Sellaset autot jotka sammuu itestään risteyksissä/jonoissa tms. kun pysähtyy, voi kuvitella että joka kerta aivan se rehellinen tunne siellä sen kuljettajan sisimmässä on että " tulikohan tähän nyt tällä kerralla joku vika& lähteeköhän tämä nyt tällä kerralla varmasti liikkumaan", jotenkin kun kuvittelet että moottori siis yhtäkkiä sammuu niin siinähän rehellinen ajatus jokaisella on että on mahdollista että myös nyt tuli joku vika koneeseen eikä se enää käynnisty.
Kuulostaa alkeellisilta
24
205
Vastaukset
- jippii8
saattaa olla aika kuluttavaa startille ja moottorille toi. saati sitten akulle. nooh ittellä 93 vuosimallin auto nii ei oo tommosia hilavitkuttimia :)
- kylläpäkyllä
Sellasessa on sellanen vauhtipyörän(toimii myös starttina) kokonen sähkömoottori jolla saadaan kiihdytettyä auto nopeastikkin (normaalilla starttimoottorilla ei pysty) sen sekunnin ajan mikä tarvitaan moottorin käynnistämiseen.
- kateuskoAjaaSaabipoikaa
Saabipoika tuli sitten perustelemaan miksi ajaa wanhalla romulla, hehee, tuotahan tänne kaivattiin.
- Luuloaeikätietoa
Et ilmeisesti ole kokeillut? Järjestelmä toimii nöyrästi ja ketterästi silloin kun olosuhteet ovat säädettyjen arvojen sisällä. Koneen lämpo, ulkoilman lämpö, akun varaustila. Ja jotta järjestelmä aktivoituu, jalan pitää olla jarrulla ja vaihde vapaalle/kytkin ylös. Onko tällä sitten merkitystä Suomen liikenteessä, kun ei meillä sellaisia oikeita ruuhkia ole kuin juhannusliikenteesssä hetken aikaa? Siihen en ota kantaa.
Ja oliko näin että ilman abs, sips, esc, esp jne maailma ja varsinkin autot siellä ovat silloin parempia?
Tuohon toiseen vastaukseen vielä sen verran että nykykotteroissa, hintaluokkaa kansan auto, homma pelaa ihan normistartilla, ehkä joku hd-versio. Ainakin markkinamiesten puheissa. - typeräLaite
Kabiinissa on sellainen pieni nappi ja sitä kun painaa heti käynnistyksen jälkeen niin eipä auto sammu jokaisessa pysähdyksessä jos systeemi arveluttaa. Automaattivaihteisessa autossa tuo on ärsyttävä systeemi kun auto sammuu joka kerta kun auto pysähtyy, mutta onneksi on tuo ohitusnappula.
- kdfsdklfklsdfjs
Kun ISG sammuttaa moottorin niin mittaristoon syttyy merkkivalo joka osoittaa että moottori sammutettiin ISG:n toimesta. Jos moottori sammuisi jonkin ongelman takia niin silloinhan syttyisi varmaan normaalit varoitusvalot mitkä syttyy ennen käynnistystä sytytysvirran ollessa päällä, lataus, öljynpaine, ym.,
Tästä ainakin tietää mistä syystä moottori sammui.- kylläpäkyllä
On se siitä huolimatta alkeellinen ei tavan autolla mitään mittaristoja tarvitse vilkuilla liikennevaloissa joka pysähdyksissä.
- kfdskljdkljfjdskl
Moottorin sammutusautomatiikan vuoksi ei myöskään tarvitse vilkuilla mittaristoa, se toimii täysin luontevasti käynnistäen moottorin kun on aika laittaa vaihde silmään, kytkin pohjaan niin moottori käynnistyy silmänräpäyksessä, ei aiheuta mitään ylimääräistä vaivaa.
- kylläpäkyllä
Onko siinä sekin alkeellisuus (loogista kyllä) vielä hyvänen aika kun ajatellaan että se pitää pitää vapaalla ennen kun lähtee ajamaan jos haluaa että moottori sammuttaa itse itsensä, tavan autossa saa valmiiksi laittaa vaihteen päälle. Se on alkeellinen tuon ominaisuuden vuoksi siksi että jos pitää pysähtyä vaikka liikennevaloihin ja haluaa säästää niin pitää aina olla pirun tarkka ettei laita vaihdetta päälle ennen kuin lähtee ajamaan, ylimääräistä ajatustyötä vain siis kun tavan autossa saa valmiiksi laittaa vaihteen päälle.
- 23423423
Mun autossa vaihde aina päällä ajon aikana. En ymmärrä miksi sitä pitäisi siirtää D-asennosta muualle. taitaa sinulla olla aika alkeellinen auto.
- kylläpäkyllä
Jos et tajunnut niin tuossahan oli kyse manuaalivaihteisesta jossa pitää erikseen pysähtyessä laittaa vapaalle jos haluaa että moottori sammuttaa itse itsensä, automaatissa se vauhtipyörän kokoinen sähkömoottori liikauttaa auton ajotietokoneen annostelemalla voimalla (riippuen kaasupolkimen asennosta)& käynnistää samalla moottorin & pienellä viiveellä normaali moottori jatkaa jo liikkeessä olevan auton liikuttamista.
- ksdjskfjdfsjkld
kylläpäkyllä kirjoitti:
Onko siinä sekin alkeellisuus (loogista kyllä) vielä hyvänen aika kun ajatellaan että se pitää pitää vapaalla ennen kun lähtee ajamaan jos haluaa että moottori sammuttaa itse itsensä, tavan autossa saa valmiiksi laittaa vaihteen päälle. Se on alkeellinen tuon ominaisuuden vuoksi siksi että jos pitää pysähtyä vaikka liikennevaloihin ja haluaa säästää niin pitää aina olla pirun tarkka ettei laita vaihdetta päälle ennen kuin lähtee ajamaan, ylimääräistä ajatustyötä vain siis kun tavan autossa saa valmiiksi laittaa vaihteen päälle.
Kulutatko sinä kytkimen painelaakeria turhaan pitämällä autoa kytkin pohjassa vaihde silmässä liikennevaloissa seisten? Vai käsitinkö väärin?
Itse en ainakaan liikennevaloissa pidä kytkintä pohjassa ja vaihdetta silmässä vaan vaihdan vapaalle ja kytkintä käytän pohjassa vain vaihteen vaihdon ajan enkä pitele sitä siellä pohjassa sen enempää. - Ruuhkantekijä
ksdjskfjdfsjkld kirjoitti:
Kulutatko sinä kytkimen painelaakeria turhaan pitämällä autoa kytkin pohjassa vaihde silmässä liikennevaloissa seisten? Vai käsitinkö väärin?
Itse en ainakaan liikennevaloissa pidä kytkintä pohjassa ja vaihdetta silmässä vaan vaihdan vapaalle ja kytkintä käytän pohjassa vain vaihteen vaihdon ajan enkä pitele sitä siellä pohjassa sen enempää.Monestako autostasi on painelaakeri hajonnut?
Kyllä painelaakeri kestää sen ajan, minkä kytkinkin ja laakeri vaihdetaan kytkinremontin yhteydessä.
Mutta juuri kaltaistesi takia, liikennevaloista ei pääse kuin muutama auto kerrallaan.
Ai niin, tää oli taas vapaalla, missäs se ykkönen tällä kertaa on, ai niin tuolla, missä ennenkin, no nyt liikkeelle, prkl käsijarru ja nyt se vielä sammu, no nyt se käy taas, no valot on taas punaset.
Ehkä mää jo kolmansilla vihreillä onnistun? - sklfklsdfdjlkfjsdl
Minun autoista ei ole painelaakereita, asetelmia tai kytkinlevyjä tarvinnut vaihtaa koskaan kun en pidä kytkintä tarpeettomasti pohjassa.
Moottorin sammutusautomatiikka tai vaihteen vapaalla oleminen ei hidasta liikennevaloista lähtemistä yhtään jos seurailee mitä tapahtuu, kytkimen voi polkaista pohjaan heti kun valo vaihtuu punaiselta keltaiselle jolloin moottori käynnistyy ja ykkösen saa heitettyä silmään samalla myös.
Epäilen että ne jotka tumpeloi vaihteiden kanssa valoissa ovat tuoreita kortin omistajia tai mahdollisesti jotain vanhoja mummoja. Olen itse 41v ja kortti auto ollut 22,5 vuotta, olisin kyllä sitä mieltä että liikkeellelähdöt ovat jo sujuvia, koko ajan ajanut manuaalivaihteisella autolla.
Eikä minua haittaa ne vaihteiden kanssa tumpeloijatkaan, lähden liikkeelle sen verran ajoissa ettei tarvitse stressata joka sekunnista. Suosittelen muillekin, verenpaine pysyy paljon alhaisempana ja elämä muutenkin tuntuu mukavammalta ja rennommalta. - sklfklsdfdjlkfjsdl
kas perhana kun tuli typo, kortti ollut siis 23,5v.
- moottorieisammu
kylläpäkyllä kirjoitti:
Onko siinä sekin alkeellisuus (loogista kyllä) vielä hyvänen aika kun ajatellaan että se pitää pitää vapaalla ennen kun lähtee ajamaan jos haluaa että moottori sammuttaa itse itsensä, tavan autossa saa valmiiksi laittaa vaihteen päälle. Se on alkeellinen tuon ominaisuuden vuoksi siksi että jos pitää pysähtyä vaikka liikennevaloihin ja haluaa säästää niin pitää aina olla pirun tarkka ettei laita vaihdetta päälle ennen kuin lähtee ajamaan, ylimääräistä ajatustyötä vain siis kun tavan autossa saa valmiiksi laittaa vaihteen päälle.
Mikään ei estä sinua ajamasta kuten ennenkin.
- kadet86
kylläpäkyllä kirjoitti:
On se siitä huolimatta alkeellinen ei tavan autolla mitään mittaristoja tarvitse vilkuilla liikennevaloissa joka pysähdyksissä.
Ajatko autoilla jotka sammuilee valoissa jonku vian vuoksi? Edes 86 mallin kadetti ei sammuillut valoihin vaikka sammuili lätäköiden yli ajaessa.
- KylMäKadeOon
sklfklsdfdjlkfjsdl kirjoitti:
kas perhana kun tuli typo, kortti ollut siis 23,5v.
Et päiviä ja tunteja laittanut. Kyllä oletkin ajomestari tuolla ajokokemuksella. Kilometrejäkin tullut varmaan ainakin 1239654,472.
- skdjfkljfklsdjl
Kyllä se varmaan kadehdituttaakin jos sulla on vasta ikää 23,5v tai kortti ollut kuivumassa sen 23,5 vuotta...
- muiden_murheet
Kuulostaa alkeelliselta, että kuskin pitää murehtia, lähteekö auto enää uudelleen käyntiin. Taida olla niitä surkimuksia, joiten pitää kaupassa käynnin ajaksikin jättää dieselinromu lotkottamaan, kun ei ole varmuutta siitä, lähteekö romu enää käyntiin. Kotipihasta on vissiin lähdetty liikkeelle käynnistysavun kanssa...
- kylläpäkyllä
Noh noh, ei tarvitse hermostua jos sinulla se täysin yhtä varmasti toimii kuin tavan moottori vai mitä, sinullahan ei ole huolta murhetta?
- Luotan
Tuollainen kuljettaja on alkeellinen. Äkkiä siihen tottuu ja luotto menee vasta kun ei lähde käyntiin.
- kslfdjdkfkdsl
Jos sammutusautomatiikalla oleva auto ei jostain syystä lähtisikään käyntiin niin apu on yhtä lähellä kuin lähin puhelin. Maahantuojan tiepalvelu saa noutaa tielle kuolleen kotteron korjattavaksi takuuseen ja matka jatkuu sijaisautolla.
- kylläpäkyllä
Tavan auto ei vaadi erillistä totuttelua, sen kun vaan lähtee ajamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904596
- 293324
- 2013162
- 513007
- 242935
Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3212766Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl432669Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2352428Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v252236- 472185