3ghz muistit kusetusta?

keskustapettääaina

i7-6700k spekseistä löyty tämmönen supportti Memory Types DDR4-1866/2133, DDR3L-1333/1600 @ 1.35V. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö tuo tarkoita sitä, että ton 2133 jälkeen ole väliä onko se sitten 2400mhz vai 3000mhz. Vai jos lyö tuota 3 tonttua sisään niin näytönohjain voi tarpeen vaatiessa käyttää sitä vai mitä?

5

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo tarkoittaa sitä muistien maksiminopeutta, mitä ylikellottamaton prosessori käyttää, eli jos aikomuksenasi ei ole ylikellottaa prosessorin ja emolevyn muistiväylien taajuuksia, ei annettuja arvoja nopeamman muistin käyttämisestä ole hyötyä muutoin kuin mahdollisesti nopeamman muistin tiukempien ajoitusten kautta.

Emolevy ja sen muistipiiri määrää sitten sen, asennetaanko siihen DDR3L- vai DDR4 -tyyppistä muistia: niitä ei voi käyttää ristiin.

• leijonakuninkaanpoika
    • Näytönohjaimen ja keskusmuistin välissä on väylä pullonkaulana. Oikea tapa on ostaa näytönohjaimeen niin paljon muistia kuin se tarvitsee ja keskusmuistia niin paljon kuin sitä tarvitaan.

Näiden nopeuksilla on vähemmän merkitystä. Enemmän merkitsee se, että sitä on riittävästi.

• moniajossa_tuntuva_hyöty

Muistin nopeus vaikuttaa lähinnä multitasking benchmarkkeihin, joissa 3000MHz muisteilla saadaan n. 20% lisää nopeutta. Yksittäin ajettuna erot ovat marginaalisia, mutta moniajossa muistin nopeus on paha pullonkaula kun eri sovellukset yrittävät samanaikasesti lukea/kirjoittaa muistia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3894
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2619
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      44
      2584
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2375
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2208
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      303
      2103
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1809
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1633
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1498
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1477
    Aihe