Mitä taksitolpille tapahtuu vapautuksen jälkeen?

343243434

Missä järjestyksessä asemia täytetään? Onko eri firmoilla omat jononsa?

25

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siistiä

      Se on hauska nähdä kun ruvetaan tappelemaan paikoista.Hienoa meininkiä.Sit kai mopoautotkin sallitaan taksina.Ihmiset kyttäilee hintoja taksien ikkunoista.Pääseekö 12€ vai 11,90 tai 12,05 parin kilometrin päähän.Tosi iso merkitys varsinkin jos käyttää taksia muutaman kerran vuodessa.

      • jokinraja

        Niinpä pienten ja halpojen vähäkulutteisten autojen tulo markkinoille olisi suotavaa, niin ympäristönäkökohtien kuin kustannuksien suhteen.

        Epäilempä että tiukka ryhmäkuri estää tällä hetkellä halvoilla pikkuautoilla ajon


      • jokinraja kirjoitti:

        Niinpä pienten ja halpojen vähäkulutteisten autojen tulo markkinoille olisi suotavaa, niin ympäristönäkökohtien kuin kustannuksien suhteen.

        Epäilempä että tiukka ryhmäkuri estää tällä hetkellä halvoilla pikkuautoilla ajon

        Pienet halvat autot on JÄRKYTTÄVIÄ työkaluna ja eivät kestäisi nykyisillä kilometrejä jota vuodessa ajetaan, tai no joo jos vuoden välein vaihtaisi autoa. 😊


    • mallia.Tallinnasta

      Miten lie Tallinnassa?

    • kaatopaikalle

      Tolpat viedään Ämmässuolle.

    • LopetanItse

      Vieläkö joku nykyisistä suhareista meinaa ajaa taksia vapautuksen jälkeen? Homma on niin, ettei vapautuksen jälkeen homma enää toimi. Siirtymää annettu lähes 2 vuotta, hankkikaa nyt ajoissa itellenne uusi duuni! Ei taksialalla ole tulevaisuutta. Homma on jo nyt pielessä, miten sitten, kun automäärät kaksin tai kolminkertaistuu? Riittääkö kaikille leipää? Kulut ei kujitenkään vähene mihinkään.

      • jokinraja

        Niin mutta kun automäärä kaksin tai kolminkertaistuu ja hinnat putoaa, myös taksien käyttö saattaa viisinkertaistua vapautuksen jälkeen.

        Perustelut: kun edes jonkinlaisen taksikyydin saa nykyistä huomattavasti halvemmalla, niin moni ihminen luopuu kokonaan omasta autostaan ja alkaa käyttämään joukkoliikennettä ja taksia. koska se on kokonaisjärkevämpää


      • LopetanItte

        "Niin mutta kun automäärä kaksin tai kolminkertaistuu ja hinnat putoaa, myös taksien käyttö saattaa viisinkertaistua vapautuksen jälkeen. "

        Nyt ajatus ja järki käteen. Helsingissä et ehdi ajaa nykyisilä taksoilla 500 euroa enempää, liikenneruuhkat, liikennevalot ja kelien huonontuminen edtää sen. Jos taksat nyt vaikka puolittuisivat, kassa jää 250 euroon. Mikä hinta tuo on, kulut eivät putoa kuitenkaan ja elää pitää. Sitä minä nyt vaan ihmettelen, miten hemmetissä saat ajosuoritteesi nostettua VIISINKERTAISEKSI??? Huomaan, että kuulut näihin samoihin haaveilijoihin, jollaisia vapautuksesta päättäneet poliitikotkin ovat.

        Olen tehnyt ikäni tätä duunia ja eläkepäivät odottaa. Jätän hintakilpailut nuoremmille ja taivaanrannan maalareille.

        Mahtavaa kuitenkin huomata, että joidenkin usko on suuri. ;)


      • jokinraja

        Joo ei tietenkään yhden auton ajosuoritetta saa nostettua viisinkertaiseksi. mutta koko taksialan ajosuorite voi nousta viisinkertaiseksi, jos taksin käytöstä tulee tulevaisuudessa yleensä suosittua

        Miksei kuluja ole mahdollista saada alaspäin? Suositaan pientä edullista vähäkulutteista kalustoa , suositaan enemmän nykyistä tietotekniikka joka pitää autot ajossa seisomisen sijaan. vähennetään palvelua, niin että asiakas nostaa itse matkatavaransa auton perään. Annetaan vain sadeveden pestä auto ulkoapäin. ynnä muuta

        Tulevaisuudessa markkinoille tulee varmaankin monen tasoista taksipalvelua
        Varakkaille erittäin korkeatasoista kyytiä erinomaisella palvelulla ja parhaalla mahdollisella autokalustolla.
        Vähävaraisille taas vaatimatonta kyytia jolla pääsee vain paikasta A paikkaan B ei muuta


      • PpetanItte

        " Joo ei tietenkään yhden auton ajosuoritetta saa nostettua viisinkertaiseksi. mutta koko taksialan ajosuorite voi nousta viisinkertaiseksi, jos taksin käytöstä tulee tulevaisuudessa yleensä suosittua "

        Just just. Maallikko mikä maallikko. Polttoainekulut on aika pieni osa kokonaismenoista. Sehän einyt sitten auto yksinäistä autoilijaa, jos tulot puolittuu, hankalaksi tulee elämä, jos meinaa selvitä elämän menoista. Päättäjät on puhuneet vakavalla äänellä" sivutoimisista taksiautoilijoista", vailla tietoa todellisuudesta. Itse maksan kasko/keskeytysvakuutusta yli 3000€/v, yrittäjäeläkettä yli 10.000/v, veroennakkoa 1500€/kk. Vakuutusyhtiöt tue sivutoimista autoilijaa, maksat täydet hinnat, ajoit tai et, riittää että taksi on ammattirekisterissä, hinnat sen mukaan. Selviytyäkseen maksuista, ei sivutoimisuus riitä. Tällaista tulosta tulee, kun allaa. Tietämmättömät ppoliitikot tekevät "viisaita" ratkaisuja. Vaan mitäpä nää enää mulle kuuluu, olen lopettanut jo ennen vapautumishetkeä.

        Onnea vaan kauheasti uusille innokkaille autoilijoille, kyllä se totuus valkenee ennemmin tai myöhemmin. Kkassoja sitten innokkaasti vaan puolittelemaan ja kohottamaan elintasoa. Mahdoton yhtälö. Miettikää hei nyt....


      • hava8nto

        Taksien vakuutukset ovat kalliita siksi että taksikuskit urpoilevat muita enemmän ja kolhivat kalustoaan ihan sikana.


      • taksipappi
        jokinraja kirjoitti:

        Joo ei tietenkään yhden auton ajosuoritetta saa nostettua viisinkertaiseksi. mutta koko taksialan ajosuorite voi nousta viisinkertaiseksi, jos taksin käytöstä tulee tulevaisuudessa yleensä suosittua

        Miksei kuluja ole mahdollista saada alaspäin? Suositaan pientä edullista vähäkulutteista kalustoa , suositaan enemmän nykyistä tietotekniikka joka pitää autot ajossa seisomisen sijaan. vähennetään palvelua, niin että asiakas nostaa itse matkatavaransa auton perään. Annetaan vain sadeveden pestä auto ulkoapäin. ynnä muuta

        Tulevaisuudessa markkinoille tulee varmaankin monen tasoista taksipalvelua
        Varakkaille erittäin korkeatasoista kyytiä erinomaisella palvelulla ja parhaalla mahdollisella autokalustolla.
        Vähävaraisille taas vaatimatonta kyytia jolla pääsee vain paikasta A paikkaan B ei muuta

        Mikään tekniikka ei saa sellaista kysyntää aikaisekseksi, että sillä olisi isoa merkitystä liikevaihtoon. Yhteiskunta pyörii omassa rytmissään. Junille ja junilta mennään silloin kun ne tulevat, tai lähtevät, samoin lentokentälle. Baarissa käydään jatkossakin viikonvaihdepainotteisesti, eikä sitä millään tekniikalla muuksi muuteta.

        Baari-ilta ei varmasti muutu rytmiltään, vaan asiakas haetaan laitamilta keskustaan ja viedään kahden ja viiden välillä takaisin ja millään tekniikalla ei saada nykyistä systeemiä enempää liikennettä kahteen suuntaan. Ei Helsingistä lähde 22.00 kymmntätuhatta asiakasta Vantaalle millään tekniikalla, vaan autot ajaa tyhjänä ne asiakkaat hakemaan.

        Autokantaa vähentämällä voidaan tehostaa yhden matkustajan kustannusta, mutta se ei ole taksimatkustajien toive, nuorisoa lukuunottamatta, kun sitä varten on jo bussit. Kun auto saadaan radalle 24/7, niin se on kustannustehokkaimmillaan. Mies ja autoperiaate on kaikkea muuta.

        Yhteiskuntahan hiki päässä on tehnyt tätä digisointia. Sen kustantamat ajot tiivisteään jo nyt, eikä ole tavatonta, että sairaalasta ajetaan yhdellä autolla neljä kuljetettavaa entisen neljän auton sijaan. Yhteiskunta säästää ja kyydin ajanut taksi tienaa enemmän, mutta tämä systeemi vaatii automäärän supistamista, tai hinnan nostoa. Palvelu on kyllä huonontunut ja matkustajat kitisevät.


      • Taksiasiakass
        taksipappi kirjoitti:

        Mikään tekniikka ei saa sellaista kysyntää aikaisekseksi, että sillä olisi isoa merkitystä liikevaihtoon. Yhteiskunta pyörii omassa rytmissään. Junille ja junilta mennään silloin kun ne tulevat, tai lähtevät, samoin lentokentälle. Baarissa käydään jatkossakin viikonvaihdepainotteisesti, eikä sitä millään tekniikalla muuksi muuteta.

        Baari-ilta ei varmasti muutu rytmiltään, vaan asiakas haetaan laitamilta keskustaan ja viedään kahden ja viiden välillä takaisin ja millään tekniikalla ei saada nykyistä systeemiä enempää liikennettä kahteen suuntaan. Ei Helsingistä lähde 22.00 kymmntätuhatta asiakasta Vantaalle millään tekniikalla, vaan autot ajaa tyhjänä ne asiakkaat hakemaan.

        Autokantaa vähentämällä voidaan tehostaa yhden matkustajan kustannusta, mutta se ei ole taksimatkustajien toive, nuorisoa lukuunottamatta, kun sitä varten on jo bussit. Kun auto saadaan radalle 24/7, niin se on kustannustehokkaimmillaan. Mies ja autoperiaate on kaikkea muuta.

        Yhteiskuntahan hiki päässä on tehnyt tätä digisointia. Sen kustantamat ajot tiivisteään jo nyt, eikä ole tavatonta, että sairaalasta ajetaan yhdellä autolla neljä kuljetettavaa entisen neljän auton sijaan. Yhteiskunta säästää ja kyydin ajanut taksi tienaa enemmän, mutta tämä systeemi vaatii automäärän supistamista, tai hinnan nostoa. Palvelu on kyllä huonontunut ja matkustajat kitisevät.

        Liikennekaaressa kyse on yksityisautoilun vähentämisestä. Se tarkoittaa sitä, että yksityisauton sijasta mennään taksilla töihin ja töistä kotiin. 2x määrä autoja ei edes vielä riitä tähän. Itse maksan yli 600€ kuukaudessa autosta. Taksit mielellään varmasti ottaisivat tämän rahan.


      • taksipappi
        Taksiasiakass kirjoitti:

        Liikennekaaressa kyse on yksityisautoilun vähentämisestä. Se tarkoittaa sitä, että yksityisauton sijasta mennään taksilla töihin ja töistä kotiin. 2x määrä autoja ei edes vielä riitä tähän. Itse maksan yli 600€ kuukaudessa autosta. Taksit mielellään varmasti ottaisivat tämän rahan.

        Töihinkin mennään töihinmenoaikana ja sieltä tullaan takaisin kun tullaan. Nytkin heitetään porukkaa töihin ja sitten kun ne on heitetty, on sitä tolpalla nojailua. Muutasta kyydistä saa 80€ ja sitten päivässä pitää näitä 80€ kyytiryppäitä löytää 4, että saa edes ruuan pöytään. Ei kukaan aja Giganttiin, kun se on kiinni.

        Ei kuljettajien kuningaskaan voi ajella loputtomiin, tunnit on samat kaikkien kelloissa, eikä alalla päivää voi nykyisestä enää pidentää. Mikään tekniikka ei paranna nykytilannetta mitenkään. Nyt jo ne muutamat kysyntäryppäät ajetaan niin, että kujettaja voi ottaa tilauksen vielä edellistä palvellessaan. Sitten kun ei ole kysyntää, niin ei ole.

        Sovelluspohjaiset tilausjärjestelmät ovat tietty mukavia, kun tietää missä se oma pirssi hiipii, mutta yhtään nykyistä tekniikkaa parempi se ei ole ja ihan samalla tavalla ihmetellään, että kuinka tuossa meni sillä välin kaksi vapaata taksia.

        Sellainen toimintamalli, että ajetaan halvemmalla hiljaisena aikana, on hyvin marginaalinen kysynnän lisääjä. Kokonaisasiakasmäärä ei juuri muutu, vaikka aikaikkuna saattaa pidentyä. Esimerkkinä joku happyhour baariin menossa ainoastaan aikaistaisi kulkijoita, mutta kysyntä ei lisääntyisi nimeksikään.


      • köyhäasiakas
        Taksiasiakass kirjoitti:

        Liikennekaaressa kyse on yksityisautoilun vähentämisestä. Se tarkoittaa sitä, että yksityisauton sijasta mennään taksilla töihin ja töistä kotiin. 2x määrä autoja ei edes vielä riitä tähän. Itse maksan yli 600€ kuukaudessa autosta. Taksit mielellään varmasti ottaisivat tämän rahan.

        Hallitus kusee omiin muroihinsa kun vapauttaa taksien määrän, se vie taksiyrittämiseltä pohjan totaalisesti! Isännät ajavat itse ja vain ruuhka-aikoina kun hinnat on kohdillaan, muut kärvistelevät kylmissään, joko kävelevät tai liftaavat kotiin, töihin, lentokentälle, junalle tai sairaalaan!
        Tällä hetkellä taksiyrittäjä elättää itsensä japerheensä yhden kuljettajan ja molemmat maksvat VEROA!!! Se on sitä rahaa jolla pyöritetään yhteiskuntaa!!!
        Vaputumisen myötä kuljettajat ovat TYÖTTÖMIÄ ja saavat työttömyyskorvausta aumistukea.
        Nyt TAKSIKALUSTO on uutta ja hyväkuntoista, kuljettajat ammattitaitoisia, mutta pitäähän tämä hyvä ja KAIKILLE samanhintainen, tasa-arvoinen palvelu ryssiä pois!
        Saada KÖYHÄT eri takseihin kuin rikkaat ja hyvätuloiset!!!
        Säästöjen peräänkuuluttamien sairaskuljetuksisa on PÄÄTTÄJIEN typeryyttä, viedään palvelut Rovaniemeltä Helsinkiin ja valitetaan, että on KALLISTA!!!
        Kyllä kauas on pitkä matka!!!!


      • eiyyberillä
        hava8nto kirjoitti:

        Taksien vakuutukset ovat kalliita siksi että taksikuskit urpoilevat muita enemmän ja kolhivat kalustoaan ihan sikana.

        Väärin. Kalliita, koska asiakas vakuutettu erityisesti.


      • kolarikorjaaja
        eiyyberillä kirjoitti:

        Väärin. Kalliita, koska asiakas vakuutettu erityisesti.

        Todella väärin!!!
        Ei taksin asiakas ole vakuutettu liikenne- tai kaskovakuutuksella yhtään sen kummemmin kuin tavan virtasen corollassa istuvat ihmiset. Kyllä vakuutusmaksut ovat AINA perustuneet todellissin korvauksiin!
        Taksin vakuutusmaksut ovat kovia siksi, että ne aiheuttavat paljon vahinkoja toisille (=liikennevakuutus) ja itselleen (=kaskovakuutus). Lisäksi taksien kaskon vakuutusmaksuissa on vakuutusyhtiöille 24 % alennus, koska yrittäjät maksavat oman autonsa korjaamisesta aina itse alv:n. Todellinen vertailukelpoinen hinta pitäisi siis olla vielä 24% isompi.


      • Siffra
        Taksiasiakass kirjoitti:

        Liikennekaaressa kyse on yksityisautoilun vähentämisestä. Se tarkoittaa sitä, että yksityisauton sijasta mennään taksilla töihin ja töistä kotiin. 2x määrä autoja ei edes vielä riitä tähän. Itse maksan yli 600€ kuukaudessa autosta. Taksit mielellään varmasti ottaisivat tämän rahan.

        600€÷43=ca13€. Meinaat tosi edullisesti päästä duuniin. Toivottavasti sun duuni ei ole kustannuslaskentaa. Tai sitten sun nykyinen duunimatka on niin lyhyt että fillari olis järkevin vaihtoehto.


      • hava8nto kirjoitti:

        Taksien vakuutukset ovat kalliita siksi että taksikuskit urpoilevat muita enemmän ja kolhivat kalustoaan ihan sikana.

        Ei pidä paikkaansa, toki sattuu ja tapahtuu kun autot 24/7 160.000km vuodessa liikkeellä. Taloissa joissa olen ajanut niin 90% vahingoista sattuu muille kuin suomalaisille.


      • Varaosia.com
        kolarikorjaaja kirjoitti:

        Todella väärin!!!
        Ei taksin asiakas ole vakuutettu liikenne- tai kaskovakuutuksella yhtään sen kummemmin kuin tavan virtasen corollassa istuvat ihmiset. Kyllä vakuutusmaksut ovat AINA perustuneet todellissin korvauksiin!
        Taksin vakuutusmaksut ovat kovia siksi, että ne aiheuttavat paljon vahinkoja toisille (=liikennevakuutus) ja itselleen (=kaskovakuutus). Lisäksi taksien kaskon vakuutusmaksuissa on vakuutusyhtiöille 24 % alennus, koska yrittäjät maksavat oman autonsa korjaamisesta aina itse alv:n. Todellinen vertailukelpoinen hinta pitäisi siis olla vielä 24% isompi.

        Totta! Taksien vakuutusmaksu noin 10% korkeampi kuni yksityiskäytössä! Joskin liikennevakuutukseen saa täydet bonukset alussa....

        Ja kyllä! Korjauksista joutuu maksmaan ALV:n

        Jos tulee vaikkapa 1000€ ALV lasku, niin se pitää maksaa, toki ne saa laittaa vähennyksiin jolloin valtiolle tulee tilittää 1000€ vähemmän veroja... eli laskun vaikutus /- 0€


    • kristallipallokopitäisol

      Hyvä kysymys, mitä aiot itse tehdä 2018 vappuna ;) Entä tuleeko lämmin syksy nyt?

    • UskonTulevaisuuteen

      Hyvä idea vaihtaa alaa. Mutta nykyään työllistyy lähinnä aloilla joihin vaatii yliopistotasoisen tutkinnon. Ei ihan riitä aika siihen.

      • hyvintyöllistyy

        Kysele jos löytyis pizzakuskin hommia ... poka ei ainakaan valita


    • Valopilkkuja
    • NäinSeToimii

      Mä ainakin kysyn tolpalla hengaavilta apinoilta kuka ajaa halvimmalla. Sitten mennään sillä jolla on hienoin auto ja halvin hinta. Innokkain yrittäjä voittaa. Jonon järjestyksellä ei ole väliä.

      Simppelii eiks je?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe