Lestadiolais-isä hakkasi lapsia kumiletkulla

ErkkiHolopainenn

Minua ajeli sodasta hulluna palannut isä ladatun pistoolin kanssa hankeen.

5

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UutisiaKaikenlaisia

      Tosi ajankohtainen uutinen.

    • Mamut ovat ovelia.
      He ovat alkaneet vaatia kotoutus-kieleksi Ruotsin.
      He ovat alkaneet ymmärtää olevansa Fenno-Skandiassa.
      Jossa Ruotsin-kielellä pärjää joka-puolella.
      Suomi on päättänyt maksaa kieli-huollon.
      Sekä kieli-koulun aikaisen yllä-pidon sekä elämiseen tarvittavan pää-oman.
      Ruotsi kiittää salaa Suomea.
      Kuten myös Norja ja Tanska.
      He saavat valmiiksi kotoutettua, kieli-taitoista ja halpaa työ-voimaa ilmaiseksi.

      H.

    • tööttt

      On aika kummallista että "sota" jossa ihmiset taisteli isänmaan, uskonnon ja kotien puolesta, tuotti niin paljon tolaltaan menneitä ihmisiä - kriiseistä seuraaviin - ihmisillä vain näennäinen vapaus, pelätä sai koko ikänsä häpeällä alistettuna ja ruhjottunakin.
      - lapset useissakin perheissä tosi raakalaismaisen väkivallan kohteina
      - eikä ainoastaan uskovaisiksi nimettyjen seurakuntien
      - omatunnon kysymyksiähän pohtii myös eduskunta aiheissa politiikan sisältö aiheissa mm avioliitto- eutanasia-työllisyys- ym lakeja koskevissa kysymyksissä - pitäiskö kysymyksen ootko uskossa vai tunnossa ja missä kunnossa silleen kuulua puoluepolitiikan kenttään kunta-alueillakin?

      • Tämä on totta.
        Sain selkääni vyön solkipäällä ihan siitä syystä että olin olemassa ja tiellä.
        Nyt isä on kuollut, ajattelin vielä kuolinvuoteensa ääressä että nyt et pysty enää hakkaamaan.
        Me sotien jälkeen syntyneet ollaan myös kärsitty sodan kiroista.
        Olen lähes pystynyt unohtamaan, en oikein antamaan anteeksi.


    • reppuriika

      Minun isänisä ei ollut lesta eikä edes uskovainen. En kyllä vihaisempaa ihmistä tiedä kuin mitä hän oli. Selvinkin päin saattoi raivostua lapsilleen että uhkasi kirveellä listiä päät ja kyllä ajoikin takaa teräase kädessä. Vaimolleen oli suorastaan piru ja uhkaili ja kiristeli tunnustamaan saunassa ja makuuhuoneessa "tunnustamaan".
      Hän suuttui ja leppyi samassa ja ei oikeastaan kantanut kaunaa. Pirullinen ja vahingoniloinen oli mutta ei kantanut kaunaa.
      Sitten vaimo, mummoni sairastui aivokalvontulehdukseen ja ei palanut enää sen jälkeen kotiin. Virui sairaalassa vajaaälyisenä vajaan vuoden ja ehti olla hoivakodissa viikon. Vaimon sairastuminen oli papalle kova juttu. Hän itki ja suri ja eleli leskenä seitsemän vuotta ja kuoli sitten 71-vutinaana. Vaimo oli häntä kuutisen vuotta vanhempi.
      Onneksi vaari alkoi käydä viimeisinä aikoinaan kirkossa ja ymmärtääkseni hän koki jonkinlaisen herätyksen. Tyttärensä anoppi näki ihmeellisen ilmestyksen yönä jona pappa kuoli sairaalassa. Ukki oli tullut yöllä hyvästelemään anoppia ja kertonut lähtevänsä Kaisan luo. Mummo oli kyllä kirkkoihminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      79
      4197
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3154
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3102
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2927
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2854
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      42
      2593
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      318
      2577
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      233
      2253
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2106
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      45
      2047
    Aihe