hoitaa kaikki sairautensakin nyky-Suomessa.
http://www.suomenmaa.fi/?app=NeoDirect&com=6/3/51375/2c6bd7298d&t=Professori-rajoittaisi-hoitoa--70vuotiasta-ei-saa-terveeksi&utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork
Täytyy yrittää itse
48
<50
Vastaukset
- Joskus-itsehoito-parempi
Heliltä poistettiin väärä hammas - ylilääkäri nauroi!
Tiistai 15.3.2016 klo 11.03
Potilas ihmettelee hammaslääkärin tekemää virhettä ja ylihammaslääkärin asennetta.
(JUKKA RITOLA/AL)
Lähihoitajaksi opiskeleva Heli, 21, koki tulleensa väärin kohdelluksi Ylöjärven terveyskeskuksessa viime torstaina, kun häneltä ikenien peittämän viisaudenhampaan sijaan poistettiin täysin väärä hammas. Tarkka nainen huomasi virheen kotonaan samana päivänä ja otti asiasta heti yhteyttä hammaslääkäriin. Oikea hammas poistettiin vielä samana päivänä edellisestä operaatiosta vielä aralta ienalueelta.
- Hampaan poisti suu- ja leukakirurgiaan erikoistuva hammaslääkäri. Kun menin uudestaan terveyskeskukseen, ylihammaslääkäri nauroi asialle.
"Sehän oli vain hammas", ylillääkäri kommentoi Helille. "Oletteko te hereillä", hän myös kysyi henkilökunnalta leikkisästi.
- Suuta ronkittiin samana päivänä paljon, ja olen nyt antibiottikuurilla tulehdusvaaran vuoksi. Suu on edelleen kipeä, potilas kertoo Iltalehdelle.
Hammaslääkäri myönsi kuitenkin tehneensä virheen ja poistaneensa väärän hampaan.
Potilas ihmettelee hammaslääkärin tekemää virhettä ja ylihammaslääkärin asennetta. Hän on jo ollut yhteydessä Potilasvakuutuskeskukseen.
- Jonotin pari kuukautta operaatioon, että pääsen vaativampia suorituksia tekevälle lääkärille ja näin sitten kävi. Eikä se ylihammaslääkärin kommentti ja nauru tuntunut sopivalta ollenkaan, Heli kertoo.
Iltalehti tavoitti Ylöjärven terveyskeskuksen ylihammaslääkäri Tarja Niemen, joka ei muistanut ikinä tavanneensa potilasta. Hän vetosi myös vaitiolovelvollisuuteensa kaikissa potilasasioissa.
JUHA VELI JOKINEN
TAMPERE SIksi on minulla ollut rahaa tilillä jo lapsesta saakka.
Tuntuu pahalta että sinun on pakko tehdä pienistä numeroistasi asiaa.
H.- aina.aina
Sinulla on pakkomielle arvaa mihin ?
- ö-Öö
Kekomäki Asialinjoilla.
Tavallaan erikoista, että SLP:n pää_änenekannattajalehti julkaisi ton jutun. Mutt kuvastaa kovaa ikaa, missä elämme. SLP koittaa olla samaan aikaan, sekä äärioikeistolainen, että kommunistinen puolue. Hankala yhtälö.
Aika varma, parit vaalit ja puolue karistanut lestaatiolaiset, sekä Alkiolaiset taakat niskastaan, ja jotain toimivaakin hommelia alkaa löytymään, esimerkiksi sinkkujen asioitten hoidon tiimoilta. Pitää muistaa, nuoret SLP-slpaläiset puhuivat erittäin hyvää aiaa tästä polttavasta ongelmasta jo ennen näitä vaaleja. Noh, lestatit ja alkiolaiset jyräs net heti. Sama lehti muuten, en jaksanut googlata pirun hyvä kannanotto.Pitää muistaa suomessa yli 40% huusholleosta on sinkkutalouksia, ei lestaateja, taikka kommnisti maanviljelijöitä.
Muuten. Miks traktorimarssi oli tukien nostamisen puolesta, ei ylituotantoa vastaan?
Jaa siis jutusta. Tottahan se, mitä suuremmaksi loispummien määrä maassa kasvaa, pitää miettiä, miten se rahoitetaan. Suurten loispummieläkeläisten mielestä sa lapselapset maksaa heitin lomailunsa espanjassa, tahi hollannissa, tahi missä tahansa. Velkarahalla.
Kuka helvetti ne velat oikein maksaapi?
Erittäin hyvä artikkeli, jos joku ei viitsinyt lukea. varmasti kannattaa lukea viimeistään nyt. Ja edes ssekunnin osa koittaa ymmärtää lukemaansa.
Lopuksi pakollinen linkki:
http://www.worldometers.info/fi/
Kattele tota, edes pari minuuttia, ehkä ymmärrät, mistä kyse.
=DW= - itse_hoito
Netissähän on lukuisia lääkäri palsoja, ainoo ongelma enää on, kenet saisi kirjottamaan reseptit lääkkeisiin, johon sairauteen oireet viittaa.
- flegmaatti
Olisi syytä rajoittaa sekaannuksista johtuvia, turhia tutkimusketjuja.
Viime vuoden elokuun alun ja joulukuun lopun välillä minulle tehtiin 10 toimenpidettä.
Ensimmäinen oli syöpäleikkauksen seurantaan kuuluva vuosittainen verikoe.
Se vonkaisi melkein200 x lukemaa vuotta aikaisempaan verrattuna. En tuntenut itseäni sairaaksi.
Sen asemesta, että koe olisi uusittu niin alkoi hillitön tutkimusrevohka alkaen keuhkoröntgenistä.
Teetätin itse hälytyskokeen uusiksi ja lukema oli yhtä hyvä kuin vuoden takainen. Jopa julkinen puoli oli valmis epäilemään sekaannusta laboratoriossa.
Kuitenkin rumba jatkui. Mm. kaksi tietokonetomografiaa, yksi suolen tyhjennys ja tähystys, keskivartalon uä-tutkimus, jne.
Niistä 10:stä oli tarpeettomia 8kpl jos sekaannus lasketaan tarpeellisten joukkoon.
Vain hälyttänyt tulos ja sen kontrolli olisivat riittäneet.
Ilman sekaannusta homma olisi ollut selvä yhdellä verikokeella.
Perkeleenmoista tuhlausta!
Nyt tehty, suunnitelman mukainen koe antoi saman, terveen lukeman kuin edellinen, syksyllä tehty oikea koe.- muista.hymy
Ajattelisit myönteisiä juttuja esim.kevättä, auringon paistetta hymyileviä ihmisiä, jättäsit kaikenmaailman paskajutut sultahan menee hermot jo et muuta asennetta
- flegmaatti
muista.hymy kirjoitti:
Ajattelisit myönteisiä juttuja esim.kevättä, auringon paistetta hymyileviä ihmisiä, jättäsit kaikenmaailman paskajutut sultahan menee hermot jo et muuta asennetta
Ilmeisesti hengentuotteeni sisältö jäi hämäräksi. Säästetään, säästetään ja samanaikaisesti tärvätään rutkasti resursseja ( =kustannuksia ) täysin tarpeettomaan ja hyödyttömään silkan typeryyden vuoksi.
En ossa tätä selvemmin sanoa!
Ps. Olen peruspositiivinen, elämääni tyytyväinen, lujahermoinen mutta silti ulkoisiin ärsykkeisiin reagoiva. - hytinäx1
Toivottavasti löysivät henkilön joka todella on sairastunut pahasti.
Syövän jälkitutkimuksiin taitaa kuulua verikokeet ja jos ne ovat hälyttävät niin tietenkin aletaan tarkkaileen potilasta ja tehdään uusia kokeita. Näin olen käsittänyt syövän saaneet jälkitutkimukset. hytinäx1 kirjoitti:
Syövän jälkitutkimuksiin taitaa kuulua verikokeet ja jos ne ovat hälyttävät niin tietenkin aletaan tarkkaileen potilasta ja tehdään uusia kokeita. Näin olen käsittänyt syövän saaneet jälkitutkimukset."hytinäx1"
Älä nyt daybydayle koko aamua Yksinäsi Reetailen.
H.- hytinäx1
hunksz kirjoitti:
"hytinäx1"
Älä nyt daybydayle koko aamua Yksinäsi Reetailen.
H.Pitäisiköhän sinulle pikkuterrierille laittaa naputus esto? Jatkuvsti jonkun koivessa kiinni. Eikö sinua kukaan vie ulos kävelylle? Älä nyt yritäkään kääntää tätäkin juttua itseesi.
hytinäx1 kirjoitti:
Pitäisiköhän sinulle pikkuterrierille laittaa naputus esto? Jatkuvsti jonkun koivessa kiinni. Eikö sinua kukaan vie ulos kävelylle? Älä nyt yritäkään kääntää tätäkin juttua itseesi.
"hytinäx1"
Minulle saa antaa aina kaiken-laista.
Minä kyllä rauhoitun helpoiten, kunhan ei kukaan kirjoittele typeryyksiä
jankuttaen.
H.hunksz kirjoitti:
"hytinäx1"
jankuttaen.
H.Unohtui maininta tasa-puolisuudesta.
H.hunksz kirjoitti:
"hytinäx1"
jankuttaen.
H.Miten noin viisas mies on eksynyt tällaiselle typerysten palstalle. Eikö "tasolleen" arvokkaampia löydy? Tai löydä?
- flegmaatti
daybyday kirjoitti:
Vängälläkös sinut noihon tutkimuksiin vietiin? Käytettiinkös pakkokeinoja?
Olen aina kuvitellut eläväni työnjaon alaisessa yhteiskunnassa. On alansa eksperttejä tai ainakin ammatti-ihmisiä joilta voi odottaa jotain osaamista.
Yhtenä tekijänä kärsivällisyyteeni oli se, että muutamia vuosia aikaisemmin olin ollut 3:n vuoden karanteenissa julkisella puolella. Varatessani aikaa vuositarkatukseen se kiellettiin minulta vedoten vuotta aikaisempaan tilanteeseen jolloin olin heidän mielestään ollut liian terve. Pian tämän jälkeen lääkäri vahvisti boikotin päiväyksellä ja allekirjoituksellaan.
Ajattelin, että tarkastakaa nyt ukko niin maan perusteellisesti.
Tietenkin mielessäni oli varaus, että "jos kuitenkin" koska kolmeen kertaan suolistosyövän vuoksi revitty sisikunta oli lähimenneisyydessä.
Turhaa tuhlausta kuitenkin. Olisin kyllä uskonut yhteen, oikeat lukemat antaneeseen kokeeseenkin. daybyday kirjoitti:
Miten noin viisas mies on eksynyt tällaiselle typerysten palstalle. Eikö "tasolleen" arvokkaampia löydy? Tai löydä?
"daybyday"
Tota noin.
Fiksut kirjoittelevat täällä aika harvasti.
Olethan varmaan itsekin huomannut ylettömän typeryyden.
Minä olen fiksuista hän, jonka velvollisuutena on yrittää karkoittaa typerykset.
H.flegmaatti kirjoitti:
Olen aina kuvitellut eläväni työnjaon alaisessa yhteiskunnassa. On alansa eksperttejä tai ainakin ammatti-ihmisiä joilta voi odottaa jotain osaamista.
Yhtenä tekijänä kärsivällisyyteeni oli se, että muutamia vuosia aikaisemmin olin ollut 3:n vuoden karanteenissa julkisella puolella. Varatessani aikaa vuositarkatukseen se kiellettiin minulta vedoten vuotta aikaisempaan tilanteeseen jolloin olin heidän mielestään ollut liian terve. Pian tämän jälkeen lääkäri vahvisti boikotin päiväyksellä ja allekirjoituksellaan.
Ajattelin, että tarkastakaa nyt ukko niin maan perusteellisesti.
Tietenkin mielessäni oli varaus, että "jos kuitenkin" koska kolmeen kertaan suolistosyövän vuoksi revitty sisikunta oli lähimenneisyydessä.
Turhaa tuhlausta kuitenkin. Olisin kyllä uskonut yhteen, oikeat lukemat antaneeseen kokeeseenkin.Nojoo kyllä ymmärsin mutta sitä en ymmärtänyt et jos sun mielestä oli turhaa, miks ihmeessä menit? Kyllä potilaalla on oikeus kieltäytyä tutkimuksista. Vai onko niin että sulle ei kelpaa mikää ;), Jos ei tutkita, se huono, jos tutkitaan sekään ei passaa eli aina on moitteen sijaa. Haluaisit varmaan itse määrätä tutkimuksesi vaikka toisaalta saot luottavasi et asiantuntijat tietävät. Siis tietävätkö vai eivätkö?
Siis kumpi:
"Ajattelin, että tarkastakaa nyt ukko niin maan perusteellisesti"
vai
"Turhaa tuhlausta kuitenkin"
Jotain ristiriitaa noissa.hunksz kirjoitti:
"daybyday"
Tota noin.
Fiksut kirjoittelevat täällä aika harvasti.
Olethan varmaan itsekin huomannut ylettömän typeryyden.
Minä olen fiksuista hän, jonka velvollisuutena on yrittää karkoittaa typerykset.
H.En ole huomannut. Mista täällä on kirjoittajia laidasta laitaan, ei minua ainakaan häiritse muu kuin toisten mitätöinti. Jankuti höpöti typeröinti tyhmyily.
- flegmaatti
daybyday kirjoitti:
Nojoo kyllä ymmärsin mutta sitä en ymmärtänyt et jos sun mielestä oli turhaa, miks ihmeessä menit? Kyllä potilaalla on oikeus kieltäytyä tutkimuksista. Vai onko niin että sulle ei kelpaa mikää ;), Jos ei tutkita, se huono, jos tutkitaan sekään ei passaa eli aina on moitteen sijaa. Haluaisit varmaan itse määrätä tutkimuksesi vaikka toisaalta saot luottavasi et asiantuntijat tietävät. Siis tietävätkö vai eivätkö?
Siis kumpi:
"Ajattelin, että tarkastakaa nyt ukko niin maan perusteellisesti"
vai
"Turhaa tuhlausta kuitenkin"
Jotain ristiriitaa noissa.Huomasitko? "On alansa eksperttejä tai ainakin alansa ammatti-ihmisiä"!
En ryhtynyt riitelemään koska oletin lekureiden osaavan hommansa.
Koko sanoman sisältö on siinä, etteivät uusineet voimakkaasti hälyttänyttä verikoetta vaan pukattiin kallis tutkimusputki päälle.
Kolmen leikkauksen kokemukset olivat niin paskamoiset ja jatko epävarmaa, että kuvittelin jotain perää kuitenkin olevan. Vaimoni sukulainen, entinen työkaverini ja saman urheiluseuran nostaja olivat kuolleet samaan syöpään.
Minä purnaan RESURSSIEN HUKKAAMISTA vastaan. En minä voi yksin pelastaa taloutta mutta eipä tuo kokemani anna kovin hyvää kuvaa toiminnan suunnittelusta ja toteutuksesta.
Ketjun kannanotot kuvastavat piittaamattomuutta kustannuksista! flegmaatti kirjoitti:
Huomasitko? "On alansa eksperttejä tai ainakin alansa ammatti-ihmisiä"!
En ryhtynyt riitelemään koska oletin lekureiden osaavan hommansa.
Koko sanoman sisältö on siinä, etteivät uusineet voimakkaasti hälyttänyttä verikoetta vaan pukattiin kallis tutkimusputki päälle.
Kolmen leikkauksen kokemukset olivat niin paskamoiset ja jatko epävarmaa, että kuvittelin jotain perää kuitenkin olevan. Vaimoni sukulainen, entinen työkaverini ja saman urheiluseuran nostaja olivat kuolleet samaan syöpään.
Minä purnaan RESURSSIEN HUKKAAMISTA vastaan. En minä voi yksin pelastaa taloutta mutta eipä tuo kokemani anna kovin hyvää kuvaa toiminnan suunnittelusta ja toteutuksesta.
Ketjun kannanotot kuvastavat piittaamattomuutta kustannuksista!Itse en uskoisi pelkästään "hälyttävään verikokeeseen. Se voi hälyyttää vaikkei syöpää olisikaan. Kuitenkin jos hälyyttää, mielelläni ottaisin tutkimukset koska ilman niitä ei syöpä löydy.
- flegmaatti
hytinäx1 kirjoitti:
Syövän jälkitutkimuksiin taitaa kuulua verikokeet ja jos ne ovat hälyttävät niin tietenkin aletaan tarkkaileen potilasta ja tehdään uusia kokeita. Näin olen käsittänyt syövän saaneet jälkitutkimukset.Seuranta alkoi suolen määräaikaislla tähystyksillä. Muuttui sitten verikokeiksi joissa tarkistettiin syövän CEA joka oli edellisessä kokeessa 1,7 ( viitearvo max 5).
Hälytyksen antanut lukema oli 226,9! vaikka tunsin itseni täysin terveeksi.
jatkon tutkimusputki oli päätetty siinä vaiheessa kun teetätin CEA:n uusiksi. Tulos oli 1,8!
Siitä huolimatta koko revohka vietiin läpi alkuperäisen suunnitelman mukaan vaikka lekurit itse pitivät labravirhettä todennäköisenä.
Todellakin, minulle tehdyt mokan vuoksi on todella tutkimustarpeessa olleiden henkilöiden toimenpiteitä jäänyt tehtäväksi myöhemmin.
Henkilökohtaisesti minulla ei ole valittamista vaikka tähystys edeltävine liemien juomisineen eiole mikään miellyttävä toimenpide.
Mutta se resurssien käyttö!!! flegmaatti kirjoitti:
Seuranta alkoi suolen määräaikaislla tähystyksillä. Muuttui sitten verikokeiksi joissa tarkistettiin syövän CEA joka oli edellisessä kokeessa 1,7 ( viitearvo max 5).
Hälytyksen antanut lukema oli 226,9! vaikka tunsin itseni täysin terveeksi.
jatkon tutkimusputki oli päätetty siinä vaiheessa kun teetätin CEA:n uusiksi. Tulos oli 1,8!
Siitä huolimatta koko revohka vietiin läpi alkuperäisen suunnitelman mukaan vaikka lekurit itse pitivät labravirhettä todennäköisenä.
Todellakin, minulle tehdyt mokan vuoksi on todella tutkimustarpeessa olleiden henkilöiden toimenpiteitä jäänyt tehtäväksi myöhemmin.
Henkilökohtaisesti minulla ei ole valittamista vaikka tähystys edeltävine liemien juomisineen eiole mikään miellyttävä toimenpide.
Mutta se resurssien käyttö!!!Mietippä minkälaista tekstiä kirjoittaisit jos löydökset olisivat olleet positiiviset? Eli olisi löytynyt tauti? Eikös silloin resurssit olisi olleet kohdallaan vai kui.
Syöpä onkin siitä pirullinen tauti kun se ei välttämättä anna oireita. Minun tuttavallani tk-lääkäri kiinnitti huomion miehelle jo parin vuoden ajan olleseen epätavallisen matalaan hemoglobiiniin. Tutkimusten tuloksena suolistosyöpä. Ei mitään oireita.- flegmaatti
daybyday kirjoitti:
Mietippä minkälaista tekstiä kirjoittaisit jos löydökset olisivat olleet positiiviset? Eli olisi löytynyt tauti? Eikös silloin resurssit olisi olleet kohdallaan vai kui.
Syöpä onkin siitä pirullinen tauti kun se ei välttämättä anna oireita. Minun tuttavallani tk-lääkäri kiinnitti huomion miehelle jo parin vuoden ajan olleseen epätavallisen matalaan hemoglobiiniin. Tutkimusten tuloksena suolistosyöpä. Ei mitään oireita.Minä purnaan ajattelun ja johtopäätösten puuttumista! Vaikka lekurit arvelivat laboratoriossa tapahtunutta sekaannusta niin siitä huolimatta hälyttänyttä, yksinkertaista koetta ei uusittu heidän toimestaan ja edeltänyttä suunnitelmaa eurattiin huolimatta uudesta, tarkistetusta tiedosta.
Ennen ensimmäistä leikausta Hb oli 164. Pakoputken 30cm:n lyhentämisen ja 3kk:n jälkeen, ennen seuraavaa repimistä Hb oli 147.
Selvyyden vuoksi, tämä ennen tuota hälytystulosta.
Ennen ensimmäistä leikkausta CEA oli 4,7 ja silti perseestä tuli verta. Olisi lukeman 226,9 pitänyt, paitsi hälyttää, niin myös epäilyttää.
Entä henkilö joka sai minun tulokseni 1,8 oman 226,9:n asemesta? Ensin riemastus, sitten pettymys?
Joka tapauksessa, kesäkuussa tulee ensimmäiseen ja lyhennysrepimiseen kuluneeksi 5-vuotta.
Anus on siinä kunnossa, etten senkään vuoksi käytä nostovyötä. Vastoin yleistä luuloa se tukee selkää kyykyissä ja maastavedossa välillisesti. Tiukkaa vyötä vasten vatsaónteloon riivatunmoinen paine tukee selkää mätipuolelta mutta paine tuntuu muuallakin. flegmaatti kirjoitti:
Minä purnaan ajattelun ja johtopäätösten puuttumista! Vaikka lekurit arvelivat laboratoriossa tapahtunutta sekaannusta niin siitä huolimatta hälyttänyttä, yksinkertaista koetta ei uusittu heidän toimestaan ja edeltänyttä suunnitelmaa eurattiin huolimatta uudesta, tarkistetusta tiedosta.
Ennen ensimmäistä leikausta Hb oli 164. Pakoputken 30cm:n lyhentämisen ja 3kk:n jälkeen, ennen seuraavaa repimistä Hb oli 147.
Selvyyden vuoksi, tämä ennen tuota hälytystulosta.
Ennen ensimmäistä leikkausta CEA oli 4,7 ja silti perseestä tuli verta. Olisi lukeman 226,9 pitänyt, paitsi hälyttää, niin myös epäilyttää.
Entä henkilö joka sai minun tulokseni 1,8 oman 226,9:n asemesta? Ensin riemastus, sitten pettymys?
Joka tapauksessa, kesäkuussa tulee ensimmäiseen ja lyhennysrepimiseen kuluneeksi 5-vuotta.
Anus on siinä kunnossa, etten senkään vuoksi käytä nostovyötä. Vastoin yleistä luuloa se tukee selkää kyykyissä ja maastavedossa välillisesti. Tiukkaa vyötä vasten vatsaónteloon riivatunmoinen paine tukee selkää mätipuolelta mutta paine tuntuu muuallakin.Joops. Lääkäreiden ammatti on sin mielessä kenkku e vaikka kuinka yrittäisit´toimia oikein aina on jollain valittamista. Milloin ei tehty tarpeeksi tai mielloin tehtiin liian vähän :D. En näe mitään järkeä verikokeen uusimisella. Koska kuten tuolla aiemmin sanoin, pelkästään verikoe ei näytä koko totuutta. JOS verikoetulokset ovat vaihtuneet, jospa sille jonka se kahdensadan tulos oli, tehtiin myös kaikki mahdolliset tutkimukset normaaalista markkerista huolimata.
No eihän nytkään kaikki saa kaikkea, priorisointi ja muu tarveharkinta on jo alkanut.
Jotenkin älyvapaata kun ensin kehitetään terveydenhuoltoa niin että ihmiset elävät pitempään ja vaikka toisaalta ovat terveempiä, myös sairauksia ilmenee ja sitten ollaan sen tilanteen edessä että minkä ikäistä "kannattaa" enää hoitaa niin ettei se olisi enemmän tarvitsevilta pois. Kummallinen oravanpyörä.- perhepiirissä
Älyvapaata on ylihoitaa vanhusta jonka sairaudesta johtuva viimeinen elonpäivä on jo aikaa sitten ohitettu. Uhrataan tuhansia ja tuhansia lääkkeisiin ja hoitoihin jotta saadaan kuolemansairaan ihmisen elämää pitkitettyä.
Höpöhöpö. Viimeinen päivä on vasta sitten kun on viimeinen päivä. Mikä on "sairaudesta johtuva viimeinen elonpäivä" ja kuka sen määrittää. Ymmärrän kyllä että kaltaisiasi halukkaita siihen tehtävään on, mutta onneksi se ei ole sallittua.
Kyllä kohta aletaan olla siinä pisteessä että apua tarvitsevat vanhukset eivät saa edes kunnollista perushoitoa. Kun hekään eivät ilman auttavia käsiä hoidu. Kyllä lööpit tietää ;). Mutta onko niillä mitään muuta kuin kuohuttavaa merkitystä?Kyllä lööpit tietää;). Mutta onko niillä mitään muuta kuin kuohuttavaa merkitystä? Kirjoitti daybyday.
Samaan tulokseen olen tullut, että nyt lisätään pelkoa vanhusten hyvinvoinnin edellytyksistä hyvään hoitoon, vetäen aina jotain ääritapauksia niistä karmeuksista, mutta uskoisin, että siihenkin tulee loppu, koska ne tulee julkisuuten nykyisin herkemmin, kuin silloin "aataminaikaan".
Olikohan ne entiset Kunnalliskodit sen turvallisempia?
Mietin joskus, mistä johtuu nykyisin tuo dementia, jossa muistihäiriöt ovat vakavia? Onko se jonkun lääkkeen aikaan saama ja ounastelen näitä "mielenvirkistäjiä", joita ei ennen käytetty...tietääkseni. Niin, olihan se huume (joku pervetin?) sota-ajoilta, joiden osuuskin lienee silloiseen miesten juomisen lisääntymiseen? Tiedä häntä, ketun häntä?
Minun terveyskeskus toimii hyvin, josta hain viimeksi sokeri mittariin uusia tikkuja, mutta Lääkärillä olen ollut viimeksi 3-vuotta sitten.- perhepiirissä
daybyday kirjoitti:
Höpöhöpö. Viimeinen päivä on vasta sitten kun on viimeinen päivä. Mikä on "sairaudesta johtuva viimeinen elonpäivä" ja kuka sen määrittää. Ymmärrän kyllä että kaltaisiasi halukkaita siihen tehtävään on, mutta onneksi se ei ole sallittua.
Kyllä kohta aletaan olla siinä pisteessä että apua tarvitsevat vanhukset eivät saa edes kunnollista perushoitoa. Kun hekään eivät ilman auttavia käsiä hoidu. Kyllä lööpit tietää ;). Mutta onko niillä mitään muuta kuin kuohuttavaa merkitystä?Aika helppoa on sanoa sieltä oman koneen äärestä höpö höpö, tietämättä lainkaan minkälaisessa tilanteessa kyseisen vanhuksen kanssa eletään. Toivottavasti et työskentele alalla jos johtopäätösten teko on sinulle noin yksioikoista.
perhepiirissä kirjoitti:
Aika helppoa on sanoa sieltä oman koneen äärestä höpö höpö, tietämättä lainkaan minkälaisessa tilanteessa kyseisen vanhuksen kanssa eletään. Toivottavasti et työskentele alalla jos johtopäätösten teko on sinulle noin yksioikoista.
Kyllä vaan, erinomaisen helppoa vaikka en juuri teidän vanhustanne tiedäkkään. Kuka teidän vanhuksellenne on määränyt tuon viimeisen elonpäivän joka on jo ohitettu?Ihan sama työskentelisinkö alalla vai en mutta kukaan ei teidä toisen elonpäivää tarkasti ja siitä on kyse, ei mistään muusta.
daybyday kirjoitti:
Kyllä vaan, erinomaisen helppoa vaikka en juuri teidän vanhustanne tiedäkkään. Kuka teidän vanhuksellenne on määränyt tuon viimeisen elonpäivän joka on jo ohitettu?Ihan sama työskentelisinkö alalla vai en mutta kukaan ei teidä toisen elonpäivää tarkasti ja siitä on kyse, ei mistään muusta.
Ja miten sit teidän vanhustanne "yihoidetaan" ja kenen valtuuttamana?
Kristiina23 kirjoitti:
Kyllä lööpit tietää;). Mutta onko niillä mitään muuta kuin kuohuttavaa merkitystä? Kirjoitti daybyday.
Samaan tulokseen olen tullut, että nyt lisätään pelkoa vanhusten hyvinvoinnin edellytyksistä hyvään hoitoon, vetäen aina jotain ääritapauksia niistä karmeuksista, mutta uskoisin, että siihenkin tulee loppu, koska ne tulee julkisuuten nykyisin herkemmin, kuin silloin "aataminaikaan".
Olikohan ne entiset Kunnalliskodit sen turvallisempia?
Mietin joskus, mistä johtuu nykyisin tuo dementia, jossa muistihäiriöt ovat vakavia? Onko se jonkun lääkkeen aikaan saama ja ounastelen näitä "mielenvirkistäjiä", joita ei ennen käytetty...tietääkseni. Niin, olihan se huume (joku pervetin?) sota-ajoilta, joiden osuuskin lienee silloiseen miesten juomisen lisääntymiseen? Tiedä häntä, ketun häntä?
Minun terveyskeskus toimii hyvin, josta hain viimeksi sokeri mittariin uusia tikkuja, mutta Lääkärillä olen ollut viimeksi 3-vuotta sitten.Minä pikkasen epäilen lisätäänkö näiden kuohuntojen perusteella voimavaroja vanhustenhoitoon? Perustellaan sillä et toimitaan mitoitusten mukaan mikä taas tarkoittaa sitä et esim henkilökuntaa on lain sallima minimimäärä ja onko siinä mitoitettu ne työt mitä hoitohenkilöstöllä menee muuhun kuin välittömään vanhustyöhön ja sitä työtä on PALJON.
Minun mummi oli kunnalliskodissa ja en kyllä muista että olisi puhuttu tällaisista asioista vaan olinko silloin niin nuori etten osannut kiinnittää huomiota. inakin mummi hoidettiin hyvin ja hoitajat olivat ystävällisiä.
Tutkittiinkohan silloin vielä dementiaa ja ylipäätään muistisairauksia siinä mittakaavassa kuin nyt. Vanhuuden katsottin tuovan tullessaan myös höperehtimist ja sen katsottiin kuuluvan luonnollisena vanhuuteen. Nyt siitä on tehyt tauti.- yksinpuhuja
daybyday kirjoitti:
Ja miten sit teidän vanhustanne "yihoidetaan" ja kenen valtuuttamana?
Unohtuiko nikin vaihto?
- VanhuusEiTuleYksin
daybyday kirjoitti:
Minä pikkasen epäilen lisätäänkö näiden kuohuntojen perusteella voimavaroja vanhustenhoitoon? Perustellaan sillä et toimitaan mitoitusten mukaan mikä taas tarkoittaa sitä et esim henkilökuntaa on lain sallima minimimäärä ja onko siinä mitoitettu ne työt mitä hoitohenkilöstöllä menee muuhun kuin välittömään vanhustyöhön ja sitä työtä on PALJON.
Minun mummi oli kunnalliskodissa ja en kyllä muista että olisi puhuttu tällaisista asioista vaan olinko silloin niin nuori etten osannut kiinnittää huomiota. inakin mummi hoidettiin hyvin ja hoitajat olivat ystävällisiä.
Tutkittiinkohan silloin vielä dementiaa ja ylipäätään muistisairauksia siinä mittakaavassa kuin nyt. Vanhuuden katsottin tuovan tullessaan myös höperehtimist ja sen katsottiin kuuluvan luonnollisena vanhuuteen. Nyt siitä on tehyt tauti.Taitaa syy lisääntyneeseen dementiaan olla tässä:
"Kun suomalainen mies eli 1940-luvun alussa keskimäärin noin 55 vuotta, on miesten elinajan odote tänään yli 78 vuotta. Naisten elinajanodote on pidentynyt lähes yhtä paljon, 62 vuodesta lähes 84 vuoteen."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01025#s3 VanhuusEiTuleYksin kirjoitti:
Taitaa syy lisääntyneeseen dementiaan olla tässä:
"Kun suomalainen mies eli 1940-luvun alussa keskimäärin noin 55 vuotta, on miesten elinajan odote tänään yli 78 vuotta. Naisten elinajanodote on pidentynyt lähes yhtä paljon, 62 vuodesta lähes 84 vuoteen."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01025#s3Samaa mieltä. Kestääkö ihmisen keho lähes satavuotiaaksi ilman että jostain päin alkaa borstata? Vaikka jotain osiota kohennetaan kehittyvän terveydenhuollon myötä, kaikkiin osiin ei kyetä vaikuttamaan.
Tietysti jokainen on vastuussa itsestään, oma syy jos sairastaa, johtuu jostain jonka ihminen itse kyllä tietää. Eikä vanhuudesta voi parantaa.
Voisi luetella monia turhia hoitoja joihin ei pitäisi rahaa (yhteistä rahaa) syytää. Kyllä turhia hoitoja tehdään nuoriin ja vanhoihin, molempiin.
Mainitsepas niistä (nuorten hoidoista) siitä meteli vasta syntyy.Tietysti jokainen on vastuussa itsestään, oma syy jos sairastaa, johtuu jonka ihminen itse kyllä tietää. ??
No, mutta Reeta3, mietitkö nyt tarkkaan mistä kirjoitat?
tuo; "oma syy jos sairastaa"?
Tulitko päätelmään, että kukaan ei kuole, jos noudattaa kaikkia suosituksia ruokansa ja elintapojensa syhteen?
Tuli vain mieleeni Ritva Santavuoren sanonta, että hänen mumminsakkin kuoli, vaikka söi aina suuria perunoita!?- vähän.sairas
Ohhoh onpa reeta ajatusmaalimaltaan yksinkertanen.
Kristiina23 kirjoitti:
Tietysti jokainen on vastuussa itsestään, oma syy jos sairastaa, johtuu jonka ihminen itse kyllä tietää. ??
No, mutta Reeta3, mietitkö nyt tarkkaan mistä kirjoitat?
tuo; "oma syy jos sairastaa"?
Tulitko päätelmään, että kukaan ei kuole, jos noudattaa kaikkia suosituksia ruokansa ja elintapojensa syhteen?
Tuli vain mieleeni Ritva Santavuoren sanonta, että hänen mumminsakkin kuoli, vaikka söi aina suuria perunoita!?Et voi syyttää muita, kaikki lähtee sinusta itsestäsi. Saat ne sairaudet mitkä saat, elintapasi ja perimä, ne määräävät.
Kyllä jokainen tietää missä kohdassa on tullut tehtyä mokia, olisi pitänyt elää viisaammin.Reeta3 kirjoitti:
Et voi syyttää muita, kaikki lähtee sinusta itsestäsi. Saat ne sairaudet mitkä saat, elintapasi ja perimä, ne määräävät.
Kyllä jokainen tietää missä kohdassa on tullut tehtyä mokia, olisi pitänyt elää viisaammin.Aika mustavalkoinen ajattelutapa sinulla. Entäs lapset jotka sairastuvat syöpään tai yköstyypin diabetekseen. Onko oma syy ja syy elintavoissa?
- outoa.minustakin
daybyday kirjoitti:
Aika mustavalkoinen ajattelutapa sinulla. Entäs lapset jotka sairastuvat syöpään tai yköstyypin diabetekseen. Onko oma syy ja syy elintavoissa?
Varmaan hän syyttää vanhempien huonoja elintapoja.
vähän.sairas kirjoitti:
Ohhoh onpa reeta ajatusmaalimaltaan yksinkertanen.
Ohhoh onpa Reeta3 ajatusmaailmaltaan yksinkertainen. (hieman korjasin kirjoitustasi), mutta samoin ajattelen.
Laihuus ei ole terveyden tae, ainakin kun ajattelen lastani (49-v), joka sairastui skolioosiin ja sitten kilpirauhas vajaatoimintaan. Hän on 175 cm pitkä ja painaa 49-53 kg välillä ja paino ei vain nouse.
Isänsä puolessa on tätä solakkuutta, siis ei ylipainoa, mutta verenpaine on silti suvussa yleistä.
No, perimään Reettakin viittaa, mutta turha korostaa ylipainoa, jota ei ainakaan meidän perheessä ole. Tosin mieheni sairastama eturauhas-syöpä ei johdu ylipainosta, eikä sexin puutteesta ja toistaiseksi kaikki onkin hyvin, mutta kuinka kauan?
- itselläkinvastuu
ainakin tupakoinnin haittoihin sairastuneita voisi hoitaa rajoitetusti jos eivät lopeta tupakointiaan, samoin on päihteiden liikakäyttäjien kohdalla. Ylensyöjätkin pitäisi laittaa laihduttamaan ennen kuin saavat muita hoitoja valtion piikkiin
Kyllä laihduttaa pitää ennen leikkausta. Tuttu nainen ei päässyt leikkaukseen painonsa tähden. Muutama vuosi meni kunnes sai senverran painoa laskemaan että suostuivat leikkaamaan. Hänellä oli kipuja sekä kävely huonoa, leikkaus viivästyi ja vaiva paheni.
Lihavuus on pahaksi vanhoille, jalat ei kestä. Olen ajatellut että rypyistä viis kun paino pysyy kurissa, on niin kepeää liikkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4173598Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181612- 1141432
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851399Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991358Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591316- 501236
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi891159Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331027- 39950