Taksi yrittäjä tienaa vain alle kaksi euroa...

Oiva_poika

...kotona makaamisesta.Paljon on ollut liikkeellä itkua ja tuherrusta miten huonosti se taksi yrittäjä tienaa.Liikkeellä on ollut laskelma jossa näytetään mitä kuluja sisältyy kahden kympin kyytiin.Sitten siellä välissä on "Rengin palkka 9€" tai "henkilöstökulut 9€" eli kotona makaamisesta taksi yrittäjä saa vain alle 2 euroa.Kysyn nyt että miks vitussa sen pitäisi rikastua jos kerran renki tienaa kaikki.Annetaan nyt sille ahkeralle rengille oma auto ja laitetaan laiskat pirssarit töihin.Prkl...
Ps.Olin tänään etelä-suomessa sijaitsevassa lounasravintolassa syömässä ja lähelleni istahti syömään aivan helvetin lihava pirssari.Ei näyttänyt köyhältä.

52

853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taxari

      Oletko vähän tyhmä? Ota kuule asioista selvää. Taksiyrittäjä ajaa itse mahdollisimman paljon niin pärjää laskujen kanssa. Jos ajatat vain muilla niin pian olet konkurssissa. 1500€:lla ei makseta joka kuukauden 5000-6000€ pakollisia taxin maksuja. Jos eduskunta hyväksyy aivan hölmöläisen lakiehdotuksen, niin eipä tässä maassa enään ole eikä tule näin hyvää ja valtiolle ilmaista ja tuottavaa taksijärjestelmää.

      • ViidenTähdenUberTaxari

        Sun bisnes on kyllä aika vahvasti tappiollista jos taksisi pakolliset maksut on 5000-6000€/kk. Vai laskitko tähän oman palkkasi mukaan?


      • ÄidinKanssaTaksilla
        ViidenTähdenUberTaxari kirjoitti:

        Sun bisnes on kyllä aika vahvasti tappiollista jos taksisi pakolliset maksut on 5000-6000€/kk. Vai laskitko tähän oman palkkasi mukaan?

        Kerran olet päässyt elämäsään taksin kyytiin kun naapurin mukava täti auttoi äitisi paikallisesta kotiin taksilla kun äitisi jalat eivät enään kantaneet. Olit baarin kulmalla odottamassa äitiäsi ja naapurin mukava täti sanoi että hyppää kyytiin pihalta palelemasta. Siinä on sinun ressukan kokemukset taksista ja esiinnyt asiantuntijana. Kaikkea se yksinäisyys teettää.

        Uberia et ole ajanut metriäkään...


    • ViidenTähdenUberTaxari

      Taksiyrittäjät tai ns. isännät joilla on renkejä ovat tämän systeemin mätäpaise. Taksiyrittäjä joka ajaa itse on optimaalinen win-win ratkaisu sekä asiakkaille että hänelle itselleen.

      Kun eliminoimme välistä tuon läskin makkaraperunoita ahtavan (joka muuten usein nostelee vielä tukia eli kansaneläkettä) turhan rahasyöpön niin hintoja voidaankin yhtäkkiä laskea. Ne jotka aikaisemmin ovat ajaneet renkinä tienaavat silti paljon paremmin kun tuloja ei tarvitse jakaa.

      Ei ole oikein, että omistamalla keinotekoisen luvan ja auton saa toimia yhteiskunnassa erityisasemassa. Onneksi tälle saadaan loppu!

      • Oiva_poika

        Joo kyllä minäkin olen sillä kannalla että yhden taksin yrittäjä ajaa itse pääsääntöisesti.Eli kun yrittäjä ajaa itse sen kahden kympin kyydin niin tuntipalkka pompsahtaa yhteentoista euroon ja jos ajat kaksi kahden kympin kyytiä tunnissa niin simsalabim tuntipalkka onkin 22€.Iltasella kun lähtömaksu on 9€ niin eipä tarvi kaukana käydä niin 20€ on ajettu kolme kertaa tunnissa.Ja tähän on turha minkään taksarin alkaa viisastelemaan.En tiedä onko muuttunut mutta siihen aikaan kun ajelin itse niin pirssarit piti ajopäiväkirjaa ja maksoivat käteisajoista verot vain kilometreistä eli lähtöraha jäi puhtaana käteen.Sitten talouden kaikkiin autoihin renkaat poltto-aineet huollot firman piikkiin ja kuitit poistoihin.


      • ÄidinKanssaTaksilla

        Kerran olet päässyt elämäsään taksin kyytiin kun naapurin mukava täti auttoi äitisi paikallisesta kotiin taksilla kun äitisi jalat eivät enään kantaneet. Olit baarin kulmalla odottamassa äitiäsi ja naapurin mukava täti sanoi että hyppää kyytiin pihalta palelemasta. Siinä on sinun ressukan kokemukset taksista ja esiinnyt asiantuntijana. Kaikkea se yksinäisyys teettää.

        Uberia et ole ajanut metriäkään.


      • EnnenTalvisotaa
        Oiva_poika kirjoitti:

        Joo kyllä minäkin olen sillä kannalla että yhden taksin yrittäjä ajaa itse pääsääntöisesti.Eli kun yrittäjä ajaa itse sen kahden kympin kyydin niin tuntipalkka pompsahtaa yhteentoista euroon ja jos ajat kaksi kahden kympin kyytiä tunnissa niin simsalabim tuntipalkka onkin 22€.Iltasella kun lähtömaksu on 9€ niin eipä tarvi kaukana käydä niin 20€ on ajettu kolme kertaa tunnissa.Ja tähän on turha minkään taksarin alkaa viisastelemaan.En tiedä onko muuttunut mutta siihen aikaan kun ajelin itse niin pirssarit piti ajopäiväkirjaa ja maksoivat käteisajoista verot vain kilometreistä eli lähtöraha jäi puhtaana käteen.Sitten talouden kaikkiin autoihin renkaat poltto-aineet huollot firman piikkiin ja kuitit poistoihin.

        Siihen aikaan kun minä, ennen talvisotaa? Kova on tuntituotto tuolla laskelmallasi, yli 60,-/h. Ei mitään realistista pohjaa. Huono trolli, huono yritys.


      • VeronMaksajaTaksi

        "ViidenTähdenUberTaksari". Katkeruudellasi ei ole mitään rajaa. Ei pienintäkään. Vaikka itse elelet suurimpana mätäpaiseena yhteiskunnassamme. Otat sossutuet ja ajat pimeää pirssiä maksamatta yhteiskunnalle yhtikäs mitää. Auot tällä päätäsi aamusta iltaan, kehut omaa itseäsi ja paremmuuttasi, moittiwn luvallisia takseja mätäpaiseiksi, vaikka osin taksarien maksamilla veroilla sinäkin elät. Kommettejasi on satoja, kaikki enemmän tai vähemmän ääliömäisiä. Ajattelitko kirjoittaa muutaman sata kommenttia? Menisit lapsukainen duuniin. Semmosiin ihan oikeisiin duuneihin, joista maksetaan verot ja yhteiskunnalliset maksut. Aikuisten oikeesti.

        P.S. Et sinä ole mikään taxari. Olet pummi.


      • ViidenTähdenUberTaxari
        VeronMaksajaTaksi kirjoitti:

        "ViidenTähdenUberTaksari". Katkeruudellasi ei ole mitään rajaa. Ei pienintäkään. Vaikka itse elelet suurimpana mätäpaiseena yhteiskunnassamme. Otat sossutuet ja ajat pimeää pirssiä maksamatta yhteiskunnalle yhtikäs mitää. Auot tällä päätäsi aamusta iltaan, kehut omaa itseäsi ja paremmuuttasi, moittiwn luvallisia takseja mätäpaiseiksi, vaikka osin taksarien maksamilla veroilla sinäkin elät. Kommettejasi on satoja, kaikki enemmän tai vähemmän ääliömäisiä. Ajattelitko kirjoittaa muutaman sata kommenttia? Menisit lapsukainen duuniin. Semmosiin ihan oikeisiin duuneihin, joista maksetaan verot ja yhteiskunnalliset maksut. Aikuisten oikeesti.

        P.S. Et sinä ole mikään taxari. Olet pummi.

        Sua vaan ärsyttää, että olen oikeassa ja sä et. Koita kestää.


      • PullukkaUberPoika
        ViidenTähdenUberTaxari kirjoitti:

        Sua vaan ärsyttää, että olen oikeassa ja sä et. Koita kestää.

        Kerran olet päässyt elämäsäsi taksin kyytiin kun naapurin mukava täti auttoi äitisi paikallisesta kotiin taksilla kun äitisi jalat eivät enään kantaneet. Olit baarin kulmalla odottamassa äitiäsi ja naapurin mukava täti sanoi että hyppää kyytiin pihalta palelemasta. Siinä on sinun ressukan kokemukset taksista ja esiinnyt asiantuntijana. Kaikkea se yksinäisyys teettää.

        Uberia et ole ajanut metriäkään...


    • kohtaeläkkeelle

      "Sun bisnes on kyllä aika vahvasti tappiollista jos taksisi pakolliset maksut on 5000-6000€/kk. Vai laskitko tähän oman palkkasi mukaan?"


      Viimevuonna alviton liikevaihto 87000€,verotettavaa tuloa jäi 15000€!Laske siitä kuukausikulut,ajoin muutamaa viikonloppua lukuunottamatta itse.Onko muuten kuningaspises,tä?

      • Johannes22

        No ei nyt viitsitä sentään liioitella.

        Kyllä tuolla liikevaihdolla enemmän käteen jää kuin 15 000.
        Jos tuo liikevaihto olisi palkkakuskin ajama, hän tienaisi verotettavaa tuloa noin 30 tonnia >(prosentti 35). Jos väittämäsi pitäisi paikkansa niin kuljettajan palkkaaminen olisi aina tappiollista (prosentilla 35), mitä se ei varmasti ole.

        Jokin esittämässäsi ei siis täsmää kokemuksen kanssa.
        Ehkä olet tosiaan laskenut oman palkkasi kuluksi, ja tuo 15000 on voittosi. Sellaiseksi se tosin tuntuisi melko suurelta, jopa niin suurelta, että sitäkin on vaikea uskoa.


      • ViidenTähdenUberTaxari
        Johannes22 kirjoitti:

        No ei nyt viitsitä sentään liioitella.

        Kyllä tuolla liikevaihdolla enemmän käteen jää kuin 15 000.
        Jos tuo liikevaihto olisi palkkakuskin ajama, hän tienaisi verotettavaa tuloa noin 30 tonnia >(prosentti 35). Jos väittämäsi pitäisi paikkansa niin kuljettajan palkkaaminen olisi aina tappiollista (prosentilla 35), mitä se ei varmasti ole.

        Jokin esittämässäsi ei siis täsmää kokemuksen kanssa.
        Ehkä olet tosiaan laskenut oman palkkasi kuluksi, ja tuo 15000 on voittosi. Sellaiseksi se tosin tuntuisi melko suurelta, jopa niin suurelta, että sitäkin on vaikea uskoa.

        Tässä lienee oma palkka mukana ja voittoa on tehty koska progressio iskee tuossa vaiheessa koviten?


      • hjjhaaaa
        ViidenTähdenUberTaxari kirjoitti:

        Tässä lienee oma palkka mukana ja voittoa on tehty koska progressio iskee tuossa vaiheessa koviten?

        Kerran olet päässyt elämäsään taksin kyytiin kun naapurin mukava täti auttoi äitisi paikallisesta kotiin taksilla kun äitisi jalat eivät enään kantaneet. Olit baarin kulmalla odottamassa äitiäsi ja naapurin mukava täti sanoi että hyppää kyytiin pihalta palelemasta. Siinä on sinun ressukan kokemukset taksista ja esiinnyt asiantuntijana. Kaikkea se yksinäisyys teettää.

        Uberia et ole ajanut metriäkään...Koskaan.


      • Oiva_poika

        Ei se varmasti ole kulta kaivos vaikka harkinnan varaista onkin ja tulee valitettavasti ylilyöntejä omissakin mielipiteissä.Ehkä ne jopa pröystäilevät uudet mersut siivittää valtaväestönkin mielipiteet negatiivisiksi ja väistämättä tulee mieleen että taksat on korkeat koska voidaan ylläpitää jopa huomattavaa ylilaatua kalustossa,mutta niinkuin kaikessa liiketoiminnassa toiset pärjää paremmin ja toiset heikommin mutta ehkä tässä on nyt leimattu kaikki taksimiehet uusien mersujen miehiksi.Lupien vapauttaminen tai tarveharkinnan poistaminen tulee tapahtumaan varmasti jos ei nyt niin jollain aikavälillä kuitenkin.Nyt viimeistään kannattaa aloittaa uudistuminen ja alkaa miettiä ideoita miten itse kukin yrittäjä saa hommansa pidettyä tuottavana ja kasvuun.Haastava paikka mutta se on selvää että muutoksen tuulet tulevat ja siihen on syytä varautua.


      • Johannes22
        Oiva_poika kirjoitti:

        Ei se varmasti ole kulta kaivos vaikka harkinnan varaista onkin ja tulee valitettavasti ylilyöntejä omissakin mielipiteissä.Ehkä ne jopa pröystäilevät uudet mersut siivittää valtaväestönkin mielipiteet negatiivisiksi ja väistämättä tulee mieleen että taksat on korkeat koska voidaan ylläpitää jopa huomattavaa ylilaatua kalustossa,mutta niinkuin kaikessa liiketoiminnassa toiset pärjää paremmin ja toiset heikommin mutta ehkä tässä on nyt leimattu kaikki taksimiehet uusien mersujen miehiksi.Lupien vapauttaminen tai tarveharkinnan poistaminen tulee tapahtumaan varmasti jos ei nyt niin jollain aikavälillä kuitenkin.Nyt viimeistään kannattaa aloittaa uudistuminen ja alkaa miettiä ideoita miten itse kukin yrittäjä saa hommansa pidettyä tuottavana ja kasvuun.Haastava paikka mutta se on selvää että muutoksen tuulet tulevat ja siihen on syytä varautua.

        Minun nähdäkseni sellaiset henkilöt, joille tulee tämä "taksat korkeita niin ajetaan kalliilla autoilla" -ajatus mieleen, eivät paljoa ymmärrä liiketoiminnasta, Enkä sano tätä ilkeyttäni tai ärsyttääkseni ketään.

        Otetaan esimerkki.
        Oletetaan, että de kallis mersu maksaisi kuluttajalle 50000 euroa Tästä on alvin osuus noin 10000, jota yrittäjän ei tietenkään tarvitse maksaa, Tämän lisäksi autoverosta saa alennusta noin 5000 euroa.

        Yrittäjä siis maksoi tuosta kalliista autosta 35000 euroa. Kun yrittäjän sitten on aika vaihtaa autoa kolmen vuoden päästä niin tuyolla autolla on edelleen jokin arvo, sanotaan nyt vaikka että yrittäjä saisi siitä 15 000. Näin ollen hän on maksanut tuosta autosta noin 7000 euroa vuodessa, mikä tarkoittaa ainakin Helsingissä reilusti alle 10 prosenttia liikevaihdosta, Jos on käytetty velkarahaa, niin koroista tulee jonkin verran lisäkuluja,

        Toisi sanoen se 21 euroa maksava kyyti (alv mukana)maksaisi noin 19,5 euroa (tässäkin alv mukana), vaikka auto olisi ollut ilmainen ja kukin saisi samat tulot kuin aikaisemmin.


      • kohtaeläkkeelle
        Johannes22 kirjoitti:

        No ei nyt viitsitä sentään liioitella.

        Kyllä tuolla liikevaihdolla enemmän käteen jää kuin 15 000.
        Jos tuo liikevaihto olisi palkkakuskin ajama, hän tienaisi verotettavaa tuloa noin 30 tonnia >(prosentti 35). Jos väittämäsi pitäisi paikkansa niin kuljettajan palkkaaminen olisi aina tappiollista (prosentilla 35), mitä se ei varmasti ole.

        Jokin esittämässäsi ei siis täsmää kokemuksen kanssa.
        Ehkä olet tosiaan laskenut oman palkkasi kuluksi, ja tuo 15000 on voittosi. Sellaiseksi se tosin tuntuisi melko suurelta, jopa niin suurelta, että sitäkin on vaikea uskoa.

        Tuossa ei ole pätkääkään liioittelua,vain faktaa,tein mittavat investoinnit edelliselle kaudelle joka tietenkin pudotti verotettavaa tuloa=tulos.Jos joku on valmis lyömään vetoa asiasta otan sellaisen vastaan,päättäkää panos,paperit tulee pöytään.


      • johannes22
        kohtaeläkkeelle kirjoitti:

        Tuossa ei ole pätkääkään liioittelua,vain faktaa,tein mittavat investoinnit edelliselle kaudelle joka tietenkin pudotti verotettavaa tuloa=tulos.Jos joku on valmis lyömään vetoa asiasta otan sellaisen vastaan,päättäkää panos,paperit tulee pöytään.

        Kyllä siinä on! Olet laskenut kuluksi sellaista, mikä ei sitä ole. Investointimenot eivät ole kulu. Pääoman (investointihyödykkeiden) osuus kuluista on poistot, joiden avulla investointimenot jaksotetaan kuluksi useammalle vuodelle.
        Ja vaikka laskisitkin investointimenot kuluksi yhdelle vuodelle, niin tulevina vuosina tämä investointi tuottaa tuloja, jolloin kulusi ovat sitten pienemmät.

        On selvää, että kulut eivät ole sitä luokkaa, mitä esitit, ellei niissä ole mukana palkkamenoja.


    • rellexi

      Mutta kaikilta unohtuu että pääasia on että taksiautoilu vapautetaan ja yhteiskunnan verovaroja säästyy ja kaikilla ihmisillä on varaa ajaa taksilla kuten ulkomailla.Iso taksiyrittäjä sanoi että voi puolittaa hinnat jos sääntely loppuu ja mitä tulee maaseutuun niin se on oma valinta missä asuu ja siitä on oltava valmis maksamaan mitä maksajia ne kaupunkilaiset on joka paikassa maksakaa itse kun on niin ihanaa asua maaseudulla olkoon kyse takseista, linja auto vuoroista, sähkölinjoista, apteekeista, postista jne. Hinnat kaikissa sille tasolle että ne kannattaa näille edellä mainituilla aloille ja jos kenelle ei käy niin kaupunkiin töitä tekemään.

      • taksilla

        Maaseutuhuoli on naurettava hätävalhe. Maaseudulla on pilvin pimein maajusseja joiden on pakko hankkia lisätienestejä. Moni heistä olisi varmaan halukas toimimaan maaseudun taksina niinkuin mun lapsuusaikoina. Seudun ainoa taksi oli kylän suurimman talon isäntä oto.


    • Arvomäki

      Taksilupien poisto tekee mahdolliseksi työllistyä tuhansia tällähetkellä työttömänä olevia oman auton omistavia henkilöitä.

      Minullakin lähes tyhjänpanttina vm. 1992 henkilöauto, jolla pystyn ajamaan alle puoleen hintaan nykyisiin taksoihin verrattuna vaikka siitä verotkin maksaisin.

      Edellyttää tietenkin että uusi järjestelmä mahdollistaa kaikkien tasapuolisen oikeuden työn tekoon, itsenäisenä koko/osa-aika yrittäjänä, sekä kaluston suhteen pysytään kohtuudessa ja lain vaatimassa minimissä, eli katsastus käyttömaksut ok.

      • EläkeläinenTaksari

        Tarkoitatko, että taksien menot puolittuvat sun vanhan ropposesi vuoksi? Otat uuden ammattivakuutuksen, n. 7000€/vuosi ja ammattivakuutukset lähtevät AINA nollabonuksilla. Polttoaineet 1000€/kuussa, yrittäjäeläke 10.000€/vuodessa (vähintään), verot riippuen ahkeruudestasi 1500€/kuussa (minulla) renkaat, huollot, auton verot/käyttömaksut, kirjanpito, pesut, autotallivuokrat, keskuksen käyttömaksut muutama satanen kuukausittain, pankin/luottoyhtiön kyytimaksujen provikat jne jne. Tervetuloa vaan yrittämään puolella hinnalla. Millä ajattelit elää? Sitten pitää vielä senkin mielessä, että kaltaisiasi onnenonkijoita tulee pilvin pimein, joilla ei ole pienintäkään hajua taksin pakollisista maksuista, eli automäärä aluksi kaksinkertaistuu tai jopa kolminkertaistuu, niin huhheijaa sun puolella hintaa ajamisesi.

        Tiedätkö edes, paljonko taksiauton hinnan osuus on kokonaiskustannuksista? N. 5 prosenttia uudella 30.000 euron autolla, kulut jakaantuvat kolmelle vuodelle. Katsos, vaikka autosi olisi ilmainen, auton kulut ovat marginaaliset muiden kulujen rinnalla. Muista myös, että taksasta on 10% alv:tä, jonka tilität valtiolle.

        Onnea vaan yli 20 vuotiaan ropposesi kanssa. ;)


      • hdhdhsja

        "katsastus ja käyttömaksut ok" ..heh ...tuleva vapaa taksiyrittäjä käy itsensä kanssa neuvotteluja kustannuksista . Vähän kuin lapsi yksin hiekkalaatikolla.


    • lipposenpave

      Taksien hinta puoliutuu vain jos ajetaan omalla autolla ilman veroja.Itse en ainakaan ajaisi yhtään halvemmalla tai vois ajaa pimeenä vaika puoleen hintaan niin kuin yberi.

    • Oiva_poika

      Itse en usko että hinnat puoleen tippuisi vaikka mitä vapautettaisiin mutta hallituksella on oma lehmä ojassa että esim kelan kyydit saadaan kilpailutettua ilman vahvistettua ylintä taksaa koska nyt kun liikenne ministeriö on lailla määrännyt korkeimman taksan niin jatkossa yritykset tekee tarjouksen kyydityksistä ja kuka halvimmalla homman hoitaa niin se saa tehdä sitä.Aivan kuin lumen aurauksesta,kiinteistön hoidosta tai kaupunkien rakennuspalveluista tai vaikka turvallisuuspalveluista.Halvin hinta ratkaisee ja se on tämän jutun juoni ja se märattää terveet firmat pikkuhiljaa joka alalla.

      • Fuckthisshit

        Muuten jees mutta kun toi "maksimitaksa" jo nyt nöyryyttää yrittäjiä ja kela halpuuttaa kyytejä yrittäjillään, ei vaikka miten laskis ole enään kannnattavaa ajaa halvemmalla kuin nyt.... Enkä nyt edes viisastele asiasta. Ihmeellinen homma kun keikka venyy sovitusta 1h ---->3h niin se on "yrittäjän vastuulla"... Aja siinä sitten vähän alea


    • asdlfd

      Niinhän se muissakin yrityksissä menee: työn fyysinen suorittaja saa kaiken, koko liikevaihdon siis. osakkeenomistajat ei ees kahta euroa, pikkupomot ei myöskään.
      Tää oli sarkasmia, jos ei aloittaja sitä ymmärtänyt.

      • Oiva_poika

        Onko sinun mielestä yhden ihmisen toiminimi yrittäjän tai ammatinharjoittajan yritysmuoto sellainen että vierestä katsotaan kun renki tekee ja itse nostetaan kovaa palkkaa?Miksei me kaikki olla sitten sellaisia?Rengitkin...


    • TosiOivaPoika

      Nerokasta! Kyllähän Siwan kassakin itselleen päivän tuloksen saa! Tietenkin. Ei Siwalle jää mitään. Ja näin pitää ollakin, eihän se firmalle kuulu, kassaneitihän sen työn on tehnytkin!

      • Siwankassa

        Niin tosi neropatti täytyy ollakin että tuonmoista miettii.Jos et ole ymmärtänyt täysin mistä asiasta puhutaan niin pidä nassu kiinni.Menehän nyt lähimpään supermarkettiin pian ja kysy oitis kassaneidiltä samaa asiaa.Sehän nykyään omistaa siwatkin.


    • vituttaaaako

      Kyllä on läskimaha suhareilla nyt kova huoli kun maailman toiseksi helpoin työ huoraamisen jälkeen uhkaa loppua kilpailun koventuessa.
      Saan suunnatonta mielihyvää tietäessäni miten kovasti suhareita tämä SSS hallituksen linjaus kiristää hermoo, kymmenien tuhansien luvat muuttuu yhdessä yössä persepaperiksi.

      • vituttaaaako

        Ja palkkakin ihan kohtuullinen!

        Esim pakukuskin lähtöpalkka on 12,79€ ja taksikuskeilla 11,98€/h

        Työ taatusti fyysiesti kevyempää kuin vaikkapa lähettiajo

        Lisäksi pakukuski joutuu usein tekemään töitä koko ajan! Taksikuski taasen saattaa olla tuntikaupalla tolpalla pelaielamssa puhelinta täydellä palkalla


      • Ububbububu
        vituttaaaako kirjoitti:

        Ja palkkakin ihan kohtuullinen!

        Esim pakukuskin lähtöpalkka on 12,79€ ja taksikuskeilla 11,98€/h

        Työ taatusti fyysiesti kevyempää kuin vaikkapa lähettiajo

        Lisäksi pakukuski joutuu usein tekemään töitä koko ajan! Taksikuski taasen saattaa olla tuntikaupalla tolpalla pelaielamssa puhelinta täydellä palkalla

        Nyt varmaan esität mistä olet nämä luvut saanut.Keksinyt?Arvannut? Provo? Oma tyhmyys?Joojoo ei saa ruokkia trollia.Mutta on tämä vaan niin urpo tapaus...Huolestuttavaa että ei ole saanut apua ongelmaansa.


      • Ububbububu

      • TaksinkuljettajaHelsinki

      • jaapasjuupas
        TaksinkuljettajaHelsinki kirjoitti:

        Onko sinulle tuttu provisiopalkan käsite? Oletko koskaan kävellyt taksitolpan ohitse ja katsonut paljon siellä on takseja jonottamassa asiakkaita eikä päinvastoin?

        Ei se ole poistunut kylältä joten ei se tiedä mitään.Kuulemma turpaan on saanut liikaa joten ei poistu paljoakaan mamman helmoista.


      • TaksinkuljettajaHelsinki
        TaksinkuljettajaHelsinki kirjoitti:

        Onko sinulle tuttu provisiopalkan käsite? Oletko koskaan kävellyt taksitolpan ohitse ja katsonut paljon siellä on takseja jonottamassa asiakkaita eikä päinvastoin?

        Kyllä! kuskille voidaan maksaa palkanLISÄÄ kyytien määrän mukaan!

        Mutta TES sanoo "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.

        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."

        Eli kyytien määrä voi vain nostaa palkkaa, ei laskea sitä


      • TuokkiHeiLopeta
        TaksinkuljettajaHelsinki kirjoitti:

        Kyllä! kuskille voidaan maksaa palkanLISÄÄ kyytien määrän mukaan!

        Mutta TES sanoo "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.

        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."

        Eli kyytien määrä voi vain nostaa palkkaa, ei laskea sitä

        Tuomas..... Turussa ei ole asia hyvin.


      • Berylia
        TaksinkuljettajaHelsinki kirjoitti:

        Kyllä! kuskille voidaan maksaa palkanLISÄÄ kyytien määrän mukaan!

        Mutta TES sanoo "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.

        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."

        Eli kyytien määrä voi vain nostaa palkkaa, ei laskea sitä

        Taksialan TES ei ole yleissitova joten sitä ei tarvitse järjestäytymättömän työnantajan noudattaa. Mitään tuntipalkkaa ei tunneta. Kaikki pääsääntöisesti provisiona. Eli suomeksi: TOLPALLA olosta ei makseta senttiäkään.


    • kuskin kantista katsottuna, taksialan vapautus olisi kuskeille vapautus orjuudesta. Ei kaikille, mutta niille, joilla sitä ajoa ei ole tarpeeksi. 12 tunnin vuorot päivää ja yötä ja palkka siitä aivan naurettava. Monikin yhden auton yrittäjä on sanonut, että kuskilla ajattaminen on plus miinus nolla. Mutta kun systeemi vaatii auton olemaan ajossa silloinkin kun se on täysin kannattamatonta ja autoilija itse ei voi jatkuvasti olla autossa. Onhan näitä tietysti omin päin touhuajia, joista sitten toiset joutuvat kärsimään vielä oman kurjuuden päälle.

      Systeemi on täysin mätä, joka pitää romuttaa niin pian kuin mahdollista. Soinin kaltaiset pösilöt eivät tiedä todellisuudesta mitään. Pelkkä takinkääntäjä, joka on pettänyt jokaisen äänestäjänsä, mutta eikun vaan naureskelee ministerinä(!)

      • Ububbububu

        12 tunnin työvuoro tietää bruttona noin 144€

        Tokihan voi tehdä tyyliin 12h vuoroa 7 päivää ja sitten 7 vapaata jos haluaa. Sunnuntailta vielä tuplat. Palkka siis 1150€ viikossa, kuukaudessa noin 2500€, tämä jos tekee jokatoinen viikko töitä!

        Tai sitten voi tehdä 8h päivässä 5 päivää viikossa, palkka kuuakudessa noin 2000€


      • Ububbububu kirjoitti:

        12 tunnin työvuoro tietää bruttona noin 144€

        Tokihan voi tehdä tyyliin 12h vuoroa 7 päivää ja sitten 7 vapaata jos haluaa. Sunnuntailta vielä tuplat. Palkka siis 1150€ viikossa, kuukaudessa noin 2500€, tämä jos tekee jokatoinen viikko töitä!

        Tai sitten voi tehdä 8h päivässä 5 päivää viikossa, palkka kuuakudessa noin 2000€

        sontaa

        Syrjäseudun taksirengillä on 12 tunnin yössä kaksi kyytiä, joista se nettoaa yhteensä 12 €

        Että haista sinä vittu niine laskelminesi.

        Juuri tästä syystä koko taksijärjestelmä pitää romuttaa. Samat lait ei toimi erilaisissa olosuhteissa. Jos nyt yleensä missään.


      • adsrftygmjh
        centipityy kirjoitti:

        sontaa

        Syrjäseudun taksirengillä on 12 tunnin yössä kaksi kyytiä, joista se nettoaa yhteensä 12 €

        Että haista sinä vittu niine laskelminesi.

        Juuri tästä syystä koko taksijärjestelmä pitää romuttaa. Samat lait ei toimi erilaisissa olosuhteissa. Jos nyt yleensä missään.

        11,98€

        Joten mitä HELVETTIÄ se rengille kuuluu paljonko auto tuottaa???

        12*12=144€ kuvailemassasi tilanteessa


      • mietipäite
        adsrftygmjh kirjoitti:

        11,98€

        Joten mitä HELVETTIÄ se rengille kuuluu paljonko auto tuottaa???

        12*12=144€ kuvailemassasi tilanteessa

        sinä se vaan jauhat paskaa turpaan saisit jos samalle kiskalle sattuisin ja uskaltaisit kertoa ton mulle kun just oon ollu 2e tuntipalkalla yön töissä.


      • KerroTaiKuolitNekr
        mietipäite kirjoitti:

        sinä se vaan jauhat paskaa turpaan saisit jos samalle kiskalle sattuisin ja uskaltaisit kertoa ton mulle kun just oon ollu 2e tuntipalkalla yön töissä.

        Minimipalkka on se 12€...

        Kyllä!

        Kerro millainen pakkaus sulla on kun tuntipalökkana on 2€


    • Arvomäki

      Kyllä tämä nykyinen taksi järjestelmä on tullut totaalisesti tiensä päähän, olisi aivan järjetöntä koittaa tätä vielä tekohengittää.

      Missää kehittyneessä yhteiskunnassa ei nykyaikana näin tehotonta työtä hyväksyttäisi.

      Kuljettajilla suurin osa työajasta menee tolpalla tyhjänpanttina odotellen tekemättä mitään tuottavaa työtä, pitäisi kyllä hälytyskellojen soida järjestelmän muuttamiseksi.

      Posti on ryhdikkäästi innovoinut työnkuvaa kannattavammaksi, toivotaan että henkilökuljetuksetkin saataisiin päivitettyä tälle vuosituhannelle.

      Tämä on nyt SSS hallituksen käsissä, ja nähtäväksi jää kenelle kumarretaan ja kenelle persesilmä vilkuttaa.

      Tälläiset Soinin kaltaiset petturit ovat kommunistien ohella suurin jarru Suomen hyvinvoinnille, myös niiden heikoimpien ihmisten.

      T. Arvo Mäki

      • TrolliapinaKerro

        Kerro heti trolliapina kuinka asiakkaita tulee lisää JOS luvat vapautetaan? Mielenkiinnolla odotan trolliapinan analyysiä.


    • Arvomäki

      Asiakaskunta on jo olemassa, ei sitä tarvitse mistään lisää. Yritys strategiaan kuuluu asikkaiden aktivointi, joka lienee niitä varjelluimpia salaisuuksia bisneksessä.

      Sinähän se varsin keskenkasvuinen kun tommosia täällä kyselet. Seuraavaksi varmaan kyselet parhaita kalapaikkoja.

      • TäähänOnSeLuuseri

        Kuulostat palstalta tutulta ViidenTähdenUberLuuserilta. Jutut samaa tasoa. Päätit vaihtaa nimimerkkiä.


      • ViidenTähdenUberTaxari
        TäähänOnSeLuuseri kirjoitti:

        Kuulostat palstalta tutulta ViidenTähdenUberLuuserilta. Jutut samaa tasoa. Päätit vaihtaa nimimerkkiä.

        Oon sun pään sisällä.


      • thhjkkllllll
        ViidenTähdenUberTaxari kirjoitti:

        Oon sun pään sisällä.

        Sä et ole ollut kun hyvän sielunveljäsi turkulaisen ääliön sisällä. Kenenkän muun sisään sä et pääse. Hanki elämä.


    • pöyttyäpöytään

      Uppistakeikkaa ei jouva suhari simakupille.
      Katiska puolillaan haukia ja 6 pulloa pöytäviinaa maakellarissa, mukavalta näyttää vapun alku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe