Omavanhurskas kilvoitelee ettei tekisi syntiä, lahjavanhurskas kilvoittelee sen uskon puolesta, että hän todella on vapaa kaikesta synnistä Kristuksessa.
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
1. Johanneksen kirje 3:8
Kristus teki täysin tyhjäksi perkeleen teot.
Ainoa este todelliselle vapaudelle on ihminen itse. Tahtooko ihminen uskoa todella tämän. Tahtooko ihminen olla oikeasti synnistä vapautettu.
Valitettavasti harva todella tahtoo sisimissään. Moni uskoon kääntynyt on etsinyt vain apua tietylle osa–alueelle elämässään.
Mutta Kristus itse teki hyvin selväksi, että se joka Hänen perässänsä tahtoo kulkea hän kieltäköön itsensä, kuolettakoon lihansa himoineen ja haluineen, ottakoon ristinsä päivittäin ja seuratkoon Häntä.
Jeesus siis käskee seuraajiansa kadottamaan itsensä eli hukuttamaan koko oman identiteetin himoineen ja haluineen. Päivittäin valvoen, että se vanha ihminen pysyy kuoletettuna, eläen Pyhän Hengen voimasta kuuliaisuudessa Jumalan Sanalle, tehden sitä mikä on hyvää.
Oletko sinä tähän valmis?
Omavanhurskaus ja lahjavanhurskaus
125
332
Vastaukset
- hyihirvitys
Karmeaa ylpeyttä kuvitella, että pystyisi elämään synnittömästi. Tämmöinen ihminen on todella langennut saatanan ansaan.
- Tyrmän.ovet.on.auki
Jos Kristus on sinut vapauttanut synnin orjuudesta. Niin miksi vielä teet syntiä? Silloinhan teet sitä puhtaasti omasta tahdostasi. Jos taas et tee syntiä omasta tahdostasi niin silloin olet yhä synnin orja.
Kumpi sinä siis olet orja vai vapaa? - itsensä.pyhittäminen
Tyrmän.ovet.on.auki kirjoitti:
Jos Kristus on sinut vapauttanut synnin orjuudesta. Niin miksi vielä teet syntiä? Silloinhan teet sitä puhtaasti omasta tahdostasi. Jos taas et tee syntiä omasta tahdostasi niin silloin olet yhä synnin orja.
Kumpi sinä siis olet orja vai vapaa?Väität olevasi vapaa !
Väität myös, että Jeesus teki JO perkeleen teot tyhjäksi !
Miksi perkele on sitten päässyt vangitsemaan sinut tahtoaan tekemään, eli harhaoppeja levittämään ???
23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
Miten siis perkele on onnistunut sinut vangitsemaan tahtoaan tekemään ?
Vastaatko tähän kysymykseeni ! - Tyrmän.ovet.on.auki
itsensä.pyhittäminen kirjoitti:
Väität olevasi vapaa !
Miksi perkele on sitten päässyt vangitsemaan sinut tahtoaan tekemään, eli harhaoppeja levittämään ???
23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
Vastaatko tähän kysymykseeni !"Väität myös, että Jeesus teki JO perkeleen teot tyhjäksi !"
Synti on perkeleen teko, Kristus ei tehnyt syntiä, vaan täytti lain, jolloin Hän kertakaikkisesti teki tyhjäksi perkeleen teot.
Sovitettuaan maailman synnit, Hän jätti seuraajilleen Pyhän Henkensä, jotta Hän uskovassa Henkensä kautta vaikuttaisi
sen, että Jumalan hyvä tahto täyttyisi jokaisen kohdalla, joka antaa pelastaa itsensä. - itsensä.pyhittäminen
"Väität myös, että Jeesus teki JO perkeleen teot tyhjäksi !"
Synti on perkeleen teko, Kristus ei tehnyt syntiä, vaan täytti lain, jolloin Hän kertakaikkisesti teki tyhjäksi perkeleen teot.
Sovitettuaan maailman synnit, Hän jätti seuraajilleen Pyhän Henkensä, jotta Hän uskovassa Henkensä kautta vaikuttaisi
sen, että Jumalan hyvä tahto täyttyisi jokaisen kohdalla, joka antaa pelastaa itsensä.Oma ongelmasi kiteytyy juuri tuossa asiassa, joka kerrotaan tässä Sanankohdassa, jota sinä et kunnolla ymmärrä:
2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Mutta tutkitaan nyt ensin se, että mihin sinä uskot !
Väitätkö sinä siis, että et enää syntiä tee ? - Tyrmän.ovet.on.auki
Oma ongelmasi kiteytyy juuri tuossa asiassa, joka kerrotaan tässä Sanankohdassa, jota sinä et kunnolla ymmärrä:
2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Mutta tutkitaan nyt ensin se, että mihin sinä uskot !
Väitätkö sinä siis, että et enää syntiä tee ?"Oma ongelmasi kiteytyy juuri tuossa asiassa, joka kerrotaan tässä Sanankohdassa, jota sinä et kunnolla ymmärrä:"
Mitä minä sitten mielestäsi en tuossa ymmärrä?
"Mutta tutkitaan nyt ensin se, että mihin sinä uskot !"
minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Hesekiel 36:25-27
Tähän minä uskon.
"Väitätkö sinä siis, että et enää syntiä tee ?"
Jos tekisin syntiä, vastustaisin silloin tätä Jumalan lupausta johon uskon, jolloin olisin kieltänyt Jumalan Sanan, kun kerran Jumala itse on luvannut Henkensä kautta vaikuttaa sen, että uskova vaeltaa Hänen käskyjen mukaan, noudattaa Hänen oikeuksiiaan ja myös pitää ne. - 3_ApostoliaOPETTAA
"Oma ongelmasi kiteytyy juuri tuossa asiassa, joka kerrotaan tässä Sanankohdassa, jota sinä et kunnolla ymmärrä:"
Mitä minä sitten mielestäsi en tuossa ymmärrä?
"Mutta tutkitaan nyt ensin se, että mihin sinä uskot !"
minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Tähän minä uskon.
Jos tekisin syntiä, vastustaisin silloin tätä Jumalan lupausta johon uskon, jolloin olisin kieltänyt Jumalan Sanan, kun kerran Jumala itse on luvannut Henkensä kautta vaikuttaa sen, että uskova vaeltaa Hänen käskyjen mukaan, noudattaa Hänen oikeuksiiaan ja myös pitää ne.Ap.TEOT 5:32 olemme kaiken tämän todistajat. Niin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA ) myös Pyhä Henki jonka Jumala on antanut niille jotka Häntä( Käskyt )tottelevat."
10:35 jokaisessa kansassa se joka Häntä( HerraJHVH ) pelkää( KUNNIOITUS, USKON-KUULIAISUUS ) JA TEKEE vanhurskautta, on Hänelle( JHVH ) otollinen.
1.Pietarin kirje 2:8 kompastuskiveksi. Ja loukkauskallioksi, koska he eivät tottele ( JUMALAN )Sanaa( VT ), niin he kompastuvat. Ja siihen heidät on pantukin.
Roomalaisille 7:12 Laki ON Pyhä, ja Käskysana ON( YHÄ )Pyhä, Vanhurskas ja HYVÄ !
2:8 niiden osaksi jotka ovat itsekkäitä, eivätkä tottele Totuutta( VT, JUMALAN SANA, JESHUAN PYHÄ VAELLUS ), vaan tottelevat vääryyttä( LAITON ), Tulee( PARUSIA, TUOMIOPÄIVÄ ) viha( ANSAITTU RANGAISTUS ). Ja Kiivas( JHVH ).
1.Johanneksen kirje 2:3 Ja siitä me tiedämme Hänet( JUMALA ) tuntevamme, että pidämme Hänen( HerraJHVH ISRAELIN JUMALA ) käskynsä.
3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me Häneltä saamme, KOSKA( EHTO ! ) pidämme Hänen käskynsä ja TEEMME sitä, mikä on Hänelle otollista( VANHURSKAUS ).
3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa JESHUA MESSIAAN nimeen ja rakastaa toinen toistamme, NIINKUIN Hän( JHVH ) on meille( ISRAEL, JUMALAN OMAISUUSKANSA ) käskyn( LAKI, VT, TOORA ) antanut.
3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa( JUMALAN SANA, KRISTUS ) ja Jumala( PYHÄ HENKI ) hänessä. Ja siitä me tiedämme Hänen meissä pysyvän, siitä ( PYHÄSTÄ )Hengestä( VOITELU, SINETTI ), jonka Hän on meille antanut.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen( JHVH ) käskynsä. Ja Hänen käskynsä eivät ole raskaat;( KUN USKOVA HALUAA TOTELLA HYVÄÄ SANAA. )
- rentoaelämää
Jeesus Kristus, kuka hän on? Miksi uskoa tällaiseen kuviteltuun "vapahtajaan"? Kun ei ole syntiä, ei ole myöskään katumusta. On vain hyviä ja huonoja tekoja. Ei tarvitse turhaan raskauttaa sydäntään ja koota harhaisia sielun unelmia itselleen. Otetaan vastaan, mitä elämä tuo tullessaan eikä pingoteta liikaa. Ei nämä uskon asiat saa olla niin vakavia, moni täällä ottaa nämä asiat aivan liian vakavasti. Vähän rentoutta peliin, kyllä se siitä taas selkenee!
- Tyrmän.ovet.on.auki
Synti sanoo jumalattomalle: minun sydämessäni ei ole Jumalan pelkoa hänen silmäinsä edessä. Sillä se tekee kaiken sileäksi hänen silmissään, että hänen pahuutensa havaittaisiin ja häntä vihattaisiin. Hänen suunsa sanat ovat vääryyttä ja petosta; hän on lakannut tekemästä sitä, mikä taidollista ja hyvää on. Hän miettii turmiota vuoteessansa, hän pysyy tiellä, joka ei ole hyvä, hän ei kammo pahaa.
Katso, pahantekijät kaatuvat, he suistuvat maahan, eivätkä voi nousta.
he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa. Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa. Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.
Hän varjelee hurskastensa jalat, mutta jumalattomat hukkuvat pimeyteen; sillä mies ei omalla voimallaan mitään voi.
Sillä jumalattomat hukkuvat, ja Herran viholliset ovat kuin niittyjen koreus: he katoavat, katoavat niinkuin savu. - itsensä.pyhittäminen
Synti sanoo jumalattomalle: minun sydämessäni ei ole Jumalan pelkoa hänen silmäinsä edessä. Sillä se tekee kaiken sileäksi hänen silmissään, että hänen pahuutensa havaittaisiin ja häntä vihattaisiin. Hänen suunsa sanat ovat vääryyttä ja petosta; hän on lakannut tekemästä sitä, mikä taidollista ja hyvää on. Hän miettii turmiota vuoteessansa, hän pysyy tiellä, joka ei ole hyvä, hän ei kammo pahaa.
Katso, pahantekijät kaatuvat, he suistuvat maahan, eivätkä voi nousta.
he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa. Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa. Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.
Hän varjelee hurskastensa jalat, mutta jumalattomat hukkuvat pimeyteen; sillä mies ei omalla voimallaan mitään voi.
Sillä jumalattomat hukkuvat, ja Herran viholliset ovat kuin niittyjen koreus: he katoavat, katoavat niinkuin savu.Tuo ensimmäinen Sanankohta kuvastaa hyvin sinua ja toimiasi !
Psalmit 36
1 Veisuunjohtajalle; Herran palvelijan Daavidin virsi.(36:2) Synti sanoo jumalattomalle: minun sydämessäni ei ole Jumalan pelkoa hänen silmäinsä edessä.
2 (36:3) Sillä se tekee kaiken sileäksi hänen silmissään, että hänen pahuutensa havaittaisiin ja häntä vihattaisiin.
3 (36:4) Hänen suunsa sanat ovat vääryyttä ja petosta; hän on lakannut tekemästä sitä, mikä taidollista ja hyvää on.
4 (36:5) Hän miettii turmiota vuoteessansa, hän pysyy tiellä, joka ei ole hyvä, hän ei kammo pahaa.
5 (36:6) Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti.
6 (36:7) Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.
7 (36:8) Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa.
8 (36:9) Heidät ravitaan sinun huoneesi lihavuudella, sinä annat heidän juoda suloisuutesi virrasta.
9 (36:10) Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; sinun valkeudessasi me näemme valkeuden.
10 (36:11) Säilytä armosi niille, jotka sinut tuntevat, ja vanhurskautesi oikeamielisille.
11 (36:12) Älköön ylpeyden jalka minua tallatko, älköönkä jumalattomain käsi minua karkoittako.
12 (36:13) Katso, pahantekijät kaatuvat, he suistuvat maahan, eivätkä voi nousta.
Juuri tuo "ylpeyden jalka", joka talloo, kertoo hyvin sinun toimistasi !!!
Sinä levität harhaoppejasi, eli et kammo pahaa ja valhetta, vaan pysyt tielläsi sydämen syvässä paatumuksessa.
Vaikka sinulle asioista sanotaan suoraan ja selvästi, niin et tutki nöyränä Herran edessa asioita, vaan ylpeydessäsi ja paisuneisuudessasi jankkaat vain vastaan.
Saatana lankesi juuri ylpeyteen ja hänkin nosti itse itsensä Jumalaksi Jumalan rinnalle jopa yläpuolelle, eli ihan sama tie kuin sinullakin nyt.
Mene itseesi hyvä ihminen, että ei ole liian myöhä.
Et voi edes puolustella sillä, että sinulle ei sanottu, sillä itsekin olen vakavasti ja suoraan asiat sinulle sanonut !
- itsensä.pyhittäminen
"Tyrmän.ovet.on.auki" !
Itse itsensä pyhitteleminen, on juuri sitä omavanhurskautta !
Nähdäkseni sinä opetat ja neuvot juuri sellaiseen toimintaan.
Uskova ei omalla tahdollaan kykene itseään pyhittämään ja parantelemaan, vaikka sinä siihen selvästi kehoitat !
Uskova ei itse kykene lihaansa kuolettamaan, vaan se on Jumalan työtä uskovassa, eli sen suorittaa Pyhä Henki, Sanan peson kautta ja avulla !
Oman lihansa kuolettaminen, johon sinä siis kehoitit, on puhtaimmillaan juuri sitä kammoksumaasi omavanhurskautta !
Mutta sinä olet yhä sokea tällekin asialle, ja silti pyrit muita opettamaan.
Tajuatko siis sitä tosi asiaa, että kehoitat viestilläsi uskovia omavanhurskautta harjoittamaan !Uskova kyllä pystyy pyhitykseen, mutta ongelman on se, että moni ei halua, ja siksi aikamme on täynnään harhaoppia.
Totuus on se, että ihmiset kavahtavat ihan oikeaa vanhurskautta, ja herjaavat niitä, jotka tahtovat hyvissä töissä vaeltaa, ja opastaa muita.
Mitä teki Kain kun hänen veljensä teot olivat paremmat, kuin hänen omansa? Sen sijaan, että hän olisi parantanut omaa vaellustaan, kuten Jumala kehotti, niin hän tappoi hurskaan Abelin kateudesta.- sitävainsanon
Kainin uhrilahja oli Abelin lahjaa parempi. Jo pikkulapsi kykenee ymmärtämään tämän!
- Tyrmän.ovet.on.auki
"Uskova ei itse kykene lihaansa kuolettamaan, vaan se on Jumalan työtä uskovassa, eli sen suorittaa Pyhä Henki, Sanan peson kautta ja avulla !"
Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta, sillä niiden tähden tulee Jumalan viha, ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte. Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
Kolossalaiskirje 3:5-8 FB38 - onkonäinkin
Eikä omavanhurskaus ole myös sitä, että luulemme olevamme muita parempia ja uhdohdamme ,että olemme edelleen vain armahdettuja syntisiä.
- vauvatKristuksessa
Mikko.A kirjoitti:
Uskova kyllä pystyy pyhitykseen, mutta ongelman on se, että moni ei halua, ja siksi aikamme on täynnään harhaoppia.
Totuus on se, että ihmiset kavahtavat ihan oikeaa vanhurskautta, ja herjaavat niitä, jotka tahtovat hyvissä töissä vaeltaa, ja opastaa muita.
Mitä teki Kain kun hänen veljensä teot olivat paremmat, kuin hänen omansa? Sen sijaan, että hän olisi parantanut omaa vaellustaan, kuten Jumala kehotti, niin hän tappoi hurskaan Abelin kateudesta.Käsittääkseni ihmiset tekevät määrätyistä asioista parannuksen ja haluavat saada anteeksi, mutta uskontietä vaeltaessa vähitellen tajutaan, että olemme itsessämme "läpimätiä" siis toivottomia ilman Jeesusta Kristusta.Jumalan armo kasvattaa uskovaista ja hengellisestä vauvasta kasvaa pikkuhiljaa täysi-ikäinen kun saa sanan väärentämätöntä maitoa nauttia ihan pienestä pitäen ja kun on vähän kasvanut niin sitten vahvempaa sanan ruokaa pikkuhiljaa.Vastauskoontullut käyttäytyy kuten vauvat.Ovat huoltajistaan riippuvaisia ja pienet lapset Kristuksessa touhuavat kaikenlaista aivan kuten luonnollisetkin pienet lapset.Hekin tarvitsevat neuvoa ja ohjausta.Siksi on seurakunta ja Jumalan asettamat palvelijat.Ymmärrettävista syistä vasta uskoontullut ei voi olla vielä muiden opettaja ja ohjaavalla paikalla seurakunnassa.
- itsensä.pyhittäminen
"Uskova ei itse kykene lihaansa kuolettamaan, vaan se on Jumalan työtä uskovassa, eli sen suorittaa Pyhä Henki, Sanan peson kautta ja avulla !"
Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta, sillä niiden tähden tulee Jumalan viha, ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte. Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
Kolossalaiskirje 3:5-8 FB38Kyllä tuo Sanankohta on ihan oikein, jota lainasit !
Mutta !
Sitä et näköjään ymmärrä yhtään, että miten se kuolettaminen, ihan käytännössä tapahtuu ja toteutuu, ja kuka sen vain voi saada aikaan !
Eli et ole saanut Pyhältä Hengeltä opetusta asiasta, vaan kuvittelet harhoissasi kykeneväsi itse itseäsi pyhittämään eli pelastamaan, mutta Yksi vain on Pelastaja, ja Yksi vain on Pyhittäjä !
Mutta nyt siis harhakuvitelmiesi vuoksi luulet yhä itse kykeneväsi itseäsi pyhittämään ja pelastamaan !
Kaltaisistasi Paavali kirjoitti oikein:
Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle - Tyrmän.ovet.on.auki
Kyllä tuo Sanankohta on ihan oikein, jota lainasit !
Mutta !
Sitä et näköjään ymmärrä yhtään, että miten se kuolettaminen, ihan käytännössä tapahtuu ja toteutuu, ja kuka sen vain voi saada aikaan !
Eli et ole saanut Pyhältä Hengeltä opetusta asiasta, vaan kuvittelet harhoissasi kykeneväsi itse itseäsi pyhittämään eli pelastamaan, mutta Yksi vain on Pelastaja, ja Yksi vain on Pyhittäjä !
Mutta nyt siis harhakuvitelmiesi vuoksi luulet yhä itse kykeneväsi itseäsi pyhittämään ja pelastamaan !
Kaltaisistasi Paavali kirjoitti oikein:
Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alleSen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa, nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden, ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan, jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa: että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
Efesolaiskirje 4:17-24 - onkomitentämäasia
Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa, nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden, ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan, jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa: että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
Efesolaiskirje 4:17-24Hei nimimerkki tyrmän.ovet.on.auki! Kysymys sinulle.Tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi. lihaantulleeksi.Onko Jeesus Kristus sinun Herrasi ja Jumalasi?
- itsensä.pyhittäminen
Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa, nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden, ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan, jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa: että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
Efesolaiskirje 4:17-24Kuten jo sanoin, niin Raamatunlauseiden kopioiminen ei auta mitään !
Pitäisi ymmärtää niiden sanoma syvemmin ensin !
Mutta sitähän sinä, "Tyrmän.ovet.on.auki", et selvästikkään ymmärrä.
Ja siksi julistat toista evankeliumia, eli omavanhurskauden ja itsensä pyhittämisen evankeliumia, jossa ihminen on mukamas Vapahtaja ja Palastaja, eikä Jeesus !
Intoa on siis kovasti, mutta taidollisuus eli ymmärrys puuttuu, ikävä kyllä !
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle - Tyrmän.ovet.on.auki
onkomitentämäasia kirjoitti:
Hei nimimerkki tyrmän.ovet.on.auki! Kysymys sinulle.Tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi. lihaantulleeksi.Onko Jeesus Kristus sinun Herrasi ja Jumalasi?
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
1. Johanneksen kirje 4:2-3
Tunnustan Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi.
Mutta jos tällä tunnustuksella luulet selvittäväsi sen kuka on Kristuksessa ja kuka ei niin olet eksyksissä.
Valtaosa kristityistä tämän tunnustaa.
Tuo Kristuksen tunnustaminen tarkoittaa Jumalan Sanan tunnustamista koko Totuutena ja sellaisen joka sen todella uskoo koko sydämisesti, tulee se todellinen usko silloin näkyviin hyvänä vaelluksena, eli Hengen hedelmistä.
Hyvä puu ei tuota huonoa hedelmää, eikä huono puu hyvää hedelmää.
Siitä te heidät tunnette heidän hedelmistään, sanoi Kristus.
Tunnustatko sinä Jeesuksen Kristuksen Jumalan Sanan?
Tunnustatko tämän Jumalan Sanan lupauksen todeksi?
Onko Jumala vihmonut sinut puhtaaksi vedellänsä kaikista saastaisuuksistasi ja epäjumalista?
Onko Jumala tehnyt sinulle sydämen ympäri leikkauksen, jossa kivi on muutettu liha sydämeksi?
Onko Hän antanut Henkensä sinulle ja sen kautta vaikuttaa sinussa sen, että vaellat Hänen käskyissänsä, noudatat Hänen oikeuksiaan ja pidät ne?
Tunnustatko sinä tämän? Tunnustatko Jumalan Sanan lupaukset todeksi?
Nm. itsensä.pyhittäminen ei tätä valitettavasti tunnusta. - itsensä.pyhittäminen
Älä yritä kieroilla !
Minä uskon kyllä Sanaan !
MUTTA !
Mutta en usko sinun synnittömyys tulkintaasi !
Olen uskonelämäni aikana nähnyt ja oppinut sen olevan syvää ja suurta harhaa vain !
Jokainen uskova, joka tulee Jumalan opettamaksi ja kouluttamaksi ja kasvattamaksi, tuon oppisi näkee selvästi harhaopiksi !
Hepr. 5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
Mutta se, joka ei ole sitä kaikkea Herralta saanut, on yhä sokea ja siten kaikkien opintuulten eli harhaoppien riepoteltavana !
Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Ja juuri teidän oppimattomuutenne ja harjaantumattomuutenne vuoksi olette eksyneet ja pysytte eksyksissä, ikävä kyllä ! - Tyrmän.ovet.on.auki
Älä yritä kieroilla !
Minä uskon kyllä Sanaan !
MUTTA !
Mutta en usko sinun synnittömyys tulkintaasi !
Olen uskonelämäni aikana nähnyt ja oppinut sen olevan syvää ja suurta harhaa vain !
Jokainen uskova, joka tulee Jumalan opettamaksi ja kouluttamaksi ja kasvattamaksi, tuon oppisi näkee selvästi harhaopiksi !
Hepr. 5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
Mutta se, joka ei ole sitä kaikkea Herralta saanut, on yhä sokea ja siten kaikkien opintuulten eli harhaoppien riepoteltavana !
Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Ja juuri teidän oppimattomuutenne ja harjaantumattomuutenne vuoksi olette eksyneet ja pysytte eksyksissä, ikävä kyllä !Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli — sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä — ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan. Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa. Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat. Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
1. Pietarin kirje 4:1-6 - itsensä.pyhittäminen
Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli — sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä — ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan. Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa. Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat. Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
1. Pietarin kirje 4:1-6Älä lainaa sellaisia Sanankohtia, joista et selvästikkään mitään ymmärrä !
Jos olisit lihassa kärsinyt, kuten esim. minä, niin olisit silloin jotakin oikeasti oppinutkin !
Mutta nyt puhut ja opetat asioista, joista et mitään oikeasti ymmärrä ! - itsensä.pyhittäminen
Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli — sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä — ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan. Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa. Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat. Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
1. Pietarin kirje 4:1-6On toki yksi vaihteoehto, joka on hyvä huomioida !
Eli osa vaikka kärsiikin, ei silti opi eikä jalostu !
8 Et ole sinä niistä kuullut etkä tietänyt, ei ole sinun korvasi niille aikaisemmin auennut; sillä minä tiesin, että sinä olet aivan uskoton ja luopioksi kutsuttu hamasta äidin kohdusta.
9 Oman nimeni tähden minä olen pitkämielinen, ylistykseni tähden minä hillitsen vihani, etten sinua tuhoaisi.
-
10 Katso, minä olen sinua sulattanut, hopeata saamatta, minä olen sinua koetellut kärsimyksen pätsissä.
-
11 Itseni, itseni tähden minä sen teen; sillä kuinka onkaan minun nimeäni häväisty! Kunniaani en minä toiselle anna.
Huom Jumala ei anna kunniaa toiselle, vaikka te yritätte sen kunnian itsellenne ottaa tuolla omavanhurskaudellanne eli omilla teoillanne ! - Tyrmän.ovet.on.auki
Älä lainaa sellaisia Sanankohtia, joista et selvästikkään mitään ymmärrä !
Jos olisit lihassa kärsinyt, kuten esim. minä, niin olisit silloin jotakin oikeasti oppinutkin !
Mutta nyt puhut ja opetat asioista, joista et mitään oikeasti ymmärrä !"Jos olisit lihassa kärsinyt, kuten esim. minä, niin olisit silloin jotakin oikeasti oppinutkin !"
Lakkasitko synnistä, niin kuin Sana sanoo? Vai kärsitkö vain omien väärien valintojen ja muiden pahojen tekojen tähden?
"Eli osa vaikka kärsiikin, ei silti opi eikä jalostu !"
Mitenkä olet jalostunut näiden kärsimyksiesi kautta? - itsensä.pyhittäminen
"Jos olisit lihassa kärsinyt, kuten esim. minä, niin olisit silloin jotakin oikeasti oppinutkin !"
Lakkasitko synnistä, niin kuin Sana sanoo? Vai kärsitkö vain omien väärien valintojen ja muiden pahojen tekojen tähden?
"Eli osa vaikka kärsiikin, ei silti opi eikä jalostu !"
Mitenkä olet jalostunut näiden kärsimyksiesi kautta?Sinulle näistä on turhaa kirjoittaa, sillä et kykene niitä ymmärtämään, koska sinun aistisi eivät ole harjaantuneet erottamaan hyvää pahasta.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
Minun tehtäväni ei ole kehuskella jalostumisellani, eikä siinä kehumista olekkaan, sillä se on ollut täysin Jumalan työtä, ja siten kunnia siitä menee yksin Hänelle.
Minä vain kerroin sen, että kärsimykset jalostavat uskovaa, ja sen olen itsekin kokenut muiden uskovien kanssa käytännössä !
Sinä taas olet hyvä esimerkki jalostumattomuudesta !
Siis Herra pesee uskovaa Sanan kautta ja avulla, eli sen kautta opitaan Hengellisiä asioita selvemmin ja syvemmin ja siten opitaan erottamaan se hyvä ja paha ja Totuus ja valhe.
Mutta sinä vaellat valheessa, etkä edes kykene sitä asiaa tajuamaan, joten ihan turhaa on sinulle kertoa syvemmistä Hengellisistä asioista, kun takkuat yhä ihan alkeissa.
Mutta silti esiinnyt opettajana ja ymmärtäväisenä ja kirjanoppineena, siis aivan kuten ennen ne fariseukset ja kirjanoppineet, jotka siis vainosivat oikeita uskovia ja Jeesusta, joka sanoi heille Totuuden.
Tekään ette ota Totuutta vastaan, vaan ylpeydessänne ja harhoissanne tekin kuvittelette Totuuden jo tietävänne, vaikka elätte syvässä valheessa ! - Tyrmän.ovet.on.auki
Sinulle näistä on turhaa kirjoittaa, sillä et kykene niitä ymmärtämään, koska sinun aistisi eivät ole harjaantuneet erottamaan hyvää pahasta.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
Minun tehtäväni ei ole kehuskella jalostumisellani, eikä siinä kehumista olekkaan, sillä se on ollut täysin Jumalan työtä, ja siten kunnia siitä menee yksin Hänelle.
Minä vain kerroin sen, että kärsimykset jalostavat uskovaa, ja sen olen itsekin kokenut muiden uskovien kanssa käytännössä !
Sinä taas olet hyvä esimerkki jalostumattomuudesta !
Siis Herra pesee uskovaa Sanan kautta ja avulla, eli sen kautta opitaan Hengellisiä asioita selvemmin ja syvemmin ja siten opitaan erottamaan se hyvä ja paha ja Totuus ja valhe.
Mutta sinä vaellat valheessa, etkä edes kykene sitä asiaa tajuamaan, joten ihan turhaa on sinulle kertoa syvemmistä Hengellisistä asioista, kun takkuat yhä ihan alkeissa.
Mutta silti esiinnyt opettajana ja ymmärtäväisenä ja kirjanoppineena, siis aivan kuten ennen ne fariseukset ja kirjanoppineet, jotka siis vainosivat oikeita uskovia ja Jeesusta, joka sanoi heille Totuuden.
Tekään ette ota Totuutta vastaan, vaan ylpeydessänne ja harhoissanne tekin kuvittelette Totuuden jo tietävänne, vaikka elätte syvässä valheessa !"Sinulle näistä on turhaa kirjoittaa, sillä et kykene niitä ymmärtämään, koska sinun aistisi eivät ole harjaantuneet erottamaan hyvää pahasta."
Erotatko sinä?
"Minun tehtäväni ei ole kehuskella jalostumisellani, eikä siinä kehumista olekkaan, sillä se on ollut täysin Jumalan työtä, ja siten kunnia siitä menee yksin Hänelle."
Muotoilen kysymyksen uudestaan: Miten Jumala sitten on jalostanut sinua omaksi kunniakseen? - itsensä.pyhittäminen
"Sinulle näistä on turhaa kirjoittaa, sillä et kykene niitä ymmärtämään, koska sinun aistisi eivät ole harjaantuneet erottamaan hyvää pahasta."
Erotatko sinä?
"Minun tehtäväni ei ole kehuskella jalostumisellani, eikä siinä kehumista olekkaan, sillä se on ollut täysin Jumalan työtä, ja siten kunnia siitä menee yksin Hänelle."
Muotoilen kysymyksen uudestaan: Miten Jumala sitten on jalostanut sinua omaksi kunniakseen?Kuten jo sanoin, sinä et ymmärrä, vaikka asioista sinulle kirjoittaisi !
Minä JO kirjoitin !
" Siis Herra pesee uskovaa Sanan kautta ja avulla, eli sen kautta opitaan Hengellisiä asioita selvemmin ja syvemmin ja siten opitaan erottamaan se hyvä ja paha ja Totuus ja valhe. "
" Mutta sinä vaellat valheessa, etkä edes kykene sitä asiaa tajuamaan, joten ihan turhaa on sinulle kertoa syvemmistä Hengellisistä asioista, kun takkuat yhä ihan alkeissa. "
Sinä et siis ymmärrä edes perus asioita, vaan ne pitää kädestä pitäin näyttää sinulle !
Siis tämäkin seuraava Totuus sinulta puuttui/puuttuu, joten et ymmärtänyt mitään siitä, mitä minä JO kirjoitin edellä !
Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Sinä väität olevasi vapaa, vaikka et tiedä Totuutta, joten se paljastaa sinut selvästi, eli olet yhä valheen kahleissa ja perkeleen pauloissa ja vankina !
2. Tim. 2:26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
Surku hupaisaa/säälittävää on se, että sinä itse juuri väitit, että Jeesus on jo tehnyt perkeleen teot tyhjiksi.
Kuitenkin levität valheen isän eli perkeleen valheita eli harhaoppeja, ja olet niin sokea, että et tajua perkeleen vievän sinua kuin kuoriämpäriä tai pääsiä narussa. - tyrmän.ovat.on.auki
Kuten jo sanoin, sinä et ymmärrä, vaikka asioista sinulle kirjoittaisi !
Minä JO kirjoitin !
" Siis Herra pesee uskovaa Sanan kautta ja avulla, eli sen kautta opitaan Hengellisiä asioita selvemmin ja syvemmin ja siten opitaan erottamaan se hyvä ja paha ja Totuus ja valhe. "
" Mutta sinä vaellat valheessa, etkä edes kykene sitä asiaa tajuamaan, joten ihan turhaa on sinulle kertoa syvemmistä Hengellisistä asioista, kun takkuat yhä ihan alkeissa. "
Sinä et siis ymmärrä edes perus asioita, vaan ne pitää kädestä pitäin näyttää sinulle !
Siis tämäkin seuraava Totuus sinulta puuttui/puuttuu, joten et ymmärtänyt mitään siitä, mitä minä JO kirjoitin edellä !
Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Sinä väität olevasi vapaa, vaikka et tiedä Totuutta, joten se paljastaa sinut selvästi, eli olet yhä valheen kahleissa ja perkeleen pauloissa ja vankina !
2. Tim. 2:26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
Surku hupaisaa/säälittävää on se, että sinä itse juuri väitit, että Jeesus on jo tehnyt perkeleen teot tyhjiksi.
Kuitenkin levität valheen isän eli perkeleen valheita eli harhaoppeja, ja olet niin sokea, että et tajua perkeleen vievän sinua kuin kuoriämpäriä tai pääsiä narussa."Sinä väität olevasi vapaa, vaikka et tiedä Totuutta, joten se paljastaa sinut selvästi, eli olet yhä valheen kahleissa ja perkeleen pauloissa ja vankina ! "
Oletko sinä vapaa?
Näinhän se paljolti menee, että Herramme vapautti meidät synnin orjuudesta, mutta jos me vielä syntiä teemme, niin emme ole vielä vapaita.
Vapautta on tehdä hyvää sillä ajalla, joka meillä täällä on, se on vapautta omasta lihallisesta itsekkäästä luonnostamme, joka meillä kaikilla alkujaan oli, tai on.
Olenko minä vapaa totteuttamaan Jumalan tahdon, vai sitooko liha minua edelleen, niin että en saata siihen hyvään edes katsoa?
Tämä on hyvä kysymys- itsensä.pyhittäminen
Mikko, sinä et itse edes tajua sitä, että luulet ihmisen muuttuvan Jumalaksi !
Siis Jumala Yksin on synnitön ja kykenee siihen !
Eli käytännössä opetat nyt, että ihmisestä tulee Jumala itse !
Selitän asiaa hieman, sillä et sitä muuten tajua ollenkaan !
Kyetäkseen synnittömään elämään, ihmisen tulisi tietää ihan joka ikisessä hetkessä ja tapauksessa se, että mikä on Jumalan tahto juuri siinä hetkessä ja tapauksessa.
Eli jokainen Jumalan tahdon vastainen teko ja ajatuskin on syntiä, ja jokainen teko jonka ihminen jättää tekemättä, vaikka e olisi Jumalaan tahto on syntiä.
Eli kyetäkseen synnittömyyteen, ihmisen tulisi olla itse Jumala, sillä vain Jumala tietää tarkkaan oman tahtonsa joka ikisessä hetkessä ja tilanteessa, jotka molemmat siis ovat muuttuvia.
Te raukat elätte siis syvässä harhassa ja te oikeasti siis uskotte ja luotatte itseenne eli ihmiseen, eikä Jumalaan !
Luuk. 18:9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka LUOTTIVAT ITSEENSÄ, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Eli olette ihan kuten tuo fariseus, joka selvästi tämän mukaan oli siis omavanhurskas eli LUOTTI ja USKOI ITSEENSÄ.
Aina tuo omavanhurskauden tie vie tuon kertomuksen kaltaiseen paisumiseen ja ylpeyteen, jossa luullaan itseä jopa synnittömäksi !!!
Näistä kaltaisistanne fariseuksista Jeesus antoi useita todistuksia, ja ne eivät olleet kehumisia, eivät todellakaan !
Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Siis olette nytkin innolla taluttamassa muitakin samaan kuoppaan kanssanne ! Teille kaikki vanhurskaus on omavanhurskautta, ja tällä verukkeella, te olette torjuneet oikean vanhurskaudentien, jo monesti.
Te etsitte ja käännätte kaikki kivet, jotta saatte jatkaa synneissänne, ja mitä te siitä ajattelette saavanne? Ikuisen elämän?
Minä talutan ihmisiä tekemään hyvää elämälleen, ja sinä neuvot salatiet, jotta ei tarvitse tehdä parannusta.
Kumpi meistä on Saatanan sokaisema, kummalla on se liukas kieli, joka tekee yöstä päivän, ja suorasta väärän?
Sinä ohjaat pahennukseen ihmisiä, ja minä parannukseen.
Jos he minua kuulevat he alkavat tehdä hyvää, jos he sinua kuulevat he eivät muutu.- itsensä.pyhittäminen
Mikko.A kirjoitti:
Teille kaikki vanhurskaus on omavanhurskautta, ja tällä verukkeella, te olette torjuneet oikean vanhurskaudentien, jo monesti.
Te etsitte ja käännätte kaikki kivet, jotta saatte jatkaa synneissänne, ja mitä te siitä ajattelette saavanne? Ikuisen elämän?
Minä talutan ihmisiä tekemään hyvää elämälleen, ja sinä neuvot salatiet, jotta ei tarvitse tehdä parannusta.
Kumpi meistä on Saatanan sokaisema, kummalla on se liukas kieli, joka tekee yöstä päivän, ja suorasta väärän?
Sinä ohjaat pahennukseen ihmisiä, ja minä parannukseen.
Jos he minua kuulevat he alkavat tehdä hyvää, jos he sinua kuulevat he eivät muutu.Älä valehtele !!!
Sekin on syntiä !!!
Olen selvästi sanonut, että parannusta tulee tehdä, ja että minä sitä teen, mutta synnittömyys oppeihinne en silti yhäkään usko !
Meillä on se perus ero, että minä en kuvittele kykeneväni itse itseäni pyhittämään !
Te sen sijaan yhä harhoissanne kuvittelette siihen ITSE kykenevänne !
Vaikka minä tekisin kuinka parannusta ja katuisin kuinka paljon tahansa syntejäni joihin olen langennut, niin SE EI MINUA PYHITÄ !
Minua voi pyhittää vain Pyhän Hengen työ minussa, ja sillä ei ole mitään tekemistä minun omien tekojeni kanssa.
Minä voin vaikka verille asti taistella syntiä vastaan ja tulen taistelemaankin !
Mutta se omavoimainen toisteluni EI MINUA PYHITÄ !
Minua pyhittää vain Jumalan Työ eli teko minussa !
On yhtä hullua luulla kykenevänsä itse itseään pelastaa, kuin jos yrittäisit itse itsesi niskasta nostaa ilmaan !
Te ette siis ymmärrä yhtään mitään todellisesta Pyhän Hengen pyhittämisestä, ettekä uskosta, sillä Jumala Yksin kykenee Uskoa ihmisessä synnyttämään ja vain sitä kautta uskovakin voi oikeasti omistaa lupauksia !
Siis ihminen EI KYKENE itsestään puristamaan mitään uskoa, se on aina ja vain Jumalan teko !
Mutta te elätte yhä noissa harhakuvitelmissanne ja luotatte siis vain itse itseenne eli ihmiseen ja ihmisen kykyyn pelastaa ja pyhittää ja vapahtaa !
Yksi On Vapahtaja ja Yksi On Pelastaja ja Yksi On Pyhittäjä !
Mutta nämäkin perus asiat teiltä on hukassa ja siten kaikki on yhtä sotkua !
- itsensä.pyhittäminen
Mikko, elät pahassa harhassa, kun kuvittelet uskovan kykenevän itse itseään pyhittämään !
Lisäksi tuollainen "synnittömyys" kuvitelma kertoo myös pahasta harhasta.
Olet siis pihalla kuin lumiukko, mutta itse et sitä yhäkään tajua.
Tuota synnin orjuus asiaakaan et ymmärrä ollenkaan, ikävä kyllä ja siksi olet noin pahasti pihalla.
Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Lopeta opettamisesi, sillä sillä teet hallaa ei vain itsellesi vaan myös muille, jotka erehtyvät sinua kuuntelemaan.- itsensä.pyhittäminen
Sekö on auttamista, että eksytät muitakin ?
Siis talutat muita samaan kuoppaan kanssasi, ja sitäkö sinä sanot auttamiseksi ?
Herää jo harhoistasi Mikko !
Avaaja elää puhtaasti omavanhurskaudessa.
- Tyrmän.ovet.on.auki
Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi! Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Roomalaiskirje 6:15-23 - itsensä.pyhittäminen
Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi! Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Roomalaiskirje 6:15-23Olet innokas lainaamaan Sanaa !
Mutta !
Kun luet tuosta omavanhurskaudestasi ja itsesi pyhittämis opista käsin Raamaattua, niin sen sanoma vääristyy pahasti !
Siis tässä kerrotaan sinun toiminnastasi:
2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Siis Raamatun sanoma vääristyy omaksumiesi harhaoppien vuoksi ja kautta !
Olet pitkälti fariseusten ja kirjanoppineiden kaltainen, jotka myös yrittivät vain pystyttää omaa vanhurskauttaan ja olivat oikeasti vain ulkokultaisia pinnan kalkitsijoita.
Heidän opeistaan ja opetuksestaan Jeesus varoitti vakavasti opetuslapsia !
Matt. 16:11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.
Siis sinä opetat ihan samaa omavanhurskaus oppia, vaikka et sitä itse käsitä, ihan kuten eivät nuo fariseukset eivätkä kirjanoppineetkaan ! - Tyrmän.ovet.on.auki
Olet innokas lainaamaan Sanaa !
Mutta !
Kun luet tuosta omavanhurskaudestasi ja itsesi pyhittämis opista käsin Raamaattua, niin sen sanoma vääristyy pahasti !
Siis tässä kerrotaan sinun toiminnastasi:
2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Siis Raamatun sanoma vääristyy omaksumiesi harhaoppien vuoksi ja kautta !
Olet pitkälti fariseusten ja kirjanoppineiden kaltainen, jotka myös yrittivät vain pystyttää omaa vanhurskauttaan ja olivat oikeasti vain ulkokultaisia pinnan kalkitsijoita.
Heidän opeistaan ja opetuksestaan Jeesus varoitti vakavasti opetuslapsia !
Matt. 16:11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.
Siis sinä opetat ihan samaa omavanhurskaus oppia, vaikka et sitä itse käsitä, ihan kuten eivät nuo fariseukset eivätkä kirjanoppineetkaan !Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
Roomalaiskirje 2:9-10 - itsensä.pyhittäminen
Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
Roomalaiskirje 2:9-10Miksi sitten jatkat yhä sydämen paatumuksessa synnissäsi elämistä ???
Harhaopin levitys eli valehtelu on syntiä ! - Tyrmän.ovet.on.auki
Miksi sitten jatkat yhä sydämen paatumuksessa synnissäsi elämistä ???
Harhaopin levitys eli valehtelu on syntiä !Minun oppini on se mitä Sana sanoo.
Jumala on antanut Pyhän Henkensä niille, jotka ovat ottaneet Kristuksen Jeesuksen oikeasti uskossa Vapahtajakseen ja tässä täyttyy juurikin silloin tämä Jumalan lupaus:
"Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."
Jos lankeaisin syntiin kieltäisin silloin uskoni, sillä Jumalan Pyhä Henki minussa vaikuttaa sen, että vaellan Hänen käskyissänsä, noudatan Hänen oikeuksiaan ja pidän ne. Niin kuin Hän on luvannutkin vaikuttaa uskovassa.
Tämän uskon vilpittömästi puhtaasta sydämestä ja tässä uskossa vaellan, uskossa Jumalan Pyhiin lupauksiin. - itsensä.pyhittäminen
Minun oppini on se mitä Sana sanoo.
Jumala on antanut Pyhän Henkensä niille, jotka ovat ottaneet Kristuksen Jeesuksen oikeasti uskossa Vapahtajakseen ja tässä täyttyy juurikin silloin tämä Jumalan lupaus:
"Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."
Jos lankeaisin syntiin kieltäisin silloin uskoni, sillä Jumalan Pyhä Henki minussa vaikuttaa sen, että vaellan Hänen käskyissänsä, noudatan Hänen oikeuksiaan ja pidän ne. Niin kuin Hän on luvannutkin vaikuttaa uskovassa.
Tämän uskon vilpittömästi puhtaasta sydämestä ja tässä uskossa vaellan, uskossa Jumalan Pyhiin lupauksiin.Onneksi olkoon !
Tuomitsit juuri ihan itse itsesi, omilla sanoillasi !
Olet nimittäin, et vain langennut syntiin, vaan elät sydämesi paatumuksessa synneissäsi !
Joten omien sanojesi ja oppisi mukaan, sinä itse kielsit juuri uskosi !!!
Miltä nyt tuntuu, kun olet jopa siis uskosi kieltänyt ???
On aina yhtä hämmästyttävää tämä näiden "synnittömien" syväsokeus, en voi käsittää sitä, että kuinka ihminen voi noin pahasti kadottaa todellisuuden tajunsa ???
Siis tuo sokeus on aivan täysin käsittämätöntä, kuinka ihminen voi mennä/joutua tuollaiseen tilaan ??? - Tyrmän.ovet.on.auki
Onneksi olkoon !
Tuomitsit juuri ihan itse itsesi, omilla sanoillasi !
Olet nimittäin, et vain langennut syntiin, vaan elät sydämesi paatumuksessa synneissäsi !
Joten omien sanojesi ja oppisi mukaan, sinä itse kielsit juuri uskosi !!!
Miltä nyt tuntuu, kun olet jopa siis uskosi kieltänyt ???
On aina yhtä hämmästyttävää tämä näiden "synnittömien" syväsokeus, en voi käsittää sitä, että kuinka ihminen voi noin pahasti kadottaa todellisuuden tajunsa ???
Siis tuo sokeus on aivan täysin käsittämätöntä, kuinka ihminen voi mennä/joutua tuollaiseen tilaan ???Uskon vain sen mitä Jumala on luvannutkin.
- PasiToivonen
Valamoon luostariin pyhittymään.
- tarkoititko
Tarkoitatko, että pelastuksemme perustuu tunnustamalla Jeesus Kristukseksi, lihaantulleeksi ja turvaamalla Hänen Golgatalla vuotaneeseen sovintovereensä, joka puhdistaa sydämen kaikesta synnistä puhtaaksi.
- tarkoititko
Edellinen kommentti oli viestiketjun aloittaneelle nimimerkille Tyrmän.ovet.on.auki
- Tyrmän.ovet.on.auki
Kyllä ja Jumalan Pyhä Henki tulee asumaan synnistä puhdistettuun sydämeen, jonka voimasta uskova saa vaeltaa Jumalan tahdossa, vapaana synninorjuudesta
- itsensä.pyhittäminen
Kyllä ja Jumalan Pyhä Henki tulee asumaan synnistä puhdistettuun sydämeen, jonka voimasta uskova saa vaeltaa Jumalan tahdossa, vapaana synninorjuudesta
Väität olevasi vapaa !
Vastaatko tähän kysymykseeni !
- tarkoititko
Tarkoitatko, että pelastuksemme perustuu tunnustamalla Jeesus Kristukseksi, lihaantulleeksi ja turvaamalla Hänen Golgatalla vuotaneeseen sovintovereensä, joka puhdistaa sydämen kaikesta synnistä puhtaaksi.
Lisään vieläkin.Tämä Jeesus Kristus on Herramme ja Jumalamme ja Hänen verensä pesee kaikesta synnistä.
1 Joh 2
1. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
3. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
Hebrealaisille 4
14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Johanneksen ilmestys 12:11
11. Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti. - totuuttahyväkatsella
Pelastus kerran taivaaseen on yksi asia ja maallinen vaellus jok opyhänä tai muuten ovat taas toisia ja kolmansia asioita.
Ei ryöväri kerennyt paljoa pyhää elämää elämään, kaiketi sen tajuamme, mutta ne joille jää enemmän elon päiviä kysmys kuuluu, kenelle ne elämme ja millä tavalla!!
kaikki yllä olevat omavanhurskauspuheet kulkuvat niiden suihin jotka eivät edes alkeellisesti tajua asian olemusta, vaitonainen hyvöänäö ykkösenä.
kerroppas vaitonainen kun Jeesus pesi opetuslastensa jalat, tuliko niistä puhtaita vaiko ei?
Ja jos ajttelet että tuli, niin kerrotko samalla miksi itse kuljet likaisilla jaloilla ja sanot sitä vielä Jumalan suunnittelemaksi häh?- itsensä.pyhittäminen
Ai väitätkö siis, että opetuslapsista tuli synnittömiä ?
Älä nyt pehmoisia puhu, esim. Pietari eli Keefas lankesi ulkokultaisuuteen, josta Paavalin piti häntä julkisesti nuhdella ja se on yhä Raamatun lehdillä !
Niin ja Jeesus kehoitti opetuslapsia sen esimerkin kautta pesemään jatkossa toistensa jalkoja !
Eihän puhtaita jalkoja tarvitse pestä !
Mutta sinä väitit opetuslasten lakojen olevan jo puhtaita !
Miksi opetat asioista, joita et itse edes ymmärrä, ja miksi siis vääntelet Jeesuksen tervettä opetusta kieroon ??? - tunnustatko
Nimimerkki totuutta hyvä katsella.Uskotko ,että Jeesus Kristus on Herramme ja Jumalamme.Tunnustako Jeesusken Kristukseksi, lihaantulleeksi?
- omituisiakysymyksiä
tunnustatko kirjoitti:
Nimimerkki totuutta hyvä katsella.Uskotko ,että Jeesus Kristus on Herramme ja Jumalamme.Tunnustako Jeesusken Kristukseksi, lihaantulleeksi?
mitä tuolla tarkoitat kysymyksellä tunnustanko... olen ollut uskossa kymmeniä vuosia, eiköhän sitä pidä tunnustaa jos meinaa Jeesuksen seurassa olla vai mitä?
- nöäinSanaopettaa
Älä nyt pehmoisia puhu, esim. Pietari eli Keefas lankesi ulkokultaisuuteen, josta Paavalin piti häntä julkisesti nuhdella ja se on yhä Raamatun lehdillä !
Niin ja Jeesus kehoitti opetuslapsia sen esimerkin kautta pesemään jatkossa toistensa jalkoja !
Miksi opetat asioista, joita et itse edes ymmärrä, ja miksi siis vääntelet Jeesuksen tervettä opetusta kieroon ???Olisi hyvä miettiä ensin mitä synnittömyydellä tarkoitetaan.
Raamatun oppi on se, että liha ei koskaan pyhity, eikä se voikkaan pyhittyä koska se on kuolemalle talletettu, vai onko joku jäänyt hautaamatta, en ole kuullut.
Siis liha pysyy aina lihana ja tahtoisi tehdöä aina lihallisia tekoja, näin on Raamatun oppi ja opetus.
Uudestisyntyneessä asuu Pyhä Henki, ja JOS, huomaa JOS se saa hallita, silloin se lihallinen liha pidetään ristille naulittuna, eli sen ei anneta juoksennella vapaana, tämäkin on Raamatun opetus aiheesta.
Mutta, Pyhä Henki ei ole pakkohallitsija, vaan jos ihminen niin haluaa, silloin Pyhä Henkikin voidaan laittaa lukkojen taa kellariin, kuten mm Muroma aiheesta aikanaan saarnasi, sekin on Raamatullinen opetus.
Mutta jos sille tahdotaan antaa kokonaisvalta uskovan eöämässä, silloin Henki hallitsee ja ohjaa kaikkea arkielämää tekoja ja valintoja. sekin on Raamatun opetus. - itsensä.pyhittäminen
omituisiakysymyksiä kirjoitti:
mitä tuolla tarkoitat kysymyksellä tunnustanko... olen ollut uskossa kymmeniä vuosia, eiköhän sitä pidä tunnustaa jos meinaa Jeesuksen seurassa olla vai mitä?
Oikein kymmeniä vuosia ollut uskossa !
Ja yhä noin ymmärtämätön olet, kuten tuo jalkojenpesu esimerkki kertoi !
Miten olet pystynyt kymminiä vuosia olemaan uskossa, etkä ole tuon vertaa vielä edes perus asioista oppinut ?
Siis sehän on ihan sama, kuin jos olisi yhä ensimmäisellä luokalla koulussa, vaikka ikää on 40-50 vuotta !
Luulisi itseä tuossa kohtaa hävettävän ! - eiköolekkinihmeellistä
Miksi opetat asioista, joita et itse edes ymmärrä, ja miksi siis vääntelet Jeesuksen tervettä opetusta kieroon ???No miksi sinä annat väärän todistuksen toisesta kirjoittajasta vaikka et tunne et tiedä mitään hänestä?
Eli kuljet siis likaisilla koivilla, miksi niin jos olet täynnä Pyhää henkeä, kerro syy?
kuka esti luovuttaa jalkoja pestäväksi? - itsensä.pyhittäminen
eiköolekkinihmeellistä kirjoitti:
No miksi sinä annat väärän todistuksen toisesta kirjoittajasta vaikka et tunne et tiedä mitään hänestä?
Eli kuljet siis likaisilla koivilla, miksi niin jos olet täynnä Pyhää henkeä, kerro syy?
kuka esti luovuttaa jalkoja pestäväksi?Jos olen antanut väärän todistuksen jostakin, niin näytä se toteen !
Älä siis vain syyttele, ilman tarkkaa perustelua, se on panettelua ja mustamaalausta vain !
Sinä sen sijaan syytit itse minua vastoin Totuutta !
Minun jalkani on Herra Jeesus pessyt eikä vain jalkoja vaan minut kokonaan !
Lisäksi olen antanut uskon velienikin pestä jalkojani, eli olen ottanut kehoitusta vastaan, mutta huomaa Totuuteen perustuvaa kehoitusta !
Joten miksi syytät minu vastoin Totuutta eli valheeseen perustuen ???
Huomaatko muuten sen, että sinä itse syyllistyit juuri siihen, mistä minua jopa siis vastoin Totuutta syytit !!!
Eli jo samassa vietissäsi, missä minua syytit, sinä ITSE syyllistyit siihen juuri ! - 95astettapiisaajalkasien
Jos olen antanut väärän todistuksen jostakin, niin näytä se toteen !
Älä siis vain syyttele, ilman tarkkaa perustelua, se on panettelua ja mustamaalausta vain !
Sinä sen sijaan syytit itse minua vastoin Totuutta !
Minun jalkani on Herra Jeesus pessyt eikä vain jalkoja vaan minut kokonaan !
Lisäksi olen antanut uskon velienikin pestä jalkojani, eli olen ottanut kehoitusta vastaan, mutta huomaa Totuuteen perustuvaa kehoitusta !
Joten miksi syytät minu vastoin Totuutta eli valheeseen perustuen ???
Huomaatko muuten sen, että sinä itse syyllistyit juuri siihen, mistä minua jopa siis vastoin Totuutta syytit !!!
Eli jo samassa vietissäsi, missä minua syytit, sinä ITSE syyllistyit siihen juuri !Niin niin laita ne nyt vielä pesukoneeseen valkopesuun!
- itsensä.pyhittäminen
95astettapiisaajalkasien kirjoitti:
Niin niin laita ne nyt vielä pesukoneeseen valkopesuun!
Siunausta sinullekin !
Tälläiseen ei juuri mutta enää ole sanottavaa ! - kyllävaiei
omituisiakysymyksiä kirjoitti:
Onko Jeesus Kristus sinun Herrasi ja Jumalasi? Onko vai eikö?
- näinonSananopetus
Eikö olekkin merkillistä kuinka monikin tahtoo kulkea jatkuvasti likaislla jaloilla, vaikka Jeesus seisoo vieressä pesuvati ja liinavaate valmiina!
ja samat ihmiset pilkkaa niitä jotka pyrkivät jatkuvaan jalkojen pesuun, sanomalla omavanhurskaiksi ja ties miksi!
Ei se että on joskus uskoon tullut taka avielä mitään siitä että eläisi vanhurskasta elämää.
SIksipä Sana kehoittaakin mm; pukeutumaan JUmalan koko sota-asuun jatkuvasti, ei vain kolmekymmentä vuotta sitten kerran kesällä suurissa juhlissa, kuten monen helluntaiuskovankin laita on ollut j aon.- sokeako.olet
Lue kunnolla nuo "synnittömien" viestit !
Niissä ei todellakaan lue siten, että jalkoja yhä uudestaan pestään, vaan että ne on kerran pesty ja se riittää !
Opettele siis lukemaan kunnolla ja tarkkaan se, mitä toinen oikeasti kirjoittaa ja sanoo ja opettaa, äläkä vain luule, että muutkin uskovat ja toimivat kuten sinä itse ! - saaollapuhdaskin
sokeako.olet kirjoitti:
Lue kunnolla nuo "synnittömien" viestit !
Niissä ei todellakaan lue siten, että jalkoja yhä uudestaan pestään, vaan että ne on kerran pesty ja se riittää !
Opettele siis lukemaan kunnolla ja tarkkaan se, mitä toinen oikeasti kirjoittaa ja sanoo ja opettaa, äläkä vain luule, että muutkin uskovat ja toimivat kuten sinä itse !minä pesen ainakin jalkani joka ilta suurin piirtein.
Eikös jeesus sanonut että joka on kylpenyt, sille riittää että jalat pestään.
minusta tässä vaikuttaa olevan sellainen hengellinen metafora että jos joku uskovainen lankeaa, silloin ollaan jalkapesun tarpeessa, ei syntyä tarvitse enää uudestaan, mutta lankeemuksen korjaus on tarpeen.
uskonveljien ja sisarten tulee auttaa toinen toisensa uuudistumisissa ja lankeemuksistakin selviämisissä, se on nöyryyttä ja alttiutta ynnä huolta toinen toisestaan eli sitä uskovien keskinäisyyttä kaikessa. - sokeako.olet
saaollapuhdaskin kirjoitti:
minä pesen ainakin jalkani joka ilta suurin piirtein.
Eikös jeesus sanonut että joka on kylpenyt, sille riittää että jalat pestään.
minusta tässä vaikuttaa olevan sellainen hengellinen metafora että jos joku uskovainen lankeaa, silloin ollaan jalkapesun tarpeessa, ei syntyä tarvitse enää uudestaan, mutta lankeemuksen korjaus on tarpeen.
uskonveljien ja sisarten tulee auttaa toinen toisensa uuudistumisissa ja lankeemuksistakin selviämisissä, se on nöyryyttä ja alttiutta ynnä huolta toinen toisestaan eli sitä uskovien keskinäisyyttä kaikessa.Noinhan sen tulisi mennä !
Mutta nämä "synnittömät" eivät siis omasta mielestään tarvitse jalkojen pesua, kun he eivät mukamas enää syntiä tee, kun ovat muka siitä vapaita !
Eli vaikka nöyrä uskova vieressä haluaisi auttaa, niin apu ei kelpaa !
Siis eivät "terveet" tarvitse parantajaa vaan "sairaat" !
Mark. 2:17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Näin ollen omavanhurskas ja "synnitön" ei tarvitse Herraa ja Hänen apuaan, vaan tälläinen pärjaa omin voimin ja avuin !
Ongelmana näillä eksytetyillä/eksyneillä, on oikeasti siis se, että he ovat sokeita omille synneilleen !
Kuitenkin he väittävät näkevänsä, eli kun eivät näe, eivät vapaudu synneistään, ja siten heidän syntinsä pysyvät:
Joh. 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy". - Tyrmän.ovet.on.auki
sokeako.olet kirjoitti:
Noinhan sen tulisi mennä !
Mutta nämä "synnittömät" eivät siis omasta mielestään tarvitse jalkojen pesua, kun he eivät mukamas enää syntiä tee, kun ovat muka siitä vapaita !
Eli vaikka nöyrä uskova vieressä haluaisi auttaa, niin apu ei kelpaa !
Siis eivät "terveet" tarvitse parantajaa vaan "sairaat" !
Mark. 2:17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Näin ollen omavanhurskas ja "synnitön" ei tarvitse Herraa ja Hänen apuaan, vaan tälläinen pärjaa omin voimin ja avuin !
Ongelmana näillä eksytetyillä/eksyneillä, on oikeasti siis se, että he ovat sokeita omille synneilleen !
Kuitenkin he väittävät näkevänsä, eli kun eivät näe, eivät vapaudu synneistään, ja siten heidän syntinsä pysyvät:
Joh. 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy"."Kuitenkin he väittävät näkevänsä, eli kun eivät näe, eivät vapaudu synneistään, ja siten heidän syntinsä pysyvät"
Näätkö sinä omasi? - sokeako.olet
"Kuitenkin he väittävät näkevänsä, eli kun eivät näe, eivät vapaudu synneistään, ja siten heidän syntinsä pysyvät"
Näätkö sinä omasi?Minä näen, koska Pyhä Henki ne on minulle esitellyt ja esittelee !
Itse olisin siis sokea, mutta kun olen pyytänyt Herraa pesemään ja puhdistamaan minua, eli olen antanut Herralle vapaat kädet, niin sitä kautta Pyhä Henki saa vapaasti paljastaa syntini, jotta sitä kautta voisin niistä Hänen vapauttamanaan vapautua vihdoin.
Otan myös uskonveljien avun vastaan innolla, eli koettelen kehoituksen sanat joita saan, eli tutkin itseäni Herran edessä ja pyydän hänen arviotaan silloin.
Minulla siis on ns. korvat joilla kuulla !
Mark. 7:16 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
Mark. 8:18 Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule? Ja ettekö muista:
Mutta sinä et selvästikään kuule, kun kieltäydyt kehoituksen sanasta yhä uudestaan !
Minä en ole paaduttanut sydäntäni enkä sulkenut korviani kehoituksilta tai nuhteilta !
Mutta sinä sen sijaan olet sen selvästikin tehnyt, eli sinulla olisi korvat, mutta ei kuulla ja silmät, mutta ei nähdä !
Sak. 7:11 Mutta he eivät tahtoneet ottaa vaaria, vaan käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja kovettivat korvansa, etteivät kuulisi.
Hes. 3:27 Mutta kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."
Hes. 12:2 "Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, niiden, joilla on silmät nähdä, mutta eivät näe, ja korvat kuulla, mutta eivät kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku. - Tyrmän.ovet.on.auki
sokeako.olet kirjoitti:
Minä näen, koska Pyhä Henki ne on minulle esitellyt ja esittelee !
Itse olisin siis sokea, mutta kun olen pyytänyt Herraa pesemään ja puhdistamaan minua, eli olen antanut Herralle vapaat kädet, niin sitä kautta Pyhä Henki saa vapaasti paljastaa syntini, jotta sitä kautta voisin niistä Hänen vapauttamanaan vapautua vihdoin.
Otan myös uskonveljien avun vastaan innolla, eli koettelen kehoituksen sanat joita saan, eli tutkin itseäni Herran edessä ja pyydän hänen arviotaan silloin.
Minulla siis on ns. korvat joilla kuulla !
Mark. 7:16 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
Mark. 8:18 Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule? Ja ettekö muista:
Mutta sinä et selvästikään kuule, kun kieltäydyt kehoituksen sanasta yhä uudestaan !
Minä en ole paaduttanut sydäntäni enkä sulkenut korviani kehoituksilta tai nuhteilta !
Mutta sinä sen sijaan olet sen selvästikin tehnyt, eli sinulla olisi korvat, mutta ei kuulla ja silmät, mutta ei nähdä !
Sak. 7:11 Mutta he eivät tahtoneet ottaa vaaria, vaan käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja kovettivat korvansa, etteivät kuulisi.
Hes. 3:27 Mutta kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."
Hes. 12:2 "Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, niiden, joilla on silmät nähdä, mutta eivät näe, ja korvat kuulla, mutta eivät kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."Minä näen, koska Pyhä Henki ne on minulle esitellyt ja esittelee !"
Oletko hyljännyt ne asiat mitkä sinulle on synniksi näytetty?
"Pyhä Henki saa vapaasti paljastaa syntini, jotta sitä kautta voisin niistä Hänen vapauttamanaan vapautua vihdoin."
Oletko vapautunut niistä?
"Minulla siis on ns. korvat joilla kuulla !"
Ojennaudutko myös sen mukaan mitä kuulet?
- pienoinenaivan
Onkohan eräs aiempi jankkaaja palannut foorumille...mikä se nikki nyt olikaan...ööö oliko se -olen niin pienoinen-!`?
ikäänkuin olisi vanha tuntuma palannut taas% Kuten täällä taas näemme, niin nousee valtava vastustus hyviä tekoja kohtaan, ja kiviä aletaan keräämään.
Niinkö se nyt meni se sanonta, että se joka sanoo, ettei syntiä tee on perkeleistä suurin, ja tulee kivittää?
Ja jos hän vielä tekee hyvä tekoja, niin hän on itse Saatana?
Voi hyvänen aika sentään tätä sokeutta, ja surkuhupaisaa vääristelyä, jonka niin monet nielevät totuutena, ja vain koska vastustavat varsinaista totuutta, ja parannuksen tekoa.
Mikä ihmisiä vaivaa. Onko järki kadonnut kokonaan?
Toivotaan, että ei.- itsensä.pyhittäminen
Harhaoppien levitys EI ole hyvä teko !
Tuo synnittömyys oppinne on syvää harha kuvitelmaa !
Se muuten pitää sanoa, että tuollainen "synnittömyys" oppi, jossa ihminen nostaa itse itsensä Jumalaksi eli synnittömäksi, siis Jumala vain on synnitön, on antikristuksen oppia !
Siis tuossa opissa on pohjana ja perustana antikristuksen ja kadotuksen lapsen oppi:
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Siis ihan sama pohja ja perusta, eli ihmisen itsensä Jumalaksi eli synnittömäksi korottaminen !
Monia antikristuksia siis nousee, ja teidän oppinne on suoraan tuosta samasta lähteestä.
1. Joh. 2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
Koko tuo nykyajan "jumalan soturit" oppi jossa ihmiset valloittavat kaikki eri tasot, perustuu siis antikristuksen oppiin, eli ihminen kaiken aikaa pyrkii nostamaan itse itsensä Jumalaksi ja turva on silloin ihmisessä itsessään ja omassa voimassa ja kyvyissä ja kyvyssä pelastaa itse itsensä ja jopa kaikki muutkin.
Tämä on se sama perusta, joka oli jo Baabelissa, jossa ihmiset päättivät yhdessä rakentaa tien(baabalin torni) jopa Taivaaseen.
Siis kaikki todellissuuden taju oli jo kadonnut noiltakin ihmisiltä, ja he kuvittelivat olevansa myös kuin Jumala itse !
- itsensä.pyhittäminen
Minä lopettelen osaltani tämän keskustelun täysin turhana !
Aloittaja nimittäin vastasi kysymykseeni selvästi !
" Tyrmän.ovet.on.auki" nikin vastine:
" Jos tekisin syntiä, vastustaisin silloin tätä Jumalan lupausta johon uskon, jolloin olisin kieltänyt Jumalan Sanan, kun kerran Jumala itse on luvannut Henkensä kautta vaikuttaa sen, että uskova vaeltaa Hänen käskyjen mukaan, noudattaa Hänen oikeuksiiaan ja myös pitää ne. "
Jos ihminen on noin pahasti kadottanut todellisuuden tajunsa, ei häntä voi auttaa !
Sillä Raamattu sanoo selvääkin selvemmin:
1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Joten ihan turhaa on kuluttaa aikaansa tälläiseen valehtelijaan, joka ei näe Totuutta itsessään vaan elää omassa mielikuvitus maailmassaan !- Tyrmän.ovat.on.auki
"Jos ihminen on noin pahasti kadottanut todellisuuden tajunsa, ei häntä voi auttaa !"
Yritätkö sinä tässä sanoa, että tämä Jumalan lupaus ei pidä todellisuudessa paikkaansa?
Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Hesekiel 36:27
"Sillä Raamattu sanoo selvääkin selvemmin:
1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."
Miksi jätit jakeen 9 pois tuosta välistä?
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1. Johanneksen kirje 1:9
Kaikesta vääryydestä. - sahaat.jalkaasi
Tyrmän.ovat.on.auki kirjoitti:
"Jos ihminen on noin pahasti kadottanut todellisuuden tajunsa, ei häntä voi auttaa !"
Yritätkö sinä tässä sanoa, että tämä Jumalan lupaus ei pidä todellisuudessa paikkaansa?
Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Hesekiel 36:27
"Sillä Raamattu sanoo selvääkin selvemmin:
1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."
Miksi jätit jakeen 9 pois tuosta välistä?
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1. Johanneksen kirje 1:9
Kaikesta vääryydestä.Sahaat nyt vain omaa jalkaasi, etkä sitäkään itse tajua !
Sinähän et tunnusta syntejäsi, vaan sinä kiellät syntisi, kun väität että et syntiä tee !
Eli tuomalla tuon jakeen, sinä tuomitsit itse itsesi. - Tyrmän.ovet.on.auki
sahaat.jalkaasi kirjoitti:
Sahaat nyt vain omaa jalkaasi, etkä sitäkään itse tajua !
Sinähän et tunnusta syntejäsi, vaan sinä kiellät syntisi, kun väität että et syntiä tee !
Eli tuomalla tuon jakeen, sinä tuomitsit itse itsesi.En. Näytin vain sinulle sen, ettet usko oikeasti Jumalan lupauksiin.
- sahaat.jalkaasi
En. Näytin vain sinulle sen, ettet usko oikeasti Jumalan lupauksiin.
Oletko oikeasti noin yksinkertainen ja ymmärtämätön, vai heittäänytkö vain sellaiseksi ?
Uskovan suhdetta Herraan Jeesukseen kuvataan kihlattuna !
Jos sinä tulevalle morsiamellesi kerran tunnustat väärät toimesi eli syntisi, niin sekö muka riittää ???
Kyllä sinun päivittäin pitää ne myöntää ja katua ja pyytää anteeksi, jotta yhteys säilyy !
Sinä vain elät käsittämättömässä harhassa, että kun on kerran vanhoja syntejä anteeksi pyydetty, niin uusia ei enää tarvitse pyytää !
Kohtaatko lähimmäisesi itse samoin ?
Eli jos joku on jotain sinulta anteeksi pyytänyt, niin vaikka hän rikkoisi sinua vastaan uudestaan, niin mitään ei enää tarvitse anteeksi pyytää kun kaiken olet ennalta anteeksi antanut jo ??? - Tyrmän.ovet.on.auki
sahaat.jalkaasi kirjoitti:
Oletko oikeasti noin yksinkertainen ja ymmärtämätön, vai heittäänytkö vain sellaiseksi ?
Uskovan suhdetta Herraan Jeesukseen kuvataan kihlattuna !
Jos sinä tulevalle morsiamellesi kerran tunnustat väärät toimesi eli syntisi, niin sekö muka riittää ???
Kyllä sinun päivittäin pitää ne myöntää ja katua ja pyytää anteeksi, jotta yhteys säilyy !
Sinä vain elät käsittämättömässä harhassa, että kun on kerran vanhoja syntejä anteeksi pyydetty, niin uusia ei enää tarvitse pyytää !
Kohtaatko lähimmäisesi itse samoin ?
Eli jos joku on jotain sinulta anteeksi pyytänyt, niin vaikka hän rikkoisi sinua vastaan uudestaan, niin mitään ei enää tarvitse anteeksi pyytää kun kaiken olet ennalta anteeksi antanut jo ???"Sinä vain elät käsittämättömässä harhassa, että kun on kerran vanhoja syntejä anteeksi pyydetty, niin uusia ei enää tarvitse pyytää !"
Tottakai tarvitsee, jos tekee syntiä. Jumalan Sana vain tekee selväksi, että uskova on vapautettu synnin orjuudesta. Jos siis teen syntiä se sotii uskoani vastaan ja joudun tunnustamaan, etten ole tullut tuntemaan Kristusta niin kuin minun tuntea tulisi.
Niin kuin Apostoli Johannes sen selvästi ilmaisee:
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:6
"Kohtaatko lähimmäisesi itse samoin ?"
En odota keneltäkään anteeksi pyyntöjä.
"Eli jos joku on jotain sinulta anteeksi pyytänyt, niin vaikka hän rikkoisi sinua vastaan uudestaan, niin mitään ei enää tarvitse anteeksi pyytää kun kaiken olet ennalta anteeksi antanut jo ???"
Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Matt. 6:14-15
Jeesus ei tässä sano, että pitää jäädä odottamaan anteeksi pyyntöä, vaan jokaisen tulee antaa anteeksi kaikille sydämestään, sillä sellainen on Kristuksen mieli.
"Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät" - sahaat.jalkaasi
"Sinä vain elät käsittämättömässä harhassa, että kun on kerran vanhoja syntejä anteeksi pyydetty, niin uusia ei enää tarvitse pyytää !"
Tottakai tarvitsee, jos tekee syntiä. Jumalan Sana vain tekee selväksi, että uskova on vapautettu synnin orjuudesta. Jos siis teen syntiä se sotii uskoani vastaan ja joudun tunnustamaan, etten ole tullut tuntemaan Kristusta niin kuin minun tuntea tulisi.
Niin kuin Apostoli Johannes sen selvästi ilmaisee:
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:6
"Kohtaatko lähimmäisesi itse samoin ?"
En odota keneltäkään anteeksi pyyntöjä.
"Eli jos joku on jotain sinulta anteeksi pyytänyt, niin vaikka hän rikkoisi sinua vastaan uudestaan, niin mitään ei enää tarvitse anteeksi pyytää kun kaiken olet ennalta anteeksi antanut jo ???"
Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Matt. 6:14-15
Jeesus ei tässä sano, että pitää jäädä odottamaan anteeksi pyyntöä, vaan jokaisen tulee antaa anteeksi kaikille sydämestään, sillä sellainen on Kristuksen mieli.
"Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät"Kanssasi on ihan turhaa keskustella mistään näistä asioista !
Siis kun elät niin suuressa ja syvässä harhassa, että et muka syntiä tee, niin kaikki muukin silloin sen kautta vääristyy.
- JSK2016
Ensinnäkin, toivon teille kaikille Jeesuksen voimaa ja rakkautta että jaksatte kulkea Jeesuksessa, tutkia Jumalan Sanaa ja toimia toistenne hyväksi, lähimmäistänne tukien ja rukouksissanne muistaen.
Vain Jeesus oli synnitön ja silti Hänet tehtiin synniksi että se synti sillä sovitettaisiin. Vain Jeesus pystyi elämään täysin Jumalan tahdon mukaisesti ja täyttämään lain. Minun on käännyttävä Hänen puoleensa jos haluan pelastua ikuiseen elämään.
En halua valehdella etteikö minussa olisi syntiä. Olen heikko ihminen, sorrun syntiin. Jeesus on ainoa tieni pois synnistä pelastukseen.
Isä meidän -rukouksessa pyydän päivittäin syntejäni anteeksi ja lupaan samalla antaa anteeksi niille jotka rikkovat minua vastaan. Taivaan Isä antaa syntini anteeksi Pojassaan, minun on annan anteeksi lähimmäisilleni.
Jumala on uskollinen, Hänen uskollisuudella ei ole rajaa, vaikka minä olenkin uskoton. Hänen armonsa Hänen Poikansa sovitustyön kautta on ainoa pelastukseni.
En halua tehdä syntiä, minua harmittaa joka kerta kun siihen sorrun. Onneksi minulla on puolustaja taivaassa, Herrani Jeesus Kristus joka rukoilee Isää puolestani.
Vain Jeesuksessa on armo ja elämä, Hänessä pysyen pääsee perille Isän luo. Oma kulkemiseni ja omat tekemiseni eivät riitä, vain Jeesuksen puoleen kääntymällä saa armon.
Sielunvihollinen valehtelee ja ampuu syytöksiään ihmisille, hän yrittää tehdä kaikkensa että emme enää turvautuisi Jeesukseen. Syntiin sortuminen on juuri tälläinen hetki kun sielunvihollinen aloittaa naureskelunsa. Pitää vain nöyrästi huutaa Jeesusta apuun, sillä Hänen armonsa riittää jokaiselle syntiselle.
Älkää antako kenenkään tai minkään asian estää teitä tulemasta Jeesuksen luo varauksetta ja peloitta kuten se pieni lapsi jonka Jeesus kutsui luokseen. Jeesukseen on luotettava kuin se lapsi, että pääsee Isän valtakuntaan. Jos ei anna Jeesuksen pestä syntejään puhtaaksi, ei ole osaa Jeesuksen kanssa. Omat kulkemiset ja vanhurskaudet eivät auta, on pyydettävä Jeesuksen armollista vanhurskautta - niin saa sen!- Tyrmän.ovet.on.auki
"Vain Jeesus pystyi elämään täysin Jumalan tahdon mukaisesti ja täyttämään lain. Minun on käännyttävä Hänen puoleensa jos haluan pelastua ikuiseen elämään."
Mitä ajatuksia nämä Jeesuksen sanat sinussa herättää?:
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Matt. 7:21-23
Siinä olet oikeassa, että vain Jeesus voi, mutta tiedätkö minkä voimasta Kristus vastusti syntiä loppuun asti ja minkä voiman Hän jätti seuraajilleen sovitettuaan synnit?
"En halua valehdella etteikö minussa olisi syntiä. Olen heikko ihminen, sorrun syntiin. Jeesus on ainoa tieni pois synnistä pelastukseen."
Jeesus itse sanoi, että joka syntiä tekee se on synnin orja, mutta jonka Poika tekee vapaaksi se totisesti tulee vapaaksi.
Jeesuksen sanojen mukaan et vielä tunne Häntä.
"Isä meidän -rukouksessa pyydän päivittäin syntejäni anteeksi"
Kai tiedät, että sinun tulee myös hyljätä ne asiat mitä anteeksi pyydät, jotta Jumalan voima asettuisi sinuun ja saisit todellisen armon, nimittäin oikean vapauden niistä.
Jumalan Sana sanoo, että joka tunnustaa ja hylkää rikkomuksensa se saa Armon.
"En halua tehdä syntiä, minua harmittaa joka kerta kun siihen sorrun. Onneksi minulla on puolustaja taivaassa, Herrani Jeesus Kristus joka rukoilee Isää puolestani."
Unohdatko nyt sen, että Jeesus on myös Vapahtaja, jos sinulla on elävä usko Vapahtajaan, joka sinutkin on vapauttanut synnin orjuudesta, niin miten sinä sitten yhä olet synnin orja?
Mitä mieltä olet siitä kun Jeesus Kristus sanoi, joka minua rakastaa se pitää käskyni?
"on pyydettävä Jeesuksen armollista vanhurskautta - niin saa sen!"
Etkö sitten itse ole muka pyytänyt?
Etkö itse huomaa, että jossain mättää nyt ja pahasti?
Oma elämäsi on aivan toista mitä Jumalan Sana lupaa...
- uskomatontajälleen
Huvittaa tämä teidän vanhurskaus -sanan käyttö, joka siis on sana "oikeudenmukainen" alkuperäiskielellä.
Omaoikeudenmukainen ja lahjaoikeudenmukainen on siis oikeasti nuo aloitusviestissä käytetyt sanat, ja oikealla tavalla käännettynä se on siis näin:
"Omaoikeudenmukainen kilvoitelee ettei tekisi syntiä, lahjaoikeudenmukainen kilvoittelee sen uskon puolesta, että hän todella on vapaa kaikesta synnistä Kristuksessa."
Oikeudenmukainen, vanhurskas tarkoittaa alkuperäiskiellä tekoa, toimintaa - toimia oikeudenmukaisesti, tehdä niitä Jeesuksen vaatimia Isän tekoja.
Mutta kun te huoraatte ja raiskaatte uskonnon omaksi hyödyksenne, niin siitä tulee aivan uskomatonta siansaksaa.
No, oikea uskovainen, ei käytä koko elämäänsä itsensä miettimiseen, ja omaan napaan tuijottamiseen, hän toimii oikein, tekee oikeudenmukaisia tekoja, ja yrittää edes olla fiksu ja kunnollinen.
En helkkari pysty edes mielessäni kuvittelemaan, että minkälainen ihmisotus on se, joka tarvitsee omaoikeudenmukaisuuden kilvoitellakseen synnistä irti.- minäjateresa
Ja jos jossakin kohdassa kilvoittelisin, jos tietäisin, että mitä se tarkoittaa, niin kilvoittelisin sillä kohdalla, että en tuntisi teitä kohtaan pyhää vihaa.
Siinä missä toiset tekee työtä nyrkit savessa, että niillä olisi elämä ja ravinto ja hoito, jota muillakin on, mutta he eivät pysty sitä hankkimaan - ehkä itse ehtii joskus syrjäsilmällä uupuneena silmäillä jopa Raamatun kansikuvaa - niin toiset huutaa hallelujaa ja kilvoittelee oman napansa ympärillä omahyväisenä päivästä toiseen.
Mutta en valita - minun seuranani ovat kaikki pyhät ja niiden kuvat, ja niiden patsaat ja - ihan mitä vaan - enkä ole ehtinyt edes ajatella, että mikä niistä kuvista, kuvitelmista nyt olisi sitten se suurin synti, kun en kilvoittele.
Enkä koskaan jää yksin - minut pelastetaan, minua autetaan, tulee vaikka tyhjästä rahaa. Vältän onnettomuudetkin ja paranen parantumattomista sairauksista kuin ihmeen kaupalla.
Ympärillä on ihania ihmisiä, sydämmellisiä käsiä, ja apua. Usein oma sydän aivan pakahtuu siitä tunteesta, että miten ihania ihmisiä on maailmassa. Olen kiitollinen elämälle, joka on antanut minulle tämän osan.
Kuten Teresa sanoi - on oikein että kallis on kallista. - naapurit
Mutta - näistä pyhistä - eräänä päivänä eräs naapurinrouva - hän on varmasti lähemmäksi satavuotias otti minua olkapäästä kiinni kävellessäni ohi, ja näytti sinne korkealle minun huoneeseeni. Hän kysyi, että tiedänkö minä, että siellä asuvat pyhät? Sanoin, että tiedänhän minä. Ja nyt kun olen ulkona, ja ohitamme - hän vain varovasti koskettaa olkapäätäni pitkillä, hoikilla sormillaan. Se on aina yhtä liikuttavaa.
- Tyrmän.ovet.on.auki
Oikein käännettynä se menee näin:
"Omaoikeudenmukainen kamppailee ettei tekisi väärin, lahjaoikeudenmukainen kamppailee säilyttääkseen luottamuksen siihen, että hän todella on vapaa kaikesta vääryydestä Jumalan Pyhien lupausten mukaisesti"
"Oikeudenmukainen, vanhurskas tarkoittaa alkuperäiskiellä tekoa, toimintaa - toimia oikeudenmukaisesti, tehdä niitä Jeesuksen vaatimia Isän tekoja."
Ja niitä Isän tekoja ei voi kukaan muu tehdä, kuin Kristus Jeesus Pyhän Henkensä kautta ihmisessä, tätä on tuo lahja oikeudenmukaisuus, eli lahja teot.
"Omaoikeudenmukainen"(omiin tekoihin luottava) taas pyrkii omilla teoillaan kelpaamaan Jumalalle. Pyrkiessään parantelemaan turmeltunutta korruptoitunutta lihaansa(ego), joka ei todellisuudessa taivu piiruakaan Jumalan tahtoon. Siksi Jeesus sanookin, että "joka Häntä seurata tahtoo Hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä päivittäin Ja seuratkoon minua (Jumalan Sanaa)"
Jeesus siis käskee seuraajiaan kadottamaan itsensä, persoonansa, kokonaan Ja pukemaan päälleen Kristuksen identiteetin.
"jos jossakin kohdassa kilvoittelisin, jos tietäisin, että mitä se tarkoittaa, niin kilvoittelisin sillä kohdalla, että en tuntisi teitä kohtaan pyhää vihaa."
Kilvoittelu on sinnikkyyttä, pyrkimystä säilyttämään puhdas ja hyvä usko.
"minun seuranani ovat kaikki pyhät ja niiden kuvat, ja niiden patsaat ja - ihan mitä vaan - enkä ole ehtinyt edes ajatella, että mikä niistä kuvista, kuvitelmista nyt olisi sitten se suurin synti, kun en kilvoittele."
Mutta heidän epäjumalansa ovat hopeata ja kultaa, ihmiskätten tekoa. Niillä on suu, mutta eivät ne puhu, niillä on silmät, mutta eivät näe. Niillä on korvat, mutta eivät kuule, niillä on nenä, mutta eivät hajua tunne. Niiden kädet eivät koske, niiden jalat eivät astu, ei tule ääntä niiden kurkusta. Niiden kaltaisia ovat niiden tekijät ja kaikki, jotka turvaavat niihin.
Ps. 115:4-8
"Enkä koskaan jää yksin - minut pelastetaan, minua autetaan, tulee vaikka tyhjästä rahaa. Vältän onnettomuudetkin ja paranen parantumattomista sairauksista kuin ihmeen kaupalla."
Ja kuitenkin tulee päivä, jolloin sinunkin on kuoltava ja silloin ratkaisee vain se, että oletko sinä silloin todella Kristuksessa Ja Kristus sinussa. Sillä vain Ne pelastuu kuolemasta, joilla On elävä usko Jeesukseen Kristukseen Ja siitä Isä itse On antanut lupauksen herättämällä Kristuksen kuolleista.
Millään muulla ei ole silloin mitään väliä. - valoakansallejoka
Kirjoitat:
"Omaoikeudenmukainen"(omiin tekoihin luottava) taas pyrkii omilla teoillaan kelpaamaan Jumalalle."
Nyt kyllä menee taas viturallaan tämä selitys edellä.
Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa sana oikeudenmukainen? Mitä on toimia oikeudenmukaisesti? Mistä saat siihen sanan "luottava"?
Jos yrität vääntää sitä tuohon muotoon lauseessa, niin sitten sen kuuluisi olla "omiin oikeudenmukaisiin tekoihin luottava" - mutta se tietysti kuulostaa kummalliselta, kun tarkoitat vain itseäsi, että olet itse jotakin saamassa jostakin, mutta ei se oikeudenmukaisuus -sana sieltä mihinkään tipahda.
Kirjoitat:
"Ja niitä Isän tekoja ei voi kukaan muu tehdä, kuin Kristus Jeesus Pyhän Henkensä kautta ihmisessä, tätä on tuo lahja oikeudenmukaisuus, eli lahja teot."
Niin, että itse Jeesus Kristuksen pitäisi nyt astua maan päälle hoitamaan kaikki hoidettavat, auttamaan kaikkia apua tarvitsevia, ulkoiluttamaan vanhukset jne.?
Isä haluaa oikeudenmukaista toimintaa. Kiitos!
Elämä syntyy teoista - joka hetki - ja näiden oikeudenmukaisten tekojen summasta, ja niiden tekojen seurauksista.
Mutta kyllähän minä ymmärrän, jos ei kestä edes itsensä kanssa elää ja katsoa omaa kuvaansa peilistä, pitää päivät pitkät kilvoitella synnissä ja anoa aromoa sielulleen taivaasta, niin eihän sitä nyt fyysisestikään pysty mitään tekemään.
En ole koskaan ajatellut, että uskovaisissakin on sielunsyrjäytyneitä - ehkä ihan konkreettinen oikeudenmukainen toiminta antaisi valoa tunnelin päähän? - Tyrmän.ovet.on.auki
valoakansallejoka kirjoitti:
Kirjoitat:
"Omaoikeudenmukainen"(omiin tekoihin luottava) taas pyrkii omilla teoillaan kelpaamaan Jumalalle."
Nyt kyllä menee taas viturallaan tämä selitys edellä.
Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa sana oikeudenmukainen? Mitä on toimia oikeudenmukaisesti? Mistä saat siihen sanan "luottava"?
Jos yrität vääntää sitä tuohon muotoon lauseessa, niin sitten sen kuuluisi olla "omiin oikeudenmukaisiin tekoihin luottava" - mutta se tietysti kuulostaa kummalliselta, kun tarkoitat vain itseäsi, että olet itse jotakin saamassa jostakin, mutta ei se oikeudenmukaisuus -sana sieltä mihinkään tipahda.
Kirjoitat:
"Ja niitä Isän tekoja ei voi kukaan muu tehdä, kuin Kristus Jeesus Pyhän Henkensä kautta ihmisessä, tätä on tuo lahja oikeudenmukaisuus, eli lahja teot."
Niin, että itse Jeesus Kristuksen pitäisi nyt astua maan päälle hoitamaan kaikki hoidettavat, auttamaan kaikkia apua tarvitsevia, ulkoiluttamaan vanhukset jne.?
Isä haluaa oikeudenmukaista toimintaa. Kiitos!
Elämä syntyy teoista - joka hetki - ja näiden oikeudenmukaisten tekojen summasta, ja niiden tekojen seurauksista.
Mutta kyllähän minä ymmärrän, jos ei kestä edes itsensä kanssa elää ja katsoa omaa kuvaansa peilistä, pitää päivät pitkät kilvoitella synnissä ja anoa aromoa sielulleen taivaasta, niin eihän sitä nyt fyysisestikään pysty mitään tekemään.
En ole koskaan ajatellut, että uskovaisissakin on sielunsyrjäytyneitä - ehkä ihan konkreettinen oikeudenmukainen toiminta antaisi valoa tunnelin päähän?"mutta se tietysti kuulostaa kummalliselta, kun tarkoitat vain itseäsi, että olet itse jotakin saamassa jostakin, mutta ei se oikeudenmukaisuus -sana sieltä mihinkään tipahda."
Omaoikeudenmukaisuus on harhaa, sillä ihminen ei tee pyyteettömästi hyvää mikä olisi Jumalan silmissä puhdasta, vilpitöntä hyvää. Jolloin se on hyvän sijasta pahaa, Jumala Sana sanookin, että ihmisen parhaatkin teot on kuin likainen vaate Jumalan silmissä.
Ihminen itsessään ei voi sovittaa syntejään tekemällä hyvää, pahat teot ei poistu hyvillä teoilla, omat teot on kelvottomia Jumalan edessä.
Synnin palkka on kuolema, tehtyä ei saa tekemättömäksi.
"Niin, että itse Jeesus Kristuksen pitäisi nyt astua maan päälle hoitamaan kaikki hoidettavat, auttamaan kaikkia apua tarvitsevia, ulkoiluttamaan vanhukset jne.?"
Ei. Vaan Kristus jätti seuraajilleen Pyhän Henkensä, jonka voimasta ihminen saa vaeltaa turmeltuneen lihansa tahdosta vapautettuna, Hengen johdatuksessa Jumalan tahdossa. Ei enää synnin orjana, tehden pahaa, vaan synnistä vapautettuna vaeltaen Jumalan valmistamissa hyvissä teoissa.
"kyllähän minä ymmärrän, jos ei kestä edes itsensä kanssa elää ja katsoa omaa kuvaansa peilistä, pitää päivät pitkät kilvoitella synnissä ja anoa aromoa sielulleen taivaasta, niin eihän sitä nyt fyysisestikään pysty mitään tekemään."
Päivittäin kilvoittelen siinä uskossa, että olen Hänessä vapaa kaikesta synnistä ja kaikkiin hyviin töihin valmis.
Et nyt ole tainnut oikeen ymmärtää mitä kirjoitin.
Kristus on kutsunut meidät pois pimeydestä valkeuteen. Se tarkoittaa pois kokonaan pahoista teoista, puhtaasti hyviin tekoihin.
Ihmisessä itsessään ilman Jumalan Pyhää Henkeä ole valkeutta, vaan ihminen vaeltaa eksyksissä pimeydessä omia petollisia himojaan tehden, jotka lopulta johtaa sielun kadotukseen.
Vain Jumalan Hengen avulla ihminen on vapaa palvelemaan Elävää Jumalaa.
- supermiesko
Todd White opettaa myös tätä synnittömyys oppia, olin paikalla kesällä 2015, kun mies kertoi ettei ole uskoontulonsa jälkeen ajatellut kenestäkään lähimmäisestään negatiivisesti.
Osa on superuskovia ja osa ns. tavallisia ihmisiä jotka on joka päivä parannuksenteon paikalla.- monenlaistaelämää
En tunne Todd Whitea, enkä tiedä mistään "synnittömyys opista", kun en edes tiedä, että mitä on synti, enkä minä ajattele, että ajattelenko negatiivisesti ihmisistä tai positiivisesti - ihmisethän ovat ok, tai sitten eivät - mutta minun mielestä kaikilla ihmisillä pitää olla mahdollisuus. Olen lainannut esimerkiksi rahaa ihmiselle, joka on täysi roisto. Muut kauhistuivat - ja todellisuudessa sain joka sentin takaisin. En tiedä, että onko tämä mikään uskonto, vaikka varmasti olenkin se superuskovainen ihminen.
- vainoikeudenmukaisuus
monenlaistaelämää kirjoitti:
En tunne Todd Whitea, enkä tiedä mistään "synnittömyys opista", kun en edes tiedä, että mitä on synti, enkä minä ajattele, että ajattelenko negatiivisesti ihmisistä tai positiivisesti - ihmisethän ovat ok, tai sitten eivät - mutta minun mielestä kaikilla ihmisillä pitää olla mahdollisuus. Olen lainannut esimerkiksi rahaa ihmiselle, joka on täysi roisto. Muut kauhistuivat - ja todellisuudessa sain joka sentin takaisin. En tiedä, että onko tämä mikään uskonto, vaikka varmasti olenkin se superuskovainen ihminen.
Tämä ei ole kirja, ei aate, ei normi, ei kappale - se olen vain minä ja minun elämä. Minä en edes ymmärrä, että miksi ihmiset etsivät itselleen elämää tai normeja jostakin kirjasta - edes Raamatusta. Eihän mihinkään tarvita kuin yksi sana: oikeudenmukainen. Kaikki pyörii sen ympärillä. Joka paikassa, joka minuutti, joka sekunti: sitä vaaditaan itseltä, sitä vaaditaan muilta - ja se on se ainoa mihin maailmassa luetetaan, ja kun luotetana, se myös toimii. Minua ei olla koskaan petetty. Mutta - totta puhuen - tämä on mutkikkaampi juttu kuin näin sanottuna.
- muutaeitarvita
Pahoittelen kirjoitusvirheitä edellä. Mutta riittää, kun alkuun ottaa vain tuon yhden sanan: oikeudenmukainen. Siitä on hyvä alkaa.
- kukatkinpuhuu
Jatkan vielä - sana oikeudenmukainen - ei ole minun keksimä, vaan se on koko Jeesuksen opetuksen ydin ja Raamatun tekstin ydin, joka on muutettu sanaksi vanhurskas.
Idea sanasta "vanhurskas" ei vastaa sitä ideaa, jota Jeesus tarkoitti.
Kun me ajattelussa ja teoissamme käytämme tuota termiä, joudumme miettimään, että onko oikeudenmukaista antaa kerjäläiselle rahaa, onko oikeudenmukaista täyttää kaikki murrosikäisen toiveet, onko oikeudenmukaista se tai tuo meidän suhtautuminen asiaan.
Sana "oikeudenmukainen" asettaa meidän oman toimintamme ja arvomaailmamme suuremman etiikan ja moraalin alle, jossa lähtökohtana ei olekaan se oman navan tuijottelu jossakin "kilvoittelussa", jota en siis edes ymmärrä.
Tee testi - seuraavan kerran, kun näet kärpäsen ja se ärsyttää sinua, ota sanomalehti, kääri se rullalle, lähesty kärpästä hitaasti tappaksesi sen yhdellä iskulla - katso ja seuraa, niin huomaat, se kyyristyy, sen pikku jalat taipuu hieman etukenoon, ja se kääntää pään alaspäin - ottaakseen vastaan iskun.
Kun todella näet sen,niin mieti - onko todella oikeudenmukaista, että minä ihminen, jättiläinen tuohon pieneen Luojan luomaan otukseen verratuna - olen oikeutettu tapamaan sen, tuon pelokkaan eläimen? Onko se oikeudenmukaista?
Kyse on arvomaailmasta - eikä siinä todellakaan hurskastella, eikä tuijoteta omaan napaan kilvoitellen, vaan katsotaan Luojan luomaa mailmaa ja omaa itseä silmiin. - ihmeellinenmaailma
Hyvänen aika, ette löydä mitään ihmeellisempää Luojan luomasta maailmasta, kuin ovat pyyteettömät eläimet - esimerkiksi ahkerat muurahaiset, tai kotieläimet, jotka ovat meidän hoidon varassa. Miten ne meitä rakastavat - kissa ja koirat -ja ovat kiitollisia, että huomaamme ja hoidemme heidät! Samoin kasvit. Ihmiset inhoavat ampiaisia, mutta ne etsivät vain ruokaa. Jos ne pörräävät nurkissa, niin ruoki niitä (syövät muuten kissan ruokaa) ja katso mitä tapahtuu - miten ne osoittavat kiitollisuuttaan.
Ihmisen pitää tulla vain riittävän pieneksi mahtuakseen tuohon Luojan luomaan joukkoon jättiläisenä.
- tapaustämäkin
Ei menee noin uskovaisten Pyhityshistoriasta vaikka et haluaisi kohdata sun syntejä ja heittäytyä halpaan armoon ja halpaan vanhurskauteen missä suruttomuudessa uisit räkäisessä synneissä huutaen olen vapa minä olen niin lahjavanhurskautettu.. Helvetillinen oppi tarjoat. toivottavasti ei kukaan ole ´niin hullu että tarttuu syötiin..
- mitenvoitollaavuksi
Tota noin.... olikohan tämä nyt tarkoitettu minulle, joka edellä puhun oikeudenmukaisesta toiminnasta, jonka Jeesus sanoo olevan Isän tahto.
Jos tekee Isän tahtomia oikeudenmukaisia tekoja, niin .... On tämä tosi omituista.
Minulla tulee teidän jutuistanne tämä mieleen:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kartanolaisuus
Tiedätte varmaan, että mitä ihan oikeasti ne niille lapsille teki. Vain paha ihminen tarvitsee tuollaista itsensä ruoskimista, josta te puhutte. Sääli. - tekiomaksikuvakseen
Nämä teidän juttunne ovat suoraan siitä helvetistä, jonka Saatanan Rooman vallanaika keksi teille yhdessä Katolisen kirkon kanssa, ja joka Saatana on Jumalan kanssa samassa taivaassa - kuten ilmestyskirjassa lukee. Ja siltähän se näyttää.
Nämä kummalliset itsensä kuolettamisjutut ja identiteeteistä luopumiset ja synnissä kilvottelut.
Niillä ei ole mitään tekemistä elämän kanssa - ehkä kuoleman, mutta johan tuolla karmealla toiminnalla luo itselleen jo helvetinkin rajan toiselle puolelle, vaikka sitä ei todellisuudessa edes olisi!
Mutta - niihän tiedemaailma on todennut - me itse luomme sen todellisuuden, jossa elämme. Teidän sopii toivoa, ettei tuoma luomanne maailma ulotu rajan toiselle puolelle todetaksenne, että olitte käsittäneet väärin koko jutun ja/tai tulleet huijatuksi. - kiinnostunutolen
"Ei menee noin uskovaisten Pyhityshistoriasta"
Kuka tuon uskovaisten Pyhityshistorian on tehnyt? Koska?
- PasiToivonen
>>Omaoikeudenmukaisuus on harhaa, sillä ihminen ei tee pyyteettömästi hyvää mikä olisi Jumalan silmissä puhdasta, vilpitöntä hyvää. Jolloin se on hyvän sijasta pahaa, Jumala Sana sanookin, että ihmisen parhaatkin teot on kuin likainen vaate Jumalan silmissä.>>
Tälle palastalle kirjoittaminen on "kuin likainen vaate Jumalan silmissä".
Tee parannus.- Tyrmän.ovet.on.auki
Jumalan Sana on Totuus ja sen kertominen on hyvää hedelmää ja sen saa Jumalan Henki ihmisessä aikaan, sillä itsessään jokainen ihminen on valehtelija.
- hämmästyttävää
Ja kuten Sanassa sanotaan: teki ihmisen omaksi kuvakseen?!
- kuinpeiliinkatsoisi
Jestas - nyt mä tajusin.
Tuo tarkoittaakin juuri sitä, että Jumalassa ja uskonnossa me peilaammekin vain oman itsemme, ja Jumala näyttäytyy meissä vain juuri sen näköisenä kuin olemme itse.
Eli omalla uskontosanomallamme ja Jumalan kuvallamme kerromme vain itsestämme, emme mistään muusta. Siitä syntyy nämä mielipiteet ja uskontosuunnat sun muut kinat ja riidat. - Tyrmän.ovet.on.auki
kuinpeiliinkatsoisi kirjoitti:
Jestas - nyt mä tajusin.
Tuo tarkoittaakin juuri sitä, että Jumalassa ja uskonnossa me peilaammekin vain oman itsemme, ja Jumala näyttäytyy meissä vain juuri sen näköisenä kuin olemme itse.
Eli omalla uskontosanomallamme ja Jumalan kuvallamme kerromme vain itsestämme, emme mistään muusta. Siitä syntyy nämä mielipiteet ja uskontosuunnat sun muut kinat ja riidat.Elävässä uskossa sen sijaan, Elävä Jumala itse loistaa valoaan Pyhässä Hengessä ihmisen kautta maailmalle.
- tapaustämäki
>>>>Kuka tuon uskovaisten Pyhityshistorian on tehnyt? Koska? <<<< Pyhityksestä on varmaan vaikea tänä päivänä löytää mitään enää? Koska kirjat ovat vanhanaikaista ja poltettu.
- JSK2016
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. "
--> Uskovaksi tekeytyvät, jotka kohottavat itsensä ja omat tekonsa Herran ohi eivätkä oikeasti usko Häneen ainoana pelastajana ja tienä. Tekopyhät jotka luulevat että syntiä saa tehdä niin kuin huvittaa, katumatta.
"Siinä olet oikeassa, että vain Jeesus voi, mutta tiedätkö minkä voimasta Kristus vastusti syntiä loppuun asti ja minkä voiman Hän jätti seuraajilleen sovitettuaan synnit?"
--> Isänsä voimalla. Jeesus lähetti meille Pyhän Hengen puolustajaksemme. Nimenomaan Herran voimalla haluan elää tätä usein raskastakin taivallusta, päivittäin. Herrassa minulla on kaikki, ilman Herraa tästä ei tule mitään. Olenhan minä sen kokenut että jos yritän omissa voimissani jotain, niin metsäänhän se menee. Annan kiitokseni Hänelle kaikesta, yritän olla kiitollinen myös vastoinkäymisissä joiden merkitystä ja kauaskantoisempaa siunausta en vajavaisena ihmisenä heti näe.
--> Voi että minkä siunauksen Herra antoikaan minulle 16 v. sitten kun pitkäaikainen tavoitteeni meni metsään, se siunaus ja ne lahjat mitkä Herralta sain kun elämä menikin toiseen suuntaan kuin mitä itse suunnittelin...en vaihtaisi siihen omaan tavoitteeseeni piiruakaan tästä nykyisestä elämästäni! Kiitos Herra kun kannoit minut omaan suuntaasi jonka olit minulle varannut! Silloinkin kun omasta mielestäni on näyttänyt synkältä, Sinä Herra olet minusta pitänyt huolen etkä sekunniksikaan hyljännyt, tässä olen kaiken jälkeen, kiitos Herra!
"Jeesus itse sanoi, että joka syntiä tekee se on synnin orja, mutta jonka Poika tekee vapaaksi se totisesti tulee vapaaksi. Jeesuksen sanojen mukaan et vielä tunne Häntä."
--> Älä nyt noin tuomitse lähimmäistäsi, joka uskoo Poikaan ja haluaa elää Hänen kunniakseen. Sydämessäni ajattelen Häntä joka päivä! Onko epäuskoa huokaista Herralle että armahda minua ja pelasta minut? Todistan sinulle että Jeesuksen voimalla olen päässyt monista kiusauksista eroon, Herra todellakin on vastannut minulle Isä meidän -rukouksen mukaisesti päästämällä minut monesta pahasta. Hän on puhdistanut mieltäni, suutani ja tekojani. Hän johdattaa minua parempiin valintoihin mitä en itse osaisi tehdä.
--> Esim. 1. Joh. 1:9 "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä". En minä synnissä halua elää ja nauttia siitä kuten uskottomat! Uskottomat eivät kadu eivätkä edes tunnusta syntejään. Jumala on tehnyt ja tekee minulle selväksi mikä on syntiä, Hän johdattaa minut kääntymään puoleensa, Hän auttaa minua pysymään Hänessä ja Hänen armossaan. Luotan Hänen armoonsa, ei ole muuta tietä. Vain sielunvihollinen saa ihmisen epäilemään Jumalan armoa joka on täydellisenä Hänen Pojassaan, epäilemään Hänen armonsa voimaa joka ylittää kaiken muun.
--> Sydämeeni tuli joskus ajatus että Jumalan armo on paljon suurempi mitä usein luulemme sen olevan - näinä aikoina aion tukeutua Jumalan suureen armoon entistä tiukemmin! Minä olen vain ihminen, Hän on Kaikkivaltias ja Hänen Pojassaan on ainoa tie Hänen luokseen. Auta Jeesus minua pysymään Sinussa!
--> Rakas Jeesus, opetit meitä rukoilemaan Taivaan Isää päivittäin ja pyytämään syntejämme anteeksi kuten mekin anteeksiannamme niille jotka meitä vastaan rikkovat. Kiitos Herra että olet minunkin synnit sovittanut, armahda Herra minua syntistä ja anna meille anteeksi että me täällä vain riitelemme Sanasi äärellä emmekä osaa pitää yhtä rakkaudessa ja veljeydessä jota opetit. Anna meille voimaasi ja rakkauttasi että jaksamme kulkea ja tukea lähimmäistämmekin siellä mihin meitä johdatat, auta meitä palvelemaan parhaamme mukaan siellä minne avaat elämän ovia. Kiitos Jeesus, amen.- Tyrmän.ovet.on.auki
"Uskovaksi tekeytyvät, jotka kohottavat itsensä ja omat tekonsa Herran ohi eivätkä oikeasti usko Häneen ainoana pelastajana ja tienä. Tekopyhät jotka luulevat että syntiä saa tehdä niin kuin huvittaa, katumatta."
Synti on laittomuus ja Jeesus sanoo tuon opetuksen lopussa "menkää pois minun tyköäni te laittomuudentekijät!"
Etkö ymmärrä vai etkö tahdo ymmärtää, että jos teet synnin niin kiellät silloin Jumalan Sanan, kiellät silloin Kristuksen Jeesuksen ainoan Pelastajasi?
Apostoli Johannes ei jätä mitään selittelyn varaa:
"Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut."
Ohitatko ne kohdat vain olan kohautuksella, mitkä ei mahdu omaan oppiisi?
"Isänsä voimalla. Jeesus lähetti meille Pyhän Hengen puolustajaksemme."
Kenelle Pyhä Henki on sitten annettu? Annetaan Apostolien vastata tähän:
Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Ap. t. 5:32
"Antanut niille, jotka Häntä TOTTELEVAT"
Mitä synti sitten on? Se on juurikin tottelemattomuutta. Jumalan Sanan vastaista toimintaa.
"Älä nyt noin tuomitse lähimmäistäsi, joka uskoo Poikaan ja haluaa elää Hänen kunniakseen. Sydämessäni ajattelen Häntä joka päivä!"
Niin kuin sanoin Jeesuksen omien sanojen mukaan et vielä tunne Häntä.
Jeesus myös sanoi "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Joh. 14:23-24
Jos rakkautesi Häneen olisi aitoa, niin silloin myös pitäisit Hänen Sanansa, niin kuin Jeesus itse selvästi tässä sanoo.
"Onko epäuskoa huokaista Herralle että armahda minua ja pelasta minut?"
Onhan se, jos toisaalla sanot olevasi jo armahdettu.
"Todistan sinulle että Jeesuksen voimalla olen päässyt monista kiusauksista eroon, Herra todellakin on vastannut minulle Isä meidän -rukouksen mukaisesti päästämällä minut monesta pahasta."
Jeesus Kristus teki tyhjäksi perkeleen teot ristillä n.2000 vuotta sitten, ei ole mitään pahaa mistä sinua ei olisi jo päästetty, et ole vain itse halunnut päästää irti.
Vaikka olisit jostain riippuvuuksista päässyt mielestäsi eroon, mutta et kaikista, niin et silloin ole päässyt eroon itse himosta vaan sen himosi kohde on vain vaihtunut.
"En minä synnissä halua elää ja nauttia siitä kuten uskottomat! Uskottomat eivät kadu eivätkä edes tunnusta syntejään."
Sinäkö et sitten jumalattomuutesi aikana katunut koskaan mitään? Et koskaan pyytänyt anteeksi keneltäkään, jota vastaan rikoit?
Käyppä kyselemässä vaikka alkoholisteilta tai narkomaaneilta, että nauttiiko ne siitä elämästään ja katuuko valintojaan. Keskustellaan sitten lisää tästä.
"Jumala on tehnyt ja tekee minulle selväksi mikä on syntiä, Hän johdattaa minut kääntymään puoleensa, Hän auttaa minua pysymään Hänessä ja Hänen armossaan."
Jos Hän kerra näin kaikessa sinua auttaa, niin miksi vielä teet sitten syntiä?
"Sydämeeni tuli joskus ajatus että Jumalan armo on paljon suurempi mitä usein luulemme sen olevan"
Juu, mutta ei koskaan kuitenkaan yli Hänen oman Pyhän Sanansa.
"Kiitos Herra että olet minunkin synnit sovittanut, armahda Herra minua syntistä"
Kiität, että syntisi on sovitettu ja sitten anot heti perään, että Jumala armahtaisi sinua?
Onko ne sovitettu vai ei?
En ole riitelemässä vaan, selvittämässä vääriä uskomuksia. Sillä sillä ei ole väliä mihin uskomme vaan ja ainoastaan sillä on väliä mikä on Totuus.
- töihintöihin
Mihin se Isän tahto jäi?!
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon SINUN TAHTOSI
http://www.evl.fi/katekismus/isameidan/isameidan.html
Ja Isän tahto on oikeudenmukainen toiminta.- JSK2016
Nimenomaan tämä mitä kirjoitit. Taivaan Isälle ylistys ja Hänen tahtonsa hyväksyminen eri asioissa kuten Jeesuskin rukouksensa jälkeen sanoi että ei oman tahdon vaan Isän tahdon mukaan. Ja myös sen mukainen omakin toiminta. Isän tahto on myös että me uskoisimme Hänen Poikaansa.
Jeesuksen kaksoiskäskyssä Hän kehottaa jokaista rakastamaan Jumalaa kaikin voimin eli pysymään Hänen yhteydessään kaikkina hetkinä ja lähimmäistä niin kuin itseään. Jos rakastaa Jumalaa, rakastaa lähimmäistäänkin. Kun rakastaa lähimmäistään, niin siinähän ne Jumalan käskytkin tulee pidetyksi kun ei esim. kohota itseään muiden yläpuolelle tai himoitse lähimmäiselle kuuluvaa. - hänenviisaatsanat
"Isän tahto on myös että me uskoisimme Hänen Poikaansa."
Nimenomaan - Jeesuksen sanoista, kun vain on korvat joilla kuulla - kuulee kyllä, että minklaisia ovat nuo oikeudenmukaiset teot, joita Isänsä haluaa meidän tekevän.
Kannattaa uskoa Hänen Poikaansa! Hän tietää, että mitä on meille opettanut ja sanoo olevansa myös tie, totuus ja elämä.
Uskokaa Jeesusta!
- JESHAJAHU
Jeshajahu 54:17 Jokainen ase joka valmistetaan sinun varallesi on oleva tehoton.
Ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi.
Tämä on HerranJHVH palvelijain( PROFEETTOJEN )perintöosa, tämä Minulta saatu
vanhurskautensa( OIKEAMIELISYYS; USKO, TEOT JA SANAT ), sanoo HerraJHVH. - tiedoksi.kaikille
Aloittajan kanssa on ihan turhaa keskustella näistä asioista !
Hän kun harhoissaan luulee ja kuvittelee, että ei itse enää syntiä tee !
Silloin kun ihminen on noin pahasti kadottanut todellisuuden tajun, niin silloin hän vääristää kaiken muunkin sitä kautta !
Siis aloittaja elää ihan omassa harhaisessa todellisuudessaan, eikä hänen kanssaan voi millään keskustella samalla tasolla, eikä häntä voi siten millään auttaa, niin syvällä hän elää omassa valhetodellisuudessaan. - JSK2016
Paavali kirjoitti:
Roomalaisille 3:19-26 Raamattu 1933/38 (R1933)
19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; 20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit 26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Roomalaisille 7:15-25Raamattu 1933/38 (R1933)
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. 16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. 17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. 18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; 19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. 21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; 22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, 23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? 25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
---
Tuollakin on hyviä Raamatun kohtia ja puhetta asiasta:
http://rukouspaikka.net/lain-kautta-armoon/
---
Pysytään Jeesuksessa. Ei anneta kenenkään eikä minkään estää meitä kääntymästä Hänen puoleensa. Kun kääntyy Jeesuksen puoleen, ei ole enää syntejä taakkana, ne katoavat kauas ja Jumala ei niitä enää halua muistella.- vallanhalusynti
Just, just - että Paavali vielä tunnustikin tekonsa.
Juutalainen Roomasta, takinkääntäjä fariseus, kotoisin rikkaasta perheestä ja kristittyjen vainoaja - mm. erään kristityn marttyyrisurman takana. Äänesti neuvostossa kristittyjen vainon puolesta.
Sitten käänsi takin, soluttautui kristittyjen joukkoon, ja teki meille syntisen armouskonnon veren juonnin ja ruumiin syönnin ja okkultismin kautta yhdessä Rooman vallanajan ja katolisen kirkon kanssa.
- JSK2016
Uskoton synnin orja ei piittaa synneistään, ei tunnusta niitä eikä varsinkaan kadu niitä, hän toteuttaa vain lihallisia himojaan, vailla katumusta.
Uskova on vapaa synnin orjuudesta eikä pidä syntiä enää hallitsijanaan vaan tukeutuu Herraan Jeesukseen. Uskova inhoaa syntiä, mutta syntiin horjuessaan hän huomaa syntinsä (Jumala osoittaa sen hänelle), hän tunnustaa ne Herralle katuen niitä ja luottaen Herran armoon joka poistaa kaikki synnit.
---
1 Johanneksen 1:8-10 Raamattu 1933/38 (R1933)
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Jesajan 43:25 Raamattu 1933/38 (R1933)
25 Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun syntejäsi muista.
Markuksen 11:25 Raamattu 1933/38 (R1933)
25 Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."
Matteuksen 18:21-22 Raamattu 1933/38 (R1933)
21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" 22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.- Tyrmän.ovet.on.auki
"Uskoton synnin orja ei piittaa synneistään, ei tunnusta niitä eikä varsinkaan kadu niitä, hän toteuttaa vain lihallisia himojaan, vailla katumusta."
Ei pidä paikkaansa. Monet tunnustaa ja katuu, mutta ei kuitenkaan sydämessään hylkää ja siksi heiltä jääkin saamatta todellinen Jumalan Armo, Pyhä Henki, jonka voimasta he saisivat vaeltaa vapaina synnin orjuudesta.
"Uskova on vapaa synnin orjuudesta eikä pidä syntiä enää hallitsijanaan vaan tukeutuu Herraan Jeesukseen."
Sanot olevasi uskova, sanot, että uskova ei ole synnin orja, sanot uskovan inhoavan syntiä ja kuitenkin yhä teet sitä?
Jos kerran et voi olla tekemättä asiaa mitä inhoat, niin miten voit väittää ettet ole enää sen orja?
Kuulostaa vahvasti siltä, että sinä et oikeasti edes halua olla vapaa. - syvä.sokea
"Uskoton synnin orja ei piittaa synneistään, ei tunnusta niitä eikä varsinkaan kadu niitä, hän toteuttaa vain lihallisia himojaan, vailla katumusta."
Ei pidä paikkaansa. Monet tunnustaa ja katuu, mutta ei kuitenkaan sydämessään hylkää ja siksi heiltä jääkin saamatta todellinen Jumalan Armo, Pyhä Henki, jonka voimasta he saisivat vaeltaa vapaina synnin orjuudesta.
"Uskova on vapaa synnin orjuudesta eikä pidä syntiä enää hallitsijanaan vaan tukeutuu Herraan Jeesukseen."
Sanot olevasi uskova, sanot, että uskova ei ole synnin orja, sanot uskovan inhoavan syntiä ja kuitenkin yhä teet sitä?
Jos kerran et voi olla tekemättä asiaa mitä inhoat, niin miten voit väittää ettet ole enää sen orja?
Kuulostaa vahvasti siltä, että sinä et oikeasti edes halua olla vapaa.Aloittajan kanssa on ihan turhaa keskustella näistä asioista !
Hän kun harhoissaan luulee ja kuvittelee, että ei itse enää syntiä tee !
Silloin kun ihminen on noin pahasti kadottanut todellisuuden tajun, niin silloin hän vääristää kaiken muunkin sitä kautta !
Siis aloittaja elää ihan omassa harhaisessa todellisuudessaan, eikä hänen kanssaan voi millään keskustella samalla tasolla, eikä häntä voi siten millään auttaa, niin syvällä hän elää omassa valhetodellisuudessaan.
- saatananpalvontaa
Katumusko tekee oikeutetummaksi Jeesuksen veren ja ruumiinsyönnin ohella kaiken maailman okkultiset menot ja lasten raiskaukset - jotka teot ovat pesiytyneet nimenomaan uskonnollisiin yhteisöihin eritoten katolisenkirkon piirissä ja lastenkodeissa - myös Suomessa on tuhansia tapauksia uskovaisten joukossa. Puhumattakaan henkilöistä, jotka hakevat apua uskontojen uhripäivystyksistä ja terapioista.
Tämän mukaan uskonnollinen ihminen on piittaamattomampi syntinsä orja pahemmin kuin koskaan on yksikään ateisti, joten on selvää selvempikin, että Paavalin uskonto-oppi on suorastaan vaarallista syntiinlankeemuksineen ja armoineen ja katumuksineen.
Vaadin uskonnon kieltämistä ja harjoittamista vaarallisena, okkultisena salaseurana.- minäjacatherine
Haluaisin tietää, että ketä ovat todella Paavalin ohella ne Jumalan pilkkaajat ja Jeesuksen herjaajat, jotka ovat tämän opin teille Raamattuun koonneet ja työntävät kurkustanne alas ja istuttavat aivoihinne - siis nimeltä ne henkilöt, eikä vain joukkona nimeltä roomalaiset! Olisi muutama sana sanottavana!
- teilläeitoivoa
Vain Luoja yksin tietää, että mitä kaikkien kirkkollisten ja uskovien yhteisössä tapahtuu!
"Teinityttö siepattiin Vatikaanin poliisin seksijuhliin"
Torstai 24.5.2012
Amorth kertoo La Stampa -lehdelle, että sieppaajat veivät tytön seksijuhliin, joihin osallistui muun muassa Vatikaanin poliiseja ja ulkomaalaisia diplomaatteja. Tyttö joutui manaajan mukaan julman seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012052415620272_ul.shtml
Emmanuela oli vain yksi monista:
"Pappismies väittää myös, että seksuaalisuuteen tiukasti suhtautuvassa Vatikaanissa on vuosien ajan hankittu nuoria tyttöjä orgioihin."
Kyllä on niin saatanallista menoa, ettei ole tosikaan! Sama Suomessa, eräs henkilö yritti useaan kertaan ottaa yhteyttä rikospoliisiin Vihdin lapsibordellitapauksessa, johon Jammu Siltavuoren sanotaan siepanneen lapsia, ja jossa väitetään käyneen korkea-arvoisia vanhoillislestadiolaisia poliisejakin, mutta turhaan - systeemi suojelee omiaan, kuten on ihan julkisestikin todettu.
Mutta siinä missä te raukat muka kadutte, juotte verta ja syötte Jeesuksen ruumista, niin onneksi Jumala on oikeudenmukainen. Ja teidän lastenraiskaajien on aivan turha kuvitella, että katumalla te saatte tekojanne edes anteeksi!
Sellaista Jeesus ei teille ole luvannut - kyllä ne lupaukset tulevat aivan jostakin muualta.
Luoja, että kärsin tästä teidän Jeesuksen pilkkaamisestanne. - saastainensuomi
Ja missä on kadonnut uskovainen tyttö Piia Ristikankare, jonka katoamistutkinnan poliisi esti? Miksi hänen katoamiseen liittyviä papereita on poliisin arkistosta kadonnut? Kuka hävitti ne?
Liittyvätkö nämä kuviot myös nuorten tyttöjen katoamisiin, joita on lukemattomia selvittämättömiä tapauksia Suomessa. Ketä ja mistä näihin orgioihin hankittiin tyttöjä? Missä he ovat? Ovatko tekijät samaa "poliisiainesta" kuin edellä?
https://poliisirikollisena.wordpress.com/1994/06/24/hamaramiesten-ja-poliisin-kytkyt-synnyttivat-suomalaisen-mafian-poliisijohdon-makeat-vuodet/
- vastaatteitseteoistanne
Meneekö kalloon: se on loppu nyt!
Jumala heitti jo Saatanan taivaasta okkultisine menoineen, eikä teillä enää ole edes armahtavaa Jeesusta, koska hän on astunut alas ristiltä kysyäkseen, että millä oikeudella te olette käyttäneet häntä omien syntivelkan maksuun itsekkäin tarkoitusperin?
Myös Pyhät ovat saaneet vastauksen huutoihinsa - huom. ALTTARIN - alta, että ihmisille, jotka asuvat maanpäällä kostetaan.
Teidän okkultinen aikanne on nyt ohitse. Ei tule armoa.
Ilmestyskirjasta voi lukea loput.- ARMOSTAolenPELASTETTU
""Ei tule armoa. Ilmestyskirjasta voi lukea loput."" Niin, näin on, ei mitään armoa tule niille, jotka eivät tahdo muuttaa mieltään, kun eivät luovu KAPINALLISESTA ASENTEESTAAN, ja EIVÄT TOTTELE JUMALAN SANAA PYHÄN PIETARIN SUUSTA:
Ap.TEOT 2:38 Niin ( PYHÄ APOSTOLI )Pietari sanoi heille: 1. Tehkää parannus( METANOIA, ASENNE-MUUTOS SUHTEESSA JUMALAN, ISÄN, KÄSKYIHIN ).
2. Ja ottakoon kukin teistä( ITSE. KUKAAN EI TEE SITÄ PUOLESTASI.) (UPOTUS- )kasteen JESHUA MESSIAAN ) Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
3. niin( HOUTOS ) saatte( SANAA TOTTELEVAT ) Pyhän Hengen lahjan( VOITELU; VOMIA, VALTA, VALTUUTUS; LUNASTUKSEN SINETTI(SORMUS; VALINTA, VALITUT ; VRT. TUHLAAJAPOJAN VASTAANOTTO ). ( ARVAAPA, OLENKO METODISTI ; ) - armoloppu
Hei, nyt ei annetakaan syntejä anteeksi, katsos, kun uskovaisten ei kuulu tehdä niitä, ja jos tuli uskottua ja tehtyä, niin voi, voi.
Nyt kaivetaan kirkon sakastista jalkapuu ja jokainen synnintekijä kiskotaan kirkonmäelle lieka kaulassa ja toinen jaloissa, ja siinä puussa saa virua korppien nokittavana ainakin viikon säästä riippumatta.
Eiköhän se pelastusoppi lopulta mene perille.
Tästä eteenpäin synnit sovitetaan vain omilla teoilla, ei Jeesuksen ruumiilla, ja jos teot ei kiinnosta, niin jalkapuun sijaan kokeillaan sitten niskan kestävyyttä hirsipuussa.
Ja kun teidät on oikealla tavalla koulutettu, saatatte välttää uunin, ja katsotaan sitten uudemman kerran ne uskonnon direktiivit, että saadaanko niitä sopimaan 2000-luvulle. Mutta ensin sovitetaan nuo jo tapahtuneet. Piste.
Teitä varten on valmistettu jo valtava määrä uusia krematorioitakin, joissa on hienot lämmöntalteenottojärjestelmät.
Olen lupautunut uuninvartijaksi.
Googlaa vaikka: uusi kreamatorio valmistui - seonuskonpuhdistus
Nämä krematoriothan on valmistettu seurakuntien toimesta, EU-tuella vastaamaan EU:n asettamia direktiivejä.
Tämä uskonpuhdistus ei tällä kertaa koske vain uskonnollisia uskovia, vaan kaikkia uskovia, koska Suomessa ei ole kuin yksi "uskoa" ja suomalaisilla meni sekaisin käsite uskoa, joka on totella (vrt. "Usko, kun käsken sinua!" ja uskoa - pitää jotakin asiaa totuutena ("Uskoitko, kun lehdessä luki?").
Joten saatat joutua jonottaa uuniin myös ateistin kanssa.
- saatulenkinaikaiseksi
Osaako kukaan selittää, kun Ilmestyskirjassa puhutaan pedosta - tärkeää olisi ymmärtää, kun on alkanut tämä uusi aika - näin:
Luku 13:
"Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
9. Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
10. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
Tämä kohta:
13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden."
Niin VT Kuninkaiden II kirjassakin lukee näin:
"30. Niin Elia sanoi kaikelle kansalle: "Astukaa minun luokseni". Ja kaikki kansa astui hänen luoksensa. Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu.
31. Ja Elia otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobin poikien sukukuntia, hänen, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Israel on oleva sinun nimesi".
32. Ja hän rakensi kivistä alttarin Herran nimeen ...
36. Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
37. Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
38. Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa."
Eliahan tekee juuri niitä ihmeitä, jotka Ilmestyskirjassa on liitetty petoon?!
Miksi Elian kirja on jätetty Raamatusta pois:
"Vanhan testamentin profeettakirjojen joukossa ei ole Elian kirjaa. Hänestä kerrotaan pääasiassa Ensimmäisen kuningasten kirjan 17. -21. sekä toisen kuningasten kirjan kahdessa ensimmäisessä luvussa. Hänen kerrotaan myös tehneen useita ihmeitä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Elia_(profeetta)
Aika rajua tappamista kuitenkin, voiko tuota nyt mitenkään ajatella "pyhäksi" toiminnaksi?! Vaikea ymmärtää?!
"Kun paikalle kokoontunut kansa näki tämän, kaikki hämmästyivät ja tunnustivat Elian voittaneen. Elia otti Baalin profeetat kiinni ja tappoi heidät."
En ymmärrä alttareita - nehän ovat aina uhripaikkoja, ja tulevat pakanuudesta - sitähän Elian sanotaan vastustaneen ja kuitenkin oli alttari ja uhripaikka.
Mitähän tuossa tarinassa nyt oikeasti tapahtuu, ja miksi Jeesus ottaa nimenomaan sen ihmeen Ilmestyskirjan ilmestyksessä esimerkiksi?! - niillävainomanapa
Nyt oikeasti vaivaa tuo Elia - tässä Israelin valtiosta:
Minä en löydä vanhan testamentin Israelia kuin miehen nimenä, erään miehen. Onko tietoa?
Eli kun Elia puhuu Israelista, hän puhuu jostakin miehestä, ei mistään Israelista, maasta tai valtiosta, niinkö? Israelin Jumala liittyy siis mieheen nimeltä Israel. Kuka hän on?
"Israelin valtio[5] eli Israel (hepreaksi מדינת ישראל, Medinat Jisra'el, arab. دولة إسرائيل, Daulat Isrā'īl) on valtio Välimeren ja Jordanjoen välissä Lähi-idässä. Israel perustettiin Palestiinan alueelle vuonna 1948.
Nimi on peräisin Raamatusta, 1. Mooseksen kirjasta 32:28, jossa Jaakob saa uuden nimen Israel (ehkä śara el eli kamppailu Jumalan kanssa) kamppailtuaan enkelin kanssa.Nimestä on erilaisia käsityksiä. Joidenkin mukaan nimi juontuu verbistä śarar ("hallita, olla vahva, määrätä"), jolloin nimi merkitsisi ”Jumala hallitsee” tai ”Jumala tuomitsee”. Muita mahdollisia merkityksiä ovat "Jumalan ruhtinas" tai "Ēl taistelee". Tarkasta merkityksestä riippumatta Jaakobin kahdestatoista pojasta polveutui ”Israelin 12 heimoa". "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Israel
Eli Israel -nimisen miehen jälkeläiset ovat nämä Israelin 12 heimoa, eikä koko jutulla ole niin mitään tekemistä Israel -nimien valtion kanssa muuta kuin se, että ikään kuin pistettiin sopimaan ja annettiin ymmärtää, kun juutalaiset halusivat itselleen oman valtion Palestiinan mailta. Ja tässä kohdassa YK meni sitten retkuun, eikä ainoastaan sillä kohdin, että juutalaiset eivät ole edes seemiläinen kanssa.
No, tämä Ilmestyskirjan peto alkaa hamottumaan, kun ajatellaan, että siitä samasta sarvesta tulee roomanajan katolilaisuus ja siitä sarvesta sitten luterilaisuus.
Ilmankos oli niitä päitä ja vielä kruunuja - euro -sanaa silloin ei varmaan tiedettykään.
Laitoin muuten joitakin vuosia sitten googlehakuun luvut, jotka oli pedolla, ja kruunut sun muut ja vastaukseksi tuli EKP, Euroopan Keskuspankki. Ja aivan uskomatonta, juuri samalla määrällä valtioita oli vielä kruunut käytössä, kuin pedon päissä oli kruunuja.
Kyseesä oli EKP:n kokou, jossa sovittiin EU:n jäsenmaiden kullan myynnistä. Suomellahan on olllut 52.000 kiloa kultaa, mutta kun liityttiin euroon, oli tuosta valuuttavarannosta oli luovutettava EKP:lle 80 prosenttia. Minulle tuli melkoinen hätä, että missä Suomen kansa kulta nyt menee, koska puhuttiin, että kun finanssikriisin varjolla on tehty tämä Luxemburgin yksityisrahasto, niin EKP lopettaa kokonaan toimintansa.
Vuonna 2013 oli sitten Suomen Pankin pääjohtajan (Erkki Liikanen, joka myös oli allekirjoittanut tuon kullanmyynnistä sovitun paperin) antama uutinen, että jatkossa kultavarantoa valvotaan tarkemmin. Koitin nimittäin saada jopa Suomen valtion tilinpäätöksestä selville, että miten tuo myyty kulta olisi tuloutettu Suomen valtion tuloksi silloin.
Nyt kai on tallella?!
Kuulkaa - te jotka kivoittelette synneissä - ei tämä juttu ihan niin helposti kyllä hoidu- minä - Luoja Varjele! - en edes ehdi miettimään syntejä - tekemisestä puhumattakaan - kun joudun hoitamaan niidenkin kansalaisten puolesta asioista, jotka vain kilvoittelevat synteineen.
Mrrrr...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817567
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes883499- 592424
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se701548Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3731486Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201386- 571373
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841038