Jumalan hedelmätön seurakunta

kerettiläinen-

Missä on Jumalan hedelmätön seurakunta?

Gal.4
26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme. [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, Ilm. 21:2,10]
27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]

8

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Setä.neuvoo

      Room 11 kertoo pakanoita oksastetun Israel-pelastuspuuhun.

      • kerettiläinen-

        No neuvopa setä, mitä ihan konkreettisesti tarkoitat vastauksellasi. Mistä löydän tämän Israel-pelastuspuun? Missä siihen oksastetut kokoontuvat? Näin kesälläkin olisi mukava mennä vaikkapa vuosijuhlille.


    • Setä.neuvoo

      Eikö ennustettu jo Vanhassa testamentissa, että Israel löytää jälkeläisiä, joista ihmettelee, mistä nämä ovat tulleet?

      https://www.wordproject.org/bibles/fi/23/49.htm

      Efesolaiskirje kertoo uskovien hengellisestä ykseydestä. On siis uskon asia tämäkin. Että ketä pitää uskovana, ketä ei. Onko itselläsi jotain tapoja erotella, missä menee kristinuskon raja? Uuden luomuksen ja vanhan aatamin välilläkö?

      • kerettiläinen-

        Ei minulla ole mitään selvänäkijän kykyjä sen suhteen, kuka on uskova ja kuka ei. Sen tietää yksin Jumala, joka näkee sydämeen. Sen sijaan kristinuskon raja kulkee minulla siinä, etten voi tunnustaa yhtäkään seurakuntaa Jumalan seurakunnaksi, sillä kaikki ne ovat huijareita ja valehtelevat jossain asiassa, eivätkä tee parannusta. Ne ovat osa tätä maailmaa ja siten yhtä suurta Babylonia ja tunnen niin suurta vastenmielisyyttä niitä kohtaan, etten pysty tekemään minkäänlaista kompromissia niiden suhteen, vaikka sitten joutuisin vaeltamaan koko loppuelämäni yksin täällä hengellisessä erämaassa. Katolinen Äitikirkko on niiden hengellinen äiti ja siltä ne ovat perineet seurakuntamallinsa ja/tai oppejaan, joista sitten pitävät kynsin ja hampain kiinni. Eivät voi myöntää erehdyksiään kasvojen ja/tai vallan menettämisen pelossa. Jokainen niistä "synnyttää" omia "jälkeläisiään" (=jäseniään), jotka sitten nimetään niiden mukaan, vaikka Jumalan seurakunta on todellisuudessa hedelmätön. Ainoastaan Jumalan Henki pystyy synnyttämään ihmisen uudesti, mutta nämä seurakunnat synnyttävät omia käännynnäisiään. Miksi? Turhaa touhua. Se "suuri" Babylon, ihmisen rakentama valtava uskonnollinen järjestelmä, joka näyttää niin suurelta lapsineen, tulee kerran kuihtumaan olemattomiin, sillä suurin osa "lapsista" on pelkkiä käännynnäisiä, kirkon omia lapsia. Jos siellä joukossa on todellisia Jumalan lapsia, niin kirkko/seurakunta ei ole heitä synnyttänyt, vaan Jumalan Henki, joten turhaa ja katteetonta on heidän ylpeilemisensä jäsenmäärillään.

        Jes.47
        8 Ja nyt kuuntele, sinä nautiskelija, sinä joka elät turvattuna ja sanot mielessäsi: "Vain minä! Kukaan ei ole vertaiseni. Minä en koskaan jää leskeksi, koskaan en menetä lapsiani!" [Sef. 2:15; Ilm. 18:7]
        9 Mutta tämä tulee osaksesi, tämä kaikki, äkkiä, yhtenä ja samana päivänä: lasten kuolema ja leskeys


      • Exap
        kerettiläinen- kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään selvänäkijän kykyjä sen suhteen, kuka on uskova ja kuka ei. Sen tietää yksin Jumala, joka näkee sydämeen. Sen sijaan kristinuskon raja kulkee minulla siinä, etten voi tunnustaa yhtäkään seurakuntaa Jumalan seurakunnaksi, sillä kaikki ne ovat huijareita ja valehtelevat jossain asiassa, eivätkä tee parannusta. Ne ovat osa tätä maailmaa ja siten yhtä suurta Babylonia ja tunnen niin suurta vastenmielisyyttä niitä kohtaan, etten pysty tekemään minkäänlaista kompromissia niiden suhteen, vaikka sitten joutuisin vaeltamaan koko loppuelämäni yksin täällä hengellisessä erämaassa. Katolinen Äitikirkko on niiden hengellinen äiti ja siltä ne ovat perineet seurakuntamallinsa ja/tai oppejaan, joista sitten pitävät kynsin ja hampain kiinni. Eivät voi myöntää erehdyksiään kasvojen ja/tai vallan menettämisen pelossa. Jokainen niistä "synnyttää" omia "jälkeläisiään" (=jäseniään), jotka sitten nimetään niiden mukaan, vaikka Jumalan seurakunta on todellisuudessa hedelmätön. Ainoastaan Jumalan Henki pystyy synnyttämään ihmisen uudesti, mutta nämä seurakunnat synnyttävät omia käännynnäisiään. Miksi? Turhaa touhua. Se "suuri" Babylon, ihmisen rakentama valtava uskonnollinen järjestelmä, joka näyttää niin suurelta lapsineen, tulee kerran kuihtumaan olemattomiin, sillä suurin osa "lapsista" on pelkkiä käännynnäisiä, kirkon omia lapsia. Jos siellä joukossa on todellisia Jumalan lapsia, niin kirkko/seurakunta ei ole heitä synnyttänyt, vaan Jumalan Henki, joten turhaa ja katteetonta on heidän ylpeilemisensä jäsenmäärillään.

        Jes.47
        8 Ja nyt kuuntele, sinä nautiskelija, sinä joka elät turvattuna ja sanot mielessäsi: "Vain minä! Kukaan ei ole vertaiseni. Minä en koskaan jää leskeksi, koskaan en menetä lapsiani!" [Sef. 2:15; Ilm. 18:7]
        9 Mutta tämä tulee osaksesi, tämä kaikki, äkkiä, yhtenä ja samana päivänä: lasten kuolema ja leskeys

        Rajua puhetta.

        Mutta niin totta. Jumalan seurakunnassa ei ole yhtään kirkkoa.


    • Setä.neuvoo

      Keskustelusta herää kysymys, laskeeko Jumala uusien uudestisyntymisten tapahtumisen ansioksi oikeille uskoville, vaiko ei lainkaan. Eli, miten tulkitsette 1. Joh 5:1. Tässä keskustelussa on mielestäni mainio erikoinen teesi esitetty, että oikea seurakunta on hedelmätön.

      http://biblehub.com/multi/1_john/5-1.htm


      Katolilaiset ehkä haluaisivat tulkita tähän jotain äiti Mariaa. Mutta alkuteksteistä voi saada käsityksen, että Isä Jumalasta puhutaan synnyttäjänä, koska maskuliinimuoto γεννήσαντα :



      http://biblehub.com/text/1_john/5-1.htm

      • kerettiläinen-

        Raamatussa kerrotaan Aabrahamista, meidän uskomme esi-isästä, jolle Jumala antoi lupauksen lapsesta. Saara oli kuitenkin hedelmätön, eikä voinut luonnollisella tavalla saada lapsia. Epäuskossaan he siis turvautuivat Haagariin, orjattareen, joka oli hedelmällinen ja niin syntyikin Aabrahamille lapsi. Tämä ei kuitenkaan ollut se Jumalan lupaama lapsi, vaan vasta kun he molemmat, Aabraham ja Saara, olivat yli-ikäisiä, saivat he lapsen. Heillä ei ollut siis muuta osuutta tai ansiota lapsen saamisessa kuin uskoa Jumalan antamaan lupaukseen, sillä inhimillisesti ottaen se näytti mahdottomalta toteutua.

        Gal.4
        21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

        Orjattaren lapsi oli siis syntynyt lihan mukaan, luonnollisella, inhimillisesti ottaen mahdollisella tavalla, kun taas Jumalan lupaama lapsi syntyi Hengen mukaan, lupauksen voimasta.


      • kerettiläinen-

        Hebr.11
        8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
        9 Uskon kautta hän eli muukalaisena lupauksen maassa niinkuin vieraassa maassa, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
        10 sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
        11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
        12 Sentähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.
        13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
        14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
        15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
        16 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä HÄN on valmistanut heille kaupungin.

        Kaupunki, josta tässä puhutaan, on se taivaallinen Jerusalem, jonka Jumala itse on rakentanut ja se on uskovien äiti. Suuri Babylon taas on porttojen ja kauhistuksien äiti, ihmisen epäuskosta, lihan mukaan, luonnollisella tavalla syntynyt.

        Jes.54
        1 Riemuitse, sinä hedelmätön, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
        2 Tee avaraksi telttasi sija, levennettäköön sinun majojesi seinien kangas. Älä säästele! Pidennä telttaköytesi ja vahvista vaarnasi.
        3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, sinun jälkeläisesi ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi.
        4 Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu; älä ole häpeissäsi, sillä et sinä ole pettyvä. Nuoruutesi häpeän sinä olet unhottava, leskeytesi pilkkaa et ole enää muistava.
        5 Sillä hän, joka sinut teki, on sinun aviomiehesi, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.
        6 Sillä niinkuin hyljätyn, syvästi murheellisen vaimon on Herra sinut kutsunut-nuoruuden vaimon, joka on ollut halveksittu, sanoo sinun Jumalasi.
        7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.

        Lupaus on tässä: "mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella". Uskovat ovat Raamatun mukaan lupauksen lapsia Gal.4:28, Hebr.11:9,11. He luottavat siihen, että Jumala on voimallinen toteuttamaan lupauksensa, vaikka se inhimillisesti ottaen näyttäisi mahdottomalta.

        Jes.54
        11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, MINÄ muuraan sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,
        12 MINÄ teen sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.
        13 Sinun lapsesi ovat kaikki Herran opetuslapsia, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe