"Älä vastaa tyhmälle hänen tyhmyytensä mukaan, ettet itsekin saisi tyhmän nimeä. "
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa."
"Hurskaan sanat ruokkivat monia, tyhmät nääntyvät ymmärryksen puutteeseen."
"Tyhmät nauravat rikkomuksilleen, mutta suosio seuraa nuhteettomia."
"Tyhmä päästää vihansa valloilleen, viisas malttaa ja hillitsee vihansa."
"Tyhmä istuu kädet ristissä ja kalvaa omaa lihaansa."
Teuvo Suni: "Älä vastaa tyhmälle."
7
135
Vastaukset
- TeuvoLuuloViisas
1Kor. 3:18
Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
Rinnakkaisviitteet
Sananl. 3:7 Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa.
Jes. 5:21 Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
Siinäpä muistutuksia typerysTeuvolle, joka vain omissa silmissään luulee viisas olevansa. Hänen huulensa kutsuvat taas lyöntejä :-) Mitenkä monta vuotta minun on vielä odotettava, että tästä Hartaanselän tyhmästä pelkurista tulisi viisas?
Vuodesta 1992 lähtien olen sitä odottanut - toistaiseksi turhaan. Hän olisi silloin täyttänyt 26 vuotta ja nyt jo yli 50 - eikä viisautta ole näköpiirissä.
Millä hengelläsi on päivystysvuoro tähän aikaan illasta?- TeuvoLuuloViisas
Hae apua paranoijaasi Teuvo, eikä ole reiluakaan että annat kaiken kunnian Devoitille.
TeuvoLuuloViisas kirjoitti:
Hae apua paranoijaasi Teuvo, eikä ole reiluakaan että annat kaiken kunnian Devoitille.
Sille ei tyhmätkään voi mitään, että täällä Saatanan valtakunnassa kunnia annetaan sille, joka sitä tämän valtakunnan asukkailta jatkuvasti kärkkyy:
"Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."Tämä piti vielä tähän lisätä:
"En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa.
Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."
Joka on tätä palstaa seurannut, on varmasti huomannut, että Voitto Ramun nimellä on tälle ihmiselle ollut paljon vastaanottokykyä.TeuvoSuni kirjoitti:
Tämä piti vielä tähän lisätä:
"En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa.
Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."
Joka on tätä palstaa seurannut, on varmasti huomannut, että Voitto Ramun nimellä on tälle ihmiselle ollut paljon vastaanottokykyä.Molemmilla kun on sama polttava halu vereen:
"Minun sydämestäni ei ainakaan löydy muuta kuin syntiä ja saastaa, mutta silti saan olla Jeesuksen verellä puhtaaksi pesty syntinen."
Näin tämä nyt jo vainajahenkenä palstalla esiintynyt leegioonalaiselle veren voiman antanut.
Ja tämän legioonalaisen saastaa on palsta pullolllaan, ja kiirettä näyttää pitävän, kun aina pitää oma sontakasa olla "orrella ylimmällä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843462- 252033
- 1941941
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3431338Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell861313Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12945- 82943
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790