Kapi lopettaa - ainakin toistaiseksi

Tulin näille palstoille 13 vuotta sitten, syksyllä 2003, sen muistan tietystä syystä. ”Pakenin” siten vaimoni pahentunutta ja vuoden 2004 lopulla kuolemaansa johtanutta sairautta. Alkuun kävin enemmän historian, maailman menon ja ikäryhmien palstoilla, tällä palstalla vasta seuraavana vuonna. Kirjoittelin palstoille pitkiä kirjoituksia, jotka nyt eivät palstoille mahtuisi, laitoin osia jo vuosia aikaisemmin kirjoittamistani muistelmista, tein tutkielmia Kekkosesta, Tannerista ja ns. vaaran vuosista ja asevelisosialistien suuresta merkityksestä niistä pelastuaksemme yms.

Tälle palstalle jäin kai koukkuun siksi, kun täällä silloin oli enemmistö palstan aiheen mukaiseen asiaan keskittyviä innokkaita keskustelijoita. Kepulaisella puolella oli puolueeseensa uskoneita ja sitä puolustaneita, joiden ei tarvinnut puhua demareista, Halosesta yms. Heiltä sai kunnon vastusta, joskin yksi häviölle jäädessään sortui sellaisiin herjoihin, joista sai kantaa seuraukset. Rauha hänen sielulleen! Toisella puolella oli sellaisia, joita oli kiva tukea ja joilta myös minä sain mukavasti tukea. Olihan jo silloinkin myös pelkkää huu-haa-porukkaa, mutta ei läheskään siinä mitassa kuin nyt.

Nyt nämä palstat ovat tulleet formaattinsakin puolesta epämieluisaksi sille, jolla on paljon sanottavaa. Kyllästyttävää on myös nykyisin kokonaisuudessaan aukeavien viestiketjujen vyöryttäminen, varsinkin, kun suurin osa viesteistä on pelkkää älytöntä törkyä. Vastenmielisintä kuitenkin on se, että tänne on tullut muutama, joka keskittyy vain toiseen keskustelijaan vaikkei ilmeisesti tiedä, kuka hän itse on - saatiin huomata toissapäivänä - ja nuo eräät, jotka ovat tehneet itsestään jonkin sellaisen, joka hän ei missään tapauksessa voi olla.

Nuo yhdellä lauseellaan äpäristä, homoista tms. roiskivat eivät ole minua koskaan häirinneet, sillä olen jättänyt oman arvoonsa nulikat, joilla lienee epätietoisuus äidistäänkin eivätkä he ilmeisesti tiedä, tuleeko heistä aikuistuttuaan heteroita vai homoja - mutta mitäpä väliä sillä heille olisi, ei heitä tule huolimaan kukaan nainen, tuskin kukaan homomieskään.

Ehkä kuitenkin tärkein syy täältä väistymiselleni on se, että viimeinkin olen tullut vakuuttuneeksi tällaisen touhun tyhjänpäiväisyydestä. Ei minulla koskaan nuoruudessani eikä parhaan miehuuteni aikana ollut halua eikä aikaakaan tällaiseen, miksi ihmeessä tarvitsisi olla nyt vanhoilla päivilläni! Elinaikani lienee jo hyvin rajallinen, joten parempi on käyttää se läheis- ja ystävyyssuhteita tiivistämällä ja olla enemmänkin mukana niissä yhteisöissä, joissa jossain määrin olen koko ajan toiminut. Entistä määrätietoisemmin paneudun hoitamaan fyysistä kuntoani, jota näihin saakka olen hoitanut vain lenkkeilyllä ja viikoittaisella jumpalla.

Kun kirjoittamisen halua minulla yhä kuitenkin on, paneudun enemmän kirjoittamaan sitä jo kauan työn alla ollutta mutta huonosti edennyttä romaania, josta olen maininnut. Tässä korkeassa iässä kirjoitustaitoni tosin on jo heikentynyt ja lyhytmuisti pätkii, mutta hyvin muistan vanhat asiat, joista kirjoitelmani koostuu, ja eiköhän kirjoitustaitonikin vielä riittäne projektiini.

Takaportin jätän kuitenkin auki, eli jos tulee sellaista asiaa, josta minulla olisi sanomisen tarvetta, niin tulen tekemään. Mutta tuskin sellaista tarvetta tulee vähiin aikoihin. Ellei hallitus hajoa ja tule ennenaikaisia vaaleja tms. Omasta elämästäni en tule tänne kertomaan; no, jos vielä jaksan matkustella - kuten toiveeni ja aikomuksenikin on - ehkä kuitenkin muutaman matkakuvan voin laittaa tänne ilahduttamaan niitä, jotka eivät voi jättää hetkeksikään tärkeää tehtäväänsä palstan päivystäjänä;))

Jos tulen tai kun tulen, tulen tietysti vain ja ainoastaan tällä rekisteröidyllä nikilläni, jota en siis vielä sulje. Vaihdoin tälle vielä profiilikuvani. Kuva ei ole ihan uusi, vaan on jo 14 vuoden takaa, ajalta, jolloin en ollut vielä näillä palstoilla käynyt. Mutta kyllä siitä minut vielä tunnistaa. Kuvassa välkkyvät Syyrian armenialaisen hammaslääkärin Damaskoksessa tekemät kultahampaat ovat yhä suussani, ehjinä ovat kestäneet yli 30 vuotta. Ottakaa kuva talteen, ja kun teidän tulee oikein ikävä minua, katselkaa sitä ja nähkää, miten iloisesti kapi teille virnistää! Sama virnistys on ollut usein naamallani myös tänne kirjoitellessani.

53

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ps.
      En sano nyt näkemiin enkä hyvästi enkä esitä mitään toivotuksiakaan, sillä tänään ja ehkäi vielä huomenna vastailen tälle mahdollisesti tulleisiin asiallisiin, mutta en enää myöhemmin. Kun huomenillalla viimeistään palstalta poistun, en sitä avaa ainakaan viikkoihin, tuskin kuukausiinkaan. Jos joku näkee minut puskassa, en kehota häntä menemään lääkärille, sillä parhainkaan lääkäri ei voisi häntä enää auttaa.

      Ihan aidosti haluan vielä kiittää niitä, joiden kanssa on ollut mukava keskustella, vaikkemme aina ole olleet samanmielisiäkään. Varsinkin Mielipidepankki ja pystyyn_kuollut ovat niitä. Kiitokset myös niille, joilta olen saanut tukea ja kannustusta täällä. Niitä on ollut moniakin, mutta erityisesti muistuu mieleeni uusi-ukki, joka ei liene enää kiitoksiani kuulemassa. Monet heistä ovat esiintyneet satunnaisnikeillä. Toissapäivänä minua täällä ilahdutti myös tapaamani mies, joka aikoinaan antoi minulle tukeaan nikillä JKK-FanClub; kiitos hänelle tuosta viimeisestä. On toki ollut paljon muitakin, jotka ansaitsisivat kiitokseni, mutta tulisi liian pitkä luettelo, jos alkaisin heitä kaikkia muistella, ja olisi se ehkä vähän työlästäkin, sillä - kuten edellä olen todennut - näin vanhalla miehellä lyhytmuisti jo vähän pätkii.

      • Rietinpoikalähteetaas

        JKK-FanClub?


      • Kuulemisiin

        Entä majuri ? Ensin onnittelut uudesta perheenjäsenestä hänelle!
        Tuntuuko, että on vihamiehesi ? En ainakaan itse ole huomannut mitään ihmeellistä kohtaasi. Majurilla on laajaskaala, en usko että edes pysähtyy pieniin.
        Eihän majurin kirjoitukset nyt liene sinua loukanneet, minusta ihan asiallisia, ja asiaa, ja vielä osaa sekoittaa päivän puheenaiheet kirjoituksiinsa.

        Oma kantani on, että nyt joutenpäiväisestä suutuit. Jos itse antelee, pitää kestää itselekkin antelu.

        Oma linja, oma valinta. Toivotan hyvää syksyä.


      • Kuulemisiin kirjoitti:

        Entä majuri ? Ensin onnittelut uudesta perheenjäsenestä hänelle!
        Tuntuuko, että on vihamiehesi ? En ainakaan itse ole huomannut mitään ihmeellistä kohtaasi. Majurilla on laajaskaala, en usko että edes pysähtyy pieniin.
        Eihän majurin kirjoitukset nyt liene sinua loukanneet, minusta ihan asiallisia, ja asiaa, ja vielä osaa sekoittaa päivän puheenaiheet kirjoituksiinsa.

        Oma kantani on, että nyt joutenpäiväisestä suutuit. Jos itse antelee, pitää kestää itselekkin antelu.

        Oma linja, oma valinta. Toivotan hyvää syksyä.

        Jos tarkoitat palstan ”majuria”, mistäpä olisin tiennyt hänen saaneen perheenlisäystä. Onko hän kertonut täällä siitä? Jos on, onneksi olkoon, mutta käsittääkseni hänkin on jo siinä iässä, että perheenlisäykset ovat harvinaisia. No, jos hänellä on itseään paljon nuorempi vaimo, mikä ettei.

        En toki pidä ”majuria” vihamiehenäni, ei minulla sellaisia ole oikeissakaan majureissa, ystäviä heissä on moniakin. Palstan ”majurin” kirjoituksista vähät olen välittänyt, sillä hänen ”laaja skaalansa” ei ole juurikaan ulottunut minun mielenkiintojeni alueille.

        Mistä sait käsityksen, että olisin täällä jostakin suuttunut? Luepa uudestaan tuo avaukseni, niin ehkä huonommallakin ymmärryksellä ymmärrät, mitkä ovat syyt siihen, että jätän tämän palstan ja muutkin tällaiset palstat - ainakin toistaiseksi. Olen vain kyllästynyt tänne ja kiinnostunut enemmän muusta.


      • TotuusTuostakin

        Kiitos kiitos noista kiitoksista joita esität meille, joiden kanssa mielestäsi on ollut mukava keskustella, ja emme todellakaan ole aina olleet samaa mieltä.

        Pöljähän se olisi joka kanssasi olisi samaa mieltä. Sen verran pöljää on täällä esittämäsi.

        Niin, enemmänhän sinä olet tykännyt keskustella muiden kuin noiden mainitsemiesi Mielipipipankin ja Pystyyn Kuolleen kanssa. 50% täällä kirjoittamastasi on ollut tuota loputonta kaunaista kitinääsi "johtajaa" ja "majuria" kohtaan, heitä ennen samaa kitinää saivat kuulla "sonnimies", "City-Keskusta", T.A.Ristimäki, "Emeritus" ja niin edespäin. Toinen 50% on sitten ollut elämäsi esiintunkemista, tyhjänpäiväisten menojen ja tyhjäpäisten touhujen esittelyä.

        Kiitoksistasi unohdit yhden tärkeän asian. Sinulla on täysi syy kiittää palstalla saamaasi täydennystä surkeaan yleistietämykseesi. Vai vieläkö väität, ettei O W Kuusinen ole ollut SDP:n puheenjohtaja, vieläkö sellaista sinulle esittävä on mitään mistään tietämätön kepulireppana? Tiedät myös missä on savusauan räppänä, olet oppinut ettei vaaituksessa käytettävä mittaasteikko ole laatan vaan latan kyljessä. Olet saanut arvokasta opetusta asialliseen pukeutumiseen, hyvään käytökseen, kunnon kulinarismiin ja niin edelleen. Paljon arvokasta oppia.

        Kiitos siis kiitoksistasi. Niistäkin jotka jätit sanomatta.


      • MrMajori
        kapi_ kirjoitti:

        Jos tarkoitat palstan ”majuria”, mistäpä olisin tiennyt hänen saaneen perheenlisäystä. Onko hän kertonut täällä siitä? Jos on, onneksi olkoon, mutta käsittääkseni hänkin on jo siinä iässä, että perheenlisäykset ovat harvinaisia. No, jos hänellä on itseään paljon nuorempi vaimo, mikä ettei.

        En toki pidä ”majuria” vihamiehenäni, ei minulla sellaisia ole oikeissakaan majureissa, ystäviä heissä on moniakin. Palstan ”majurin” kirjoituksista vähät olen välittänyt, sillä hänen ”laaja skaalansa” ei ole juurikaan ulottunut minun mielenkiintojeni alueille.

        Mistä sait käsityksen, että olisin täällä jostakin suuttunut? Luepa uudestaan tuo avaukseni, niin ehkä huonommallakin ymmärryksellä ymmärrät, mitkä ovat syyt siihen, että jätän tämän palstan ja muutkin tällaiset palstat - ainakin toistaiseksi. Olen vain kyllästynyt tänne ja kiinnostunut enemmän muusta.

        Majuri todellakin on osoittanut suurta sivistystä kun on jättänyt jatkuvan vähättelysi tyystin huomiotta. Keskittynyt muuhun, ja aina tuonut jotain omaperäistä näkemystä niin palstan keskusteluasioihin kuin noihin ammattikysymyksiin.

        Tuo jo yksin osoittaa kuinka paljon paremmalla ymmärryksellä hän sinuun verrattuna on varustettu.


      • Onnensävel
        Kuulemisiin kirjoitti:

        Entä majuri ? Ensin onnittelut uudesta perheenjäsenestä hänelle!
        Tuntuuko, että on vihamiehesi ? En ainakaan itse ole huomannut mitään ihmeellistä kohtaasi. Majurilla on laajaskaala, en usko että edes pysähtyy pieniin.
        Eihän majurin kirjoitukset nyt liene sinua loukanneet, minusta ihan asiallisia, ja asiaa, ja vielä osaa sekoittaa päivän puheenaiheet kirjoituksiinsa.

        Oma kantani on, että nyt joutenpäiväisestä suutuit. Jos itse antelee, pitää kestää itselekkin antelu.

        Oma linja, oma valinta. Toivotan hyvää syksyä.

        Oi"majuri" voi voi onnitteletko sinä palstan kautta itseäsi???


      • Persoonat.peliin
        Onnensävel kirjoitti:

        Oi"majuri" voi voi onnitteletko sinä palstan kautta itseäsi???

        "Majurilla" on tapana puhua kolmannessa persoonassa, kun hän mainitsee itsestään tai kehuu itseään.


    • sairasvanhus

      Munakarvakuva oli oudoin ja ylivoimaisesti typerin temppusi.

      • Voi poika poloinen! Olen tehnyt paljon typerämpiä temppuja muualla kuin tällaisella palstalla. Munakarvakuvan näyttäminen tällaisella paskapalstalla olisi vain virkistävä tsoukki. Mutta sellaisesta kuvasta elinikäisen trauman saaminen on jotain pahempaakin kuin typerää, varsinkin, jos ei ole edes nähnyt sellaista kuvaa.


      • munakarvajombenope

        Olet myös työntänyt maissintähkän anukseen ja tehnyt omenoista tekopallit. Oletko kyrpä vai mikä?Miten niin jos ei ole nähnyt sellaista kuvaa. Tännehän sen laitoit analyysin kanssa.


      • Muna-Krva-auJombnJOHTAJ
        munakarvajombenope kirjoitti:

        Olet myös työntänyt maissintähkän anukseen ja tehnyt omenoista tekopallit. Oletko kyrpä vai mikä?Miten niin jos ei ole nähnyt sellaista kuvaa. Tännehän sen laitoit analyysin kanssa.

        Kokovartalokyrpä koko mies. Mulla on hyvin, hyvin tarkkaa tietoa MunakarvaVeljeni metkuista.
        Ei vaan meinaa mennä kaikille jakoon.


      • Muna-Krva-auJombnJOHTAJ kirjoitti:

        Kokovartalokyrpä koko mies. Mulla on hyvin, hyvin tarkkaa tietoa MunakarvaVeljeni metkuista.
        Ei vaan meinaa mennä kaikille jakoon.

        Vai on sinulla hyvin, hyvin tarkka tietoa minun metkuistani. Sepä hyvä, kun sinulla ei näy olevan tietoa siitä, kuka oikein olet, Ossi, Martti vai joku muu.

        Eivät ne sinun ”tietosi” todellakaan ”menne jakoon” muille, sillä vaikka täällä on muitakin melkoisia kahjoja, ei kai kuitenkaan yhtään niin täysin sekopäistä kuin sinä, joka näet kapeja kaikkialla, vaikka et tiedä, kuka itse olet.


    • YksiYstäväsi

      No niin, paljonhan olet noina 13 vuotenasi kirjoitellut.

      Näitä lopullisia kyllästymiskirjoituksiakin lähtöilmoituksineen on vähintään 20 vuodessa, siis kaikkiaan noin 300 kappaletta, jo nähty. Nähty on myös munakarvasi, naisystäväsi alushousut, omat alushoususi ja paljon muuta mielenterveydestäsi kertovaa. Onhan se tietty sinulle terapiaa tämäkin, ja mikäs siinä jos tekee mieli mielenterveytensä esitellä.

      Huvittavaa on, että noita sepustuksia Kekosesta ja Tannerista kutsut oikein tutkielmiksi. Tutkielman kanssa niillä ei ole mitään tekoa, tuolla kankealla jaarittelevalla tyylillä viihde- ja kaunakirjallisuudesta tehtyjä referaatteka korkeintaan. Ehkäpä olet halunnut korostaa kouluttautumattomuuttasi ninmeämällä ala-arvoiset tekeleet tutkielmaksi.

      Et sinä edes pientä taukoa pysty pitämään, nenä ruudussa vahtaat palstaa. Jos nyt kuitenkin jonkinaikaa pidättäydyt kirjoittamasta tänne, niin koetappa saada yksi historiallinen teko tehtyä. Siis kirjoita ihan itse pohdiskelemastasi asiasta, omin sanoin perusteluineen ilman kopiointeja ja ennenkaikkea ilman oman elämäsi typerää esiin tunkemista. Sellainen kirjoitus olisi ensimmäinen laatuaan, siis historiallinen tapaus.

      Hauskaa palstankyttäys jatkoa sinulle

      • Näyt olevan mielestäsi mestarillinen kynämies, mutta kovin huono on lakutaitosi. Lienen muutaman kerran - en taatusti kymmentäkään kertaa - ollut sen verran kyllästynyt täällä näkemääni, että olen ollut aikeissa jättää moisen vastedes näkemättä, mutta sitten olen taas mieleni muuttanut. Siksipä nytkin jätin takaportin auki, mutta en todellakaan ihan pian siitä portista tänne tule.

        Olen naisystävästäni esittänyt yhden kuvan, jossa hän istui alusvaatteissaan hotellimme parvekkeella Luxorissa, Niilin rannalla, ja siisti kuva se oli. Itsestäni mahdollisesti esittämilleni mainitsemasi kaltaisille kuville on täältä tilaus. Eipä luulisi normaalilla mielenterveydellä varustetun miehen sellaisista elinikäisiä traumoja saavan. Varsinkaan, jos hän on varma omasta seksuaalisesta identiteetistään.

        Todellakin tukeuduin noissa TUTKIELMISSANI Kekkosesta ja Tannerista heitä koskevaan kirjallisuuteen, kun olen sellaisenkin kirjallisuuden harrastaja, ja TUTKIELMIENI lopussa oli lähdeluettelo. En siis pitäytynyt siihen täällä yleiseen ja arvostetuimpaan oman pään tuottamaan.

        Näyt siis pitävän itseäsi erinomaisena kynämiehenä, mutta usko pois, että et tuossa tai lukemattomia kertoja aikaisemminkin esittämissäsi ole antanut näyttöä mistään sellaisesta, josta minulla olisi jotakin opittavaa silläKÄÄN alueella. Palstan kyttäyksessä olet kyllä minua paljon parempi, sen jälleen osoitit. Kyttää toki huomisenkin jälkeen minua tänne odottaen - kuten aina olet sitä varten passissa - mutta se voi olla vaaraksi ilmeisesti horjuvalle mielenterveydellesi, kun odottavan aika käy liian pitkäksi.


      • Korjaus: mutta kovin huono on laskutaitosi.


      • YksiYstäväsi
        kapi_ kirjoitti:

        Näyt olevan mielestäsi mestarillinen kynämies, mutta kovin huono on lakutaitosi. Lienen muutaman kerran - en taatusti kymmentäkään kertaa - ollut sen verran kyllästynyt täällä näkemääni, että olen ollut aikeissa jättää moisen vastedes näkemättä, mutta sitten olen taas mieleni muuttanut. Siksipä nytkin jätin takaportin auki, mutta en todellakaan ihan pian siitä portista tänne tule.

        Olen naisystävästäni esittänyt yhden kuvan, jossa hän istui alusvaatteissaan hotellimme parvekkeella Luxorissa, Niilin rannalla, ja siisti kuva se oli. Itsestäni mahdollisesti esittämilleni mainitsemasi kaltaisille kuville on täältä tilaus. Eipä luulisi normaalilla mielenterveydellä varustetun miehen sellaisista elinikäisiä traumoja saavan. Varsinkaan, jos hän on varma omasta seksuaalisesta identiteetistään.

        Todellakin tukeuduin noissa TUTKIELMISSANI Kekkosesta ja Tannerista heitä koskevaan kirjallisuuteen, kun olen sellaisenkin kirjallisuuden harrastaja, ja TUTKIELMIENI lopussa oli lähdeluettelo. En siis pitäytynyt siihen täällä yleiseen ja arvostetuimpaan oman pään tuottamaan.

        Näyt siis pitävän itseäsi erinomaisena kynämiehenä, mutta usko pois, että et tuossa tai lukemattomia kertoja aikaisemminkin esittämissäsi ole antanut näyttöä mistään sellaisesta, josta minulla olisi jotakin opittavaa silläKÄÄN alueella. Palstan kyttäyksessä olet kyllä minua paljon parempi, sen jälleen osoitit. Kyttää toki huomisenkin jälkeen minua tänne odottaen - kuten aina olet sitä varten passissa - mutta se voi olla vaaraksi ilmeisesti horjuvalle mielenterveydellesi, kun odottavan aika käy liian pitkäksi.

        Tutkielmia sepustuksesi eivät todellakaan ole millään mittarilla mitattuna.

        Ellei sitten mittana käytetä sitä alimman sarjan mittaria, jolla se alliupseerien kirjoistusharjoitelman ykkössija sinulle saatiin. Sillä mittarilla kirjoitusesi voitaisiin nimetä väitöskirjaksi, niin alhainen oli taso siellä.

        Tutkielmassa esitellään johdannon jälkeen tutkimusalan teoriaa ja aiempia tutkimuksia, kerrotaan oman tutkielman tutkimusmetodi ja tutkielmaa varten koottu materiaali, tehdään analyysi kerätystä materiaalista valitulla tutkimusmetodilla ja niistä aikaansaatu johtopäätös, tutkimustulos. Tutkielmassa siis pitäää olla myös sitä oman pään tuottamaa, se tulos mihin tutkielmassa päädytään

        Lähdeluettelo taitaa olla ainut, joka edes jollain lailla viittaa tutkielmaan, tosin tekstissä pitäisi sitten osoittaa viittein milloin mitäkin lähdettä pn käytetty. Sekin sinulta puuttui.


      • Opettajasikaponen
        kapi_ kirjoitti:

        Korjaus: mutta kovin huono on laskutaitosi.

        Parempi kuitenkin kuin sinulla, ethän osaa laske kuin allesi.


    • Melkoisen vauhkoiksi lähtöilmoitukseni sai nuo eräät, joiden elämän tärkein sisältö ilmeisesti olen ollut näin ”etänäkin”! Ymmärrän, sillä perusteellisesti he ovat 13 vuotta minun tällä palstalla tekemääni ja sanomaani seuranneet ja muistiin merkinneet. Ja kun laittavat siihen vielä lisää omasta päästään, tuloksena on tuollaista, jota on esitetty nikeillä TotuusTuostakin ja YksiYstäväsi. Ilmeisesti sama noissa molemmissa, sillä ei kai tuollaisten joukossa liene useita, jotka noinkin hyvään kirjalliseen ilmaisuun pystyisivät. Edes siinä heitä kaikkia eniten kiinnostavassa ja kiihottavassa aiheessa.

      Aikomukseni jättää tämä palsta on näköjään järkyttänyt heitä - tai häntä - suunnattomasti ja nyt hän silmät ja huuli pyöreänä sormi niiden pyöreiden huulten välissä epätoivoisena kyselee itseltään: ”mitäs nyt, mitä jää enää elämääni, jos kapi poistuu palstalta”. Suosittelisin rauhoittumista. Ei kannata vielä köyttä etsiä, sillä kun itse jäätte - tai jäät - palstaa entiseen tapaan vahtimaan, ehkä tänne tulee joku toinen, joka sitten antaa elämäänne - tai elämääsi - sisältöä. Muualta tietenkään ette - tai et - osaa sitä hakea, sellaisesta teillä - tai sinulla - ei ole kokemusta, ettekä enää pysty uutta opettelemaan.

      Nuo muut tulleet ovat sellaisia, jotka olen voinut kuitata lyhyesti, noita kahta viestiä kommentoin nyt kahteenkin kertaan, kun minulla on melkoinen huoli heidän - tai hänen - jaksamisestaan pysyä edes jotenkin kiinni elämän syrjässä vielä sen jälkeenkin kun heidän - tai hänen - pitkäaikainen elämän tärkein ja samalla ainoa sisältö poistuu.

      Kun muita kommentointiani tarvitsevia ei näy tulleen, en enää tänä iltana täällä käy. Mutta käyn vielä huomenna, ja jos on tullut jotain yhtä mielenkiintoista kuin tänään, sitä sitten kommentoin. Kommentoin toki myös mahdollisesti tulleita asiallisiakin, joskaan sellaisista ei tungosta liene. Tuskinpa asiallisuuteen pyrkivät haluavat tulla joukkoon, jossa jo on tuollaisia kuin nuo tässä esille ottamani.

      Hyvää yötä!

      • KarvaPellelle

        Luulenpa, että yhtä hullua, munakarvojaan esittelevää evp aliupseeria Suomesta löytyy


    • Tuollaista.omaapurkausta

      Paljonkohan tuossa Kapin kirjoituksessa on palstan aiheeseen liittyvää.

      Keskustele Suomen Keskustasta ja puolueen harjoittamasta politiikasta.
      Nämät pystyt ym sitten muista moittii...

      • Satunnainen.tarkkailija

        No ei täällä kyllä valtaosa muistakaan palstalaisista Keskusta-aiheessa pysy. Halosen eläke ja Antti Rinne täyttää "majurin" pään. OikeistoSossulla on Nato hirttänyt kiinni useammankin kerran kiinni. No munakarvajohtaja se sitten on luku sinänsä. Hänen kanootissaan ei kaikki inkkarit liene olleet tallella alun alkaenkaan. Kaikenlaista paskaa palstalla rehellisesti sanottuna vaan jauhetaan. Ei ole ihmisillä selkeästikään nyt hyvä olla ja pahaa oloa puretaan toisiin kanssaihmisiin älyttömyyksillä. Voi aikoja, voi tapoja. Selkeästi Sipilän hallituksen tultua valtaan on kaikki kärjistynyt entistä pahemmin yhteiskunnassamme. Onko suomella siihen varaa jää nähtäväksi. Ilmapiiri on kuitenkin nyt muuttumassa suorastaan räjähdysherkäksi. Rehellisiä ja vastuullisia päättäjiä ei tunnu löytyvän mistään puolueesta. Huonolta näyttää meno nyt suomenmaassa.


      • Niinhän-se-aina
        Satunnainen.tarkkailija kirjoitti:

        No ei täällä kyllä valtaosa muistakaan palstalaisista Keskusta-aiheessa pysy. Halosen eläke ja Antti Rinne täyttää "majurin" pään. OikeistoSossulla on Nato hirttänyt kiinni useammankin kerran kiinni. No munakarvajohtaja se sitten on luku sinänsä. Hänen kanootissaan ei kaikki inkkarit liene olleet tallella alun alkaenkaan. Kaikenlaista paskaa palstalla rehellisesti sanottuna vaan jauhetaan. Ei ole ihmisillä selkeästikään nyt hyvä olla ja pahaa oloa puretaan toisiin kanssaihmisiin älyttömyyksillä. Voi aikoja, voi tapoja. Selkeästi Sipilän hallituksen tultua valtaan on kaikki kärjistynyt entistä pahemmin yhteiskunnassamme. Onko suomella siihen varaa jää nähtäväksi. Ilmapiiri on kuitenkin nyt muuttumassa suorastaan räjähdysherkäksi. Rehellisiä ja vastuullisia päättäjiä ei tunnu löytyvän mistään puolueesta. Huonolta näyttää meno nyt suomenmaassa.

        Sipilän vika taas kommarin mielestä.
        Harva sosialisti tai vasuri ottaa mitään vastuista, helppo sanoa syy muille.
        Venäjä tyyppisiä aina olleet.


      • Jos minua tarkoitat, en ole koskaan moittinut muita palstalaisia siitä, että nämä ovat kirjoittaneet muustakin kuin Suomen keskustasta ja sen harjoittamasta politiikasta. Kirjoitanhan itsekin täällä monenlaisista aiheista maan ja taivaan väliltä.

        Lisäksi olen korostanut, että sivuston omistava Allerin perhe itse vastaa, onko se ilmoittamansa aiherajauksen kanssa tosissaan, ja todennut mielipiteenäni, ettei ilmeisesti ole, koska jos olisi, se ei olisi irtisanonut tuota valvontatehtävää suorittaneita luotseja. Olen myös todennut, että Allerin perheellä on vapaalle kirjoittamisoikeudelle taloudellinenkin peruste. Nimittäin mitä enemmän Suomi 24:n palstoille kirjoitetaan, sitä suuremman hinnan perhe voi periä sivuston mainostajilta. Ja mitä korkempi mainosten hinta on, sitä enemmän se saa ostettua aamukahvipöytäänsä marmeladia.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Jos minua tarkoitat, en ole koskaan moittinut muita palstalaisia siitä, että nämä ovat kirjoittaneet muustakin kuin Suomen keskustasta ja sen harjoittamasta politiikasta. Kirjoitanhan itsekin täällä monenlaisista aiheista maan ja taivaan väliltä.

        Lisäksi olen korostanut, että sivuston omistava Allerin perhe itse vastaa, onko se ilmoittamansa aiherajauksen kanssa tosissaan, ja todennut mielipiteenäni, ettei ilmeisesti ole, koska jos olisi, se ei olisi irtisanonut tuota valvontatehtävää suorittaneita luotseja. Olen myös todennut, että Allerin perheellä on vapaalle kirjoittamisoikeudelle taloudellinenkin peruste. Nimittäin mitä enemmän Suomi 24:n palstoille kirjoitetaan, sitä suuremman hinnan perhe voi periä sivuston mainostajilta. Ja mitä korkempi mainosten hinta on, sitä enemmän se saa ostettua aamukahvipöytäänsä marmeladia.

        Kiva, että Sinä sentään olet käynyt avauksellani, vaikka sanonkin viimeisessä eilisessä viestissäni ”tuskinpa asiallisuuteen pyrkivät haluavat tulla joukkoon, jossa jo on tuollaisia kuin nuo tässä esille ottamani”. Vaikka sinulla myös ”huuli lentää” - hyvin lentääkin - asiallisimpia palstalla esiintyviä olet. Siitä annan tunnustusta jo avaukseni jatkossa näin: ”Ihan aidosti haluan vielä kiittää niitä, joiden kanssa on ollut mukava keskustella, vaikkemme aina ole olleet samanmielisiäkään. Varsinkin Mielipidepankki ja pystyyn_kuollut ovat niitä.”

        Kyllä minuakin huvitti tuo, että joku oli muka pahastunut siitä, että avaukseni ei käsittele palstan aihepiiriin kuuluvia asioita. Eiköhän tuo paheksuja liene niitä, jotka ovat puhuneet täällä enemmän minusta kuin kepusta, joten hänen mielestään avaukseni pitäisi kuulua palstan aihepiiriin. Eikä avaukseni ole ainakaan törkeintä, mitä tällä palstalla jatkuvasti nähdään. Mutta jos ylläpito on toista mieltä, poistakoon toki avaukseni, en jäisi sitä suremaan, kun en sitä huomaisikaan jättäessäni palstan ainakin joksikin aikaa puolestani täysin rauhaan.

        Kaikkea hyvää vain Sinulle, ja käyhän jatkossakin palstalla heittelemässä lyhyitä mutta paljon sisältäviä kommenttejasi, jotka voivat kyllä olla ”helmiä sioille”, mutta toivottavasti täällä jatkossakin käy sellaisia, jotka niistä nauttisivat, vaikkeivät olisi poliittisesti samaa mieltä kanssasi! En ole niin anti-kepulainen, että en tuollaista toivomusta ihan vilpittömästi esittäisi.


      • Satunnainen.tarkkailija kirjoitti:

        No ei täällä kyllä valtaosa muistakaan palstalaisista Keskusta-aiheessa pysy. Halosen eläke ja Antti Rinne täyttää "majurin" pään. OikeistoSossulla on Nato hirttänyt kiinni useammankin kerran kiinni. No munakarvajohtaja se sitten on luku sinänsä. Hänen kanootissaan ei kaikki inkkarit liene olleet tallella alun alkaenkaan. Kaikenlaista paskaa palstalla rehellisesti sanottuna vaan jauhetaan. Ei ole ihmisillä selkeästikään nyt hyvä olla ja pahaa oloa puretaan toisiin kanssaihmisiin älyttömyyksillä. Voi aikoja, voi tapoja. Selkeästi Sipilän hallituksen tultua valtaan on kaikki kärjistynyt entistä pahemmin yhteiskunnassamme. Onko suomella siihen varaa jää nähtäväksi. Ilmapiiri on kuitenkin nyt muuttumassa suorastaan räjähdysherkäksi. Rehellisiä ja vastuullisia päättäjiä ei tunnu löytyvän mistään puolueesta. Huonolta näyttää meno nyt suomenmaassa.

        Eipä todellakaan näy palstan etusivulta näkyvien suurin osa nytkään käsittelevän kepua ja sen politiikkaa. Ainakin pari avausta näkyy käsittelevän minua, joten kuulunen siis palstan aiheiiriin, johon näin ollen tämä omakin avaukseni on hyväksyttävä.

        Hyvin ja oikein toteat noista eräistä, joista todellakin tuo munakarvoihini hirttäytynyt monipersoonainen ”johtaja” on luku sinänsä, kuten sanot.

        Kyllähän se varsinaista paskan jauhamista usein on täällä niilläkin, jotka yrittävät puhua enemmän politiikasta kuin muista keskustelijoista. Puhutaan asian vierestä, mieluummin muista puolueista ja niiden edustajista, kun omatunto sanoo, että oma puolue ei ansaitse kehuja ja kiittelyjä.

        Noilla pahimmilla törkylingoilla, vain älyttömyyksien roiskimiseen keskittyvillä voi olla kyllä paha olo ihan muista kuin poliittisista syistä. Ilmeisesti oman mitättömyyden ja riittämättömyyden tunne siinä on pontimena, ja sitä yritetään avuttomasti peittaa koettamalla tehdä muut sellaisiksi kuin tietää itsensä olevan.


      • Korvat.heiluu
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Jos minua tarkoitat, en ole koskaan moittinut muita palstalaisia siitä, että nämä ovat kirjoittaneet muustakin kuin Suomen keskustasta ja sen harjoittamasta politiikasta. Kirjoitanhan itsekin täällä monenlaisista aiheista maan ja taivaan väliltä.

        Lisäksi olen korostanut, että sivuston omistava Allerin perhe itse vastaa, onko se ilmoittamansa aiherajauksen kanssa tosissaan, ja todennut mielipiteenäni, ettei ilmeisesti ole, koska jos olisi, se ei olisi irtisanonut tuota valvontatehtävää suorittaneita luotseja. Olen myös todennut, että Allerin perheellä on vapaalle kirjoittamisoikeudelle taloudellinenkin peruste. Nimittäin mitä enemmän Suomi 24:n palstoille kirjoitetaan, sitä suuremman hinnan perhe voi periä sivuston mainostajilta. Ja mitä korkempi mainosten hinta on, sitä enemmän se saa ostettua aamukahvipöytäänsä marmeladia.

        Nyt pysty valehtelet ! Kapi sinutkin opetti eräille "haukkuma sanoilla".
        Toinen oppilas senverran pöljempi, etten häneen reagoi.
        Lyötyy altasi "pankkopoika" ym.. ym..haukkumisia kymmenittäin, löytyy muutakin.
        Nämä nykyajan palstat sikäli mukavia, että aina voidaan kaivaa esiin todiste.
        En nyt näytä herjaavia kirjoituksiasi kuitenkaan, mutta niitä löytyy paljon..
        Näitä palstan kirjoitusvirheitä tutkivia, kun ei muuta ole vastatakseen.

        Sitten ollaan niin autuasta.


      • OpettajasiMrmunakarva
        kapi_ kirjoitti:

        Eipä todellakaan näy palstan etusivulta näkyvien suurin osa nytkään käsittelevän kepua ja sen politiikkaa. Ainakin pari avausta näkyy käsittelevän minua, joten kuulunen siis palstan aiheiiriin, johon näin ollen tämä omakin avaukseni on hyväksyttävä.

        Hyvin ja oikein toteat noista eräistä, joista todellakin tuo munakarvoihini hirttäytynyt monipersoonainen ”johtaja” on luku sinänsä, kuten sanot.

        Kyllähän se varsinaista paskan jauhamista usein on täällä niilläkin, jotka yrittävät puhua enemmän politiikasta kuin muista keskustelijoista. Puhutaan asian vierestä, mieluummin muista puolueista ja niiden edustajista, kun omatunto sanoo, että oma puolue ei ansaitse kehuja ja kiittelyjä.

        Noilla pahimmilla törkylingoilla, vain älyttömyyksien roiskimiseen keskittyvillä voi olla kyllä paha olo ihan muista kuin poliittisista syistä. Ilmeisesti oman mitättömyyden ja riittämättömyyden tunne siinä on pontimena, ja sitä yritetään avuttomasti peittaa koettamalla tehdä muut sellaisiksi kuin tietää itsensä olevan.

        Voisitko kirjoittaa selkokielellä, kun kerran taas tulit heti tänne hölmöilemään. Mitä tarkoittaa "aiheiiri?"Eikö rottaloulussa opetettu kirjoittamaan?


      • Korvat.heiluu kirjoitti:

        Nyt pysty valehtelet ! Kapi sinutkin opetti eräille "haukkuma sanoilla".
        Toinen oppilas senverran pöljempi, etten häneen reagoi.
        Lyötyy altasi "pankkopoika" ym.. ym..haukkumisia kymmenittäin, löytyy muutakin.
        Nämä nykyajan palstat sikäli mukavia, että aina voidaan kaivaa esiin todiste.
        En nyt näytä herjaavia kirjoituksiasi kuitenkaan, mutta niitä löytyy paljon..
        Näitä palstan kirjoitusvirheitä tutkivia, kun ei muuta ole vastatakseen.

        Sitten ollaan niin autuasta.

        Miten niin valehtelen? Kielsinkö muka haukkuneeni täällä ketään tai mitään?


      • Mielikuvitusta
        Korvat.heiluu kirjoitti:

        Nyt pysty valehtelet ! Kapi sinutkin opetti eräille "haukkuma sanoilla".
        Toinen oppilas senverran pöljempi, etten häneen reagoi.
        Lyötyy altasi "pankkopoika" ym.. ym..haukkumisia kymmenittäin, löytyy muutakin.
        Nämä nykyajan palstat sikäli mukavia, että aina voidaan kaivaa esiin todiste.
        En nyt näytä herjaavia kirjoituksiasi kuitenkaan, mutta niitä löytyy paljon..
        Näitä palstan kirjoitusvirheitä tutkivia, kun ei muuta ole vastatakseen.

        Sitten ollaan niin autuasta.

        "Nämä nykyajan palstat sikäli mukavia, että aina voidaan kaivaa esiin todiste".

        Siihen se leikkimajurin matkailu-, armeija- ja pakolaissoopakin tyssäsi, kun palstalta kaivettiin esiin leikkimajurin kirjoittamaa potaskaa. "Otamme eukon kanssa meille pakolaisia asumaan" on leikkimajurin huvittavin moka. Hyvänä kakkosena tulee "kävin hakemassa Ruotsin arkistosta Suomi 100 vuotta -aineistoa" :D


      • Samaa.sarjaa
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Miten niin valehtelen? Kielsinkö muka haukkuneeni täällä ketään tai mitään?

        Mitä...minäkö...sanoo pysty.
        Enhän nyt minä ole oppinut pankon höpötystä kapilta...vaan...niin mistäs se tulikaan, nyt en muista.


      • Samaa.sarjaa kirjoitti:

        Mitä...minäkö...sanoo pysty.
        Enhän nyt minä ole oppinut pankon höpötystä kapilta...vaan...niin mistäs se tulikaan, nyt en muista.

        Kertaalleen vielä: Olenko muka kieltänyt haukkuneeni täällä ketään tai mitään?


    • wensheremos

      Sitten kun kapo kolkuttelee taivaanporttia, niin yläkerran ukko päästää mokoman kyllä sisälle, mutta ei anna harppua kainaloon.

      Mieti, ketä siteerasin ja miksi et saa harppua kainaloon.

      • Muka-rva-auJombnJohtaja

        Hi Hi Hii! Portttia Kapo kolkuttelee!


    • Taas.jaarittelee.itsestä

      Paljonkohan tuossa Kapin kirjoituksessa on palstan aiheeseen liittyvää.

      Keskustele Suomen Keskustasta ja puolueen harjoittamasta politiikasta.
      Nämät pystyt ym sitten muista moittii...

      Kapin kuinkahan monessadas lähtöitku taas.
      Itselle esitteli jo hirttoköyttäkin aikanaan.
      Pahasuinen ukko. Ja syy tietenkin muissa sitten.
      Jos kerään yhteenvedon pahimmista kirjoituksistaan ne K18.
      En nyt, vaan katotaan...ihan suorat lainaukset, ei sitten muita syyttää.

    • Näköjään pääsen lopettamaan tämän avaukseni ja jättämään palstan jo näin heti aamusta. Vastasin tuossa satunnaiselle.tarkkailijalle ja pystyyn_kuolleelle. Kun muita vähääkään asiallisia ei näy tulleen, käsittelen vielä noita avaukselleni ensimmäisinä ehättäneitä palstapäivystäjiä. Osaavat varmaan antaa arvon sille, sillä eivät he missään muualla ole päässeet ensisijaisen huomion kohteeksi. Ehkä kyseessä on vain yksi ja sama, mutta puhun kuitenkin pluraalissa eli monikossa:

      Kun teillä ei ole ollut eikä ole muuta elämää kuin tällainen palsta, ette ehkä ymmärrä, että kohdallani on toisin. Ennen ensimmäistä käyntiäni näillä palstoilla minulla oli ollut jo lähes 70 vuotta ELÄMÄÄ niin, että siitä oli helppo kirjoittaa 350-sivuiset muistelmatkin. Muistelmieni arvovaltaisessa arvostelussa sanottiin: ”Elämä kuljettaa, kuin vaahtopäillä, se antaa paljon, mutta ottaakin”. Totta se on, mutta ELÄMÄÄ se kaikki on ollut, kuten totean profiilillanikin.

      Myös näiden viimeisten 13 vuoden aikana minulla on ollut oikeaa ELÄMÄÄ, jossa on ollut myös suuri suru, mutta paljon ilojakin. Jälkipolvestani, sen lisääntymisestä ja menestyksestään, toiminnoistani evp-, rauhanturvaaja- ja valiolaisyhteisöissäni ja monessa muussa. Jo kahdeksan vuotta minulla on ollut ihana naisystävä, jonka kanssa olen saanut kokea paljon kivaa ja hyvää. Matkustellut olen paljon, joka vuosi ainakin kolme kaukomatkaa. Vaikka olen paljon - ihan liian paljon - ollut tällaisella palstallakin, se on sittenkin ollut minulle vain pieni sivujuonne muun, tärkeämmän ohella.

      Mutta teillä ei liene koskaan ollut oikeaa ELÄMÄÄ eikä sitä ole nytkään, on vain tällainen palsta ja sekin lähinnä siksi, kun täällä olen esiintynyt myös minä. Käyntejäni olette aina odottaneet kuin kuuta nousevaksi, ja heti tultuani olette rientäneet siitä ilmoittamaan.

      Ette ole täällä koskaan mitään itsestänne kertoneet, ja ymmärrän sen hyvin: ei olisi mitään kerrottavaakaan. Kohtuullisen kirjoitustaitonne mukaisesti teillä ilmeisesti on ymmärrystäkin sen verran, että ette ala esiintyä sellaisina, joita ette missään tapauksessa voi olla, kuten tekee muutama huonomman kirjoitustaidon omaava. Ymmärryksenne ei kuitenkaan riitä tajuamaan sitä, että ELÄMÄSSÄ, sen tuomissa kokemuksissa ja opetuksissa te painitte höyhensarjassa ja minä superraskaassa sarjassa - siis teihin verrattuna. No, ehkäpä sen kuitenkin tajuatte ja siksi juuri olette noin katkeria.

      Ette ole täällä koskaan naamaanne näyttäneet, ja ymmärrän sen hyvin; en minäkään olisi näyttänyt, jos olisin joku teistä. Enkä tällä tarkoita ulkonäköänne, kun sitä en tunne. Näen kyllä ”sieluni silmin”, millainen ilme naamallanne nyt on kuultuanne elämänne tärkeimmän sisällön poistumisesta. Sen verran pirullinen olen, että nautin näkemästäni, ja siksi minun naamallani on nyt ilme, jonka näette profiilikuvastani!

      Lopuksi vielä koskettelen palstan varsinaista aihepiiriäkin sen verran, että iloinen olen siitä, kun ministeri Anne Berner on pitänyt pintansa ja näyttää voittavan tuon taksilupaväännön. Taisin jo hallituksen muodostamisen aikoihin täällä todeta, että on hallituksessa kepun edustajana ainakin yksi arvostamani henkilö, Anne Berner. Kai lisäsin siihen, että ei hän tosin olekaan kepulainen, heitti arpaa kokoomuksen ja kepun välillä ja bisnesnaisena tekemänsä arvion perusteella päätyi sitten edustamaan kepua.

      No, kyllä minä arvostan Juha Sipilässäkin hänen eräitä ominaisuuksiaan, mm. sitkeyttään ”vatuloinnissa” ja ”jappasemisessa” - hänen omia termejään - vaikka niiden tulokset ovat ainakin toistaiseksi olleet vähäisiä. Arvostan myös hänen yrittäjänä näyttämiään kykyjään. Eilisiltaisessa A-studiossa tuomitsi jyrkästi kansalliset ääriliikkeet ja esiintyi muutenkin edukseen. Mutta en toki hänen tai Bernerinkään vuoksi voi kepua kannattaa. Olenhan stadilainen ja kepu on stadivastainen ja siten myös maamme kannalta tarvittavan kehityksen vastainen puolue.

      Näissä ajatuksissa siis tuo profiilikuvani ilme naamallani jätän nyt tämän palstan ainakin piiiiitkäksi aikaa ja keskityn enemmän romaanini kirjoittamiseen! Tästä se alkaa kepupalstavapaa elämä! Nyt ensiksi fillarilenkille tuonne keskuspuistoon, Pitkäkoskelle asti, ja sieltä Vantaan vartta alaspäin Itä-Pakilan uimarannan kohdalle, josta sitten Kehä I:n varressa kulkevaa pyörätietä tänne kotiin, jolloin alkaa olla jo lounasaika. Mutta te, jotka nyt olitte fokuksessani, tietysti jäätte palstalle. Viihtykää, mutta älkää ihan lopullisesti kadottako päätänne minua tänne turhaan odottaessanne!

      • Pysykin.poissa

        Mene jo höpöttämästä valituksiasi.
        Mones sadas sama litania jo ollut.


      • PalstanSelaaja

        Olet nyt tehnyt tuota tämänkertaista lähtöäsi toista vuorokautta, koeta nyt hyvä mies häipyä.


      • OpinKapettaja
        PalstanSelaaja kirjoitti:

        Olet nyt tehnyt tuota tämänkertaista lähtöäsi toista vuorokautta, koeta nyt hyvä mies häipyä.

        kapi on äärimmäisen hidas lähtemään. Johtuneko hidas älyisyydestä?


      • KysynpäVaan
        OpinKapettaja kirjoitti:

        kapi on äärimmäisen hidas lähtemään. Johtuneko hidas älyisyydestä?

        Ei kapi ole hidasälyinen.

        Älyä kun ei ole ollenkaan, niin miten se voisi olla hidas?


    • kapinOpettaja

      Voihan vitalis mikä vuodatus, kenellehän kapi tuon osoitti.Rautavaaran karjakon äpärä poika sanoo olevansa stadilainen? Onko hullumpaa kuultu.Sama heikkolahjainen evp aliupseeri kertoo keskittyvänsä kirjan kirjoittamiseen, millä ihmeen eväillä?
      Hullulla on suuret luulot itsestään, sinua ei kukaan täällä jää kaipaamaan, mee jo luusri!

    • En huomannut varoittaa siitä, että palstalle varmaan alkaa tulla sellaista, jota yritetään markkinoida minun kirjoittamanani. Näkyy jo tulleen ainakin tuo ottakaa.oppia -nikillä lähetetty Kunnia Jorma Korhoselle. Ja siellä on keskusteltu vilkkaasti, enimmäkseen kai tuo avaaja itsensä kanssa.

      Siinä on linkki Sinibaretti-lehden silloisen päätoimittajan kirjoitukseen, joka julkaistiin silloin (v. 2004) lehdessä ja sillä ilmoitettiin lehteen tulevasta uudesta kirjoitussarjastani. Ehkä silloin julkaisin tuon täällä itse, mutta nyt en ole asialla.

      Asialla tietysti ovat palstaa päivystävät kaipaajani, luultavimmin munakarvoihini kiimassa oleva”johtaja”. Hän ainakin näkyy ottaneen talteen jokseenkin kaiken minun täällä v. 2004 jälkeen julkaisemani. Niitä hän on lukuisat kerrat ennenkin tänne tuonut. Tuolla hän nyt yrittää lapsellisesti houkutella kaivattuaan avaukselleen. Sinne en kuitenkaan mene.

      Nyt palstan suljettuani en sitä lähiaikoina avaa, joten en puutu tuollaisiin. Jos niitä tulee, minä en niitä näe, mutta te saatte olla ehdottoman varmoja siitä, etteivät ne tule minulta vaan noilta kaipaajiltani. Minä en tule tänne ainakaan kuukausiin, ellei tapahdu jotakin todella merkittävää. Tarkoitan politiikassa, sillä omassa elämässäni tuskin sellaista tapahtuu, kun naimisiinmenokaan ei ole suunnitelmissani.

      • PartaansaNaureskelija

        Ketä sinä homeperse varoittelet ja mistä?
        Eiköhän ainut suunnitelma, joka sinun kannattaa tehdä on suunnitelma, että lähdet palstalta etkä vain aio. Reppana soutaa ja huopaa, valehtelee ,eikä ole ukosta lähtijäksi on niin jumissa palstaan.


      • Ja_täällähän

        tuo saatanan apina jollottaa edelleen ?!?

        Tuhatneljäsataakuusikymmentäkuusi lähtöitkua tuo perkeleen munakarvapelle on tähän mennessä vasta rustannut. On se saatana tärkeä hyypiö.


      • Olet.sinä.hölmö

        Ei siellä kukaan sanokkaan, että visti olisi sinun lähettämä. Hyvin toimi. Vedätti sinut palstalle alta aikayksikön.


      • Onneksi.olkoon

        Et majuria onnitellut lapsen lapsesta kapi ?
        Itse onnittelen nyt, se aina iso tapahtuma, kun perheeseen tulee lisäystä.
        Toivotan onnea kaikille.


      • NäinOnJombet

        "Tuolla hän nyt yrittää lapsellisesti houkutella kaivattuaan avaukselleen. Sinne en kuitenkaan mene. "

        Mistä tiedät, että joku houluttelisi sinua, jos et kyseiselle avaukselle mene.?

        Valehtelet taas niin kuin aina, sillä menithän kuitenkin sille avaukselle. Vahtaat siis palstaa taaskin nenä kiinni ruudussa koko ajan.


      • Muna-Krva-auJombnJOHTAJ

        Oletkos ottanut huomioon myös sen mahdollisuuden, ettei kukaan ehkä Sinua avioksi asti huolisikaan?


      • MaissiAnaaliAUJompenKAMU

        Ei Sinua MkvaVanhus kukaan ristikseen huolisikaan. Börje saattaisi kerran kiksauttaa, mutta lopettaisi siihen huomattuaan "tavaran" heikkolaatuisuuden ja epäsiisteyden.


    • Viilin.syönnin

      Kapi lopettaa

    • Matemaatikkokin

      Kapi on lopettanut jo monen monta kertaa, mutta aina yhden kerran enemmän palannut palstalle.

    • Fireforst

      Sinä olet lähtenyt kymmeniä kertoja ja aina palannut typeryyttäsi. Ei sinun tollon kanssa viitsi väitellä.

    • Plus.yksi.saldo

      Kapi kova lopetteleen.
      Mutta tosiaan se yksi kerta aina voittanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe