on päässyt eroon myös Jehovan todistajat -harhaoppilahkosta lukemalla hänen teoksensa Vartiotorni, Valtakunta uudessa valossa. Siinä kirjassa Pasi Turunen osoittaa monilla Raamatun kohdilla, missä Jehovan todistajien opetus menee harhaan ja mikä on oikea raamatullinen opetus aiheesta. Tunnen itsekin yhden miehen, joka pääsi Jehovan todistajien lahkosta eroon luettuaan tuon Turusen tekemän kirjan ja tätä nykyä mies on uskovainen uudestisyntynyt kristitty. Omin keinoin mies ei olisi huomannut, missä Jt-lahko meni vikaan, mutta onneksi Jumala johdatti hänet lukemaan tuon Pasi Turusen kirjan. Kuten huomata saattaa, kyllä Raamatuun nojaavasta varoitustyöstä on paljon hyötyä ja moni on siitä kiitollinen.

Tottakai Pasi Turunenkin myös julistaa ihan perusevankeliumia, mutta lisäksi on tosi hyödyllistä, että hän varoittaa myös erilaisista harhaopeista. Tuo mieskin oli kuullut perustyylistäkin evankeliointia, mutta hän hyötyi erityisesti siitä, että Pasi Turunen tiesi tuon tietyn harhaoppijärjestelmän opeista ja osasi perustella miksi ne olivat väärin ja epäraamatullisia ja mikä sen sijaan olikin aitoa ja raamatullista opetusta.

Jos joku on jo jonkun eksytyksen tai harhaopin vallassa, hän tarvitsee usein ihan spesifiä apua erottaakseen ja tajutakseen tilanteensa.

Varmasti varoitustyö on tarpeen!

Siitähän on osoituksena sekin, että yksi Jumalan antamista armolahjoista on henkien erottamisen armolahja:

"joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan" (1.Kor 12:10)

Mitä tämä kyky erottaa henget toisistaan eli henkien erottamisen armolahja sitten tarkoittaa:

"Henkien erottamisen armolahja tekee mahdolliseksi nähdä, mistä jokin asia on hengellisesti lähtöisin: onko se Jumalasta, ihmisestä vai Saatanasta. Henkien erottaminen mahdollistaa myös ihmisten toiminnan takana olevien motiivien näkemisen ja arvioinnin. Tämä lahja on erityisen tärkeä, jos seurakunnassa tapahtuu paljon yliluonnollisia asioita tai harhaopit ovat erityinen uhka. "

Muutkin voivat Raamatun avulla arvioida opetuksien ja tekojen raamatullisuutta ja sitä puhuuko ja opettaako joku Raamatun mukaisesti, mutta erityisesti ne, joilla on henkien erottamisen armolahja, ovat erityisen hyödyllisiä toisille uskoville, koska he voivat varoittaa erityisen hyvin valheprofeetoista, valheopettajista ja yleensäkin eksytyksistä, jotka eivät ole lähtöisin Jumalasta.

• neloputtomatlistat

Juu, ei se Paavali käskenyt tehdä listoja saarnamiehistä, joiden saarnoista tai tyylistä mie en tykkää. Tai tuomita ihmisen koko elämäntyötä yhden puolihuolimattaman ilmauksen perusteella. Itsensähän siinä vain tuomitsee, sillä kukaan ei ole täydellinen.

• Lähettiläs

neloputtomatlistat:), tuli mieleen silloin pitkästi toista vuosikymmentä sitten, kun silloin tällöin kirjoittelin tällä palstalla ja eräs nainen toi loputtoman pitkiä listoja eksyttäjistä. Seurasin joskus tuon tuomari-naisen opetuksia ja ne eivät tunnustaneet lainkaan Jumalan Sanaa/Jeesusta. Hän neuvoi ihmisiä ottamaan avioeron, jos puoliso ei tyydyttänyt ja muukin opetus kulki sitä samaa rataa.
        Hän tuomitsi lukemattomat ihmiset eksyttäjiksi, mutta tuomitsi itsensä niillä tuomioilla.
        Tuolloin oli paljon heitä, jotka eivät muuta tehneetkään kuin tuomitsivat muita. Minä olin täällä kyllä erityisen tuomittu, koska toin Jeesusta tänne Sanan muodossa ja kerroin laista, joka on voimassa Jeesuksessa. En tiedä monelleko listalle minut laitettiin, mutta ei se minua ole koskaan kiinnostanutkaan. Olen saanut elää rauhallista ja hyvää elämää Jeesuksessa, jossa laki pysyy voimassa. En ole jäänyt itseäni puolustamaan, vaan olen iloiten jatkanut matkaani ja niin tekevät kaikki Jumalasta syntyneet. Rakkaus ei kärsi tuomitsijoista. Rakkaus on täydellinen vapaus.

• PeiliEsiin
        Lähettiläs kirjoitti:

neloputtomatlistat:), tuli mieleen silloin pitkästi toista vuosikymmentä sitten, kun silloin tällöin kirjoittelin tällä palstalla ja eräs nainen toi loputtoman pitkiä listoja eksyttäjistä. Seurasin joskus tuon tuomari-naisen opetuksia ja ne eivät tunnustaneet lainkaan Jumalan Sanaa/Jeesusta. Hän neuvoi ihmisiä ottamaan avioeron, jos puoliso ei tyydyttänyt ja muukin opetus kulki sitä samaa rataa.
        Hän tuomitsi lukemattomat ihmiset eksyttäjiksi, mutta tuomitsi itsensä niillä tuomioilla.
        Tuolloin oli paljon heitä, jotka eivät muuta tehneetkään kuin tuomitsivat muita. Minä olin täällä kyllä erityisen tuomittu, koska toin Jeesusta tänne Sanan muodossa ja kerroin laista, joka on voimassa Jeesuksessa. En tiedä monelleko listalle minut laitettiin, mutta ei se minua ole koskaan kiinnostanutkaan. Olen saanut elää rauhallista ja hyvää elämää Jeesuksessa, jossa laki pysyy voimassa. En ole jäänyt itseäni puolustamaan, vaan olen iloiten jatkanut matkaani ja niin tekevät kaikki Jumalasta syntyneet. Rakkaus ei kärsi tuomitsijoista. Rakkaus on täydellinen vapaus.

Hih, "pata kattilaa soimaa kummallakin musta kylki."

"Ota ensin hirsi omastasilmästäsi ennen kuin..."

Etpä taida huomata , että itse juuri kovin rankasti tuomitsit yhden naisen!

Kirjoitit:
        "Hän tuomitsi lukemattomat ihmiset eksyttäjiksi, mutta tuomitsi itsensä niillä tuomioilla."

Onko nyt niin, että tätä sinun omaa logiikkaasi käyttäen sinä nyt itse tuomitsit itsesi, koska noilla sanoillasi tuomitsit tuon naisen?

Kirjoitit myös:"En ole jäänyt itseäni puolustamaan..."

Aika kovasti sinä omaa ajattelu- ja toimintatapaasi puolustelet ja kehuskelet, vaikka olet ehkä sille itse sokea.

• kummaatuoon
        PeiliEsiin kirjoitti:

Kirjoitit:
        "Hän tuomitsi lukemattomat ihmiset eksyttäjiksi, mutta tuomitsi itsensä niillä tuomioilla."

Onko nyt niin, että tätä sinun omaa logiikkaasi käyttäen sinä nyt itse tuomitsit itsesi, koska noilla sanoillasi tuomitsit tuon naisen?

Aika kovasti sinä omaa ajattelu- ja toimintatapaasi puolustelet ja kehuskelet, vaikka olet ehkä sille itse sokea.

Kenet naiset lähettiläs tuomitsi? En löydä nimeä, en suku- enkä etunimeä, ei osoitetta, eikä muutakaan tietoa, kuin sukupuolitieto. Noita naisia liikkuu, joilla on tehdyt listat eksyttäjistä. Ovatko miehiltä niitä koplanneet, vai itse keksineet, jää kysymykseksi.
        Tuossa ei ketään tuomittu, vaan kerrottiin ihmisestä joka tuomitsee. Sinähän kumma värkki olet, kun saat muutettua tuollaiseksi sisällön.
        Tänä aikana on paljon niitä, jotka puhuvat nimellä ihmisestä pahaa ja jopa kertovat omia luuloja muista. Kuulutko sinä niihin?

• PeilitEsiin
        kummaatuoon kirjoitti:

Kenet naiset lähettiläs tuomitsi? En löydä nimeä, en suku- enkä etunimeä, ei osoitetta, eikä muutakaan tietoa, kuin sukupuolitieto. Noita naisia liikkuu, joilla on tehdyt listat eksyttäjistä. Ovatko miehiltä niitä koplanneet, vai itse keksineet, jää kysymykseksi.
        Tuossa ei ketään tuomittu, vaan kerrottiin ihmisestä joka tuomitsee. Sinähän kumma värkki olet, kun saat muutettua tuollaiseksi sisällön.
        Tänä aikana on paljon niitä, jotka puhuvat nimellä ihmisestä pahaa ja jopa kertovat omia luuloja muista. Kuulutko sinä niihin?

Raamatussa sanotaan, että ihminen voi jo sydämessään tehdä synnin, esim aviorikoksen himoitsemalla toisen puolisoa.

Tuo Lähettiläs pitää vääränä tuomita ketään, mutta tietää tuon naisen ja kirjoitti hänestä

Vaikuttaa täten, että sydämessään tuo Lähettiläs itse jo tuomitsi noilla sanoillaan tuon naisen, jota ajatteli kirjoittaessaan.

Katso vain peiliin, jos mietit sisältöjen vääntelyä.

• TärkeääTyötä

Kukapa nyt tuomitsisi ihmisen koko elämäntyötä yhden puolihuolimattoman ilmauksen perusteella. En ole koskaan sellaisesta kuullutkaan.

Sen sijaan on todellakin tarpeen varoittaa ihmisiä eksyttävistä oppirakennelmista ja toiminnoista kuten torontolaisuudesta. Niissä väärissä "herätyksissä" väärät profeetat sun muut eksyneet opettavat laajasti vääristyneesti ja vastoin raamatun opetuksia ja tekevät ihmeitä Paholaisen eivätkä Jumalan voimalla. Kundaliinivoimat ovat vaarallisia ja ovat saaneet monia ihmisiä ihan sekaisinkin ja eroon Jumalasta, koska Jumala ei hyväksy kundaliinivoimien kanssa melskaamista eikä yhteistyötä Paholaisen kanssa.

http://www.linnunrata.org/antikristus/toronton-siunaus.php

http://www.kristitynfoorumi.fi/torontopetos.htm

http://docplayer.fi/2546917-Toronton-eksytys-toronto-ilmio-raamatun-valossa-jurgen-romer.html

näitten yllä olevien linkkien takana on varoituksia torontolaisuuden eri puolista ja torontolaisuutta punnitaan Raamattuun verraten ja lopputuloksena torontolaisuus tuomitaan epäraamatulliseksi eksytykseksi, mikä onkin oikea loppupäätelmä. Monet ovat hyötyneet tälläisten varoitusten kautta ja pääseet eroon esim juuri torontolaisuudesta tai ovat jo ennalta osanneet olla menemättä torontolaisuuden kannattajapuhujien tilaisuuksiin.

Ei pidä vähätellä tai tuomita raamatullista varoitustyötä! Se on todellakin Jeesuksen ja apostolien esimerkin mukaista ja suojelee kristittyjä.

• Lähettiläs
        PeiliEsiin kirjoitti:

Kirjoitit:

Peilitesiin, yritätkö nyt estää puhumasta heistä, jotka käyttävät aikansa siihen, että saavat mustamaalatuksi lähimmäisiään, kuten esimerkki tapauksessa tuo nainen teki? Koeta kestää se, että täällä on vapaus puhua tärkeistä asioista. Koeta jo vihdoin tarttua Jumalan Sanan opetuksiin. Lue Jeesuksen opetuksia niin kauan, että opit Hänet tuntemaan.
        Tuomitsemisista Jeesus sanoo näin:
        Matteus 7
        1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        Matteus 7

Matteus 8

1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        En minä tuota naista tuomitse, se on Sanan tehtävä. Minä kerron miten monet itse eksyksissä olevat ovat koonneet listoja tuomitakseen ja mustamaalatakseen lähimmisiä. Noissa listoissa on ihmiset nimeltä mainittu.
        On erittäin tärkeää se, että ihmiset saavat vapaasti keskustella ilman, että joku on koko ajan syyttämässä ja tuomitsemassa kintereillä. Jumalan seurakuntaa yritetään hajottaa noilla syyttämisillä ja estää sitä niin, että sen voima kävisi vähäiseksi, mutta se ei onnistu, koska Jumala vahvistaa ja kirkastaa seurakuntansa ja heikoimatkin saavat voiman.

Jos sinä lausut tuomioita lähimmäisistäsi kertoen heidän olevan eksyttäjiä, niin ei kenenkään Jumalan lapsen halu ole vastata sinulle tavallasi, vaan he antavat Sanalle sijan tuoda vastauksen:
        Matteus 7
        2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        Huomaatko sitä, että se tuomio jonka lausut on itsesi tuomitsemista.

Eksyksissä olevat tuovat listoja, kulkevat perässä haukkumassa ja syyttämässä. Tarttuvat yhteenkin heidän mielestään väärin kirjoitettuun, tai sanottuun lauseeseen ja jopa pilkkaavat ja ivaavat heidän mielestään väärin kirjoittavaa ja sanovaa. Julkeasti iloitsevat omasta luulostaan ja tuon ilon keskellä mainostavat listoin ja sanoin ihmisen eksyttäjäksi.

Tässä ketjussa jokainen voisi kertoa kokemuksiaan noista, mutta nimiä ei ole syytä ainakaan vielä mainita.
        Aika lähiajan kokemus kohdallani on se, kun eräs joka aina syyttää minua eksyttäjäksi alkoi kertomaan miten Jumalan oli hänelle kertonut minun olevan valehtelija, joka on erotettu kirkostakin häiriköinnin takia. Hän sai jonkun mukaansa ja uskomaan, että koska "Jumala oli niin ilmoittanut," on se totta ja tuo alkoi pilkata mukana. Yritin oikaista asiaa kertoen, että minua ei ole koskaan mistään erotettu, mutta pilkkaaminen vain paisui ja näin jätin puolustautumisen ja jätin asian Jumalan eteen.
        Tämä esimerkiksi kuinka pahaa työtä jotkut tekevät ja vielä Jumalan nimissä.

Mitä sinä olet kokenut? Listan kokoajat ja pilkkaajat eivät ole Jumalasta. Heidän syntinsä huudetaan katoilta. Nuo pyrkivät estämään seurakunnan yhdistymistä yhdeksi toisiaan rakastavaksi yhteisöksi. Ja näin laki saadaan pilkan alle.

• Jeesusontärkein

Kovastihan helluntailaisuudessa korostetaan ja varoitetaan koko ajan seurakuntakokouksissa eksytyksistä. Vielä tärkeämpää olisi tuntea Sana ja elää se todeksi, eikä luetella vain kuinka monta tälläkin viikolla on heidän yhteyteen kastettu.
        Eikö tärkeämpi kuitenkin ole tehdä Jeesus ja Hänen tarjoamansa rakkaus tunnetuksi, kuin vain seurata Paavalin jalanjälkiä, unohtaen itsensä Jeesus eli Jumala. Paavalikin oli ihminen, hän ei ollut Jeesus. Paavalin hyvät opit voi ottaa talteen, jos täysin ymmärtää ne, mutta aina ja kaikessa on seurattava Jeesusta, koska Hän on Sana ja sitä seuraamalla ei eksy! Paavalia seuraamalla pääsee vähän matkaa, Jeesusta seuraamalla pääsee perille asti eli Jumalan valtakuntaan saakka.

• KokoRaamattuTärkeä
        Jeesusontärkein kirjoitti:

Kovastihan helluntailaisuudessa korostetaan ja varoitetaan koko ajan seurakuntakokouksissa eksytyksistä. Vielä tärkeämpää olisi tuntea Sana ja elää se todeksi, eikä luetella vain kuinka monta tälläkin viikolla on heidän yhteyteen kastettu.
        Eikö tärkeämpi kuitenkin ole tehdä Jeesus ja Hänen tarjoamansa rakkaus tunnetuksi, kuin vain seurata Paavalin jalanjälkiä, unohtaen itsensä Jeesus eli Jumala. Paavalikin oli ihminen, hän ei ollut Jeesus. Paavalin hyvät opit voi ottaa talteen, jos täysin ymmärtää ne, mutta aina ja kaikessa on seurattava Jeesusta, koska Hän on Sana ja sitä seuraamalla ei eksy! Paavalia seuraamalla pääsee vähän matkaa, Jeesusta seuraamalla pääsee perille asti eli Jumalan valtakuntaan saakka.

Tietenkin Jeesuksen seuraaminen on se ykkösasia, mutta kaikki, mitä Raamattuun kirjoitettiin on tarkoitettu meidän hyödyksemme. Paavali kirjoitti Raamattuun paljon ja myös hänen opetuksensa ovat Jumalan Pyhän Hengen inspiroimia ja tarkoitus ottaa vakavasti.

• näintämännäen

Se henki missä tätä varoitustyötä tehdään, paljastaa lihallisen motiivin. On eri asia keskustella opinkohdista kuin pyrkiä tuhoamaan joskus heppoisillakin perusteilla saarnaajan tai kokonaisten ihmisryhmien maine. Jeesushan rinnasti tällaisen maineen mustaamisen murhaan. Ja siksi meidän pitäisi olla aralla tunnolla ihmisiä arvioidessamme.

Useinhan se menee niin, että 98 prosenttia saarnaajan opetuksesta saattaa olla ihan Jumalan sanan mukaista. Mutta sitten on yksi asia, missä hän tulkitsee asioita hiukan eri lailla kuin mitä minä tulkitsen. Ja sitten tämä 2 prosenttia nostetaan ylitse muun ja julistetaan, että tämä henkilö on saatanasta, ja häntä pitää varoa.

Itse totean em. tapauksessa vain, että minun tulkintani eroaa hänen tulkinnastaan. Ja se menee inhimillisyyden piikkiin. On harhakuvitelma, että kukaan näkisi Jumalan totuudet täysin kirkkaasti. Paavali opetti, että me näemme täällä kuin kuvastimesta arvoituksen tavoin. Oppiminen kestää loppuun saakka ja Jumala pitää armossaan omistaan huolen silloinkin kun vähän haparoimme.

Ainoa todellinen väärä oppi on sellainen, joka kieltää Jumalan ja Hänen pelastussuunnitelmansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Muista tulkinnoista on voitava keskustella rakkaudessa manaamatta ketään helvetin kitaan.

• rakkausparantakoon

Täytyy nyt ihan itsekin osallistua tähän keskusteluun omakohtaisen kokemukseni kautta! Haluan tuoda henkilökohtaisen kokemukseni tähän kohtaan, jotta se avaisi silmiämme siihen, miten kaikki voi mennä pieleen, kun aletaan varoittamaan eksytyksestä!

Eräs avioliiton kautta sukuuni kuuluva henkilö, joka myös kuuluu One Way missioniin sattui sitten erään kerran veljeni kanssa kyläilemään ystäväni luona (kuulumme eri seurakuntaan kuin he). Keskustelu ja kyläily meni ihan hyvässä hengessä, mutta jäljestä käsin tämä sukuuni tullut henkilö alkoikin neuvomaan veljeäni yhden ainoan lauseen takia, joka oli täysin harmiton, että veljeni on jätettävä perheeni syrjään ja ettei hänen ole hyvä olla kanssamme tekemisissä, koska meissä on eksytyksen henki. Niin hän onnistui syyttä katkaisemaan veljeni ja minun välit, vaikka kukaan ei yrittänyt ketään mitenkään eksyttää. Tästä seurasi vuosien kova työ palauttaa luottamus herkkään ihmiseen, joka olisi tarvinnut perheensä tukea. Näin paljon pahaa voi tuollainen eksyttäjäksi turhaan tuomitseminen aiheuttaa. Siitä ei seurannut mitään hyvää, pelkkää pahaa. Tällaisista asioista toipuminen kestää vuosia. Toisista tekemämme tuomiot eivät rakenna, mutta ne ihan varmasti rikkovat kokonaisia perhekuntia, avaten pahalle oven tehdä tuhojaan ja sehän juuri onkin pahan tarkoitus. Estää evankeliumien eteneminen ja perheiden sisäinen rakkaus, joka nimenomaan on eheyttävää. Toivottavasti tämä avaa ihmisten silmiä olla tuomitsematta, koska vain rakkaus voi meitä muuttaa, ei toisten arvostelu!

• KaikkiKoeteltavaTarkoin

Jokaisessa seurakunnassa on yksilöitä, jotka toimivat epäviisaasti, vaikka tuon seurakunnan opetus olisi hyvääkin. Minusta oli harmi, että turhaan mainitsit tuon seurakunnan nimen, koska siitä voi nyt tulla väärä kuva yhden sen jäsenen ajattelemattoman toiminnan takia. Jeesuskin oli hyvä opettaja, vaikka yksi hänen opetuslasistaan toimi vakavasti väärin. Olisikin yleensä parempi, ettei ihmisiä tai seurakuntia kristisoitaisi niin paljon nimiä käyttäen, vaan kristisoitaisiin vääriä opetuksia , oppisuuntauksia ja toimintatapoja yleisellä tasolla.

Ja joittenkin ns riviuskovien kritisointi onkin vielä ihan eri asia kuin kuuluisien puhujien kritisointi. Hehän kulkevat seurakunnasta toiseen levittäen opetuksiaan ja jos ne ovat epäraamatullisia, niin kyllä sellaiseen on tärkeä puuttua. Minusta on ollut esim tärkeää, että David Herzogista on varoitettu.

Jokatapauksessa on vieläkin tärkeämpää varoittaa kokonaisista harhaoppisuuntauksista ja -ilmiöistä kuin yksittäisistä puhujista. Esim torontolaisuus on niin vaarallinen suutaus, että on ollut hyvin tärkeää, että siitä on varoitettu.

Ilse koen, että tuo ihminen, josta kerroit, teki siinä tosi pahan virheen, että hän käski veljeäsi karttamaan perheesi seuraa. Enintään hän olisi voinut kertoa veljellesi niistä opeista tai asioista, joiden hän huomasi olevan epäraamatullisia ja veljesi olisi voinut itse pohtia ja vertailla asioita Raamattuun. Mutta vaikka joku sukulainen uskoisi ja opettaisi epäraamatullisesti (jonkun mielestä), ei silti tietenkään pitäisi käskeä hylkäämään häntä.

Meitä ihmisiä on niin moneen junaan. uskovissakin on juuri kadulta uskoon tulleita, entisiä narkkareita, on älykkäitä ja on matalan äo:n omistavia jne. Varsinkin juuri uskoon tulleet tai jotenkin kovin ongelmaiset ihmiset saattavat hyvää tarkottaen antaa ihan kauhea huonoja neuvoja, joita heidän omassa seurakunnassakaan pastorit ja vanhimmat eivät kannattaisi. Jotkut ovat uskossa vielä lapsen asteella syystä tai toisesta ja onkin harmi, että he eivät ehkä itse sitä tajua ja haluavat silti neuvoa niin kovasti toisia.

Mutta vaikka välillä jotkut varoittavat ja neuvovat ihan väärin, se ei tarkoita sitä, että kaikki neuvonta ja varoitustyö olisi huonoa. Ei suinkaan. Varoitukset ja neuvotkin pitää koetella eikä niitä saisi uskoa sinisilmäisesti.

Hyvä, että sinun ja veljesi välit ovat nykyään parantuneet ja harmi, että koitte rankkoja yhden ihmisen virheen takia. Siunausta!

• Lähettiläs
        KaikkiKoeteltavaTarkoin kirjoitti:

Jokaisessa seurakunnassa on yksilöitä, jotka toimivat epäviisaasti, vaikka tuon seurakunnan opetus olisi hyvääkin. Minusta oli harmi, että turhaan mainitsit tuon seurakunnan nimen, koska siitä voi nyt tulla väärä kuva yhden sen jäsenen ajattelemattoman toiminnan takia. Jeesuskin oli hyvä opettaja, vaikka yksi hänen opetuslasistaan toimi vakavasti väärin. Olisikin yleensä parempi, ettei ihmisiä tai seurakuntia kristisoitaisi niin paljon nimiä käyttäen, vaan kristisoitaisiin vääriä opetuksia , oppisuuntauksia ja toimintatapoja yleisellä tasolla.

Ja joittenkin ns riviuskovien kritisointi onkin vielä ihan eri asia kuin kuuluisien puhujien kritisointi. Hehän kulkevat seurakunnasta toiseen levittäen opetuksiaan ja jos ne ovat epäraamatullisia, niin kyllä sellaiseen on tärkeä puuttua. Minusta on ollut esim tärkeää, että David Herzogista on varoitettu.

Jokatapauksessa on vieläkin tärkeämpää varoittaa kokonaisista harhaoppisuuntauksista ja -ilmiöistä kuin yksittäisistä puhujista. Esim torontolaisuus on niin vaarallinen suutaus, että on ollut hyvin tärkeää, että siitä on varoitettu.

Ilse koen, että tuo ihminen, josta kerroit, teki siinä tosi pahan virheen, että hän käski veljeäsi karttamaan perheesi seuraa. Enintään hän olisi voinut kertoa veljellesi niistä opeista tai asioista, joiden hän huomasi olevan epäraamatullisia ja veljesi olisi voinut itse pohtia ja vertailla asioita Raamattuun. Mutta vaikka joku sukulainen uskoisi ja opettaisi epäraamatullisesti (jonkun mielestä), ei silti tietenkään pitäisi käskeä hylkäämään häntä.

Meitä ihmisiä on niin moneen junaan. uskovissakin on juuri kadulta uskoon tulleita, entisiä narkkareita, on älykkäitä ja on matalan äo:n omistavia jne. Varsinkin juuri uskoon tulleet tai jotenkin kovin ongelmaiset ihmiset saattavat hyvää tarkottaen antaa ihan kauhea huonoja neuvoja, joita heidän omassa seurakunnassakaan pastorit ja vanhimmat eivät kannattaisi. Jotkut ovat uskossa vielä lapsen asteella syystä tai toisesta ja onkin harmi, että he eivät ehkä itse sitä tajua ja haluavat silti neuvoa niin kovasti toisia.

Mutta vaikka välillä jotkut varoittavat ja neuvovat ihan väärin, se ei tarkoita sitä, että kaikki neuvonta ja varoitustyö olisi huonoa. Ei suinkaan. Varoitukset ja neuvotkin pitää koetella eikä niitä saisi uskoa sinisilmäisesti.

Hyvä, että sinun ja veljesi välit ovat nykyään parantuneet ja harmi, että koitte rankkoja yhden ihmisen virheen takia. Siunausta!

Kirjoitat tässä hyvin ja hyvin huonosti, eli Raamatusta poiketen. Oikein kerrot se, että seurakunnissa voi olla yksilöitä, jotka hapattavat koko seurakunnan maineen. Huonoa on se, että opastat ihmisiä vastoin Jeesuksn opetuksia kritsoimaan lähimmäisiä. Jumalan lapsilla ei ole aikaa tehdä tuollaista. Jumalan lasten aika kuluu Jeesuksen Sanojen tuomiseen ja siitä keskustelemiseen. Maailma on täynnä eksytystä, mutta silti Jeesus ei tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan. Eksyneinkin voi löytää tien kotiin, jos hänelle annetaan tieto Jeesuksen opetuksista. Mitä ketään hyödyttää puhua ulkopuolisten synneistä. Se on suuri hyöty, että ihmiset saavat päästä Jeesuksen tuntemiseen Hänen omien Sanojen kautta. Sana puhdistaa, parantaa ja tekee vapaaksi.
        Lihaa mellyttää kritisoiminen, mutta henki ei sitä halua tehdä. Yksi eksytyksistä puhuva voi hapattaa koko seurakunnan ja näin tuo seurakunta ei pääse osalliseksi yhdestä seurakunnasta ja Jumalan valtakunnasta, joka on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. Lue seitsemän seurakunnan opetus Ilmestyskirjasta.

• rakkausparantakoon
        KaikkiKoeteltavaTarkoin kirjoitti:

Niin, ei tässä siis ollut pointtina moittia One Way Mission seurakuntaa, tämä oli esimerkki, mitä eksytysten varoittamisjulistamisesta voi seurata. Eihän yksittäisen ihmisen virhe liity itse "liikkeeseen" välttämättä mitenkään. Enkä ole heidän toimintaansa niin perehtynyt, jotta voisin edes heitä arvostella. Korjaan siksikin, ettei kirjoitustani käsitetä väärin!

• KiitosVaroittajista
        Lähettiläs kirjoitti:

Kirjoitat tässä hyvin ja hyvin huonosti, eli Raamatusta poiketen. Oikein kerrot se, että seurakunnissa voi olla yksilöitä, jotka hapattavat koko seurakunnan maineen. Huonoa on se, että opastat ihmisiä vastoin Jeesuksn opetuksia kritsoimaan lähimmäisiä. Jumalan lapsilla ei ole aikaa tehdä tuollaista. Jumalan lasten aika kuluu Jeesuksen Sanojen tuomiseen ja siitä keskustelemiseen. Maailma on täynnä eksytystä, mutta silti Jeesus ei tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan. Eksyneinkin voi löytää tien kotiin, jos hänelle annetaan tieto Jeesuksen opetuksista. Mitä ketään hyödyttää puhua ulkopuolisten synneistä. Se on suuri hyöty, että ihmiset saavat päästä Jeesuksen tuntemiseen Hänen omien Sanojen kautta. Sana puhdistaa, parantaa ja tekee vapaaksi.
        Lihaa mellyttää kritisoiminen, mutta henki ei sitä halua tehdä. Yksi eksytyksistä puhuva voi hapattaa koko seurakunnan ja näin tuo seurakunta ei pääse osalliseksi yhdestä seurakunnasta ja Jumalan valtakunnasta, joka on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. Lue seitsemän seurakunnan opetus Ilmestyskirjasta.

Sinä Lähettiläs olet viime aikoina kovin itsevarmaan tyyliin innostunut oikomaan toisten kirjoituksia ja kuin ylhäältä päin sanelemaan, milloin jonkun kirjoituksen mikin asia on raamatullista ja milloin ei. Valitettavasti vaikutat itse olevan sokea omille virhetulkinnoillesi ja epäraamatullisille ajatuksillesi.

KaikkiKoeteltavaTarkoin kirjoittaa hyvinkin raamatullisesti ja tasapainoisesti tuossa tekstissä, jota kristisoit osittain Raamatun vastaiseksi. Raamatussa on nimenomaan useassa kohdin esimerkkejä, kun väärin toimivista tai opettavista varoitetaan tai näitä oikaistaan.

Tämä Raamatun kohta on yksi esimerkki siitä, että uskova kristitty voi varoittaa toisia vääristä opetuksista ja harhaoppien opettajista, mutta tuntuu kuin silmiesi edessä olisi verho, joka estää sinua tajuamasta tuota asiaa. Uskova Jeesuksen seuraaja Paavali teki hyvin varoittaessaan harhaoppisista, jotteivät nämä onnistuisi levittämään harhaoppista eksytystään eteenpäin.

"2.Tim. 2.luku:

"Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.

18. jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon."

Myös meidän aikanamme uskovat kristityt tekevät hyvin ja rakkaudellisesti, kun varottavat harhaopeista ja tarpeen tullen jopa niiden aktiivisista levittäjistä. Itse esim pääsin eroon aikoinani eräästä vakavasta harhaopista ja siihen juuttuneesta ja sitä levittävästä yhteisöstä, kun eräät uskovat minua rakkaudellisesti ja hyvin Raamatulla perustellen varoittivat

Tunnen myös torontolaisuuden syövereissä kärsineitä ihmisiä, jotka pääsivät siitä kundaliinivoimien jylläämästä tilastaan eroon luettuaan varoittavia opetuksia siitä, miten torontolaisuus ja ne niissä piireissä ilmenevät kauhea pakkoliikkeet, eläinääntelyt, paikoilleen jäykistymiset, kuin humalassa hoipertelut yms eivät ole Jumalasta vaan Sielunvihollisesta. tänä päivänä he ovat kiitollisia varoittelijoille ja elävät hengellisesti paljon raittiinpaa elämää ja puhuvat muillekin varoittaen torontolaisuuden ja sitä edistävien opettajien toiminnan epäraamatullisuudesta ja siitä, mikä taas on raamatullista kristillisyyttä.

Ei meillä ihmisillä oikeasti ole niin vähän aikaa, ettemmekö ehtisi sen verran välittää lähimmäisistämme, että ehdimme myös varoittaa eksytyksistä, jotka vaanivat. Moni ehtii katsoa televisiota yms. Miksi ei sitten muka ehtisi myös varoittaa.

Ajatellaanpa vaikkapa Pasi Turusta. Hän tekee hengellisiä ohjelmia, hän on mukana Joulun lapsi -keräyksessä, Hän evankelioi, Hän kirjoittaa kirjoja, artikkeleja ja blogeja. Hän ajaa aito avioliitto-asiaa. Kyllä hän ehtii sekä evankelioida uskosta osattomille että varoittaa eksytyksistä kuten Jehovan todistajien harhaopeista (teki siitä ihan kirjankin) ja David Herzogin New Age-vaikutteisista harhaopeista mm nauhoitetussa puheessa. Nyt Pasi Turunen ehti osallistua tuon uuden erilaisista eksytyksen muodoista kertovan yhteiskristillisen kirjankin (Koetelkaa kaikki) kirjoittamiseen ja pian hän puhuu Koetelkaa kaikki-seminaarissakin.

Me kristityt ehdimme kyllä sekä evankelioida että osallistua varoitustyöhön eksytyksiä koskien. Se ei ole ajanpuutteesta kiinni, vaan sydämen tilasta ja tahdosta. rakastammeko niin paljon lähimmäisiämme, että haluamme auttaa heitä, jotteivat he eksyisi tai jos ovat jo eksyneet, jotta he pääsisivät niistä ansoista vapauteen.

En tiedä oletko koskaan tutustunut, miten paljon monet ovat kärsineet esim torontolaisuus-liikkeen kourissa ja miten kiitollisia he ovat vapauduttuaan siitä ansasta. He ovat kiitollisia Jumalalle ja kiitollisia myös niille uskoville, jotka ovat auttaneet kirjoittamalla aiheesta ja puhumalla siitä. Kristillinen varoitustyö pelastaa ihmisiä eksymästä pois Jumalan yhteydestä ja pelastuksen polulta.

Matteus 7.luvusta:

21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. "

• KiitosVaroittajista
        KiitosVaroittajista kirjoitti:

Sinä Lähettiläs olet viime aikoina kovin itsevarmaan tyyliin innostunut oikomaan toisten kirjoituksia ja kuin ylhäältä päin sanelemaan, milloin jonkun kirjoituksen mikin asia on raamatullista ja milloin ei. Valitettavasti vaikutat itse olevan sokea omille virhetulkinnoillesi ja epäraamatullisille ajatuksillesi.

KaikkiKoeteltavaTarkoin kirjoittaa hyvinkin raamatullisesti ja tasapainoisesti tuossa tekstissä, jota kristisoit osittain Raamatun vastaiseksi. Raamatussa on nimenomaan useassa kohdin esimerkkejä, kun väärin toimivista tai opettavista varoitetaan tai näitä oikaistaan.

Tämä Raamatun kohta on yksi esimerkki siitä, että uskova kristitty voi varoittaa toisia vääristä opetuksista ja harhaoppien opettajista, mutta tuntuu kuin silmiesi edessä olisi verho, joka estää sinua tajuamasta tuota asiaa. Uskova Jeesuksen seuraaja Paavali teki hyvin varoittaessaan harhaoppisista, jotteivät nämä onnistuisi levittämään harhaoppista eksytystään eteenpäin.

"2.Tim. 2.luku:

18. jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon."

Myös meidän aikanamme uskovat kristityt tekevät hyvin ja rakkaudellisesti, kun varottavat harhaopeista ja tarpeen tullen jopa niiden aktiivisista levittäjistä. Itse esim pääsin eroon aikoinani eräästä vakavasta harhaopista ja siihen juuttuneesta ja sitä levittävästä yhteisöstä, kun eräät uskovat minua rakkaudellisesti ja hyvin Raamatulla perustellen varoittivat

Tunnen myös torontolaisuuden syövereissä kärsineitä ihmisiä, jotka pääsivät siitä kundaliinivoimien jylläämästä tilastaan eroon luettuaan varoittavia opetuksia siitä, miten torontolaisuus ja ne niissä piireissä ilmenevät kauhea pakkoliikkeet, eläinääntelyt, paikoilleen jäykistymiset, kuin humalassa hoipertelut yms eivät ole Jumalasta vaan Sielunvihollisesta. tänä päivänä he ovat kiitollisia varoittelijoille ja elävät hengellisesti paljon raittiinpaa elämää ja puhuvat muillekin varoittaen torontolaisuuden ja sitä edistävien opettajien toiminnan epäraamatullisuudesta ja siitä, mikä taas on raamatullista kristillisyyttä.

Ei meillä ihmisillä oikeasti ole niin vähän aikaa, ettemmekö ehtisi sen verran välittää lähimmäisistämme, että ehdimme myös varoittaa eksytyksistä, jotka vaanivat. Moni ehtii katsoa televisiota yms. Miksi ei sitten muka ehtisi myös varoittaa.

Ajatellaanpa vaikkapa Pasi Turusta. Hän tekee hengellisiä ohjelmia, hän on mukana Joulun lapsi -keräyksessä, Hän evankelioi, Hän kirjoittaa kirjoja, artikkeleja ja blogeja. Hän ajaa aito avioliitto-asiaa. Kyllä hän ehtii sekä evankelioida uskosta osattomille että varoittaa eksytyksistä kuten Jehovan todistajien harhaopeista (teki siitä ihan kirjankin) ja David Herzogin New Age-vaikutteisista harhaopeista mm nauhoitetussa puheessa. Nyt Pasi Turunen ehti osallistua tuon uuden erilaisista eksytyksen muodoista kertovan yhteiskristillisen kirjankin (Koetelkaa kaikki) kirjoittamiseen ja pian hän puhuu Koetelkaa kaikki-seminaarissakin.

Me kristityt ehdimme kyllä sekä evankelioida että osallistua varoitustyöhön eksytyksiä koskien. Se ei ole ajanpuutteesta kiinni, vaan sydämen tilasta ja tahdosta. rakastammeko niin paljon lähimmäisiämme, että haluamme auttaa heitä, jotteivat he eksyisi tai jos ovat jo eksyneet, jotta he pääsisivät niistä ansoista vapauteen.

En tiedä oletko koskaan tutustunut, miten paljon monet ovat kärsineet esim torontolaisuus-liikkeen kourissa ja miten kiitollisia he ovat vapauduttuaan siitä ansasta. He ovat kiitollisia Jumalalle ja kiitollisia myös niille uskoville, jotka ovat auttaneet kirjoittamalla aiheesta ja puhumalla siitä. Kristillinen varoitustyö pelastaa ihmisiä eksymästä pois Jumalan yhteydestä ja pelastuksen polulta.

Matteus 7.luvusta:

21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. "

jatkuu:

Matteus 7.luvusta edelleen:

"26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

eksytyksestä varoittelijat auttavat ihmisiä rakentamaan uskovan elämäänsä kalliolle ja varoittavat , etteivät nämä rakentaisi hiekalle. Kalliolle perustettu uskonelämä perustuu Jeesuksen aitoihin opetuksiin, Jeesuksen yhteydessä aidosti elämiseen. Sen sijaan, jos lähtee eksytyksiin mukaan ja eksyy, voi lopulta joutua huomaamaan, että olikin rakentanut hiekalle.

Jos huomaa vakavat virheensä ja katuu ja muuttaa menettelyjään, voi käydä hyvin. Varoittajat voivat auttaa ajoissa eksynyttä huomaamaan tilansa. Kiitos siis heille ja Jumalalle!

• Tosiikävää

Oliko tuo kaveri saanut opetuksen omassa seurakunnassa siihen, että piti varotella ja pelotella tuota veljeäsi teistä muista perheen jäsenistä? Ainakin hänen on täytynyt jostakin tuollainen oppi omia. Ei kukaan viaton itse tuollaista kehittele, mutta ei kaiketi ollut viaton. Oli sinisilmäisesti opetellut tekemään pahaa hyvän sijasta. Opetetaankohan monessa seurakunnassa eksytyksistä? Tekeekö se jäsenistä arkoja ja pelkureita? Uskaltavatko nuo olla kenenkään kanssa tekemisissä ilman pelkoa siitä, että eksyttäjä hyökkää jostakin?
        Ikävää luettavaa tuo sinun ja veljesi kokemus.

• onkolib
        Tosiikävää kirjoitti:

Oliko tuo kaveri saanut opetuksen omassa seurakunnassa siihen, että piti varotella ja pelotella tuota veljeäsi teistä muista perheen jäsenistä? Ainakin hänen on täytynyt jostakin tuollainen oppi omia. Ei kukaan viaton itse tuollaista kehittele, mutta ei kaiketi ollut viaton. Oli sinisilmäisesti opetellut tekemään pahaa hyvän sijasta. Opetetaankohan monessa seurakunnassa eksytyksistä? Tekeekö se jäsenistä arkoja ja pelkureita? Uskaltavatko nuo olla kenenkään kanssa tekemisissä ilman pelkoa siitä, että eksyttäjä hyökkää jostakin?

Suomessa on useita yhteisöjä, jotka ovat ainoita oikeassa olevia. Niissä varotellaan eksytyksistä ja pidetään hoitokokouksia.

• TurhaaTuomintaa
        Tosiikävää kirjoitti:

Kovin tuomitsevaa kirjoittelua sinulla huterin perustein. Juudaskin toimi väärin, vaikka Jeesus oli opettanut toimimaan hyvin ja oikein. Yhden ihmisen virheen perusteella ei koskaan pidä tuomita koko seurakuntaa, johon tuo mies on ehkä kuulunut.

• Hmmmmmmmmmm
        onkolib kirjoitti:

Suomessa on useita yhteisöjä, jotka ovat ainoita oikeassa olevia. Niissä varotellaan eksytyksistä ja pidetään hoitokokouksia.

Eksytyksestä varoitetaan kyllä yli seurakuntarajojen ja yhteiskristilliseltä pohjalta on tehty tuo uusi Koetelkaa kaikki-teoskin, joka opettaa kuinka eksytyksiä osaa varoa ja millaisia eksytyksiä on liikkeellä.

En ole kyllä moniin ainoina oikeina itseään pitäviin uskonyhteisöihin törmännyt. No, ainakin mormonit lienevät sellainen ryhmä, mutta he eivät kuulukaan kristikuntaan vaan vain ns kristillisperäisiin uskontoihin.

Yleensä ainakin lähes kaikki kristilliset yhteisöt ymmärtävät, että Jeesuksen tosi seuraajia kuuluu moniin eri kirkkokuntiin.

Hoitokokouksia kristikunnan sisällä pidetään kaiketi lestadiolaisten keskuudessa.

• Lähettiläs
        KiitosVaroittajista kirjoitti:

"2.Tim. 2.luku:

Matteus 7.luvusta:

Sinä puhut varoittajista ja varoittamisesta. Minä kerron kirjoituksissani tuomitsijoista, joten me emme puhu samasta asiasta. Paavali varoitti tuossa kirjeessä Timoteusta noista kahdesta henkilöstä, jotka väänsivät evankelimin sanoman kieroon ja käski pysyä heistä erossa. Huomaathan nyt sen, että Paavali käski Timoteuksen pysyä heistä erossa, ei alkaa tekemään heidän tavallaan, vaan pysyä erossa. Jumalan lapsi yhdistyy pahaan, jos alkaa tehdä pahantekijän tavoin. Se on vakavaa. Lopun ajan eksytys on se, että ihmiset nostavat itsensä jumaliksi ja tekevät kaikkea sitä, mikä kuuluu elävän Jumalan tehtäviin. He lukevat tuomioita ja jakavat ihmisiä taivas- ja helvettikelpoisiin. Näin he saattavat saada jopa valittuja lankeemukseen. Joku valittu saattaa erota kaidalta tieltä ja harpata sille avaralle tielle, jolla tuomitsijat kulkevat. Näin käy, jos ihminen ei henkilökohtaisen suhteen kautta Jeesukseen VALVO.

Tuomitsijoiden ja varoittajien ero on suuri ja kuilu on syvä heidän välillään. Jeesus ei lupaa tuomita koskaan, mutta usein täällä on joutunut tuomioita lukemaan ja kokemaan. Ihmisiä on sanottu julkisesti eksyttäjiksi. Eniten tuota sanotaan hengellisesti kasvaneista. Uudestisyntyneet ja ihmeitä nähneet Jumalan lapset ovat olleet tuon tuomion alla paljon ja heitä on pilkattu usein rohkeasti. Heitähän pitävät Jeesusta tuntemattomat eksyttäjinä. Ei edes sellaista ihmistä, joka tahallaan eksyttää täälläkin, saa pilkata, ivata ja tuomita, joten jokainen, joka sitä tekee tekee sen itselleen.
        Varoittaminen on kokonaan eri asia. Jumalan Sana sinällään tekee varoitustyönkin, mutta toisinaan Jumala antaa sen profetian lahjalla varustetun tehtäväksi.

• Lähettiläs
        Lähettiläs kirjoitti:

Sinä puhut varoittajista ja varoittamisesta. Minä kerron kirjoituksissani tuomitsijoista, joten me emme puhu samasta asiasta. Paavali varoitti tuossa kirjeessä Timoteusta noista kahdesta henkilöstä, jotka väänsivät evankelimin sanoman kieroon ja käski pysyä heistä erossa. Huomaathan nyt sen, että Paavali käski Timoteuksen pysyä heistä erossa, ei alkaa tekemään heidän tavallaan, vaan pysyä erossa. Jumalan lapsi yhdistyy pahaan, jos alkaa tehdä pahantekijän tavoin. Se on vakavaa. Lopun ajan eksytys on se, että ihmiset nostavat itsensä jumaliksi ja tekevät kaikkea sitä, mikä kuuluu elävän Jumalan tehtäviin. He lukevat tuomioita ja jakavat ihmisiä taivas- ja helvettikelpoisiin. Näin he saattavat saada jopa valittuja lankeemukseen. Joku valittu saattaa erota kaidalta tieltä ja harpata sille avaralle tielle, jolla tuomitsijat kulkevat. Näin käy, jos ihminen ei henkilökohtaisen suhteen kautta Jeesukseen VALVO.

Tuomitsijoiden ja varoittajien ero on suuri ja kuilu on syvä heidän välillään. Jeesus ei lupaa tuomita koskaan, mutta usein täällä on joutunut tuomioita lukemaan ja kokemaan. Ihmisiä on sanottu julkisesti eksyttäjiksi. Eniten tuota sanotaan hengellisesti kasvaneista. Uudestisyntyneet ja ihmeitä nähneet Jumalan lapset ovat olleet tuon tuomion alla paljon ja heitä on pilkattu usein rohkeasti. Heitähän pitävät Jeesusta tuntemattomat eksyttäjinä. Ei edes sellaista ihmistä, joka tahallaan eksyttää täälläkin, saa pilkata, ivata ja tuomita, joten jokainen, joka sitä tekee tekee sen itselleen.
        Varoittaminen on kokonaan eri asia. Jumalan Sana sinällään tekee varoitustyönkin, mutta toisinaan Jumala antaa sen profetian lahjalla varustetun tehtäväksi.

Kenellä on oikeus varoittaa seurakuntalaisia? Luotettavilla seurakunnan jäsenillä. Heillä joilla Jumalan Sana on suussa ja ajatuksissa. Nuo eivät kulje kertomassa eksytyksistä, vaan varoittavat seurakuntansa jäseniä synnistä, väärin käsitetyistä oppirakennelmista ja sellaisesta, jonka Jumalan Sana kirkastaa heille varoituksen aiheeksi.
        Nuo pitäytyvät Jumalan Sanaan, eivätkä koskaan ota Jumalan oikeuksia itselleen, eli eivät tuomitse. Vaikka joutuisivat erottamaan julkisyntiä tekevän uskon toverin yhteydestään, sekin tapahtuu rauhan- ja uskonhengessä ja siinä toivossa, että kun erotettu on ollut saa-tanan rusikoitavana aikansa tuo palaa takaisin seurakuntaan nörtyneenä.
        Varoittaja ei koskaan tuomitse, vaan antaa tuomio-oikeuden Hänelle, kenelle se kuuluu ja näin varoittaja ei pyri omimaan Jumalan valtaa.

• S---A

Olen samaa mieltä, että eksytyksistä on varoitettava. Ja esimerkiksi Herzogin esittämiä vääristymiä oli syytä käsitellä julkisuudessa.

Olen myös samaa mieltä niiden tähän keskusteluun kirjoittaneiden kanssa, joiden mielestä harhaopettajien "paljastamiseen" keskittyvä puhuminen ei ole tervettä.

ENEMMÄN tulee keskittyä siihen, mikä on tie kuin siihen, mikä on oja. Kuten joku täällä totesi, Paavalikaan ei alkanut kirjoittaa pitkiä pätkiä kaikkien harhaopettajien opetuksista. Esimerkiksi ei kirjoittanut pitkään kaikkea sitä, missä Hymeneus ja Filetos ovat erehtyneet. Kirjeen pääsisältö oli ennemminkin siinä, mikä on oikein. Hymeneuksen ja Filetoksen vääristymät eivät saaneet Timoteuskirjeessä muutamaa lukua vaan muutaman jakeen.

Galatalaiskirje on siinä mielessä eri kategoriassa, että se on kirjoitettu harhautuneelle seurakunnalle tai seurakunnille. Siellä evankeliumin kannalta epäterve opetus oli jo saanut valtaansa kokonaisen seurakunnan, joten siksi kirje keskittyi harhan oikaisemiseen.

• Lähettiläs

Tuossa Timoteukselle annetussa ohjeessa ei käsketä Timoteuksen uhrata epäjumalille alkamalla kirjoittaa Hymeneuksen ja Filetoksen opista, vaan käsketään erota tuolaisten oppien julistajista.
        Monet uhraavat koko elämänsä epäjumalan palvelukseen vastustaen selvää ohjetta olla puuttumatta eksyttäjien oppiin. He kertovat eksyttäjistä, mainostavat näiden opetuksia ja syöttävät jopa Israelin kansalaisoikeuteen luvatuille epäjumalan uhrilihaa. Se on vakavampi harha, mitä monikaan osaa täällä tiedostaa. Valittuja pyritään langettamaan Jeesuksen vastaisuuteen. Jeesus ei koskaan tuominnut, ei julistanut väärien jumalien oppia, mutta tuota eivät kaikki tunnusta.
        Jeesus julisti eksyneimmällekin totuutta ja muistutti lain voimassa olemisesta. Hän söi ja joi syntisten kanssa ja siitä Häntä jatkuvasti tuomittiin.

Tunnetko Herzogin? Minä en tunne, joten en anna mitään arvioita. Tiedätkö onko hänellä laki voimassa ja saarnaako hän Jumalan Sanaa?
        Sitä ihmettelen suuresti, että miten ihmisillä on aikaa tutkia toisen isännän palvelijoita. Jokainen joko seisoo tai kaatuu oman isäntänsä edessä. Meidän ei tule puuttua sellaiseen, mihin ei puuttua pidä. Meidän tulee julistaa ilosanomaa sille kaikkein syvimpään rotkoon joutuneelle.
        Olen nähnyt lukemattomien syyttävän ja soimaavan Jumalan lapsia eksyttäjiksi. He kuuluvat noihin eksytysten hakijoihin, joille Jumalan Sana on vieras.

• Niin lopunajasta on Raamatussa varoituksia mistä käsketään varoittaa . Ja jos ei ole lopunaika niin ei tarvi. Päättä nyt onko lopunaika? jos on lopunaika on runsaasti vääriä opettajia ja profeettat liikkeellä myös villitseviä henkiä koska lopun aika kylmenee ja ei ole Rakkautta totuuteen.

• Lähettiläs

Käsketäänkö Raamatussa varoittaa, vai VALVOA?
        Harhaoppista tulee varoittaa pari kertaa, mutta ei jäädä julistamaan tuon opetuksia, eikä vainoamaan tuota. Valvomiseen senkin sijaan kehoitetaan, jotta harhaopit eivät saisi meitä pauloihinsa.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.
        Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja jäävät syintisiksi jos heidän eteensä kuvataan vain harhaoppeja, joilla saadaan heidät kääntymään Jeesuksesta pois.
        Jeesus on uskon alkaja ja täyttäjä ja Häneen meidän silmämme tulee katsoa, ei harhaoppeihin.

Kirje Titukselle 3

1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
        2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
        8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

• totuusontämän
        Lähettiläs kirjoitti:

Käsketäänkö Raamatussa varoittaa, vai VALVOA?
        Harhaoppista tulee varoittaa pari kertaa, mutta ei jäädä julistamaan tuon opetuksia, eikä vainoamaan tuota. Valvomiseen senkin sijaan kehoitetaan, jotta harhaopit eivät saisi meitä pauloihinsa.
        Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja jäävät syintisiksi jos heidän eteensä kuvataan vain harhaoppeja, joilla saadaan heidät kääntymään Jeesuksesta pois.
        Jeesus on uskon alkaja ja täyttäjä ja Häneen meidän silmämme tulee katsoa, ei harhaoppeihin.

Kirje Titukselle 3

1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
        2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
        8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

Pyhä Raamattu käskee saarnata ja tuoda esiin millaisen aikaan ollaan tultu. Ja varoittaa.
        2. Tim. 4:2

saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

• totuusontämänmyös

On hyvä tutkia ja keskustella missä nä eksyneitä on mennyt väärin ja missä mättää ja miten he eksyttävät toisiaan. Ei ole kielletty tutkia ja pohtia vaikka yritetään saada pelko tähän suuntaan.

• Lähettiläs
        totuusontämän kirjoitti:

Pyhä Raamattu käskee saarnata ja tuoda esiin millaisen aikaan ollaan tultu. Ja varoittaa.

saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

Ketä pitää varoittaa? Annetaanko varoitukset uskoville, eli seurakunnan sisällä olijoille? Vai mennäänkö nuo varoitukset antamaan ulkopuolella oleville?
        Jeesus käskee meidän jokaisen valvoa ja kertoo sen valvomisen kautta ihmisen kykenevän opastamaan muitakin, antamaan nuhteita ja kehoituksia. Nuo muut ovat kutsuttuja, eivä uskosta osattomia. Ei meidän totisesti saa tuomita, ei sisäpuolella olijoita, eikä varsinkaan ulkopuolella olevia. Jeesus, vaikka oli Jumalan ainoa Poika, mutta riisuutunut tähtemme valtaoikeuksistaan, ei ottanut koskaan oikeudekseen tuomita. Hän kertoi, että se Sana jonka Hän on puhunut, tuomitsee heidät, jotka katsovat Hänet ylen.

Sekoitatteko te nyt tuomitsemisen ja varoittamisen? Seurakunnan sisällä olijoita nuhdellaan, varoitetaan ja opastetaan oikeaan, se on Jumalan käsky.

Mitä mieltä te olette siitä, että ihmisillä on pitkiä listoja, joissa on ihmisten nimet ja noita ihmisiä he väittävät eksyttäjiksi ja heistä varoittavat? Julkaisevat listoja tuntematta henkilökohtaisesti nimeämiään. Ottavat toisiltaan listaan nimejä ja näin lista on kohta loputon.

Jos opissa on sekaannusta seurakuntalaisilla, niin siitä tulee varoittaa jotta oppi oikeaisi, mutta ikinä ei kenenkään Jumalan lapsen tule julkisesti häpäistä väärin opin käsittänyttä. Eksyttäjiä tulee seurakuntaan ja jos yksi sellainen voi saastuttaa koko seurakunnan, mutta kukaan ei eksy eksyttäjän mukaan, jos tuntee Jumalan Sanan ja valvoo. Eksyttäjä ei viihdy valaistussa seurakunnassa, vaan lähtee kohta pois vihaa ja kiukkua kiehuen. Jumalan Sanalla on sellainen voima, että se särkee kaikki väärät rakennelmat. Ihminen on kykenemätön tekemään tuota tehtävää ja siksi Sanan tulee olla suussa ja mielessä ja kaikkialla missä Jumalan lapset kulkevat.

• Lähettiläs
        totuusontämänmyös kirjoitti:

On hyvä tutkia ja keskustella missä nä eksyneitä on mennyt väärin ja missä mättää ja miten he eksyttävät toisiaan. Ei ole kielletty tutkia ja pohtia vaikka yritetään saada pelko tähän suuntaan.

totuusontämämyös, onko oikein, että ihmisen perässä kuljetaan vuosikausia syyttäen tuota eksyttäjäksi? Kerrotaan Jumalan ilmoittaneen tuosta ihmisestä sellaista, joka on täysin valheellista. Onko oikein, että otetaan milloin kukakin hampaisiin ja pyritään mustamaalaamaan ja halventamaan ja muuttamaan kaikki mitä nuo kirjoittaa? Tälläistä tapahtuu tällä palstalla! Onko se varoitusta, tuomitsemista, vai mitä sanoisit tuollaisen olevan?
        Käskeekö Jumalan Sana noin toimimaan? Näytä Sanasta se käsky, jossa Jeesus käskee tuota tehdä.

• PysytäänAsiassa
        Lähettiläs kirjoitti:

totuusontämämyös, onko oikein, että ihmisen perässä kuljetaan vuosikausia syyttäen tuota eksyttäjäksi? Kerrotaan Jumalan ilmoittaneen tuosta ihmisestä sellaista, joka on täysin valheellista. Onko oikein, että otetaan milloin kukakin hampaisiin ja pyritään mustamaalaamaan ja halventamaan ja muuttamaan kaikki mitä nuo kirjoittaa? Tälläistä tapahtuu tällä palstalla! Onko se varoitusta, tuomitsemista, vai mitä sanoisit tuollaisen olevan?
        Käskeekö Jumalan Sana noin toimimaan? Näytä Sanasta se käsky, jossa Jeesus käskee tuota tehdä.

Jeesus oli kovin jyrkkä pahantekijöille,varsinkin juutalaisille synagoogan
        johtajille,kutsuen heitä murhaajiksi,jotka tappoivat profeettansa,ei siinä
        hienotunteisuudella ollut sijaa.Vaikka Jumala on rakkaus,on hän myöskin
        peloittava vihollinen tahallisille synnin-tekijöille,aiheuttaen heille tuhon.

• Lähettiläs
        PysytäänAsiassa kirjoitti:

Jeesus oli kovin jyrkkä pahantekijöille,varsinkin juutalaisille synagoogan
        johtajille,kutsuen heitä murhaajiksi,jotka tappoivat profeettansa,ei siinä
        hienotunteisuudella ollut sijaa.Vaikka Jumala on rakkaus,on hän myöskin
        peloittava vihollinen tahallisille synnin-tekijöille,aiheuttaen heille tuhon.

Aivan, Jumala on todella kiivas Jumala ja Hän kostaa pahantekijöille, jotka eivät tee oikealla ajalla parannusta. Nuo juutalaiset vihasivat profeettoja ja tappoivat heitä, kuten tapahtuu tänäkin päivänä ja noista Jeesus kertoi kansalle ja opetuslapsilleen. Jeesus ei käskenyt kansan, tai opetuslastensa alkaa vainomaan heitä, vaan varoitti heistä ja varoitti juutalaisista ja muista, jotka jäivät fariseuksien tasolle opissaan. Jumala on kiivas Jumala, eikä salli omiaan häväistä, pilkata ja tappaa ilman, että eivätkö nuo maksa siitä.
        Jeesus puhui juutalaisille tuoden heidän tekonsa heidän eteensä, samoin kuin Hän puhuu kaikille ihmisille tuoden laittomien eteen lain ja laissa elävien eteen Itsensä, jossa ei syntiä ole.
        Jeesus ei antanut ihmisten tehtäväksi tuomioita julistaa ja Hän kertoi, että ei Hänkään tuomitse, mutta jos HÄN TUOMITSEE ON TUOMIO OIKEA.
        Ihmisille Hän antoi tehtäväksi julistaa ilosanomaa ja kertoa siitä Tiestä joka johtaa Hänen luokseen rauhaan, iloon ja turvaan.
        Kuuntele mitä ohjeita Hän sinulle antaa.
        Hän käskee sinun siunata vihollisia, rakastaa noita ja pyrkiä kaikessa elämään sopuisaa elämää.
        Totisesti meidän tehtävämme ei ole tuomioita julistaa, vaan tehtävämme on puhua totuutta rauhan ja sävyisyyden hengessä. Jumalan Sana tuomitsee ja se on niin selkeästi Raamatussa ilmoitettu, että täytyy olla jo aivan sokea, jos ei sitä näe.

• JustiinsaNäin
        totuusontämänmyös kirjoitti:

Aamen! Asia on juurikin näin!

• JustiinsaNäin
        totuusontämän kirjoitti:

Aamen! Kiitos tästä tärkeästä pointista!

• sisinmaja

Kun Johanneksen Ilmestyskirjan 2 luvussa puhutaan näin:

1 "Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä:
      2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;
      3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.
      4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
      5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
      6 Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.

Herran neuvot ovat nytkin voimassa, niitä on syytä tarkata, koska ne koskevat myös tätä aikaa, ei vain mennyttä. Efeson seurakunnan enkelille Herra neuvoo, että Hän työntää seurakunnan eli yhden seitsemästä lampun jalasta pois paikaltaan, elleivät he tee parannusta. Seurakunnan tehtävä on valvoa tekemisiään Herran edessä. Jos seurakunta hylkää ensirakkautensa, puhtaan ensiopetuksen ja lähtee noudattamaan villitsijäin oppeja, niin Herra työntää sen paikoiltaan pois. Seurakunnan keskellä olevia valheopettajia ei tarvitse sietää. Herra lakkaa vuodattamasta omaa puhdasta öljynkultaa sen seurakunnan ylle, joka Hänen Sanastaan poikkeaa!

• Siunausta

Aamen! Todella hyvän Raamatun kohdan toit esiin! Ehkäpä Pyhän Hengen avustuksella! Siunausta!

• Vaatimatonuskova

Eipä näistä keskusteluista ole ollut hiventäkään hyötyä kenellekkään,tähän asti.Maapallolla ei ole yhtäkään totuudellista Jeesuksen seuraajaa,kaikki
      rypevät synneissään,uskon-suuntauksesta huolimatta.Raamatun käännöksien
      tahalliset väärennykset ovat jo nyt harhauttaneet sadat miljoonat ihmiset
      "Saatanan tukijoiksi".Kolminaisuusoppi,sielun kuolemattomuus,helvetti
      ikuisena kidutuspaikkana,sekä kirkollisten automaattinen lento taivaisiin
      ilman kirjojen aukaisua,sekä "ARMAGEDONIN"mitätöiminen.Nöyrät "perivät
      maan",mutta sitä ei kukaan pappi ota huomioon,vaan harhauttavat
      seurakuntalaisensa "taivas-toiveisina",mikä on naurettava teoria.Ilmestyskirja
      esittää tarkasti keitä sinne taivaan hallitukseen kutsutaan,(ostetaan maasta)?
      Vaikka en ole kristillisyyden vaatimusten arvoinen,silti ymmärrän asiat
      totuudellisesti.Raukat,käyttäkää aivojanne,se on luvallista.

• TälläistäNäkemystäOn

Oletko ollut paljon tekemisissä Jehovan todistajien kanssa? Vaikuttaa, että uskot moniin heidän oppeihinsa. Uskotko kuten he, että Jeesus ei ole Jumala vaan enkeli Mikael? Sille ei ole kyllä mitään oikeita raamatullisia perusteita. J.todistajien Raamatun käännökset ovat vääristeltyjä ja tehty tukemaan heidän omia oppirakennelmiaan.

Annat kuvan, ettei kristikunnassa opeteta sitä, että nöyrät perivät maan. Itseasiassa asia ei ole näin. Moni korostaa taivasta, mutta myös maan perimisestä opetetaan.

Lainaan kristittyä eräästä keskustelusta aiheesta.

"Itseasiassa klassinen kristinusko opettaa jo uskontunnustuksissa, että me kristityt uskomme RUUMIIN YLÖSNOUSEMUKSEEN. Tästä jt-lahko ei todellakaan halua puhua. Klassinen kristinusko ei opeta, että ihmiskunnan lopullinen päämäärä on olla jotain henkiolentoja ilman ruumista jossain pilvien reunalla, EI!

Sen sijaan klassisen kristinuskon perusopetuksiin kuuluu, että lopulta pelastuvat ihmiset saavat ylösnousemuksessa KIRKASTETUN RUUMIIN sen tapaisen, jossa Jeesus liikkui ja toimi ylösnousemuksensa jälkeen opetuslapsiaan tavatessaan. Kyseessä on ihan oikea ruumis, mutta kirkastetussa tilassa uudessa paremmassa ruumiissa ihmisilläkin on uusia kykyjä ja toimintamahdollisuuksia. Aika tulee sitten näyttämään mitä.

Taivas taas ei kristikunnan opetuksen mukaan ole mikään kirjaimellinen tietty paikka vaan tila, jossa ihminen voi olla suorassa yhteydessä Jumalaan. Taivas on tavallaan kuin uusi ulottuvuus, mutta se, että ylösnoussut ihminen pääsee taivastilaan, tilaan/ulottuvuuteen, jossa voi ola Jumalaan yhteydessä suoraan, ei estä maan päällä elämistä ja toimimista. Kuten Ilmestyskirjassa opetetaan 21.luvussa Jumalan teltta laskeutuu ihmisten luokse maan päälle ja silloin taivas ja maa yhtyvät. Maan päällä asuessaan voi olla samalla taivaassa, yhteydessä Jumalaan.

Tämä on syvällinen asia ja monet jopa kristikunnan itsensä paimenet maalikoista puhumattakaan vetävät helposti mutkat suoriksi ja puhuvat pääasiassa vain taivaasta tarkentamatta mitä kaikkea siihen sisältyy.

David Pawson kirjoittaa paljon tästä taivaan ja maan yhtymisestä ja pahoittelee sitä, että maanpäällisestä paratiisista puhuminen on kirkoissa jätetty liiaksi pois ja tästä hyötyvät esim J.todistajat, jotka levittävät valhetta, että kristikunta ei muka usko maan päälliseen paratiisiin."

"
        https://www.youtube.com/watch?v=26VxzbMmjAE

Yllä olevassa linkissä kristikunnan kristittyjen opetusta siitä, miten tulevaisuudessa pelastuvat ihmiset elävät maan päällä ja samalla taivaassa.

"Raamatun mukaan Saatana pyrkii pääsemään taivaaseen. Syntiinlangennut ihminen on Baabelin tornista alkaen jakanut tämän pyrkimyksen hänen kanssaan. Sen sijaan Raamatun Jumala tahtoo tulla alas ihmisen luo ja elää ihmisen kanssa maan päällä.

Kuningaskunnan paluu -ohjelmasarjan kertomus alkaa kolmentuhannen vuoden takaa, ja sen edetessä Vanhan ja myös Uuden Testamentin kirjoitukset alkavat löytää paikkansa. Ohjelmasarjassa selviää, minkä kuningaskunnan tuloa Jeesus opetti Isä meidän -rukouksessa rukoilemaan."

"On myös tärkeää tajuta, että Jehovan todistajat eivät tiedä (tai porukan johto ei halua alamaistensa tietävän) sitä, että kristilliset kirkot opettavat, että kuoleman jälkeen ihmiset menevät ns välitilaan (haades) ja vasta sitten myöhemmin, kun Jeesus saapuu Tuomarin ominaisuudessa, kuolleetkin saavat ylösnousemuksessa UUDEN RUUMIIN ja elävät ihan ruumiillisina ihmisinä sitten. Uskontunnustuksessakin puhutaan tosiaan RUUMIIN YLÖSNOUSEMUKSESTA:

Tällä hetkellä Jeesuksen seuraajatkaan eivät ole vielä saaneet ylösnousemusta ja uutta kirkastettua (entistä parempaa) liharuumista.He odottavat ns Abrahamin helmassa tuota ylösnousemusta ja tulevaa elämää ruumiillisina ihmisinä maan päällä, tilassa, jolloin taivas on laskeutunut maan päälle ja Jumala asuu kanssamme kuten Ilmestyskirja opettaa."

"Mitä Jeesuksen seuraajille, uskoville ihmisille tapahtuu kuoleman jälkeen:

" Uskoville kuoleman jälkeinen olotila on muuttamista pois ruumiista kotiin Herran luokse (2. Kor. 5:6-8; Fil. 1:23). Toisaalta tietyt raamatunkohdat (1. Kor. 15:50-54; 1. Tess. 4:13-17) kuvailevat, kuinka uskovat nousevat kuolleista ja saavat kirkastetun kehon. Jos uskovat menevät Kristuksen luokse välittömästi kuoleman jälkeen, mikä tarkoitus on silloin ylösnousemuksella? Onkin ilmeistä, että uskovan sielu/henki siirtyy heti Kristuksen tykö ja fyysinen keho pysyy haudassa. Uskovien ylösnousemuksessa fyysinen keho nousee ylös ja se kirkastetaan. Sen jälkeen se liittyy sieluun/henkeen. Tämä uudistettu ja kirkastettu keho-sielu-henki on uskovan maja iankaikkisesti uudessa taivaassa ja uudessa maassa (Ilm. 21-22)."

http://www.gotquestions.org/Suomi/tapahtuu-kuoleman-jalkeen.html

"

• TälläistäNäkemystäOn
        TälläistäNäkemystäOn kirjoitti:

Oletko ollut paljon tekemisissä Jehovan todistajien kanssa? Vaikuttaa, että uskot moniin heidän oppeihinsa. Uskotko kuten he, että Jeesus ei ole Jumala vaan enkeli Mikael? Sille ei ole kyllä mitään oikeita raamatullisia perusteita. J.todistajien Raamatun käännökset ovat vääristeltyjä ja tehty tukemaan heidän omia oppirakennelmiaan.

Annat kuvan, ettei kristikunnassa opeteta sitä, että nöyrät perivät maan. Itseasiassa asia ei ole näin. Moni korostaa taivasta, mutta myös maan perimisestä opetetaan.

Lainaan kristittyä eräästä keskustelusta aiheesta.

"Itseasiassa klassinen kristinusko opettaa jo uskontunnustuksissa, että me kristityt uskomme RUUMIIN YLÖSNOUSEMUKSEEN. Tästä jt-lahko ei todellakaan halua puhua. Klassinen kristinusko ei opeta, että ihmiskunnan lopullinen päämäärä on olla jotain henkiolentoja ilman ruumista jossain pilvien reunalla, EI!

Sen sijaan klassisen kristinuskon perusopetuksiin kuuluu, että lopulta pelastuvat ihmiset saavat ylösnousemuksessa KIRKASTETUN RUUMIIN sen tapaisen, jossa Jeesus liikkui ja toimi ylösnousemuksensa jälkeen opetuslapsiaan tavatessaan. Kyseessä on ihan oikea ruumis, mutta kirkastetussa tilassa uudessa paremmassa ruumiissa ihmisilläkin on uusia kykyjä ja toimintamahdollisuuksia. Aika tulee sitten näyttämään mitä.

Taivas taas ei kristikunnan opetuksen mukaan ole mikään kirjaimellinen tietty paikka vaan tila, jossa ihminen voi olla suorassa yhteydessä Jumalaan. Taivas on tavallaan kuin uusi ulottuvuus, mutta se, että ylösnoussut ihminen pääsee taivastilaan, tilaan/ulottuvuuteen, jossa voi ola Jumalaan yhteydessä suoraan, ei estä maan päällä elämistä ja toimimista. Kuten Ilmestyskirjassa opetetaan 21.luvussa Jumalan teltta laskeutuu ihmisten luokse maan päälle ja silloin taivas ja maa yhtyvät. Maan päällä asuessaan voi olla samalla taivaassa, yhteydessä Jumalaan.

Tämä on syvällinen asia ja monet jopa kristikunnan itsensä paimenet maalikoista puhumattakaan vetävät helposti mutkat suoriksi ja puhuvat pääasiassa vain taivaasta tarkentamatta mitä kaikkea siihen sisältyy.

David Pawson kirjoittaa paljon tästä taivaan ja maan yhtymisestä ja pahoittelee sitä, että maanpäällisestä paratiisista puhuminen on kirkoissa jätetty liiaksi pois ja tästä hyötyvät esim J.todistajat, jotka levittävät valhetta, että kristikunta ei muka usko maan päälliseen paratiisiin."

"
        https://www.youtube.com/watch?v=26VxzbMmjAE

Yllä olevassa linkissä kristikunnan kristittyjen opetusta siitä, miten tulevaisuudessa pelastuvat ihmiset elävät maan päällä ja samalla taivaassa.

"Raamatun mukaan Saatana pyrkii pääsemään taivaaseen. Syntiinlangennut ihminen on Baabelin tornista alkaen jakanut tämän pyrkimyksen hänen kanssaan. Sen sijaan Raamatun Jumala tahtoo tulla alas ihmisen luo ja elää ihmisen kanssa maan päällä.

Kuningaskunnan paluu -ohjelmasarjan kertomus alkaa kolmentuhannen vuoden takaa, ja sen edetessä Vanhan ja myös Uuden Testamentin kirjoitukset alkavat löytää paikkansa. Ohjelmasarjassa selviää, minkä kuningaskunnan tuloa Jeesus opetti Isä meidän -rukouksessa rukoilemaan."

"On myös tärkeää tajuta, että Jehovan todistajat eivät tiedä (tai porukan johto ei halua alamaistensa tietävän) sitä, että kristilliset kirkot opettavat, että kuoleman jälkeen ihmiset menevät ns välitilaan (haades) ja vasta sitten myöhemmin, kun Jeesus saapuu Tuomarin ominaisuudessa, kuolleetkin saavat ylösnousemuksessa UUDEN RUUMIIN ja elävät ihan ruumiillisina ihmisinä sitten. Uskontunnustuksessakin puhutaan tosiaan RUUMIIN YLÖSNOUSEMUKSESTA:

Tällä hetkellä Jeesuksen seuraajatkaan eivät ole vielä saaneet ylösnousemusta ja uutta kirkastettua (entistä parempaa) liharuumista.He odottavat ns Abrahamin helmassa tuota ylösnousemusta ja tulevaa elämää ruumiillisina ihmisinä maan päällä, tilassa, jolloin taivas on laskeutunut maan päälle ja Jumala asuu kanssamme kuten Ilmestyskirja opettaa."

"Mitä Jeesuksen seuraajille, uskoville ihmisille tapahtuu kuoleman jälkeen:

" Uskoville kuoleman jälkeinen olotila on muuttamista pois ruumiista kotiin Herran luokse (2. Kor. 5:6-8; Fil. 1:23). Toisaalta tietyt raamatunkohdat (1. Kor. 15:50-54; 1. Tess. 4:13-17) kuvailevat, kuinka uskovat nousevat kuolleista ja saavat kirkastetun kehon. Jos uskovat menevät Kristuksen luokse välittömästi kuoleman jälkeen, mikä tarkoitus on silloin ylösnousemuksella? Onkin ilmeistä, että uskovan sielu/henki siirtyy heti Kristuksen tykö ja fyysinen keho pysyy haudassa. Uskovien ylösnousemuksessa fyysinen keho nousee ylös ja se kirkastetaan. Sen jälkeen se liittyy sieluun/henkeen. Tämä uudistettu ja kirkastettu keho-sielu-henki on uskovan maja iankaikkisesti uudessa taivaassa ja uudessa maassa (Ilm. 21-22)."

http://www.gotquestions.org/Suomi/tapahtuu-kuoleman-jalkeen.html

"

jatkoa...

"Tämä on se ajatus kuoleman jälkeen tapahtuvista asioista, jota suurin osa kristillisistä kirkkokunnista virallisesti opettaa.

Kristikunnan kirkkokuntiin kuuluu kuitenkin miljoonia ihmisiä ja monilla heistä on näistä asioista epätarkka kuva ja moni vetää mutkat suoriksi ja puhuu vain siitä, että lopulta kuoltuaan pääsee taivaaseen. Eipä siis ihme, jos esim Jehovan todistajat voivat tarkoitushakuisesti helposti maalailla vääristyneen kuvan kristikunnan kirkkojen opetuksista.

Toisaalta on hyvä muistaa, että kristikuntaan kuuluu lukuisia eri kirkkokuntia ja käsityksissä on jonkun verran variaatioita.

Syvällisemmin Raamattuun ja kristillisyyteen perehtyneet tietävät, että tuo ylläoleva opetus on yleisin kristillinen käsitys tapahtumista kuoleman jälkeen.

Kristikunnassa ei opeteta, että vain oman kirkkokunnan jäsenet voivat pelastua, vaan ajatellaan ,että Jeesuksen tosi seuraajia voi olla monissa eri kirkkokunnissa. Yleisesti hyväksytyt uskontunnustukset kertovat uskon ydinkysymykset kristikunnan ajattelun mukaan. Kaikkea ei tarvitsekaan tietää, eikä kaikesta voi olla varma."

• TälläistäNäkemystäOn
        TälläistäNäkemystäOn kirjoitti:

jatkoa...

"Tämä on se ajatus kuoleman jälkeen tapahtuvista asioista, jota suurin osa kristillisistä kirkkokunnista virallisesti opettaa.

Kristikunnan kirkkokuntiin kuuluu kuitenkin miljoonia ihmisiä ja monilla heistä on näistä asioista epätarkka kuva ja moni vetää mutkat suoriksi ja puhuu vain siitä, että lopulta kuoltuaan pääsee taivaaseen. Eipä siis ihme, jos esim Jehovan todistajat voivat tarkoitushakuisesti helposti maalailla vääristyneen kuvan kristikunnan kirkkojen opetuksista.

Toisaalta on hyvä muistaa, että kristikuntaan kuuluu lukuisia eri kirkkokuntia ja käsityksissä on jonkun verran variaatioita.

Syvällisemmin Raamattuun ja kristillisyyteen perehtyneet tietävät, että tuo ylläoleva opetus on yleisin kristillinen käsitys tapahtumista kuoleman jälkeen.

Kristikunnassa ei opeteta, että vain oman kirkkokunnan jäsenet voivat pelastua, vaan ajatellaan ,että Jeesuksen tosi seuraajia voi olla monissa eri kirkkokunnissa. Yleisesti hyväksytyt uskontunnustukset kertovat uskon ydinkysymykset kristikunnan ajattelun mukaan. Kaikkea ei tarvitsekaan tietää, eikä kaikesta voi olla varma."

"
        http://lindell.netmission.fi/sielu.htm

Tuolla on kiintoisaa pohdintaa kuoleman jälkeisestä tilanteesta.

Vielä yksi lainaus:

"MITÄ ON RUUMIIN YLÖSNOUSEMUS

’Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."

- "haudoissa ovat"; ylösnousemus koskee siis fyysistä ruumista

- ruumis on voitu hävittää vaikka atomeiksi – silti "Jumalaa on tuova esiin poisnukkuneet", siis ylösnousemuksessa ihmisen kolminaisuuspersoona, henki, sieluja ruumis, kootaan jälleen yhdeksi persoonaksi tuomiota ja palkanmaksua ja ikuista olotilaansa varten. IHMISEN LOPULLINEN OLOTILA ON SIIS HENKIRUUMIILLINEN - ei pelkästään "henkinen" tai "hengellinen", kuten kreikkalaisessa dualismissa ja muussa pakanallisessa filosofiassa opetetaan. "

• TälläistäNäkemystäOn

C. MITÄ ON KUOLEMAN JÄLKEEN, VÄLITILA

Välitilalla tarkoitetaan siis olotilaa, jossa ihminen viettää aikaansa fyysisen kuolemansa ja ruumiin ylösnousemustapahtuman välillä. Välitilaa kutsutaan Raamatussa tuonelaksi (VT:ssa ’sheol’, UT:ssa "hades") tai uskovien kyseessä ollessa paratiisiksi eli kolmanneksi taivaaksi. (2 Kor. 12:2-4).

Väärät käsitykset sielun nukkumisesta tai tiedottomuudesta

Uni tai tajuttomuus ovat ilmiöitä, jotka kuuluvat biologiseen, ruumiilliseen olomuotoomme, ts. johtuvat sielun kytkemisestä ruumiintoimintoihimme. Puhuessaan "kuolemaan nukkumisesta’ Raamattu tarkoittaa aina ruumista, joka "lepää" ylösnousemuksen päivään saakka. Mm. adventistit ja Jehovantodistajat ovat virheellisesti omaksuneet opin sielun unitilasta ruumiin menettämisen jälkeen.

Sielu kuitenkin jatkaa tietoista olemassaoloaan ruumiista eroamisen jälkeen, ks. Job 19:26; Jes. 14:9: Hes. 32:21; Luuk. 16:19-; Fil. 1:23; Ilm. 6:9-11.

1. Välitila VT:ssa

VT puhuu vain tuonelasta (sheol). VT:ssa ilmoitusta iankaikkisesta elämästä ei yleensäkään tunnettu kuin välähdyksenomaisesti. "Pelastus" tarkoitti yleensä pelastumista ruumiillisesta kuolemasta ja hädästä. Siksi VT:ssa ei puhuta erityisestä erotuksesta hurskaiden ja jumalattomien välillä tuonelassa. "Sheolissa" ei tunnettu uuden elämän toivoa, siellä ei ollut jumalasuhdetta - olemassaolo oli varjomaista (Saarn. 9:10; Ps. 6:6; 88:11-13). Kuitenkin tiedettiin se, että tuonelassa ollaan tietoisessa olotilassa, ks Jes. 14:9, 10.

Hurskaiden pelastustoivo VT:ssa suuntautui odottamaan pelastusta kokonaan pois tuonelasta, (Ps.16:10-, Hoos. 14:14).

"Tässä näemme Jumalan kasvatusta. Vanhassa testamentissa ei toivoa suunnata niinkään paljon ajattelemaan sielun olemassa oloa kuoleman jälkeen, kuin toivomaan kuoleman voittamista. Myöhempi profeetallinen ilmoitus osoittaa, että tämä kuoleman ja tuonelan voittaminen tapahtuu ylösnousemisessa ... Jes. 26:19.’
        (0. Hallesby).

Sielun autuasta olotilaa, johon kristitty pääsee heti kuoleman jälkeen, ei vielä VT:n ilmoituksessa siis tunnettu.

2. Välitila UT.-ssa

Maailmaan tullessaan Kristus toi: 1. uuden käsityksen tuonelasta ja 2. muutoksen itse tuonelaan.

Jeesuksen opetus välitilasta: Rikas mies ja Lasarus

Luuk.16:19-31

- "vahvistettu juopa" uskovan ja jumalattoman välillä

- silti yhteys kommunikoida keskenään

- olotila ('tuska" tai "lohdutus’) riippuu tavasta, jolla ajallinen elämä on vietetty

- uskovat saavat lohdutusta

- jumalaton "näki’, ’huusi", koki "tuskaa"

- jumalaton tunsi tuskaa myös pelastumattomista omaisistaan, siis oli jatkuvasti järjellisesti tietoinen elämästä ja sen totuuksista.

Kristus astui itsekin alas tuonelaan (Room. 10:7; Ef 4:8,9; 1. Piet. 3:19). Ristinkuolemallaan Hän kukisti perkeleen, jolla oli kuolema vallassaan (Hebr. 2:14) ja nyt yksin Kristuksella on ’kuoleman ja tuonelan avaimet" (Ilm. 1:18) so. suvereeni hallintavalta näillä alueilla.

Kristuksen astuttua kuoleman valtakuntaan välitila lakkasi merkitsemästä uskovalle entisen kaltaista tuonelassa oloa (Ef. 4:8; Hebr. 11:39-40) ja muuttui autuaaksi olotilaksi Herran yhteydessä taivaassa eli "paratiisissa ".

UT.n opetus uskovan kuolemanjälkeisestä tilasta nyt:

- Kuolemanjälkeinen olotila on UT:n uskovalle "kolmas taivas" (2. Kor. 12:2). Nimitys "taivas" kuvastaa tässä yhteydessä Jumalan asuinsijaa ’ylhäällä’, erotukseksi
        entisestä tuonelasta, joka oli alhaalla ("Isä meidän, joka olet taivaassa..."). Nimitys ’kolmas taivas’ on myös erotukseksi ensimmäisestä ja toisesta taivaasta eli pilvitaivaasta ja avaruuden tähtitaivaasta, jotka molemmat ovat tätä luomakuntaa.

- Kuoleman jälkeinen olotila on uskovalle "paratiisi’ (2. Kor. 12:4). Nimitys johtuu siitä, että myös alkuperäinen maanpäällinen paratiisi oli ihmistä varten valmistettu ainoa täydellinen ja turmeltumaton paikka ja siellä oli elävä yhteys Jumalaan (1 Moos. 3:8).

- Kuolemanjälkeinen olotila on uskovalle paikka, jossa hän heti kuolemansa päivänä saa olla Jeesuksen kanssa paratiisissa (Luuk. 23:43).

- Kuolemanjälkeinen olotila on uskovalle paikka, jossa uskova on ’kotona Herran luona’ (2. Kor. 5:8).

- Kuolemanjälkeinen olotila on uskovalle paikka, jossa kuullaan "sanattomia sanoja’(2. Kor. 12:4).

- Kuolemanjälkeinen olotila on uskovalle paikka, jossa käyminen oli Paavalille ’erinomainen ilmestys’ (2. Kor. 12:7).

- Kuolemanjälkeinen olotila on uskovalle paikka, jossa "Kristuksen kanssa oleminen" on "monin verroin parempaa kuin elämä Jumalan yhteydessä maan päällä’. (Fil. 1:23).

- Kuolemanjälkeinen olotila on paikka, jossa sielut keskustelevat Jumalan kanssa tuomioista Ilm. 6:9-11).

- Kuolemanjälkeinen olotila on uskovalle paikka, jossa sielu voidaan pukea ja vaatettaa ylösnousemusta odoteltaessa (Ilm. 6:9-11; 2. Kor.5:1-8).

Mikään Raamatun asiaa koskevista opetuksista ei sovellu näkemykseen sielun ’unitilasta’ tai sen tyhjiin häviämisestä kuoleman jälkeen."

• Löytyypi

"Raamattu osoittaa, että jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään

häpeää ja kauhistusta (Dan 12:2), tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11), ahdistusta (2 Tess 1:6-9), iankaikkista vaivaa (Ilm 20:10), itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12;13:42)."

Kyllä helvetti on ihan raamatullinen opetus.

• RaamatunOppilas

On väsyttävää lukea "HERRA,HERRA.HERRA" toistoa teiltä tekopyhiltä uskovilta.Jeesus tuli maan päälle KIRKASTAMAAN ISÄNSÄ NIMEN !Te ette
      edes tiedä JUMALAN nimeä.Pelkkä HERRA ei ole riittävä ilmaisu,herroja on
      monenlaisia,mutta vain yksi YAHWE-JUMALA,Kreikaksi JEHOVA ! Eikä minulla
      ole mitään yhtäläisyyttä Jehovan todistajiin,että ei kannata vetää sitä esiin.

• rakkausjeesukseen

1Piet.1:7 Että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi JEESUKSEN KRISTUKSEN ilmestyessä.
      8. Häntä te RAKASTATTE, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla.
      9. Sillä te saavutatte USKON PÄÄMÄÄRÄN, SIELUJEN PELASTUKSEN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe