Edellytykset uskovaisten vainojen aloittamiselle

Maamme on siirtymässä jälkikristilliseen aikaan, siis luopumassa kristinuskosta ja sen arvoista ja siirtymässä takaisin pakanuuteen, muistamatta lainkaan mitä se pakanuus oikeasti oli, siellä ei ollut turvaverkkoja ja jokainen ajatteli vain itseään. Nyt kun enemmistö on henkisesti jo luopumassa kristinuskon arvoista, niin on tullut taas ajankohtaiseksi kysymys kristityiden toisinajattelijoiden vainosta. Tämä vaino ei toki kosketa hajutonta, mautonta ja mukautuvaista nimikristillisyyttä jota esim. liberaaliteologia edustaa, vaan sitä uskovaisten joukkoja joka edelleen pitää kiinni raamatun sanan mukaisesta kristillisyydestä eivätkä suostu mukauttamaan mielipiteitään/moraalikäsitteitään yleisen ilmapiirin/käsitteiden mukaiseksi.

Toki täällä nytkin on esim. humanismi pohjaisia ajattelijoita, jotka kivenkovaan väittävät etteivät he tule kristityitä mitenkään vainoamaan, kuitenkin he ovat valmiita uskomaan ja levittämään kristityistä mitä tahanasa puolitotuuksia, väännöksiä ja valheita. Eihän toki vainojen suorittajat sano, että me olemme pahoja ihmisiä ja nyt alamme vainota uskovaisia, ei toki, vainokin pitää ainakin näennäisesti pukea laillisuudeen kaapuun ja sille keksiä joku peruste ja tekosyy, jolle myös nämä humanistipohjaiset ajattelijat taputtavat. Esim. nyt lapsiasiainvaltuutettu on esittänyt puuttumista/tiukempaa valvontaa herätysliikkeiden lasten kohdalle ja ateisti/humanismi porukan tuki oli ehdoton, samalla perusteella lähes mikä tahanasa toimenpide menee läpi yhteiskunnassa jossa uskovaiset on saatu leimattua, vaikka uskovaisten lasten laajamittainen huostaanotto. Yksittäisten vallitseviin käsitteisiin taipumattomien uskovaisperheiden lasten huostaanotto menisi läpi heittämällä ”humanistien” vielä taputtaessa, perusteeksi riittäisi vaikkapa lainvastainen lapsille haitallisen, esim sukupuolen moninaisuuden vastaisen kotiopetuksen antaminen lapsille.

Uskovaisten vainojen alkamista voi edesauttaa myös media murros jossa on siirrytty totuudesta ja puolueettomuudesta kohun ja huomion hakemiseen. Nykymediassa tärkeää on kohu ja esim ajojahdit yksittäisiä poliitikkoja , henkilöitä ja liikkeitä vastaan, esim kohu jotakin poliitikkoa vastaan voidaan tietoisesti aloittaa silloin kun henkilö on ulkomailla eikä heti pääse vastaamaan esitettyihin syytöksiin ennen kuin useammam päivän päästä ja tällöin media tuomio on jo annettu ja henkilö saatu leimattua. Myös uskonnonvastaisissa media tapauksissa on nähtävissä samanlaista toimintaa, ei ole enää puhettakaan juontajan puolueettomuudesta, ei edes siitä että myös syytetyn mielipidettä kysyttäisiin tai että saisi edes puheesvuoroa, riittää pelkkä syytös ja leimaaminen, toisin sanoen riittää joyhden tai muutaman ihmisen rajut syytökset joka tuodaan esille, ilman että syytetyltä mitään edes kysyttäisiin ja leimaaminen ja media tuomio on suoritettu.

Miten vainot sitten toteutettaisiin, on selvää että poliittinen valta täytyy olla vainojen suorittajalla, Esim. Keisari Nero, Neuvostoliiton uskovaisten vainot, Saksan kristalliyö(Juutalaisten vainon aloitus) jne. Voi myös olla että jokin yksittäinen provokaatio tai tapahtuma kärjistää tapahtuman joka saa aikaan nopeat vainot esim. Juutalaisvainot alkoivat suurimittaisesti kristalliyönä juuri lähetysvirkaijijan murhan takia, keisari Nero syytti Rooman palosta kristityitä mikä oli voimakas sykäys ja peruste vainoille. Tärkein on kuitenkin media ja vihamielisen ilmapiirin luominen uskovaisia kohtaan, jotta maaperä vainojen aloittamiselle on oikea ja sitähän täälläkin monet tekevät päivästä toiseen.


Joh 15:
Maailma vihaa Jeesuksen omia

18 "Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. 19 Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä.
20 "Muistakaa, mitä teille sanoin: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne. 21 Kaiken tämän ihmiset tekevät teille minun nimeni tähden, siksi etteivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. 22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, he eivät olisi syyllisiä, mutta nyt heidän on mahdotonta puolustella syntiään. 23 Joka vihaa minua, vihaa myös Isääni.

207

1989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopasjotakin

      Eikös olisikin ihanaa, jos noin kävisi...? Ainakin tunnut kovasti toivovan, että niin tapahtuisi?

      Me maailman kansalaiset emme käyttäydy kuten te. Emme aloita mitään vainoja. Annamme sinunkin kirjoittaa tänne mielipiteitäsi. Saat vakaumustasi noudattaa, kunhan et vaadi sitä muilta. Historia sen sijaan kertoo paljonkin uskovaisten tekemistä vainoista.

      • tosi.on

        Ristiretket ja 30-vuotinen sota tulee ainakin mieleen.


      • PeruskouluHistoriaa

        Argeologian perusteella ristiretket Suomeen on vain kansantaru, todellisuudessa Suomi kristillistyi vauhdilla jo 800-luvulla ja erikoista kyllä, rauhanomaisesti. Vanhat uskomukset ja perinteetkin sai Suomessa elää pitkään kristinuskon rinnalla 1600-luvulle jolloin uskonpuhdistuksen jälkipyykkinä alkoi pakanuuden ja taikauskon kitkeminen sivistyksen tieltä. Varsinkin kihlakunnan tuomarit kunnostautuivat tuolloin noitavainoissa. 1700-lukua sanotaankin sivistyksen vuosisadaksi. Tämä 30 vuotinen sota taas johon Ruotsin kuningaskunta otti osaa uskonpuhdistuksen puitteissa, tarjosi suomalaisille talonpojille mahdollisuuden verovapauteen ja näin muodostettiin hakkapeliitat. Ei täällä silloin ajateltu että sota johtui uskonnosta, vaan ajateltiin kyseessä olleen vain joku isompi valtioiden välinen valtakahakka. Tämä ajattelutapa näkyi vielä 2000-luvun alun oppikirjoissa, joten sodan uskonnolliseen puoleen en osaa sanoa kantaa puolesta enkä vastaan. Toistaiseksi kristittyjen ei todeta historian kirjoissa vainonneen muita kuin juutalaisia ja toisia kristittyjä.


      • hgtcerxwzwz
        PeruskouluHistoriaa kirjoitti:

        Argeologian perusteella ristiretket Suomeen on vain kansantaru, todellisuudessa Suomi kristillistyi vauhdilla jo 800-luvulla ja erikoista kyllä, rauhanomaisesti. Vanhat uskomukset ja perinteetkin sai Suomessa elää pitkään kristinuskon rinnalla 1600-luvulle jolloin uskonpuhdistuksen jälkipyykkinä alkoi pakanuuden ja taikauskon kitkeminen sivistyksen tieltä. Varsinkin kihlakunnan tuomarit kunnostautuivat tuolloin noitavainoissa. 1700-lukua sanotaankin sivistyksen vuosisadaksi. Tämä 30 vuotinen sota taas johon Ruotsin kuningaskunta otti osaa uskonpuhdistuksen puitteissa, tarjosi suomalaisille talonpojille mahdollisuuden verovapauteen ja näin muodostettiin hakkapeliitat. Ei täällä silloin ajateltu että sota johtui uskonnosta, vaan ajateltiin kyseessä olleen vain joku isompi valtioiden välinen valtakahakka. Tämä ajattelutapa näkyi vielä 2000-luvun alun oppikirjoissa, joten sodan uskonnolliseen puoleen en osaa sanoa kantaa puolesta enkä vastaan. Toistaiseksi kristittyjen ei todeta historian kirjoissa vainonneen muita kuin juutalaisia ja toisia kristittyjä.

        kristillistyi... siis kristittyjen toimesta
        mutta
        Jeesusta seurannet KRISTILLISET saivat tietoa aikaisemmin josta kristityt eivät tiedä tänäänkään.......

        http://www.fkf.net/Kadonneet/Missionary_Journeys.pdf

        Jos lyhyesti etsit tietoa niin sivulta 39 ja eteenpäin voit saada valoa....


      • Alintakastia

        Onneksi sinäkin maailman kansalainen tuhouduttava kuten suuriosa maapallon asukkaista. Voihan se kuitenkin olla , että jotenkuten säilyt hengissä ja joudut orjan asemaan l. alamaisiksi kastin hännille.
        Maailman eliittiin tuskin kuulut. Lapsesikin kuuluvat siihen alimpaan kastiin ja eivät koskaan pääse siitä ylenemäänkään.
        Onneksi on Jumala ja Jeesus, he pelastavat omansa.


      • FalseFlagPersecution
        PeruskouluHistoriaa kirjoitti:

        Argeologian perusteella ristiretket Suomeen on vain kansantaru, todellisuudessa Suomi kristillistyi vauhdilla jo 800-luvulla ja erikoista kyllä, rauhanomaisesti. Vanhat uskomukset ja perinteetkin sai Suomessa elää pitkään kristinuskon rinnalla 1600-luvulle jolloin uskonpuhdistuksen jälkipyykkinä alkoi pakanuuden ja taikauskon kitkeminen sivistyksen tieltä. Varsinkin kihlakunnan tuomarit kunnostautuivat tuolloin noitavainoissa. 1700-lukua sanotaankin sivistyksen vuosisadaksi. Tämä 30 vuotinen sota taas johon Ruotsin kuningaskunta otti osaa uskonpuhdistuksen puitteissa, tarjosi suomalaisille talonpojille mahdollisuuden verovapauteen ja näin muodostettiin hakkapeliitat. Ei täällä silloin ajateltu että sota johtui uskonnosta, vaan ajateltiin kyseessä olleen vain joku isompi valtioiden välinen valtakahakka. Tämä ajattelutapa näkyi vielä 2000-luvun alun oppikirjoissa, joten sodan uskonnolliseen puoleen en osaa sanoa kantaa puolesta enkä vastaan. Toistaiseksi kristittyjen ei todeta historian kirjoissa vainonneen muita kuin juutalaisia ja toisia kristittyjä.

        Kristityt eivät vainoa ketään. Kun roomalaiskatolinen kirkko vainosi kristittyjä, sitä ei pidä nähdä kristittyjen suorittamana vainona. Kristityt vastustavat pahaa mutta eivät todellakaan vainoa ketään.


      • FalseFlagPersecution kirjoitti:

        Kristityt eivät vainoa ketään. Kun roomalaiskatolinen kirkko vainosi kristittyjä, sitä ei pidä nähdä kristittyjen suorittamana vainona. Kristityt vastustavat pahaa mutta eivät todellakaan vainoa ketään.

        Katsotaanko sitten niin, että roomalaiskatolilaisen kirkon johtoporras oli ei- kristittyjä?


      • juuri.niin
        torre12 kirjoitti:

        Katsotaanko sitten niin, että roomalaiskatolilaisen kirkon johtoporras oli ei- kristittyjä?

        "Katsotaanko sitten niin, että roomalaiskatolilaisen kirkon johtoporras oli ei- kristittyjä?#

        kyllä juuri nimenomaan


      • juuri.niin kirjoitti:

        "Katsotaanko sitten niin, että roomalaiskatolilaisen kirkon johtoporras oli ei- kristittyjä?#

        kyllä juuri nimenomaan

        Lähinnä tulee sitten mieleen, että olivat muslimeja. Ateistit tuskin vainoavat kristittyjä vääräuskoisuuden takia, kuten tiettyjä kristittyjä vaanittiin.


      • 8frk4k23
        tosi.on kirjoitti:

        Ristiretket ja 30-vuotinen sota tulee ainakin mieleen.

        ristiretkistä se pavalalais-luterilaisuus alkoi ja jatkuu edelleen noitarovio lähetystyö rikollisuutena kehitysmaissa.


      • vespucci
        tosi.on kirjoitti:

        Ristiretket ja 30-vuotinen sota tulee ainakin mieleen.

        Entäs Amerikan valtaus, toteutuiko siinä uskonnonvapaus ja tasa-arvo?


    • >Maamme on siirtymässä jälkikristilliseen aikaan, siis luopumassa kristinuskosta ja sen arvoista ja siirtymässä takaisin pakanuuteen, muistamatta lainkaan mitä se pakanuus oikeasti oli, siellä ei ollut turvaverkkoja ja jokainen ajatteli vain itseään.

      Eli siis pakanuudesta on todella lyhyt aika ja se vallitsi vielä 1860-luvun nälkävuosien aikaan, kun ei ollut minkäänlaisia turvaverkkoja ja aikalaiskertomusten mukaan melkein jokainen ajatteli vain itseään.

      Muistelin kyllä että tuolloin olisi ollut maassa jo kristillinen kirkko kun pitäjästä poistumiseenkin tarvittiin kirkkoherran lupa, mutta kerrankos sitä vajavainen ihminen erehtyy.

      • taastätäsamaa

        Vihloo hampaita, kun lukee ArtoTTT: n historiavertausia. Millainen tulevaisuus ihmisiä Suomessa odottaa kun asiat on hiukan niin ja näin, linkunlankun.


      • taastätäsamaa kirjoitti:

        Vihloo hampaita, kun lukee ArtoTTT: n historiavertausia. Millainen tulevaisuus ihmisiä Suomessa odottaa kun asiat on hiukan niin ja näin, linkunlankun.

        Voimme vakuuttaa ArtoTTT:lle, ettei hän tule koskaan kokemaan vainoa uskonsa takia.


      • torre12 kirjoitti:

        Voimme vakuuttaa ArtoTTT:lle, ettei hän tule koskaan kokemaan vainoa uskonsa takia.

        Pitäisikö tuohon lisätä, että valitettavasti? ;)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Pitäisikö tuohon lisätä, että valitettavasti? ;)

        ArtoTTT kuuluu siihen hupenevaan uskovaisten joukkoon jotka vielä jaksavat julistaa teille Sanaa tähän sikolättiin jossa kaikki hyvä tallataan
        heti jalkoihin ja sitä pidetään arvostettavana käyttäytymisenä.

        Ettekö ole jo huomanneet mitenkä raitishenkisten julistajien joukko on
        alkanut harventua tässä valheelle "haiskahtavassa" ympäristössä.
        Siinä sitten "keskustelette" keskenänne.


      • Herran.tertut
        pertsa2012 kirjoitti:

        ArtoTTT kuuluu siihen hupenevaan uskovaisten joukkoon jotka vielä jaksavat julistaa teille Sanaa tähän sikolättiin jossa kaikki hyvä tallataan
        heti jalkoihin ja sitä pidetään arvostettavana käyttäytymisenä.

        Ettekö ole jo huomanneet mitenkä raitishenkisten julistajien joukko on
        alkanut harventua tässä valheelle "haiskahtavassa" ympäristössä.
        Siinä sitten "keskustelette" keskenänne.

        Ai, että sinä elät sikolätissä? Minä en!


      • SimoHompas
        Herran.tertut kirjoitti:

        Ai, että sinä elät sikolätissä? Minä en!

        Helmiähän ei saanut sioille tarjota, ne taallatan vain sorkkiin.


    • PVeli

      "Me maailman kansalaiset emme käyttäydy kuten te. Emme aloita mitään vainoja. Annamme sinunkin kirjoittaa tänne mielipiteitäsi. Saat vakaumustasi noudattaa, kunhan et vaadi sitä muilta. "

      Joopasjotakin ei ilmeisesti tiedä, että kristityt ovat tälläkin hetkellä maailma vainotuin kansanryhmä. Vaino oli vielä muutama vuosikymmen sitten täysin järjestelmällistä ja valtiollisesti johdettua myös Euroopan kommunistisissa maissa. Tällä hetkellä vainojen kannalta pahimpia paikkoja ovat Pohjois-Korea ja muslimienemmistöiset valtiot.
      Nykyisen ilmapiirin vallitessa en ihmettele, mikäli krisittyjen vainot myös "sivistyneessä" Euroopassa alkavat voimistua. Lisätietoa aiheesta tarjoavat esimerkiksi Marttyyrien Ääni- ja Open Doors-järjestöt.

      "Historia sen sijaan kertoo paljonkin uskovaisten tekemistä vainoista. "
      Sinulla lienee tästä joitakin esimerkkejä sanojesi vakuudeksi ?

      • taastätäsamaa

        Historia voi kertoa kristittyjen suorittamista vainoista:

        Kirkkoisät aloittivat juutalaisten vainon pohjustamisen haukkumalla ja melipiteen muokkauksella ,
        kun siitä tuli Rooman valtionuskonto, niin juutalaiset asetettiin kristittyjen vaatimuksesta muita huonompaan asemaan.

        Kun kristinusko levisi se hävitti väkivalloin tieltään muut uskonnot.
        Jonkun verran juutalaiset saivat paikka paikoin olla rauhassa Euroopassa
        mutta ristiretkeläiset tuhosivat valtavan määrän seurakuntia Euroopassa lähtiessään ristiretkelleen,
        juutalaiset pakotettiin gettoihin ja kirkot yllyttivät hyökäyksiin niihin
        ...ja muistanet Lutherin verenpunaiset tekstit ..ja Natsi-Saksan

        ....nykyhetken kristittyjen vihasta puhumatta.


      • kmnrjnfrjnfr

        Valitettavasti olet oikeassa, mutta rehellisyyttäsi tulee kunnioittaa.
        Kun tutkii asioita tarkoin, niin yksi kummallisuus mietityttä minua josta olis kiva tietää enemmän....
        Siis Paavali, pakonojen apostolina (kristyt) oli goottilainen.
        Luder/luther (ei ole hänen oma nimi vaan nimimerkki) oli gootti.
        ja
        Luder/lutheri oppien käytännössä toteuttajana Hitlerikin oli gootti.

        En ymmärrä syytä siihen miksi nimen omaan juuri goottilaisuus on kristittyjen sarjaan selvyydellä kytketty?!!!
        Joskus leikin ajatuksella, että goottilaisilla tai ainakin heidän "johtajillaan" on jonkin asteinen geeni johtajuuteen ja itse itsensä toisten jumalaksi asettamiseen.


    • gtfrdeszwawq

      Valitettavasti totuus on, että kristittyjen Paavali aloitti KRISTILLISTEN vainoamiset ja tapattamiset, tapatti mm Pietarinkin kun olivat saaneet häneltä kiristettyä Jeesuksen antamia oppeja.
      Niin,
      ja ei Jeesustakaan ristille kristilliset tappaneet joten kristityt palvelevat silloinkin, niin kuin vielä ainakin 1700 alkuun kuninkaita jumalinaan.
      Joten tee itselles palvelu ja tutustu uskontunnustuksees ja sen kaltaisuuteesi ja kokeile opetella rehelliseksi...

      • uhygtfrdersdes

        jk

        Paavalin aikaiset kristityt ALOITTI vainot ja surullisen kuuluiset rikollisuuden ristiretket.
        Yhtään ristiretkeä ei ole Jeesuskaan määrännyt eikä käskenyt saarnata ja opettaa paavalilais-luterilaisuuden raamatun sontaa vaan Jeesus käski saarnata ja opettaa KAIKKEA SITÄ MITÄ HÄN OLI OPETUSLAPSILLEEN OPETTANUT JA VAATIMUKSEKSI ASETTI NIIDEN OPPIEN PITÄMISET.
        Joten tutki historianne faktaa ja tule sitten totuuksien kera väittämään, että olette JUMALAN JA JEESUKSEN OMIA "rikolluudenne herrajumalien lampaina."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        #kaikki# tarkoittaa Jeesuksen antamia väärentämättömiä oppeja ja Lakia!

        Jeesus tietsi ennakkoon, mitä tulee tapahtumaan ja sen vuoksi lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi. Siitä, uskontunnustuksen antaneet ovat luopuneet....

        Kolminaisuus oppia ei Jeesus ja Jumalakaan ole asettanut....
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!

        HUOM!
        Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


      • Marko_K

        Vai tapatti Paavali Pietarin. :)


      • ygtdas2A12
        Marko_K kirjoitti:

        Vai tapatti Paavali Pietarin. :)

        Ei Paavali ole tunnustanut yhtään tappaneensa joten hänen aivopesemät apulaiset tekivät likaiset työt. Viisastelemalla et rikollisen kristinuskon alkuhistoriaa toisiksi voi ilkkumalla muuttaa edes uskomalla.

        Näin on totuus käsikirjassanne....
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

        Ja
        mieti tarkkaan, kenen "seurakuntalaisena" kristillisiä kristitty Paavalinne vainos!

        ja
        jos ei totuus selviä niin lue uudestaan ja uudestaan tämäkin niin ehkä opit ymmärtämään:

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

        Ei Paavali voinut eroa Jumalasta rukoilla kun ei ollut Jumalaa palveleva!!!!
        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.


    • Raamattu-ja-valtikka

      Tyypillistä sekopäisen narsistihihhulin ajatuksenjuoksua: "Jos en pääse sanelemaan sääntöjä - Minua vainotaan"

      • Ikävä kyllä havaintosi perustuu tositapahtumiin.


    • bgtvrcrxex

      Jahas
      kun faktoja ei voi kumota niin alkavat rikkomaan sananvapautta koskevan Lakia!

      Noin se on ollut Paavalin ajoilta....

      • mitä.ihmettä

        Mitä tarkoitat? Poistettiinko viestisi?


    • bhbvtcrxezsewz

      Valvojalle:

      Vihaatko Jumalaa ja Jeesusta vain oletko herra jumalan asialla?

      • Mieti hyvin tarkkaan: Ovatko nuo ainoat vaihtoehdot? Siis joko vihaat tai olet asialla?

        No?


      • bgvfxdszaA
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mieti hyvin tarkkaan: Ovatko nuo ainoat vaihtoehdot? Siis joko vihaat tai olet asialla?

        No?

        Minulla on näyttyä ollut poitettuihin totuuksiin joten sananvapautta koskevaa Lakia et kunnioita!
        Tee se selväksi itselles.


      • bgvfxdszaA kirjoitti:

        Minulla on näyttyä ollut poitettuihin totuuksiin joten sananvapautta koskevaa Lakia et kunnioita!
        Tee se selväksi itselles.

        Hienosti selvensit!


    • hbgvfxcexze

      Uskovaiset uskovaiset pakotettiin uskomaan, miekalla, "usko, ota kaste tai kuolet" menetelmä oli tehokas. Miekka oli rautakauden tehokkain ase.
      Mutta
      kehityksen myötä nk. pakko kaste taktiikkaa käytetään edeleen. Kaikille lapsille ei anneta uskonvapautta vaikka se on Suomen Perustuslaissa niin määrätty. Lapsikaste rikoksesti kirkko ja papisto ei ota vastuuta vaan sen asettavat lasten vanhempien rikoksiksi.... mm näin...

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
      "Hei Mirka,
      Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
      Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
      Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
      t. Maarit-pappi "

      Maarit-pappi; kirjoitit: "Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!"

      Viittaat näihhin Jeesuksen antamiin tietoihin:
      Markuksen evankeliumi:
      10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
      Luukkaan evankeliumi:
      18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

      HUOMAA! Ettei Jeesus opettanut tuossa opetuslapsista mitään!
      HUOMAA! Ei kristinuskolla ei ole Jeesuksen opetuslapsia vaikka sellaisiksi eksyttäen kastaa JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA LAPSIA!

      Missä kohtaa evankeliumia Jeesus tai Taivaan Isä on ilmoittanut kasteen kautta pelastumisen???
      Ellei sitä ole niin KENEN OPPIA OPETAT?
      Lue ja opi ymmärtämään Markus 16:15

      Maarit-pappi, tuomitsetko Jeesuksen helevettiin kun ei käskenyt kastaa eikä kastanut lapsia?
      Mar 10:16
      Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

      HUOMAA! ettei Jeesus käskenyt kastaa lapsia lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi!
      Maarit-pappi, missä teille on ne Jeesuksen opetuslapsiksi kastetut opetuslapset jotka ovat teoillaan osoittaneet olevansa AITOJA Jeesuksen opetulapsia?
      -kävelevät vesien päällä vaikkapa järven yli kesällä, herättävät kuolleita, parantavat sairata mm. antamatta sokeille näon jne jne jne???

      Pappi ei ole vastauksia antanut...

    • Pudis55

      Älä Arto pelkää me ateistit emme vainoa sinua mutta oman sielusi tähden tee parannus, hersyvää naurua...

    • kiiskivastarannalta

      Olen kiinnittänyt huomiota aivan samaan asiaan. Täällä on henkilöitä jotka suoranaisesti jo uhkailevat. Se siitä suvaitsevaisuudesta.
      Jos en olisi Raamatusta lukenut, että tulee aika, jolloin en enää voi vapaasti uskoa Raamatun sanaa saamatta pilkkaa ja halveksuntaa osakseni,,en olisi asiaa uskonut. Ennustukset toteutuvat.

      Nyt eletään todella Nooan aikoja. Pilkkaajat eivät ymmärrä ketä vastaan ovat nousseet. Heillekin olisi Jumalan armo kaikesta huolimatta tarjolla, mutta ei kelpaa .

      • Saat aivan vapaasti uskoa mihin haluat, sitä ei estetä.

        Kaikkia pilkataan; myös muslimeja ja heidän Mohamediaan. Älä ota niin henkilökohtaisesti.


      • >> Täällä on henkilöitä jotka suoranaisesti jo uhkailevat. Se siitä suvaitsevaisuudesta. <<
        Kerro ketkä uhkailee. Vai etkö "viitsi" kertoa vai eikö sinua olekaan uhkailtu?


      • >> Ennustukset toteutuvat. <<
        Ahaa eli todellisuus toteuttaa teidän ennustuksia.

        >> Nyt eletään todella Nooan aikoja. <<
        No perkele, spn-laki ja maailmanloppu, mikäs sen selvempää, siis teille.

        >> Pilkkaajat eivät ymmärrä ketä vastaan ovat nousseet. <<
        No sinun Jumalaasi vastaan tietenkin ,ketäs muuta. Kas kun ei ole muita jumalalia (paitsi raamatussa)jne.

        >> Heillekin olisi Jumalan armo kaikesta huolimatta tarjolla, mutta ei kelpaa . <<
        Pitkät sun armollesi, koska jos yksi kapinen koirakin joutuisi sinun helvettiisi, niin vetäisin Jeesustasi turpaan. Tappaisin hänet jos pystyisin.
        Ihan rehellisesti.

        Loppuun ateistin sarkastinen iltarukous:

        Kiitos Jeesus, että et ole olemassa.
        Amen!


      • #Nyt eletään todella Nooan aikoja#

        Niin, toivoimme ja rukoilimme että tämä kansa olisi saanut vielä lisää armon aikaa, emmekä tätä tilannetta olisi joutuneet näkemään, mutta tähän rukoukseemme emme saaneet enää vastausta, sillä tämä kansa on nyt kääntänyt selkänsä Jumalalle ja olemme menossa kohti tuomion aikaa, valitettavasti.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Nyt eletään todella Nooan aikoja#

        Niin, toivoimme ja rukoilimme että tämä kansa olisi saanut vielä lisää armon aikaa, emmekä tätä tilannetta olisi joutuneet näkemään, mutta tähän rukoukseemme emme saaneet enää vastausta, sillä tämä kansa on nyt kääntänyt selkänsä Jumalalle ja olemme menossa kohti tuomion aikaa, valitettavasti.

        Eli olette koko ajan ilman Jumalaa kuten me muutkin. Kukaan ei kuule ja olemme ihmisinä yksin maailmassa.


      • torre12 kirjoitti:

        Eli olette koko ajan ilman Jumalaa kuten me muutkin. Kukaan ei kuule ja olemme ihmisinä yksin maailmassa.

        Kuka niin sanoi, pelastihan Jumala Nooankin perheen ja tulevaisuudessa myös ne jotka Jeesukseen uskovat.

        2 Piet. 2:
        "5 Eikä hän säästänyt muinaisajan maailmaa, vaan antoi vedenpaisumuksen hyökyä yli jumalattoman ihmiskunnan. Kuitenkin hän pelasti Nooan, vanhurskauden julistajan, ja seitsemän muuta. 6 Jumala tuomitsi Sodoman ja Gomorran kaupungit polttamalla ne poroksi ja antoi näin varoittavan esimerkin vastaisten aikojen jumalattomille. 7 Sen sijaan hän pelasti hurskaan Lootin, jonka mieltä jumalattomien riettaus painoi. 8 Päivästä päivään tuo hurskas mies sydämessään kärsi, kun hän joutui elämään heidän keskellään ja katselemaan ja kuuntelemaan heidän jumalattomuuttaan."


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Kuka niin sanoi, pelastihan Jumala Nooankin perheen ja tulevaisuudessa myös ne jotka Jeesukseen uskovat.

        2 Piet. 2:
        "5 Eikä hän säästänyt muinaisajan maailmaa, vaan antoi vedenpaisumuksen hyökyä yli jumalattoman ihmiskunnan. Kuitenkin hän pelasti Nooan, vanhurskauden julistajan, ja seitsemän muuta. 6 Jumala tuomitsi Sodoman ja Gomorran kaupungit polttamalla ne poroksi ja antoi näin varoittavan esimerkin vastaisten aikojen jumalattomille. 7 Sen sijaan hän pelasti hurskaan Lootin, jonka mieltä jumalattomien riettaus painoi. 8 Päivästä päivään tuo hurskas mies sydämessään kärsi, kun hän joutui elämään heidän keskellään ja katselemaan ja kuuntelemaan heidän jumalattomuuttaan."

        >Kuka niin sanoi, pelastihan Jumala Nooankin perheen ja tulevaisuudessa myös ne jotka Jeesukseen uskovat.

        Käytännössä kaikkien luonnontieteilijöiden mukaan mitään raamatullista vedenpaisumusta ei ole koskaan ollut, joten tuskin oli myöskään pelastettua Nooan perhettä. Nämä höpöjutut voit jättää herätyskokouksiin, joissa niitä isotaan ja janotaan.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Kuka niin sanoi, pelastihan Jumala Nooankin perheen ja tulevaisuudessa myös ne jotka Jeesukseen uskovat.

        2 Piet. 2:
        "5 Eikä hän säästänyt muinaisajan maailmaa, vaan antoi vedenpaisumuksen hyökyä yli jumalattoman ihmiskunnan. Kuitenkin hän pelasti Nooan, vanhurskauden julistajan, ja seitsemän muuta. 6 Jumala tuomitsi Sodoman ja Gomorran kaupungit polttamalla ne poroksi ja antoi näin varoittavan esimerkin vastaisten aikojen jumalattomille. 7 Sen sijaan hän pelasti hurskaan Lootin, jonka mieltä jumalattomien riettaus painoi. 8 Päivästä päivään tuo hurskas mies sydämessään kärsi, kun hän joutui elämään heidän keskellään ja katselemaan ja kuuntelemaan heidän jumalattomuuttaan."

        Raamatun mukaan Sodomassa tapahtui asioita, joita ei voida kuvitella tapahtuvan nykyajan Suomessa tai muussa länsimaassa tai edes Afrikassa.

        On siis aika kaukaa haettua etsiä omaa pelastusta sieltä.


      • kiiskivastarannalta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Kuka niin sanoi, pelastihan Jumala Nooankin perheen ja tulevaisuudessa myös ne jotka Jeesukseen uskovat.

        Käytännössä kaikkien luonnontieteilijöiden mukaan mitään raamatullista vedenpaisumusta ei ole koskaan ollut, joten tuskin oli myöskään pelastettua Nooan perhettä. Nämä höpöjutut voit jättää herätyskokouksiin, joissa niitä isotaan ja janotaan.

        Käytännlllisesti katsoen nuo kaikki luonnontieteilijät ovat väärässä.

        Vedenpaisumuksesta on löydetty todisteita.

        Esiäitejä on ollut kolme tai neljä.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Käytännlllisesti katsoen nuo kaikki luonnontieteilijät ovat väärässä.

        Vedenpaisumuksesta on löydetty todisteita.

        Esiäitejä on ollut kolme tai neljä.

        >Käytännlllisesti katsoen nuo kaikki luonnontieteilijät ovat väärässä.

        Niin varmaan juu. :D

        Vedenpaisumuksesta ei ole löydetty ainuttakaan sellaista "todistetta", jota vastaan ei olisi vähintään kymmentä sen täysin kumoavaa todistetta. Näin se tiede menee – ei sillä lailla kuin vaikkapa Reinikaisen Pekka ja sinä haluaisitte.


      • reiya
        kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Käytännlllisesti katsoen nuo kaikki luonnontieteilijät ovat väärässä.

        Vedenpaisumuksesta on löydetty todisteita.

        Esiäitejä on ollut kolme tai neljä.

        Vain on esiäitejä ollut kolme tai neljä!
        Missähän ne todisteet ja näytöt ovat kun uskomukset eivät riitä?


      • Hranpelko

        Sodomaa ja Gomorra mielissä kangastelee, kurinpalautus tulossa.


    • Ei tule tapahtumaan vaikka kuinka odottaisit. Valtaväestöhän on nimenomaan tasa-arvon ja ihmisoikeuksien puolella kuten karvaasti tässä taannoin saitte kokea.

      Mitä tulee teidän maineenne lokaamiseen niin siinä, ette apua tarvitse. Ihan itse olette tuon lestin hoitaneet varsin mallikkaasti palstallakin. Sinä olet juuri paljonkin kirjoitellut ihan suoranaisia valheita seksuaalivähemmistöistä vaikka tuskin todellisuudessa tunnet edes yhtäkään tuohon ryhmään kuuluuvaa ihmistä . Edelleenkään se, että ei allekirjoita noita valheita ei ole mitään vainoamista , noin yleisesti sitä kutsutaan rehellisyydeksi. Aina toisinaan sitten julkaiset aloituksen tyyppisen kirjoituksen joka on kuin suoraan foliohattu osastolta jossa maalailet "piruja seinille" kuinka nyt näistä homoliitoista alkavat nyt karmeat kristittyjen vainot ja kun ei mikään viittaa tuollaiseen ja joku sitten nuo "ampuu alas" sitten täällä huudetaan kurkut suorana kuinka taas kristittyjä vainotaan. Joten olisko tuossa nyt hieman itsetutkiskelunpaikka, että mitä se vainoaminen oikein tarkoittaa.

      Lasten huostaanotoista sen verran, että vaatii kyllä todella painavat perusteet, eli tuonkin osalta voit todennäköisesti olla ihan huoletta, ellet nyt suoranaisiin rikollisiin tekoihin syyllisty. Toisekseen on kyllä ihan aiheellista tutkiskella lastenasemaa ja oikeuksia herätysliikkeissäkin kyllä niistä valitettavasti on melkoisia juttuja tullut ilmi.

      Niin eihän sitä kaikkea tarvitse mielessänsä hyväksyä mutta sen verran joudutte tekin taipumaan, ettei "salaisista" toiveistanne huolimatta niiden homojen kivittäminen ole edelleenkään sallittua, eikä niiden vihkitilaisuuksiakaan saa mennä häiriköimään, niin ja myös naispapit saavat pitää yhä virkansa ja tuollekkaan , ette vaan mitään voi.

      • taastätäsamaa

        Luin jokin aika sitten kirjan jossa kerrottiin miten vaikeaa oli natsisaksan ihmisten alistua vihaamiensa slaavien vallan alle. Voi vain kuvitella miten naiset ikään katsomatta raiskattiin mennen tullen ja väliillä sidottiin sänkyy uutta kierrosta odottamaan. Siitä oli seurauksena itsemurha-aalto.

        Nyt kun luen joidenkin hurskaiden uskovaisten tekstejä, niissäkin on sama pelokas pohjavire. Tähän päivään soviteltuna "homot ja muut pervesssit lyhyine hiuksineen varastavat heteroiden kotoa heidän lapsensa ja laittavat vanhemmat vankilaan. Lapset joutuvat tietysti kasvauslaitoksiin. Monia heistä homot käyttää iljettäviin menoihinsa..."


        Ystävät, koettakaa elää tämä hetki mahdollisimman hyvin, koska tulevaisuus on hurja teille.


      • mkjhgfdsa

        miekka sivistyksen tuella, kuten tiedät mutta jätit kertomatta koko totuuden.



    • >> Toki täällä nytkin on esim. humanismi [ateismi] pohjaisia ajattelijoita, jotka kivenkovaan väittävät etteivät he tule kristityitä mitenkään vainoamaan, kuitenkin he ovat valmiita uskomaan ja levittämään kristityistä mitä tahansa puolitotuuksia, väännöksiä ja valheita. <<

      Ensinnäkään suomi24 ei ole yhtä kuin Suomen kansa ja toiseksi, jos Sinua ja vaikkapa Päivi Räsästä alettaisiin vähemmistönä vainoamaan, niin minä puolustaisin Teitä. Ihan varmasti.
      Etkö usko, minua joka en edes osaa valehdella?

      Vaikka sitten Setaa ja Vapaa-ajattelijoita vastaa, jotka muuten ei myöskään vainoaisi teitä. Mutta siinäkin tapauksessa, ihan varmasti!

      • Pudis55

        Joo, minäkin puolustan Arto tarvittaessa, heikkojen, vaivaisten ja vähälahjaisten puolustaminen on minulle sydämenasia riippumatta mitä väriä he tunnustavat.


      • #Etkö usko, minua joka en edes osaa valehdella?#

        Sinä et vainojen alkamista edes huomaisi ja vaikka huomaisitkin pitäisit tehtyjä toimenpiteitä oikeina ja lain mukaisina.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Etkö usko, minua joka en edes osaa valehdella?#

        Sinä et vainojen alkamista edes huomaisi ja vaikka huomaisitkin pitäisit tehtyjä toimenpiteitä oikeina ja lain mukaisina.

        Ja sinä pidät vainona jo sitä, että joku on kanssasi ei mieltä.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Etkö usko, minua joka en edes osaa valehdella?#

        Sinä et vainojen alkamista edes huomaisi ja vaikka huomaisitkin pitäisit tehtyjä toimenpiteitä oikeina ja lain mukaisina.

        >Sinä et vainojen alkamista edes huomaisi ja vaikka huomaisitkin pitäisit tehtyjä toimenpiteitä oikeina ja lain mukaisina.

        Nehän mainioita vainoja on, joita suurin osa ihmisistä ei vapaassa demokratiassa edes huomaa! :D

        Se on muuten oikeusistuin, joka tarvittaessa ratkaisee toiminnan lainmukaisuuden eikä yksikään suomi24-kirjoittaja.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Sinä et vainojen alkamista edes huomaisi ja vaikka huomaisitkin pitäisit tehtyjä toimenpiteitä oikeina ja lain mukaisina.

        Nehän mainioita vainoja on, joita suurin osa ihmisistä ei vapaassa demokratiassa edes huomaa! :D

        Se on muuten oikeusistuin, joka tarvittaessa ratkaisee toiminnan lainmukaisuuden eikä yksikään suomi24-kirjoittaja.

        #Se on muuten oikeusistuin, joka tarvittaessa ratkaisee toiminnan lainmukaisuuden eikä yksikään suomi24-kirjoittaja.#

        Myöskö siinä tapauksessa kun tuomioistuin on vainon välikappale, tavallisella ihmisellä ei monestikaan ole mahdollisuutta maksaa kymmenien jopa satojen tuhansien oikeudenkäyntikuluja.

        "Monet heistä, jotka ovat sinnikkäästi ilmaisseet vastalauseita, ovat joutuneet ihmisoikeuskomitean tutkimaksi ja (joissakin tapauksissa) joutuneet myös ihmisoikeustuomioistuimen eteen. He, jotka ovat köyhiä, huonosti koulutettuja ja ilman minkään virallisen tahon tukea, ovat olleet erityisen helppoja maalitauluja; yhdenvertaisuuslait eivät aina toimi samalla tavalla. Joillekin on määrätty sakko, käsketty pyytämään anteeksi ja lupaamaan, etteivät enää julkisesti puhu kyseisistä asioista.(4) Kohteena ovat olleet henkilöitä, jotka ovat kirjoittaneet paikallisen lehden toimittajille,(5) ja pienten, kristillisten seurakuntien papit.6 Erääseen katolilaiseen piispaan kohdistettiin kaksi valitusta seurauksena kommenteista, joita hän kirjoituksis- saan antoi koskien avioliittoa; molemmat lopulta tosin peruttiin. (7)"

        "Mutta taloudelliset kustannukset taistelussa ihmisoikeuskoneiston kanssa ovat edelleenkin valtavat. Maclean käytti satoja tuhansia dollareita oikeudenkäyntikuluihin,(8) joista ei saa yhtään takaisin komissiolta, tuomioistuimelta tai syytteen kantajalta.Tällaisten tapausten ratkaiseminen voi myös kestää jopa vuosikymmenen. Tavallisella henkilöllä, jolla ei ole paljon varoja, mutta on kiinnittänyt ihmisoikeuskomission huomion, ei ole toivoa vedota oikeusistuimen apuun. Sellainen henkilö voi vain hyväksyä komission nuhtelun, maksaa (verrattain) pienen sakon, ja sitten pitää kiinni määräyksestä olla hiljaa loppuelämänsä. Niin kauan kuin nämä työkalut ovat komissioiden käytettävissä, joille uusi ajattelutapa ei anna mitään teoreettista syytä sietää eri mielipiteitä, julkiseen keskusteluun osallistuminen samaa sukupuolta olevista avioliitoista tarkoittaa oman kuopan kaivamista."

        http://aitoavioliitto.fi/artikkelit/samaa-sukupuolta-olevien-avioliitot
-kymmenen-vuoden-jalkeen
-oppitunteja-kanadasta/


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Se on muuten oikeusistuin, joka tarvittaessa ratkaisee toiminnan lainmukaisuuden eikä yksikään suomi24-kirjoittaja.#

        Myöskö siinä tapauksessa kun tuomioistuin on vainon välikappale, tavallisella ihmisellä ei monestikaan ole mahdollisuutta maksaa kymmenien jopa satojen tuhansien oikeudenkäyntikuluja.

        "Monet heistä, jotka ovat sinnikkäästi ilmaisseet vastalauseita, ovat joutuneet ihmisoikeuskomitean tutkimaksi ja (joissakin tapauksissa) joutuneet myös ihmisoikeustuomioistuimen eteen. He, jotka ovat köyhiä, huonosti koulutettuja ja ilman minkään virallisen tahon tukea, ovat olleet erityisen helppoja maalitauluja; yhdenvertaisuuslait eivät aina toimi samalla tavalla. Joillekin on määrätty sakko, käsketty pyytämään anteeksi ja lupaamaan, etteivät enää julkisesti puhu kyseisistä asioista.(4) Kohteena ovat olleet henkilöitä, jotka ovat kirjoittaneet paikallisen lehden toimittajille,(5) ja pienten, kristillisten seurakuntien papit.6 Erääseen katolilaiseen piispaan kohdistettiin kaksi valitusta seurauksena kommenteista, joita hän kirjoituksis- saan antoi koskien avioliittoa; molemmat lopulta tosin peruttiin. (7)"

        "Mutta taloudelliset kustannukset taistelussa ihmisoikeuskoneiston kanssa ovat edelleenkin valtavat. Maclean käytti satoja tuhansia dollareita oikeudenkäyntikuluihin,(8) joista ei saa yhtään takaisin komissiolta, tuomioistuimelta tai syytteen kantajalta.Tällaisten tapausten ratkaiseminen voi myös kestää jopa vuosikymmenen. Tavallisella henkilöllä, jolla ei ole paljon varoja, mutta on kiinnittänyt ihmisoikeuskomission huomion, ei ole toivoa vedota oikeusistuimen apuun. Sellainen henkilö voi vain hyväksyä komission nuhtelun, maksaa (verrattain) pienen sakon, ja sitten pitää kiinni määräyksestä olla hiljaa loppuelämänsä. Niin kauan kuin nämä työkalut ovat komissioiden käytettävissä, joille uusi ajattelutapa ei anna mitään teoreettista syytä sietää eri mielipiteitä, julkiseen keskusteluun osallistuminen samaa sukupuolta olevista avioliitoista tarkoittaa oman kuopan kaivamista."

        http://aitoavioliitto.fi/artikkelit/samaa-sukupuolta-olevien-avioliitot
-kymmenen-vuoden-jalkeen
-oppitunteja-kanadasta/

        >Myöskö siinä tapauksessa kun tuomioistuin on vainon välikappale, tavallisella ihmisellä ei monestikaan ole mahdollisuutta maksaa kymmenien jopa satojen tuhansien oikeudenkäyntikuluja.

        Kerro nyt lyhyesti vähän esimerkkiä mitä ihmettä tarkoitat, sillä eihän tuota linkittämääsi jaksa lukea erkkikään.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Se on muuten oikeusistuin, joka tarvittaessa ratkaisee toiminnan lainmukaisuuden eikä yksikään suomi24-kirjoittaja.#

        Myöskö siinä tapauksessa kun tuomioistuin on vainon välikappale, tavallisella ihmisellä ei monestikaan ole mahdollisuutta maksaa kymmenien jopa satojen tuhansien oikeudenkäyntikuluja.

        "Monet heistä, jotka ovat sinnikkäästi ilmaisseet vastalauseita, ovat joutuneet ihmisoikeuskomitean tutkimaksi ja (joissakin tapauksissa) joutuneet myös ihmisoikeustuomioistuimen eteen. He, jotka ovat köyhiä, huonosti koulutettuja ja ilman minkään virallisen tahon tukea, ovat olleet erityisen helppoja maalitauluja; yhdenvertaisuuslait eivät aina toimi samalla tavalla. Joillekin on määrätty sakko, käsketty pyytämään anteeksi ja lupaamaan, etteivät enää julkisesti puhu kyseisistä asioista.(4) Kohteena ovat olleet henkilöitä, jotka ovat kirjoittaneet paikallisen lehden toimittajille,(5) ja pienten, kristillisten seurakuntien papit.6 Erääseen katolilaiseen piispaan kohdistettiin kaksi valitusta seurauksena kommenteista, joita hän kirjoituksis- saan antoi koskien avioliittoa; molemmat lopulta tosin peruttiin. (7)"

        "Mutta taloudelliset kustannukset taistelussa ihmisoikeuskoneiston kanssa ovat edelleenkin valtavat. Maclean käytti satoja tuhansia dollareita oikeudenkäyntikuluihin,(8) joista ei saa yhtään takaisin komissiolta, tuomioistuimelta tai syytteen kantajalta.Tällaisten tapausten ratkaiseminen voi myös kestää jopa vuosikymmenen. Tavallisella henkilöllä, jolla ei ole paljon varoja, mutta on kiinnittänyt ihmisoikeuskomission huomion, ei ole toivoa vedota oikeusistuimen apuun. Sellainen henkilö voi vain hyväksyä komission nuhtelun, maksaa (verrattain) pienen sakon, ja sitten pitää kiinni määräyksestä olla hiljaa loppuelämänsä. Niin kauan kuin nämä työkalut ovat komissioiden käytettävissä, joille uusi ajattelutapa ei anna mitään teoreettista syytä sietää eri mielipiteitä, julkiseen keskusteluun osallistuminen samaa sukupuolta olevista avioliitoista tarkoittaa oman kuopan kaivamista."

        http://aitoavioliitto.fi/artikkelit/samaa-sukupuolta-olevien-avioliitot
-kymmenen-vuoden-jalkeen
-oppitunteja-kanadasta/

        Eikä tuosta lainaamastasikaan selviä oikein mitään.

        >julkiseen keskusteluun osallistuminen samaa sukupuolta olevista avioliitoista tarkoittaa oman kuopan kaivamista.

        Mihin keskusteluun? Keskustelu on Suomessa hyvin vapaata myös uskovaisille, ja kysymys homoavioliitoistahan on kirkkoa lukuun ottamatta taputeltu lopullisesti, joten kaikki keskustelun aihe on enää siinä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eikä tuosta lainaamastasikaan selviä oikein mitään.

        >julkiseen keskusteluun osallistuminen samaa sukupuolta olevista avioliitoista tarkoittaa oman kuopan kaivamista.

        Mihin keskusteluun? Keskustelu on Suomessa hyvin vapaata myös uskovaisille, ja kysymys homoavioliitoistahan on kirkkoa lukuun ottamatta taputeltu lopullisesti, joten kaikki keskustelun aihe on enää siinä.

        Eli Kanadassa homoavioliittoolain tultua voimaan keskustelu ei enää ollutkaan vapaata ja esim. pastori joka julkisesti puolusti miehen ja naisen avioliittokäsitystä, saatettiin haastaa oikeuteen, koska kaikkia puheita homoavioliittoa vastaan tulkittiin ihmisoikeuskomissiossa vihanlietsonnaksi jne.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Eli Kanadassa homoavioliittoolain tultua voimaan keskustelu ei enää ollutkaan vapaata ja esim. pastori joka julkisesti puolusti miehen ja naisen avioliittokäsitystä, saatettiin haastaa oikeuteen, koska kaikkia puheita homoavioliittoa vastaan tulkittiin ihmisoikeuskomissiossa vihanlietsonnaksi jne.

        Kuten sanoin, meillä keskustelua homoavioliitosta käydään enää vain kirkon piirissä, ja mitä olen huomannut niin homoliittojen vastainen sana on siinä niin vapaata ettei mitään rajaa. Jos sinä olet huomannut muuta, et varmaan ole Suomessa juuri nyt.

        Meuhkaaminen laillisia maistraattiliittoja vastaan lähentelee minustakin vihapuhetta. On ihan järkevää ja normaalia yleensäkin että ihminen ei sano ulos ihan kaikkea mitä ajattelee. En minäkään sano, usko pois.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Eli Kanadassa homoavioliittoolain tultua voimaan keskustelu ei enää ollutkaan vapaata ja esim. pastori joka julkisesti puolusti miehen ja naisen avioliittokäsitystä, saatettiin haastaa oikeuteen, koska kaikkia puheita homoavioliittoa vastaan tulkittiin ihmisoikeuskomissiossa vihanlietsonnaksi jne.

        Vaikea uskoa kenenkään Suomessa haastavan yhtään uskovaa oikeuteen, ellei uskova sitten ole rikkonut lakeja tosi rankasti.

        Pelkkä naisen ja miehen avioliitosta puhuminen ei ole rikos.


    • >> muistamatta lainkaan mitä se pakanuus oikeasti oli, siellä ei ollut turvaverkkoja ja jokainen ajatteli vain itseään. <<

      Se oli sitä aikaa, kun huutolaisen sai raiskata, sitä oli pakanuus.

      • Qwitut

        Joko olet lopettanut siskontyttösi raiskaamisen?


      • Qwitut kirjoitti:

        Joko olet lopettanut siskontyttösi raiskaamisen?

        Se oli tosin sinun siskontyttösi ja antoi kyllä ihan suosilla. Jopa tarjoutui.


    • älä.naurata

      Sitä ollaan nyt niiiin marttyyriä niiiin marttyyriä että!

      Kuvittelet raukka parka, että se on uskovaisten vainoamista, kun he jäävät kantoineen vähemmistöön, kun eduskunta säätää lakeja demokraattisen prosessin, parlamentarismin mukaisesti.

      Jos uskovaisilla ei ole johtamaansa enemmistö-/tai vähemmistödiktatuuria, niin se on muka uskovaisten vainoamista.

      Aitoavioliittolaisillahan on määrävähemmistökirkolliskokouksessa, jonka avulla he voivat pitää kirkossa yllä vähemmistödiktatuuria, kirkon virallinen kantahan on edelleen sama kuin aitoavioliittolaisilla.

      Kirkon änkyrävähemmistön harmiksi vain Suomen uunituore avioliittolaki on tasa-arvoinen, sukupuolineutraali, ja kirkko ei voi mitään sille, että 'kapina'pappien suorittamat samaa sukupuolta olevien parien avioliittoon vihkimiset ovat lainvoimaisia.

      Kirkon edustajat luulivat suuressa omahyväisyydessään, että kirkon säännöt menevät aina ja ikuisesti automaattisesti Suomen lain edelle ja yläpuolelle. Mikään mikä ristiriidassa raamatun ja kirkon kannan kanssa ei voi olla laki luulivat. Oppia ikä kaikki.

      Ja sitten vielä sekin että ne kirkon säännötkin ovat epäselvät. Siellä on jos jonkinlaista sääntöä ja käsikirjaa, joiden avioliittokäsitys on määritelty erilaisin sanakääntein, aina ei edes mainita että kyseeseen voi tulla vain mies nainen aviopari.

      Sekin osoittaa miten kirkko on jämähtänyt menneisyyteen. Kirkon päättäjien mielessä ei edes käynyt että tämä sukupuoliasia olisi otettava huomioon kirkon säännöissä ja käsikirjoissa koskien avioliittoa. Maailma muuttuu, Eskoseni.

      Four Cats'kin laulaa: "Kaikki muuttuu, kaikki muuttuu, ei entiselleen mikään jää."

      • Juuri noin, allekirjoitan!


      • >Four Cats'kin laulaa: "Kaikki muuttuu, kaikki muuttuu, ei entiselleen mikään jää."

        Alun perin EP-levyllä "Four Cats, Laila Kinnunen ja Olavi Virta" vuodelta 1961. :)


      • hyvätodiste

        "Sitä ollaan nyt niiiin marttyyriä niiiin marttyyriä että!"

        Ja näin se ilkunta sittan aina alkaa ja siitä sitten kehittyy täyteen raivoon.


      • hyvätodiste kirjoitti:

        "Sitä ollaan nyt niiiin marttyyriä niiiin marttyyriä että!"

        Ja näin se ilkunta sittan aina alkaa ja siitä sitten kehittyy täyteen raivoon.

        Olet hyvä todiste siitä, että oikein odotat pääsyä marttyyriksi.

        "täyteen raivoon". Odotat aivan turhaan. Täällä olen ollut 2009 lähtien ja samanlaista ollut tähän asti.


    • Ei eri mieltä reippaastikin oleminen ole mitään vainojen aloittamista. Kyllä jotkin uskovat päinvastoin syyllistyvät turhan takia nimittelyyn ja liekkihelvetillä peloitteluun homoja ja homoihin tasavertaisina ihmisinä pitäviä kohtaan. Minua se ei hetkauta muuta kuin tuollaisen käyttäytymisen vastustamiseen entistä ärhäkämmän oman kirjoitteluni muodossa.

      • hömpsönpömpsön

        Sinä et muuta tee kuin nimittelet uskovia. Sinun "ärhäkkäät kirjoittelisi" ovat pelkkää papukaijamaista jankutusta ja uskovia. solvausta.


      • hömpsönpömpsön kirjoitti:

        Sinä et muuta tee kuin nimittelet uskovia. Sinun "ärhäkkäät kirjoittelisi" ovat pelkkää papukaijamaista jankutusta ja uskovia. solvausta.

        Miten minä edellä olevassakaan nimittelin uskovia? Sinä räyhiksenä ja multinikkinä sen kuitenkin teit entiseen malliin hyvin vastenmielisellä tavallasi. Et kehtaa edes kirjoitella samalla nikillä kun olet pelkuri-raukkis.


      • hömpsönpömpsön kirjoitti:

        Sinä et muuta tee kuin nimittelet uskovia. Sinun "ärhäkkäät kirjoittelisi" ovat pelkkää papukaijamaista jankutusta ja uskovia. solvausta.

        Nooh Räyhis, jos sinusta tuntuu että sinua solvataan, olet kyllä itse tilannut joka ikisen sanan. Kestotilauksena. ;)

        Lopeta palstoilla räyhääminen vaikka aluksi viikoksi ja kirjoita kohteliaasti (jos suinkin osaat), niin huomaat että saamasi solvaukset ovat vähentyneet aivan ihmeellisellä tavalla.


    • a.matsoni

      Pohjoismaiden humanistithan kokoustivat juuri Helsingissä Humanistit puolustavat uskonnonvapautta, mutta haluavat että valtio on sekulaari, eikä uskonnollista vakaumusta, Suomen oloissa etenkin evlut. kirkkoa, suosiva.

      Sen enempää eivät ateistitkaan vaadi kuin että vakaumusten välillä on todellinen tasa-arvo, että uskonnollista vakaumusta ei nosteta erikoisasemaan, niin kuin edelleen Suomessakin tehdään.

      Toki teitä uskovaisia kirpaisee kun menetätte yhteiskunnallista vaikutusvaltaanne ja etuoikeuksianne. Kun lähtötilanne vielä muutamia vuosikymmeniä sitten oli se että kristityillä oli Suomessa lähes täydellinen hegemonia, ja julkista kirkko- ja uskontokritiikkiä hyvin vähän. niin toki silloin syntyy helposti sellainen harhakäsitys ja harhatuntemus kristityille, että ovatkin nyt jyrän alla ja ateistit niskan päällä.

      Tosiasiassa vielä ei olla lähelläkään erilaisten vakaumusten tasa-arvoa Suomessa. Hegemonia on edelleen kristityillä, ainoastaan jokin verran heikentyneenä. Tosiasiallinen muutos on kuitenkin vielä pieni- kansalaisten keskuudessa muutos on suurempi kuin mitä se näkyy käytännössä.

      Kirkon etuoikeuksien karsiminen laahaa siis selvästi jäljessä, (esim. vaikkapa uskonnon pakkosyöttö kouluissa, enemmistö kansasta haluaisi kaikille koululaisille vapaan valinnan - ussa/ET) kansalaismielipiteestä, sen muutoksesta viimeisten parinkymmenen vuoden aikana.

      • bgvgvrxez

        Suomen valtion kirkko on suolaisia, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne luder/lutherilaisuuden rikollisuutta, mm omia uskovaisia pikku lapsiakin noitarovioilla tappeena saatanan sanan saattaja.


      • >Kun lähtötilanne vielä muutamia vuosikymmeniä sitten oli se että kristityillä oli Suomessa lähes täydellinen hegemonia, ja julkista kirkko- ja uskontokritiikkiä hyvin vähän, niin toki silloin syntyy helposti sellainen harhakäsitys ja harhatuntemus kristityille, että ovatkin nyt jyrän alla ja ateistit niskan päällä.

        Joo-o. Kun omaakin kouluaikaa muistelee, niin... eipä tuota lähimennyttä voi mitenkään muuten kuvata, jos meinaa tottuuvvessa pysyä.

        Virstanpylväänä kohti muutosta muistan Hymy-lehden Pusu-Leenan jostain vuodelta 1976. Leenahan kävi jollain torilla pussaamassa arkkihiippa Simojokea, joka sitten velmun lupsakkaan tapaansa lausahti: "Minä säälin teitä".


      • JesusIsTheLord

        "Sen enempää eivät ateistitkaan vaadi kuin että vakaumusten välillä on todellinen tasa-arvo, että uskonnollista vakaumusta ei nosteta erikoisasemaan, niin kuin edelleen Suomessakin tehdään."

        Kristinusko ei todellakaan ole eikä voi itseään nähdä 'muiden uskomusten kanssa tasa-arvoisena vakaumuksena'. Se olisi lähetystyön loppu, kristinuskon loppu. Kristinuskosta tulisi pelkkä harrastekerho, jota kirkko monelle nytkin on, jos edes sitä.

        Juuri tuolla tavalla näennäisesti tasa-arvoisuutta vaatien kristinuskoa kai tullaan vainoamaan yhä suuremmalla kiihkolla. Voin hyvin kuvitella, että pian kristitty haastetaan oikeuteen 'vihapuheesta' muita 'tasa-arvoisten uskomusten' kannattajia kohtaan. Siihen olemme menossa Suomessakin. Monessa muussa totalitäristisessa maassa se on arkipäivää jo nyt.

        Jumala, anna meille voimasi, jotta emme sorru vainon edessä. Suojele meitä vainolta, jos niin on tahtosi, ja vahvista meitä kestämään vainot Sinun nimeäsi kiittäen. Anna meidän vihata pahuutta ja rakastaa pahantekijöitä. Anna meidän aina turvata sinuun kaikessa.


      • "Kristinusko ei todellakaan ole eikä voi itseään nähdä 'muiden uskomusten kanssa tasa-arvoisena vakaumuksena'. Se olisi lähetystyön loppu, kristinuskon loppu. "

        Tietysti on. Se on vain yksi uskonto muiden joukossa.

        Jos kristinuskon loppy on se että se hyväksyy yhdenvertaisuuden niin sitten se on sen loppu.

        "Juuri tuolla tavalla näennäisesti "

        Mitä näennäistä siinä on että yhteiskunta kohtelee kaikkien uskontojen edustajia ja uskonnottmia yhdenvertaisesti?

        "Voin hyvin kuvitella, että pian kristitty haastetaan oikeuteen 'vihapuheesta' muita 'tasa-arvoisten uskomusten' kannattajia kohtaan. "

        Ainoastaan jos kyse on vihapuheesta ja jos ei suotu ymmärtämään että muiden uskontojen edustajat ja uskonnottomat ovat yhdenvertaisia.


      • JesusIsTheLord kirjoitti:

        "Sen enempää eivät ateistitkaan vaadi kuin että vakaumusten välillä on todellinen tasa-arvo, että uskonnollista vakaumusta ei nosteta erikoisasemaan, niin kuin edelleen Suomessakin tehdään."

        Kristinusko ei todellakaan ole eikä voi itseään nähdä 'muiden uskomusten kanssa tasa-arvoisena vakaumuksena'. Se olisi lähetystyön loppu, kristinuskon loppu. Kristinuskosta tulisi pelkkä harrastekerho, jota kirkko monelle nytkin on, jos edes sitä.

        Juuri tuolla tavalla näennäisesti tasa-arvoisuutta vaatien kristinuskoa kai tullaan vainoamaan yhä suuremmalla kiihkolla. Voin hyvin kuvitella, että pian kristitty haastetaan oikeuteen 'vihapuheesta' muita 'tasa-arvoisten uskomusten' kannattajia kohtaan. Siihen olemme menossa Suomessakin. Monessa muussa totalitäristisessa maassa se on arkipäivää jo nyt.

        Jumala, anna meille voimasi, jotta emme sorru vainon edessä. Suojele meitä vainolta, jos niin on tahtosi, ja vahvista meitä kestämään vainot Sinun nimeäsi kiittäen. Anna meidän vihata pahuutta ja rakastaa pahantekijöitä. Anna meidän aina turvata sinuun kaikessa.

        "Jumala, anna meille voimasi, jotta emme sorru vainon edessä. Suojele meitä vainolta, jos niin on tahtosi, ja vahvista meitä kestämään vainot Sinun nimeäsi kiittäen. Anna meidän vihata pahuutta ja rakastaa pahantekijöitä. Anna meidän aina turvata sinuun kaikessa. "

        Yhdenvertaisuus muiden kanssa ei ole vainoa.


      • kiiskivastarannalta
        JesusIsTheLord kirjoitti:

        "Sen enempää eivät ateistitkaan vaadi kuin että vakaumusten välillä on todellinen tasa-arvo, että uskonnollista vakaumusta ei nosteta erikoisasemaan, niin kuin edelleen Suomessakin tehdään."

        Kristinusko ei todellakaan ole eikä voi itseään nähdä 'muiden uskomusten kanssa tasa-arvoisena vakaumuksena'. Se olisi lähetystyön loppu, kristinuskon loppu. Kristinuskosta tulisi pelkkä harrastekerho, jota kirkko monelle nytkin on, jos edes sitä.

        Juuri tuolla tavalla näennäisesti tasa-arvoisuutta vaatien kristinuskoa kai tullaan vainoamaan yhä suuremmalla kiihkolla. Voin hyvin kuvitella, että pian kristitty haastetaan oikeuteen 'vihapuheesta' muita 'tasa-arvoisten uskomusten' kannattajia kohtaan. Siihen olemme menossa Suomessakin. Monessa muussa totalitäristisessa maassa se on arkipäivää jo nyt.

        Jumala, anna meille voimasi, jotta emme sorru vainon edessä. Suojele meitä vainolta, jos niin on tahtosi, ja vahvista meitä kestämään vainot Sinun nimeäsi kiittäen. Anna meidän vihata pahuutta ja rakastaa pahantekijöitä. Anna meidän aina turvata sinuun kaikessa.

        Totta puhut. Mutta maailma ei sitä ymmärrä.


    • Minä itse uskon, että se väkivalatinen vainon jakso on ollut, ja nyt vaino tapahtuu juuri tällä tavalla, kun sen näemme, että kirstillisyyttä saastutetaan vaihvihkaa koko ajan kelvottamampaan suuntaan, kunnes koittaa Herran päivä, ja kansat tulevat tietämään, että he ovat taistelleet Jumalaa vastaan.

      1. Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?

      2. Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:

      3. "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä".

      4. Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.

      5. Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan: (Psalmit 2:1-5)

      • nbgvfcrexez

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
        Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.


      • Ei teitä kukaan vainoa, mutta moni teille vähän naureskelee. Tämä on tilanne ja jatkuu varmaan edelleen.


      • torre12 kirjoitti:

        Ei teitä kukaan vainoa, mutta moni teille vähän naureskelee. Tämä on tilanne ja jatkuu varmaan edelleen.

        Jos vainoa ei muuten oikein löydy, se rakennetaan omassa mielikuvituksessa. Muutoin raamattu raukeaa tyhjiin eikä Lopun aikoja tulekaan – uskovalle rakkaine, vainoajiin ja muihin epäuskoisiin kohdistuvine hirvittävine verilöylyineen.


      • torre12 kirjoitti:

        Ei teitä kukaan vainoa, mutta moni teille vähän naureskelee. Tämä on tilanne ja jatkuu varmaan edelleen.

        Minäpä vähän olen huomaavinani, että se nauru käy koko ajan katkerammaksi, ja teennäisemmäksi.


      • torre11
        Mikko.A kirjoitti:

        Minäpä vähän olen huomaavinani, että se nauru käy koko ajan katkerammaksi, ja teennäisemmäksi.

        Voi että! Kun minä ja moni muu on nyt avioliitossa 1.3. lähtien, niin onhan se aika lailla naurettavaa, että sinäkin vaahtoat asiasta, jolle et enää mahda mitään.

        Minä näen katkeruutta teillä päin.


    • wertyum

      Luin äsken kirjan voittamattomat pataljoonat. Se kertoo talvisodan tapahtumista Taipaleenjoella. Siellä Oltiin siis todella vaikeissa olosuhteissa koko sodan ajan, minuun teki erittäin suuren vaikutuksen sotilaittemme päättäväisyys ja rohkeus niin vaikeissa ääritilanteissa. Se mistä nämä nuoret miehet saivat voimaa, oli kirjan mukaan rukous, pidettiin yhteisiä rukouksia ja otettiin ehtoollista aina kun siihen oli mahdollisuus. Oli liikuttavaa lukea, kun he kirjoittivat kotiväelle, kuinka he turvaavat Jeesuksen sovitustyöhön ja kun synnit on anteeksi annettu Jeesuksen veressä. Niin Oli helpompi kokea vihollisen ankaranat kranaattikeskitykset.

      Kuten tiedämme, meitä Suomalaisia Kristittyjä vainos silloin ateistinen kommunisti-ideologinen Neuvostoliitto, vaikka oli niitä samanmielisiä omastakin takaa, ja näyttääpä niitä olevan tänänäkin päivänä. Mitähän ne sotilaat, joiden korkein ajatus oli koti, uskonto ja Isänmaa ja jotka joutuivat vuodattamaan verensä karjalan tappotantereille, ajattelisivat tämän sukupolven touhuista.

      • Niin valitettavasti ei ole tällä kansalla enää turvaa Jumalassa kun se Jumalan on hylännyt.



      • "Kuten tiedämme, meitä Suomalaisia Kristittyjä vainos silloin ateistinen kommunisti-ideologinen Neuvostoliitto,"

        Neuvostoliitto vainosi tuolloin myös Suomen juutalaisia, islaminuskoisia, ateisteja, homoseksuaaleja jne.

        Älä omi tuota vainoa yhdelle osalle kansaa.


      • Tunsin nuorempana lukuisia sodat käyneitä miehiä, lähes kaikki papathan olivat sellaisia, eikä yksikään viitannut puolella sanallakaan Jeesukseen rohkeuden antajana omalla kohdallaan.

        Urho Kähönen oli syvästi uskovainen mies ja kirjoitti tietysti senvärisiä kertomuksia.


      • evita- kirjoitti:

        Mieleeni nousi tämä laulu. Oliko Hilja Aaltosen rukoukset asiassa turhia.

        https://www.youtube.com/watch?v=USM1cFne-p0

        Kiitos Evita hienosta linkistä, niin vain tuntuu tulleen tämä kansa niin ylpeäksi ettei enää Jumalan apua tarvitse, nyt kun sodan kokenut sukupolvi on painumassa unholaan.


      • vaonvaino
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Kuten tiedämme, meitä Suomalaisia Kristittyjä vainos silloin ateistinen kommunisti-ideologinen Neuvostoliitto,"

        Neuvostoliitto vainosi tuolloin myös Suomen juutalaisia, islaminuskoisia, ateisteja, homoseksuaaleja jne.

        Älä omi tuota vainoa yhdelle osalle kansaa.

        "Neuvostoliitto vainosi tuolloin myös Suomen juutalaisia, islaminuskoisia, ateisteja, homoseksuaaleja jne."

        .... ja siis myös uskovaisia, kuten kaikki muutkin kansakunnat.


      • vaonvaino kirjoitti:

        "Neuvostoliitto vainosi tuolloin myös Suomen juutalaisia, islaminuskoisia, ateisteja, homoseksuaaleja jne."

        .... ja siis myös uskovaisia, kuten kaikki muutkin kansakunnat.

        Ketkä kaikki muut kansakunnat vainosivat uskovia ja miten?


      • yanne
        evita- kirjoitti:

        Mieleeni nousi tämä laulu. Oliko Hilja Aaltosen rukoukset asiassa turhia.

        https://www.youtube.com/watch?v=USM1cFne-p0

        Iskikö uskontuksen herra jumalalle antaneelle uskomisen tahto kun Jeesus on uskomisen kieltänyt Matteuksen mukaan 24:23-26


    • Aviossa

      Edelleenkään toista mieltä oleminen ei ole vainoamista. Jos olisi, niin juurikin te uskovaiset vainoaisitte homoja ja lesboja.

      • Aikamme talloo pyhiä arvoja, eikä anna uskovien äänelle oikeen mitään arvo, mutta odotappas, kun joku tyhjänpuhuja saa idean, niin media käy kuumana.


      • Pudis55

        Ja Mikko puhuu pelkkää asiaa? Aika hyvä, eikö Mikko uskovaisen tulisi myös tarkastaa faktat ennen niiden torveamista. Pistäppä vähän faktaa kehiin tästä jumalastasi.


    • Eikös se lössin ylipääprofeetta Ahvio juuri halua kaikki yhteiskunnan turvaverkot pois?

      Vai kääntyikö taas lössillä kelkka?

      • Tietysti haluaa yhä kuten ennenkin. Köyhille riittää hyväntekeväisyys, jolla parempiosaiset taas saavat taivaspisteitä, jos ovat uudestisyntyneitä Kristuksessa.


      • Ei kuule ole profeettani, ja sinunkin kannattaa seurata sitä oman kelkkasi suunta myös.


    • eroarahasta.fi

      Maattomat odottelevat viimeistä työpäivää.

    • gfdghasdv

      Vainot on jo alkaneet ja palstan kirjoittajilla ei ole mitään aavistusta kristillisyydestä.
      "Tappaessaan kristittyjä he luulevat tekevänsä uhripalvelusta Jumalalle".
      Ketähän luulette näiden olevan?

      • juhygtf

        kristitty ei ole kristillinen joten ero se on ihmisyydestä luopuneiden ja ihmisten väilläkin!


      • kui2
        juhygtf kirjoitti:

        kristitty ei ole kristillinen joten ero se on ihmisyydestä luopuneiden ja ihmisten väilläkin!

        Mitä eroa on noilla sanamuodoilla. Kristittyjen lapsetkin käyvät kristillsiä kouluja eikä kristittyjä kouluja - no mikä muuttui kun vaihtaa sanamuotoa????????????

        Ja minkähänlaiseen kristillisten yhteisöön Sinä sitten kuulut????????


    • Marko_K

      Tällä hetkellä Suomessa vainotut uskovat löytyvät usein perheväkivallan uhrien joukosta. Tämä siksi kun luuvitosella ajetaan jumalia ulos.

    • turhaa.vaivaa.vaino

      Kuka teitä edes viitsisi vainota? Tehän olette voimattomia tyhjän huutelijoita, ärsyttäviä mutta harmittomia, tai ainakin harmittomia yhteiskunnan tasolla. Omille lapsillenne te valitettavasti aiheutatte haittaa, mutta heistäkin valtaosa todennäköisesti integroituu aikuistuessaan normaaliin yhteiskuntaan.

      • Eipä siitä vainosta Suomessa yhtään esimerkkiä kukaan uskovista olekaan pystynyt antamaan.


      • hetisealkoi

        "Omille lapsillenne te valitettavasti aiheutatte haittaa, mutta heistäkin valtaosa todennäköisesti integroituu aikuistuessaan normaaliin yhteiskuntaan."

        Ensin vakuutat että ei vainota ja heti perään se vaino sitten alkoikin. Onko tuosta muuten todisteita, että lapsille haittaa uskovat aiheuttaa?


      • hetisealkoi kirjoitti:

        "Omille lapsillenne te valitettavasti aiheutatte haittaa, mutta heistäkin valtaosa todennäköisesti integroituu aikuistuessaan normaaliin yhteiskuntaan."

        Ensin vakuutat että ei vainota ja heti perään se vaino sitten alkoikin. Onko tuosta muuten todisteita, että lapsille haittaa uskovat aiheuttaa?

        On ainakin sen verran tiedossa, että on perheitä, joissa vanhemmat asettavat lapsilleen tarkat uskonnolliset raamit. Lasta rangaistaan, jos ei tehdä kuten sanotaan.

        Mutta ei siitä välttämättä mitään haittaa ole. Riippuu lapsesta.


      • Näköjään iltasanomat ehti jo, jälleen suora hyökkäys uskontoja vastaan, ei puolueettomuutta, ei mahdollisuutta uskonnoille kertoa omaa näkemystään syytöksistä, vain pelkkiä yksittäisen ihmisen rajua syytöksiä ja leimaamista ja media tuomio jälleen suoritettu. Vaikka itsekkään en pidä mormoneja ja Jehovan todistajia minään kristillisenä kirkkokuntana, aloitus vastaa kovasti juuri sitä mitä aloituksessa puhuin median roolista.

        http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005118177.html


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Näköjään iltasanomat ehti jo, jälleen suora hyökkäys uskontoja vastaan, ei puolueettomuutta, ei mahdollisuutta uskonnoille kertoa omaa näkemystään syytöksistä, vain pelkkiä yksittäisen ihmisen rajua syytöksiä ja leimaamista ja media tuomio jälleen suoritettu. Vaikka itsekkään en pidä mormoneja ja Jehovan todistajia minään kristillisenä kirkkokuntana, aloitus vastaa kovasti juuri sitä mitä aloituksessa puhuin median roolista.

        http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005118177.html

        Miksi haluat vaientaa median? Etkö kannata ikävistäkin asioista kertomista? Uskonnot ovat iso möhkäle, ihmiset niiden sisällä kokevat joskus kaameita. Italiassa on katolinen kirkko syyllistynyt jopa lapsikauppaan.

        Minua peloteltiin lapsena sillä, että Jumala taivaassa rankaisee, jos teen tuhmuuksia. Rippikoulussa uhattiin helvetin lieskoilla, jos ei usko Jeesukseen.


      • kunhan.kysyn
        ArtoTTT kirjoitti:

        Näköjään iltasanomat ehti jo, jälleen suora hyökkäys uskontoja vastaan, ei puolueettomuutta, ei mahdollisuutta uskonnoille kertoa omaa näkemystään syytöksistä, vain pelkkiä yksittäisen ihmisen rajua syytöksiä ja leimaamista ja media tuomio jälleen suoritettu. Vaikka itsekkään en pidä mormoneja ja Jehovan todistajia minään kristillisenä kirkkokuntana, aloitus vastaa kovasti juuri sitä mitä aloituksessa puhuin median roolista.

        http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005118177.html

        Aila Ruoho on teologi ja käsittääkseni itsekin uskova, ja kirjoittanut useita upeita kirjoja hengellisestä väkivallasta ja ihmisten kokemuksista uskonyhteisöissä. Miksi haluat haluat ettei asioista keskustella tai niistä keskustellaan vain uskovien haluamalla tavalla?


      • #Miksi haluat vaientaa median? Etkö kannata ikävistäkin asioista kertomista?#

        Siis kysymyshän on journalismin toteuttamisesta esim. nyt Ilta-Sanomissa valikoidaan vain raflaavimmat syytökset ja vielä nimimerkillä, toisin sanoen julkaistaan pelkästään ihmisen kokemukseen perustuvat syytökset nimimerkillä, ilman että niitä taustoitettaisiin, ilman että niitä käsiteltäisiin puolueettomasti, ilman että edes kysytään tai annetaan syytetylle osapuolelle mahdollisuutta sanoa mitään, siis vain pelkkä yksittäisen ihmisen syytös joka muodostaa uutisen ja media totuuden ja media tuomion ja leimaaminen on valmis.


      • turhaa.vaivaa.vaino
        hetisealkoi kirjoitti:

        "Omille lapsillenne te valitettavasti aiheutatte haittaa, mutta heistäkin valtaosa todennäköisesti integroituu aikuistuessaan normaaliin yhteiskuntaan."

        Ensin vakuutat että ei vainota ja heti perään se vaino sitten alkoikin. Onko tuosta muuten todisteita, että lapsille haittaa uskovat aiheuttaa?

        Millä epälogiikalla mielipiteiden, tai tässä tapauksessa pikemminkin tosiasioiden, toteaminen on vainoa? En minä ole vaatinut teidän vapauksienne ja oikeuksienne kaventamista. En ole ehdottanut tai kannattanut minkäänlaisia toimia teitä vastaan.


      • turhaa.vaivaa.vaino kirjoitti:

        Millä epälogiikalla mielipiteiden, tai tässä tapauksessa pikemminkin tosiasioiden, toteaminen on vainoa? En minä ole vaatinut teidän vapauksienne ja oikeuksienne kaventamista. En ole ehdottanut tai kannattanut minkäänlaisia toimia teitä vastaan.

        #En ole ehdottanut tai kannattanut minkäänlaisia toimia teitä vastaan.#

        Minä Puhuin tässä median toiminnasta, kuitenkin samanlaisen sisällön esittäminen sekä televisiossa että lehdistössä ennustaa juuri herätysliikkeiden toimintaan puuttumista, mikä on linjassa myös lapsiasiainvaltuutetun lausuntojen kanssa.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #En ole ehdottanut tai kannattanut minkäänlaisia toimia teitä vastaan.#

        Minä Puhuin tässä median toiminnasta, kuitenkin samanlaisen sisällön esittäminen sekä televisiossa että lehdistössä ennustaa juuri herätysliikkeiden toimintaan puuttumista, mikä on linjassa myös lapsiasiainvaltuutetun lausuntojen kanssa.

        Eikö uskonnollisissa yhteisöissä tapahtuviin väärinkäytöksiin saisi puuttua?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Eikö uskonnollisissa yhteisöissä tapahtuviin väärinkäytöksiin saisi puuttua?

        Siihen antaa jo nykyinenkin lastensuojelulaki mahdollisuuden jos lakia on rikottu?

        Oletko kuullut että muslimiyhteisöissä olisi tällaisia väärinkäyttötapauksia?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Siihen antaa jo nykyinenkin lastensuojelulaki mahdollisuuden jos lakia on rikottu?

        Oletko kuullut että muslimiyhteisöissä olisi tällaisia väärinkäyttötapauksia?

        Ilmeisesti ei anna jos Lapsiasianvaltuutettu on asian ottanut esille.

        Laki koskee kaikkia samalla lailla uskonnosta riippumatta.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ilmeisesti ei anna jos Lapsiasianvaltuutettu on asian ottanut esille.

        Laki koskee kaikkia samalla lailla uskonnosta riippumatta.

        Kyllä antaa, mutta lapsiasiainvaltuutettu haluaa lisää valvontaoikeuksia, mielenkiintoista kuitenkin jos mainitaan kohteeksi vain esim. kirkon herästysliikkeet, joku on puhunut joskus jostakin yksinvertais.. tai yhdenvertaisuus laista, mutta se ilmeisesti liittyi vain siihen tapaukseen jossa seksuaalivähemmistöjen edustajat vaativat itselleen lisäoikeuksia toisinpäin se ei tietenkään päde. Siis todella mielenkiintoista jos tehdään uusi laki jolla puututaan nimenomaisesti esim. kirkon herätysliikkeiden toimintaan, mutta laki ei aiheuta mitään valvontatoimenpiteitä esim. muslimiperheiden/yhteisöjen tai homoperheiden/yhteisöjen toiminnalle.


      • ihmettelen.myös
        ArtoTTT kirjoitti:

        Kyllä antaa, mutta lapsiasiainvaltuutettu haluaa lisää valvontaoikeuksia, mielenkiintoista kuitenkin jos mainitaan kohteeksi vain esim. kirkon herästysliikkeet, joku on puhunut joskus jostakin yksinvertais.. tai yhdenvertaisuus laista, mutta se ilmeisesti liittyi vain siihen tapaukseen jossa seksuaalivähemmistöjen edustajat vaativat itselleen lisäoikeuksia toisinpäin se ei tietenkään päde. Siis todella mielenkiintoista jos tehdään uusi laki jolla puututaan nimenomaisesti esim. kirkon herätysliikkeiden toimintaan, mutta laki ei aiheuta mitään valvontatoimenpiteitä esim. muslimiperheiden/yhteisöjen tai homoperheiden/yhteisöjen toiminnalle.

        Miksei myöskään tutkita mitä pervouksia lapsille opetetaan vihervasurien kotona ja tapahtumissa?


      • nille.viinistö
        ihmettelen.myös kirjoitti:

        Miksei myöskään tutkita mitä pervouksia lapsille opetetaan vihervasurien kotona ja tapahtumissa?

        Aivan. Jos ei ole edes sukupuolia niin mitä muuta on tilalla?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Kyllä antaa, mutta lapsiasiainvaltuutettu haluaa lisää valvontaoikeuksia, mielenkiintoista kuitenkin jos mainitaan kohteeksi vain esim. kirkon herästysliikkeet, joku on puhunut joskus jostakin yksinvertais.. tai yhdenvertaisuus laista, mutta se ilmeisesti liittyi vain siihen tapaukseen jossa seksuaalivähemmistöjen edustajat vaativat itselleen lisäoikeuksia toisinpäin se ei tietenkään päde. Siis todella mielenkiintoista jos tehdään uusi laki jolla puututaan nimenomaisesti esim. kirkon herätysliikkeiden toimintaan, mutta laki ei aiheuta mitään valvontatoimenpiteitä esim. muslimiperheiden/yhteisöjen tai homoperheiden/yhteisöjen toiminnalle.

        Mainittiin vain esimerikkinä muistaakseni.

        :-)


      • nille.viinistö kirjoitti:

        Aivan. Jos ei ole edes sukupuolia niin mitä muuta on tilalla?

        Jokunen vuosi sitten taisi tulla joku dokumentti jossa homopari opetti lapselleen vastakkaisen sukupuolen anatomiaa pyytämällä tutun vastakkaisen sukupuolen edustajan kylään ja käymään alasti suihkussa ovi auki.


      • sauntonnttu
        ArtoTTT kirjoitti:

        Jokunen vuosi sitten taisi tulla joku dokumentti jossa homopari opetti lapselleen vastakkaisen sukupuolen anatomiaa pyytämällä tutun vastakkaisen sukupuolen edustajan kylään ja käymään alasti suihkussa ovi auki.

        Ennenvanhaan maalla kävi yhtäaikaa saunassa koko talonväki, mutta uskovaiset pitää sitä moraalittomana.


    • Hiljaiseksi vetää....

      • nbybvytfvrtdc

        Ateistiksi itsensä tuntevista monet eivät todellisuudessa ole ateistaja sillä "minä olen herra sinun jumalasi" kieltäjät eivät välttämättä kiellä Jumalaa!
        Ja silloin tilanne on se, että uskontunnustuksessaan Jumalasta luopneet ovat todellisia ateisteja.


      • Asiaa_tähän_väliin
        nbybvytfvrtdc kirjoitti:

        Ateistiksi itsensä tuntevista monet eivät todellisuudessa ole ateistaja sillä "minä olen herra sinun jumalasi" kieltäjät eivät välttämättä kiellä Jumalaa!
        Ja silloin tilanne on se, että uskontunnustuksessaan Jumalasta luopneet ovat todellisia ateisteja.

        Keksit ihan omiasi nyt. Ateismi tarkoittaa yksinkertaisesti sitä ettei uskota jumaliin riippumatta siitä mikä jumaliin uskomattomuuden syy (esim. todisteiden puute ja muu epäuskottavuus) on tai onko sitä edes (esim. ettei olla koskaan jumalista kuultukaan). Se ei siis mitenkään edellytä sellaista, että johonkin tiettyyn jumalaan olisi täytynyt ensin uskoa ja sitten "kieltää" tuo kyseinen usko. Kerrohan miksi sinun pitää keksiä tuollaista hevonpaskaa, kun tuosta ateismin termistäkin jo näkee mitä se tarkoittaa? Se siis ei ole jotain post-teismiä tms. vaan ihan vain ei-teismiä.


      • Asiaa_tähän_väliin kirjoitti:

        Keksit ihan omiasi nyt. Ateismi tarkoittaa yksinkertaisesti sitä ettei uskota jumaliin riippumatta siitä mikä jumaliin uskomattomuuden syy (esim. todisteiden puute ja muu epäuskottavuus) on tai onko sitä edes (esim. ettei olla koskaan jumalista kuultukaan). Se ei siis mitenkään edellytä sellaista, että johonkin tiettyyn jumalaan olisi täytynyt ensin uskoa ja sitten "kieltää" tuo kyseinen usko. Kerrohan miksi sinun pitää keksiä tuollaista hevonpaskaa, kun tuosta ateismin termistäkin jo näkee mitä se tarkoittaa? Se siis ei ole jotain post-teismiä tms. vaan ihan vain ei-teismiä.

        Ainakin joillakin uskovilla on syvään juurtunut usko siihen, että jokaisella ihmisellä, jopa sylivauvoilla on tietoisuus Jumalan olemassaolosta ja joka ei Jumalaan usko "uskoo kuitenkin mutta kieltää Jumalan. Vaipaidensuuntie vauhkoomista, kenties ehkä joidenkin muidenkin.

        Eikä tätä uskomusta mikään horjuta.Se vain menee yli ymmärryksen, että on ihmisiä joille Jumala on ei yhtään mitään.


    • Pudis55

      Pitäisiköhän Arton ja kumppaneiden muuttaa johonkin toiseen maahan missä on paremmat mahdollisuudet joutua vainotuksi. Suomessa todennäköisyys on pienimpiä maailmassa. Afganistan, Saudi-Arabia, Jemen, jne ovat hyviä paikkoja. Ottakaa ruusupensaan piikkisimmät oksat mukaan niin voitte oikein eläytyä tämä satuhahmo jeesuksen kohtaloon. Me voidaan sitten iltalehden jutun tultua ulos itkeä tirauttaa teidän karua kohtaloa.

      • Olen joskus myös miettinyt miksei nämä vainoa kielipitkällä odottavat lähde rohkeasti "toteuttamaan unelmaansa" Voi käydä aika pitkäveteiseksi täällä suomessa niitä odotella, että todellakin omia panoksiaanhan nostaisi kovasti juurikin muutto sinne missä vainoa on.


      • IloitenKohtiUusiaSuruja
        nähty.on kirjoitti:

        Olen joskus myös miettinyt miksei nämä vainoa kielipitkällä odottavat lähde rohkeasti "toteuttamaan unelmaansa" Voi käydä aika pitkäveteiseksi täällä suomessa niitä odotella, että todellakin omia panoksiaanhan nostaisi kovasti juurikin muutto sinne missä vainoa on.

        Kristittyjen vainoojia haalitaan ympäri maailmaa Suomeen juuri näistä kristittyjen vainoojamaista, joten turha huoli pois. Näiden tulijoiden omissa maissaan heitellään myös homoja rakennusten katoilta, joten homotkin tullevat saamaan osansa tulevaisuudessa tästä ihanuudesta. Tulijat eivät muuten tuomitse homojen katoilta heittämisiä, jos olette sattuneet huomaamaaan vaan vielä tässä vaiheessa mielummin vaikenevat näistä asioista.


      • idj3j8
        IloitenKohtiUusiaSuruja kirjoitti:

        Kristittyjen vainoojia haalitaan ympäri maailmaa Suomeen juuri näistä kristittyjen vainoojamaista, joten turha huoli pois. Näiden tulijoiden omissa maissaan heitellään myös homoja rakennusten katoilta, joten homotkin tullevat saamaan osansa tulevaisuudessa tästä ihanuudesta. Tulijat eivät muuten tuomitse homojen katoilta heittämisiä, jos olette sattuneet huomaamaaan vaan vielä tässä vaiheessa mielummin vaikenevat näistä asioista.

        tarkoitatko etto "kosto elää" vai mitä tarkoitat?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi
        "Historiallista kannibalismia
        Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita"


    • mnhjbgcvxedx

      uskovaisten vainojen aloittamisen edellyttyksenä oli ja on edelleen se, että uskovaisia on, jotka uskoo, rikkollisuuden herraa ja sen herra jumalia maailmassa yli 3500 lahkossa eksytyksineen ja oppeineen.

      Kristillisten Jumalallisuuden tietous ei kristityille kelvannut eri herran palvelijoina ja silloin aloittivat vainonsa ja tappamiset ja tapattamiset, raiskauksineen, ryöstöineen jne ristiretki rikolliuudensa aikana ylpeillen viellä kristittyjen sivistyksestä voimakkaasti edelleenkin, unohtaen totuudet sadoista tuhansista murhatuista ja kuinka järkyttäviä petoja todellisuudessa olivat....

      teille, uskontunnustukenne kaltaisille uskonvaljienne yhteiset perinteet ovat tosin hiukan sivistyneet näistä nykyajan rituaaleista mutta todistavat samaa petomaisuutta:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi
      "Historiallista kannibalismia
      Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita"

      katekismuksen herran ehtoollinen on Jeesusta pilkkaava eksytys jossa tehdään Jeesuksen ulostetta.
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."

      Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:

      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

      Paavalillakin oli sen verran järkeä että oli Jeesuksen kanssa samaa mieltä...
      1.Korinttolaiskirje:
      12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.

      joten tuon Paavalin opin mukaan jyrsitte omaa (seurakuntalaistenne ruumiiden) syntistä lihaanne ja juotte omaa syntistä vertanne niistä ulostetta tehden ja siitä inhottavuudesta Paavali ilmoittaa mihin se johtaa:
      1. Kor. 11:28–29
      Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

      Joten olkaa rehellisiä itselle na toisillenne niin tiedä vaikka Jumalallisuuden totuudenkin joskus löydätte sillä aivopestyillä voi katuvaisina olla, ainakin pieni mahdollisuus armoon jonka jakamisen oikeus on vain Jumalan Valtakunnalla ja rukoilemalla armoa herra jumalalta sitä ei saa....

    • frdezsq

      Paavalin oppia kristitylle...
      Apostolien teot:
      4:32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

      ___

      Jeesuksen oppia kristillisille...
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

    • Suosittelen-tutustu-
      • Olen ihmetellyt sitä, että moni uskova haluaa elettävän Raamatun mukaan, mutta sharia-lain mukaista elämää kauhistelee.

        Kyseessä on kuitenkin samanlainen elämä suunnilleen. Paitsi että Raamatun mukaan ei ole pakko rukoilla, mutta Koraani käskee rukoilemaan viisi kertaa päivässä. Kuolemantuomio on käytössä Saudi-Arabiassa ja Yhdysvalloissa. Suomesta ne poistetiin vuonna 1932.


      • hdhshwhq

        Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan ollutkaan kirjoitetussa muodossa. Sen vuoksi Jeesus lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi!

        raamattu on edelleen saatanaa jumalanaan palvelevan rikollisuuden käsikirja.

        VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "


      • yanne

        Onko se ihmisten päätettävissä mitä hän on miehiään?


      • viisaat.ymmärtäväiset

        Harvojen herkkua tunnistaa Ilmestyskirjan peto 666, siinä tarvitaan viisautta ja ymmärrystä.


    • Turunen1122
    • Herran.tertut

      PeruskouluHistoriaa kirjoitti: "Vanhat uskomukset ja perinteetkin sai Suomessa elää pitkään kristinuskon rinnalla 1600-luvulle jolloin uskonpuhdistuksen jälkipyykkinä alkoi pakanuuden ja taikauskon kitkeminen sivistyksen tieltä."<

      Suomen Kirkkohistoria:

      "Pakanuuden ja kristinuskon kohtaaminen

      Tyylinä oli miekkaa ja saarnaa. Usko oli yhteisön koossapitävä voima ja kristinuskon jumala ainoa oikea. Ulkopuolelle jäi paha, pakanallinen yhteisö. Käännytys oli aluksi rauhallista, mutta ristiretkiajalla ajateltiin käytävän sotaa Saatanaa vastaan.

      On vain vähän tietoja pakanuuden ja kristinuskon kohtaamisesta. Kristinusko oli suvaitsematonta ja jumala oli kiivas. Pakanallinen kansanrunous pantiin palvelemaan kristillistä julistusta. Kristinuskon tukena oli maallisen esivallan miekka ja vanha kansanusko koki tappion. Se ei ollut tarjonnut uskoa ylösnousemukseen eikä kuoleman jälkeiseen elämään. Kansanusko painui maanalaiseksi vaihtoehtokulttuuriksi.
      Gregorius Suuren ohjeen mukaan pakanatemppelit tehtiin kristinuskon kulttipaikoiksi. Monen haltijan tehtävät siirtyivät katolisille pyhimyksille. Loitsuihin ja manauksiin sekoitettiin pakanallsita ja kristillistä ainesta."<
      . . . . .

      Ei pakanuuden ja taikauskon tilalle suinkaan tullut sivistystä, vaan taikausko korvattiin toisella taikauskolla! Vieläpä tuontitavaralla!

      Homma pyrittiin viemään täydellisyyteen asti, sillä vanhat uhrilehdot ja -lähteet sekä karsikot hävitettiin ja paikoille keksittiin jokin kristillispohjainen taru. Näin toimittiin etenkin uhrilähteitten tapauksessa, niitä kun ei oikein voinut hävittääkään! Uhrilehdot puolestaan sijaitsivat usein yleisillä paikoilla, joten niiden pakanallinen tarkoitus "vesitettiin" rakentamalla paikalle kirkko hautausmaineen.

      Hautausmaa sijoitettiin keskeiselle paikalle ja kirkon yhteyteen, jotta siellä harjoitettavien pakanallisiksi katsottujen menojen suorittaminen saataisiin loppumaan. Siinä ei täysin onnistuttu, ja vielä tänä päivänä hautausmaihin liittyy tapoja, jotka ovat jäänteitä pakanuuden ajalta, eikä niillä ole mitään yhtymäkohtaa kristinuskoon. Tämä on selvimmin nähtävissä Karjalassa ortodoksien hautausmailla. Siellä haudoille viedään ruokaa, kynttilöitä ja muistoesineitä. Vainajan muistamiseen liittyvissä menoissa on selvästi nähtävissä vaikutteita pakanallisista palvontamenoista. Luterilaisessa "hautausmaakulttuurissa" ei yhtä selviä vaikutteita ole, mutta joitakin yhymäkohtia kuitenkin on.

      Kun pakanallisia tapoja ei saatu täysin kitketyksi, niille pyrittiin antamaan kristillinen merkitys. Myös kirkolliset juhlapyhät (joulu, juhannus pääsiäinen, pyhäinmiestenpäivä) aseteltiin vanhoille pakanallisten juhlien paikoille ja niille annettiin kristillinen merkitys. Näiden sijainnilla ei ollut mitään yhteyttä kristinuskoon, vaan operaation ainoa tarkoitus oli siepata vanhat juhlat kristinuskon juhlapyhiksi.

      • yanne

        Kristittyjen kristilliset merkitykset loppuu siihen selvyyteen, ettei kristitty ole kristillinen.

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen apostoleineen.

        Kristilliset = Jeesuksen ja Hänen opetuslapseten perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.
        Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
        Ilm. 2:1-29
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ----------
        HUOM!
        Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.
        ----------

        Kannattee pysyä asiallisesti rehellisinä ettei riko älä anna väärää todistusta Lakia.


    • no.ainakin

      Ainakin muslimivastaisuutta lietsotaan tarkoituksella ja mm. vaaditaan, että musliminaisten huivit kielletään. No kas, samalla tietysti saadaan kielletyksi kristillisten symbolien, kuten ristien käyttäminen julkisilla paikoilla.

      Ja pian joku keksii että kirkot sijaitsevat julkisilla paikoilla, joten niiden ristit ja kellot on poistettava. Seurakunnat häivytetään näkymättömäksi ja pikkuhiljaa enemmistö unohtaa mistä niissä on kyse. Seurakuntia aletaan pitää hämärinä salaseuroina, ja sitten niistä voikin sanoa mitä tahansa ja ihmiset uskovat.

      • Kannattaa huomioida myös median uskonnon vastainen kampanja, kielteisiä juttuja uskonnollisista liikkeistä on viljelty sekä televisiossa että lehdistössä, monesti riittää esim. yhden ex jäsenen lausunto jolla päästään tuomitsemaan ja mustamaalaamaan.


      • tfredeswa

        Se, kristittyjen mustamaalaminen on enemmänkin heidän omaa... Tutki historiaa tarkemmin ja olkaa rehellisiä itsellenne ja toisillenne niin ymmärrätte, miksi täälläkään ei saa rehellistä faktaa laittaa esiin.
        Mustamaalaaminen on todellisuuksia väärentäminen suurimmiksi ja monissa kristittyjen rikollisuuksissa ei riitä sanat edes ilmaisemaan totuutta, puhumattakaan sen julmuutta. Sellaisia rikoksia ovat mm ristiretki, noitarovio, lastenkin raiskaamiset jne rikokset.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Kannattaa huomioida myös median uskonnon vastainen kampanja, kielteisiä juttuja uskonnollisista liikkeistä on viljelty sekä televisiossa että lehdistössä, monesti riittää esim. yhden ex jäsenen lausunto jolla päästään tuomitsemaan ja mustamaalaamaan.

        Ei kyllä pidä ihan paikkansa. Ei taatusti jotain ajankohtaisohjelmaa lähdetä tekemään yhden pettyneen jäsenen näkökulmasta.

        Toisekseen uskonnolliset liikkeet eivät ole mitenkään yhteiskunnan ulkopuollella ja niin olleen niitäkin koskee ihan se maallinen laki ja ovat kuitenkin vähintään julkisia toimioita joten myös niiden tekemisiä voi arvostella julkisesti. Tuo kuuluu ihan sananvapauteen. Suoranaisia valheita ei tietenkään saa levittää, eli väitteille pitää löytyä faktaa ettei raastuvassa tarvitse tapailla.


      • nähty.on kirjoitti:

        Ei kyllä pidä ihan paikkansa. Ei taatusti jotain ajankohtaisohjelmaa lähdetä tekemään yhden pettyneen jäsenen näkökulmasta.

        Toisekseen uskonnolliset liikkeet eivät ole mitenkään yhteiskunnan ulkopuollella ja niin olleen niitäkin koskee ihan se maallinen laki ja ovat kuitenkin vähintään julkisia toimioita joten myös niiden tekemisiä voi arvostella julkisesti. Tuo kuuluu ihan sananvapauteen. Suoranaisia valheita ei tietenkään saa levittää, eli väitteille pitää löytyä faktaa ettei raastuvassa tarvitse tapailla.

        #Ei taatusti jotain ajankohtaisohjelmaa lähdetä tekemään yhden pettyneen jäsenen näkökulmasta. #

        Kun vain löytyy yksikin vihainen ex-jäsen, niin se on medialle kuin kultakimpale, ei omat taustat haittaa mitään, mediassa pääsee sitten syyttelemään vapaasti ja asiaan tietysti kuuluu ettei vastapuolelle tietenkään anneta puheenvuoroa, vain syytösten esittäjälle.


      • työsuojeluasiamies

        Huiveista puheen ollen kysymys mahdollisesta huivin käytöstä työpaikoilla ei välttämättä ole kyse ainoastaan uskoon liittyvästä ongelmasta, joten järkiintykää edes ennen kuin kirjoitatte sontaanne tänne.

        Huivin käyttö esimerkiksi metalli alalla on TYÖTURVALLISUUS asia, samalla tavalla kuin pitkä tukkaisten suhteen sukupuoleen katsomatta.
        Jos esimerkiksi sorvilla on töissä pitkä tukkainen mies, tai nainen, niin ON ITSESTÄÄN SELVYYS, että silloin pitää turvallisuuden vuoksi käyttää joko huivia tai huisverkkoa ja silloin ei ole kyseessä joku uskoon liittyvä perustelu.
        Ja on muitakin töitä, kuten siivous työt joissa on päähineen käyttö hiusten suojaamiseksi ihan hyvä asia sen käyttäjälle sillä kaikkien ihmisten päivittäinen hiusten pesemiset ei ole terveellistä, hiuksillekkaan.


    • cdxDKU7H7

      maailman herra jumalat eivät ole maailman kaikkeuden luojia joten mielestäni on väärin poistaa tptuksia faktoineen tekemällä luterilaisuudesta rikollisuudesta sananvapauden riistoilla papempaa kuin mitä se todistettavasti rikollisuutena on ja on aina ollut, omia uskovaisiakin kaltoin kohtelevan rikollisuutena...
      Ei suomen valtion kirkko ole maineeltaan historiaansa parempi...
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

      uskovaisten vainojen aloittamisen edellyttyksenä oli ja on edelleen se, että uskovaisia on, jotka uskoo, rikkollisuuden herraa ja sen herra jumalia maailmassa yli 3500 lahkossa eksytyksineen ja oppeineen.

      Kristillisten Jumalallisuuden tietous ei kristityille kelvannut eri herran palvelijoina ja silloin aloittivat vainonsa ja tappamiset ja tapattamiset, raiskauksineen, ryöstöineen jne ristiretki rikolliuudensa aikana ylpeillen viellä kristittyjen sivistyksestä voimakkaasti edelleenkin, unohtaen totuudet sadoista tuhansista murhatuista ja kuinka järkyttäviä petoja todellisuudessa olivat....

      teille, uskontunnustukenne kaltaisille uskonvaljienne yhteiset perinteet ovat tosin hiukan sivistyneet näistä nykyajan rituaaleista mutta todistavat samaa petomaisuutta:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi
      "Historiallista kannibalismia
      Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita"

      katekismuksen herran ehtoollinen on Jeesusta pilkkaava eksytys jossa tehdään Jeesuksen ulostetta.
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."

      Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:

      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

      Paavalillakin oli sen verran järkeä että oli Jeesuksen kanssa samaa mieltä...
      1.Korinttolaiskirje:
      12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.

      joten tuon Paavalin opin mukaan jyrsitte omaa (seurakuntalaistenne ruumiiden) syntistä lihaanne ja juotte omaa syntistä vertanne niistä ulostetta tehden ja siitä inhottavuudesta Paavali ilmoittaa mihin se johtaa:
      1. Kor. 11:28–29
      Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

      Joten olkaa rehellisiä itselle na toisillenne niin tiedä vaikka Jumalallisuuden totuudenkin joskus löydätte sillä aivopestyillä voi katuvaisina olla, ainakin pieni mahdollisuus armoon jonka jakamisen oikeus on vain Jumalan Valtakunnalla ja rukoilemalla armoa herra jumalalta sitä ei saa....

    • Herran.tertut

      ArtoTTT kirjoitti: "Kun vain löytyy yksikin vihainen ex-jäsen, niin se on medialle kuin kultakimpale, ei omat taustat haittaa mitään, mediassa pääsee sitten syyttelemään vapaasti ja asiaan tietysti kuuluu ettei vastapuolelle tietenkään anneta puheenvuoroa, vain syytösten esittäjälle."<

      Mutta silloinkin kun annetaan, niin tämä vastapuoli valehtelee silmät suut täyteen!

      On yleisesti tiedossa, että joissakin lahkoissa ja kulteissa on velvoite eristää omat sukulaiset ja ystävät jos nämä lähtevät lahkosta. Näitä on sen jälkeen kaikin tavoin kartettava.

      Näitä asioita TV-ohjelmissa käsiteltäessä on monia kertoja kysytty myös näiltä lahkojen silmäätekeviltä tästä eristämisestä ja karttamispakosta. Koskaan ei kukaan näistä haastatelluista ole tätä käytäntöä myöntänyt. Vastaukset ovat olleet aina: "Ei meillä mitään sellaisia sääntöjä ole, ihan huhupuheita nuo ovat". Samoin kielletään jehovan todistajien jäsenyydestä erottaminen ja karttamisvelvoite, jotka kohdistetaan tahtoen tai tahtomattaan verensiirron vastaanottaneeseen seurakunnan jäseneen.

      Onkin syytä kysyä, mitä mieltä on antaa oikeus vastineen antamiseen, jos se vastine on pelkkää bullshittiä ja valheellista mainospuhetta? Useissa tapauksissa lisäksi poislähteneisiin kohdistetun henkisen väkivallan oikeuttamista sekä näiden mustamaalaamista!

      • #On yleisesti tiedossa, että joissakin lahkoissa ja kulteissa on velvoite eristää omat sukulaiset ja ystävät jos nämä lähtevät lahkosta.#

        Painottaisin kovasti sanaa joissakin, mikä sekin johtuu virheellisestä raamatun tulkinnasta. Hyvin suurella osalla uskovaisia on paljon uskomattomia omaisia, sukulaisia ystäviä jne. ja silti on toimeen tultava vaikka erilainen näkemys olisikin.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #On yleisesti tiedossa, että joissakin lahkoissa ja kulteissa on velvoite eristää omat sukulaiset ja ystävät jos nämä lähtevät lahkosta.#

        Painottaisin kovasti sanaa joissakin, mikä sekin johtuu virheellisestä raamatun tulkinnasta. Hyvin suurella osalla uskovaisia on paljon uskomattomia omaisia, sukulaisia ystäviä jne. ja silti on toimeen tultava vaikka erilainen näkemys olisikin.

        Ja lisäisin vielä että jehovan todistajia ei pidetä kristillisenä kirkkokuntana.


      • Herran.tertut
        ArtoTTT kirjoitti:

        Ja lisäisin vielä että jehovan todistajia ei pidetä kristillisenä kirkkokuntana.

        Kyllä ainakin omasta mielestään ovat juuri niitä "Oikeita kristittyjä", kuten ovat monet näilläkin palstoilla kirjoittavat. Jos se kerran täällä toimii oman ilmoituksen perusteella, niin miksei jehovan todistajilla?

        Jehovan todistajat eivät hyväksy kolminaisuusoppia, mutta eivät hyväksy vanhauskoiset ortodoksitkaan. Joten mihin se raja vedetään? Minulle se asia tosin on aivan yhdentekevä.


      • vikipedian muk. esim seuraavasti eroaa kristinuskosta.

        "Jehovan todistajien uskonto eroaa kristinuskosta monin tavoin, kuten hylkäämällä kolminaisuusopin[9], pitämällä Jeesusta arkkienkeli Mikaelina,[10] sekä kieltämällä raamatun ilmoittaman iankaikkisen kadotuksen olemassaolon, rajoittamalla taivaaseen pääsyn vain 144 000 voidellulle ihmiselle[11], sekä uskoessaan Jeesuksen palanneen maanpäälle vuonna 1914.[12]"

        #mitä mieltä on antaa oikeus vastineen antamiseen, jos se vastine on pelkkää bullshittiä ja valheellista mainospuhetta?#

        Onhan se toki vanhanaikaista antaa molemmille osapuolille puheenvuoro, haittaa kovasti tuomitsemisilmapiiriä, mullistava tapa antaa myös syytetylle puheenvuoro periytynee jostakin antiikin kreikan maailmasta. Tämäkin esimerkki hienosti osoittaa että kaikki puheet suvaitsevaisuudesta, yhdenvertaisuudesta ja sananvapaudesta ym. ovat pelkkiä työkaluja joita käytetään vaatimaan itselle/omalle ryhmälle jotain oikeuksia yms. Nuo puheet loppuvat kuitenkin tarkasti siihen pisteeseen kun niilllä ei enää itselle voi vaatia mitään lisää. Muille ja erityisesti uskovaisille tuollaiset oikeudet eivät tietenkään kuulu.


    • >> Edellytykset uskovaisten vainojen aloittamiselle <<

      Ole rauhassa Arto, kyllä teitä ihan kohta vainotaan. Jos ei vielä tänä vuonna eikä vielä edes ensivuonna, niin joskus kuitenkin, ihan lähitulevaisuudessa. Usko pois!
      Vaikka olen luvannut puolustaa teitä tuossa fiktiivisessä tapahtumassa, niin voin silti luvata, pelkästään mielenterveytesi takia, että osallistun teidän sortoonne.

      Ja jos malttisi vain riittää, vaikkapa muutaman kymmentä vuotta ja ennusmerkit riittää todisteeksi, niin et tule pettymään, et ennen kuin kuolet, et varmasti.

      • #niin voin silti luvata, pelkästään mielenterveytesi takia, että osallistun teidän sortoonne.#

        Niin, sinähän olet ahkerasti jo osallistunut uskovaisten leimaamiseen ja mitätöintiin ja muokannut maaperää sopivaksi jotta uskovaisten elämään ja toimintaan tultaisiin puuttumaan.


    • Herran.tertut

      Kun mediassa otetaan esiin yksittäisiä piinaamisjuttuja, joiden käsittelyssä kohde kuvaa tätä piinaamista, mutta vastapuoli ei suostu asiaa kommentoimaan, vaan siirtää selitystehtävän lahkon johdolle, niin mitä se auttaa?

      Vastaamaan suostuvat johtohenkilöt valkopesevät koko asian ja selittävät, joskus vieläpä useamman henkilön suulla, että kuvatun kaltaisia käytäntöjä meillä ei ole, vaan nuo puheet ovat vain kyseisten henkilöitten mielikuvitusta ja vahingoittamistarkoituksessa keksittyjä satuja. Mitä pitäisi toimittajan tehdä, ryhtyä inttämään, vai? Vai antaa kritiikitön tilaisuus vapaaseen puheenvuoroon?

      No pääsisihän siinä lahkonjohtaja potkimaan lisää jo muutoinkin maassa makaavaa uhria! Uhria, joka tyhmyyksissään tai suvun painostuksesta kyseiseen porukkaan joutui. Mutta olisihan siinä lahkonjohtajalle tilaisuus kylpeä omassa erinomaisuudessaan ja vakuuttaa lahkolaisiaan, jotka eivät totuutta hoksaisi, vaikka se purisi heitä persauksiin!

      Tarkoitan nyt uskonyhteisöjä, joiden käytännöt ovat hyvin yleisessä tiedossa. Samaa kaavaa noudattavat kyseisissä yhteisöissä paljastuneitten pedofiliatapausten sisäinen käsittely. Siis käsittelemättömyys!

      Monesta tapauksesta on tullut selväksi, että totuus on monissa uskonyhteisöissä käynyt vanhanaikaiseksi. Siitä on tullut heille kauppatavara ja manipuloinnin väline. Joka "meillä on, mutta noilla muilla ei". Meillä on totuus - kommentti ensin ja sitten muutamat raamatunjakeet perään, niin eiköhän tehoa!

      Vielä yksi näkökulma uskovaisten venyvään totuus-käsitteeseen: Kun uskovaiseksi ilmoittautuva henkilö ryhtyy keräämään rahaa valheellisin perustein, pelkästään saadakseen itselleen ja yritykselleen rahaa ja muita etuja, ja jää siitä kiinni, niin uskonveljet ja -sisaret vetävät uhriutujan kaavun niskaansa ja rientävät taisteluun. Siinä taistossa totuus on pelkkä hattara. Rikoksesta epäilty on siitä hetkestä uskonvainon kohde: "Ainahan kristittyjä on vainottu. Jeesuskin tuomittiin väärennetyin todistein". Poliisi, syyttäjä- ja oikeuslaitos ovat sielunvihollisen vallassa olevia perkeleen käsikassaroita!

      Tämä keissi on oikeuden käsittelyssä ja aikoinaan siitä tulee päätös. Nämä uskonveljet ja -sisaret pyrkivät kieltämään asian käsittelyn somessa ja mediassa vaatien, että on odotettava oikeuden päätöstä. Onhan se tietysti oikein ja kohtuullista, mutta itselleen he kyllä sallivat oikeuden päätöksen spekuloinnin. Näissä spekulaatioissa vannotaan syyttömyyden nimiin, mutta samalla todetaan, että tuomiokin on tältä "perkeleen vallassa olevalta oikeusjärjestelmältä" mahdollinen. Samalla jatkuu heidän valkopyykkäyksensä ja propagandan suoltamisensa. Onhan sitä, totta kai, pyrittävä estämään maineen meneminen ja rahahanojen ehtyminen!

      Mutta kukaan näissä piireissä ei ole lainkaan kiinnostunut totuudesta. Niin vanhanaikaiseksi se on näille uskovaisille tullut!

      • #Kun uskovaiseksi ilmoittautuva henkilö ryhtyy keräämään rahaa valheellisin perustein#

        Kyllä minun käsittääkseni monet uskonnolliset yhteisöt ovat huomioineet rahankeräyslakien muutokset ja esim. muuttaneet tarvittaessa rahankeräys toimintaa tai ainakin varmistaneet sen ettei oma toiminta riko ko. lakia.

        #Kun mediassa otetaan esiin yksittäisiä piinaamisjuttuja, joiden käsittelyssä kohde kuvaa tätä piinaamista, mutta vastapuoli ei suostu asiaa kommentoimaan, vaan siirtää selitystehtävän lahkon johdolle, niin mitä se auttaa?#

        Onko edes kysytty, monet eivät edes halua kysyä, koska vastaus voisi viedä mediakohulta pohjaa pois eikä palvelisi huomion saamista. Toisekseen monet syytökset saattavat olla jo kymmenien vuosien takaisista tapahtumista, joihin osalliset saattavat olla jo kuolleita ja mielikuvatkin tapahtumista saattavat olla jo värittyneet.

        #Vai antaa kritiikitön tilaisuus vapaaseen puheenvuoroon?#

        Onhan se kirvelevää antaa syytetyllekkin puheenvuoro, kun olisi niin mukava että saa kuulla vain katkeria ja vihaisia syytöksiä ja sitten pääsee tuomitsemaan ja lyömään oikein olan takaa ja mikä parasta samalla kertaa voidaan tuomita kaikki uskovaiset, kun se niin sopivasti tukee omaa maailmankatsomustani ja taas saa uuden tekosyyn sille että ei ainakaan minun mitään parannusta tarvitse tehdä, kun minä olen parempi ihminen jo nyt.


    • Herran.tertut

      "Onhan se kirvelevää antaa syytetyllekkin puheenvuoro, kun olisi niin mukava että saa kuulla vain katkeria ja vihaisia syytöksiä ja sitten pääsee tuomitsemaan ja lyömään oikein olan takaa ja mikä parasta samalla kertaa voidaan tuomita kaikki uskovaiset, kun se niin sopivasti tukee omaa maailmankatsomustani ja taas saa uuden tekosyyn sille että ei ainakaan minun mitään parannusta tarvitse tehdä, kun minä olen parempi ihminen jo nyt."<

      On sentään syytä muistaa, ettei ole kyse oikeudenistunnosta, vaan television, radion, lehden jutusta. Sinun mielestäsi siis pitäisi antaa KRITIIKITÖN mahdollisuus mainospuheen pitämiseen, vaikka kaikki, lahkolaisia lukuunottamatta, tietäisivätkin, että nyt tulee takuuvarmaa skeidaa tuutin täydeltä. Kyllähän kaikki vähänkin asioita seuraavat tietävät, että esim. jehovan todistajilla, lestadiolaisilla ja joillakin muillakin lahkoilla on esimerkiksi karttamissääntönsä. Kysyttäessä sitä vaan ei tunnusteta.

      Onhan se totta kai kirvelevää, kun ei aina saa sanoa viimeistä sanaa, ja pääse pitämään omaa lahkoaan valkopesevää puhetta valtakunnallisessa mediassa! Saisi taas aivan ilmaista mainosaikaa uusien uhrien keräämistä varten!

      "...mikä parasta samalla kertaa voidaan tuomita kaikki uskovaiset" Ai sentään, kyllä se näämmä on moneen uskikseen sisäänrakennettu tuo uhriutuminen! Kaikki uskovaisethan siinä automaattisesti tuomitaankin, kun puhutaan vaikkapa jehovan todistajien tekemisistä. Just joo, niinpä niin!

      "Onko edes kysytty, monet eivät edes halua kysyä, koska vastaus voisi viedä mediakohulta pohjaa pois eikä palvelisi huomion saamista."<

      Usein on kysytty, ainakin näkemissäni tapauksissa. Mutta ei välttämättä ole annettu sitä "mainosaikaa". Jolloin vastapuoli on ilmoittanut, ettei kommentoi. Joskus joku ylempi taho antaa vastineen, jossa leimaa asian valehteluksi, ja vakiovastauksena samat liirum laarumit: "meillä ei tuollaista tapahdu. eikä tuollaista käytäntöä tunneta".

      Media se kaiketi on myös "sielunvihollisen vallassa olevia perkeleen käsikassaroita" täynnä, oikeuslaitoksen tapaan!

    • #On sentään syytä muistaa, ettei ole kyse oikeudenistunnosta, vaan television, radion, lehden jutusta.#

      Niin siinäpä se kun se ei ole oikeuslaitos, mutta toimii kun oikeuslaitos, leimaten, syyttäen ja tuomiten ihmisiä, ilman että asianosaisella on edes mahdollisuutta mitenkään puolustautua. Esim. poliitikkojen kohdalla tämä on toiminut niin että hyökkäykselle jotakin henkilöä vastaan on pahimmillaan saatettu jopa valita ajankohta jolloin henkilö on esim. ulkomailla eikä pääse heti reagoimaan kohuun, juttu saattaa paisua monta päivää ennen kuin ao. henkilö ehtii edes kommentoimaan asiaa, henkilö on kohulla lopullisesti leimattu, hänellä ei ollut mahdollisuutta kunnolla puolustautua eikä mahdollisuutta valittaa mediatuomiosta. Sama pätee seurakuntienkin taholla joidenkin hyvin erikoisia raamatunkäsityksiä omaksuneiden henkilöiden(tässä tapauksessa ei kristillisten Jehovan todistajien) toimintaa käytetään kaikkien uskovaisten leimaamiseen ja tuomitsemiseen, ilman että kellään olisi mahdollisuutta edes sanoa omaa näkemystään. Samalla periaatteella esim. avioerooikeudenkäynnissä vain vaimolle annettaisiin puheenvuoro ja tuomio julistettaisiin sen perusteella.

    • Herran.tertut

      "Niin siinäpä se kun se ei ole oikeuslaitos, mutta toimii kun oikeuslaitos, leimaten, syyttäen ja tuomiten ihmisiä, ilman että asianosaisella on edes mahdollisuutta mitenkään puolustautua."<

      Siis mielestäsi oikeuslaitos toimii leimaten, syyttäen ja tuomiten ihmisiä, ilman että asianosaisella on edes mahdollisuutta mitenkään puolustautua. Aha! Siis jälleen pääsimme siihen, että "oikeuslaitos on sielunvihollisen vallassa oleva perkeleen käsikassara"!

      Kenelle poliitikolle on tapahtunut kuvaamallasi tavalla? Kun ei nyt muistu mieleen.

      Ei tule mieleeni myöskään sellaista tapausta, että yhden uskovaisen toimintaa olisi käytetty kaikkien uskovaisten tuomitsemiseen. Tuossa taas uhriutuminen hyppäsi päärooliin: "meitä uskovia aina vainotaaan, yhyy, yhyy, byäääh"! Sen lisäksi totuus otti sellaisen loikan, että ihme on jos eivät haarat revenneet! :>)

    • aikojen_täyttyminen

      Evankeliumin julistaminen ulkona oleville saattaa pian loppua näillä main. Israelissa on äsken ollut parannuksen tekijöitä. Vieraiden kansojen eli pakanataustaisten kansojen etsikonaika alkaa olla lopuillaan aivan ilmeisesti.

      • Niin kyllä länsimaisen kristinuskon rappio ja taantumus siihen viittaa että aika on käymässä vähiin.

        Room. 11:
        25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen.


    • Herran.tertut

      "Evankeliumin julistaminen ulkona oleville saattaa pian loppua näillä main."<

      Ainakin näillä palstoilla olevista uskiksista hyvin monet vaikuttaisi olevan ihan pihalla! :>)

    • Pudis55

      Eikö kukaan ole vieläkään huomannut alkaa vainoamaan teitä? No onhan se harmi. Kohtahan teidän vainoaminen ei senkään takia ole mahdollista että uskovaisia ei kertakaikkiaan enään ole, ainakaan Suomessa ja muissa länsimaissa.

      • NIin kuinka paljon näitä "uskovia" siis oikeasti on?

        Onko heitä Suomessa enemmä vain vähemmän kun esim. Islaminuskoisia?

        Tähän(kään) kukaan "uskova" ei ole vastannut.


      • Joo sanoisin, että palstan valossa ainakin tässä on sellainen ongelma, että nämä tosi uskovaiset ovat onnistuneet vetämään itsensä niin marginaaliin, että jo noiden löytäminen on työlästä. Puhumattakaan, että sen päälle jaksaisi alkaa järjestelmällisesti vainomaan.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        NIin kuinka paljon näitä "uskovia" siis oikeasti on?

        Onko heitä Suomessa enemmä vain vähemmän kun esim. Islaminuskoisia?

        Tähän(kään) kukaan "uskova" ei ole vastannut.

        Yksi tapa arvioida sitä on katsoa esim. kuinka paljon ihmisiä käy säännöllisissä Jumalanpalveluksissa siis muulloinkin kuin häissä tai joulukirkossa perinteen vuoksi joululauluja laulamassa. Tällaiseen aktiivinen Jumalanpalveluksiin osallistuminen vähintään kerran kuussa kriteeri kertoisi että ns. aktiivi kristittyjä Suomessa olisi ehkä 5% luokkaa, tämä on karkea arvio jonka eri lähteistä arvioin, voi tarkentaa jos tietää paremmin. Jos kristityiden vainot alkaisivat, niin on hyvä kysymys kuinka suuri joukko säilyttäisi uskonsa. Otetaan tähän pieni lainaus mitä Japanin kristityille aikoinaan tapahtui.

        "Seuraavan kahdensadan vuoden aikana Japanin kristityt saivat kokea ankaraa vainoa ja joutuivat välttelemään viranomaisten keinoja saada kiinni kristinuskoa salassa harjoittaneet. Hallitus jopa perusti perheryhmittymiä (goningumi), joiden tarkoituksena oli valvoa ryhmittymien jäseniä kristinuskon varalta. Jos ryhmän joukosta löytyi yksikin kristitty, oli koko ryhmä tuomittu rangaistukseen. Rankaisemalla myös ryhmään kuuluvia kristinuskoa harjoittamattomia henkilöitä, oli viranomaisten tarkoitus saada kristityt tuntemaan sillä syyllisyydentunnetta teoistaan. Goningumin lisäksi keinoja olivat muun muassa kirjalliset todistukset uskosta luopumisesta (korobi kakimono) sekä kirjoittautuminen buddhalaisten temppeleiden jäsenlistoihin. Kiinni jääneet kristityt saivat mahdollisuuden säilyttää henkensä, jos suostuivat luopumaan uskostaan. Tämä heidän oli tehtävä samalla kun he polkivat maahan asetettua pyhää kuvaa joko Jeesus Kristuksesta tai Mariasta. Tätä keinoa käytettiin myös uskovaisten paljastamiseksi; kieltäytyminen ja muuten epäilyttävästi käyttäytyminen johtivat kristityksi tuomitsemiseen ja rangaistukseen. Kiinni jääneiden mutta uskonsa kieltäneiden kristittyjen tuli toistaa tämä rituaali kerran vuodessa. Tämän lisäksi sekä heitä että heidän sukulaisiaan ja tuttaviaan valvottiin ankarasti heidän loppuelämänsä ajan."
        http://www.oulu.fi/Harukaze/Marttio_2011.html


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Yksi tapa arvioida sitä on katsoa esim. kuinka paljon ihmisiä käy säännöllisissä Jumalanpalveluksissa siis muulloinkin kuin häissä tai joulukirkossa perinteen vuoksi joululauluja laulamassa. Tällaiseen aktiivinen Jumalanpalveluksiin osallistuminen vähintään kerran kuussa kriteeri kertoisi että ns. aktiivi kristittyjä Suomessa olisi ehkä 5% luokkaa, tämä on karkea arvio jonka eri lähteistä arvioin, voi tarkentaa jos tietää paremmin. Jos kristityiden vainot alkaisivat, niin on hyvä kysymys kuinka suuri joukko säilyttäisi uskonsa. Otetaan tähän pieni lainaus mitä Japanin kristityille aikoinaan tapahtui.

        "Seuraavan kahdensadan vuoden aikana Japanin kristityt saivat kokea ankaraa vainoa ja joutuivat välttelemään viranomaisten keinoja saada kiinni kristinuskoa salassa harjoittaneet. Hallitus jopa perusti perheryhmittymiä (goningumi), joiden tarkoituksena oli valvoa ryhmittymien jäseniä kristinuskon varalta. Jos ryhmän joukosta löytyi yksikin kristitty, oli koko ryhmä tuomittu rangaistukseen. Rankaisemalla myös ryhmään kuuluvia kristinuskoa harjoittamattomia henkilöitä, oli viranomaisten tarkoitus saada kristityt tuntemaan sillä syyllisyydentunnetta teoistaan. Goningumin lisäksi keinoja olivat muun muassa kirjalliset todistukset uskosta luopumisesta (korobi kakimono) sekä kirjoittautuminen buddhalaisten temppeleiden jäsenlistoihin. Kiinni jääneet kristityt saivat mahdollisuuden säilyttää henkensä, jos suostuivat luopumaan uskostaan. Tämä heidän oli tehtävä samalla kun he polkivat maahan asetettua pyhää kuvaa joko Jeesus Kristuksesta tai Mariasta. Tätä keinoa käytettiin myös uskovaisten paljastamiseksi; kieltäytyminen ja muuten epäilyttävästi käyttäytyminen johtivat kristityksi tuomitsemiseen ja rangaistukseen. Kiinni jääneiden mutta uskonsa kieltäneiden kristittyjen tuli toistaa tämä rituaali kerran vuodessa. Tämän lisäksi sekä heitä että heidän sukulaisiaan ja tuttaviaan valvottiin ankarasti heidän loppuelämänsä ajan."
        http://www.oulu.fi/Harukaze/Marttio_2011.html

        Entä maailmanlaajuisesti? Paljon teitä krisitittyjä siis on?


      • yanne
        nähty.on kirjoitti:

        Joo sanoisin, että palstan valossa ainakin tässä on sellainen ongelma, että nämä tosi uskovaiset ovat onnistuneet vetämään itsensä niin marginaaliin, että jo noiden löytäminen on työlästä. Puhumattakaan, että sen päälle jaksaisi alkaa järjestelmällisesti vainomaan.

        Niin. no kristityillä on jo sen parustamisesta lähtien kokemusta kristillisten vainoamisista. Siitähän Paavali pakanoilleen raamatussa kirjoittaa.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Yksi tapa arvioida sitä on katsoa esim. kuinka paljon ihmisiä käy säännöllisissä Jumalanpalveluksissa siis muulloinkin kuin häissä tai joulukirkossa perinteen vuoksi joululauluja laulamassa. Tällaiseen aktiivinen Jumalanpalveluksiin osallistuminen vähintään kerran kuussa kriteeri kertoisi että ns. aktiivi kristittyjä Suomessa olisi ehkä 5% luokkaa, tämä on karkea arvio jonka eri lähteistä arvioin, voi tarkentaa jos tietää paremmin. Jos kristityiden vainot alkaisivat, niin on hyvä kysymys kuinka suuri joukko säilyttäisi uskonsa. Otetaan tähän pieni lainaus mitä Japanin kristityille aikoinaan tapahtui.

        "Seuraavan kahdensadan vuoden aikana Japanin kristityt saivat kokea ankaraa vainoa ja joutuivat välttelemään viranomaisten keinoja saada kiinni kristinuskoa salassa harjoittaneet. Hallitus jopa perusti perheryhmittymiä (goningumi), joiden tarkoituksena oli valvoa ryhmittymien jäseniä kristinuskon varalta. Jos ryhmän joukosta löytyi yksikin kristitty, oli koko ryhmä tuomittu rangaistukseen. Rankaisemalla myös ryhmään kuuluvia kristinuskoa harjoittamattomia henkilöitä, oli viranomaisten tarkoitus saada kristityt tuntemaan sillä syyllisyydentunnetta teoistaan. Goningumin lisäksi keinoja olivat muun muassa kirjalliset todistukset uskosta luopumisesta (korobi kakimono) sekä kirjoittautuminen buddhalaisten temppeleiden jäsenlistoihin. Kiinni jääneet kristityt saivat mahdollisuuden säilyttää henkensä, jos suostuivat luopumaan uskostaan. Tämä heidän oli tehtävä samalla kun he polkivat maahan asetettua pyhää kuvaa joko Jeesus Kristuksesta tai Mariasta. Tätä keinoa käytettiin myös uskovaisten paljastamiseksi; kieltäytyminen ja muuten epäilyttävästi käyttäytyminen johtivat kristityksi tuomitsemiseen ja rangaistukseen. Kiinni jääneiden mutta uskonsa kieltäneiden kristittyjen tuli toistaa tämä rituaali kerran vuodessa. Tämän lisäksi sekä heitä että heidän sukulaisiaan ja tuttaviaan valvottiin ankarasti heidän loppuelämänsä ajan."
        http://www.oulu.fi/Harukaze/Marttio_2011.html

        ”Jos kristityiden vainot alkaisivat, niin on hyvä kysymys kuinka suuri joukko säilyttäisi uskonsa.”

        Kysymyksesi on mielenkiintoinen. Tavallaan tuomasi esimerkki valottaa asiaa.

        Olemme saaneet elää maassa, jossa kristityt ovat olleet suuri vallitseva enemmistö. Nyt, kun uskonnon merkitykset muuttuvat, ja etenkin vanha konservatiivinen ja etenkin mielikuvituksellinen fundamentalismi ovat käsitteiltään vieraita nykyihmisille.
        Kun käsitteet että termit ovat vahvasti mennyttä aikaa, eivät ne enää puhuttele nykyihmisiä. Näin ihmiset alkavat etsiä hengellisyyttä, jonka he voivat yhdistää kokemuksiinsa paremmin, valtaa alaa.
        Toinen puoli on ettei ihmisiä enää kiinnosta uskonnot, vaan sen kaltaiset ilmiöt.

        On pitkälti kiinni siitä, mitä uskontoa valtaa pitävät luokka vahvistaa. Ei kristinusko olisi levinnyt niin nopeaa ilman tätä. Japanissakin kyse oli valtaa pitävien käsityksistä, he hyväksyivät kristittyjen vainon.
        Seuraatpa melkein minkä vain maan historiaa, niin hallitsijat määrittelevät hyvin pitkälle mikä uskonto on sallittu ja mitkä kiellettyjä.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Jos kristityiden vainot alkaisivat, niin on hyvä kysymys kuinka suuri joukko säilyttäisi uskonsa.”

        Kysymyksesi on mielenkiintoinen. Tavallaan tuomasi esimerkki valottaa asiaa.

        Olemme saaneet elää maassa, jossa kristityt ovat olleet suuri vallitseva enemmistö. Nyt, kun uskonnon merkitykset muuttuvat, ja etenkin vanha konservatiivinen ja etenkin mielikuvituksellinen fundamentalismi ovat käsitteiltään vieraita nykyihmisille.
        Kun käsitteet että termit ovat vahvasti mennyttä aikaa, eivät ne enää puhuttele nykyihmisiä. Näin ihmiset alkavat etsiä hengellisyyttä, jonka he voivat yhdistää kokemuksiinsa paremmin, valtaa alaa.
        Toinen puoli on ettei ihmisiä enää kiinnosta uskonnot, vaan sen kaltaiset ilmiöt.

        On pitkälti kiinni siitä, mitä uskontoa valtaa pitävät luokka vahvistaa. Ei kristinusko olisi levinnyt niin nopeaa ilman tätä. Japanissakin kyse oli valtaa pitävien käsityksistä, he hyväksyivät kristittyjen vainon.
        Seuraatpa melkein minkä vain maan historiaa, niin hallitsijat määrittelevät hyvin pitkälle mikä uskonto on sallittu ja mitkä kiellettyjä.

        #etenkin vanha konservatiivinen ja etenkin mielikuvituksellinen fundamentalismi ovat käsitteiltään vieraita nykyihmisille.#

        Tähän raamatun sana alkaa meille selkeän ja edelleen paikkansa pitävän ohjeen Jeesuksen omin sanoin.

        John. 3:
        3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #etenkin vanha konservatiivinen ja etenkin mielikuvituksellinen fundamentalismi ovat käsitteiltään vieraita nykyihmisille.#

        Tähän raamatun sana alkaa meille selkeän ja edelleen paikkansa pitävän ohjeen Jeesuksen omin sanoin.

        John. 3:
        3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.

        Tuo taas ei liity fundamentalismiin. Eivät he uskovina olen sen kummenpia kuin muutkaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        Tuo taas ei liity fundamentalismiin. Eivät he uskovina olen sen kummenpia kuin muutkaan.

        Uskovaisena esiintyvän mummonmuorin mielestä siis ei tarvitse uudestisyntyä uudesti ylhäältä, kaikki ilmeisesti mummon mielestä kunnossa jo ilmankin uudestisyntymistä ja Jeesus siis ilmeisesti oli väärässä, mutta mummo tietää totuuden. Älkää ihmiset ainakaan tällaisen opetuksen varaan jättäkö elämäänne.


    • SuomalainenmiesSS

      Kiitos Arto !!! Olet jälleen oikeassa. Vainot vain kiihtyvät näiden ateistipiispojen johdolla kirkon sisällä liperaalipappien ja papittarien toimesta.
      Eksytys on jo todella pitkällä.Niin pitkällä että valitutkin voivat eksyä, eivät pysy Jumalan sanassa ja totuudessa.
      Jumala on sallinut eksymyksen lähteää kirkon sisältä. Paholainen on kaikkien juonien mestari.Se villitsee kansoja ja kansakuntia kavalan käärmeen muodossa.
      Onko Jumala niin sanout esimerk. että onko avioliitto vain miehen ja naisen välinen avioliitto oikea ? Se uskottelee ja syöttää erityisesti naisille tätä pajunköyttä.
      Totuus on se, että avioliitto on vain tasa-arvoinen miehen ja naisen välisenä. Sitä ei pidä sekottaa muihin parisuhteisiin, jotka eivät ole avioliittoja.

      • Paholaista ei ole, eikä puhuvia käärmeitä, ei myöskään vainaja- ja tietäjähenkiä, ei noitia, ei velhoja eikä metsänpeikkojakaan vaikka kaikista niistä Raamatussakin puhutaan. Taikauskoisen ajan uskomuksia kaikki. Samoja kuin kreikkalaisten mytologioiden satuolennot.

        Homouskin on todettu synnynnäiseksi ominaisuudeksi eikä siinä ole mitään ihmettelemistä eikä erikoista.


      • sage8 kirjoitti:

        Paholaista ei ole, eikä puhuvia käärmeitä, ei myöskään vainaja- ja tietäjähenkiä, ei noitia, ei velhoja eikä metsänpeikkojakaan vaikka kaikista niistä Raamatussakin puhutaan. Taikauskoisen ajan uskomuksia kaikki. Samoja kuin kreikkalaisten mytologioiden satuolennot.

        Homouskin on todettu synnynnäiseksi ominaisuudeksi eikä siinä ole mitään ihmettelemistä eikä erikoista.

        Lisäksi vielä, vainoa ei ole olemassakaan palstalla muita kuin homoja kohtaan ja sekin on henkistä laatua.


      • lapset_uhrina

        Vainoista sen verran että homot vainovat heteroja, jopa homopapit lapsia!
        Noin kaksi vuotta sitten suljettiin muistaakseni hollannissa kristittyjen poikakoulu joka toimi papiston "ilotalona."
        En iljennyt tutkia jos papistosta ketään edes tuomittiin...

        Mutta olis näissäkin tapauksissa kritityillä miettimistä, HIV tartuttajankin ilmeisesti pappina pääsee "taivaaseen" rikoksista huolimatta...
        Tämäkään totuudet ei tarkoita että kaikki papit olisivat homoja mutta eihän kaikko homotkaan ole pappeja.... "suvaitsevaisuuden" rajat ilmeisesti annetaan rikollisuuden itse asettaa!!!

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890

        https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:


      • Herran.tertut
        lapset_uhrina kirjoitti:

        Vainoista sen verran että homot vainovat heteroja, jopa homopapit lapsia!
        Noin kaksi vuotta sitten suljettiin muistaakseni hollannissa kristittyjen poikakoulu joka toimi papiston "ilotalona."
        En iljennyt tutkia jos papistosta ketään edes tuomittiin...

        Mutta olis näissäkin tapauksissa kritityillä miettimistä, HIV tartuttajankin ilmeisesti pappina pääsee "taivaaseen" rikoksista huolimatta...
        Tämäkään totuudet ei tarkoita että kaikki papit olisivat homoja mutta eihän kaikko homotkaan ole pappeja.... "suvaitsevaisuuden" rajat ilmeisesti annetaan rikollisuuden itse asettaa!!!

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890

        https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:

        Mitä tekemistä homopappi-termillä ja näillä linkeillä on keskenään? Onko sinulla vaikea-asteinen hahmotushäiriö?


      • mjnhyg6
        Herran.tertut kirjoitti:

        Mitä tekemistä homopappi-termillä ja näillä linkeillä on keskenään? Onko sinulla vaikea-asteinen hahmotushäiriö?

        Tutkihan asiaa tarkemmin, ehkä siten järkiinnyt löytämään tiettyä yhteen kuuluvaisuutta...


      • Herran.tertut
        mjnhyg6 kirjoitti:

        Tutkihan asiaa tarkemmin, ehkä siten järkiinnyt löytämään tiettyä yhteen kuuluvaisuutta...

        Minä olen niin järki-ihminen, että sinä et edes mahdollisesti järkiinnyttyäsi pääse samalle tasolle!

        Sinä yrität joko älyllistä epärehellisyyttäsi, ymmärtämättömyyttäsi tai silkkaa pahantahtoisuuttasi tunkea homoseksuaaleja ja pedofiileja samaan klikkiin.

        Itse asiassa pedofiilit suhtautuvat homoseksuaaleihin, kuten näiden palstojen homokammoiset. Näille molemmille on painajainen, että "kaksi hikistä miestä touhuaa keskenään" tai "mies kokee houkutusta johonkin karvaperseäijään". Nuo ovat suoria lainauksia näiltä palstoilta.

        Pedofiileille lapset ovat "kolmas sukupuoli". Monet lasten hyväksikäytöstä kiinni jääneet ovat käyttäneet hyväkseen sekä tyttöjä että poikia (kuten aiempien linkkien katoliset papit), mutta jotkut hyväksikäyttävät vain tyttöjä ja toiset poikia. Yksi vaatimus kuitenkin on: kohteen pitää olla selvästi lapsi, sukukypsyyden lähestymiseen viittaavat merkit, kuten äänenmurros ja genitaalialueen karvoitus, johtavat pedofiilin kiinnostuksen lopahtamiseen.

        Riippumatta pedofiilin uhrin sukupuolesta, hyväksikäyttäjä on lähes aina heteroseksuaalinen mies. Useimmiten uhrin oma isä, toiseksi yleisimmin isäpuoli tai äidin miesystävä/petikaveri, kolmanneksi yleisin ryhmä on uhrin miespuoliset sukulaiset, kuten enot, sedät, serkut, vaarit, veljet jne. Seuraavaksi tulevat koulun, harrastusten ja esim. kirkon mukanaan tuoma sekalainen sakki opettajista ja valmentajista nuoriso-ohjaajiin.

        Vaikka pedofiili-nimitys tuokin yleensä mieliin kuvan puistoissa ja leikkikenttien laidoilla kyttäävistä namusedistä, nämä jäävät tosielämässä ihan marginaalisiksi tapauksiksi.

        Johtopäätöksesi, jonka mukaan poikalapsia hyväksikäyttävän pedofiilin täytyy olla homoseksuaali. on yhtä "nerokas" kuin johtopäätös, että masturboivan ihmisen on ihan pakko olla homoseksuaali!


      • nt5rfed

        Olet uskontunnustuksen herra jumalalle antanut tekopyhä omavahurskas kaltaistesi kera.


      • mitä_kuka_häh
        nt5rfed kirjoitti:

        Olet uskontunnustuksen herra jumalalle antanut tekopyhä omavahurskas kaltaistesi kera.

        Mitä mambo zambo -höpinää tuo oli?


      • hygtfrd
        mitä_kuka_häh kirjoitti:

        Mitä mambo zambo -höpinää tuo oli?

        Tekopyhien aikaan saanoksista vaan...

        http://www.apokryfikirjat.com/massacres.htm

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)


    • Pudis55

      Otan tämän vainokysymyksen vakavasti ja olen mielestäni keksinyt tavan vainota uskovaisia. Pääsiäinenhän lähestyy ja uskovaiset pelkäävät noitia ja trolleja, tietääkseni. Lähetetään siis näille uskoville pääsiäiskortti jossa noita lentää luudalla täysikuun valossa, tietysti musta kissa ja nokinen pannu mukanaan. Riittääkö tämä jotta pääsette tunnelmaan vain tarvitaanko järeämpiä keinoa.

      • tai_voisiko

        Onkohan noitarovio uhreista, lapsistakin kortteja?
        Muistellaanhan muitakin historiallisia tapahtumia ja asioita kuvilla niin voistas kunnioittaa edes menneitä noitiakin lähimmäisen rakkautta osoittaen...


    • yanne

      Vainosiko Jeesus uskovaisia kun kielsi uskomasta?

    • Finne2

      Matt. 5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta

      • yanne

        kristittyjen omavanhurskaus ei siihe riitä. Esimerkiksi rippi on sellainen omavanhurskaus oppi jossa mm rikollisille rippi-isä jakaa syntejä anteeksi vaikka hänelläkään ei ole Jumalan Valtakunnan oikeuksia.
        Tässä lisää oppeja joista osa on omavanhurskaus ja perisynti oppeja sekä vääriä todistuksia... faktaa jotka ovat jokaisen takisrtettavissa:

        -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
        -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
        -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat.
        -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
        -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
        -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
        -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
        -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
        -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
        -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
        -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
        -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet. SIIS KYSEESSÄ ON RIKOLLINEN OMAVANHURSKAUS OPPI.
        -armon jakamisen oikeutta ei ole ihmisille annettu eikä rikollisuuden herra jumalille joten siihen selvyyteen se on uskovaistenkin tyydyttävä:
        -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki (risti) Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
        -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
        -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
        -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!
        -Jumala, loi ihmisen kaltaisekseen, Jumala on hetero; Jeesuksen Isä. Kuka loi homot ja kenen kaltaisiksi?


    • lastenPuolesta

      "Esim. nyt lapsiasiainvaltuutettu on esittänyt puuttumista/tiukempaa valvontaa herätysliikkeiden lasten kohdalle "

      Tulee jotenkin vaikutelma, että aloittaja on huolissaan siitä, että uskovaisilta viedään oikeus mm. harjoittaa seksuaalista hyväksikäyttöä ja hengellistä väkivaltaa lapsiaan kohtaan.

      Oikeasti lapsista huolissaan olevaa vain tällainen tieto valvonnasta huojentaisi, kun tietäisi että lapsia suojellaan. Sellainen, joka ei ole mitään väärää tehnyt, ei tarvitse totuuden lisäksi mitään selittelijää. Aina kun joku torjuu asioiden tutkimisen tietää, että itsellä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Pelätään, että jotain likaista omasta perheestä tulee ilmi.

      • Tuossa olet kyllä ihan oikeassa. Valitettavasti meillä suomessakin näkyy se, että mitä suljetumpi yhteisö niin sen helpompi näiden sairaiden tyyppien on siellä hommiansa jatkaa jopa lähes tulkoon muun yhteisön sanattomalla siunauksella. Eli kyllä, myös uskonnollisia yhteisöjä pitää valvoa vähintään lasten kannalta ihan kuten yritetään valvoa muutakin.

        Jolla ei ole salattavaa, ei ole pelättävää ja voi myös näyttää kaiken.


      • Lasten seksuaalinen hyväksikäyttö on Suomessa rikos vielä edelleenkin(vaikka joku pedofiili ehkä haluaisi senkin lain kohdan muuttaa) samoin kuin vastoin raamatun opetusta, rikolliseen toimintaan puuttuminen ei edellytä mitään lisävaltuuksia, siihen on täydet mahdollisuudet jo tälläkin hetkellä sekä poliisin että lasten suojelu viranomaisten toimesta


      • "Oikeasti lapsista huolissaan olevaa vain tällainen tieto valvonnasta huojentaisi, kun tietäisi että lapsia suojellaan. "

        Eiköhän suurin osa tee juuri näin. Sitten on se osa, jolle kysymys onkin uskonnonvapaudesta - ja tätä rajanvetoa pitää käydä nyt entistä enemmän. Mikä voidaan sallia uskonnonvapauden nimissä ja mitä ei.


      • mmnäin
        mummomuori kirjoitti:

        "Oikeasti lapsista huolissaan olevaa vain tällainen tieto valvonnasta huojentaisi, kun tietäisi että lapsia suojellaan. "

        Eiköhän suurin osa tee juuri näin. Sitten on se osa, jolle kysymys onkin uskonnonvapaudesta - ja tätä rajanvetoa pitää käydä nyt entistä enemmän. Mikä voidaan sallia uskonnonvapauden nimissä ja mitä ei.

        Lapsiakin tappaneen rikollisuuden lasten suojelu rajoittuu herrojen tarpeisiin...

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890


      • mmnäin kirjoitti:

        Lapsiakin tappaneen rikollisuuden lasten suojelu rajoittuu herrojen tarpeisiin...

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890

        Jahas, Voi kun sinäkin opettelisit ilmaisemaan itseäsi vähän selkeämmin. Näihin on aivan mahdoton mitään järkevää vastailla.


      • bghlmuh67
        mummomuori kirjoitti:

        Jahas, Voi kun sinäkin opettelisit ilmaisemaan itseäsi vähän selkeämmin. Näihin on aivan mahdoton mitään järkevää vastailla.

        Etkö ymmärrä yllä olevaa? Jos et niin mieti syytä.


      • mckerk3
        mummomuori kirjoitti:

        "Oikeasti lapsista huolissaan olevaa vain tällainen tieto valvonnasta huojentaisi, kun tietäisi että lapsia suojellaan. "

        Eiköhän suurin osa tee juuri näin. Sitten on se osa, jolle kysymys onkin uskonnonvapaudesta - ja tätä rajanvetoa pitää käydä nyt entistä enemmän. Mikä voidaan sallia uskonnonvapauden nimissä ja mitä ei.

        Rikollisuuden puolustaminen sananvapauden rajoittamisella on moraalitonta ja rikollista toimintaa.
        Eikä kristityt, luterilaisetkaan ole ainoat rikolliset, nyt YK on listalla kun yrittää suojella ranskalaisia YK sotilaitaan jotka ovat sodassa ja hädässä olevia lapsia raiskanneeet, tai niinkuin rikollisuus ilmaisee "lapsia seksuaalisesti hyväksi käyttäneet."
        Mutta eihän omavenhurskaat ymmärrä rikoksien olevan rikoksia!


    • Herran.tertut

      Sinulla on edelleen lain turvaama sanan- ja julkistamisen vapaus. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikilla muilla olisi pakko julkistaa tai julkaista sinun sepustuksiasi.

      Ihan hirveetähän se olisikin, jos esim. lehtien olisi pakko julkaista kaikki se hengentuotos joka niille tuupataan. Aattelepa ite!

    • Herran.tertut

      Ups! Tuosta olikin kirjoittamiseni aikana poistettu kommentoimani viesti, joka käsitteli viestien poistamista! :D

      • totuuspuree

        Suomen perustuslain sananvapauden valossa. Ilmeisesti kovaqa faktaa.


    • jhbytfrd3s

      luder/luhterista puheen ollen niin hänen lahkoloiset ovat kulttilaisuuteen eksytettyjä!
      "minä olen herra sinun jumalaisi" ei ole maailman kaikkeuden luoja ja eikä sillä ole oikeutta oppeineen opettaa suomen parustuslain vastaista oppia "sinulla ei saa olla muita jumalia" sillä suomessa on uskovapaus vaikka poistoon menee tämänkin sananvapautta rikollisesti estävien toimiesta.

    • ijuhygftd45

      "minä olen herra sinun jumalasi" ei ole maailman kaikkeutta luonut!
      "sinulla ei saa olla muita jumalia!" tarkoittaa että hänen aikana, ja vielä 1700 luvulle, palvelivat miekka sivityksen uskovaiset kuninkaita jumalinaan, siksi monikkomuoto.
      Toisaalta, "sinulla ei saa olla...." on rikollisuuden herra jumalan oppia, suomessa on uskovapautta suojattu Perustuslailla joten käsky on rikos Lakia vastaan.
      vaikka
      eihän kukaan lapsena kastettu ole uskonvapautta koskaan saanut joten Peruslaki antaa suojaa ja valtion kirkko poistaa ne oikeudet ja siten se "piiri pieni pyörii" kansaa verottamalla....

      • apukouluun.siitä.hus.hus

        Ei ole noissa kirjoituksissa järkee eikä tolkun häivää! Suomen kielikin on jäänyt opettelematta.


    • Pudis55

      Eikö Arto vieläkään ole päässyt vainon kohteeksi? Tässähän on käymässä kuin Jeesuksen toisessa tulemisessa. Pannaanpa asioihin hieman vauhtia, toistan aikaisemman neuvoni, muuta pois, esim Tsetseniaan. Siellä voit paitsi sortaa homoja myös päätyä marttyyriksi. Kuvittele, olet homojen kanssa kuolemantuomittujen sellissä jossa nöyrryt ja pyydät homoilta anteeksi ja teloitusryhmän edessä otat nyt ystäväksi tullutta homoa kädestä ja sitten kuolette yhdessä kauniin marttyyrikuoleman. Ei tietenkään homo mutta enhän maailmaan täydelliseksi väittänytkään.

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe