Mitähän tämä tarkoittaa

Kummakysymys

Eilen hengellistä musiikkia soittaessani kuulin Jeesuksen hiljaisen äänen "Tahdotko oppia tuntemaan minut uudestaan?"
Mitäh? Ai, enkö tunne sinua? Ei kai se, että elämässä on vaikeampi aika enkä jaksa kokoajan suorittaa ja yrittää tarkoita sitä, etteikö usko olisi ihan sama? Jos usko on muuttunut, niin mitä sitten,muuttuuhan ihminenkin vanhetessaan ajatuksiltaan?

Toisaalta en uskalla vastata, että "Kyllä, kyllä, haluan tutustua sinuun uudestaan.", koska kokoajan vaikeuksia on tullut vaikeuksien päälle, ongelmia, epävarmuutta, ties mitä, elämä ei ole kohdellut silkkihansikkain ainakaan jossain mielessä.

Mitä sinä uskovainen ihminen tekisit, jos kuulisit tällaisen ystävällisen äänen sisälläsi?

20

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääke.tiede

      Menisin psykiatrin juttusille kertomaan harhoistani.

      • elisesiitäjuttusillemeno

        tiedätkö mitä psykiatri olisi tehnyt vaikkapa alle sat avuotta sitten?


      • Reflect

        Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        Sinä olet onneksi kuullut Pyhän Hengen hiljaisen puheen. Monet ihmiset tukahduttavat Jumalan puheen jatkuvaan touhuamiseen, hiljentymiseen ei jää aikaa.
        Psalmi 42 Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta.


    • neuvoIlmainen

      Kuuntele Jari Sarasvuon monologeja köyhyydestä niin opit tuntemaan Jeesuksen.

      Yle Puheelta löydät johdatusta tämän päivän tosiasioiden myöntämiseen sekä totuuden hengessä olemiseen. Et Patmoksesta tms vaan Yleltä.

      Kristilliset fariseuslaiset paskapuheet riisuttua faktaa. Ole hyvä ystäväni.

      Tahdotko oppia? Psykiatri ei voi kieltää kuuntelemasta Yle Puhetta!!!!!

    • ehkänäin

      Pyydä kaikki synnit anteeksi, niin pääset lähellä Jumalaa Jeesuksen Krsituksen kalliissa sovitovesessä.Jotakin on tullut Jumalan ja sinun välille.Se pitää poistaa.Usko Jumalan väärentämättömään sanaan.Uskohan on Jumalan sanan tuntemista tottelemista ja toivoa paremmasta kun Jumala auttaa.

      • Totuus.on

        Aito katumus tarkoittaa myös niiden anteeksi pyydettyjen asioiden kokonaan hylkäämistä, muutoin se anteeksi pyyntö on yhtä tyhjän kanssa.

        Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
        Sananlaskut 28:13


      • ehkänäin
        Totuus.on kirjoitti:

        Aito katumus tarkoittaa myös niiden anteeksi pyydettyjen asioiden kokonaan hylkäämistä, muutoin se anteeksi pyyntö on yhtä tyhjän kanssa.

        Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
        Sananlaskut 28:13

        Totinen tosi.Amen! Joskus vaatii :

        1 Pietari 5
        8. Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
        9. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
        10. Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
        11. Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.


        Hebrealaisille 12
        4. Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
        5. ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        6. sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".


    • sinettisormus777

      Vastaisin : "KYLLÄ!"
      Uskoin jo kuuden vanhasta ja Jeesus jo silloin vastaili rukouksiini. Aikuisena koin edelleen olevani uskossa ja niin olinkin, mutta toinen jalkani raahasi kovasti noissa maailman asioissa. En nähnyt sitä, missä tein väärin. Kunnes sitten 2010. Herra kutsui minua uskon kasteelle ja vastasin: "KYLLÄ".
      Siitä muuttui elämäni. Raamatun Sanoman aloin nähdä aivan toisin silmin, kuin peite olisi poistettu silmiltäni ja sain armonlahjaksi näyt, jotka niin monasti ovat toteuuneet myös uskottomien ystävieni ihmeeksi.
      Nyt olen joka päivä, vähintään aamuin ja illoin Herran läsnäolossa. Hiljenen rukoukseen ja juttelen Hänen kanssaan, kuin parhaalle ystävälle ja sitä Hän totisesti on! Isä Meidän rukouksen luen myös aamuin ja illoin, sillä siinä on kaikki tarvittava pävittämään asioita. Päivitän siis näin joka päivä tilanteeni, sillä olenhan vain erehtyvä ihminen. Haluan elää Hänen tahtonsa mukaan, en enää sen mitä mieleni ja ruumiini halaa. Joka päivä on myös anteeksipyynnön hetki ja ne toteutuvat tuossa Isä Meidän Rukouksessa. Herra rakastaa sitä, että annat joka päivä myös Hänelle tilaa. Itse juttelen Hänelle pitkin päivää arkisten aherrusten keskellä ja niin monasti Hänkin minut ihanasti yllättää ihmeillään ja vastauksillaan! En antaisi mistään hinnasta pois noita hetkiä, vaan haluaisin vaan lisätä niitä ja olla läsnä Herrassa 24/7. Siis vastaa sinäkin Hänelle :"KYLLÄ!!!"
      t.sinettisormus
      (Minut löydät tuolta Pelastussanomien keskusteluista, täällä olen vain läpikulku matkalla)

    • suositusta
    • musaapäähän

      Vaihtaisin Black Metaliin.

    • Pidäminustakiinni

      Minä vastaisin, että sinä tiedät kaiken, tapahtukoon sinun tahtosi mukaan, mutta pyydän sinulta, että pidä minusta kiinni, vaikka vastaisin mitä.

    • Saatlevätä

      Jos haluat, niin eihän sinun tarvitse vastata muuta kuin "kyllä" ja jäädä odottamaan, mitä tuleman pitää. Kysymyksen aloittajahan se tässä tapauksessa on se aktiivinen osapuoli ja hänen tulisi jatkaa aloittamaansa keskustelua, jos vastasit "kyllä".

    • Admon
    • Zwomet

      Minä tutkin tietäsi, ja käännän askeleeni sinun todistustesi puoleen. Ps 119:59
      Herralta tulevat miehen askeleet; mitäpä ymmärtäisi tiestänsä ihminen itse. Snl 20:24

    • Zwomet

      Oikaisu: Minä tutkin teitäni, ja käännän askeleeni sinun todistustesi puoleen." Ps 119:59. (Tietsikka tekee omia väännöksiään välillä).

    • psalmilaulaja

      Minulle tapahtui samantapainen kokemus ihan pari päivää sitten. Minulle Hän sanoi vielä lisäksi, että Hänen seuraamisensa ja Hänen opetuslapsenaan oleminen tarkoittaa Hänen kaltaisuuteensa pyrkimistä. Ja että Hänen kaltaisuuteensa ei voi pyrkiä, jos ei edes tunne Häntä eikä Hänen persoonaansa, Hänen luonnettaan, Hänen tapaansa reagoida asioihin, Hänen tapaansa nähdä ja ymmärtää asiat.

      Ei ole itsestään selvää, että vaikka olisi uskova, silti tuntisi Jeesusta. Onhan ihmisistäkin ihan eri asia tietääkö vain jonkun olemassaolosta vai tunteeko henkilökohtiasesti, millainen persoona tämä on.

      Ja sitten on niin paljon vääriä käsityksiä siitä, minkälainen Jeesus on. Ihminen helposti kuvittelee Jumalan itsensä kaltaiseksi. Sijoittaa Häneen omia mieltymyksiään ja mielipiteitään ja perinnäisoppeja.

      Jeesukseen voi tutustua lukemalla Raamattua. Siis itse Raamattua, ei ihmisten tulkintoja ja selityksiä siitä. Evankeliumeista on helppo aloittaa. VT:n profetiakirjatkin ja psalmit vilisevät kuvauksia Jeesuksesta kun vaan osaa löytää ne. Ilmestyskirjan alussa olevat seitsemän kirjettä seurakunnille ovat Jeesuksen suoraan sanelemia ja antavat hyvän käsityksen Hänen ajatustavastaan.

      Ja rukouksessa oleminen on olemista Hänen seurassaan ja seuranhan on tapana tehdä kaltaisekseen.

      Tärkeintä on vilpitön halu tutustua Häneen. Ilman ennakkoehtoja ja valmiudessa muuttaa piintyneitäkin mielipiteitä.

      Ja niin kuin aloittaja sanoit; ääni, jonka kuulit oli ystävällinen. Siihen voi siis luottaa ilman pelkoa. Joskus Jumala opettaa vaikeuksien kautta mutta ei välttämättä. Yleensä vasta sitten, jos ihminen ei ole halukas kuuntelemaan muutoin kuin vasta viimeisenä mahdollisuutena ylitsepääsemättömien ongelmien painaessa päälle. Ei Jumalalla ole haluja ehdoin tahdoin vaikeuttaa lastensa elämää, mutta jos hyvänä aikana ei kelpaa kuunnella niin mitäpä siinä muutakaan voisi...

      Vastaa siis iloisesti KYLLÄ ja valmistaudu elämäsi parhaimpaan seikkailuun päästä läheisemmäksi ja tutummaksi maailmankaikkeuden ihastuttavimpaan persoonaan.

    • kotkaemonsuojassa

      Minä näin taas kuvan huurteisessa saunan ikkunassa. Kuvan voi toki tulkita monella tavalla enkä halua sitä tässä avata. Kuitenkin kuvaa katsellessani Jumala puhui minulle näin: Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Älä pyri muuttamaan sitä, minkälaiseksi Jumala on sinut luonut ihmisten mielipiteiden takia. Jos he eivät hyväksy sinua, pidä muottiin sopivana, ota se vain kohteliaisuutena. Muoteista tulee samankaltaisia kuvia, minä olen jokaisen ihmisen luonut erilaiseksi, itseni kuvaksi. Niin monimuotoisia kuin on ovat minut luomani kuvat, niin monimuotoinen minä olen. Onko sinulla siihen jotain lisättävää tai poisotettavaa?

      "Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."

    • Codex.Simplex

      Kannattaa kuunnella necrospirituaaleja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      104
      2067
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1593
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1122
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1040
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      949
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      867
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      804
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      771
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      753
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      663
    Aihe