Ei Hän tee sinulle syntiesi mukaan

Minulla on pyörinyt koko illan mielessä yksi Raamatun Sana. Ajattelin panna sen tänne siltä varalta että joku palstaa lukeva henkilö miettii tätä asiaa ja on syvästi murheellinen. Ehkä Herra tahtoo rohkaista jotakuta meistä.

Jumala lupaa Sanassaan ettei Hän tee sinulle syntiesi mukaan mitä olisit Häneltä ansainnut. Hän armahtaa sinut sillä Hänellä on paljon anteeksi antamusta. Ei Hän kosta sinulle sinun pahoja tekojasi. Hän siirtää sinun rikkomuksesi sinusta pois niin kauas kuin itä on lännestä. Hän pyyhkii pois sinun syntisi niin kuin sumun eikä muista syntejäsi.

Älä pelkää, usko ainoastaan. Herra on jo armahtanut sinut, olet Hänen ja Hänen kädessään. Kukaan ei voi ryöstää sinua Häneltä. Hän pitää sinusta huolen ja varjelee sinut omanaan. Hän on aloittanut sinussa hyvän työn ja vie sen päätökseen.

Psalmit:
103:1 Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.
103:2 Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
103:3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,
103:4 joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
103:5 joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.
103:6 Herra tekee vanhurskauden ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille.
103:7 Hän on tehnyt Moosekselle tunnetuksi tiensä, Israelin lapsille suuret tekonsa.
103:8 Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa.
103:9 Ei hän aina riitele eikä pidä vihaa iankaikkisesti.
103:10 Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan.
103:11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.
103:12 Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme.
103:13 Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.
103:14 Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.

41

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos.tästä

      Tuli juuri oikeaan kohtaan minulle, eli kosketti todella.

      Herra sinua siunatkoon!

      • Jeesus rakastaa siunua. Hän on kanssasi ja Hän nostaa, kantaa ja pelastaa.
        Ja niin kuin aloituksessa olevassa Sanassa sanotaan, sanon minäkin: "Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unohda, mitä hyvää HÄN on sinulle tehnyt."


      • HerranJHVH-Lain_PELKOON

        Psalmi 103:13 Kuten isä armahtaa lapsiaan, niin myös HerraJHVH armahtaa PELKÄÄVÄISIÄÄN.

        ÄLÄ LUOTA VALHEESEEN. Tuota väittämää ei löydy Raamatusta, Jumalan Sanasta.

        2.Korinttolaiskirje 5:11 Kun ME( ISRAEL ) siis tiedämme, mitä HerranJHVH pelko on, niin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA, NIINKUIN ON KIRJOITETTU VT:N SANASSA ) koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja toivon, että tekin( MUUTKANSAT ) omissatunnoissanne meidät( ISRAEL ) tunnette.

        "Jumala lupaa Sanassaan ettei Hän tee sinulle syntiesi mukaan mitä olisit Häneltä ansainnut." RAAMATUSTA EI LÖYDY TÄLLAISTA LUPAUSTA, ILMAN MIELEN-MUUTOSTA EI OLE KENELLEKÄÄN MITÄÄN ANTEEKSIANTOA EIKÄ ARMOA.

        Ap.TEOT 2:38 Niin( HOUTOS? ) Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus; ja ottakoon kukin teistä kasteen JESHUA MESSIAAN Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin( HOUTOS, TÄLLÄ TAVALLA, KUTEN ON KIRJOITETTU ) saatte Pyhän Hengen lahjan( VOITELU, VALINTA; VOIMA, OIKEUS; VALTA, VALTUUTUS; SINETTI ).

        1.Samuelin kirja: 26:21 Niin Saul sanoi: "Minä olen tehnyt syntiä. Tule takaisin, poikani Daavid; sillä minä en enää TEE SINULLE pahaa, koska minun henkeni tänä päivänä on ollut kallis sinun silmissäsi. Katso, minä olen tehnyt tyhmästi ja erehtynyt kovin pahoin."

        1.Kuningasten kirja: 19:2 lähetti Iisebel sanansaattajan Elian luo ja käski sanoa: "Jumalat rangaiskoot minua nyt ja vasta, jollen minä huomenna tähän aikaan TEE SINULLE samaa, mikä jokaiselle näistä on tehty."

        Matteuksen evankeliumi: 20:13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä TEE SINULLE vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?

        Psalmit: 19:10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat. 34:12 Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon teidät opetan. 111:10 HerranJHVH pelko on viisauden alku( ROSH, PÄÄ ), hyvä ymmärrys kaikille, JOTKA SITÄ NOUDATTAVAT( HERRAN LAKI; JUMALAN KÄSKYT ). Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.

        PS. 103:11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on Hänen armonsa niitä kohtaan, jotka Häntä PELKÄÄVÄT.


    • lopussa.ydin

      Viimeisissä jakeissa on ydin:

      103:13 Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.
      103:14 Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.

      Siis uskovakin on hyvin vajavainen ja itsessään täysin kurja ja köyhä ja viheliäinen ja alaston, mutta silti rikas Herrassa.

      17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
      18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
      19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

      Uskovankin tulee lopulta käsittää oma totaalinen köyhtensä ja kyvyttömyytensä mihinkään hyvään, ja vasta sitten voi Herra pukea uuden voiman ja vasta sitten ei enää luoteta itseen vaan Herraan ja hänen voimaansa yksistään.

      Asiasta kertoo seuraava Sanankohta:

      Jesaja 40
      30 Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;
      31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

      Siis nuori uskova menee pitkälti omassa voimassa ja itse touhottaen jopa hänelle kuulumattomia, ja siten kompuroi ja lopulta uupuu omavoimaisuuteensa.

      Nuori uskova on siis luottanut omaan voimaansa, vaikka ei sitä itse olekkaan tajunnut.

      Mutta se joka on käynyt Jumalan totaalisen riisumisen läpi ja jolta Jumala on siis riisunut omat voimat ja väärät kuvitelmat omasta erinomaisuudestaan, se jo kasvaneempi uskova siis ei luota enää itseensä !

      Silloin vasta uskova oppii vaeltamaan Jumalan voimassa eikä omassaan, ja hän luottaa Jumalaan ja Jumalan mahdollisuuksiin, kun ei enää voi millään luottaa itseenäs ja omiin voimiinsa ja kykyihinsä.

      Siis sitä on se uusi voima, eli Jumalan voimaa ja siihen yksin luottamista, eikä silloin uskova enää väsytä itseään.

      Siinä kohtaa, kun uskova näkee ja tajuaa itsensä oikein, eli kuten Jumala meidät näkee vain tomuksi, eli siis tietää tarkkaan sen mitä tekoa olemme, ei uskova enää kuvittele itsestään liikoja, se on vapauttavaa kun viimein on tässä tilassa ja näee itsensä oikein !

      Siinä kohtaa vasta tajuaa senkin, että eihän Jumala meiltä voi vaatia liikoja, emmekä me siten itseltämme, kun siis olemme itsessämme kurjia ja köyhiä ja viheliäisiä.

      Tässä kohtaa siis nuo viimeisten jakeiden sanat lohduttavat, sillä eihän voi vaatia kauhalla jos lusikalla on annettu, eli mahdottomia ei Taivaallinen Isämmekään meiltä vaadi, kuten me emme voi vaaita emmekä vaadi omilta lapsiltamme.

      Ja tajuamme Taivaallisen Isämme Armon suuruuden taas omalla kohdallamme yhä selvemmin, eli Jumalan Armo riittää minullekin, vaikka olenkin näin viheliäinen.

      103:11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.

    • Suspensk

      Tuli niin oikeaan hetkeen, kiitos jakamisesta ja siunausta Jaikal91 !

    • erämaankulkija

      Kiitos, mulla on sellanen alakulovaihe menossa että kaikki menneet toilailut painaa mieltä ja kun saa vain vierestä seurata miten toiset uskovat tuntuvat menestyvän kaikessa mitä tekevät, mut ite ei edes löydä paikkaansa tässä maailmassa. Koko elämä tuntuu tyhjältä ja merkityksettömältä. En jaksa enää rukoilla kun tuntu ettei Jumala kuule mun rukouksiakaan. Kauhee epäilyksen vaihe. Onko Jumala oikeesti olemassa, olenko minä Jumalan lapsi? Miks kaikkea tätä mitä mulle on sattunu viime vuosina, miksi tätä tapahtuu ja sallitaan, kun ei meinaa jaksaa kestää.

      • jaikalii91

        Älä luule että kaikilla muilla uskovilla menee paremmin ja että he ottavat rukousvastauksia hyllyltä koska tahtovat. Kaikilla meillä uskovilla on omat kärsimyksemme joissa saamme elää. Mutta Jumala ei ole hyljännyt lastaan jolla on vaikeuksia. Jumala on mukana niissä vaikeuksissa ja antaa voimaa ja auttaa että me voimme ne kestää. Tätä uskova saa kokea. Raamattu ei lupaa uskovalle helppoa elämää. Mutta Raamattu lupaa että Jumala on mukana vaikeuksissa.

        Minä olen ymmärtänyt vaikeudet uskovan elämässä toisella tavalla kuin ehkä monet muut uskovat ovat ymmärtäneet. Olen nimittäin kääntänyt asian ylösalaisin. Mitä tarkoita? Joo, Vaikeudet ja koettelemuksen ovat itse asiassa Jumalan siunaukset. Jumala siunaa ihmistä "alta päin". Se on arvokkaampi siunaus kuin meidän mielestämme siunaukset jotka koemme positiiisina asioina. Jumala sallii meille vaikeuksia koska niiden kautta uskova kasvaa hengellisesti. Ja täsä kasvusta uskova hyötyy ikuisesti. Meidän ongelma on sinä kun me näemme Jumalan siunaukset pienessä mittakaavassamme, tähän aikaan rajoittuvana siunauksian. Jumala kuitenkin tahtoo meidän ikusta parastamme. Hänen toimintansa tähtää ihmisen ikuiseen hyäään.

        Jokaisen usko koetellaan. Jumala voi joskus "kadota jäljettömiin". Niin minulle kävi uskon elämäni alkuvaiheessa. Jumala vain oli ykskaksi poissa elämästäni. Niin minä koin ja luulin. Mutta Herra tuli viimein ja sanoi: "Minä olen ollut vaiti koska minä rakastan sinua." Olet ehkä nähnyt tai itse kokenut kuinka isä voi istua hiljaa ja katsella lastaan ihaillen häntä aivan hiljaa. Lapsi, jos ei näe isää, voi luulla isän olevan poissa. Mutta todellisuudessa isä tarkkailee lastaan ja seuraa häntä auttaakseen häntä hädän hetkellä.

        Olen kirjoittanut kärsimyksen ongelmasta joitakin ajatuksia

        http://www.jaikal.se/48683131


      • jaikalii91
        jaikalii91 kirjoitti:

        Älä luule että kaikilla muilla uskovilla menee paremmin ja että he ottavat rukousvastauksia hyllyltä koska tahtovat. Kaikilla meillä uskovilla on omat kärsimyksemme joissa saamme elää. Mutta Jumala ei ole hyljännyt lastaan jolla on vaikeuksia. Jumala on mukana niissä vaikeuksissa ja antaa voimaa ja auttaa että me voimme ne kestää. Tätä uskova saa kokea. Raamattu ei lupaa uskovalle helppoa elämää. Mutta Raamattu lupaa että Jumala on mukana vaikeuksissa.

        Minä olen ymmärtänyt vaikeudet uskovan elämässä toisella tavalla kuin ehkä monet muut uskovat ovat ymmärtäneet. Olen nimittäin kääntänyt asian ylösalaisin. Mitä tarkoita? Joo, Vaikeudet ja koettelemuksen ovat itse asiassa Jumalan siunaukset. Jumala siunaa ihmistä "alta päin". Se on arvokkaampi siunaus kuin meidän mielestämme siunaukset jotka koemme positiiisina asioina. Jumala sallii meille vaikeuksia koska niiden kautta uskova kasvaa hengellisesti. Ja täsä kasvusta uskova hyötyy ikuisesti. Meidän ongelma on sinä kun me näemme Jumalan siunaukset pienessä mittakaavassamme, tähän aikaan rajoittuvana siunauksian. Jumala kuitenkin tahtoo meidän ikusta parastamme. Hänen toimintansa tähtää ihmisen ikuiseen hyäään.

        Jokaisen usko koetellaan. Jumala voi joskus "kadota jäljettömiin". Niin minulle kävi uskon elämäni alkuvaiheessa. Jumala vain oli ykskaksi poissa elämästäni. Niin minä koin ja luulin. Mutta Herra tuli viimein ja sanoi: "Minä olen ollut vaiti koska minä rakastan sinua." Olet ehkä nähnyt tai itse kokenut kuinka isä voi istua hiljaa ja katsella lastaan ihaillen häntä aivan hiljaa. Lapsi, jos ei näe isää, voi luulla isän olevan poissa. Mutta todellisuudessa isä tarkkailee lastaan ja seuraa häntä auttaakseen häntä hädän hetkellä.

        Olen kirjoittanut kärsimyksen ongelmasta joitakin ajatuksia

        http://www.jaikal.se/48683131

        >>>1 Piet 5:7 "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen". <<<

        Koin eilen illalla että minun pitäisi kirjoittaa uusi avaus ja kommentoida tätä Raamatun Sanaa. Siinä Pietari kehottaa uskovia heittämään KAIKKI murheemme Jeesuksen päälle. Ja sitten sanoo: "Sillä hän pitää teistä huolen".

        Minulle tämä sanoo sitä että Jumala tahtoo että me heitämme rukouksessa kaikki huolemme Hänen päälleen. Jumala tahtoo meiltä sitä koska Hän JOKA TAPAUKSESSA pitää meistä uskovista huolen, Hän siis auttaa Meitä joka tapauksessa. Siksi meidän tulisi heittää Hänen päälleen huolemme ja ongelmamme. Tämä jotta kun saamme kokea että Hän pitää meistä huolen ja auttaa, me kiitämme Häntä rukousvastauksesta ja Hänen huolenpidostaan. Silloin Hän saa kunnian ja iloitsee meistä entistä enemmän.

        En kirjoita omalla koneella niin tulee kirjoitusvirheitä joita en jaksa korjata.


      • DeaDeaDea

        Sama täällä, paljon on koettelemuksia, mutta luotan siihen, että "Jumala nostaa, kantaa ja pelastaa". Tuntuu, että suorittaminen, jatkuva tekeminen on monelle kuin pakkomielle. Paikalleen ei saa jäädä, ei kestetä olla hiljaa ja odottaa vastausta, ei yksinkertaisesti luoteta siihen, että Jumala vastaa ajallaan. Kyllä elämässä tulee niitä hetkiä, kun pitää vain odottaa, Taivaan Isä kasvattaa myös näin lapsiaan. Kasvaisiko luottamus muuten? Jos saisimme vastaukset nopeasti ja aina niin kuin itse parhaaksi näemme, kasvaisiko siinä luottamus vai lisääntyisikö vaatimukset Jumalan suuntaan?

        Tuossa ed. kirjoittaja kirjoitti "Minä olen ollut vaiti, koska rakastan sinua." Minä olin kerran hyvin masentunut elämäntilanteestani. Netissä törmäsin yhden uskovaisen kirjoituksiin, jotka lohduttivat minua. Kiitin häntä sähköpostilla asiasta ja hän vastasi noilla sanoilla minulle. Tuon jälkeen sain vielä toisen vahvistuksen siitä, että Jumala kyllä on ns. kuulolla. Pieni 3-vuotias lapseni tuli toisesta huoneesta juosten luokseni ja sanoi "Jumala vastasi, Jumalaan voi luottaa." ja juoksi samantien pois.

        Jumalan siunausta ja huolenpitoa kaikille teille.


      • capiche
        jaikalii91 kirjoitti:

        Älä luule että kaikilla muilla uskovilla menee paremmin ja että he ottavat rukousvastauksia hyllyltä koska tahtovat. Kaikilla meillä uskovilla on omat kärsimyksemme joissa saamme elää. Mutta Jumala ei ole hyljännyt lastaan jolla on vaikeuksia. Jumala on mukana niissä vaikeuksissa ja antaa voimaa ja auttaa että me voimme ne kestää. Tätä uskova saa kokea. Raamattu ei lupaa uskovalle helppoa elämää. Mutta Raamattu lupaa että Jumala on mukana vaikeuksissa.

        Minä olen ymmärtänyt vaikeudet uskovan elämässä toisella tavalla kuin ehkä monet muut uskovat ovat ymmärtäneet. Olen nimittäin kääntänyt asian ylösalaisin. Mitä tarkoita? Joo, Vaikeudet ja koettelemuksen ovat itse asiassa Jumalan siunaukset. Jumala siunaa ihmistä "alta päin". Se on arvokkaampi siunaus kuin meidän mielestämme siunaukset jotka koemme positiiisina asioina. Jumala sallii meille vaikeuksia koska niiden kautta uskova kasvaa hengellisesti. Ja täsä kasvusta uskova hyötyy ikuisesti. Meidän ongelma on sinä kun me näemme Jumalan siunaukset pienessä mittakaavassamme, tähän aikaan rajoittuvana siunauksian. Jumala kuitenkin tahtoo meidän ikusta parastamme. Hänen toimintansa tähtää ihmisen ikuiseen hyäään.

        Jokaisen usko koetellaan. Jumala voi joskus "kadota jäljettömiin". Niin minulle kävi uskon elämäni alkuvaiheessa. Jumala vain oli ykskaksi poissa elämästäni. Niin minä koin ja luulin. Mutta Herra tuli viimein ja sanoi: "Minä olen ollut vaiti koska minä rakastan sinua." Olet ehkä nähnyt tai itse kokenut kuinka isä voi istua hiljaa ja katsella lastaan ihaillen häntä aivan hiljaa. Lapsi, jos ei näe isää, voi luulla isän olevan poissa. Mutta todellisuudessa isä tarkkailee lastaan ja seuraa häntä auttaakseen häntä hädän hetkellä.

        Olen kirjoittanut kärsimyksen ongelmasta joitakin ajatuksia

        http://www.jaikal.se/48683131

        Aina ei tosiaan tunnu siltä, että Jumala on läsnä. Mutta usko ei onneksi riipu tunteista. Raamattu lupaa, että Hän on läsnä kaikissa elämämme vaiheissa. Niin epäonnistumisen kuin voiton hetkinä, niin terveydessä kuin sairaudessa. Elämässä ja kuolemassa.

        Fil. 4:13 - Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa. ...


      • Kirjoitat että sinulla on alakuloinen vaihe. Tulkitsen sen jonkinasteiseksi masennukseksi. Sinulla on siis masennusvaihe menossa. En tiedä terveytesi tilaa mutta antaisin yhden neuvon siltä varalta että voisit tehdä neuvoni mukaan.

        Jos sinä et harrasta mitään liikuntaa, jos istut sisällä enimmän osan aikaasi, lähde ulos vaikka kävelylenkille. Kävely raikkaassa ulkoilmassa piristää kummasti ja kun ruumis saa liikuntaa ja kunto kasvaa mieli virkistyy. Olen äskettäin lukenut jostakin että psykiatrit kehottavat potilaitaan harrastamaan jonkun asteista liikuntaa ulkoilmassa. Nyt minä tällaisena keittiopsykiatrina kehottaisin sinua kävelylenkille tai vaikka hölkkälenkille jos olet sen verran kunnossa että voit juosta.

        Jos taas alakuloisuutesi johtuu synnistä, joka painaa, sinä olet jo saanut syntisi anteeksi Jeesukselta Kristukselta koska uskot Häneen. Ihminen saa synnit anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Anteeksi antamiseen ja -saamiseen ei vaadita yhtään etunojapunnerrusta. Voin todistaa sen Raamatulla

        Mitä suuremmassa synnin tunnossa sinä olet, sitä lähempänä Vapahtaja on sinua. Sinä ajattelet että koska sinulla on niin paljon ja vakavia syntejä, Jumala on sinusta kaukana. Mutta todellisuudessa sinä tunnet syntisi ja olet synnin tunnossa koska Pyhä Jumala on sinua niin lähellä. Pyhyyden ja Jumalan valon läheisyydessä synti paljastuu.

        Jeesus Kristus rakastaa sinua koska sinä tunnet syntisi ja kadut niitä ja tulet Hänen luokseen uskossa Häneen. Hän vapauttaa sinut synneistäsi uskosi kautta Häneen. Ota vastaan Hänen anteeksi antamisensa uskossa. Heitä koko syntiroska Jeesuksen päälle. Hän ottaa ne vastaan ja heittää ne unohduksen mereen. Ja siellä on, kuten tiedämme, ikuinen kalastuskielto. Tämä perustuu Raamattuun ja Jeesuksen suorittamaan sovitustekoon Golgatalla.

        Jumala sanoo antavansa sinulle syntisi anteeksi itsensä tähden. Se on suurempi auktoriteetti kuin jos Hän sanoisi: "No, sinun tähtesi minä tämän teen". Ei niin, vaan Jumala antaa anteeksi sinulle ITSENSÄ TÄHDEN koska Hän rakastaa sinua ja tahtoo sinut yhteyteensä synnistä puhtaaksi pestynä. Sen tähden Jumalan anteeksi antaminen on varma ja luja. Se perustuu siis Jumalaan itseensä ja Hänen suureen kaipaukseensa saada sinut luokseen ikuisesti.

        Sitten Jumala sanoo ettei Hän muista anteeksi antamiaan syntejä. Jumalalla ei ole huono muisti. Hänellä on täydellinen anteeksi antaminen Jeesuksessa Kristuksessa. Tämä Jumala sai aikaan Golgatan ristillä Jeesuksessa Kristuksessaa. Jeesus sai aikaan ikuisen lunastuksen ja täydellisen sovituksen. Täydellisestä sovituksesta on seurauksena täydellinen anteeksi antaminen. Ja täydellisestä anteeksi antamisesta seuraa täydellinen anteeksi saaminen ja se että Jumala kykenee unohtamaan armahtamansa ihmisen kaikki synnit.

        Sen tähden Jumala kohtelee sinua, ja kaikkia lapsiaan, niin kuin he eivät koskaan olisi tehnyt yhtään syntiä "Kun Pyhä Henki tulee teihin, te tulette olemaan minun todistajiani sillä, te olette ALUSTA ASTI olleet minun kanssani". Tämä Jeesuksen Sana "alusta asti" tarkoittaa sitä että sinä olet sovitettu Jumalan kanssa ja syntisi ovat poistettu sinun ja Jumalan välistä. Syntejäsi ei ole olemassakaan, Sen tähden Jumala näkee sinun olleen alusta asti, lapsesta asti, Hänen kanssaan Hänen yhteydessään. Tämä Jeesus Kristus sai aikaan Golgatan ristillä. http://www.jaikal.se/48683121


      • Oma.risti.kannettavana
        Jaikal91 kirjoitti:

        Kirjoitat että sinulla on alakuloinen vaihe. Tulkitsen sen jonkinasteiseksi masennukseksi. Sinulla on siis masennusvaihe menossa. En tiedä terveytesi tilaa mutta antaisin yhden neuvon siltä varalta että voisit tehdä neuvoni mukaan.

        Jos sinä et harrasta mitään liikuntaa, jos istut sisällä enimmän osan aikaasi, lähde ulos vaikka kävelylenkille. Kävely raikkaassa ulkoilmassa piristää kummasti ja kun ruumis saa liikuntaa ja kunto kasvaa mieli virkistyy. Olen äskettäin lukenut jostakin että psykiatrit kehottavat potilaitaan harrastamaan jonkun asteista liikuntaa ulkoilmassa. Nyt minä tällaisena keittiopsykiatrina kehottaisin sinua kävelylenkille tai vaikka hölkkälenkille jos olet sen verran kunnossa että voit juosta.

        Jos taas alakuloisuutesi johtuu synnistä, joka painaa, sinä olet jo saanut syntisi anteeksi Jeesukselta Kristukselta koska uskot Häneen. Ihminen saa synnit anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Anteeksi antamiseen ja -saamiseen ei vaadita yhtään etunojapunnerrusta. Voin todistaa sen Raamatulla

        Mitä suuremmassa synnin tunnossa sinä olet, sitä lähempänä Vapahtaja on sinua. Sinä ajattelet että koska sinulla on niin paljon ja vakavia syntejä, Jumala on sinusta kaukana. Mutta todellisuudessa sinä tunnet syntisi ja olet synnin tunnossa koska Pyhä Jumala on sinua niin lähellä. Pyhyyden ja Jumalan valon läheisyydessä synti paljastuu.

        Jeesus Kristus rakastaa sinua koska sinä tunnet syntisi ja kadut niitä ja tulet Hänen luokseen uskossa Häneen. Hän vapauttaa sinut synneistäsi uskosi kautta Häneen. Ota vastaan Hänen anteeksi antamisensa uskossa. Heitä koko syntiroska Jeesuksen päälle. Hän ottaa ne vastaan ja heittää ne unohduksen mereen. Ja siellä on, kuten tiedämme, ikuinen kalastuskielto. Tämä perustuu Raamattuun ja Jeesuksen suorittamaan sovitustekoon Golgatalla.

        Jumala sanoo antavansa sinulle syntisi anteeksi itsensä tähden. Se on suurempi auktoriteetti kuin jos Hän sanoisi: "No, sinun tähtesi minä tämän teen". Ei niin, vaan Jumala antaa anteeksi sinulle ITSENSÄ TÄHDEN koska Hän rakastaa sinua ja tahtoo sinut yhteyteensä synnistä puhtaaksi pestynä. Sen tähden Jumalan anteeksi antaminen on varma ja luja. Se perustuu siis Jumalaan itseensä ja Hänen suureen kaipaukseensa saada sinut luokseen ikuisesti.

        Sitten Jumala sanoo ettei Hän muista anteeksi antamiaan syntejä. Jumalalla ei ole huono muisti. Hänellä on täydellinen anteeksi antaminen Jeesuksessa Kristuksessa. Tämä Jumala sai aikaan Golgatan ristillä Jeesuksessa Kristuksessaa. Jeesus sai aikaan ikuisen lunastuksen ja täydellisen sovituksen. Täydellisestä sovituksesta on seurauksena täydellinen anteeksi antaminen. Ja täydellisestä anteeksi antamisesta seuraa täydellinen anteeksi saaminen ja se että Jumala kykenee unohtamaan armahtamansa ihmisen kaikki synnit.

        Sen tähden Jumala kohtelee sinua, ja kaikkia lapsiaan, niin kuin he eivät koskaan olisi tehnyt yhtään syntiä "Kun Pyhä Henki tulee teihin, te tulette olemaan minun todistajiani sillä, te olette ALUSTA ASTI olleet minun kanssani". Tämä Jeesuksen Sana "alusta asti" tarkoittaa sitä että sinä olet sovitettu Jumalan kanssa ja syntisi ovat poistettu sinun ja Jumalan välistä. Syntejäsi ei ole olemassakaan, Sen tähden Jumala näkee sinun olleen alusta asti, lapsesta asti, Hänen kanssaan Hänen yhteydessään. Tämä Jeesus Kristus sai aikaan Golgatan ristillä. http://www.jaikal.se/48683121

        Joka minun perässäni tahtoo kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.~Jeesus Kristus


      • erämaankulkija
        Jaikal91 kirjoitti:

        Kirjoitat että sinulla on alakuloinen vaihe. Tulkitsen sen jonkinasteiseksi masennukseksi. Sinulla on siis masennusvaihe menossa. En tiedä terveytesi tilaa mutta antaisin yhden neuvon siltä varalta että voisit tehdä neuvoni mukaan.

        Jos sinä et harrasta mitään liikuntaa, jos istut sisällä enimmän osan aikaasi, lähde ulos vaikka kävelylenkille. Kävely raikkaassa ulkoilmassa piristää kummasti ja kun ruumis saa liikuntaa ja kunto kasvaa mieli virkistyy. Olen äskettäin lukenut jostakin että psykiatrit kehottavat potilaitaan harrastamaan jonkun asteista liikuntaa ulkoilmassa. Nyt minä tällaisena keittiopsykiatrina kehottaisin sinua kävelylenkille tai vaikka hölkkälenkille jos olet sen verran kunnossa että voit juosta.

        Jos taas alakuloisuutesi johtuu synnistä, joka painaa, sinä olet jo saanut syntisi anteeksi Jeesukselta Kristukselta koska uskot Häneen. Ihminen saa synnit anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Anteeksi antamiseen ja -saamiseen ei vaadita yhtään etunojapunnerrusta. Voin todistaa sen Raamatulla

        Mitä suuremmassa synnin tunnossa sinä olet, sitä lähempänä Vapahtaja on sinua. Sinä ajattelet että koska sinulla on niin paljon ja vakavia syntejä, Jumala on sinusta kaukana. Mutta todellisuudessa sinä tunnet syntisi ja olet synnin tunnossa koska Pyhä Jumala on sinua niin lähellä. Pyhyyden ja Jumalan valon läheisyydessä synti paljastuu.

        Jeesus Kristus rakastaa sinua koska sinä tunnet syntisi ja kadut niitä ja tulet Hänen luokseen uskossa Häneen. Hän vapauttaa sinut synneistäsi uskosi kautta Häneen. Ota vastaan Hänen anteeksi antamisensa uskossa. Heitä koko syntiroska Jeesuksen päälle. Hän ottaa ne vastaan ja heittää ne unohduksen mereen. Ja siellä on, kuten tiedämme, ikuinen kalastuskielto. Tämä perustuu Raamattuun ja Jeesuksen suorittamaan sovitustekoon Golgatalla.

        Jumala sanoo antavansa sinulle syntisi anteeksi itsensä tähden. Se on suurempi auktoriteetti kuin jos Hän sanoisi: "No, sinun tähtesi minä tämän teen". Ei niin, vaan Jumala antaa anteeksi sinulle ITSENSÄ TÄHDEN koska Hän rakastaa sinua ja tahtoo sinut yhteyteensä synnistä puhtaaksi pestynä. Sen tähden Jumalan anteeksi antaminen on varma ja luja. Se perustuu siis Jumalaan itseensä ja Hänen suureen kaipaukseensa saada sinut luokseen ikuisesti.

        Sitten Jumala sanoo ettei Hän muista anteeksi antamiaan syntejä. Jumalalla ei ole huono muisti. Hänellä on täydellinen anteeksi antaminen Jeesuksessa Kristuksessa. Tämä Jumala sai aikaan Golgatan ristillä Jeesuksessa Kristuksessaa. Jeesus sai aikaan ikuisen lunastuksen ja täydellisen sovituksen. Täydellisestä sovituksesta on seurauksena täydellinen anteeksi antaminen. Ja täydellisestä anteeksi antamisesta seuraa täydellinen anteeksi saaminen ja se että Jumala kykenee unohtamaan armahtamansa ihmisen kaikki synnit.

        Sen tähden Jumala kohtelee sinua, ja kaikkia lapsiaan, niin kuin he eivät koskaan olisi tehnyt yhtään syntiä "Kun Pyhä Henki tulee teihin, te tulette olemaan minun todistajiani sillä, te olette ALUSTA ASTI olleet minun kanssani". Tämä Jeesuksen Sana "alusta asti" tarkoittaa sitä että sinä olet sovitettu Jumalan kanssa ja syntisi ovat poistettu sinun ja Jumalan välistä. Syntejäsi ei ole olemassakaan, Sen tähden Jumala näkee sinun olleen alusta asti, lapsesta asti, Hänen kanssaan Hänen yhteydessään. Tämä Jeesus Kristus sai aikaan Golgatan ristillä. http://www.jaikal.se/48683121

        Joo, minulla on alakuloinen vaihe, elämä masentaa. Kyllä käyn lenkillä ja ymmärrän ulkoilun ja liikkumisen merkityksen. Päiväni aloitan aamulenkillä, ja se on tärkee henkireikä mun arjessa.

        Olen pitkäaikaistyötön, menetin työni yt seurauksena, kuten monet Suomessa näinä aikoina. Uutta työpaikkaa näköjään todella vaikeaa saada kun ikääkin on jo hiukan ja vielä vaikeempaa mitä pitemmälle työttömyys jatkuu. Ja kyllä vain olen rukoillut ja pyytänyt työtä ja olen valmiina muuttamaankin työn perässä, mutta mitään ei aukea mistään. Kyllä tällanen pitemmän päälle alkaa turhauttaa ja masentaa. Tyhjät päivät. Mutta eniten ahdistaa tämä syyllistävä ilmapiiri mitä saa kokea jopa uskovien taholta, miten työtöntä syyllistetään ja painetaan alas. Niinkuin tässä ei olisi mieli maassa jo muutenkin.

        Capiche kirjoittaa hyvin tuossa alempana:
        "Useimmat murheelliset ja alaspainetut eivät kaipaa ruoskaa, vaan armoa ja rohkaisua"
        Sitä olen monasti miettinyt että miten me emme osaa toisiamme rohkasta ja lohduttaa? Tai ainakin itseni ympärillä on sellasia ihmisiä jotka eivät osaa, on kovuutta hyvin paljon. Näin yliherkälle se on vaikea kestää. Ilmapiiri on muuttunut suomessa kovaksi, jotenkin armottomaksi.

        Jos täällä on joku pitkäaikaistyötön, perheetön sellainen, niin hän kyllä ymmärtää mitä tämä arki on. Työnhakemista ja jatkuvaa turhautumista kun mitään ei löydy, itsetunto laskee ja senpäälle taloudellinen paini. Kyllä se kaikki vie paitsi voimia, myös yöunet monesti.

        Ja tuolla kun kerroin miten toisille uskoville asiat järjestyy.. ni sitä tarkoitin, kun olen saanu seurata työttömyyteni aikana, miten uskoville tutuille on työt ja kodit järjestyny ihan lyhyessä ajassa ja elämä rullaa heillä taas. Kiitellen kertovat rukousvastauksista. Ni siinä tulee itelle sit kysymys mieleen,että miks mulle ei aukee mitään mistään. Onko mulla enää mitään paikkaa tässä elämässä? Kuullaanko jonkun toisen rukoukset ja toisen ei?

        eihän se noin mene, tiedän sen, mutta se vaan tuntuu siltä...

        Kiitos Jaikal. Käväisin kattomassa sivujasi.


      • erämaankulkija kirjoitti:

        Joo, minulla on alakuloinen vaihe, elämä masentaa. Kyllä käyn lenkillä ja ymmärrän ulkoilun ja liikkumisen merkityksen. Päiväni aloitan aamulenkillä, ja se on tärkee henkireikä mun arjessa.

        Olen pitkäaikaistyötön, menetin työni yt seurauksena, kuten monet Suomessa näinä aikoina. Uutta työpaikkaa näköjään todella vaikeaa saada kun ikääkin on jo hiukan ja vielä vaikeempaa mitä pitemmälle työttömyys jatkuu. Ja kyllä vain olen rukoillut ja pyytänyt työtä ja olen valmiina muuttamaankin työn perässä, mutta mitään ei aukea mistään. Kyllä tällanen pitemmän päälle alkaa turhauttaa ja masentaa. Tyhjät päivät. Mutta eniten ahdistaa tämä syyllistävä ilmapiiri mitä saa kokea jopa uskovien taholta, miten työtöntä syyllistetään ja painetaan alas. Niinkuin tässä ei olisi mieli maassa jo muutenkin.

        Capiche kirjoittaa hyvin tuossa alempana:
        "Useimmat murheelliset ja alaspainetut eivät kaipaa ruoskaa, vaan armoa ja rohkaisua"
        Sitä olen monasti miettinyt että miten me emme osaa toisiamme rohkasta ja lohduttaa? Tai ainakin itseni ympärillä on sellasia ihmisiä jotka eivät osaa, on kovuutta hyvin paljon. Näin yliherkälle se on vaikea kestää. Ilmapiiri on muuttunut suomessa kovaksi, jotenkin armottomaksi.

        Jos täällä on joku pitkäaikaistyötön, perheetön sellainen, niin hän kyllä ymmärtää mitä tämä arki on. Työnhakemista ja jatkuvaa turhautumista kun mitään ei löydy, itsetunto laskee ja senpäälle taloudellinen paini. Kyllä se kaikki vie paitsi voimia, myös yöunet monesti.

        Ja tuolla kun kerroin miten toisille uskoville asiat järjestyy.. ni sitä tarkoitin, kun olen saanu seurata työttömyyteni aikana, miten uskoville tutuille on työt ja kodit järjestyny ihan lyhyessä ajassa ja elämä rullaa heillä taas. Kiitellen kertovat rukousvastauksista. Ni siinä tulee itelle sit kysymys mieleen,että miks mulle ei aukee mitään mistään. Onko mulla enää mitään paikkaa tässä elämässä? Kuullaanko jonkun toisen rukoukset ja toisen ei?

        eihän se noin mene, tiedän sen, mutta se vaan tuntuu siltä...

        Kiitos Jaikal. Käväisin kattomassa sivujasi.

        Vaikea lohduttaa ihmistä joka kokee elämän niin vaikeaksi kuin mitä sinä annat ymmärtää. Mutta jos joku asia lohduttaa on se että Jumala näkee ja Hän auttaa ihan varmasti. Mutta koska ja miten, sitä emme tiedä. Mutta olen minäkin jo vanhemman puoleinen mies eikä elämä aina hymyile. Vaikeuksia on monenlaista. En kuitenkaan ryhdy kertomaan omia ongelmiani mutta ongelmitta en ole minäkään.

        Olen kuitenkin kokenut elämäni aikana kuinka Jumala on pitänyt minustakin huolen. Hän on ollut kanssani ja on kanssani vaikeinakin hetkinä ja varsinkin silloin.

        Jos nyt sitten puhuttaisiin rukousvastauksista. Meillä jokaisella on vaikeita asioita joita kannamme sydämissämme, tahdoimme tai emme. Emme yksinkertaisesti osaa, tai emme kykene, heittämään murheitamme Jeesukselle. Me, vaikka olemme tuoneet asiamme Hänelle, vieläkin murehdimme. Tämä on meitä jokaista hyvin lähellä ja löydämme itsemme tästä. Mitä sitten tulisi tehdä jotta Jumala ryhtyisi työhön ja antaisi konkreettisen avun?

        Minä en tiedä muuta ratkaisua tai neuvoa kuin se että menemme vakavasssa kokosydämisessä rukouksessa Herran eteen ja tuomme murheemme Hänelle. Odotamme sitten myös että Hän vastaa. Tiedämme että Hän kuulee, niin Hän myös vastaa sillä Hän välittää meistä ja pitää meistä huolen joka tapauksessa.

        Kerron yhden esimerkin eräästä mahdottomasta elämäni tilanteesta jossa Herra ihmeellisesti auttoi. Rukoilin vakavissani epäuskoisen uskon rukouksen. Onko ristiriita? Ei ole, kerron vastauksessa tähän viestiin.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Vaikea lohduttaa ihmistä joka kokee elämän niin vaikeaksi kuin mitä sinä annat ymmärtää. Mutta jos joku asia lohduttaa on se että Jumala näkee ja Hän auttaa ihan varmasti. Mutta koska ja miten, sitä emme tiedä. Mutta olen minäkin jo vanhemman puoleinen mies eikä elämä aina hymyile. Vaikeuksia on monenlaista. En kuitenkaan ryhdy kertomaan omia ongelmiani mutta ongelmitta en ole minäkään.

        Olen kuitenkin kokenut elämäni aikana kuinka Jumala on pitänyt minustakin huolen. Hän on ollut kanssani ja on kanssani vaikeinakin hetkinä ja varsinkin silloin.

        Jos nyt sitten puhuttaisiin rukousvastauksista. Meillä jokaisella on vaikeita asioita joita kannamme sydämissämme, tahdoimme tai emme. Emme yksinkertaisesti osaa, tai emme kykene, heittämään murheitamme Jeesukselle. Me, vaikka olemme tuoneet asiamme Hänelle, vieläkin murehdimme. Tämä on meitä jokaista hyvin lähellä ja löydämme itsemme tästä. Mitä sitten tulisi tehdä jotta Jumala ryhtyisi työhön ja antaisi konkreettisen avun?

        Minä en tiedä muuta ratkaisua tai neuvoa kuin se että menemme vakavasssa kokosydämisessä rukouksessa Herran eteen ja tuomme murheemme Hänelle. Odotamme sitten myös että Hän vastaa. Tiedämme että Hän kuulee, niin Hän myös vastaa sillä Hän välittää meistä ja pitää meistä huolen joka tapauksessa.

        Kerron yhden esimerkin eräästä mahdottomasta elämäni tilanteesta jossa Herra ihmeellisesti auttoi. Rukoilin vakavissani epäuskoisen uskon rukouksen. Onko ristiriita? Ei ole, kerron vastauksessa tähän viestiin.

        Talvella 2007 minä olin työtön. Ei minulla ollut mitään tuloja. Tilanteeni oli sellainen etten saanut työtä mistään (miksi näin, se on monimutkainen juttu). Tilanne näytti täysin toivottomalta ja mahdottomalta. Minä kun tarvitsin tuloja jotta voisin maksaa juoksevat jokakuukautiset menot.

        Istuin eräänä iltana keittiössämme vaimon kanssa ja keskustelimme taloudellisesta tilanteestamme. Tulimme siihen tulokseen että minun on saatava työtä jotta saisin rahaa. Jostakin syystä minä sain ajatuksiini sellaisen asian että vaikka tilanteeni on toivoton, Jumalalle kaikki on mahdollista. Minä sanoin vaimolle että Jumala voi järjestää minulle töitä tänne kotiin, niin ettei minun tarvitse lähteä etsimään työtä mistään. Tämä ajatus oli voimakas ja minä melkein ihmettelin sitä. Miten se on mahdollista? Mitä työtä voin tehdä kotona? Ei aavistustakaan!!!! Mutta JUMALALLE SE ON MAHDOLLISTA.

        Niin rukoilin vaimon kanssa epäuskoisen uskon rukouksen. En siis ymmärtänyt että miten tämä on mahdollista, mutta rukoilin kuitenkin koska päättelin että se, mikä minulle on täydellinen mahdottomuus, on Jumalalle täysin mahdollista ja että Hän voi tehdä sen.

        Niin puhuin siinä pöydän ääressä Jeesukselle Kristukselle elämäni tilanteen. Pyysin Häneltä työtä tänne omaan kotiini niin ettei minun tarvitse lähteä kotoa minnekään töihin. Perustelin asian Hänelle. Muistan vielä että pyysin kohtalaisen hyvää palkkaa siitä työstä minkä Herra minulle antaisi. En siis ollut nöyrä vaan koin että minun tulee pyytää hyvää toimeentuloa ja hyvää palkkaa.

        Koin siinä rukoillessa että Herra kuuli. Jätin asian.

        Muutamia viikkoja kului. Sitten tapahtui jotakin erikoista. Vaimon vammainen sisar ajautui meille minun ja vaimon vaikuttamatta asiaan mitenkään. Hän vain tuli meille ja viihtyi meillä. Sitten tuli puheeksi jos hän jää meille asumaa. Hän tahtoi jäädä meille. Me tarjosimme hänelle asumusta meidän kodissa. Hoidin häntä vaimoni kanssa vuorokaudet ympäri. Hän oli täysin riippuvainen toisesta ihmistä ja hoidosta mitä hän sai meiltä.

        Koska hän oli vakavasti reumasairas ja hänellä oli muitakin sairauksia, minä huomasin että meidän ei tarvitse hoitaa häntä ilmaiseksi. Hänen hoito on yhteiskunnan vastuulla. Niin panimme sairaskassaan hakemuksen assistanssitunneista. Hän sai sen verran assistanssitunteja että minut palkattiin kokopäiväiseksi assistentiksi. Niin aloin saada hänen hoitamisestaan palkkaa.

        Sitten kun olin saanut muutaman tilin, minä muistin noin kahdeksan kuukautta aikaisemmin rukoilemani rukouksen. Huomasin että minulle oli känyt aivan justiinsa niin kuin olin rukoillut. Aikaa täydellisen rukousvastauksen saamiseen oli kulunut 7-8 kuukautta. Minun palkka hoitotyöstä oli kohtalaisen hyvä. Sitä paitsi hän maksoi vuokraa meillä asumisesta.

        Viime helmikuussa hän sai pahan keuhkokuumeen ja kuoli sairaalaan. Mutta minä olen Herran avulla selvinnyt taloudellisesti tähän päivään asti. Mutta helppoa se ei minullakaan ole. Uskon kuitenkin että Herra Jeesus auttaa vieläkin eikä mikään ole Hänelle mahdotonta.

        Koska Jumala teki tällaisen minulle täysin mahdottoman asian, Hän voi tehdä sen myös sinulle. Ehkä sinä et saa vammaista omaista hoidettavaksi mutta jotakin ansiotyötä Herra voi myös sinulle järjestää. Hän on itse asiassa kuullut sinun rukouksesi mitä nyt rukoilet tänä iltana ennen kuin sinä olit edes syntynyt. Hän on siis kyennyt valmistella asiat niin että sinä saat nopean rukousvastauksen.

        Jos tämä sitten auttaa rukousvastauksen saamiseen, kerron yhden melko humoristisen mutta tosi tapauksen. Olin eräässä kokouksessa saarnannut Pyhästä Hengestä ja Pyhällä Hengellä täyttymisestä. Kokouksessa oli istunut eräs vanha uskova joka ei ollut vielä täyttynyt Pyhällä Hengellä. Kun hän sitten meni kotiin, hän koki turhautuneisuutta ja ehkä toivottomuutta koska hän ei ollut vielä täyttynyt Hengellä vaikka oli rukoillut sitä kauan. Hän istui olohuoneen sohvalle ja sanoi Jeesukselle Kristukselle: "Koska sinä Herra Jeesus olet jaikalinkin voinut täyttä ja täyttänyt Pyhällä Hengellä, sinä voit täyttää myös minut." Siinä samassa hän alkoi puhua vierasta kieltä ja täyttyi Pyhällä Hengellä. Minä en siis ollut paikalla.

        Sinäkin voit tehdä samoin tässä asiassa. "Koska sinä Herra Jeesus olet jaikaliakin auttanut......"

        Toivottavasti ymmärrät etten tahdo korottaa itseäni mitenkään. Kerronpahan vain elävästä elämästä. Olen melko huono uskova mutta armosta Herra meitä auttaa. Ja tietysti koska Jeesus on Hyvä Herra. https://www.youtube.com/watch?v=zK8kZ9cdtHs


      • erämaankulkija

        Kiitos kun kerroit kokemuksiasi. En minä ajattele että itseäsi korottaisit, oli vain hyvä kuulla, kuten tuossa laittamassasi psalmissa sanotaan: .... mitä hyvää Herra on sinulle tehnyt...

        Itseasiassa minäkin olen pyytänyt että saisin työtä jota voisin tehdä kotoa käsin.. tuo ihan sama rukous minkä sinä aikanaan pyysit.. ja minullakin on syyni siihen miksi haluaisin työtä tehdä kotona, tai ainakin omassa aikataulussa. Joten tuo kokemasi rohkaisi minua, että kyllä voin pyytää noin, ja Jumala kyllä ymmärtää miksi pyydän noin.

        En minäkään lähde tänne avautumaan elämästäni sen enempää, tässä on ollu kummalliset kuviot viimevuosina, mitä ei voi ymmärtää. Ehkä joku päivä ymmärrän.
        Ja kaikelle on merkityksensä kuitenkin. Tai siis eihän nämä Jumalan sallimatta ja tietämättä ole sattuneet. Tällähetkellä vain on niin rikkinäinen ja paha olla kaikesta mitä on joutunu kokemaan. Se paha olo eilen purkautu tänne.. kun ei ole aina mihin voi purkaa, tai kenelle voi purkaa. Mutta.. ihmisiä ollaan mekin uskovat, ja jos tuntuu elämä pahalta, niin kyllähän se pitäs saada purkaa pois, sekin. Helpottaa sitten.

        Tämän ketjun aloittaminen Sinulta oli kyllä Taivaasta annettu teksti. Harvoin käyn täällä, joskus olen vilkassu, mutta on niin sekavaa, ettei ole tehnyt mieli lukea. Mutta eilen tuo otsikko osui silmiin, kun psalmi 103 on aina ollu mulle rakas.
        Ja minä olin myös huokaillut että saisin jotain kontaktia johonkin uskovaan ihmiseen, vaikka näin netin kautta, kun täällä live elämässäni tällähetkellä ei uskovien yhteys ole mahdollinen.

        Voisitko sinä minun kanssa pyytää Jumalalta, että saisin työn, jota voin tehdä kotona. Ehkä mun on sitten helpompi rukoilla kun tiedän että joku rukoilee mun kanssa.

        On minun jo helpompi olla, sillä yksi laulu tätä kirjoittaessani tuli mieleeni, tai alkoi soimaan sydämelläni ja se puhutteli kovasti.
        Se on tässä:
        In His time.. He makes all things beautiful in His time....
        https://www.youtube.com/watch?v=Wo-rGzx2OZk

        Hänen aikataulunsa ei aina ole sama kuin minun.


      • erämaankulkija kirjoitti:

        Kiitos kun kerroit kokemuksiasi. En minä ajattele että itseäsi korottaisit, oli vain hyvä kuulla, kuten tuossa laittamassasi psalmissa sanotaan: .... mitä hyvää Herra on sinulle tehnyt...

        Itseasiassa minäkin olen pyytänyt että saisin työtä jota voisin tehdä kotoa käsin.. tuo ihan sama rukous minkä sinä aikanaan pyysit.. ja minullakin on syyni siihen miksi haluaisin työtä tehdä kotona, tai ainakin omassa aikataulussa. Joten tuo kokemasi rohkaisi minua, että kyllä voin pyytää noin, ja Jumala kyllä ymmärtää miksi pyydän noin.

        En minäkään lähde tänne avautumaan elämästäni sen enempää, tässä on ollu kummalliset kuviot viimevuosina, mitä ei voi ymmärtää. Ehkä joku päivä ymmärrän.
        Ja kaikelle on merkityksensä kuitenkin. Tai siis eihän nämä Jumalan sallimatta ja tietämättä ole sattuneet. Tällähetkellä vain on niin rikkinäinen ja paha olla kaikesta mitä on joutunu kokemaan. Se paha olo eilen purkautu tänne.. kun ei ole aina mihin voi purkaa, tai kenelle voi purkaa. Mutta.. ihmisiä ollaan mekin uskovat, ja jos tuntuu elämä pahalta, niin kyllähän se pitäs saada purkaa pois, sekin. Helpottaa sitten.

        Tämän ketjun aloittaminen Sinulta oli kyllä Taivaasta annettu teksti. Harvoin käyn täällä, joskus olen vilkassu, mutta on niin sekavaa, ettei ole tehnyt mieli lukea. Mutta eilen tuo otsikko osui silmiin, kun psalmi 103 on aina ollu mulle rakas.
        Ja minä olin myös huokaillut että saisin jotain kontaktia johonkin uskovaan ihmiseen, vaikka näin netin kautta, kun täällä live elämässäni tällähetkellä ei uskovien yhteys ole mahdollinen.

        Voisitko sinä minun kanssa pyytää Jumalalta, että saisin työn, jota voin tehdä kotona. Ehkä mun on sitten helpompi rukoilla kun tiedän että joku rukoilee mun kanssa.

        On minun jo helpompi olla, sillä yksi laulu tätä kirjoittaessani tuli mieleeni, tai alkoi soimaan sydämelläni ja se puhutteli kovasti.
        Se on tässä:
        In His time.. He makes all things beautiful in His time....
        https://www.youtube.com/watch?v=Wo-rGzx2OZk

        Hänen aikataulunsa ei aina ole sama kuin minun.

        Meillä helposti menee ajatukset itseemme ja vähättelemme itseämme ja silloin näemme toiset niin onnellisina ja etevinä ja osaavina ja jopa Jumalan rakastamina ja siunaamina. Näin myös on usein minun kohdalla. On vaikea olla vertaamatta itseään toiseen uskovaan ja hänen palvelutyöhön.

        Tultuani uskoon, Jumala sanoi ihan ensimmäisinä asioina: "Älä vertaa itseäsi keneenkään toiseen. Olen oma itsesi. Minä tahdon sinut sellaisena kuin olet, omana itsenäsi. En tee sinusta toisen ihmisen kopiota."

        Ne ihmiset, jotka tuntevat minut, tietävät että en ole mikään erikoinen ihminen, en ole parempi uskova kuin joku toinenkaan tavallinen riviuskova. Olen monessa asiassa huonompi kuin toiset uskovat. Mutta Jumala on armollinen, ei hän kohtele meitä ansioittemme mukaan, jos Hän niin tekisi, minä ainakin olisin heti helvetin syvimmissä onkaloissa. Sen olen ansainnut. Kaikki muu on armosta.

        Koska minä, monessa asiassa huono uskova, olen saanut Jumalalta monenlaista apua, kuka tahansa uskova saa apua Jumalalta. Eihän kukaan Jumalan lapsi ole niin huono uskova että Jumala kieltäisi apunsa. Kaikki me saamme kokea Jumalan apua Jumalan armosta, ei ansioittemme mukaan.
        Jos jotaki ansioita voisimme ottaa tähän, se on Jumalan lapsioikeus. Mutta sekin on armosta ja uskosta ja Jumalan antamaa ja vaikuttamaa.

        Kerron kokemuksiani netissä jokseenkin rohkeasti jotta uskovat saisivat rohkaisua etsiä Elävää Jumalaa ja saisivat uskoa rukoilla Häneltä apua elämänsä vaikeisiin tilanteisiin.

        Sain keran kokea Jumalan suuren ihmeen kun vetosin lapsioikeuteen. Olin vaikean ongelman edessä. Ajattelin että en voi odottaa Jumalalta mitään apua koska olen näin huono uskova. Mutta uskon että sain siihen hetkeen Jumalalta sanan. Jumala sanoi ettei Hänen apunsa ja ihmeensä perustukaan minuun ja minun onnistumisiini. Ne perustuvat Jumalaan itseensä joka on minun kanssani joka päivä, tuntui miltä tuntui, ja minun Jumalan lapsioikeuteen. Tämän lapsioikeuden ja Jumalan läsnäolon kautta Jumala ilmestyi asiassani väkevästi ja välittömästi. Kerron tämän tapauksen "Jumalan ihmetekoja" tekstissäni kotisivullani.

        Tuo "In His time" laulun minä löysin netistä joskus viime syksynä ja olen kuunnellut sitä usein. Se on todella kaunis laulu.


      • erämaankulkija kirjoitti:

        Kiitos kun kerroit kokemuksiasi. En minä ajattele että itseäsi korottaisit, oli vain hyvä kuulla, kuten tuossa laittamassasi psalmissa sanotaan: .... mitä hyvää Herra on sinulle tehnyt...

        Itseasiassa minäkin olen pyytänyt että saisin työtä jota voisin tehdä kotoa käsin.. tuo ihan sama rukous minkä sinä aikanaan pyysit.. ja minullakin on syyni siihen miksi haluaisin työtä tehdä kotona, tai ainakin omassa aikataulussa. Joten tuo kokemasi rohkaisi minua, että kyllä voin pyytää noin, ja Jumala kyllä ymmärtää miksi pyydän noin.

        En minäkään lähde tänne avautumaan elämästäni sen enempää, tässä on ollu kummalliset kuviot viimevuosina, mitä ei voi ymmärtää. Ehkä joku päivä ymmärrän.
        Ja kaikelle on merkityksensä kuitenkin. Tai siis eihän nämä Jumalan sallimatta ja tietämättä ole sattuneet. Tällähetkellä vain on niin rikkinäinen ja paha olla kaikesta mitä on joutunu kokemaan. Se paha olo eilen purkautu tänne.. kun ei ole aina mihin voi purkaa, tai kenelle voi purkaa. Mutta.. ihmisiä ollaan mekin uskovat, ja jos tuntuu elämä pahalta, niin kyllähän se pitäs saada purkaa pois, sekin. Helpottaa sitten.

        Tämän ketjun aloittaminen Sinulta oli kyllä Taivaasta annettu teksti. Harvoin käyn täällä, joskus olen vilkassu, mutta on niin sekavaa, ettei ole tehnyt mieli lukea. Mutta eilen tuo otsikko osui silmiin, kun psalmi 103 on aina ollu mulle rakas.
        Ja minä olin myös huokaillut että saisin jotain kontaktia johonkin uskovaan ihmiseen, vaikka näin netin kautta, kun täällä live elämässäni tällähetkellä ei uskovien yhteys ole mahdollinen.

        Voisitko sinä minun kanssa pyytää Jumalalta, että saisin työn, jota voin tehdä kotona. Ehkä mun on sitten helpompi rukoilla kun tiedän että joku rukoilee mun kanssa.

        On minun jo helpompi olla, sillä yksi laulu tätä kirjoittaessani tuli mieleeni, tai alkoi soimaan sydämelläni ja se puhutteli kovasti.
        Se on tässä:
        In His time.. He makes all things beautiful in His time....
        https://www.youtube.com/watch?v=Wo-rGzx2OZk

        Hänen aikataulunsa ei aina ole sama kuin minun.

        Piti vielä sanoa että rukoilin eilen sinun puolesta ja jatkan rukousta.


      • erämaankulkija

        Kiitos, arvostan paljon esirukoustukea. Läheiseni eivät ole uskossa kuten ei sukunikaan, ja se on monesti myös raskasta, olla ainoana uskovana heidän kaikkien joukossa. Se, että saan tietää jonkun muistavan rukouksin, on todella rohkaisevaa. Silloin tuntuu että osaan itsekin enempi rukoilla.

        Minä uskon, että Jumala tekee työtään sisimmässäni, kokoajan. Tänään on parempi olla kuin eilen, ja eilen oli paljon parempi olla kuin toissapäivänä. Tässä on monta synkkää vuotta takana ikävine kokemuksineen, niin siinä tulee helposti epätoivon olo, että ensinnäkin selviääkö tästä, jaksaako tämän kaiken läpi, ja toiseksi; voiko minun elämässä koskaan tapahtua mitään hyviä asioita.

        Mutta tosiaan, on joku uskon ja toivon kipinä sisimmässä syttynyt, ettei enää niin masenna. Tänäänkin nautin kauniista ulkoilusäästä ja jotenkin pitkästä aikaa opin rentoutumaan arkeni keskellä. Mahdottomia tilanteita on, mutta kuten kerroit; ne on minulle mahdottomia, ei Jumalalle. Toisaalta... mielenkiintoista seurata se, miten Jumala nämä tilanteet ratkaisee.. olen tehnyt oman osuuteni, enempi en nyt voi. Kuin odottaa. Ehkä on aika levätä ja koota voimia. Vahvistua.

        Jaikal, kovasti paljon kiitoksia, että vastasit minulle täällä, olen saanut rohkaisua elämäni tilanteeseen. Siunausta sinun ja läheistesi elämään edelleen. Hyvä että kirjoitat täällä netissä. Tämäkin on sellanen lähetyskenttä. Kunpa vaan kaikki uskovien kirjoitukset täällä olisivat rakentavia. No, ei tuo minun eka kommenttinikaan ollut varmasti rakentava, purkasin omaa pahaa oloani kirjoittamalla, mutta se auttoi.


      • erämaankulkija kirjoitti:

        Kiitos, arvostan paljon esirukoustukea. Läheiseni eivät ole uskossa kuten ei sukunikaan, ja se on monesti myös raskasta, olla ainoana uskovana heidän kaikkien joukossa. Se, että saan tietää jonkun muistavan rukouksin, on todella rohkaisevaa. Silloin tuntuu että osaan itsekin enempi rukoilla.

        Minä uskon, että Jumala tekee työtään sisimmässäni, kokoajan. Tänään on parempi olla kuin eilen, ja eilen oli paljon parempi olla kuin toissapäivänä. Tässä on monta synkkää vuotta takana ikävine kokemuksineen, niin siinä tulee helposti epätoivon olo, että ensinnäkin selviääkö tästä, jaksaako tämän kaiken läpi, ja toiseksi; voiko minun elämässä koskaan tapahtua mitään hyviä asioita.

        Mutta tosiaan, on joku uskon ja toivon kipinä sisimmässä syttynyt, ettei enää niin masenna. Tänäänkin nautin kauniista ulkoilusäästä ja jotenkin pitkästä aikaa opin rentoutumaan arkeni keskellä. Mahdottomia tilanteita on, mutta kuten kerroit; ne on minulle mahdottomia, ei Jumalalle. Toisaalta... mielenkiintoista seurata se, miten Jumala nämä tilanteet ratkaisee.. olen tehnyt oman osuuteni, enempi en nyt voi. Kuin odottaa. Ehkä on aika levätä ja koota voimia. Vahvistua.

        Jaikal, kovasti paljon kiitoksia, että vastasit minulle täällä, olen saanut rohkaisua elämäni tilanteeseen. Siunausta sinun ja läheistesi elämään edelleen. Hyvä että kirjoitat täällä netissä. Tämäkin on sellanen lähetyskenttä. Kunpa vaan kaikki uskovien kirjoitukset täällä olisivat rakentavia. No, ei tuo minun eka kommenttinikaan ollut varmasti rakentava, purkasin omaa pahaa oloani kirjoittamalla, mutta se auttoi.

        >>>>Toisaalta... mielenkiintoista seurata se, miten Jumala nämä tilanteet ratkaisee.. <<<

        Tässä sinä sanoit jotakin tärkeää. Näin sanomalla osoitat että olet tehnyt Jumalan Sanan mukaisesti; olet jättänyt murheesi ja asiasi Hänen käteensä Hänen ratkaistavakseen, Hänen ongelmakseen. Minä olen monesti sanonut juuri noin itselle, vaimolle ja Jumalalle. Muistaakseni sanoinkin sen edellä kertomani rukouksen jälkeen: "Sais nyt nähdä miten Herra tämän asian hoitaa". Ja Herra Jeesus Kristus on ratkaissut asiani ja ratkaisee aina parhain päin kun me annamme Hänen ratkaista. Mutta tulen muistamaan sinua rukouksissani jatkossakin. Siunausta!


      • EI_OSU-Maaliin
        Jaikal91 kirjoitti:

        Kirjoitat että sinulla on alakuloinen vaihe. Tulkitsen sen jonkinasteiseksi masennukseksi. Sinulla on siis masennusvaihe menossa. En tiedä terveytesi tilaa mutta antaisin yhden neuvon siltä varalta että voisit tehdä neuvoni mukaan.

        Jos sinä et harrasta mitään liikuntaa, jos istut sisällä enimmän osan aikaasi, lähde ulos vaikka kävelylenkille. Kävely raikkaassa ulkoilmassa piristää kummasti ja kun ruumis saa liikuntaa ja kunto kasvaa mieli virkistyy. Olen äskettäin lukenut jostakin että psykiatrit kehottavat potilaitaan harrastamaan jonkun asteista liikuntaa ulkoilmassa. Nyt minä tällaisena keittiopsykiatrina kehottaisin sinua kävelylenkille tai vaikka hölkkälenkille jos olet sen verran kunnossa että voit juosta.

        Jos taas alakuloisuutesi johtuu synnistä, joka painaa, sinä olet jo saanut syntisi anteeksi Jeesukselta Kristukselta koska uskot Häneen. Ihminen saa synnit anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Anteeksi antamiseen ja -saamiseen ei vaadita yhtään etunojapunnerrusta. Voin todistaa sen Raamatulla

        Mitä suuremmassa synnin tunnossa sinä olet, sitä lähempänä Vapahtaja on sinua. Sinä ajattelet että koska sinulla on niin paljon ja vakavia syntejä, Jumala on sinusta kaukana. Mutta todellisuudessa sinä tunnet syntisi ja olet synnin tunnossa koska Pyhä Jumala on sinua niin lähellä. Pyhyyden ja Jumalan valon läheisyydessä synti paljastuu.

        Jeesus Kristus rakastaa sinua koska sinä tunnet syntisi ja kadut niitä ja tulet Hänen luokseen uskossa Häneen. Hän vapauttaa sinut synneistäsi uskosi kautta Häneen. Ota vastaan Hänen anteeksi antamisensa uskossa. Heitä koko syntiroska Jeesuksen päälle. Hän ottaa ne vastaan ja heittää ne unohduksen mereen. Ja siellä on, kuten tiedämme, ikuinen kalastuskielto. Tämä perustuu Raamattuun ja Jeesuksen suorittamaan sovitustekoon Golgatalla.

        Jumala sanoo antavansa sinulle syntisi anteeksi itsensä tähden. Se on suurempi auktoriteetti kuin jos Hän sanoisi: "No, sinun tähtesi minä tämän teen". Ei niin, vaan Jumala antaa anteeksi sinulle ITSENSÄ TÄHDEN koska Hän rakastaa sinua ja tahtoo sinut yhteyteensä synnistä puhtaaksi pestynä. Sen tähden Jumalan anteeksi antaminen on varma ja luja. Se perustuu siis Jumalaan itseensä ja Hänen suureen kaipaukseensa saada sinut luokseen ikuisesti.

        Sitten Jumala sanoo ettei Hän muista anteeksi antamiaan syntejä. Jumalalla ei ole huono muisti. Hänellä on täydellinen anteeksi antaminen Jeesuksessa Kristuksessa. Tämä Jumala sai aikaan Golgatan ristillä Jeesuksessa Kristuksessaa. Jeesus sai aikaan ikuisen lunastuksen ja täydellisen sovituksen. Täydellisestä sovituksesta on seurauksena täydellinen anteeksi antaminen. Ja täydellisestä anteeksi antamisesta seuraa täydellinen anteeksi saaminen ja se että Jumala kykenee unohtamaan armahtamansa ihmisen kaikki synnit.

        Sen tähden Jumala kohtelee sinua, ja kaikkia lapsiaan, niin kuin he eivät koskaan olisi tehnyt yhtään syntiä "Kun Pyhä Henki tulee teihin, te tulette olemaan minun todistajiani sillä, te olette ALUSTA ASTI olleet minun kanssani". Tämä Jeesuksen Sana "alusta asti" tarkoittaa sitä että sinä olet sovitettu Jumalan kanssa ja syntisi ovat poistettu sinun ja Jumalan välistä. Syntejäsi ei ole olemassakaan, Sen tähden Jumala näkee sinun olleen alusta asti, lapsesta asti, Hänen kanssaan Hänen yhteydessään. Tämä Jeesus Kristus sai aikaan Golgatan ristillä. http://www.jaikal.se/48683121

        SRO:n joku puhujakin taas julistaa vaan "armoa", väittäen sitä anteeksiannon synonyymiksi, eikä tunne Jumalan Sanaa, VT, hebrealaisten Pyhiä Kirjoituksia.

        HaCHESED, "armo", on Luvattu Veriliitossa uskollisille. HaSLICHA, anteeksianto,

        ei välttämättä kuulu Veriliittoon; Liiton rikkojalle käy kuten liiton uhrieläimille.

        Luukkaan evankeliumi 12:46 niin sen palvelijan Herra Tulee( PARUSIA; TUOMIO-PÄIVÄ )päivänä jona hän ei odota, ja hetkenä jota hän ei arvaa; ja hakkaa hänet kappaleiksi( KUOLEMA HETI ). Ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille.

        Ilman parannuksen( METANOIA, MIELENMUUTOS; NÖYRÄ KUULIAINEN ASENNE JUMALAN TAHTOON, JA REHELLINEN SYNTIENSÄ TUNNUSTAMINEN ) TEKOA, MIELENMUUTOSTA, KENELLÄKÄÄN EI OLE SOVITUSTA EIKÄ IKUISTA ELÄMÄÄ.

        Markuksen evankeliumi 12:24 JESHUA sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy,
        kun ette tunne Kirjoituksia, ettekä Jumalan Voimaa( Verisovitus JA LUNASTUS )?

        1.Pietarin kirje 1:18 tietäen( TIETO = JUMALAN SANA, VT ), ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut( SYNNIN, SATAN'AN JA KUOLEMAN VALLASTA; PAHOJEN HENKIVALTOJEN JA SYNNIN ORJUUDESTA ) isiltä peritystä turhasta vaelluksestanne( SYNTI = LUOJAN TAHTOA VASTAAN ),

        COPY: #HerranJHVH-Lain_PELKOON 22.1.2017 20:57:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14666325/ei-han-tee-sinulle-syntiesi-mukaan

        Psalmi 103:13 Kuten isä armahtaa lapsiaan, niin myös HerraJHVH armahtaa PELKÄÄVÄISIÄÄN.

        ÄLÄ LUOTA VALHEESEEN. Tuota väittämää ei löydy Raamatusta, Jumalan Sanasta.

        2.Korinttolaiskirje 5:11 Kun ME( ISRAEL ) siis tiedämme, mitä HerranJHVH pelko on, niin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA, NIINKUIN ON KIRJOITETTU VT:N SANASSA ) koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja toivon, että tekin( MUUTKANSAT ) omissatunnoissanne meidät( ISRAEL ) tunnette.

        "Jumala lupaa Sanassaan ettei Hän tee sinulle syntiesi mukaan mitä olisit Häneltä ansainnut." RAAMATUSTA EI LÖYDY TÄLLAISTA LUPAUSTA, ILMAN MIELEN-MUUTOSTA EI OLE KENELLEKÄÄN MITÄÄN ANTEEKSIANTOA EIKÄ ARMOA.

        Ap.TEOT 2:38 Niin( HOUTOS? ) Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus; ja ottakoon kukin teistä kasteen JESHUA MESSIAAN Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin( HOUTOS, TÄLLÄ TAVALLA, KUTEN ON KIRJOITETTU ) saatte Pyhän Hengen lahjan( VOITELU, VALINTA; VOIMA, OIKEUS; VALTA, VALTUUTUS; SINETTI ).

        1.Samuelin kirja: 26:21 Niin Saul sanoi: "Minä olen tehnyt syntiä. Tule takaisin, poikani Daavid; sillä minä en enää TEE SINULLE pahaa, koska minun henkeni tänä päivänä on ollut kallis sinun silmissäsi. Katso, minä olen tehnyt tyhmästi ja erehtynyt kovin pahoin."

        1.Kuningasten kirja: 19:2 lähetti Iisebel sanansaattajan Elian luo ja käski sanoa: "Jumalat rangaiskoot minua nyt ja vasta, jollen minä huomenna tähän aikaan TEE SINULLE samaa, mikä jokaiselle näistä on tehty."

        Matteuksen evankeliumi: 20:13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä TEE SINULLE vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?

        Psalmit: 19:10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat. 34:12 Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon teidät opetan. 111:10 HerranJHVH pelko on viisauden alku( ROSH, PÄÄ ), hyvä ymmärrys kaikille, JOTKA SITÄ NOUDATTAVAT( HERRAN LAKI; JUMALAN KÄSKYT ). Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.#

        Matteuksen evankeliumi 24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi; ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

        22:29 JESHUA vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte( MENETTE HARHAAN, ETTE OSU MAALIIN; TEETTE SYNTIÄ, MYÖS OLEMALLA TEKEMÄTTÄ HYVÄÄ JUMALAN TAHTOA ), koska ette tunne ( PYHIÄ )Kirjoituksia( VT ), ettekä Jumalan voimaa."

        PS. 103:11 Sillä niin korkealla( KAUKANA ) kuin Taivas on maasta, niin voimallinen( IHMISTÄ SUUREMPI ) on Hänen armonsa niitä kohtaan, jotka Häntä PELKÄÄVÄT.


    • Jobinpostia

      Hakuehdolla löytyi 23 jaetta: Minä kostan.

      • jaikaliii91

        Jumalan Sana on Jumalasta ja Jumalan ilmoitus ihmiselle kun se tulee elävästi. Silloin siinä on Henki ja elämä. Jumala itse on siinä Sanassa ja uskova Jumalan lapsi kuulee Hyvän Paimenen äänen. Hyvä Paimen ei lyö eikä masenna. Hän lähettää Sanansa ja parantaa, nostaa, kantaa ja pelastaa.

        Emme siis voi ottaa Raamatusta tarkoitusperiimme sopivaa sanaa ja väittää että tämä on Jumalan ilmoitus tähän asiaan ja tässä kohtaa sinulle. Muutenhan me voisimme ottaa Raamatusta vaikka mitä sanoja ja käyttää sanaa Jumalaa itseään ja Hänen lapsiaan vastaan. Niin ei Pyhä Henki Toimi. Hän toimii edellä kuvaamallani tavalla.


    • Joka.tunnustaa.ja.hylkää

      Ei ole mitään armoa ilman tunnustusta ja hylkäämistä.

      Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
      Sananlaskut 28:13

      • capiche

        Puhut itsestään selvyydestä, jota ei ihan joka kommentissa ole tarpeen toistaa. Useimmat murheelliset ja alaspainetut eivät kaipaa ruoskaa, vaan armoa ja rohkaisua. He näet osaavat ruoskia itseään ihan tarpeeksi.


      • >>>He näet osaavat ruoskia itseään ihan tarpeeksi.<<<

        Hyvin sanottu. Uskovien joukossa on sadomasokisteja, itsensä piinaajia, ehkä itseään "viilteleviä". Anteeksi tuo sadomasokisti sana mutta se tuli mieleen tekstiäsi lukiessani.


      • Joka.tunnustaa.ja.hylkää
        capiche kirjoitti:

        Puhut itsestään selvyydestä, jota ei ihan joka kommentissa ole tarpeen toistaa. Useimmat murheelliset ja alaspainetut eivät kaipaa ruoskaa, vaan armoa ja rohkaisua. He näet osaavat ruoskia itseään ihan tarpeeksi.

        Valitettavasti ei ole mikään itsestään selvyys. Synnit tunnustetaan, mutta niitä ei hylätä.
        Vaan kertatoisensa jälkeen "langetaan" samoihin synteihin ja sitten taas "ripittäydytään"
        Ihan yleistä toimintaa "kristityiden" joukossa.
        Puhutaan vapaudesta, mutta samoihin synteihin lankeillaan viikottain ja uskonelämä on yhtä vuoristo rataa ylös alas ylös alas...
        Ei ole mitään todellista voimaa vastustaa syntiä vaan kiusauksen hetkellä annetaan periksi.
        Seurakunnista haetaan tulta, mistä ei kuitenkaan aamulla enää ole mitään jäljellä.

        Tälläiset minun kokemukset helluntalaisuudesta.

        Mites siellä? Oletko oikeasti sydämestäsi hylännyt kokonaan, sen minkä tiedät tasantarkkaa sydämessäsi vääräksi. Vai "lankeatko" tekemään samoja asioita ,mitkä tiedät vääräksi, aina himon käydessä raskaaksi ja esitätkö itsellesi, ettet muka ymmärrä täysin mitä olet tekemässä, pettäen itseäsi?

        Jumala antaa niille Pyhän Henkensä, jotka tottelevat Häntä, mutta tottelemattomat ovat vailla todellista Pyhää Henkeä, jonka voimasta kaikista kiusauksista selviää voittajana. Eivätkä ne ole edes raskaita.

        Vaan kuorma on keveä niin kuin Kristus lupaakin.

        Kyse ei todellakaan ole mistään itsenstään selvyydestä. Valtaosa itseään uskoviksi kutsuvista seuraa todellisuudessa antikristusta.


      • saviseutulainen
        Joka.tunnustaa.ja.hylkää kirjoitti:

        Valitettavasti ei ole mikään itsestään selvyys. Synnit tunnustetaan, mutta niitä ei hylätä.
        Vaan kertatoisensa jälkeen "langetaan" samoihin synteihin ja sitten taas "ripittäydytään"
        Ihan yleistä toimintaa "kristityiden" joukossa.
        Puhutaan vapaudesta, mutta samoihin synteihin lankeillaan viikottain ja uskonelämä on yhtä vuoristo rataa ylös alas ylös alas...
        Ei ole mitään todellista voimaa vastustaa syntiä vaan kiusauksen hetkellä annetaan periksi.
        Seurakunnista haetaan tulta, mistä ei kuitenkaan aamulla enää ole mitään jäljellä.

        Tälläiset minun kokemukset helluntalaisuudesta.

        Mites siellä? Oletko oikeasti sydämestäsi hylännyt kokonaan, sen minkä tiedät tasantarkkaa sydämessäsi vääräksi. Vai "lankeatko" tekemään samoja asioita ,mitkä tiedät vääräksi, aina himon käydessä raskaaksi ja esitätkö itsellesi, ettet muka ymmärrä täysin mitä olet tekemässä, pettäen itseäsi?

        Jumala antaa niille Pyhän Henkensä, jotka tottelevat Häntä, mutta tottelemattomat ovat vailla todellista Pyhää Henkeä, jonka voimasta kaikista kiusauksista selviää voittajana. Eivätkä ne ole edes raskaita.

        Vaan kuorma on keveä niin kuin Kristus lupaakin.

        Kyse ei todellakaan ole mistään itsenstään selvyydestä. Valtaosa itseään uskoviksi kutsuvista seuraa todellisuudessa antikristusta.

        He koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan. Room. 10:3

        Tämä tapahtuu hyvin monella eri tavalla, riippuen ihmisessä vallitsevasta valistuksesta tai pimeydestä. Juutalaiset pitivät itseään vanhurskaina ulkonaisesti täyttäessään lain uhreilla, rukouksilla, almujen antamisella, ulospäin näkyvällä kunniallisuudella ja sen takia että eivät olleet julkisia murhamiehiä, avionrikkojia, varkaita. Joukkosieluille riittää tämä. He pitävät itseään vanhurskaina Jumalan edessä ja Jumalalle otollisina.
        Ne taas, jotka jotakin ymmärtävät Jumalan pyhyydestä lisäävät tähän vielä sen, että meidän tulee rakastaa Jumalaa, kunnioittaa hänen sanaansa ja lukea sitä ja pitää lepopäivää pyhänä, mutta heillä on yhteyttä vielä sen kunniallisemman maailman kanssa. Vielä vähän lisää valoa ja jo huomataan, että meidän on käännyttävä pois maailman menosta, on tultava hengellisiksi ihmisiksi, meidän tulee katua syntejämme ja luopua niistä, valvoa, rukoilla, tukahduttaa lihan himot ja uskoa Jeesukseen.
        Tämä kaikki lain töinä. Jotkut näistä ottavat osaa johonkin hengelliseen työhön lähetystyön tahi hyväntekeväisyystyön muodossa. Tämä kaikki on vain oman vanhurskauden vahvistamista.
        Niin kauan kuin sielulla siinä on autuuden tiensä ja toivonsa ei se ole lain kuolettama.
        Osoittavatko nämä työt siis oman vanhurskauden tavoittelua, kysynee joku. Ei suinkaan. Tällaisia töitä ja vielä muitakin töitä tehdään tosi-uskossa ja Jumalan pelossa. Työt eivät osoita itsevanhurskautta. Mutta vaikka ihminen kuinka hartaasti tunnustaisi uskonsa Kristukseen, niin ovat hänen työnsä itsevanhurskautta, jos ne ovat hänellä autuuden tienä ja sisimpänä sydämen lohdutuksena. Siis, kun tämä kaikkien meidän luontoomme syvälle juurtunut oman vanhurskauden toivo ei ole kuoletettu Jumalan pyhien vaatimusten kautta, kun ei ihminen ole oppinut pitämään vakavinta hurskauttaan ja parhaita tekojaan »vahinkona ja roskana», kun ne asetetaan Jumalan eteen. Jos hän ei ole oppinut etsimään armoa ja anteeksi saamista parhaimmillekin töillensä pitäen niitä synnin saastuttamina, vaan päinvastoin turvautuu näihin hurskauden harjoituksiin löytääkseen niistä rauhaa ja lohdutusta, niin silloin on tämä todistuksena ihmisen itsevanhurskaudesta.
        Mutta jos sielu kaikessa epäilee itseään, omaa hurskauttaan, omaa voimaansa, kun hän kaikessa joutuu syyn ja rangaistuksen alaiseksi, mutta pitää Kristuksen työt Kristuksen kuuliaisuuden, Kristuksen kärsimisen, Kristuksen rukoukset ainoana lohdutuksenaan, ja tuon suuren, vapaan armon innoittamana tekee, mikä hyvää on, silloin ovat työt Hengen hedelmiä ja Jumalalle otollisia töitä.
        Mutta eivät nämä uskovaiset silti ole vapaat kaikesta itsevanhurskaudesta, ei, varmastikaan ei. Mutta heidän itsevanhurskautensa ei enää ole heillä autuuden tienä, vaan kiusauksena ja vaivana, jota he vastustavat, kuten muutakin kiusausta ja syntiä sitä itse kurittamalla ja sitä pakenemalla. Mutta sellaisesta itsevanhurskaudesta, joka on uskovalle vaivana ja kiusauksena ei tässä puhuta, vaan sellaisista ihmisistä, jotka todella luulevat voivansa kestää itse Jumalan edessä ja pyytävät omaa vanhurskauttansa vahvistaa, eivätkä alistu Jumalan vanhurskauden alle.
        Perussyynä tähän oman vanhurskauden tavoitteluun on se, ettei se ihminen tunne oman turmeluksensa syvyyttä, eikä liioin Jumalan pyhyyden vaatimuksia. Hän ei ole huomaavinaankaan, että Jumala vaatii sydämen puhtautta, hurskaudessaan hän vaan tarkkaa ulkonaisia töitä. Sillä tavalla tuleekin hän hyväksi ja hurskaaksi omissa silmissään. Jos siis tahdot tietää, miten se lohdutus on saatavissa, että omissa silmissäsi olet hurskas ja hyvä, niin tiedä siihen tarvittavan vain sen verran ulkokultaisuutta, ettet ensinkään välitä sydämestä, onko se joka hetki hyvä, puhdas, nöyrä, laupias ja rakastavainen, vain sinä katsot ainoastaan töitä. Siten voit tulla kyllin hurskaaksi saavuttaaksesi lohdutuksen itsestäsi. Ja niin on sinusta kaikkine hurskauksinesi tullut farisealainen.
        Mutta jos Herra Jumala on niin saanut astua sielusi silmien eteen, että sinulle on käynyt tärkeäksi kaikessa, jopa sydämessäsikin ja joka hetki tulla pyhäksi ja hänen edessänsä otolliseksi, silloin et ikinä tyydy itseesi täällä maan päällä. Ei, silloin saat usein tuntea synnin niin kauhistavan voimalliseksi, moninaiseksi ja inhottavaksi, ettei enää tiedä mihin kääntyä.
        Usein olet aivan joutua epätoivoon kaikesta evankeliumin julistamisesta armosta huolimatta. Silloin et enää pidä itseäsi jumalisena ja vanhurskaana, vaan sinusta tulee viheliäinen, syntinen, joka alinomaa tarvitset Jumalan armoa, alinomaa tarvitset Vapahtajaa, hänen lunastustaan hänen puolustustaan. Sellainen ihminen on kristitty.


      • saviseutulainen
        saviseutulainen kirjoitti:

        He koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan. Room. 10:3

        Tämä tapahtuu hyvin monella eri tavalla, riippuen ihmisessä vallitsevasta valistuksesta tai pimeydestä. Juutalaiset pitivät itseään vanhurskaina ulkonaisesti täyttäessään lain uhreilla, rukouksilla, almujen antamisella, ulospäin näkyvällä kunniallisuudella ja sen takia että eivät olleet julkisia murhamiehiä, avionrikkojia, varkaita. Joukkosieluille riittää tämä. He pitävät itseään vanhurskaina Jumalan edessä ja Jumalalle otollisina.
        Ne taas, jotka jotakin ymmärtävät Jumalan pyhyydestä lisäävät tähän vielä sen, että meidän tulee rakastaa Jumalaa, kunnioittaa hänen sanaansa ja lukea sitä ja pitää lepopäivää pyhänä, mutta heillä on yhteyttä vielä sen kunniallisemman maailman kanssa. Vielä vähän lisää valoa ja jo huomataan, että meidän on käännyttävä pois maailman menosta, on tultava hengellisiksi ihmisiksi, meidän tulee katua syntejämme ja luopua niistä, valvoa, rukoilla, tukahduttaa lihan himot ja uskoa Jeesukseen.
        Tämä kaikki lain töinä. Jotkut näistä ottavat osaa johonkin hengelliseen työhön lähetystyön tahi hyväntekeväisyystyön muodossa. Tämä kaikki on vain oman vanhurskauden vahvistamista.
        Niin kauan kuin sielulla siinä on autuuden tiensä ja toivonsa ei se ole lain kuolettama.
        Osoittavatko nämä työt siis oman vanhurskauden tavoittelua, kysynee joku. Ei suinkaan. Tällaisia töitä ja vielä muitakin töitä tehdään tosi-uskossa ja Jumalan pelossa. Työt eivät osoita itsevanhurskautta. Mutta vaikka ihminen kuinka hartaasti tunnustaisi uskonsa Kristukseen, niin ovat hänen työnsä itsevanhurskautta, jos ne ovat hänellä autuuden tienä ja sisimpänä sydämen lohdutuksena. Siis, kun tämä kaikkien meidän luontoomme syvälle juurtunut oman vanhurskauden toivo ei ole kuoletettu Jumalan pyhien vaatimusten kautta, kun ei ihminen ole oppinut pitämään vakavinta hurskauttaan ja parhaita tekojaan »vahinkona ja roskana», kun ne asetetaan Jumalan eteen. Jos hän ei ole oppinut etsimään armoa ja anteeksi saamista parhaimmillekin töillensä pitäen niitä synnin saastuttamina, vaan päinvastoin turvautuu näihin hurskauden harjoituksiin löytääkseen niistä rauhaa ja lohdutusta, niin silloin on tämä todistuksena ihmisen itsevanhurskaudesta.
        Mutta jos sielu kaikessa epäilee itseään, omaa hurskauttaan, omaa voimaansa, kun hän kaikessa joutuu syyn ja rangaistuksen alaiseksi, mutta pitää Kristuksen työt Kristuksen kuuliaisuuden, Kristuksen kärsimisen, Kristuksen rukoukset ainoana lohdutuksenaan, ja tuon suuren, vapaan armon innoittamana tekee, mikä hyvää on, silloin ovat työt Hengen hedelmiä ja Jumalalle otollisia töitä.
        Mutta eivät nämä uskovaiset silti ole vapaat kaikesta itsevanhurskaudesta, ei, varmastikaan ei. Mutta heidän itsevanhurskautensa ei enää ole heillä autuuden tienä, vaan kiusauksena ja vaivana, jota he vastustavat, kuten muutakin kiusausta ja syntiä sitä itse kurittamalla ja sitä pakenemalla. Mutta sellaisesta itsevanhurskaudesta, joka on uskovalle vaivana ja kiusauksena ei tässä puhuta, vaan sellaisista ihmisistä, jotka todella luulevat voivansa kestää itse Jumalan edessä ja pyytävät omaa vanhurskauttansa vahvistaa, eivätkä alistu Jumalan vanhurskauden alle.
        Perussyynä tähän oman vanhurskauden tavoitteluun on se, ettei se ihminen tunne oman turmeluksensa syvyyttä, eikä liioin Jumalan pyhyyden vaatimuksia. Hän ei ole huomaavinaankaan, että Jumala vaatii sydämen puhtautta, hurskaudessaan hän vaan tarkkaa ulkonaisia töitä. Sillä tavalla tuleekin hän hyväksi ja hurskaaksi omissa silmissään. Jos siis tahdot tietää, miten se lohdutus on saatavissa, että omissa silmissäsi olet hurskas ja hyvä, niin tiedä siihen tarvittavan vain sen verran ulkokultaisuutta, ettet ensinkään välitä sydämestä, onko se joka hetki hyvä, puhdas, nöyrä, laupias ja rakastavainen, vain sinä katsot ainoastaan töitä. Siten voit tulla kyllin hurskaaksi saavuttaaksesi lohdutuksen itsestäsi. Ja niin on sinusta kaikkine hurskauksinesi tullut farisealainen.
        Mutta jos Herra Jumala on niin saanut astua sielusi silmien eteen, että sinulle on käynyt tärkeäksi kaikessa, jopa sydämessäsikin ja joka hetki tulla pyhäksi ja hänen edessänsä otolliseksi, silloin et ikinä tyydy itseesi täällä maan päällä. Ei, silloin saat usein tuntea synnin niin kauhistavan voimalliseksi, moninaiseksi ja inhottavaksi, ettei enää tiedä mihin kääntyä.
        Usein olet aivan joutua epätoivoon kaikesta evankeliumin julistamisesta armosta huolimatta. Silloin et enää pidä itseäsi jumalisena ja vanhurskaana, vaan sinusta tulee viheliäinen, syntinen, joka alinomaa tarvitset Jumalan armoa, alinomaa tarvitset Vapahtajaa, hänen lunastustaan hänen puolustustaan. Sellainen ihminen on kristitty.

        ...C.O.ROSENIUS Elämän Leipää.


      • Joka.tunnustaa.ja.hylkää
        saviseutulainen kirjoitti:

        ...C.O.ROSENIUS Elämän Leipää.

        Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! Sillä Jumala ei katso henkilöön.
        Roomalaiskirje 2:9‭-‬11


    • ei.tuomitsekaan

      On se hyvä. Siten saan jatkaa lihan mukaan, en ole tuomittuna. Vapauttava viesti.

      • Vapaus_SYNNISTÄ

        Hbr.10:26 Sillä jos tahallamme teemme syntiä, päästyämme Totuuden( JUMALAN SANA, VT, HERRAN LAKI ) tuntoon, niin ei ole enää uhria syntiemme edestä,

        COPY EDELTÄ: #HerranJHVH-Lain_PELKOON 22.1.2017 20:57:

        Psalmi 103:13 Kuten isä armahtaa lapsiaan, niin myös HerraJHVH armahtaa PELKÄÄVÄISIÄÄN.

        ÄLÄ LUOTA VALHEESEEN. Tuota väittämää ei löydy Raamatusta, Jumalan Sanasta.

        2.Korinttolaiskirje 5:11 Kun ME( ISRAEL ) siis tiedämme, mitä HerranJHVH pelko on, niin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA, NIINKUIN ON KIRJOITETTU VT:N SANASSA ) koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja toivon, että tekin( MUUTKANSAT ) omissatunnoissanne meidät( ISRAEL ) tunnette.

        "Jumala lupaa Sanassaan ettei Hän tee sinulle syntiesi mukaan mitä olisit Häneltä ansainnut." RAAMATUSTA EI LÖYDY TÄLLAISTA LUPAUSTA, ILMAN MIELEN-MUUTOSTA EI OLE KENELLEKÄÄN MITÄÄN ANTEEKSIANTOA EIKÄ ARMOA.

        Ap.TEOT 2:38 Niin( HOUTOS? ) Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus; ja ottakoon kukin teistä kasteen JESHUA MESSIAAN Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin( HOUTOS, TÄLLÄ TAVALLA, KUTEN ON KIRJOITETTU ) saatte Pyhän Hengen lahjan( VOITELU, VALINTA; VOIMA, OIKEUS; VALTA, VALTUUTUS; SINETTI ).

        1.Samuelin kirja: 26:21 Niin Saul sanoi: "Minä olen tehnyt syntiä. Tule takaisin, poikani Daavid; sillä minä en enää TEE SINULLE pahaa, koska minun henkeni tänä päivänä on ollut kallis sinun silmissäsi. Katso, minä olen tehnyt tyhmästi ja erehtynyt kovin pahoin."

        1.Kuningasten kirja: 19:2 lähetti Iisebel sanansaattajan Elian luo ja käski sanoa: "Jumalat rangaiskoot minua nyt ja vasta, jollen minä huomenna tähän aikaan TEE SINULLE samaa, mikä jokaiselle näistä on tehty."

        Matteuksen evankeliumi: 20:13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä TEE SINULLE vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?

        Psalmit: 19:10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat. 34:12 Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon teidät opetan. 111:10 HerranJHVH pelko on viisauden alku( ROSH, PÄÄ ), hyvä ymmärrys kaikille, JOTKA SITÄ NOUDATTAVAT( HERRAN LAKI; JUMALAN KÄSKYT ). Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.

        PS. 103:11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on Hänen armonsa niitä kohtaan, jotka Häntä PELKÄÄVÄT.


      • Sinä paljastat viestissäsi että sinä tiedät että ne, jotka elävät lihan mukaan eivät voi olla Jumalalle otollisia.

        Room 8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        8:12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.


    • Vääristelijät

      Kaikkeen te uskotte. Oletteko todella niin heikkoja, että luulette rukoilemalla saavanne syntinne anteeksi. Tehtyä ei saa tekemättömäksi sitten niin millään. Moka mikä moka, itse siitä seuraukset on kannettava hamaan loppuun saakka.

      • Koetelkaa.kaikki

        Siksi sinun tuleekin tehdä parannus, kuolla itsellesi, ottaa ristisi ja uudestisyntyä Jumalan Pyhästä Hengestä, seuraten Jeesusta Kristusta Jumalan Sanaa. Jolloin et enää elä sinä, vaan Kristus sinussa ja olet tullut yhdeksi Hänen kanssaan Hänen Pyhän Henkensä kautta, etkä ole enää yhtä kuoletetun syntisen lihasi kanssa ja sen petollisten himojen, jotka lopulta johtaa kadotukseen.


      • Eläuskokaikkia

        Höpinää. Kyllä Jumala syntini tietää. En edes kehtaa mennä kirkkoon, kun ei ole pakko. Metsän siimeksessä tai tunturivaelluksella voin tuntea Jumalan. Hän heittää kyllä eteeni pahan kurun tai vettä niskaan, pyryn tai pakkasen. Ohjaa oikealle polulle, jos haluas minun pääsevän turvallisesti kotiin. Muita ei tarvita.


    • erämaankulkija

      erämaankulkija:
      >>>>Toisaalta... mielenkiintoista seurata se, miten Jumala nämä tilanteet ratkaisee.. <<<

      jaikal91:
      "Tässä sinä sanoit jotakin tärkeää. Näin sanomalla osoitat että olet tehnyt Jumalan Sanan mukaisesti; olet jättänyt murheesi ja asiasi Hänen käteensä Hänen ratkaistavakseen, Hänen ongelmakseen. Minä olen monesti sanonut juuri noin itselle, vaimolle ja Jumalalle. Muistaakseni sanoinkin sen edellä kertomani rukouksen jälkeen: "Sais nyt nähdä miten Herra tämän asian hoitaa". Ja Herra Jeesus Kristus on ratkaissut asiani ja ratkaisee aina parhain päin kun me annamme Hänen ratkaista. Mutta tulen muistamaan sinua rukouksissani jatkossakin. Siunausta!"
      ------------------------------

      Jaikal91; Etsin tämän tammikuisen keskustelumme täältä, halusin tulla kertomaan että Jumala on hoitanut tilanteet hienosti, parhainpäin. Minähän olin työtön ja se masensi ja toi monia ongelmia, ei pelkästään taloudellisia paineita, mutta myös masennusta, tyhjyyttä, unettomuutta, turhautumista....
      Yhtenä päivänä sain puhelun uskovalta johtajalta joka pyysi minut töihin! Hän oli etsinyt työntekijää tuttujensa kautta ja joku oli antanut hänelle nimeni ja yhteystietoni. Työnkuva on juuri sellainen kaikinpuolin mitä olen halunnut ja työhön pääsen kävellen menemään. Se on minulle kuin nenä päähän, mittatilaustyö.
      Olen tosi onnellinen ja kiitollinen tänäpäivänä!

      Sydän ja mieli on murtunut, herkkä ja iso kiitos nousee Jumalalle, joka on huolenpitonsa ja hyvyytensä osoittanut, jälleen kerran. Nostanut minut pois sieltä masennuksen montusta takaisin elämään!
      Kävi toteen tuo laulu, jonka linkin laitoin jo tuonne ylemmäksikin,
      mutta se on aina vaan hyvä kuulla uudelleen:

      He makes all things beautiful in His time:
      https://www.youtube.com/watch?v=Wo-rGzx2OZk

      Kiitä Herraa minun sieluni, äläkä unhota mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt! :)

      Siunausta sinulle ja läheisillesi Jaikal, ja kiitos esirukouksistasi ja kiitos kun autoit silloin kun minulla ei mennyt hyvin!
      Näin nopeasti elämä kääntyi !
      Rohkaiskoon tämä muitakin, sinua, joka ehkä nyt olet erämaassa;
      kyllä Hän näkee ja kuulee ne pimeät laaksovaiheetkin, eikä jätä yksin!

      Terveisin 'erämaankulkija'
      Korkea Veisu 8:
      5. Kuka tuolla tulee erämaasta rakkaaseensa nojaten?

      • Todella kivaa lukemista. Tämä palsta yleensä aiheuttaa murhetta ja pahaa mieltä. Siksi olen viime päivinä välttänyt palstaa. Mutta käväisen muutaman kerran päivässä katsomassa olisko täällä jotakin asiallista lukemista, sellaista lukemista joka rohkaisisi ja antaisi jotakin positiivisia ajatuksia. Tai olisiko sellaisia vilpittömiä aloituksia joihin vois vastata. Ne ovat kuitenkin nyt menneet harvinaisiksi. Mutta nyt ...

        Säikähdin kun näin tämän ketjun että se on tänne nostettu. Yleensähän viesteihini vastataan herjaten ja pahoilla sanoilla. Niin ajattelin että mitähän herjaa nyt saan lukea. Nyt kuitenkin ilokseni sain tällä kertaa ikään kuin vaihteluksi lukea positiivista viestiä, palautetta jossa kerrot nykytilannettasi että elämäsi on kääntynyt hyvään suuntaan. Ja ymmärrämme että Herra Jeesus on sen tehnyt. Hän on auttanut sinua ja siksi sinä kiität Häntä.

        Luin tänään Psalmeja 33-34. Siellähän on monia lupauksia Herran avunannosta ja huolenpidosta. Ja sinä saat kokea tätä Sanaa todeksi. Jeesus ei ole sinua hyljännyt vaan on sinun kanssasi myös jatkossa. Joskus meitä ja uskoamme koetellaan, Jumala ikään kuin kätkeytyy meiltä ja me saamme maistaa hädän leipää, mutta sitten opettajamme ei enää kätkeydy.

        Tämä Sana nousee nyt mieleen Raamatun tekstistä:

        Jes 30:15 "Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne;" ... 18-21 "Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat! Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta. Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää."


      • miksi.kaivat
        Jaikal91 kirjoitti:

        Todella kivaa lukemista. Tämä palsta yleensä aiheuttaa murhetta ja pahaa mieltä. Siksi olen viime päivinä välttänyt palstaa. Mutta käväisen muutaman kerran päivässä katsomassa olisko täällä jotakin asiallista lukemista, sellaista lukemista joka rohkaisisi ja antaisi jotakin positiivisia ajatuksia. Tai olisiko sellaisia vilpittömiä aloituksia joihin vois vastata. Ne ovat kuitenkin nyt menneet harvinaisiksi. Mutta nyt ...

        Säikähdin kun näin tämän ketjun että se on tänne nostettu. Yleensähän viesteihini vastataan herjaten ja pahoilla sanoilla. Niin ajattelin että mitähän herjaa nyt saan lukea. Nyt kuitenkin ilokseni sain tällä kertaa ikään kuin vaihteluksi lukea positiivista viestiä, palautetta jossa kerrot nykytilannettasi että elämäsi on kääntynyt hyvään suuntaan. Ja ymmärrämme että Herra Jeesus on sen tehnyt. Hän on auttanut sinua ja siksi sinä kiität Häntä.

        Luin tänään Psalmeja 33-34. Siellähän on monia lupauksia Herran avunannosta ja huolenpidosta. Ja sinä saat kokea tätä Sanaa todeksi. Jeesus ei ole sinua hyljännyt vaan on sinun kanssasi myös jatkossa. Joskus meitä ja uskoamme koetellaan, Jumala ikään kuin kätkeytyy meiltä ja me saamme maistaa hädän leipää, mutta sitten opettajamme ei enää kätkeydy.

        Tämä Sana nousee nyt mieleen Raamatun tekstistä:

        Jes 30:15 "Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne;" ... 18-21 "Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat! Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta. Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää."

        Miksi Jaikali kaivat verta nenästäsi ?

        Tuollainen kirjoittelusi on täysin ala-arvoista !

        Teet itse itsestäsi uhrin kirjoituksellasi, vaikka olet pahantekijä/pahoinpitelijä.

        Eli oppisi kautta halveksit osaa uskovista ja osaa taas, kuten itseäsi, sinä väärin korotat !

        Ja kun sinulle on kerrottu ja näytetty toteen selvästi väärät oppisi ja sitä kautta myös väärä toimintasi, niin se sitten on mukamas "pahoilla sanoilla herjaamista" !

        Totuuden kertominen EI OLE HERJAAMISTA !

        Mutta sinähän perinteisesti siirrät syyn omista vääristä toimistasi ja opeistasi muiden syyksi ja teet itse itsestäsi uhrin, ihan kuten taas teit tässä viestissäsi.

        Siis pahoinpitelijä tekee itsestään uhrin ja uhreista pahoinpitelijöitä !

        Sananl. 17:15 Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus.

        Muuten Jaikali, miksi olet nauttinut nyt näistä kesksuteluista ?

        Syy on se, että olet itse itsesi korottanut opettajaksi ja nautit siis aina kun saat päteä "opettajana" !

        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'(opettaja).
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.

        Himon täyttymyksestä on siis kyse, sillä eihän Jumala sinua ole opettajaksi voinut millään asettaa, kun olet ITSE yhä oppimaton ja sekoitat lähes kaiken.

        Mutta se ihmetyttää nyt, että miksi kaivat verta nenästäsi, meinaatko niin, että nyt kun olet saanut kuulijoita ja "aamentajia", sinulla on puolustajia takanasi ja olet jotenkin vahvoilla ?

        Ei se Jaikali niin mene, ei porukassakaan ole voimaa Totuutta vastaan, vaan Totuus voittaa aina.

        Mutta Jaikali sinun on turha syyttää minua, sinä itse aloit kukkoilla ja rehennellä ja kirjoitit valhetta ja vääristelyä taas kerran katkeruudessasi !

        Kyllä se näköjään sinua kovasti kaihertaa, kun olen kertonut ja näyttänyt toteen sen, että väitteesi siitä, että Jumala olisi sinut opettajaksi asettanut on puuta heinää ja valhetta vain !

        Niin ja omakehusi haisi taas pahasti kertomuksissasi, kuinka suuri usko sinulla on ja kuinka suuri hyväntekijä olet, minä ainakin näin siinä kertomuksessasi sairaasta sukulaisestasi vain sinun oman egosi/asemasi pönkittämisen, vaikka väittäisit kuinka korottaneesi Jumalaa sillä.

        Sananl. 27:2 Kehukoon sinua toinen, ei oma suusi; vieras, eikä omat huulesi.

        Häpeä Jaikali !

        Mutta ethän sinä osaa edes hävetä, saati parannusta tehdä, vaan näköjään jatkat yhä valitsemallasi tiellä.

        Jer. 6:15 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun minä heitä rankaisen, sanoo Herra.


    • Jos syntinen kääntyy synnistään hän pelastuu, ja jos hurskas kääntyy pois hurskaudesta syntiin, hän hukkuu.

      Ei tämä niin vaikeaa ole.

    • lohtualohua

      Kiitos aloittajalle, toi lohtua minun elämäntilanteeseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6519
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3759
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      190
      3654
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2846
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2539
    6. 292
      2307
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      112
      1518
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe