Epäonnistunut evankeliointiyritys

Jeesusonhyvä

Menin ystävän luo missä juttelin erään vanhuksen kanssa. Hänkin on aikoinaan saanut kuulla Jeesuksesta mutta ei jotenkin ollut pätkääkään kiinnostunut mitä Jeesus voisi tehdä hänenkin elämässä. Tuli sellainen olo, että on jo paaduttanut sydämensä. No sitten hän kertoi naisesta joka on niin syvällä alkoholismissa ettei kykene huolehtimaan itsestään.
Vanhus kertoi miten kylmästi kuskasi luotaan naisen jonka joku toinen toi hänen tykönsä. Perässä vei pussin jossa oli naisen kakkaset vaatteet.

Itselläni sisimmässä heräsi ajatus että sellaisia ihmisiä Jeesus etsii ja tahtoo pelastaa. En ymmärrä kun halusin vaan lähteä tuon naisen luo ja kertoa Jeesuksesta joka pelastaa.

Lähdin kävelemään ja etsimään sitä taloa, mutta en löytänyt. Alue oli itselleni aika tuntematon enkä siellä päin pyörinyt ainakaan kävellen.

Matkalla kyselin Herralta että miksei Hän johdata sinne talolle, vai onko tämä ollenkaan edes Hänen tahtoaan että menen käymään tuon naisen luona.

Herra tietää että inhoan alkoholia, inhoan sitä miten ihmiset ovat juovuksissa, sitä mitä alkoholi saa aikaan.
Olen itse ollut joskus aika pohjalla ja tiedän mitä viina tekee ihmiselle. Kavahdan juopuneita ihmisiä, yleensä kierrän mieluiten kaukaa sellaiset.

Mutta nyt olin matkalla ihmisen luo joka todennäköisesti on kaikkien inhoama, pelkkä jätekasa, näin suoraan sanottuna.
Mutta juuri näitä kun Jeesus rakastaa ja Hän näkee ihmisen sydämeen, Hän näkee sisimpään kun me ihmiset nähdään se ulkokuori.

Luovutin sitten kun en löytänyt sitä taloa, mutta edelleenkin on halu löytää tuo nainen, että hän saisi kuulla ihmeellisen pelastussanoman.

Tajusin siinä kävellessä, että hei, mähän haluan oikeesti tehdä sitä, mitä niin monet muutkin uskovat saavat tehdä. Evankelioida ihmisiä.

Muistan kun surin joskus aiemmin, kun olen niin arka ja ujo, että en uskalla puhua ihmisille Jeesuksesta. Mutta nyt sydämessä on sellainen palo, että en muusta haluakkaan puhua. Jeesus on niin hyvä.

Ja tunnen, että haluan puhua juuri näille, jotka ovat menettäneet ihmisarvonsa, ovat kaiken menettäneitä ja toivonsa ja tulevaisuutensa, ja mitä muut ihmiset halveksivat ja hyljeksivät.
Näitä ihmisiä on paljon, kukaan ei puhu heistä ja ovat jossain unohdettuina.

Mutta Jeesus näkee juuri heidät. Näille pitää kertoa ihmeellisestä Jeesuksesta.

Tämä oli epäonnistunut yritys saada kertoa Jeesuksesta, mutta toisaalta ehkä alkua sille, mitä haluan tulla tekemään.

Haluan nähdä, miten Jeesus murtaa ihmisen sydämen, miten ihminen saa ottaa Hänet vastaan, nähdä sen ilon ja toivon ja rakkauden mitä saa kokea kohdatessaan Jeesuksen.

104

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkausjeesukseen

      Ompa aivan mahtava asia kun haluat puhua uskon asioista, ja juuri vielä etsit sellaisia henkilöitä, joita toiset ihmiset halveksivat. Jumala Siunatkoon sinua.
      Uskon päämäärä on pelastaa sieluja.

    • Lähettiläs

      Ihana viesti. Siunausta alkavalle matkalle syntisten luokse toivon lähettinä.

      • Olin ollut kymmenen vuotta humalassa selviämättä kertaakaan välillä.
        Uskovaiset sanoivat että vain jeesus voi pelastaa minut.
        Jos olisin uskonut tuon valheen niin olisin kuollut.
        Onneksi tuli vastaan juoppo joka oli ollut kymmenen vuoden jälkeen muutaman vuoden selvänä ja neuvoi miten selvitä tilanteesta.
        Nyt olen ollut selvin päin jo 35 vuotta eikä tulisi enää mieleenkään tuhota elämääni alkoholilla tai jeesuksella.


      • Katso.Kristusta
        masan51 kirjoitti:

        Olin ollut kymmenen vuotta humalassa selviämättä kertaakaan välillä.
        Uskovaiset sanoivat että vain jeesus voi pelastaa minut.
        Jos olisin uskonut tuon valheen niin olisin kuollut.
        Onneksi tuli vastaan juoppo joka oli ollut kymmenen vuoden jälkeen muutaman vuoden selvänä ja neuvoi miten selvitä tilanteesta.
        Nyt olen ollut selvin päin jo 35 vuotta eikä tulisi enää mieleenkään tuhota elämääni alkoholilla tai jeesuksella.

        "Jos olisin uskonut tuon valheen niin olisin kuollut."

        No ei sinusta kuolematonta silti tullut vaikka viinasta eroon pääsitkin. Vain Kristus voi kuolemasta pelastaa.


    • Jeesusonhyvä

      Kiitos. Siunausta myös teille.
      Muistan tapauksen kun olin silloin kyllä uskossa mutta uskonelämä ei ollut sitä mitä olisi pitänyt olla, kävin silloin tällöin baarissa ja näin vanhan naisen joka oli sen näköinen että hän on juonut pitkään.

      Joskus myöhemmin näin tämän saman naisen jossain rakennuksessa vessassa kun itse kävin.
      Tuo nainen katsoi minua, yksinäisen näköisenä.
      Tunsin silloin inhotusta, halusin äkkiä pois näkemästä häntä.

      Nyt vuosia myöhemmin suren sitä, että en kertonut Jeesuksesta enkä Hänen rakkaudestaan tuota naista kohtaan.
      Välillä hän tulee mieleeni ja oma käytökseni, ajatukseni hänestä, jota nyt häpeän.
      Taisinpa silloinkin tuntea piston sydämessäni kun tajusin oman sydämen asenteeni.

      Tahtoisin vain rakastaa ihmisiä niinkuin Jeesus rakastaa.

      • "Nyt vuosia myöhemmin suren sitä, että en kertonut Jeesuksesta enkä Hänen rakkaudestaan tuota naista kohtaan."

        - Evankeliumin sanoma ei ole Jeesuksen rakkaus, eikä sellaisesta tule kertoa uskosta osattomille! Missä kohtaa apostolit tai Jeesus tekevät niin Raamatussa?


      • NimmariNimmari
        George_L kirjoitti:

        "Nyt vuosia myöhemmin suren sitä, että en kertonut Jeesuksesta enkä Hänen rakkaudestaan tuota naista kohtaan."

        - Evankeliumin sanoma ei ole Jeesuksen rakkaus, eikä sellaisesta tule kertoa uskosta osattomille! Missä kohtaa apostolit tai Jeesus tekevät niin Raamatussa?

        >>>- Evankeliumin sanoma ei ole Jeesuksen rakkaus, eikä sellaisesta tule kertoa uskosta osattomille!Missä kohtaa apostolit tai Jeesus tekevät niin Raamatussa?<<

        Joh 3:16 ja Room 5:8.


    • katso.ihmistä

      Jonkinlaista sadismia tuo tapasi toimia edustaa. Eikö olisi paljon mukavampaa kohdata ihminen ihmisenä ilman taka-ajatuksia ja auttaa häntä löytämään voimat ja keinot omasta itsestään hänen kertomansa perusteella? Tahdot vain lyödä lyötyä vielä enemmän "murtamalla sydämen" ja sitten luvata epämääräisiä lupauksia Jeesuksesta. Sitä eivät useat halua kuulla. Vähän humanismia ja todellista lähimmäisenrakkautta peliin!

      • Katso.Kristusta

        Nuo ihmiset hyvin usein tietää jo, että heissä itsessään ei ole tarvittavaa voimaa, joten ne olisi pelkkiä tyhjiä sanoja heille. Jumalan Sana on Elävä, Voimallinen ja se murtaa kaikki kahleet.
        Jeesus Kristus on tehnyt tyhjäksi perkeleen teot ristillä ja vapauttanut synnin orjat Jumalan lapsen vapauteen kuolemasta elämään, toivottomuudesta elävän toivoon.

        Mikä sinä olet puhumaan lähimmäisen rakkaudesta, kun itse käännät selkäsi Jumalalle, jonka voimasta sinäkin tänään hengität...

        Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Nuo ihmiset hyvin usein tietää jo, että heissä itsessään ei ole tarvittavaa voimaa, joten ne olisi pelkkiä tyhjiä sanoja heille. Jumalan Sana on Elävä, Voimallinen ja se murtaa kaikki kahleet.
        Jeesus Kristus on tehnyt tyhjäksi perkeleen teot ristillä ja vapauttanut synnin orjat Jumalan lapsen vapauteen kuolemasta elämään, toivottomuudesta elävän toivoon.

        Mikä sinä olet puhumaan lähimmäisen rakkaudesta, kun itse käännät selkäsi Jumalalle, jonka voimasta sinäkin tänään hengität...

        Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon.

        Ei sulle tuo nainen ollut tärkeä. Sinä olisit halunnut hyväksikäyttää häntä -käyttää oman hyvän olosi maksimoimiseen: evankeliointi tuo sulle sen hvyän olon.

        Kerran eräs spurgunainen tuli luokseni kun vietin kesäpäivää pihallani. Hän kertoi että hänen miesystävänsä lyö häntä.

        Soitin poliisit ja he kun tulivat sanoivat että ei he ala sitä naista auttamaan, kun se on se mikä on.

        Ajattele! Heidän mielestään tuota naista sai lyödä.

        Ei ihmisarvoa.


      • Katso.Kristusta
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei sulle tuo nainen ollut tärkeä. Sinä olisit halunnut hyväksikäyttää häntä -käyttää oman hyvän olosi maksimoimiseen: evankeliointi tuo sulle sen hvyän olon.

        Kerran eräs spurgunainen tuli luokseni kun vietin kesäpäivää pihallani. Hän kertoi että hänen miesystävänsä lyö häntä.

        Soitin poliisit ja he kun tulivat sanoivat että ei he ala sitä naista auttamaan, kun se on se mikä on.

        Ajattele! Heidän mielestään tuota naista sai lyödä.

        Ei ihmisarvoa.

        En ole aloituksen tekijä, mutta olet aivan oikeassa, että evankeliointi tuo minulle hyvän olon, siihen Kristus on minut kutsunutkin.
        Vielä sata kertaa parempi olo minulle tulee siitä, kun joku vieläpä ottaa vastaan evankeliumin, vapautuu synnin orjuudesta, löytää rauhan Jumalan kanssa, löytää levon sielulleen, ilon, masennus väistyy tilalle tulee elävä toivo ja ennen kaikkea pelastuu kadotukselta ja hänestä tulee Jumalan lapsi, jota Jumala johdattaa ja joka on kaikkiin hyviin töihin valmis.
        Tiedän, että Jumalan Sana todella toimii 100%, Jeesus Kristus on lääke kaikkeen, Hän on se elämän puu.


      • Humanistin.neuvo
        Katso.Kristusta kirjoitti:

        Nuo ihmiset hyvin usein tietää jo, että heissä itsessään ei ole tarvittavaa voimaa, joten ne olisi pelkkiä tyhjiä sanoja heille. Jumalan Sana on Elävä, Voimallinen ja se murtaa kaikki kahleet.
        Jeesus Kristus on tehnyt tyhjäksi perkeleen teot ristillä ja vapauttanut synnin orjat Jumalan lapsen vapauteen kuolemasta elämään, toivottomuudesta elävän toivoon.

        Mikä sinä olet puhumaan lähimmäisen rakkaudesta, kun itse käännät selkäsi Jumalalle, jonka voimasta sinäkin tänään hengität...

        Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon.

        Jokaisessa ihmisessä on tarvittava voima korjata oma elämänsä, jopa kaikkein heikoimmassa. Usein siihen tarvitaan toisen ihmisen tukea ja pientä apua. Ihmisessä asuu monia voimia, joiden valjastaminen hyödylliseen työhön joko itsekasvatukseen tai muiden hyväksi on keskeistä. Ei ole tarpeellista tyrkyttää omaa uskoaan ja mielipiteitään muille. Siinä voi autettava joutua ojasta allikkoon ja saada vain uskonnon mukanaan tuomia kärsimyksiä tilalle. Parempi pitää omat asiansa visusti omana tietonaan. Se on todellista humaanista apua ja lähimmäisestä välittämistä. Pyrkiä selvittämään hänen omat halunsa, tarpeensa ja mielipiteensä, auttaa sitten niiden pohjalta. Ugh!


      • Katso.Kristusta
        Humanistin.neuvo kirjoitti:

        Jokaisessa ihmisessä on tarvittava voima korjata oma elämänsä, jopa kaikkein heikoimmassa. Usein siihen tarvitaan toisen ihmisen tukea ja pientä apua. Ihmisessä asuu monia voimia, joiden valjastaminen hyödylliseen työhön joko itsekasvatukseen tai muiden hyväksi on keskeistä. Ei ole tarpeellista tyrkyttää omaa uskoaan ja mielipiteitään muille. Siinä voi autettava joutua ojasta allikkoon ja saada vain uskonnon mukanaan tuomia kärsimyksiä tilalle. Parempi pitää omat asiansa visusti omana tietonaan. Se on todellista humaanista apua ja lähimmäisestä välittämistä. Pyrkiä selvittämään hänen omat halunsa, tarpeensa ja mielipiteensä, auttaa sitten niiden pohjalta. Ugh!

        Vielä olet oikein retevänä, puhkut ja puhiset omista voimistasi, mutta
        olitpa omasta mielestäsi sitten miten voimakas tahansa, niin viimeistään kuoleman hetkellä näät miten voimaton sinäkin todellisuudessa olet ja miten turhaa koko oma pyristelysi oli.
        Kuolemalta ja kadotukselta ei kukaan voi pelastua ilman Jeesusta Kristusta. Vain Hänessä on ylösnousemus ja Elämä.
        Nyt sinä vielä kerskaat ylpeydessäsi, mutta tänään voi olla sinun viimeinen päiväsi, kuolema voi yllättää sinut hetkenä minä hyvänsä ja siinä tutisee vahvimmatkin polvet, mikäli ei ole rauhaa Jumalan kanssa. Jumala ei jätä rankaisematta, niitä jotka katsoo Hänet ylen, eivätkä ota vastaan syntien sovitusta ja pelastusta joka on Hänen Ainokaisessa Pojassansa Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Humanistin.neuvo

        Kyllä minulla rauha on, älä sitä epäile. Ylpeäkään en oikein osaa olla, tahdon vain todellisen rakkauden tapahtuvan ihmisten keskellä. Sellaiseen rakkauteen eivät kuulu kuolemalla pelottelut tai tekohurskaat höpinät uskosta. Jos ihminen vapaasta tahdostaan löytää itse jonkin uskonnon humaanisen avun jälkeen, se on asia erikseen. Mutta ketään ei saa ohjailla mihinkään suuntaan hengellisessä mielessä. Kun apuna on totuudellisuus, rakkaus ja tahto toimia oikein, asiat menevät yleensä hyvin.


      • Katso.Kristusta
        Humanistin.neuvo kirjoitti:

        Kyllä minulla rauha on, älä sitä epäile. Ylpeäkään en oikein osaa olla, tahdon vain todellisen rakkauden tapahtuvan ihmisten keskellä. Sellaiseen rakkauteen eivät kuulu kuolemalla pelottelut tai tekohurskaat höpinät uskosta. Jos ihminen vapaasta tahdostaan löytää itse jonkin uskonnon humaanisen avun jälkeen, se on asia erikseen. Mutta ketään ei saa ohjailla mihinkään suuntaan hengellisessä mielessä. Kun apuna on totuudellisuus, rakkaus ja tahto toimia oikein, asiat menevät yleensä hyvin.

        Vale rauha sinulla voikin olla, mutta koetuksella hetkellä se ei kestä. Jokainen joka katsoo Jumalan Sanan ylen ja elää itselleen täyttäen omaa tahtoaan ja seuraten omia himojansa Totuudesta välittämättä, on ylpeä.
        Ainut varma asia sinunkin elämässä on kuolema, se ei ole mitään pelottelua, se on kylmä fakta. Sinunkin elintoimintosi voi lakata vaikka tällä sekunnilla ja se on menoa sitten.
        Perkele se on sinunkin mieleesi syöttänyt tuon valhe luulon, että sinä elät pitkän ja hyvän elämän. Sinä elät omissa fantasioissasi, missä tulevaisuus on valoisa ja kuolema on vasta kaukana kaukana tulevaisuudessa ja sekin tuntuu sinusta täysin vieraalta.
        Totuus on, että sinunkin kehosi voi pettää hetkenä minä hyvänsä, eri sairauksia ja viruksia on lukematon määrä mitkä tänään päiväsi saattaa päättää, niin myös ulkoisiakin uhkia on niitäkin on lukematon määrä.
        Todellisuus ei katoa mihinkään työntämällä epämiellyttävät asiat sivuun ja eläen maalailemissaan unelmissa.

        Sinäkin tulet seisomaan Kaikkivaltiaan Pyhän Jumalan edessä ja joudut tekemään hänelle tilin kaikista teoistasi. Joudut vastaamaan kaikesta siitä missä olet rikkonut Hänen Pyhää Sanaansa vastaan ja Jumala toden totta tulee tuomitsemaan Pyhän lakinsa mukaan maailman.


      • Humanistin.neuvo

        Saanen tiedustella, miksi ihmeessä opetat isällesi rakastelun taitoa? Nuo kaikki mielipiteet ovat minulle tuttuja. Olen koetellut asioita ja tullut siihen tulokseen, etteivät ne kestä. Jos otetaan esimerkiksi fysikaalisia lainalaisuuksia, filosofian parhaimmistoa, uskontoja, katsomuksia, biologiaa, kosmologiaa ja yhdistetään ne keskenään, saadaan oppi, joka on erittäin kaukana kristinuskon fundamentelistisesta tulkinnasta. Toisaalta, esoteerisesti tulkittuna päästään lähes yksi yhteen. Maailma on salaisuuksien peli, jota kaikki eivät tohdi pelata.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Nuo ihmiset hyvin usein tietää jo, että heissä itsessään ei ole tarvittavaa voimaa, joten ne olisi pelkkiä tyhjiä sanoja heille. Jumalan Sana on Elävä, Voimallinen ja se murtaa kaikki kahleet.
        Jeesus Kristus on tehnyt tyhjäksi perkeleen teot ristillä ja vapauttanut synnin orjat Jumalan lapsen vapauteen kuolemasta elämään, toivottomuudesta elävän toivoon.

        Mikä sinä olet puhumaan lähimmäisen rakkaudesta, kun itse käännät selkäsi Jumalalle, jonka voimasta sinäkin tänään hengität...

        Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon.

        "Nuo ihmiset hyvin usein tietää jo, että heissä itsessään ei ole tarvittavaa voimaa, joten ne olisi pelkkiä tyhjiä sanoja heille."

        Sinäkö määrität, mitä toiset tietää tai ei tiedä ihmistä tapaamatta???
        Eli sun ainoa tavoite oli johdattaa ihminen yhdestä riippuvuudesta toiseen riippuvuteen mielikuvitusolennosta?? Hienoa työtä tosiaankin, mutta mitä muuta hihhuleista vois odottakaan...


      • Katso.Kristusta
        Humanistin.neuvo kirjoitti:

        Saanen tiedustella, miksi ihmeessä opetat isällesi rakastelun taitoa? Nuo kaikki mielipiteet ovat minulle tuttuja. Olen koetellut asioita ja tullut siihen tulokseen, etteivät ne kestä. Jos otetaan esimerkiksi fysikaalisia lainalaisuuksia, filosofian parhaimmistoa, uskontoja, katsomuksia, biologiaa, kosmologiaa ja yhdistetään ne keskenään, saadaan oppi, joka on erittäin kaukana kristinuskon fundamentelistisesta tulkinnasta. Toisaalta, esoteerisesti tulkittuna päästään lähes yksi yhteen. Maailma on salaisuuksien peli, jota kaikki eivät tohdi pelata.

        Ihmiset luo vaikka minkä näköisiä oppeja ja tulkintoja, mutta vain Jeesus Kristus voi sinunkin sielusi pelastaa kadotukselta.
        Millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin Totuudella.


      • Katso.Kristusta
        code_red kirjoitti:

        "Nuo ihmiset hyvin usein tietää jo, että heissä itsessään ei ole tarvittavaa voimaa, joten ne olisi pelkkiä tyhjiä sanoja heille."

        Sinäkö määrität, mitä toiset tietää tai ei tiedä ihmistä tapaamatta???
        Eli sun ainoa tavoite oli johdattaa ihminen yhdestä riippuvuudesta toiseen riippuvuteen mielikuvitusolennosta?? Hienoa työtä tosiaankin, mutta mitä muuta hihhuleista vois odottakaan...

        "Sinäkö määrität, mitä toiset tietää tai ei tiedä ihmistä tapaamatta???"

        Ei minun tarvitse tavata alkoholistia, että tietäisin ettei hänellä ole tarvittavia voima varoja nousta sieltä pohjalta.

        Jos olisi niin ei hän olisi siinä tilassa. Ei se alkoholistin elämä mitään juhlaa ole.

        Tavoite on saattaa mahdollisimman monta ihmistä Jumalan tuntemiseen ja sielun pelastukseen joka on Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Ainokaisessa Pojassa.

        Jumalan Sanan mukaan sinäkin olet matkalla kadotukseen ja minä todistan, että Jumala pitää Sanansa, tee siis parannus, tunnusta ja käänny pois synneistäsi Jeesuksen Kristuksen puoleen, niin sinä pelastuu.

        Aika on lyhyt.


      • Humanistin.neuvo
        Katso.Kristusta kirjoitti:

        Ihmiset luo vaikka minkä näköisiä oppeja ja tulkintoja, mutta vain Jeesus Kristus voi sinunkin sielusi pelastaa kadotukselta.
        Millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin Totuudella.

        Totuus, rakkaus ja taht toimia oikein. Miten Jeesus siihen liittyy, onkin toinen kysymys. Mielestäni jokainen ihminen on viime kädessä oma vapahtajansa, sijaisvapahtajiin en usko.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        "Sinäkö määrität, mitä toiset tietää tai ei tiedä ihmistä tapaamatta???"

        Ei minun tarvitse tavata alkoholistia, että tietäisin ettei hänellä ole tarvittavia voima varoja nousta sieltä pohjalta.

        Jos olisi niin ei hän olisi siinä tilassa. Ei se alkoholistin elämä mitään juhlaa ole.

        Tavoite on saattaa mahdollisimman monta ihmistä Jumalan tuntemiseen ja sielun pelastukseen joka on Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Ainokaisessa Pojassa.

        Jumalan Sanan mukaan sinäkin olet matkalla kadotukseen ja minä todistan, että Jumala pitää Sanansa, tee siis parannus, tunnusta ja käänny pois synneistäsi Jeesuksen Kristuksen puoleen, niin sinä pelastuu.

        Aika on lyhyt.

        "Ei minun tarvitse tavata alkoholistia, että tietäisin ettei hänellä ole tarvittavia voima varoja nousta sieltä pohjalta."

        no hyvä. eikä sun aivopesuyritykset sitä nousemista kyllä helpotakaan.

        "Jos olisi niin ei hän olisi siinä tilassa. Ei se alkoholistin elämä mitään juhlaa ole."

        Ei tietenkään.

        "Tavoite on saattaa mahdollisimman monta ihmistä Jumalan tuntemiseen ja sielun pelastukseen joka on Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Ainokaisessa Pojassa."

        Tuossa on tiivistettynä teidän ongelmanne!!! Ette yritä aidosti auttaa vaan aina taustalla on itsekäs käännyttäminen ja aivopesu!!! Eli yhdestä riippuvudeesta toiseen johdattaminen!!

        "Jumalan Sanan mukaan sinäkin olet matkalla kadotukseen ja minä todistan, että Jumala pitää Sanansa, tee siis parannus, tunnusta ja käänny pois synneistäsi Jeesuksen Kristuksen puoleen, niin sinä pelastuu."

        Minä olen matkalla juuri sinne, minne itse päätän. Ja kun kuolen niin se on sitten siinä. Enkä rupee elämään jonkun paimentolaissadun ohjeiden mukaan, se on selvä.

        "Aika on lyhyt."

        Mulla riittää aikaa mainiosti, sulla ilmeisesti ei.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Vielä olet oikein retevänä, puhkut ja puhiset omista voimistasi, mutta
        olitpa omasta mielestäsi sitten miten voimakas tahansa, niin viimeistään kuoleman hetkellä näät miten voimaton sinäkin todellisuudessa olet ja miten turhaa koko oma pyristelysi oli.
        Kuolemalta ja kadotukselta ei kukaan voi pelastua ilman Jeesusta Kristusta. Vain Hänessä on ylösnousemus ja Elämä.
        Nyt sinä vielä kerskaat ylpeydessäsi, mutta tänään voi olla sinun viimeinen päiväsi, kuolema voi yllättää sinut hetkenä minä hyvänsä ja siinä tutisee vahvimmatkin polvet, mikäli ei ole rauhaa Jumalan kanssa. Jumala ei jätä rankaisematta, niitä jotka katsoo Hänet ylen, eivätkä ota vastaan syntien sovitusta ja pelastusta joka on Hänen Ainokaisessa Pojassansa Jeesuksessa Kristuksessa.

        >Kuolemalta ja kadotukselta ei kukaan voi pelastua ilman Jeesusta Kristusta. Vain Hänessä on ylösnousemus ja Elämä.
        Ongelmasi on, että tuo on vain tyhjä väite, jota et voi todistaa.


      • Katso.Kristusta
        Humanistin.neuvo kirjoitti:

        Totuus, rakkaus ja taht toimia oikein. Miten Jeesus siihen liittyy, onkin toinen kysymys. Mielestäni jokainen ihminen on viime kädessä oma vapahtajansa, sijaisvapahtajiin en usko.

        Tahto toimia oikein ei riitä, pitää toimia oikein. Jumala maksaa jokaiselle tekojen mukaan, henkilöön katsomatta.


      • Katso.Kristusta
        code_red kirjoitti:

        "Ei minun tarvitse tavata alkoholistia, että tietäisin ettei hänellä ole tarvittavia voima varoja nousta sieltä pohjalta."

        no hyvä. eikä sun aivopesuyritykset sitä nousemista kyllä helpotakaan.

        "Jos olisi niin ei hän olisi siinä tilassa. Ei se alkoholistin elämä mitään juhlaa ole."

        Ei tietenkään.

        "Tavoite on saattaa mahdollisimman monta ihmistä Jumalan tuntemiseen ja sielun pelastukseen joka on Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Ainokaisessa Pojassa."

        Tuossa on tiivistettynä teidän ongelmanne!!! Ette yritä aidosti auttaa vaan aina taustalla on itsekäs käännyttäminen ja aivopesu!!! Eli yhdestä riippuvudeesta toiseen johdattaminen!!

        "Jumalan Sanan mukaan sinäkin olet matkalla kadotukseen ja minä todistan, että Jumala pitää Sanansa, tee siis parannus, tunnusta ja käänny pois synneistäsi Jeesuksen Kristuksen puoleen, niin sinä pelastuu."

        Minä olen matkalla juuri sinne, minne itse päätän. Ja kun kuolen niin se on sitten siinä. Enkä rupee elämään jonkun paimentolaissadun ohjeiden mukaan, se on selvä.

        "Aika on lyhyt."

        Mulla riittää aikaa mainiosti, sulla ilmeisesti ei.

        "no hyvä. eikä sun aivopesuyritykset sitä nousemista kyllä helpotakaan."

        Kerron sen mitä Jumalan Sana sanoo ja kokemuksesta tiedän, että Jumalan Sana on Totuus ja siitä minä todistan. Ne kuulee jotka on valmiita luopumaan kaikesta vääryydestään ja ne jotka tekevät parannuksen, kääntyvät pahoista teoistaan ja lähtevät seuraamaan Jeesusta Kristusta Vapahtajaansa, Jumala antaa Pyhän Henkensä heille, jonka voimasta ihminen on vapaa synnin orjuudesta ja kaikkiin hyviin töihin valmis.

        "Tuossa on tiivistettynä teidän ongelmanne!!! Ette yritä aidosti auttaa vaan aina taustalla on itsekäs käännyttäminen ja aivopesu!!! Eli yhdestä riippuvudeesta toiseen johdattaminen!!!"

        Riippuvuus Kristuksesta on vapauttanut minut kaikista muista riippuvuuksista, Hänessä saan olla vapaa, mutta ilman Häntä olisin yhä synnin vanki. Hän vapautti minut kaikesta mikä minua piti vankina. Jumalan tahto on sinuakin kohtaan hyvä, mutta Hän ei voi jättää rankaisematta syntiä sillä silloin Hän ei olisi oikeudenmukainen, siksi jokainen tarvitsee Pelastajaa, Jeesus Kristus kuoli sinunkin syntiesi vuoksi, nöyrtymällä Jumalan puoleen, tunnustamalla Hänelle syntisi ja kääntymällä omasta tahdostasi, kysymään kaikessa Hänen tahtoaan, sinäkin saat omistaa sen vapauden, saat rauhan sielullesi ja pelastut. Jumalan tahto todella on hyvä sinunkin kohdallasi, mutta Hän ei jätä rankaisematta syntiä. Jokainen tarvitsee Sovittajaa synneilleen.

        "Minä olen matkalla juuri sinne, minne itse päätän. Ja kun kuolen niin se on sitten siinä. Enkä rupee elämään jonkun paimentolaissadun ohjeiden mukaan, se on selvä."

        Kaikki tässä maailmassa on tiettyjen lakien alaisia ja myös sinä elät niiden lakien alaisuudessa.
        Nämä lait on säätänyt Elävä Jumala ja Hän on niiden lakien Tuomari, Hän pitää huolen, että oikeus tapahtuu lopussa. Ne lait ei katoa vaikka sinä et uskoisi niihin, ennemmin tai myöhemmin kuolema nappaa sinutkin ja myös seisomaan Hänen tuomioistuimensa edessä ja joudut tekemään tilin kaikesta mitä olet tehnyt ja sanonut, Jumalan Sana pysyy vaikka ihminen kuinka vastustaisi sitä, Hän on ilmoittanut itsensä maailmalle, Hän on ilmoittanut mitä ihmisen tulee tehdä pelastuakseen ja Hänen Sanansa ei katoa koskaan, mutta kaikki Hänen vihollisensa syöksyy turmioon äkisti ja rutosti.

        "Mulla riittää aikaa mainiosti, sulla ilmeisesti ei."

        Minun nimeni on kirjoitettuna elämän kirjaan, se tarkoittaa iankaikkista elämää, mutta maailman aika on käymässä vähiin, kaikki merkit viittaavat siihen, että tämän maailman synnin mitta on pian täysi ja Jumala tulee tuomitsemaan sen kadotukseen.
        Älä mene maailman mukana, älä seuraa massaa vaan anna Jumalan pelastaa itsesi, sinullekkaan ei ole kukaan luvannut edes seuraavaa hengen vetoa.


      • Katso.Kristusta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Kuolemalta ja kadotukselta ei kukaan voi pelastua ilman Jeesusta Kristusta. Vain Hänessä on ylösnousemus ja Elämä.
        Ongelmasi on, että tuo on vain tyhjä väite, jota et voi todistaa.

        Omatuntosi todistaa sinulle sen, että se mitä kerroin on totta, mutta sinä kiellät sen, sinä kiellät Totuuden.

        Tee parannus ja käänny Elävän Jumalan puoleen, vielä kun Hänet löytää voit.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Omatuntosi todistaa sinulle sen, että se mitä kerroin on totta, mutta sinä kiellät sen, sinä kiellät Totuuden.

        Tee parannus ja käänny Elävän Jumalan puoleen, vielä kun Hänet löytää voit.

        Et voi paikata tyhjiä väitteitäsi yhä uusilla ja vielä tyhjemmillä väitteillä.
        Omatuntoni todistaa minulle kristallinkirkkaasti, että raamatussa kuvattu Jumala ei voi olla fundamentalistisesti totta. Ehdottomasti ei.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        "no hyvä. eikä sun aivopesuyritykset sitä nousemista kyllä helpotakaan."

        Kerron sen mitä Jumalan Sana sanoo ja kokemuksesta tiedän, että Jumalan Sana on Totuus ja siitä minä todistan. Ne kuulee jotka on valmiita luopumaan kaikesta vääryydestään ja ne jotka tekevät parannuksen, kääntyvät pahoista teoistaan ja lähtevät seuraamaan Jeesusta Kristusta Vapahtajaansa, Jumala antaa Pyhän Henkensä heille, jonka voimasta ihminen on vapaa synnin orjuudesta ja kaikkiin hyviin töihin valmis.

        "Tuossa on tiivistettynä teidän ongelmanne!!! Ette yritä aidosti auttaa vaan aina taustalla on itsekäs käännyttäminen ja aivopesu!!! Eli yhdestä riippuvudeesta toiseen johdattaminen!!!"

        Riippuvuus Kristuksesta on vapauttanut minut kaikista muista riippuvuuksista, Hänessä saan olla vapaa, mutta ilman Häntä olisin yhä synnin vanki. Hän vapautti minut kaikesta mikä minua piti vankina. Jumalan tahto on sinuakin kohtaan hyvä, mutta Hän ei voi jättää rankaisematta syntiä sillä silloin Hän ei olisi oikeudenmukainen, siksi jokainen tarvitsee Pelastajaa, Jeesus Kristus kuoli sinunkin syntiesi vuoksi, nöyrtymällä Jumalan puoleen, tunnustamalla Hänelle syntisi ja kääntymällä omasta tahdostasi, kysymään kaikessa Hänen tahtoaan, sinäkin saat omistaa sen vapauden, saat rauhan sielullesi ja pelastut. Jumalan tahto todella on hyvä sinunkin kohdallasi, mutta Hän ei jätä rankaisematta syntiä. Jokainen tarvitsee Sovittajaa synneilleen.

        "Minä olen matkalla juuri sinne, minne itse päätän. Ja kun kuolen niin se on sitten siinä. Enkä rupee elämään jonkun paimentolaissadun ohjeiden mukaan, se on selvä."

        Kaikki tässä maailmassa on tiettyjen lakien alaisia ja myös sinä elät niiden lakien alaisuudessa.
        Nämä lait on säätänyt Elävä Jumala ja Hän on niiden lakien Tuomari, Hän pitää huolen, että oikeus tapahtuu lopussa. Ne lait ei katoa vaikka sinä et uskoisi niihin, ennemmin tai myöhemmin kuolema nappaa sinutkin ja myös seisomaan Hänen tuomioistuimensa edessä ja joudut tekemään tilin kaikesta mitä olet tehnyt ja sanonut, Jumalan Sana pysyy vaikka ihminen kuinka vastustaisi sitä, Hän on ilmoittanut itsensä maailmalle, Hän on ilmoittanut mitä ihmisen tulee tehdä pelastuakseen ja Hänen Sanansa ei katoa koskaan, mutta kaikki Hänen vihollisensa syöksyy turmioon äkisti ja rutosti.

        "Mulla riittää aikaa mainiosti, sulla ilmeisesti ei."

        Minun nimeni on kirjoitettuna elämän kirjaan, se tarkoittaa iankaikkista elämää, mutta maailman aika on käymässä vähiin, kaikki merkit viittaavat siihen, että tämän maailman synnin mitta on pian täysi ja Jumala tulee tuomitsemaan sen kadotukseen.
        Älä mene maailman mukana, älä seuraa massaa vaan anna Jumalan pelastaa itsesi, sinullekkaan ei ole kukaan luvannut edes seuraavaa hengen vetoa.

        >maailman aika on käymässä vähiin, kaikki merkit viittaavat siihen, että tämän maailman synnin mitta on pian täysi ja Jumala tulee tuomitsemaan sen kadotukseen.
        Mitkä merkit? Onko esimerkiksi murhien ja väkivallan maailmanlaajuinen väheneminen sellainen merkki? Tai lapsikuolleisuuden romahtaminen ja menestyksekkäästi etenevä taistelu malariaa vastaan? Entä absoluuttisen köyhyyden huima väheneminen?


      • Katso.Kristusta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Et voi paikata tyhjiä väitteitäsi yhä uusilla ja vielä tyhjemmillä väitteillä.
        Omatuntoni todistaa minulle kristallinkirkkaasti, että raamatussa kuvattu Jumala ei voi olla fundamentalistisesti totta. Ehdottomasti ei.

        Tuo on sielunvihollisen valhe, omatuntosi todistaa, että et ole valmis seisomaan Pyhän Jumalan edessä, mutta et kuuntele omaatuntoasi vaan sitä mitä järkesi sinulle sanoo.
        Tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä.
        Sinuakin Hän on kutsunut, sinä et tiedä milloin on sinun viimeinen mahdollisuutesi tehdä parannus, kääntyä kuolemasta elämään. Jumala on kärsivällinen ja armollinen, mutta niilläkin on rajansa ja Hän ei jätä rankaisematta syntiä.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Tuo on sielunvihollisen valhe, omatuntosi todistaa, että et ole valmis seisomaan Pyhän Jumalan edessä, mutta et kuuntele omaatuntoasi vaan sitä mitä järkesi sinulle sanoo.
        Tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä.
        Sinuakin Hän on kutsunut, sinä et tiedä milloin on sinun viimeinen mahdollisuutesi tehdä parannus, kääntyä kuolemasta elämään. Jumala on kärsivällinen ja armollinen, mutta niilläkin on rajansa ja Hän ei jätä rankaisematta syntiä.

        Tosiasiat ovat sielunvihollisen valheita? Toivottavasti sinä ja minä emme ole kuolemamme jälkeen samassa tarhassa.


      • Katso.Kristusta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >maailman aika on käymässä vähiin, kaikki merkit viittaavat siihen, että tämän maailman synnin mitta on pian täysi ja Jumala tulee tuomitsemaan sen kadotukseen.
        Mitkä merkit? Onko esimerkiksi murhien ja väkivallan maailmanlaajuinen väheneminen sellainen merkki? Tai lapsikuolleisuuden romahtaminen ja menestyksekkäästi etenevä taistelu malariaa vastaan? Entä absoluuttisen köyhyyden huima väheneminen?

        tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa. Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa. Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; myöskin kalat merestä katoavat.

        Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva. Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat, mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

        kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.

        www.end-times-prophecy.org/animal-deaths-birds-fish-end-times.html

        Approaching the Midnight Hour m.youtube.com/watch?v=w46FOY_cLWA


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa. Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa. Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; myöskin kalat merestä katoavat.

        Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva. Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat, mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

        kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.

        www.end-times-prophecy.org/animal-deaths-birds-fish-end-times.html

        Approaching the Midnight Hour m.youtube.com/watch?v=w46FOY_cLWA

        Olet aivan sekaisin. Pahoittelen.


      • Katso.Kristusta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tosiasiat ovat sielunvihollisen valheita? Toivottavasti sinä ja minä emme ole kuolemamme jälkeen samassa tarhassa.

        Sielunvihollisen valheet on sinulle tosiasioita, koska olet mieltynyt vääryyteen. Minä taas toivon, että sinäkin löydät pelastuksen sielullesi ajoissa.


      • Katso.Kristusta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Olet aivan sekaisin. Pahoittelen.

        Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi". Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Sielunvihollisen valheet on sinulle tosiasioita, koska olet mieltynyt vääryyteen. Minä taas toivon, että sinäkin löydät pelastuksen sielullesi ajoissa.

        >Sielunvihollisen valheet on sinulle tosiasioita, koska olet mieltynyt vääryyteen.
        Aikamoisen härskiä kielenkäyttöä. Toivottavasti se "pelastaa" sinut, vaikka eppäilen.


      • Mystikko.kertoo
        Katso.Kristusta kirjoitti:

        Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi". Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        Etkö sinä sokea huomaa ja ymmärrä, että se, mitä sinä kutsut sielunviholliseksi, on todellinen jumala - Saatana? Raamatun jumala puolestaan on liki absoluuttinen pahuus.


      • Katso.Kristusta
        Mystikko.kertoo kirjoitti:

        Etkö sinä sokea huomaa ja ymmärrä, että se, mitä sinä kutsut sielunviholliseksi, on todellinen jumala - Saatana? Raamatun jumala puolestaan on liki absoluuttinen pahuus.

        Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
        Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta


      • Hänen.kunniakseen

        Saatana on Herra.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        "no hyvä. eikä sun aivopesuyritykset sitä nousemista kyllä helpotakaan."

        Kerron sen mitä Jumalan Sana sanoo ja kokemuksesta tiedän, että Jumalan Sana on Totuus ja siitä minä todistan. Ne kuulee jotka on valmiita luopumaan kaikesta vääryydestään ja ne jotka tekevät parannuksen, kääntyvät pahoista teoistaan ja lähtevät seuraamaan Jeesusta Kristusta Vapahtajaansa, Jumala antaa Pyhän Henkensä heille, jonka voimasta ihminen on vapaa synnin orjuudesta ja kaikkiin hyviin töihin valmis.

        "Tuossa on tiivistettynä teidän ongelmanne!!! Ette yritä aidosti auttaa vaan aina taustalla on itsekäs käännyttäminen ja aivopesu!!! Eli yhdestä riippuvudeesta toiseen johdattaminen!!!"

        Riippuvuus Kristuksesta on vapauttanut minut kaikista muista riippuvuuksista, Hänessä saan olla vapaa, mutta ilman Häntä olisin yhä synnin vanki. Hän vapautti minut kaikesta mikä minua piti vankina. Jumalan tahto on sinuakin kohtaan hyvä, mutta Hän ei voi jättää rankaisematta syntiä sillä silloin Hän ei olisi oikeudenmukainen, siksi jokainen tarvitsee Pelastajaa, Jeesus Kristus kuoli sinunkin syntiesi vuoksi, nöyrtymällä Jumalan puoleen, tunnustamalla Hänelle syntisi ja kääntymällä omasta tahdostasi, kysymään kaikessa Hänen tahtoaan, sinäkin saat omistaa sen vapauden, saat rauhan sielullesi ja pelastut. Jumalan tahto todella on hyvä sinunkin kohdallasi, mutta Hän ei jätä rankaisematta syntiä. Jokainen tarvitsee Sovittajaa synneilleen.

        "Minä olen matkalla juuri sinne, minne itse päätän. Ja kun kuolen niin se on sitten siinä. Enkä rupee elämään jonkun paimentolaissadun ohjeiden mukaan, se on selvä."

        Kaikki tässä maailmassa on tiettyjen lakien alaisia ja myös sinä elät niiden lakien alaisuudessa.
        Nämä lait on säätänyt Elävä Jumala ja Hän on niiden lakien Tuomari, Hän pitää huolen, että oikeus tapahtuu lopussa. Ne lait ei katoa vaikka sinä et uskoisi niihin, ennemmin tai myöhemmin kuolema nappaa sinutkin ja myös seisomaan Hänen tuomioistuimensa edessä ja joudut tekemään tilin kaikesta mitä olet tehnyt ja sanonut, Jumalan Sana pysyy vaikka ihminen kuinka vastustaisi sitä, Hän on ilmoittanut itsensä maailmalle, Hän on ilmoittanut mitä ihmisen tulee tehdä pelastuakseen ja Hänen Sanansa ei katoa koskaan, mutta kaikki Hänen vihollisensa syöksyy turmioon äkisti ja rutosti.

        "Mulla riittää aikaa mainiosti, sulla ilmeisesti ei."

        Minun nimeni on kirjoitettuna elämän kirjaan, se tarkoittaa iankaikkista elämää, mutta maailman aika on käymässä vähiin, kaikki merkit viittaavat siihen, että tämän maailman synnin mitta on pian täysi ja Jumala tulee tuomitsemaan sen kadotukseen.
        Älä mene maailman mukana, älä seuraa massaa vaan anna Jumalan pelastaa itsesi, sinullekkaan ei ole kukaan luvannut edes seuraavaa hengen vetoa.

        Jep. Et selvästikään ossa vastata ees yksinkertaisiin kysymyksiin selkeäasti ilman "jumalsekoiluasi"!!! Asia selvä. Mitä muuta voisi hellarihihhulilt odottakaan...jatka vaan samaan tahtiin mutt lopeta muiden aivopesu.


      • Katso.Kristusta
        Hänen.kunniakseen kirjoitti:

        Saatana on Herra.

        Sinun herrasi on riisuttu aseista Golgatan keskimmäisellä ristillä 2000 vuotta sitten. Jeesus Kristus on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas. Ennemmin tai myöhemmin sinäkin tulet polvistumaan Hänen edessänsä ja tunnustamaan kielelläsi Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Kirjoitettu on: kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.


      • Katso.Kristusta
        code_red kirjoitti:

        Jep. Et selvästikään ossa vastata ees yksinkertaisiin kysymyksiin selkeäasti ilman "jumalsekoiluasi"!!! Asia selvä. Mitä muuta voisi hellarihihhulilt odottakaan...jatka vaan samaan tahtiin mutt lopeta muiden aivopesu.

        Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'


      • Hänen.kunniakseen
        Katso.Kristusta kirjoitti:

        Sinun herrasi on riisuttu aseista Golgatan keskimmäisellä ristillä 2000 vuotta sitten. Jeesus Kristus on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas. Ennemmin tai myöhemmin sinäkin tulet polvistumaan Hänen edessänsä ja tunnustamaan kielelläsi Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Kirjoitettu on: kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Niinhän sinä luulet. Kuolemasi hetkellä katsot pimeyttä kasvoista kasvoihin ja näet kuin kuvastimesta, että sinun Kristuksesi on Lucifer.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

        juu, tämä oli tässä. Ilmeisesti aivokäyräsi omien ajatusten kohdalla näyttää pelkkää nollaa. Mitä jos opettelisit keskustelemaan niinku normaalit ihmiset hihhuli :)


      • Katso.Kristusta
        Hänen.kunniakseen kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet. Kuolemasi hetkellä katsot pimeyttä kasvoista kasvoihin ja näet kuin kuvastimesta, että sinun Kristuksesi on Lucifer.

        Minun ei tarvitse luulla mitään kun tunnen Kristuksen, sielunvihollisen juonet ei ole minulle tuntemattomat.

        "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa."

        Ulkopuolella ovat kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Jumala on Pyhä Vanhurskas Jumala Hänen Pyhään valtakuntaansa ei astu sisälle mitään epäpuhdasta.
        Tee parannus ja usko Evankeliumi, muutoin sinulla ei ole mitään asiaa Pyhän Vanhurskaan Kaikkivaltiaan Jumalan valtakuntaan.


      • Katso.Kristusta
        code_red kirjoitti:

        juu, tämä oli tässä. Ilmeisesti aivokäyräsi omien ajatusten kohdalla näyttää pelkkää nollaa. Mitä jos opettelisit keskustelemaan niinku normaalit ihmiset hihhuli :)

        Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.


      • Hänen.kunniakseen
        Katso.Kristusta kirjoitti:

        Minun ei tarvitse luulla mitään kun tunnen Kristuksen, sielunvihollisen juonet ei ole minulle tuntemattomat.

        "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa."

        Ulkopuolella ovat kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Jumala on Pyhä Vanhurskas Jumala Hänen Pyhään valtakuntaansa ei astu sisälle mitään epäpuhdasta.
        Tee parannus ja usko Evankeliumi, muutoin sinulla ei ole mitään asiaa Pyhän Vanhurskaan Kaikkivaltiaan Jumalan valtakuntaan.

        Jumalan valtakunta on sisäisesti ihmisessä. Kaikella rakkaudella, sinä elät joukkojen harhassa. Jumala antaa aurinkonsa paistaa niin hyville, kuin pahoillekin. Ihminen, joka totuutta etsii, hänelle Saatana muodostuu kovin rakkaaksi.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.

        "Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

        Ja sinäkö määrität/tiedät kuka on jumalasta ja kuka ei? :) Otatko niinku jumalan roolia itsellesi vai mitä? :)


      • Epäluuloinen
        Katso.Kristusta kirjoitti:

        Tuo on sielunvihollisen valhe, omatuntosi todistaa, että et ole valmis seisomaan Pyhän Jumalan edessä, mutta et kuuntele omaatuntoasi vaan sitä mitä järkesi sinulle sanoo.
        Tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä.
        Sinuakin Hän on kutsunut, sinä et tiedä milloin on sinun viimeinen mahdollisuutesi tehdä parannus, kääntyä kuolemasta elämään. Jumala on kärsivällinen ja armollinen, mutta niilläkin on rajansa ja Hän ei jätä rankaisematta syntiä.

        Entä jos uskookin ja ajattelee kuolemansa hetkellä epähuomiossa Jeesuksen sijaan Mauri Pekkarista?


      • Katso.Kristusta
        code_red kirjoitti:

        "Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

        Ja sinäkö määrität/tiedät kuka on jumalasta ja kuka ei? :) Otatko niinku jumalan roolia itsellesi vai mitä? :)

        Jumala on tehnyt itsensä tiettäväksi Sanansa kautta. Sen samaisen Sanan kautta minä tiedän sanoa, että sinä et ole Jumalasta sillä sinä et tunnista Hänen ääntänsä.

        "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. -Jeesus Kristus


      • Katso.Kristusta
        Epäluuloinen kirjoitti:

        Entä jos uskookin ja ajattelee kuolemansa hetkellä epähuomiossa Jeesuksen sijaan Mauri Pekkarista?

        Raamatussa käsketään monessa kohtaa valvomaan, tarkoittaen sitä, että on jatkuvasti valmiina kohtaamaan Herran kasvoista kasvoihin.

        Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.

        Valvokaa, pysykää lujina uskossa, olkaa miehuulliset, olkaa väkevät.
        Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

        Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Jumala on tehnyt itsensä tiettäväksi Sanansa kautta. Sen samaisen Sanan kautta minä tiedän sanoa, että sinä et ole Jumalasta sillä sinä et tunnista Hänen ääntänsä.

        "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. -Jeesus Kristus

        "Jumala on tehnyt itsensä tiettäväksi Sanansa kautta."

        Tästä ei tietenkään meillä ole ensimmäistäkään todistta :)

        "Sen samaisen Sanan kautta minä tiedän sanoa, että sinä et ole Jumalasta sillä sinä et tunnista Hänen ääntänsä."

        Et tiedä. Sä vaan luulet tietäväsi. Harhaluuloista voi tietenkin parantua....


      • Katso.Kristusta
        code_red kirjoitti:

        "Jumala on tehnyt itsensä tiettäväksi Sanansa kautta."

        Tästä ei tietenkään meillä ole ensimmäistäkään todistta :)

        "Sen samaisen Sanan kautta minä tiedän sanoa, että sinä et ole Jumalasta sillä sinä et tunnista Hänen ääntänsä."

        Et tiedä. Sä vaan luulet tietäväsi. Harhaluuloista voi tietenkin parantua....

        Todistit vain juuri sen, mitä edellä sinulle sanoin.

        "Loppusana kaikesta, mitä on kuultu, on tämä: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä. Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa."


      • "Todistit vain juuri sen, mitä edellä sinulle sanoin."

        Sulla näyttää olevan luetun ymmärtämisessä pahoja vaikeuksia. Tosin ei mikään ihme, kun mitään muuta ku satukirjaa nimeltä "raamatu" ei lueta :) Saat anteeks.... :)


      • Katso.Kristusta
        code_red kirjoitti:

        "Todistit vain juuri sen, mitä edellä sinulle sanoin."

        Sulla näyttää olevan luetun ymmärtämisessä pahoja vaikeuksia. Tosin ei mikään ihme, kun mitään muuta ku satukirjaa nimeltä "raamatu" ei lueta :) Saat anteeks.... :)

        Keskustelu kanssasi on menossa turhaksi väittelyksi ja siihen en lähde mukaan. Työni osaltani kanssasi on tehty. Sinua on nyt varoitettu ja et voi ainakaan vedota siihen etteikö sinulle kukaan olisi kertonut. Toivon, että löydät armon Hänestä oikeaan aikaan, vielä kun Hänet löytää voi.

        "Pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        "Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!"

        "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

        "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole."


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Keskustelu kanssasi on menossa turhaksi väittelyksi ja siihen en lähde mukaan. Työni osaltani kanssasi on tehty. Sinua on nyt varoitettu ja et voi ainakaan vedota siihen etteikö sinulle kukaan olisi kertonut. Toivon, että löydät armon Hänestä oikeaan aikaan, vielä kun Hänet löytää voi.

        "Pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        "Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!"

        "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

        "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole."

        "Keskustelu kanssasi on menossa turhaksi väittelyksi ja siihen en lähde mukaan."

        Ei keskustelu voi edetä mihinkään suukntaan koska et ole keskustellut vaan saarnannut lähinnä.

        "Työni osaltani kanssasi on tehty."

        Työsi?? :D Noh, selvis sekin miksi et halua keskustella kuten normaalit ihmiset vaan olet täällä pelkästään käännyttämässä ja hihhuloimassa :D


      • Pari.ehdotusta
        Katso.Kristusta kirjoitti:

        Keskustelu kanssasi on menossa turhaksi väittelyksi ja siihen en lähde mukaan. Työni osaltani kanssasi on tehty. Sinua on nyt varoitettu ja et voi ainakaan vedota siihen etteikö sinulle kukaan olisi kertonut. Toivon, että löydät armon Hänestä oikeaan aikaan, vielä kun Hänet löytää voi.

        "Pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        "Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!"

        "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

        "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole."

        Sinä olet paha ihminen. Sama, jos sanoisin sinulle, että ellet hylkää uskoasi, tapan sinut sadistisella kidutuksella. Sellainen ei ole hyvän ihmisen puhetta. Ehkä joku voi istuttaa sinunkin päähäsi järjen siemeniä. Suosittelen tutkimaan muitakin uskontoja, mutta myös filosofiaa ja tiedettä. Jokainen ihminen, yksinkertainenkin, voi sivistää itseään.


      • Katso.Kristusta
        Pari.ehdotusta kirjoitti:

        Sinä olet paha ihminen. Sama, jos sanoisin sinulle, että ellet hylkää uskoasi, tapan sinut sadistisella kidutuksella. Sellainen ei ole hyvän ihmisen puhetta. Ehkä joku voi istuttaa sinunkin päähäsi järjen siemeniä. Suosittelen tutkimaan muitakin uskontoja, mutta myös filosofiaa ja tiedettä. Jokainen ihminen, yksinkertainenkin, voi sivistää itseään.

        Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
        Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
        Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut, vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini, niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
        Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
        Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi, saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan. Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
        Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.


    • montakertaaepäonnistunut

      Kyllä ne varmaan monet muutkin evankeliointiyritykset usein "epäonnistuvat" - olipa kohde kuka hyvänsä. Kun me ihmiset olemme vajavaisia. Mutta aina voimme rukoilla että Jumala joka on täydellinen ja tuntee tämän ihmisen menneisyyden ja tulevaisuuden - että Hän korjaa ne virheet mitä me olemme evankeliointiyrityksellämme aikaan saaneet.

      Voihan myös joskus olla Jumalan johdatusta että Hän jossakin tilanteessa "sulkee meidän suumme" - jos juuri silloin ei vielä olekaan tämän ihmisen aika kuulla se mitä haluaisimme sanoa? Aina voi ja kannattaa jo etukäteen rukoilla ja pyytää Jumalan johdatusta ja viisautta. Tärkeää on myös rukoilla näiden evankelioitujen tai evankeliointiyritysten "kohteiden" puolesta.
      Siunausta.

      • Katso.Kristusta

        Kestävä ja elävä usko on jatkuvasti uskoa puhtaasta sydämestä siihen, että kulkee Jumalan johdatuksessa, meni se sitten miten meni omasta mielestä. Kaikki muu on vain omavanhurskautta ja omaa yritystä.


      • Isännän.harha-askel

        Mutta kun se jumala ei johdata kuin korkeintaan harhaan!


      • Katso.Kristusta
        Isännän.harha-askel kirjoitti:

        Mutta kun se jumala ei johdata kuin korkeintaan harhaan!

        Sinulla ei ole silloin ollut elävää yhteyttä Elävään Jumalaan. Kaikki eksyy jotka ei ole mielistyneet Totuuteen ja pitää sisimmässään kiinni himoistansa. Vain ne jotka janoaa ja etsii koko sydämestään Totuutta löytää Hänet, kaikki muut eksyy.
        Jumala antaa vain niiden löytää itsensä jolla on nöyrä mieli ja joka etsii Häntä koko sydämestään.

        Perkele on se joka johtaa ihmiset harhaan:
        "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
        Johannes 8:44


      • Isännän.harha-askel

        Tällaisia samoja väitteitä kuulin aikoinaan, vaikka totisesta sydämestäni etsin jumalaa. En löytänyt piru vieköön, kuin järkensä menettäneitä uskovaisia!


      • Katso.Kristusta
        Isännän.harha-askel kirjoitti:

        Tällaisia samoja väitteitä kuulin aikoinaan, vaikka totisesta sydämestäni etsin jumalaa. En löytänyt piru vieköön, kuin järkensä menettäneitä uskovaisia!

        Piru toden totta vie, jokaisen mukanaan kadotukseen joka ei ole Jeesuksessa Kristuksessa sisällä pelastuksessa. Totuus tekee vapaaksi, järkensä menettää ne, jotka vastaan ottaa väärän evankeliumin ja sitä maailma on pullollaan tänä päivänä.

        Paavali varoittaa tästä kirjeessään:

        "Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, NIIN SEN TE HYVIN KÄRSITTE."

        Toden totta se on valtava kärsimys tiedän kokemuksesta, sillä kolme vuotta kävin helluntalaisten kokouksissa missä syötettiin väärää evankeliumia, mutta kokemuksesta myös tiedän, että aito puhdas evankeliumi todella tekee vapaaksi, valheet ei kestä koetusta, Totuus kestää ja Totuus tekee vapaaksi.


      • Isännän.harha-askel
        Katso.Kristusta kirjoitti:

        Piru toden totta vie, jokaisen mukanaan kadotukseen joka ei ole Jeesuksessa Kristuksessa sisällä pelastuksessa. Totuus tekee vapaaksi, järkensä menettää ne, jotka vastaan ottaa väärän evankeliumin ja sitä maailma on pullollaan tänä päivänä.

        Paavali varoittaa tästä kirjeessään:

        "Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, NIIN SEN TE HYVIN KÄRSITTE."

        Toden totta se on valtava kärsimys tiedän kokemuksesta, sillä kolme vuotta kävin helluntalaisten kokouksissa missä syötettiin väärää evankeliumia, mutta kokemuksesta myös tiedän, että aito puhdas evankeliumi todella tekee vapaaksi, valheet ei kestä koetusta, Totuus kestää ja Totuus tekee vapaaksi.

        Sinä olet samanlainen hihuli sitä itsekään tietämättä. Rakkaus kiertää sinun sydämesi kaukaa! Toivon, että löydät inhimillisen järjen ja ajattelun!


      • Katso.Kristusta
        Isännän.harha-askel kirjoitti:

        Sinä olet samanlainen hihuli sitä itsekään tietämättä. Rakkaus kiertää sinun sydämesi kaukaa! Toivon, että löydät inhimillisen järjen ja ajattelun!

        Sinä olet matkalla kadotukseen, sinulla ei ole kuin tämä hetki,vain Jumala tietää seuraavasta, käytä se viisaasti.


      • Katso.Kristusta kirjoitti:

        Sinä olet matkalla kadotukseen, sinulla ei ole kuin tämä hetki,vain Jumala tietää seuraavasta, käytä se viisaasti.

        Tuollainen uhkailu on lähinnä säälittävää. Muista että vastaat sanoistasi, vaikka vain lainaisit raamattua.


      • Katso.Kristusta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuollainen uhkailu on lähinnä säälittävää. Muista että vastaat sanoistasi, vaikka vain lainaisit raamattua.

        Varoittaminen ja uhkailu on kaksi eri asiaa, Viisas ottaa siitä vaarin, mutta tyhmä hukkuu suruttomuuteensa. Tuo sama varoitus koskee myös sinua. Jumala pitää Sanansa.


    • helluntainen

      Aloittajalle. Mielestäni teit osasi tuossa vaiheessa yrittäessäsi löytää etsimäsi henkilö. Kun et häntä löytänyt, niin lienee Jumalan tahto, että kävi. Voit rukoilla ja siten vetää tätä ihmistä pelastukseen. Voit rukoilla, ett Jumalan henki saattaa hänet tilanteeseen, jossa saa kuulla evankeliumia. Se voi torikokous, tai joku toinen uskovainen tai sitten sairaalan osasto tai aula.

      Olimme eilen laulamassa terveyskeskuksen aulassa. Olimme lopettamassa hartaushetkeä sillä osastolla, kun säestäjällä oli vaikeuksia sormenpäärikon kassa. Olisimme laulaneet yhden laulan vähemmän kuin tavallisesti. Siihen kävelee sitten yllättäen omainen, kaunis keksi-ikäinen nainen ja toteaa, että voi miten ihanaa musiikkia. No minä olin topakka ja vaadin, että kyllä se viimeinenkin laulu lauletaan.
      Lauloimme - Yksin en kulje en hetkeäkään, .... Nainen kiitti vielä ja sanoi, että olipa mieluinen yllätys. Lieneekö ollut uskovainen. On se tärkeää, että ollaan uskollisia vaikka se saattaa maksaa meille jopa vaivaa.

      • siunausta

        1 Kor 15:58. Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.


    • viisaus

      Voin omasta kokemuksestani kertoa, että minä en tykännyt yhtään kun joku tuli esim kadulla evankelioimaan ja tyrkyttämään jotain traktaattejaan. Minua ei sillä tavalla Jeesukselle voitettu, olin niin lapsuuskodissani täyteen tuputettu uskonasioita, etten vaan yhtään kestänyt kuullakaan mitään hengellisiä juttuja.

      Minut voitettiin Jeesukselle rakkaudella. Olin opiskelemassa, ja luokallani oli useita uskovia, eivät he puhuneet eivätkä tuputtaneet mitään, varmasti aistivat sen minusta että minä en kestä puhetta. He olivat minulle ystäviä, ihan normaalia kanssakäymistä, ja pikkuhiljaa alkoi mun sydän murtumaan. Rakkaus sen sai aikaan. He hyväksyivät minut porukoihinsa ja olivat minun kanssa. Yhdessä touhuttiin ja tehtiin. Varmasti he rukoilivat paljon minun puolesta.

      Olen todella iloinen siitä, että heillä oli viisautta lähestyä minua oikealla tavalla!

      Viisas voittaa sieluja!

      • Jeesusonhyvä

        Tuokin on totta, että kaikki eivät tykkää kun tullaan kadulla tuputtamaan. Minullekkin tultiin kun olin vielä nuori. Mutta se joka yritti mulle puhua, ei tiennyt mitä hänen olisi pitänyt sanoa, jotain yritti tyyliin, että ei siihen aikaan saa ulkona olla :)
        Olin vielä hirveen ujo ja kiusaannuin kun tuntematon yritti puhua.
        Mutta joskus jäin kuuntelemaan kun ihmisiä oli kadulla laulamassa Jeesuksesta.

        Mutta toisaalta, jos Jumala lähettää tietyn ihmisen luo, niin silloin varmasti Pyhä Henki koskettaa tuota ihmistä, vaikka rukouksen kautta.
        Ehkä nyt ei ollut tarkoitus päästä tuon naisen tykö. Kävellessä ääneen puhelin Herralle, että mitä ihmettä teen siellä, kun piti vain käydä kaupassa ja takas kotiin.

        Jeesus on monesti vetänyt mua tykönsä. Yksi kerta oli Keuruulla Juhannuksena. Veljeni tunsi yhden uskovan pariskunnan. Menimme asuntovaunuun ja he siellä rukoilivat.
        Silloin Jeesus kosketti niin, että tosissani pidättelin kyyneliä ja sitä Henkeä vastaan joka kosketti niin voimakkaasti.
        En unohda koskaan sitä tilannetta. Mutta sen naisen rukouksesta en muista muuta kuin: "(Nimeni), sinua ei ole unohdettu."

        Minusta on ollut niin ihmeellistä, että itse Jeesus on tuon mulle sanonut, että mua ei ole unohdettu. Nuo sanat koskettaa vieläkin.

        Teltassa sitten yksin annoin itselleni luvan itkeä.

        Nyt oon niin kiitollinen siitä että Jeesus on mut pelastanut, ja tahtoisin jakaa tuota rakkautta niille ihmisille jotka sitä tarvitsevat ja kaipaavat.
        Uskon myös jos saan rukoilla tuon alkoholistinaisen puolesta, niin Jeesus voi siinä tilanteessa kohdata tuon naisen.


      • Joo, moni voi varmasti allekirjoittaa tämän. Oma luonteenikin on sellainen, että juoksen lähes aina kauemmas, jos esim. joku myyjä alkaa jossain putiikissa huudella tuotteestaan.

        Paras evankeliontikeino onkin varmasti se, miten arkielämässä käyttäydyt muita ihmisiä kohtaan. Se on omalta osaltaan muodostamassa kanssaeläjillesi käsitystä uskovista ihmisistä.


      • >Olen todella iloinen siitä, että heillä oli viisautta lähestyä minua oikealla tavalla!
        Mikä parasta, uskoontulo ei kohdallasi tarkoittanut koko ystäväpiiristä luopumista, kuten se usein tarkoittaa.


    • Audienssia_anomaan

      Jeesus haluaa tavata pikimiten kaikki maailman housunsa paskantaneet spurgut.

      • Katso.Kristusta

        Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! Sillä Jumala ei katso henkilöön.


    • pitkäänuskossa

      Viisas voittaa sieluja. Olen ollut pitkään uskossa, mutta en minäkään oikein tykkää, jos joku kadulla tyrkkii käteen lappusia. Pitää rukoilla ja anoa viisautta, miten levittää evankeliumia. Saattaa se joskus olla paikallaa ojentaa traku tai lehtinen. Voi jättää hengellistä luettavaa laitoksiin, lääkärivastaanottojen lehtikaukaloihin, kirjastoon lukusaliin, jossa on muitakin yleisiä julkaisuja.
      Nyt kun maassa on turvapaikanhakijoita, niin heitä lähestyessä pitää olla tahdikas. En tulee tutustua ja sitten alkaa syvällisempi jutustelu, vaikka uskonasioista.
      Ja varsinkaan kotiovella tyrkyttelijöitä eivät nykyajan ihmiset kaipaa.

      • woewoe

        Viisainta on luoda ensin aitoja ihmissuhteita omassa ympäristössä. Silloin uskoon liittyvät keskustelutkin syntyvät luontevasti. Ja Jumala voi johtaa keskustelemaan niiden kanssa, jotka ovat asialle avoimia.

        On hyvä muistaa, että kukaan ei voi tulla Isän tykö, ellei Isä vedä. Jos Jumala ei juuri sillä hetkellä kutsu, niin mikään mitä me sanomme, ei voi ihmistä vakuuttaa.
        Suurin osa ihmisistä ei tykkää puhua niin henkilökohtaisesta asiasta kuin uskosta tuntemattomien kanssa.

        Kadulla evankelioivista on liian usein tullut fiilis, että kyse on enemmänkin evankelioijan omasta tarpeesta todistaa. Tyrkyttäminen ei yksinkertaisesti toimi. Kaikkein naurettavinta on, että ihmisiä on painostettu lukemaan syntisen rukous. Ja ihmiset lukevat sen vain päästäkseen eroon painostajasta. Ja sitten kehuskellaan jälkeenpäin kuinka moni "vastaanotti Jeesuksen". Vaikka näitä ihmisiä ei näe koskaan sen jälkeen seurakunnassa.

        Kaikkein viisainta olisi elää elämänsä niin, että ihmiset tulevat itse kysymään, mikä on sinun salaisuutesi. Olen itse oppinut, että on hyödyllisempää odottaa mieluummin Jumalan johdatusta näissä asioissa, kuin riehua ympäriinsä omassa voimassa.


      • woewoe kirjoitti:

        Viisainta on luoda ensin aitoja ihmissuhteita omassa ympäristössä. Silloin uskoon liittyvät keskustelutkin syntyvät luontevasti. Ja Jumala voi johtaa keskustelemaan niiden kanssa, jotka ovat asialle avoimia.

        On hyvä muistaa, että kukaan ei voi tulla Isän tykö, ellei Isä vedä. Jos Jumala ei juuri sillä hetkellä kutsu, niin mikään mitä me sanomme, ei voi ihmistä vakuuttaa.
        Suurin osa ihmisistä ei tykkää puhua niin henkilökohtaisesta asiasta kuin uskosta tuntemattomien kanssa.

        Kadulla evankelioivista on liian usein tullut fiilis, että kyse on enemmänkin evankelioijan omasta tarpeesta todistaa. Tyrkyttäminen ei yksinkertaisesti toimi. Kaikkein naurettavinta on, että ihmisiä on painostettu lukemaan syntisen rukous. Ja ihmiset lukevat sen vain päästäkseen eroon painostajasta. Ja sitten kehuskellaan jälkeenpäin kuinka moni "vastaanotti Jeesuksen". Vaikka näitä ihmisiä ei näe koskaan sen jälkeen seurakunnassa.

        Kaikkein viisainta olisi elää elämänsä niin, että ihmiset tulevat itse kysymään, mikä on sinun salaisuutesi. Olen itse oppinut, että on hyödyllisempää odottaa mieluummin Jumalan johdatusta näissä asioissa, kuin riehua ympäriinsä omassa voimassa.

        >Suurin osa ihmisistä ei tykkää puhua niin henkilökohtaisesta asiasta kuin uskosta tuntemattomien kanssa.
        Minä ainakin puhun mielelläni, kunhan se toinen osapuolikin on halukas myös kuuntelemaan ja ajattelemaan kuulemaansa eikä vain paasaamaan.


    • jeesus.on.ja.toimii

      Sulla palaa sydämessä rakkauden tuli. Älä anna sen sammua.

      • Jeesusonhyvä

        Kiitos kommentista. Uskon että Jeesus on vastannut rukouksiini, kun olen pyytänyt että Hän antaisi rakkautta ihmisiä kohtaan. Että Hän rakastaisi mua niin paljon että minäkin kykenisin rakastamaan muita.
        Ilman Hänen rakkauttaan olisin kova ja kylmä ihminen, sekin on koettu.


      • Jeesusonhyvä kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Uskon että Jeesus on vastannut rukouksiini, kun olen pyytänyt että Hän antaisi rakkautta ihmisiä kohtaan. Että Hän rakastaisi mua niin paljon että minäkin kykenisin rakastamaan muita.
        Ilman Hänen rakkauttaan olisin kova ja kylmä ihminen, sekin on koettu.

        >Ilman Hänen rakkauttaan olisin kova ja kylmä ihminen, sekin on koettu.
        Siinä tapauksessa on minunkin mielestäni hyvä, että olet uskomassa.
        Älä silti kuvittele, että tilanne olisi sama kaikilla. Uskovaisuus voi aiheuttaa sellaisenkin harhan, että kuvittelee että kaikki uskosta osattomat ovat kovia ja kylmiä, kun kerran itsekin oli. Todellisuus on vähän toinen.


    • Verkkorakkautta

      Olen ajatellut, että maailmaa peittää näkymätön tiheä Jumalan verkosto, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen, vastakohtana data- sun muille verkoille, jotka voivat jonain päivänä kaatua. Tämä Jumalan tiedostoverkko ei kaadu eikä siihen tule häiriöitä.
      Kun vaikkapa rukoilet jonkun uusseelantilaisen puolesta, sen vaikutus on siellä reaaliajassa, saman tien. Samoin kun sanomme tai teemme jotain Jumalalle otollista, joku huomaa ja levittää sitää, kunnes verkosto on täynnä värinää.
      Tätä verkkoa ylläpitää itse Jumala. Enkelit hoitavat sitä ja ohjaavat eri signaaleja oikeille vastaanottajille.
      Sinun kohdalla, se että etsit tiettyä ihmistä ja kerroit siitä täällä, saattaa olla ihmeelliset vaikutukset, joista et ehkä itse tule tietämään mitään. Kaikki hyvä vaikuttaa kaikkeen.
      "Perhosen siivenisku saattaa saada aikaan myrskyn maapallon toisella puolella" vaikuttanee vähän naiivilta, mutta kuvaa hyvin, mitä salatussa maailmassa tapahtuu.
      Monet jättävät muiden auttamisen ja evankelioinnin, kun odotetaan järisyttäviä vastauksia heti nyt eikä niitä ilmene. Pitää vain USKOA että kun jatketaan sinnikkäästi Jumalan hyvissä teoissa, vaikka pienissä ja meidän mielestä merkityksettömissä, niin hyvää tapahtuu aivan varmasti.

      • Jeesusonhyvä

        Tämä kirjoitus kosketti. Voi kun saisimme ruveta näkemään miten Jumala tulee koskettamaan ihmisiä.
        Se on sitä herätystä, kun ihmiset tulevat synnintuntoon ja alkavat etsimään Jumalaa, itkien polvistuvat Jeesuksen edessä ja tahtovat antautua, ottaa vastaan pelastuksen, saada syntinsä anteeksi.

        Meillä on pari kertaa ollut kotikokous. Tällä toisella kerralla se oli jo päättynyt mutta pari ihmistä vielä jäi hetkeks. Istuin nojatuolissa ja kuunneltiin jotain musiikkia.

        Tunsin yhtäkkiä lämpimän kosketuksen selässä, oikeestaan se tuntu melkeinpä kuumalta. Meinasin kysyä että kuka mun selkääni koskee kun tajusin ettei siihen kukaan koskenut.

        En tästä oo kenellekkään maininnut.
        Onko kellekkään koskaan tällästä käynyt ja mitähän se olisi tarkoittanut?
        Tämä tapahtui ennenkuin sitä naista olin etsinyt.


      • EsirukoustenLapsi

        tuli tuota lukiessani mieleen vanha laulu, jonka sanoja en tarkkaan muista, mutta osapuilleen näin:

        'Sinä taistelet rakkaittes tähden
        vuosi vuodelta rukouksin,
        kun et uupuen kesken vain heitä
        on myös vastaus ihmeellisin;
        On jo enkelit matkalla airueinaan
        tuoden viestiä lapselle maan,
        lupas Herrani suuri ja uskollinen
        että pyyntööni vastauksen saan.'

        Jos joku sattuis muistamaan tuon laulun sanat kokonaan,
        niin laitappa tähän.
        Esirukous kannattaa aina! Myös evankelioimistyössä kuljetaan rukoillen ja luotetaan Jumalan johdatukseen.


      • EsirukoustenLapsi

        toi mun kommentti oli siis 'verkkorakkautta' kirjoituksesta mieleentullut..


      • woewoe

        Tärkeintä on hyväksyä, että Jumalan aikataulu ei ole meidän aikataulumme. Emmekä me voi tietää olemmeko hyvän siemenen istuttajia, kastelijoita vai sadon korjaajia. Kaikki tehtävät ovat yhtä arvokkaita Jumalan valtakunnassa.


    • Haluaisin kiinnittää huomiota kahteen väärään käsitykseen, jotka eivät kuulu evankeliointiin - vaan ovat tällaista nykyistä "kaanaan kieltä":

      • Jeesusta ei "oteta vastaan", vaan Jeesukseen uskotaan (mihin sisältyy uskollisuus; kuuliaisuus Hänelle) ja Pyhä Henki on se Joka otetaan vastaan! Kuinka Jeesusta voisi ottaa vastaa kun Hän on Isän luona taivaassa, ja Jeesus on ihmisen ruumiissa eli Hän voi olla vain yhdessä paikassa kerrallaan, siksi Jeesus mm. meni taivaaseen että Hän lähetti sijaisensa Pyhän Hengen joka voi olla samaan aikaan kaikkialla. Jeesus ei siis ole henki ja kaikkialla läsnäoleva. Silloin kun Jeesus oli maan päällä niin silloin Hänet saatettiin ottaa vastaan.

      • Evankeliumin sanoma ei ole sanoma Jumalan rakkaudesta - eikä evankeliointiin kuulu "Jeesus rakastaa sinua!" -ilmaisut, se ei ole se hyvä sanoma josta ihmiselle pitäisi kertoa. Mitä sillä edes halutaan sanoa? Antaa jotain lohtua ja hyvää mieltä? Jeesus ja apostolit eivät koskaan saarnanneet eivätkä kertoneet Jumalan rakkaudesta uskosta osattomille, ja silti ihmiset kääntyivät suurissa määrin, toisin kuin nykyään (länsimaissa). Jumalan rakkaudesta ei puhuttu, mitä ihmisille siis sanottiin? Kannattaa lukea Apostolien teot niin selviää... Jumalan rakkauden tulee näkyä uskovan elämästä tekoina ja toimintana - valitettavasti se ei vain usein näy vaan kristityt keskittyvät toistensa tuomitsemiseen! Jumalan rakkaudesta ei siis pidä puhua vaan sen pitää näkyä uskovasta siitä puhumatta.


      Evankeliumin sanoma on aika lailla kadonnut eikä moni edes tiedä eikä osaa kertoa aivan kristinuskon perusasioista. Hyvä esimerkki tästä on se, että miltä Jeesus ylipäätänsä ihmisen ensisijaisesti pelastaa? (Vastaus ei ole kadotukselta)

      • woewoe

        Evankeliumin perusviesti on ainakin George L:ltä hukassa.

        Kristinuskon perusviesti on Johannes 3:16: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan Hän saisi iankaikkisen elämän.

        Joten kyllä evankeliumin ydinsanoma on juuri Jumalan rakkaus. Ja tämä Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa on otettava vastaan, ennen kuin voi uskoa ja kasvaa uskossa.

        Ja Jeesushan pelastaa meidät synneistämme ja samalla kuolemalta. Koska synnin palkka on kuolema.


      • Jeesusonhyvä

        Mitä george pelkää että tapahtuu jos kerron jollekkin ihmiselle että Jeesus rakastaa häntä.
        Meistä jokainen ihminen tarvitsee rakkautta, niin sanoissa kuin teoissakin.
        Ja kun puhumme ihmiselle Jeesuksesta niin tärkeää on että Pyhä Henki tekee ne sanat eläväksi, koskettaa ihmistä.

        Ja eikö juuri kadotukselta Jeesus pelasta?

        Jotenkin georgen kirjoituksessa ei ollut sellaista rakkaudellista sanomaa, mitä itse kaipaan.
        Janoan Jeesusta, Hänen rakkauttaan.


      • Jeesusonhyvä
        Jeesusonhyvä kirjoitti:

        Mitä george pelkää että tapahtuu jos kerron jollekkin ihmiselle että Jeesus rakastaa häntä.
        Meistä jokainen ihminen tarvitsee rakkautta, niin sanoissa kuin teoissakin.
        Ja kun puhumme ihmiselle Jeesuksesta niin tärkeää on että Pyhä Henki tekee ne sanat eläväksi, koskettaa ihmistä.

        Ja eikö juuri kadotukselta Jeesus pelasta?

        Jotenkin georgen kirjoituksessa ei ollut sellaista rakkaudellista sanomaa, mitä itse kaipaan.
        Janoan Jeesusta, Hänen rakkauttaan.

        Ja kirjoitit tyyliin ettei ihminen tarvitse lohdutusta? Mielestäni Jeesus tahtoo myös lohduttaa. Miksi uskomatonta ihmistä, kaikkensa menettänyttä ei saisi lohduttaa, vaikka sitten kertomalla Jeesuksen rakkaudesta, mitä Jeesus on kärsinyt, pelkästä rakkaudesta meitä ihmisiä kohtaan?

        Maailmassa on jo tarpeeksi rakkaudettomuutta, sellaista kovuutta joka sortaa kaikkein heikoimpia ja vähäisimpiä ihmisiä. Ja heille ei saisi puhua todellisesta rakkaudesta.


      • woewoe kirjoitti:

        Evankeliumin perusviesti on ainakin George L:ltä hukassa.

        Kristinuskon perusviesti on Johannes 3:16: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan Hän saisi iankaikkisen elämän.

        Joten kyllä evankeliumin ydinsanoma on juuri Jumalan rakkaus. Ja tämä Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa on otettava vastaan, ennen kuin voi uskoa ja kasvaa uskossa.

        Ja Jeesushan pelastaa meidät synneistämme ja samalla kuolemalta. Koska synnin palkka on kuolema.

        Ei todellakaan ole hukassa!

        Haluatko oppitunnin Johannes 3:16:sta? Johannes 3:16 ei ole evankeliumin sanoma. Siinä ei ole sanaakaan parannuksen teosta jne... Mitä luulet Johannes 3:16 edes sanovan?


      • Jeesusonhyvä kirjoitti:

        Mitä george pelkää että tapahtuu jos kerron jollekkin ihmiselle että Jeesus rakastaa häntä.
        Meistä jokainen ihminen tarvitsee rakkautta, niin sanoissa kuin teoissakin.
        Ja kun puhumme ihmiselle Jeesuksesta niin tärkeää on että Pyhä Henki tekee ne sanat eläväksi, koskettaa ihmistä.

        Ja eikö juuri kadotukselta Jeesus pelasta?

        Jotenkin georgen kirjoituksessa ei ollut sellaista rakkaudellista sanomaa, mitä itse kaipaan.
        Janoan Jeesusta, Hänen rakkauttaan.

        "Mitä george pelkää että tapahtuu jos kerron jollekkin ihmiselle että Jeesus rakastaa häntä."

        - En minä mitään pelkää... eipä siinä vain juurikaan mitään tapahdu. Siksihän noin sanotaan että se on paljon helpompaa toisin kuin se, että ihmisille tulisi kertoa että heidän tulee tehdä parannus.

        Kannattaisiko parannuksen teosta kertoa ihmisille?

        Paavo Järvinen - Näky pettyneistä ihmisistä:
        https://www.youtube.com/watch?v=9R2PrjeaQg4

        Mutta miksi haluat sanoa ihmisille Jeesuksen rakastavan? Mikä siinä on se ajatus? Miten Jeesus rakastaa? Ihan käytännössä? Millaista se rakkaus on? Onko se tunteita, vai? Eivät apostolit ja Jeesus tuollaista höpöttäneet? Joten miksi meidän pitäisi? He saarnasivat parannuksen tekoa, uskoa Jeesukseen, kastetta ja Pyhän Hengen vastaan ottamista.

        Jumalan rakkaus on helmi ja Jeesus sanoi ettei helmiä tule heittää sioille, kun sanot epäuskoisille Jumalan rakastavan saat kaksi vastaväitettä:

        - Kuinka rakastava Jumala voi sallia kärsimystä tässä maailmassa?

        - Ja kuinka rakastava Jumala voi sallia kärsimystä seuraavassa maailmassa?


        "Ja eikö juuri kadotukselta Jeesus pelasta?"

        - Ei, vaan ensisijaisesti synneistä; synnin orjuudesta. Synnin orjuudessa; jatkuvassa synnissä eläminen on aivan eri asia kuin satunnaiset ja tahattomat synnit. Ihminen ei voi pelastua kadotukselta jos ei päästä irti synneistään, syntien takiahan ihminen joutuu kadotukseen. Tässä maailman ajassa ihminen ei tietenkään tule täydelliseksi, mutta Jumalan lapsen tulee pyhittyä ja pestä vaatteensa.

        "Jotenkin georgen kirjoituksessa ei ollut sellaista rakkaudellista sanomaa, mitä itse kaipaan."

        - Eikö se ole sitten rakkaudellista, että haluaa pelastaa ihmisiä heidän omalta pahuudeltaan ja tuomiolta joka siitä seuraa? Ihmisille ei pidä kertoa sellaisia asioita mitä he haluavat kuulla, VAAN heille tulee kertoa se mitä heidän PITÄÄ KUULLA!

        "Ja kirjoitit tyyliin ettei ihminen tarvitse lohdutusta? "

        - En kirjoittanut?


      • George_L kirjoitti:

        "Mitä george pelkää että tapahtuu jos kerron jollekkin ihmiselle että Jeesus rakastaa häntä."

        - En minä mitään pelkää... eipä siinä vain juurikaan mitään tapahdu. Siksihän noin sanotaan että se on paljon helpompaa toisin kuin se, että ihmisille tulisi kertoa että heidän tulee tehdä parannus.

        Kannattaisiko parannuksen teosta kertoa ihmisille?

        Paavo Järvinen - Näky pettyneistä ihmisistä:
        https://www.youtube.com/watch?v=9R2PrjeaQg4

        Mutta miksi haluat sanoa ihmisille Jeesuksen rakastavan? Mikä siinä on se ajatus? Miten Jeesus rakastaa? Ihan käytännössä? Millaista se rakkaus on? Onko se tunteita, vai? Eivät apostolit ja Jeesus tuollaista höpöttäneet? Joten miksi meidän pitäisi? He saarnasivat parannuksen tekoa, uskoa Jeesukseen, kastetta ja Pyhän Hengen vastaan ottamista.

        Jumalan rakkaus on helmi ja Jeesus sanoi ettei helmiä tule heittää sioille, kun sanot epäuskoisille Jumalan rakastavan saat kaksi vastaväitettä:

        - Kuinka rakastava Jumala voi sallia kärsimystä tässä maailmassa?

        - Ja kuinka rakastava Jumala voi sallia kärsimystä seuraavassa maailmassa?


        "Ja eikö juuri kadotukselta Jeesus pelasta?"

        - Ei, vaan ensisijaisesti synneistä; synnin orjuudesta. Synnin orjuudessa; jatkuvassa synnissä eläminen on aivan eri asia kuin satunnaiset ja tahattomat synnit. Ihminen ei voi pelastua kadotukselta jos ei päästä irti synneistään, syntien takiahan ihminen joutuu kadotukseen. Tässä maailman ajassa ihminen ei tietenkään tule täydelliseksi, mutta Jumalan lapsen tulee pyhittyä ja pestä vaatteensa.

        "Jotenkin georgen kirjoituksessa ei ollut sellaista rakkaudellista sanomaa, mitä itse kaipaan."

        - Eikö se ole sitten rakkaudellista, että haluaa pelastaa ihmisiä heidän omalta pahuudeltaan ja tuomiolta joka siitä seuraa? Ihmisille ei pidä kertoa sellaisia asioita mitä he haluavat kuulla, VAAN heille tulee kertoa se mitä heidän PITÄÄ KUULLA!

        "Ja kirjoitit tyyliin ettei ihminen tarvitse lohdutusta? "

        - En kirjoittanut?

        >>> He saarnasivat parannuksen tekoa, uskoa Jeesukseen, kastetta ja Pyhän Hengen vastaan ottamista.<<<

        Apostolit saarnasivat kääntymystä Jumalan puoleen ja uskoa Jeesukseen Kristukseen. Eivät he luetelleet mitään syntilistoja mistä tekosynneistä tuli uskosta osattomien ihmisten tehdä parannus. He saarnasivat Kristusta.

        Apt.20:21 "vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen. 26:20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja."

        Parannuksen teko on ennen kaikkea usko Jeesukseen. Se on kääntymys Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen (2 Kor 3:12-18). Epäusko Jeesukseen, se ettei ihminen usko Jeesukseen eikä tule Hänen luokseen, on ihmisen kadottava synti ja pääsynti josta jokaisen ihmisen tulee tehdä parannus. Meidän tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen syntimme sovittajana ja Vapahtajanamme ja kääntyä Hänen puoleensa. Silloin saamme syntimme anteeksi. Usko Jeesukseen pelastaa syntisen. Siksi apostolit kehottivat kansaa ennen kaikkea uskomaan Jeesukseen Kristukseen.

        Uskoa Jeesukseen seuraa automaattisesti parannuksen teko kaikista synneistä. Jos siis ihminen saadaan uskomaan Jeesukseen, hän syntyy ylhäältä Jumalasta Jumalan lapseksi. Usko edellyttää Jumalan evankeliumin kuulemisen tai lukemisen. Tässä tullaan julistukseen. Sitten, Jumalasta syntynyt Jumala lapsi tahtoo kääntyä pois muistakin tekosynneistään.

        Apt 16:31 "Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.""

        11:17 "Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?""

        Pietari saarnaa juutalaisille ja kehottaa heitä:

        Apt 3:19 "Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,"

        Hän oli aikaisemmin Apt 2. luvussa hengenvuodatuksen jälkeen pitämässään saarnassa ja tässä puheessaan nuhdellut heitä juuri epäskosta Jeesukseen Kristukseen. He olivat hyljänneet Vapahtajansa ja Kuninkaansa ja tappaneet Hänet. Se oli heidän syntinsä josta Pietari nuhteli kansaa.

        3:14-15 "Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja anoitte, että teille annettaisiin murhamies, mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat."

        Puheessaan Pietari saarnaa heille Kristusta ja sitten tulee kehotus: "Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,"

        Nyt heidän tuli kääntyä Jumalan puoleen ja uskoa Jeesukseen Messiaanaan ja Kuninkaanaana. Tämä synti, josta Pietari nuhteli kansaa, oli siis epäuskon synti jonka seurauksena oli se että juutalaiset olivat ristiinnaulinneet Herransa ja Kuninkaansa, Messiaansa. Siitä synnistä kansan täytyi tehdä parannus. Heidän tuli uskoa Jeesukseen Kristukseen jotta saisivat syntinsä anteeksi (Apt 28:16). Nyt ne, jotka uskoivat, saivat syntinsa anteeksi uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. http://www.jaikal.se/48683146


      • helluntailainen

        Miksi teet George uskosta niin vaikeaa, teoreettista teologiaa. Ei minusta ole outoa jos sanotaan, otetaan Jeesus vastaan. Jeesus sanoo, että hän seisoo (sydämen ovella) ja tottakai hänelle silloin ovi avataan ja vieras otetaan vastaan. Ei riitä, että huudan sisäpuolella, joo joo minä uskon, mutta en avaa ovea ja ota vastaan. Jeesus on luvannut olla kanssamme joka päivä maailman loppuun asti. Minä tiedän että Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat taivaassa, mutta kyllä tämä kaikkivaltius on konkreettisesti myös arjessamme. Miellen kyllä Jeesuksenkin ihan persoonan kanssani, en vain jotenkin Pyhän Hengen voimana.
        Pitää välttää kaanankieltä ja turtumista siihen, mutta ei usko ole jotain kankeaa teologiaa. Uskominenkin on erivivahteista ja kyllä se voi olla ihan Jeesuksen vastaanottamista. Pitää minun kyllä myös uskoa, että se tyyppi on oven takana, en avaa ovea (ota vastaan jos oletan, että tuuli siellä vain rämisyttää lukkoa).
        Oli muutakin kommentoitavaa, mutta riittänee tämä.


      • helluntailainen kirjoitti:

        Miksi teet George uskosta niin vaikeaa, teoreettista teologiaa. Ei minusta ole outoa jos sanotaan, otetaan Jeesus vastaan. Jeesus sanoo, että hän seisoo (sydämen ovella) ja tottakai hänelle silloin ovi avataan ja vieras otetaan vastaan. Ei riitä, että huudan sisäpuolella, joo joo minä uskon, mutta en avaa ovea ja ota vastaan. Jeesus on luvannut olla kanssamme joka päivä maailman loppuun asti. Minä tiedän että Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat taivaassa, mutta kyllä tämä kaikkivaltius on konkreettisesti myös arjessamme. Miellen kyllä Jeesuksenkin ihan persoonan kanssani, en vain jotenkin Pyhän Hengen voimana.
        Pitää välttää kaanankieltä ja turtumista siihen, mutta ei usko ole jotain kankeaa teologiaa. Uskominenkin on erivivahteista ja kyllä se voi olla ihan Jeesuksen vastaanottamista. Pitää minun kyllä myös uskoa, että se tyyppi on oven takana, en avaa ovea (ota vastaan jos oletan, että tuuli siellä vain rämisyttää lukkoa).
        Oli muutakin kommentoitavaa, mutta riittänee tämä.

        "Miksi teet George uskosta niin vaikeaa, teoreettista teologiaa."

        - Ei ole tarkoitus tehdä, kyllä evankeliumi on aivan yksinkertaista, mutta kyllä nämä asiat ihan faktoja ovat - eivätkä mitään vaikeita - tai "teoreettista teologiaa".

        "Ei minusta ole outoa jos sanotaan, otetaan Jeesus vastaan."

        - Mutta eihän Jeesusta voi ottaa vastaan ennen kuin Hän palaa takaisin, Hän on ruumiissaan. Pyhä Henki tulee ottaa vastaan. Ja tottakai Jeesuksen tulee olla konkreettisesti mukana arjessamme ja Hänen jalanjäljissään on kuljettava. Mutta Jumalan Sanassa Jeesus itse, apostolit ja alkuseurakunta kehottivat uskomaan Jeesukseen - ja usko ja uskollisuus ovat sekä heprean että kreikan kielellä sama sana. Raamattu puhuu Jeesuksen vastaanottamisesta vain silloin kun Hän oli maan päällä, jolloin Hänet saattoi vastaanottaa vieraakseen.

        "Jeesus sanoo, että hän seisoo (sydämen ovella) ja tottakai hänelle silloin ovi avataan ja vieras otetaan vastaan."

        - Niin... vai sanooko? heh he :D Viittaat varmaankin Ilm. 3:20:

        "Katso, Minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee Minun ääneni ja avaa oven, niin Minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän Minun kanssani."

        Mutta onko kyseessä 'sydämen ovi'? Jos tarkastelemme asiayhteyttä niin eipä ole... Kyseessä on Laodikean SEURAKUNNAN OVI! Tässä on malliesimerkki siitä miten käy kun jakeita otetaan irti asiayhteydestään: niiden merkitys katoaa ja ne ymmärretään täysin väärin ja eri tavalla kuin mitä niillä on tarkoitettu sanoa.

        Mitä jae sanoo? Selvennetään:

        "Katso, Minä seison [seurakunnan] ovella ja kolkutan; jos joku [seurakuntalainen] kuulee Minun ääneni ja avaa [seurakunnan] oven, niin Minä käyn hänen tykönsä sisälle [seurakuntaan] ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän Minun kanssani."

        - Jeesus seisoo tässä seurakunnan ovella, jonka kokouksista Hänet on jätetty ulkopuolelle, mutta yksi ainoa seurakuntalainen voi päästää Jeesuksen takaisin sisälle seurakuntaan.

        Tarkistappa asia jakeen asiayhteydestä; mikä on Jeesuksen sanat seitsemälle seurakunnalle; ja tässä erityisesti Laodikean seurakunnalle:

        "Ja Laodikean SEURAKUNNAN enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se Uskollinen ja Totinen Todistaja, Jumalan luomakunnan Alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä (haalea), etkä ole palava etkä kylmä, olen Minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan Minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita Minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, Minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee Minun ääneni ja avaa oven, niin Minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän Minun kanssani. Joka voittaa, sen Minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin Minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa Hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki SEURAKUNNILLE sanoo.'" [Ilm. 3:14-22]
        .
        .
        Onko Jeesus se joka kolkuttelee ihmistä: "Minä tarvin sinua avaa ovi! Päästä Minut sisälle!" Jeesus siis tarvitsee ihmistä eikä ihminen Jeesusta?
        .
        Jos kuitenkin luemme Raamattua tarkasti niin Jeesus itse on ovi Jumalan kuningaskuntaan:
        .
        .
        "Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti Minä sanon teille: MINÄ OLEN LAMMASTEN OVI. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen Minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet. MINÄ OLEN OVI; JOS JOKU Minun KAUTTANI MENEE SISÄLLE, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä." [Joh. 10:7-11]

        - Syntinen on siis se jonka tulee kolkutella Jeesusta - EIKÄ TOISINPÄIN! Ihmiset ovat niitä jotka tarvitsevat Jeesusta. Miksi ei voi saarnata sitä evankeliumia jota apostolit saarnasivat?

        "Oli muutakin kommentoitavaa, mutta riittänee tämä."

        - Kommentoi ihmeessä, keskustelua on aina mielenkiintoista käydä.


      • Pyhän.Hengen.temppeli
        George_L kirjoitti:

        "Miksi teet George uskosta niin vaikeaa, teoreettista teologiaa."

        - Ei ole tarkoitus tehdä, kyllä evankeliumi on aivan yksinkertaista, mutta kyllä nämä asiat ihan faktoja ovat - eivätkä mitään vaikeita - tai "teoreettista teologiaa".

        "Ei minusta ole outoa jos sanotaan, otetaan Jeesus vastaan."

        - Mutta eihän Jeesusta voi ottaa vastaan ennen kuin Hän palaa takaisin, Hän on ruumiissaan. Pyhä Henki tulee ottaa vastaan. Ja tottakai Jeesuksen tulee olla konkreettisesti mukana arjessamme ja Hänen jalanjäljissään on kuljettava. Mutta Jumalan Sanassa Jeesus itse, apostolit ja alkuseurakunta kehottivat uskomaan Jeesukseen - ja usko ja uskollisuus ovat sekä heprean että kreikan kielellä sama sana. Raamattu puhuu Jeesuksen vastaanottamisesta vain silloin kun Hän oli maan päällä, jolloin Hänet saattoi vastaanottaa vieraakseen.

        "Jeesus sanoo, että hän seisoo (sydämen ovella) ja tottakai hänelle silloin ovi avataan ja vieras otetaan vastaan."

        - Niin... vai sanooko? heh he :D Viittaat varmaankin Ilm. 3:20:

        "Katso, Minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee Minun ääneni ja avaa oven, niin Minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän Minun kanssani."

        Mutta onko kyseessä 'sydämen ovi'? Jos tarkastelemme asiayhteyttä niin eipä ole... Kyseessä on Laodikean SEURAKUNNAN OVI! Tässä on malliesimerkki siitä miten käy kun jakeita otetaan irti asiayhteydestään: niiden merkitys katoaa ja ne ymmärretään täysin väärin ja eri tavalla kuin mitä niillä on tarkoitettu sanoa.

        Mitä jae sanoo? Selvennetään:

        "Katso, Minä seison [seurakunnan] ovella ja kolkutan; jos joku [seurakuntalainen] kuulee Minun ääneni ja avaa [seurakunnan] oven, niin Minä käyn hänen tykönsä sisälle [seurakuntaan] ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän Minun kanssani."

        - Jeesus seisoo tässä seurakunnan ovella, jonka kokouksista Hänet on jätetty ulkopuolelle, mutta yksi ainoa seurakuntalainen voi päästää Jeesuksen takaisin sisälle seurakuntaan.

        Tarkistappa asia jakeen asiayhteydestä; mikä on Jeesuksen sanat seitsemälle seurakunnalle; ja tässä erityisesti Laodikean seurakunnalle:

        "Ja Laodikean SEURAKUNNAN enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se Uskollinen ja Totinen Todistaja, Jumalan luomakunnan Alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä (haalea), etkä ole palava etkä kylmä, olen Minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan Minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita Minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, Minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee Minun ääneni ja avaa oven, niin Minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän Minun kanssani. Joka voittaa, sen Minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin Minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa Hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki SEURAKUNNILLE sanoo.'" [Ilm. 3:14-22]
        .
        .
        Onko Jeesus se joka kolkuttelee ihmistä: "Minä tarvin sinua avaa ovi! Päästä Minut sisälle!" Jeesus siis tarvitsee ihmistä eikä ihminen Jeesusta?
        .
        Jos kuitenkin luemme Raamattua tarkasti niin Jeesus itse on ovi Jumalan kuningaskuntaan:
        .
        .
        "Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti Minä sanon teille: MINÄ OLEN LAMMASTEN OVI. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen Minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet. MINÄ OLEN OVI; JOS JOKU Minun KAUTTANI MENEE SISÄLLE, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä." [Joh. 10:7-11]

        - Syntinen on siis se jonka tulee kolkutella Jeesusta - EIKÄ TOISINPÄIN! Ihmiset ovat niitä jotka tarvitsevat Jeesusta. Miksi ei voi saarnata sitä evankeliumia jota apostolit saarnasivat?

        "Oli muutakin kommentoitavaa, mutta riittänee tämä."

        - Kommentoi ihmeessä, keskustelua on aina mielenkiintoista käydä.

        Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        1. Korittolaiskirje 6:19

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        Johannes 14:23

        eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        Luukas 17:21


    • Jeesusonhyvä
    • Jeesusonhyvä

      Selvennän vielä tähän, että tottakai pitää ehdä parannus synneistä, uskoa Jeesukseen.
      Mutta ihmiset on erilaisia.
      Oma mies kun kun sanallisesti hyökkäsi, väittäen tuntevansa Jumalan, mutta Jeesusta ei pidä palvoa ja ylistää, niin kyllä hänelle suoraan sanoin että hänen pitää tehdä parannus synneistään ja taivaaseen hän ei pääse muuta kuin Jeesuksen kautta.

      Mutta sitten on ihmisiä, jotka sisältä rikkinäisiä. Ehkä joku miettii, eikö tässä maailmassa oo ketään joka häntä rakastaisi.
      Niin, menisitkö sanomaan hänelle, että tee parannus synneistäsi ja usko Jeesukseen.
      Vai sanoisitko hälle, että Jeesus rakastaa sua, Hän kuoli ristillä sinunki tähtesi jotta saisit iankaikkisen elämän.

      Ihminen kun saa tuntea Jeesuksen rakkauden, haluaa automaattisesti tehdä parannuksen, hylätä synnin, ja tehdä Hänen tahtonsa.
      Ainakin näin itselläni, mitä enemmän saan tuntea Häntä, olla Hänen läsnäolossaan, rakkaudessaan, ei tule mieleenkään lähteä takaisin sille synnintielle.

      Niinkuin itsekkin olen kärsinyt elämässäni, en ihmisiltä oo pahemmin rakkautta saanut. Jopa hylkiöksi on jotkut joskus minusta sanoneet, ja varmaan arvaatte, että se todella loukkasi silloin.
      Mutta Jeesus rakasti tätäkin hylkiötä.
      Ihmiset eivät ole minua saaneet tekemään parannusta, vain Jeesus on vaikuttanut siihen. Hän antaa synnintunnon, Hän vetää ihmistä puoleensa.

      • Kyllä Raamatusta löytyy paljon asiaa jolla rikkinäistä ihmistä lohduttaa. Jumalan rakkauden tulee näkyä uskovasta, ei kirjaimellisina sanoina "Jeesus rakastaa", mutta toimintana. Sanat vain ovat helpompia kuin toiminta ja teot...

        Usko, toivo ja rakkaus, mikä on laiminlyödyin? - Se on toivo... mitä tulevaisuuden toivoa ristin tiellä on?


      • Jeesusonhyvä
        George_L kirjoitti:

        Kyllä Raamatusta löytyy paljon asiaa jolla rikkinäistä ihmistä lohduttaa. Jumalan rakkauden tulee näkyä uskovasta, ei kirjaimellisina sanoina "Jeesus rakastaa", mutta toimintana. Sanat vain ovat helpompia kuin toiminta ja teot...

        Usko, toivo ja rakkaus, mikä on laiminlyödyin? - Se on toivo... mitä tulevaisuuden toivoa ristin tiellä on?

        Tiedän että myös teoilla pitää osottaa Jeesuksen rakkautta. Kerron pari tapausta, en kuitenkaan tällä ekalla kertomuksella ollut tehnyt uskonratkaisua, mutta kuitenkin...

        Olin linja-autoasemalla, siihen tuli vanha mies. Hän kysyi olisiko mulla antaa hälle euroa, että saisi yhden grillimakkaran ostettua.
        Kaivoin lompakosta kolikoita, annoin vähän enemmänkin.
        En kuitenkaan laskenut, jäisikö itselleni rahaa linja-autoon.

        Tuo mies ilahtui niin kovin, ja itselle tuli niin hyvä mieli ja samalla surullinen tuon miehen puolesta.
        No linja-auto tuli ja huomasinkin siinä sitten että multa puuttuu euro.
        No en ehtinyt sitä kauemmin surra kun linja-autossa istui naapuri ja hän antoi kaksi euroa ja käski pitää loput.

        Toisen tapauksen voin kertoa myöhemmin...


      • Jeesusonhyvä
        Jeesusonhyvä kirjoitti:

        Tiedän että myös teoilla pitää osottaa Jeesuksen rakkautta. Kerron pari tapausta, en kuitenkaan tällä ekalla kertomuksella ollut tehnyt uskonratkaisua, mutta kuitenkin...

        Olin linja-autoasemalla, siihen tuli vanha mies. Hän kysyi olisiko mulla antaa hälle euroa, että saisi yhden grillimakkaran ostettua.
        Kaivoin lompakosta kolikoita, annoin vähän enemmänkin.
        En kuitenkaan laskenut, jäisikö itselleni rahaa linja-autoon.

        Tuo mies ilahtui niin kovin, ja itselle tuli niin hyvä mieli ja samalla surullinen tuon miehen puolesta.
        No linja-auto tuli ja huomasinkin siinä sitten että multa puuttuu euro.
        No en ehtinyt sitä kauemmin surra kun linja-autossa istui naapuri ja hän antoi kaksi euroa ja käski pitää loput.

        Toisen tapauksen voin kertoa myöhemmin...

        Jotenkin tuo linja-autoasemalla tapahtunut on todistanut että kun sydämestämme ja rakkaudesta autamme lähimmäisiämme niin Jeesus ei jätä pulaan. Ja haluan olla valmis osoittamaan niin sanoin kuin teoinkin Jeesuksen rakkautta.


      • Karmamies

        Ei tuolla ole Jeesuksen kanssa tekemistä, se on silkkaa puhdasta karmaa!


    • jeesuksenoma

      Kiitos sinulle, Jeesusonhyvä, kiitos että kerroit tuon tarinasi, itse koen vastaavanlaisia tilanteita monesti ja on ihanaa saada todistaa Jeesuksesta elämässämme, sillä Hän on totisesti Ylösnoussut ja Elävä! Ymmärsin heti alkumetreillä, että vaikket juuri tuota naista enää tavottanutkaan, on maailmassa silti paljon naisia ja miehiä ja nuoria, jotka kaipaavat juuri tuota huomiota ja rakkautta, jonka Jeesukselta olemme saaneet, itse koen sen myös elämäni kutsumuksena. Ajattelin ensin linkittää tämän ketjun tuonne Pelastussanomiin, jossa nykyisin itse keskustelen, ihanien ihmisten kanssa, mutta sitten päätinkin, että kutsun sinut meidän keskuuteemme: http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/index.php ...ja tämä kutsu on myös teille muille, kanssamme samoin ajatteleville ja teille jotka etsitte Jeesusta. Tervetuloa! Eikä siellä ole pakko rekisteröityä, mutta se kyllä helpottaa keskustelua, jatketaan siellä.
      t.sinettisormus

      • Jeesusonhyvä

        Kiitos sinetti :) Olenkin sun saamia näkyjä lueskellut aijemmin profetia-sivulla. Pitää tulla katsomaan tuo sun linkittämä sivu josain vaiheessa :)
        Siunausta.


      • jeesuksenoma

        Kiitos itsellesi, koen meidät niin saman henkisiksi :) Kirjoittelin profetiat palstalla muutaman vuoden, mutta loppua kohden se kävi liian sairaanloiseksi palstaksi, onneksi sitten tuli tämä Pelastussanomat, jonne sitten kotiuduin. Jään sinua odottelemaan. Siunausta ja Herran Rauhaa myös sinulle!
        t.sinettisormus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2564
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      311
      2326
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1687
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1395
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    10. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      59
      1375
    Aihe