Toyota nousemassa pääkaupunkiseudun ykkösmerkiksi

fdssdfasdfsddsdad

Leike Helsingin Sanomista:

"Trafin mukaan pääkaupunkiseudulla runsaslukuisimmat automerkit ovat Volkswagen (noin 50 000 kappaletta), Toyota (noin 45 000 kappaletta), Volvo (noin 32 000 kappaletta) ja Ford (noin 30 000 kappaletta). Näitä automerkkejä löytyi runsaasti kaikilta alueilta, ja ne myös usein nousivat alueidensa suosituimmiksi merkeiksi."

Pian tuo Volkswagen tuosta tipahtaa pois ja häviää Suomen teiltä yhtä nopeasti kuin Saabitkin.

50

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdssdfasdfsddsdad

      HS verkkopalvelun journalistit tekivät tutkimusta ja tilastoivat suosituimmat kolme automerkkiä postinumeroalueittain Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla.

      http://www.hs.fi/autot/a1305884047454

      Tarkastellessani karttaa ja merkkien jakaumaa huomaan, että Helsingin arvokkaimilla alueilla (Keskusta ja eteläinen Helsinki, Töölö, Munkkiniemi, Kuusisaari/Lehtisaari, Katajanokka, Kruununhaka, Ruoholahti, Lauttasaari, Kulosaari, Tammisalo, Jollas jne.) suosituimmat automerkit ovat Premium-merkkejä.

      ESIM.

      TOP 3 Kuusisaari/Lehtisaari/Kaskisaari (Helsingin kalleimmat asunnot):

      1. Mercedes-Benz 2. Audi 3. Bmw

      TOP 3 Kaivopuisto ja Ullanlinna (Suomen korkeimmat neliöhinnat):

      1. Audi 2. Volkswagen 3. Mercedes

      TOP 3 Eira ja Munkkisaari

      1. Bmw 2. Audi 3. Volkswagen

      TOP 3 Kulosaari:

      1. Volkswagen 2. Mercedes-Benz 3. Audi

      Tässä vain muutamia arvoalueiden esimerkkejä. Toyota esiintyy suosituimpana merkkinä (myös Nissan suosittu) ns. "roska-alueilla" kuten itäisessä Helsingissä.

      TOP 3 Kontula (vuokra-asuntojen kehto ja sosiaalisten ongelmien keskus):

      1. Toyota 2. Volkswagen 3. Nissan

      TOP 3 Mellunmäki (ongelmia, ongelmia...)

      1. Toyota 2. Volkswagen 3. Nissan

      TOP 3 Jakomäki (tämän maineen kaikki tietää...)

      1. Toyota 2. Nissan 3. Volvo

      Miksi rikkaat eivät siis halua Toyotaa, vaikka mielestänne valtakunnan älykkäimmät ja taloudellisesti tarkat menestyjät ajavat Toyotalla?

      Miksi tutkimuksissa taloudellisen menestyksen ja korkeampi älykkyysosamäärä on kyetty linkittämään monissa tapauksissa toisiinsa? Silti Toyota jää arvoalueilla kaupan "hyllylle"

    • pelkkää.tuubaa

      Eihän tuossa kerrota mitään nousemisesta vaan olemassaolevasta vanhasta autokannasta.

    • mellunmäki

      Suurin tojoja ostava ryhmä pääkaupunkiseudulla on karvakäsi-kebabmestat. Serkkupojan Turkissa kasaama Yaris lievittää koti-ikävää.

      • tuppukyläpääkaupunki

        Kuinka kauan pitää kehäkolmosen sisäpuolella harhailla ennen kuin ajatus muuttuu noin sekavaksi? Pieneksi on maailma muuttunut. Autoja on paljon enemmän muualla Suomessa kuin hesassa


      • vanha-ave

      • Tojottaa
        vanha-ave kirjoitti:

        Tämä on kuitenkin se todellisuus jonka kanssa elämme.

        http://yle.fi/uutiset/pohjois-karjalassa_suomen_vanhin_autokanta__yleisin_18-vuotias_toyota_avensis/8707921

        Kehä III jakaa maamme kahtia varallisuuden suhteen.

        Loppujen lopuksi maamme varakkaimmat taitavat asua Kehä III:n ulkopuolella eikä ainakaan tsadissa. Ehkä eivät kummiskaan ajele Toyotalla, paitsi ainakin Hjallis, ehkä joku Herlineistäkin imagosyistä ml Toyota Lexus. Se taitaakin olla yhtiön ainoa automalli, jota ei valmisteta Euroopassa, Priuskin kenties.


      • hjalliksen.bemu
        Tojottaa kirjoitti:

        Loppujen lopuksi maamme varakkaimmat taitavat asua Kehä III:n ulkopuolella eikä ainakaan tsadissa. Ehkä eivät kummiskaan ajele Toyotalla, paitsi ainakin Hjallis, ehkä joku Herlineistäkin imagosyistä ml Toyota Lexus. Se taitaakin olla yhtiön ainoa automalli, jota ei valmisteta Euroopassa, Priuskin kenties.

        Jos aletaan puhumaan oikeasti rikkaista niin ne eivät asu Suomessa lainkaan. Kyse olikin siitä mikä on tulotaso noin keskimäärin ja millaisella kalustolla tavantallaaja ajelee. Tuollainen teini-iän ohittanut Avensis on tuskin valittu autoksi sen loistavien ominaisuuksien vuoksi.


    • olet_niin_väärässä

      Väärin tulkittu! Uutinen ei ennusta tulevaa, vaan kertoo olemassa olevasta. Jotta Toyota menisi pääkaupunkiseudulla Volkswagenin ohi, täytyisi sen olla rekisteröidyin merkki tulevaisuudessa vuosikausia putkeen, mutta sellaista ei ole näkyvissä. Päinvastoin, Volkswagenin voittokululle ei näy loppua. Merkki jatkaa eniten rekisteröitynä samaan malliin kuin jo 5 vuotta peräkkäin.

      • Totuuskirjoittaja

        Kyllä siitä rivien välistä näkee että Toyota menee ohi.

        Joka kerta kun myydään yksi Toyota niin niitä on aina 1 enemmän. Nini yksinkertaista se on.


    • näin.se.menee

      Toyotan ylivoimaisuudesta kertoo että Eurooppalaisessa Suomessa aasialaismerkki Toyota on yleisin automerkki edelleenkin Suomen teillä. Se kertoo myöskin sen että kuinka heikkolaatuisia ja ongelmallisempia ovat olleet vastaavan hintaiset eurorutkuttimet. Suomessa, ei millään merkillä valmistamisen puuttuessa ole kotikenttäetua, niin kuin useimmissa Euroopan maissa. Siksi hinta-laatusuhde ratkaisee enemmän kuin kotimaisuus. Tai, no ehkä A-mersu rellun koneella voisi olla mutta, ketä kiinnostaa kun samalla rahalla saa jo hyvin varustetun Avensiksen.

      • laskeva-aurinko

        Milloin olet viimeksi päivittänyt tietosi? Tojo on Suomessakin kuoleva merkki. Markkinaosuus on pienentynyt vuodesta toiseen ja VW:tä ostetaan kolme jokaista myytyä Tojoa kohden.
        Tojon mallisto on kuudenkympin ja kuoleman välistä eikä tojo edes yritä tehdä asialle mitään. Sanopa mikä tojon auto olisi kilpailukykyinen luokassaan.


      • vituttaa.tämä.kosla

        Pohjois-Karjalassa ajetaan vanhoilla Aveilla sen takia että on pakko. Ei sen takia että vanha Ave olisi hyvä auto. Niitä saa halvalla, se on ainoa ostokriteeri köyhälle.


      • Avensis.loppuu

        Ketä tervepäistä kiinnostaa Avensis? Avensista valmistetaan Englannissa mutta ei mene sielläkään kaupaksi.


      • näin.se.menee
        vituttaa.tämä.kosla kirjoitti:

        Pohjois-Karjalassa ajetaan vanhoilla Aveilla sen takia että on pakko. Ei sen takia että vanha Ave olisi hyvä auto. Niitä saa halvalla, se on ainoa ostokriteeri köyhälle.

        Kaikilla muilla merkeillä arvo laskee nopeammin tutkitusti ja vanha Avensis on katsastustilaston ykkönen ikäluokassaan. Oiskohan merkitystä. Kukaan ei halua riesakseen 90-luvun eurorutkua jos raha on rajallista eikä ole halua tutustua kaikkeen vikamaailmaan. Vai miten olisi esim 90-luvun rapea ranskis jos jostain jobbarin takapihalta sattuisi löytymään supertarjouksena? Olisiko Astra kenties houkutteleva 90-luvulta?


      • kauhee.romu
        näin.se.menee kirjoitti:

        Kaikilla muilla merkeillä arvo laskee nopeammin tutkitusti ja vanha Avensis on katsastustilaston ykkönen ikäluokassaan. Oiskohan merkitystä. Kukaan ei halua riesakseen 90-luvun eurorutkua jos raha on rajallista eikä ole halua tutustua kaikkeen vikamaailmaan. Vai miten olisi esim 90-luvun rapea ranskis jos jostain jobbarin takapihalta sattuisi löytymään supertarjouksena? Olisiko Astra kenties houkutteleva 90-luvulta?

        Ruotsissa Avensis oli sijalla 105 katsastustilastossa. Ovathan nuo ranskalaiset manioita ajettavia Avensikseen verrattuna kuten myös Astra. Avensis on varmasti kokoluokkansa huonoin auto.

        Avensis on peräkammarien poikien ruma "auto".


      • näin.se.menee
        kauhee.romu kirjoitti:

        Ruotsissa Avensis oli sijalla 105 katsastustilastossa. Ovathan nuo ranskalaiset manioita ajettavia Avensikseen verrattuna kuten myös Astra. Avensis on varmasti kokoluokkansa huonoin auto.

        Avensis on peräkammarien poikien ruma "auto".

        Ei minun tietääkseni Pohjois-Karjalassa asuvan tarvitse Avensistaan katsastaa Ruotsissa. Suomessa ainakin menestyy katsastuksessa parhaiten juuri vanha Avensis. Aika outo tilanne, jos vanhat ranskanrutkuttimet ja Astra haikkine vikoineen ovat niin hyviä,niin mikseivät kelpaa sinne Pohjois-Karjalaan, kun niitä saisi vanhana ainakin kaksi yhden Avensiksen hinnalla. Jos vielä kaivaisit jostain vaikka Itä-Timorin katsastustilaston typerän väitteesi vakuudeksi? Suomessahan kaikki tietää esim. vanhojen ranskanrapeitten katsastusmenestyksen. Tuskin sillä renaultmeganellakaan vanhalla astranpaskallakaan ajetaan kilsoja yhtään enempää kuin muillakaan. Eivät ole uutenakaan kelvanneet,niin miksi kelpaisivat vanhanakaan? Eivät ne Pohjois-Karjalassakaan ole niin tyhmiä että ostaisivat murheita itselleen. Elämä on koulinut ja opettanut.


      • Seonsiinäse
        laskeva-aurinko kirjoitti:

        Milloin olet viimeksi päivittänyt tietosi? Tojo on Suomessakin kuoleva merkki. Markkinaosuus on pienentynyt vuodesta toiseen ja VW:tä ostetaan kolme jokaista myytyä Tojoa kohden.
        Tojon mallisto on kuudenkympin ja kuoleman välistä eikä tojo edes yritä tehdä asialle mitään. Sanopa mikä tojon auto olisi kilpailukykyinen luokassaan.

        Alkuvuonna 2016 Toyota on suomen ostetuin automerkki-


      • vain_fantasioissasi
        Seonsiinäse kirjoitti:

        Alkuvuonna 2016 Toyota on suomen ostetuin automerkki-

        Opettele lukemaan tilastoja!! Voliswagen on rekisteröintitilaston kärkimerkki tänä vuonna tähän mennessä. Julkisia myyntitilastoja ei ole olemassakaan, on vain ensirekisteröintitilastoja.
        Tänä vuonna (tammi-huhtikuu) on Volkswageneita rekisteröity 4689kpl, Toyotia 4637kpl. Millään matematiikalla ei Toyota ole Suomen ostetuin!
        Taidat olla sama pösilö, joka yritti syöttää samaa soopaa tämän kuukauden alussa kun huhtikuun tilasto julkaistiin.
        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/files/1371/Huhtikuu_2016.xlsx


      • oma_on_aina_paras
        vituttaa.tämä.kosla kirjoitti:

        Pohjois-Karjalassa ajetaan vanhoilla Aveilla sen takia että on pakko. Ei sen takia että vanha Ave olisi hyvä auto. Niitä saa halvalla, se on ainoa ostokriteeri köyhälle.

        > Aika outo tilanne, jos vanhat ranskanrutkuttimet ja Astra haikkine vikoineen ovat niin hyviä,niin mikseivät kelpaa sinne Pohjois-Karjalaan, kun niitä saisi vanhana ainakin kaksi yhden Avensiksen hinnalla.

        Taantuvilla seuduilla ajellaan niillä autoilla, joilla ajeltiin suuremmissa kaupungeissa 10 vuotta aiemmin.

        Pääkaupunkiseudullakin pyöri 90-luvulla pilvin pimein Primeroita ja punaisia & konttiperäisiä Corollaattoreita. Nykyään molemmat ovat äärimmäisen harvinaisia, mutta kun menee johonkin itä/pohjois-Suomen takapajulaan, niin siellähän niitä näkee. Viimeksi kun asian tarkastin, näytti myös farkkurotsit ja niskatukat olevan muotia.

        Tietysti 90-luvun kalusto on sielläkin jo tulossa tiensä päähän... mutta nämä "uudemmat" Anjovikset & co on kanssa niitä autoja, joilla isommissa kaupungeissa ajettiin kymmenkunta vuotta sitten. Vaan kovasti on itäautojen tähti ollut laskusuunnassa. Vuokraslummien pihoilta VANHOJA japsinraatoja yhä löytää, mutta jo ns. taviskansan aluilla virta on vetänyt eurooppalaiseen suuntaan. Eli autona on Octaviaa, Opeleita, ranskalaisia... ja vähän varakkaammilla alueilla Audi/BMW.

        Että jotta tuossa 2025 tienoilla saa peräkylienkin pojat ruveta ihmettelemään länsiautoja, kun näitä nyt kaupungeissa pyöriviä rupeaa soppelisti (200 tkm) sisäänajettuina sinne valumaan. Sitten pääsevät kehumaan, miten hyviä ja luotettavia nämä ovat ;-D


      • KiinnostavaMerkki
        Avensis.loppuu kirjoitti:

        Ketä tervepäistä kiinnostaa Avensis? Avensista valmistetaan Englannissa mutta ei mene sielläkään kaupaksi.

        Sua ainakin kovasti kiinnostaa,kun täällä notkut. Tervepäisyydestäsi en niinkään varma!


      • Yarisis2012
        vain_fantasioissasi kirjoitti:

        Opettele lukemaan tilastoja!! Voliswagen on rekisteröintitilaston kärkimerkki tänä vuonna tähän mennessä. Julkisia myyntitilastoja ei ole olemassakaan, on vain ensirekisteröintitilastoja.
        Tänä vuonna (tammi-huhtikuu) on Volkswageneita rekisteröity 4689kpl, Toyotia 4637kpl. Millään matematiikalla ei Toyota ole Suomen ostetuin!
        Taidat olla sama pösilö, joka yritti syöttää samaa soopaa tämän kuukauden alussa kun huhtikuun tilasto julkaistiin.
        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/files/1371/Huhtikuu_2016.xlsx

        Sillä kriteerilläkö auto valitaan. Muutama vikavaagen enemmän myyty,luulis että niidenkin ostajat olivat jo tulleet järkiinsä ja valinneet Laatumerkki Toyotan! Mullakin vasta ensimmäinen mutta ei taatusti viimeinen. 4,5v. ajettu,ei ainoatakaan vikaa. Vein appiukon Fokuksen korjattavaksi, korjaamopäällikkö kysyi mikä auto sulla,vastasin Toyota. Totesi: Tosi huono merkki,eihän niihin tule mitään vikoja!;)


    • Tojonaikaloppuu

      Sotien jälkeiset ikäpolvet olivat säästätäväisiä mutta sodan nähneitä. Siksi halusivat halvan mutta ei-venäläisen auton, ja se oli usein Tojo.

      Suurten ikäluokkien tullessa ajokyvyttömiksi ja mennessä maan majoille tulee tilalle valistuneempi ja laatutietoisempi sukupolvi. Tojo on puolestaan laskenut tasoa ja nostanut hintoja. Euroautot tulevat lähempää ja ovat halvempia ja samalla parempia. Ja tottakai tyylikkäämpää.

      • viisasvalinta

        Koittakaa pösilöt nyt jo päättää,kumpaa se Toyota on halpa vai kallis,kun se näköjään muuttuu joka päivä. Vai onkoha niin että siinä hinta-laatusuhde on vaan paremmin kohdallaan kuin muissa. Onhan se saavuttanut jo enemmän ykkössijoituksia Autobildinkin laatu ja luotettavuusraporteissä kuin mikään muu. Huumoritutkimusvertailut alkoholisteille, kommentit voidaan jättää omaan arvoonsa koska se on vain petteriosaston kivulias parkaisu kun muutakaan ei enää voi.


      • paskamerkki
        viisasvalinta kirjoitti:

        Koittakaa pösilöt nyt jo päättää,kumpaa se Toyota on halpa vai kallis,kun se näköjään muuttuu joka päivä. Vai onkoha niin että siinä hinta-laatusuhde on vaan paremmin kohdallaan kuin muissa. Onhan se saavuttanut jo enemmän ykkössijoituksia Autobildinkin laatu ja luotettavuusraporteissä kuin mikään muu. Huumoritutkimusvertailut alkoholisteille, kommentit voidaan jättää omaan arvoonsa koska se on vain petteriosaston kivulias parkaisu kun muutakaan ei enää voi.

        Toyota on halpis mutta sen hintalaatusuhde on huono. Laatuunsa nähden Toyota on kallis. Autobildin raportti oli kysely alkoholisteilta. Toyotalta mukana Aygo joka on Sitikka sekä Varis. Siis arvoton tutkimus. Kunnollisissa tutkimuksissa ja vertailutesteissä Toyota ei pärjää.


      • Tosikupla
        paskamerkki kirjoitti:

        Toyota on halpis mutta sen hintalaatusuhde on huono. Laatuunsa nähden Toyota on kallis. Autobildin raportti oli kysely alkoholisteilta. Toyotalta mukana Aygo joka on Sitikka sekä Varis. Siis arvoton tutkimus. Kunnollisissa tutkimuksissa ja vertailutesteissä Toyota ei pärjää.

        Valehtelit joka ainoan lauseen ihan sujuvasti. Yritit huijata kuin vikavaagen konsanaan. Ei tainnut mennä läpi! Surkea yritys tyhmältä trollilta!


      • Sivusta.seurannut1
        Tosikupla kirjoitti:

        Valehtelit joka ainoan lauseen ihan sujuvasti. Yritit huijata kuin vikavaagen konsanaan. Ei tainnut mennä läpi! Surkea yritys tyhmältä trollilta!

        Kaikkihan tuossa oli totta. Tojo vaan ei pärjää.


      • Tosikupla
        Sivusta.seurannut1 kirjoitti:

        Kaikkihan tuossa oli totta. Tojo vaan ei pärjää.

        Onneksi on vain sinun typerä mielipiteesi!


    • P.e.n.t.t.i
      • ei.kelpaa.taksiinkaan

        Eihän Tojo kelpaa taksiinkaan. Syynä on heikko laatu.


      • Peräkylän_Arska

        Laatuero Toyotan hyväksi on kasvanut 2000-luvulla koko ajan suuremmaksi. Eurovalmistajien laatu on entistä heikompi, on ongelmia moottoreissa, vaihteistoissa, sähköissä, alustassa ja ruostuvuudessa. Toyota sen sijaan tekee premiumluokan laatua ja uudet mallit näyttävät myös muotoilun suunnan tulevaisuudessa.Uskomattominta on se, että ylivoimaisesta merkistä ei tarvitse maksaa maltaita, vaan Toyotan saa samalla hinnalla kuin heikkolaatuisen eurooppalaisen.


      • taattua.peräkylää
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Laatuero Toyotan hyväksi on kasvanut 2000-luvulla koko ajan suuremmaksi. Eurovalmistajien laatu on entistä heikompi, on ongelmia moottoreissa, vaihteistoissa, sähköissä, alustassa ja ruostuvuudessa. Toyota sen sijaan tekee premiumluokan laatua ja uudet mallit näyttävät myös muotoilun suunnan tulevaisuudessa.Uskomattominta on se, että ylivoimaisesta merkistä ei tarvitse maksaa maltaita, vaan Toyotan saa samalla hinnalla kuin heikkolaatuisen eurooppalaisen.

        Hyvää huumoria.


    • LassiKangas

      Toyota on sellainen paskakikkare, köyhien premium.

      • aacc

        Köyhälläkin on oikeus olla tyytyväinen eikä jatkuvasti olla ongelmissaan kansanautonsa kanssa. Long Life öljyn lisääminen 4 l/10tkm ei ole halpaa puuhaa, sillähän tekee vuosihuollon Toyotaan.


      • tojo.öljypoltin
        aacc kirjoitti:

        Köyhälläkin on oikeus olla tyytyväinen eikä jatkuvasti olla ongelmissaan kansanautonsa kanssa. Long Life öljyn lisääminen 4 l/10tkm ei ole halpaa puuhaa, sillähän tekee vuosihuollon Toyotaan.

        Toyota on kallein merkki huoltaa ja pitää. Miten lie käynyt USA:ssa joukkokanteen (Toyotan valtava öljynkulutus)?


      • katteetonkehuvwskoda
        aacc kirjoitti:

        Köyhälläkin on oikeus olla tyytyväinen eikä jatkuvasti olla ongelmissaan kansanautonsa kanssa. Long Life öljyn lisääminen 4 l/10tkm ei ole halpaa puuhaa, sillähän tekee vuosihuollon Toyotaan.

        Asialinja
        Ostaako naiset paljon noita hybridejä vai ketkä niillä ajaa?


      • aacc
        katteetonkehuvwskoda kirjoitti:

        Asialinja
        Ostaako naiset paljon noita hybridejä vai ketkä niillä ajaa?

        No sen verran tunnin hybridijoukkoa, että pari huippujohtajaa, juristeja, lentäjiä, lääkäreitä, markkinointijohtajia ja muutama ekotietoinen nuorempi insinöörimies, loput pääasiassa naisia, joilla ei ole tarvetta pullistella tehoilla.


      • homppelien.hybridi
        aacc kirjoitti:

        No sen verran tunnin hybridijoukkoa, että pari huippujohtajaa, juristeja, lentäjiä, lääkäreitä, markkinointijohtajia ja muutama ekotietoinen nuorempi insinöörimies, loput pääasiassa naisia, joilla ei ole tarvetta pullistella tehoilla.

        Hahahahaa, hybrideillä ei aja kuin homppelit ja ituhipit.

        https://www.youtube.com/watch?v=gKsXN72yfmg


      • yksittäistapaus
        aacc kirjoitti:

        Köyhälläkin on oikeus olla tyytyväinen eikä jatkuvasti olla ongelmissaan kansanautonsa kanssa. Long Life öljyn lisääminen 4 l/10tkm ei ole halpaa puuhaa, sillähän tekee vuosihuollon Toyotaan.

        Meinaatko että neljällä litralla pärjää? Ei meillä ainakaan. Tuplausta tarvitaan.


      • dfsdfsdfsdfsdafsdds
        tojo.öljypoltin kirjoitti:

        Toyota on kallein merkki huoltaa ja pitää. Miten lie käynyt USA:ssa joukkokanteen (Toyotan valtava öljynkulutus)?

        Mikähän satu tuokin on?


      • Kateellistalänkytystä
        tojo.öljypoltin kirjoitti:

        Toyota on kallein merkki huoltaa ja pitää. Miten lie käynyt USA:ssa joukkokanteen (Toyotan valtava öljynkulutus)?

        Täyttä soopaa tämäkin katkera horina. Toyotalla edulliset ja parhaat huollot! Jo kolme vuotta parhaaksi todettu,toisin kuin muiden merkkien "valohoito!"


      • YarisIlmanvikoja
        dfsdfsdfsdfsdafsdds kirjoitti:

        Mikähän satu tuokin on?

        Kateellista länkytystä .Toyota ei öljyä kuluta pisaraakaan.


      • täysin.romumerkki
        Kateellistalänkytystä kirjoitti:

        Täyttä soopaa tämäkin katkera horina. Toyotalla edulliset ja parhaat huollot! Jo kolme vuotta parhaaksi todettu,toisin kuin muiden merkkien "valohoito!"

        Toyotan huollot ovat kalleimmat ja tiheimmät eikä kestä silti.


    • fdfsdfsdfsdfsdfsda

      Toyotan hybridejä menee kaupaksi aivan jumalattomasti. Ihmiset ovat vihdoinkin tajunneet, että pelkät polttomoottorit ovat historiaa.

    • germanyfahrer

      Hei, mikä auto valittiin vuoden autoksi 2016!

      • vuodenvitsit

        Sen valitsevat autotoimittajat. Jotka eivät omista niitä autoja joilla ajavat eivätkä pähkäile 5 vuotiaan auton turborikkoja. Media on kaupallista toimintaa ei harrastus. Millä luulet autolehdistön elävän?

        Niinpä.


    • palautajapaniin

      TOYO kikkareet takaisin japaaniaan paaliin vaan sopii enemmän laivaan kun pannaan 1x1 kikkareeksi.

      • Toyotaykkönenjälleen

        Kyllä noi dsg "kikkareet " paalataan ihan täällä Suomessa. Tulleet jo omistajilleen senverran kalliiks! Ehkä vahingosta viisastuvat ja valitsevat Laatumerkki Toyotan .


    • dfdfasfsdfsda

      Hybridit ovat nousseet kovaan suosiooon pääkaupunkiseudulla ja siksi ne yleistyvät pääkaupunkiseudulla nopeasti. Toyotallahan hybridejä löytyy lähes joka mallista:

      https://www.toyota.fi/autot/index.json

      • sähkönuhapumppu

        Juurihan sitä uutisoitiin hypetysautojen myynnin sakkaamisesta, kun perässähiihtäjä-tohjokin sai turbokoneita myyntiin.

        Hypetysautoja on ostettu vain ja ainoastaan siitä syystä, että niissä on sähkömoottori antamassa lisävauhtia 80-lukulaisen nuhapumppukoneen apuna. Tosin tuplatekniikasta huolimatta suorituskyky on ollut mallia "ei lähde vaariltakaan lapasesta".


    • SR2000OMPELUKONE

      Taitaa olla juoksupoikien käytössä nää TOYOT CARINAN KONEELLA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe