Meller: ensin tapaat taivaassa rahoittamasi henkil

teetesyamentti

Ihmettelen. Tänään Meller käskee Patmoksen blogissaan antamaan testamentilla rahat Patmokselle tms. Ensimmäisinä tapaat taivaassa sinne maksamasi henkilöt. En ymmärrä.

67

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lastwill

      Juu, ja heillä on oma asianajajakin auttamassa testamentin tekemisessä. Täyden palvelun tavaratalo. Ei sen puoleen, ihmisellä on oikeus jättää rahansa kenelle haluaa.

      • missä.tynnyrissä.elät

        Asianajajat auttavat kaikkia testamentin teossa. Kaikki järjestöt kertovat ottavansa testamentteja vastaan.
        Unisefkin oikein telkkarissa mainostaa.


      • lastwill

        Minä olen kuules tehnyt testamenttini ihan itse. Ei siinä asianajajaa välttämättä tarvita. Ja jos käyttää asianajajaa, niin kannattaa käyttää riippumatonta sellaista. Monet järjestöt kertovat ottavansa testamentteja vastaan, mutta eivät kuitenkaan tarjoa oman asianajajansa palveluja. Eikö sinulla mitkään jääviyskellot soi, kun pidät normaalina, että testamenttia kalastava taho tarjoaa omaa asianajajaansa.? Missä maailmassa sinä elät?


      • lastwill kirjoitti:

        Minä olen kuules tehnyt testamenttini ihan itse. Ei siinä asianajajaa välttämättä tarvita. Ja jos käyttää asianajajaa, niin kannattaa käyttää riippumatonta sellaista. Monet järjestöt kertovat ottavansa testamentteja vastaan, mutta eivät kuitenkaan tarjoa oman asianajajansa palveluja. Eikö sinulla mitkään jääviyskellot soi, kun pidät normaalina, että testamenttia kalastava taho tarjoaa omaa asianajajaansa.? Missä maailmassa sinä elät?

        Meller on petosta. Jos saa tehtyä itse oman harkintansa mukaan testamentin, niin menee paremmin. Ei vaikutusta Patomoksen kautta ensiksi tapaamisiin henkilöihin taivaassa.

        Itsellä on nyt kolme kokemusta lapsettomien uskovien testamenteista. Kaikki ovat panneet kaikki yhdelle perheelle, joilla on vaurautta ja ovat uskovia.


      • KuulevatKorvatAltisSydän

        Olin äskettäin lähistöllä siellä, missä kerrostalo romahti ja mm. yksi suomalainenkin kuoli. Evankeliumin Sanat vietävänä..mutta, valitettavasti kukkaro vilkutti tyhjää, sisimmässäni Pyhä Henki vaikutti tahtomista käydä paikkakunnalla -ennen talon romahdusta. Testamentteja en ole kuvitellutkaan pyytäväni..mutta totta sekin, että jotkut ovat kutsutut VAROILLAAN VARUSTAMAAN.
        Ehkäpä Herralla oli joku 'varamies'???Yleensä on, mutta tilitys tehtävä uskotusta ylijäämästä.


      • KuulevatKorvatAltisSydän kirjoitti:

        Olin äskettäin lähistöllä siellä, missä kerrostalo romahti ja mm. yksi suomalainenkin kuoli. Evankeliumin Sanat vietävänä..mutta, valitettavasti kukkaro vilkutti tyhjää, sisimmässäni Pyhä Henki vaikutti tahtomista käydä paikkakunnalla -ennen talon romahdusta. Testamentteja en ole kuvitellutkaan pyytäväni..mutta totta sekin, että jotkut ovat kutsutut VAROILLAAN VARUSTAMAAN.
        Ehkäpä Herralla oli joku 'varamies'???Yleensä on, mutta tilitys tehtävä uskotusta ylijäämästä.

        Olit Tenerifalla ja "kukkaro vilkutti tyhjää". Hmm.....


      • mellerionhuijari

        Leo Meller on sontaläjä koko äijä. Se on jopa Sipilääkin kovempi paskan jauhaja ja jokainen tietää, minkälainen paskanjauhaja Sipilä on. Ei tarvittais enään pelloille apulantaa kun Meller menisi pellon reunalle puhumaan paskaa ni kyllä lannottuis pellot. Huijaa vaan saatanan sika ihmisiltä rahat.


      • mellerionpyllynreikä

        Mihinhän Mellerin perintö aikanaan menee. varmaan omaisille.


    • woewoe

      Nykyään on paljon ihmisiä, jotka eivät osoita pienintäkään kiinnostusta sukunsa sairaita vanhuksia kohtaan. Yksin saavat viimeiset vuotensa kitua ja yksin kuolla. Ystävätkin kaikkoavat siinä vaiheessa kun sairautta tulee.

      Parempi testamentata rahansa johonkin hyvään tarkoitukseen, kuin tällaisille omaisille. Jokainen tietenkin päättää tarkoituksen itse. Ja näitä ihmisiä Patmoskin vokottelee. Niin tekee muuten moni muukin järjestö. Eihän siinä mitään vikaa ole niin kauan kun eivät tule ovikelloa soittelemaan.

      • huijarit-esiin

        Onko se hyvään tarkoitukseen testamentattu, että Leo Meller nostaa vuodessa satojen tuhansien eurojen edestä rahaa itselleen omistamistaan yrityksistä ja säätiöstä, jossa on vastuuhenkilö?


      • huijarit-esiin kirjoitti:

        Onko se hyvään tarkoitukseen testamentattu, että Leo Meller nostaa vuodessa satojen tuhansien eurojen edestä rahaa itselleen omistamistaan yrityksistä ja säätiöstä, jossa on vastuuhenkilö?

        Ei niin, eikä woewoe niin tarkoittanutkaan. Sanoi, että Patmosta parempi on testamentata omaisuus kituvina kuolleiden omaisille; "kuin" tarkoittaa "kuten tällaisille omaisille".

        Meller ei kuole kituvana eikä yksin. Viime vuonna hän oli monta kuukautta Floridassa.


    • natsukalle

      Mitähän olet lukenut vai keksinyt taas omiasi :D
      Olisi fiksua laittaa todisteet kun yrittää valahdella :(

      • lastwill

        Käy Patmoksen sivuilla. Siellä minäkin sen näin.


      • BereastaPamahtaa

        Tässä linkki:

        Patmos lähetyssäätiö - Blogi kirjoitus - Patmos blogi - Ei ihmisenkään vahvistettua testamenttia voi kukaan kumota
        http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/832/ei_ihmisenkaan_vahvistettua_testamenttia_voi_kukaan_kumota

        Ja Meller on kirjoittanut samasta asiasta aikaisemminkin, otsikolla 'Teetkö hyväb työn ajallansa', tässä linkki:

        Patmos lähetyssäätiö - Blogi kirjoitus - Patmos blogi - Teetkö hyvän työn ajallansa?
        http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/719/teetko_hyvan_tyon_ajallansa

        Huomattavaa on, että kummassakaan kirjoituksessa ei ole julkaistuja kommentteja, vaikka niitä varmasti on tullut...


      • aapeeee

        Natsukallelle.
        Syytät ap tä valehtelusta. Kuitenkin olisit voinut mennä suoraan sanottuun paikkaan syyttämättä ja tuottamatta pahaa mieltä. Käyttäydyt ikävästi


      • aapeeee kirjoitti:

        Natsukallelle.
        Syytät ap tä valehtelusta. Kuitenkin olisit voinut mennä suoraan sanottuun paikkaan syyttämättä ja tuottamatta pahaa mieltä. Käyttäydyt ikävästi

        Kun huomaavat totuuden, käyvät päälle.


      • ukulelelel

        Jos mulla olisi valta, lailla kieltäisin maailmasta kaikenmaailman patmokset ja lahkot ja uskonnot ja kirkot ja vapauttaisin näin yksinkertaiset ihmiset näiden säälimättömien huijareiden ikeestä ja pistäisin nämä korvaamaan näille kaikken takaisin, mitä ovat niiltä huijjanneet... Ja mitään taivaspaikkaa ei ole kenellekkään ja jos joku paikka tälle Mellerille on niin alakerta kutsuu. Kaikki uskonnot pois maanpäältä.


    • minäkinpääsen

      Minut ottaa vastaan Jeesus <3

      • epäilevätuomas-

        Ettei vaan olisi sillä "Jeesuksella" sarvet päässä.


    • enkannatasitä

      Ap viittasi aivan oikein Mellerin testamenttaukseen kehottavaan Patmos blogiin 7.4. Suora lanaus:

      "... ensimmäiseksi tapaamme varoillamme taivaaseen voitetut ihmiset, sitten omaisemme ja rakkaamme, ja vasta sen jälkeen Uuden Jerusalemin istuimella rakkaan Jeesuksemme. Tarkoitamme nyt kasvoista kasvoihin tapahtuvia kohtaamisia."

      Eli mitä ihmettä tapaat taivaassa ensin kustantamasi henkilöt? Mitäs jos elät sossun rahoilla. MISSÄ Raamattu sanoo näin?

      Loppuosa blogia onkin asiallista talousopastusta ja voit ottaa yhteyttä testamenttijuristiin.

      • lastwill

        Tällaiset jutut tekevät juuri vastenmielisen vaikutelman. Toki sitä saa mainostaa, että otamme testamenttilahjoituksen vastaan. Mutta nämä Mellerin jutut on tietenkin tarkoitettu manipuloimaan ihmisiä. Viestintä on vaikuttamista ja tässä yritetään irrotella ihmisten kukkaronnyörejä ei-raamatullisilla lupauksilla.

        Kun annat rahaa järjestölle, niin sun pennosesi voi mennä vaikka palkkoihin. Jos ja kun annan rahaa, niin teen sen siksi, että haluan antaa. En siksi, että joku kävisi minua kiittelemässä taivaan porteilla.


      • Meller kirjoitti blogissaan "Jeesus kehottaa kristittyä käyttämään oikein väärää mammonaa - eli tämän maailmanjärjestyksen pankkien rahoja - tehden sillä ystäviä, jotka taivaassa ottavat hänet vastaan."

        Tämä lainaus viittaa Jeesuksen vaikeimpaan vertaukseen, vertaukseen epärehellisestä taloudenhoitajasta (Luukas 16:1-13). Siinähän isännältään rahaa huijannut taloudenhoitaja keksii potkujen ollessa edessä keplotella velallisten velkoja pienemmiksi voittaakseen heidän suosionsa ja päästäkseen jatkossa heidän palvelukseensa.

        Meller perustaa erikoiselta kuulostavan väitteensä ilmeisesti kyseisen vertauksen 9. jakeeseen: "Minä sanonkin teille: hankkikaa väärällä rikkaudella (siis rahalla) ystäviä, jotka ottavat teidät iäisiin asuntoihin, kun tuota rikkautta ei enää ole."


        Metodistiseurakunnan pastori Jori Branderin tulkinta kuvastaa vertauksen tarkoitusta uskoakseni huomattavasti paremmin:

        "Meidät on asetettu vaalimaan Herran suomaa omaisuutta parhaan osaamisemme mukaan, mutta kuitenkin siten, ettemme vaali omaisuutta omaisuuden vuoksi, vaan siksi, että se palvelisi paremmin Herramme tarkoitusperiä. Toisin sanoen varallisuus on viisaampaa valjastaa ihmisten hyväksi kuin vain kerätä sitä varallisuuden itsensä vuoksi. Jumalan taloudenhoitajana joudumme itse kukin tekemään päätöksiä suhteestamme varallisuuteen ja rikkauteen: palvelemmeko varallisuutta vai palvelemmeko Herraa käyttäen varallisuutta hänen osoittamiensa arvojen hyväksi?"

        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2003-03-17


      • torre12
        Tipale kirjoitti:

        Meller kirjoitti blogissaan "Jeesus kehottaa kristittyä käyttämään oikein väärää mammonaa - eli tämän maailmanjärjestyksen pankkien rahoja - tehden sillä ystäviä, jotka taivaassa ottavat hänet vastaan."

        Tämä lainaus viittaa Jeesuksen vaikeimpaan vertaukseen, vertaukseen epärehellisestä taloudenhoitajasta (Luukas 16:1-13). Siinähän isännältään rahaa huijannut taloudenhoitaja keksii potkujen ollessa edessä keplotella velallisten velkoja pienemmiksi voittaakseen heidän suosionsa ja päästäkseen jatkossa heidän palvelukseensa.

        Meller perustaa erikoiselta kuulostavan väitteensä ilmeisesti kyseisen vertauksen 9. jakeeseen: "Minä sanonkin teille: hankkikaa väärällä rikkaudella (siis rahalla) ystäviä, jotka ottavat teidät iäisiin asuntoihin, kun tuota rikkautta ei enää ole."


        Metodistiseurakunnan pastori Jori Branderin tulkinta kuvastaa vertauksen tarkoitusta uskoakseni huomattavasti paremmin:

        "Meidät on asetettu vaalimaan Herran suomaa omaisuutta parhaan osaamisemme mukaan, mutta kuitenkin siten, ettemme vaali omaisuutta omaisuuden vuoksi, vaan siksi, että se palvelisi paremmin Herramme tarkoitusperiä. Toisin sanoen varallisuus on viisaampaa valjastaa ihmisten hyväksi kuin vain kerätä sitä varallisuuden itsensä vuoksi. Jumalan taloudenhoitajana joudumme itse kukin tekemään päätöksiä suhteestamme varallisuuteen ja rikkauteen: palvelemmeko varallisuutta vai palvelemmeko Herraa käyttäen varallisuutta hänen osoittamiensa arvojen hyväksi?"

        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2003-03-17

        Jos ne Herran "arvot" ovat köyhien auttaminen, niin moni on Melleriä edellä. Joku homokin.


      • Tipale kirjoitti:

        Meller kirjoitti blogissaan "Jeesus kehottaa kristittyä käyttämään oikein väärää mammonaa - eli tämän maailmanjärjestyksen pankkien rahoja - tehden sillä ystäviä, jotka taivaassa ottavat hänet vastaan."

        Tämä lainaus viittaa Jeesuksen vaikeimpaan vertaukseen, vertaukseen epärehellisestä taloudenhoitajasta (Luukas 16:1-13). Siinähän isännältään rahaa huijannut taloudenhoitaja keksii potkujen ollessa edessä keplotella velallisten velkoja pienemmiksi voittaakseen heidän suosionsa ja päästäkseen jatkossa heidän palvelukseensa.

        Meller perustaa erikoiselta kuulostavan väitteensä ilmeisesti kyseisen vertauksen 9. jakeeseen: "Minä sanonkin teille: hankkikaa väärällä rikkaudella (siis rahalla) ystäviä, jotka ottavat teidät iäisiin asuntoihin, kun tuota rikkautta ei enää ole."


        Metodistiseurakunnan pastori Jori Branderin tulkinta kuvastaa vertauksen tarkoitusta uskoakseni huomattavasti paremmin:

        "Meidät on asetettu vaalimaan Herran suomaa omaisuutta parhaan osaamisemme mukaan, mutta kuitenkin siten, ettemme vaali omaisuutta omaisuuden vuoksi, vaan siksi, että se palvelisi paremmin Herramme tarkoitusperiä. Toisin sanoen varallisuus on viisaampaa valjastaa ihmisten hyväksi kuin vain kerätä sitä varallisuuden itsensä vuoksi. Jumalan taloudenhoitajana joudumme itse kukin tekemään päätöksiä suhteestamme varallisuuteen ja rikkauteen: palvelemmeko varallisuutta vai palvelemmeko Herraa käyttäen varallisuutta hänen osoittamiensa arvojen hyväksi?"

        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2003-03-17

        Toivottavasti itse kukin muistaa omakohtaisessa elämässään myös vertauksen viimeisen jakeen: "Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän on liittynyt toiseen, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa." (Luuk. 16:13)


      • Tipale kirjoitti:

        Toivottavasti itse kukin muistaa omakohtaisessa elämässään myös vertauksen viimeisen jakeen: "Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän on liittynyt toiseen, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa." (Luuk. 16:13)

        Juuri niin, itse olen esimerkki, että "köyhä antaa puutteestaan". Mutta kaikille niille riittää ja jää jotain itsellekin. Mutta en kyllä palvele silti Jumalakaan, jos en mammonaakaan. Olen täysin vaatimaton ja vailla vihaakin?


      • torre12 kirjoitti:

        Juuri niin, itse olen esimerkki, että "köyhä antaa puutteestaan". Mutta kaikille niille riittää ja jää jotain itsellekin. Mutta en kyllä palvele silti Jumalakaan, jos en mammonaakaan. Olen täysin vaatimaton ja vailla vihaakin?

        No, ainakin antamisellasi palvelet Jumalan tahtoa, vaikket häntä muuten myöntäisikään palvelevasi. :) Minä en liioin paljon tienaa, mutten kyllä kovin paljon tarvitsekaan, joten erilaisille avustusjärjestöille ja apua tarvitseville lähimmäisille riittää aina annettavaa.


      • Tipale kirjoitti:

        No, ainakin antamisellasi palvelet Jumalan tahtoa, vaikket häntä muuten myöntäisikään palvelevasi. :) Minä en liioin paljon tienaa, mutten kyllä kovin paljon tarvitsekaan, joten erilaisille avustusjärjestöille ja apua tarvitseville lähimmäisille riittää aina annettavaa.

        Aivan hyvä niin sinä. Itsellä on halu auttaa minuakin huonompiosaisia, ja se on onnistunut. Jos on Jumalan tahto, niin miksi ei olisi myös ihmisen tahto?


    • järkisäädös

      Helpointa on teettää testamentti omassa pankissa,siellä on todistajat paikalla.Eikä ole kovin kalliskaan.Ketä tapaan taivaassa ensiksi? Sillä mitään väliä ole.

      • >Ketä tapaan taivaassa ensiksi? Sillä mitään väliä ole.
        Luulisi tosiaan, että iäisyydessä tapaamisjärjestyksellä ei ole minkään valtakunnan merkitystä, kun kaiken sallitun ehtii täysin varmasti tehdä, koskaan ei ole kiire mihinkään eikä telkkaristakaan tule mitään.


    • Voihanvitalis

      Mustalais-Manne oli tullut taivaan portille. Pietari oli tiukkana, kuule Manne, sinähän tapoit eläessäsi miehen? Hai, niihä mie tapoi. Mut mie tein kaks tilalle.

    • 33311

      Luther opettaa:
      Evankeliumi siis opettaa meitä erityisesti karttamaan ahneutta ja käyttämään oikein omaisuuttamme, tekemään itsellemme ystäviä sillä, mitä Jumala on meille suonut, että me kuollessamme ja tarpeen tullen, kun meidän täytyy jättää kaikki jälkeemme, siellä tapaisimme ystäviä, jotka ottavat meidät vastaan iäisiin majoihin. Mitä hyvää täällä olemme tehneet köyhille ihmisille, mitä ystävyyttä ja laupeutta olemme osoittaneet, ne teot ovat viimeisenä päivänä todistajinamme, että olemme käyttäytyneet kristillisesti ja veljellisesti, ja ne tulevat sitä paitsi erityisesti palkituiksi. Silloin tulee yksi ja toinen meitä kiittämään: Herra, hän on antanut minulle puutteeseeni takin, markan rahaa, leivän, vettä juoda jne. Ja, niinkuin Kristus sanoo (Matt. 25), Herra itsekin on tunnustava ja ilmoittava taivaalliselle Isällensä, kaikille enkeleille ja pyhille, mitä hyvää me olemme hänelle tehneet ja kuinka me siten olemme osoittaneet uskomme. Nämä ystävät silloin korjaavat ja auttavat meidät taivaaseen, kun me sitä tarvitsemme ja kun meidän täytyy jättää kaikki ajalliset tavaramme tänne maan päälle. Joka nyt ottaa noudattaakseen tätä opetusta ja käyttää Jumalan antamaa rahaa ja tavaraa sellaisten köyhien avuksi, jotka itse eivät kykene hankkimaan elatustaan, hän tekee väärästä mammonasta oikean mammonan muuttaessaan väärinkäytöksen oikeaksi käytöksi.

    • 33311
    • missäsanotaan

      'Teologit sanovat Jeesuksen opettavan sellaista kirkkauteen saapumisen järjestystä, jonka mukaan ensimmäiseksi tapaamme varoillamme taivaaseen voitetut ihmiset, sitten omaisemme ja rakkaamme, ja vasta sen jälkeen Uuden Jerusalemin istuimella rakkaan Jeesuksemme.' Meller

      Missähän kohtaa Jeesus noin sanoo? Kertokaa nyt hyvät ihmiset?

      • Ei Jeesus sano, vaan se liero on Meller Suomesta.


    • Jeesusensinkohdataan

      Luuk 16:
      9 Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin

      Vaikea tuosta on Mellerin teologien oppia tehdä - ei mitenkään, minä sanon!

      Jeesuksen vertaus tuon lauseen molemmin puolin kertoo siitä, että meidän on oltava rehellisiä rahan käytössä ja kaikessa kaupankäynnissä ja asioinnissa ihmisten kanssa.

      Hän sanoo sen suoraan:
      Luuk 16:
      10 Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.
      11 Jos siis ette ole olleet uskolliset väärässä mammonassa, kuka teille uskoo sitä, mikä oikeata on?
      12 Ja jos ette ole olleet uskolliset siinä, mikä on toisen omaa, kuka teille antaa sitä, mikä teidän omaanne on?

      Ensimmäiseksi me kohtaamme kirkkauteen noustessamme Jeesuksen!
      1 Tess 4:
      13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
      14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
      15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla

    • totuudensanat

      Kiitos tuosta.

    • eksyvälammas

      Mistä Meller tietää kuka meidät on taivaassa ensimmäisenä vast.ottamassa?

    • Jeesusonvastassa

      'Herraa vastaan yläilmoihin'

      • armotalous

        Kiitos, siinä se on sanottu ja piste


      • armotalous kirjoitti:

        Kiitos, siinä se on sanottu ja piste

        Mutta jo 10 km korkealla on mahdottoman kylmä pakkanen.


      • TaivaassaEiNaida

        Lihasi ei seuraa mukana. Tänne jää liha ja veri himoineen ja haluineen -märkimään.


    • 33311
    • omaisuushyväntekev
    • Köyhälistöön.kuuluva

      Rahan ahne menestysteologi.

      • Marttiina

        Tuli niita sahkoposteja minullekin kunnes olivat niin outoja etta lopetin lukemisen.
        Paikanpaalla myos olen kaynyt...... mutta tainnut karata ev. lut. kirkkoon. Vai sinne floridaanko kuten joku kirjoitti.
        Rahan vaarinkaytoksia ja tietaakseni rikoksia myos.


    • eikovinkristillistä

      Miten tuossa Patmoksessa ei ole yhdistys pitänyt hallinnassaan asioita?

      Miten tuon yhdistyksen kokous on suostunut sellaiseen toimintaan?

      Vastauksia olisi syytä antaa!

      Miten yhdestä ihmisestä on tullut yhdistyksessä 'Jumala', jonka sana on laki?

    • Patmosavoimuutta

      Patmos tarvitsee avoimuutta ja tilinpäätökset pitää olla julkisia niinkuin muillakin hyväntekeväisyysjärjestöillä.
      Esim. Fida julkaisee avoimesti tilinpäätöstiedot. Patmos ei sitä tee.
      Salailu herättää aina epäluuloja.
      Mellerille maksettu korvaus pitää aina esittää tilinpäätöksessä, jotta epäluulot poistuvat.

      Minä vetoan Patmos ry hallitukseen. Avoimuutta ja selkärankaa.

      Kertokaa avoimesti tilinpäätöksen kulut ja tuotot ja mistä kulut tulevat.

      Rahaa lahjoittavilla on oikeus tietää.

    • avoimuuttakaipaava

      Vetoan myös rehellisiin suomalaisiin, menkää jäseniksi Patmos ry:n ja hankkiutukaa hallitukseen, jotta tuo yhdistyksen toiminta saadaan valoa kestäväksi ja toiminta rehelliseksi.
      Patmos tekee paljon hyvää työtä, mutta se pitää olla kaikin tavoin avointa ja valon kestävää.
      Salailu pitää lopettaa kokonaan.

      Erottakaa salailua harrastavat toiminnasta ja hallituksesta!

      • aistit_valppaina

        Patmos ry:n hallitukseen ei niin vain mennä omasta tahdosta.
        Yleensä kaikkien yhdistysten hallituksiin valitaan jäsenet ennalta tiedetyn luotettavuuden ja jäsenistön riittävän kannatuksen perusteella. Oletan, että Patmos ry. ei ole poikkeus, vaan Meller & kumpp. pitävät huolen, että hallitus on samanmielinen hänen / heidän kanssaan.
        Miksi et muuten itse pyri Patmos ry:n vaikuttajaksi?
        Miksi ihmiset yleensä antavat rahaa yhteisöille, joiden rahankäytöstä heillä ei ole harmaata hajuakaan.


      • avoimuuttakaipaava

        Jos olisin nuorempi ja terveempi, menisin ilman muuta näihin yhdistyksiin, joista on kuulunut huonoja kaikuja, menisin jäseneksi ja yrittäisin muuttaa toimintaa aktiivisesti rehelliseen suuntaa.

        No se tietysti voisi johtaa siihen, että saisi potkut yhdistyksistä, mutta sisältäpäin on kuitenkin helpompi vaikuttaa asioihin, kuin ulkoapäin.

        Onhan minut potkittu eräästä seurakunnastakin pihalle, kun vaadin oikeata toimintaa vanhimmistolle. Siinä ei siis olisi minulle enää mitään ihmeellistä.

        Kun toimitaan Kristuksen asialla, Kristus vaatii ehdotonta rehellisyyttä ja avoimuutta ja vilpitöntä toimintaa, jossa ei saa olla ahneuden häivääkään.


    • niinsevainon

      Amen.

      Onko Meller pyytänyt toimintaansa koskaan anteeksi edes?

    • johanonäkymät

      Pitääkö maan päällä huono-osaisena eläneen vielä taivaassakin pokkuroida niitä raharikkaita, jotka jonkun rovon köyhälle heittivät ja vahdata taivaan portilla näitä kiittelemässä?

      Minä luulin, että taivaassa kaikki kunnia annetaan Jumalalle.

      • TultaTulossaSaastaisille

        Totta totisesti! Voitetut kruunukin heitetään maahan, Kuningasten Kuninkaan edessä..kumarrutaan ETEENPÄIN, ei kaatuilla TAAKSEPÄIN kuten firetyksissä.
        Kun Jeesusta tultiin ottamaan kiinni, viemään ristiinnaulittavaksi, sotamiehet (pahuus mielessään) kaatuivat selälleen, Jeesuksen sanoessa vaan MINÄ OLEN.


    • 9991
    • donquehotte

      No nyt mä tiedän mitä tää patmos on, vaikka onkin niin raamatullinen nimi. Ei kaipaa enenpää selittelyjä.

    • donquehotte

      Kuuluisa evnkelista Billy Graham kuuluu vapaamuurareihin, tästäkin voi päätellä jotain.

    • YmmärrystäVaillaOleville

      Aloittaja "ei ymmärrä". Minä ymmärsin heti ja olen ymmärtänyt jo kauan. Kyllä se siitä. Aloittaja sulkekoon silmänsä ja ajatelkoon... ajatelkoon... ajatelkoon.

      Jos ei tulukset vieläkään lyö yhteen, autan: Meller on huijari. Talousrikollinen.

      Ymmärtääkö jo?

      PS: ÄLÄ ANNA RAHAA. Antamalla rahaa Mellerille olet osallinen hänen synneissään, etkä voi pelastua.

    • kirkonrottakokin

      Luulisi että teidän uskovien tapaamiseen taivaassa vaikuttaa enemmän se MITEN olette kohdelleet lähimmäisiä eli olleet heikkojen kanssa ja lohduttaneet kuin se paljonko rahaa antaa

    • AhneudenSyntiset

      Jassoo, ettei vaan Melleristä tulisi uutta Jalovaaraa.

      • PintapuhtausEiRiitä

        He ovat kavereita. Näin jokuaikasitten kumman unikuvan: paksu kirja, valkoinen pohja kannessa, päällä luki suurin kirjaimin -ensimmäisenä kirjoittajan nimi; PIRKKO JALOVAARA.

        Kirjaa esiteltiin Patmostiloissa.. ?

        Minua kiusasi Hengessä asia...


      • Nettitieto
        PintapuhtausEiRiitä kirjoitti:

        He ovat kavereita. Näin jokuaikasitten kumman unikuvan: paksu kirja, valkoinen pohja kannessa, päällä luki suurin kirjaimin -ensimmäisenä kirjoittajan nimi; PIRKKO JALOVAARA.

        Kirjaa esiteltiin Patmostiloissa.. ?

        Minua kiusasi Hengessä asia...

        Kuvan ja sanan kauppa: "Tällä kirjallaan Joyce Meyer opetti minua aina vain enemmän rakastamaan rukousta - ja sitä ihmistä, jonka puolesta rukoilen." - PIRKKO JALOVAARA KIRJAN ENSIPUHEESSA.


    • Mielikuvitusrajana

      Meller ei tiedä taivaasta ja sen vastaanotoista yhtään enempää kuin aisetm muutkaan uskovaiset.

    • Rahapyörä.pyörii

      Onko aloittaja jo ylittänyt
      1. ihmettelyvaiheen ja saanut ahaa-oivalluksen siitä, mistä Mellerin kohdalla on kysymys?

      Entäpä kakkosvaihe? 2. Ai mikä? Ostetaan vokaali "o".
      _nOhd_ kOkO __j_.
      *

    • Jobinpostia

      Patmos blogi Leo Meller 2.11.2013. "Joka tuntee minut ja talouskäsitykseni, tietää, että raha on minulle suuresti pyhä."

    • Jopi48

      Raamatussa väärää tietoa. Gal.3:15 Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä. Testamentin tehnyt henkilö, voi kumota testamentin elinaikanaan, ja tehdä uuden testamentin. Näin sanoo laki.

    • Tanja79v

      Mieluummin annan rahaa eläessäni Patmokselle kuin jumalatyomalke jälkeläiselle. Sama perinnön suhteenkin.

      Mitään isompaa summaa perinnöksi ei jää kun nyt eläessä tukee rahalla runsaskätisesti Patmosta.

    • Kirjakääröt

      Saarn.11:1 Biblia (1776) Anna leipäs mennä veden ylitse, niin sinä sen pitkän ajan perästä löytävä olet. Eiköhän se leipä, ole mennyt kalojen kitaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      90
      1811
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1456
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1250
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1039
    5. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      943
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      936
    7. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      65
      931
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      48
      903
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      874
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      817
    Aihe