Montako rosvoa kohtaat kasvokkain päivittäin?

enmilläänkeksi

Montako LÖÖPEISSÄ?
Pahaa paisutellaan tiedotusvälineissä!
Jos ottaisin randomina jututettavikseni ihmisiä, niin hyvä tuuri olisi, jos yhden pahan tapaisin.
Ei kukaan juoni pahojaan omaisuuteni ja pääni menoksi, vaikka siltä alkaa tuntua, kun lehtiä lukee ja uutisia seuraa. Leppoisia mukavia veikkoja ovat kaduilla kulkijat. Arkisia asioita funtsivat, ruokaa ostelevat. Eivät aio minua ryöstää, eivät ottaisi, vaikka tyrkyttäisin seteleitäni. Vaarattomia silmiin katsovia rehellisiä, tylsähköjä.

65

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siihen kuitenkin joutuu varautumaan, että se rosvo paikalle sattuu.
      Päivällä huoltelin kaivuria, lähdin siinä hakemaan kylältä varaosia.Kyllä minä kaasupullon, hitsivehkeet ja kalliimmat avaimet näkösuojaan vein, vaikka melkei sadan prosentin todennäköisyys, ettei kukaan sillä aikaa käy.
      On tässä käyty, ja vietykin. Oli minulla silloin tuuria, kun veivät roskiinmenevää tavaraa.

      • Rosmoille-omaansa

        Elikkä kun tahtoo eroon kaatopaikalle menevästä roinasta, se kannattaa jättää näkyvälle paikalle silleen hieman salaperäisen ja houkuttelevan näköisesti? Esimerkiksi rekisteröimätön ruostunut kuomullinen peräkärry (lukittuna mutta täynnä jätettä), ehkä itseväsätyllä rekisterinumerolla, pahvilappu. Kylkeen teksti: Työkoneita, kaasu ja hitsauslaitteita. Hyvässä lykyssä menee Viroon saakka. Saman kuomun alle voi tyhjentää mahdollisen ulkohuussin pohjat


      • Rosmoille-omaansa kirjoitti:

        Elikkä kun tahtoo eroon kaatopaikalle menevästä roinasta, se kannattaa jättää näkyvälle paikalle silleen hieman salaperäisen ja houkuttelevan näköisesti? Esimerkiksi rekisteröimätön ruostunut kuomullinen peräkärry (lukittuna mutta täynnä jätettä), ehkä itseväsätyllä rekisterinumerolla, pahvilappu. Kylkeen teksti: Työkoneita, kaasu ja hitsauslaitteita. Hyvässä lykyssä menee Viroon saakka. Saman kuomun alle voi tyhjentää mahdollisen ulkohuussin pohjat

        Kyllä miulla silloin mieltä kutitti, kun oli kärähtänyt rälläkkä, että ottas ankkurin pois, ja sen sijalle pullon pensan ja jäteöljynseosta.. Sähköjohdot sinne oikoseen.
        näkösälle paikalle, jos jollekin kelpais.
        Tekemättä jäi.


      • Ap_1
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä miulla silloin mieltä kutitti, kun oli kärähtänyt rälläkkä, että ottas ankkurin pois, ja sen sijalle pullon pensan ja jäteöljynseosta.. Sähköjohdot sinne oikoseen.
        näkösälle paikalle, jos jollekin kelpais.
        Tekemättä jäi.

        Onhan niitä rosvoja ja kaikenmaailman ketkuja. En ole väittänytkään, ettei olisi.
        Mutta kun on kunnon ihmisiä vielä enemmän. Voisi hyville ihmisillekin antaa huomiota.
        Kiinnostaako sinua kauheasti päivästä päivään lukea Aarnion piilotuksista, arvokuljetusauton ryöstöyrityksestä
        - en voinut estää itseäni näkemästä, että samat miehet ovat olleet muutaman kerran aiemminkin arvokuljetusten ryöstöpuuhissa Varsinais-Suomessa. Tämäkin vielä: Baaritiskillä kun istut illalla lähimaksukortti takataskussa, niin voit huomata aamulla tarjonneesi koko baarijengille.
        http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201603080083600_v0.shtml


    • noin100

      no monta niissä on?

    • ent.siivoojaparka

      Montako kertaa päivässä olet hukkunut?
      Joka kesä tiedoitusvälineissä paisutellaan sellaistakin, että jotkut hukkuvat ... mukamas.
      Eihän se voi olla totta, jos et sinäkään.

      • Ap_1

        @ent.siivoojaparka
        Tarkkuutta peliin ja pölyt pois! Sulla on alkanut lipsua. Olet nykyään kuin @hunksz - jotain herjaa heität tyyliin hyvääpäivääkirvesvartta. Lirkkuun soittelet. kai. Vai?
        Ei ole väitetty, ettei paha olisi totta. Jotta ei maailmankuva vääristyisi, niin hyviä tapahtumia myös esiin samalla intensiteetillä. Sellaista tapahtuu, että aivan tavalliset ihmiset ovat suuremmoisia.


      • ent.siivoojaparka
        Ap_1 kirjoitti:

        @ent.siivoojaparka
        Tarkkuutta peliin ja pölyt pois! Sulla on alkanut lipsua. Olet nykyään kuin @hunksz - jotain herjaa heität tyyliin hyvääpäivääkirvesvartta. Lirkkuun soittelet. kai. Vai?
        Ei ole väitetty, ettei paha olisi totta. Jotta ei maailmankuva vääristyisi, niin hyviä tapahtumia myös esiin samalla intensiteetillä. Sellaista tapahtuu, että aivan tavalliset ihmiset ovat suuremmoisia.

        Sinä sentään tulit positiivisen uutisen kanssa esille. Saisitkohan sen jotenkin vaikka Hesarin lööppiin.
        Älä nyt menetä turvallisuudentunnettasi ja sinisilmäisyyttäsi, kun kerron sinulle yhden faktan. Vain minimaalinen murto-osa kaikista ryöstöistä ja muista rikoksista tulee koskaan median tietoon saatikka sitten lööppeihin. Vain pieni minimaalinen murto-osa ryöstöistä ja ryöstöyrityksistä tulee edes poliisin tietoon koskaan.
        Katselin tuossa meidän paikallislehden etusivua. Monta positiivista uutista osui heti silmiini.
        "Tarjoilija pelasti jäihin pudonneen...
        Kunta avustaa nuoria perustamaan oman yrityksen
        Vaimonsa murhasta syytetty mies vapautetaan syytteestä
        Esikoulun ruuasta reilu puolet luomua"
        Sinua varmaan kovasti kiinnostaisi nähdä lööpissä, että meidän kioskia ei ole ryöstetty moneen viikkoon, polkupyörääni ei ole varastettu, joku on avannut oven rollaattorivanhukselle, joku on tehnyt naapurille lumityöt jossain.
        Yritä saada etusivun juttu lehteen taikka TV-uutisiin, että et ole katsonut koskaan rosvoa silmiin. En muutes minäkään, kaikki mikä on viety, niin se on viety niin huomaamattani, että en ole nähnyt vilahdustakaan rosvosta.


      • Ap_1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sinä sentään tulit positiivisen uutisen kanssa esille. Saisitkohan sen jotenkin vaikka Hesarin lööppiin.
        Älä nyt menetä turvallisuudentunnettasi ja sinisilmäisyyttäsi, kun kerron sinulle yhden faktan. Vain minimaalinen murto-osa kaikista ryöstöistä ja muista rikoksista tulee koskaan median tietoon saatikka sitten lööppeihin. Vain pieni minimaalinen murto-osa ryöstöistä ja ryöstöyrityksistä tulee edes poliisin tietoon koskaan.
        Katselin tuossa meidän paikallislehden etusivua. Monta positiivista uutista osui heti silmiini.
        "Tarjoilija pelasti jäihin pudonneen...
        Kunta avustaa nuoria perustamaan oman yrityksen
        Vaimonsa murhasta syytetty mies vapautetaan syytteestä
        Esikoulun ruuasta reilu puolet luomua"
        Sinua varmaan kovasti kiinnostaisi nähdä lööpissä, että meidän kioskia ei ole ryöstetty moneen viikkoon, polkupyörääni ei ole varastettu, joku on avannut oven rollaattorivanhukselle, joku on tehnyt naapurille lumityöt jossain.
        Yritä saada etusivun juttu lehteen taikka TV-uutisiin, että et ole katsonut koskaan rosvoa silmiin. En muutes minäkään, kaikki mikä on viety, niin se on viety niin huomaamattani, että en ole nähnyt vilahdustakaan rosvosta.

        Jäkäti jäk pla pla pla plaa jäkäti jäk pla pla pla plaa suu yhtä mittaa käy jäkäti jäk pla pla pla plaa
        https://www.youtube.com/watch?v=ixEHhNVsCXo
        Yrittäisit edes!


      • kylmätotuus
        Ap_1 kirjoitti:

        @ent.siivoojaparka
        Tarkkuutta peliin ja pölyt pois! Sulla on alkanut lipsua. Olet nykyään kuin @hunksz - jotain herjaa heität tyyliin hyvääpäivääkirvesvartta. Lirkkuun soittelet. kai. Vai?
        Ei ole väitetty, ettei paha olisi totta. Jotta ei maailmankuva vääristyisi, niin hyviä tapahtumia myös esiin samalla intensiteetillä. Sellaista tapahtuu, että aivan tavalliset ihmiset ovat suuremmoisia.

        Tuon viimeisen lauseesi allekirjoitan täysin.

        Elämääni on mahtunut sekä hyvää että pahaa aivan riittävästi.
        Yhä kuitenkin ajattelen, että hyvä synnyttää hyvää ja sen perustelen elämäni tuomilla kokemuksilla. Uskon myös, että useimmat ihmiset ovat aivan kelpo kansalaisia.


    • Ap_1

      Pahaa paisutellaan. Hyvää hyssytellään. Tiedotusvälineissä. Vaikea on päästä pikku-uutiseksi takasivulle edes isoillakaan hyvyyksillä, saati sitten pienillä arkisilla hyvillä töillä.
      Ajatelkaas, jos nyt päivästä päivään toistuvan rahankuljetusauton ryöstöyritysuutisoinnin rinnalla kerrottaisiin joka päivä uusi tapahtuma, joissa ihminen on toiminut ihmisiksi. Siinähän saattaisi käydä niin, että itsekin innostuisi hymyhuulin olemaan mukava ihminen toiselle ihmiselle.
      Nyt tällä uutisoinnilla jäykkänä, peloissaan, kauhusta kankeana ja sivuilleen vilkuillen piilottaa sängyn alle iltaisin nukkumaan mennessään likaiset sukkansakin kuin rahankuljetusauton.

    • Kuka muistaa vielä sen netissä pyörineen jutun siitä kumpaa sutta ruokit?
      Suurensuuri viisaus siinä on.
      Näet sitä mitä haluat nähdä.
      Jos sielusi vaatii pahuuksissa ja surkeuksissa, pelossa ja epätoivossa piehtaroimista ja saat orkut konnuuksilla ja tragedioilla herkuttelemisesta niin media tarjoaa sinulle erinomaisen tilaisuuden toteuttaa nielihalujasi ja antaa elämällesi sisältöä arvuuttelemalla kuinka monto rosvoa olet katsonut silmiin joka päivä ja kuinka monta tapaat lööpeissä. Voit lisää vielä yhdenkategorian: kuinka paljon pahuutta, vihaa, koiruutta, kateutta jne. negatiivisia juttuja tapaat netissä (chateissa, keskustelupalstoilla, surfaillesasi uutissivuilla jne) joka päivä kun avaat koneesi? Vai sitäkö juuri haet kun oma elämä tuntuu yksitoikoiselta ja tylsältä?

      Henkilökohtaisesti ja silläkin uhalla että negatiivinen poppoo alkaa nimittelemään minua naiviksi ja sinisilmäiseksi (en ole kumpaakaan, en ainakaan enää tässä vaiheessa jossa olen tavannut ja nähnyt niin paljon epäoikeudenmukaisuutta, kurjuutta, korruptiota, vääryyttä, epärehellisyyttä jne. että pystyn aika nopeasti hahmottamaan ihmisiä ja aikomuksia) en halua täyttää elämääni negatiivisilla vaikutteilla. Tv on kiinni usein iltauutisiin saakka, paperilehtiä en osta, nettimeediasta valitsen mitä luen ja ystävätär jolla on hieman draamakuningattaren taipumuksia saa soittaa, mutta kuten korppis, jos tulee liikaa negatiivista hehkutusta niinpuhelimenlaitan pöydälle kaiutin päällä.

      • Ap_1

        Realismia se on, kun näkee myös sen kaiken hyvän.


      • Hyvä ja paha kulkevat käsi kädessä, kukaan ihminen ei pysty välttymään kummaltakaan. Me taas valitsemme, kumpaan keskitämme oman energiamme.


      • Ap_1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Hyvä ja paha kulkevat käsi kädessä, kukaan ihminen ei pysty välttymään kummaltakaan. Me taas valitsemme, kumpaan keskitämme oman energiamme.

        Noita nuoriani ja heidän kavereitaan kuunnellessani ja mukanaan eläessäni, ei voi olla uskomatta hyvään. Ei voi. Vaikka tahtoisi.


    • Ap_1

      Suomen pisimpään naimisissa ollut pari – ”80 vuotta on meillä sellainen virallinen tappeluaika” http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-2000001046160.html
      Tällaisia elämäkertoja ja perheen selviytymistä ja aviouskollisuutta, rehellisesti, ei tarvitse kiiltokuvaa maalata. Sinne uusien rakkauksien ja salasuhteiden ja hylättyjen lomaan. Tilastokeskuksesta saatte eri parisuhteista tietoja ja lukumääriä. Minulle riittää tasapuolinen julkisuus eripituisille ja erilaisille parisuhteille.
      https://www.youtube.com/watch?v=3jiNpOJpMXU

      • Ap_1

        P.s. rikos se on aviorikoskin.
        Uskollisuus on ihanaa. Kun voi luottaa toisiinsa, se on taivaallista.


    • ovi-on-lukitsematon

      P.s. rikos se on aviorikoskin.

      Uskollisuus on ihanaa. Kun voi luottaa toisiinsa, se on taivaallista. Kirjoittelee aloittaja.

      Siiinäpä se, kun voi/voisi luottaa? Minun uskoni on jo aikoja sitten karissut tuollaiseen "sinisilmäisyyteen" sen jälkeen, kun muutin pois lapsuus´kodistani maalta. Siellä oli ovet ilman lukkoja ja puolisot oli "pakosta" uskollisia, koska ne kylän juorut oli sietämättömiä, paitsi Niskavuorella!:))

      Espoossakin oli turvallista silloin joskus, koska kerra kauppareissulta palatessa huomasin että ovet on seppo´selällään auki, mutta oli huonosti itse sulkenut oven.

      Yhden rosvon olen tavannut poliisien toimesta, kun he toivat sen tyhjentämään autoni takakontin varastamistaan kuparista ja nyt jälkeenpäin olisi pitänyt pitää ne kuparitkin, koska mitään korvauksia en saanut, että autoni varastettiin tämän saaliin vuoksi.

      Veljeni venerannasta on usein varastettu polttoainetta ja vävyni kesämökki ryöstetty, mutta heillä oli sentään vakuutus, joka korvasi vahingon.

      Kyllä edelleen on paljon hyvääkin, mutta ei pitäisi mielestäni sulkea silmiään, että on myös pahaa yhä enenevässä määrässä, tosin ei niillä tarvitse "hekumoimaan" käydä, mutta pientä varovaisuutta vaikka kauppareissuilla, että lompakko ei ole päällimäisenä kassissa ostoskärryissä, kun kurkistelee tavaroita hyllyistä.

      • Ap_1

        @ovi-on-lukitsematon kirjoittelee: "Siiinäpä se, kun voi/voisi luottaa? Minun uskoni on jo aikoja sitten karissut tuollaiseen "sinisilmäisyyteen""

        Uskollisuus on ihanaa. Kun voi luottaa toisiinsa, se on taivaallista. Kirjoittelee aloittaja edelleen.
        Tiedotusvälineiden hehkuttamat uuden rakkaan löytämisten ja salasuhteiden ihanuudet sensijaan ovat soopaa ja saippuaa ja se on sinisilmäisyyttä, jos toistuvasti vaihtuvia parisuhteita tavoiteltavina pitää parhaan onnen saavuttaakseen.
        "kauppareissuilla, että lompakko ei ole päällimäisenä kassissa ostoskärryissä"
        Ei tarvitse olla tyhmä, vaikka näkisi hyvää enemmän kuin pahaa. Mulla on rahat syvällä rintavaon seudun uumenissa. Ostoskärryssäni voipi olla roskia sisällään pitävä vanhan ihmisen isokokoinen plånbookki ;)


      • ent.siivoojaparka
        Ap_1 kirjoitti:

        @ovi-on-lukitsematon kirjoittelee: "Siiinäpä se, kun voi/voisi luottaa? Minun uskoni on jo aikoja sitten karissut tuollaiseen "sinisilmäisyyteen""

        Uskollisuus on ihanaa. Kun voi luottaa toisiinsa, se on taivaallista. Kirjoittelee aloittaja edelleen.
        Tiedotusvälineiden hehkuttamat uuden rakkaan löytämisten ja salasuhteiden ihanuudet sensijaan ovat soopaa ja saippuaa ja se on sinisilmäisyyttä, jos toistuvasti vaihtuvia parisuhteita tavoiteltavina pitää parhaan onnen saavuttaakseen.
        "kauppareissuilla, että lompakko ei ole päällimäisenä kassissa ostoskärryissä"
        Ei tarvitse olla tyhmä, vaikka näkisi hyvää enemmän kuin pahaa. Mulla on rahat syvällä rintavaon seudun uumenissa. Ostoskärryssäni voipi olla roskia sisällään pitävä vanhan ihmisen isokokoinen plånbookki ;)

        Aloittaja:
        """" Eivät aio minua ryöstää, eivät ottaisi, vaikka tyrkyttäisin seteleitäni. Vaarattomia silmiin katsovia rehellisiä, tylsähköjä.""""
        Aloittaja vajaa vuorokausi myöhemmin:
        """ Mulla on rahat syvällä rintavaon seudun uumenissa."""
        Mitäs sinä niitä piilottelet, jos ei ne kenellekään kelpaa vaikka tyrkyttäisit?


      • Ap_1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Aloittaja:
        """" Eivät aio minua ryöstää, eivät ottaisi, vaikka tyrkyttäisin seteleitäni. Vaarattomia silmiin katsovia rehellisiä, tylsähköjä.""""
        Aloittaja vajaa vuorokausi myöhemmin:
        """ Mulla on rahat syvällä rintavaon seudun uumenissa."""
        Mitäs sinä niitä piilottelet, jos ei ne kenellekään kelpaa vaikka tyrkyttäisit?

        @ent.siivoojaparka
        Ei ole väitetty, ettei paha olisi myös totta, mutta enemmän on hyviä ihmisiä. En ole sanonut, ettei kenellekään kelpaa rahani. Mutta tänäänkin tapasin vain heitä, jotka Eivät aio minua ryöstää, eivät ottaisi, vaikka tyrkyttäisin seteleitäni. Vaarattomia silmiin katsovia rehellisiä, tylsähköjä.
        Ei tarvitse olla tyhmä, vaikka näkisi hyvää enemmän kuin pahaa.
        Hoppas det bästä, vänta det värsta!
        Mikset @ent.siivoojaparka tee omaa aloitusta koskaan? Pelkuriko olet? Vai tyhjäpäinen murrosikään jäänyt inttäjä?


      • ovi-on-lukitsematon
        Ap_1 kirjoitti:

        @ovi-on-lukitsematon kirjoittelee: "Siiinäpä se, kun voi/voisi luottaa? Minun uskoni on jo aikoja sitten karissut tuollaiseen "sinisilmäisyyteen""

        Uskollisuus on ihanaa. Kun voi luottaa toisiinsa, se on taivaallista. Kirjoittelee aloittaja edelleen.
        Tiedotusvälineiden hehkuttamat uuden rakkaan löytämisten ja salasuhteiden ihanuudet sensijaan ovat soopaa ja saippuaa ja se on sinisilmäisyyttä, jos toistuvasti vaihtuvia parisuhteita tavoiteltavina pitää parhaan onnen saavuttaakseen.
        "kauppareissuilla, että lompakko ei ole päällimäisenä kassissa ostoskärryissä"
        Ei tarvitse olla tyhmä, vaikka näkisi hyvää enemmän kuin pahaa. Mulla on rahat syvällä rintavaon seudun uumenissa. Ostoskärryssäni voipi olla roskia sisällään pitävä vanhan ihmisen isokokoinen plånbookki ;)

        Mulla on rahat syvällä rintavaon seudun uumenissa. Ostoskärryssäni voipi olla roskia sisällään pitävä vanhan ihmisen isokokoinen plånbookki ;)

        Noin pitkälle en ole päätynyt vainoharhaisuudessani varkaista, enkä puolisoani ole vaihtanut, ainakaan vielä ja tuskin vaihdankaan, koska 52-v olen hänen kanssaan asustellut, tosin välillä eri osoitteissa, mutta sekin vain lapsiemme hyväksi, tai paremminkin lapsenlapsia halusin hoitaa lähellä, mutta nyt he ovat jo "isoja", joten paluu kotiin on ajankohtainen.


    • bessie-

      Vaikea sanoa montako rosvoa kohtaan, eihän sitä päältä näe kuka on rosvo ja kuka ei.
      Tietoisesti en sillä silmällä koko ajan ja jatkuvasti katso kanssaihmisiä, mutta jollain tavalla "rosvon" kohtaamiseenkin tulee, ei nyt aina, mutta melko usein varauduttua.

      Ilmeisesti luen eri tavalla valikoivasti ja myös näen ja koen eri tavalla kuin sinä. En ole huomannut, että pahaa paisuteltaisiin? Itseasiassa olen usein ihmetellyt sitä, että ihmisille tyypillisestä, tavallisesta ja valtaosalle meistä itsestään selvästä tavasta toimia auttavaisesti tehdään joskus suhteettoman iso numero ja siitä kirjoitetaan suuresti ihmetellen ja ylistäen.

      • Ap_1

        @bessie- "Ilmeisesti luen eri tavalla valikoivasti ja myös näen ja koen eri tavalla kuin sinä. En ole huomannut, että pahaa paisuteltaisiin?
        Varmaankin näin on, yksilöitä olemme jokainen. Olen lopen kyllästynyt Aarnio-juttuun, jonka käänteitä päivästä päivään tarjotaan uutisina. Arvokuljetusauton ryöstöyritys ei jaksa kiinnostaa päivästä päivään etusivun juttuna. Kiinnostaako enemmistöä, sitä en tiedä. Enkä sitäkään, mikseivät jotain arkista positiivista voisi laittaa tilalle ja nuo pikkutekstillä takasivulle, kyl sieltäkin löytävät he, joita kiinnostaa.


      • bessie-
        Ap_1 kirjoitti:

        @bessie- "Ilmeisesti luen eri tavalla valikoivasti ja myös näen ja koen eri tavalla kuin sinä. En ole huomannut, että pahaa paisuteltaisiin?
        Varmaankin näin on, yksilöitä olemme jokainen. Olen lopen kyllästynyt Aarnio-juttuun, jonka käänteitä päivästä päivään tarjotaan uutisina. Arvokuljetusauton ryöstöyritys ei jaksa kiinnostaa päivästä päivään etusivun juttuna. Kiinnostaako enemmistöä, sitä en tiedä. Enkä sitäkään, mikseivät jotain arkista positiivista voisi laittaa tilalle ja nuo pikkutekstillä takasivulle, kyl sieltäkin löytävät he, joita kiinnostaa.

        Ajankohtaisuus on luullakseni syy numero yksi, kun uutisluontoisia juttuja ja niiden sijoituspaikkaa lehdessä valitaan. Sitten varmaan tulee tärkeys, jutun merkittävyys yhteiskunnallisesti ja silleen. Harvinaisuus (kuten arvokuljetusauton ryöstöyritys meillä Suomessa), mittaluokka, jne.. Jutut tietenkin laitetaan siihen osaan lehteä mihin ne kuuluvat. Eihän lehden rakennetta uusiksi laiteta tavan takaa.

        Sitä mukaa kun jossain jutussa tulee uutta uutisoitavaa, siitä tietenkin pitää kirjoittaa. Omassa lehdessäni ei tainnut tänään olla mitään Aarniosta, tosin luen sen tarkemmin vasta illalla.

        Tuossa viimeisen lauseen ehdotuksessasi ei ole järjen häivää.


      • Ap_1
        bessie- kirjoitti:

        Ajankohtaisuus on luullakseni syy numero yksi, kun uutisluontoisia juttuja ja niiden sijoituspaikkaa lehdessä valitaan. Sitten varmaan tulee tärkeys, jutun merkittävyys yhteiskunnallisesti ja silleen. Harvinaisuus (kuten arvokuljetusauton ryöstöyritys meillä Suomessa), mittaluokka, jne.. Jutut tietenkin laitetaan siihen osaan lehteä mihin ne kuuluvat. Eihän lehden rakennetta uusiksi laiteta tavan takaa.

        Sitä mukaa kun jossain jutussa tulee uutta uutisoitavaa, siitä tietenkin pitää kirjoittaa. Omassa lehdessäni ei tainnut tänään olla mitään Aarniosta, tosin luen sen tarkemmin vasta illalla.

        Tuossa viimeisen lauseen ehdotuksessasi ei ole järjen häivää.

        Lehden myynnin edistäminen ja sen kautta rahan saaminen on syy numero yksi, kun juttuja sijoitellaan.
        Viimeisen lauseen ehdotukseni on hyvin järkevä ja kaunis. "ei ole järjen häivää" on sinun mielipiteesi.


      • bessie-
        Ap_1 kirjoitti:

        Lehden myynnin edistäminen ja sen kautta rahan saaminen on syy numero yksi, kun juttuja sijoitellaan.
        Viimeisen lauseen ehdotukseni on hyvin järkevä ja kaunis. "ei ole järjen häivää" on sinun mielipiteesi.

        Omia mielipiteitänihän minä kirjoitan...

        "Lehden myynnin edistäminen jne.." Tuota...

        Kyllä peruuttaisin ties kuinka monta kymmentä vuotta tilaamani Hesarin oitis, jos joutuisin etsimällä etsimään sieltä ajankohtaiset minua kiinnostavat ja aktiivisesti seuraamani jutut. Tykkään muuten lukea paperilehteä, makuuasennossa. Joskus voi aamukahvituokio vaatia lehden, ja silloin luen edellisenä iltana lukematta jääneet. Päivän lehteä en raaski kuin korkeintaan vähän silmäillä, säästän illaksi.

        "Supercell" myy enemmän kuin musiikki ja kirjat" on kai se etusivun uutinen tänään. "Kannessa" on Vepsäläisen mainos. Pääkirjoitussivulla kaikki kiinnostavaa ja asiallista luettavaa.


    • kivajatus

      Vaikee sanoo mut joka päivä sä kohtaat niitä huomaamattas. Mitä nyt rosvolla tarkoitetaan ? Esim. kauppias/myyjä ei tarkoita sun parasta vaikka hymyileekin sulle joka päivä kun käyt kaupassas se taitaa hymyillä aivan eri asialle kuin sä. Kuinka paljon nettohinnan ja myyntihinnan välissä on ilmaa ? Onko se isompi rosvo jolla eniten ja paljonko on paljon et pysytään kohtuudessa ? ala Fortum ja sähkönsiirtohintojen korotus...

      • Ap_1

        "se taitaa hymyillä aivan eri asialle kuin sä"
        Me molemmat hymyilemme, koska molemmat kuvittelemme tehneemme hyvät kaupat :)
        En ole kauppauskollinen , en käy samassa kaupassa joka päivä. Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan - hymyillen tyytyväisenä.


    • eppu2

      Ainakin Tampereen, radio suomen kuuluvuusalueella tulee tänään iltapäivällä (tarkkaa aikaa en löytänyt mistään, josta laitoin palautetta) keskustellaan hyvistä teoista.

      • Ap_1

        Hyvä Manse!


      • ent.siivoojaparka

        Kyllä näitä hyviä tekojakin mainitaan mediassa, jos niitä osaa sieltä lukea.
        http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/
        Meillä on telkkarissa menossa maanantai- ja tiistai-iltaisin taas uusi jakso sarjasta SOS djur, missä autetaan sairaita/vahingoittuneita eläimiä.
        Minun uskoni vain ei riitä siihen, että niitä hyviä tekoja tehtäisiin siinä toivossa, että pääsisi lööppeihin tai telkkariin.
        Enkä oikein jaksa uskoa siihen, että ihmiset (kaikki) olisivat niin toisten vedettävissä, että siksi alkaisivat itsekin tekemään hyviä tekoja, koska lehdessä näkyy, että muutkin tekevät.

        En usko siihenkään, että rikokset ja maailman katastrofit, sodat ja muut vähenisivät vaikka niistä ei lehdissä mainittaisikaan mitään.


      • Ap_1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä näitä hyviä tekojakin mainitaan mediassa, jos niitä osaa sieltä lukea.
        http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/
        Meillä on telkkarissa menossa maanantai- ja tiistai-iltaisin taas uusi jakso sarjasta SOS djur, missä autetaan sairaita/vahingoittuneita eläimiä.
        Minun uskoni vain ei riitä siihen, että niitä hyviä tekoja tehtäisiin siinä toivossa, että pääsisi lööppeihin tai telkkariin.
        Enkä oikein jaksa uskoa siihen, että ihmiset (kaikki) olisivat niin toisten vedettävissä, että siksi alkaisivat itsekin tekemään hyviä tekoja, koska lehdessä näkyy, että muutkin tekevät.

        En usko siihenkään, että rikokset ja maailman katastrofit, sodat ja muut vähenisivät vaikka niistä ei lehdissä mainittaisikaan mitään.

        @ent.siivoojaparka "Minun uskoni vain ei riitä siihen, että niitä hyviä tekoja tehtäisiin siinä toivossa, että pääsisi lööppeihin tai telkkariin.
        - En ole mä ainakaan tuollaista väittänyt. Vaan, että se tiedotusvälineiden käyttämä valintakriteeri, että "vain huono uutinen on uutinen". vääristää maailmankuvaa.
        @ent.siivoojaparka "Enkä oikein jaksa uskoa siihen, että ihmiset (kaikki) olisivat niin toisten vedettävissä, että siksi alkaisivat itsekin tekemään hyviä tekoja, koska lehdessä näkyy, että muutkin tekevät."
        - Minä jaksan uskoa esimerkin voimaan. Kouluampunisesta hehkutus ja kouluampujan nostaminen julkkikseksi, ovat innostaneet samaan tekoon.
        @ent.siivoojaparka "En usko siihenkään, että rikokset ja maailman katastrofit, sodat ja muut vähenisivät vaikka niistä ei lehdissä mainittaisikaan mitään."
        - Onko joku noin väittänyt?


      • vaimiten

        @nainen ihanainen, oletko taas lipitellyt sitä olutta ?


      • ent.siivoojaparka
        Ap_1 kirjoitti:

        @ent.siivoojaparka "Minun uskoni vain ei riitä siihen, että niitä hyviä tekoja tehtäisiin siinä toivossa, että pääsisi lööppeihin tai telkkariin.
        - En ole mä ainakaan tuollaista väittänyt. Vaan, että se tiedotusvälineiden käyttämä valintakriteeri, että "vain huono uutinen on uutinen". vääristää maailmankuvaa.
        @ent.siivoojaparka "Enkä oikein jaksa uskoa siihen, että ihmiset (kaikki) olisivat niin toisten vedettävissä, että siksi alkaisivat itsekin tekemään hyviä tekoja, koska lehdessä näkyy, että muutkin tekevät."
        - Minä jaksan uskoa esimerkin voimaan. Kouluampunisesta hehkutus ja kouluampujan nostaminen julkkikseksi, ovat innostaneet samaan tekoon.
        @ent.siivoojaparka "En usko siihenkään, että rikokset ja maailman katastrofit, sodat ja muut vähenisivät vaikka niistä ei lehdissä mainittaisikaan mitään."
        - Onko joku noin väittänyt?

        Olenko sanonut, että olisit väittänyt?
        Kirjoitin omia ajatuksiani, koska itse en ole niin hinattava, että minuun, minun mielialaani ja tekemisiini pahemmin vaikuttaisi mediasta lukemani suuntaan tai toiseen. Autan mahdollisuuksien mukaan muutenkin aina silloin, kun näen apua tarvitsevia. Niin tekee suurin osa ihmisiä ihan luonnostaan vaikka sitä ei hehkutettaisikaan lehdissä. Rosvoa minusta ei tule vaikka lehdet olisivat täynnään rosvojuttuja.
        Teitä sellaisiakin vaikutuksille alttiita tosin näkyy olevan. Pitäisiköhän teille mediaherkille alkaa julkaisemaan omaa lällylehteä, mistä karsittaisiin pois kaikki maailman pahuus ja julmuus. Lehden nimi voisi olla vaikka "Ruusunpunainen Pumpuli".


      • Ap_1
        vaimiten kirjoitti:

        @nainen ihanainen, oletko taas lipitellyt sitä olutta ?

        Mitä, mitä? Nyt olen surun murtama. Tahdon tulla luulluksi Friiduksi.
        Aloittaja on absolutisti.


      • Ap_1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olenko sanonut, että olisit väittänyt?
        Kirjoitin omia ajatuksiani, koska itse en ole niin hinattava, että minuun, minun mielialaani ja tekemisiini pahemmin vaikuttaisi mediasta lukemani suuntaan tai toiseen. Autan mahdollisuuksien mukaan muutenkin aina silloin, kun näen apua tarvitsevia. Niin tekee suurin osa ihmisiä ihan luonnostaan vaikka sitä ei hehkutettaisikaan lehdissä. Rosvoa minusta ei tule vaikka lehdet olisivat täynnään rosvojuttuja.
        Teitä sellaisiakin vaikutuksille alttiita tosin näkyy olevan. Pitäisiköhän teille mediaherkille alkaa julkaisemaan omaa lällylehteä, mistä karsittaisiin pois kaikki maailman pahuus ja julmuus. Lehden nimi voisi olla vaikka "Ruusunpunainen Pumpuli".

        @ent.siivoojaparka "Pitäisiköhän teille mediaherkille alkaa julkaisemaan omaa lällylehteä, mistä karsittaisiin pois kaikki maailman pahuus ja julmuus. Lehden nimi voisi olla vaikka "Ruusunpunainen Pumpuli".
        Montako kertaa se pitää sinulle kirjoittaa, että hyvien tapahtumien ja arkistenkin tekojen nostaminen uutiskynnyksen yli EI OLE "Ruusunpunainen Pumpuli" vaan totuus ja realismia. En ole toivonut, että tiedotusvälineistä "karsittaisiin pois kaikki maailman pahuus ja julmuus".


      • ent.siivoojaparka
        Ap_1 kirjoitti:

        @ent.siivoojaparka "Pitäisiköhän teille mediaherkille alkaa julkaisemaan omaa lällylehteä, mistä karsittaisiin pois kaikki maailman pahuus ja julmuus. Lehden nimi voisi olla vaikka "Ruusunpunainen Pumpuli".
        Montako kertaa se pitää sinulle kirjoittaa, että hyvien tapahtumien ja arkistenkin tekojen nostaminen uutiskynnyksen yli EI OLE "Ruusunpunainen Pumpuli" vaan totuus ja realismia. En ole toivonut, että tiedotusvälineistä "karsittaisiin pois kaikki maailman pahuus ja julmuus".

        Sinulla näkyy olevan kova hinku päästä lööppeihin.
        Pännii se varmaan, jos tarjoat naapurille ilmaiset pullakahvit, eikä siitä tehdä etusivun juttua.


      • Ap_1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sinulla näkyy olevan kova hinku päästä lööppeihin.
        Pännii se varmaan, jos tarjoat naapurille ilmaiset pullakahvit, eikä siitä tehdä etusivun juttua.

        Näkyy kristallipallostasi. Abrakadabra ;)


      • bessie-
        Ap_1 kirjoitti:

        @ent.siivoojaparka "Minun uskoni vain ei riitä siihen, että niitä hyviä tekoja tehtäisiin siinä toivossa, että pääsisi lööppeihin tai telkkariin.
        - En ole mä ainakaan tuollaista väittänyt. Vaan, että se tiedotusvälineiden käyttämä valintakriteeri, että "vain huono uutinen on uutinen". vääristää maailmankuvaa.
        @ent.siivoojaparka "Enkä oikein jaksa uskoa siihen, että ihmiset (kaikki) olisivat niin toisten vedettävissä, että siksi alkaisivat itsekin tekemään hyviä tekoja, koska lehdessä näkyy, että muutkin tekevät."
        - Minä jaksan uskoa esimerkin voimaan. Kouluampunisesta hehkutus ja kouluampujan nostaminen julkkikseksi, ovat innostaneet samaan tekoon.
        @ent.siivoojaparka "En usko siihenkään, että rikokset ja maailman katastrofit, sodat ja muut vähenisivät vaikka niistä ei lehdissä mainittaisikaan mitään."
        - Onko joku noin väittänyt?

        Voihan se joillakin se "maailmankuva vääristyä" siitäkin, jos koko ihmiskunnan enemmistölle itsestään selviä, ihmisille maailmanlaajuisesti tyypillisiä ihanteita joita myös jatkuvasti käytännössä noudatetaan; - hyväntahtoisuutta, auttamishalua, säädyllisen hienotunteista ja kunnioittavaa suhtautumista, vastuuntuntoa, urheutta, anteliaisuutta, lähimmäisenrakkautta ja jopa itsensä altistamista vaaralle auttaakseen toista, - ruvettaisiin pitämään poikkeuksellisina ominaisuuksina.

        En sano, etteikö poikkeuksellisen hyväntahtoisia, rohkeita, neuvokkaita jne. jne., julkisen huomionosoituksen ansainneita yksilöitäkin olisi, ja mielelläni heistä luen.


      • kylmätotuus
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä näitä hyviä tekojakin mainitaan mediassa, jos niitä osaa sieltä lukea.
        http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/
        Meillä on telkkarissa menossa maanantai- ja tiistai-iltaisin taas uusi jakso sarjasta SOS djur, missä autetaan sairaita/vahingoittuneita eläimiä.
        Minun uskoni vain ei riitä siihen, että niitä hyviä tekoja tehtäisiin siinä toivossa, että pääsisi lööppeihin tai telkkariin.
        Enkä oikein jaksa uskoa siihen, että ihmiset (kaikki) olisivat niin toisten vedettävissä, että siksi alkaisivat itsekin tekemään hyviä tekoja, koska lehdessä näkyy, että muutkin tekevät.

        En usko siihenkään, että rikokset ja maailman katastrofit, sodat ja muut vähenisivät vaikka niistä ei lehdissä mainittaisikaan mitään.

        Eläinten hyvinvoinnistahan on tullut "mediaseksikkäämpi" aihe jo vuosia sitten, kuin ihmisten pahoinvoinnista. Näin arvojärjestys on ainakin täällä Suomessa.


    • eppu2

      En ole rosvaja tietoisesti kohdannut, mutta 2 murtoa on kohdistunut omaisuuteen.
      No niitä rosvoja ei ole vissiin nähnyt poliisikaan.
      Kyllä yhteiskunnallisella ilmapiirillä on merkitystä.
      Ajatellaampa miten sodan jälkeen ihmiset kykeni suoriutumaan miltei mahdottomista sotakorvauksista.
      Siitä ei varmasti olisi tullut mitään, ellei yhteishenkeä olisi ollut.
      Kyllä vanha viisaus ´´niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan´´ pitää useimmiten paikkansa.

      • ent.siivoojaparka

        Tuo sanontahan on suomalainen vastike koraanin "silmä silmästä, hammas hampaasta".
        Kumpi on sitten aina se, joka huutaa ja kumpi on se metsä?


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tuo sanontahan on suomalainen vastike koraanin "silmä silmästä, hammas hampaasta".
        Kumpi on sitten aina se, joka huutaa ja kumpi on se metsä?

        Jos nyt vastaavuutta haetaan, sanoisin mieluimmin, että tee toisille niin, kuin haluaisit itsellesi tehtävän.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Jos nyt vastaavuutta haetaan, sanoisin mieluimmin, että tee toisille niin, kuin haluaisit itsellesi tehtävän.

        Kyllä minä olen kuullut sitä sanontaa käytettävän etupäässä silloin, kun annetaan toiselle takaisin samalla mitalla kuin on itse saanut tyyliin; siitäs sait, metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ainakin tällä palstalla se on niin.


      • Ap_1

        eppu2 "Kyllä yhteiskunnallisella ilmapiirillä on merkitystä. Ajatellaampa miten sodan jälkeen ihmiset kykeni suoriutumaan miltei mahdottomista sotakorvauksista. Siitä ei varmasti olisi tullut mitään, ellei yhteishenkeä olisi ollut."
        Totta. Viime vuosisadan alkupuoliskolla tapahtui paljon. Suomen itsenäistyminen. Oli repivä 1918 kansalaissota. Kuitenkin jo 1939 talvisodassa puolustivat isänmaata punaiset ja valkoiset rinta rinnan. Tässä vahva yhteen puhaltamisen henki suomalaisille syntyi ja on kantanut näihin päiviin. Rintamalla katsottiin mies eikä nuttu. Sodassa miehet tutustuivat ja pahassa paikassa pääsivät näkemään, mikä kukin on miehiään. Sodan jälkeenkin sotakaveruus jatkui ja miehen toimet rintamalla vaikuttivat siihen, miten häneen suhtauduttiin.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä minä olen kuullut sitä sanontaa käytettävän etupäässä silloin, kun annetaan toiselle takaisin samalla mitalla kuin on itse saanut tyyliin; siitäs sait, metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ainakin tällä palstalla se on niin.

        Sinä se olet mestari kääntämään kaiken negatiiviseksi.
        Tuo ´´silmä silmästä jne..´´ löytyy kyllä vanhasta testamentista, ei siihen koraania tarvita.


    • Ap_1

      Mielenkiintoista! Saatiin riitelyketju tästä. Kohta @hunksz tulee kateeksi ja pyytää musa-riimi-ketjuaan venyttämään. Mutten mä sinne kuuskypästen kiimaiseen limanuljaskaluisteluun mene mukaan. Liian limaista. Toisten kiimailun seuraaminen on Yök!

      • ent.siivoojaparka

        Eikö ne nyt hyvät teot kiinnostakaan?
        Kyllä sielläkin aina joskus riidellään. Siinä mielessä voisit hyvinkin osallistua siihen myös musiikin kanssa. Väliheittojahan sinne olet tehnytkin.


      • Ap_1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eikö ne nyt hyvät teot kiinnostakaan?
        Kyllä sielläkin aina joskus riidellään. Siinä mielessä voisit hyvinkin osallistua siihen myös musiikin kanssa. Väliheittojahan sinne olet tehnytkin.

        @ent.siivoojaparka "Väliheittojahan sinne olet tehnytkin"
        Tuo oli uutinen.
        Näit kai taas kristallipallostasi,. Abrakadabra ;)


      • ent.siivoojaparka
        Ap_1 kirjoitti:

        @ent.siivoojaparka "Väliheittojahan sinne olet tehnytkin"
        Tuo oli uutinen.
        Näit kai taas kristallipallostasi,. Abrakadabra ;)

        Tämä nyt ei ole syytös, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn.
        Muistan tuon aloittajan nikin kerran kehuneen hänellä olevan mahoton määrä rekattuja nikkejä.
        Sinäkö rekkasit mimmimum-min ja kesivän itsellesi?
        Jos se olit sinä, niin katsoitko itseäsi peilistä silmiin?


      • Ap_1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tämä nyt ei ole syytös, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn.
        Muistan tuon aloittajan nikin kerran kehuneen hänellä olevan mahoton määrä rekattuja nikkejä.
        Sinäkö rekkasit mimmimum-min ja kesivän itsellesi?
        Jos se olit sinä, niin katsoitko itseäsi peilistä silmiin?

        En ole rekisteröinyt mainitsemiasi nikkejä! Enkä muitakaan vuosiin. Minulla on 3 kauan sitten rekisteröityä.
        Please. älä sinäkin ala luulemaan.
        Itselläni ei ole harmainta aavistusta, kuka ne olisi viitsinyt rekisteröidä. En kykene edes luulemaan. Eikä kiinnostakaan.
        En ole kehunut, että minulla olisi "mahoton määrä rekattuja nikkejä."
        Kerroin, kun asiasta keskusteltiin, että kolme nikkiä voi rekisteröidä rehellisesti omilla henkilötiedoillaan. Kolme vanhaa=kauan sitten rekisteröityä nikkiä minulla siis on. Joutavampaa sähköpostiani olen jakanut menemään niihin. Muuten en käytä.
        Katson itseäni silmiin ja muitakin ihmisiä.


      • Ap_1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tämä nyt ei ole syytös, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn.
        Muistan tuon aloittajan nikin kerran kehuneen hänellä olevan mahoton määrä rekattuja nikkejä.
        Sinäkö rekkasit mimmimum-min ja kesivän itsellesi?
        Jos se olit sinä, niin katsoitko itseäsi peilistä silmiin?

        @ent.siivoojaparka Odottaisin anteeksipyyntöä. Edes sorrya.
        Syytös tuo oli, vaikka kirjoitit "Tämä nyt ei ole syytös, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn."
        Kiitän suorasta kysymyksestä. Mutta peilistä silmiin katsomisen mainitseminen, meni jo överiksi ja on huvittava.
        "Väliheittojahan sinne olet tehnytkin" on typerä aikuisen kirjoittamaksi.
        Kirjoitat myös tuolla ylempänä "itse en ole niin hinattava, että minuun, minun mielialaani ja tekemisiini pahemmin vaikuttaisi mediasta lukemani suuntaan tai toiseen. Autan mahdollisuuksien mukaan muutenkin aina silloin, kun näen apua tarvitsevia."
        Nyt näyttää tämän palstan kirjoittelu, josta minulla ei ole mitään tietoa (en ole tällä palstalla käynyt toviin) hinanneen sinut siihen suuntaan, että luuleskelet ja autat "apua tarvitsevia" palstasiskojasi, joiden mustanikki on rekisteröity kertomasi mukaan siniseksi.
        Minä en ole rekisteröinyt niitä. Minulla on muutakin tekemistä ja elämää muuallakin kuin tällä palstalla. Pahaa en ikäisteni keskustelupalstalle toivo. Päinvastoin.


      • melkosenhyvä

        Melkosen hyvä iltasatu sinulta, olet paljastanut itsesi.


      • ent.siivoojaparka
        Ap_1 kirjoitti:

        @ent.siivoojaparka Odottaisin anteeksipyyntöä. Edes sorrya.
        Syytös tuo oli, vaikka kirjoitit "Tämä nyt ei ole syytös, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn."
        Kiitän suorasta kysymyksestä. Mutta peilistä silmiin katsomisen mainitseminen, meni jo överiksi ja on huvittava.
        "Väliheittojahan sinne olet tehnytkin" on typerä aikuisen kirjoittamaksi.
        Kirjoitat myös tuolla ylempänä "itse en ole niin hinattava, että minuun, minun mielialaani ja tekemisiini pahemmin vaikuttaisi mediasta lukemani suuntaan tai toiseen. Autan mahdollisuuksien mukaan muutenkin aina silloin, kun näen apua tarvitsevia."
        Nyt näyttää tämän palstan kirjoittelu, josta minulla ei ole mitään tietoa (en ole tällä palstalla käynyt toviin) hinanneen sinut siihen suuntaan, että luuleskelet ja autat "apua tarvitsevia" palstasiskojasi, joiden mustanikki on rekisteröity kertomasi mukaan siniseksi.
        Minä en ole rekisteröinyt niitä. Minulla on muutakin tekemistä ja elämää muuallakin kuin tällä palstalla. Pahaa en ikäisteni keskustelupalstalle toivo. Päinvastoin.

        Mietin tässä, että mitäköhän minun pitäisi pyytää anteeksi.
        Sitten huomasin, että minulla on jäänyt vastaamatta muutamaan kysymykseesi.
        Kysyit: """ Lirkkuun soittelet. kai. Vai?"""
        En katso velvollisuudekseni tilittää yksityispuhelujani avoimelle keskustelupalstalle. Miten ne voivat sinua kiinnostaakaan, sillä kirjoitithan: """Toisten kiimailun seuraaminen on Yök!""" Tänään en ole soittanut minnekään, muutaman tekstarin olen saanut ja lähettänyt päivän aikaan.
        Kysyit myöskin:
        """ Mikset @ent.siivoojaparka tee omaa aloitusta koskaan? Pelkuriko olet? Vai tyhjäpäinen murrosikään jäänyt inttäjä?"""
        En juurikaan tee omia aloituksia, koska minulla ei ole kärsivällisyyttä eikä mielenkiintoakaan "hoidella omaa ketjuaan", mikä vaikuttaa olevan tämän palstan ihan oma omituinen sääntönsä. Suomi24:n säännöissä en ole sellaista nähnyt.
        "Pelkuri?" Myönnän olevani jossakin tietyssä asiassa pelkuri tai varovainen tai varautunut. Kuinka vain. Johtuen kai siitä, että "vestigia terrent". Mitä siitä sit? Miksi halusit tietää?
        Tuohon viimeiseen kysymykseen on hankala itse vastata puolueettomasti. Omasta mielestäni en ole vaikkakin ihan kiva olisi taas olla uudestaan murrosikäinen.
        Kävisiköhän nämä vastaukset anteeksipyyntönä, vai oliko sinulla enemmänkin minulta kysyttävää. Nyt olen ainakin yrittänyt vastata, kun tuolla jo huomautitkin: """Yrittäisit edes!"""


      • Ap_1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mietin tässä, että mitäköhän minun pitäisi pyytää anteeksi.
        Sitten huomasin, että minulla on jäänyt vastaamatta muutamaan kysymykseesi.
        Kysyit: """ Lirkkuun soittelet. kai. Vai?"""
        En katso velvollisuudekseni tilittää yksityispuhelujani avoimelle keskustelupalstalle. Miten ne voivat sinua kiinnostaakaan, sillä kirjoitithan: """Toisten kiimailun seuraaminen on Yök!""" Tänään en ole soittanut minnekään, muutaman tekstarin olen saanut ja lähettänyt päivän aikaan.
        Kysyit myöskin:
        """ Mikset @ent.siivoojaparka tee omaa aloitusta koskaan? Pelkuriko olet? Vai tyhjäpäinen murrosikään jäänyt inttäjä?"""
        En juurikaan tee omia aloituksia, koska minulla ei ole kärsivällisyyttä eikä mielenkiintoakaan "hoidella omaa ketjuaan", mikä vaikuttaa olevan tämän palstan ihan oma omituinen sääntönsä. Suomi24:n säännöissä en ole sellaista nähnyt.
        "Pelkuri?" Myönnän olevani jossakin tietyssä asiassa pelkuri tai varovainen tai varautunut. Kuinka vain. Johtuen kai siitä, että "vestigia terrent". Mitä siitä sit? Miksi halusit tietää?
        Tuohon viimeiseen kysymykseen on hankala itse vastata puolueettomasti. Omasta mielestäni en ole vaikkakin ihan kiva olisi taas olla uudestaan murrosikäinen.
        Kävisiköhän nämä vastaukset anteeksipyyntönä, vai oliko sinulla enemmänkin minulta kysyttävää. Nyt olen ainakin yrittänyt vastata, kun tuolla jo huomautitkin: """Yrittäisit edes!"""

        Raukka olet. Niin on muistaakseni joku muukin tällä palstalla sinusta kirjoittanut.


      • ent.siivoojaparka
        Ap_1 kirjoitti:

        Raukka olet. Niin on muistaakseni joku muukin tällä palstalla sinusta kirjoittanut.

        Sinun ei tosiaankaan ole hyvä lukea lehdistä kaikista ryöstöistä ja murhista, koska ajattelet noin, että kun joku muukin... Hinattava?


    • Ap_1

      (ei meinaa lähteä tämä kommentti ,,, tuleekohan nyt moneen kertaan)
      Tapaus Aarnio ja arvokuljetusauton ryöstöyritys ovat oikeastaan juttupari.
      Toisessa näytetään, miten surkeita poliisit ovat. Toisessa näytetään, miten taitavasti poliisimme selvittävät rikoksen.
      Kumpaa on uskominen. Onko poliisit rosvoja vai lahjomattomia ja ammattinsa osaavia.
      Itse olen nähnyt vain yhden tapauksen poliisin toiminnasta rikosasiassa ja se ei vakuuttanut poliisin puolueettomuudesta. Poliisi jätti merkitsemättä uhrin kertomasta vakavan asian. Juuri se olisi tuplannut tuomion. Poliisi kokeneempana tiesi, että tuomio tulee olemaan kovempi, jos tuo asia tulee julki. Poliisi suojeli miesrikollista. Uhri oli nainen. Rikostilanteessa uhri on poissa tolaltaan eikä osaa kylmän järkevästi miettiä ja pitää puoliaan. Poliisille nämä tilanteet ovat rutiinia ja poliisi kylmästi manipuloi tuomiota lievemmäksi tässä. Kismittää tuo poliisin toiminta vieläkin. Mutta kun siinä ovat uhri ja uhrin läheisetkin järkyttyneitä, niin osattu vaatia kaiken rikokseen liittyvän kirjaamista ylös. Enää ei asialle voi mitään tehdä. Ensikertalainen rikollinen oli kyseessä joten joka tapauksessa rangaistuksensa olisi ollut lievä.
      En tarkkaan tiedä, millainen on poliisin koulutus. Ei taida olla kovin laaja. Aika moukkia ovat.

    • Olen nähnyt montakin mahdollista rosvoa silmästä silmään, mutta en niin monta viime aikoina. (Viime ajat= viimeiset 30 vuotta hahahahahaha)
      Mun lompakko onviety täydessä bussissa, näin vilauksen rosmosta joka poistui juuri pysäkillä tönäistyään minua ensin....kadulla olen joutunut taskuvarkaiden uhriksi, mutta en nähnyt kuka kävi laukullani, kotiini on murtauduttu, keskellä yötä, mutta nukuimme kaikki, jopa koiratkin, he näkivät meidät mutta me emme nähneet mitään paitsi tyhjät paikat ja ison reiän ikkunassa.
      Jaa-a...ei silläkään tyypillä joka pysäytti minut kadulla Kolumbiassa ja tarvi tietoa siitä oliko hopeinen paraatiisilintuni ketjussa valkokultaa vai hopeaa, sanoin rihkamaa vaan niin ei kiinnostanut. Oliskohon ollut vain peloittelemista, koska kyllähän oikean rosmon pitäisis erottaa valkokulta hopeasta.

      • Ap_1

        @Paloma.se.co "Mun lompakko onviety täydessä bussissa"
        Sinun lompakkosi ei ilmeisesti ollut rintavaossasi rintsikoiden sisällä.
        Amerikassa (USA) mustaihoisten naisten näin kätevästi nappaavan rintavaostaan bussimaksukolikot. Oletko nähnyt tätä tapaa? Tasarahan nappasivat käden käänteessä, sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Tiedätkö, ovatko ommelleet rintsikoihin taskun. Vai, miten kolikot pysyvät eivätkä seilaa ympäri tissejä. Jos joutuu juoksemaan ehtiäkseen bussiin, niin bussimaksu tippuu isojen tissien hölskyessä eikä rouva pääse kyytiin.


      • Ap_1 kirjoitti:

        @Paloma.se.co "Mun lompakko onviety täydessä bussissa"
        Sinun lompakkosi ei ilmeisesti ollut rintavaossasi rintsikoiden sisällä.
        Amerikassa (USA) mustaihoisten naisten näin kätevästi nappaavan rintavaostaan bussimaksukolikot. Oletko nähnyt tätä tapaa? Tasarahan nappasivat käden käänteessä, sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Tiedätkö, ovatko ommelleet rintsikoihin taskun. Vai, miten kolikot pysyvät eivätkä seilaa ympäri tissejä. Jos joutuu juoksemaan ehtiäkseen bussiin, niin bussimaksu tippuu isojen tissien hölskyessä eikä rouva pääse kyytiin.

        Ei ollut mutta anoppini piti aina rahojaan tissiliivissä. Sieltä se aina poimi sitten seteleitä vihannestorilla. Classy.
        En tiedä josko afroamerikkalaisilla naisilla olisi pieni kolikkopussi tissiliivissä, ehkä jopa vetoketjullinen. Ja siinä olisi aina tasarahaa.
        Nyt olen alkanut kolumbianmatkoillani kiikuttamaan valuuttapussia kaulassa, pikkasen paidan alla. Ne tutki ihmeessä isopovisuuttani Bogotan lentoasemalla turvallisuustarkastuksessa. Jospa ne ei olleet nähneet aikaisemmin. Tai sitten olisivat halunneet auttaa minua keventämällä taakkaani.


    • tööttt

      En tunne enkä tiedä ihmisistä juuri mitään - enkä halua edes tutustua sen paremmin
      - sairaus ja vammaisuus on aika rajoittava tekijä elämässä, useimmat ihmiset tietoisesti
      kääntävät katseensa sivuun - mikä hyvin ymmärrettävää - mustain murheitten ja surun laaksona maailmaa pidän edelleeen ja kaikki hurskastelu, teennäinen hymistely, tekopirteä hauskuus tuntuu vain pelkältä lumeelta - räkänokkain käkätykseltä.
      Jos ajattelis ett aika on rahaa, niin suurin aikavaras lienee tämäkin nettikirjoittelu - tyhmää typerää hölinää joten parempi vaihtooehto varmaan olis ottaa aikalisää ja mennä
      edustamaan tätäkin typeryyden huippua jonnekin muihin hommiin - siipirikkoiset ovat
      kuin kastraattkissat - muiden terveiden joukossa niitä, joita nyysitään ja välillä reilustii vedetään turpiin kui jätkien maailmassa ainakin. Palstan hyvä puoli on että kirjoittelun myötä tutustuu omaan maailmaansa ja todellisuuteen missä elää - unelmat posahtavat rikki kuin saippuakuplat, onni ja ilo ovat kuin haihtuvat pilvet kuin ennenkin
      - karu arki todellisuutta ja arjen työstäkin löytää tarkoitus ja ilo - ennemmin kuin haahuilu jossain kuvitellussa ystävyydessä.

      • Mulle tuli sellainen ajatus että olisit lämpöistä halausta vaille. En sitä nyt kuitenkaan tarjoa, koska et ottaisi vastaan ja kokisit sen teennäiseksi. (Koska et tunne minua et tiedä, että en koskaan halaa säälistä enkä tekoystävällisyydestä.)
        Älä kuitenkaan tuomitse ystävyyttä. Maailma on täynnä hyviä ja ihania ihmisiä. Vaikka sitä ei aina huomaa.


      • Tositöötti

        Minä(kin) pidän itseäni huonona ystävänä, en jotenkin osaa, olen liian rehellinen ja suorasuinen enkä osaa kaunistella asioita ja juttuja. Mutta noin huono en kuitenkaan ole että luulottelisin muitten puolesta mitä he ovat ja ajattelevat.

        Hyvä kun tiedän omat ajatukseni ja mielipiteeni, muut saavat huolehtia omansa. Muitten puolesta luulottelu ei kerro kenestäkään mitään - paitsi sinusta.


    • Enkoskaanyhtään

      Ymmärrän aloittajan ajatuksen. Itsekin kohtaan päivittäin ja aina vain ihmisiä, tuttuja ja tuntemattomia enkä kummassakaan tapauksessa luulottele heidän taustoistaan mitään. Se on sitten ihan eri asia jos joku joskus osoittautuu joksikin muuksi kuin tavalliseksi ja rehdiksi ja sekin pitää ensin jossain oikeusasteessa osoittaa.

      Lehtien, enkä varsinkaan skandaalisellaisten juttuihin ole ikinä uskonut pätkääkään. Pelkkää isottelua ja totuuden vääristelyä myynninedistämistarkoituksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe