Miksei kukaan julista Jumalan tahtoa?

Aapo57

Miksei kukaan julista, että homous on Jumalan edessä samalla viivalla kuin eläimiin sekaantuminen , sukurutsaus ja lasten uhraaminen Molokille , yhdyntä kuukautisten aikana ja toisen miehen vaimon makaaminen? Miksei opeteta, että yksikin näistä synneistä saastuttaa maan niin, että se oksentaa asukkaansa? (3 Ms 18)

Eikö suomalaiset tiedä, mitä tapahtui v.1714- 1721 Suomessa ja miksi? Venäjän armeija miehitti maan, ryösti, raiskasi, tappoi, poltti ja vei orjuuteen tuhansia. Tuhannet pakenivat Ruotsiin. Maa siis oksensi asukkaansa ja syy oli mm.se, että homous ja eläimiin sekaantuminen olivat yleistä.

Uudenkaupungin rauhan jälkeen monet sotavangit palasivat Venäjältä, jossa olivat kokeneet pietistisen herätyksen mutta joka toinen suomalainen oli kuollut kuluneiden vuosikymmenien aikana sodan, nälän ja tautien johdosta.

Entä tänään? Kuka julistaa, että sama kuritus on tulossa ? Kohta jopa vihitään homopareja.

Niinkuin Loot oli vaivautunut Sodoman synneistä ja sai kokea Jumalan pelastuksen, niin voi meitäkin ahdistaa rietasten vaellus, mutta onko tuleva kansaamme kohtaava kuritus samalla puhdistus.

Niinkuin Herra Jumala hävitti Sodoman homot, samoin hän sanoo hävittävänsä jokaisen, joka tekee yhdenkään edelläluetelluista synneistä ( ellei syntinen tule parannuksen armosta osalliseksi). Huom! Tämä on Jumalan vihapuhe, ei ihmisen. Jumala on pyhä ja vihaa syntiä.


Tämä ei koske ainoastaan maan kansalaisia, vaan myös täällä muukalaisina asuvia.

Eikö nyt ole syytä julistaa kaikille, myös pakolaisillekin, mikä on Jumalan tahto eikä vaieta suvaitsevaisuuden nimissä?

70

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä halveksi tätä Jeesuksen ilmoitusta:

      "On sellaisia,
      jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä,
      jotka itse, taivasten valtakunnan tähden,
      ovat ottaneet osakseen naimattomuuden.
      Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon."

      Pitääkö tätä vielä tulkita,
      jos et Jumalan antamaa
      vapaata tahtoa ymmärrä?

      Joka valitsee lesbouden, valitkoon silloin sen.
      Joka tahtoo elää homoillen, olkoon siihen onnellinen.

      Mikä hinku ja hätä näilläkin on,
      päästä pappien käsien alle konttaamaan
      ja Jumalan kirousta hankkimaan?

      Avioliittokin syntyy himosta lihaan,
      ja sekin johtaa Jumalan vihaan.
      Vaikka papit senkin siunaavat,
      silti monet eroavat.

      "Varokaa siis,
      ettei kukaan teistä hylkää vaimoaan,
      jonka on ottanut jo nuoruudessaan!

      Minä vihaan eroa,
      sanoo Herra Jumala."

      • Niinannoitymmärtää

        Hyväksyt siis homouden?


      • Niinannoitymmärtää kirjoitti:

        Hyväksyt siis homouden?

        Kun kaltaisillas ei järki pelaa,
        ei Raamattukaan sitä anna,
        vaikka yöt ja päivät sitä selaa.

        En ole saanut Herralta tehtävää,
        ryhtyä puskissa kyttäämään,
        kenen päälle milloinkin,
        homopojat hyppivät riemuiten.

        Ulkopuoliset tuomitsee Jumala,
        on minulla muistissa tallella.


      • Niinnäyttääolevan
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun kaltaisillas ei järki pelaa,
        ei Raamattukaan sitä anna,
        vaikka yöt ja päivät sitä selaa.

        En ole saanut Herralta tehtävää,
        ryhtyä puskissa kyttäämään,
        kenen päälle milloinkin,
        homopojat hyppivät riemuiten.

        Ulkopuoliset tuomitsee Jumala,
        on minulla muistissa tallella.

        Kieroilu näyttää olevan vahvuutesi...


      • Aapo57

        Sinullako on erilainen Raamattu!

        Mitä sinun mielestäsi JUMALA tarkoittaa sanoessaan Mooseksen kaitta: älköön mies maatko miehen kanssa, se on Jumalalle kauhistus ...ja...Jumala on hävittää kansasta jokaisen, joka tekee sellaista.

        JUMALA kieltää homouden haureellisena mutta Teuvo Suni neuvoo homoilemaan vapaasti jos joku niin tahtoo.


      • Aapo57

        Olet sinä melko hakoteillä jos opetat että, Jeesus näillä sanoilla antaisi vapaan tahdon lesbouteen tai homouteen:

        ""On sellaisia,
        jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä,
        jotka itse, taivasten valtakunnan tähden,
        ovat ottaneet osakseen naimattomuuden.
        Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon."

        Miksi koit itse tunnonvaivoja, kun petit vaimoasi? Anna minun arvata!
        Syy oli, synnintunto haureuden tähden pyhän Jumalan kasvojen edessä. Eikö vaan mennytkin oikein!

        Kuules Teuvo! Sama JUMALA, joka kielsi aviorikoksen, kielsi myös homouden, sukurutsauksen, lasten uhraamisen, yhdynnän kuukautisten aikana ja eläimiin sekaantumisen ja ilmoitti myös : Älkää harjoittajia mitään näistä, ettei maa saastuisi ja oksentaisi asukkaitaan.

        Suomessa eläimiin sekaantuminen ja homoseksuaalisuus olivat yleistä haureutta 1600- 1700- luvulla ja Jumalan ankara kuritus tuli ison vihan aikana 1714- 1721 ( 7 vihan vuotta) Koko Pohjanmaa ryöstettiin ja myllerrettiin mustalle mullalle monin paikoin. Oli suuria alueita, joihin ei jäänyt lainkaan asutusta.


      • Aapo57 kirjoitti:

        Olet sinä melko hakoteillä jos opetat että, Jeesus näillä sanoilla antaisi vapaan tahdon lesbouteen tai homouteen:

        ""On sellaisia,
        jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä,
        jotka itse, taivasten valtakunnan tähden,
        ovat ottaneet osakseen naimattomuuden.
        Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon."

        Miksi koit itse tunnonvaivoja, kun petit vaimoasi? Anna minun arvata!
        Syy oli, synnintunto haureuden tähden pyhän Jumalan kasvojen edessä. Eikö vaan mennytkin oikein!

        Kuules Teuvo! Sama JUMALA, joka kielsi aviorikoksen, kielsi myös homouden, sukurutsauksen, lasten uhraamisen, yhdynnän kuukautisten aikana ja eläimiin sekaantumisen ja ilmoitti myös : Älkää harjoittajia mitään näistä, ettei maa saastuisi ja oksentaisi asukkaitaan.

        Suomessa eläimiin sekaantuminen ja homoseksuaalisuus olivat yleistä haureutta 1600- 1700- luvulla ja Jumalan ankara kuritus tuli ison vihan aikana 1714- 1721 ( 7 vihan vuotta) Koko Pohjanmaa ryöstettiin ja myllerrettiin mustalle mullalle monin paikoin. Oli suuria alueita, joihin ei jäänyt lainkaan asutusta.

        Käskihän Paavalisikin kirota,
        jos ei hänen opetusta noudata.

        Ja käski vielä poistaa ne,
        jotka eivät häntä tottele

        Juutalaisuuteenhan Paavalikin jäi,
        kun Moosesta piti isänään
        vielä kuoleman hetkellään.
        Samoin on laita Aapo-pojan,
        kun hyppää yli totuuden ojan,
        ja tahtoo rikkaruohot poistaa,
        että vois tekopyhänä loistaa.

        Mies kylvi hyvää siementä,
        tuli vihamies yöllä hiljaa,
        jaa kylvi sekaan rikkaviljaa.
        Kun taimet tulivat näkyviin,
        meni mies isännän juttusille:
        Tahdomme repiä pahan pois,
        jotta vehnäpelto kauniimpi ois.

        Sanoi sitten isäntä tälle,
        tekopyhälle kylväjälle:
        Antakaa niiden kasvaa siellä,
        pellolla tai pientareella.
        Te voitte suuressa huumassa,
        myös nyhtää hyvää satoa.
        Minä kyllä kerran päätän sen,
        minkä korjaan, minkä polttelen.

        Saat vielä tähän jakeeseen
        paremman soinnun uudelleen:
        En ole saanut Herralta tehtävää,
        ryhtyä puskissa kyttäämään,
        kenen päälle missä ja milloinkin,
        homopojat hyppivät iloiten.


      • AnselmiToiwiainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Käskihän Paavalisikin kirota,
        jos ei hänen opetusta noudata.

        Ja käski vielä poistaa ne,
        jotka eivät häntä tottele

        Juutalaisuuteenhan Paavalikin jäi,
        kun Moosesta piti isänään
        vielä kuoleman hetkellään.
        Samoin on laita Aapo-pojan,
        kun hyppää yli totuuden ojan,
        ja tahtoo rikkaruohot poistaa,
        että vois tekopyhänä loistaa.

        Mies kylvi hyvää siementä,
        tuli vihamies yöllä hiljaa,
        jaa kylvi sekaan rikkaviljaa.
        Kun taimet tulivat näkyviin,
        meni mies isännän juttusille:
        Tahdomme repiä pahan pois,
        jotta vehnäpelto kauniimpi ois.

        Sanoi sitten isäntä tälle,
        tekopyhälle kylväjälle:
        Antakaa niiden kasvaa siellä,
        pellolla tai pientareella.
        Te voitte suuressa huumassa,
        myös nyhtää hyvää satoa.
        Minä kyllä kerran päätän sen,
        minkä korjaan, minkä polttelen.

        Saat vielä tähän jakeeseen
        paremman soinnun uudelleen:
        En ole saanut Herralta tehtävää,
        ryhtyä puskissa kyttäämään,
        kenen päälle missä ja milloinkin,
        homopojat hyppivät iloiten.

        Ja missä kohtaa tämä väitteesi Raamatussa sitten mahtaa olla, kun sanoit: "Juutalaisuuteenhan Paavalikin jäi, kun Moosesta piti isänään vielä kuoleman hetkellään." Kiinnostaa kovasti.


      • AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Ja missä kohtaa tämä väitteesi Raamatussa sitten mahtaa olla, kun sanoit: "Juutalaisuuteenhan Paavalikin jäi, kun Moosesta piti isänään vielä kuoleman hetkellään." Kiinnostaa kovasti.

        Olisi kannattanut lukea,
        miten paljon pelkkää totuutta.
        On Teuvo tälle palstalle tuonut,
        kun ei koskaan ole viinaa juonut.
        Eikä hampaat irvessä, verinen puukko kädessä
        olla puskissa kyttäämässä,
        ja totuutta lyttäämässä.

        Miksi Paavali jäi synnin siteisiin?

        Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin, ja jonka minäkin olen saanut.

        Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:

        "Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."

        "Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?

        Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?

        Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.

        Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

        Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "

        Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:

        "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

        Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.

        "Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?

        Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.

        Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

        Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

        Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.

        Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:

        "Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

        Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.

        "Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."

        Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:

        "Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.

        Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.

        Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.

        Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."

        Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."

        Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:

        "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois." 

        Paavali kerskui heikkoudestaan, kun luuli, että Saatana kurittaa hänet niin heikoksi, että vasta sitten voisi saada Pyhän Hengen - Jumalan voiman - kuten hän Saatanan vaikutuksesta uskoi.

        "Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.

         Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."

        Jatkuu


      • Jatkuu

        Mutta tästä miehestä, Saulista, hän kerskui:

        "Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

        Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.

        Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

        Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani." 

        Jota ilman hän oli vielä - 23 vuoden kuluttua siitä, kun Kristus Saulille ilmestyi - ja edelleen tätä voimaa odotti:

        Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä. Mutta hän on vastannut minulle:

        "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."

        Tätä ei Paavalille sanonut Pyhä Henki, vaan Saatanan valheen henki, joka
        sanoi hänelle myöskin nämä:

        "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

        "Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

        Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        Huomaa tämä:

        Paavali kerskaili Saulista, jonka Kristus kutsui, ja jolle Pyhä Henki ilmoitti ne 25% totuutta, jotka hänen kirjoituksissaan ovat.

        Mutta ei enää itsestään, kun Saatana runnoi häntä heikoksi ja antoi hänelle nuo erinomaiset ilmestykset, eli 75% kirjoitustensa valheista.

        Ei päästänyt Herra häntä Saatanan kurituksesta ja tuo valheen henki seuralaisenaan Paavali meni myös kuolemaan.


        Näin hänessä kävi myös toteen myös tämä oma ilmoituksensa:

        "Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuudenvastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa."


      • AnselmiToiwiainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jatkuu

        Mutta tästä miehestä, Saulista, hän kerskui:

        "Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

        Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.

        Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

        Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani." 

        Jota ilman hän oli vielä - 23 vuoden kuluttua siitä, kun Kristus Saulille ilmestyi - ja edelleen tätä voimaa odotti:

        Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä. Mutta hän on vastannut minulle:

        "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."

        Tätä ei Paavalille sanonut Pyhä Henki, vaan Saatanan valheen henki, joka
        sanoi hänelle myöskin nämä:

        "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

        "Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

        Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        Huomaa tämä:

        Paavali kerskaili Saulista, jonka Kristus kutsui, ja jolle Pyhä Henki ilmoitti ne 25% totuutta, jotka hänen kirjoituksissaan ovat.

        Mutta ei enää itsestään, kun Saatana runnoi häntä heikoksi ja antoi hänelle nuo erinomaiset ilmestykset, eli 75% kirjoitustensa valheista.

        Ei päästänyt Herra häntä Saatanan kurituksesta ja tuo valheen henki seuralaisenaan Paavali meni myös kuolemaan.


        Näin hänessä kävi myös toteen myös tämä oma ilmoituksensa:

        "Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuudenvastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa."

        Niin minä arvelinkin, ettet kykene väitettäsi Raamatulla perustelemaan, että Paavali olisi Moosesta kuolinhetkenään isänään pitänyt. Pitkillä vanhoilla tarinoillasi yritit hämätä vain.
        Kyllä sinulla vilkas mielikuvitus on, ei siinä mitään.


      • AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Niin minä arvelinkin, ettet kykene väitettäsi Raamatulla perustelemaan, että Paavali olisi Moosesta kuolinhetkenään isänään pitänyt. Pitkillä vanhoilla tarinoillasi yritit hämätä vain.
        Kyllä sinulla vilkas mielikuvitus on, ei siinä mitään.

        Kun järki puuttu ja herja elää,
        ei Anselmikaan enää valheesta herää.

        "VELJET!

        MINUT LUOVUTETTIIN JERUSALEMISSA ROOMALAISTEN KÄSIIN,
        VAIKKA EN OLE MISSÄÄN MILLÄÄN TAVOIN RIKKONUT KANSAMME ENKÄ ISILTÄ PERIMIÄMME SÄÄDÖKSIÄ VASTAAN.

        NYT MINUT ON VANGITTUNA TUOTU TÄNNE"

        "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on Mooses, hän, johon olette panneet toivonne."

        "Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne, koska te olette niin kovasydämisiä. Mutta alun perin ei ollut niin."

        Miten on Anselmin vaimon laita?


      • AnselmiToiwiainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun järki puuttu ja herja elää,
        ei Anselmikaan enää valheesta herää.

        "VELJET!

        MINUT LUOVUTETTIIN JERUSALEMISSA ROOMALAISTEN KÄSIIN,
        VAIKKA EN OLE MISSÄÄN MILLÄÄN TAVOIN RIKKONUT KANSAMME ENKÄ ISILTÄ PERIMIÄMME SÄÄDÖKSIÄ VASTAAN.

        NYT MINUT ON VANGITTUNA TUOTU TÄNNE"

        "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on Mooses, hän, johon olette panneet toivonne."

        "Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne, koska te olette niin kovasydämisiä. Mutta alun perin ei ollut niin."

        Miten on Anselmin vaimon laita?

        Ei vieläkään tullut perustelua. Eipä tullut kun sellaista ei ole.


      • AnselmiToiwiainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun järki puuttu ja herja elää,
        ei Anselmikaan enää valheesta herää.

        "VELJET!

        MINUT LUOVUTETTIIN JERUSALEMISSA ROOMALAISTEN KÄSIIN,
        VAIKKA EN OLE MISSÄÄN MILLÄÄN TAVOIN RIKKONUT KANSAMME ENKÄ ISILTÄ PERIMIÄMME SÄÄDÖKSIÄ VASTAAN.

        NYT MINUT ON VANGITTUNA TUOTU TÄNNE"

        "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on Mooses, hän, johon olette panneet toivonne."

        "Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne, koska te olette niin kovasydämisiä. Mutta alun perin ei ollut niin."

        Miten on Anselmin vaimon laita?

        Paavali ei tuossakaan lainaamassasi kohdassa Moosesta isäkseen sano.
        Tuo hetki ei edes ollut vielä lähelläkään Paavalin kuolinhetki.
        Miksi korvaat Jumalan sanan mielikuvituksellasi?


      • AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Paavali ei tuossakaan lainaamassasi kohdassa Moosesta isäkseen sano.
        Tuo hetki ei edes ollut vielä lähelläkään Paavalin kuolinhetki.
        Miksi korvaat Jumalan sanan mielikuvituksellasi?

        Voi Anselmi parka!

        Kyllä Paavali Roomaan vietynä,
        oli lähellä kuolinhetkeä.
        Ei päässyt enää maailmaan
        valhearmoa julistamaan.

        Et sinäkään Saatanaa isä pidä,
        etkä sitä ääneen sano.
        kun sinunkin elämän tarkoitus,
        on valheen suuri ylistys.

        Kuka olikaan se juutalaisten isä,
        joka yli Punaisen meren,
        kansansa kotiin toi?

        "Jumala sanoi Moosekselle:
        "Minä olen se joka olen."
        Hän sanoi vielä:
        "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille:
        'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.'"


      • mummeli35
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jatkuu

        Mutta tästä miehestä, Saulista, hän kerskui:

        "Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

        Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.

        Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

        Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani." 

        Jota ilman hän oli vielä - 23 vuoden kuluttua siitä, kun Kristus Saulille ilmestyi - ja edelleen tätä voimaa odotti:

        Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä. Mutta hän on vastannut minulle:

        "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."

        Tätä ei Paavalille sanonut Pyhä Henki, vaan Saatanan valheen henki, joka
        sanoi hänelle myöskin nämä:

        "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

        "Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

        Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        Huomaa tämä:

        Paavali kerskaili Saulista, jonka Kristus kutsui, ja jolle Pyhä Henki ilmoitti ne 25% totuutta, jotka hänen kirjoituksissaan ovat.

        Mutta ei enää itsestään, kun Saatana runnoi häntä heikoksi ja antoi hänelle nuo erinomaiset ilmestykset, eli 75% kirjoitustensa valheista.

        Ei päästänyt Herra häntä Saatanan kurituksesta ja tuo valheen henki seuralaisenaan Paavali meni myös kuolemaan.


        Näin hänessä kävi myös toteen myös tämä oma ilmoituksensa:

        "Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuudenvastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa."

        Teuvo Suni on harhaopettaja, kun näin kirjoitti: Ei päästänyt Herra häntä Saatanan kurituksesta ja tuo valheen henki seuralaisenaan Paavali meni myös kuolemaan.

        Uskokaa, mitä Luukas sen sijaan kirjoitti Pyhässä Totuuden Hengessä APT:

        28:30 Ja Paavali asui omassa vuokra-asunnossaan kaksi täyttä vuotta ja otti vastaan kaikki, jotka hänen tykönsä tulivat;
        28:31 ja hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella, kenenkään estämättä.

        Teuvo Sunin kirjoituksista ei pidä välittää, koska hänhän on kirjoittanut yhtäältä,
        että Pyhä Henki poistui Paavalista ja toisaalta, ettei Paavali koskaan tullutkaan Totuuden Hengestä osalliseksi.

        Yhtäältä, että saatanan tuhatvuotisvankeus on jo takanapäin eli mennyttä historiaa ja toisaalta, että se on vasta edessäpäin, koska Teuvo vain "heitti huulta"

        Yhtäältä, että Johannes oli viimeinen Kristuksen Hengen saanut todistaja, mutta toisaalta, ettei ollutkaan.

        ym. ja kun nyt vanhalla iällä on Teuvo vielä alkanut jopa runoilemaan, nuo hänen riimityksensä kannattaa oitis sivuuttaa.


      • Aapo57
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Käskihän Paavalisikin kirota,
        jos ei hänen opetusta noudata.

        Ja käski vielä poistaa ne,
        jotka eivät häntä tottele

        Juutalaisuuteenhan Paavalikin jäi,
        kun Moosesta piti isänään
        vielä kuoleman hetkellään.
        Samoin on laita Aapo-pojan,
        kun hyppää yli totuuden ojan,
        ja tahtoo rikkaruohot poistaa,
        että vois tekopyhänä loistaa.

        Mies kylvi hyvää siementä,
        tuli vihamies yöllä hiljaa,
        jaa kylvi sekaan rikkaviljaa.
        Kun taimet tulivat näkyviin,
        meni mies isännän juttusille:
        Tahdomme repiä pahan pois,
        jotta vehnäpelto kauniimpi ois.

        Sanoi sitten isäntä tälle,
        tekopyhälle kylväjälle:
        Antakaa niiden kasvaa siellä,
        pellolla tai pientareella.
        Te voitte suuressa huumassa,
        myös nyhtää hyvää satoa.
        Minä kyllä kerran päätän sen,
        minkä korjaan, minkä polttelen.

        Saat vielä tähän jakeeseen
        paremman soinnun uudelleen:
        En ole saanut Herralta tehtävää,
        ryhtyä puskissa kyttäämään,
        kenen päälle missä ja milloinkin,
        homopojat hyppivät iloiten.

        Mutta sanopa Teuvo vakuuttavasti onko homous synti, joka saastuttaa maan?

        Onko se verivelan alainen synti, joka saa maan oksentamaan asukkaansa?

        Onko se synti, jonka harjoittajat eivät voi periä Jumalan valtakuntaa?

        Onko se synti, jonka tähden Jumala tuhosi Sodoman, Gomorran, Adman ja Seboimin?

        Vastaa yhdellä sanalla, ketään herjaamatta, yhtään runoilematta ja Totuuden Hengessä, jos sinulla Jumalan Henki on.

        Jätä vastaamatta, ellei Jeesuksen Henki sinulle vakuuta totuudessa: yhdellä sanalla!

        .......Vai:
        Huomaatkao, ettet pysty?


      • AnselmiToiwiainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Voi Anselmi parka!

        Kyllä Paavali Roomaan vietynä,
        oli lähellä kuolinhetkeä.
        Ei päässyt enää maailmaan
        valhearmoa julistamaan.

        Et sinäkään Saatanaa isä pidä,
        etkä sitä ääneen sano.
        kun sinunkin elämän tarkoitus,
        on valheen suuri ylistys.

        Kuka olikaan se juutalaisten isä,
        joka yli Punaisen meren,
        kansansa kotiin toi?

        "Jumala sanoi Moosekselle:
        "Minä olen se joka olen."
        Hän sanoi vielä:
        "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille:
        'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.'"

        Luepa apostolien tekojen lopusta, "Ja Paavali asui omassa vuokra-asunnossaan kaksi täyttä vuotta ja otti vastaan kaikki, jotka hänen tykönsä tulivat;".
        Minusta ei kuolinhetki ole aivan likellä, jos kerran elinaikaa on vielä reilut 2 vuotta.


      • AnselmiToiwiainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun järki puuttu ja herja elää,
        ei Anselmikaan enää valheesta herää.

        "VELJET!

        MINUT LUOVUTETTIIN JERUSALEMISSA ROOMALAISTEN KÄSIIN,
        VAIKKA EN OLE MISSÄÄN MILLÄÄN TAVOIN RIKKONUT KANSAMME ENKÄ ISILTÄ PERIMIÄMME SÄÄDÖKSIÄ VASTAAN.

        NYT MINUT ON VANGITTUNA TUOTU TÄNNE"

        "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on Mooses, hän, johon olette panneet toivonne."

        "Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne, koska te olette niin kovasydämisiä. Mutta alun perin ei ollut niin."

        Miten on Anselmin vaimon laita?

        Sitäpaitsi, millään tavalla en ole sinua herjannut, mutta sinä olet. Annat jatkuvasti väärää todistusta ja se on SYNTI se.


      • Aapo57 kirjoitti:

        Mutta sanopa Teuvo vakuuttavasti onko homous synti, joka saastuttaa maan?

        Onko se verivelan alainen synti, joka saa maan oksentamaan asukkaansa?

        Onko se synti, jonka harjoittajat eivät voi periä Jumalan valtakuntaa?

        Onko se synti, jonka tähden Jumala tuhosi Sodoman, Gomorran, Adman ja Seboimin?

        Vastaa yhdellä sanalla, ketään herjaamatta, yhtään runoilematta ja Totuuden Hengessä, jos sinulla Jumalan Henki on.

        Jätä vastaamatta, ellei Jeesuksen Henki sinulle vakuuta totuudessa: yhdellä sanalla!

        .......Vai:
        Huomaatkao, ettet pysty?

        Rosvojen luolat päällä maan,
        ne alati Paavalin opeillaan
        tätäkin kansaa saastuttaa,
        kun Saatana heitä rakastaa:

        "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.

        Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.

        Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.

        "Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.'

        Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi
        samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.

        Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi, hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa tekemään parannuksen."


        "Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

        Hän sanoi heille: "On kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva rukouksen huone.' Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."

        Jumalan tuomio, kun se ihmiskunnan kerran kohtaa, se alkaa juuri näistä Saatanan palvelijoillaan rakennuttamista jumalanhuoneista, joissa vuosisadasta ja -tuhannesta toiseen ihmisiä pidetään Saatanan orjina juuri noilla ihmiskäsin tehtävillä jumalanpalveluksilla.

        Siksi Raamatun viimeisimpiä Jeesuksen Kristuksen käskyjä on kutsua kaikki omansa pois noista Saatanan rituaalipalveluksista, ennen kuin hän saapuu ne tuhoamaan:

        "Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään

        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä öykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

        Tätä käskyä ei yksikään Jumalan jo paaduttama kykene noudattamaan, koska Jumalanlähettämän rajun eksytyksen vaikutuksesta tätä kehotusta rakkaan seurakuntansa jättämisestä pidetään Saatananasta lähteneenä. Vaikka tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:

        "Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."

        "Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille."

        Näin oli Jumala ihmiskäsin tehdyt jumalanhuoneet lopullisesti hylännyt, ja näin käynyt toteen hänen profeetoilleen antamansa ennustukset:

        "Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.

        Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.

        Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."

        Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:

        "Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.

        Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.

        Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."

        Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:

        "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."

        Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin paavit, kardinaalit, patriarkat, metropoliitat, arkkipiispat, piispat, papit, evankelistat, julistustyöntekijät, vanhemmisto veljet, saarnaajat, kaatajat, kastajat.

        Jotka alkuseurakunnan ajoista asti ovat Paholaista palvelleet. Kuten Johannes jo vuonna 90, tästä todistaa:

        "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on pahan vallassa.


      • mummeli35 kirjoitti:

        Teuvo Suni on harhaopettaja, kun näin kirjoitti: Ei päästänyt Herra häntä Saatanan kurituksesta ja tuo valheen henki seuralaisenaan Paavali meni myös kuolemaan.

        Uskokaa, mitä Luukas sen sijaan kirjoitti Pyhässä Totuuden Hengessä APT:

        28:30 Ja Paavali asui omassa vuokra-asunnossaan kaksi täyttä vuotta ja otti vastaan kaikki, jotka hänen tykönsä tulivat;
        28:31 ja hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella, kenenkään estämättä.

        Teuvo Sunin kirjoituksista ei pidä välittää, koska hänhän on kirjoittanut yhtäältä,
        että Pyhä Henki poistui Paavalista ja toisaalta, ettei Paavali koskaan tullutkaan Totuuden Hengestä osalliseksi.

        Yhtäältä, että saatanan tuhatvuotisvankeus on jo takanapäin eli mennyttä historiaa ja toisaalta, että se on vasta edessäpäin, koska Teuvo vain "heitti huulta"

        Yhtäältä, että Johannes oli viimeinen Kristuksen Hengen saanut todistaja, mutta toisaalta, ettei ollutkaan.

        ym. ja kun nyt vanhalla iällä on Teuvo vielä alkanut jopa runoilemaan, nuo hänen riimityksensä kannattaa oitis sivuuttaa.

        Nyt muuttui tyhmä Aapo, entistäkin tyhmemmäksi
        kun Anselmi Toiwiaisen mummon kanssa,
        pitkän miehen kelkkaan lähti.

        Jatkakaa aamenin samaa matkaa,
        homoja vainoamaan!
        Minulle tämä päivä,
        uudet haasteet tarjoaa.


      • AnselmiToiwiainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Nyt muuttui tyhmä Aapo, entistäkin tyhmemmäksi
        kun Anselmi Toiwiaisen mummon kanssa,
        pitkän miehen kelkkaan lähti.

        Jatkakaa aamenin samaa matkaa,
        homoja vainoamaan!
        Minulle tämä päivä,
        uudet haasteet tarjoaa.

        Eipä ole ensimmäinen kerta, kun vetäydyt keskustelusta, kun et pysty Raamatulla hatusta tempaistuja väitteitäsi perustelemaan. Mitenkä voisitkaan!


      • Pitkäänpalstalla
        mummeli35 kirjoitti:

        Teuvo Suni on harhaopettaja, kun näin kirjoitti: Ei päästänyt Herra häntä Saatanan kurituksesta ja tuo valheen henki seuralaisenaan Paavali meni myös kuolemaan.

        Uskokaa, mitä Luukas sen sijaan kirjoitti Pyhässä Totuuden Hengessä APT:

        28:30 Ja Paavali asui omassa vuokra-asunnossaan kaksi täyttä vuotta ja otti vastaan kaikki, jotka hänen tykönsä tulivat;
        28:31 ja hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella, kenenkään estämättä.

        Teuvo Sunin kirjoituksista ei pidä välittää, koska hänhän on kirjoittanut yhtäältä,
        että Pyhä Henki poistui Paavalista ja toisaalta, ettei Paavali koskaan tullutkaan Totuuden Hengestä osalliseksi.

        Yhtäältä, että saatanan tuhatvuotisvankeus on jo takanapäin eli mennyttä historiaa ja toisaalta, että se on vasta edessäpäin, koska Teuvo vain "heitti huulta"

        Yhtäältä, että Johannes oli viimeinen Kristuksen Hengen saanut todistaja, mutta toisaalta, ettei ollutkaan.

        ym. ja kun nyt vanhalla iällä on Teuvo vielä alkanut jopa runoilemaan, nuo hänen riimityksensä kannattaa oitis sivuuttaa.

        Teuvolla on paljon aivan perätöntä opetusta. Sen olen pitkän ajan kuluessa nähnyt. Sen lisäksi hänellä on paljon ns. poltettuja siltoja takanaan.


      • Niinnäytolevan
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Käskihän Paavalisikin kirota,
        jos ei hänen opetusta noudata.

        Ja käski vielä poistaa ne,
        jotka eivät häntä tottele

        Juutalaisuuteenhan Paavalikin jäi,
        kun Moosesta piti isänään
        vielä kuoleman hetkellään.
        Samoin on laita Aapo-pojan,
        kun hyppää yli totuuden ojan,
        ja tahtoo rikkaruohot poistaa,
        että vois tekopyhänä loistaa.

        Mies kylvi hyvää siementä,
        tuli vihamies yöllä hiljaa,
        jaa kylvi sekaan rikkaviljaa.
        Kun taimet tulivat näkyviin,
        meni mies isännän juttusille:
        Tahdomme repiä pahan pois,
        jotta vehnäpelto kauniimpi ois.

        Sanoi sitten isäntä tälle,
        tekopyhälle kylväjälle:
        Antakaa niiden kasvaa siellä,
        pellolla tai pientareella.
        Te voitte suuressa huumassa,
        myös nyhtää hyvää satoa.
        Minä kyllä kerran päätän sen,
        minkä korjaan, minkä polttelen.

        Saat vielä tähän jakeeseen
        paremman soinnun uudelleen:
        En ole saanut Herralta tehtävää,
        ryhtyä puskissa kyttäämään,
        kenen päälle missä ja milloinkin,
        homopojat hyppivät iloiten.

        Olet sinä Teuvo aika liberaali!


      • Asioitaseuraillut
        mummeli35 kirjoitti:

        Teuvo Suni on harhaopettaja, kun näin kirjoitti: Ei päästänyt Herra häntä Saatanan kurituksesta ja tuo valheen henki seuralaisenaan Paavali meni myös kuolemaan.

        Uskokaa, mitä Luukas sen sijaan kirjoitti Pyhässä Totuuden Hengessä APT:

        28:30 Ja Paavali asui omassa vuokra-asunnossaan kaksi täyttä vuotta ja otti vastaan kaikki, jotka hänen tykönsä tulivat;
        28:31 ja hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella, kenenkään estämättä.

        Teuvo Sunin kirjoituksista ei pidä välittää, koska hänhän on kirjoittanut yhtäältä,
        että Pyhä Henki poistui Paavalista ja toisaalta, ettei Paavali koskaan tullutkaan Totuuden Hengestä osalliseksi.

        Yhtäältä, että saatanan tuhatvuotisvankeus on jo takanapäin eli mennyttä historiaa ja toisaalta, että se on vasta edessäpäin, koska Teuvo vain "heitti huulta"

        Yhtäältä, että Johannes oli viimeinen Kristuksen Hengen saanut todistaja, mutta toisaalta, ettei ollutkaan.

        ym. ja kun nyt vanhalla iällä on Teuvo vielä alkanut jopa runoilemaan, nuo hänen riimityksensä kannattaa oitis sivuuttaa.

        Teuvo korjailee juttujaan kuin ALMA-täti sukkiaan.


      • Ihmettelensyvästi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Voi Anselmi parka!

        Kyllä Paavali Roomaan vietynä,
        oli lähellä kuolinhetkeä.
        Ei päässyt enää maailmaan
        valhearmoa julistamaan.

        Et sinäkään Saatanaa isä pidä,
        etkä sitä ääneen sano.
        kun sinunkin elämän tarkoitus,
        on valheen suuri ylistys.

        Kuka olikaan se juutalaisten isä,
        joka yli Punaisen meren,
        kansansa kotiin toi?

        "Jumala sanoi Moosekselle:
        "Minä olen se joka olen."
        Hän sanoi vielä:
        "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille:
        'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.'"

        Kyllä Teuvolla on huonot käsitykset Raamatusta.


      • Pitkäänpalstalla
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Voi Anselmi parka!

        Kyllä Paavali Roomaan vietynä,
        oli lähellä kuolinhetkeä.
        Ei päässyt enää maailmaan
        valhearmoa julistamaan.

        Et sinäkään Saatanaa isä pidä,
        etkä sitä ääneen sano.
        kun sinunkin elämän tarkoitus,
        on valheen suuri ylistys.

        Kuka olikaan se juutalaisten isä,
        joka yli Punaisen meren,
        kansansa kotiin toi?

        "Jumala sanoi Moosekselle:
        "Minä olen se joka olen."
        Hän sanoi vielä:
        "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille:
        'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.'"

        Kyllä se parka olet sinä itse Teuvo, sillä noin köykäistäkö sinun Raamatun tuntemuksesiko tosiaankin on!!!???


    • TutkamiesOfFinland

      Luulenpa että Jeesuskaan ei tuomitse meitä, joten älä sinäkään aapo sitä tee.

      • Mitä ihmettä minä täällä nään?
        Toinen tutkamieskö joka ymmärtää,
        mitä totuus pitää sisällään?

        Samalla korjaan aamuisen runon,
        jota Pyhä Henki taivaasta,
        alkoi minulle sanella.
        Kun siellä runon sisällä,
        yks ylimääräinen aa on esillä.

        Käskihän Paavalisikin kirota,
        jos ei hänen opetusta noudata.
        Ja käski vielä poistaa ne,
        jotka eivät häntä tottele.

        Juutalaisuuteenhan Paavalikin jäi,
        kun Moosesta piti isänään
        vielä kuoleman hetkellään.
        Samoin on laita Aapo-pojan,
        kun hyppää yli totuuden ojan,
        ja tahtoo rikkaruohot poistaa,
        että vois tekopyhänä loistaa.

        Mies kylvi hyvää siementä,
        tuli vihamies yöllä hiljaa,
        ja kylvi sekaan rikkaviljaa.
        Kun taimet tulivat näkyviin,
        meni mies isännän juttusille:
        Tahdomme repiä pahan pois,
        jotta vehnäpelto kauniimpi ois.

        Sanoi sitten isäntä tälle,
        tekopyhälle kylväjälle:
        Antakaa niiden kasvaa siellä,
        pellolla tai pientareella.
        Te voitte suuressa huumassa,
        myös nyhtää hyvää satoa.
        Minä kyllä kerran päätän sen,
        minkä korjaan, minkä polttelen.

        Saat vielä tähän jakeeseen
        paremman soinnun uudelleen:
        En ole saanut Herralta tehtävää,
        ryhtyä puskissa kyttäämään,
        kenen päälle missä ja milloinkin,
        homopojat hyppivät iloiten.


      • Niinpäoletkin
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Mitä ihmettä minä täällä nään?
        Toinen tutkamieskö joka ymmärtää,
        mitä totuus pitää sisällään?

        Samalla korjaan aamuisen runon,
        jota Pyhä Henki taivaasta,
        alkoi minulle sanella.
        Kun siellä runon sisällä,
        yks ylimääräinen aa on esillä.

        Käskihän Paavalisikin kirota,
        jos ei hänen opetusta noudata.
        Ja käski vielä poistaa ne,
        jotka eivät häntä tottele.

        Juutalaisuuteenhan Paavalikin jäi,
        kun Moosesta piti isänään
        vielä kuoleman hetkellään.
        Samoin on laita Aapo-pojan,
        kun hyppää yli totuuden ojan,
        ja tahtoo rikkaruohot poistaa,
        että vois tekopyhänä loistaa.

        Mies kylvi hyvää siementä,
        tuli vihamies yöllä hiljaa,
        ja kylvi sekaan rikkaviljaa.
        Kun taimet tulivat näkyviin,
        meni mies isännän juttusille:
        Tahdomme repiä pahan pois,
        jotta vehnäpelto kauniimpi ois.

        Sanoi sitten isäntä tälle,
        tekopyhälle kylväjälle:
        Antakaa niiden kasvaa siellä,
        pellolla tai pientareella.
        Te voitte suuressa huumassa,
        myös nyhtää hyvää satoa.
        Minä kyllä kerran päätän sen,
        minkä korjaan, minkä polttelen.

        Saat vielä tähän jakeeseen
        paremman soinnun uudelleen:
        En ole saanut Herralta tehtävää,
        ryhtyä puskissa kyttäämään,
        kenen päälle missä ja milloinkin,
        homopojat hyppivät iloiten.

        Kylläpä olet niin Paavali-vihan sumentama miesrukka!


      • Niinpäoletkin kirjoitti:

        Kylläpä olet niin Paavali-vihan sumentama miesrukka!

        Joka Saatanan selässä ratsastaa,
        ja suurta Paavalin joukko-osastoa,
        aamusta iltaan katsastaa,
        ja saa sen aamenia huutamaan.


      • aAPO57

        Se sana, joka on tuomitseva on luettavissa Raamatusta ja se on oikea tuomio, ei minun, vaan Jumalan:

        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

        lue itse 3. Ms 18, josta selviää mitkä nuo synnit ovat, joiden tähden Jumala hävittää JOKAISEN, joka harjoittaa niistä yhtäkään.

        HUOM! SE ON JUMALAN TUOMIO JA MINÄ VAIN HUUDAN SUOMEN PUOLESTA:

        HERRA AEMAHDA MEITÄ!


      • Aapotaas

        Mihin perustuu ajatus, ettei Jeesuskaan tuomitse meitä.

        Sama Jumala, jonka Poika Jeesus on, tuomitsi amorilaiset, kanaanilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, joiden kauhistaviin synteihin
        kuului mm. vieraan vaimon makaaminen, lasten uhraaminen, sukurutsaus, homous,
        yhdyntä kuukautistilassa ja eläimiin sekaantuminen.

        Jumala varoittaa, ettei mitään noista synneistä saa harjoittaa ja Jumala ilmoitta hävittävänsä jokaisen, joka tekee yhdenkään noista synneistä.

        Isoviha v.1714-1721 oli Jumalan ankara kuritus mm. homoudesta ja eläimiinsekaantumisesta. Ennen suurta Pohjan sotaa oli myös ollut 1600-luvun lopulla kato- ja nälkävuosia ja kulkutauteja ja 1650-1750 välillä joka toinen suomalainen kuoli eli puolimiljoonainen väestö kutistui n. 250 000:een.

        Nyt olisi pikaisesti julistettava : Tehkää parannus ja turvata Jumalaan, joka esimerkiksi v.1706 näytti, että voi myös varjella ja pelastaa:

        Suomenlahden yhdessä rannikkoseurakunnassa oli säännöllisesti rukoiltu Viipurin puolesta, jota Pietari Suuren joukot piirittivät syksyllä 1706.
        Viipurin jumalainen pelastus meni näin:

        Kaupungin muurit olivat kovilla jatkuvan tykkitulen vuoksi ja olot kaupungissa käyneet vaikeiksi syttyneiden tulipalojen vuoksi. Kaupunkiin oli tullut pakolaisten joukossa iäkäs nainen, joka hakeutui pappien ja kaupungin johdon juttusille ja kertoi, että hänelle oli unessa pieni harmaapäinen äijä yöllä sanonut, että kaupungissa on synneillä saastutettu luostari, josta oli tehty varasto. Äijä oli sanonut, että jos luostari siivotaan ja vihitään jumalanpalveluskäyttöön, Jumala karkottaa venäläiset piirittäjät.

        Kuulijat eivät tehneet mitään luostarille ja tykkituli ylty ja uusia tulipaloja syttyi.
        Seuraavana päivänä sama nainen tuli uudelleen näiden henkilöiden tykö ja kertoi nähneensä jälleen unessaan saman äijän, joka oli toistanut saman asian luostarin siivoamisesta ja jumalanpalveluksen pitämisestä ja ilmoittanut myös sen ja sen virren messussa laulettavaksi ja nyt papisto ja kaupungin johto suostuivat asiaan. Luostari siivottiin ja otettiin jumalanpalveluskäyttöön , messu pidettiin ja kun noita virsiä oli laulettu, tykit olivat vaienneet ja kun tiedustelijat olivat lähteneet muurien ulkopuolelle, he eivät olleet nähneet yhtään sotilasta mutta sen sijaan merkkejä vihollisen nopeasta, paniikinomaisesta vetäytymisestä: rikkiajettuja kärryjä, palaneita telttoja, 1000 kuoliaaksi juossutta hevosta ja 3 kuollutta kamelia.

        No venäläiset kylläkin 1710 valtasivat Viipurin, mutta tämä 1706 tapaus on hyvä esimerkki tulevia aikoja varten. Herra varjelee ja pelastaa. Raatteen tie siellä, tulimuuri ja Herran Sebaotin kauhu täällä ja vaikka tuhat kaatuisi oikealta sivulta ja kymmenentuhatta vasemmalta, ei se sinuun satu. HERRA NIIN MEIDÄT VARJELKOOT!

        Eli Jeesukseen uskova, vanhurskas ja hänessä pyhityttyvä saa elää.


      • AnselmiToiwiainen
        Aapotaas kirjoitti:

        Mihin perustuu ajatus, ettei Jeesuskaan tuomitse meitä.

        Sama Jumala, jonka Poika Jeesus on, tuomitsi amorilaiset, kanaanilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, joiden kauhistaviin synteihin
        kuului mm. vieraan vaimon makaaminen, lasten uhraaminen, sukurutsaus, homous,
        yhdyntä kuukautistilassa ja eläimiin sekaantuminen.

        Jumala varoittaa, ettei mitään noista synneistä saa harjoittaa ja Jumala ilmoitta hävittävänsä jokaisen, joka tekee yhdenkään noista synneistä.

        Isoviha v.1714-1721 oli Jumalan ankara kuritus mm. homoudesta ja eläimiinsekaantumisesta. Ennen suurta Pohjan sotaa oli myös ollut 1600-luvun lopulla kato- ja nälkävuosia ja kulkutauteja ja 1650-1750 välillä joka toinen suomalainen kuoli eli puolimiljoonainen väestö kutistui n. 250 000:een.

        Nyt olisi pikaisesti julistettava : Tehkää parannus ja turvata Jumalaan, joka esimerkiksi v.1706 näytti, että voi myös varjella ja pelastaa:

        Suomenlahden yhdessä rannikkoseurakunnassa oli säännöllisesti rukoiltu Viipurin puolesta, jota Pietari Suuren joukot piirittivät syksyllä 1706.
        Viipurin jumalainen pelastus meni näin:

        Kaupungin muurit olivat kovilla jatkuvan tykkitulen vuoksi ja olot kaupungissa käyneet vaikeiksi syttyneiden tulipalojen vuoksi. Kaupunkiin oli tullut pakolaisten joukossa iäkäs nainen, joka hakeutui pappien ja kaupungin johdon juttusille ja kertoi, että hänelle oli unessa pieni harmaapäinen äijä yöllä sanonut, että kaupungissa on synneillä saastutettu luostari, josta oli tehty varasto. Äijä oli sanonut, että jos luostari siivotaan ja vihitään jumalanpalveluskäyttöön, Jumala karkottaa venäläiset piirittäjät.

        Kuulijat eivät tehneet mitään luostarille ja tykkituli ylty ja uusia tulipaloja syttyi.
        Seuraavana päivänä sama nainen tuli uudelleen näiden henkilöiden tykö ja kertoi nähneensä jälleen unessaan saman äijän, joka oli toistanut saman asian luostarin siivoamisesta ja jumalanpalveluksen pitämisestä ja ilmoittanut myös sen ja sen virren messussa laulettavaksi ja nyt papisto ja kaupungin johto suostuivat asiaan. Luostari siivottiin ja otettiin jumalanpalveluskäyttöön , messu pidettiin ja kun noita virsiä oli laulettu, tykit olivat vaienneet ja kun tiedustelijat olivat lähteneet muurien ulkopuolelle, he eivät olleet nähneet yhtään sotilasta mutta sen sijaan merkkejä vihollisen nopeasta, paniikinomaisesta vetäytymisestä: rikkiajettuja kärryjä, palaneita telttoja, 1000 kuoliaaksi juossutta hevosta ja 3 kuollutta kamelia.

        No venäläiset kylläkin 1710 valtasivat Viipurin, mutta tämä 1706 tapaus on hyvä esimerkki tulevia aikoja varten. Herra varjelee ja pelastaa. Raatteen tie siellä, tulimuuri ja Herran Sebaotin kauhu täällä ja vaikka tuhat kaatuisi oikealta sivulta ja kymmenentuhatta vasemmalta, ei se sinuun satu. HERRA NIIN MEIDÄT VARJELKOOT!

        Eli Jeesukseen uskova, vanhurskas ja hänessä pyhityttyvä saa elää.

        Voitko kertoa, mistä kirjasta olet nuo kohdat lainannut? Kiinnostaa kovasti.


      • Aapotaas
        AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Voitko kertoa, mistä kirjasta olet nuo kohdat lainannut? Kiinnostaa kovasti.

        Paholaisen sota (Wilkuna) Tässä kirjassa kokonainen luku: Viipurin jumalinen pelastus

        Muistelmia Ison vihan ajoilta (J. Gummerus) Viipurin piirityksestä: Ote Maydellin kirjeestä

        Suomi Suuren pohjan sodan aikana (Lindequist)


      • Aapotaas
        Aapotaas kirjoitti:

        Paholaisen sota (Wilkuna) Tässä kirjassa kokonainen luku: Viipurin jumalinen pelastus

        Muistelmia Ison vihan ajoilta (J. Gummerus) Viipurin piirityksestä: Ote Maydellin kirjeestä

        Suomi Suuren pohjan sodan aikana (Lindequist)

        Wilkunan kirjassa "Viha" on yksi lähdemaininta, josta selviää, että Viipurin puolesta oli rukouskokokouksia, nyt en muista seurakuntaa, mutta jossakin Porvoon suunnalla, rannikolla. Taisi olla M. Juvan kirja tai tutkielma. Viha- ja Paholaisen sota- kirjat ainakin löytyvät kirjastoista.


      • AnselmiToiwiainen
        Aapotaas kirjoitti:

        Wilkunan kirjassa "Viha" on yksi lähdemaininta, josta selviää, että Viipurin puolesta oli rukouskokokouksia, nyt en muista seurakuntaa, mutta jossakin Porvoon suunnalla, rannikolla. Taisi olla M. Juvan kirja tai tutkielma. Viha- ja Paholaisen sota- kirjat ainakin löytyvät kirjastoista.

        Kiitos! Pitääpä etsiä kirjastosta luettavaksi.


      • Asioitaseuraillut
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Joka Saatanan selässä ratsastaa,
        ja suurta Paavalin joukko-osastoa,
        aamusta iltaan katsastaa,
        ja saa sen aamenia huutamaan.

        Rienarunot ovatkin sinun ainoa aseeksi, kun et muuten pärjää.


      • Kannattaa-opetella
        Asioitaseuraillut kirjoitti:

        Rienarunot ovatkin sinun ainoa aseeksi, kun et muuten pärjää.

        Etpä sinäkään osaa vielä kirjoittaa:)


      • Asioitaseuraillut
        Kannattaa-opetella kirjoitti:

        Etpä sinäkään osaa vielä kirjoittaa:)

        Äläpä riemastu. Koneeni kirjoitusohjelman oletuskorjaus tekee välillä tepposia. Ihanaa kun korjasit!


      • Asioitaseuraillut
        Kannattaa-opetella kirjoitti:

        Etpä sinäkään osaa vielä kirjoittaa:)

        Mihinkäs se sinulta piste virkkeen lopusta unohtui. Näinhän se meillä aina menee, kun toista soimaa, niin itse tekee samoja virheitä. Ihanaa!


      • Jumalanonarmojatuomio
        Aapotaas kirjoitti:

        Mihin perustuu ajatus, ettei Jeesuskaan tuomitse meitä.

        Sama Jumala, jonka Poika Jeesus on, tuomitsi amorilaiset, kanaanilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, joiden kauhistaviin synteihin
        kuului mm. vieraan vaimon makaaminen, lasten uhraaminen, sukurutsaus, homous,
        yhdyntä kuukautistilassa ja eläimiin sekaantuminen.

        Jumala varoittaa, ettei mitään noista synneistä saa harjoittaa ja Jumala ilmoitta hävittävänsä jokaisen, joka tekee yhdenkään noista synneistä.

        Isoviha v.1714-1721 oli Jumalan ankara kuritus mm. homoudesta ja eläimiinsekaantumisesta. Ennen suurta Pohjan sotaa oli myös ollut 1600-luvun lopulla kato- ja nälkävuosia ja kulkutauteja ja 1650-1750 välillä joka toinen suomalainen kuoli eli puolimiljoonainen väestö kutistui n. 250 000:een.

        Nyt olisi pikaisesti julistettava : Tehkää parannus ja turvata Jumalaan, joka esimerkiksi v.1706 näytti, että voi myös varjella ja pelastaa:

        Suomenlahden yhdessä rannikkoseurakunnassa oli säännöllisesti rukoiltu Viipurin puolesta, jota Pietari Suuren joukot piirittivät syksyllä 1706.
        Viipurin jumalainen pelastus meni näin:

        Kaupungin muurit olivat kovilla jatkuvan tykkitulen vuoksi ja olot kaupungissa käyneet vaikeiksi syttyneiden tulipalojen vuoksi. Kaupunkiin oli tullut pakolaisten joukossa iäkäs nainen, joka hakeutui pappien ja kaupungin johdon juttusille ja kertoi, että hänelle oli unessa pieni harmaapäinen äijä yöllä sanonut, että kaupungissa on synneillä saastutettu luostari, josta oli tehty varasto. Äijä oli sanonut, että jos luostari siivotaan ja vihitään jumalanpalveluskäyttöön, Jumala karkottaa venäläiset piirittäjät.

        Kuulijat eivät tehneet mitään luostarille ja tykkituli ylty ja uusia tulipaloja syttyi.
        Seuraavana päivänä sama nainen tuli uudelleen näiden henkilöiden tykö ja kertoi nähneensä jälleen unessaan saman äijän, joka oli toistanut saman asian luostarin siivoamisesta ja jumalanpalveluksen pitämisestä ja ilmoittanut myös sen ja sen virren messussa laulettavaksi ja nyt papisto ja kaupungin johto suostuivat asiaan. Luostari siivottiin ja otettiin jumalanpalveluskäyttöön , messu pidettiin ja kun noita virsiä oli laulettu, tykit olivat vaienneet ja kun tiedustelijat olivat lähteneet muurien ulkopuolelle, he eivät olleet nähneet yhtään sotilasta mutta sen sijaan merkkejä vihollisen nopeasta, paniikinomaisesta vetäytymisestä: rikkiajettuja kärryjä, palaneita telttoja, 1000 kuoliaaksi juossutta hevosta ja 3 kuollutta kamelia.

        No venäläiset kylläkin 1710 valtasivat Viipurin, mutta tämä 1706 tapaus on hyvä esimerkki tulevia aikoja varten. Herra varjelee ja pelastaa. Raatteen tie siellä, tulimuuri ja Herran Sebaotin kauhu täällä ja vaikka tuhat kaatuisi oikealta sivulta ja kymmenentuhatta vasemmalta, ei se sinuun satu. HERRA NIIN MEIDÄT VARJELKOOT!

        Eli Jeesukseen uskova, vanhurskas ja hänessä pyhityttyvä saa elää.

        Tosi mielenkiintoista! Uskon, että pahat ajat ovat lähestymässä Suomea, kenties Venäjän hyökkäyksen muodossa. Kirjoituksesi johdosta luottamukseni Jumalan apuun ja varjelukseen kasvoi. Kiitos!


      • Aapo57
        AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Kiitos! Pitääpä etsiä kirjastosta luettavaksi.

        Kannattaa lukea jo siksikin, että pahin kiduttaja ja sotarosvo olikin suomalainen, kasakoitten sieppaama, Gustaf Lillbäck, Iin ja Pudasjärven nimismiehen Kustaa Gabrielinpoika Lillbäckin ja tämän juutalaisen vaimon Beata Kristofferintytär Zebulonin poika. joka pakkokastettiin ortodoksiseen uskoon ja mirhavoideltiin ja jolle annettiin nimi Vasili. Erikoisena tuon ajan käsityksenä pidettiin sitä, että kaikki
        kasakoiden oppaiksi, tulkeiksi ja sotilaiksi sieppaamat ja kouluttamat suomalaisnuorukaiset olisivat olleet sodomiitteja: homoseksuaaleja ja/tai eläimiinsekaantujia. Oli miten oli eläimiinsekaantuminen oli 1600-1700-luvulla yleisempää kuin homous. Jossakin vaiheessa Armfeldin johtamassa Turun jalkaväkirykmentissä palvellut Johan Yrjönpoika Harittu olikin mieheksi pukeutunut nuori nainen, Anna Yrjöntytär, joka oli vihitty avioliittoon naisen kanssa.


      • Aapo57
        Jumalanonarmojatuomio kirjoitti:

        Tosi mielenkiintoista! Uskon, että pahat ajat ovat lähestymässä Suomea, kenties Venäjän hyökkäyksen muodossa. Kirjoituksesi johdosta luottamukseni Jumalan apuun ja varjelukseen kasvoi. Kiitos!

        Amen ja siunausta. Ei meillä ole muuta turvaa kuin Jumala, mutta siihen turvaan pääsemisen todellinen halukin tulee Jumalalta, joka on pyhä. Me olemme Jumalan pyhän vihan alla yksilöina ja kansana, kunnes saamme tunnustaa syntimme ja uskoa ne anteeksi Jeesuksen veren tähden.

        Nyt on liikkeellä liikaa löllöä suvaitsevaisuutta ja Jumalan perään huutelua vain kaiken sallivana rakkauden Jumalana. Raamattu kehottaa varoittamaan ihmisiä heidän jumalattomista teoistaan, muuten Herra vaatii heidän verensä meidän käsistämme. Tietysti on ymmärrettävä sateenkaari-ihmisiä, mutta ei ole oikein, etteikö heidän Jumalan käskyjen vastaisista, iljettävistä teoista saisi varoittaa.
        Tuskin lääkärikään vaikenisi, jos tietäisi potilaan olevan kuolemansairas.

        Luin juuri yhden historian pro-gradu tutkielman Oulun alueen nälkävuosista v.1695-1697 ja siellä oli vakavia asioita kuten esim. että Pietari Antinpoika, joka syyllistyi sodomiaan sekaantumalla kahteen lehmään, tuomittiin kuolemaan ja teloitettiin 15.01.1696 ja kahden viikon kuluttua tuli ankara halla Pohjanmaalle ja vei koko sadon. Vastaavasti jo 1681 Porvoon lähellä syyllistyi mies sukurutsaukseen ja myös murhasi tästä syntyneen lapsen, minkä jälkeen aluetta koetteli kato ja kansa yhdisti synnin ja Jumalan vihan. ym. ym.

        Suomen kansa on tehnyt valintansa ja se on menossa kohti tuomioita, mutta jota Jumala rakastaa, sitä hän myös kurittaa. Raamattu ilmoittaa selvästi, että elleivät ihmiset kadu syntejään ja ellei parannusta tehdä, jumalattomat hävitetään kansasta. Tämä on vakavaakin vakavampi tosiasia, koska ne synnit, joiden tähden rutto, nälkä tai miekka tulee, ovat saaneet nyt eduskunnalta siunauksen, mutta Jumalan sana ei tyhjiin raukea.

        Jeesus armahda meitä!


      • Elät.jossain1600.luvulla
        Aapo57 kirjoitti:

        Amen ja siunausta. Ei meillä ole muuta turvaa kuin Jumala, mutta siihen turvaan pääsemisen todellinen halukin tulee Jumalalta, joka on pyhä. Me olemme Jumalan pyhän vihan alla yksilöina ja kansana, kunnes saamme tunnustaa syntimme ja uskoa ne anteeksi Jeesuksen veren tähden.

        Nyt on liikkeellä liikaa löllöä suvaitsevaisuutta ja Jumalan perään huutelua vain kaiken sallivana rakkauden Jumalana. Raamattu kehottaa varoittamaan ihmisiä heidän jumalattomista teoistaan, muuten Herra vaatii heidän verensä meidän käsistämme. Tietysti on ymmärrettävä sateenkaari-ihmisiä, mutta ei ole oikein, etteikö heidän Jumalan käskyjen vastaisista, iljettävistä teoista saisi varoittaa.
        Tuskin lääkärikään vaikenisi, jos tietäisi potilaan olevan kuolemansairas.

        Luin juuri yhden historian pro-gradu tutkielman Oulun alueen nälkävuosista v.1695-1697 ja siellä oli vakavia asioita kuten esim. että Pietari Antinpoika, joka syyllistyi sodomiaan sekaantumalla kahteen lehmään, tuomittiin kuolemaan ja teloitettiin 15.01.1696 ja kahden viikon kuluttua tuli ankara halla Pohjanmaalle ja vei koko sadon. Vastaavasti jo 1681 Porvoon lähellä syyllistyi mies sukurutsaukseen ja myös murhasi tästä syntyneen lapsen, minkä jälkeen aluetta koetteli kato ja kansa yhdisti synnin ja Jumalan vihan. ym. ym.

        Suomen kansa on tehnyt valintansa ja se on menossa kohti tuomioita, mutta jota Jumala rakastaa, sitä hän myös kurittaa. Raamattu ilmoittaa selvästi, että elleivät ihmiset kadu syntejään ja ellei parannusta tehdä, jumalattomat hävitetään kansasta. Tämä on vakavaakin vakavampi tosiasia, koska ne synnit, joiden tähden rutto, nälkä tai miekka tulee, ovat saaneet nyt eduskunnalta siunauksen, mutta Jumalan sana ei tyhjiin raukea.

        Jeesus armahda meitä!

        Sinä et missään muualla, kuin tällaisella pellepalstalla uskaltaisi esittää 2000 luvulla noin helvetin typeriä mielipiteitä.


      • Kannattaa-opetella
        Asioitaseuraillut kirjoitti:

        Mihinkäs se sinulta piste virkkeen lopusta unohtui. Näinhän se meillä aina menee, kun toista soimaa, niin itse tekee samoja virheitä. Ihanaa!

        Niinpä, ajattelin sitä itsekin. Olisiko se piste kuulunut laittaa sen hymiön jälkeen?
        Entä jos lause päättyy lainausmerkeissä olevaan sanaan, kuuluuko sen jälkeen laittaa piste?


      • Aspo57
        Elät.jossain1600.luvulla kirjoitti:

        Sinä et missään muualla, kuin tällaisella pellepalstalla uskaltaisi esittää 2000 luvulla noin helvetin typeriä mielipiteitä.

        Jumalan Sana on sama eilen, tänään ja ikuisesti.

        Tämä aika on ennustettu jo n. 2000 vuotta sitten:
        2.Piet,
        2:6 Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät

        Homous lisääntyy ja lopulta käyneekö niin kuin Sodomassa, että kaikki kaupungin miehet kokoontuivat Lootin talon ympärille saadakseen maata Lootin vieraiksi tulleet miehet. Sodomalaiset eivät tienneet, että nämä olivatkin Jumalan enkeleitä-

        Jumala tulee hävittämään jokaisen homon ja lesbon, joka ei käännyt synnistään.
        Korinton seurakunnassakin oli homoja, mutta he olivat tehneet parannuksen ja saaneet syntinsä anteeksi.

        Jumala itse sanoo mm. sukurutsauksesta, vieraan vaimon makaamisesta, yhdynnästä kuukautisten aikana, lasten uhraamisesta, homoudesta ja eläimiin sekaantumisesta



        3 Moos :

        18:26 Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne -
        18:27 sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi -
        18:28 ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

        Tämä koskee sinua, minua, kaikkia, jopa maassamme asuvia pakolaisia.


    • ulaaniv

      me ei oikein tiedetä JUMALAN tahtoa, nyt TÄTÄ MAAILMAA hallitsee saatana JOH 5:45 ja juudaankirje LUKU 9 JOS VIELÄ KATSOT AAMOS 8:11-14...

    • heteromiesjärkeätäys

      Miten yksikään täysipäinen voi väittää kahden aikuisen keskinäisen rakkauden olevan syntiä? Oma lehmä ojassa? Piilohomoutta? katkeruutta? mielisairautta Miten joku ihminen voi olla noin julma fundamentalisti? On se poikkeamma kyllä mutta vrt johonkinihin muihin juttuihin. On selvä ero. On tainnut jäädä rakkautta vailla tämä katkera tuomitsija joka rikkoo jo siinä Jumalan sanaa..- Kuten Jeesus sanoi älä tuomitse tai:::mutta eipä se taida näille katkeroituneille elämäänsä elämättömille kaappi-ihmisille (syystä tai toisesta) oleville ihmisille järkeen vaan käydä.

      • Aapo57

        Haureuden synnit, joita sinunkin tulisi välttää ovat Raamatussa lueteltu. Siellä ne ovat ja niistä, kuten muistakin synneistä varottaminen ei ole tuomitsemista vaan nimenomaan rakkautta ja välittämistä. Lisäksi syntien välttäminen on rakkautta myös Jeesusta kohtaan. Rakkaus Jumalaan on siinä, että pidämme hänen käskynsä. Lisäksi synnissä eläminen on yhteisvastuuttomuutta , koska esimerkiksi, kuten 1600- luvun historia osoittaa, yhden eläimiin sekaantumisen jälkeen koko Pohjanmaan sato paleltui.


      • ajattelemisenaihetta111
        Aapo57 kirjoitti:

        Haureuden synnit, joita sinunkin tulisi välttää ovat Raamatussa lueteltu. Siellä ne ovat ja niistä, kuten muistakin synneistä varottaminen ei ole tuomitsemista vaan nimenomaan rakkautta ja välittämistä. Lisäksi syntien välttäminen on rakkautta myös Jeesusta kohtaan. Rakkaus Jumalaan on siinä, että pidämme hänen käskynsä. Lisäksi synnissä eläminen on yhteisvastuuttomuutta , koska esimerkiksi, kuten 1600- luvun historia osoittaa, yhden eläimiin sekaantumisen jälkeen koko Pohjanmaan sato paleltui.

        Kuule, tuon sadon paleltumisen voi nähdä myös toisin: Jumalan rangaistuksena ihmisille siitä, että he ottivat oikeuden omiin käsiinsä ja teloittivat homoteosta tavatun miehen. Rangaistus olisi tullut jättää Jumalalle ja tarjota miehelle mahdollisuutta parannukseen ja armahdukseen. Eihän Jumalakaan Raamatun mukaan tahdo syntisen kuolemaa vaan että tämä tekee parannuksen ja saa elää...

        Kyllä erityisesti homouden nostaminen nyt tapetille laittaa miettimään motiivejasi. Homous taipumuksena ei voi olla syntiä, sikäli kuin tuo ominaisuus on synnynnäistä, Jumalahan ei tee luomistyössään virheitä. Jotkut taas väittävät, että homoseksuaalinen taipumus on vain ympäristötekijöiden vaikutusta. Homoseksuaalisuus voi sen sijaan olla henkilölle itselleen ristinä ja koetuksena raskas kantaa, ettei joutuisi syntiin. Muuten, ei heterous ihmistä pyhitä. Jopa avioliitossakin voi olla vääränlaista himoa, alistamista, jopa raiskauksiakin. Turha meidän on siis mielikuvituksissa liittää homoihin sen suuremmin irstaita ja syntisiä mielikuvia kuin ihmisiin ylipäätään. Kaikki ihmiset ovat Jumalan edessä syntiset ja syylliset. Katso, ettet synnistä varoittaessasi joutuisi itse kylmyyden ja kovuuden syntiin siinä, että unohdat että homoseksuaalisuuden takana on kuitenkin ihminen. Neuvojan tulee kulkea rinnalla, ei ylhäältä huudellen. Eihän Jeesuskaan syntisen naisen (lue: huoran) tekoja koko maailmalle kuuluttanut eikä suurennellut. Eikä tuo nainen puolustuksekseen saanut edes sanaa suustaan. Hänen parannuksen olikin kyynelissä.

        Pyhä haluaa toki pyhittyä mutta ei sen tähden, että hän sillä autuuden ansaitsisi.


    • Jumalanonarmojatuomio

      Sillä hänen vihansa viipyy silmänräpäyksen, ja hän ihastuu elämästä: ehtoona on itku, mutta aamulla ilo.

    • Jumalanonarmojatuomio

      Minä ihastun ja riemuitsen sinun hyvyytes tähden, ettäs katsot minun raadollisuuttani, ja tunnet minun sieluni tuskassa.

    • Jumalanonarmojatuomio

      Jumalattomalla on monta vitsausta; mutta joka Herraan toivoo, hänen hyvyys ympäri piirittää.

    • Jumalanonarmojatuomio

      En minä salaa vanhurskauttas sydämessäni: minä puhun sinun totuudestas ja autuudestas: en minä peitä laupiuttas ja vakuuttas suuressa seurakunnassa.

      • Aapo57

        Psalmit:
        91:1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, 91:2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan."
        91:3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
        91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
        91:5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
        91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
        91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
        91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
        91:9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
        91:10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
        91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
        91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
        91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
        91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
        91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
        91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

        Jeesuksen nimessä. Amen!


    • Jumalanonarmojatuomio

      Olkoon sinun laupiutes, Herra, meidän päällämme, niinkuin me sinuun uskallamme!

    • Jumalaanvoiluottaa

      Päivällä on Herra luvannut hyvyytensä, ja yöllä minä hänelle veisaan, ja rukoilen elämäni Jumalaa.

    • Jumalaanvoiluottaa

      Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni uskaltaa, ja sinun siipeis varjon alle minä turvaan siihenasti, että ahdistukset ohitse käyvät.

    • Jumalaanvoiluottaa

      Kuinka kallis on sinun hyvyytes, Jumala! että ihmisten lapset sinun siipeis varjon alle uskaltavat.

    • Ahtonen

      Aivan oikein: Täälläkin asuvat muukalaiset, älkööt tehkö mitään noista synneistä:

      18:26 Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne

    • Ahtonern

      Aivan oikein: Synnistä varoittaminen ei ole viha- vaan rakkaudenpuhetta ja myös Jumalan tahto, koska muuten jumalattoman veri vaaditaan "sinun kädestäsi".

      Hesekiel:
      3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

    • Jumalaanvoiluottaa

      Mutta minä veisaan sinun väkevyyttäs, ja varhain kerskaan sinun laupiuttas; sillä sinä olet minun varjelukseni ja turvani minun hädässäni.

      • YrjöVesanaJaVesaYrjönä

        Sunilaiset viisveisaavat


      • Siitäviis
        YrjöVesanaJaVesaYrjönä kirjoitti:

        Sunilaiset viisveisaavat

        Siitä viis!


    • Jeesusarmahtaa

      Sillä sinun hyvyytes on suuri minussa, ja sinä olet pelastanut sieluni syvimmästä helvetistä.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra, osoita meille armos, ja sinun autuutes anna meille.

    • Hurskastensynnit

      Niin kyllä minäkin pelkään, että mikä on rangaistus Suomen kansalle tästä nyky menosta. jos homot ja lesbot aletaan vihkiä ja vielä Jumalan nimeen. Se on Jumalan nimen häpäisyä!
      Siitä Lootin pelastuksesta sen verran, koska se on raamatussa. Loothan asui tyttärineen jossakin luolassa ja hän ja hänen tyttärensä syyllistyivät sukurutsaukseen. Loot näet pani tyttäriään juovuksissa ja molemmat tytöt tuli raskaaksi isälleen. Syntyivätkö sitten lapset terveinä sitä raamattu ei kerro. Lootin tyttäret halusivat isälleen lapsen kun sillä seudulla ei ollut muita miehiä kuin tytärten isä. Lootin vaimo oli hän. joka muuttui Sodomasta paetessa suolapatsaaksi. Monesti olen kyllä miettinyt tätä Lootin tapausta, kun hän oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niin pani sitten juovuksissa omia tyttäriään kuitenkin. Kumpiko on sitten suurempi synti homous vai tällainen sukurutsaus. Lisäksi Loot oli sikana juovuksissa joka ei tietenkään sovi hurskaalle miehelle! Voiko tälläinen olla Jumalan tahto!
      Raamatussa on muitakin sukurutsaus tapauksia. Tai ainakin voidaan päätellä niin. Jos Kain ja Aabel olivat Aadamin ja Eevan ainoat pojat niin heidän täytyi yhtyä siskoihinsa tai äitiinsä saadakseen poikia ja tyttäriä. Lisäksi Raamatussa mainittu Saara oli miehensä siskopuoli. Jos elämä alkoi pelkästään Aadamista ja Eevasta niin jäkeläisten on ollut pakko yhtyä veljeensä tai isäänsä tai äitiinsä, Muutenhan ihmis laji ei olisi maan päällä saanut alkuaan. Onko muita näin hulluja uskovia kuin minä jotka pohtivat hulluja asioita.

      • Aapo59

        Lootin tyttäret tulivat sukurutsauksesta , siis synnistä ,raskaaksi ja synnyttivät mooabilaisten ja ammonilaisten kantaisät, mutta kun tutkii Sanaa, voi todeta, ettei noista kansoista tullut siunausta israelilaisille vai tuliko


    • Jeesusarmahtaa

      Hän on kallio, hänen työnsä ovat laittamattomat, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikiat; vakaa on Jumala, ilman kaikkea vääryyttä, hän on vanhurskas ja oikia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe