Meller huonossa kunnossa

ALERT

Pitkä ystäväkirje. Rahat loppuu.

(loppuosasta)
Vuoden vaihteessa alkoivat tilimme osoittaa, että satsauksemme sieluihin oli maksanut enemmän kuin mihin varainhankinnassa loppuvuodesta olisi ollut luvallista kulkea. Radio Patmos luonnollisesti oli yksi suuri tekijä alijäämän muotoutumisessa - vieläkään eivät radiotilit näytä tasapainoista saldoa. Toki muitakin puutteita tuloissa oli kerääntynyt - siten, että perässä laahasi alkuvuodesta 2016 yli 300 000 euron haaste.

TUOLLOIN TODELLISUUS ASETTI MINUT SILLÄ TAVALLA SEINÄÄ VASTEN, ETTÄ USEAMMAN VIIKON AJAN MINUSTA TUNTUI, ETTÄ OLEN PETTÄNYT KUTSUMUKSENI JA KUTSUJANI. EN OLE OSANNUT AVAUTUA PYHÄN HENGEN INNOITUKSELLE TAVALLA, JOKA OLISI AUTTANUT MINUA JAKAMAAN LÄHETYSSÄÄTIÖN SUUREN TALOUDELLISEN HÄDÄN NIIDEN KANSSA, JOTKA OLISIVAT VOINEET ASETTUA TAAKAN ALLE. JA EHKÄ VIELÄ PAHEMPAA YSTÄVIÄ AJATELLEN OLISI OLLUT SE, ETTEN OLISI OSANNUT OPETTAA SIITÄ, MITEN TÄRKEÄTÄ ON ELÄÄ TALOUSLIITOSSA JUMALAN KANSSA, KUN KOETUKSEN AJAT MURTAUTUVAT ESIIN.

PUHUIN VAIMONI KANSSA ... LÄHIMPIEN TYÖTOVEREITTENI KANSSA ... ASIASTA. PITÄISIKÖ MINUN LOPETTAA SIINÄ MITÄ TEEN? LUOVUTTAA JA JÄÄDÄ EPÄONNISTUMISEN TUNTEISIIN? KESKITTÄÄ VOIMANI TOISIIN TEHTÄVIIN?

KULJIN JUURI NIITTEN MYRSKYJEN KESKIÖSSÄ, JOISTA OLEN KIRJOITTANUT EDELLISILLÄ SIVUILLA!

JA SITTEN KOHTA KOHDALTA VALO ALKOI LOISTAA PIMEÄÄN JA NÄIN SEN MISTÄ OLET JO LUKENUT "KOLMENA TAHONA".

MISSÄ OLEMME NYT PATMOSTYÖN TALOUDESSA? MISSÄ MINÄ OLEN NYT?

KOLMANNES PERÄSSÄ LAAHAAVAA TALOUDELLISTA TAAKKAA ON TULLUT KOKOON.

VIELÄ ON YLI 200 000 EUROA KIRITTÄVÄ KIINNI.

JOS TÄTÄ EI TAPAHDU, NIIN LÄHETYSSÄÄTIÖN TÄYTYY KEVÄÄLLÄ LEIKATA TOIMINTAMUOTOJA ERI KENTILLÄ.

Pyydän Sinulta esirukouksiasi!

Kirjoitan tätä kirjettäni kotonani varhaisena keskiviikkoaamuna. Julia valmistautuu kouluun; Päivyt opettamaan Sibelius-akatemiassa. Päivyt kysyi lähtiessään minulta kirjeestäni, mitä siinä pyydän ystäviltä. Vastasin niin kuin jo edellisessä kappaleessa totesinkin: Rukoile Patmos Lähetyssäätiön toiminnan, talouden ja siinä ohessa myös minunkin tehtävieni sujumisesta Jumalan varjeluksessa ja rauhassa ja levossa Pyhässä Hengessä.

Rukoile, että Jumala vaikuttaisi tahtomista ja tekemistä niissä, jotka Hänen valittuinansa ovat kyvykkäitä uhraamaan omastansa niin, että yhtäkään sielua ei menetetä eikä yhtään ovea jouduta sulkemaan kentillä, jotka Herra on luottanut suomalaiselle Patmos Lähetystyölle.

KUN HERRA SUO, viikon kuluttua saat minulta uuden kirjeen. Siihen saakka -

Armon ja Pyhän veren liitossa
Veljesi Leo

20

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PasiToivonen

Voisivat lähettää Ahvion Ambomaalle.

• onkokirjeaito

Onhan Leolla itsellään hyvä palkka, kai sieltä nyt yhden 200th. saisi. Toista se on persaukisella pätkätyöläisellä.

• omista.ei.anneta
        onkokirjeaito kirjoitti:

Onhan Leolla itsellään hyvä palkka, kai sieltä nyt yhden 200th. saisi. Toista se on persaukisella pätkätyöläisellä.

Juu, eikös Mellerin eläke ole suurinpiirtein tuon 200 000 vuodessa? Olisko vara leikata vaikka 50%?

• Tosiuskovaisena leo rahoittaisi omasta taskustaan, mutta eihän se käy. Rahan virta olisi aivan väärään suuntaan.

• duunitonkin

Monella ei oo edes duunia nyt. Paymoksenkin pitää sopeutaa työnsä. Niin muutkin tekee

• varastettua.rahaa

Tuli mieleeni, että onkohan tuo se summa jonka Meller ja muut ovat Herran työstä varastaneet tavalla ja toisella, eli ottaneet "omaan käyttöön", kuten auton varastajan kohdallakin termi menee ?

Ja kyllä Jumalan työn siunaa, jos se on Jumalasta ja oikein toimitaan !

Joten olisiko ennemmin peiliin katsomisen paikka ja aika näillä Mellereillä ja muilla Patmoslaisilla ?

• ALERT

Kuten olen todennut, huono artisti ei oikeastaan rakasta musiikkia, vaan omaa taitoaan. Mellerin tuotannosta ei kuvastu rakkaus Jumalaa kohtaan, vaan narratiivina on olla ylihengellinen, suorituskeskeinen ja olla epäilemättä omia pikkutarkkoja opetuksiaan.

• KaatukoonSuuriSaatana

ÄLKÄÄ ANTAKO RAHAA MELLERILLE.

Jos on ollut huonosti hoidettu lafka, Patmos, se saa mennä. Ei siinä Taivasten valtakunta kuole, vaan Mellerin bisnes. Ei maailman auttaminen siihen pääty, että Patmos kaatuu. Maailma pärjää erittäinkin hyvin ilman, sekä Melleriä, että Patmosta.

Minuun Meller ei tee mitään hengellistä vaikutusta. Näen hänet liikemiehenä, joka on rikastunut uskontoa hyväksikäyttäen ja asuu ilmeisesti USA:ssa, näin olen käsittänyt.

Uskonnollisen toimensa lisäksi ja sen mukana hän on USA:n vuosikymmeniä ollut sen sekä poliittisen, että sotilaallisen propagandan levittäjä, USA:n intressien ajaja, ollut jo varmastikin yli 50 vuotta. Neuvostoliitto / Venäjä-vastainen ja jatkuvasti ja todistettavasti NL-/ Venäjä-vastaisia valheprofetioita levittänyt.

Kaikki teidän "Venäjä hyökkää"-pelkonne ovat alunperin, etenkin 1960-70-luvulta asti Mellerin USA:sta Suomeen levittämiä ja niitä ylläpitämä, saaden myös muutamia muitakin suomalaisia vääriä profeettoja rauhanvastaiselle agendalleen.

• Lainaus_on_vajaa

Tämä aloitus on oiva malliesimerkki siitä, kuinka ihmisiä on helppo johtaa harhaan. Kunpa olisitkin lainannut koko Leon ystäväkirjeen tekstin, etkä vain loppua. Juuri siinä ystäväkirjeen alussa (joka oli muuten pituudeltaan yli kaksinkertainen loppuosaan nähden) oli niin väkevää ja armoitettuja ja tasapainoista sekä samalla rehellistä sanomaa kuin mitä todella harvoin lukee. En kuulu Patmokseen enkä heidän lähipiiriinsä, mutta minua siunaavat voimakkaasti juuri Leon aidot, rehelliset ja sydämestä kumpuavat kirjeet. Ja tiedän kyllä Leon huhutun "syntilistan", mutta minusta hän aidosti vaikuttaa vilpittömältä Jumalan palvelijalta. Kannattaa myös muistaa että parannuksen teko on mahdollinen Jumalan edessä ja tämähän koskee meistä jokaista. Parhaimmatkin Jumalan palvelijat tarvitsevat Jeesuksen sovitustyötä ja Hänen verensä sovitusta.

• ALERT

Antaa kuulua, että mitä mieltä muut ovat alkuosasta:

Muista: Elämän myrskyissä Jumalan rauha on kuin tyrskyävässä meressä aaltojen päälle ulottuva peruskallion huippu - jonka järkkymättömälle perustukselle on rakennettu Jumalan lupausten majakka. Muista sekin, ettei kohdallesi päädy mitään vailla Taivaallisen Isäsi sallimusta ja säätämystä. Ja muista vielä tämäkin: Taivaallinen Isäsi huolehtii Sinusta jakamalla Sinulle Pyhässä Hengessä kaiken ymmärryksen ylittävää rauhaansa. Eli: järjellä, ymmärryksellä, et tartu Isän huolenpitoon, mutta kaiken ymmärryksen ylittävä yllättävä taivaallinen asioihisi puuttuminen tulee elämääsi uskolla vastaanotettuna, uskon kautta. Siksi vanhassa laulussa on edelleenkin kelpo kehotus: "Usko se vaan, usko se vaan, kaikk' mahdollista on, usko se vaan."

OLEN VELKAA SINULLE selityksen siitä, miksi et kolmeen viikkoon ole saanut Ystäväkirjettäni.

Tiedän, tiedän, emme ole tehneet sopimuksia postin kulusta. Jollekin vastaanottajalle voi olla suorastaan helpotus, ettei minulta tule kirjettä joka viikko.

Kuitenkin rohkenen aloittaa kirjeeni juuri tällaisella anteeksipyynnöllä. Ehkä siksikin, että samalla saan mahdollisuuden hoidattaa omaa tilaani Sinun rukousalttarillasi. Yksi rukous Sinulta minun ja perheeni ja työni aiheissa olisi juuri nyt erityisen suuriarvoista ja niin tervetullutta.

Selitän kirjeeni loppukappaleissa tilannettani. Mutta nyt seuraavaksi heti siihen, mitä hengessäni elää Sinua varten.

ELÄMÄÄN MAHTUU EPÄVARMUUKSIA. Kukaan meistä ei tiedä, mitä huominen tuo tullessaan. Emme myöskään ennalta tiedä, olemmeko riittävän valmistettuja tulevaan. Meitä huolestuttavat monet asiat: työmme, taloutemme, lapsemme, avioliittomme, yksin elämisemme, terveytemme, ihmissuhteemme ja paljon muuta. Meitä painostavat ajatuksemme kaikenlaisista mitä jos-tilanteista. Vaikka painonamme ei juuri nyt olisikaan stressaavia tilanteita, osaamme hyvin lainata niitä ennakkoon tulevaisuudestamme - sellaistakin, mikä ei koskaan edes tule kohdallemme, peloistamme huolimatta.

Edellä kuvaamani tilanteet ja seikat ovat kuin varkaita, jotka anastavat meiltä oikeutemme elää Jumalan huolenpidossa, rauhassa, joka ylittää kaiken ymmärryksemme.

Ellemme saa jalkojamme istutettua tukevasti majakka-luodolle, paholainen saa otteen vaelluksestamme. Ei, en tarkoita, että hän saa meidät pois iankaikkisen pelastuksemme kalliolta, enkä tarkoita, että hänen katalat aikeensa kohdallamme saisivat ylivallan Jumalan huolenpidosta. Jobin kirja on totuus tänäänkin: on rajoja, joiden ylitse vihollinen ei pääse Jumalan oman elämässä. Koettelee, vaan ei hylkää Herra - näinhän me suomalaiset olemme oppineet tunnustamaan tilanteessa kuin tilanteessa. Todellisena vaarana on kuitenkin, että pohjattomasta huolien kuilusta nousee sieluumme stressi, joka alkaa vaikuttaa jopa terveyteemme.

Tunnustan Sinulle, että kolmen viimeisen viikon aikana olen itse kokenut elämässäni epätoivon kuilun avautumista ja stressin taakkaa.

VIIME VIIKKOJEN AIKANA olen Jumalan sallivassa hyvyydessä jälleen kerran kirkkaammin käsittänyt Jumalan tahdon olevan lastensa kohdalla sen, että saamme elää tyytyväisyydessä ja rauhassa Golgatan sovituksessa - mitä Jumalaan tulee.

Voin kuvitella, mitä juuri nyt ajattelet minusta: Leo on ollut kristitty puoli vuosisataa ... hän on todistanut ja opettanut toisia melkein koko tuon ajan .. ja nyt hän tunnustaa, että on kokenut sielussaan epätoivoa ja pimeyttä. Mikä mies tuo Leo oikein on?

Siis: millainen mies minä olen?

Olen armosta pelastettu, ilman lain tekoja autuas, taivaan kansalainen ja muukalainen täällä maan päällä. Tässä kaikessa olen samanlainen kristitty kuin Sinäkin olet.

Samanaikaisesti olen lihassa ja veressä elävä kristitty ihminen, joka koen vihollisen hyökkäyksiä oman kasvamiseni vuoksi. Kuljen kanssasi Melkisedekin järjestyksen mukaisen Kristuksen askelissa.

Lihansa päivinä Kristus voimakkain huudoin ja kyynelin uhrasi rukouksia ja anomuksia Jumalalle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Vaikka hän oli poika, hän oppi kuuliaisuuden siitä, mitä hän kärsi.

Jumala kutsuu häntä ylimmäiseksi papiksi "Melkisedekin järjestyksen mukaan". HPR 5:7-10

Näinä viikkoina olen saanut kohdata paitsi totuutta Kristuksesta myös Hänet itsensä Melkisedekin järjestyksen mukaisena ylimmäisenä pappinani. Kaikessa kiusattuna, jotta Hän voisi minuakin auttaa ja pelastaa. Nostaa ylös sieluni mustasta epätoivon kuilusta.

APOSTOLI PAAVALI MAINITSEE omasta kokemuksestansa seuraavaa: "Olen oppinut tyytymään oloihini. Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa. Olen tottunut kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin, olemaan kylläinen ja nälkäinen, elämään runsaudessa ja puutteessa. Kaiken minä voin hänessä, joka minua vahvistaa." FIL 4:10-13

• ALERT

Keskiosa:
        Muista: Elämän myrskyissä Jumalan rauha on kuin tyrskyävässä meressä aaltojen päälle ulottuva peruskallion huippu - jonka järkkymättömälle perustukselle on rakennettu Jumalan lupausten majakka. Muista sekin, ettei kohdallesi päädy mitään vailla Taivaallisen Isäsi sallimusta ja säätämystä. Ja muista vielä tämäkin: Taivaallinen Isäsi huolehtii Sinusta jakamalla Sinulle Pyhässä Hengessä kaiken ymmärryksen ylittävää rauhaansa. Eli: järjellä, ymmärryksellä, et tartu Isän huolenpitoon, mutta kaiken ymmärryksen ylittävä yllättävä taivaallinen asioihisi puuttuminen tulee elämääsi uskolla vastaanotettuna, uskon kautta. Siksi vanhassa laulussa on edelleenkin kelpo kehotus: "Usko se vaan, usko se vaan, kaikk' mahdollista on, usko se vaan."

OLEN VELKAA SINULLE selityksen siitä, miksi et kolmeen viikkoon ole saanut Ystäväkirjettäni.

Tiedän, tiedän, emme ole tehneet sopimuksia postin kulusta. Jollekin vastaanottajalle voi olla suorastaan helpotus, ettei minulta tule kirjettä joka viikko.

Kuitenkin rohkenen aloittaa kirjeeni juuri tällaisella anteeksipyynnöllä. Ehkä siksikin, että samalla saan mahdollisuuden hoidattaa omaa tilaani Sinun rukousalttarillasi. Yksi rukous Sinulta minun ja perheeni ja työni aiheissa olisi juuri nyt erityisen suuriarvoista ja niin tervetullutta.

Selitän kirjeeni loppukappaleissa tilannettani. Mutta nyt seuraavaksi heti siihen, mitä hengessäni elää Sinua varten.

ELÄMÄÄN MAHTUU EPÄVARMUUKSIA. Kukaan meistä ei tiedä, mitä huominen tuo tullessaan. Emme myöskään ennalta tiedä, olemmeko riittävän valmistettuja tulevaan. Meitä huolestuttavat monet asiat: työmme, taloutemme, lapsemme, avioliittomme, yksin elämisemme, terveytemme, ihmissuhteemme ja paljon muuta. Meitä painostavat ajatuksemme kaikenlaisista mitä jos-tilanteista. Vaikka painonamme ei juuri nyt olisikaan stressaavia tilanteita, osaamme hyvin lainata niitä ennakkoon tulevaisuudestamme - sellaistakin, mikä ei koskaan edes tule kohdallemme, peloistamme huolimatta.

Edellä kuvaamani tilanteet ja seikat ovat kuin varkaita, jotka anastavat meiltä oikeutemme elää Jumalan huolenpidossa, rauhassa, joka ylittää kaiken ymmärryksemme.

Ellemme saa jalkojamme istutettua tukevasti majakka-luodolle, paholainen saa otteen vaelluksestamme. Ei, en tarkoita, että hän saa meidät pois iankaikkisen pelastuksemme kalliolta, enkä tarkoita, että hänen katalat aikeensa kohdallamme saisivat ylivallan Jumalan huolenpidosta. Jobin kirja on totuus tänäänkin: on rajoja, joiden ylitse vihollinen ei pääse Jumalan oman elämässä. Koettelee, vaan ei hylkää Herra - näinhän me suomalaiset olemme oppineet tunnustamaan tilanteessa kuin tilanteessa. Todellisena vaarana on kuitenkin, että pohjattomasta huolien kuilusta nousee sieluumme stressi, joka alkaa vaikuttaa jopa terveyteemme.

Tunnustan Sinulle, että kolmen viimeisen viikon aikana olen itse kokenut elämässäni epätoivon kuilun avautumista ja stressin taakkaa.

VIIME VIIKKOJEN AIKANA olen Jumalan sallivassa hyvyydessä jälleen kerran kirkkaammin käsittänyt Jumalan tahdon olevan lastensa kohdalla sen, että saamme elää tyytyväisyydessä ja rauhassa Golgatan sovituksessa - mitä Jumalaan tulee.

Voin kuvitella, mitä juuri nyt ajattelet minusta: Leo on ollut kristitty puoli vuosisataa ... hän on todistanut ja opettanut toisia melkein koko tuon ajan .. ja nyt hän tunnustaa, että on kokenut sielussaan epätoivoa ja pimeyttä. Mikä mies tuo Leo oikein on?

Siis: millainen mies minä olen?

Olen armosta pelastettu, ilman lain tekoja autuas, taivaan kansalainen ja muukalainen täällä maan päällä. Tässä kaikessa olen samanlainen kristitty kuin Sinäkin olet.

Samanaikaisesti olen lihassa ja veressä elävä kristitty ihminen, joka koen vihollisen hyökkäyksiä oman kasvamiseni vuoksi. Kuljen kanssasi Melkisedekin järjestyksen mukaisen Kristuksen askelissa.

Lihansa päivinä Kristus voimakkain huudoin ja kyynelin uhrasi rukouksia ja anomuksia Jumalalle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Vaikka hän oli poika, hän oppi kuuliaisuuden siitä, mitä hän kärsi.

Jumala kutsuu häntä ylimmäiseksi papiksi "Melkisedekin järjestyksen mukaan". HPR 5:7-10

Näinä viikkoina olen saanut kohdata paitsi totuutta Kristuksesta myös Hänet itsensä Melkisedekin järjestyksen mukaisena ylimmäisenä pappinani. Kaikessa kiusattuna, jotta Hän voisi minuakin auttaa ja pelastaa. Nostaa ylös sieluni mustasta epätoivon kuilusta.

APOSTOLI PAAVALI MAINITSEE omasta kokemuksestansa seuraavaa: "Olen oppinut tyytymään oloihini. Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa. Olen tottunut kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin, olemaan kylläinen ja nälkäinen, elämään runsaudessa ja puutteessa. Kaiken minä voin hänessä, joka minua vahvistaa." FIL 4:10-13

Tuo viimeinen virke Paavalin lainauksessa on avain kaikkeen. Mitään voimavaroja ei Paavalilla ole itsessään selviytyäkseen luetteloimissaan tilanteissa. Hänellä on elävä Kristus, jossa elää, ja jossa hän saa kokea vahvistuksensa - kaikessa.

Otan toisenkin la

• DoctorT

Patmos-toiminnan organisaatiokulut ovat esimerkillisen matalat verrattuna moneen muuhun. Nyt en ole viimevuotisia tietoja saanut, mutta aiemmin näin oli.

Mellerillä on ihan samat murheet kuin muillakin. Tämä aika syö ja uhrimielessä se näkyy samassa suhteessa kuin taksikyydeissä. Patmoksella ei isoa hätää ole. On paljon hell seurakuntia, jotka ovat ihan kuralla ja kerjäävät vanhusten testamentteja!!

OWM lienee myös ahdingoissa ainakin joillakin sektoreilla. Puhumattakaan kymmenistä erilaisista kristillisistä organisaatioista. Vanha, varakas väki on muuttanut Taivaaseen ja noussut sukupolvi ei ole harjaantunut vastuunkantoon, ei minkäänlaiseen vastuunkantoon.

Arvostan Patmoksen tekemää työtä, vaikka henkilöihin suhtaudun varauksin.

• luetaankosanaa2

En usko helluntaiseurakuntien talouden kurimukseen olevan muuta syytä, kuin sen, että Jumala ei siunaa sellaista toimintaa, joka on monella tapaa Hänen tahtonsa vastaista !

Eli käsittääkseni Herra ravistelee uskovia ja näitä "seurakuntia" tutkimaan omia toimiaan ja korjaamaan sitä !

• no.jaaa

Leo Meller nosti 150 000 euroa kolehtirahoista palkkaa. Se on väärin ja ahnetta. Patmos on tehnyt sen, mitä amerikkalaiset seurakunnat ovat myös onnistuneet tekemään eli kaupallistamaan uskonnon harjoittamisen.

Melleri ei opettanut puhdasta evankeliumia, kun on käynyt maakunnissa kiertämässä. Hänen melkein neljän tunnin uuvuttavat kokouset ovat olleet lähinnä uskonnolisten skandaalien esittelyä.

• autiota
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

En usko helluntaiseurakuntien talouden kurimukseen olevan muuta syytä, kuin sen, että Jumala ei siunaa sellaista toimintaa, joka on monella tapaa Hänen tahtonsa vastaista !

Eli käsittääkseni Herra ravistelee uskovia ja näitä "seurakuntia" tutkimaan omia toimiaan ja korjaamaan sitä !

Alamäki alkoi, kun Meller, palkkasi tiimiinsä herätys hörhö Vuorisen

• Yhä_vajaasti_lainattu

Haloo Alert! Viestisi on edelleen vajaasti lainattu alkuosan suhteen. Siellä on hyvää asiaa joka on jäänyt pois näistä lainauksista ja joissa Leo upealla tavalla kiteyttää näitä alkuosan asioita.

• Silmät_avautuivat

Muistan aina, kun 1990-luvun lopulla postilaatikkoon tuli Mellerin kirjoittama ystäväkirje. Siinä luvattiin maailmalle hirvittävän raskaita lopun aikoja milleniumiksi, jollei Patmoksen rahankeräyskampanja saa kasaan sovittua rahasummaa. Jumala oli sen kuulemma itse ilmoittanut. Minä en piitannut, enää. Patmos oli valehdellut minulle jo pitkään. Ystäväkirjeenkin peruin. Sen tilaaminen oli vain jänyt päälle niiltä ajoilta, kun vielä uskoin Mellerin valheita.

• HuoletnLepoLeivänYltäkyl

Kurjaa ja köyhää sinä et kädestä ottanut...

Sovittakoon jokainen itseensä, ei kohdistu Patmokseen eikä muihinkaan järjestöihin. Yksilöistä kaikki alkaa...

(Hesekiel16:49 Rk33)

• KTS--

Kannatamme Pasi Toivosen ehdotusta "Ahvio Ambomaalle".

saisi vähän siedätyshoitoa mustaihoisista "kulttuurimarxilaisista".

tekis hyvää äijälle...

• KTS--

Kuten tiedätte itse on muslimi ja siksi vihaan kaikki kristittyjä! HYVÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      79
      5445
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      126
      3877
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      41
      3636
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3334
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2838
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2359
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      24
      2131
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      202
      2045
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      438
      1707
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1608
    Aihe