Mitkä uimalasit eivät huuruunnu?

Tyyppi49

Hei! Olisko kellään tietoo, millaset uimalasit ei huuruuntuis? Ite en innolla menis älyttömästi ostamaan uusia laseja kokeiluun.

18

1313

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorma-å

      Kokeile vanhan kansan niksiä. Mällit kun hieroo laseihin, niin ei huurru!

      • iuououyo

        Laseihin kuseminen auttaa - oikeasti! Homma onnistuu helposti vessassa. Jos itsellä ei satu olemaan hätä, voi pyytää jotakuta muuta kusemaan laseihisi.


    • Tyyppi49

      Tarkennus kysymykseeni: tiedättekö mitään uimalaseja, jotka eivät nopeasti huuruunnu? Toki on kiva, että kerrotte miten estää uimalasien huuruuntuminen.

      • hopla._

        Homma pelkät kehykset, niin ei mene huuruun.


    • voisitoimia

      Semmoinen vanhan ajan sukelluskypärä voisi olla hyvä.

      • Tyyppi49

        Siis tarkoitan ihan oikeita uimalaseja, hei. Mikä olis hyvä uimalasi merkki ja mikä sen merkin valikoimasta olisi todella hyvä ja huuruuntumaton? Tämmöinen tarkennus vaan teille.


    • Se.voisi.tietää

      Ootko muuten Sievisen Janilta kysässy?

      • tururtuir

        Repesin :D


    • Tyyppi49

      Tiedättekö ollenkaan mitää hyvää merkkiä ja siitä jotain todella hyvää uimalasia ( joka ei mene huuruun)?

    • kusilasi

      Hommaa vuotavat lasit, ei huuruunnu

    • Turhaan_etsit

      Ei sellaisia olekaan, merkki ja malli eivät asiaan vaikuta.

      Jos uimalasit pyrkivät huurtumaan voi sitä vähentää huurtumisenestoaineella. Niitä läytyy kaupallisia suhteellisen kalliita mutta samaan tulokseen pääsee sylkäisemällä laseihin, levittämällä syljen lasien pintaan ja senjälkeen nopea huuhtaisu vedellä. Syljestä jää laseihin kalvo joka vähentää huurtumista.

      • uinti_info

    • Vanhauimari

      Juu ei ole sellaista merkkiä joka ei huurtuisi. Paras vinkki on tuo syljen hierominen linssiin, toimii. Sitä ei paljoa tarvitse.

    • yeyurtiry

      Suihkeita saa optikkokaupoista, samoin kuin uimalaseja vahvuuksilla. Suihke kestää vajaan yhden käyntikerran.

      Itse nuolaisen sormea ja pyyhin lasit sillä aina kun huurtuu, auttaa hetken.

    • UimariUi

      Kaikissa laseissa taitaa olla huurtumisenesto joka kuluu pois. Ei mitään testivertailuja kai ole tehty. Jos ei halua ostaa uusia laseja kovin usein tai ovat kalliita (kuten omani) niin sylkimetodi toimii kyllä mutta itse käytän ihan normi nestemäistä astianpesuainetta. Tippa hierotaan linsseihin kotoa lähtiessä ja ennen altaaseen menoa huuhtelu kylmässä suihkussa. Hyvin näkyy.

    • Pottusilmä

      Hiero raakaa perunaa linssiin. Paperilla sitten vielä pyyhkäsee puhtaaksi niin ei huurru.

      • Muussipottu

        Niin, tai sitten oikein liisterisellä perunamuussilla täytät lasien koko kuppiosan, niin ei pääse huuruuntumaan.


    • Rami838

      Itse olen pessyt lasit saippualla ja huuhdellut suihkussa ennen altaalle menoa. Hengähdystauoilla altaan päässä olen huomannut, että uimalakin kanssa voi lasit nostaa otsalle eikä huurtumista tapahdu mitä taas paljaalle otsalle laittaessa käy. Naama tulee myös kasteltua kunnolla altaassa ennen kuin laitan lasit päähän. Kuvittelen tällä "jäähdyttäväni" silmien seutua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe