Teuvo Suni: Oliko Raamattu Kristukselle pyhä?

Jos olisi ollut, ei hän olisi tätäkään ilmoittanut:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.

En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa.

Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

Siksi Jeesus kielsi opetuslapsiaan lähtemästä todistamaan hänestä ennen kuin vasta sitten, kun he saavat Pyhän eli Totuuden Hengen:

"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."

"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."

Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Eikä enää sellaista aikaa tule, että Kristus alkaisi rakentaa seurakuntaansa tänne maan päälle.

9

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieleen.meni.jo.varhain

Uuden testamentin kirjoituksia ei ollut Jeesuksen aikana millään tavalla rajattu, ne rajattiin vasta Konstantinopolin kirkolliskokouksessa ensimmäisen kerran, ilman Jumalan ja Jeesuksen lupaa.

Ja jos "rajaus" olisi ollut Jumalasta, niin rajausta olisi seuranneet Jumalan ihmeet ja merkit. Mutta mitä näemme nykypäivänä?

Eivät ole Jumalan merkit ja ihmeet seuranneet mukana. Joten kirjoitusten rajaus meni pieleen.

• Onko sinutkin eksytetty ihmeteoilla ja merkeillä?

Niillä samoilla, joita Saatana antoi Paavalille?

Eikö tämä Jeesuksen ilmoitus merkitse sinulle mitään:

"Mutta Jeesus vastasi heille: "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki."

"Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki." Hän jätti heidät siihen ja lähti pois."

"Fariseuksia tuli väittelemään Jeesuksen kanssa. He vaativat häneltä merkkiä taivaasta pannen näin hänet koetukselle.

Jeesus huokasi syvään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti: tälle sukupolvelle ei merkkiä anneta."

"Kun ihmisiä tuli yhä lisää, Jeesus alkoi puhua heille: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi. Se vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki."

Tiedätkö sinä, mikä tuo Joonan merkki on?

• sanan.vahvistus

En minä ole vaatimassa merkkiä. Mutta oikeassa Jumalanpalveluksessa ihmeiden ja merkkkien pitää seurata uskoa, vaikkei niitä vaatisikaan tai haluaisikaan ollenkaan. Vain ihmeet ja merkit vahvistavat, että on kyse oikeasta Jumalasta ja hänen sanastaan.

Mark. 16 : 20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Missä nämä ovat nykypäivänä?

Joonaan merkki? Eikö se ole kuolema?

• Tämän ilosanoman on Saatana sinulle sanellut, kuten saneli niitä hyvin paljon Paavalillekin:

"Vain ihmeet ja merkit vahvistavat, että on kyse oikeasta Jumalasta ja hänen sanastaan."

En tahdo kieltää, että minäkin, vielä Pyhän Hengen saatuani rukoilin kielillä puhumisen armolahjaa. Siksi, koska Ruukin seurakunnassa, jonne Pyhä Henki minut ensimmäiseksi lähetti, Totuuden Hengen sanomaa ei uskottu Pyhän Hengen sanomaksi.

Niin minut yritettiin kirkkoherran, oman vaimoni, ja kirkkoherran vaimon toimesta toimittaa mielisairaalaan, hänen saatanallisen diagnoosinsa mukaan:

"Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi."

Silloin erehdyin rukoilemaan tuota lahjaa, sillä ajattelin, jos minä kieliä taitamaton alkaisinkin puhua kielillä, niin silloin he varmasti uskoisivat.

Pitkään rukoilin, ja lopulta rukoukset loppuivat, kun Pyhä Henki kysyi:

"Mihin sinä sitä tarvitset? Minä puhun sinulle sinun omalla kielelläsi, ja minä kuulen sinua tällä samalla kielellä, ja kaiken sen, mitä minä käsken sinun puhua, se tulee sinun puhua tällä samalla kielellä."

Totuuden julistamiseen riittää tämä merkki:

"Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä."

Ja nämä:

"Minä lähetän sinut ihmisten luo, joilla on kovat kasvot ja taipumaton sydän. Sinun tulee sanoa heille: 'Näin sanoo Herra Jumala.'

Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta.

Älä sinä, ihminen, pelkää heitä, älä kauhistu heidän sanojaan, vaikka olet heidän keskellään kuin piikkipensaikossa ja skorpionien seassa. Älä pelkää heidän puheitaan, älä säiky heitä -- he ovat uppiniskaista kansaa.

Sinun tulee puhua minun sanani heille, kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaisia."

"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä.

Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut. "

Turhaan kuvittelet, että minä alkaisin mielistellä sinun saatanallisia näkemyksiäsi, koska silloin joutuin Paavalin tavoin pois totuudesta, Saatanan enkelin kuritettavaksi.

Turhaan myös minua syytät siitä, että Pyhän Hengen varjeluksessa olen pystynyt pitämään sen, mihin Paavali, tämä lopu ajan rajun eksytyksen väärä profeetta ei pystynyt:

"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

• sanan.vahvistus
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tämän ilosanoman on Saatana sinulle sanellut, kuten saneli niitä hyvin paljon Paavalillekin:

"Vain ihmeet ja merkit vahvistavat, että on kyse oikeasta Jumalasta ja hänen sanastaan."

En tahdo kieltää, että minäkin, vielä Pyhän Hengen saatuani rukoilin kielillä puhumisen armolahjaa. Siksi, koska Ruukin seurakunnassa, jonne Pyhä Henki minut ensimmäiseksi lähetti, Totuuden Hengen sanomaa ei uskottu Pyhän Hengen sanomaksi.

Niin minut yritettiin kirkkoherran, oman vaimoni, ja kirkkoherran vaimon toimesta toimittaa mielisairaalaan, hänen saatanallisen diagnoosinsa mukaan:

"Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi."

Silloin erehdyin rukoilemaan tuota lahjaa, sillä ajattelin, jos minä kieliä taitamaton alkaisinkin puhua kielillä, niin silloin he varmasti uskoisivat.

Pitkään rukoilin, ja lopulta rukoukset loppuivat, kun Pyhä Henki kysyi:

"Mihin sinä sitä tarvitset? Minä puhun sinulle sinun omalla kielelläsi, ja minä kuulen sinua tällä samalla kielellä, ja kaiken sen, mitä minä käsken sinun puhua, se tulee sinun puhua tällä samalla kielellä."

Totuuden julistamiseen riittää tämä merkki:

"Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä."

Ja nämä:

"Minä lähetän sinut ihmisten luo, joilla on kovat kasvot ja taipumaton sydän. Sinun tulee sanoa heille: 'Näin sanoo Herra Jumala.'

Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta.

Älä sinä, ihminen, pelkää heitä, älä kauhistu heidän sanojaan, vaikka olet heidän keskellään kuin piikkipensaikossa ja skorpionien seassa. Älä pelkää heidän puheitaan, älä säiky heitä -- he ovat uppiniskaista kansaa.

Sinun tulee puhua minun sanani heille, kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaisia."

"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä.

Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut. "

Turhaan kuvittelet, että minä alkaisin mielistellä sinun saatanallisia näkemyksiäsi, koska silloin joutuin Paavalin tavoin pois totuudesta, Saatanan enkelin kuritettavaksi.

Turhaan myös minua syytät siitä, että Pyhän Hengen varjeluksessa olen pystynyt pitämään sen, mihin Paavali, tämä lopu ajan rajun eksytyksen väärä profeetta ei pystynyt:

"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

En minä sanonut että vain merkit ja ihmeet. Mutta kyllä merkit ja ihmeet vahvistavat Jumalan sanan.

• ei-lahkoihin
        sanan.vahvistus kirjoitti:

En minä sanonut että vain merkit ja ihmeet. Mutta kyllä merkit ja ihmeet vahvistavat Jumalan sanan.

Saatana sinut on eksyttänyt sanomiaan seuranneilla ihmeillä ja merkeillään.

Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä johtaakseen, jos mahdollista, valitut harhaan.

• sanan.vahvistus

Täällähän höpisee jo useampi kommentoija saatanaa vaan. Vaikka Raamatussa ihan selvästi lukee useammassa paikassa, kuten ylempänä lainasin, että merkit vahvistavat Jumalan sanan.

Ollaan aika retuperällä jos kuvitellaan kenen tahansa olevan Jumalan välikappale, vaikkei vahvistuksia merkeistä tulisi. Jonkin aikaa voi väärät profeetat pettää kansaa, mutta jos vahvistusta ei tule, koskaan, silloin kyseessä oleva asia ei ole Jumalasta. Näinhän Eliaskin esim. sai merkin Jumalalta.

En siis sano, että tänä päivänä pitäisi tulla vahvistuksia. Mutta periaate on tämä. Ehkä aika no niin paha, että Jumala ei anna tänä päivänä uskoville muuta kuin Joonaan merkin. Tai sitten vaikenee vaan.

• sanan.vahvistus kirjoitti:

Täällähän höpisee jo useampi kommentoija saatanaa vaan. Vaikka Raamatussa ihan selvästi lukee useammassa paikassa, kuten ylempänä lainasin, että merkit vahvistavat Jumalan sanan.

Ollaan aika retuperällä jos kuvitellaan kenen tahansa olevan Jumalan välikappale, vaikkei vahvistuksia merkeistä tulisi. Jonkin aikaa voi väärät profeetat pettää kansaa, mutta jos vahvistusta ei tule, koskaan, silloin kyseessä oleva asia ei ole Jumalasta. Näinhän Eliaskin esim. sai merkin Jumalalta.

En siis sano, että tänä päivänä pitäisi tulla vahvistuksia. Mutta periaate on tämä. Ehkä aika no niin paha, että Jumala ei anna tänä päivänä uskoville muuta kuin Joonaan merkin. Tai sitten vaikenee vaan.

Saatana on sitonut sinut eriomaisesti metsästämään hänen tunnusmerkkejään jotka se on saanut ujutettua Markuksen evankeliumin loppuun, hänen kasteensa seurauksena:

Raamatun kaksi kastekäskyä:

1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky:

Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

2. Tämän maailman jumalan, Saatanan, ja hänen Antikristus poikansa kastekäsky:

Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun.

Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

"Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa."

Oletko sinä babtisti, jehovalainen, helluntailain,yeshualaiset
        en, vai mikä muu?

• alfa123om2222

Jehovan todistajat epäilemättä ovat se kirjeessä Laodichean seurakunnalle mainittu taho, jolta voi ostaa tulessa puhdistettua kultaa.

He väittävät raamatusta 1) se on kokoelma kirjoituksia, joissa on sama punainen lanka 2) pyhät miehet kirjoittivat ne hengen inspiroimina 3) Jehovan todistajat ovat itse kirjoittaneet raamatun 4) se on hyödyllinen teos opettamiseen, nuhtelemiseen etc.

He eivät mitenkään yliarvioi raamatun merkitystä, vaan pitävät omia julkaisujaan sen veroisena eli jos raamattu on kultaa niin heillä lienee sitten olevan tulessa puhdistettua kultaa.

Erään Jehovan todistaja vanhimman pannessa hengessään kätensä pääni päälle sain: tiedon ja ? pyhän hengen lahjan.

Eli on seurakuntia, joiden kautta voi lähestyä Jeesusta ja Jehovaa tänä päivänäkin ilman, että pitää raamattua pyhänä vasikkana. Ja noiden seurakuntien kautta tapahtuu hengen vuodatuksia.

Vapaakirkossa tai Katukirkossa kun menin alttarille selkäni parani. Rukousporukka oli silloin Pohjanmaalta lähtöisin tosin.
      Helluntaikirkossa Mikkelissä olen nähnyt kuin eräs entinen juoppo sai pyhän hengen tai Jumalan hengen.

Mitä sitten on sanottava roomalaisten, kreikkalaisten ja luterilaisten kirkoista. Ne ovat isot ja niissä oppii perusasioita, mutta harvemmin tapahtuu hengen vuodatuksia???

Miten on tuon käärmenäyn kanssa, jonka koit? Eikö Jeesus sanonut: Olkaa ovelat kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyt. Jos et nähnyt kyyhkyjä samassa näyssä niin on ilmeistä, että kirkko ei enää ole viaton, vaan kyllä ovela.

Viattomaksi pääsyyn on olemassa tie kuitenkin ja ehkä kirkko noudattaa sitä tavalla tai toisella joskus????

Lyhyesti: En ymmärrä kun hengen vuodatuksia tapahtuu seurakunnissakin ja vain harvat niistä pitävät raamattua pyhänä lehmänä niin minkä vuoksi niiden toimintaa moititaan niinkin paljon. Onhan se usein tehotonta paikoillaan junnaamista eikä lähdetä seuramaan Kristusta kun tilaisuus olisi mutta .......
      Viattomuus on menetetty, mutta .......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3432
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2023
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1931
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      342
      1319
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      85
      1299
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      935
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      933
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      855
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe