Tuttuni kertoi käyneensä Kalevi Riikosen luennolla, jossa puhuttiin mm. Avaruusenkeleistä ja valo-olennoista sekä kosmisesta tietoisuudesta. Hän oli oikein innoissaan ja kertoi saaneensa luennolta paljon uutta ajateltavaa. Suositteli minullekin ja ylipäätään kaikille avosydämisille ihmisille. Näistä asioita ei ihan valtavirrassa puhuta...
Kalevi Riikonen
8
214
Vastaukset
- kauanuskossa
Täyttä soopaa jos tuollaista opettaa.
- huuhaata.oli
Katsoin tämän videon : https://www.youtube.com/watch?v=XbFVeG0YnSo
Ei vakuuttanut. Itse uskoo omiin näkijäkykyihinsä, mutta ei ole niitä kuitenkaan mitenkään hyödyntänyt. Ei osannut kuvata tulevia aikoja yhtään sen paremmin kuin kuka tahansa meistä (tavallisista). - Setä.neuvoo
Raamatussa kyllä kerrotaan enkeleistä. Mutta en ole tullut ajatelleeksi, hallitsevatko ne jotain avaruuden asioita, kuten planeettojen kiertoa, tai komeettojen reittejä.
Lyhykäinen karkea yksinkertaistus taivaanmekaniikasta, ym:
Eläinrata maapallon ympärillä kuin kellotaulun asteikko, 12 tähtikuviota, hiukan kallellaan taivaanekvaattoriin verrattuna. Planeetat näyttävät kiertävän eläinrataa ympäri vastapäivään. Esim. Jupiter vajaassa 12 vuodessa ympäri. Poikkeuksia tästä liikkeestä mm. prekessio ja retrogradinen liike.
Maapallon kulkemisesta auringon ympäri johtuen myös näyttää siltä, että tähtitaivas pyörähtää ympäri noin 23 tunnin 56 minuutin aikana. Eli tähtiaika edistää aurinkoaikaan verrattuna noin 2 tuntia kuukaudessa. Ovat suunnilleen samaa lokakuun 10. päivän tienoilla.
Horoskooppien päivämäärät eivät enää pidä paikkaansa. Prekession takia. Vuosituhansien kuluessa tilanne on muuttunut, mutta horoskoopeissa on ollut samoja muinaisia päiväyksiä edelleen.
Raamatussa taivaan kappaleiden palvontaa on kielletty, 5. Moos 4. Myös enkelien palvominen kyseenalaista, Kol 2. Taivaalle tulee merkkejä, Matt 24.
Englanniksi muita Raamatun kohtia aiheesta:
https://www.gotquestions.org/astrology-Bible.html - capiche
Avaruusenkelit, valo-olennot ja kosmiset tietoudet yms. kuulostavat new agelta, eikä kristinuskolta. Raamattu tuntee vain enkelit, joiden tehtävänä on palvella Jumalaa. Ja kapinoivat enkelit, jotka päätyivät Luciferin mukana kadotukseen.
Pysytään Raamatussa, niin ei harhauduta new agen kaltaiseen sillisalattiin, jossa kaikki käy. Raamattu varoittaa, että se joka lisää tai poistaa jotain kristinuskon ilmoituksesta, on kirottu. - hönttökalevi
Kärsiikö Kalevi skitsofreniasta un tollasia höpöttelee?
- vapautettu
Kalevi Riikonen on uskomuksiltaan uushenkinen ihminen, jonka väitteet ja kokemukset kulkevat kaukana raamatun totuudesta. Hän oli itselleni suurimpia "inspiroijia", kun vielä itse olin mukana new age-liikkeessä, ennen uskoon tulemistani. Joka uskoo Jeesukseen niin kuin raamattu opettaa, ei voi uskoa myös Riikosen opetuksiin tai muidenkaan uushenkisten, okkultistien, ufologien tm. new age-henkisten ihmisten uskomuksiin, Pelastava kristinusko perustuu yksin raamatun ilmoitukseen, johon ei voi liittää vieraita uskomuksia.
Valitettavasti osa ns. "uskovistakin" samantyylistä okkultismin polkua osittain jo kulkee. Riikosellakin näitä "kristittyjä" tuttuja on kautta historian löytynyt, jotka jakavat Riikosen kanssa hänen sekalaisen "kristillis-uushenkisen" elämänkatsomuksensa.
- Anonyymi
On todella vaarallisilla vesillä näiden pimeyden henkivaltojen kanssa. Saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi, mutta mitä pidemmälle edetään, sen enemmän se sitoo ihmistä pois totuudesta ja ottaa valtaansa orjakseen. Mitään avaruusenkeleitä ei ole olemassa, kuten ei myöskään mitään valo-olentoja, vaan ne ovat pimeyden voimien näkyjä. Katsokaa, ettei teitä eksytetä.
- Anonyymi
Riikonen on oikein tuttu minulle ennen kuin tulin uskoon new agestä, okkultismista ja ufologiasta. kaikki hänen kirjansa lukenut ym.
Riikoset jutut ovat pysyneet samana vuosikymmenet. Ennusti joskus 10 vuotta sitten senkin, että Värynen on seuraava presidentti. 😂
Usko Herraan Jeesukseen, NIIN sinä pelastut - Riikosen opeilla taas päädytään kadotukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2057054
- 594652
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s404353- 733292
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161955Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271716- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401583- 341469
- 1431247