Kuinka moni tälle palstalle kirjoittavista kärsii

sairasta.touhua

mielenterveysongelmista?

Luettuani parikymmentä viestiä arvioisin prosentiksi 80%.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.Immonen

      Ei kukaan henkiolentoihin uskova voikaan olla psyykkisesti terve. Sellaiset ihmiset kuuluvat 1500-luvulle, jolloin tieteiden vasta orastaessa uskottiin juuri kuten nämä aikamme psyykesairaat.

      • oletliianoikeassa

        AP:lle Lähes kaikki, eipä täällä juuri muita ole. Atskuja ja muitapöpejä.


    • lääkäri_59

      Kyllä osa kirjoituksista menee heikkolahjaisuuden piikkiin. Ellei ymmärrä kuinka luonnonlait toimivat, on helposti uskomassa kaikenlaiseen huu-haahan, kuten Raamattuun.

      • miksi.hän.valehtelee

        Mitä mieltä olet kolleegastasi Pekka Reinikaisesta? Hän väittää mm. Grand Canyonin syntyneen vedenpaisumuksessa, dinosaurusten eläneen vielä muutama tuhat vuotta sitten ja että maailmankaikkeus olisi vain 6000 vuoden ikäinen.


      • PekkaPuhuuAsiaa
        miksi.hän.valehtelee kirjoitti:

        Mitä mieltä olet kolleegastasi Pekka Reinikaisesta? Hän väittää mm. Grand Canyonin syntyneen vedenpaisumuksessa, dinosaurusten eläneen vielä muutama tuhat vuotta sitten ja että maailmankaikkeus olisi vain 6000 vuoden ikäinen.

        Tässä teille linkki lääkäri Pekka Reinikaisen opetuksiin ko. aiheista:

        https://www.youtube.com/watch?v=07gBKVQRbvI


      • ihmettelen.kovin
        miksi.hän.valehtelee kirjoitti:

        Mitä mieltä olet kolleegastasi Pekka Reinikaisesta? Hän väittää mm. Grand Canyonin syntyneen vedenpaisumuksessa, dinosaurusten eläneen vielä muutama tuhat vuotta sitten ja että maailmankaikkeus olisi vain 6000 vuoden ikäinen.

        Tuollaiselta huijari-puoskarilta pitäisi evätä lupa toimia lääkärinä. Eikö kukaan ole ilmoittanut hänestä Valviralle?


      • biologi.Keravalta
        PekkaPuhuuAsiaa kirjoitti:

        Tässä teille linkki lääkäri Pekka Reinikaisen opetuksiin ko. aiheista:

        https://www.youtube.com/watch?v=07gBKVQRbvI

        Mieshän valehtelee, että korvat heiluvat. Kyllä tulin vihaiselle tuulelle, kun kuulee tuollasta emä-valehtelua. Lukion biologian tiedoillakin ymmärtää mistä valehtelusta on kysymys.


      • PekkaPuhuuAsiaa kirjoitti:

        Tässä teille linkki lääkäri Pekka Reinikaisen opetuksiin ko. aiheista:

        https://www.youtube.com/watch?v=07gBKVQRbvI

        Kiitos linkistä, joka valaisee hyvin sitä, miten härskisti Reinikainen on valmis valehtelemaan uskovaisia huijatakseen. Ei tarvinnut katsoa kuin hieman yli kaksi minuuttia, kun ensimmäinen aivan selvä vale tule: Reinikainen väittää, että dinosaurusten luista on saatu ottettua verinäytteitä ja muutenkin antaa ymmärtää, että löydöt olivat tuoreita. Oikeasti on löytynyt jäännöksiä dinosaurusten verisoluista. Lääkärinä Reinikaisen pitäisi kyllä tietää, mikä ero on punasolujen jäänteillä ja verinäytteellä. Ja verisolut löytänyt Mary Schweitzer on useaan otteeseen valitellut sitä, miten nuoren Maan kreationistit vääristelevät hänen löytöjänsä ja tutkimustuloksiaan aivan hävyttömästi.
        Mielestäni Reinikainen on ehkä Suomen vastenmielisin kreationisti. Minua kuvottaa se, miten hän halveksii kuulikuntaansa syöttämällä heille todella tökeröitä valheita. Ja nämä kuulijat sitten tuppaavat - valitettavasti - luottamaan sokeasti Reinikaiseen, joka toistelee niin perusteellisesti virheellisiä väittämiä, että jopa maailman suurin kreationistijärjestö Creation Ministries International (joka mm. julkaisee "Luominen"-lehteä) kieltää kreationisteja käyttämästä niitä, koska ne ovat niin huonoja, jopa valheellisia.
        http://creation.com/arguments-we-think-creationists-should-not-use
        Reinikaisen vakioväitteistä termodynamiikan toinen laki ja hyödylliset mutaatiot ovat ainakin listalla. Olen monelta Reinikaiseen vetoavalta kreationistilta kysynyt, että kumpi on väärässä, Reinikainen vai Creation Ministries International. Kertaakaan en ole saanut vastausta...


      • Saatanankuppari
        miksi.hän.valehtelee kirjoitti:

        Mitä mieltä olet kolleegastasi Pekka Reinikaisesta? Hän väittää mm. Grand Canyonin syntyneen vedenpaisumuksessa, dinosaurusten eläneen vielä muutama tuhat vuotta sitten ja että maailmankaikkeus olisi vain 6000 vuoden ikäinen.

        Tämän viestiketjun ensimmäinen lääkäri-kirjoittaja: oletpas saatanan heikkolahjainen itse, kun toisia täällä leimaat tollaisiksi. Kerro, missä olet töissä, että osataan pysyä kaukana susta, ja sun kuppaamisesta, kyllä nääs rahat sulle tyhmiltäkin kelpaa, ja haukut sitten jälkikäteen kaikki. Tehdään susta varaton, niin et pääse ainakaan tienaamaan toisia haukkumalla. Tollainen viesti, ei kerro sustakaan kuule, yhtään mitään muuta, kuin että tossa lauseessa on sunkin lahjat.


      • lääkäri_59
        Saatanankuppari kirjoitti:

        Tämän viestiketjun ensimmäinen lääkäri-kirjoittaja: oletpas saatanan heikkolahjainen itse, kun toisia täällä leimaat tollaisiksi. Kerro, missä olet töissä, että osataan pysyä kaukana susta, ja sun kuppaamisesta, kyllä nääs rahat sulle tyhmiltäkin kelpaa, ja haukut sitten jälkikäteen kaikki. Tehdään susta varaton, niin et pääse ainakaan tienaamaan toisia haukkumalla. Tollainen viesti, ei kerro sustakaan kuule, yhtään mitään muuta, kuin että tossa lauseessa on sunkin lahjat.

        Mutta ethän sinä itse voi sille mitään, että olet heikkolahjainen. Ihminen on sellainen miksi on syntynyt. Et voi valita ihon väriäsi, sukupuoltasi, etkä maata johon synnyt. Samoin et voi päättää omaa älykkyyttäsi.

        En siis "leimannut" uskovaisia heikkolahjaisiksi, vaan totesin sen tosiasian, jonka kaikki ovat jo pitkään tienneet. Asiasta on olemassa suuri määrä kattavia tutkimuksia, mutta ne eivät ilmeisesti sinua kiinnosta.


      • VoiSinuaRessukkaa

        Sinä lääkäri se et sitten ymmärrä mistään yhtään mitään! Raamattu vastaa miljoonaa lääkärilehteä ja muuta tieteellistä höpö höpö lehteä ja kirjaa! Tieteellisesti Raamattu on senkin todistanut että Joona asui kolme vuorokautta valaskalan vatsassa ja että aurinko kiertää maata ja että Maria tuli raskaaksi ilman miestä kun ei tiennyt että sellaisia on edes olemassakaan! Ei ollut edes puolukkaa hedelmöittämässä Mariaa niinkuin Marjattaa Suomessa jonka pojasta tuli Karjalan Keisari ja jonka isä myös oli Jumala niinkuin oli veipuolensa Jeesuksenkin isä! Sama isä mutta eri äidit! Ette te korkeasti lukeneet lekurit tiedä sitten mistään yhtään mitään! Montako uskovaista olet pelastanut kun ovat juoneet kuolettavaa myrkkyä tai että maailman myrkyllisimmät käärmeet ovat niitä purreet? Et ainuttakaan sillä uskovaiset eivät sellaisille vähäpätöisyyksille heilauta edes korviaan! Onko sinulla ikinä edes ollut sairaita potilaita? No eipä tietenkään kun uskovaiset parantavat kaikki ihmiset niin ettei sinulle jää potilaan potilasta! Jos paikkakunnallasi on helluntailaisseurakunta niin veikkaanpa että kohta saat loparit lekurina! Sen todistaa jo Raamattukin tieteellisesti että kohta olet lekuriparka työttömänä jos et jo sitä ole! Ei ole lekurin elämä ruusuilla tanssimista kun on helluntailaisseurakunta samalla paikkakunnalla! Uudelleenkoulutukseen joudut ja kainalosauvoja urakalla sahailemaan paikkakuntasi lämpökeskuksessa! Joo että ei vaikuta kovin valoisalta sinunkaan tulevaisuutesi lääkäriparka! Asunnottomana joudut vielä jonain päivä onkimaan valaskalan asunnoksesi! Sadunkertojana ja kylähulluna joudut vielä hankkimaan lisätienestejä kertomalla kuinka aurinko muka Raamatun vastaisesti muka kiertää maata! Sellaisille saduille uskovaiset nauravat itsensä kipeiksi! Jos ongit tarpeeksi monta valaskalaa niin voisithan sinä vuokrata niitä sitten asunnottomille ympärivuotisasunnoiksi tai uskovaisille kesäasunnoiksi! Niin että niin siinä käy kun ei usko vain Raamattuun vaan lääkeuskomuksellisiin kirjoihin ja lukee niitä ainoastaan lukemalla itsensä lääkäriksi! Otetaan esimerkiksi vaikkapa Luukas joka luki itsensä lääketieteen tohtoriksi vain Uutta Testamenttiä ja vähän Vanhaakin lukemalla! Ja hyvä lääkäri tulikin kun vieläkin sen tieteellisiä julkaisuja luetaan! Sairaanhoitajattaren ammattiin voipi riittää pelkkä virsikirjan tankkaaminen päähän?! Pikkuisen Katekismusta lukemalla saattaapi päästä erikoissairaanhoitajattareksi! Herätyskirjallisuutta ahkerasti lukemalla pääsee aivan takuulla ylilääkäriksi asti! Ainakin uskovaisten lasarettiin! Sellaiselta ylilääkäriltä kun saa reseptin uskovaisten pastilleihin niin niillä kyllä paranee kihti ja kaihi ja vaikka mikä! Muotimakukin!
        Jaa että minäkö kirjoittelen tässä vain järjetöntä puuta heinää?
        Jaaha?!
        Mutta mistä olen saanut siihen oppia?
        TÄÄLTÄ!!! TEILTÄ!!! (Unohdin tätä juttuani sepustellessa imeskellä niitä teidän pastillejanne ja tästä tuli sitten mitä tuli!)


    • Johtoajatus

      "Tällaista kysymystä ei epäilyksenalainen voi koskaan itse ratkaista. Sen asian määrittelee ympäristö." Mutta olen kuullut, että jos joku sanoo olevansa täysin
      terve mieleltään, niin se "yli-ihminen" on syytä nopeasti toimittaa lataamoon.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Honkajoki_(Tuntematon_sotilas)

      - Herra luutnantti, sotamies Honkajoki A, A ykkönen, ensimmäinen A tarkoittaa etunimeä Aarne, toinen A ja ykkönen tarkoittaa kuntoisuusluokkaa, ilmoittautuu täydennysmiehenä herra luutnantin joukkueeseen. Palvellut aiemmin viidennenkymmenennen jalkaväkirykmentin toisessa konekiväärikomppaniassa, haavoituttuaan ollut sotasairaalassa josta HTK:n kautta komennettu tänne, ja ilmoittautuu täten uudelleen sotilastehtäviin, vakaasti päättäneenä uhrata oman sekä sotasairaalassa pullosta saamansa veripalvelun veren isänmaan ja kansansa vapauden hyväksi.

      - Huomioonottaen nopean kehityksen aseistuksen ja teknillisten varusteiden osalta nykyään käytävässä suursodassa, katson maanpuolustuksen kannalta tarpeelliseksi siirtyä uusiin aseisiin (jousipyssystä)

      - Kieltämättä onneton tapaus ...ja varjele noita Suomen herroja, etteivät toista kertaa löisi päätään Karjalan mäntyyn.

      - Herra kapteeni, täitä ei kuitenkaan minun käsittääkseni voi syyttää tästä liasta, sillä sehän ei ole syy, vaan seurausilmiö. Ellen ole johdellut väärin ajatusta. (Honkajoki Lammion kutsuttua häntä Suomen armeijan syöpäläiseksi, "täiksi, joka viihtyy vain liassa")

      - Herra kapteeni. Tällaista kysymystä ei epäilyksenalainen voi koskaan itse ratkaista. Sen asian määrittelee ympäristö. (Honkajoki Lammion kysymykseen "Oletteko mielenvikainen?")

      - Minä olen kadottanut johtoajatuksen.

      - Puskaryssä... anteeksi... pensasneuvostoliittolainen.

      https://fi.wikiquote.org/wiki/Tuntematon_sotilas#Honkajoki

    • TeOletteVäärässä

      Tällä linkillä näitä onnettomia jumalattomia taas mylvii - katsokaahan, mitä Raamattu teistä sanoo:

      1 Kor 1:

      18.Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

      • itse.olet.väärässä

        Tuo Raamatun lause on skitsofreniaa sairastaneen Paavalin tekele. Sillä ei ole siis pienintäkään todistearvoa huu-haa-uskomuksillesi.

        Sillä hän yrittää huijata ihmisiä uskontoon, jonka hän myös väittää omaksi "omaksi evankeliumikseen":

        Roomalaiskirje:
        2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, "minun evankeliumini" mukaan.
        16:25 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa "minun evankeliumini" ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,

        2.Timoteuksen kirje:
        2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä "minun evankeliumini" mukaan,


    • PäässäVikaaaaaaaaaaa

      Vittu täällä on niin paljon vammaisia, ettei mitään järkee!!!!!!!!!!
      Painukaa helvettiin saatanan paviaanit:D
      Me paremmat ihmiset halutaan puhua rauhassa, saatana:)

    • Lähettiläs

      Heitä vartenhan Jeesus tuli. Siis Jeesus tuli sielullisista sairauksista kärsiviä varten. Hän tuli ruumiillisista sairauksista kärsiviä varten. Hän tuli kaikki kärsivä varten pelastamaan ihmiset kärsimyksiltä.
      Jeesus vapauttaa ihmiset kärsimyksiltä. Hän antaa uuden elämän, joka on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
      Usko ei ole askastelua, vaan se on totista asiaa jossa seurataan Jeesusta kasteen haudan kautta uuteen elämään.
      Kasteessa tekin saitte lahjaksi Pyhän Hengen, joka on valmiudessa kirkastamaan teille Jeesuksen, eli Jumalan Sanan. Joka ottaa vastaan tuon kirkastetun Jumalan Sanan, saa syntyä uudeksi ja saa uuden ihanan kasteen ja uuden nimen. Tuon uuden kasteen antaa Jumala Itse ja uuden nimen Hän antaa Itse kastamalleen.

      • Kuinkas se mielikuvitusjeesus kärsimystä lievittää?

        Ei ole kukaan uskaltautunut ilmoittautumaan rukoustapahtumaani, jossa pelkän rukouksen ja oikeaksi nähdyn jumalversion avulla palautetaan alaraaja-amputoidulle jäsenet takaisin.

        Ilmoittautuneiden määrästä (0) voi suoraan päätellä, että kaikki uskovaiset ymmärtävät jumalansa olevan epäjumala. Melko noloa uskovaisten kannalta!


      • Lähettiläs
        he-ma kirjoitti:

        Kuinkas se mielikuvitusjeesus kärsimystä lievittää?

        Ei ole kukaan uskaltautunut ilmoittautumaan rukoustapahtumaani, jossa pelkän rukouksen ja oikeaksi nähdyn jumalversion avulla palautetaan alaraaja-amputoidulle jäsenet takaisin.

        Ilmoittautuneiden määrästä (0) voi suoraan päätellä, että kaikki uskovaiset ymmärtävät jumalansa olevan epäjumala. Melko noloa uskovaisten kannalta!

        Itse olin lääkärien kuolemaan tuomitsema ihminen. Makasin sairasvuoteella ja kuolema kolkutteli ovella, mutta yhtäkkiä olin täysin terve. Lääkärit ja hoitohenkilöstö tunnustivat, että jokin SUUREMPI puuttui asiaan. He olivat täysin hämmennyksissä ja kyselivät minulta tapahtuneesta.


      • Lähettiläs kirjoitti:

        Itse olin lääkärien kuolemaan tuomitsema ihminen. Makasin sairasvuoteella ja kuolema kolkutteli ovella, mutta yhtäkkiä olin täysin terve. Lääkärit ja hoitohenkilöstö tunnustivat, että jokin SUUREMPI puuttui asiaan. He olivat täysin hämmennyksissä ja kyselivät minulta tapahtuneesta.

        Juurikin näin!

        Eräs juutalaistyttö aikoinaan kertoi jumalansa hänet panneen paksuksi.

        Näitä verifioimattomia tarinoita uskovat vain yksinkertaiset tai dogmaattiset uskovaiset.


      • VAROITUS
        he-ma kirjoitti:

        Juurikin näin!

        Eräs juutalaistyttö aikoinaan kertoi jumalansa hänet panneen paksuksi.

        Näitä verifioimattomia tarinoita uskovat vain yksinkertaiset tai dogmaattiset uskovaiset.

        Etkö sinä pelkää Jumalaa? Jos et usko, niin älä usko, mutta koska et tiedä, niin älä pilkkaa. Sinä et tiedä onko Jumala, vai eikö ole. Jotkut tietävät, että Jumala on.
        Älä enää pilkaa, sillä joudut vastuuseen jokaisesta sanasta.


      • VAROITUS kirjoitti:

        Etkö sinä pelkää Jumalaa? Jos et usko, niin älä usko, mutta koska et tiedä, niin älä pilkkaa. Sinä et tiedä onko Jumala, vai eikö ole. Jotkut tietävät, että Jumala on.
        Älä enää pilkaa, sillä joudut vastuuseen jokaisesta sanasta.

        Jumalaasi on helppo pilkata, koska hän on olematon, kyvytön, geriatrinen ja todennäköisesti myös inkontinentti tena-vaipoissaan unohtumassa historian syövereihin, kuten niin monet aikoinaan mahtavat jumalat ennen jahvea.

        http://www.graveyardofthegods.org/deadgods/listofgods.html

        Ja en todellakaan jumalaasi tai ylipäätään jumalia pelkää, suurin osahan niistä on tuossa jo unohdettujen listassa.

        Jumalasi, kolmiojumala, jos olisi olemassa ja kyvykäs, pystyisi kyllä minua estämään tätäkin rienausta kirjoittamasta.

        Valitettavasti jumalasi ainoa turvapaikka on korviesi välissä. Siellä se elää loisena ja ohjailee sinua kirjoittamaan päättömiä. Jos et toimi välikappaleena, ei tähänkään postaukseeni ole odotettavissa itse jumalalta minkäänlaista vastinetta. Syykin on selvä, jumalasi on olematon ja niinollen palvot epäjumalaa.


      • mies.muurin.aukossa
        he-ma kirjoitti:

        Jumalaasi on helppo pilkata, koska hän on olematon, kyvytön, geriatrinen ja todennäköisesti myös inkontinentti tena-vaipoissaan unohtumassa historian syövereihin, kuten niin monet aikoinaan mahtavat jumalat ennen jahvea.

        http://www.graveyardofthegods.org/deadgods/listofgods.html

        Ja en todellakaan jumalaasi tai ylipäätään jumalia pelkää, suurin osahan niistä on tuossa jo unohdettujen listassa.

        Jumalasi, kolmiojumala, jos olisi olemassa ja kyvykäs, pystyisi kyllä minua estämään tätäkin rienausta kirjoittamasta.

        Valitettavasti jumalasi ainoa turvapaikka on korviesi välissä. Siellä se elää loisena ja ohjailee sinua kirjoittamaan päättömiä. Jos et toimi välikappaleena, ei tähänkään postaukseeni ole odotettavissa itse jumalalta minkäänlaista vastinetta. Syykin on selvä, jumalasi on olematon ja niinollen palvot epäjumalaa.

        Olet malliesimerkki siitä, miten Suomen kansa on hyljännyt Jumalan ja kääntänyt Hänelle selkänsä.
        Kaikkivaltias Jumala on monesti varjellut kansakuntamme hädän päivinä ja hädän hetkinä ja siunannut kansakuntaamme monin eri tavoin. Meidän tulisi kansana olla kiitollisia Hänelle ja antaa Hänelle kunnia.
        Mutta vielä mitä. Pilkkaamme Kaikkivaltiaan Pyhää Nimeä.
        Suomen kansa saa nyt maksaa pilkkaamisistaan, kun Jumala on vetänyt siunaavan kätensä kansakuntamme yltä.
        Kunpa ei vielä vetäisi pois varjelevaa kättänsäkin.
        Herra jospa vielä kerran armahtaisit Suomen maata ja kansaa ja antaisit anteeksi pilkkaamisemme. Jeesuksen nimessä. Aamen.


      • mies.muurin.aukossa kirjoitti:

        Olet malliesimerkki siitä, miten Suomen kansa on hyljännyt Jumalan ja kääntänyt Hänelle selkänsä.
        Kaikkivaltias Jumala on monesti varjellut kansakuntamme hädän päivinä ja hädän hetkinä ja siunannut kansakuntaamme monin eri tavoin. Meidän tulisi kansana olla kiitollisia Hänelle ja antaa Hänelle kunnia.
        Mutta vielä mitä. Pilkkaamme Kaikkivaltiaan Pyhää Nimeä.
        Suomen kansa saa nyt maksaa pilkkaamisistaan, kun Jumala on vetänyt siunaavan kätensä kansakuntamme yltä.
        Kunpa ei vielä vetäisi pois varjelevaa kättänsäkin.
        Herra jospa vielä kerran armahtaisit Suomen maata ja kansaa ja antaisit anteeksi pilkkaamisemme. Jeesuksen nimessä. Aamen.

        Ja taas meni uskovainen helppoon.

        Hänen päänsisäinen umalmatonsa pakotti hänet vastaamaan, koska oikean jumalan vastaukseen hänen päänsisäinen jumalansa ei edes itse usko.

        Vielä kannattaa huomata, että olematon oikea jumala ei tehnyt mitään estääkseen tätä vähäisillä järjenlahjoillanvarustettua uskonharhaista vastaamasta ja häpäisemästä sekä itseään että koko kristikuntaa.


    • tottaon

      Vai että dinosauruksen luut pysyy maassa muuttumattomina miljoonia vuosia . hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii mene ja kaiva hautuusmaasta ihmisten luut niin näet että tuhat vuoden vanhoja luut on mahdotonta löytyä. noissakin kaivannoissa missä museot tekee mitkä on muutamia satoja vuosia vanhoja ei ole mitään jäljellä kun jotain keramiikka tai kivipaloja. Kyllä hullu saa olla mutta ei yksinkertainen että uskoo että dinojen luut on säilynyt melkein muuttumattomina miljonia vuosia.

      • "Vai että dinosauruksen luut pysyy maassa muuttumattomina miljoonia vuosia ."
        Eivät tietenkään säily muuttumattomina, eikä kukaan niin väitäkään. Toki otollisiin hapettomiin olosuhteisiin joutuessaan luut voivat fossiloitua ja sen ansiosta säilyä hyvinkin pitkään.
        "Kyllä hullu saa olla mutta ei yksinkertainen että uskoo että dinojen luut on säilynyt melkein muuttumattomina miljonia vuosia."
        Kyllä hullu pitäisikin olla, mutta onneksi kukaan ei, ainakaan tietääkseni, usko sellaista. En ole koskaan törmännyt väitteeseen, että luut voisivat säilyä muuttumattomina miljoonia vuosia. Fossiloituneina, eli suuresti muuttuneina, ne voivat säilyä.
        Koita hyvä ihminen nyt ymmärtää: Pekka Reinikainen valehtelee härskisti. Mitään dinosaurusten verinäytettä ei ole löytynyt, on löytynyt vain pieniä jäämiä verisoluista. Löydön tehnyt Mary Schweitzer on useaan otteeseen valitellut sitä, miten kreationistit vääristelevät hänen löytöjään. Esim. tässä haastattelussa hän antaa nuoren Maan kreationisteille huutia:
        http://biologos.org/blogs/archive/not-so-dry-bones-an-interview-with-mary-schweitzer


    • kylvettysiemen

      Joku voima teitäkin on tälle palstalle on ajanut. Eipä siihen paljon muita selityksiä ole, kuin että Herra itse vetää teitä puoleensa. Suurin osa väestöstä varmasti kärsii mielenterveys ongelmista ja sehän on seurausta oman lihatahdon seuraamisesta ja siitä, kun ihmiset ovat luopuneet Jumalasta kautta aikojen.
      Onhan se ihan erilaista elää maailmassa, kun "saa" täällä kirjoittaa mitä ikinä mieleen juolahtaa. Ei tarvitse omasta mielestä yhtään miettiä seurauksia. Kuitenkin Herra on Jumala sekä uskoville, että uskottomille. Siksi Jeesus voikin auttaa teitä kiroilijoitakin, kuten meitä uskoviakin. Hän on meidän kaikkien Jumala, halusittepa sitä tai ette. Tuossa ylempänä tätä ketjua joku kovasti rehvasteli, mutta sisimmässäsi kaipaat muutakin kuin muiden mollaamista sohvalla istuen ja kaikki muut haukkuen. Saathan sinä yrittää järkeillä ihmisjärjellä. Siellä sisälläsi kuitenkin olet miettinyt, voisiko se sittenkin olla toisin. Paha olosi ja tyhjyyden tunteeseesi tulee vain kasvamaan, eikä kaljapullosi korkkaus ja baari illat sitä enää tule korvaamaan. Vaikka egosi paisuisi kuin pullataikina ja sinun tulisi esittää kovaa jätkää, että et menetä kasvojasi lapsiesi, varsinkin poikasi ja jätkien edessä. Vasta siinä vaiheessa, kun ahdistuksesi on riittävän suuri, joudut jo rukoilemaan Jumalalta apua, koska muualta sitä apua et tule saamaan. Sittenhän sinä tulet samanlaiseksi kuin me muut, joita Herra on auttanut ulos siitä tilasta, johon sinä vasta olet joutumassa.
      Niin. Jumala siis parantaa, eheyttää, korjaa ja anteeksi antaa tekemämme virheet. Sillä niitähän me kaikki teemme. Vasta kun nöyrrymme tunnustamaan kyvyttömyytemme muuttua ja parantaa itse itsemme, voi Hän tulla meitä auttamaan.

    • Conny

      Hep! Olen työkyvyttömyyseläkkeellä psykiatrien lausuntojen ansiosta.

      Merkillinen salamointi Helsingissä on merkkinä siitä, että narsismi selittää osin Mellerin ulosantia.

      • sinua.rakastetaan

        "tottaon
        12.3.2016 8:49
        UUSI
        Vai että dinosauruksen luut pysyy maassa muuttumattomina miljoonia vuosia . hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii mene ja kaiva hautuusmaasta ihmisten luut niin näet että tuhat vuoden vanhoja luut on mahdotonta löytyä. noissakin kaivannoissa missä museot tekee mitkä on muutamia satoja vuosia vanhoja ei ole mitään jäljellä kun jotain keramiikka tai kivipaloja. Kyllä hullu saa olla mutta ei yksinkertainen että uskoo että dinojen luut on säilynyt melkein muuttumattomina miljonia vuosia."

        Koulut jäi sitten kesken. Peruskoulun oppimäärän voi kuitenkin suorittaa, vaikka oppivelvollisuusikä olisikin täyttynyt.


      • pyrkimyksesi

        Mihin pyrit teksteilläsi?


    • sanansaattaja-

      Aloittaja (nimimerkki sairasta.touhua) pilkkasi tällä palstalla kirjoittavia uskovia mielisairaaksi.

      Raamattu säätää, että se, joka pilkaa toista hulluksi, ansaitsee tuomion helvetin tuleen. Tämä Raamatun kohta soveltuu nimenomaan siihen tilanteeseen, että joku pilkkaa uskovaa mielisairaaksi, koska silloin pilkka osuus myös Jumalan sanaan ja Jumalaan itseensä.

      Tämä aloittaja tulee saamaan sitä, mitä Raamattu tästä teosta säätää:

      Mt 22: Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

    • etsiväaloittaja

      Haitanneeko aloitus? Sehän on tärkeästä aiheesta. Ja jos joku kokee haluvansa lähestyä uskovia, niin vielä parempi. Mielenterveys ongelmat ovat joka paikassa läsnä, mutta Jeesushan tulikin meidät niistä vapauttamaan. Jos jonkun "mielenhäiriö" on tulla pilkkaamaan, niin täältähän hän meidän kautta lääkkeet Jeesuksen luo saa. Hän varmaankin etsii jotain. Ja kyllä nuokin mitä kirjoitit raamatusta on totta, mutta jostakin on uskottomienkin lähdettävä liikkeelle. Jumalan Sana on varmasti hullutus uskottomalle, mutta se on myös lääke meille kaikille.

      • ohituskaista

        Heimojumalien sanat ovat ankaria- pahaa lääkettä.
        Siksi "vastauskoontulleiden" kehoitetaan lukemaan uutta Testamenttia ja siitäkin minievankeliumi Joh-kolmekutosta, muu kun on sitä "Vanhaatestamenttia" (heimojumalien sanoja).


    • Avaaja

      Minä itse pääsin koeluontoiseen avohoitoon Kellokosken sairaalasta viikko sitten.

      Sen takia tämä aihe kiinnostaa minua.

      • sairasta.touhua

        Kyllä sinä olet oikeasti valehteleva uskovainen paskakasa.


      • Johtoajatus
        sairasta.touhua kirjoitti:

        Kyllä sinä olet oikeasti valehteleva uskovainen paskakasa.

        Nietsche oli mielisairas, sairastunut ”yli-ihmisyyteen”, ja A-Hitler sai Nietscheltä
        pahan tartunnan. Sitten se tauti tarttui pisaratartuntana koko Saksaan ja lähes
        koko Eurooppaan, kun A-Hitler huusi niin kovasti. Niitä roiskeita lensi Ruotsiin ja
        Amerikkaankin asti. A-Hitler oli Roomankatolinen ja Vatikaani vahvisti A-Hitlerin
        ääntä. Sokea autoritäärinen väärän auktoriteetin uskominen on erittäin tuhoisaa.

        LOOGINEN JATKO EDELLISEEN: ”” Johtoajatus 11.3.2016 22:26: "Tällaista kysymystä ei epäilyksenalainen voi koskaan itse ratkaista.

        Sen asian määrittelee ympäristö."

        Mutta olen kuullut, että jos joku sanoo olevansa täysin terve mieleltään, niin

        se "yli-ihminen" on syytä nopeasti toimittaa lataamoon.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Honkajoki_(Tuntematon_sotilas)

        - Herra luutnantti, sotamies Honkajoki A, A ykkönen, ensimmäinen A tarkoittaa etunimeä Aarne, toinen A ja ykkönen tarkoittaa kuntoisuusluokkaa, ilmoittautuu täydennysmiehenä herra luutnantin joukkueeseen. Palvellut aiemmin viidennenkymmenennen jalkaväkirykmentin toisessa konekiväärikomppaniassa, haavoituttuaan ollut sotasairaalassa josta HTK:n kautta komennettu tänne, ja ilmoittautuu täten uudelleen sotilastehtäviin, vakaasti päättäneenä uhrata oman sekä sotasairaalassa pullosta saamansa veripalvelun veren isänmaan ja kansansa vapauden hyväksi.

        - Huomioonottaen nopean kehityksen aseistuksen ja teknillisten varusteiden osalta nykyään käytävässä suursodassa, katson maanpuolustuksen kannalta tarpeelliseksi siirtyä uusiin aseisiin (jousipyssystä)

        - Kieltämättä onneton tapaus ...ja varjele noita Suomen herroja, etteivät toista kertaa löisi päätään Karjalan mäntyyn.

        - Herra kapteeni, täitä ei kuitenkaan minun käsittääkseni voi syyttää tästä liasta, sillä sehän ei ole syy, vaan seurausilmiö. Ellen ole johdellut väärin ajatusta. (Honkajoki Lammion kutsuttua häntä Suomen armeijan syöpäläiseksi, "täiksi, joka viihtyy vain liassa")

        - Herra kapteeni. Tällaista kysymystä ei epäilyksenalainen voi koskaan itse ratkaista. Sen asian määrittelee ympäristö. (Honkajoki Lammion kysymykseen "Oletteko mielenvikainen?")

        - Minä olen kadottanut johtoajatuksen.

        - Puskaryssä... anteeksi... pensasneuvostoliittolainen.

        https://fi.wikiquote.org/wiki/Tuntematon_sotilas#Honkajoki ””


    • laukkuryssä

      Minä voin kyllä tunnustaa aivan suoraan, että olen hullu. Jumalan hullu.

      Onhan Kirjoitettu, että sana rististä on hullutus, niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. (1 Kor. 1:18).

    • Hänauttaakaikkia

      Jeesus on kaikista erikoisista kirjoituksista ja kirjoittajista huolimatta meidän kaikkien ylilääkäri. Hänen Sanansa on lääke luille ja myös sairaille ajatuksille ja ajatusvyyhdeille. Jonkunlainen hätä tietysti täytyy olla, kun joku haluaa kovasti huomiota tällaisilla teksteillä. Mitä suurempi ongelma, sitä valtavampi parantuminen sen armon alla, johon saamme nojata. Ei niin suuria syntejä, joita Herra ei antaisi anteeksi, (paitsi Pyhän Hengen pilkka) ja joista ei voisi parantua. Hän on suuri armossansa ja syntisten armahtaja. Tulkaa Minun tyköni te kaikki työn uuvuttamat ja "raskautetut", niin Minä annan teille levon.

      • YmmärrystäKansalle

        Tuo jeesuksen parannus on sitä, että se tekee herkästä, ajattelunsa rajoille tulleesta ihmisestä yleensä vain entistä kajahtaneemman. Sen sijaan, että jotkut ihmiset yrittäisivät oikeasti ymmärtää itseään ja tehdä tietoisia valintoja, he sortuvat kristilliseen ajatteluun joko pelosta, laiskuuttaan tai hyväuskoisuuttaan. Se on minusta kovin surullista.


    • miksikirjoitat

      Voisihan sen noinkin ajatella. Mutta oletko ajatellut asiaa niin päin, että terve usko voi tehdä ihmisen myös vapaaksi ja tervehdyttää. Ei kaikki uskot ja uskovaiset ole mitenkään hukassa itsensä kanssa. Parhaimmillaan usko on hyvä asia. En kuitenkaan yhtään ihmettele, että harva uskoo mitään hyvää Jumalasta, kun tätäkin palstaa lukee. Tämä on pahempi kuin joku Brasilian slummi ja kaatopaikka. On täällä silti jokunen "helmikin" joukossa. Niitä ei varmasti erota, jos siihen ei ole harjaantunut.
      Kristillisyys kiteytyy rakkauteen, mutta ihmiset saavat sen likaiseksi ja sehän ei tietysti ole muiden syy, eikä myöskään Jumalan syy. Meillä on vapaa tahto tehdä hyvää tai pahaa. Silloin jos usko otetaan omien viallisuuksien ylitse ohjaamaan kaikkea tekemistä tai jos aletaan muita käännyttämään ja ohjaamaan itsestä käsin, niin varmasti harhaan mennäänkin. Siitä tulee niin saastainen vaate, että kaikki katsovat tosiaan ihmisen kajahtaneen lopullisesti. Oma kastinsa on fanaattinen uskovainen, josta kaikki näkevät, että yli on mennyt ja reilusti, mutta fanaattinen itse ei näe itsessään mitään vikaa.
      Miksi kirjoitat tällä palstalla?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      297
      2658
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2085
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      164
      1459
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe