Kysyn tosissani

EnIlkeyttäni

Jos nyt uskovaisena vietän Joulua, pahennanko Jumalaa ja joudun kadotukseen?

35

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voimassa.ja.voitelussa

      Mitäs se raamattu taas sanoikaan joulun viettämisestä?

      • olenkoOikeassa

        Ei ole tuominnut sitä.


      • Nimrod

        Juuri noin.


    • JUHLISTAjaloinPOIS

      Vietätkö syntymäpäiviä, isänpäivää, äitienpäivää, ystävänpäivää ja muita kissanristiäisiä? Joulu on pakanallinen juhla, Tammuksen syntymäpäivä,

      juoppojen sikajuhla.


      Et sinä niiden takia joudu kadotukseen, vaan koska et tottele Jumalan Sanaa,

      et tottele Jumalan Käskyjä, et ole kuuliainen Pyhän Totuuden Hengen Äänelle.


      Jos et tottele, mikään muu ei voi Raamatun mukaan korvata sinun tekemättömiä

      hyviä tekojasi kuin sielusi ikuinen kadotus, ikuinen kuolema, toinen kuolema.

      • MuttaVoin

        Eli voin rauhassa polttaa kynttilöitä, kuunnella hartaita Joululauluja syödä Jouluruokia, käydä Joulukirkossa?


      • JESHUAN.todistaja
        MuttaVoin kirjoitti:

        Eli voin rauhassa polttaa kynttilöitä, kuunnella hartaita Joululauluja syödä Jouluruokia, käydä Joulukirkossa?

        1.Kor. 11:26 Sillä niin usein kuin syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte HerranJHVH( JESHUA ) kuolemaa, siihen asti kuin Hän Tulee.

        TODENnäköisesti on tärkeämpää muistaa Jeshuan kuolema ja Verisovitus kuin Jeshuan syntymä, jonka ajankohtaa ei hebrealaisten Pyhissä Kirjoituksissa niin tarkoin ja selvästi ilmoiteta, vaikka se kyllä etsivälle selviää( SUKKOT, n. 3 "eKr.;

        syys-lokakuu; PAIKKA EI OLLUT MIKÄÄN LATO, VAAN JOOSEFIN SUKULAISTEN

        TALON SE PUOLI, JOSSA KARJAA PIDETTIIN JA JOSTA LÄMPÖÄ TULI ASUNTOON.

        TODENNÄKÖISESTI JESHUA SYNTYI SAPATTINA, HerranJHVH PYHÄPÄIVÄNÄ.

        SUKKOTIN VIETTÄMINEN RIITTÄÄ MEILLE JESHUA MESSIAANISILLE, JA HANUKKA )

        1.Johanneksen kirje 2:6 Joka sanoo Hänessä( JUMALAN SANA, VT, KRISTUS ) pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan niinkuin Hän( JESHUA )Vaelsi( TEOT ).

        ( JESHUA PITI JUMALAN KÄSKYT JA JUHLAT, MYÖS HANUKAN JA SUKKOTIN. )

        Roomalaiskirje: 5:7 TUSKINPA kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
        6:3 VAI ETTEKÖ TIEDÄ, että me kaikki, jotka olemme kastetut JESHUA MESSIAASEEN, olemme Hänen( JESHUAN ) kuolemaansa kastetut?
        6:4 NIIN( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA ) olemme siis haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin MESSIAS herätettiin kuolleista Isän kirkkauden( PYHÄ HENKI, SHEKINAH, LÄSNÄOLO ) kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman, yhdessä Hänen kanssaan.

        1.Korinttolaiskirje 4:9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
        11:26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte HerranJHVH( JESHUAN ) kuolemaa, siihen asti kuin Hän tulee.
        15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

        2.Korinttolaiskirje 1:9 ja me itse jo luulimme olevamme kuolemaan tuomitut, ettemme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan joka kuolleet herättää.
        4:10 Me kuljemme( VAELLUS; TEOT JA SANAT ) aina kantaen JESHUAN kuolemaa ruumiissamme, että JESHUAN elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        4:11 Sillä me jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan JESHUAN tähden, että JESHUAN elämäkin( PYHÄ VAELLUS ) tulisi näkyviin kuolevaisessa lihassamme.

        Filippiläiskirje 2:8 Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

        Hebrealaiskirje 2:9 Mutta Hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, JESHUAN, me näemme Hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että Hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.
        11:5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois." Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.

        Ilmestyskirja 2:10 Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa 10 päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.
        9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
        12:11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
        21:4 ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."


      • Yeshua.On.Spede
        JESHUAN.todistaja kirjoitti:

        1.Kor. 11:26 Sillä niin usein kuin syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte HerranJHVH( JESHUA ) kuolemaa, siihen asti kuin Hän Tulee.

        TODENnäköisesti on tärkeämpää muistaa Jeshuan kuolema ja Verisovitus kuin Jeshuan syntymä, jonka ajankohtaa ei hebrealaisten Pyhissä Kirjoituksissa niin tarkoin ja selvästi ilmoiteta, vaikka se kyllä etsivälle selviää( SUKKOT, n. 3 "eKr.;

        syys-lokakuu; PAIKKA EI OLLUT MIKÄÄN LATO, VAAN JOOSEFIN SUKULAISTEN

        TALON SE PUOLI, JOSSA KARJAA PIDETTIIN JA JOSTA LÄMPÖÄ TULI ASUNTOON.

        TODENNÄKÖISESTI JESHUA SYNTYI SAPATTINA, HerranJHVH PYHÄPÄIVÄNÄ.

        SUKKOTIN VIETTÄMINEN RIITTÄÄ MEILLE JESHUA MESSIAANISILLE, JA HANUKKA )

        1.Johanneksen kirje 2:6 Joka sanoo Hänessä( JUMALAN SANA, VT, KRISTUS ) pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan niinkuin Hän( JESHUA )Vaelsi( TEOT ).

        ( JESHUA PITI JUMALAN KÄSKYT JA JUHLAT, MYÖS HANUKAN JA SUKKOTIN. )

        Roomalaiskirje: 5:7 TUSKINPA kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
        6:3 VAI ETTEKÖ TIEDÄ, että me kaikki, jotka olemme kastetut JESHUA MESSIAASEEN, olemme Hänen( JESHUAN ) kuolemaansa kastetut?
        6:4 NIIN( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA ) olemme siis haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin MESSIAS herätettiin kuolleista Isän kirkkauden( PYHÄ HENKI, SHEKINAH, LÄSNÄOLO ) kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman, yhdessä Hänen kanssaan.

        1.Korinttolaiskirje 4:9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
        11:26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte HerranJHVH( JESHUAN ) kuolemaa, siihen asti kuin Hän tulee.
        15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

        2.Korinttolaiskirje 1:9 ja me itse jo luulimme olevamme kuolemaan tuomitut, ettemme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan joka kuolleet herättää.
        4:10 Me kuljemme( VAELLUS; TEOT JA SANAT ) aina kantaen JESHUAN kuolemaa ruumiissamme, että JESHUAN elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        4:11 Sillä me jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan JESHUAN tähden, että JESHUAN elämäkin( PYHÄ VAELLUS ) tulisi näkyviin kuolevaisessa lihassamme.

        Filippiläiskirje 2:8 Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

        Hebrealaiskirje 2:9 Mutta Hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, JESHUAN, me näemme Hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että Hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.
        11:5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois." Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.

        Ilmestyskirja 2:10 Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa 10 päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.
        9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
        12:11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
        21:4 ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

        Oletko tekojuutalainen? Hanukka ei ole raamatullinen juhla!


      • Jouluherkkukinkku

        Joulukinkku on herkkua. Jeesuskin söi varmasti kinkkua lihansa päivinä.


    • rewf

      Kyllä. Kehottaisin menemään sellaiseen maahan missä joulua ei vietetä.

    • tolkkua.touhuun

      Raamattu sanoo seuraavaa:

      Kolossalaiskirje 2
      16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
      -
      17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
      18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
      19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
      20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
      21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
      22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
      23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

      Siis älköön teitä tuomitko minkään juhlan johdosta !

      Jos ja kun uskova viettää joulua Jeesuksen syntymäjuhlana, niin siinä ei ole mitään pahaa, vaikka se päivä ei olisikaan juuri se oikea päivä.

      Se joka sellaistasta tuomitsee, toimii itse siis väärin.

      Uskova ei todellakaan vietä mitään "tammuksen" juhlaa tai muutakaan joulupukki juhlaa, vaan Jeesuksen syntymä juhlaa, eikä siinä ole siis yhtään mitään pahaa.

      Samoin me voimme viettää ehtollista vaikka joka päivä, ja sekin on siis Jeesuksen muistojuhla, eikä sitäkään tarvitse viettää jonain tiettynä viikonpäivänä, eikä edes toisten uskovien seurassa vaan sitä voi viettä vaikka joka ikisellä aterialla siunaten ja erottaen siinä osan leivästä ja viinistä.

      Mutta hyvä on huomioida tämä asia:

      Roomalaiskirje 14
      13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
      14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
      15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
      16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
      17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
      18 Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
      19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
      20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
      21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
      22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
      23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

      Siis mikään ei itsessään ole väärin ja syntiä, mutta jos uskova toimii vastoin sitä minkä sisimmässään tietää vääräksi, se on hänelle syntiä.

      Mutta on siis huomioitava se, että uskovakin voi olla yliherkkä ja pelätä siis turhaan sitä ja tätä, eli se oma sydänkään ei eina kerro totuutta, tästä esimerkkinä seuraava:

      Roomalaiskirje 14
      1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
      2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
      3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.

      Siis heikko uskoinen on se joka ei uskalla syödä edes lihaa, vaikka Jumala on oikeasti antanut kaiken lihan syötäväksi eli ravinnoksi !

      Mutta tuo pelokas eli heikkouskoinen siis ei uskoalla lihaa syödä.

      Samoin siis on joulun kanssa, eli joulun vietto ei itsessään myöskään ole väärin tai pahaa, mutta on paljon heikkouskoisia, jotka pelkäävät kaikkea ja siten pitävät yhden juhlan eli joulun viettoa erittäin vaarallisena.

      Mutta se joka jo ymmärtää Jumalan tahdon ja sen, että jonkun juhlan vietosta ei tule mitään kirouksia päälle, kun toimii Hengessä ja joulunakin keskittyy Jeesusta muistelemaan, eikä siis uskova mitään tammusta palvo eikä kuustakaan, kun kuusi on vain koriste muiden kodin koristeiden joukossa, vaan palvoo yksin Jumalaa, ja muistelee Jeesuksen syntymää, niin siinä ei siis ole todellakaan mitään pahaa !

      Room. 14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

      Siis minua pitkään uskossa olleena ei häiritse enää mikään, sillä minä tiedän sen jo, että mikään ei ole epäpyhää itsessään.

      • JoulukuusionKaunis

        Mitä mieltä olet siitä, jos joku haluaa viettää Jeesuksen syntymisen muistoksi juhlaa, sanotaan nyt sitä vaikka nyt Jouluksi? Jos viettää juhlaa ilman Joulupukkeja ja tonttuja.Onko hän kadotusttuomion ansainnut?


      • tolkkua.touhuun

        Jatkan vielä edelliseen !

        Mutta jos minä siis itse palvoisin väärin vaikka kuusta tai viettäiisn jotain "tammuksen" juhlaa, niin toki silloin se olisi väärin ja epäjumalan palvontaa !

        Mutta minulle siis kuusi on vain koriste, ei yhtään sen en enempää !

        Minulle joulu on perhejuhla, jolloin ainoana uskovana voin tuoda sanoman Jeesuksesta sukulaisilleninkin, eli ilosanomaa on mahdollista tuoda uskosta osattomille sukulaisilleni edes kerran vuodessa ilman tekosyitä.

        Moni uskova katkoo vain välinsä ja yhteyden uskosta osattomiin siksi vain, että pelkkää joulusta tarttuvan jotain epäpyhää itseensä, ja evankeliointi estyy ja yhteys uskosta osattomiin sukulaisiin katkeaa, kun he näkevät sen ahdistuksen aiheuttaman pelon uskovasta, ja siten pitävät tätä ihan hurahtaneena !

        Meidän uskovina tulee elää maaillmassa, vaikka emme ole maailmasta, eli maailman ja juhlienkin keskellä meidän tulisi kyetä elämään valoina ja jakaa kysyville tietoa toivomme perustasta eli Kristuksesta.

        Jos siis väärin erottaudumme itse, niin evankeliumin sanoman leviäminen lähipiiriimme estyy, meidän itsemme ja väärien toimiemme vuoksi.

        15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;

        Siis Jeesus oli ja eli syntisten seurassa, eli Hän ei eristäytynyt maailmasta, eikä meidänkään tule eristäytyä, vaan vain siellä voimme jakaa ilosanomaa ja olla valoina pimeässä !

        Siis uskova ei usko tamuksiin eikä kuusiin, joten niitä on turhaa pelätä, me vietämme joulua Jeesusta muistellen ja siten voimme maailman ihmisille tuoda edes kerran vuodessa ilosanomaa mieliin, eli pelko pois ja perhe juhlaa rauhassa viettämään !

        Se joka pelkää joulua, on yhä heikkouskoinen, mutta jos se henkilö on lähellä, niin hänen vuokseen tarvittaessa pitää jättää väliin, mutta ennemmin kannattaa nämä asiat tuoda tiedoksi, jotta turha pelko katoaisi sellaiseltakin uskovalta !

        Siis kun ymmärrämme Jumalan Rakkauden syvemmin ja Raamatun opetuksen paremmin niin pelot katoavat:

        1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

        Otan vielä selvennökseksi yhden esimerkin, eli vaikka tyttärelläni on ollut vaikka buddhan patsas kotona, niin ei se minua itseäni haittaa, sillä se on vain koriste ja kuva, ja minä tietämällä jo tiedän, että ei ole muita Jumalia kuin Yksi Jumala !

        Siis se kivi tai puu möykky ei voi olla Jumala millään, joten se on minulle vain pala kiveä tai puuta !

        Mutta jos minä sitä palvoisin tai uskoisin sen voivan jotain tehdä, niin silloin olisi minulla paha ongelma !

        1. Korinttolaiskirje 8
        4 niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
        7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.

        Siis mitkään veistokset tai muut eivät ole mitään Jumalia vaan ihan huuhaata ja siten kun niihin suhtautuu, niin itsellä ei ole ongelmia, ongelma on siis niillä jotka eivät tätä asiaa ymmärrä, vaan he pelkäävät niitä !

        Siis jos pelkää yhä epäjumalaa/epäjumalankuvaa, niin ei ole sen vertaa uskossaan kasvanut vielä, että tietäisi niiden olevan yhtä huuhaata, kuin joulupukki !

        Yksi On Jumala, eikä muita ole, joten pelko pois !

        Me palvomme Yhtä Jumalaa, joten emme palvo muita joulunakaan !


      • JoulukuusionKaunis kirjoitti:

        Mitä mieltä olet siitä, jos joku haluaa viettää Jeesuksen syntymisen muistoksi juhlaa, sanotaan nyt sitä vaikka nyt Jouluksi? Jos viettää juhlaa ilman Joulupukkeja ja tonttuja.Onko hän kadotusttuomion ansainnut?

        Ei ole meidän tehtävä lausua kellekkään kadotustuomiota. Jumala on se, joka tuomitsee. Jokaisen kristityn tehtävä on kertoa esim. joulun suhteen, mitä Raamattu asiasta opettaa, eihän meille muuta kirjaa ole annettu. Raamattu on Jumalan Sana, eikä Raamattu kehota viettämään joulua edes Jeesuksen syntymäjuhlana.

        Joulu (myös Jeesuksen syntymisen muistoksi vietettynä) on epäjumalanpalvelusta, koska se juontaa juurensa pakanallisesta traditiosta. Epäjumalanpalvelus on syntiä (synti pitää aina sanoa synniksi).

        Pyhä Henki ohjaa uskovaa seuraamaan Jeesusta totuudessa. Pyhä Henki toimii aina Jumalan Sanan mukaan. Jos emme tottele Jumalaa, teemme oman tahtomme, emmekä tällöin ole Jumalan auktoriteetin alla. Tämä on kapinaa Jumalaa vastaan.

        JEESUS: Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni. Luuk. 14:27

        Jeesus ei ole ohjannut minua viettämään joulua.

        Minkä kuvan annan maailmalle, jos osittain kuitenkin vietän juhlaa, joka ei perustu Raamattuun? Tiedättekö mistä joulu on tullut? Tiedättekö esim. katolisen kirkon muista valheista? Pieni Jeesus vauva ei ole Jeesus, vaan epäjumala. Joulu on todella täynnä suoranaista Jumalan pilkkaa.

        Toinen näkökulma miksi joulun vietto on syntiä. Jos vietän joulua (vaikka ilman joulupukkia ja lahjoja), enkö tällöin ohjaa muitakin ihmisiä uskomaan, että se on ok juhla, ja muut ihmiset kompastuvat. Monelle ihmiselle joulu on epäjumala. Eli en vain itse tee syntiä vaan ylläpidän maailman valhetta ja uskonnollisuutta. Joku voi sanoa, katsos, uskova, joka viettää joulua, ei siinä siis mitään vikaa - ja tämä vain vahvistaa uskonnollisuutta. Meidän tulisi joka päivä riemuita Herrassa ja ylistää Häntä, Häntä totellen ja seuraten.

        Pyhä Henki ei ole ohjannut minua viettämään joulua, enkä ole sitä viettänyt sen jälkeen kun totuuden tuntoon tulin.


      • tolkkua.touhuun

        Kiitos linkistäsi !

        Olen kyllä sen lukenut, joten siinä ei ole uutta minulle !

        Nähdäkseni Petri menee mönkään toiminnassaan ja kirjoituksissaan näissä asioissa !

        Petri toimii opettajana, ja opettajan tehtävänä olisi POISTAA PELKOJA, eikä lisätä niitä !

        Olen jo usean viestin kirjoittanut tästä aiheesta, eli kun uskovalle kerrotaan Totuus, niin sitä kautta näemme Jumalan Rakkauden ja ja se POISTAA PELKOJA.

        Nyt Petri ikävä kyllä, omilla kirjoituksillaan vain LISÄÄ PELKOJA !

        Siis hän itsekin pelkää selvästi joulua, ja sen viettoa, ja jopa hänen vaimonsa joutui nähdäkseni Petrin heikkouden vuoksi lopettamaan joulun vieton, koska Petri kärsi siitä pelkojensa ja heikkoutensa vuoksi.

        Jos olette yhteydessä Petriin, niin pyytäkää häntä lukemaan nuo viestini ja miettimään sitä, mitä Raamattu opettaa juhlista ja epäjumalista ja uskovan elämisestä maailmassa.

        On muitakin Petrin kirjoituksia, joissa hän vain lisää pelkoja uskoviin, eikä poista niitä, ja syy on siinä, että hän ei tunne näitä Sanankohtia, joita toin teidän tiedoksenne, vielä kyllin !

        Myydän lukemaan varsinkin Sanankohdat kunnolla ja tutkimaan ajatuksella niitä ja niiden sanomaa, minä itse olen uskon elämässäni elänyt ne läpi eli todeksi, ja olen vahvistunut Rakkaudessa siten, että en itse enää pelkää tyyliin:

        Kol. 2:21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"

        Tuollainen asenne kertoo pahoista peloista, jossa elottomista esineistäkin voi hypätä/tarttua kaikkea pahaa ja saastaa uskovaankin !

        Idean ydin on siis se, että mikään ei ole epäpyhää itsessään, jos ei uskova pidä sitä epäpyhänä !

        Siis kuten sanoin, kuusi on minulle yksi koriste kasvi vain, eikä mikään epäjumala tai muu sellainen epäjumalan palvontamenon väline.

        Eli kun kuusi on minulle vain kasvi ja koriste muiden joukossa, se ei ole mitenkään minulle vahingollinen tai vaarallinen !

        Mutta sille joka sitä pitää epäjumalana ja palvoo sitä sun muuta, sille se on toki haitaksi, sillä hänhän palvoo silloin epäjumala.

        On heikoissa uskovalla silloin kaikki, jos koriste kasviakin tarvitsee pelätä !

        En muuten ole kenenkään suomessa kuullut palvovan kuusta enkä tammusta, oletteko te ???

        Turhaa pelon lietsontaa on Petrin kirjoitus, eli vaikka hän tuo oikein joulun taustoja esille, niin sitten hänen olisi tullut poistaa turhat pelot, mutta siihen hän ei siis kykene, kun itsekin on yhä heikko ja pelkään näitä asioita !


      • tolkkua.touhuun kirjoitti:

        Jatkan vielä edelliseen !

        Mutta jos minä siis itse palvoisin väärin vaikka kuusta tai viettäiisn jotain "tammuksen" juhlaa, niin toki silloin se olisi väärin ja epäjumalan palvontaa !

        Mutta minulle siis kuusi on vain koriste, ei yhtään sen en enempää !

        Minulle joulu on perhejuhla, jolloin ainoana uskovana voin tuoda sanoman Jeesuksesta sukulaisilleninkin, eli ilosanomaa on mahdollista tuoda uskosta osattomille sukulaisilleni edes kerran vuodessa ilman tekosyitä.

        Moni uskova katkoo vain välinsä ja yhteyden uskosta osattomiin siksi vain, että pelkkää joulusta tarttuvan jotain epäpyhää itseensä, ja evankeliointi estyy ja yhteys uskosta osattomiin sukulaisiin katkeaa, kun he näkevät sen ahdistuksen aiheuttaman pelon uskovasta, ja siten pitävät tätä ihan hurahtaneena !

        Meidän uskovina tulee elää maaillmassa, vaikka emme ole maailmasta, eli maailman ja juhlienkin keskellä meidän tulisi kyetä elämään valoina ja jakaa kysyville tietoa toivomme perustasta eli Kristuksesta.

        Jos siis väärin erottaudumme itse, niin evankeliumin sanoman leviäminen lähipiiriimme estyy, meidän itsemme ja väärien toimiemme vuoksi.

        15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;

        Siis Jeesus oli ja eli syntisten seurassa, eli Hän ei eristäytynyt maailmasta, eikä meidänkään tule eristäytyä, vaan vain siellä voimme jakaa ilosanomaa ja olla valoina pimeässä !

        Siis uskova ei usko tamuksiin eikä kuusiin, joten niitä on turhaa pelätä, me vietämme joulua Jeesusta muistellen ja siten voimme maailman ihmisille tuoda edes kerran vuodessa ilosanomaa mieliin, eli pelko pois ja perhe juhlaa rauhassa viettämään !

        Se joka pelkää joulua, on yhä heikkouskoinen, mutta jos se henkilö on lähellä, niin hänen vuokseen tarvittaessa pitää jättää väliin, mutta ennemmin kannattaa nämä asiat tuoda tiedoksi, jotta turha pelko katoaisi sellaiseltakin uskovalta !

        Siis kun ymmärrämme Jumalan Rakkauden syvemmin ja Raamatun opetuksen paremmin niin pelot katoavat:

        1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

        Otan vielä selvennökseksi yhden esimerkin, eli vaikka tyttärelläni on ollut vaikka buddhan patsas kotona, niin ei se minua itseäni haittaa, sillä se on vain koriste ja kuva, ja minä tietämällä jo tiedän, että ei ole muita Jumalia kuin Yksi Jumala !

        Siis se kivi tai puu möykky ei voi olla Jumala millään, joten se on minulle vain pala kiveä tai puuta !

        Mutta jos minä sitä palvoisin tai uskoisin sen voivan jotain tehdä, niin silloin olisi minulla paha ongelma !

        1. Korinttolaiskirje 8
        4 niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
        7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.

        Siis mitkään veistokset tai muut eivät ole mitään Jumalia vaan ihan huuhaata ja siten kun niihin suhtautuu, niin itsellä ei ole ongelmia, ongelma on siis niillä jotka eivät tätä asiaa ymmärrä, vaan he pelkäävät niitä !

        Siis jos pelkää yhä epäjumalaa/epäjumalankuvaa, niin ei ole sen vertaa uskossaan kasvanut vielä, että tietäisi niiden olevan yhtä huuhaata, kuin joulupukki !

        Yksi On Jumala, eikä muita ole, joten pelko pois !

        Me palvomme Yhtä Jumalaa, joten emme palvo muita joulunakaan !

        Jos tyttärelläsi on buddha patsas, ei siitä voi Hengessä iloita. Onko tyttäresi uskossa? Jos kyllä, mitä ajattelee ihminen, joka ei ole uskossa kun näkee buddha patsaan uskovan kotona?

        Buddhalaisuuden vaikutteet näkyvät jo nyt esim. suomen luterialisessa kirkossa. Tultuani (oikeasti) uskoon, menin paikalliseen ev.lut.seurakunnan Jumalanpalvelukseen ja siellä luettiin antikristillistä newage-kirjaa, joka aikoinaan sai minut pois Jeesuksesta ja uskomaan nimenomaan buddhalaisuuteen liittyviä oppeja. Ko. kirja opettaa, että Jeesus EI ole Jumala, joka tuli keskuuteemme lihassa, sovitti syntimme, ylösnousi ja on Isän oikealla puolella.

        Tiesitkö muuten, että demonihenget ovat patsaiden takana? Minulla oli kerran heksagrammi-symboli kotona taulussa ja kun rakkaudella uskovaiset minua neuvoivat, heitin sen roskikseen ja tiesin että se oli oikein tehty ja silloin ymmärsin, että se oli minua aiemmin Hengessä häirinnyt. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

        Elämme maailmassa, mutta meidän ei tule elää maailman mukaan. Kun voin tietoisesti valita esim. kotona mitä musiikkia kuuntelen, se ei ole maailmanhenkistä vaan Pyhän Hengen inspiroimaa musiikkia, jossa myös sanat ovat Jumalan Sanan mukaiset.

        Meidän tulee teoin ja totuudessa rakastaa. Jos vietämme joulua joulukuusten ja lahjojen kanssa (tai vaikka ilman niitä), annamme väärän kuvan maailmalle. Pelkäätkö sinä mitä ihmiset ovat mieltä jos et vietä joulua? Se, että seuraat Jeesusta totuudessa on suurempi todistus, kuin se, että yrität omalla tavalla tuoda ihmisiä uskoon. Lisäksi, jos emme tottele Herraa, kapinoimme Jumalaa vastaan, ja teemme syntiä. Mitä rakkautta se on, jos johdatamme ihmisiä harhaan? Ihmisen sydän on niin pettäväinen.

        Jos ihmiset oikeasti tietäisivät mistä joulu on peräisin, ja mitä kauheuksia kirkot ovat tehneet, ja edelleen tekevät väärän evankeliumin kanssa, uskon että olisi helpompi valita asiassa Jumalan totuus.


      • tolkkua.touhuun
        Jeesus-on-Herra kirjoitti:

        Ei ole meidän tehtävä lausua kellekkään kadotustuomiota. Jumala on se, joka tuomitsee. Jokaisen kristityn tehtävä on kertoa esim. joulun suhteen, mitä Raamattu asiasta opettaa, eihän meille muuta kirjaa ole annettu. Raamattu on Jumalan Sana, eikä Raamattu kehota viettämään joulua edes Jeesuksen syntymäjuhlana.

        Joulu (myös Jeesuksen syntymisen muistoksi vietettynä) on epäjumalanpalvelusta, koska se juontaa juurensa pakanallisesta traditiosta. Epäjumalanpalvelus on syntiä (synti pitää aina sanoa synniksi).

        Pyhä Henki ohjaa uskovaa seuraamaan Jeesusta totuudessa. Pyhä Henki toimii aina Jumalan Sanan mukaan. Jos emme tottele Jumalaa, teemme oman tahtomme, emmekä tällöin ole Jumalan auktoriteetin alla. Tämä on kapinaa Jumalaa vastaan.

        JEESUS: Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni. Luuk. 14:27

        Jeesus ei ole ohjannut minua viettämään joulua.

        Minkä kuvan annan maailmalle, jos osittain kuitenkin vietän juhlaa, joka ei perustu Raamattuun? Tiedättekö mistä joulu on tullut? Tiedättekö esim. katolisen kirkon muista valheista? Pieni Jeesus vauva ei ole Jeesus, vaan epäjumala. Joulu on todella täynnä suoranaista Jumalan pilkkaa.

        Toinen näkökulma miksi joulun vietto on syntiä. Jos vietän joulua (vaikka ilman joulupukkia ja lahjoja), enkö tällöin ohjaa muitakin ihmisiä uskomaan, että se on ok juhla, ja muut ihmiset kompastuvat. Monelle ihmiselle joulu on epäjumala. Eli en vain itse tee syntiä vaan ylläpidän maailman valhetta ja uskonnollisuutta. Joku voi sanoa, katsos, uskova, joka viettää joulua, ei siinä siis mitään vikaa - ja tämä vain vahvistaa uskonnollisuutta. Meidän tulisi joka päivä riemuita Herrassa ja ylistää Häntä, Häntä totellen ja seuraten.

        Pyhä Henki ei ole ohjannut minua viettämään joulua, enkä ole sitä viettänyt sen jälkeen kun totuuden tuntoon tulin.

        Hyvä " Jeesus-on-Herra" !

        Nyt ikävä kyllä opetat väärin !

        Kukaan suomalainen ei palvo tammusta ei kuusta tai muutakaan viettäessään joulua !

        Siis jotta suomalainen tai jopa uskova voisi palvoa epäjumalaa, niin siihen epäjumalaan pitäisi uskoa ja sen epäjumalan apuun !

        Mutta en usko suomalaisten uskovan tammukseen ekiä kuuseen eikä muuhunkaan vaikka tämän juhlan vieton juuret olisivat missä tahansa !

        Epäjumalan palvonta vaatii ihan samoin kuin Jumalan palvonta sen palvonnan, eikä kukaan suomalainen palvo mitään tammusta !

        Sinulle itsellesi terveeksi ohjeeksi seuraava Sana :

        Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

        Miksi siis tuomitset juhlan johdosta, jossa uskova muistelee Jeesuksen syntymää ???

        Mitä väärää siinä on ???

        Minä pitkään jo olleena uskovana vietän joulua puhtain sydämin perhe juhlana, jossa kuusi on minulle vain koriste ja muistelen Jeesuksen syntymää, uskosta osattomien sukulaisteni joukossa, ja olen valmiina vstaamaan jokaiselle, joka haluaa kuulla uskostani ja Jeesuksesta.

        Sitten on säälittävää nähdä se, että sinä sanot Jeesus vauvan olevan epäjumala !

        Uskovalle Jeesus On Jumala, eikä mikään epäjumala !

        Katolisen kirkon opeilla ei ole mitään tekemistä yksilö uskovan uskon kanssa!

        Minä tiedän jo senkin, että Jeesus syntyi lehtimajajuhlan aikoihin eli syys lokakuussa, mutta silti voin viettää joulua uskosta osattomien sukulaisteni kanssa joulukuussa, sanhan kertoa Herrastani tarvittaessa/haluttaessa !

        Jos ja kun suomessa vietetään Jeesuksen syntymäjuhlaa joulukuussa, niin turhaa minun on alkaa sitä vastaan taistelemaan uskosta osattomien kanssa, me voimme viettää Jeesuksen syntymä juhlaa uskovien kanssa, oikeana ajankohtana !

        Sinulla hämärtyy ja on nyt kateissa pahasti se perusasia, että jokaisella uskovalla on HENKILÖKOHTAINEN USKO !

        Eli vaikka joku kirkko sanoisi ihan mitä tahansa, sillä ei ole mitään väliä henkilökohtaisella tasolla, sillä Usko on henkilökohtainen, eikä se ole jonkun massan uskomukset !

        Eli vaikka en usko Jeesuksen syntyneen jouluna, ei se minua estä osallistumasta tuohon juhlaan, van minä voin käyttään senkin tilaisuuden evankeliointiin jos on se hetki jollain sukulaisella !

        Minä voisin juhlistaa, vaikka joka viikko Jeesuksen syntymäjuhlaa, sillä silloin puhutaan vääjäämättä Jeesuksesta, eikä se ole mikään huono asia !

        Sinulla on yhä pahoja pelkoja näemmä, yritä vapaautua niistä hyvä ihminen !


      • PP.on.jehovantodistaja

        Petri Paavola on antikristus. Eksyttäjä.


      • sanoma-Jeesuksesta
        tolkkua.touhuun kirjoitti:

        Jatkan vielä edelliseen !

        Mutta jos minä siis itse palvoisin väärin vaikka kuusta tai viettäiisn jotain "tammuksen" juhlaa, niin toki silloin se olisi väärin ja epäjumalan palvontaa !

        Mutta minulle siis kuusi on vain koriste, ei yhtään sen en enempää !

        Minulle joulu on perhejuhla, jolloin ainoana uskovana voin tuoda sanoman Jeesuksesta sukulaisilleninkin, eli ilosanomaa on mahdollista tuoda uskosta osattomille sukulaisilleni edes kerran vuodessa ilman tekosyitä.

        Moni uskova katkoo vain välinsä ja yhteyden uskosta osattomiin siksi vain, että pelkkää joulusta tarttuvan jotain epäpyhää itseensä, ja evankeliointi estyy ja yhteys uskosta osattomiin sukulaisiin katkeaa, kun he näkevät sen ahdistuksen aiheuttaman pelon uskovasta, ja siten pitävät tätä ihan hurahtaneena !

        Meidän uskovina tulee elää maaillmassa, vaikka emme ole maailmasta, eli maailman ja juhlienkin keskellä meidän tulisi kyetä elämään valoina ja jakaa kysyville tietoa toivomme perustasta eli Kristuksesta.

        Jos siis väärin erottaudumme itse, niin evankeliumin sanoman leviäminen lähipiiriimme estyy, meidän itsemme ja väärien toimiemme vuoksi.

        15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;

        Siis Jeesus oli ja eli syntisten seurassa, eli Hän ei eristäytynyt maailmasta, eikä meidänkään tule eristäytyä, vaan vain siellä voimme jakaa ilosanomaa ja olla valoina pimeässä !

        Siis uskova ei usko tamuksiin eikä kuusiin, joten niitä on turhaa pelätä, me vietämme joulua Jeesusta muistellen ja siten voimme maailman ihmisille tuoda edes kerran vuodessa ilosanomaa mieliin, eli pelko pois ja perhe juhlaa rauhassa viettämään !

        Se joka pelkää joulua, on yhä heikkouskoinen, mutta jos se henkilö on lähellä, niin hänen vuokseen tarvittaessa pitää jättää väliin, mutta ennemmin kannattaa nämä asiat tuoda tiedoksi, jotta turha pelko katoaisi sellaiseltakin uskovalta !

        Siis kun ymmärrämme Jumalan Rakkauden syvemmin ja Raamatun opetuksen paremmin niin pelot katoavat:

        1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

        Otan vielä selvennökseksi yhden esimerkin, eli vaikka tyttärelläni on ollut vaikka buddhan patsas kotona, niin ei se minua itseäni haittaa, sillä se on vain koriste ja kuva, ja minä tietämällä jo tiedän, että ei ole muita Jumalia kuin Yksi Jumala !

        Siis se kivi tai puu möykky ei voi olla Jumala millään, joten se on minulle vain pala kiveä tai puuta !

        Mutta jos minä sitä palvoisin tai uskoisin sen voivan jotain tehdä, niin silloin olisi minulla paha ongelma !

        1. Korinttolaiskirje 8
        4 niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
        7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.

        Siis mitkään veistokset tai muut eivät ole mitään Jumalia vaan ihan huuhaata ja siten kun niihin suhtautuu, niin itsellä ei ole ongelmia, ongelma on siis niillä jotka eivät tätä asiaa ymmärrä, vaan he pelkäävät niitä !

        Siis jos pelkää yhä epäjumalaa/epäjumalankuvaa, niin ei ole sen vertaa uskossaan kasvanut vielä, että tietäisi niiden olevan yhtä huuhaata, kuin joulupukki !

        Yksi On Jumala, eikä muita ole, joten pelko pois !

        Me palvomme Yhtä Jumalaa, joten emme palvo muita joulunakaan !

        <<<Minulle joulu on perhejuhla, jolloin ainoana uskovana voin tuoda sanoman Jeesuksesta sukulaisilleninkin, eli ilosanomaa on mahdollista tuoda uskosta osattomille sukulaisilleni edes kerran vuodessa ilman tekosyitä.>>>

        Hyvä on kertoa Jeesuksesta milloin vain.
        Sikaa ei teillä tietenkään paisteta. Hyvä siitä on aina jouluna muistuttaa ja näyttää esimerkkiä perhepiirissä, että ei sikaa pöytään, kun ei Jeesuskaan sitä syönyt.

        Kuusi on kauneimmillaan luonnossa, mutta hyvä ne kuuset on hakata pois sähkölinjojen alta ja viedä se sitten vaikka kotiinsa hetkeksi ennen surkastumista, jos ei muuta käyttöä ole..


      • Totuus.on
        Jeesus-on-Herra kirjoitti:

        Jos tyttärelläsi on buddha patsas, ei siitä voi Hengessä iloita. Onko tyttäresi uskossa? Jos kyllä, mitä ajattelee ihminen, joka ei ole uskossa kun näkee buddha patsaan uskovan kotona?

        Buddhalaisuuden vaikutteet näkyvät jo nyt esim. suomen luterialisessa kirkossa. Tultuani (oikeasti) uskoon, menin paikalliseen ev.lut.seurakunnan Jumalanpalvelukseen ja siellä luettiin antikristillistä newage-kirjaa, joka aikoinaan sai minut pois Jeesuksesta ja uskomaan nimenomaan buddhalaisuuteen liittyviä oppeja. Ko. kirja opettaa, että Jeesus EI ole Jumala, joka tuli keskuuteemme lihassa, sovitti syntimme, ylösnousi ja on Isän oikealla puolella.

        Tiesitkö muuten, että demonihenget ovat patsaiden takana? Minulla oli kerran heksagrammi-symboli kotona taulussa ja kun rakkaudella uskovaiset minua neuvoivat, heitin sen roskikseen ja tiesin että se oli oikein tehty ja silloin ymmärsin, että se oli minua aiemmin Hengessä häirinnyt. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

        Elämme maailmassa, mutta meidän ei tule elää maailman mukaan. Kun voin tietoisesti valita esim. kotona mitä musiikkia kuuntelen, se ei ole maailmanhenkistä vaan Pyhän Hengen inspiroimaa musiikkia, jossa myös sanat ovat Jumalan Sanan mukaiset.

        Meidän tulee teoin ja totuudessa rakastaa. Jos vietämme joulua joulukuusten ja lahjojen kanssa (tai vaikka ilman niitä), annamme väärän kuvan maailmalle. Pelkäätkö sinä mitä ihmiset ovat mieltä jos et vietä joulua? Se, että seuraat Jeesusta totuudessa on suurempi todistus, kuin se, että yrität omalla tavalla tuoda ihmisiä uskoon. Lisäksi, jos emme tottele Herraa, kapinoimme Jumalaa vastaan, ja teemme syntiä. Mitä rakkautta se on, jos johdatamme ihmisiä harhaan? Ihmisen sydän on niin pettäväinen.

        Jos ihmiset oikeasti tietäisivät mistä joulu on peräisin, ja mitä kauheuksia kirkot ovat tehneet, ja edelleen tekevät väärän evankeliumin kanssa, uskon että olisi helpompi valita asiassa Jumalan totuus.

        Amen! Näin on Henki minussa, myös kehoittanut toimimaan. Erottautumaan maailmasta.
        Se on ollut iso todistus monelle, Herran kunniaksi kun emme ole enää viettäneet joulua tai muitakaan pakanallisia juhlia.

        "Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien nähden; ja kun niiden arvo laskettiin yhteen, huomattiin sen olevan viisikymmentä tuhatta hopearahaa. Näin Herran sana voimallisesti kasvoi ja vahvistui."
        Ap. t. 19:19‭-‬20

        Ne jotka ottivat Kristuksen Herrakseen, puhdistivat talonsa vääristä asioista Ja juuri tätä Kristuksen Henki saa ihmisissä aikaan.

        Ei kukaan joka käy kuuntelemassa keikoilla heavy bändejä, jossa ihan avoimesti lauletaan Saatanan palvonnasta, pilkataan Kristusta jne.. jne... Sano palvovansa saatanaa, jos Sitä heiltä kysyt. Satanistitkin sanovat, etteivät he palvo saatanaa.

        Ei sielunvihollinen välitä siitä, uskooko henkilö itse niihin rituaaleihin vai ei, Ne avaa silti oven väärille hengille.

        Kaikki Suomessakin vietettävät juhlat sisältää pakanallisia rituaaleja, uhraamisia joilla lepyytettiin pahoja henkiä.

        mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista. Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä. Vai tahdommeko herättää Herran kiivauden? Emme kaiketi me ole häntä väkevämmät?
        1. Kor. 10:20‭-‬22

        Siunausta!


      • tolkkua.touhuun kirjoitti:

        Kiitos linkistäsi !

        Olen kyllä sen lukenut, joten siinä ei ole uutta minulle !

        Nähdäkseni Petri menee mönkään toiminnassaan ja kirjoituksissaan näissä asioissa !

        Petri toimii opettajana, ja opettajan tehtävänä olisi POISTAA PELKOJA, eikä lisätä niitä !

        Olen jo usean viestin kirjoittanut tästä aiheesta, eli kun uskovalle kerrotaan Totuus, niin sitä kautta näemme Jumalan Rakkauden ja ja se POISTAA PELKOJA.

        Nyt Petri ikävä kyllä, omilla kirjoituksillaan vain LISÄÄ PELKOJA !

        Siis hän itsekin pelkää selvästi joulua, ja sen viettoa, ja jopa hänen vaimonsa joutui nähdäkseni Petrin heikkouden vuoksi lopettamaan joulun vieton, koska Petri kärsi siitä pelkojensa ja heikkoutensa vuoksi.

        Jos olette yhteydessä Petriin, niin pyytäkää häntä lukemaan nuo viestini ja miettimään sitä, mitä Raamattu opettaa juhlista ja epäjumalista ja uskovan elämisestä maailmassa.

        On muitakin Petrin kirjoituksia, joissa hän vain lisää pelkoja uskoviin, eikä poista niitä, ja syy on siinä, että hän ei tunne näitä Sanankohtia, joita toin teidän tiedoksenne, vielä kyllin !

        Myydän lukemaan varsinkin Sanankohdat kunnolla ja tutkimaan ajatuksella niitä ja niiden sanomaa, minä itse olen uskon elämässäni elänyt ne läpi eli todeksi, ja olen vahvistunut Rakkaudessa siten, että en itse enää pelkää tyyliin:

        Kol. 2:21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"

        Tuollainen asenne kertoo pahoista peloista, jossa elottomista esineistäkin voi hypätä/tarttua kaikkea pahaa ja saastaa uskovaankin !

        Idean ydin on siis se, että mikään ei ole epäpyhää itsessään, jos ei uskova pidä sitä epäpyhänä !

        Siis kuten sanoin, kuusi on minulle yksi koriste kasvi vain, eikä mikään epäjumala tai muu sellainen epäjumalan palvontamenon väline.

        Eli kun kuusi on minulle vain kasvi ja koriste muiden joukossa, se ei ole mitenkään minulle vahingollinen tai vaarallinen !

        Mutta sille joka sitä pitää epäjumalana ja palvoo sitä sun muuta, sille se on toki haitaksi, sillä hänhän palvoo silloin epäjumala.

        On heikoissa uskovalla silloin kaikki, jos koriste kasviakin tarvitsee pelätä !

        En muuten ole kenenkään suomessa kuullut palvovan kuusta enkä tammusta, oletteko te ???

        Turhaa pelon lietsontaa on Petrin kirjoitus, eli vaikka hän tuo oikein joulun taustoja esille, niin sitten hänen olisi tullut poistaa turhat pelot, mutta siihen hän ei siis kykene, kun itsekin on yhä heikko ja pelkään näitä asioita !

        Raamattu ei kehota viettämään joulua, joten miksi kukaan Raamattuun uskova sitä viettäisi? Eihän Raamatussa ole kehotusta sytyttää juhannuskokkoakaan tai viettää Halloweeniä.

        Ehdotan että otat Petriin yhteyttä ja keskustelet joulutekstistä suoraan hänen kanssa.


    • MontaAlttaria

      Minä ainakin rakennan Joulukuusen Jumalan kunniaksi, en epäJumalien. Eikö kyse ole siitä.
      Alttareitakin rakennetaan Jumalan kunniaksi ja epäJumalien.
      Eikö kyse ole siitä, ketä palvelee?

      • tolkkua.touhuun

        Siitä on kyse !

        Mutta ei kuusi minulle ole mikään Jumalan alttari, vaan vain koriste !

        Sille uskovalle se on ongelma, joka luulee kuusen muuttuvan joksikin epäjumalan palvonta esineeksi tai jopa epäjumalaksi, kun se kannetaan metsästä sisään tuoksumaan ja koristeeksi !

        Kuusi on koriste kuten mikä tahansa kasvi kotona, ei sen kummempaa, eikä kuusta palvota kuten epäjumalaa suomessa !


    • pitkäänhellari

      En vietä joulua kovinkaan hartaasti, vaikka joulunajalla on suuri merkitys uskoon tulemiselleni. Lapsena erikoisesti radiosta kuultu, Pyhän perheen paperitaulu seinällä puhuttelivat lapsen sydäntäni. Sain uudistua uskossani katsellessa joulusaarnaa jouluaamuna televisiosta vanhempien kodissa.
      Raamattu ei neuvo juhlimaan joulua, mutta ei myös kiellä sitä. Joten saat viettää jouluasi aivan kuin tahdot. Leivo pipareita, laita jouluvaloja, kuuntele joulumusiikkia, ym.

      • tolkkua.touhuun

        Tässä on hyvä esimerkki siitä, mistä jo kirjoitin !

        Eli nykyajan kiireinen ihminen ei pysähdy, kuin jouluna, ja kun ihminen pysähtyy, hän alkaa miettiä ikuisuus asioita, ja se on silloin paras hetki evenkelioida, mutta siis sävyisästi eli arasti vastaten vain toisten kysymyksiin toivomme perusteista:

        1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

        Mutta jos uskova siis eristäytyy uskosta osattomista ja jopa sukulaisistaan, jopa joulun viettämättömyyden vuoksi, voidaan sieluja menettää sen väärän eristäytymisen vuoksi !

        Meidän tulee elää maailmassa ja maailmaan ihmisten seassa ja vain siten voimme kertoa toiselle asioista, kun sen aika on, eli Jumala kutsuu toista !

        Kun uskova tajuaa itse, että joulussa ei ole mitään pelättävää, niin uskosta osatonkin voi nähdä uskovassa rakkauden, rauhan ja levon, jota hän itsekin halajaa !


      • Uskova_
        tolkkua.touhuun kirjoitti:

        Tässä on hyvä esimerkki siitä, mistä jo kirjoitin !

        Eli nykyajan kiireinen ihminen ei pysähdy, kuin jouluna, ja kun ihminen pysähtyy, hän alkaa miettiä ikuisuus asioita, ja se on silloin paras hetki evenkelioida, mutta siis sävyisästi eli arasti vastaten vain toisten kysymyksiin toivomme perusteista:

        1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

        Mutta jos uskova siis eristäytyy uskosta osattomista ja jopa sukulaisistaan, jopa joulun viettämättömyyden vuoksi, voidaan sieluja menettää sen väärän eristäytymisen vuoksi !

        Meidän tulee elää maailmassa ja maailmaan ihmisten seassa ja vain siten voimme kertoa toiselle asioista, kun sen aika on, eli Jumala kutsuu toista !

        Kun uskova tajuaa itse, että joulussa ei ole mitään pelättävää, niin uskosta osatonkin voi nähdä uskovassa rakkauden, rauhan ja levon, jota hän itsekin halajaa !

        Sieluja ei menetetä sen vuoksi, jos ihminen rakkaudella Pyhässä Hengessä kertoo miksi ei vietä joulua, jos joku sitä ihmettelee. Jos jostain asiasta ei pysty luopumaan, se kertoo jos siitä, että ko. asia on ihmiselle epäjumala. Monesti myös haemme syitä, jotta voisimme pitää jonkin meille tärkeän asian, kun Jeesus taas haluaa, että kiellämme itsemme ja elämme ristiinnaulittuna maailmalle. Meidän tulee kuolla lihalle. Hänen tulee meissä kasvaa. Pystyttäisikö Jeesus joulukuusen? Ei.

        Koen viestisi hyvin tekopyhänä liittyen siihen, että olisi huono todistus uskovana olla viettämättä joulua.

        Ylenpänä sanottiin:

        "Idean ydin on siis se, että mikään ei ole epäpyhää itsessään, jos ei uskova pidä sitä epäpyhänä !"

        Synti on kuitenkin syntiä. Raamattu pitää ymmärtää Pyhässä Hengessä. Koska lihallinen mielemme voi kääntää Raamatun totuuden vastaamaan omia lihallisia himoja. Joku voisi tuollaisen perusteella valehdella itselleen että esim. haureus, polttaminen, aviorikokset, valehtelu eivät ole epäpyhiä, koska itse ei pidä niitä epäpyhinä. Ne ovat kuitenkin syntejä, joita ei enää tule jatkaa.

        Raamattu sanoo:

        1. Kor. 6:9-10 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Mark.7:21-23 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen.

        Ilm.22:15 Ulkopuolella [iankaikkisesta elämästä] ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Saatana on tullut tappamaan, varastamaan, tuhoamaan. Joulu on lähtöisin saatanasta. Jos annatte saatanalle pikkurillin, hän vie koko käden. Jos oikeasti ymmärtäisitte miten saatana toimii, ja uskoisitte Jumalan sanan, ette koskisi jouluun ja sen elementteihin pikkurillilläkään. Ja jos oikeasti uskoisitte, että Jumala vihaa epäjumalia, ette toimisi Jumalan Sanaa vastaan.


      • Joulun.Herra.Jeesus
        Uskova_ kirjoitti:

        Sieluja ei menetetä sen vuoksi, jos ihminen rakkaudella Pyhässä Hengessä kertoo miksi ei vietä joulua, jos joku sitä ihmettelee. Jos jostain asiasta ei pysty luopumaan, se kertoo jos siitä, että ko. asia on ihmiselle epäjumala. Monesti myös haemme syitä, jotta voisimme pitää jonkin meille tärkeän asian, kun Jeesus taas haluaa, että kiellämme itsemme ja elämme ristiinnaulittuna maailmalle. Meidän tulee kuolla lihalle. Hänen tulee meissä kasvaa. Pystyttäisikö Jeesus joulukuusen? Ei.

        Koen viestisi hyvin tekopyhänä liittyen siihen, että olisi huono todistus uskovana olla viettämättä joulua.

        Ylenpänä sanottiin:

        "Idean ydin on siis se, että mikään ei ole epäpyhää itsessään, jos ei uskova pidä sitä epäpyhänä !"

        Synti on kuitenkin syntiä. Raamattu pitää ymmärtää Pyhässä Hengessä. Koska lihallinen mielemme voi kääntää Raamatun totuuden vastaamaan omia lihallisia himoja. Joku voisi tuollaisen perusteella valehdella itselleen että esim. haureus, polttaminen, aviorikokset, valehtelu eivät ole epäpyhiä, koska itse ei pidä niitä epäpyhinä. Ne ovat kuitenkin syntejä, joita ei enää tule jatkaa.

        Raamattu sanoo:

        1. Kor. 6:9-10 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Mark.7:21-23 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen.

        Ilm.22:15 Ulkopuolella [iankaikkisesta elämästä] ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Saatana on tullut tappamaan, varastamaan, tuhoamaan. Joulu on lähtöisin saatanasta. Jos annatte saatanalle pikkurillin, hän vie koko käden. Jos oikeasti ymmärtäisitte miten saatana toimii, ja uskoisitte Jumalan sanan, ette koskisi jouluun ja sen elementteihin pikkurillilläkään. Ja jos oikeasti uskoisitte, että Jumala vihaa epäjumalia, ette toimisi Jumalan Sanaa vastaan.

        Kristitty viettää Joulua, Vapahtajamme Jeesuksen syntymäjuhlaa. Lahkolaiset, Helvetin lapset, judaistit, eivät Joulua vietä. Heille ei mikään ole pyhää!


      • tolkkua.touhuun
        Uskova_ kirjoitti:

        Sieluja ei menetetä sen vuoksi, jos ihminen rakkaudella Pyhässä Hengessä kertoo miksi ei vietä joulua, jos joku sitä ihmettelee. Jos jostain asiasta ei pysty luopumaan, se kertoo jos siitä, että ko. asia on ihmiselle epäjumala. Monesti myös haemme syitä, jotta voisimme pitää jonkin meille tärkeän asian, kun Jeesus taas haluaa, että kiellämme itsemme ja elämme ristiinnaulittuna maailmalle. Meidän tulee kuolla lihalle. Hänen tulee meissä kasvaa. Pystyttäisikö Jeesus joulukuusen? Ei.

        Koen viestisi hyvin tekopyhänä liittyen siihen, että olisi huono todistus uskovana olla viettämättä joulua.

        Ylenpänä sanottiin:

        "Idean ydin on siis se, että mikään ei ole epäpyhää itsessään, jos ei uskova pidä sitä epäpyhänä !"

        Synti on kuitenkin syntiä. Raamattu pitää ymmärtää Pyhässä Hengessä. Koska lihallinen mielemme voi kääntää Raamatun totuuden vastaamaan omia lihallisia himoja. Joku voisi tuollaisen perusteella valehdella itselleen että esim. haureus, polttaminen, aviorikokset, valehtelu eivät ole epäpyhiä, koska itse ei pidä niitä epäpyhinä. Ne ovat kuitenkin syntejä, joita ei enää tule jatkaa.

        Raamattu sanoo:

        1. Kor. 6:9-10 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Mark.7:21-23 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen.

        Ilm.22:15 Ulkopuolella [iankaikkisesta elämästä] ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Saatana on tullut tappamaan, varastamaan, tuhoamaan. Joulu on lähtöisin saatanasta. Jos annatte saatanalle pikkurillin, hän vie koko käden. Jos oikeasti ymmärtäisitte miten saatana toimii, ja uskoisitte Jumalan sanan, ette koskisi jouluun ja sen elementteihin pikkurillilläkään. Ja jos oikeasti uskoisitte, että Jumala vihaa epäjumalia, ette toimisi Jumalan Sanaa vastaan.

        Hyvä "Uskova_" !

        Surettaa tuo sinun pelkosi !

        Älä pelkää, sanoo Jumala !

        Älä vääristele sanojani, minä voisin luopua joulun vietosta, sellaista en ole sanonut !!!

        Mutta uskosta osattomien sukulaisteni kanssa vietän yhtä juhlaa muiden joukossa, yhtä harvoista, joissa Jeesus on keskiössä !

        Jeesus voisi hyvin pystyttää joulukuusen, sillä Jeesukselle kuusi on vain koriste ja puu !

        Jeesus vieraili syntisten luona, eli heillä oli varmasti erilaisia epäjumalankuvia ja "vääriä" juhlia teidän mielestänne, mutta Jeesus ei teidän laillanne eristäytynyt syntisistä eikä varmasti epäjumalan palvelijoista, sillä he ovat juuri ne jotka tarvitsevat parannusta.

        Mutta te "ylen pyhät" olette kuin fariseukset, jotka välttivät syntisiä, kuin ruttoa !

        Niin ja vähänpä sinä ymmärrät Sanaa ja tutkit tuota Sanankohtaa, eli siinä puhuttiin syömisistä ja juomisista ja juhlista ja niiden viettämisestä, joista nyt ja tässä siis on kyse !!!!

        Tutki nyt hyvä ihimien vähän enemmän noita Sanankohtia ja niiden sanomaa, joita laitoin, ennen kuin alat enempää sekoittamaan asioita !


      • uskova_

        Sanoit: "Mutta uskosta osattomien sukulaisteni kanssa vietän yhtä juhlaa muiden joukossa, yhtä harvoista, joissa Jeesus on keskiössä !"

        Maailmassa joulunvietossa ei ole keskiössä Jeesus joka elää, joka on Vapahtajamme, Herra, Jumala, vaan toinen jeesus, josta Raamattu varoittaa:

        2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.


      • tolkkua.touhuun
        uskova_ kirjoitti:

        Sanoit: "Mutta uskosta osattomien sukulaisteni kanssa vietän yhtä juhlaa muiden joukossa, yhtä harvoista, joissa Jeesus on keskiössä !"

        Maailmassa joulunvietossa ei ole keskiössä Jeesus joka elää, joka on Vapahtajamme, Herra, Jumala, vaan toinen jeesus, josta Raamattu varoittaa:

        2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

        Minulla on keskiössä !

        Lisäksi jopa ateistinen isäni on hyväksynyt sen, että luen joulu evankeliumin, eil ilosanoman Jeesuksesta !

        Yhä sinulla on sama ongelma joka toistuu !

        Usko on henkilökohtainen !

        Minä uskon Jeesukseen henk koht vapahtajanani, ja uskosta osattomia ei minun uskovana tule alkaa tuomita, koska he eivät ole sitotuneet Totuuteen ja Rakkautteen !

        Oletko koskaan lukenut ja ymmärtänyt seuraavaa Sanaa ?

        1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

        Siis uskosta osattomia ei voi alkaa tuomita, koska he eivät ole mihinkään sitotuneet !

        Opin tuon käytännössä uskosta osattoman aviopuolisoni kautta, eli en voinut vaatia häneltä oikein mitään, koska hän ei ollut sitotunut toimimaan Rakkaudessa ja Totuudessa !

        Vasta uskovaa voi siis pyytää toimimaan oikein, koska hän on sitotunut siihen, eli Jumalan Hyvään Tahtoon uskoontulossaan !

        Eli vastaus syytökseesi !

        Minä vietän joulua Jeesuksen muistoksi ja pidän sitä monella tapaa hyvänä mahdollisuutena evankelioida !

        Minä en vastaa sukulaisteni toiminnasta, vaan he vastaavat siitä itse Jumalalle, ja minun tehtäväni ei ole tuomita ja ojentaa uskosta osattomia, vaan vain uskovia !

        Sillä uskosta osaton ei ole ns. kihlattu, eikä siten sitoutunut Herran tahtoon !

        Vasta uskovalle voi asiat kertoa ja pyytää Totuuteen ojentautumaan, uskosta osatonta ei voi, vaan hänelle pitää julistaa ilosanomaa pelkästään !

        Uskovat eivät nykyään tajua tätäkään, vaan he vaativat uskosta osatonta toimimaan uskovan lailla ja sehän on sula mahdottomuus !

        Hepr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.


      • tolkkua.touhuun
        uskova_ kirjoitti:

        Sanoit: "Mutta uskosta osattomien sukulaisteni kanssa vietän yhtä juhlaa muiden joukossa, yhtä harvoista, joissa Jeesus on keskiössä !"

        Maailmassa joulunvietossa ei ole keskiössä Jeesus joka elää, joka on Vapahtajamme, Herra, Jumala, vaan toinen jeesus, josta Raamattu varoittaa:

        2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

        Niin ja Jumala ei minua tuomitse mistään juhlan viettämisestä Sanan mukaan, vaikka te kuinka tuomitsisitte !

        Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

        "Älköön" tarkoittaa juuri sinua ja kaltaisiasi, yhä pelkääviä eli heikkoja uskossa ja oppimattomia Rakkaudessa !

        Tämä on kovasti sanottu, mutta Totuus vain vapauttaa, ja sinä esiinnyt opettajana, etkä näitä asioita ymmärrä edes !

        Se on huolestuttavaa mielestäni !


      • uskova_

        Tuossa mainitsemassasi Raamatun kohdassa puhutaan juhlien viettämättömyydestä, ei siitä että nyt saa ottaa osaa "mihin vaan". On nimittäin vääriä oppeja, esim. että uskovan on pakko pitää lepopäivä pe ilta -la ilta juutalaislakien mukaan tai joutuu kadotukseen. Uudessa liitossa asia ei kuitenkaan ole näin. Eli tuossa Raamatunkohdassa puututaan nimenomaan sellaisiin ihmisten antamiin käskyihin, joissa sanotaan että sinun on pakko pitää esim. juutalaisten sapatti tai lehtimajajuhla.

        Jumala varoittaa osallistumasta pakanoiden traditioihin.

        Kannattaa lukea Jumalan Sana kokonaisuudessaan. Ymmärrät kohdan, jossa puhutaan ei-uskovista ja uskovista, väärin.

        Ei ole tuomitsemista jos sanoo mitä Jumala sanoo, esim. kadotuksesta, parannuksen teosta (armoa ei voi käyttää väärin) jne. Tiedän ihmisiä, jotka eivät halua evankelioida (pelkäävät kasvojen menettämistä) ja sen takia eivät puhu ihmisille mikä ihmisen sielun pelastaa. Ei enää puhuta kadotuksesta, ei parannuksen teosta, ei Jeesuksen seuraamisesta, ei totuudessa elämisestä.

        Miten voi ei-uskova ymmärtää pelastuksen, jos ei puhu kadotuksesta? Jos ei puhu koko evankeliumia, puhuu väärin, ja se on synti. Silloin on väärä todistaja, ja Jumala vihaa väärää todistusta. Itse ainakin tulin uskoon, kun luin kuka ei peri Jumalan valtakuntaa, ja tajusin, että en ole vielä ottanut Jeesusta vastaan henkilökohtaisena Vapahtajanani ja Herranani ja että jos mielin pysyä oikealla tiellä, eli Hänessä, pitää tehdä parannu ja seurata Häntä, koska muuten kiellän Hänet teoillani enkä kävele iankaikkiseen elämään.

        Uskovan tulee seurata Jeesusta ja elää Pyhässä Hengessä. Pyhä Henki toimii aina Jumalan Sanan mukaan. Mutta liha kääntää Jumalan Sanan omaksi hyväkseen.

        En tiedä sinusta, mutta moni ihminen, joka ei halua luopua omasta elämästään ja/tai ei halua todistaa Jeesuksesta sanoo että sellaiset uskovat tuomitsevat, jotka puhuvat parannuksen teosta, kadotuksesta, synnistä. Se on surullista. Ihmiset eivät tule uskoon, jos eivät ymmärrä tarvitsevansa pelastusta, ja jos eivät ymmärrä olevansa syntisiä, ja jos eivät ymmärrä sitä että on olemassa iankaikkinen elämä ja iankaikkinen kadotus. Ja suosittelen, ettet yritä estää evankeliumin leviämistä totuudessa.

        1. Tess. 2:

        13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.

        14 Sillä teistä, veljet, on tullut niiden Kristuksessa Jeesuksessa olevien Jumalan seurakuntain seuraajia, jotka ovat Juudeassa, sillä tekin olette kärsineet omilta kansalaisiltanne samaa kuin he juutalaisilta,

        15 jotka tappoivat Herran Jeesuksenkin ja profeetat ja ovat vainonneet meitä, eivätkä ole Jumalalle otollisia, vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia,

        16 kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa. Viha onkin jo saavuttanut heidät, viimeiseen määräänsä asti.


    • Jeesus.syntyi.Jouluna

      Mijä vietän Joulua vaimoni kanssa ihan Jeesuksen syntymän kunniaksi ja tekopyhien lahkolaisten kiusaksi...!

      • tolkkua.touhuun

        Hienoa että vietät sitä Jeesuksen syntymän kunniaksi !

        Mutta älä toki kenenkään kiusaksi sitä vietä !

        Mutta silti on hyvä tiedostaa se, että Raamatusta selviää se, että juutalaiset viettivät silloin ns. lehtimajajuhlaa, ja sitä he viettävät meidän kalenterimme mukaan syys - lokakuussa !

        Tarkistin itse, sen, että esim. 1962 sitä vietettiin 19 lokakuuta !

        Mutta meidän kalenterin mukaan se siis vaihtelee, ihan kuten pääsiäinen !

        Mutta ei siis haittaa mitään, vaikka viettää sitä silloin, tärkeää on se, että Jeesus on juhlan aihe ja henkilö jota juhlitaan !

        Tästä muuten näemme sen, että jos Jeesuksen syntymäjuhlaa haluttaisiin viettää oikeana päivänä, niin silloin se päivä vaihteleisi 2 kuukauden sisällä meidän kalenterimme mukaan, siis juutalaisilla on hieman eroava kalenteri ja kuukausi jako !

        Se Jeesuksen syntymäjuhla, kuten ei pääsiäinenkään, voisi olla tiettynä päivänä meidän kalenterimme mukaan millään, vaan ajankohta tulisi tarkistaa juutalaisesta kalenterista !


    • JSK2016

      Rakasta Jeesusta ja lähimmäistäsi jouluna ja muulloinkin. Parhaan joulun saat kun käännyt Jeesuksen puoleen nöyrästi, kiitollisuudella ja ilman varauksia, Hänen sylinsä on aina uskollisesti avoinna sinua varten. Parhaan joulun saat kun autat tekemään jouluisia tunnelmia ja asioita myös lähimmäisillesi. Pyydä Herran rakkautta ja voimaa itsellesi ja lähimmäisillesi, kiitä jos ja kun saat palvella Herraa siellä mihin Hän sinut johdattaa, niitä ihmisiä jotka Hän luoksesi johdattaa.

      Jouluun on ladattu paljon toiveita ja odotuksia. Jos haluat miellyttää Herraa, anna kaikesta kiitos ja kunnia Hänelle, Hänen Poikansa nimessä. Jos haluat miellyttää Herraa, auta toteuttamaan joulun toiveita ja odotuksia lähimmäisillesi. Jos annat omastasi toisen hyväksi, tee se hiljaa ja salassa, pitämättä meteliä siitä. Herra muistaa lahjasi ja palkitsee sinut omalla ajallaan siten kuin Hän parhaaksi näkee.

      Jos rakastat Jumalaa, osoita rakkautta lähimmäisellesi. Olipa joulu tai mikä tahansa muu ajankohta.

    • Mitä haluat joululahjaksi ? Kyse on siis haluamisesta ja sen liittämisestä Jeesukseen joten puurot ja vellit on niin sekaisin että huhhu ... ruoka kyllä on hyvää jouluna mutta lahjoja en tarvitse.. Rakkaus ja Perhe riittää .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe