Kasteopetus puhuttaa

viljankasvattaja

Uudelleenkastaminen on lapsen uskon väheksymistä ja siten jyrkässä ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa. Emme saa väheksyä lapsen uskoa. Vanhoillislestadiolainen kasteopetus on oikea.

154

1214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaljanVisvattaja

      Vauvan usko ja lapsen usko ovat eri asioita.

      • totuustotuus

        Jos vauva on taivaskelpoinen, niin silloin vauva on uskossa ja siksi kastamisen arvoinen. Siksi elävässä uskossa kastetaan sylivauvat. Raamattu varoittaa väheksymästä lapsen uskoa. Siinä on monille parannuksen paikkaa.


      • tee.itse.parannus

        " Siksi elävässä uskossa kastetaan sylivauvat. "

        Empä ole koskaan tavannut ELÄVÄVÄSSÄ USKOSSA olevaa vauvaa.. Ja on täyttä potaskaa moista edes väittää.

        Eikä myöskään ole mitään uudelleenkastamista, kun USKOVAT kastetaan uskoontultuaan.


      • JOCHANAN

        RAAMATUN ALKUKIELEN BAPTITZOO TARKOITTAA VETEEN UPOTTAMISTA, KUTEN JOHANNES KASTAJAN PARANNUKSEN KASTE, JOKA SIIS TEHTIIN JJUUTALAISTEN MIKVE-KYLVYN TAVALLA, SIIS KOKO RUUMIS PESTIIN, KUTEN JESHUA SANOO. KASTOIKO JOHANNES JESHUAN PARANNUKSEN KASTEELLA?

        Jh.13:10 Jeshua sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään. Ja niin hän on kokonaan puhdas. Ja olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki( TARKOITTAAKO JESHUA TÄSSÄ JUUDAS ISKARIOTIA, AHNETTA PETTURIA? )."

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/12270082/helluntaikirkkokin-teki-oman-katekismuksensa

        COPY: #JeeSUKSEEN_kastellut 11.6.2016 15:13: "Miksi kiRKKouskovaivaiset jauhavat tuota vauvakastelusontaansa täälläkin?

        Onko heidän uskonsa kastelumekkoonsa ja papin kastelutodistukseen niin heikko, että sitä pitää vahvistella täällä todistelemalla siitä upotuskastetuille Sanaa uskoville?

        Vai onko vartiotornisysteemi otettu käyttöön kansankirkossa, keräten todistus-pisteitä, niin ovatko korkeampiarvoisempia JeeSUKSEN todistajia, ulkokullatut?

        Suomen Helluntailaiset ovat enimmäkseen siitä kastelukirkosta lähteneet, kun totesivat ettei kiRKKonne vaella Sanan mukaan Jeshuan Messiaan jälkiä seuraten."

        1.Jh.2:6 Joka sanoo Hänessä( JUMALAN SANA, VT, KRISTUS )pysyvänsä, on velvollinen( VERILIITTO )vaeltamaan, niinkuin Hän( JESHUA )Vaelsi( TEOT ).

        OLETKO SINÄ TUTKINUT TARKKAAN, MITEN JOHANNES KASTOI MESSIAAN?


    • näin.on

      Raamattu opettaa, että ihmisen tulee itse tehdä ensin parannus synneistä ja sen jälkeen pyytää kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksisaamiseksi.

      Ap.t. 2:38: 38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      Vauva ei osaa katua eikä edes ole tehnyt syntiä. Vauva ei osaa pyytää kastetta. Ketään ei saa kastaa niin, että kastetta pyytäisi joku toinen. Johannes Kastaja ei kastanut Jeesusta vauvana. Jumala ei lähettänyt häntä kastamaan Jeesusvauvaa.

      Lestadioilaisten kasteoppi on peräisin katolisen kirkon opista. Se jos mikä kertoo sen, miksi vauvakaste on harhaoppia.

      • juttututtu

        " Johannes Kastaja ei kastanut Jeesusta vauvana. Jumala ei lähettänyt häntä kastamaan Jeesusvauvaa".

        Vaikka ei tarkkoja vuosilukuja Jeesuksen ja Johanneksen iästä voidakkaan esittää, niin kaiketi olivat jotakuinkin samaan aikaan taaperoikäisiä. Ympärileikattiin lain mukaisesti ja vanhemmat uhrasivat pari kyyhkystä.


      • Kirkkaudeksi.Kansoille

        Tämän Raamattu todistaa..kts Apostolien teot luku 8, jakeet 36-39 (Rk 38).
        Huomaamme, että eräs jae puuttuu kokonaan! Se jae on kuin pyyhkästy pois, ja pyyhkästy jae 37 luetaan seuraavasti:

        "ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: ""katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"'(jae 36)

        Niin Filippus sanoi hänelle: Jos USKOT KOKO SYDÄMESTÄSI, niin se tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: ""Minä uskon, että JEESUS KRISTUS ON JUMALAN POIKA"".(jae 37 Novum)
        ja hän käski pysättää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet (jae 38).
        Ja kun he olivat astuneet ylös VEDESTÄ, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa ILOITEN (jae 39)."

        Hoviherra oli käynyt JERUSALEMISSA rukoilemassa Jumalaa -nyt hänellä oli Etiopiaan ILOSANOMA JEESUKSESTA muassaan vietävänä!
        Evankeliumin Totuus lähti, joskun näin on, liikkeelle Jerusalemista Shavuotjuhlan (helluntai suomhuom) jälkimainingeista, kuten Kirjoitettu onkin!

        "Siionista lähtee laki(opetus); Jerusalemista Herran Sana." kR33


    • sepeliittus

      Hei sinä 'näin.on'

      Laitoit kylläkin yhden lainauksen Raamatusta.
      Mutta sen edelle ja sen jälkeen kirjoitit omia näkemyksiäsi ja tulkintojasi.

      Et tiedä nin kuin tietää tulisi.

      • näin.on

        Mitäs yrität väittää? Tuossa selitetään juuri se, mitä lainauksessa Pietari tarkoittaa ja miten kaste on alkuseurakunnassa ollut. Onkohan niin, ettei lestadiolaiset ja muut vauvoja kastavat ole ollenkaan ymmärtäneet sitä, missä kasteessa on kyse? Kristillinen kaste on lähtöisin Johannes Kastajan kasteesta, jolloin kastettava tunnusti suullaan syntinsä. Nyt otamme kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksi saamiseksi.

        Mitä virkaa vauvakasteella sitten on? Jos vauva kuolee, niin viaton lapsi pääsee taivaaseen. Vauvakaste on otettu katolisen kirkon sakramentiksi sen takia, etteivät vauvana kastetu ottaisin oikeaa kastetta. Lestadiolaiset jatkavat tätä tapaa.


      • sillais

        Vauvakaste on rahasampo, jolla luterilaiset kirkot saavat kirkollisveronmaksajia. Vapaissa suunnissa on vapaaehtoinen uhrin antaminen, ei mitään pakkorahastusta.


    • m..o.t

      Lestadiolaisuus on hyvin lakihenkinen lahko. He ovat tehneet omia perinnäissääntöjä ja niillä kumonneet Jumalan Sanaa. Jeesus ja Paavali varoittivat lakihenkisistä fariseuksista, joilla on sääntöjä, jotka eivät perustuneet Raamattuun.

    • Raamattu opettaa, että ihmisen tulee itse tehdä ensin parannus synneistä ja sen jälkeen pyytää kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksisaamiseksi.

      Ap.t. 2:38: 38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      weha: " Selityksesi on järkeisuskostasi ja silkkaa epäuskoa. Kohta kertoo, että ihmiset olivat synnintunnossa ja tulisi muuttaa mielensä ja ottaa KASTE, että saisi synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan ja kohta jatkuu: "Teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus kasteesta on annettu" Lapsen ikä kattaa 0 eteenpäin.

    • Helluntaiopin mukaahan lapsi ei osaa uskoa, joten lapsille ei kuulu kastekkaan. Armo ei tarvitse lain töitä, sillä Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä (Room.6:3).

      "U.k. sanoo: Usko on ihmisen teko."
      weha: "Aivan näin, sillä nämä omavanhurskaat uudelleenkastajat sanovat, ettei vauva osaa uskoa. Näin he tekevät uskosta ihmisen oman lain suorituksen ja teon. Raamattu kuitenkin sanoo selvästi, että "pienimmät uskovat minuun", eli pienin on aivan pieni. Usko on yksin Jumalan teko ja juuri lasten kaste on varmin kaste, koska se ei voi pettää, sensijaan aikuinen voi kehittyneen järkensä puolesta pettää ja olla vilpillinen."

      "Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

    • Vanhoillislestadiolainen kasteoppi ei ole oikea.
      Ns. Lasten evankeliumeissa, tuolloin ei vielä kristillistä uudenliiton kastetta ollut olemassakaan. Kohdassa viedään lapsia Jeesuksen luokse ja hänen yhteyteensä ja heidän(lasten) tulee ottaa vastaan ja he(lapset) ottavat vastaan. Oikeastaan sellainen lapsi, joka on jo Jeesuksen yhteydessä, ei tarvitse ottaa vastaan.

      Jeesus ottaa vastaan lapset
      Luuk.18:15. Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia,
      16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
      17. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."

      Tässä luukkaan käyttämä sana on mielenkiintoinen "prefos", äskensyntynyt vauva...Jeesus sanoo esteliöille; "Antakaa lasten tulla, älkäkää estäkö heitä".

      Jumalan sana ei näet tyhjänä palaja. Evankeliumi kuuluu imeväisellekin.

    • Vauvan syntisyydestä puhuu moni Raamatun kohta. Vain ihan muutama kohta:
      "Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä." (Room.5:12).

      "niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" (Room.3:10).

      "olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).

      Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä LIHASTA on syntynyt, on LIHA; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

      • UskoToivonen

        "weha" jättää pois Jeesuksen perinpohjaisen selvityksen Nikodeemuksen kysymykseen, kuinka tämä uudelleen syntyminen voi tapahtua. ( Joh 3. )

        9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

        Valitettavasti 85 sadasta vauvana kastetuista kieltää Jeesuksen.
        ( Kirkon tutkimus, vain 15% uskoo Jumalaan 15-24 vuotiaiden, eli juuri riippikoulunkin käyneiden ikäryhmästä. )

        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

        Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen. ( Juuda 1:4 )

        Miksi on näin?


    • Olen myös rehti Raamatun lukija, ja hylkään harhaiset niin uudelleenkastajien kaikki opit, että vanhoillislestadiolaisen kasteopin.

      Pitäydyn siis siihen, että sana antaa mitä lupaakin kasteessa ja siksi Kasteoppi on hyvin selvä Raamatussa. Kaikki muut opetukset kasteesta ovat siis vääriä.

      • harhaiselleoppia

        menes jo johonkin tekemään jotain josta joku jotain hyötyy pois täälktä jauhamasta noita lapsekkaita ropaskoitasi!

        tule ensin uskoon, sitten saatat jotainjo alkaa tajuamaankin.

        mailmassa ei ole ainuttakaan joll eoli vauvakasteessa jotain tapahtunut.
        siitä voit alkaa korjata uskomisiasi.


    • laukkuryssä

      Siinä tapauksessa, että lapsi on tullut uskoon ja uskonsa julkisesti suullaan tunnustanut ja käynyt uskovien upotuskasteella; ja jos siis sen jälkeen upotuskasteella käynyt lapsi taas uudelleen kastetaan, hänen uskoansa väheksytään.

      Koska sylivauva ei osaa vielä puhua, eikä hän näin ollen osaa myöskään uskoansa julkisesti tunnustaa, niin ei hän syyllisty kasvettuaan ja ymmärryksensä saavutettuaan sitten uskonsa julkisesti tunnustavana syntiin, mikäli osallistuu uskonsa seurauksena Jeesuksen antaman esikuvan mukaisesti uskovien upotuskasteelle.

      Jeesushan itsekullekin uskovalle ymmärryksen antaa kasteasiastakin.

    • Ottaako päähän, kun voi pitäytyä Raamattuun, eikä uudelleenkastajien omavanhurskaisiin opetuksiin ja hömpötyksiin. Vauvakasteessa on Raamatun sanan mukaan tapahtunut ihmeellisiä asioita, sillä se liittää osallisesi siihen työhön, jonka Jeesus ristillä teki. (Room.6:3,5).

      1. Oi Jeesus, kuinka riemuitsen, / sinulta puvun sain. / Näin kelpaan kerran taivaaseen, / kun sinne matkustan.


      2. En saata kyllin katsella / ja siitä riemuita. / Se aina vain on silmissäin / ja yhtä uutena.


      3. Ei siitä löydy virhettä, / ei tahraa pientäkään, / vaan tahrani ja virheeni / se peittää yksinään.


      4. Se vanhurskaus on Jeesuksen, / sen kasteen kautta sain. / Se riittää, muuta tarvitse / en taivasmatkallain.


      5. Jos pukua en sellaista / ois saanut lahjana, / niin kuinka silloin kestäisin / Jumalan katsetta.


      6. En tahdo siihen ommella / mä itse lankaakaan, / käyn luokse valtaistuimen / vain vanhurskaudessaan.


      7. Oi Jeesus, kuinka kiittäisin / nyt tästä lahjasta! / Jo ristinpuussa ostit sen, / siis kiitos armosta!


      Laulun tekijätiedot:




      Melodia: suomalainen toisinto 1882
      Teksti: Lina Sandell 1859
      Suomentaja: 1869, U Lauri Thurén
      Siionin kanteleeseen tulovuosi: 1885

      • UskoToivonen

        Sanotaanko näin, että siitä tulee hyvin surulliseksi, kun näkee, miten juuri rippikoulun käyneet vauvana kastetut suurin joukoin kieltävät juurikin Jeesuksen.

        Ei kukaan Pyhässä Hengessä kiellä Herraansa.
        Kts. kommenttini edellä.

        Uskoisin asian olevan siten, että uskovien kotien lapset saavat kuulla Evankeliumin julistusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja niin kuin kirkon tutkimus osoittaa n. 15% uskoo Raamatun Jumalan olemassaoloon, heistä suurin osa on saanut kotonaan kuulla evankeliumin.

        Usko tulee kuulemisesta, ja kuuleminen Kristuksen sanoista.

        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. ( Joh. 3. )


      • Herran.SIUNAUS

        Lk.18:15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        18:17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

        Tuossa lukee, että Hän vain koski lapsiin, otti syliinsä ja siunasi heitä, lapsia.
        Kuka ne pikkuvauvat siellä kasteli, kun yhtäkään Jeesuksen tekemää kastetta ei Raamatussa mainita, ja Jeesuksen opetuslapset juuri kielsivät äitejä tuomasta lapsiaan Jeesuksen luokse, kun Opettaja oli todella kiireinen ja aina ruuhkassa?

        Mk.10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        10:20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
        10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."
        10:22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        10:23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
        10:24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        10:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        10:26 Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
        10:27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista."
        10:28 Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua."
        10:29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
        10:30 ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.
        10:31 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."


    • höpön_PÖPÖÄ

      Raamatun uskon kohde on Jumalan Sana, ja usko tulee Sanan kuulemisesta, Raamatun mukaan. Miten pikkuvauva voi kuulla Jumalan Sanaa, kun pieni vauva ei ymmärrä edes vanhempiensa puhetta? Luonnostaan ihminen on perisyntinen, epäuskossa Jumalan Sanaa vastaan heti sikiämisestään lähtien, kunnes uudestisyntyy, eikö Totta?

      Luonnostaan perisyntinen pieni vauva ei ole luonnostaan uskossa Jumalan Sanaan, eikä voi tulla uskomaan Jumalan Sanaan, ennenkuin vastaanottaa Sanan Herraksi sydämeensä, Raamatun mukaan.

      Miksi kirkkosi kastelee vauvoja, jotka eivät ole uskossa Jumalan Sanaan? Synnyttääkö ihmisen tekemä kaste uskon vauvassa? Miksei ihmisen tekemä kaste synnytä uskoa vanhemmassa ihmisessä? Ovatko kirkkoosi kastellut ihmiset uskossa Sanaan?

      • 1992rv

        Kirkko ei ole uskossa Jumalan Sanaan, koska kirkko on sallinut Sanan väärentämisen.


      • Hellutles

        Sana on sama kaikille kastekäsityksestä huolimatta. Lapsi kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.Minusta väärentämispuheet kasteesta on kummankin käsityksen mukaan puppua.Fanaattista kiistelyä ja syyttelyä. Se vasta onkin väärentelyä, A on a ja Ö on öö ja ne on aakkosia.Niiden järjestys riippuu tasan tarkkaan siitä, minkä sanan haluaa muodostaa. Aikuis-Lapsi-Uskovien-kaste.


    • Kiitoksia taas lakiuskoisista pähkäilyistä- Ajattelen niin, että uskovaiset vanhemmat haluavat viedä lapset kasteessa Vapahtajan luokse (Gal.3:27). Kun pienokainen saa kasteen armossa pelastuksen lahjan, se luetaan hänelle omaksi yksin armosta, yksin uskon kautta. Sen sana kasteessa lupaa. Tämä ei ole ymmärryksen asia, vaan armon asia. Kasteessa on voima antaa myös usko:
      "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista." (kol.2:12), weha: "eli tuon kohdan mukaan kasteessa annetaan synnit anteeksi, kasteessa hengellisesti kuollut herää ja kaste antaa myös uskon".

      • UskoToivonen

        Kasteen voimasta ei Raamattu puhu käsittääkseni mitään, ei yhtään mitään.

        Sensijaan evankeliumi Kristuksesta Jeesuksesta on Jumalan voima.
        Usko tulee kuulemisesta.

        17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1. Kor. 1. )

        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanasta ( Room. 10. )

        8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        "Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko" ?

        Vain pieni osa vauvana kastetuista ja juuri rippikoulun käyneistä uskoo Jeesukseen.
        ( Kirkon tutkimus, 15 - 24 v. ikäluokasta ) ja koko ajan yhä vähemmän, miksi?

        Jeesusta avukseen huutavia on siis vähän, miksi?
        Vaikka Raamatun lupaus on:

        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

        Paavali ei siis luottanut niin paljon "kasteen voimaan", vaan veren evankeliumin julistamiseen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, se on Jumalan voima.

        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt. 22. )

        Syylistyikö Saulus tarsolainen lakiuskovaisuuteen huutaessaan Jeesusta avukseen?


      • Hesaapuvatjuhlimaan

        Joo, ja usko Jeesukseen ei kasva kun kasteesta on tehty myrsky vesilasissa. Parannusta voi tehdä monella tavalla- ja pelastua. Sitä ei tartte muille selittää. Eikä edes sitä mitä ajattelee lapsien kastamisesta tai siunaamisesta. Riittää kun on usko Jumalaan,Isään Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen...minulle hlö.koht. on ehtoollinen tärkeämpi,kuin kaste.


    • mikseiraamattukelpaa

      on täällä sekoja aloituksia ja typerää kalevalaista taikauskoa hohoo..!

      ja tuota tuhoojamunkkia suomalainen tahtoo seurata, ihme ettei hitleriäkin kumarreta.

      • Juuri lapsen kaste on varmin kaste. Nimittäin vastasyntyneellä lapsella ei ole varsinaisesti omia syntisiä tekoja, mutta se perisynti on:

        On kuitenkin 100% niin, että Aadamin lankeemuksen syystä tuli kadotustuomio kaikille:

        "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille KADOTUKSEKSI, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi".


    • Haluan hieman jatkaa ylläolevasta aiheesta, nimittäin niin uudelleenkastajat, kuin muut heidän hengenheimolaiset sekoitavat kohtalokkaasti Jeesuksen yleisen vanhurskauttamisen ja henkilökohtaisen vanhurskauttamisen kuin siivoton sika. Nimittäin on aivan totta tuo yleinen vanhurskauttaminen, että Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten puolesta: ”Hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.” (1. Joh. 2:2), josta tulee erottaa henkilökohtainen sanan ja sakramenttien kautta syntyvä usko.

      • UskoToivonen

        "weha" kirjoittaa:

        >> Ajattelen niin, että uskovaiset vanhemmat haluavat viedä lapset kasteessa Vapahtajan luokse (Gal.3:27). Kun pienokainen saa kasteen armossa pelastuksen lahjan, se luetaan hänelle omaksi yksin armosta, yksin uskon kautta. Sen sana kasteessa lupaa. Tämä ei ole ymmärryksen asia, vaan armon asia. Kasteessa on voima antaa myös usko: >>

        Aha, eli uskovien vanhempien lapset saavat uskon kasteen kautta, mutta ei-uskovien vanhempien lapset eivät saa uskoa kasteen kautta.

        Kirkon tutkimuksen mukaan vain 15% vauvana kastetuista ja juuri rippikoulun käyneistä uskoo Jumalaan ja Jeesukseen uskovien osuus on tätäkin pienempi.

        ja valitettavasti uskovien osuus on laskemaan päin koko ajan.

        Missä vika?


      • Kiitos kysymyksestä "usko Toivonen", en haluaisi niin ottaa kantaa luopuneen nimiluterilaisen kansankirkon opetuksiin, koska en kuulu siihen, vaan lähetys-säätiöön. Sinne Lähetys-säätiöön kun ei makseta edes kirkollisveroa, vaan on ihan vapaaehtoinen kolehti seurakunnalle. Ts. Lähetys-säätiö on pysynyt vanhassa opissa ja kirkossa ja luopunut nimiluterilainen kirkko on jo toiminnallaan eronnut siitä.

        En tiedä sinun Ahaa elämyksistä, joita varmaan mielessäsi päättelet ja luulottelet. Kyllä kaste kolmiyhteisen Jumalan nimeen, on aina määrältään yksi ja liittona Jumalan puolelta aina voimassa, niin kuin Raamattu opettaa. On aivan totta, että luopuneen kansankirkon opetus on retuperällä, eikä se edes tavoita kaikkia. Jos ihminen on mennyt tuhlaajapojan tielle, tai lahkojen ojaan, hän ei tarvitse uudelleen kastamista, vaan aina uudelleen uskomista. Tarvitsemme uudelleen uskomista tänäänkin.

        Raamattu puhuu lopunajoista, että löytääkö Jeesus uskoa maan päältä, kun hän tulee, eli uskovia on vähän ja luopumusta paljon. Mutta luopumus ei ole kasteen vika, vaan aina epäuskon vika.


      • UskoToivonen

        Eli kuten sanot " luopuneessa nimiluterilaisessa kansankirkossa " on ilmeisesti eri sakramentit käytössä.

        Kuitenkaan lähetys-säätiön "oikea-oppinen" toiminta ei kata kuin korkeintaan murto-osan noista 15% 15-24v ikäluokasta, jotka uskovat, uskovia vanhempia on siis muuallakin, kuin lähetys-säätiön piirissä.

        Usko tulee edelleenkin kuulemisesta, ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


      • Kyllä siellä on ihan sama kaste käytössä, mutta väärä opetus ja luopunut usko.


      • LamparaPalaaKirkkaasti

        Kasteen sakramentti on valheellinen harha! nim. Usko Toivonen, valaisit Sanaa oikein, hyvä.


      • Toteemus
        LamparaPalaaKirkkaasti kirjoitti:

        Kasteen sakramentti on valheellinen harha! nim. Usko Toivonen, valaisit Sanaa oikein, hyvä.

        Mitäs hän on valassut, muuta kuin omia mielipiteitä?


      • Vääräuskoinen1
        weha kirjoitti:

        Kyllä siellä on ihan sama kaste käytössä, mutta väärä opetus ja luopunut usko.

        Kyse on siitä mitä sanaa ja käsitystä kasteopista haluaa käyttää. Väärä opetus on tulkintakysymys. Joidenkin äidinkieli on suomi, joidenkin ruotsi.Luopunut usko on erittäin suosittua erinomaista uskoa kehuvien parissa. Millä perusteella väität kenenkään kastekäsitystä vääräksi ja uskoa sellaiseksi, mistä et itse mitään tiedä, muuta kuin sen, mikä on oman pääsi sisällä?


    • hjnmbnjhku

      aaa bbb Apostolisena aikana ei ollut mitään uudestikastetta, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.

      Se että jotkut "kirkkoisät" ovat puhuneet lapsikasteesta ei ole mikään todiste vauvakasteen puolesta. Kirkkoisien puheet eivät ole Jumalan Sanaa, sitä paitsi katolinen kirkko on vapaasti voinut manipuloida kirkkoisien puheita. Lisäksi nuo kirkkoisät ovat puhuneet lapsista, jotka ovat tulleet uskoon ja todistaneet uskostaan, eivät he ole puhuneet vauvoista.

      Toisin sanoen siellä tapahtui niin, että noin 4-5 vuotiaita lapsia tuli uskoon ja osa heistä jopa täyttyi Pyhällä Hengellä ja silloin heräsi kysymys siitä, pitäisikö heidät kastaa.

      Raamattu puhuu upotuskasteesta, sana "babtize" sisältää jo itsessään upotusajatuksen. Vauvoja ei kasteta upotuskasteella vaan ns. valelukasteella tai ripottelukasteella. Katolinen kirkko kuitenkin aloitti vauvakasteet vasta tuhatluvulla, sitä ennen se kastoi aikuisia upotuskasteella. Katolinen kirkko tietää, että Raamattu puhuu nimenomaan upotuskasteesta. Harhaoppista vauvakastetta käytetään nyt sitten "uudestikastajia" vastaan, vaikka perusvirhe on siinä, ettei mitään vauvakastetta ole olemassakaan ainakaan Jumalan seurakunnassa.

      Varmaankin siinä kävi siinä kävi tällä tavalla. Katolinen kirkko yritti aluksi kastaa vauvatkin upotuskasteella, käytettiin tynnyriä tai isoa saavia apuna, mutta siinä ilmeni hyvin usein tiettyjä ongelmia. Vauva pelästyi outoa mustaa miestä ja äkillistä upottamista veden alle. Sehän muistuttaa vähän vesikidutusta. Vauvalle lipsahti hyvin usein paskat ja pissat housuihin. Ei ollut kaunista katseltavaa, kun rääkyvä vauva nostettiin ylös vedestä. Kastevesi värjäytyi hitaasti ruskeaksi ja vauvan ulosteen haju levisi koko kastehuoneeseen.

      Ymmärrettävää kyllä katolinen kirkko alkoi harrastamaan valelukastetta vauvojen osalta, upotuskastetta se kai vieläkin käyttää aikuisten kohdalla. Totuus on kuitenkin se, että Raamattu puhuu upotuskasteesta. Valelukaste ei ole raamatullinen kaste, eikä apostolit käyttäneet valelukastetta eivätkä myöskään kastaneet saavissa vauvoja.

      • NiinJaAmen

        Näin on Amen.

        Voipa tulla kirkkoväelle tosi herätys, kun tämä sielunvihollisen petos paljastuu! mutta kirkkoihin, jotka lähtee homoja vihkimään, eivät Raamatun Jumalaan uskovaiset jää...monia pappejakin saattaa tulla uskolle kuuliaisiksi, kuten apostolisena aikana!


    • Usko Toivosella, ei ole mitään Raamatusta esitetty...
      Kasteen kertakaikkisuus

      Pyhä Jumalan sana sanoo: "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste " (Ef. 4:6). Ihminen voi siis saada elämänsä aikana vain yhden pätevän kasteen. Kristillistä kastetta ei voida toimittaa monta kertaa samalle ihmiselle, vaan vain kerran. Tämän, että kaste on yksi, ilmaisee ja vahvistaa paitsi yllä lainattu raamatunkohta, myös se tosiasia, että pyhä Raamattu käyttää kastetuksi tulemisesta sellaista kieliopin muotoa, aoristia,joka ilmaisee kertakaikkista tekemistä. Kun siis ihminen on kastettu, hän on tullut kertakaikkisesti kastetuksi, ja tämä tilanne kastetun kohdalla jatkuu pysyvänä hautaan ja iankaikkisuuteen asti miksikään muuttumatta.

      Kun ihminen on saanut oikean kasteen eli hänet on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen vettä käyttäen, niin kaikki senjälkeiset muut "kasteet" on hylättävä syntinä ja jumalanpilkkana.

      • YKSIN.JEESUS

        Upotuskaste toimitetaan Jeesuksen nimeen (isä ei ole nimi, eikä pyhä henkikään).

        Kaikki selvenee, Pyhien ylöstempaus lähenee lähenemistään!


      • UskoToivonen

        "weha" :

        >> Pyhä Jumalan sana sanoo: "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste " >>

        Mitäs se Raamattu sanoo Herran tunnustamisesta ( 1. Kor. 12:3 )

        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Pyhällä Hengellä kastettu ei kiellä Herraansa!

        Vain 15% nuorten ikäluokasta ( 15-24v. ) ei kiellä Herraa.


    • Miksipilkata

      Uskomatonta miten jotkut voivat nauttia loputtomasta kastejauhannasta. Hellari-puolelle väännetään eipäs juupas aloituksia jatkuvalla syötöllä. Tod.näk asia joko häiritsee niin paljon, että pakonomaisesti itselleen samalla saarnaa, kun muille yrittää kantaansa tuputtaa.
      Ei ketään tulisi toisen päätöksellä kastaa. Joka (tietoisesti) uskoo/suullaan tunnustaa ja kasteen vapaaehtoisesti haluaa on kastekelpoinen. Ei tulisi toisen puolesta päättää meneekö kasteelle vai ei.
      Eikö luther itsekin tokaissut, että vanhurskautusopin sai Jumalalta, mutta kasteopin paavilta..
      Aina kun jokin asia nostetaan Herramme ristintyön rinnalle tai siihen lisäksi mennään metsään niin että rytisee. Kaste Ei Ole pelastava "sakramentti" eikä ehtoollisessa anneta syntejä anteeksi. Meille ihmisille näyttää olevan pakonomaista koittaa lisätä jotain ristintyöhön.
      Kovin on ristiriitaista ensin haukkua uskovien kasteen kannalla olevia "suorittajiksi" ja tällä teollaan jotain pelastukseen lisääviksi ja samalla puolustellaan ihmisen sakramentiksi nimeämää toimitusta jossa saa armon,uudestisyntymisen ja pyhän hengen.

    • Uskonpuhdistaja opetti, että Jumala on jo paljastanut Antikristuksen, 2.Tess.2.luvun täyttymyksestä, mistä sitä tulee etsiä. Pedon ja sen kuvan kumartaminen kaikessa väärässä kirkollisuudessa merkitsee joutumista osalliseksi harhaopettajien synteihin.

      2.Tess.2:4. "Joka on vastaanseisoja, ja korottaa itsensä kaikkein päälle, mikä jumalaksi taikka jumalanpalveluksi kutsutaan, niin että hän istuttaa itsensä Jumalan templiin niinkuin Jumala, ja tekee itsensä jumalaksi".(Biblia)

      2.Tes.2:8. edellyttää antikristuksen toimivan pitkän aikaa, pitempään kuin yhden ihmisen eliniän. Vasta Kristus tulemuksessaan hänet surmaa. Antikristus ei siis ole jokin yksi henkilö aivan maailman lopulla, vaan pitkäaikainen ilmiö, paavijohtoinen paavikunta. Voin yhtyä tässä tunnustuskirjojen opetukseen.

      Raamatun mukaan on olemassa myös monia muita antikristuksia:

      1.Joh.2:18. "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.
      19. He ovat meistä lähteneet, mutta ei he olleet meistä; sillä jos he meistä olleet olisivat, niin he tosin olisivat meidän kanssamme pysyneet: mutta että ne julki tulisivat, ettei he kaikki ole meistä.
      20. Ja teillä on voide häneltä, joka pyhä on, ja te tiedätte kaikki".

      1.Joh.4:3. "Ja jokainen henki, joka ei tunnusta Jesusta Kristusta lihaan tulleeksi, ei se ole Jumalasta: ja se on antikristuksen henki, josta te kuulitte, että hän on tuleva, ja on jo parhaallansa maailmassa".

      Antikristillisyyttä ei tule pelätä vain siinä muodossa kun se ilmenee paavikunnassa. Tämä on kaikki uskonpuhdistajan ajatuksia asiasta ja siis Raamatussa.

      • Retu33

        Joka uskoo ja "kastetaan". Kaste tässä tarkoittaa Pyhänhengen kastetta joka on luvattu jokaiselle uskoon tulevalle, muutoinhan ei voi uudestisyntyä eikä armo ja pelastus kirkastua yksin Jeesuksen työssä. Jos tämä raamatun kastekohta sekoitetaan vesi kasteeseen ja toimitaan sen mukaan, niin siinä tulee ihmisen teko pelastuksen perustaksi. Olemme syntisiä kuolemaamme asti ja teemme joka päivä syntiä ajatuksin sanoin ja teoin niinkuin sana todistaa. Jeesuksen ristin kuoleman kautta häneen uskova saa elää armossa. Tuolla ylempänä mainittiin kastekelpoisuus, ei täällä maanpäällä oleva voi saavuttaa kastekelpoisuus tilaa tai sitten on menty harhaan tekojen tielle. Armosta te olette pelastetut ja näin ollen se armo kuuluu myös vauvalle joka pitää kastaa niinkuin kristityissä maissa tehdään.


      • tekopyhäsyntinen

        Voisitko olla hiljaa?


    • Lapsikaste on siinä mielessä varma, ja myös luterilaisen käsityksen mukaan aikuiselle tehty kaste, että siinä on kyse siitä, mitä Jumala tekee ihmiselle, ei siitä mitä ihminen tekee Jumalalle. Vaikka ihminen luopuisikin Jumalasta tai antaisi kastaa itsensä väärin motiivein, ei kaste siitä mitätöidy. Liitto pysyy Jumalan puolelta voimassa. Siihen on aina mahdollista palata uskon kautta ja aloittaa alusta.

      Uudelleenkastajilla ei ole sama vanhurskauttamisoppi kuin Raamatussa ja luterilaisuudessa:
      XVIII. "Vapaasta ratkaisuvallasta tunnustus opettaa, että inhimillisellä tahdolla on kylläkin tietty vapaus pitää yllä yhteiskunnallista vanhurskautta ja tehdä valintoja järjelle alistetuissa asioissa. Mutta pelastuminen on aivan kokonaan Jumalan työtä."

      1. Piet. 3:21: 21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton.

      Koska Raamatun sana on näin selkeä niin ei tarvitse muuta kuin uskoa, mitä Jumala kasteesta sanoo: Kaste pelastaa.

      Tässä on Raamatun kasteopetus. Voisitko ystävällisesti ottaa sen vastaan juuri sellaisenaan ilman mitään sarvia ja hampaita. Tiedäthän että kaikki Raamatun vastaiset opetukset tulevat katoamaan omaan mahdottomuuteensa. Ota siis sana sellaisena kuin Jumala on sen puhunut.

      • markku.lievonen

        >>>Uudelleenkastajilla ei ole sama vanhurskauttamisoppi kuin Raamatussa ja luterilaisuudessa:
        XVIII. "Vapaasta ratkaisuvallasta tunnustus opettaa, että inhimillisellä tahdolla on kylläkin tietty vapaus pitää yllä yhteiskunnallista vanhurskautta ja tehdä valintoja järjelle alistetuissa asioissa. Mutta pelastuminen on aivan kokonaan Jumalan työtä."<<<

        Muuten, huomatko valtavan ristiriidan uskostasi ja ymmärryksestäsi. Siis et usko alkuunkaan, miten todellisesti JUMALA tekee ihmiseen tahtomisen ja tekemisen monissa asioissa ja erikoisesti vesikasteessa.

        Todellisuus on,- jota Raamattu tukee, niiin vauvojen kastamista ei JUMALA ohjaa,- koska se sotii uskoon tulemisen ehtoa. Kristuksen sanan kuulemista.

        Mutta,- YMMÄRRÄN erikoisen hyvin,- ettei luterilainen voi ymmärtää miten JUMALA todellisesti voi ohjata aikuisen ihmisen ymmärrystä ja tahtomista ja tekemistä kasteen ottamiseen. Jos kertoisin yksityiskohtia omasta kokemisesta ja asioiden etenemisestä, niin et uskoisi. Puhuisit sattumien summista tms.

        Mutta, niin vain todellisuus on, miten JUMALA voi viedä ihmistä kuin litran mittaa oman hyvän tahtonsa toteuttamisessa.
        Niin, mikä ihmisen pelastumiseen / pelastamiseen liityy, niin se on 100% JUMALAN teko. Ihmisen lihallisuushan on vihollisuudessa JUMALAA kohtaan ja juuri tämä onkin todisteena, miten JUMALA vaikuttaa ja muuttaa ihmisen tahtotilaa tahtomisellaan tavalla.

        Niin, vaikka itse sanoisin, miten otin vesikasteen, niinn totuus on, - miten JUMALA ohjasi asiat tahtotiloineen oman tahtonsa toteuttamisen tapahtuvaksi. Tätä ei luterilainen koskaan tule ymmärtämään,- jos pysyy harhaopissaan.


      • sekavaaoppia

        Vauvakasteessahan on täysin kyse siitä, mitä ihminen tekee! Vanhemmat tekevät ratkaisun vauvan puolesta, kummit kantavat vauvaa kasteelle ja pappi heittä vetä vauvan otsalle ja suntio on kaatanut vettä kastemaljaan.
        Vai kaataako Jumala tuon veden?
        Entä, jos on vesikatkos?
        Ihmistekoa alusta loppuun, vaikka Weha sokeudessaan ei sitä näe.

        Weha kumoaa taas omaa oppiaan:
        " Siihen on aina mahdollista palata uskon kautta"

        Miten langennut, saatanan vallassa oleva ihminen voi tehdä sellaisen ratkaisun, että palaa??? Sehän on Wehan aikaisemman opin mukaan mahdotonta. Tuollainen "ratkaisu on Wehan mukaan perkeleestä.

        Weha siteeraa tuota 1. Piet. 3:21: 21, jossa puhutaan kasteesta vertauskuvana.
        Silloinhan vesi hukutti ne, jotka eivät uskoneet Nooan saarnaa. Samoin käy sille, joka luottaa veden voimaan, kasteeseensa.


    • Tornioon

      Jos joku väittää, että pientä lasta ei voi kastaa, niin silloin hän väittää, että pienellä lapsella ei voi olla uskoa Jeesukseen. Ja siten pieni lapsi ei voisi päästä taivaaseen. Koska yleisen kristillisen käsityksen mukaan pieni lapsi on syntyessään taivaskelpoinen eli uskovainen. Taivaskelpoinen = uskovainen. Monet ns. aikuiskasteen kannattajat ovat sitä mieltä, että jos vastasyntynyt sairastuu ja kuolee, niin hän pääsee taivaaseen. Vastasyntynyt on silloin uskossa Jeesukseen. Raamatussa Jeesus varoittaa väheksymästä lapsen uskoa. Ei ole väärin eikä syntiä kastaa aikuisellakaan iällä, jos lapsena on jäänyt kaste saamatta. Mutta uudelleenkastaminen on turhaa ja syntiä siinä mielessä, että se on lapsen uskon aliarvioimnista. Mutta synnit voi saada anteeksi. Se lohdutuksena uudelleenkastamisille.

      • haloomissäjärki

        lapsellinen jankutus!

        vastasyntynty ei ole uskossa yhtään mihinkään eikä ymmärrä mistään uskomista enempää kuin äitiyspakkaus, ymmärrä nyt edes se aikaihminen!
        Vauva on syyntakeeton kaikkeen, senkin voisit ymmärtää ihan aluksi, ja Jumala ei ole niin kuin muutamien hullut opit, ettei omaa luomustaan kelpuuta kotiinsan ilman että viheliäiset ihmiset jotain temppuja sille suorittavat, eli parantelevat Jumalan omaa, ymmärrä nyt vielä sekin!


      • JeesusOnHerrani

        Väsyttää toi sana 'aikuiskaste' tai 'uudelleenkastaminen'! Puhuttas mielummin vaik 'ymmärryskaste'
        .. Raamatullinen kaste SEURASI USKOMISTA JA SUUN TUNNUSTUSTA.


      • markku.lievonen

        >>Jos joku väittää, että pientä lasta ei voi kastaa, niin silloin hän väittää, että pienellä lapsella ei voi olla uskoa Jeesukseen. <<

        Punainen lanka on juuri tämä. Ihminen, joka ymmärtää, miten pienellä vastasyntyneellä vauvalla olisi usko, niin tämä ihminen taas ei usko mitä JUMALA on ilmoittanut.

        17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Niin, ei vauvat syntyessään maailmaan automaattisesti usko Kristuksen sanaan. Ihmisen on aina ensin kuultava mihin tulisi uskoaa ja tämän jälkeen JUMALA tekee uskon ihmiseen.

        Totuus on,- ettei pieni vauva ole kuullut Kristuksen sanaa,- puhumattakaan että ymmärtäisi sanan sisällön.

        Siis uskon tulemista ihmiseen on aina edellytys Kristuksen sanan kuuleminen ja näin toteutuen;

        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Muuten mikä ihmeen hoppu luterilaisilla on häärätä vauvojen kanssa. Lyhyt on aika,jolloin vauva on jo kasvanut aikuiseksi ihmiseksi ja siten usko tulee ihmisen ja JUMALAN väliseksi asiaksi.


      • vanhlest
        haloomissäjärki kirjoitti:

        lapsellinen jankutus!

        vastasyntynty ei ole uskossa yhtään mihinkään eikä ymmärrä mistään uskomista enempää kuin äitiyspakkaus, ymmärrä nyt edes se aikaihminen!
        Vauva on syyntakeeton kaikkeen, senkin voisit ymmärtää ihan aluksi, ja Jumala ei ole niin kuin muutamien hullut opit, ettei omaa luomustaan kelpuuta kotiinsan ilman että viheliäiset ihmiset jotain temppuja sille suorittavat, eli parantelevat Jumalan omaa, ymmärrä nyt vielä sekin!

        Vastasyntynyt on Jumalan lapsi eli uskossa ja taivaskelpoinen. Siksi vastasyntynyt voidaan kastaa. Uskoa ei voi kuule järjellä perustella. Vastasyntynyt on synnittömyytensäkin vuoksi paljon enemmän kastamisen arvoinen kuin aikuinen ns. uudestisyntynyt. Jos joku ajattelee, että kaste pelastaa tai uudelleenkastaminen on oikein ja välttämätöntä, silloin kasteesta on tehty epäjumala. Jos ihminen luopuu lapsuudenuskostaa ja lähtee ns. tuhlaajapojan teille, mutta palaa takaisin eli tekee parannuksen, ei tarvitse enää uudestaan kastaa, jos on jo lapsena kastettu. Toisen kerran kastaminen on turhaa ja syntiä (yksi kaste, yksi usko). Kasteesta on tehty epäjumala, jos kastetaan toisen kerran. Se edustaa nykyajan kirjanoppineisuutta ja farisealaisuutta.


      • ristiriitaista
        vanhlest kirjoitti:

        Vastasyntynyt on Jumalan lapsi eli uskossa ja taivaskelpoinen. Siksi vastasyntynyt voidaan kastaa. Uskoa ei voi kuule järjellä perustella. Vastasyntynyt on synnittömyytensäkin vuoksi paljon enemmän kastamisen arvoinen kuin aikuinen ns. uudestisyntynyt. Jos joku ajattelee, että kaste pelastaa tai uudelleenkastaminen on oikein ja välttämätöntä, silloin kasteesta on tehty epäjumala. Jos ihminen luopuu lapsuudenuskostaa ja lähtee ns. tuhlaajapojan teille, mutta palaa takaisin eli tekee parannuksen, ei tarvitse enää uudestaan kastaa, jos on jo lapsena kastettu. Toisen kerran kastaminen on turhaa ja syntiä (yksi kaste, yksi usko). Kasteesta on tehty epäjumala, jos kastetaan toisen kerran. Se edustaa nykyajan kirjanoppineisuutta ja farisealaisuutta.

        Nimim "vanhlest" kumoaa kirkkonsa oppia:
        " Vastasyntynyt on synnittömyytensäkin vuoksi paljon enemmän kastamisen arvoinen kuin aikuinen"

        Kirkon oppi on toinen. Vauva on perisynnin turmelema ja joutuu kadotukseen ilman kastetta.
        Miksihän vanhlest kuuluu sellaiseen kirkkoon, joka opettaa eri tavalla kuin hän itse?


      • näinseon

        Totta kai voidaan kastaa, jos halutaan, mutta kyseessä ei ole se kaste, mistä Raamattu puhuu. sillä Raamatullisen kaste pitää jokaisen ottaa itse.

        Ensiksi tunnustaa uskonsa suullansa ja sen jälkeen itse ottaa kasteen, joten ei voida puhua uudelleen kastamisesta, koska vauvakaste ei ole Raamatun opettama kaste.


      • vanhlest
        ristiriitaista kirjoitti:

        Nimim "vanhlest" kumoaa kirkkonsa oppia:
        " Vastasyntynyt on synnittömyytensäkin vuoksi paljon enemmän kastamisen arvoinen kuin aikuinen"

        Kirkon oppi on toinen. Vauva on perisynnin turmelema ja joutuu kadotukseen ilman kastetta.
        Miksihän vanhlest kuuluu sellaiseen kirkkoon, joka opettaa eri tavalla kuin hän itse?

        Perisynti täytyy ymmärtää taipumuksena tehdä pahaa/syntiä. Vastasyntynyt ja sylivauva ei vielä ole tehnyt yhtään syntiä. Vasta myöhemmällä iällä lapsi rupeaa tekemään syntiä. Tähän synnintekoon ohjaa perisynti, joka on tullut meihin syntiinlankeemuksessa.


    • RealSana

      Veden liruttelu vauvan päähän naurettavaa.
      Raamatun mukainen kaste: Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta? Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.

    • Hellutlest

      Uudelleenkastaminen on väärin,kun noudatetaanRaamatun oppia sen ; yksi usko, yksi kaste.Kyse on siitä, että samaa Raamattua lukevat ja toimivat kuka mitenkin haluaa ja oikeaksi näkee.Hätäkastetta en halunnut keskoselle. En katsonut sitä tarpeelliseksi- Parempaan paikkaan pääsisi kuitenkin. Toisaalta olisin hyvinkin voinut antaa kastaa. En kuulunut kirkkoon ja myöhemmin kävin rippikoulun ja vanhemmatkin lapset kastettiin.Henkilökohtaisesti koen enemmän vääryytenä sen, että koska olin vauvana saanut kastetoimituksen, niin silti nuorena tullessani uskoon menin alaikäisenä kasteelle. En tiedä mistä tuo tunne johtui. Ehkä loogisesti ajateltu. Uskonnollisesti olen helluntailainen äidin puolelta, lestadiolainen ja luterilainen isän puolelta.Eniten kiinnostaa, mikä pointti on edes miettiä sitä, kuinka eri tavalla kirjaa, tässä tapauksessa Raamatun kirjoja kukin lukee! Millä tavalla se vaikuttaa sinun tai minun elämään, jos olet oikeassa ja minä väärässä? Tai toisinpäin? Onko sillä jotain iankaikkisuusseurauksia? Ja päättääkö niistä ihminen-

      • markku.lievonen

        >>Uudelleenkastaminen on väärin,kun noudatetaanRaamatun oppia sen ; yksi usko, yksi kaste.<<

        Viitannet tähän ilmoitukseen;

        5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
        6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

        Mutta,- huomaappa opetuksen opetuksellinen viisaus. Maailmassa on herroja repullinen,- jos kaksikin,- mutta JUMALA ilmolittaa miten tässä ajassa on vain yksi Herra ja tämä on JUMALAN tekemä Herra Jeesus Kristus.

        Samoin maailmassa on uskoja ja uskomuksia repullinen, jos kaksikin,- mutta on vain yksi usko,- joka pelastaa ihmisen ja ohjaa ihmisen JUMALAN lapseksi.

        Samoin ihmisillä on erilaisia kasteita repulline, jos kaksikin, mutta on vain yksi ainutkertainen kaste,- joka liittyy JUMALAN aivoituksiin ja uskoon. On mopokasteita, vauvojen kastamisia, laivojen kastamisia, teiden kastamisia (Ortodoksit) jne..., mutta on vain yksi ainutlaatuinen vasikaste, joka littyy uskoon,- mutta ei ihmisen pelastumiseen.

        Samoin ihmisillä on jumalia repullinen, jos kaksikin, mutta on vain yksi näkymätön JUMALA, joka on kaiken Isä ja siten kaiken suunnittelija.


    • Weha kumoaa taas omaa oppiaan:
      " Siihen on aina mahdollista palata uskon kautta"

      Miten langennut, saatanan vallassa oleva ihminen voi tehdä sellaisen ratkaisun, että palaa??? Sehän on Wehan aikaisemman opin mukaan mahdotonta. Tuollainen "ratkaisu on Wehan mukaan perkeleestä.

      Vastaus: "Se on Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa".

    • Nämä hengellisyydet täällä ei tunnusta Jeesuksen yleistä vanhurskauttamista, koko maailman autuusoppia ja henkilökohtaista uskon kautta vanhurskauttamista, vaan sekoittaa ne keskenään saivarrellen, Lapset pelastuvat sellaisenaan, ilman uskoa tai heillä on jo usko syntyessään. Silloin käsitteet sotkeutuvat ja Lutherin mukaan vertaus "siivoton sika" osuus kohdalle.

      Raamattu sanoo selvääkin selvemmin, että "kellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa" ja "ilman uskoa ei voi kelvata Jumalalle".

      Kun Raamattu selvästi sanoo, että "kaste pelastaa", niin silloin se pelastaa. Vanha käännös kääntää saman asian näin: "vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena". Toisessa kohdassa sanotaan pelastavasta kasteesta sama asia: "Pyhittääkseen seurakuntansa, vedellä pesten sanan kautta". Kolmannessa kohdassa sanotaan pelastavasta kasteesta näin: "Ellei ihminen synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan ym."

      Eihän usko ketään pelasta, sillä sitä on muutenkin monenlaista, vaan uskon kohde Jeesus: "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."

      • markku.lievonen

        >>Eihän usko ketään pelasta, sillä sitä on muutenkin monenlaista,<<

        Ei pahalla, vaan aidosti ihmetellen miten ihminen voikaan mennä näin syvälle pimeyteen. Uskomuksia on repullinen, mutta maailmassa on vain yksi usko joka pelastaa ihmisen.

        8. Sillä armosta te olette pelastetutUSKON KAUTTA/ uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        Niin, vauvakaste on juuri ihmisen teko ja kuviteltu seremonia, jonka avulla sivulliset ihmiset kuvittelevat pelastavansa vauvansa.

        Jokainen ymmärtää, ettei ihmisen mieli muutu vesikasteen seuraamuksesta,- vaan uskon. Usko ,- uudestisyntyminen on mielenmuutos ihmisessä, joka ilmenee pelastuneessa ihmisessä.


      • markku.lievonen

        26. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

        JUMALA ilmoittaa selkeästi, miten ihminen on USKON KAUTTA JUMALAN lapsi,.- ei vesikasteen kautta.
        Eikö tämä todellisuus tulisi olla selkeä jo luterilaisillekkin eli vesikaste on hyödytön toiminta vauvalle, koska kastamalla ei tehdä JUMALAN lasta ihmisestä.


    • Se kaste jonka kirkko antaa lapselle on pelkkä rituaali. Sen merkitys on se että lapsi otetaan kirkon jäseneksi. Se kaste jonka Jeesus opetti on oikea kaste.

    • Siis meidät vanhurskautetaan uskon kautta, Kristuksen tähden. Tämä on oikein sanottu. Voidaan myös sanoa: "Uskosi on sinut pelastanut", koska se sisältää Kristuksen. Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä. Kasteen vesi on Jeesuksen verellä punattu (Room.6:3).

      • Kirkon kaste on keksitty epäraamatullinen toimitus.


    • vbdfhfgcbgf

      Vauvakaste on lapsen oikeuksi3en ja persoonan halveksimista sillä lapselle valehdellaan näin jo elämän alkuvaiheessa tärkeistä pelastusasioista.

      Vauvakaste on myös papin roolin muuttamista "pelastavan rituaalin" suorittajaksi mutta ei ole mitään pelastavia rituaaleja. Siksi vauvakaste on myös Jeesuksen ristintyön halveksimista ja syrjäyttämistä, joten vauvakaste on perusluonteeltaan antikristillinen.

      • samdonie

        Olipas paksua puppua. Tee parannus ja usko evankeliumi. Pieni lapsi on kaikista ihmisistä eniten kastamisen arvoinen, juuri uskonsa ja vähäsyntisyytensä tähden.


    • Uskot tulee ja menee, mutta kaste pysyy---

      • Juu, varmaan lapsille suoritettu kirkkoinstituution jäseneksi ottaminen pysyy, niin kauan kuin kirkko on pystyssä. Se on verrattavissa alkuasukkaiden aikuistumisrituaaliin joka suoritetaan tavan mukaan, koska niin on tehty.


      • ghbngbfhg

        Ja weha jatkaa valehtelua.

        Valehteletko sinä siksi, että olet homo vai mistä se johtuu?


    • Kaste ei ole uskon varassa, vaan usko Jumalan sanan ja kasteen varassa.

      • vedenpalvontaa

        Weha, Raamattu on eri mieltä:.
        "Jos koko sydämestäsi uskot, niin se sinulle tapahtukoot." Ap 8:37

        Weha rinnastaa veden Jumalan Sanaan! Jos usko on veden varassa, ilmankos Suomessakaan ei ole monta tosi- uskovaa.
        Noita nimikristittyjähän maa on täynnä.

        Weha on tehnyt kasteesta itselleen epäjumalan ja Jumalan sijaisen.


    • Paljon tässä maassa on turhaa uskoa ja höpinää. Katsotaan nyt kuinka käy taas helluntailaisen unen ja profetian, että venäjä hyökkää heinäkuun 1 päivä suomeen, eli pian.

      • Niin on weha, paljon on höpinää jota ylläpitävät uskonnot nimeen katsomatta.


      • vuosiluku.jäi

        Minä vuonna? Kun esiinnyt profeettana, kerro vuosilukukin.
        Tuo heinäkuun 1. päivä on aika harvanäköinen harava.


    • lappix, ja kaikki tuntuu olevan erimieltä keskenään, ihan oman liikkeenkin kesken.

      No, en minä noita usko, ne on harhassa. Seurakunnassa ei tule sietää monenlaisia opetuksia ja totuuksia rinnakkain. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.

      • UskoToivonen

        Niin, kuin olemme nyt huomanneet, nuorten vauvana kastettujen ja juuri rippikoulun käyneiden ikäluokasta vain 15% uskoo Jumalaan.

        Ja niin, kuin olemme myös huomanneet, että uskovien kotien lasten osuus tuosta uskovien ryhmästä on suurin osa.

        Mistä tämä johtuu?

        Johtuu tietenkin opetuslapseuttamista.

        Raamatun ilmoitus on aivan selkeä, Sanan kuulemisen kautta tullaan uskoon.

        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32. Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34. Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt. 16. )

        Jumalan Sanan vastaanottaneet tulivat uskoon ja heidät kastettiin.

        Tästä huomaamme, että vanginvartija ja hänen perheensä tuli Sanan kuultuaan uskoon ( Kuinka tämä on todennettu, sitä ei Raamattu kerro, mutta ilmeisesti suun tunnustuksen kautta ).

        Nyt jos verrataan vauvana kastettuja 15-24v. ikäluokkaa, niin 85% kieltää Jumalan olemassaolon, eivät siis usko Jumalaan.

        Miksi?

        Koska uskovien kotien ( perheiden ) osuus laskee koko ajan, eivätkä lapset saa kotonaan enää useinkaan kuulla pelastuksen ilosanomaa Herrasta Jeesuksesta.


      • Niin, eivät fariseuksetkaan olleet mieleään väärässä. Jokainen uskonto on tehnyt omat oppinsa. Sitä levitetään ja uskotellaan Raamattua tuntemattomille niin kauan että kuulija luulee sen olevan Jeesuksen totuutta. Eikä wehan edustama liike tee siitä poikkeusta.


      • itserakasta

        Mutta miksi Weha ei usko Pyhän Hengen opetusta, vaan ajaa noita Lutterin teesejä kuin käärmettä pyssyyn?
        Weha kuvittelee itse määräävänsä, miten PH:n täytyy opettaa.


    • PasiToivonen

      >>Nyt jos verrataan vauvana kastettuja 15-24v. ikäluokkaa, niin 85% kieltää Jumalan olemassaolon, eivät siis usko Jumalaan.>>

      Eivät kaikki aikuisenakaan kastetut usko Jumalaan.

      • suuriero

        Ero on vain siinä, että uskovina kastetut ( ei aikuisina kastetut) ovat joskus olleet uskossa, ja sitten luopuneet, mutta useimmat vauvanakastetut eivät koskaan. Mikään seremonia ei tuo ihmisille uskoa.


    • Kertoisiko joku mikä on lapsen usko ja missä kohden Raamattua Jeesus sanoi että vauvalla on jo syntyessään usko, ja että hän tuntee Jeesuksen sanan ja opetukset?

      • armoaonsevaan

        Muuten Jeesuksen veressä koetaan syntien anteeksi saaminen, jokaisen täytyy itse saada tehdä parannus itse ja sen jälkeen päättää mennä uskovienkasteelle. JEESUSHAN OTTI LAPEN SYLIINSÄ JA SIUNASI HÄNET ELÄMÄNTIELLE, SAMALLA SANOI ETTÄ LASTENKALTAITEN ON JUMALANVALTAKUNTA. EI SIIS KASTANUT,EI MYÖSKÄÄN PELASTUS OLE KASTEESSA VAAN GOLGATANTYÖSSÄ.


      • Lxhkxx

        Käsittääkseni hyvin nuorella voi olla usko Jumalaan eikä vauvan kaste yhtään heikennä tätä mahdollista uskoa Jumalaan. Raamattutietous syntyy vasta Raamattua lukemalla.


    • Silloin Jeesuksen aikana todella oli yksi usko ja yksi kaste. Sen jälkeen maailma on keksinyt kymmeniätuhansia uskontoja ja kirkko alkuseurakunnan kasteesta poikkeavan vauvakasteen. Mutta tietenkin ihmisiä voi tuudittaa siihen käsitykseen että meidän kaste on ainoa oikea kaste ja että vauvakin tuntee jo syntyessään Jeesuksen opetukset.
      Älkääs ystävät viitsikö petkuttaa ihmisiä.

      • Jfjkcv

        Oletko tyhmä? En väittänyt että vauva tietää Jeesuksen opetukset. Mutta todistit olevasi vääristelijä.


      • annatullanyt

        Niin mitnkäs se vääristely siinä ilmeni, kerro sanat ja lauseet joissa se asuu?


    • veli-vl

      Vastasyntyneen kastaminen on oikein. Koska hän on uskossa Jeesukseen ja pelastuva. Jos hän myöhemmin lähteee maailmaan mutta palaa takaisin eli tekee parannuksen tai tulee uskoon, miten vain saman asian haluaa sanoakin, niin uutta kastetta ei tarvita. Ihminen on syntyessään Jumalan lapsi, riippumatta mihin kulttuuriin tai maahan hän syntyy. Ei ole väärin kastaa aikuisenakaan, jos lapsena ei ole saatu kastetta. Myöskään kastamattomuus ei vie kadotukseen. Sillä vain uskolla pelastutaan.

      • neuvolassakovaimiten

        Millä veeällä mittaat sen vauvan uskoa, kerro menetelmä ja välineet!?


      • veli-vl
        neuvolassakovaimiten kirjoitti:

        Millä veeällä mittaat sen vauvan uskoa, kerro menetelmä ja välineet!?

        Usko on Jumalan lahja. Uskon määrää ei voi mitata. Lasten kaltaisten on Taivasten valtakunta. Jeesus varoittaa väheksymästä lasten uskoa. Pelastukseen ei tarvita tekoja. Pelastus on lahja Jumalalta. Monia, jotka ylentävät itsensä häiritsee ja sapettaa tuhottomasti, jos joku vaatimaton ja maan hiljainen on uskossa, kuten pieni ihmistaimi. Itsensä ylentäjät eivät haluaisi joukkoonsa muiden halveksimia eikä vähäpätöisimpiä. Jeesus sanoo: "Joka itsensä ylentää, se alennetaa."


      • veli-vl
        neuvolassakovaimiten kirjoitti:

        Millä veeällä mittaat sen vauvan uskoa, kerro menetelmä ja välineet!?

        Usko on Jumalan lahja. Uskon määrää ei voi mitata. Lasten kaltaisten on Taivasten valtakunta. Jeesus varoittaa väheksymästä lasten uskoa. Pelastukseen ei tarvita tekoja. Pelastus on lahja Jumalalta. Monia, jotka ylentävät itsensä häiritsee ja sapettaa tuhottomasti, jos joku vaatimaton ja maan hiljainen on uskossa, kuten pieni ihmistaimi. Itsensä ylentäjät eivät haluaisi joukkoonsa muiden halveksimia eikä vähäpätöisimpiä. Jeesus sanoo: "Joka itsensä ylentää, se alennetaa."


    • Uudesti kastajat opettavat uskovien kastetta, kun Raamattu ja uskonpuhdistus taas opettaa, että kaste on merkitykseltään pikemminkin uskoon tulevien kaste:

      Apt.2:
      38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. 39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

      "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista" (kol.2:12).

      Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

      • näin.on

        Kun vauvaa valellaa vedellä isän ja äidin pyynnöstä, niin siinä ei ole kyse Raamatun tarkoittamasta kasteesta. Kun ihminen tulee uskoon, pyytää kastetta syntiensä anteeksi saamiseksi Jeesuksen Kristuksen nimeen, niin se on Raamatun tarkoittama kaste.


      • UskoToivonen

        Raamattua tietoisesti käytetään omaan ns. korvasyhyyn, ottamalla asiayhteydestä palanen, kuten nm. "wehakin" tässä tekee.

        Tuo apostolien tekojen kohta kertoo n. 3000 sielusta, "jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin" ..

        Jos asiayhteyttä pyritään muuttamaan, tai käyttämään omaan syyhyyn, niin
        silloin on jätettävä jakeita pois, kuten voimme edeltä nähdä.

        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        43. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
        44. Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,

        Kysymys oli siis niistä, jotka uskoivat saarnatun puheen, evankeliumin.

        Tämänhän todistaa myös myöhemmät luvut, esim Apt. 4.

        2. närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
        3. Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
        4. Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.

        Evankeliumin kuulleet uskoivat. Uskohan tulee evankeliumin kuulemisesta.

        Evankeliumin uskossa vastaanottaneiden luku nousi nyt jo n. viiteentuhanteen.
        Eli 3000 aiemmin evankeliumin vastaanootanutta ja nyt 2000 lisää, jotka ottivat evankeliumin vastaan.

        Siis julistetun sanan vastaanottaneet olivat nyt uskovia.

        Ja sen näkivät ja huomasivat kaikki ( Apt. 2:44-47 )


      • taaskorjataan

        Wehalle:

        Tuo pakolla suoritettu vauvan pään kasteleminen on pikemmin uskoon tulemattomien kaste!!
        Vain murto-osa heistä tulee todella uskoon Herraan Jeesukseen. Valitettavasti Weha ei ole siinä joukossa.


    • onkokalliskin

      Minkälaisella mittarilla se vauvan usko mitataan?

    • juttututtu

      Koska palstalla henkilöt kirjoittavat läninnä omista tulkinnoistaan , eikä
      kukaan ole esittänyt helluntaiherätyksen oppia kasteesta, niin laitan sitaatin A4, käsittävästä kokonaisuudesta.

      " Pieni lapsi on kuitenkin Kristuksen sovitustyön tähden vapaa kadottavasta tuomiosta. Lapsen varttuessa ja tullessa vastuulliseksi, synnistä tulee hänen elämäänsä henkilökohtaista todellisuutta. Turmeltuneisuus johtaa hänet vääriin asenteisiin, valintoihin ja tekoihin aiheuttaen syyllisyyttä. Siksi on tärkeä ohjata lapsi jo varhain Jumalan armon ja anteeksiantavan rakkauden tuntemiseen. Pienten lasten kanssa samassa asemassa ovat esimerkiksi vaikeasti kehitysvammaiset, joilta puuttuu tiedolliset edellytykset ymmärtää ja vastaanottaa evankeliumin sanoma."

      Minusta tässä saattaa olla ongelmana määritellä missä kehityksen vaiheessa lapsi pystyy omaksumaan riittävästi tietoa, että voi ymmärtää milloin pitäisi tulla ns. uskoon, jotta varjeltuisi kadotukselta.

      • USKONkuuliaisuus

        Usko Sanaan, ei vaadi paljon tietoa, vaan Pyhän Hengen Äänen, Sanan, tottelemista.

        ""Minusta tässä saattaa olla ongelmana määritellä missä kehityksen vaiheessa lapsi pystyy omaksumaan riittävästi tietoa, että voi ymmärtää milloin pitäisi tulla ns. uskoon, jotta varjeltuisi kadotukselta."" Mene sitten helvettiin määrittelyinesi, tekopyhä ulkokullattu vilpillinen kalkittu hautaseinä, valheellinen kirjanoppinut !

        Sinulle se saattaa olla suuri ongelma ja este, mutta pieni lapsi tottelee Isäänsä, eikö Totta? Ja lapsen Isä tuntee omat lapsensa ja tietää kuka Häneen luottaa ja tottelee.


    • Raamatussakirkaslinja

      Sitä varten on evankeliumin esilläpito, että sitäkin kautta Jumalan Pyhä Henki saa mahdollisuuden kirkastaa tahtonsa erikseen jokaiselle yksilölle omalla aikataulullaan.

      Sanoohan Sana mm, " tänä päivänä jos kuulet Hänen äänensä, älä paaduta sydäntäsi..jne."
      voi olla että nuori ei vielä eilen "kuullut kutsua" mutta tänä päivänä tai huomenna saatta sen kuulla, ja silloin on hyvä olla äänelle kuuliainen ja antaa pelastaa itsensä, eli tulla uskolle kuuliaiseksi, eli uudetsisyntyä elävään toivoon, näin Raamattu!

    • näinRaamatussa

      Silloin kun julistetaan evankeliumia, silloin julistetaan Raamatunmukaista sanomaa synnistä pelastuksesta ja vanhurskaudesta, joka voidaan jakaa Jumalan Jeesuksessa antamaan vanhurskauteen, ja sen seurauksena ihmiselle mahdollistavasta elämänvanhurskaudesta, eli pyhittyneestä elämästä yksilöön nähden.

      silloin kun julistetaan jotain -laisuutta, silloin EI julisteta evankeliumia vaan harhaista omanporukan oppia joka tuotaa harhaisuutta seuraajissaan, eli vahinkoa Jumalan valtakunnalle, ja tässä ei nyt puhuta lestadiolaisten jumalanvaltakunnasta vaan ihan todellisesta sellaisesta.

      • juttututtu

        Missä voisi kuulla tätä Raamatun mukaista evankeliumia ?


      • tätäseon
        juttututtu kirjoitti:

        Missä voisi kuulla tätä Raamatun mukaista evankeliumia ?

        Sitä voi kuulla vapaan suunnan tilasuuksissa, niissä jotka ovat varjelleet joutumasta kaikenmailman huuhaasiiin ja helluntaissakin veivaaviin mennareihin sun muihin ministryihin joissa EI ole enää mitään jäljellä alkuperäisestä helluntaista esimerkiksi!

        mutta paljon on jo pilalla sekin joukko ja jos ei selvää oikaisemista taphdu pian, pilaantuminen taitaa jatkua edelleen!


    • Kun te puhutte lapsen uskosta niin ei Jeesus tarkoittanut sillä uskoa evankeliumiin. Jeesus vertasi että aikuisten pitää uskoa ilman ehtoja Jumalan sana kuten lapsi uskoo hänelle kerrotut asiat. Siis mitäänn raamatullista uskoa ei "lapsen usko" tarkoita vaan tapaa miten aikuisten pitää uskoa epäilemättä Jumalan sanaa..

      Mark.10
      13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

      Niinpä lapsella ei ole uskoa. Jeesus sanoi että joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Ja järjestys on se.
      Kirkon kaste ei pelasta ketään ja siksi se on turha. Kun vauva kastetaan vanhempien tahdosta, koska niin on yleinen tapa, niin sillä ei ole merkitystä. Tuo sama vauva voi aikuisena olla ateisti ja silloin te huomaatte ettäi ilman uskoa suoritettu kaste on pelkkää tapakristillistä rituaalia.

      • church

        Ei pelkkä kaste pelastakaan, vaan usko. Pieni lapsi on uskovainen ja taivaskelpoinen. Näin uskovat helluntailaisetkin. Miksi siis uskovaista pientä lasta ei voisi kastaa? Pieni lapsi on juuri uskonsa ja vähäsyntisyytensä vuoksi paljon enemmän kastamisen arvoinen kuin kukaan aikuinen, parannuksen tehnytkään aikuinen.


      • EN.vain_USKO.vain_EN

        RAAMATUN VASTAINEN HARHAOPPI: "Pieni lapsi on uskovainen ja taivaskelpoinen." ONKO USKOVAINEN JUMALAN SANAA USKOVA, TOTTELEEKO?

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/12224463/mita-usko-on- USKO MITÄ ON.

        Raamatun ja Lutherin mukaan ihminen on perin syntinen perisyntinen, heti hedelmöityshetkestä lähtien, kunnes uudestisyntyy.

        Mistä on tullut oppi "pienten lasten synnittömyydestä"? Kiellätkö perisynnin?

        JUMALA hukutti vedenpaisumuksessa miljoonia syntisiä, sylivauvoja ja pieniä lapsia. Uskotko JUMALAN Sanaan ja uskotko JUMALAN Sanaa, eli totteletko Sanaa? Jos et tottele JUMALAN Sanaa, sinä et usko JUMALAN Sanaa, vain USKOVAINEN ..


      • hänonautuas
        church kirjoitti:

        Ei pelkkä kaste pelastakaan, vaan usko. Pieni lapsi on uskovainen ja taivaskelpoinen. Näin uskovat helluntailaisetkin. Miksi siis uskovaista pientä lasta ei voisi kastaa? Pieni lapsi on juuri uskonsa ja vähäsyntisyytensä vuoksi paljon enemmän kastamisen arvoinen kuin kukaan aikuinen, parannuksen tehnytkään aikuinen.

        Kyllähän lapsen voi kastaa JOS HÄN ITSE SITÄ HALUAA!!! Raamattu kun ei tunne mitään pakkokastetta.

        Mutta vauva ei kykene uskomaan eikä häntä tarvitse kastaa.Hän on Jumalalle otollinen sellaisenaan.


      • church
        hänonautuas kirjoitti:

        Kyllähän lapsen voi kastaa JOS HÄN ITSE SITÄ HALUAA!!! Raamattu kun ei tunne mitään pakkokastetta.

        Mutta vauva ei kykene uskomaan eikä häntä tarvitse kastaa.Hän on Jumalalle otollinen sellaisenaan.

        Sellaisenaan eli uskossa. Koska uskossa olevat ovat vain Jumalalle otollisia.


      • Hdöjvk
        hänonautuas kirjoitti:

        Kyllähän lapsen voi kastaa JOS HÄN ITSE SITÄ HALUAA!!! Raamattu kun ei tunne mitään pakkokastetta.

        Mutta vauva ei kykene uskomaan eikä häntä tarvitse kastaa.Hän on Jumalalle otollinen sellaisenaan.

        On se kumma! Te vetoatte Raamattuun , että vauvaa ei voi kastaa koska ei ole esimerkkiä. Mutta lapsen voi jos hän haluaa, mutta ei ole siitäkään esimerkkiä. Todella kummallista.


    • Setä.neuvoo

      Kasteella on merkityksensä. Sen kautta voi tulla "Pyhän Hengen lahja", Apt 2. Mutta se ei ole mikään uskovaisuuden merkki, eikä keino tienata pelastusta, ikään kuin lain kautta. Vrt. Ef 2, pelastus ilman tekoja.

    • Weha kirjoittaa: "Uudesti kastajat opettavat uskovien kastetta, kun Raamattu ja uskonpuhdistus taas opettaa, että kaste on merkitykseltään pikemminkin uskoon tulevien kaste"

      Kyllä kaste voisikin olla tavallaan uskoontulevien kaste, jossa saadaan synnit anteeksi, jos se olisi sen alkuperäisellä paikalla, missä se alkuseurakunnan aikaan oli - eli heti kääntymisen ja parannuksenteon yhteydessä. Mutta uskovien kastekin löytyy Raamatusta. Siitä on hyvänä esimerkkinä Korneliuksen sukukunnan kastaminen. He tulivat uskoon ja täyttyivät Pyhällä Hengellä ennen kasteelle menoa.

      • Siis kaste on aina Raamatussa merkitykseltään uskoontulevien kaste. Te uudelleenkastajat sekoitatte asiaa. Ei ole olemassa uskovien kastetta. Kun Jeesuksesta julistetaan, se on silkkaa oman kasteen sisällön julistamista, eli armoa (Room.6:3).

        Lähetyskäskyssä jo kehoitetaan tekemään opetuslapsiksi kastamalla, kaikkea kansaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Millään muulla tavalla, ei voi syntyä opetuslapseksi, kun kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen. Opettamalla ei synnytä opetuslapsiksi.

        Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Kaikkialla Raamatussa kerrotaan, että kaste antaa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan; Tuo kaikkihan tarkoittaa pelastusta. Esim. voidaan kääntää myös: "kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta 1.Piet.3:21). Uskovaisella on jo hyvä omatunto.

        Toisessa kohtaa näin: "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."(kol.2:12).
        weha: "Kasteessa synti otetaan hengellisesti pois. Kaste herättää hengellisesti kuolleen ja kasteessa on voima antaa uskokin"

        Niin, kuten aikaisemmin jototesin, Paavalia ei lähetetty kastamaan, vaikka toki hänkin usein kastoi. Varsinainen Kastamisen tehtävä oli muilla seurakunnan kaitsijoilla. Kuinka usein pyhä Paavali julisti kasteen valtava evankeliumia, siitä että kuinka kaste on osallisuutta Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen (Room.6:3). Myös Saulina ollessaan, häntä kehoitettiin viivyttelemättä pesemään kasteessa synnit pois. Tämä oli siis tosiasia. Myös ihan apostolinen uskontunnustus kuuluu, että "uskomme yhden apostolisen kirkon...uskomme ruumiin ylösnousemuksen ja yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi".

        "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä." (apt.22:16).


      • markku.lievonen
        weha kirjoitti:

        Siis kaste on aina Raamatussa merkitykseltään uskoontulevien kaste. Te uudelleenkastajat sekoitatte asiaa. Ei ole olemassa uskovien kastetta. Kun Jeesuksesta julistetaan, se on silkkaa oman kasteen sisällön julistamista, eli armoa (Room.6:3).

        Lähetyskäskyssä jo kehoitetaan tekemään opetuslapsiksi kastamalla, kaikkea kansaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Millään muulla tavalla, ei voi syntyä opetuslapseksi, kun kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen. Opettamalla ei synnytä opetuslapsiksi.

        Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Kaikkialla Raamatussa kerrotaan, että kaste antaa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan; Tuo kaikkihan tarkoittaa pelastusta. Esim. voidaan kääntää myös: "kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta 1.Piet.3:21). Uskovaisella on jo hyvä omatunto.

        Toisessa kohtaa näin: "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."(kol.2:12).
        weha: "Kasteessa synti otetaan hengellisesti pois. Kaste herättää hengellisesti kuolleen ja kasteessa on voima antaa uskokin"

        Niin, kuten aikaisemmin jototesin, Paavalia ei lähetetty kastamaan, vaikka toki hänkin usein kastoi. Varsinainen Kastamisen tehtävä oli muilla seurakunnan kaitsijoilla. Kuinka usein pyhä Paavali julisti kasteen valtava evankeliumia, siitä että kuinka kaste on osallisuutta Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen (Room.6:3). Myös Saulina ollessaan, häntä kehoitettiin viivyttelemättä pesemään kasteessa synnit pois. Tämä oli siis tosiasia. Myös ihan apostolinen uskontunnustus kuuluu, että "uskomme yhden apostolisen kirkon...uskomme ruumiin ylösnousemuksen ja yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi".

        "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä." (apt.22:16).

        >>Lähetyskäskyssä jo kehoitetaan tekemään opetuslapsiksi kastamalla, kaikkea kansaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. <<

        Ihmettelen mikä ihmeen neuroosi / pakkomielle sinulla on vääristää JUMALAN ilmoitusta. Lueppa uudelleen tuo viittaamasi jae.

        Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Siis keitä tulee kastaa????? Kastamalla heitä.


      • markku.lievonen kirjoitti:

        >>Lähetyskäskyssä jo kehoitetaan tekemään opetuslapsiksi kastamalla, kaikkea kansaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. <<

        Ihmettelen mikä ihmeen neuroosi / pakkomielle sinulla on vääristää JUMALAN ilmoitusta. Lueppa uudelleen tuo viittaamasi jae.

        Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Siis keitä tulee kastaa????? Kastamalla heitä.

        Kansoja tulee kastaa, joiden seassa myös pieniokaisia on. Vauvojen ja vaarien pelastustie on sama "Uskon kautta". Mitään muuta pelastustietä raamattu ei tunne.

        "Kellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa" Ja "Ilman uskoa ei voi kelvata Jumalalle". On nämäkin Raamatun sanaa.


      • weha kirjoitti:

        Siis kaste on aina Raamatussa merkitykseltään uskoontulevien kaste. Te uudelleenkastajat sekoitatte asiaa. Ei ole olemassa uskovien kastetta. Kun Jeesuksesta julistetaan, se on silkkaa oman kasteen sisällön julistamista, eli armoa (Room.6:3).

        Lähetyskäskyssä jo kehoitetaan tekemään opetuslapsiksi kastamalla, kaikkea kansaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Millään muulla tavalla, ei voi syntyä opetuslapseksi, kun kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen. Opettamalla ei synnytä opetuslapsiksi.

        Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Kaikkialla Raamatussa kerrotaan, että kaste antaa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan; Tuo kaikkihan tarkoittaa pelastusta. Esim. voidaan kääntää myös: "kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta 1.Piet.3:21). Uskovaisella on jo hyvä omatunto.

        Toisessa kohtaa näin: "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."(kol.2:12).
        weha: "Kasteessa synti otetaan hengellisesti pois. Kaste herättää hengellisesti kuolleen ja kasteessa on voima antaa uskokin"

        Niin, kuten aikaisemmin jototesin, Paavalia ei lähetetty kastamaan, vaikka toki hänkin usein kastoi. Varsinainen Kastamisen tehtävä oli muilla seurakunnan kaitsijoilla. Kuinka usein pyhä Paavali julisti kasteen valtava evankeliumia, siitä että kuinka kaste on osallisuutta Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen (Room.6:3). Myös Saulina ollessaan, häntä kehoitettiin viivyttelemättä pesemään kasteessa synnit pois. Tämä oli siis tosiasia. Myös ihan apostolinen uskontunnustus kuuluu, että "uskomme yhden apostolisen kirkon...uskomme ruumiin ylösnousemuksen ja yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi".

        "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä." (apt.22:16).

        Korneliuksen perhekunta oli jo tullut uskoon ja olivat täyttyneet jopa Pyhällä Hengellä. Ilman uskoontuloa ei voi täyttyä Pyhällä Hengellä - eikö vaan? Siinä on siis selkeä kohta Raamatussa, jossa oli jotapahtunut uskoontulo ja sen jälkeen vasta kastettiin. Eli tällainen käytäntö löytyy Raamatusta ja on siten aivan raamatullinen.

        "Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"" (Apt 10:45-47)


    • Katsos

      On vain uskovien kaste.

    • Suviseurat

      Mutta onpas tällä törkyosastolla paljon uskiksia. Yllätyin. Lukekaa Raamattua, älkää rypevä täällä. Minä mukaan lukien.

    • Ensin usko sitten kaste. Muuta totuutta siinäkään ei ole ja sen sanoi Jeesus. Toki on vapaus touhuta "jumalan nimissä" mitä vaan, mutta siitä saa vain Jumala vihat niskoilleen.

      • Ja parannuksen tekeminen kuuluu ennen uskoakin - ja varsinkin ennen kastetta!


    • Vauvalla ei ole vielä minkäänlaista uskoa. Voi hyvänen aika! Ja lapsikaste ja veden päälle pirskottaminen ei ole kastamista.

    • Ei vauvalla ole todellakaan mitään uskoa, ei vaikka kuinka niin väitetään. Jeesus sanoi tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi ja joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Siis kaikki tästä poikkeava on ihmisoppeja, ja kuka niitä opettaa on valehtelija.
      Mitään uudestakastettakaan ei ole olemassa, koska se "ensimmäinen" vedenliruttelu ei ole kaste lainkaan.
      Voitte jatkaa nyt rauhassa valehteluanne lapsen uskosta ja kirkon kasteesta.

      • OppiaKASTEISTA

        1.Jh.1:9 Hän on uskollinen ja vanhurskas. Niin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA )Hän antaa meille synnit anteeksi, ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä( SYNTI, ON LAITTOMUUS ). Jos me tunnustamme syntimme.

        Hbr.6:2 Oppia( OPETUSTA, JUMALAN SANASTA )kasteista( MONIKKO ). Ja kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

        Upotuskaste on synnintunnustus, sen myöntäminen että olen kokonaan syntinen, joten minut on hukutettava kokonaan. Ja minut on puhdistettava kokonaan. Ja upotuskaste on tavallaan aina parannuksen kaste, sillä vasta Pyhän Hengen Kaste liittää ihmisen Kristuksen Seuraajakuntaan, ja Voitelu on PELASTUKSEN SINETTI.

        1.Kr.12:13 sillä olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi( KRISTUKSEN SEURAAJAKUNTA )ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita. Ja kaikki olemme saaneet juoda samaa ( PYHÄÄ TOTUUDEN )Henkeä.

        Ef.2:18 sillä Hänen( JESHUA HaMASHIACH, VERILIITTO )kauttaan on meillä molemmilla( JEHUDIM )pääsy yhdessä ( PYHÄSSÄ )Hengessä Isän tykö.

        Ap.TEOT 5:32 olemme kaiken tämän todistajat. Niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka Häntä( JUMALAN KÄSKYT, LAKI )tottelevat."

        COVER: #näin.on 11.6.2016 8:42: Raamattu opettaa, että ihmisen tulee itse tehdä ensin parannus( METANOIA, MIELENMUUTOS; ASENNEMUUTOS SUHTEESSA LUOJAN TAHTOON, JA LAKATA VASTUSTAMASTA JUMALAN SANAA, LAKIA ) synneistä( SYNNISTÄ, VÄÄRÄSTÄ ASENTEESTA, KAPINA LUOJAA VASTAAN ). Ja sen jälkeen pyytää kaste Jeshua Messiaan Nimeen syntien anteeksisaamiseksi.

        Ap.TEOT 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "TEHKÄÄ( JUMALA EI TEE PARANNUSTA IHMISEN PUOLESTA. LAKKAA KAPINOIMASTA ! )parannus. Ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeshua Messiaan Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA )saatte Pyhän Hengen lahjan( VOITELU, SINETTI ).

        Vauva ei osaa katua( SYNNINTUNTO TULEE LAISTA, JUMALAN SANASTA, JA SANAN SAARNASTA, SYNNNTUNTO JA SYNNINTUNNUSTUS ON EDELLYTYS SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI, EIKÄ VAUVA TUNNE EIKÄ TUNNUSTA SYNTIÄÄN, JOKA ON ASENNE JOKAISEN UUDESTISYNTYMÄTTÖMÄN IHMISEN SISÄLLÄ, EPÄUSKON KAPINA ), eikä edes ole tehnyt syntiä. Vauva ei osaa pyytää kastetta( VAUVA EI YMMÄRRÄ MITÄÄN SANAA, VAUVAKASTE = VANHEMPIEN RATKAISU. VAUVAKASTE ON PARJATTUA "RATKAISUKRISTILLISYYTTÄ", PAHINTA LAJIA. )

        Ketään ei saa kastaa niin, että kastetta pyytäisi joku toinen. Johannes Kastaja ei kastanut Jeshuaa vauvana. Jumala ei lähettänyt häntä kastamaan Jeshuavauvaa.

        Lestadioilaisten kasteoppi on peräisin katolisen kirkon opista. Se jos mikä kertoo sen, miksi vauvakaste on harhaoppia( HARHAOPPI EI PYSY JUMALAN SANASSA ).

        Roomalaisille 2:8 niiden osaksi jotka ovat itsekkäitä, eivätkä tottele Totuutta( JUMALAN SANA, VT, KRISTUS )vaan tottelevat vääryyttä, Tulee Viha. Ja KIIVAS !


    • Apt.2:
      38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. 39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      weha: "Ilman muuta tämä kasteessa tarjottu pelastus koskee pieniä muksujakin. Kuinka kehtaatte kieltää tämän? Kyllähän te kehtaatte laki uskollanne, vaikka mitä.

      • vbvnghfjfghg

        Kaste pelastaa vain uudestisyntyneet ihmiset, ei pelasta vauvoja tai ei-uskovaisia. Nuokin ihmiset olivat tulleet uskoon, he tajusivat naulinneensa ristille Messiaan. He tekivät sen vanhan ihmisen ominaisuudessa. Mutta kun uudestisyntynyt uskovainen menee kasteelle niin se vanha ihminen haudataan, siksi Pietari sanoi, että kaste pelastaa ne ihmiset siellä. Erityisesti on jälleen huomattava, että Pietari ei puhu tässä vastasyntyneille vauvoille.

        "Teitä tämä lupaus tarkoittaa", saanoi Pietari, ja hän tarkoitti lupausta Pyhän Hengen saamisesta. Usein ihmiset täyttyvät Pyhällä Hengellä juuri kasteen jälkeen.


    • Siis, Ihmiset olivat synnintunnossa ja apostoli sanoi heille: "muuttakaa mielenne, Ottakoon kukin kasteen Herran Jeesuksen nimeen, jotta te saatte synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. Apostoli jatkaa selkeästi: "Teille ja teidän lapsillenne tämä kasteen lupaus on annettu". Siis kasteen lahja kuuluu lapsillekkin.

      Uudelleenkastajat kieltävät myös perisynnin ja opettavat, että ihminen on vasta syntinen kun alkaa tekemään syntiä. Sensijaan Raamattu ja myös luterilaisuus opettaa, että ihminen ei tule syntiseksi tekemällä syntiä vaan, että ihminen on jo olemukseltaan syntinen esim.

      "Olimme luonnostamme vihan lapsia, niin kuin muutkin" (Ef:2:3). Tai "Mikä lihasta on syntynyt on liha" (Joh.3). "Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä." (Room.5:12 Jne.).

      • vnvbfghfjfn

        "Teitä tämä lupaus tarkoittaa", saanoi Pietari, ja hän tarkoitti lupausta Pyhän Hengen saamisesta. Usein ihmiset täyttyvät Pyhällä Hengellä juuri kasteen jälkeen.

        Raamattu on kirjoitettu aikuisille ihmisille, ei vauvoille, niinkuin weha opettaa. Jumala ei lue syntiä vauvoille, koska heillä ei ole lakiakaan.

        Room 5:13, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;

        Miksi weha jätti tuon jakeen pois?? Sehän selventää huomattavasti asiaa.


    • Setä.neuvoo

      Pelastus ilman tekoja, Ef 2.

      Apt 2 mitä tekisimme? Menkää kasteelle, saatte Pyhän Hengen LAHJAN.
      Matt 7 emmekö tehneet?

      Usko puuttui. Väkevä eksytys, 2. Tess 2.

      • Toteamus

        Ihmiset kun eivät ole keksineet kastetta omasta päästään, vaan se on ihan Jumalan oma sana ja asetus. Ihminen on kasteessa saavana osapuolena, ja Jumala on kasteessa antavana osapuolena. Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä (Room.6:3)

        Muuttakaa mielenne/kääntykää/uskokaa (Jumalan teko, että ihminen uskoo) Älkää uudestikastajat sekoittako lakia ja evankeliumia.. Ei Kasteessa Saa Pyhän hengen lahjan, joka kuuluu lapsille myös-


      • VOITELUonVALINTA

        Jaahas, eikö "lapsen uskoa" saa kyseenalaistaa, eikö lapsi ole perisyntinen, ja epäusko on kaikkien syntien äiti, ja ylpeys on synnin isä. Onko lapsi perisyntinen?

        Entäs aikuisen usko, omaan ihmistekoiseen vauvankasteluunsa, josta todistaa "pyhä kastelutodistus" ja "pyhä kastemekko", "armon välineet", niihinkö sinä uskot, mutta miksi et usko JUMALAN Sanaa ja miksi et tottele JUMALAN Sanaa, epäuskoinen?

        Ja sitten vielä kiRKKosi antisemiittipappojen harhaopit, ihmiskäskyt ja perinteet, joilla ei ole mitään perustaa Raamatussa, kuten joulunvietto, ja sunnuntailepo?

        Muuten, ei pelkkä vesikaste ketään pelasta, jos olet ilman Hengen kastetta, Sinettiä.


      • church
        VOITELUonVALINTA kirjoitti:

        Jaahas, eikö "lapsen uskoa" saa kyseenalaistaa, eikö lapsi ole perisyntinen, ja epäusko on kaikkien syntien äiti, ja ylpeys on synnin isä. Onko lapsi perisyntinen?

        Entäs aikuisen usko, omaan ihmistekoiseen vauvankasteluunsa, josta todistaa "pyhä kastelutodistus" ja "pyhä kastemekko", "armon välineet", niihinkö sinä uskot, mutta miksi et usko JUMALAN Sanaa ja miksi et tottele JUMALAN Sanaa, epäuskoinen?

        Ja sitten vielä kiRKKosi antisemiittipappojen harhaopit, ihmiskäskyt ja perinteet, joilla ei ole mitään perustaa Raamatussa, kuten joulunvietto, ja sunnuntailepo?

        Muuten, ei pelkkä vesikaste ketään pelasta, jos olet ilman Hengen kastetta, Sinettiä.

        Usko Jeesukseen pelastaa ei kaste eikä kastamattomuus. Tuntuu siltä, että uudelleenkastajat haluavat ylentää itsenä. Jeesus sanoo: -Joka itsensä ylentää, se alennetaan.


      • vbcnchfgb
        Toteamus kirjoitti:

        Ihmiset kun eivät ole keksineet kastetta omasta päästään, vaan se on ihan Jumalan oma sana ja asetus. Ihminen on kasteessa saavana osapuolena, ja Jumala on kasteessa antavana osapuolena. Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä (Room.6:3)

        Muuttakaa mielenne/kääntykää/uskokaa (Jumalan teko, että ihminen uskoo) Älkää uudestikastajat sekoittako lakia ja evankeliumia.. Ei Kasteessa Saa Pyhän hengen lahjan, joka kuuluu lapsille myös-

        Vauvakasteen ihmiset ovat keksineet, sakramentit ovat antikristillisiä, koska ne pyrkivät syrjäyttämään todellisen ja oikean pelastuksen, ne ovat valetta.


    • o-------

      UUDESTISYNTYNYT IHMINEN

      No valaiskaahan minua hieman , uudelleen kastettu , uudelleen syntynyt ihminen , mikä sinussa syntyi uudesti , mikä on sinun uusi identiteetti , mitä ohjeita Raamattu antaa uudestisyntyneelle ,miten hänen kuuluu elää .

      Mikä sinussa SYNTYI UUDESTI .

      Siis mikä on UUDESTISYNTYNEEN ihmisen uusi IDENTITEETTI ja mitä eroa siinä on vanhaan IDENTITEETTIIN.

      KIITOS

      • bngmgjghjki

        Ihmisessä uudestisyntyy uskoontulon hetkellä ihmisen henki. Ihmisen sielu pelastuu kun se puhdistetaan kaikesta synnistä Jeesuksen verellä. Ihmisen ruumis pelastuu ruumiiden ylösnousemuksessa.


    • Ei mikään, samannäköinen ja tapainen. Perustelu. Uskontoon kastetussa ei ole tapahtunut mitään muuta kuin että hän luulee olevansa uskottomiin verrattuna muita parempi.

    • o-i-ihanaa

      Että näin

      Menikö ajatus sekaisin , muisteleppas ketjun muita vastauksiasi , sinähän kumoat omat väittämäsi , vai etkö ymmärtänyt kysymystä , vai etkö osaa vastata.

    • jljkuiuoiki

      Room 1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

      Valitettavaasti täällä on sellaisia nimimerkkejä, jotka vain pyrkivät valehtelemaan ja vääristämään Jumalan Sanaa johtuen osittain siitä, että he eivät ole itsekään uudestisyntyneet eivätkä voi ymmärtää Raamattua.

      Lisäksi epäilen, että osa täällä kirjoittavista on homoseksuaaleja, keten esim. weha, jolle on jo monta kertaa selitetty asiat ja hän vain jatkaa valehteluaan.

      • markku.lievonen

        Mutta, miten tähän liittyy homous ihmisessä. Se on totta, joka käy wehan kohdalla ilmi, niin jos ihminen ei ole saanut JUMALALTA uskoa, niin hänen uskomuksiaan ei käännä toinen ihminen ja ei edes Raamatun selkeät opetukset.
        Uskonnollinen ihminen pitää tärkeämpänä kulttuuriallisia asioita kuin JUMALAN ilmoituksia.
        Taas JUMALASTA syntynyt ihminen aina muuttuu / kasvaa ymmärrykseltään JUMALAN sanan / ilmoitusten edessä ja näin toteutuen;

        18. Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.

        Vaikka kulttuurissamme oleva vauvojen kastaminen ohjaa ihmisen kirkkoon, niin JUMALAN sana on se instrumentti, joka leikkaa ihmisen irti kirkon opetuksesta. Ihminen ja hänen ymmärryksensä ohjaantuu voimakkaasti JUMALAN sanan suuntaiseksi,- ei kulttuurin ohjauksen.


      • church
        markku.lievonen kirjoitti:

        Mutta, miten tähän liittyy homous ihmisessä. Se on totta, joka käy wehan kohdalla ilmi, niin jos ihminen ei ole saanut JUMALALTA uskoa, niin hänen uskomuksiaan ei käännä toinen ihminen ja ei edes Raamatun selkeät opetukset.
        Uskonnollinen ihminen pitää tärkeämpänä kulttuuriallisia asioita kuin JUMALAN ilmoituksia.
        Taas JUMALASTA syntynyt ihminen aina muuttuu / kasvaa ymmärrykseltään JUMALAN sanan / ilmoitusten edessä ja näin toteutuen;

        18. Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.

        Vaikka kulttuurissamme oleva vauvojen kastaminen ohjaa ihmisen kirkkoon, niin JUMALAN sana on se instrumentti, joka leikkaa ihmisen irti kirkon opetuksesta. Ihminen ja hänen ymmärryksensä ohjaantuu voimakkaasti JUMALAN sanan suuntaiseksi,- ei kulttuurin ohjauksen.

        Kirkko edustaa myös esivaltaa ja esivalta tulee Jumalalta. Uskovaisen tulee olla kuuliainen esivallalle. Muista apostoli Paavalin opetukset.


      • markku.lievonen
        church kirjoitti:

        Kirkko edustaa myös esivaltaa ja esivalta tulee Jumalalta. Uskovaisen tulee olla kuuliainen esivallalle. Muista apostoli Paavalin opetukset.

        Eihän kirkolla ole mitään tekemistä esivallan kanssa. Poliisi on esivallan edustaja. Toivottavasti kirkko eroitetaan lopullisesti pois valtiosta, niin asia selkeentyisi nopeammin.
        Niin, maailma olisi paljon rauhallisempi, jos olisi säädös, joka kieltää ymmärtämättömän ihmisen hyväksikäytön. Vanhukset ja vauvat. Muslimivaltiotkin saisivat uuden käänteen kuin myös maamme luterilaisuus.


      • mmjkkjljö
        church kirjoitti:

        Kirkko edustaa myös esivaltaa ja esivalta tulee Jumalalta. Uskovaisen tulee olla kuuliainen esivallalle. Muista apostoli Paavalin opetukset.

        Kun Raamatussa puhutaan esivallaasta sillä tarkoitetaan lähinnä poliisia. "Ei se turhaan miekkaa kanna". Seurakunta ei ole osa maallista esivaltaa, ei varsinkaan sellainen antikristillinen seurakunta kuin luterilainen kirkko.


    • tarkastellaan

      Kerrotaanpa historianhavinaa, kuinka lapsikasteen harha luo Jumalasta mielettömän kuvan. Lapsikaste, jossa kaste on pelastusasia, ei Kristuksen sijaiskuolema.

      Äitini on lestadiolaisyhteisöstä. Tunsi raamatunsanan aika hyvin vielä vanhuudessa, kuunes dementia- vei muistin.

      Mutta, katsellaan tätä lapsikasteoppia - siis harhaoppia, eksynyttä perinnäisoppia raamatusta.

      Sen hedelmänä on sen yleisuskonnon keskuudessa näköala, jossa kastamaton lapsi on helvettiin, ikuiseen kidutukseen joutuva ihmispoloinen.
      Siksi aikoinaan tuli naissukupuolen lapsenpäästäjiin, kun miehet eivät saaneet tulla synnyttävän äidin huoneeseen, heille annettiin hätäkaste oikeus. Tämä tulee jo television historianoppipuolen kerronnasta, siis luterilaisuuden ja sen kirkon opista.

      Siis päästiin näkemään todellisen kirkon harhahapatteen peloteopin, että kirkossa olevat pysyvät ruodussa. Näin kaste ja sen selitys on fakta ja hapattaa opetettavien ajatusmaailman - tänäänkin- .

      Äitini joka on syntynyt v. 1920- luvulla, oli ruanlaitossa tuli läsnä keittiössä ja siinä kohennettiin niitä hiilloksia. Omin silmin muistan lapsuudestani asiaa.
      Niissä olosuhteissa naiset - nämä äidit - harhautetu - joilla Jumalankuva oli hirvittävän vääristynyt, niin nämä äidit, joiden lapset oli kuollut synnytyksessä, kastamattomina.
      Niin nämä äidit itkivät tuskaansa.

      Siis miettikääs, mitä itkivät, mikä tuska oli äidin povessa tuon opin takia? Siis opin, jota täälläkin edelleen hapatteena viljellään, koska se äidinmaidossa on imetty ja väärät opettajat sitä opettavat.

      Siis- äidit itkivät niitä vauvoja, jotka kastamattomina kuolivat synnytyksessä ja joutuivat -------helvetintuleen----.

      Siis älytön, ymmärtämätön, tietämätön lapsi, joka tietämättömyytensä aikana menehtyi ja nyt tuon hapatteen mukaan Jumala julmuudessa pistäisi tuon ymmärtämättömän ja tietämättömän - iankaikkisesta - iankaikkiseen kärsimään synnistä!

      Siis mistä synnistä? Eihän hän ole muutakuin syntynyt!

      Tietenkin veisataan harhavirttä, että perisynnin tähden.

      Voi, voi, kun ei tunneta kirjoituksia. Ei Jumala tietämättömyyden ajasta ketään tuomitse helvettiin Sanan mukaan.
      Lapsi ei kanna isänsä syntejä ja päinvastoin.

      Asia on siksi laaja, etten ala pilkkomaan asioita enempää, mutta opetelkaa kirjoituksia, ettette tee syntiä siinä, että teette Jumalasta väärän kuvan. Kuvan, jota ei kirjoitukset kanna mukanaan.

      Se on laittomuutta, sillä Laki - jonka päämäärä on rakkaus, ei anna teille lupaa tehdä Jumalasta väärää kuvaa.
      Jos sen teette, joudutte lain alle ja laki tuomitsee teidät harhaopettajina sitten kadotukseen.

      Jumala itse sanoo ihmisille, joille Herra, Herra on huulilla. "En tunne teitä, te laittomuuden tekijät"! Siis jos otatte hyväntiedopuusta, hyvältä näyttävän hedelmän josta ette edes huomaa, sen harhaa- syötte ja opetatte sen mukaan teette Jumalan sanaa vastaan.

      Tästä puusta älä syö - oli Jumalan ohje. Siksi kirjoituksista "elämänpuusta" on pidettävä kiinni, syödä siitä ja nähdä sijaisuhrin merkitys, uskon ja vaelluksen merkitys.

      Lapsikaste on epäraamatullinen opetus, jossa epäraamatulliset välimiehet - harhaiset papit ovat ottaneet leeviläispappeuden käyttöön ja estävät ihmisiä tulemasta Elävän Jumalan eteen.

      Nämä papit ovat riistäneet jumalanvaltakuntansa eteensä ja ovat portinvartijoina oman kuvamuotonsa vihmossa lapsiaan antavat nimen ja väittävät toteuttavansa taivastien edutajia.

      Siis puhutaan oljista perustuksilla, joka tulee palamaan. Tuo kirkko, ei edusta Jumalan valtakuntaa ja se hapate on perattava pois.
      Ainut välimies on Jeesus Kristus. Hän siunasi lapsia - ja käski opettaa heille Jumalantie- opettaa Jumalan tahto, jonka päämäärä on rakkaus ja siten rakkausliittoon Kristuksessa kutsua elämään.
      Ja joka uskoo - hänelle kuuluu se kaste.

      Siis kirkkojen hapatteet on lupa perata pois. Jopa kaikenkarvainen muotomenoinen kirkkopyhien oppi pitäisi perata pois, sillä niin paljon pakanallisuuteen on niitten juuret kasvuissa.
      Jopa hautaaminen on valheitten suurta virtaa täysi, kuten lapsikasteen opetus. Tavallaan "uskovat", jotka ovat uskoon tulleet, muotojumalisuus tekojen rituaalilla kiroavat haudalla, mättäen maata arkulle ja manaamalla, johon raamattu ei kehota.

      Siis yleiskristillisyyteen on tullut paljon sellaista, mitä Kirjoitukset Jumalan Sanasta, Kristus Ylimmäisenä pappina ei opeta. Ja kansa, joka on yhtä tietämätön, kuin tuo vauva, imee oppinsa harhalähteistä ja luulee kuulevansa totuuden, koska kirjoitukset ovat hapatteen silmälaseilla annettu luettavaksi.

      Paljon olisi JumlaanKansalla riisuttava- siis aivan alastomaksi asti, kuin Aadam, koska oli syönyt väärää hedelmää, että Jumala pääsisi pukemaan tuon alastomuuden tämän sijaisen "pukuun" joka vanhurskauttaa Jumalan edessä.

      Mutta, kuinka moni aamentaa Herra, Herra, sinun nimessäsi hapate alttareiden ääressä.
      Ja jopa kyselevät neuvoja vääriltä opettajilta, mutteivät lue kirjoituksia, joissa on Pyhän Hengen kautta avattava elämänsana, elämäksi ja joka Sana tekee eläväksi oikean kuvan Jumalasta.

      M

      • markku.lievonen

        Niimpä. Kun ihminen syntyy tähän uskonnollisuuden kyllästämään yhteiskuntaan ja omaksuu kaikki uskonnollisuuden muovaavat mielikuvat JUMALASTA, niin piiiiiitkä on tiellä matka, jota ihmisen tulee kulkea JUMALASTA synnyttyään / tullessaan uskoon.

        Vaikka moni huulillaan sanoo pelastuksen olevan yksin JUMALASTA, mutta harvassa on sisaret ja veljet, jotka siihen uskovat;

        1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        Kun ihminen ymmärtää tuon edellä olevan ilmoituksen ja erikoisesti uskoo sen kirjaimellisesti, niin seuraava askel mielenuudistuksessa on luopuminen helvetin tulesta,- jota Jeesus käytti vertauskuvissaan kuvatessaan ihmisen JUMALASTA erossa olemisesta.


      • markku.lievonen

        >>Niimpä. Kun ihminen syntyy tähän uskonnollisuuden kyllästämään yhteiskuntaan ja omaksuu kaikki uskonnollisuuden muovaavat mielikuvat JUMALASTA, niin piiiiiitkä on tiellä matka, jota ihmisen tulee kulkea JUMALASTA synnyttyään / tullessaan uskoon.<<

        Siis piiiiitkä on tiellä matka, jossa hän kasvaa pois näistä uskonnollisuuden mujovaamista hapatteista.


      • markku.lievonen

        >>>>Siis miettikääs, mitä itkivät, mikä tuska oli äidin povessa tuon opin takia? Siis opin, jota täälläkin edelleen hapatteena viljellään, koska se äidinmaidossa on imetty ja väärät opettajat sitä opettavat.

        Siis- äidit itkivät niitä vauvoja, jotka kastamattomina kuolivat synnytyksessä ja joutuivat -------helvetintuleen----.<<<<

        Mutta, olkaamme kiitollisia JUMALALLE, ettei hän anna todellista sydämen uskoa tästä helvetin tuli hapatuksesta.
        Jos ihminen sydämessään uskoisi tämän hapatuksen, niin harvassa olisi ihminen,- jonka mielenterveys / tasapaino kestäisi mielikuvaa,- jossa hän näkee rakkaimpaansa ,- joka on menehtynyt jumalattomana ,- kiusattavan helvetin tulessa ja vieläpä ajatomasti eli ikuisesti.

        Jos olette nähneet terroristijärjestöjen ihmisten polttamista elävältä, niin jo tämä muutaman minuutin hetkellinen näky vaikuttaa ihmiseen kielteisesti,- vaikka kyseessä on tuntematon ihminen.

        Mutta, kyllä uskonnollisuus epävarmentaa ihmisen sisintä näillä järkyttävillä opeillaan. Kuvaamasi äidin käyttäytyminen kuvastaa hyvin asiaa. Mutta, uskon, miten hänelläkin toisessa vaakakupissa oli käsite JUMALAN armo,- joka lievensi mielikuvaa helvetistä.

        Niin, olisipa JUMALA todellinen julmuri, jos synnin orjuuttamaa ihmistä rankaisisi vielä ikuisesti helvetin tulessa. Aivan kuin Juutalaisia rangaitaisiin Saksalaisten leireissä orjuudessa olemisesta.


    • Sepeliittus

      Sinun 'tarkastellaan' pohdintojasi voisi tarkastella vieläkin laajemmin. Yritän lyhyesti.
      Ota vast'edes kaikki vesikastamiset arvostelusi piiriin.

      Kun ihminen tulee uskoon, ja jos niissä uskovien piireissä on vallalla opetettu tapa että heidän sisäpiirijoukkoonsa kuuluvat vain kastetut, siis uskoontulon jälkeen kastetut, minkälaisia kipuiluja tilanne aiheuttaakaan tälle uskontielle lähteneelle.

      Eikä sitä vähennä tällekin palstalla vääriä tulkintojansa mänttäävät.

      Toiset uskovaiset mukautuvat siinä painostuksessa ja toimivat ympäristön mieliksi. Ovat sitten asiasta hiljaa. Toisista tulee mukautumisen ja samastumisen jälkeen yhtä pahoja kuin mitä tältäkin palstalta löytyy.

      Toiset pystyvät säilyttämään ainakin tiensä mutta tukenansa on tietoa toisilla vähemmän, joillakin enemmän.

      Uskovainen on uskoon tultuaan tullut pelastuksen tielle ja perusta on laskettu. Muita perustustoimenpiteitä ei tarvita.
      Uskovainen uudestisyntynyt on saanut Pyhän Hengen puolustajaksi ja ohjaajaksi.

    • o-i-upeeta

      Tämä on meidän tapa.

      "Raiskattu ex-hellari 1.1.2014 18:08 ... Minua vuosia raiskannut helluntaimies vaipui aina aktin jälkeen polvirukoukseen sängyn viereen ja rukoili Jeesukselta ääneen "erehdystään" anteeksi.
      Joka kerta hän jossain vaiheessa kertoi, että nyt Jeesus vastasi, häntä ei enää syytetä taivaassa.
      Minulta hän ei pyytänyt anteeksi, haukkui vain huoraksi, ettei saisi "antaa" miehille, jos ei ole naimisissa.
      Sen sijaan helluntaimies vannotti, että jos minä Jeesukselta polvirukoiltua ja rukousyhteydssä anteeksisaatua syntiä alan muistella kenellekään, joudun tulimereen.

      Uskoin kaiken, pidin suuni visusti kiinni."

      Tempasetko illalla polvillesi .

    • Nousynergismi

      kasteessa Pyhä Henki synnyttää lapsessa sellaisen uskon, joka ei ole sidoksissa järjen, tahdon tai muuhunkaan inhimilliseen kykyyn. Kyse on uskossa ennemmin lapsessa läsnä olevasta todellisuudesta, jossa on itse Kristus läsnä (vrt. esim. Gal. 3:27). Sen sijaan ei-kristitty aikuinen taas saa uskon todennäköisesti Jumalalta lahjaksi Raamatun lukemisen tai siihen perustuvan julistuksen kautta ja kaste taas ikään kuin vahvistaa ja tekee entistä täydemmäksi tuon aikuisen uskon. Ehtoollinen taas on ennemmin matkaeväs matkalla lopulliseen täyttymykseen Jumalan taivaallisessa kodissa. Myös muuten kristillisen elämän hoitaminen (esim. jumalanpalveluksiin osallistuminen, kristillinen kasvatus, rukoilu ja Raamatun lukeminen) vahvistaa uskoa ja pitää sen elävänä. Kasteessa saamme ikään kuin Jumalalta lahjaksi pelastavan uskon, mutta tuota uskon itua pitää ruokkia hengellisen elämän hoidolla, jotta se voi hyvin ja voi kasvaa täyteen kukoistukseen.

      • eikukoista

        Kyllä tuollaiseen satuun uskominen vaatiikin yliluonnollista uskoa!!!!


      • markku.lievonen

        >>kasteessa Pyhä Henki synnyttää lapsessa sellaisen uskon, joka ei ole sidoksissa järjen, tahdon tai muuhunkaan inhimilliseen kykyyn.<<

        Mikä lie se asia, johon vauva saa erikoisen uskon. JUMALAN tekemässä uskossa ihminen taas tiedostaa mihin asiaan tulee uskoa.


    • Nousynergismi

      Raamattu on myös Suomen evankelis-luterilaisen kirkon ylin ohje, on syytä katsoa lyhyesti, mitä siellä sanotaan kasteesta:



      •"Pietari vastasi: ´Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.´" (Ap. t. 2:38).


      •Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. (Room. 6:4).


      •Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. (1. Kor. 12:13)


      •Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne. (Gal.3:27)


      •Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus," (1. Piet. 3:21).




      Oheiset lainaukset on otettu lähinnä Kirkkoraamatusta (1992) ja niiden perusteella voidaan todeta, että tunnustuskirjat ovat hyvin Raamatulle uskollisia. On toki Raamatussa muitakin kasteesta puhuvia kohtia, mutta mikään niistä ei ole ristiriidassa tunnareiden kanssa. Ei edes se kohta, jossa sanotaan "Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva." (Mark. 16:16). Kyseisessä kohdassa ei nimittäin väitetä uskon olevan kasteen edellytys. Kyseinen kohta tarkoittaa sen sijaan sitä, että kaste ja usko kuuluvat yhteen, kuten luterilainen teologia opettaa.

      • UskoToivonen

        Ne, jotka ottivat evankeliumin uskossa vastaan, ne kastettiin.

        Tuossa Apt. 2. luvun kohdassa heitä oli n. 3000 miestä.

        Apt. 4. luvussa evankeliumin otti vastaan n. 2000 miestä.

        1. Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
        2. närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
        3. Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
        4. Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.

        " monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. "

        Pelastuksen evankeliumi Herrasta Kristuksesta Jeesuksesta on Jumalan voima, evankeliumin julistus vaikutti kuulijoissa uskon.

        Usko tulee kuulemisesta ( Room. 10:17 )

        Pitää muistaa, että Paavalin kirje korinttilaisille on kirje Jumalan seurakunnalle, Jeesusta Herranaan avukseen huutaville.

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1. Kor. 1. )

        Jumalan seurakunnan tunnusmerkki siis on tuossa Paavalin kautta tuotu julki.

        " jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa "

        Sillä, jokainen ..

        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? ( Room. 10. )

        " Kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko ".

        Vain 15% vauvana kastetuista ja juuri rippikoulun käyneistä uskoo Jumalaan
        ( kirkon tutkimus muutaman vuoden takaa ).


    • o-l-i-s-i-asiaa

      Että näin

      27.4.2016 22:42

      Kannattaa siis pitää kristillisiä arvoja ja maalaisjärkeä voimassa. Näin Hihhuli avauksessaan.


      Tähänkö avaaja viittaa?

      "Kansanedustaja Hirvisaari kuvaa helluntailaisuuden pedofilista ilmapiiriä seuraavasti:

      "Valitettavasti myös PEDOFIILIT hakeutuvat seurakunnissa mielellään luottamustehtäviin, kuten esimerkiksi Vantaalla on taannoin tapahtunut.

      Ihmiset ovat hämmästyttävän sokeita "lapsia rakastaville" limaisille sedille, jotka pitävät muiden seurakuntalaisten lapsista niin paljon, että jopa suutelevat heitä suulle kaiken kansan keskellä."

      Nuoret , lähtekää seurakunnista , pääsette eroon näistä

      LIMAISISTA , LAPSIA RAKASTAVISTA SEDISTÄ .

      HALLE HALLE









    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2150
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1260
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe