Mihin Paavali viittaa efesolaiskirjeessä 5:32 "Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.:
Paavali liitti nuo efesolaiskirjeen sanat "Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa, näihin sanoihin:” Mies liittyköön vaimoonsa ja he tulevat yhdeksi” ja ”...mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää..”
Muuallakin Raamatussa tuodaan esille, että on morsian, jonka Jeesus Kristus, Jumalan Poika , ylkä, sulhanen, kerran noutaa Karitsan häihin, jotka Jumala on Pojalleen valmistanut ja jossa ylkä ja morsian vihitään kerran ikuisesti yhteen.
Miehen ja naisen välinen avioliitto tässä ajassa on esikuvana tästä seurakunnan ja Kristuksen välisestä suhteesta. Se alkoi jo Paratiisissa ja on Luojan itsensä asettama ja sallima yhdessäelämisen muoto. Se perustuu myös siihen, että Jumala loi heidät omaksi kuvakseen, ei kahdeksi mieheksi eikä kahdeksi naiseksi, vaan mieheksi ja naiseksi.
Käärme, joka houkutteli Eevan epäuskoon ja syntiin kuiskaillen; Onko Jumala todellakin sanonut… kuiskailee ja jopa mekkaloi tänäänkin : Ei Raamatusta mistään löydy spn-avioliittoja koskevaa kieltoa...Seksihän kahden miehen ja naisen
välillä on yksi Jumalan luoma rakkauden muoto!
Mutta se kuiskailee sitä vain viimeisin hengenvedoin, koska se tietää, että sillä on enää vain vähän aikaa ja koska Jeesus on jo murskannut sen pään Golgatalla ja nyt monet käärmeen sihinät voit sinäkin torjua ja vastata: Minä uskon Herraan, joka sanoi: Mies liittyköön vaimoonsa!
Suuri salaisuus
Aapo57
0
86
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?496396Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki894516- 514259
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t243368- 2003058
- 402792
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132649törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202646- 1551599
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3271528