Marko Selkomaa tulossa Porin Helluntaikirkkoon

PääkonttorinMies

Onko Selkomaan toiminta täysin raamatullista?

42

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilosanomaa

      Kyllä, Selkomaan Toiminta on raamatullista.
      Hän on evankeliumin elikä ilosanoman julistaja.
      Selkomaa on evankelista ja hän kertoo Jeesuksesta ja mitä Jeesus on tänä päivänä. Kannattaa kuunnella, jos on mahdollisuus.

      • Helluntaiherätys

        Mitä tuo vartiotornilainen täällä kyselee, JeHoVan( ups, Yksi kirjain puuttuu )todistelija.

        Helluntaiherätyksen seurakunnilla ei ole pääkonttoria, vai onko se paavin pullapoikia?


      • Melkein_täydellinen

        Ei Selkomaan toiminta voi olla täydellistä, synnitöntä. Siihen ei pysty muut kuin Paavi Waticaanizza.


    • KunTaasSolvaat

      Onko sinun toimintasi täysin Raamatullista, mitä luulet? Tunnetko tämän häirikön?

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/12210290/kysymyksia-patmoksesta

      SIIRTO: #Tutkintapyyntö? 3.5.2014 16:48: "Patmossäätiö ja Leo Meller ovat usein sielunvihollisen hyökkäyksen kohteena, johon vihollinen käyttää tietenkin ihmisiä.

      Tässä on Mellerin vastaus eräälle henkilölle, joka on yrittänyt vahingoittaa Patmosta.

      http://www.heinola.org/~patato/meller.html "roomankatolinen helluntailainen"

      Ihmeellistä on miten Patmoksen palvelutyö laajenee jatkuvasti, lahjoittajien lukumäärä lisääntyy ja "liikevaihto" kasvaa vuosi vuodelta, näistä huolimatta



      ""Ensiksikin, toivoisin Sinulle samaa mitä kristillisessä huolenpidossasi olet toivonut minulle, rehellistä parannuksen tekemistä ja luihin ja ytimiin menevää analyysia siitä, oletko teoissasi ja teksteissäsi edustamassa Jeesuksen ja Uuden testamentin etiikkaa ja edesvastuullisuutta? [20] Rakastatko Jumalaa ylitse kaiken ja lähimmäistäsi kuten itseäsi, tahtoisitko tapahtuvan itsellesi juuri samaa mitä esim. kylvät suuntaani, JOS Sinä olisit paikallani?

      Annanko asianajovaltakirjan juristille hänen sitä nyt pyytäessään?

      Sinun reaktiosi vaikuttaa asiaan. Jos teet parannuksen ja muutat asenteesi anteeksipyynnölläsi ja lakkaat valhesaastan julkaisemisen palstoillasi -- kaiken saastan! [21] -- minulla ei ole syytä aloittaa mitään prosessia suuntaasi. Tässä eroan täydellisesti Sinun ja ystäväsi "Ollin" edustamasta kristillisyydestä. Asialliseen ja totuudelliseen debattiin ja kritiikkiin siitä mitä julistan jne. minulla ei ole mitään sanomista; itse en juurikaan ennätä osallistumaan tuollaiseen, mutta tehkööt sitä toiset. Mutta palstojesi sisältö ei ole sen enempää asiallista kuin totuudellista. Eikä teksti täytä Uuden testamentin vaateita.

      Minun kanssani on keskustellut tunti sitten kristitty juristi, [7] joka kokee mittansa umpeutuneen palstasi levittämän saastan vuoksi. [8] Hän on nostamassa herjauskannetta ja asettuu vaatimaan Sinulta ja "Ollilta" korvauksia siitä tappiosta, joka mielestänsä aiheutuu vaikkapa Patmoksen mutta muidenkin hyökkäysten kohteina olleille palvelutöille (=ministeriöille).[9] Hänellä on minulle antamissansa em. liuskoissa 20 kohtaa, jotka kaikki ovat todistettavasti silkkaa valhetta ja parjausta, joissa täyttyy laillisen elinkeinon harjoittamisen uhkaamisen ja haittaamisen merkit.

      Niissä asetetaan henkilöiden suuhun ja tekoihin sellaista, mikä on keksittyä ja todistattavasti valhetta.

      No, tätähän sivuiltasi löytyy vaikka minkä verran; mielenkiintoista myös, millä tavalla juristi onkin löytänyt esim. "Ollin" kirjoittelusta kohtia, joissa esitetty valhe kuitenkin tosiasialisesti kumotaan seuraavissa virkkeissä, osoituksena kirjoittajan omastakin tietoisuudesta siitä, ettei olekaan niin huin halutaan väittää. Sitä rikollisempaa onkin herjaus tuossa tilanteessa, sanoo juristi.

      Juristi haluaa käydä läpi kaiken jo tulostamansa aiheiston -- väittää konkreettista aineistoa olevan noin 600 liuskaa. [10] Sitten hän lähettää työnsä tulokset minulle ja parille toiselle sivuillasi herjatulle ja kysyy näiltä valtuutuksia nostaa kenteet ja tehdä rikosilmoitukset Sinua vastaan. [11] Rikosilmoituksen tekeminenhän johtaa automaattisesti tutkimukseen kun aihetta on sadoilla liuskoilla.""

      • kiRKKosi_harhoiSSa

        Ai niin, meinasin unohtaa: Meillä on sinusta tämän palstan puitteissa varsin laaja arkisto, joten keskusteluketjujen hävittäminen ei poista juttujasi käytöstämme.

        Meitä ei tarvitse pelätä, natsiantisemiitti, mutta olet suututtanut Miehiä Varjoista.

        Hyvää illanjatkoa, ja rauhallista joulunodotusta sinulle, TYlsä PöytävEitsi, terRÄtön, toivottaa Ison Kirjan nettikommandojoukkue, puolesta joukkueen varajohtaja.


      • Laskuntulos

        Taas tämä sama uhkailija, joka lähettää tämän saman tekstin, kun aletaan varoittaa eksyttäjistä. Hän on sielunvihollisen asialla.


      • OLET_Sanasta_EKSYNYT
        Laskuntulos kirjoitti:

        Taas tämä sama uhkailija, joka lähettää tämän saman tekstin, kun aletaan varoittaa eksyttäjistä. Hän on sielunvihollisen asialla.

        Marko Selkomaa opettaa vain Raamatusta ja puhuu ainoastaan Jumalan Sanasta.

        Mistä Selkomaa sinut eksyttäisi, kiRKKoisiesi homeisista katekismuksistako, sitäkö pelkäät?


      • TervUskonnoton

        Tässäpä taas kristinuskonvastaista helluntaioppia. Marko Selkomaa on korkeampi kuin kristinuskon suuret teologit, kirkkoisät!

        Tässä tulee taas totuutta helluntaiuskonnosta, niiden valheellisten herranrauhojen takaa joilla imelästi houkuttelevat kristittyjä luopumaan uskostaan, vapaamuurareiden - myös KKK (Ku Klux Klanin) - perustamaan uuteen, vapaaseen , vapaata ratkaisuvaltaa opettavaan hengellisesti ei vapaaseen, vaan villihenkien saastuttamaan uususkontoon: helluntailaisuuteen.

        Pedofilialahkoanne ei perustettu Azuza-kadulla, Azuza-katu oli vain eräs seuraava välivaihe, vaan jo aiemmin: helluntaiuskonnon perustaja C.F. Parham oli pikkupoikia hyväksikäyttävä pedofiili, vapaamuurari ja KKK:n täysivaltainen jäsen.

        Hakusanoilla löytyy guuglesta paljon todellista tietoa siitä, mikä helluntaiuskonto todella on.


    • Kirjakääröt

      Jaak.3:2-3. Biblia (1776). Sillä moninaisissa me kukin puutumme. Mutta joka ei puheessa lankea, se on täydellinen mies. joka voi myös koko ruumiisa suistaa. Katso, me panemme hevosen suuhun suitset, että he meitä kuulisivat, ja heidän koko ruumiinsa me käännämme ympäri.

      • SANA.sinutTUOMITSEE

        Hesekiel:
        24:14 Minä, HerraJHVH, olen puhunut. Se tapahtuu, ja minä teen sen. Minä en hellitä, en säästä enkä kadu: teittesi ja tekojesi mukaan sinut tuomitaan, sanoo Herra JHVH."

        Matteuksen evankeliumi:
        12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."


    • ole.varovainen

      Marko selkomaa ei todellakaan ole puhdaoppinen. Hänelle puhuu ja ilmestyksiä antaa valkeuden enkeli eli paholainen, joka on tekeytynyt Jumalaksi. Sellaisen miehen rukouspalveluun ei kannata mennä. Itse olen saanut vahvistuksia siihen, että Marko Selkomaa on väärä profeetta. Sen tunnistaa muutenkin.

      Mt 24: 24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

      2 Kor 11: 13. Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

      • Helluntaiherätyksessä

        Taas tämä sama satan'an panettelija aloittaa näitä samankaltaisia parjausketjuja meidän parhaista opettajistamme. Se on sielunvihollisen asialla, aletaan varoittaa Helluntaiseurakuntiamme näistä panettelevista kiRKKouskovaisista eksyttäjistä.

        2. Kor. 11:14-15 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ei siis ole paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden( OIKEAMIELISYYS; TOTUUS ) palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


      • ole.varovainen
        Helluntaiherätyksessä kirjoitti:

        Taas tämä sama satan'an panettelija aloittaa näitä samankaltaisia parjausketjuja meidän parhaista opettajistamme. Se on sielunvihollisen asialla, aletaan varoittaa Helluntaiseurakuntiamme näistä panettelevista kiRKKouskovaisista eksyttäjistä.

        2. Kor. 11:14-15 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ei siis ole paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden( OIKEAMIELISYYS; TOTUUS ) palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Sinä olet todella hukassa ja taidat olla Selkomaan eksyttäjäporukkaa itsekin. Ja sitä paitsi en ole aloitusta tehnyt.


      • whoRU
        ole.varovainen kirjoitti:

        Sinä olet todella hukassa ja taidat olla Selkomaan eksyttäjäporukkaa itsekin. Ja sitä paitsi en ole aloitusta tehnyt.

        Kuka sinä olet, ja miksi luulet, että minä eksyttäisin Selkomaata? Miksi minä olen hukassa, kun sinä taidat itse olla eksyttäjä, siis pettäjä, panettelija ja VALEHTELIJA.

        Jochanan 3:16 Sillä niin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA ) Jumala on maailmaa rakastanut, että Hän ANTOI( RAKKAUS ON ANTAMISTA ) Ainoan( JACHID ) Poikansa( JESHUA; SANA, TUOMARI ), ettei hukkuisi yksikään joka Häneen( HERRA JHVH ISRAELIN JUMALA; JUMALAN KÄSKYT )uskoo( MITÄ USKO ON? USKOTKO SINÄ, TOTTELETKO SANAA, JUMALAN KÄSKYJÄ? ), vaan hänellä olisi IKUINEN ELÄMÄ( LUOJA ITSE ON ELÄMÄ, PYHÄ TOTUUDEN HENKI, VIHAA VALHETTA ).

        COPY: #SANA.sinutTUOMITSEE 16.11.2016 0:05: Hesekiel 24:14 Minä HerraJHVH olen puhunut. Se tapahtuu, ja MINÄ SEN TEEN. Minä en hellitä, en säästä enkä kadu: teittesi( VAELLUS, ELÄMÄ ) ja tekojesi mukaan sinut tuomitaan, sanoo Herra JHVH.

        Matteuksen evankeliumi 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi( OIKEAMIELINEN ). Ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi( VÄÄRÄ, LAITON ).

        Ilmestyskirja 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät( mm. HOMOT ) ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat( mm. MAMMONAN ), ja kaikki jotka valhetta( TOTUUDEN VASTAKOHTA, SANAN VASTUSTAJA, ANTIKRISTUS ) rakastavat ja tekevät( PUHUVAT JUMALAN SANAA VASTAAN, PANETTELEVAT PROFEETTOJA ).


      • Jeesusontotuus

        Selkomaa EI ole mikään väärä profeetta. Hän on Jumalan palvelija.

        Herätkää kaikki täällä olevatlukijat ja kirjoittajat.
        Todellinen vaara on islamin uskon leviäminen Pohjolassa ja Euroopassa!

        Jeesus Kristus on ainoa tie Jumalan yhteyteen!


      • selkomaaohjaaväärään
        Jeesusontotuus kirjoitti:

        Selkomaa EI ole mikään väärä profeetta. Hän on Jumalan palvelija.

        Herätkää kaikki täällä olevatlukijat ja kirjoittajat.
        Todellinen vaara on islamin uskon leviäminen Pohjolassa ja Euroopassa!

        Jeesus Kristus on ainoa tie Jumalan yhteyteen!

        Selkomaa ei ole profeetta, profeetta ei anna vääriä profetioita.


    • katseenkertomaa

      Katsoin kuvahausta, ja mielestäni hän näyttää pelottavalta. En nyt haluaisi sanoa että aistin jotain pahaa.....

      • Herran.PELKOON

        5.Mooseksen kirja:
        2:25 Tästä päivästä alkaen minä saatan kauhuun ja pelkoon sinun edessäsi kansat kaiken taivaan alla, niin että, kun ne kuulevat sinusta kerrottavan, ne pelkäävät ja vapisevat sinun edessäsi.'

        Jeremia:
        33:9 Ja tämä kaupunki on oleva minulle kunniaksi ja iloksi, ylistykseksi ja kirkkaudeksi kaikkien maan kansojen edessä, jotka kuulevat kaiken sen hyvän, minkä minä sille teen; he peljästyvät ja vapisevat kaikkea sitä hyvää ja kaikkea sitä onnea, jonka minä sille annan.

        Jaakobin kirje:
        2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.


    • pahanäyttäytyyjoskusihm

      Olen joskus nähnyt pahan erään sukulaiseni katseessa ja ilmeessä aivan välähdykseltä....

      • VihanLIEKKI

        2.Samuelin kirja:
        22:27 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

        Ilmestyskirja:
        1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,

        Roomalaiskirje:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,


      • poispahasukulainenheti

        Se syö ihmisiä.


      • mitäpäsinustanäkyy
        poispahasukulainenheti kirjoitti:

        Se syö ihmisiä.

        Äläpä käännä puheenaihetta. Ei ollut ihmisyöjistä kyse- vaan minkä hengen vallassa ko. saarnaajat ovat- Näkyykö heissä Jeesus, vai muut henkivallat.Katsopa sinäkin ..::)))))


    • ihanvääräpaikka

      Mitä evankelista tekee helluntaikirkossa, jossa kokoontuu 99% jo vanhoja uskovia, tai niin ainakin pitäisi olla, siis mitä hän siellä evankelioi?

      miksi uskovia evankelioidaan!

      • Yksi.ON-Kaikkiriittävä

        Roomalaiskirje 1:12 se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.( MITÄ APOSTOLI PAAVALI ROOMASSA TEKI? EHKÄ
        EI EVANKELIOINUT, VAAN OPETTI SANAN SEURAAJAKUNTAA EVANKELIOIMAAN)

        1.Korinttolaiskirje 2:2 Sillä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta( MUITA, PAAVEJA ), paitsi JESHUA MESSIAAN ja Hänet ristiinnaulittuna.

        SHMA JISRAEL, ADONAJ JHVH ELOHEINU( HU JACHID ) ADONAJ JHVH ECHAD.


      • hohoijaateitä
        Yksi.ON-Kaikkiriittävä kirjoitti:

        Roomalaiskirje 1:12 se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.( MITÄ APOSTOLI PAAVALI ROOMASSA TEKI? EHKÄ
        EI EVANKELIOINUT, VAAN OPETTI SANAN SEURAAJAKUNTAA EVANKELIOIMAAN)

        1.Korinttolaiskirje 2:2 Sillä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta( MUITA, PAAVEJA ), paitsi JESHUA MESSIAAN ja Hänet ristiinnaulittuna.

        SHMA JISRAEL, ADONAJ JHVH ELOHEINU( HU JACHID ) ADONAJ JHVH ECHAD.

        älä nyt höpötä.


    • mikäoppi

      Tunnustaako Selkomaa opillisesti Jeesuksen Kristukseksi , lihaantulleeksi vai onko siinä jotain häikkää? Ohko hänellä Jumalana Raamatun Jeesus Kristus.Hän lihansa päivinä paransi myös Jumalana, ei vain ihmisenä.Tunnustaako Selkomaa tämän ?

    • Laskuntulos

      Selkomaan historiaa:
      Tullut uskoon hell.seurakunnassa Varkaudessa.
      Toiminut Nokiamissiossa.
      Ollut harhaoppisessa Thunder Bay seurakunnassa.
      Niilo Närhi hommasi "tähtievankelistaksi" Hyvä Sanoma ry:n palvelukseen
      Eli historian tuntien älä mene kuuntelemaan Selkomaata!

      • vitsitonkuultujo

        Se on kova vääntään vitsiä tää Selkomaa.


      • Totuudenjulistaja

        Thunder Bayn seurakunnassa on vuosikymmenet ollut hyvin hartaita, Jumalaa pelkääviä, rukoilevia uskovaisia.
        Marko Selkomaa on evankelista, joka julistaa täyttä evankeliumia.
        Häntä kannattaa kuunnella ja kun arvioi puhtaalla sydämellä ja Raamatun Sanalla, on vain kiitollisuus Jumalaa kohtaan, joka täyttää sisimmän.


    • PääkonttorinMies

      Jotain epäilyttävää Marko Selkomaan puheissa siis saattaa olla. Taidan jättää väliin tämän pastorin kuuntelemisen.

    • Te.eksytte

      Jos tuntisit itse kirjoitukset ja Jumalan Voiman ei sinun täällä tarvitsisi kysellä, mutta nyt eksyt kun et niitä itse tunne, vaan rakennat uskosi ihmisten mielipiteille ja näin et koskaan voi itse tulla tuntemaan Totuutta, vaan kaikki jää pelkiksi kuulo puheiksi, jolloin olet vain luulojesi varassa.

      Jeesus itse käski koettelemaan sen mitä Hän opetti.

      Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
      Joh. 7:16‭-‬17

    • näinteen

      En osaa sanoa kun en tiedä.En mene ku en tiedä.Neutraali linja.

      • Kolijätti

        Viisas päätös. Tuo on viisautta. Asenteen ei tarvitse olla edes neutraali, vaan saa olla varautunut. Eikä itseänsä tule kiusata eikä varsinkaan leikitellä näillä asioilla esimerkiksi menemällä muka kokeeksi katsomaan.

        Noita kiertäjiä kun kulkee ja niistä puhutaan.
        Sitten kans puhutaan joistakin ilmiöistä, mistä ne oikein haastaa, Torontosta ja niistä. On varmaan uudempiakin asioita mutta tämmönen joka ei tedä, ei tarvitse niistä tietoa. Ne kun eivät kohtaa, eivät osu kohdalle.

        Menevät omia reittejään ja minä omiani.


    • olkaatarkkoja

      Ainakin Nokiamission johtajan katseessa näin kerran itsensä saatanan. Jo enenkuin mitään hämärää tuli ilmi.
      Olen mieltä että noista hellarisaarnaajista näkee jo päällepäin kuka on Jumalan asialla.
      Pirullinen katse, hamho, joskus ihan hätkähtää kun heitä katsoo-Ei se katse ei ole Jeesuksen valoa, se on jotain muuta...

      • homosaatana.666

        Homosaatanahan se sieltä Markun silmäporteista kurkisteli...!


      • 300juulia

        mä taas näin heti selkomaan tyylistä ja ilmeestä jaahas........olkaa tarkkoja oikeesti..itse olen aika surullinen.....


    • PääkonttorinMiekkonen

      No, millaisia puheita siellä pidettiin?

    • Selkopuhetta

      Hyviä puheita kuultiin!

      Selkomaa puhui asiaa ja selkeästi sanan mukaan?

      • Selkeäpuhe

        Selkomaa puhuu asiaa ja selkeästi Sanan mukaan.


    • PääkonttorinMiekkonen

      Kertoiko paljon juttuja?

    • PäänkonttorinMies

      Kirjoitin avaukseni lähinnä provo-mielessä nähdäkseni, kuka mitenkin suhtautuu. Olen toki hyvin selvillä kyseisen selkomaan opeista. Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille.

    • PääkonttorinMies

      Toivottavasti Porin Helluntaikirkon väki sai pistoja sydämiinsä Selkomaan puheista ja he nöyrtyvät tekemään parannusta vääristä teoistaan. Koko Suomi tietää porilaisten "arvottomat teot".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe