Petri Paavola on kirjoittanut, ettei kukaan voi käydä taivaassa ja tulla takaisin kertomaan kokemuksistaan (artikkeli: Patrick Tiaisen vääristynyt evankeliumi). Petri Paavola on ottanut kantaa Patrick Tiaisen kertomukseen taivaasta, joka yksittäisenä kertomuksensa on väärä todistus.
Samassa yhteydessä Petri Paavola on yleisesti ottanut kantaa siihen, ettei kukaan voi käydä taivaassa keskustelemassa siellä olevien kanssa eikä kokemassa muutenkaan taivasta. Paavola sanoo, että joku voi saada näyn taivaasta, mutta se ei tarkoita vierailua taivaassa.
Petri Paavola kirjoittaa, että: "Kun tutkimme Raamatun kokonaisopetusta, niin ihminen ei voi käydä syntienlangenneessa ruumissa elossa ollessaan Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan ihmisille taivaasta ja Jumalasta. Raamatun opetuksen mukaan on kuitenkin mahdollista nähdä Hengessä ilmetystä tai unessa näkyä taivaasta ja joistakin asioista mitä siellä on. Taivaskäynnit ja matkakertomukset taivaasta, missä ihminen on fyysisesti syntiinlankeemuksen ruumiissa käynyt taivaassa ovat joko riivaajahenkien antamia valheellisia ilmestyksiä tai saatanan luoma valheilluusio taivaasta tai sitten ihminen keksii niitä itse pönkittääkseen omaa "asemaansa"..."
Petri Paavola vastustaa kaikkia todistuksia vierailuista taivaassa. Petri Paavola leimaa ne riivaajahenkien teoiksi.
Raamattu kertoo vierailuista taivaassa ja Petri Paavolan pilkka osuu nyt Pyhän Hengen voimaan ja Jumalan sanaan. Raamattu kertoo, että taivaassa on käynyt henkilöitä. Paavali kertoo, ettei tiedä, oliko vierailija ruumiissaan vai hengessään. Sillä ei nyt ole merkitystä.
2 Kor 12: 1 Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin. 2 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala. 3 -- 4 Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Paavalin tunteman henkilön lisäksi Profeetta Elia nousi ruumissaan taivaaseen. Tämä ruumis on yhtä syntiin langennut, kun kenen ihmisen ruumis tahansa. Jumalalla on kyky antaa uusi ruumis, kun sellaista tarvitaan.
2 Kun 2: 11 Kun he kulkivat ja puhelivat keskenään, siihen ilmestyi yhtäkkiä tuliset vaunut ja tuliset hevoset. Ne erottivat heidät toisistaan, ja Elia nousi tuulenpyörteessä taivaaseen.
1 Kor 15: 51 Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme,
Elia tuli uudestaan maan päälle korkealle vuorelle keskustelemaan Jeesuksen kanssa kolmen opetuslapsen nähden. Pyhällä Hengellä oli kyky siirtää Filippusta pitkiä matkoja yhdessä hetkessä. Pyhällä Hengellä on kyky herättää kuolleiden ruumiit maan päälle viimeiselle tuomiolle ja tehdä muutenkin, mitä tahansa.
Luuk. 9: 28 Noin viikon kuluttua siitä, kun Jeesus oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan. 29 Hänen rukoillessaan hänen kasvonsa muuttuivat ja hänen vaatteensa sädehtivät kirkkaan valkoisina. 30 Samassa siinä oli kaksi miestä, Mooses ja Elia, keskustelemassa hänen kanssaan. 31 He ilmestyivät taivaallisessa kirkkaudessa ja puhuivat Jeesuksen poislähdöstä, joka oli toteutuva Jerusalemissa.
Kuten edellä on osoitettu, niin Raamattu opettaa, että taivaassa voi vierailla ja palata takaisin kertomaan kokemuksistaan, jos Jumala niin päättää. Näin on ennenkin tapahtunut Pyhän Hengen voimalla.
Petri Paavola on kirjoittanut, ettei kukaan voi vierailla taivaassa ja jos sellaista tapahtuisi, niin ne olisivat riivaajahengen tekemiä vierailuja. Petri Paavolan kirjoitus pilkkaa ja vastustaa Pyhää Henkeä. Petri Paavola ei voi enää saada syntejään anteeksi (Joh 20:22,23).
Petri Paavola korotti itse itsensä ylipappi Kaifakseksi. Petri Paavolasta on tullut varoittava esimerkki. Älkää kukaan tehkö vastaavaa syntiä. Älkää osallistuko Petri Paavolan synteihin. Pitäkää kielenne kurissa, ettei teille käy samalla tavalla, mitä Petri Paavolalle tulee käymään.
Petri Paavola pilkkasi Pyhää Henkeä
43
465
Vastaukset
Miksi ihmeessä olet koko ajan Paavolan kimpussa? Petri opettaa tuosta asiasta aivan oikein. Taivaassa ei vierailla, varsinkaan omasta halusta! Ihmisten kirjoittamat taivas-kirjat ovat suureksi osaksi vain rahastusta ja ihmisten huijaamista. Ja moni niistä todellakin on valhe ilmestystä, mikä antaa petollista lohtua ja Raamatun ulkopuolista tietoa. Se että Paavali ja Johannes kävivät kolmannessa taivaassa Hengessä, ei tarkoita sitä, että kaikki jotka niin väittävät tehneensä todella olisivat.
On aivan oikein sanottu: "Taivaskäynnit ja matkakertomukset taivaasta, missä ihminen on fyysisesti syntiinlankeemuksen ruumiissa käynyt taivaassa ovat joko riivaajahenkien antamia valheellisia ilmestyksiä tai saatanan luoma valheilluusio taivaasta tai sitten ihminen keksii niitä itse pönkittääkseen omaa "asemaansa"..."
Jeesus itse sanoi: "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi Hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
"Pitäkää kielenne kurissa, ettei teille käy samalla tavalla, mitä Petri Paavolalle tulee käymään."
- Jätä Paavolan tuomitseminen Jumalalle. Itse varmasti olet Jumalasta seuraava?
_________
Tässä yksi "taivaassa kävijä" paljastaa valheensa:
""Ajattelin saavani huomiota" - 6-vuotias Alex ei käynytkään taivaassa"
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015011619034467_ul.shtml
"Taivaassa käyneenä poikana tunnettu poika paljastaa, ettei oikeasti käynytkään taivaassa."
Samasta asiasta:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/poika-ei-kaynytkaan-taivaassa/- niin.se.on
Sinä luet Raamattua korvasyyhyyn. Kun Jeesus sanoi, ettei kukaan ole noussut taivaaseen kuin Hän itse, Hän tarkoitti sitä, että Häntä kuuntelevasta yleisöstä kukaan ei tiedä mitään taivaasta, mutta Jeesus tietää. Ota huomioon jakeen lisäksi koko luvun asiayhteys. Näin se menee.
Monet Raamatun kohdat kertovat taivaassa käyneistä, etkä voi kieltää niitä etkä kumota niitä. Nyt ei pidä sekoittaa vääriä todistuksia taivaasta oikeisiin todistuksiin. Patrick Tiaisen todistus taivaasta on väärä ja apostoli Johanneksen todistus on oikea.
Petri Paavolalla on paha suu. Hän leveilee "ylivertaisella" (???) Raamatun osaamisellaan, mutta kaveri on pihalla ja pahasti. Nyt taisi Paavolalle käydä niin, että teki kuoleman syntiä ja hän menetti pelastuksensa.
Jotenkin tulee mieleen Raamatusta se, ettei nämä kirjanoppineet fariseukset pääse taivaaseen ja yrittävät estää muitakin pääsemästä taivaaseen:
Matteus 23: 13: "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät. " - niin.se.on
George L
Aloituksessa on siteerattu ne Raamatun kohdat, joissa kerrotaan vierailuista taivaassa. Et ole ottanut huomioon niitä ja ilmeisesti haluat torjua sellaisen mahdollisuuden, ettei siellä voisi kukaan vierailla. Raamattu kehottaa meitä olemaan halveksimatta profeetallisuutta emmekä saa kumota eikä vääristellä Raamattua. Siitä voi menettää pelastuksensa.
2 Piet 3: 15 ...Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. 16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
Raamatusta kaikki on tärkeää. Myös todistukset niin taivaasta kuin helvetistä. Jeesus puhui itse asiassa paljonkin helvetistä ja tuomioista. Nykyään kirkoissa ei tästä teemasta juurikaan kuule.
Ilmestyskirjan alku on näkyä, kuten Johannes kertoo Ilm 1:1. Monet Raamattua tutkineet ovat sitä mieltä, että neljännestä luvusta alkaen näky muuttuu vierailuksi taivaassa. Johannes alkaa kokemaan asioita taivaassa:
Ilm 4: 1 Sitten näin tämän: taivaan ovi oli auki, ja kuului sama ääni, jonka olin edellisellä kerralla kuullut -- kuin olisi torveen puhallettu. Se sanoi minulle: "Nouse tänne! Minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."
Tässä yksi kohta, jossa ei vain katsella videota, vaan ollaan vuorovaikutuksessa taivaan enkelin kanssa ja nähdään sekä kuullaan asioita taivaassa, kuten oltaisiin vierailulla taivaassa:
Ilm 19: 9 Enkeli sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka on kutsuttu Karitsan hääaterialle." Ja hän jatkoi: "Nämä ovat tosia Jumalan sanoja." 10 Minä heittäydyin hänen jalkoihinsa kumartaakseni häntä, mutta hän sanoi: "Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja veljesi, jotka olette Jeesuksen todistajia. Jumalaa sinun tulee kumartaa!" Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki.
- dogmatikos
Pyhän Hengen pilkkaa ei voi saada anteeksi, sillä Pyhän Hengen pilkka on niin totaalisen paatunut tila, että henkilö ei tunne enää mitään Herran kutsua tai katumusta.
Vain Jumala tietää, kuka on pilkannut Pyhää Henkeä. Väite, että joku on pilkannut Pyhää Henkeä merkitsee, että on samalla lausunut kadotustuomion. Tuomion lausumisesta on tehtävä pian totinen parannus Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä ja varottava, ettei toiste syyllisty syntiin, jossa ottaa Jumalan aseman.
Molemmat "opettajat", jotka mainittiin, ovat omavaltaisia ja erehtyviä, mutta on kavahdettava kadotustuomion lausumista.- niin.se.on
Raamatussa on paljon opetusta siitä, että mitä Pyhän Hengen pilkka tarkoittaa. Aloituksessa on sovellettu oikein Raamatun opetus Pyhän Hengen pilkasta.
- Kuplapuhkeaa
2Kor.4:18. Biblia. Jotka emme näkyväisiä katso, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajalliset, mutta näkymättömät ijankaikkiset. Kirjoitetaan: iankaikkiset. 1Tim.6:16. Jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla: jota yksikään ihminen ei ole nähtyt eikä voi nähdä.....Kol.1:15.
- hjkhjkhj
Raamattu kertoo, että jo Mooses näki Jumalan kasvot.
2 Moos 33:11 Ja Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle.
- Jeesus.on.Herra
Mitä on synti Pyhää Henkeä vastaan?
Synti Pyhää Henkeä vastaan eroaa kaikista muista synneistä siinä, ettei sitä voi koskaan saada anteeksi.
Mark. 3:28-29: Kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin. Mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin.
Tämä synti tapahtuu seuraavasti: Pyhä Henki valaisee ihmisen siten, että ihmisen täytyy sydämessään tunnustaa jumalallinen totuus jumalalliseksi, mutta silti ihminen tahallaan ja vastoin parempaa tietoaan kieltää sen, asettuu vastustamaan sitä sekä pilkkaa, rienaa ja häpäisee Pyhää Henkeä. Tällainen ihminen paatuu niin, ettei hän voi tulla parannukseen. Sen vuoksi meidän on tarkasti varottava, ettemme asetu vastustamaan ja pilkkaamaan totuutta, joka on kirkastunut meille Jumalan Sanasta. Synti Pyhää Henkeä vastaan ei kohdistu Pyhän Hengen persoonaan, vaan virkaan.
Luuk. 12:1: Jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi, mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anneta anteeksi.
1 Joh. 5:16: On syntiä, joka on kuolemaksi. Siitä en sano, että olisi rukoiltava.
Hebr. 6:4-6: Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, ja sitten ovat luopuneet, taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Lue Matt. 12:22-32: Jeesuksen varoitus fariseuksille, jotka asettuivat ilmiselvää totuutta vastaan ja pilkkasivat.
Mistä tiedämme, ettemme ole tehneet tätä erityistä syntiä Pyhää Henkeä vastaan?
Sellainen, joka on joutunut sielunhätään ja pelkää tehneensä synnin Pyhää Henkeä vastaan ja on huolissaan siitä, että hänet olisi suljettu pois Jumalan armosta Kristuksessa, ei ole tehnyt tätä nimenomaista syntiä Pyhää Henkeä vastaan.
Hänessä on nimittäin päin vastoin todettavissa Pyhän Hengen voimakas vaikutus, mikä ilmenee huolena ja murheena omasta sielun tilasta ja iankaikkisesta kohtalosta. Hän on uskossa, vaikkakin ahdistusten alla.
Hänen heikkoa uskoaan on vahvistettava Jumalan armosanalla, sillä Kristus on kuollut jokaisen ihmisen tähden ja tahtoo, että kaikki pelastuisivat.
Se taas, joka on tehnyt tämän erityisen synnin Pyhää Henkeä vastaan, ei ole murheellinen siitä. Hän ei ole myöskään huolissaan sielunsa kohtalosta, vaan vaeltaa ylpeydessä ja kapinassa sydän lopullisesti paatuneena ja alistumatta selvän Jumalan sanan alle.- E..L.O
Sinulla on monimutkainen selitys Pyhän Hengen pilkasta. Tässä parempi selitys.
Jeesus opetti Jumala Sanaa, kuten se on alunperin tarkoitettu Pyhissä Kirjoituksissa. Kirjanoppineet fariseukset eivät ymmärtäneet eikä hyväksyneet Jeesuksen opetusta. Fariseuksilla on monimutkaisia perinnäissääntöjä, jotka olivat Raamatun opetuksen vastaisia. Jeesus sai paljon kannattajia ja fariseukset tulivat kateellisiksi Jeesukselle.
Jumala vahvisti Jeesuksen opetuksen olevat totta siten, että moni parani, kuolleita nousi ylös ja riivaajahenkiä ajettiin ulos. Kirjanoppineet fariseukset eivät tästäkään uskoneet, vaan lähtivät vastustamaan entistä voimakkaammin Jeesusta pilkkaamalla Pyhän Hengen voimatekoja pahojen henkien teoiksi. Näin he syyllistyivät syntiin, jota ei saa anteeksi.
Kommentoin aloituksessa olevaa tilannetta seuraavasti:
Petri Paavola ei näytä hyväksyvän mitään taivasvierailuja. Hän ei jäänyt vain väittelemään taivasvierailujen Raamatunmukaisuudesta vaan, lisäksi opettaa, että kaikki taivasvierailut ovat riivaajahenkien antamia valhekokemuksia. Tämän sanominen on selvästi Pyhän Hengen pilkkaamista, koska Raamatussa on kuvattu vierailuja taivaassa. Paavola on kirjanoppinut fariseus, joten hän on ollut tietoinen näistä Raamatun kohdista, mutta ei mitenkään niele niissä ilmoitettua asiaa.
- Jeesus.on.Herra
Tähän keskustelun aloitukseen ja keskustelun kommentteihin viitaten voi löytää lisää retorista asiaa raamatusta ja syventymistä alla olevasta linkistä.
http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/tuomita.html- proRaamattu
Sorry, en jaksa lukea sinun linkkejäsi.
Tässä Raamattua, jossa on yksiselitteistä ja selvää tekstiä:
Joh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Ap.t 1:23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias. 24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut 25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
Joh 17: 12 Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen.
Ap.t 8: 18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa 19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen." 20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! 21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. - Jeesus.on.Herra
Jeesus.on.Herra kirjoitti:
Lisää opetusta.
http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/syyte.htm
http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/tuomitseminen.pdf
http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/syyte.pdfAikaisemmin tänään antamissani verkkosivujen linkeissä, siis verkkosivuihin sisältyvillä toisilla alasivuilla aineistossa saattaa olla jotain mikä osuu silmään ja vaikuttaa epämääräiseltä. Tai olen vaan itse ymmärtänyt jotenkin väärin. En tiedä, olen viettänyt pitkän päivän ja katson ehkä väsyneenä tekstit miten sattuu.
http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/harhat.htm
"Luettelo harhaopeista ja harhaoppisista käsityksistä..."
"Nämä harhaopit ja harhaoppiset käsitykset perustuvat virheelliseen Raamatun tulkintaan ja niitä esiintyy kristittyjen tai kristillisten yhteisöjen keskuudessa. Rehellinen ja vilpitön kristitty hylkää nämä kaikki."
"5. Iankaikkinen rangaistus on ikuinen piinahelvetti: loputon kärsimys tulisessa järvessä."
Minun ymmärtääkseni oikeaoppi on että helvetti on ikuinen rangaistus ja kärsimys helvetissä!!! Sekä se on ikuinen piina myöskin "toisessa kuolemassa" ikuisessa tulessa, tulisessa järvessä!!!
Siis tarkoittaako tuo harhaoppiluettelon viides kohta että luettelon laatija-opettaja itse ymmärtää opin väärin? Vai päinvastoin? Tai verkkosivut sisältöineen on laadittu tekstiosuuksissa huonosti, joissakin kohdin lukija saa itse tehdä tulkintoja esityksen puutteista johtuen.
Koska, tuo selvä otsikko viittaus harhaopeista ja harhaopillisista käsityksistä on suoraan listan yläpuolella. Se otsikko ja lista näkyy selvästi niillä verkkosivuilla.
Toivottavasti en ole osallisena harhaoppeja opettavan henkilön väärien oppien levittämiseen, kun jaoin kaikille ne linkit niistä sivuista! Kannattaa olla varovainen ja tehdä tarkkaan arvioita. Sillä Internetissä on kaikenlaisia sivuja ja kaikki tieto ei pidä paikkaansa! Myös monet laatii verkkosivuja ja opetuksiaan kiireessään vähän miten sattuu. - Jeesus.on.Herra
Aikaisemmin tänään antamissani verkkosivujen linkeissä, siis verkkosivuihin sisältyvillä toisilla alasivuilla aineistossa saattaa olla jotain mikä osuu silmään ja vaikuttaa epämääräiseltä. Tai olen vaan itse ymmärtänyt jotenkin väärin. En tiedä, olen viettänyt pitkän päivän ja katson ehkä väsyneenä tekstit miten sattuu.
http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/harhat.htm
"Luettelo harhaopeista ja harhaoppisista käsityksistä..."
"Nämä harhaopit ja harhaoppiset käsitykset perustuvat virheelliseen Raamatun tulkintaan ja niitä esiintyy kristittyjen tai kristillisten yhteisöjen keskuudessa. Rehellinen ja vilpitön kristitty hylkää nämä kaikki."
"5. Iankaikkinen rangaistus on ikuinen piinahelvetti: loputon kärsimys tulisessa järvessä."
Minun ymmärtääkseni oikeaoppi on että helvetti on ikuinen rangaistus ja kärsimys helvetissä!!! Sekä se on ikuinen piina myöskin "toisessa kuolemassa" ikuisessa tulessa, tulisessa järvessä!!!
Siis tarkoittaako tuo harhaoppiluettelon viides kohta että luettelon laatija-opettaja itse ymmärtää opin väärin? Vai päinvastoin? Tai verkkosivut sisältöineen on laadittu tekstiosuuksissa huonosti, joissakin kohdin lukija saa itse tehdä tulkintoja esityksen puutteista johtuen.
Koska, tuo selvä otsikko viittaus harhaopeista ja harhaopillisista käsityksistä on suoraan listan yläpuolella. Se otsikko ja lista näkyy selvästi niillä verkkosivuilla.
Toivottavasti en ole osallisena harhaoppeja opettavan henkilön väärien oppien levittämiseen, kun jaoin kaikille ne linkit niistä sivuista! Kannattaa olla varovainen ja tehdä tarkkaan arvioita. Sillä Internetissä on kaikenlaisia sivuja ja kaikki tieto ei pidä paikkaansa! Myös monet laatii verkkosivuja ja opetuksiaan kiireessään vähän miten sattuu.Esimerkiksi; Athanasioksen tunnustus areiolaisuutta vastaan. Ja sen lopussa on kohta;
"Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen".
Raamatusta esimerkiksi;
"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. -- Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.”
Matt. 25:41-46
"Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'…”
Mark. 9:43-49
"Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan, oppi kasteista ja puhdistusmenoista sekä kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemus ja iankaikkinen tuomio.”
Hepr. 6:1 - Jeesus.on.Herra
Esimerkiksi; Athanasioksen tunnustus areiolaisuutta vastaan. Ja sen lopussa on kohta;
"Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen".
Raamatusta esimerkiksi;
"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. -- Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.”
Matt. 25:41-46
"Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'…”
Mark. 9:43-49
"Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan, oppi kasteista ja puhdistusmenoista sekä kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemus ja iankaikkinen tuomio.”
Hepr. 6:1Pyhä Raamattu on kirkon uskon ja elämän ylin ohje.
Kenenkään ei ole lupa tulkita Jumalan sanaa ”oman mielensä mukaan”.
Pyhää Raamattua pitää tulkita kirkon kontekstissa ja muinaisen kirkon tunnustusten ja apostolisen ajan jälkeisten isien todistusten mukaisesti, kuten sanotaan esim. Yksimielisyyden ohjeen johdannossa. - Jeesus.on.Herra
Pyhä Raamattu on kirkon uskon ja elämän ylin ohje.
Kenenkään ei ole lupa tulkita Jumalan sanaa ”oman mielensä mukaan”.
Pyhää Raamattua pitää tulkita kirkon kontekstissa ja muinaisen kirkon tunnustusten ja apostolisen ajan jälkeisten isien todistusten mukaisesti, kuten sanotaan esim. Yksimielisyyden ohjeen johdannossa.Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 30. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Matt 5:29-30
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. Matt. 7:13
Minä sanon teille, että niin idästä kuin lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa käyvät aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. 12. Mutta ne, joiden oli määrä periä valtakunta, heitetään ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita." Matt.8:11-12)
28. Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. (Matt.10:28)
Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. 42. Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita. 43. Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon! .. 49. Samoin käy maailman lopussa: enkelit tulevat, erottavat pahat vanhurskaista 50. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin. Siellä itketään ja kiristellään hampaita." (Matt.13:41-43,49-50)
Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. (Matt.25:41)
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. … 47. Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin, 48. missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. (Mark.9:43,47-48)
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Mark.16:16)
Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä. (Luuk.12:5)
Lasarus ja rikas mies Luuk.16:19-31 Jae 24; Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. (Joh.3:16)
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. (1 Kor.1:18)
Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen. (2 Kor.2:15)
Jos meidän julistamamme evankeliumi on peitossa, se on peitossa niiltä, jotka joutuvat kadotukseen. (2 Kor. 4:3)
Olenhan usein sanonut teille ja nyt sanon aivan itkien, että monet elävät Kristuksen ristin vihollisina. 19. Heidän loppunsa on kadotus. (Fil.3:18-19)
Hänen (vääryyden ihminen) vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. (2 Tess.2:10)
Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta. (Jaak. 3:6)
Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. (Jaak.4:12)
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. … 14. Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. 15. Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen. (Ilm.20:10, 14-15)
Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema." (Ilm.21:8)
- hjhjhjjhjhhjhjjh
Petri Paavola uhkasi pappeja ja kirkkoherroja kuolemanrangaistuksella, josta on erillinen aloitus.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14322487/paavola-uhkaa-kirkkoherroja-ja-piispoja-kuolemalla
Tässä aloituksessa kysellään sen perään, että millä valtuuksilla Paavola on uhkaillut pappeja. Hyvä kysymys !!!
Yllä oleva aloitus todistaa sen, että Paavola on jakanut sellaista sanomaa, jota ei ole Herra hänelle antanut. On sitten eri asia, kävisikö joka näin tapauksessa.
Jotenkin tulee mieleen se, että kun Paavola on puhunut uhkailuja ilman lupaa, niin nyt Paavolan sallittiin tehdä selvä Pyhän Hengen pilkka, jottei Paavola pelastuisi. Tätä kutsutaan sydämen paaduttamiseksi.
Sananl. 26:27: Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa, joka kiveä vierittää, jää itse sen alle. - Painukaa.jonnekin
Koko keskustelu on täysin räävitön ja epäasiallinen. Helluntailaisuus ei ole luterilaisuutta eikä kristinuskoa.
- jhjhjhjhjh
Monet luterilaiset lukevat Petri Paavolan nettisivuja.
jhjhjhjhjh kirjoitti:
Monet luterilaiset lukevat Petri Paavolan nettisivuja.
Voihan sitä lukea MV lehteäkin. Ei se lukeminen tarkoita että olisi asioista samaa mieltä tai että olisi kannattaja.
- EL.O
Helluntailaisuus ja luterilaisuus ovat lähellä toisiaan. Kumpikin juontaa juurensa katolilaisuudesta ja ovat kaikki kaukana alkuseurakunnan opeista.
- sdfsfsfdsfd
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Voihan sitä lukea MV lehteäkin. Ei se lukeminen tarkoita että olisi asioista samaa mieltä tai että olisi kannattaja.
MV lehti lopetettiin. Paavolan sivustolle käynee samalla tavalla.
- Urpinus
Voi teitä onnettomia Niiloja. Kinaatte tuollaisista huuhaa- jutuista. Mokomista saduista eivät normaalit ihmiset välitä pätkääkään, ainoastaan sumutetut höyrypäät. Unohtakaa raamattu-hömpät ja palatkaa maan pinnalle.
- Keharitkin.pelastuvat
Jumala on armollinen henkisesti vammaisille ihmisille, kuten Petri Paavolalle. Hän on ymmärtämätön ja syyntakeeton yrittäessään opettaa muita. PP pääsee taivaaseen siinä missä muutkin kehitysvammaiset ja mielenterveysongelmaiset. Sääli on sairautta, mutta Petri Paavolan kaltaisia aivovammaisia tulee meidän ehkäpä hieman vähemmän vammaisten ymmärtää...
- näin.se.menee
Mt 5:22 ... se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
- Keharitkin.pelastuvat
näin.se.menee kirjoitti:
Mt 5:22 ... se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Sinäpä sen sanoit! Älä kuitenkaan itse nimittele mielenterveyspotilaita, aivovammaisia ja kehitysvammaisia hulluiksi, ellet itse halua hiiliä lapioimaan alimpaan kattilakuntaan. Totuus on, ettei PP käy aivan kaikilla pytyillä. MOT.
- näin.se.menee
Keharitkin.pelastuvat kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit! Älä kuitenkaan itse nimittele mielenterveyspotilaita, aivovammaisia ja kehitysvammaisia hulluiksi, ellet itse halua hiiliä lapioimaan alimpaan kattilakuntaan. Totuus on, ettei PP käy aivan kaikilla pytyillä. MOT.
Aloituksessa on perusteltu asiallisesti PP tilanne. Sinun tilanne on tuossa edellä kerrottu.
- Kehari.PP.pelastuu
näin.se.menee kirjoitti:
Aloituksessa on perusteltu asiallisesti PP tilanne. Sinun tilanne on tuossa edellä kerrottu.
PP:llä ei ole kaikki muumit laaksossa. MOT. Suomen uskonnonvapaus mahdollistaa Petri Paavolan kaltaisten vajaavaltaistenkin yms. hörhöttimienkin oikeuden esittää uskonnollisia mielipiteitä, hörhöjäkin. PP pelastuu siinä missä muutkin kehitysvammaiset, mielenterveysongelmaiset ja Luojalta saaliiseen jääneet ihmispoloiset...! Saahan sitä ns. heiheitkin haaveilla olevansa jotain ihmeellisiä juutalaisia. jos se tuottaa heille uskonnollista tms. henkistä tyydytystä...!
- MitäIhmettäPaavolaTekee
Petri Paavola jatkaa kaikenlaisten rönsyjen ja olemattomien teorioiden esittelyä artikkelissaan "Kenosis oppi on harhaoppi". Hän jotenkin elää arvostelussa. Nyt hän on löytänyt jostain Kenosis opin, joka on ollut luterilaisuudessa 1800-luvulla. En ole ikinä moisesta kuulut enkä huomannut, että sellaista opetettaisiin missään Suomessa.
Paavola kirjoittaa: "Kristikunnan keskuudessa vaikuttaa niin sanottu kenosis oppi, jonka mukaan Jeesus olisi luopunut joistakin jumalallisista ominaisuuksistaan vaeltaessaan maan päällä ihmisenä. Opin mukaan Jeesus luopui kaikkitietävyydestä, kyvystä olla kaikkialla yhtä aikaa sekä kaikkivaltiudesta. Kenosis oppi opettaa Jeesuksen luopuneen jumalallisista ominaisuuksista vapaaehtoisesti ollen ihminen voidakseen täyttää sovitustyön ja pelastuksen. Gottfried Thomasius, joka oli luterilainen teologi sanotaan esitelleen ensimmäisenä kenosis opin 1800-luvulla."
On täysin hyödytöntä luokitella jotain vanhoja puhteita opiksi ja alkaa ruotimaan olemattomia asioita. Sitä paitsi Raamatussa on joitain asioita, jotka käsittelevät Paavolan mainitsemia asioita tavalla, jotka ovat eri tavalla, kuin mitä Paavola yrittää todistella. Näyttää siltä, ettei Paavolalla ole suhteellisuuden tajua.
Jeesus Kristus on Herra ja Jumala. Kun Jumala tuli maan päälle, niin hänen ruumiinsa oli ihminen. Jeesus eli ihmisen elämän, mutta Jeesuksessa oli Jumalan Henki.
Jeesus sanoi, ettei hän tiennyt ihan kaikkea, mikä tarkoitti sitä, ettei Jumala halunnut puhua kaikkea Jeesuksen kautta. Oli jotain, mitä Jeesus ei tiennyt, mutta Taivaan Isä tiesi:
Mt 24:36 "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä. "
Jeesus oli tullut Jumalan luota ja otti vähäksi aikaa orjan muodon, ihmisen muodon. Jumala alentui olemaan vähän aikaa ihminen ilman jumalallisuuden ulkokuorta:
Fil 2: 5 Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli. 6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen 7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa, 8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti. 9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman. 10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, 11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."
Mitä Petri Paavola yrittää todistella tällaisella kirjoittelulla? Onkohan niin, että Paavola vain yrittää vain etsiä omaa kunniaansa. - Painukaa.jonnekin
Mitä saatanan helluntailaiset saatanan hurmahenget mellastavat luterilaisuuden palstalle tuomassa kirottuja saatanan hurmahenkisiä kirottuja helluntailaisoppejaan, helvetin pellet, kristinuskon ulkopuolelta. Vetäkää vittu päähänne, saatanan kirotut hurmahenget.
- hyvä.kysymys
Huomaan, että sitä et ole uskossa. Mitä sinä täällä teet, kun et usko Jeesusta.
- Painukaa.jonnekin
hyvä.kysymys kirjoitti:
Huomaan, että sitä et ole uskossa. Mitä sinä täällä teet, kun et usko Jeesusta.
Tässä on perkeleen helluntailaisten oppia, kirotut kusipäät:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404700/miten-vastustaa-suomi-tulessa--kauhutapahtumaa - fghfghfghfghf
Painukaa.jonnekin kirjoitti:
Tässä on perkeleen helluntailaisten oppia, kirotut kusipäät:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404700/miten-vastustaa-suomi-tulessa--kauhutapahtumaaSinussa näyttää olevan riivaajahenki.
- dfsfsfsfdssdf
Paavola kumoaa ja niin opettaa että moni kohta Vanhasta testamentista olisi Uuden liiton aikana kumottu. Raamattu kieltää tällaisen ja Jeesus sanoi, että sellaisesta tipahtaa vähäisimmäksi. Jos ei noudata häntä paremmin Jumalan tahtoa, niin ei pelastu taivaaseen. Paavola tilanne on juuri tällainen. Hän on tippunut viimeiseksi. Asiasta on hyvä keskustelu täällä: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14132055/onko-petri-paavola-todella-ovela-eksyttaja
- räyh.räyh
Itse olet täysin pihalla koko kristinuskosta.
- xdfgdfgdfgdf
räyh.räyh kirjoitti:
Itse olet täysin pihalla koko kristinuskosta.
Tässä on Raamatusta kohta, jota et pysty mitenkään kumoamaan.
Mt 5: 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. "
Ja miten Paavali toimi Uuden liiton ajan. Tätä et pysty kumoamaan. Alkuseurakunta mukaan lukien Paavali noudattivat Vanhaa testamenttia.
Ap.t 25: 7 Paavalin saavuttua kerääntyivät Jerusalemista tulleet juutalaiset hänen ympärilleen ja ahdistivat häntä monin raskain syytöksin. He eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään syytöksiään toteen. 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Ap.t 28: 17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on tuotu vangittuna tänne. 18 Roomalaiset kyllä olisivat kuulustelun jälkeen päästäneet minut vapaaksi, koska en ollut tehnyt mitään, mistä olisin ansainnut kuolemanrangaistuksen, 19 mutta juutalaiset olivat sitä vastaan. Niinpä minun oli vedottava keisariin -- ei kuitenkaan siinä mielessä, että mitenkään tahtoisin syyttää kansaani. 20 Tämän kaiken takia minä kutsuin teidät tänne saadakseni tavata teidät ja puhua kanssanne. Olen näet kahleissa Israelin toivon tähden."
21 Juutalaiset vastasivat: "Emme ole saaneet Juudeasta mitään kirjettä, jossa kerrottaisiin sinusta, eikä kukaan veljistä ole täällä käydessään puhunut sinusta pahaa, ei julkisesti eikä yksityisesti. - Setä.neuvoo
xdfgdfgdfgdf kirjoitti:
Tässä on Raamatusta kohta, jota et pysty mitenkään kumoamaan.
Mt 5: 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. "
Ja miten Paavali toimi Uuden liiton ajan. Tätä et pysty kumoamaan. Alkuseurakunta mukaan lukien Paavali noudattivat Vanhaa testamenttia.
Ap.t 25: 7 Paavalin saavuttua kerääntyivät Jerusalemista tulleet juutalaiset hänen ympärilleen ja ahdistivat häntä monin raskain syytöksin. He eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään syytöksiään toteen. 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Ap.t 28: 17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on tuotu vangittuna tänne. 18 Roomalaiset kyllä olisivat kuulustelun jälkeen päästäneet minut vapaaksi, koska en ollut tehnyt mitään, mistä olisin ansainnut kuolemanrangaistuksen, 19 mutta juutalaiset olivat sitä vastaan. Niinpä minun oli vedottava keisariin -- ei kuitenkaan siinä mielessä, että mitenkään tahtoisin syyttää kansaani. 20 Tämän kaiken takia minä kutsuin teidät tänne saadakseni tavata teidät ja puhua kanssanne. Olen näet kahleissa Israelin toivon tähden."
21 Juutalaiset vastasivat: "Emme ole saaneet Juudeasta mitään kirjettä, jossa kerrottaisiin sinusta, eikä kukaan veljistä ole täällä käydessään puhunut sinusta pahaa, ei julkisesti eikä yksityisesti.Onko sinulla missiona kumota Raamatun kohtia?
- Petri.Paavola.on.Piru
Harhahörhö Petri Paavolaa ei pitäisi edes mainita Luterilaisuuspalstalla, koska PP ei ole minkään valtakunnan kristitty. Lähinnä ateistijehovahörhö on juutalaista leikkivä ja omalla iankaikkisella sielullaan leikittelevä PP. Poista paha keskuudestasi, sanoo Sana!
- 968
Petri Paavola kuuluu pikemminkin tuonne trolli- ja hupiosastolle kuten esimerkiksi Harri Veijonen ja Jouko Piho.
- fghfhfghfhfg
Olet sikäli oikeassa että Paavola leikkii juutalaista, muutta ei elä kuten juutalaiset tai edes alkuseurakunta. Paavola on harhaoppinen muiden arvostelija.
- näin.on
968 kirjoitti:
Petri Paavola kuuluu pikemminkin tuonne trolli- ja hupiosastolle kuten esimerkiksi Harri Veijonen ja Jouko Piho.
Moni on eksynyt lukemaan Paavolan sivuja. Ne on kavalaa petosta.
- Setä.neuvoo
Pelastusta ei saada teoilla, vrt. Ef 2.
- Helgeilmari
Siteeraan Petteri Haipolaa
''Vain Hengessä elävät ja valvovat Jeesuksen seuraajat saavat armosta lahjana pelastuksen, mutta sielulliset ja lihalliset vääryyden tekijät tuomitaan kadotukseen. Heiltä otetaan pois sekin, mitä luulivat omistavansa. Luuk. 8:18 He luulivat olevansa rikkaita ja omistavansa kaiken, mutta olivatkin keppikerjäläisiä ja hengellisesti kuolleita. Ilm. 3:14-17, Ef. 2:1-3
Jotta ymmärtäisimme oikein, mikä on Pyhän Hengen pilkkaa ja mikä ei, tulee meidän ottaa huomioon Raamatun kokonaisilmoitus ja asiayhteydet, missä Hengen pilkkaamisesta puhutaan. Hengen pilkkaamista on siten ainakin se, kun joku tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää halpana liiton veren tekemällä tahallaan syntiä, eli antautumalla uudestaan synnin palvelijaksi sen jälkeen, kun hänestä on ensin tullut vanhurskauden palvelija Jumalan armosta ja Pyhän Hengen osallisuuden kautta. Hebr. 10:26-31; 6:4-6; 3:12-16; Room, 6:12-23 Jeesuksen halpana pitäminen muodostuu armon Hengen pilkkaamiseksi kuitenkin vasta sitten, kun ihminen paatuu torjuttuaan toistuvasti Jumalan kutsun omassa elämässään.
Heprealaiskirje 10:26-31 kertoo nimenomaan siitä, miten käy niille, jotka palaavat syntielämään sen jälkeen, kun ovat tulleet ensin totuuden tuntemaan ja saaneet Pyhän Hengen. (vrt. 2Piet 2:20-22; Joh 15:1-6; Room 11:17-22; Hebr 3:12-16; 6:4-6.) Se ei kerro toivotonta sanomaa epäuskoisille, jotka eivät ole koskaan olleet Jumalan lapsia. Niin kauan kuin Jumala kutsuu sisälle elämään, on vielä toivoa. Hengellisesti kuollut voi siirtyä elämään, niin kuin kävi tuhlaajapojalle. Luuk. 15:11-32
Pitkänkin aikaa lankeemuksessa elänyt voi palata takaisin Herran tykö, kun Herra vetää häntä mielenmuutokseen. Room. 2:4; Hoos. 14:1-5 Tämä koskee erityisesti niitä, jotka ovat luopuneet lapsen uskostaan pienenä tyttönä tai poikana ja eläneet maailmassa, mutta palaavat sitten takaisin Isän kotiin (vrt. tuhlaajapoika, Luuk 15:11-32.) He eivät ole "kahdesti kuolleita" (Jda 1:12.) vaan ainoastaan "kerran kuolleita", kun kuolivat synteihin ja rikoksiin niin kuin Paavali vanhan liiton aikana. (Room 7:7-14.) Synteihin ja rikoksiin kuollut voi tulla jälleen eläväksi Jumalan armosta uskomalla Herraan Jeesukseen ja totuuden sanaan, pelastuksemme evankeliumiin. (Efe 2:1-10; Kol 1:11-13.)
Fariseukset tekivät syntiä, kun sanoivat Jeesuksesta, että hänessä oli saastainen henki, ja että hän ajoi riivaajia ulos saastaisen hengen voimalla. Mar. 3:22-30 Tämä oli myös viittaus Jeesuksen syntyperään: fariseukset pitivät Jeesusta samarialaisesta syntyneenä, aviorikoksesta syntyneenä, eivätkä uskoneet, että hän on Jumalan Poika, syntynyt neitsyestä. Joh. 8:30-51; Matt. 1:18-25 Jeesus ei kuitenkaan sanonut sitä, että fariseukset olisivat syyllistyneet Hengen pilkkaan vaan ainoastaan varoitti heitä siihen syyllistymästä. Osa fariseuksista ja juutalaisista papeista tuli myöhemmin uskoon, joten he eivät olleet vielä sillä tavalla paatuneet, etteikö mielenmuutokseen tuleminen olisi ollut enää mahdollista. Apt. 6:7; 21:20
Pyhän Hengen pilkkaa ei siis ole se, että joku epäili Jeesuksen toimineen riivaajain päämiehen voimalla ajaessaan ulos riivaajia. Yhtä vähän on Pyhän Hengen pilkkaa se, kun samaa asiaa epäillään nykyään vaikuttavista vääristä profeetoista. Matt. 7:21-23 Olen varma siitä, että väärät profeetat ja opettajat yrittävät ajaa riivaajia ulos sielun piilevän voiman avulla ja saatanan voimalla, mutta kaikki se on eksymystä. Voi olla jopa niin, että nämä sielullisen hurmoksen valtaamat itserakkaat ja ylpeät ihmiset yrittävät ajaa heikosta ja horjuvasta uskovaisesta ulos riivaajia saatanan voimalla, vaikka uskovaisessa ei ole kuin Pyhä Henki yhdessä hänen oman henkensä kanssa. Tällainen toiminta on lähempänä Pyhän Hengen pilkkaa kuin ilmiöiden ja ihmisten arvosteleminen. ''
''Pyhän Hengen pilkka on Jumalan sanan ja Jeesuksen jatkuvaa torjumista, jolloin Jumala paaduttaa sen, joka on luopunut hänestä. Tahallinen synti johtaa ennen pitkää Pyhän Hengen pilkkaan. Hebr. 6:4-6; 10:26-31; Room. 9:18; Joh. 12:42-50 Ihminen paaduttaa ensin itsensä, minkä jälkeen Jumala paaduttaa hänet. Apt. 19:9 Pelastukseen ei voi tulla sisälle muulloin kuin silloin, kun Jumala kutsuu. Jes. 55:1-8; Snl. 1:20-33 On siis tärkeää, että otamme vaarin Jumalan sanasta niin kauan kuin sitä meille tarjotaan ja ojentaudumme Jumalan voimalla elämään sen mukaan.
Pyhä Henki on hän, joka nuhtelee synnistä. Suruttomuus hänen nuhteittensa edessä on Pyhän Hengen pilkkaa eli tämäkin on puhetta paatumuksesta Jumalan edessä. Snl. 1:20-33; 13:1 Jos joku ei ota nuhteista ja varoituksista vaarin vaan pitää halpana Herran kurituksen, johtaa se paatumuksen kautta Pyhän Hengen pilkkaan. Hebr. 12:14-17 Peruutusta ei löydy sille, joka hylkää pyhityksen ja luopuu, paatuu niin että Herra ei avaa enää pelastuksen ovea. Hebr. 6:4-6; Ilm, 3:7; Room, 9:18 ''
Siunausta sisaret ja veljet! Älkää antako väärän opetuksen Pyhän Hengen pilkasta lannistaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635