Suomalaiset merimiehet lauloivat tämän kerran Kuubassa. Nyt nämä lopun ajan rajun eksytyksen miehet - Halujen haalia Alfa, Suuri ekumeeninen rakastaja Kalamos ja Teoillaan totisen parannuksen tehnyt Mikko - laulavat tätä uusin sanoin Suomessa:
Me kuljimme hurmoksissa,
kai hiukkasen horjuen.
Oli vihan viiniä juotu,
Ja yö oli ihmeellinen.
Joku huomasi sattumalta
- se oli kai Kalamos -
että ylistyslaulu sulle ,
ihan velvollisuutemme on.
Ja kolmisin seisahduimme
me alle sun ikkunas
ja punaisen lampun näimme
me palavan huoneessas.
Ah -muistan - ympärillä
on ihana Suomen yö,
ja nuorena, hehkuvana
joka miehen sydän lyö.
Me muistimme kuuman veren
ja jatkuvan rakkauden
ja jokainen sydämessään
tuns vielä sun todistelun.
Ja me kaipasimme jälleen,
sun saarnaasi solisevaa.
Ethän tule koskaan,
tätä hurmosta poistamaan?
Alfa lauloi iloisesti
ja säesti Kalamos.
Mikko nieli kyyneleitä,
totinen mies kun on.
- Niin, rakastimme sinua silloin
ja rakastamme vieläkin,
ja sun punaisen valon säde
on muistomme kallehin.
Sinä avasit ikkunasi
ja kummasti hymyillen,
sinä annoit jokaiselle
veren voimasi ihmeellisen.
Ja me itkimme ilosta silloin,
kun vaivuimme hurmokseen.
Ah, hurmos henki sua,
emme petä milloinkaan.
Teuvo Suni: Kolmen miehen ylistyslaulu
12
<50
Vastaukset
Nimeni tässä alussa, ei suinkaan johdu narsismista, vaan se rakkautta väärämielisiä Jumalan paaduttamia kohtaan, jotka huppu silmillä pimeyden puskissa piileskelevät, käyden välillä riettauden virrassa virkistäytymässä.
Jotka eivät siedä kuulla edes yhtä totuuden sanaa. Näin he eivät ainakaan vahingossa tule mukaan tällaiseen keskusteluun. Eivätkä kadottaisi onnellisuuttaan ainakaan vahingossa.
Ylläpito on rajoittanut otsikon 50 merkin mittaiseksi, joten yritän tästä lähtien jokaisen aloitukseni saada siihen mahtumaan.- alfa123om22
Hieno laulu. Sen voi ymmärtää monella tavalla. En itse ansaitse mitään ylistystä. Ellen ole ollut kurjin, haisevin ja alhaisin kaikista ihmisistä niin se olisi ihme.
Opin hieman kirjoittamaan Tiede lehden foorumin yhtä kirjoittajaa matkimalla. Se innosti kirjoittamaan tavallista enemmän. Ei mikään kirjoituksissani ole oman alhaisen tasoni mukaista, vaan ylemmiltä matkittua. Olen pettymys luonnossa.
Kaikki mistä olen kirjoittanut on saatu muiden kirjoista, kuvista tai teksteistä. Toki niitä yhdistelemällä ja oman mieleni mukaiseksi muokkaamalla.
En viitsi kirjoitella omalla nimelläni kun on yksi toinen henkilö saman niminen. Joku matemaatikko. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva mielentervyskuntoutuja, jolla ei ole työkokemusta eikä koulutusta juuri lainkaan.
Tässä kuitenkin vain Teuvolle facebook osoitteni. Jutut siellä on kummia ja harhaisia kuten odottaa sopii - ainakin välillä.
https://www.facebook.com/tapioa.kangasaho
Toivon, että ette manitse nimeäni, koska on toinen saman niminen. Joku matemaatikko. Nimimerkkiä, mutta ei nimeä; voi käyttää laulujen aiheeksi, mutta ylistyslaulut on turhia.
Mikä muuten on tämän ketjun todellinen aihe???? Ensiksi: Miksi et millään pysty tähän:
"Tämä on viimeinen neuvoni sinulle:
Tule rehellisesti esiin omalla nimelläsi ja pyydä kaikilta näitä keskusteluja seuranneilta anteeksi, että olet yrittänyt johdattaa heitä harhaan saatanallisella julistuksellasi.
Tee sama niiden luona, joille olet puhunut valheita silmästä silmään. ja mene sen jälkeen hiljaisuuteen katumaan saatanallisia seikkailuitasi ja odottamaan, ilmestyykö todellinen Kristus vielä sinulle, lupauksensa mukaisesti:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
Toiseksi: Tämän ketjun aihe on Kolmen miehen ylistyslaulu. Raamatussa ainakin 56 kertaa kehotetaan ylistämään Herraa Jumalaa.
Miksi eivät siis tämän maailman jumalan lapset ylistäisi omaa jumalaansa, joka on Paavalin opeilla heidät (nämäkin kolme miestäkin) onnelliseksi tehnyt.
Minä olen kyllä saanut jo tarpeeksi lukea sinun saatanallisia juttujasi,
Kuitenkin vielä jaksan, ainakin toivoa, että sinulle kävisi samoin kuin kerran Jobille:
"Silloin Job sanoi Herralle:
-- Nyt minä ymmärrän, että kaikki on sinun vallassasi eikä mikään suunnitelmasi ole mahdoton sinun toteuttaa.
Sinä kysyit: "Kuka on tämä, joka näin peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan?"
Minä se olen. Olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä -- ne ovat minulle liian ihmeellisiä.
Sinä sanoit: "Kuuntele nyt, kun minä puhun. Nyt minä kysyn sinulta, ja sinä vastaat."
Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut.
Sen tähden minä häpeän puheitani ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa."
Oletko sinä se sama Tapio, joka joskus kirjoitti tällaisella nimimerkillä Tapio522?Tämän jatkoksi haluan vielä muistaa pitkäaikaista ystävääni pienellä ylistyslaululla sen lisäksi, että hänellä on jo tuo "Mustan kissan tango":
Kun erään kerran ihmeliimaa menin ostamaan,
Niinpä kättä sovinnon mä ryhdyin tarjoomaan.
Hänkin ojens käden ja tarttui käteen niin,
et sillä hetkell' veren voima minuun siirrettiin.Tuo veren voima vaikutti tässä lahkjohtajassa ja ihmeliimakauppiaassa samalla tavoin kuin kaikissa niissä, jotka ovat ikiajoiksi asti jääneet Saatanan synnin orjuuteen:
"Minun sydämestäni ei ainakaan löydy muuta kuin syntiä ja saastaa, mutta silti saan olla Jeesuksen verellä puhtaaksipesty syntinen."
Eipä tiennyt tämäkään toisten opettaja, mitä Jeesus synnistä sanoi:
"Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse."
Hän vahvisti tämän vielä apostoli Johannekselle vuonna 96:
"Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."Alfa:
Miksi et vastaa: Oletko sinä se sama Tapio, joka joskus kirjoitti tällaisella nimimerkillä Tapio522?- alfa123om22
Ei en ole käyttänyt tuollaista nimimerkkiä, vain esim. alfa123om, omar, titanic yms.
Suomi24 keskusteluissa nimimerkkini on ollut vuosikaudet alfa123om222. Paljon on tullut kirjoitettua sellaista joka on herättänyt närää. Esim. kun Suomessa kukaan ei ole opettanut mitään Karitsasta niin keksin opin hänestä itse omin neuvoin.
Muitakin oppeja olen keksinyt itse kun kirkko on hylännyt eksegetiikan ja dogmatiikan jostakin syystä. Silloin on pitänyt itse keksiä sanoille selitystä. Minä kyllä sen uskon, että Saatana pystyy ihmisen lihasta repimään vaikka minkälaisia selityksestä, kun pistää lihan halut oikein todella jylläämään.
Sinä olet tässä asiassa monta metriä muiden väärämielisten yläpuolella. lähes samalla tasolla näiden kanssa:
"Tekopyhyyden huipulla seisovat teologian tohtorit."- tahranpoistaja
Miksi teit taas uuden avauksen jossa vuodatat jälleen tätä samaa mustaa mönjääsi?
Mukavaa Teuvo, että jaksat aina muistaa Mikkoa kirjoituksissasi ;)
Säälien sinua muistan, kuten kaikkia muitakin kaltaisiasi, jotka Saatana on saanut herjaamaan Totuuden Henkeä heti, kun ensimmäisen kerran saivat kuulla totuutta juuri tältä palstalla.
Alfa kiitti hienosta laulusta ja mukava se näyttää sinustakin olevan.
Nyt on sopiva hetki kokeilla tätä:
"Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843462- 252033
- 1941941
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3431338Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell861313Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12945- 82943
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790