Tapiolan keskustan ikivanhalle aihkimännylle on annettu kuolemantuomio pyörätien alta, vaikka mänty pitäisi suojella merkittävänä luonnonmuistomerkkinä, joka on kasvanut paikallaan jo paljon ennen meitä.
Sen elämä jatkuisi todennäköisesti myöskin paljon pitempään kuin nykyisen Tapiolan keskustan rakennusten ja liikennejärjestelmien, meistä nykyisistä ihmisistä puhumattakaan. Vielä satojen vuosien kuluttuakin se voisi olla mahtavana kelona muisto entisestä alueen luonnosta.
Tätä komeaa ja ikiaikaista Tapiolan Honkaa ei saa kataa!
Päinvastoin, se pitää suojella muodostamalla sen ympärille turva-alue ja purkamalla läheiset, rumat parakkimaiset rakennelmat.
Linkki luonnonmuistomerkin tuhotyön suunnittelijoiden verkkosivulle:
http://www.espoo.fi/fi-FI/Tapiolan_arvokas_puupariskunta_tuli_tien(106728)
Tapiolan keskustan ikivanha aihkimänty vaarassa!
4
169
Vastaukset
- sitämitäpyydetään
Nurin vaan ja asfalttia päälle; Tapiolalaiset ovat jo 1960- luvulta lähtien halunneet kuulua urbaniin metropoliin, joten tässä taas oiva tilaisuus osoittaa heidän kelpoisuutensa.
Ei kaupunkilainen tarvitse mitään luonnollista vihreää!- Tapiolalainen60v
Häh, täh, mitä? Tapiolahan on Suomen kuuluisin puutarhakaupunki ... tai siis oli.
- sitämitäpyydetään
Tapiolalainen60v kirjoitti:
Häh, täh, mitä? Tapiolahan on Suomen kuuluisin puutarhakaupunki ... tai siis oli.
Juu... olihan se "kuuluisa puutarhakaupunki", itsekin olen lukenut noita juttuja, mutta kun itse jouduin tutustumaan ko. puutarhakaupungin nk. arkkitehtuuriin, oli se "lähes nimekkään arkkitehdin" vasemmallakädellä tekemä huitaisu, joka noudattaa toisen "arkkitehtuurin suurmiehen" oppeja... jopa ilmastoon sopimattomien materiaalien valinnoilla.
Selkokielellä ilmaistuna; Puutarhakaupunki tarkoittaa keskelle metsää heitettyä lähiötä.
Ps. sarkasmi! - Aattolainen
Metsä vain kaadetaan viimeistä keskuspuuta myöten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604803
- 653878
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2203404- 1143101
- 482934
- 232598
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192236Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2552114- 381923
- 1081892