Tekisin aloituksen, jos

valveilla

Kirjoittaisin aloituksen keskusteluun siitä, kun huomaa puolisonsa kiusaavan ja narraavan lapsia. Omia ja toisten lapsia. Inhottava luonteen piirre paljastuu muutaman avioliittovuoden jälkeen, kun yhteisiä lapsia on jo.
Mutta kun jokainen palstalla mojuva vanhus on elänyt erilaisen elämän, niin on epätodennäköistä, että juuri tällaista joutunut kokemaan joten voisi mennä HyvääPäivääKirvesvartta-tyyliseksi keskusteluksi.

72

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeassa olet.
      Me olemme eläneet kaiken.
      Otahan yhteyttä nimmariin lesken.
      Hänellä on muitakin nikkejä.
      Ja on paljon.
      Yksityisesti siis.
      Eiköhän teillä höpöä riitä.

      H.

    • Kiusaava ja narraava isä?

      Hyvässä vai pahassa tarkoituksessa?
      Leikitellen vai tarkoittaen pahaa?

      • Heikunkeikku

        "korppis"
        Aivan sama kysymys minullekin juolahti mieleeni.
        Aloittaja voisi hieman selventää tekstiään, eiköhän sitten se keskustelu lähtisi käyntiin.


      • tuskin.leikkisää

        Aloittaja kertoi kyseessä olevan inhottavan luonteenpiirteen.


      • huvisa.kullai
        tuskin.leikkisää kirjoitti:

        Aloittaja kertoi kyseessä olevan inhottavan luonteenpiirteen.

        Kiusoittelu ja kiusaaminen ovat tosiaan eri asioita.


      • tuskin.leikkisää kirjoitti:

        Aloittaja kertoi kyseessä olevan inhottavan luonteenpiirteen.

        No, jos kuitenkin "aloittaja" vastaisi koska haluaa asiasta keskustelua.

        Olen usein ihmetellyt näitä puskista singahtelevia oikaisuja keskustelun viesteihin kuten viimeksi tapahtui kun expimot selvensi kylmän totuuden viestiä.


      • huvisa.kullai kirjoitti:

        Kiusoittelu ja kiusaaminen ovat tosiaan eri asioita.

        Narraamisella on kuitenkin positiivinen tarkoitus vert./valehteleminen..


      • eileskivielä
        korppis kirjoitti:

        No, jos kuitenkin "aloittaja" vastaisi koska haluaa asiasta keskustelua.

        Olen usein ihmetellyt näitä puskista singahtelevia oikaisuja keskustelun viesteihin kuten viimeksi tapahtui kun expimot selvensi kylmän totuuden viestiä.

        Kenenkähän persoonallisuushäiriöisen sivupersoona expimot oikein on?


      • eileskivielä kirjoitti:

        Kenenkähän persoonallisuushäiriöisen sivupersoona expimot oikein on?

        Vaikea mennä nimeämään, mutta omassa tykönään voi vain aavistella. Kaikkein selvin nuoli osoittaa nimimerkkiin jonka sanomaa oikaistaan toisella nimimerkillä.

        Kävin läpi omia muistiìnpanojani, tämä minua pahaksi ihmiseksi mollaaja on lähetellyt samoja viestejä jo vuodesta 2008 alkaen. Täällähän on yksi joka tallentaa omia viestejään joita lähettelee uudestaan ja uudestaan eri aloituksiin.

        Tapasin juuri henkilön, joka on kaksisuuntaisen mielenhäiriöisen uhri.

        Pelottavaa ajatellakin jos livessä kohdalle sattuisi.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        No, jos kuitenkin "aloittaja" vastaisi koska haluaa asiasta keskustelua.

        Olen usein ihmetellyt näitä puskista singahtelevia oikaisuja keskustelun viesteihin kuten viimeksi tapahtui kun expimot selvensi kylmän totuuden viestiä.

        "Expimo selvensi kylmän totuuden viestiä", näin kirjoitat. Mitä viestiä ja milloin?

        Uteliaisuuteni heräsi, vaikken olekaan "kylmä totuus". Nimimerkki on niin lähellä omaani, että odottelen vastaustasi suurella mielenkiinnolla.


      • kylmätotuus
        kylmätotuus kirjoitti:

        "Expimo selvensi kylmän totuuden viestiä", näin kirjoitat. Mitä viestiä ja milloin?

        Uteliaisuuteni heräsi, vaikken olekaan "kylmä totuus". Nimimerkki on niin lähellä omaani, että odottelen vastaustasi suurella mielenkiinnolla.

        Korjaus: "expimot selvensi jne.


      • Luettutotuus

        Korppiksella on diagnosoitu pahalaatuinen viisisuuntainen mielialahäiriö, narsistinen persoonallisuushäiriö ja parantumaton vainoharhaisuus. Ne selittää hänen kommenttinsa hyvinkin pitkälle.
        Liian pitkäaikainen roikkuminen täällä laukaisee palstapsykoosin.


      • voevoee
        kylmätotuus kirjoitti:

        "Expimo selvensi kylmän totuuden viestiä", näin kirjoitat. Mitä viestiä ja milloin?

        Uteliaisuuteni heräsi, vaikken olekaan "kylmä totuus". Nimimerkki on niin lähellä omaani, että odottelen vastaustasi suurella mielenkiinnolla.

        Sinussa näkyy olevan pilkunnussijan vikaa.


      • kylmätotuus
        voevoee kirjoitti:

        Sinussa näkyy olevan pilkunnussijan vikaa.

        En viilaa pilkkuja, mutta kynsiäni ja kyniäni kylläkin.

        Esitin kysymykseni "korppikselle".
        Ethän sinä ystävä hyvä kai ole ko. nimimerkki???

        Et varmaankaan, sillä "korppis" alias "korpikirjailija" ei koskaan piiloutuisi kertakäyttö nimimerkin taakse.
        Siispä odotan edelleen vastausta itse "korppikselta".

        Mittee sinä voevottelet? Outko kippeenä?
        Toevon, että olos paranoo vällee!


      • kylmätotuus kirjoitti:

        En viilaa pilkkuja, mutta kynsiäni ja kyniäni kylläkin.

        Esitin kysymykseni "korppikselle".
        Ethän sinä ystävä hyvä kai ole ko. nimimerkki???

        Et varmaankaan, sillä "korppis" alias "korpikirjailija" ei koskaan piiloutuisi kertakäyttö nimimerkin taakse.
        Siispä odotan edelleen vastausta itse "korppikselta".

        Mittee sinä voevottelet? Outko kippeenä?
        Toevon, että olos paranoo vällee!

        Käväisin blogissani lukemassa tammikuussa 2011 kirjoittamani yhteenvedon palstakommenteista.

        Otteita Hölmön päiväkirjasta. Muistanet, taisin kopioida sen palstallekin.

        On kiva todeta, että uudet palstakirjoittajat ovat huomattavasti siistimpiä mielipiteissään, eivätkä roiku inhokkinimimerkkinsä perässä. En itse ole koskaan syyllistynyt perässä roikkumiseen. EVVK.

        Vuosien saatossa oppii lukemaan puskakommentteja.

        Tässäkin ketjussa niitä löytyy ja uskon niiden olevan yhdeltä ja samalta koneelta lähetettyjä, niin sellaisia hölmön tuulipieruja.


      • valveilla
        korpikirjailija kirjoitti:

        Käväisin blogissani lukemassa tammikuussa 2011 kirjoittamani yhteenvedon palstakommenteista.

        Otteita Hölmön päiväkirjasta. Muistanet, taisin kopioida sen palstallekin.

        On kiva todeta, että uudet palstakirjoittajat ovat huomattavasti siistimpiä mielipiteissään, eivätkä roiku inhokkinimimerkkinsä perässä. En itse ole koskaan syyllistynyt perässä roikkumiseen. EVVK.

        Vuosien saatossa oppii lukemaan puskakommentteja.

        Tässäkin ketjussa niitä löytyy ja uskon niiden olevan yhdeltä ja samalta koneelta lähetettyjä, niin sellaisia hölmön tuulipieruja.

        tammikuussa 2011 kirjoittamani yhteenvedon palstakommenteista.

        Joku tallettaa. Ihan totta.


      • kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

        Käväisin blogissani lukemassa tammikuussa 2011 kirjoittamani yhteenvedon palstakommenteista.

        Otteita Hölmön päiväkirjasta. Muistanet, taisin kopioida sen palstallekin.

        On kiva todeta, että uudet palstakirjoittajat ovat huomattavasti siistimpiä mielipiteissään, eivätkä roiku inhokkinimimerkkinsä perässä. En itse ole koskaan syyllistynyt perässä roikkumiseen. EVVK.

        Vuosien saatossa oppii lukemaan puskakommentteja.

        Tässäkin ketjussa niitä löytyy ja uskon niiden olevan yhdeltä ja samalta koneelta lähetettyjä, niin sellaisia hölmön tuulipieruja.

        En ole ollut tällä palstalla vuonna 2011, joten minulla ei ole harmainta havaintoakaan, mitä täällä on silloin kirjoiteltu. Tulin tänne syksyllä 2014.

        Esitin sinulle kysymyksen, mutta etpä vastannut siihen vieläkään, vaan siirryit tapasi mukaan asiasta kukkaruukkuun. Odottelen vastausta edelleen.

        Tuntuu oudolta, että keskustelupalsta voi olla jollekin niin tärkeä, että siellä kirjoitetuista kommenteistä täytyy oikein pitää kirjaa. Jokainen tyylillään...


    • valveilla

      Tällaista inhottvaa luonteen piirrettä löytyy aikuisilla. Useimmat lasten vanhemmat tietävät tämän ja pyrkivät olemaan varuillaan, jottei oma lapsensa joudu kohteeksi.

      • ent.siivoojaparka

        Laitatko joitakin konkreettisia esimerkkejä siitä kiusaamisesta ja narraamisesta, että ymmärtäisin oikein, mistä on kysymys.

        Nyt jäi sellainen tunne, että ainakin isäni grillaisit elävältä ja muutaman naapurini jälkiruuaksi.


      • Sitä on ihmistä joka lähtöön. Sinulla on erikoinen ongelma. Jaatko elämäsi tämän kuvailemasi inhottavuuden kanssa 😈


    • Tee vain aloituksia, kyllä niitä tänne mahtuu,
      tähän en valitettavasti osaa sanoa mitään,
      on vähän erikoinen aihe,
      ei ole tullut vastaan omassa elämässä.
      Omista kokemuksista on aina helppo kirjoittaa.

    • Minkähän ikäinen tämä puoliso on ? Nuoremmillakin miehillä voi olla edellisen sukupolven asenne lapsiin: heitä sopii vähän juksata, "pössöttää", sanotaan jossakin päin Suomea.
      Ilkeydestä ei silloin mielestäni ole kyse, mutta sinä aloittaja itse osaat sen parhaiten arvioida ja myös puuttua siihen.

      • Onko se itsestäänselvää, että tuo lapsia kiusaava ja narraava puoliso on mies kuten korppiskin jo ehdotti? Puoliso kai voi olla nainenkin;)


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Onko se itsestäänselvää, että tuo lapsia kiusaava ja narraava puoliso on mies kuten korppiskin jo ehdotti? Puoliso kai voi olla nainenkin;)

        Aivan oikein mistäpä tuon tietää, etenkin nykyisin, kun pidetään hyvänä, että eri sukupuolet eivät suuremmin erotu toisistaan..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Aivan oikein mistäpä tuon tietää, etenkin nykyisin, kun pidetään hyvänä, että eri sukupuolet eivät suuremmin erotu toisistaan..))

        Pitää erottua, mutta ei niin, että ikävämmät ominaisuudet liitetään automaattisesti miespuoleiseen.


      • ent.siivoojaparka
        entinenmiäs kirjoitti:

        Onko se itsestäänselvää, että tuo lapsia kiusaava ja narraava puoliso on mies kuten korppiskin jo ehdotti? Puoliso kai voi olla nainenkin;)

        Niin, ehkäpä hän ei aloituksessa omasta puolisostaan kirjoittanutkaan?

        Musiikkiketjun värssyn perusteella minulle jäi kuitenkin "valveilla" olevasta kuva, että hän olisi nainen:
        """...Etsin vakavamielistä
        harkiten
        Ei miehet tajunneet
        oikeaa tavoitettani
        eivät vakavoituneet
        vaan nostivat hamettani..."""

        Mutta mikäs siinä, nykyaika on nykyaikaa. Voihan aloittaja silti olla (hame)mies ja naisellakin voi puolisona olla nainen.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Pitää erottua, mutta ei niin, että ikävämmät ominaisuudet liitetään automaattisesti miespuoleiseen.

        Uskotko aloituksen olevan miehen tekemä?


    • valveilla

      Kuten arvelinkin. Tämäntyyppistä ongelmaa ei ole sattunu tämän palstan piskuiselle joukolle. Hyvä niin ja teidän onnenne.
      On niin kipeä asia, etten toiveistanne huolimatta voi alkaa selitellä tarkemmin tapahtumia. Varsinkin, kun tiedän, että siitä seuraa jo nyt kommenteissa näkyvä epäily ja vähättely. Joka on kokenut vastaavaa, ymmärtää jo kirjoittamastani, mistä on kysymys.

      • oikea.päätös

        Sittenhän olikin hyvä ettet aloitusta tehnyt.


      • Mitäpä turhia kirjoittamaan, jos et halua siitä keskustella.


      • ent.siivoojaparka

        Ole sitten hiljaa, jos et halua selvittää minkälaisesta ilkeilystä ja narrailusta on kysymys.
        Kaikki vain eivät ota kaikkea jekkuilua ilkeilynä, eivät kaikenlaista narrailua ilkeilynä.
        Narrailuunhan kaikki lasten sadutkin perustuvat.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ole sitten hiljaa, jos et halua selvittää minkälaisesta ilkeilystä ja narrailusta on kysymys.
        Kaikki vain eivät ota kaikkea jekkuilua ilkeilynä, eivät kaikenlaista narrailua ilkeilynä.
        Narrailuunhan kaikki lasten sadutkin perustuvat.

        Niinpä. Aloitus itsessään alkaa tuntua kiusaamiselta, kun ei asiaa sen kummemmin avata. Miksi sitten ylipäätään aloittaa.


      • "Valveilla", ymmärrän sua täysin. Kipeitä asioita ei kannata tänne tuoda, on kuin kurkkunsa paljastaisi - käykää kiinni.

        Vasta kun on asiaa lokeroinut mielessään, saanut etäisyyttä ja pystynyt suhteuttamaan juttuja, vasta sitten kannattaa tuoda niitä tänne.

        Sääli, koska kirjoittaminen olisi niin hieno osa tätä prosessia. Jatka sä vaan yleisellä tasolla! Joka putoo kärrystä, se putoo. Ei meidän tarvi kaikkea tietää. Ja jos vastaus ei osu lähimainkaan, niin ei kannata välittää. Äläkä kuuntele noita nenäkkäitä.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        "Valveilla", ymmärrän sua täysin. Kipeitä asioita ei kannata tänne tuoda, on kuin kurkkunsa paljastaisi - käykää kiinni.

        Vasta kun on asiaa lokeroinut mielessään, saanut etäisyyttä ja pystynyt suhteuttamaan juttuja, vasta sitten kannattaa tuoda niitä tänne.

        Sääli, koska kirjoittaminen olisi niin hieno osa tätä prosessia. Jatka sä vaan yleisellä tasolla! Joka putoo kärrystä, se putoo. Ei meidän tarvi kaikkea tietää. Ja jos vastaus ei osu lähimainkaan, niin ei kannata välittää. Äläkä kuuntele noita nenäkkäitä.

        Kerrohan taas se juttu niistä pedofiileistä, joilta tunnet tehtäväksesi suojella aikuisia lapsiasi (ja itseäsi, minkä ikäinen sitten jo itse lienetkin).


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kerrohan taas se juttu niistä pedofiileistä, joilta tunnet tehtäväksesi suojella aikuisia lapsiasi (ja itseäsi, minkä ikäinen sitten jo itse lienetkin).

        En mä viitti, kun sulla selkeesti ei taaskaan ole koko juttu hanskassa, joutuisin taas vääntämään sun kanssa, ja sitten sä tuohdut ja sua rupee oksettaa ja mä en halua sun sairastumista mun kontolle.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        En mä viitti, kun sulla selkeesti ei taaskaan ole koko juttu hanskassa, joutuisin taas vääntämään sun kanssa, ja sitten sä tuohdut ja sua rupee oksettaa ja mä en halua sun sairastumista mun kontolle.

        Taas siinä yksi palstan selvänäkijä lisää, joka tietää vissin varmasti kuinka minä täällä näytön takana reagoin hänen kommentteihinsa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Taas siinä yksi palstan selvänäkijä lisää, joka tietää vissin varmasti kuinka minä täällä näytön takana reagoin hänen kommentteihinsa.

        No jos alkaa huutamaan monin huutomerkin, "No nyt!!!" ym., tai jos suoraan kirjoitat että sua oksettaa, niin miten niitä pitäisi tulkita?


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        No jos alkaa huutamaan monin huutomerkin, "No nyt!!!" ym., tai jos suoraan kirjoitat että sua oksettaa, niin miten niitä pitäisi tulkita?

        No nyt!!!

        Jos kirjoitan. Jos?

        Mitäs sinä jossittelet? Vai näetkö kristallikuulastasi nyt sellaista, että tulisin suoraan kirjoittamaan, että minua oksettaa?


    • Ikänsä.puolesta

      Tultuaan tarpeeksi vanhaksi ihminen voi arvostella muita aivan vapaasti, hänellä on jopa siihen oikeus.

      • Höpö höpö sun oikeuksies kanssa ,karsee tyyppi sellanen vanhus joka purkaa kiukkuaan ympäristöön .
        Aina ku harmittaa niin pitäiskö munkin nostaa housunkaulus kainaloon ja mennä kaupan kassajonoon sättimään nuorisoo ja telkkariohjelmii tai politikkoja?


      • Oli.vara.sanoa

        Jörn Donner ei kaihtanut sanojaan arvostellessa valtakunnan päättäjiä, ainoa josta antoi myönteisen lausunnon oli presitentti Niinistö, tutaa sai pääministeristä ulkoministeriin, Tuomiojaa vähän kehaisi Soini sai alavitosen.


      • Olen osittain samaa mieltä kuin "ikänsä.puolesta". Sillä varauksella, ettei arvostele ääneen..))
        Iän myötä ihmisellä on varaa nähdä sellaisiakin asioita, joita hän omankin intressinsä vuoksi kieltäytyi näkemästä, kun oli pysyttävä jengissä, oltava väleissä.
        Nyt on ainakin jengipaineista vapaa..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Olen osittain samaa mieltä kuin "ikänsä.puolesta". Sillä varauksella, ettei arvostele ääneen..))
        Iän myötä ihmisellä on varaa nähdä sellaisiakin asioita, joita hän omankin intressinsä vuoksi kieltäytyi näkemästä, kun oli pysyttävä jengissä, oltava väleissä.
        Nyt on ainakin jengipaineista vapaa..))

        Demeter
        Oletko ihan varma tosta paineista vapaana olemisesta ? entäs se linjaauto retkien pakollinen eläkeläis univormu?
        Vaaleet nauhattomat kenkät ja se hihaton taskuliivi ?
        Ottanu silmään se asukokonaisuus miehillä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Demeter
        Oletko ihan varma tosta paineista vapaana olemisesta ? entäs se linjaauto retkien pakollinen eläkeläis univormu?
        Vaaleet nauhattomat kenkät ja se hihaton taskuliivi ?
        Ottanu silmään se asukokonaisuus miehillä.

        No en ole varma, k/k )). Mutta jospa se univormua takaa sisäiden vapauden ?
        Erilaista kyttäillään enemmän..))


    • Käy useinkin niin, että vaikka signaalit ovat olemassa jo heti alussa, ne ovat niin hennot ettei pane niitä merkille. Tai sitten ajattelee että tuo on niin pientä, mä pärjään sen kanssa, mä muutan hänet.

      Lisäksi luonteenpiirteet yleensä vaan jalostuu ajan myötä, ja kun eteen tulee suvantovaiheet, ehkä peräti vaikeita aikoja, nuo huonot luonteenpiirteet saattaa ottaa vallan.

      Eiks hänen kanssa voi jutella asiasta? Vai tarkoititko sellaista kiusaamista, että hänen verensä vetää sille puolelle?

    • puhu-aina-totta

      Alotukseen:

      kokemusta on vastaavasta, kauan ihmettelin kuinka tommonen on mahdollista, aikuinen ihminen joka narraa lapsia,
      se oli todella häämentävä kokemus, kokemus oli erittäin outo,
      kyseenalaistin jopa itseni, olin nuori ja kokematon,
      arvostin puolisoni sukua, enkä ymmärtäny ettei todellakaa noin voi lapsia kasvataa,
      vasta vanhana itsevarmuuden saatuani tajusin ettei tommomen kasvatus medoti ole missää tapauksessa oikea,
      ilmeisesti vahinko kuitenki jossainmäärin pääsi tapahtumaan omienki lasten kohdalla
      koska en älynny eristää lapsiani sukulaisperheistä,
      karvain mielin joskus miettii virheitään,
      valitettavasti enään asioille ei mahda mitään, vahinko on jo tapahtunu,

      nykyään ymmärrän niitä esm. avioero perheitä
      kun halutaan eristää lapset toisesta puolisosta täysin,
      syynä voi olla todellankin joku tommonen syy,
      toinen osapuoli ei sovi missää tapauksessa lapsen kasvattajaksi,
      siis epäkelpo puoliso voi olla suureksi haitaksi kasvatusmielessä lapselle
      valheineen ja kieron luonteen omavana ihmisenä,

      • "puhu-aina-totta"

        Lopeta jo.
        Palsta on 60
        Ei 30

        H.


      • ent.siivoojaparka

        Joopa joo.
        Eristää lapsi toisesta vanhemmastaan, sukulaisista ja muusta maailmasta, ettei hän kuulisi valheita?

        Jehovantodistajako?


    • valveilla

      Jaa, kommentointi on jatkunut.
      Täytyy olla masokisti, joka tänne tuo asioitaan keskusteltaviksi. Minä en ole masokisti.
      Ettekö te muutamat huomaa, että odotatte muristen kuin tappelukoirat, että jonkun saisitte raadeltaviksenne. Tapettaviksenne.
      Mikä teitä vaivaa vanhoja ihmisiä. Pyrkikää ees tiedostamaan oma tilanne: korppis, hunksz, ent.siivoojaparka.

      • Ymmärrän tilani, mutta sinun tilasi huolestuttaa,

        Korppis 6.1.2017 12:54

        Kiusaava ja narraava isä?

        Hyvässä vai pahassa tarkoituksessa?
        Leikitellen vai tarkoittaen pahaa?

        Ei vastausta...mutta

        Sitten astui kuvaan savon vääräleuka ja keskustelimme rakentavasti elämän monimutkaisista tarkoituksista painottaen kylmäätotuutta ; )))


      • valveilla
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ymmärrän tilani, mutta sinun tilasi huolestuttaa,

        Korppis 6.1.2017 12:54

        Kiusaava ja narraava isä?

        Hyvässä vai pahassa tarkoituksessa?
        Leikitellen vai tarkoittaen pahaa?

        Ei vastausta...mutta

        Sitten astui kuvaan savon vääräleuka ja keskustelimme rakentavasti elämän monimutkaisista tarkoituksista painottaen kylmäätotuutta ; )))

        Jaa, omituiset kommenttisi jatkuvat. Etkö todellakaan huomaa mitään kummallista kirjoittamassasi.
        En vastannut ensimmäiseen kysymykseesi, koska tuon asian olisi ymmärtänyt lukemalla aloituksen ajatuksella.
        Savon vääräleuka?
        Elätkö pienellä mielikuvistuskeskustelupalstalla, jossa luulet aloitusta selittävää aloittajaksi. Kylmäävää ja itse näytät olevan varma havaintojesi oikeellisuudesta.


      • valveilla kirjoitti:

        Jaa, omituiset kommenttisi jatkuvat. Etkö todellakaan huomaa mitään kummallista kirjoittamassasi.
        En vastannut ensimmäiseen kysymykseesi, koska tuon asian olisi ymmärtänyt lukemalla aloituksen ajatuksella.
        Savon vääräleuka?
        Elätkö pienellä mielikuvistuskeskustelupalstalla, jossa luulet aloitusta selittävää aloittajaksi. Kylmäävää ja itse näytät olevan varma havaintojesi oikeellisuudesta.

        Eipä aloituksesi näy avautuvan muillekaan.


      • valveilla
        korppis kirjoitti:

        Eipä aloituksesi näy avautuvan muillekaan.

        Niinhän juuri kirjoitinkin aloituksessa: vanhus on elänyt erilaisen elämän, niin on epätodennäköistä, että juuri tällaista joutunut kokemaan joten voisi mennä HyvääPäivääKirvesvartta-tyyliseksi keskusteluksi.

        Muutama kommentoinut ymmärsi aloitukseni. Kiitos heille, mutta ymmärtämättömien huuto on niin kovaäänistä, että ei hyvä keskustelu voi onnistua,


      • valveilla kirjoitti:

        Niinhän juuri kirjoitinkin aloituksessa: vanhus on elänyt erilaisen elämän, niin on epätodennäköistä, että juuri tällaista joutunut kokemaan joten voisi mennä HyvääPäivääKirvesvartta-tyyliseksi keskusteluksi.

        Muutama kommentoinut ymmärsi aloitukseni. Kiitos heille, mutta ymmärtämättömien huuto on niin kovaäänistä, että ei hyvä keskustelu voi onnistua,

        Ymmärtämättömien huuto on niin kovaäänistä..jne.

        Jos Paloma olisi tuon kirjoittanut, se olisi johtanut täystappeluun kehässä. 😠


      • hereillä1
        valveilla kirjoitti:

        Niinhän juuri kirjoitinkin aloituksessa: vanhus on elänyt erilaisen elämän, niin on epätodennäköistä, että juuri tällaista joutunut kokemaan joten voisi mennä HyvääPäivääKirvesvartta-tyyliseksi keskusteluksi.

        Muutama kommentoinut ymmärsi aloitukseni. Kiitos heille, mutta ymmärtämättömien huuto on niin kovaäänistä, että ei hyvä keskustelu voi onnistua,

        Kummallista, että teet aloituksen mutta sitten et halua keskustella siitä. Sinua näyttääkin kiinnostavan keskustella vain muista kirjoittajista.

        Teepäs ihan aloitus palstan kirjoittajista niin voit itsekin osallistua.


      • valveilla
        hereillä1 kirjoitti:

        Kummallista, että teet aloituksen mutta sitten et halua keskustella siitä. Sinua näyttääkin kiinnostavan keskustella vain muista kirjoittajista.

        Teepäs ihan aloitus palstan kirjoittajista niin voit itsekin osallistua.

        Luit jonkun toisen kommentteja.
        Minua kiinnostaa keskustelu asioista. Mieluiten ajatellen, pohtien ja pitkähkösti kirjoittaen.
        Ei minua letkautteleva chattäily kiinnosta, jollainen on edellinen.


      • ent.siivoojaparka
        valveilla kirjoitti:

        Luit jonkun toisen kommentteja.
        Minua kiinnostaa keskustelu asioista. Mieluiten ajatellen, pohtien ja pitkähkösti kirjoittaen.
        Ei minua letkautteleva chattäily kiinnosta, jollainen on edellinen.

        Sitähän tässä on odoteltu, jopa pyydeltykin, että keskustelisit aloituksesi aiheesta. Selventäisit ainakin meille hidasälyisille, mitä aloituksellasi tarkoitat. Ei me pystytä lukemaan sinun ajatuksiasi, jos et muunna niitä tekstimuotoon.

        Vai oliko aloituksesi sitten pelkästään se, että et voi tälle palstalle tehdä aloitusta jostain mieltäsi askarruttavasta asiasta? Tekisit aloituksen, mutta et voi, koska "jokainen palstalla mojuva vanhus on elänyt erilaisen elämän"?

        Miksi pitää tulla ilmoittamaan, että tekisit aloituksen, jos ...

        Sovitaanko siis sitten niin, että et ole tehnyt koko aloitusta, meinasi vain?


      • valveilla
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sitähän tässä on odoteltu, jopa pyydeltykin, että keskustelisit aloituksesi aiheesta. Selventäisit ainakin meille hidasälyisille, mitä aloituksellasi tarkoitat. Ei me pystytä lukemaan sinun ajatuksiasi, jos et muunna niitä tekstimuotoon.

        Vai oliko aloituksesi sitten pelkästään se, että et voi tälle palstalle tehdä aloitusta jostain mieltäsi askarruttavasta asiasta? Tekisit aloituksen, mutta et voi, koska "jokainen palstalla mojuva vanhus on elänyt erilaisen elämän"?

        Miksi pitää tulla ilmoittamaan, että tekisit aloituksen, jos ...

        Sovitaanko siis sitten niin, että et ole tehnyt koko aloitusta, meinasi vain?

        Höh.
        oikea.päätös jo toissapäivänä oivalsi ja sai monta peukutusta
        6.1.2017 17:52
        Sittenhän olikin hyvä ettet aloitusta tehnyt.


      • ent.siivoojaparka
        valveilla kirjoitti:

        Höh.
        oikea.päätös jo toissapäivänä oivalsi ja sai monta peukutusta
        6.1.2017 17:52
        Sittenhän olikin hyvä ettet aloitusta tehnyt.

        No mitäs sitten vielä pippuroit, että
        """Täytyy olla masokisti, joka tänne tuo asioitaan keskusteltaviksi. Minä en ole masokisti.
        Ettekö te muutamat huomaa, että odotatte muristen kuin tappelukoirat, että jonkun saisitte raadeltaviksenne. Tapettaviksenne.""""

        Kiirehdi nyt sitten kiireesti jo pakoon, kun näyt vielä olevan hengissä, jos kerta noin kovasti meitä pelkäät.


      • valveilla
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No mitäs sitten vielä pippuroit, että
        """Täytyy olla masokisti, joka tänne tuo asioitaan keskusteltaviksi. Minä en ole masokisti.
        Ettekö te muutamat huomaa, että odotatte muristen kuin tappelukoirat, että jonkun saisitte raadeltaviksenne. Tapettaviksenne.""""

        Kiirehdi nyt sitten kiireesti jo pakoon, kun näyt vielä olevan hengissä, jos kerta noin kovasti meitä pelkäät.

        Kopsaappas talteen muutamana vuorokautena kaikki tänne kirjoittamasi.
        Kopsaa myös muutaman erityyppisen kirjoittamat.
        Lue se sitten ne molemmat. Mitä huomaat? Mitä ajatuksia herättää? Vai jatkatko samaan malliin, että sileää karvaa on vain hunkszin puolella kylkeäsi.


    • eppu2

      Voisitko antaa esimerkin tuosta kiusaamisesta. Miten kiusaa? Tapojahan voi olla monia. Huomaavatko sen muut?
      Narraaminen taas on ihan eri asia.
      Kaikkiahan meitä on narrattu hyväntahtoisesti. Joulupukilla, tontuilla, pääsiäisnoidilla, hammaspeikoilla, möröllä, se ei ollut mitään tavatonta ainakaan ennevanhaan, eikä siitä kukaan vahingoittunut.
      Iän karttuessa jokainen oppi erottamaan sadut todellisuudesta.

      • valveilla

        Miksi se pitää muiden huomata, jotta olisi totta. Vaivihkaa ja salaa pahimmat ihmiset pahuutensa heikommilleen ja heistä riippuvaisille tekevät.


      • eppu2
        valveilla kirjoitti:

        Miksi se pitää muiden huomata, jotta olisi totta. Vaivihkaa ja salaa pahimmat ihmiset pahuutensa heikommilleen ja heistä riippuvaisille tekevät.

        Miksi väistät kysymykset? Et siis oikeasti haluakaan keskustella asiasta.
        Onkos tämä nyt sitä, että ajattelit tulla tänne vain paremmuuttasi esittelemään.


      • valveilla
        eppu2 kirjoitti:

        Miksi väistät kysymykset? Et siis oikeasti haluakaan keskustella asiasta.
        Onkos tämä nyt sitä, että ajattelit tulla tänne vain paremmuuttasi esittelemään.

        Vastaukseni on aivan selkeä. Sinä vaan et sitä ymmärtänyt.


      • eppu2
        valveilla kirjoitti:

        Vastaukseni on aivan selkeä. Sinä vaan et sitä ymmärtänyt.

        Vastauksesi on kyllä selkeä, muttei vastaa siihen mitä kysyin, vai etkö ymmärtänyt kysymyksiä?


      • valveilla
        eppu2 kirjoitti:

        Vastauksesi on kyllä selkeä, muttei vastaa siihen mitä kysyin, vai etkö ymmärtänyt kysymyksiä?

        Kerroin jo aiemmin, että asia on kipeä. Sinun kysymyksestäsi paistoi epäily ja vähättely minun typerästä liioittelusta ja luulottelusta.


      • eppu2
        valveilla kirjoitti:

        Kerroin jo aiemmin, että asia on kipeä. Sinun kysymyksestäsi paistoi epäily ja vähättely minun typerästä liioittelusta ja luulottelusta.

        En minä tuotakaan kysynyt.
        En tiedä mitä yleensä ajoit aloituksellasi takaa, kunnet kerran halua siitä keskustella, kierrät vaan kun kissa kuumaa puuroa.
        Mutta olkoon sitten niin.


    • Naukuuu

      Ajatella, että näin pitkän ketjun saa aikaiseksi ilmoittamalla että tästä asiasta en halua keskustella. :))

    • Minua ällöttää myös aikuiset jotka ´"narraavat" lapsia. Tai toisia aikuisia, sinisilmäisiä, hyväuskoisia, lapsenmielisiä. Narraaminenhan tarkoittaa sitä että nautitaan siitä että joku jolla ei ole kaikki faktat/elämän tosiasiat hallussa (kuten lapset) saadaan uskomaan silkkoihin valheisiin. Tehdään toisesta narri. Joku joulupukkijuttu tai silleen joka on satu ja traditio on ok, koska siinä narraaja ei saa mielihyvää itselleen petoksestaan tai valheestaan.
      Usein aikuiset luulevat että lasten huumorintaju on kehittyneempi kuin mitä se todellisuudessa on ja jos lapselle esim. luvataan jotain ja sitten vain nauretaan ja sanotaan että mä vain narrasin...iljettävää käyttäytymistä lasta kohtaan.

      • Tavuviiva

        Komppaan. Vastenmielistä huvittelua.


      • valveilla

        Kiitos Paloma.se.co
        Mieltä lämmittää, kun joku ymmärtää.


    • suvenelli1

      Komppaan Palomaa. Tuo lapsen huumorintajun kehittymättömyys ei näemmä ole kaikilla aikuisilla tiedossa tai silkkaa ilkeyttä vitsailevat. Olen myös tavannut aikuisia jotka lapsen sanomisiin vastaavat ivallisesti.

      Tuli mieleeni "Muumitarinoissa" ollut tyttö, Ninni, joka muuttui näkymättömäksi ja hän sairastui mutismiin eli tuli puhumaton. Ihan syystä, että kasvattaja puhui Ninnille ironisesti. Opettava tarina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe