Superb Sportline 2.0 tsi?

automotivus

Niin, eli tämmöinen Superb 2.0 TSI sportline oli Autobild testissä paikallisessa Autobild-versiossa kun kävin Saksassa ja nappasin mukaani lehden Frankfurtin Hauptbahnhofilta.

Skoda Superb 2.0 TSI 220hv (etuveto-DSG):

0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 7,7s
80-120 km/h: 4,6s

Ei vaikuta kauhean sporttiselta, etuveto vain heikentää ajotuntumaa ja ohjausta. Kyseessä kuitenkin Superb malliston toiseksi tehokkain moottori. Hinnat alkaen Mercedes E220d on ripeämpi, kuten Tuulilasi ja Autobild testasivat.

Mercedes E220d 194hv (9G-automaatti takaveto):

0-50 km/h: 2,5s
0-100 km/h: 7,5s
80-120 km/h: 5,2s

71

2064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AaTuPilTTi

      80-120 km/h-"kiihtyvyys" lienee todellisuudessa noista mittauksista se tärkein. Mutta kukin tarpeensa mukaan. Mersu tai Skoda, ellei polkupyörä.

      Itse en ole näitä kahta merkkiä vaihtoehtoina automarkkinoilla pitänyt, mutta tilanne on nopeasti muuttumassa ja jo muuttunut. Ei kai näitä huvikseen vertailla. Onhan Saksassa autoja tarjolla...

      • skodakriitikko

        Mutta tässähän oli tosiaan kyseessä "sporttiauto", kyllähän sen pitää lähtä liikennevaloista nopeammin kuin joku hikinen mannelavetti


      • eipärjää

        Etuveto kun ei vain kykene lähtemään. Fyysiset rajoitteet laittavat vastaan vaikka mitä tekisi. Myös ohjaus,ketteryys,ajodynaamiikkaa ja ajonautintoa takavetoiseen alustaan lähtökohdiltaan jo parempi rakentaa.
        Etuvedolla liian monta tehtävää vetävillä pyörillä, etupainoinen rakenne = huono lopputulos ja rajat tulevat nopeasti vastaan


      • AaTuPilTTi
        skodakriitikko kirjoitti:

        Mutta tässähän oli tosiaan kyseessä "sporttiauto", kyllähän sen pitää lähtä liikennevaloista nopeammin kuin joku hikinen mannelavetti

        Olet väärässä. Se on "Sportline", ei "sporttiauto".


      • skodakriitikko
        AaTuPilTTi kirjoitti:

        Olet väärässä. Se on "Sportline", ei "sporttiauto".

        Katsotaan mitä Helkama kirjoittaa eri Sportline-malleista:

        "vertaansa vailla olevat yksityiskohdat, jotka korostavat auton urheilullisuutta"

        "Superbin sporttinen versio saa reilusti pisteitä urheilullisen sisustan, teknisten huippukohtien ja kattavan varustelun ansiosta."

        "Kuljettaja voi päättää itse, innostuuko hän dynaamisesta ajettavuudesta ja vaihtaa vaihteita ohjauspyörän valitsimilla"

        "Kodiaqin tyylikkään ja dynaamisen SPORTLINE-mallin, jonka ulko- ja sisäpuolen yksityiskohdat painottavat urheilullisuutta."

        "SPORTLINE-malliversion yksilölliset sisätilat ja sporttinen ulkonäkö "

        "KODIAQ SPORTLINE -mallissa on vakiona urheiluistuimet"

        "Urheilullista luonnetta henkivät myös monitoimiohjauspyörä"

        Ja entäpä Skoda-lehdessä:

        "PETO ON IRTI - Vain matala murina hämärässä paljastaa sen läsnäolon. Villi sydän odottaa käskyjä veistoksellisen konepeiton alla. Avarassa pakosarjassa lyövät jo lohikäärmeen tulet."

        Ja muita kohtia: "...urheilualusta...", "urheilullisen ohjauspyörän", "urheilullinen superb", ...

        Tuntuu ettei näissä Sportline -jutuissa muusta puhutakkaan kuin sportista ja urheilusta. Vertailun vuoksi katsoin Porsche 911 esitteen ja siinä tätä sporttisuutta ei jostain syystä vouhoteta niin voimakkaasti kuin Skodassa. Ehkä 911 ei sittenkään ole mitään urheiluauto, eihän siinä ole edes kynnyslistoissa tekstiä "Challenge"?


      • noloanoloa

        Hehheh tuo on huvittavaa


    • utelias.nuhanenä

      Mihin käytät sen 0,2 sekuntia, jonka Skoda on hitaampi nollasta sataan?

      • skodakriitikko

        Mihin käytät sitä "Sportti"-skoodaasi? Kasvaako kunto?


      • FaktanTarkistaja

      • jajääääät

        Jep, ennen skodistit ovat täällä jatkuvasti viljelemässä näitä kyykytysjuttuja ja kuinka käyttävät tehokkaan tsi-moottorinsa tehoja.

        Onko nyt asia unohtunut kun ei pärjääkkään edes toisen valmistajan hinnat alkaen mallille?


      • oletjojäänyt
        jajääääät kirjoitti:

        Jep, ennen skodistit ovat täällä jatkuvasti viljelemässä näitä kyykytysjuttuja ja kuinka käyttävät tehokkaan tsi-moottorinsa tehoja.

        Onko nyt asia unohtunut kun ei pärjääkkään edes toisen valmistajan hinnat alkaen mallille?

        Hhahahahahahahahahahahaha.
        Kahdeksastakympistä sataankahteenkymppiin Mersu on ihan toivottoman hidas.

        Mitä hintoihin tulee, niissä on vähän eroja.


      • jajääääät

        0-50 km/h jäät painavammalle ja liki 30hv tehottomammalle takaveto-Mersulle kuin tikku paskaan. Myös 0-100 km/h tämä Superb 220hv ottaa turpiin.

        Voit mennä jonnekin moottoritielle polkemaan kevään tullen (kesärajoitukset) Skodalla noita 80-120 km/h aikoja. Kaupungissa paljon useammin kiihdytetään 0-50 km/h. Se on lisäksi laillista hyvin suurella osalla kaupunkiteistä. Ei kannata ottaa sitä ohituskaistaa kaupungissa vaikka olisi kuinka haluja lähettää sitä etuvetoista yli 200hv ritsaa. Jäät tehottomammalle modernille takavedolle siinä leikissä jos kuskia sattuu huvittamaan.


      • jäit.jo
        jajääääät kirjoitti:

        0-50 km/h jäät painavammalle ja liki 30hv tehottomammalle takaveto-Mersulle kuin tikku paskaan. Myös 0-100 km/h tämä Superb 220hv ottaa turpiin.

        Voit mennä jonnekin moottoritielle polkemaan kevään tullen (kesärajoitukset) Skodalla noita 80-120 km/h aikoja. Kaupungissa paljon useammin kiihdytetään 0-50 km/h. Se on lisäksi laillista hyvin suurella osalla kaupunkiteistä. Ei kannata ottaa sitä ohituskaistaa kaupungissa vaikka olisi kuinka haluja lähettää sitä etuvetoista yli 200hv ritsaa. Jäät tehottomammalle modernille takavedolle siinä leikissä jos kuskia sattuu huvittamaan.

        Jospa luet sepustuksesi uudemman kerran ja mietit, kuka jäi asemalle. Juna meni jo.

        Sinä et muuten päätä kuka käyttää mitäkin kaistaa.


      • olet.jälkeenjäänyt
        jajääääät kirjoitti:

        0-50 km/h jäät painavammalle ja liki 30hv tehottomammalle takaveto-Mersulle kuin tikku paskaan. Myös 0-100 km/h tämä Superb 220hv ottaa turpiin.

        Voit mennä jonnekin moottoritielle polkemaan kevään tullen (kesärajoitukset) Skodalla noita 80-120 km/h aikoja. Kaupungissa paljon useammin kiihdytetään 0-50 km/h. Se on lisäksi laillista hyvin suurella osalla kaupunkiteistä. Ei kannata ottaa sitä ohituskaistaa kaupungissa vaikka olisi kuinka haluja lähettää sitä etuvetoista yli 200hv ritsaa. Jäät tehottomammalle modernille takavedolle siinä leikissä jos kuskia sattuu huvittamaan.

        Mutku mutku mutku mutku. Ohituksessa sitä effordia tarvitaan. Kaupungissa kiihtyvyydellä ei ole mitään merkitystä kun siellä on joku bussi kuitenkin edessä.


      • Kaksoisstandardit

      • en.tiedä

      • rs-v8-pärinäboksi
        en.tiedä kirjoitti:

        Ja tuon aloituksen tekijä on? Kuka?

        Sinä jormaseni


      • en.tiedä
        rs-v8-pärinäboksi kirjoitti:

        Sinä jormaseni

        Todistaa kuka, anonyymi-palstalla?


    • taas_turhaa_provoilua

      Eiköhän tämä kohkaaminen taas lopu, kun muistutetaan, että trollipojulla ei ole varaa kumpaankaan autoon. Se on vaan köyhä trollipoju.

      • hehehahhah

      • ihanuskomaton

        Kannattaa lukea tuo aloitus kokonaan. Ei hitto mikä nuija


      • öykstökstöks

    • hinnat.alkaen.mersulle

      No kyllähän tuossa jää etuveto kuin tikku paskaan 0-50 kun ero 0,8s.

      Ero siis samaa luokkaa kuin 1998 Audi A3 1.6 100hv (4,0s 0-50) vs 2016 Superb 2.0 tai 220hv (3,3s 0-50)

      • pakku.tiskassa

        Mutku mutku mutku. Nollasta sataan Mersu voittaakin enää vain 0,2 sekuntia, ja ohituskiihtyvyydessä Mersu jääkin jo Skodan jalkoihin 0,6 sekuntia.

        Mites se Mersun hinta Superbiin verrattuna?


      • skodakriitikko
        pakku.tiskassa kirjoitti:

        Mutku mutku mutku. Nollasta sataan Mersu voittaakin enää vain 0,2 sekuntia, ja ohituskiihtyvyydessä Mersu jääkin jo Skodan jalkoihin 0,6 sekuntia.

        Mites se Mersun hinta Superbiin verrattuna?

        Mitä teet sen 600 millisekunnin ajan? Kirjoittelet tänne näitä typeriä vertailuja? Luulisi että merkin huippumallin sporttiversio voittaisi hieman enemmän...


      • näinhänseon

        Tehot Mersu 194hv (hinnat alkaen E220d) vs Superb 2.0 tai dsg 220hv.

        Eikö olisikin hieman outoa jos painavampi Mercedes olisi jopa ohituskiihtyvyydessä nopeampi tai edes tasoissa Superbin kanssa? Tehottomampi takavetoinen Mersu vie kuitenkin tehokkaampaa etuvetoa lähdössä kuin metrin mittaa. Myös 230hv Ocu RS bensa ottaa lähdössä turpiinsa 0-50 km/h n. 0,6-0,7s hinnat alkaen E220d Mersulta.


      • skoda-monte-carlo

        Ihmettelen, että jos noin heikosti lähtee niin miksi lähes päivittäin näkee jonkun skodistin yrittävän polkea vauhdikkaasti valoista?


      • leukahihnatiukalla

        Yetin puolella voisi olla sellainen Yeti F1 edition jossa olisi ruutulipun väriset kattokaiteet ja kuskille punaiset ajohaalarit kypärällä


      • takku.piskassa
        skodakriitikko kirjoitti:

        Mitä teet sen 600 millisekunnin ajan? Kirjoittelet tänne näitä typeriä vertailuja? Luulisi että merkin huippumallin sporttiversio voittaisi hieman enemmän...

        Hetkinen, hetkinen.
        Mites se nyt näin päin meni? Skodakriittinen trollihan (=sinä itte) tämän koko homman aloitti kirjoittamalla tänne typerän vertailun, kuinka Mersu päihittää Skodan 800 millisekunnilla. Nyt kampitit itsesi.


      • skodakriitikko
        takku.piskassa kirjoitti:

        Hetkinen, hetkinen.
        Mites se nyt näin päin meni? Skodakriittinen trollihan (=sinä itte) tämän koko homman aloitti kirjoittamalla tänne typerän vertailun, kuinka Mersu päihittää Skodan 800 millisekunnilla. Nyt kampitit itsesi.

        Etkö ole koskaan ajatellut että täällä on eri kirjoittajia joilla on erilaisia mielipiteitä? Ja toisekseen kyse ei ollut minun mielipiteestäni vaan siitä että minua kiinnosti mitä teet tuollaisella reilulla puolisekunttisella?


      • eotiiikkk

        Yeti tom of finland edition


    • ei.pärjää.skoda

      Tuliko hiljaista kun hävettää vastava, kun hinnat alkaen Mersu pieksee malliston toiseksi tehokkaimman "sportline" SKodan?

      • en.tajua

        Eipä tunnu suorituskyky maantienopeuksissa olevan Mersussa kovin kummoinen Skodaan verrattuna. Että, pieksee...

        Mitä nuo autot muuten maksavat?


      • en.tajua
        en.tajua kirjoitti:

        Eipä tunnu suorituskyky maantienopeuksissa olevan Mersussa kovin kummoinen Skodaan verrattuna. Että, pieksee...

        Mitä nuo autot muuten maksavat?

        Mites se hinnat-alkaen Skoda vs. Mersun kallein ja nopein?


      • en.tajua
        en.tajua kirjoitti:

        Mites se hinnat-alkaen Skoda vs. Mersun kallein ja nopein?

        Niinkö se oli?


      • Kaksoisstandardit
        en.tajua kirjoitti:

        Niinkö se oli?

        No kerro? Citigo litraisella MPI:llä vs. joku AMG?
        Vai eikö näin päin enää saa vertailla?


      • zephyrz

        No aika hyvin jos kymppitonnia halvempi jää vain sekunnin kymmenyksiä!


      • onko.kokemusta

        Miksi etuvetoinen 30hv tehokkaampi ja hieman kevyempi auto jää kuin tikku paskaan takavetoiselle?
        Vähän liikaa tehtävää etupyörille kun pitää välittää sekä voima tiehen että ohjata, etuvetoinen epätasapainoinen painavakeulainen paketti myös ajodynamiikan suhteen.

        Moderni takaveto voittaa myös heikomman kitkan pinnoilla kuten TM talvitesteissä. Autoinsinöörithän ovat vahvasti kokemuksensa ja osaamisensa kautta sitä mieltä, että hienoa ajettavuutta haluttaessa takaveto on ykkösvaihtoehto.


      • citi-gay
        zephyrz kirjoitti:

        No aika hyvin jos kymppitonnia halvempi jää vain sekunnin kymmenyksiä!

        Ai saako AMG malleja nykyään uutena 20 tonnilla?


      • zephyrz

        Ööh? Noiden alussa mainittujen autojen hintaero on päälle kymppitonnin.


    • Perusasioita

      Ihmetyttää, ketä nuo 0-50 ja 0-100 km/h -kiihtyvyyslukemat oikeasti kiinnostavat. Kuka ostaa auton päteäkseen sillä kaupunkinopeuksien kiihdytyskisoissa liikennevaloissa?

      Itse ajan C-Mersulla ja minulle on merkitystä ainoastaan ohituskiihtyvyydellä. Kun lähden ohittamaan maantiellä täysmittaista moduulirekkaa, pitää homman tapahtua nopeasti! Papua ei koneestani lähde enempää kuin 115 kW, mutta toistaiseksi olen ehtinyt hommani hoidella.

      Aloituksen lukujen valossa minun pitäisikin valita autoni Skodan tallista. Ehkäpä sen vielä joskus teenkin. Superbiin siirtymällä tulisi tilaakin lisää roimasti ja jopa vähemmällä rahalla. Toistaiseksi olen vuosimallin 2015 Mersuuni niin tyytyväinen, että jätän enemmät vertailut tekemättä.

      • Kaksoisstandardit

        No miksi sitten pitää olla se RS nämä nollasta kiihdyttelyt ovat turhia ja lapsellisia?

        Vai eikö tuo enää koske sitä....


      • anal-logiaa
        Kaksoisstandardit kirjoitti:

        No miksi sitten pitää olla se RS nämä nollasta kiihdyttelyt ovat turhia ja lapsellisia?

        Vai eikö tuo enää koske sitä....

        Skodakriitikko ei tässäkään asiassa ole matkalla minnekään. Kiertää kehää anonyymien palstalla kaksoisstandardeineen. Tähän sopii hyvin vaikkapa "kyykytin räsällä"-aloitusten kirjoittelu Räsä-pellen piikkiin? Voisiko se olla mahdollista?


      • Kaksoisstandardit
        anal-logiaa kirjoitti:

        Skodakriitikko ei tässäkään asiassa ole matkalla minnekään. Kiertää kehää anonyymien palstalla kaksoisstandardeineen. Tähän sopii hyvin vaikkapa "kyykytin räsällä"-aloitusten kirjoittelu Räsä-pellen piikkiin? Voisiko se olla mahdollista?

        Ai kuten tämä?

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14714076/iskutilavuudet-kasvavat-taas#comment-88674736

        "Skoda Rapid 1.2 TSI:llä. Ajattelin silloin niin, että kyllä sillä vanhempi sinkku pärjää. Vanhana motoristina kuitenkin petyin sen huonoon kiihtyvyyteen, joten vaihdoin takaisin tehokkaaseen Ocuun. Ocu kiihtyy liikennevaloista yhtä hyvin kuin viime vuosikymmenellä omistamani BMW 525iA "


      • anal-logiaa
        Kaksoisstandardit kirjoitti:

        Ai kuten tämä?

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14714076/iskutilavuudet-kasvavat-taas#comment-88674736

        "Skoda Rapid 1.2 TSI:llä. Ajattelin silloin niin, että kyllä sillä vanhempi sinkku pärjää. Vanhana motoristina kuitenkin petyin sen huonoon kiihtyvyyteen, joten vaihdoin takaisin tehokkaaseen Ocuun. Ocu kiihtyy liikennevaloista yhtä hyvin kuin viime vuosikymmenellä omistamani BMW 525iA "

        Ai se olikin Sinun kirjoittamasi! Luulin ihan todelliseksi kokemukseksi ja mielipiteeksi, mutta se olikin Skoda-kriitikon tulostus. Eipä mitään, sait vedätettyä. Voi minua höppänää... ;)


    • STALINA

      Sportlinen saaminen tuotantoon kesti pitkään koska keskuskomitea Moskovassa ei nähnyt sille tarvetta koska RS oli jo.

      Sportline-viisivuotissuunnitelma nytkähti kuitenkin eteenpäin 2013 kun täysin flopannut RS Fabia lopetettiin.

    • kokemattomat.pellet

      Miten kokemattomien puttepossuskodistien argumentti "Takavedolla ei tee mitään talvella" jne...? Moneen kertaan olen teille kertonut että ei pidä 2010-luvun takavedoilla paikkaansa, mutta ettehän te usko kun ei metriäkään sellaisella ajokokemusta.

      Tänäänkin TM talvitestissä yhteenveto oli, että "Takavetoinen on etenemiskyvyltään nykyään yhtä hyvä kuin etuveto edistyneen ajonhallintaelektroniikan avulla"

      Tätä olen teille pelleille sanonut ja omakohtaisen kokemuksen kautta havainnut...

      • Steve_McKyykky

        Skoodailija poimii TM:stä vain omiin, jo etukäteen muodostettuihin mielipiteisiinsä sopivat kohdat. Tuo ei ole sellainen. Voi olla että talviautovertailu jää muutenkin täällä käsittelemättä koska skeida ei kelvannut mukaan.


      • en.ole.botti
        Steve_McKyykky kirjoitti:

        Skoodailija poimii TM:stä vain omiin, jo etukäteen muodostettuihin mielipiteisiinsä sopivat kohdat. Tuo ei ole sellainen. Voi olla että talviautovertailu jää muutenkin täällä käsittelemättä koska skeida ei kelvannut mukaan.

        Skoda-kriitikolla kaksoisstandardit tässäkin.


      • automotivus

        Onko metriäkään vieläkään ajokokemusta 2010-luvun takavedolla?

        Harmittaako kun olen tuonut esille autotoimittajien mittausdatan avulla julki, että tehokkaampikin etuveto pyörii jaloissa kesät ja talvet?

        Maistuuko vielä "liikennevaloskabat" tai "vauhdikas kyykyttely 1.8 tsi Oculla" kuten vielä pari vuotta sitten äänekkäästi skodistit eri kesksteluissa kertoivat, kuinka voittavat nuo ja kyykyttävät kaikki?

        Auto 2016 messuilta olisit saanut edes vähän kokemusta, et tietenkään uskaltanut mennä. Jättäisit samalla kesksutelematta autopalstalla, ei kannata kun on noin vähäisiä kokemuksia ja vääristyneet kuvitelmat.


      • bensaa.liekkeihin
        automotivus kirjoitti:

        Onko metriäkään vieläkään ajokokemusta 2010-luvun takavedolla?

        Harmittaako kun olen tuonut esille autotoimittajien mittausdatan avulla julki, että tehokkaampikin etuveto pyörii jaloissa kesät ja talvet?

        Maistuuko vielä "liikennevaloskabat" tai "vauhdikas kyykyttely 1.8 tsi Oculla" kuten vielä pari vuotta sitten äänekkäästi skodistit eri kesksteluissa kertoivat, kuinka voittavat nuo ja kyykyttävät kaikki?

        Auto 2016 messuilta olisit saanut edes vähän kokemusta, et tietenkään uskaltanut mennä. Jättäisit samalla kesksutelematta autopalstalla, ei kannata kun on noin vähäisiä kokemuksia ja vääristyneet kuvitelmat.

        Oho. Kyykkänä on ihan liekeissä. Kun ei ole sitä kokemusta auton omistajana/haltijana olemisesta. Koeajoilla käyminen ei sitä ole.


      • automotives

        Sinä et ilmeisesti koeaja useampia vaihtoehtoja ennen auton hankintaa?
        Lisään nyt vielä, että autoja olen testannut muutaman vuoden ajan myös työkseni eräällä alustakomponentteja ja elektronisia ajonhallintajärjestelmiä suunnittelevalla alihankkijalla.

        Et tietenkään uskalla muuta ajella kuin VAG-konsernin etuvetoisia vehkeitä, kun voisi käydä jopa niin että tykästyisit moderniin takavetoon, mutta sittenhän et ole enää "cool" VAG-fanaatikkojen ympäröimässä lähipiirissäsi.

        Itse en edes päässyt tuohon tapahtumaan,vaikka kutsu tulikin.


      • ei.uskottavuutta.valitan
        automotives kirjoitti:

        Sinä et ilmeisesti koeaja useampia vaihtoehtoja ennen auton hankintaa?
        Lisään nyt vielä, että autoja olen testannut muutaman vuoden ajan myös työkseni eräällä alustakomponentteja ja elektronisia ajonhallintajärjestelmiä suunnittelevalla alihankkijalla.

        Et tietenkään uskalla muuta ajella kuin VAG-konsernin etuvetoisia vehkeitä, kun voisi käydä jopa niin että tykästyisit moderniin takavetoon, mutta sittenhän et ole enää "cool" VAG-fanaatikkojen ympäröimässä lähipiirissäsi.

        Itse en edes päässyt tuohon tapahtumaan,vaikka kutsu tulikin.

        Kiva kun sulla on ollut työpaikka. En väitä mitään, mutta kysyn päättyikö työsuhde mahdollisesti henkilökohtaisiin ongelmiin työyhteisössä tai asiakkaiden kanssa?

        Sinä sen sijaan väität tarkasti jotain minun autonhankinnastani ja lähipiiristäni. Tunnemmeko toisemme? Jokin tässä ei oikein täsmää...


      • korpikommunisteja

        skodisti ei ikinä koeaja mitään ja päätyy siksi aina vain ankeaan skodaan jossa saa vapaasti kärsiä ja katsoa katkerana kaikkia muita ylöspäin


    • ylihintaaskeidasta

      Superb 2.0 TSI Sportline DSG sedan = 47 390e

      M-B E220d A Premium Business = 52 900e

      • merseedespents

        Ihan noin suoraviivaisesti se ei kyllä mee. Skodassa varusteet sisältyy hintaan, mutta Mesessä joutuu ruksailemaan vielä lisävarusteita saadakseen toimivan kokonaisuuden.

        Kyseisestä autosta pyydetään vielä vuoden vanhanakin 59900 egeä.
        http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Mercedes-Benz/E/KSC-853/624


      • skodakriitikko
        merseedespents kirjoitti:

        Ihan noin suoraviivaisesti se ei kyllä mee. Skodassa varusteet sisältyy hintaan, mutta Mesessä joutuu ruksailemaan vielä lisävarusteita saadakseen toimivan kokonaisuuden.

        Kyseisestä autosta pyydetään vielä vuoden vanhanakin 59900 egeä.
        http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Mercedes-Benz/E/KSC-853/624

        Skodassa varusteet eivät sisälly hintaan vaan niitä on aina raksittava ja ruksittava iso pino. Normaaleissa merkeissä yleensä kalliimpi on aina jossain mielessä aina halvempia parempi. Skodalla näin ei ole, esimerkiksi Octavian Style -tasolla tulee harvinaisen rumat vanteet ja todella surkea rengaskoko vrt. Ambiente. Muistaakseni monessa L&K mallissa on myös tosi oudot ylileveät renkaat isoilla vanteilla. Kyse ei ole pelkästään makuasiasta, vaan nuo pitävät todella hirveää ääntä, vetelevät ikävästi urissa ja sutivat liukkaalla enemmän kuin normaalit. Leveyshän ei edes näy mihinkään!

        Sportline superbin vakiovarusteina näyttää olevan todella tarpeellista tavaraa, mm:

        -Mustat yksityiskohdat ja näyttävät kevytmetallivanteet.
        -​Musta ohjaamo LED-tunnelmavalistuksella.
        ​-Suorituskykymittari, jonka avulla auton urheilullisuudesta voi nauttia täysin rinnoin.

        Miten ohjaamo voi olla musta? Onko se täytetty jollain aineella? Ja huom: Sen ilmeisesti sporttiautoissa pakollisen "mustan ohjaamon" saa kun ottaa halvimman Active tason rimpulan


      • jopoos

        No jopas


    • Maksumiesmaalta

      OOTSÄ SKEIDA JULLI SEKO.YHDESTÄKÄÄN VETTÄ VUOTAVASTA TYLSÄSTÄ HÄVETTÄVÄSTÄ LAATUPUUTTEISESTA ITÄLINTASTA ET SAA MERSUN VEROISTA AMPUMALLAKAAN..
      SIT VIEL TÄLLÄSTÄ SKEIDAA.

      Sitä ei millään haluaisi myöntää itselleen, että on niellyt mainostajien kohon koukkuineen ja joutuu nyt maksamaan siitä kalliisti. Puolustuksekseni on todettava ettei huijaamisenkin tielle suistunut Volkswagen jättänyt juuri vaihtoehtoja.

      Autoa etsiessä joutuu mielikuviensa kahlitsemana miettimään mitä haluaa. Omia kriteerejäni ovat merkin laatuvaikutelman lisäksi edullisuus, kulkupelin nuori ikä, turvallisuus, tilavuus, automaattivaihteisuus ja tietysti auton on oltava myös tehokas sekä vähäpäästöinen. Siitä pitää löytyä ajonvakautus, vakionopeudensäädin ja moottorilämmittimestä tulee runsaasti lisäpisteitä.

      Tiedot syötettyään netin automyyntisivustolle huomaa, että lähes kaikki tarjokkaat ovat VAG-konsernin autoja. Listalla on siis lukuisia uudehkoja Volkswageneita, Skodia ja Seateja sekä muutamia hieman iäkkäämpiä Audeja.

      Merkit ovat tunnettuja ja suuri osa niistä herättää kuluttajissa luottamusta, mutta mihin nämä uskomukset perustuvat? Voiko autovalmistajien markkinointiosastojen luomilla mielikuvilla olla näin massiivinen vaikutus? Ilmeisesti. Se nimittäin tiedetään, että Volkswagen-konsernin autot eivät ole järin mairittelevasti laatuvertailuissa pärjänneet. Ne ovat ominaisuuksiltaan mainioita, silloin kun toimivat.

      "
      Konsernissa valitsi yrityskulttuuri, joka johti jopa massiiviseen huijaukseen sekä laadusta tinkimiseen.

      Volkswagenilla omat säännöt
      Aiemmin ihmettelin miksi muut valmistajat eivät saa kehitettyä edullisia autoja aiemmin mainituilla ominaisuuksilla, vaan antavat Volkswagenin rauhassa kasvattaa markkinaosuuttaan. Nyt tiedän syyksi sen, että konserni ei pelannut samoilla säännöillä. Siellä valitsi yrityskulttuuri, joka johti jopa massiiviseen huijaukseen sekä laadusta tinkimiseen.

      Valmistajan laatuongelmista ovat viime vuosien aikana kertoneet lukuisat eri mediat. Jostakin syystä tämä viesti ei vain mennyt perille, ainakaan minulle.

    • automotive.performance

      Tässä ote toisesta Autobild vertailutestistä (2010):

      Audi A6 3.0 TDI quattro 240hv sedan:

      0-50 km/h: 2,7s
      0-100 km/h: 7,6s

      Hyvä, että edes 50hv tehokkaammalla nelivetoisella aidolla quattrolla pärjää jotenkin 194hv takavetoiselle hinnat alkaen dieselille. Muutenhan tämä "3.0 tdi voima-Audi" jäi vertailussa takavetoisten jalkoihin jääden kolmanneksi (M-B E350 ja Bmw 530dA edellä).

      E350 CDI A sedan meni toki menojaan (231hv ja takaveto):

      0-50 km/h: 2,2s
      0-100 km/h: 6,7s

      http://bmwfinancialservices.pt/de/de/newvehicles/5series/sedan/2010/showroom/allfacts/_pdf/AuBi10_11_022-029_5er_Vergleich.pdf

      • meni.mono.menojaan

        Jos niistä Skodan lukuisista vioista ja ongelmista tulostaisit, jookosta. Skoda-palsta.


      • skootalainen.skyygyssä
        meni.mono.menojaan kirjoitti:

        Jos niistä Skodan lukuisista vioista ja ongelmista tulostaisit, jookosta. Skoda-palsta.

        Jos niistä Toyotan lukuisista vioista ja ongelmista tulostaisit, jookosta. Skoda-palsta.


    • jonskuti

      kyllä lähti super 2,0 tsi tilaukseen. on on hiano peli. en ihmettele yhtään testi vertailussa ylivoimainen ykkönen mukana myös ylistetyt mese ja bemu.no eihän hoppeekaan oohäppeee.hiiiiiiii

    • näinhänsemenee

      Ylihintainen etuvetoinen Skoda jää jalkoihin 30 hv tehottomammalle takavetoiselle paremmat ajo-ominaisuudet ja ohjauksen omaavalle hinnat alkaen Mersulle.

      • Jonne_ylinopeus

        Niin, paremman hinnan ( Lue: paljon kalliimman ) omaavalle Mersulle.
        Toki tekee gutaa kun vertaat Skodaa Meseen. Paras Premium merkki vs. tavallinen kulkuneuvo.
        Skoda on todellakin harpannut pitkän loikan parhauteen. Laitas taas niitä vertailuja, että pääsen nauttimaan. Röyh!


    • Eihyväole

      Kyllä neliveto todellisuudessa on lähdössä ylivoimainen koska aika usein siinä asfaltilla on jotain mikä vaikeuttaa pitoa. Audi vaan kiihtyy silloinkin kuin raketti. Mersukin sutii takavedolla herkästi. En luota hirveästi mihinkään mittaustuloksiin kun itse ajaa erilaisia autoja tietää tasan miten mikäkin lähtee eikä tehot kerro paljoakaan auton suorituskyvystä. Esim nuo etuveto rimpulat joissa jotain 300hv puolin toisin niin ne on aika turhia koska ne ei käytännössä kiihdy yhtään nopeammin vaikka laitta 100hv lisää...oikeestaan kiihtyis varmaan 50hv vähemmällä jopa paremmin kuin 300 heppasena kun sitä pitoa ei vaan ole. Ei fysiikan lakeja voi kumota. Tosielämä on kuitenkin märkää paskakeliä kesät talvet ja tien ei tarvitse olla kuin vähän likainen tai kostea niin etuveto sutii eikä sillä pääse mihinkään. Olen pari kertaa ostanut tehokkaan etuvedon eikä niistä 250-300hv ole yhtään mitään iloa varsinkaan talvella. Muttei nyt niin kesälläkään kun sataa jokatoinen päivä ja muutenkin etuveto on ajettavuudeltaan aina semmoinen rimpulan tuntunen.

      • ettäsilleen

        Itse näin eilen kun takavetoinen uusi E220d otti "viivoja" Audi A6 4.2 quattron kanssa. Ihan tasoissa meni mielestäni 0-50km/h. Tien pinta oli toki kuiva, mutta luulisin että molemmilla talvirenkaat alla. Eikös Audissa pitäiis kuitenkin olla yli 300hv vanhemmassakin 4.2?


      • väljälintta

        Siinä amis-Audin kuski kyllä kiihtyy mutta ei auto niinkään


      • Mitävieläkeksitkään
        ettäsilleen kirjoitti:

        Itse näin eilen kun takavetoinen uusi E220d otti "viivoja" Audi A6 4.2 quattron kanssa. Ihan tasoissa meni mielestäni 0-50km/h. Tien pinta oli toki kuiva, mutta luulisin että molemmilla talvirenkaat alla. Eikös Audissa pitäiis kuitenkin olla yli 300hv vanhemmassakin 4.2?

        Ihanko oikeasti muka näit, vai kuvittelitko vain mielikuvituksessasi. Ehdit kaikki autojen tyyppimerkinnätkin tsekata ja jopa autoissa alla olevat renkaat.


    • etuveto_rules

      Joopa joo ja multaa päälle. Nyt kun on lunta maassa ja lähdetään liikennevaloista ja kun edessä sattuu olemaan takavetomese, voi ihan rauhassa täytellä Lotto kupongin kun odottelee mannelaveti pääsyä pois jaloista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7907
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1734
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      60
      1006
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      190
      928
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      803
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe