Saapuuko joulurauha palstalle?

Tuskin näin käy, uhka on liian suuri.

13

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ghuraah

      Tuskinpa saapuu. Sen sijaan saapuu paljon humalaisia joulupukkeja piristämään meitä.

    • ennevaari

      Ei tunnu uskottavalta. Palstarauhan asiallisuuden tuhoaminen on päämääränä ja jatkuu .

    • apua-apua-olen-yksin

      Mitäpä, jos jättäisimmekin sinut yksin tänne kirjoittelemaan? Mahtaisitko olla mainitsematta Pilmarin nimeä?

    • tonttulakkinen

      Ihan sama millaista palstalla on arkena, puhumattakaan millaista on jouluna. Jos jonkun joulumieli ja rauha on tällaisen sosiaalisen kanssakäymisen varassa, elämä on heikoissa kantimissa. Mikä muka muuttuu, kun samat palstajäärät ja jäärättäret hääräilee ja vielä muitakin määräilee. Monet viettää joulutaukoa, varmasti löytyy mielekkäämpääkin tekemistä kuin palstapäivystys. Jotkut osaa hyväntuulisina piipahtaa, pakkoko tänne on jäädä märehtimään ja tonkimaan .

      • Lorenaa

        Ruuneperi on aina ystävällinen, vastaukset asiallisia joita mielellä lukee.

        Hyvä "tonttulakkinen" nimitellessäsi kirjoittajia "jääriksi", pilkka osuu omaan nilkkaasi ja se voi satuttaa sinua pahastikin. Jos ja kun haluat loukata kanssakulkijoita, mene komeroosi, mieti olenko oikealla tiellä tai missä on minun öljylamppuni kun tieni on niin ahdas ja pimeä?Miksi olen eksyksissä, syytä et huomaa koska olet pimeällä tiellä.

        Arvaa oma tilasi, anna arvo toisillekin. Meitä yksinäisiä on paljon, yksi mahdollisuus on palstakirjoittelu joka on ikäänkuin "keskustelua" toisen henkilön kanssa, Vaikka nimi, naama onkin aivan tuntematon, näkymätön,
        se sanojen sävy ja sointu antaa ymmärtää millainen toinen osapuoli on, joka ei ole tonttulakkisen tavoin ahdasmielinen komentoora.

        Sopuisaa joulun odotusta sinulle TONTTULAKKINEN !

        L.


    • Ramoona_

      Hyvällä asiallahan Ruuneperi on huolehtiessaan palstan joulurauhasta. Kaipa minäkin eräänlainen palstajäärä olen, en tosin määräilemään ole pyrkinyt eikä minulla siihen olisi kanttiakaan. Toistakymmentä vuotta olen täällä pyörinyt mukana , joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta pidän tätä aitona kokoontumispaikkana ja monta miellyttävää palstatuttavuutta olen saanut, kuten tässä ketjussa nikillään kirjoittaneet Ruuneperi ja Loreena. Minulla on kotonakin juttukumppani, mutta ne oman keittiön pöydän ääressä ja saunan lauteilla käydyt keskustelut alkavat kulkea kovin tuttua rataa, kiinnostavaa kuulla muidenkin ikäluokkani edustajien mielipiteitä ja ajatuksia. Paljon touhuan ja juttelen nuorten ja lasten kanssa, kun on tuota jälkikasvua runsaasti siunaantunut ja läheisiä ollaan.

      Joulurauhan julistus aattona katkaisee arkiset puuhat, juhla saa astua sydämeen ja huoneisiin. Tosin meillä on aikamoinen hulina, kun ainakin toinen nuori perhe tulee aattoaterialle ja pukkikin on saanut mummolan osoitteen lahjojen jakoon. He lähtevät yöksi kotiinsa, ja loput joulunpyhät olemme kaksistaan. Otamme vaarin kanssa jouluyön hiljaisuudessa konjakkihömpsyt jouluenkelin siipien suojassa. Äitini tekemä ihana jouluenkeli asiakaapin päällä pitelee käsissään nauhaa tekstinään Joulurauhaa.

      Huomenna julistetaan monissa seurakunnissa metsäneläinten joulurauha eläinsuojeluväen kanssa kirkon edustalla tai ihan järjestämällä metsäkirkko. Rauha julistetaan lemmikeille, tuotantoelämille ja metsäneläimille. Siellä saa rapsutella lampaita, poneja ja hauvoja, kerrassaan suloinen ja liikuttava tilaisuus.

      Rauhallista jouluviikkoa palstalaisille !

      • reppuriika

        Ja saattaahan joku viettää sitä eläinten joulurauhaa sopivasti muutamaa päivää ennen sitä h-hetkeä, kuin alkaa popsimaan possu- tai kalkkunavainaata, jonka on verhonnut vaippaansa sinappihuntu.


      • Pilkathan tuosta huolehtimisesta saa. Hällä väliä, toimin tavallani.

        Kiitos ystävällisistä sanoistanne!


    • jakolasku

      Eihän ne metsän eläimet joulurauhaa tarvitse, niitä on liikaa ja ne on teilattava mahdollisimman nopeasti. Eläimille tulee ikuinen rauha kun metsästäjä ja yleinen mielipide niin päättää.
      Kaikki Suomen syrjäkylät on pullollaan vaarallisia susia tai puolisusia. Kaupunkien keskustat ei ole ehtoolla vaarallisia kun puukko heilahtaa tai kävelijä saa kivääristä päähänsä.

    • Kumpa ette noteeraisi puolin eikä toisin näitä iankaikkisen vanhoja nälväisyjä, ehkä Joulurauha voisi syttyä sydämissänne!

      Nyt on graavikala laitettu pakasteeseen, ja poikani toi lihatuotteet jouluksi.

      Itselle tuotti tuo jälkipolven vierailu eilen iloa ja rakastavaa joulumieltä, jota toivotan lämpimästi kanssakirjoittajillekin ❤️

    • jakolasku

      Mikäli minun kirjoitus on kohteesi niin yleinen mielipide on että turhat pois. Minä en niin ajattele jos kirjoitukseni siltä tuntuu.

    • jakolasku

      Saapukoon joulurauha aivan kaikille ihmisille ja eläimille.

    • 3...11

      Mikä ihmeen joulurauha? Yhtä ja samaa menoa ja hulinaa tämä on koko ajan.
      Jos joku haluaa joulurauhansa, älköön tulko tälle palstalle.

      Palstan keulakuvakaan ei ole ilmaissut asiasta kantaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe