Mitä kaikkea saatte ilmaiseksi tai vähällä rahalla

ilmaistatarjontaa

Niin, mitä kaikkea olette saanneet ilmaiseksi hankittua tai vähällä rahalla?
Itse ainakin koetan hyödyntää kaiken mahdollisen ilmaisen tarjonnan.
-Olen saannut pesuaineita ilmaiseksi erilaisista mainoskampanjoista. Usein tosin näytepakkauksia, mutta väliäkö sillä, kun tulee ilmaiseksi postin mukana kotiin.
-Tulostimeen ilmaisia värejä (hieman hankalia käyttää, mutta menettelee).
-Ruokaa olen saannut monta kertaa ilmaiseksi, on erilaisia koe-eriä ja vaihtoeriä.
-Vaatteita, erilaisia mainospainatuksilla olevia hattuja, lippalakkeja, pipoja, t-paitoja ja ulkoilutakkeja. Osa mainoksista on toki niin kauheita, että ei niiden kanssa viitsi juuri julkisesti esiintyä, mutta isoa t-paitaa voi käyttää vaikka yöpaitana ja hurjempikin hattu menee marjareissulla täysiään. Ulkoilutakkiin voi mainoksen vaikka peittää heijastintarralla, jos ei halua mainostaa.
-Suksia ja sauvoja, kun urheiluliike uusi varastojaan, niin sain ilmaiseksi suksisauvoja ja venäläisiä puusuksia. Puusuksilla on hyvä hiihtää ja lapset hiihtivät koulussa monet talvet niillä ilmaisilla suksilla.
-Trukinlavoja saan ilmaiseksi läheisestä marketista, lämmitämme taloamme niillä ja niistä on tehty mm. aitaa.
-Muovikontteja 1000 litraa, mehutiivistettä sisältäneet kontit on parhaita, kun niiden peseminen on helppoa. Sadevettä voi hyvin kerätä noihin muovikontteihin ja kastella vedellä vaikka kasvimaata taikka pestä pyykkiä kesällä. Ensi kesäksi teen kylpytynnyrin tuollaisesta 1000 litran muovikontista, verhoilen sen trukinlavoista saatavilla laudoilla. https://www.youtube.com/watch?v=t187LUa_MbA
-Matkoja olen saannut monasti ilmaiseksi, laivaristeilyjä ja lentolippuja. Vähällä rahalla saa myös eri valtioiden sponssaamia matkoja, ei ole kovin kallista, jos kahden viikon matka maksaa 149€ kaukana etelässä!
-Kirjoja ja lehtiä olen saannut ilmaiseksi erilaisista kustantajien tarjouksista. Eräskin lehti on tullut minulle ilmaiseksi jo 38 vuotta, kun täytin vain tarjouskupongin aikoinaan. Juuri odotan postissa saapuvaksi yhtä tietokirjaa ilmaiseksi.

Tässä nyt muutamia esimerkkejä mitä kaikkea voi saada ilmaiseksi.

110

4374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onsiinätaas

      Ompa upea kirjoitus, tällä ratkaisemme kaiken mahdollisen ihmisen arjessa! Oletko käynyt näyttämässä tätä listaa eduskunnassa? Kyllä varmasti kaikki lähtisivät tähän mukaan kun tuo terrafamekin on noin vasta tuulessa. Sijoittaja etsivät juuri tällaisia kohteita jossa raha on pitkään tuotossa ja saadaan niitä veromarkkoja kasaan. Varmasti jos saisit ideasi vietyä ulkomaalaisiin uutis toimijoihin kansainvälinen näkyvyys laittaisi myös suomen päättäjiin vauhtia. On todella huojentavaa lukea että maassamme on tällaista potenttiaalia. Hieno homma ja hyvää kevättä ilmaistatarjontaa nimimerkille!

      • jkfgrtydgfg

        Miksi ei voisi hyödyntää ilmaista tarjontaa, jos se muuten menee jätteeseen.


      • Anonyymi
        jkfgrtydgfg kirjoitti:

        Miksi ei voisi hyödyntää ilmaista tarjontaa, jos se muuten menee jätteeseen.

        Olen saanut pyytämällä paljon. Firmoihin yhteydenottopyyntöjä.


    • Sellaiselleolisitarvis

      Mistä noita 1000 litran muovikontteja olet saanut?

    • nuukuuskunniaan

      Minä olen saanut elämäni aikana tuhansia litroja marjoja ja paljon sieniä aivan ilmaiseksi.

      • ootväärälläpalstalla

        ..nostopölvästivajakki! Senkö saa sitten Vasemmistoliiton ihan ilmaiseksi jostain?? Vai saako Vasemmistoliitolta ilmaiseksi jotain??


    • vakuutuspetosko

      Mahtava idea kun se muovi sulaa tai syttyy palamaan.

      • selittäisistköettä

        Siis miten muovi syttyy palamaan ja missä??? Ja mikä vakuutuspetos, ei meillä ole mitään palovakuutuksia.


    • kaikkieiolemiltänäyttää

      Ei niitä ilmaisjuttuja niin vaan kaikille tule. Tuollaisia kontteja ei taatusti ole tarjolla monessakaan paikassa.
      Samoin se lehtijuttu ihmetyttää, miten muka voisi tulla 38vuotta ilman laskutusta lehti. Tuleehan melko yleisesti postiluukusta ilmaislehtiä, paikkakunnan omia ns uutislehtiä, jos sen siten haluaa ajatella.

      • ilmaistatarjontaa

        Tuo lehti on tullut meille todellakin viimeiset 38 vuotta. Ammattilehti ja täytin yhden kupongin aikoinaan v. 1979, siitä asti on tullut meille. Toinen ammattilehti on tullut n. 25 vuotta, kun vain täytin kupongin. Mitään postimaksuja tms. en ole niistä koskaan maksanut.
        Tuon viimeksi mainitun ammattilehden kautta olen saannut muutaman kerran jopa ilmaiset konserttiliput ja muutamat teatteriliput.
        Eihän niitä ilmaisia kontteja tietenkään mistään saa, ellei osaa kysellä. Pitää myös seurata ilmoituksia.
        Olen myös saannut ilmaisia lippuja sirkus tivoliin koko perheelle, niitäkin jakoi eräs pankki. En ollut tuon pankin asiakas, joten joku toinenhan ne sitten maksoi.
        Monet messut on käyty koko perheen kanssa taikka vaimon kanssa kaksistaan, kun on saatu vapaaliput. Asuntomessuilla olemme olleet monet kerrat ilmaisilla lipuilla. Kerran olimme koko perheen kanssa menossa yksille isoille messuille ja meiltä puuttui yksi vapaalippu, ihmettelimme siinä portilla, että mitäs nyt tehdään, niin ohitse kulkeva messuesittelijä antoi meille puuttuvan vapaalipun; "puuttuuko teiltä yksi lippu, tässä olisi yksi" ja jatkoi matkaansa.

        Olen huomannut, että paljon on ihan itsestä kiinni, että bongaa ilmaiset tarjoukset, toki sattumallakin on osansa.


    • kartettaviin

      Välistä kuulee, että saa ilmaiseksi, kuten aloittaja listaa.
      Minä en ole löytänyt vastaavaa ja ilmaistarjouksistakin saa
      postimaksut maksaa, joten ilmaista se ei ole, kun sekin on liikaa.
      Kaikenlaiseen kokeiluun en uskalla lähteä, kun ensi kerta voi olla
      ilmainentarjous ja jos sitä käyttää, niin on sitoutunut maksulliseen jatkoon.
      Sain kylkiäisenä "ilmaisen ohjelman" ja nyt tulee mainosta koko ajan ja
      se peittää ja häiritsee muuta touhua netillä. Ei pääse eroonkaan.
      Aina on vain uutta, parempaa, kalliinpaa.
      Ei ole ilmaista lounasta!

      • onhannäitä

        Netissä jos täyttelee noita ilmaistarjouksia, niin ei tartte maksella postimaksuja. Minäki olen tilannut ilmaisia näytteitä pesuaineista, on kyllä ilmaisia, kun tulee suoraan postin mukana kotiin.Noi ilmaiset tietokoneohjelmat on kyllä joskus riesa, pahin oli ilmainen sukututkimusohjelma, mutta poistin sen koneelta. Netflix on meillä ilmainen, tuttava kysy, että huolitaanko ja se on ollu meillä varmaan pari vuotta täysin ilmainen.Pitää vaan hieman kattoo, että kannattaako ottaa ilmainen, joissakin tulee mainosta ja roskapostia nii paljon.Ruokaa on saatu aika paljon ihan ilmaiseksi, on pakastimet täynnä. On jäätelöä, hirvenlihaa, kalaa, leipää. Paljoha sitä saa kaikkea ilmaiseksi, kun vaan viittii katsoa ja huolii. Huonekalut saa aina ilmaiseksi ja telkkareita, ei vaa viitti aina ottaa. Saatiin tytön huoneeseen melkein uusi nojatuoli ihan liikkeestä, kun oli tullu takuuseen takasin. Piti vaan ruiskuttaa tuhdisti hyönteismyrkkyä, kun me pelätään luteita. Keittiön ruokaryhmä saatiin ilmaiseksi, täyttä koivua ja tosi hyvä. Nahkasohvat saatiin ilmaiseksi 3 2 ja nojatuolista jouduttii hieman maksamaan, että saatiin samaa väriä.


      • kartettaviin
        onhannäitä kirjoitti:

        Netissä jos täyttelee noita ilmaistarjouksia, niin ei tartte maksella postimaksuja. Minäki olen tilannut ilmaisia näytteitä pesuaineista, on kyllä ilmaisia, kun tulee suoraan postin mukana kotiin.Noi ilmaiset tietokoneohjelmat on kyllä joskus riesa, pahin oli ilmainen sukututkimusohjelma, mutta poistin sen koneelta. Netflix on meillä ilmainen, tuttava kysy, että huolitaanko ja se on ollu meillä varmaan pari vuotta täysin ilmainen.Pitää vaan hieman kattoo, että kannattaako ottaa ilmainen, joissakin tulee mainosta ja roskapostia nii paljon.Ruokaa on saatu aika paljon ihan ilmaiseksi, on pakastimet täynnä. On jäätelöä, hirvenlihaa, kalaa, leipää. Paljoha sitä saa kaikkea ilmaiseksi, kun vaan viittii katsoa ja huolii. Huonekalut saa aina ilmaiseksi ja telkkareita, ei vaa viitti aina ottaa. Saatiin tytön huoneeseen melkein uusi nojatuoli ihan liikkeestä, kun oli tullu takuuseen takasin. Piti vaan ruiskuttaa tuhdisti hyönteismyrkkyä, kun me pelätään luteita. Keittiön ruokaryhmä saatiin ilmaiseksi, täyttä koivua ja tosi hyvä. Nahkasohvat saatiin ilmaiseksi 3 2 ja nojatuolista jouduttii hieman maksamaan, että saatiin samaa väriä.

        Tosi hienoa, jos on näin! Minä vain joudun tyhmyyttäni maksamaan!
        Olen Second Hand kauppujen asiakas ja sielläkin maksaa melkein kuin uudet!
        Jatka kertomista, miten olet onnistunut? Olen elänyt alle minimin elämäni.


      • onhannäitä
        kartettaviin kirjoitti:

        Tosi hienoa, jos on näin! Minä vain joudun tyhmyyttäni maksamaan!
        Olen Second Hand kauppujen asiakas ja sielläkin maksaa melkein kuin uudet!
        Jatka kertomista, miten olet onnistunut? Olen elänyt alle minimin elämäni.

        Noi Second Hand kaupat ei oo kyllä mitää "emmaus" liikkeitä, joutuu maksamaan. Jonkun niihinkin pitää ne tavarat roudata ja se maksaa. Toi meidänkin nojatuoli mikä saatiin tytön huoneeseen, oli ihan huonekaluliikkeestä. Ei ne lähde sieltä mihinkää kirpparille niitä roudaamaan, eikä kuulu suuren ketjun konseptiin, se maksaa ja aika paha myydä tuollaista, jonka asiakas tuo takuuseen takaisin, korjata ei kannata säätömekanismin "muka narinaa", niin se on helpoin hävittää sopivalle asiakkaalle. Ei tule mitään kuluja liikkeelle ja ei tule mitään valituksia. Nahkasohvat saatiin yhdestä toisesta paikkaa ilmaiseksi 3 2, nekin piti "raidata", ettei vaa tuu luteita huusholliin. Lankomies toi ne pakettiautolla meille, siitä piti hieman maksaa. Saman sävyinen nojatuoli hankittiin ihan periaattee vuoksi täydentää olohuoneen sisutusta, siitä jouduttii hieman maksamaa, mut oli -80% ovh:sta uusi nojatuoli vakuutusyhtiön myynnissä. Telkkareita me on saatu tosi monta ilmaiseksi, että on lahjoitettu niitä yhden oppilaitoksen asuntolaan. Yhdet sohvat me lahjoitettiin seurakunnalle nuorisotiloihin, kun ei ollu ittelle käyttöä.


    • työtönmies41-

      Vaatteita olen saanut. Osallistun aina kaikkiin kilpailuihin ja voitin kerran vessapaperia 200 rullaa, vieläkin on yli sata rullaa kaapissa. Huonekaluja olen saanut ja kerran voitin vuoden limsat jotka tosin myin pois. Yhdestä purettavasta talosta sain puutavaraa ja tiiliä kun olin työkokeilussa purkamassa sitä taloa ja ne olis mennyt kaatikselle. Tiili verhoiltu talo, irrotin itse kaikki tiilet ja myin ne 3000 eurolla sukulaiselle.

    • köyhtynyt

      Käytettyjä huonekaluja.
      Kotijumppaa, muu ei maksa kuin disco-cd-levyt. Ulkoilussa välineet, vaatteet ym ei nekään liikaa.
      Vaatteita myös ilmaiseksi.

    • hjkui

      yli 25v. puut ilmaiseksi kun vaan viitsi hakea. Silloin kun vielä puun pois laitto paikasta kaatsalta sai....enää ei ole saanut liki 10vuoteen.Vielä riittää poltettavaa ainakin 10v. Hyvää kakkosnelosta ja nelosnelosta, muutamat naulat kun viitsi putsata niin helppo sirklata ja ne suuremmat pieniä.Rentouttavaakin se puun teko on.Ne puut oli ihan puhdasta, ollet jossain tukirakenteina.Muutaman kerran saatiin ihan muovikääreessä olevaa saunan laudelautaa, kymmeniä paketteja. Se joka toi ne sanoi jotta kerrostaloyhtiön ylijäämä lautaa saunaremonteista.Eli väärin laskettu menekki ja rakentaja ei nitä varastoinut seuraaviin kohteisiin, joten kaatsalle.Kerran saimme rottinki/bambu puutarhakalusteet, siis niitä jotka ei ikinä mätäne vaikka sateessa olisi kokoajan.Ja vielä tosi hyvän näköisetkin, ei saa kaupoista.
      Sinisiä muvitynnyreitä työpaikalta ilmaiseksi itselle kastelujärjestelmään ja kavereille laitureihin ponttooneiksi, niin paljon kun haluaa.
      Ym mitä nyt ei edes muistakaan.

    • tsihihihi

      Joillain sitä omaa virtsaa on päässänsä.

    • DeeGuPate

      Kyllä ilmaiseksi saa kaikkea. Jos tarvitsen jotain käyn varastamassa sen joiltain rikkailta eivätkä edes huomaa sitä kun tavaraa niillä on paljon. Jos jään kiinni niin se ei minua haittaa koska sitten saan lämpöisen asunnon, ruokaa joka päivä ja rahaa siellä olemisesta puhumattakaan punttisalilla käymisestä joka on ilmaista toisin kuin muurien ulkopuolella.

      • enmenevarkaisiin

        Miksi mennä varastamaan, kun monta juttua saa ihan laillisesti ilmaiseksi. Ja rahaakin saa, jos vain viitsii hakea Kelasta (tosin nyt aika pitkät jonot).


    • kaikkeasaailmaiseksi

      Olen seurannut useampaakin blogia, joissa on ollut mielenkiintoisia säästövinkkejä monasti ja vinkkejä ilmaisiin tarjouksiin.
      Tuossa muutamia, joita olen seurannut;

      http://tarkanmarkantaina.blogspot.fi/

      http://www.tarkkamarkka.com/blogi/

      http://www.velaton.com/2014/02/kisavasymys.html

      http://www.lily.fi/blogit/budjetilla/pikku-puroista-tulikin-monen-sadan-euron-saasto-aimistynyt-bloggari-raportoi

      ja täältä lisää...

      https://www.blogger.com/profile/17092807756299238512

      http://ilmaistarjoukset.fi/

      http://www.peemies.net/3092/

      http://www.ilmainennayte.fi/

      http://www.kilpailumaailma.fi/naytetilaus.html

      Lisäksi seuraan erilaisia lahjoitetaan palstoja, jos tarvitse jotain tiettyä tavaraa tai tuotetta.

      Lähes kaikkea olen saannut ilmaiseksi; astioita, autoja, cd-levyjä, dvd-elokuvia, huonekaluja, kirjoja, kodinkoneita, lehtiä, lentoja, matkoja, pesuaineita, puhelimia, radioita, ruokaa, televisioita, tietokoneita, tynnyreitä, vaatteita jne. jne. jne.

      • Anonyymi

        Täytyy olla silloin kokoajan tietokoneella tai selata puhelimella.Ei ihme kun näkee kaupungilla puhelimenkäyttäjän kävelevän tielle kun punaiset palaa.


    • näinmäteen

      Joku jo mainitsikin messuliput ja takuupalautustuotteet, noita oon iteki saanu. Lisäksi oon dyykannu metallinkeräyksestä kahvipurkkeja, lihamyllyjä ja peltisiä tarjottimia, sinkkisankoja ja maitotonkan sekä 2 lampunvarjostinta. Lasinkeräyksestä löysin ilvestölkin sekä useita design-kynttilänjalkoja, Roskiskatoksen "lahjoitetaan"-nurkkauksesta oon hakenu miniuunin, kihartimen sekä useita mattoja. Ruokajonosta ilmaista ruokaa. Kuormalavoja ja jätepuuta oon sanu ilmaseks ja niistä rakennellutkin omiks tarpeiks kaikenlaista.

      Itse oon vieny lahjoitusnurkkaan vaatteita, kenkiä, tilpehööriä, lahjakortteja, jopa joulusuklaita ja aina ne on jollekin kelvanneet. Kaverille lahjoitin terraarion.

    • tällasia

      Kilpailuvoitot; pirkkanikseistä 10E:n ja 100€:n lahjakortteja, silityslauta sekä pyykinkuivausteline, puutarhamessulippu puutarhalehden kilpailusta, Ykköset-lehden kilpailusta lumiharja, merimiessäkki-tyylinen laukku, niskatyyny sekä kosketusnäyttökynä.

    • veeitut

      Veeitut mikään ilmaista ole taulapäät.

    • ehehehehe

      Puhuit taas itsesi pusssiin. Eihä muuttaminenkaan ole.

    • Meneesairaalloisuuksiin

      Romujen hamstraajat tunnistaa siitä kun asunto ja/tai koko tontti näyttää kaatopaikalta. Karmeen näköisiä jätelavoista tehtyjä virityksiä ja pressuilla peiteltyjä jätekuormia.

      On siinä sitten perikunnalla tekemistä kun ne roudaavat kaatopaikalle jonkun hessahtaneen vuosikymmeniä keräämää "arvokokoelmaa". Useimmissa tapauksissa se on syrjäytynyt vanha yksinäinen mieshenkilö mitä näitä olen tuntenut. Mutta on sitten sairaan saitoja muitakin tapauksia varmasti. Yksi tapaus oli sairaan saita erakko jolla melko muhkea pankkitili jäi perikunnalle ja kauhea määrä kaatopaikka romua kerättynä niin että piti pari isoa lavallista roudata kaatopaikalle.

      Nuorissa löytyy elämäntapa hippejä jotka dyykkaa ihan kaikki mahdollisen, on eläkeläisiä joidenka vaatteet ovat dyykattuja vaikka varaa olisi ostaa uusia. Vaikka olisi varaa niin seistään ruokapussijonossa ja haalitaan ihan kaikki mitä ilmatteeksi saa. Yksi tapaus tienasi hyvin mutta silti keräili pulloja ja kehui kuinka hän on niiden hinnalla säästänyt halvan yksiön hinnan josta nyt saa vuokratuloja. Aivan hirveen ahne ihminen ja keräsi kaiken mitä ilmatteeksi sai. Yleisistä vessoista vei vessapaperit kotiin ja kaikkee muutakin aivan älytöntä harrasteli jotta rahaa ei kuluisi ollenkaan.

      • sairaaterikseen

        Romunkerääjät on sitten ihan erikseen ja muut hamstraajat, sekä erilaiset kleptomaanit. Kyllä minäkin dyykkaan, mut en kanna missään nimessä kaikkea ja tiedän mitä dyykkaan. Dyykkaan sellaista, mistä saa varmasti rahaa taikka sen voi hyödyntää muuten ilman järjetöntä varastointia. Varastamaan en ala mitään wc-paperia, enkä muutakaan, koska monta asiaa saa halvalla taikka ilmaiseksi ilman varastamista. Mikään ituhippi en ole, mutta jokaisesta aatteesta voi katsoa itselleen sopivaa ja toteuttaa niitä. Jos ituhipillä on järkeviä ajatuksia ja ne käy minun elämään, niin mitä ettei, mutta itse en mene fanaattisuuteen.


      • KorppikotkatJaolla

        Perintöä ei tarvitse ottaa vastaan.
        Ihme ruikutusta, että voi voi kun joutui viemään pari lavaa roskia kaatikselle, mutta kyllähän ne rahat kelpas...

        Itsekin keräilen papukaijoja; lasisia, posliinisia yms. Eräs sukulainen sanoi, että kun minusta aika jättää niin mihin ihmeeseen nekin viedään! Ei kyllä ole enää silloin minun ongelmani, minulla on tilaa monta huoneellista vaikka kerätä kaikki hyllyt lintuja täyteen. Ei kai minun tarvitse elää siten, että luovun "harrastuksestani" sen tähden, että joku joutuu töihin kuolemani jälkeen? Eiköhän ne Pelastusarmeijan tyypit tule kämpän tyhjentämään tarvittaessa?

        Arvatkaapa onko tuo kyseinen sukulainen testamentissani? Juu, eipä ole.


    • vapaamatkustajat

      Tuohonkin voi sairastua ettei maksa enään mistään mutta mitä järkeä siinä on kerätä romuja yms.....

      • ilmaistatarjontaa

        Romunkerääjät on erikseen. Elämä on aina valintoja; ostanko sähkön kalliisti kilpailuttamatta, vaiko kilpailuttaen. Onko ilmaiseksi saatu Mocca Master kahvinkeitin jotenkin huonompi, kuin kalliisti kaupasta ostettu, tuleeko siitä vain romua sen vuoksi, että se on otettu vastaan kampanjasta? Olenko vapaamatkustaja, kun huolin ilmaiset teatteriliput, jotka muuten jäisivät käyttämättä? Onko lehtitalon kustantama ilmainen joulukinkku jotenkin huonompi, jonka saan itse valita kaupan kylmäaltaasta ja maksan sen kassalla saamallani lahjakortilla, kuin se jonka toinen asiakas maksaa muovikortillaan minun jälkeeni kassalla?
        Kaikkea ei tietenkään voi aina saada ilmaiseksi taikka halvalla, mutta en todellakaan koe olevani mikään vapaamatkustaja, jos otan vastaan tarjotut etuudet tai ilmaisen tarjonnan.


    • ilmaista-harrastustakin

      Metsän antimia kun on marjastus aika ja sienestys aika ja siitä saa sitten hyvän mielen.

    • åäöxczqw

      Eipä ilmaiset teatteriliput edes kiinnosta kun ei teatteri ole harrastukseni, musakonsertit kylläkin jes. Lihaa en syö joten ilmaiset kinkut ei kiinnosta. Lehtiäkään en tilaa en vaikka ilmaiseksi saisin.

      • ilmaistatarjontaa

        Konserttilippujakin saa ilmaiseksi aika usein, kuin monet yritykset ostavat asiakkailleen lippuja. Käydään me perheen kanssa vuodessa muutamissa ilmaisissa konserteissa niillä lipuilla. Teatteri on kiva harrastus myöskin ja miksi ei sitten kävisi niissa, kun pääsee ilmaiseksi. Tuo lehtitalon kustantama lahjakortti joulukinkkuun oli vaihtoehtoinen, kun monet valittivat, etteivät syö joulukinkkua. Me nyt valittiin joulukinkku, kun vaimolleni joulukinkku on perinne. Minä itse en juuri omassa elämässäni joulukinkkua ole syönnyt, kun meillä oli omassa lapsuudessani kalaa ja kalkkuna jouluna, en ole joulukinkkua myöheminkään kaipaillut.


    • Mercedes__

      Vähällä rahalla todella saa vaikka mitä. Miksi ostaa kalliilla, kun edullisestikin saa? Tämä vaatii minulla jatkuvaa kaupankäyntiä. Tehnyt tätä nyt muutaman vuoden. Osta halvalla myy kalliilla. Minä en osta edes mitään huonolaatuista, eli olen laatutietoinen. Metallinkeräys astioissa ja lavoilla on myös monesti vaikka mitä. Itse löysin alumiiniset ratkeilykattilat sieltä. Kukka-amppelit löysin myös parvekkeelle. Narut uusin.

      Tämä on tyylinä, että ilmaiseksi, dyykkaamalla, itse tekemällä, reilulla alennuksella. Silti kaikki näyttää hyvältä ja laadukkaalta ihan asuntokin. Myös rahaa on enemmän näin, kun ei lähde rönsyilemään ja maksa jotain mielihalusta itseään kipeäksi. Minä olen puhunut niistä laatukamoista täälläkin. Ajan kanssa olen saanut ne -30-70% alennuksella. Aikaa kyllä on vaatinut.

      Minulla ei ole tarkkoja suunnitelmia, eli jotain edullista osuu silmiin ja tutkin netistä niiden hinnat, jos hyvä ale/hinta, niin ostan.

    • taloustarkkavakaamarkka

      Kaikenlaista pientä pystyy hommaamaan kun näkee vaivaa ja pitää silmät ja korvat auki. Yleensä ne on käytettyä tavaraa.
      Ruoka-aineksia en ole vielä onnistunut ilmaiseksi saamaan (leipäjonosta tietysti saisi)

    • teillekäy

      Teille käy hyvin puoli-ilmaiseksi saadut naisten käytetyt alushousut haisteltavasti kun eipä taida olla outo harrastus teille nuuuuhhh nuuuh nuuuhhhh

      • käsikäy

        Niihin kiva runkata..uuh uuuh uuuh..


      • ygygyytttttt

        Just. Hei paskamode voisitsä lopettaa ton paskan spämmäämisen tälle foorumulle!


      • käsikäy kirjoitti:

        Niihin kiva runkata..uuh uuuh uuuh..

        Toivottavasti ei näy kirjahyllyssä.


    • Kokemukseni

      Ainakin täällä Etelä-Suomessa on monissa kirjastoissa sellainen kierrätyshylly, johon asiakkaat voivat viedä omia kirjojaan tai lehtiä tai cd-levyjä tms. ja toiset saavat niitä ottaa itselleen. Joidenkin kirpputorien eteisessä on ilmaislaatikko, johon voi viedä kaikkea tavaraa samalla periaatteella. Niistä tekee usein hyviä löytöjä ja samalla pääsee helposti eroon omista turhista tavaroistaan.
      Paikallisen helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa olen myös käynyt, koska siellä on hyvät tarjoilut: kahvia, pullaa, voileipiä, usein muutakin ruokaa, ja yleensä siellä jaetaan ruokakasseja kotiin vietäväksi. Toki ensin pitää kuunnella saarnaa ja hengellisiä lauluja, mutta eipä se minua haittaa.

      • jehovantodistajat

        Saa jehovantodistajien kokouksissa myös kahvia ettei tarvi omia jonkun hengellisen ryhmittämän armolahjoja.


    • roletaari

      Keräilytalous on luku sinänsä. Fillarilla metsään ja sato kotiin.
      Hotskuista otan mukaani suihkugeelien ja shampoiden minipullot sekä minisaippuat.
      Espanjan kaupunkimme paikallisliikenne on maksutonta, hiusten leikkuu eläkeläiselle 6€ ja kuntosalilla 40%:n alennus.
      Kotimaassakin on eläkeläisalennuksia mm. tietyissä kulkuvälineissä.
      Muuten olemme törsäävällä linjalla.

    • vaikkamitä

      Kuntosalijäsenyys. Terveyskeskuskäynnit kunta-alan henkilöstöön kuuluvana ovat ilmaisia.Työterveyshuollon palvelut .
      Marjat ja sienet poimimalla itse, samoin omenat ja viinimarjat omista pensaista. Kaikki juurekset ja eril. yrtit , perunat, salaatit ym.syksyllä omasta maasta.

    • tyytyväinenköyhä

      Me saatiin aikoinaan ilmaiseksi äitiyspakkaus ensimmäisen lapsen syntymään, toisen lapsen osalta otimme sen rahana. Ja siinäkin me hieman kikkailtiin, kun saatiin tietää, että seuraavaan äitiyspakkaukseen tulee "paremman väriset" haalarit, niin kyttäiltiin sellainen pakkaus, ei ihan heti haettu sitä pakkausta.
      Saatiin mieleisemme värisillä haalareilla se äitiyspakkaus ja ostettiin sitten siihen haalarin värin sointuvat Emmaljungan lastenvaunut Tampereelta!
      Sen jälkeen kyttäiltiin yhdestä kampanjasta ilmaiset uudet matkasängyt molemmille lapsille. Saatiin nekin vielä meille mieleisen värisenä.
      Yhdestä kampanjasta saimme ilmaiseksi Delseyn matkalaukut koko 5h perheelle ja nekin vielä meidän väreillä. Matkalaukkuvyöt jouduimme itse ostamaan.
      Kaksi uutta MoccaMaster kahvinkeitintä olemme saanneet ilmaiseksi erilaisista kampanjoista.
      Yhden uuden pölynimurin olemme saanneet ilmaiseksi myös markkinointikampanjasta. Annoimme vanhimmalle lapsellemme tuon pölynimurin ja yhden MoccaMaster kahvinkeittimen, kun hän muutti pois kotoa omaan asuntoonsa.
      Viime kesänä saimme ilmaiseksi vähän käytetyn päältä täytettävän pyykinpesukoneen yhdeltä perikunnalta, sille ei ole ollut vielä käyttöä. Haimme kuitenkin sen pois sieltä asunnosta, kun ilmaiseksi saatiin.

      • ilmaisetvaipat

        Meki saatii nuo äitiyspakkaukset iha ilmaiseksi, tosin meki otettii vaa ensimmäinen pakkaus ja loput rahana. Lisäksi saatii paljo ilmaisia lastenruokia ja vaippoja, kun liityttii yhtee naaperoklubiin. Kotii tuli siitä niitä mainoksia, ei siitä muuta vaivaa ollu. Kalliita housuvaippoja saatii enite ilmaiseksi, varmaan puolet lasten käyttämistä vaipoista oli niitä ilmaisia vaippoja. Pyyhkeitä ja kylpytakkeja saatii myös ilmaiseksi.


      • älyäläjätä

        Äitiyspakkaiset ovat yhteiskunnan etuus, mikä on kaikille ilmainen..:::))) Ja jokainen sen halutessaan saa joko pakettina tai rahana .Onpa merkillistä että tekin sen saitte sen ihan "ilmaiseksi"..:::))))


      • eisitäkaikille
        älyäläjätä kirjoitti:

        Äitiyspakkaiset ovat yhteiskunnan etuus, mikä on kaikille ilmainen..:::))) Ja jokainen sen halutessaan saa joko pakettina tai rahana .Onpa merkillistä että tekin sen saitte sen ihan "ilmaiseksi"..:::))))

        Ei sitä äitiyspakkausta joka maassa jaeta ilmaiseksi.


    • kylläsitäonvaikkamitä
    • huvilanomistajankamu

      Tuolta minä ainakin olen löytänyt monta ilmaista tuotetta. http://ilmaistarjoukset.fi/
      Onhan noita muitakin sivuja, mistä löytää ilmaisia tarjouksia ja jos googlettaa sanalla lahjoitetaan tulee paljon ilmoituksia. Kaveri sai hirsihuvilan ilmaiseksi, tosin piti purkaa itse, mutta ei tullut paljon maksamaan kesämökki halvalle tontille.

    • halparemppa

      Sain ilmaiset laatat kylppäriremonttiin ja paljon jäi vielä ylimääräistäkin. Keittiökaapit tulevaan keittiöremppaan. Paljon on tarjolla ilmaista, jos vaan viitsii netistä etsiä lahjoitetaan osastoja.

    • eikäsetoinenkannusta

      Eloarahasta on toisempaa, kuin rahasta eroaminen.

    • fort

      Ainakin ilmaisia lehtiä olen saannut monesta paikasta.
      http://www.lehtitarjoukset.com/ilmaiset-lehtien-naytenumerot/
      http://www.lehtipojat.fi/ilmainen_naytenumero.html
      http://www.netinilmaiset.fi/ilmainen_nayte.html

      Tarkkana saa kuitenkin olla, että ei sitoudu mihinkään, eli kannattaa lukea huolella kaikki ehdot.

      Joskus me tilattiin kaverin kanssa 80-luvulla ulkomailta huviksemme kaikenlaista ilmaista. Monesta paikasta saatiin ilmaisia näytteitä, kuten aurinkopaneleita, kelloja, laskimia, puhelimia, radioita, vaakoja ym.

    • tiedän monta taloyhtiötä, jossa on oma kierrätyslaatikko esim. ala-aulassa, jonne asukkaat tuovat lehtiä kierrätettäväksi naapureilleen ja samalla vievät jotain sellaista itselleen luettavaksi mitä muuten ei kotiin tilata. Myös lastenleluja olen nähnyt olevan vastaavissa laatikoissa.

      Itse siivosin vähän aikaa sitten keittiön kaappeja ja poistin sinne kertyneitä astioita ym. tavaraa. Vein ison pahvilaatikollisen jätekatokseen itselleni tarpeettomia tavaroita ja lapun päälle, että saa ottaa ilmaiseksi. Meni 2 pv ja kaikki tavarat olivat hävinneet sieltä. Miksi siis heittää roskiin käyttökelpoista tavaraa jos joku niitä ilmaiseksi huolii.

      Olen myös asunut taloyhtiössä, jossa oli joka kevät pihakirppis joku viikonloppu eli asukkaat sai tuoda tavaraa pihalle myyntiin tai lahjoitettavaksi pois ja kuka vaan sai tulla hakemaan/ostamaan. Yleensä samana viikonloppuna oli pihatalkoot sekä varastojen tyhjennystalkoot joten yhdellä kerralla sai tehtyä monta asiaa.

      • rapalanvalinta

        Meilläkin on täällä haja-asutusalueella hieman samanlainen systeemi, haetaan ja jätetään tavaraa jätepisteestä. Monet jättävät hyvää tavaraa jätepisteeseen, josta voi ne noutaa ja jättää samalla itselle tarpeetonta tavaraa.
        Paljon hyvää tavaraa olen sieltä löytänyt.


    • eikämaksamitään

      Ruokaa olen saannut ilmaiseksi, mm. joulukinkku oli joulupöydässämme ilmaiseksi saatu ja saimme toisen kinkun vielä uuden vuoden jälkeen, kun joku ei ollut noutanut tilaamaansa joulukinkkua kaupasta. Kalaa saamme ilmaiseksi pilkkimistä harrastavilta tuttavilta. Kesällä kalastan itse, joten tuoretta kalaa on meillä pitkin vuotta syötävänä. Maitoa ja piimää on saatu ilmaiseksi, samoin jogurttia, juustoa ja rahkaa. Leipää saadaan ilmaiseksi leipomosta "hevosenleipänä", ihan hyvää leipää, mutta ei kelpaa myyntiin. Vaatteita on saatu ilmaiseksi yhdestä seripainosta, kun heille tulee virheellisiä painatuksia. On yleensä uusia T-paitoja ja laadukkaita, joskus on haalareita tai muita vaatteita. Haalareissa me on ommeltu joskus painatuksen päälle kangasta. Uusia lippalakkeja ja muita hattuja on saatu, viimeksi oli hyviä kesähattuja, jotka suojaa hyvin auringonpaisteelta. Paljon sitä saa ilmaiseksi, jos vain viitsii hieman etsiä ja aina tuttavapiirissä joku tietään näitä ilmaisia tarjouksia.

    • trampoliiniman

      Saatiin ilmaiseksi lapsille trampoliini tuohon pihalle. 200 litran sinisiä muovitynnyreitä on saatu ilmaiseksi, yhdestä teen kompostoivan käymälän mökille. Leipomosta saan ilmaiseksi muovisia suursäkkejä, niistä saa myyden hyvin rahaa. Lähes uuden kaasugrillin sain viime kesänä, oli vaan ritilä hieman ruosteessa. Ilmaiset seinälaatat pitäisi käydä hakemassa pois yhdestä remppafirmasta, asiakas kuulema muuttanut suunnitelmia, hieman hassun väristä laattaa, mutta kyllä se meille passaa, kun saa ilmaiseksi.

    • Sain_ilmaiseksi

      Piparia.

      • kotipizzaa

        Pipareita mekin saatiin ilmaiseksi, ruotsalaisia joulupapareita oli jäännyt myymättä ja parasta ennen päiväys mennyt , niin kauppias antoi niitä laatikoita meille. Ihan hyviä pipareita ja siihen 3 litran muovirasiaan on hyvä myöhemmin laittaa jääkaappiin säilytykseen vaikkapa kotona tehtyä pizzaa. Tosi kätevä rasia säilytykseen!


      • köyänpiparit
        kotipizzaa kirjoitti:

        Pipareita mekin saatiin ilmaiseksi, ruotsalaisia joulupapareita oli jäännyt myymättä ja parasta ennen päiväys mennyt , niin kauppias antoi niitä laatikoita meille. Ihan hyviä pipareita ja siihen 3 litran muovirasiaan on hyvä myöhemmin laittaa jääkaappiin säilytykseen vaikkapa kotona tehtyä pizzaa. Tosi kätevä rasia säilytykseen!

        Varmaan samanlaisia tälläisessä isossa muovilaatikossa, ilmaiseksi mekin nuo saatiin joulun jälkeen. http://aijaa.com/Omrbjt


    • köyhtynyt

      Tänään sai kahvit ja munkin ilmaiseksi.
      Vertaistukeakin.

      • kunkkulablues

        Pankin pihassa oli meilläkin kahvitarjoilu tiistaina, sai ilmaiseksi kahvin ja pullan :)


    • Kiitos kysymystä. Harvemmin saa sitä mitä tarttis.

      Katselin keväällä yhden kokonaisen illan tietokonepöytää joka olisi pienempi kuin aikaisempi ja väriltään vaalea.

      Olihan siellä niitä mutta se sitten jäi.

      Tänään koiran kanssa ulos mennessäni vein samalla roskapussin. Sinne vapaaseen tilaan oli laitettu pienmpi selvästi pöytä kuin vanha, valkoinen, täysipuinen tietokonepöytä. Sitten huomasin että naapurintalon edessä seisoo muuttoauto. Eli heiltä se oli kotoisin.

      Ajattelin että pyydän miestäni sen katsomaan ja hän kävi ja kantoi samalla sen rapun eteen.

      Hän myös tapasi muuttajanaisen ja kysyi että onko se pöytä sinulta. Nainen vastasi että on mutta kun oli niin hyvässä kunnossa, ajatteli että joku ehkä tarvii.

      Oikein ajateltu. Nyt se on meillä ja on oikein pieni ja söpö verrattuna vanhaan. Itse kone ja tulostin ja jotakin tilpehööriäkin mahtuu.

      Meillä kävi tuuri.

      • onhannäitä

        Yllättävän paljon on kuitenkin ollut tarjolla ilmaiseksi monenlaista, kun on alkanut etsimään todelliseen tarpeeseen. Tuosta tietokonepöydästä tuli mieleen meidän oman tietokonepöytämme.
        Edellinne tietokonepöytä oli saatu ilmaiseksi eräästä pienestä mainostoimistosta, kun siellä uusittiin kalustoa. Otimme sen ilomielin vastaan ja vieläpä kotiin kuljetettuna osiin purettuna, sekä saimme vielä sähköpostiin muutaman kuvankin kyseisestä pöydästä valmiiksi koottuna, kun alkuperäiset kuvat olivat kadonneet.
        Tuo tietokonepöytä palveli meitä monta vuotta, mutta muutimme talossamme huonejärjestystä ja sille ei ollut enään tilaa, joten tarvittiin toisenlainen tietokonepöytä. Selailimme netin kautta erilaisia ilmoituspalstoja ja löysimme tämän nykyisen tietokonepöydän melko läheltä. Ja mikä parasta tämä on juuri nykyiseen sisustukseen käypänen ja on lisäksi aivan täydellinen muutenkin. Ja maksoi vain hakemisen vaivan!
        Tuskailimme myös vanhan vaatekaapin kanssa ja tilalle piti saada isompi, Sellainen löytyi tosi helposti myös pienen ajomatkan päästä ja tämä ystävällinen lahjoittajaperhe auttoi vielä kaapin lastaamisessa autoomme ja peräkärryyn.

        Paljon muitakin huonekaluja on löydetty ilmaiseksi, tuolla aiemmin olenkin kertonut, kuinka saimme nahkasohvat ilmaiseksi ja tyttären huoneeseen "uuden" säädettävän nojatuolin. Tuo nojatuoli me saatiin huonekaluliikkeen takuu palautuksista ilmaiseksi. Vastaavasti on mekin lahjoitettu, edelliset nahkasohvat me lahjoitettiin seurakunnan nuorisotiloihin ja telkkareita me on lahjoitettu opiskelijoiden asuntolaan.


    • Gamle-Erik

      Tukka ja kynnet kasvaa :(

      • Niin aina


    • aaahhaaha

      täällä on kierrätyskeskus. Kakki kierrätettävä tavara on ilmaista. Olen sitten ottanut taloustarvikkeita ja vaatteita ja matkalaukkuja. Matkalaukkuihin olen varastoinut vaatteita.

    • ilmainenelämä

      Miten sieltä huonekalukaupasta saa niitä ilmaisia huonekaluja? Pitääkö sinne mennä ihan vaan hootoilemaan ja kun tullaan kysymään, että mitäs teille, niin sitten sanotaan, että olisiko teillä ilmaisia huonekaluja?

      Joku saa maitoa, jugurttia ja juustoa ilmaiseksi. Mistä?

      Ruokajonoihin en ihan vielä lähde, koska saan sentään ihan normaalia palkkaa, vaikkakaan ei isoa. Mutta jos nyt vielä pystyn ostamaan ruokaa itse, niin annan ne ilmaiset niille, jotka oikeasti tarvitsee. Jonain päivänä voin tarvita ehkä minäkin, mistäs sitä koskaan tietää. Kaikki on nykyään älyttömän kallista. Ruuan kanssa voi kuitenkin harrastaa tarkkaa taloutta. Ei ole pakko syödä kallista filettä, kyllä aika kohtuuhinnallakin syö ihan hyvin.

      Eipä minua kiehdo mitkään ilmaiset lippikset eikä muutkaan hilistikkelit. Sillä olisi jo jotain merkitystä, jos saisin ilmaiseksi sähköä. Tai lämmintä vettä. Tai minut vapautettaisiin veronmaksusta. Tai ilmaiset bensat. Vaan eipä noita ole missään ilmaiseksi tarjolla.

      Ammattilehti ilmaiseksi? Voi hyvä taivas, tulee meillekin, kaksikin ammattilehteä, tietenkin, kun kuulumme ko. liittoihin. "Ilmaisia" lehtiä, tosin jäsenmaksua vastaan. Eipä niissä paljon luettavaa ole.

      Yleensä ne ilmaiset jutut on juuri niitä, joita ei sitten erityisesti tarvitsekaan. Niitä vain kertyy talouteen kuin talouteen. Heijastimia, avainnauhoja, jääraappoja, kaikenmaailman mainoskamaa. Harvemmin mitään todellista, taloutta oikeasti helpottavaa ilmaisuutta.

      Saisipa edes lankoja ilmaiseksi jostain, mutta ei. Olen kova tekemään käsitöitä, mutta sitä rajoittaa se, että aineet maksaa melko tavalla. En ole löytänyt minkäänlaista kauppaa, joka myisi halvalla tai jopa antaisi ilmaiseksi jäännöslankojaan. Kirpparillakin pyytävät samaa hintaa, mitä kaupassa.

      Ystäviltä ja tutuilta voi tietysti saada jotain ilmaiseksi, kun vain hakee. Mutta se on aina onnenkauppaa, harvemmin on kukaan mitään tarjonnut. Kerran olisin saanut ilmaiseksi tietokonepöydän, mutta en kerta kaikkiaan tarvinnut sellaista eikä kukaan läheisenikään.

      Tölkit ja pullot kerään aina talteen, kun jossain näen. Mutta eipä niitäkään ihan koko ajan vastaan tule. Niitä on niitä varsinaisia kerääjiä, jotka pitää siitä huolen. Lähtevät jo aamuyöstä lenkilleen, eipä näin työssäkäyvänä pysty siihen.

      Elämä vaan yksinkertaisesti kallistuu koko ajan, johtuu ihan siitä, että kaikki maksut nousee ja uusia maksuja keksitään minkä ehditään. Ruuassa ja vaatteissa voi säästää, mutta miten säästät jätevesimaksuista, sähköstä, puhelimesta, auton vakuutuksista, polttoaineesta ja autoverosta yms. Aika kuitiksi pitäisi elämä pistää, että niissä jotain säästöä näkyisi. Nyt sitä suunnitellaan jo hulevesimaksuja, kiitos vain. Kohta maksetaan ilmasta ja tuulesta ja auringonvalosta. Eipä siinä paljon joku ilmaiseksi saatu heijastin auta.

      Kumpa tosiaan saisikin lukion kirjat ilmaisiksi, kuten jossain ehdotettiin. Siinäkin on keksitty loukku: joka vuosi vaaditaan uudet kirjat, edellisvuotiset ei kelpaa eli ei voi käyttää edes kaverilta tai sisarukselta jäänyttä kirjaa. Minun kouluaikanani kävi vallan hyvin, meillä luettiin useankin aineen läksyt samoista oppikirjoista kaikki neljä.

      • modepötkis

        ja taas vajakkipötkis vaihtoi roolia ja alko soämmillä nostaan omia paskaketjujaan!


      • ilmaistatarjontaa

        Huonekaluja saa ilmaiseksi näistä "takuu palautuksista", ei niitä liikkeet voi enään myydä kenellekään, kun asiakkaalta haetaan pois uusi huonekalu. Kerran jopa huonekaluliikkeen auto kurvasi pihaamme ja tarjosivat naapurista haettua sohvakalustoa ilmaiseksi. Rehellisyyden nimissä on sanottava, että nuo ilmaiset huonekalut pitää hyvin käsitellä "raidilla", ettei saa omaan talouteen ongelmia vaikkapa luteista ja torakoista.
        Jogurttia, juustoa ja maitoa saa ilmaiseksi monestakin paikkaa, pitää vain tietää paikat. Ihan tavallisesta *-kaupasta olemme saanneet esim. ranskalaista juustoa ilmaiseksi monta laatikollista.
        Ilmaisia lehtiä taasen on tarjolla ja ilmaisilla ammattilehdillä en tuolla aiemmin tarkoittanut mitään ammattiliiton lehtiä, koska ei ne mitään ilmaisia ole, koska jäsenmaksu menee kuitenkin. Monet ammattilehdet on aika kalliita tilata, kun niissä on asiaakin. Ammattilehdet on siitä hyvä, että niistä on monasti hyötyä, kun mm. saa ilmaisia lippuja messuille. Lakiasiain palvelujakin saa ilmaiseksi.
        Tuo on tosi, että paljon tulee ilmaista tavaraa jokaiseen talouteen, joilla ei sitten niin paljoa ole käyttöä, mutta paljon tulee sellaistakin joilla on käyttöä. Viimeksi meille tuli kokoon taitettava kenttälapio ilmaiseksi, varsin kätevä autossa ja toimiva laite. Heijastimet ja turvaliivit on aina käyttökelpoisia.
        Puhelin, sähkö, vakuutukset, vesimaksut on tietty aika vaikea saada ilmaiseksi. Puhelin on nykyään aika kilpailtu ja hyviäkin tarjouksia on joskus, että käytännössä puhut ilmaiseksi. Sähköä voit kilpailuttaa, meilläkin on nyt pörssisähkö, joka on halpaa meidän tarpeisiin. Vakuutuksissa vasta onkin tilanne, siellä on tarjon ilmaisia vakuutuksia, siis ensimmäinen vuosi ilmaiseksi ja sen jälkeen tietty vakuutus katkaistaan. Kilpailutus kannattaa vakuutuksissa, eikä mitään nettilaskuria kannata uskoa, henkilökohtainen neuvottelu on paras ja siinäkin kolmas tarjous alkaa olemaan vasta hyvä. Vesimaksut ovat pahimmat kilpailuttaa, kun ne ovat monopoli ja sähkön siirtomaksut on toinen, joita ei käytännössä voi kilpailuttaa.


      • aaahhaaha

        Löysin kierrätyskeskuksesta lankoja ja paljon muita käsityötarvikkeita, piukkoja a virkkuukoukkuja. Vein naapurille, kun itse en jaksa enää näperrellä. Tuntuu ihmeelliseltä, vaikka on köyhä, niin kumminkin pystyy antamaan toiselle.


    • ilmaistaaaaaa

      Luteita ja torakoita... no ei ainakaan meidän naapureilla ole sellaisia, se nyt tiedetään varmasti. Enkä usko, että kellään tuttavillakaan. En itse asiassa ole ikinä kuullut, että kellään koko paikkakunnalla olisi luteita tai torakoita, en ole ikinä kuullut kenenkään sellaista puhuneen. Ehkä sitten jossain sellaisella alueella, missä asuu jotain tiettyjä maahanmuuttaneita, Venäjällä olen nähnyt torakan, en muualla. Ötököitä en pelkää, mutta muuten en mielelläni ottaisi kenenkään käytössä ollutta sohvaa tai sänkyä. Muut huonekalut kyllä kävisi, vaan eipä ole ilmaisia kohdalle osunut.

      Siis pitää tietää paikat, mistä saa noita jugurtteja ja juustoja ilmaiseksi. Hyvä vastaus, kun kysytään, että mistä. Ne ei todennäköisesti ole sitten ihan tuoretta tavaraa ja olisin aika varovainen kun on maitotuotteista kyse. Kauppojen roskiksia dyykkaamallahan jotkut saa myös vaikka mitä ja ihan ilmaiseksi.

      Ranskalaista juustoa ilmaiseksi monta laatikollista? Kuinka kauan se juusto sitten säilyy? Jos se on varmasti ollut tuoretta, niin ok, mutta mitä tehdä lopulle, joka menee yli päiväyksen?

      Kirjastosta saa lehtiä ja muuta luettavaa täysin ilmaiseksi, joten en nyt noita ilmaislehtiä kauheasti mainostaisi. Jätepaperiahan siitä loppujen lopuksi vain syntyy. Meille ei tule yhtään ainoasta aikakauslehteä eikä paikallislehteäkään. Kaikki on luettavissa kirjastossa.

      Ilmaiseksi on ainakin minun vaikea saada mitään sellaista, mikä oikeasti hyödyttäisi taloudellisesti. Jotkut ihmiset on taas sellaisia, että eivät maksaisi mistään mitään, mikä heidän kohdallaan sitten tarkoittaa sitä, että joku toinen maksaa heidän puolestaan. Ne on niitä, jotka käy kylässä syömässä, kulkee ilmaiseksi kavereiden kyydillä, maksattaa paukkunsa ravintolassa toisilla, tinkii joka saamarin asiasta ja lainailevat toisten tavaroita, kun eivät nuukuksissaan hanki itselleen mitään. Aina luistavat kaikista maksamisista. Tulevat mielellään mukaan kimppalahjoihin, mutta jättävät tahallaan osuutensa maksamatta siinä toivossa, että niitä ei enää heiltä muistettaisi periäkään. Ovat aina pee aa silloin kun pitäisi maksaa jotain ja ehdottavat, että maksa sinä nyt tällä kertaa niin minä sitten seuraavalla kerralla, jota ei luonnollisesti tule. Tällä elämäntyylillä pystyy aika pitkälle säästämään ja elämään ilmaiseksi, mutta joku muu sitten maksaa kaksin verroin. No, tämä nyt ei kuulunut ihan tähän asiaan, mutta siis tämmöisiäkin ihmisiä on.

      Ja sitten on niitä ihmisiä, jotka kerää kotiinsa ja pihoihinsa ihan kaiken, mitä vaan ilman saa. Romua ja rojua on sitten kaikki paikat väärällään. Eihän sitä koskaan tiedä, mihin sitä rikkinäistä lumikolaa ja nahkakaljuja autonrenkaita tarvii tai ruostuneita pyöränrunkoja ja rispaantuneita mattorähjiä. Autonromusta kasvaa koivu läpi, mutta tärkeä se on siellä olemassa, jotain ilmeisesti odottaa. Naapurit on mielissään. Mutta kun on saanut ilmaiseksi!

      • ilmaistatarjontaa

        Luteet ja torakat on yllättävän yleisiä seuralaisia kaupunkiasunnoissa ja hävitystehtäviä alan yrityksillä vuosittain 3000-4000 http://yle.fi/uutiset/3-8855721
        Ei niistä kukaan suurta meteliä ymmärrettävästi pidä, siksi minä ainakaan en ota kenenkään huonekaluja käyttöön ilman tuholaistorjuntaa.
        Ei kait kukaan ala täällä huutelemaan julkisesti, että mistä saa ilmaiseksi täydellä päiväyksellä jogurttia, juustoa ja maitoa, siinähän tulee jo oikeudellisiakin seurauksia. Kaupanalalla työskentelevät kyllä tietää nämä jutut ja ammattilehtiä lukemallakin se selviää.
        Ranskalainen juusto oli myös täyttä tavaraa.


      • kyllämeonainakin

        Kyllä me on ainakin saatu ilmaiseksi jogurttia ja maitoa, juustoakin joskus. Ihan yleisesti niitä muutamissa kaupoissa jaetaan. Eikä ole edes päiväysvanhaa!! http://aijaa.com/jdA9dR


      • jkdfgrtsdfr

        "Kirjastosta saa lehtiä ja muuta luettavaa täysin ilmaiseksi, joten en nyt noita ilmaislehtiä kauheasti mainostaisi. Jätepaperiahan siitä loppujen lopuksi vain syntyy. Meille ei tule yhtään ainoasta aikakauslehteä eikä paikallislehteäkään. Kaikki on luettavissa kirjastossa."

        Meillä matkaa krijastoon lähes 20km, joten en tasan tarkkaan ala ajelemaan kirjastoon lukemaan lehtiä sen vuoksi, että lukisin lehdet vain kirjastossa. Lisäksi kirjastoomme ei edes tule kaikkia lehtiä, kun kuntamme on karsinut kustannussyistä kalliiden lehtien tilauksia. Eri asia, jos asuisin kirjaston vieressä!

        Ja mikä vika siinä on, jos saa lehtiä ilmaiseksi kotiin? Meille tulee yksi sanomalehti ilmaiseksi (ns. Väli-Suomen sanomalehti) http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005068024.html kun sellaista tarjottiin muutama vuosi sitten minulle, että haluanko. On tullut siitä lähtien postilaatikkoon. Ei siitä meille vahinkoakaan ole, tavallista sanomalehtipaperia, sytytän sillä uuneja, kun on luettu meillä ja naapurissa.
        Monta muutakin sanoma- ja aikakausilehteä tulee samalla lailla, osa ulkomailtakin. Luetaan mitä luetaan niistä, naapuri lukee myös niitä, osa viedään sitten paperikeräykseen 5km päähän, osa jätetään terveyskeskukseen odotussaliin.

        Romua ei viitsi kerätä, mutta aina rahanarvoinen kyllä kelpaa. Eräs yhtiö tarjosi ilmaiseksi puhtaaksi hakattua metsätilaansa (no ei ihan ilmainen, piti 1€ maksaa ja kaupanvahvistajan palkkio 120€) , otin tietysti sen vastaan, kun yhtiö vielä lupasi hoitaa uudistamiseen liittyvät velvoitteet. Eihän se minulle mitään tietysti tuota, mutta ei siitä ole haittaakaan, monta hehtaaria kuitenkin vaikka myydä tonttimaaksi.


      • jkgfdrtgdfgr

        "Ilmaiseksi on ainakin minun vaikea saada mitään sellaista, mikä oikeasti hyödyttäisi taloudellisesti."
        Tuo nyt ei pidä lainkaan paikkaansa! Sain ilmaisen Netflixin, ei tarvitse maksaa ja olen katsonut useamman vuoden ilmaiseksi.
        Ilmaiset matkat ovat olleet ihan hyviä, ei sitä olisi muuten tullut lähdettyä kaukomaille omilla rahoilla.
        Kyllä minä ainakin otan porukkalahjoihin ym. kimppoihin osaa ja maksan osuuteni. En käy toisten luonna ilmaiseksi syömässä, tarjoan jopa ilmaiseksi saadusta toisillekin. Silti otan ilmaisen tarjonnan vastaan, mikä minua hyödyttää.


      • jkgdftrgdfrstrgf

    • Tomitar

      Totta kai jokainen ottaa ihan kaiken, mitä vaan ilmaiseksi saa... tai ainakin melkein jokainen. Mekin jaettiin mainosämpäreitä toritapahtumassa, ne meni puolessa tunnissa kaikki. Oikein nauratti kun ihmiset hyökki siinä ihan kuin ei olisi koskaan ämpäreitä nähneetkään. Kannatti nousta aamulla aikaisin ylös ja kiireesti torille odottamaan, että koska niitä sankoja aletaan jakaa....

      Jos kirjastoon on 20 km, eikö ole kirjastoautoa, joka pysähtyisi siinä lähettyvillä? Kaikissa kunnissa sitä ei ole, se on kyllä totta. Mutta ei minusta 20 kilometriäkään nyt mikään kauhea matka ole autolla ajaa, jos muutenkin käy asioilla siellä keskustassa, jossa kirjasto yleensä sijaitsee. Ja niitä lehtiä saa myös kotiin lainaksi, joten ei niitä tarvitse siellä paikan päällä lukeakaan. Mutta tokihan on hyvä, jos joku saa haluamansa lehdet ilmaiseksi kotiin kannettuna, hieno juttu. Ja tuleehan meillekin toki paikallinen ilmaislehti, joka jaetaan joka kotiin.

      Olen kyllä huomannut, että ilman joutavanpäiväisiä aikakauslehtiä tulee vallan hyvin toimeen.

      En ole ikinä saanut mistään ilmaista matkaa, paitsi yhden kerran. Sekin liittyi opintokerhon jäsenyyteen. Oli kyllä hyvä matka.

      • jkdfgrtsdfr

        Ei kirjastosta saa kaikkia lehtiä lainaksi, koska niitä ei tilata sinne! Tavislehdet taviksille on, mutta ei erikoisempia. Voi ne kotiin lainata ja olen lainannutkin joitain. Käytän kirjastoa muuten paljon, mutta lehtien osalta en juurikaan, koska saan lehtiä kotiin muutenkin.
        Ja ilmaiset matkat on kyllä jo jaettu niistä kirjaston lehdistä, ei niitä asiakkaat enään saa. Vai oletko saannut yhtään matkaa kirjaston lehtien kautta?


      • jokuvillitys

        Yhtä ämpäriä tuskin kannattaa lähteä pidemmästä matkasta hakemaan, vaikka ilmaiseksi saa. Eihän ämpärit muutenkaan maksa paljoa, jos ostaa niitä. Ja saahan niitä muutenkin ilmaiseksi, monessa paikassa niitä on ongelmaksi ja vielä hyviä kannellisia 20 litran sankojakin. Voi tehdä hapankaalit ja kotiviinit niihin.


      • muutenhyvämutta

        Siis hei halooooo, ne lehdet on vanhoja, mitä kirjastosta saa lainaan!! Ja kuka viitsii ajella muka 20km aina kirjastoon. Kaikki tarjoukset on jo menny, jos luet ne kirjaston lehdestä.


        Minulle tulee yksi ammattilehti, missä on joka vuosi kilpailu ja ensimmäinen ilmoittautuja saa aina 100€ palkinnon, olen monena vuonna saannut tuon palkinnon, kun vastaan heti. Ei sellaista saa kirjaston lehdestä. Eikä sitä lehteä tule kirjastoon.


    • Pakkaskarkulainen

      Niin se vähällä rahalla saanti riippuu siitä mihin vertaa Viittasit tuossa matkoihin. Kun kotimaan reisuun kuluu joskus enemmän kuin esm menon Espanjaan saa jopa satasella. Jo parin viikon ruoka suomessa tekee tuon satasen. Kilpailu erilentoyhtiöiden välillä on mahdollistanut tänä aikana lentomatkat jopa työttömille ja pien eläkelläisille. En viitsi kärvistellä koko ensi talvea täällä räntä sateessa ja pakkasessa.
      Sen veran asian vierestä että: Esm Espanjassa on kymmeniä tuhansia eläkeläisiä, niin suomi häviää siinä kun se maksaa siellä oleville eläkkeen ja he kuluttavat rahansa Espanjassa eikä Suomessa. Näin tavallisen pulliaisen näkökulmasta on hyvin. Nyt meille tuli vielä mamuja jotka kuitenkin pitää ruokkia ja majoittaa. Tämä kylmä maa maksaa monella tavalla alkuperäisille asukkailleen, kohta täältä lähtee jokainen kynnelle kykenevä lempeämpiin oloihin, kuten on jo moni eläkelläinen lähtenyt ja vauhti sen kun kiihtyy.

    • iisakkinen

      Minäpä en lähde. Kaksi viikkoa etelässä on ihan maksimi. Ei ei, ei ikinä. Toisten maa, toisten tavat, toisten kieli, toisten kulttuuri. Rakastan omaa maatani aivan liikaa lähteäkseni nuoleskelemaan muiden maiden oloja. Olen suomalainen. Kyllä minut Suomi elättää. Tämä on maailman paras maa. Maansa myyjät saa ihan vapaasti muuttaa täältä pois ja samalla haukkua pakolaisia, jotka joutuvat lähtemään omista kotimaistaan, koska olot niissä ovat epäinhimilliset.

      Ilmaiseksi saa kaikenlaista, jos on tarkka vainu, mutta elämä harvemmin siitä kuitenkaan oikeasti helpottuu. Nykyään ei ole enää sellaisia kilpailuitakaan, joissa voisi voittaa mitään oikeasti arvokasta, esim. auton. Ennenhän näitä oli paljonkin, lehdet ja liikkeet järjesti niitä. Nykyään jos jossain kaupassa tai messuilla sattuu olemaan joku kilpailu, päävoitot on luokkaa vessapaperia tai pyyhe. Minäkin voitin jokunen vuosi sitten pakkauksen erilaisia salaatinkastikkeita. Kun kotona sitten niitä tarkastelin, niin päiväykset oli toki vielä kunnossa, mutta menossa umpeen kuukauden sisällä. Kätevä tapa saada vanhat tuotteet jonnekin pois.

      Kirjastossa on kyllä ihan kattava valikoima sekä sanoma- että aikakauslehtiä. Kotiin saa lainata yleensä kaikkia lehtiä, mutta ei sitä uusinta, ennen kuin seuraava ilmestyy. Ihan kaikkia ei voi varsinkaan pienet kirjastot tilata, mutta isommissa kaupungeissa on kyllä hyvät valikoimat. Minä ainakin ajattelen tässä vain ilmaista lukemisen nautintoa, en mitään messulippuja, joita pitäisi siitä lehdestä saada. Ne on sitten eri asia. Mitä olen nähnyt, niin eläkeläiset viettävät mielellään aikaa kirjaston lukusaleissa. Eläköön Suomen kirjastolaitos!

      • jksdgfregrdft

        On sitä vieläkin kilpailuissa oikeasti kovia palkintoja, mm. noita autoja on, esim. Tokmanni arpoo tämän tästä autoja ja joku paikallinen Lions-klubi. Tosin yhtään autoa ei meikäläiselle ole vielä osunut kohdalle noista arpajaisista, mutta kaveri voitti uuden auton.

        Onhan se hyvä, että jotkut pysyy Suomessa! Vaan on se mukava olla talvella lämpimässä, ei siitä mihinkään pääse. On sitä täällä Suomessa tullut jo oltuakin iha riittävästi, että ei ole vaihtelu pahitteeksi. Espanja on kallis, mutta on niitä halvempiakin maita, missä voi olla talven. Mukava katsella millaista elämä on muualla ja kun se on vielä halvempaa, kuin olisi Suomessa sen aikaa.

        Kirjasto on ihan hyvä juttu ja käytän paljon itsekin kirjastoa, myös ulkomailla. Messuilla tykkään käydä ja kun saa ilmaiset messuliput, niin aina mukavampaa.


    • nähtyon

      Minä taas en edes erityisemmin välitä messuista. Ne on kauppamiesten saalispaikkoja, ja niitä kalliimpia tuotteita yritetään myydä niin pirhanasti. Halvempia ei välttämättä ole esilläkään. Ihmiset valtaa messukuume ja potentiaalisia ostajia on enemmän, siksi yritetään esitellä ja tyrkyttää vain niitä kalliimpia tuotteita. Antiikkimessut hyvä esimerkki, siellä ne halpiskaupan euron maksavat puristelasilautasetkin muuttuu antiikiksi.

      • messuillakävijät

        Eihän messuilta ole pakko mitään kallista ostaa. Me ainakin otetaan messuilta ilmainen tarjonta, jos on tarjon. Ja messuja on niin monenlaisia. Nytkin laittaa lapsille kouluun mukaan monenlaista tarviketta, kun on messuilta saatu. Kestokassit ja reput on hankittu ilmaiseksi messuilta.


    • nbvdertyu

      Sakot sain perjantaina. Ei maksanut mitään... kun ei ole millä maksaa... Katotaan miten ajavat asiaa, kun ei tartte lusimalla enää "maksaa"...

      • köyhänsakot

        Ei ne ilmaiset ole ne sakot. Perintään menee ja siellä pysyy, sekä korkoa kasvaa. Ihan kokemuksella voin kertoa, että jos sinulla ei ole NYT rahaa maksaa sakkoa, niin tee valitus viimeisenä mahdollisena päivänä ja saat korotonta maksuaikaa asian käsittelyn ajaksi. Hyvällä tuurilla voit saada sakon jopa pienemmäksi tai jopa kokonaan pois, mutta tärkein on, että saat maksuaikaa.
        Jos et vieläkään pysty maksamaan sakkoa, niin ota HETI yhteyttä ulosottoon ja kerro tilanne ja sovi maksusuunnitelma ulosoton kanssa. Ei ole ylivoimainen suorittaa sakkoa ja nimi pysyy kunniassa!
        Se on maksamattomien sakkojen kanssa aika huonoa elää, kun niistä kertyy niin monenlaista harmia muuhun elämiseen, että ei köyhänä viitsi maksella yhtään ylimääräistä.


    • nuukuuskunnniaan

      Marjoja ja sieniä saa jälleen ihan ilmaiseksi.

    • vastailemallasaan

      mä vastaan netissä kyselyihin ja saan parin kuukauden välein 20 euron arvoisen lahjakortin.yleensä otan motonettiin ja tokmannille.

      • tarkanmarkankirje

        Roskapostia vaan tuppaa tulemaan paljon, kun vastailee kaikenlasiin kyselyihin, muuten hyvä. Ilmaisia näytteitä tulee kotiin ja joskus matkojakin on saatu.
        Ja kun lapset oli pieniä, liityttiin yhteen "nappulaklubiin", saatiin ilmaisia vaippoja ja vauvan ruokaa. Siinä oli vaan joku ihmejuttu, kun sitten oltiin C-M kaupan kassalla, niin ne kassakoneet meni aina jotenkin "jumiin" niiden ilmaiskuponkien kanssa ja ne kassat joutui aina soittelemaan niistä. Oli hieman turhauttavaa, mutta olihan meillä aikaa ja sitten me koetettiin mennä kaupassa aina samalle kassalle, joka jo tiesi tuon kuponkihomman. Sitä C-M kassahenkilöstä tuli oikein meille perhetuttu, jäi nyt juuri eläkkeelle!
        Saatiin ilmaiseksi lapsille matkasängyt, varmaan samasta paikkaa, ne oli yli 100€ arvoiset. Sitten keksittiin yksi paikka mistä saatiin ilmaiseksi Puolassa tehtyjä Pampersin housuvaippoja, se oli hieman monimutkainen kuvio, mutta vaipat tuli ja hyvin ne meidän lapsilla meni. Ei juuri tarvinnut ostaa housuvaippoja, kun saatiin ne ilmaiset housuvaipat.
        Netistä ja eri keskustelupalstoilta löytyy aina vinkkejä, että mistä ja mitä voi saada ilmaiseksi. Mekin tilattiin joku tarkanmarkan kirje sähköpostiin, niin saadaan aina päivitetyt vinkit ilmaisiin tarjouksiin. http://www.tarkkamarkka.com/

        Sen verran vinkkinä, että parhaat ilmaistarjoukset ja muut porsaanreiät menee nopeasti, yleensä viikossa. Ja jotkut ilmaiset matkat tai älyhalvat matkat menee muutamassa tunnissa ja jopa minuuteissa, joten kannattaa pitää varansa niiden suhteen.


    • puurosilmä

      Ei saa marjoja meidän kylän metsästä , joku on ne jo kerännyt. Liekö osan raakana riipinyt poimijaan.. Ei ole ilmaiset lippikset sun muut simiin pistänyt.. Mulla on kai vaan huono tuuri..

      • löytyyhänniitä

        Pitää vaan löytää ne paikat, niin marjojen, kuin lippistenkin suhteen. Aika nopeasti sitä harjaantuu löytämään ilmaiset ja edulliset tarjoukset.


    • Tms11

      Kivien keräilyä ei oleole kielletty, niitä on jokapaikassa erimuotoisia, lajisia, värisiä. Koruiksi

    • ninuli

      mukava viestiketju, kun tulee itsekin
      kerättyä kaikkea ilmaista, mitä on
      tarjolla. viimeksi sain ilmaista salaatin
      kastiketta näytteinä.

    • Anonyymi

      Vaikka ja mitä.

    • Anonyymi

      Hyviä vinkkejä meille köyhille ja miksi ei myös rikkaille. Aloitin tämän viestiketjun monta vuotta sitten ja näköjään joku on nostanut tämän taas esille. No, ei varmaan pahasta, jos tästä jollekin olisi apua.
      On tämä korona ollut melkoinen siunaus meille köyhille, rahaa on säästynyt, kun ollaan oltu paljon kotona.

      • Anonyymi

        En nyt tiä köyhille,miten meille piheille,mitään puutu.Olen paljon antanut elämänaikana poiskin vaikka ja mitä.Mun haave tehdä itse kaikkea kivaa, osin onnistui aikaa jäi osin taas ei.Annetaan hyvän kiertää mitä itse tarvitse antaa pois.Lapsetkin saa ketään unohdeta.Ei se materiaalinen köyhyys vaan ,huolestuttavampaa henkinen.Monta ihanaa kirjaa pitäidi keretä lukea sitten nekin lähtee uuteen kotiin..sama naistenlehdet.Niitä halutaan...


    • Anonyymi

      En tiedä onko se ilmaiseksi saatu,mutta alapäällä olen muutamat vaatteet hankkinut. Kyllä. Eräs tuttu mies osti ,kun annoin vähän iloa🌻

    • Anonyymi

      Köyhää. Niin köyhää. Lukekaa ihmiset enemmän, perustakaa yrityksiä ja hankkikaa itsellenne ihmisarvoinen elämä. Ei elämää tarvi kitua ja kärvistellä jonkun ilmaisroskan perässä juostessa vain siksi että on sattunut syntymään Suomeen, tai edes Venäjälle. Sosiaaliluokassa hyppy ylöspäin ei todellakaan ole mahdotonta. Siihen tarvitaan tahto ja halu tehdä töitä sen eteen. Ne eivät maksa mitään. Enkä nyt puhu mistään työpaikasta joten työttömyys ei ole este. Kannattaa lopettaa odottelu että jokin ulkopuolinen taho nostaa sinut kuopasta. Kuka oikeasti haluaa elää noin köyhästi? Piruparat.

    • Anonyymi

      Mitä ovat 'eri valtioiden sponssaamat matkat'... en ole koskaan kuullut mitään tällaista tai nähnyt tällaisia misään! Jos joku sponsoroi jotain niin se tarkoittaa että saa tavaraa tai palveluja ilmaiseksi ja ehkä vielä rahaa päälle...

      • Anonyymi

        Mihin olet laittanut silmäsi, jos et ole näitä sponssimatkoja bongannut! Niitähän oli ennen koronaa lähes jokaisen lehden välissä tarjouksina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin olet laittanut silmäsi, jos et ole näitä sponssimatkoja bongannut! Niitähän oli ennen koronaa lähes jokaisen lehden välissä tarjouksina.

        Ei, en ole nähnyt yhtään sponsoroitua matkaa; Vain tavallisia seuramatkoja ja äkkilähtöjä, joten kysyn edelleen:

        - Mitä ovat 'eri valtioiden sponssaamat matkat'?
        - Kuka tai mikä taho niitä myy?

        Laitappa vaikka joku puhelinnumero tai nettisivu ajalta ennen coronaa josta sait juuri tällaisen 'valtion sponsoroiman matkan'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, en ole nähnyt yhtään sponsoroitua matkaa; Vain tavallisia seuramatkoja ja äkkilähtöjä, joten kysyn edelleen:

        - Mitä ovat 'eri valtioiden sponssaamat matkat'?
        - Kuka tai mikä taho niitä myy?

        Laitappa vaikka joku puhelinnumero tai nettisivu ajalta ennen coronaa josta sait juuri tällaisen 'valtion sponsoroiman matkan'.

        Etkö tosiaan olen niihin sponsoroituihin matkoihin törmännyt? Oletko kieltänyt mainokset postiluukusta ja et lue mitään lehtiä? Tynnyrissäkö olet ollut ja tapinreikä metsään?

        Näitä matkojahan on markkinoitu vuosikaudet ja ne ovat todellakin eri maiden sponsoroimia. Kohteet ovat olleet entisen Jugoslavian maita ja Turkki. Turkin sponsoroimat matkat loppuivat tosin siihen, kun siellä tuli epävakaista, joten nämä muut maat tulivat enempi niiden matkojen tilalle.

        Tuolta suomi24 matkailupuolelta niistä löytyy käytyjä keskustelujakin, kun hieman googletat. Monet niillä matkoilla matkustavat, ovat varsin suosittuja olleet ennen tätä koronaa.

        En laita mitään puhelinnumeroita tai nettiosoitteita, kyllä nämä pitää itse löytää!

        ps. on näitä muitakin "ilmaisia" matkoja, kannattaa seurata erilaisia matkablogeja, joista olen täällä monta kertaa jo maininnut, niissä on hyviä vinkkejä matkoihin, kuinka 5€ tai 5$ saa lennot maapallon toiselle puolelle, mutta niissä pitää olla nopea. Jos jaan linkin tänne, ei se ole enään tarjolla tai voimassa. Olen itse matkannut muutamalla eurolla vaikka missä maailmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tosiaan olen niihin sponsoroituihin matkoihin törmännyt? Oletko kieltänyt mainokset postiluukusta ja et lue mitään lehtiä? Tynnyrissäkö olet ollut ja tapinreikä metsään?

        Näitä matkojahan on markkinoitu vuosikaudet ja ne ovat todellakin eri maiden sponsoroimia. Kohteet ovat olleet entisen Jugoslavian maita ja Turkki. Turkin sponsoroimat matkat loppuivat tosin siihen, kun siellä tuli epävakaista, joten nämä muut maat tulivat enempi niiden matkojen tilalle.

        Tuolta suomi24 matkailupuolelta niistä löytyy käytyjä keskustelujakin, kun hieman googletat. Monet niillä matkoilla matkustavat, ovat varsin suosittuja olleet ennen tätä koronaa.

        En laita mitään puhelinnumeroita tai nettiosoitteita, kyllä nämä pitää itse löytää!

        ps. on näitä muitakin "ilmaisia" matkoja, kannattaa seurata erilaisia matkablogeja, joista olen täällä monta kertaa jo maininnut, niissä on hyviä vinkkejä matkoihin, kuinka 5€ tai 5$ saa lennot maapallon toiselle puolelle, mutta niissä pitää olla nopea. Jos jaan linkin tänne, ei se ole enään tarjolla tai voimassa. Olen itse matkannut muutamalla eurolla vaikka missä maailmalla.

        En pyytänyt linkkiä nykytilanteeseen koska itse sanoit että se ei ole mahdollista coronan takia niin pyysin tietoja että kuka tai mikä taho näitä on myynyt ennen coronaa.

        Ja jos tilanne on se minkä sanoit että postiluukusta pursuaa näitä mainoksia ja esitteitä, niin sittenhän ei missään nimessä kannata olla kateellinen ja pimittää tietoa koska kaikki joka tapauksessa tulee kaikkien postilaatikosta, eikös...?

        Ja on ihan totta että muutamalla dollarilla saa matkan toiselle puolelle maapalloa näillä siirtolennoilla, se on ihan totta, on kyllä, mutta se tosiaan edellyttää että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ongelma siinä sitten on että takaisin pitää tulla tavallisella lennolla, ja tuohon matkaan ei kuulu majoitus, eli koko hoito voikin yllättäen tulla kalliimmaksi kuin tavallinen seuramatka.

        Odotan edelleen tietoa että mitä ovat nämä 'valtioiden sponsoroimat matkat'...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pyytänyt linkkiä nykytilanteeseen koska itse sanoit että se ei ole mahdollista coronan takia niin pyysin tietoja että kuka tai mikä taho näitä on myynyt ennen coronaa.

        Ja jos tilanne on se minkä sanoit että postiluukusta pursuaa näitä mainoksia ja esitteitä, niin sittenhän ei missään nimessä kannata olla kateellinen ja pimittää tietoa koska kaikki joka tapauksessa tulee kaikkien postilaatikosta, eikös...?

        Ja on ihan totta että muutamalla dollarilla saa matkan toiselle puolelle maapalloa näillä siirtolennoilla, se on ihan totta, on kyllä, mutta se tosiaan edellyttää että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ongelma siinä sitten on että takaisin pitää tulla tavallisella lennolla, ja tuohon matkaan ei kuulu majoitus, eli koko hoito voikin yllättäen tulla kalliimmaksi kuin tavallinen seuramatka.

        Odotan edelleen tietoa että mitä ovat nämä 'valtioiden sponsoroimat matkat'...

        Nämä sponssimatkat on niitä eri valtioiden sponssaamia matkoja. Niissä oli lennot, majoitukset ym. Eli tosi edullisia ja erityisesti eläkeläisten suosiossa. Nyt koronan aikaan niitä ei ole ollut.

        Nuo halvat lennot taasen on ihan jees, tosi halvalla pääsee niillä matkoille ja majoitukset ei ole ongelma, niitäkin löytyy. Ei todellakaan tule mitään kallista matkaamista, eikä kalliimpaa, kuin joku seuramatka.


    • Anonyymi

      Saan ilmaiseksi elokuvia, tv-sarjoja ja tietokonepelejä kun waretan ihan koko ajan johdot punaisena. Ajanvietettä siis kyllä riittää!

    • Anonyymi

      lämmintä kättä (omaa)

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe