Kiusallinen kysymys

Umpiheterox

Tuolla aikaisemmin kysyin että jos sinä pääset taivaaseen mutta syntinen lapsesi ei pääse, niin etkö koskaan ikävöi lastasi? Vai riemuisetko että hän kärsii helvetin tuskia kiirastulessa? Niinhän täällä on kerrottu että meille ateisteille kaikille käy.

Ja äläkä yritä kiertää kysymystä sanomalla että sinulla ei ole lapsia. Nimittäin tästä maallisesta maailmasta löytyy lukemattomia tapauksia joissa hulttiopoika panee haisemaan ja kieltää moneen kertaan äitinsä uskon.

Tähän tuli vain pari epätoivoista vastausta. Toinen sanoi että jumala pyyhkii ihmisen mielen ja sn jälkeen ei enää muisteta vanhaa. Tuollainen vastaus on aivan järjetön. Nimittäin sen seurauksena taivaaseen päässyt ihminen ei muista tietenkään mitään myöskään kristinuskosta ja sen opetuksista. Tämä on täysin looginen johtopäätös asiasta.

Jos taas selitykseksi mainitaan että jumala pyyhkii vain ikävät asiat pois ihmisen mielestä, niin kuinka monen mielestä omien lasten syntyminen ja heidän kasvunsa seuraami en on ollut "ikävää"? Sehän on yksi elämän kaikkein suurimmista iloista.

Eli jos pyyhitään pois vain oman lapsen kristinuskon hylkääminen niin silloin jää mieleen oman lapsen lapsuusvuodet. Siis tieto siitä että sinulla on ollut omia lapsia. Ja tämä muistikuva varmasti herättää kaipauksen.

Toinen vastaavaja sanoi suoraan että todellinen taivaaseen päässyt uskova ei kaipaa omia lapsiaan jos kerran jumala on heidät kiirastuleen tuominnut. Tämä on hänestä täysin oikeudenmukainen tuomio jos kerran jumala on näin päättänyt.

Tähän voi vaan todeta että tovottavasti kyseisellä nimimerkillä ei ole omia lapsia. Itse asiassa hänelle pitäisi määrätä lähestymiskielto kaikkia lapsia kohtaan. Että tälläisiä sekopäitä sitä hihhuleista löytyy.

Kommentteja?

16

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KUMMANitseVALITSET

Oletko kysynyt lapseltasi, haluaako hän itse mennä Taivaaseen?

Tässä maailmassa nimittäin saa hetken elää niin kuin itse haluaa( joidenkin hetki on vähän pidempi kuin toisten ), mutta Taivaassa pitää totella Jumalaa ikuisesti, kiittää, ylistää, laulaa ja soittaa harppuakin.

Kumman sinä itse valitset

• qazzaq

Valitsen tämän maailman, koska vaihtoehtoja ei oikeasti ole.

• TotuuttaRakkaudessa

Vaikuttaa siltä, että umpilla on ainakin yxi uskova vanhempi? Umpi miettii, iankaikkista eroa lähimmästään. Ei vanhempi enää Taivaassa voi rukoilla lapsensa puolesta, puheet on puhuttu! Jokaisella on yksi, ainut elämä. Sen aikana ratkeaa yksilöllinen iankaikkisuusosoite!

Jos esim umpihet on yksikin lähiuskova perillä, lähiuskovan Pelastuksen tähden olisi Jeesuksella myös umpihetxlle maja varattuna...mutta nyt riippuu altavastaajasta!

Jos on kivempi palaa iankaikkisessa Kadotuksessa, Jeesus EI pakota ketään Taivaisiin!

Saakoon Herra kohdata useita lukijoita, etenkin nm umpiheteroxia!

• ikuinenelämä

Niin meille ei ole kerrottu kovin paljon siitä, millaista on iankaikkinen elämä uudistetulla maaplaneetalla, jonne meille on kaikille tehty oma paikkamme.

Me tunnistamme läheisemme, siitä on viitteitä.
      1 Tess 4:
      13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
      14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
      15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla

Eli me elämme jälleennäkemisen toivossa.

Mutta mitä muuta me sitten muistamme tai käsitämme tästä elämästä, se jää aika vähälle tiedolle Raamatussa.

1 Kor 13:
      8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
      9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
      10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista

Tuo sana, kun sanotaan, että tieto katoaa, koska se tieto mikä meillä täällä on on vajavaista ja siellä perillä meidän tietomme on täydellistä. Silloin me ymmärrämme ja käsitämme täydellisesti - tuota asiaa on mahdoton täällä käsittää edes, mitä se tarkoittaa.

Nyt voisi joku toinen etsiä Raamatusta näitä asioita, mitkä liittyvät sinne iankaikkisen elämän todellisuuteen, jossa pyyhitään kaikki kyyneleet ja murhetta ei enää ole, eikä sairautta, eikä kuolemaa.
      Ps. 37:29
      Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.
      2. Tess. 1:9
      Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
      2. Tess. 2:16
      Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,

Raamattu lupaa meille siis lohdutuksen siitäkin murheesta, että emme näe iankaikkisuudessa kaikkia läheisiämme.
      Kovin paljon meille ei ole kerrottu siitä elämästä, mikä meitä odottaa, kun pääsemme perille Herramme Jeesuksen Kristuksen tykö. Se on kuitenkin täydellisen rakkauden valtakunta - ehkä se on se tärkein, mitä meidän tarvitsee tietää.

• >>> Että tälläisiä sekopäitä sitä hihhuleista löytyy. <<<

Miksi kysyt uskovilta jos et tahdo tietoa? Eikö ole parempi pitää oma mielipide ja jättää asia kuin kysyä ja hyljätä vastaus jo etukäteen? Ja kuka uskova vastaa kysyjälle joka ei tarkoitakaan kysyä?

• capiche

Kun itse kysyy ja itse vastaa, niin ei tule riitaa. Kristityn suurin tuska elämässä tulee juuri ajatuksesta, että omaiset eivät ole uskossa. Ja elleivät he ota vastaan Jeesusta, niin joudumme lopulta eroamaan.

Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon. Voi joko ottaa vastaan Jumalan suunnitteleman pelastuksen tai hylätä sen. Mutta samalla joutuu kantamaan päätöstensä seuraukset.

En ole itse käynyt taivaassa, mutta Raamatun mukaan mennyttä ei enää siellä muisteta. Ei sitäkään, että on kantanut koko elämänsä tuskaa ja huolta läheisistään.

Johanneksen ilmestys 21:

3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

• Kuolemassa ja iankaikkisuudessa sukulais- ja verisuhteet katkeavat. Kyllä jokainen tulee ymmärtämään että Jumala ei voi päästää uuteen maailmankaikkeuteen mitään pahaa, muuten sekin turmeltuisi ja muuttuisi helvetiksi.

• simplesolution

Ja turha siitä on kiukutella, kun ratkaisu siihen on olemassa: käänny Jumalan puoleen ajoissa.

• kukin.pelastuu.uskosta

Valinta on aina rakkaudenvalinta, mitä rakastaa.
      Lapsi ei kanna vanhempain syntejä ja päinvastoin.
      Perillä ei sitten muisteta tätäaikaa, eikä pidetä sukukokouksia, siis ollaan uusia luomuksia.

• Umpiheterox

Huvittavia nämä teidän vastaukset. Että taivaassa ei muisteta mennyttä ja että siellä ollaan "uusia luomuksia". Tämä tahtoo sanoa että eihän siellä sitten edes tiedetä mistään kiirastulista ja muusta vastaavasta. Siellä ei muisteta mitään entisestä elämästä. Eikä siellä edes tiedetä miksi on taivaassa.

Ja sitten mitä siellä sitten tehdään se iäisyys? No tekstien mukaan siellä vaan palvotaan ja palvotaan ja palvotaan jumalaa. Mitäs hauskaa siinä sellaisessa oikein on? Millainen on se jumala joka haluaa nöyryyttää kaikki pelkkään kumarteluun ja siihen että häntä kiitellään?

Tämä teidän taivaanne kuulostaa sekopääpaikalta. Kaikista tulee siellä harmaata massaa, kukaan erotu toisesta. Ainoa joka on jotain on tämä teidän jumala. Voi autuus millaisia ajatuksia. Toivon tosiaan että teillä sekopäillä ei ole omia lapsia. Itse asiassa teille kaikille pitäisi julistaa lähestymiskielto kaikkia lapsia kohtaan.

Ja mitä tulee siihen että minulla olisi "uskova vanhempi" ja mietin eroa hänestä, niin se paljastaa kuinka oman navan ympärillä teidän "ajattelunne" oikein on. Kysyin kriittisen kysymyksen liittyen uskontoon. Ei sillä ole mitään tekemistä minun henk koht elämän kanssa.

• qazzaq

Jos perillä ei muista tästä ajasta mitään, taivaassa ei ole "sinä" vaan joku manipuloitu kopio sinusta. Se mikä tekee ihmisestä persoonan, on nimenomaan muistot ja kokemukset. Jos ne otetaan pois, kyseessä ei ole sama persoona.

• Umpiheterox
        qazzaq kirjoitti:

Jos perillä ei muista tästä ajasta mitään, taivaassa ei ole "sinä" vaan joku manipuloitu kopio sinusta. Se mikä tekee ihmisestä persoonan, on nimenomaan muistot ja kokemukset. Jos ne otetaan pois, kyseessä ei ole sama persoona.

No näin minä myös pähkäilin. Sinä vain sanoit sen lyhyemmin.

• tutkikaaenempi

Olette aivan pihalla kuten jokainen joka EI tunne kirjoituksia eikä Jumalan Voimaa!

• qazzaq

Kerro sinä sit miten asia on, jos olet vähemmän pihalla.

• Antipersux

Ei kun vastaa kysymykseen. Eikö uskova äiti siis tunne kaipausta ja sääliä omaa
        " hulttiopoikaansa" kohtaan, jos hän on joutunut kiirastuleen mutta äiti itse on taivaan " iloissa"?

• halkiikuisuuksien

Matt. 25:12
      Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

Ehkä tuo Jeesuksen vastaus antaa vähän lisää ymmärrystä asiaan. Tuo sama Jeesuksen vastaus esiintyy Raamatussa muuallakin.

Jeesuskaan ei tunne jumalattomia ihmisiä. Niinpä meidän ikävät muistot pyyhitään pois, emme muista, että meillä on ollutkaan noita 'jumalattomia' lapsia. Näin voisi ajatella tuosta Jeesuksen vastauksestakin. Uskovat läheisemme ovat ikuisuudessakin meille rakkaita ja siellä ei ole muistoja 'riidoista' eikä 'erimielisyyksistä', siellä ei kaunaa kanneta, siellä ei ole katkeruutta, eikä vihaa, eikä mitään muutakaan pahaa. Kun Raamattu sanoo, että rakkaus ei koskaan katoa, siellä se meidän rakkautemme säilyy ikuisesti, vaikka meidän ns. seksuaalinen rakkautemme on poissa. Ikuisuudessa ei olla miehiä tai naisia, vaan 'henkiolentoja', jotka elävät ikuisesti Jumalan ja Jeesuksen rakkauden lämmössä ja loisteessa, vaikka olisivat tehtäviään suorittamassa tuhansien galaksien päässä.
      Siellä me emme myöskään näe, emmekä ajattele 'kadotusta', siellä meidän ihmeellinen seikkailumme odottaa. Siellä myös meille selviää noiden valtaisten galaksien ja aurinkokuntien salaisuus ja mysteeri - ehkä meillä on iankaikkisia tehtäviä tuolla avaruuden äärettömyyksissä, johon iankaikkisuuden ruumiilla ei ole enää aikarajoitusta päästä, meidän liikkumisnopeutemme on ilmeisesti 'ääretön'. Siellä meille selviää myös luomisen yksityiskohtainen kuva, miten kaikki alkoi rakentua täällä ikuisuuksien alussa, johon tiedemiehet yrittävät katsastaa, mutta eivät löydä vastausta.

Iankaikkisuus on siis ihmeelinen siekkailu, se ei ole joutenoloa ja Jumalan ja Jeesuksen ylistystä, vaan ikuisten meitä varten valmistettujen tehtävien hoitoa. Vaikka siellä on kaikki työkin lepoa, koska mitään pahaa ei ole enää olemassa, joka vastustaisi Jumalan tahtoa. Ikuinen osamme on siis jotain niin ihmeellistä, että miedän käsityskykymme ei riittäisi sitä ymmärtämään, siksi Jumala ei ole yrittänytkään sitä kertoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      110
      1681
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      171
      1618
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1538
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      23
      1318
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      90
      1194
    6. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      146
      963
    7. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      70
      961
    8. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      97
      902
    9. Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr
      Maailman menoa
      187
      825
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      211
      791
    Aihe