Tolpalla taksien kilpailutus

KilpailutuksetKuntoon

Koska kartellia ei kuulemma ole niin taksit kannattaa kilpailuttaa tolpalla.

Kannattaa lähteä tolpalla viimeisestä taksista liikenteeseen ja kysyä lähteekö hän 30% alennuksella ajamaan, jos kieltäytyy niin seuraavalta 25% alennuksella jne.

Jos taksi sanoo että jonon alkuun niin sano siihen että asiakkaalla on oikeus valita taksinsa ja että valitsin nyt sut. Lähetäänkö liikenteeseen alennuksella vai ei?

43

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KilpailutuksetKuntoon

      Matemaattisesti ja ansainnan kannalta ajateltuna taksin on pakko hyväksyä tarjous varsinkin jos jono on pitkä.

      Jos taksi ei hyväksy niin hän tekee sen muista syistä (lue: kartelli, päätetty yhdessä että näitä ei hyväksytä)

    • tolpantuntumasta

      No huh...nyt on vissiin muutakin kun viinaa nautittu :)

    • Dskhuyb

      Kannattaa muistaa että taksillakin on oikeus valita asiakkaansa. Tolla konstilla voipi tulla reipas yökävely.

      • Miksimukamiksi

        Kerro ihmeessä miksi jonon perällä oleva kieltäytyisi tuollaisesta tarjouksesta? Sehän tarkoittaa rahaa. Toinen vaihtoehto on odottaa.


      • taksit-lahtee
        Miksimukamiksi kirjoitti:

        Kerro ihmeessä miksi jonon perällä oleva kieltäytyisi tuollaisesta tarjouksesta? Sehän tarkoittaa rahaa. Toinen vaihtoehto on odottaa.

        jono jarjestyksessa,joten lienee turhaa kysella alea tai ainakin joutunee odottamaan sen halvan tuloa keulapaikalle. en varma hinta-alesta tolpalla,mutta noin ne lahtee.


      • NiiinOletko
        taksit-lahtee kirjoitti:

        jono jarjestyksessa,joten lienee turhaa kysella alea tai ainakin joutunee odottamaan sen halvan tuloa keulapaikalle. en varma hinta-alesta tolpalla,mutta noin ne lahtee.

        Ei pidä paikkaansa. Tämä on nimenomaan taksikartellin KESKENÄÄN SOPIMA ASIA ja täällä on kerrottu että KARTELLIA EI OLE.

        Olet siis väärässä koska TAKSI EI OLE MONOPOLI?


      • TaksiKTM
        Miksimukamiksi kirjoitti:

        Kerro ihmeessä miksi jonon perällä oleva kieltäytyisi tuollaisesta tarjouksesta? Sehän tarkoittaa rahaa. Toinen vaihtoehto on odottaa.

        Tarkoittaa rahaa? Niin tietysti, mutta odottamalla saat huomattavasti paremman katteen. Lisäksi, illan ja yön jaettava potti on aika vakio, miksi lähteä polkemaan hintaa ja pienentämään yhteistä pottia?

        Ala on silti syvältä ja siksi en tolpalla notkukaan. Mm. tällaisten ääliöiden vuoksi.


    • Hyiettäoksettaa

      Kunnon kusettajia täällä taksikuskit.

      "Ei ole mitään kartellia"
      "Taksi ei ole monopoli"

      Ja sitten kun ehdotetaan kilpailutusta ja reilua markkinataloutta niin

      "Tolla konstilla voi tulla reipas yökävely"

      taksikuskit ovat kusettajia jotka puolustavat omaa MONOPOLIAAN taksiliiton johdolla.

      • OletOksettavaTrolli

        Hyi että oksettaa sun typeryytesi.


    • SäästöäAleRabat

      Kävelemällä perille heti säästät 100%

    • NäinOnNäkyleipä

      Niinhän se menee. Mittarihinta on korkein laillinen, jokainen suhari saa halutessaan ajaa halvemmalla. Eikun tinkimään!

    • sivusta

      Olen yrittänyt tolpalla valita jonosta mieleistä autoa ,se vaan ei ole onnistunut ja neuvottu ottamaan jonon ensimäinen auto .Tämäkö on sitä vapaata kilpailua kun maksava asiakas ei saa valita kyydikseen sopivaa autoa .

      • OikeuttaKansalle

        Tästä ei taksilaissa ole sanaakaan joten kyseessä on KARTELLIN keskenään sopima käytäntö.

        Miten tälläinen voi olla laillista? Tästä pitää tehdä valitus oikeuskanslerille.


      • 9812i

        Asiakas voi tilata keskuksesta haluamansa auton merkin ja mallin jos ekana tolpalla oleva ei kelpaa .


    • helpompikeino

      Eikö ole paljon helpompaa huudattaa kaikkia kerralla. Ajanhukkaa kuljeksia autolta autolle ruinaamassa.

      • Näinsemenner

        Mitä järkeä? Matemaattisesti jos jonon viimeinen auto haluaa maximoida tilinsä, niin se hyväksyy diilin.


      • menekotiis
        Näinsemenner kirjoitti:

        Mitä järkeä? Matemaattisesti jos jonon viimeinen auto haluaa maximoida tilinsä, niin se hyväksyy diilin.

        Matemaattisesti joka taksitolpalle ei kävele sitä tinkivää asiakasta, eli matemaattisesti tällainen diilin hyväksyvä kuski menetti rahaa.
        Matemaattisesti jos kuski antaa 50% alennuksen, sen pitää saada 100% (kaksinkertainen määrä) enemmän kyytejä samana ajanjaksona, jotta pääsisi edes samalle ansiotasolle, kuin kartellimonopoolisikagolleegansa joka ei alennuksia anna. Näin siis ..ihan matemaattisesti.


      • NäinOnNäkyleipä
        menekotiis kirjoitti:

        Matemaattisesti joka taksitolpalle ei kävele sitä tinkivää asiakasta, eli matemaattisesti tällainen diilin hyväksyvä kuski menetti rahaa.
        Matemaattisesti jos kuski antaa 50% alennuksen, sen pitää saada 100% (kaksinkertainen määrä) enemmän kyytejä samana ajanjaksona, jotta pääsisi edes samalle ansiotasolle, kuin kartellimonopoolisikagolleegansa joka ei alennuksia anna. Näin siis ..ihan matemaattisesti.

        Turha toivoa 50% rabattia, mutta 10-15% on ihan tavallista.


      • asdasdaddff
        NäinOnNäkyleipä kirjoitti:

        Turha toivoa 50% rabattia, mutta 10-15% on ihan tavallista.

        Riippuu ihan kyydin kannattavuudesta. Tuskin kukaan viitsii lähteä 2 km keikkaa alennuksella heittämään, mutta jos hiljaisena aikana asiakas tarvitsee kyydin vaikkapa 200 kilometrin päähän, niin varmasti kannattaa neuvotella hinnasta


      • YritäDorkaTajuta
        menekotiis kirjoitti:

        Matemaattisesti joka taksitolpalle ei kävele sitä tinkivää asiakasta, eli matemaattisesti tällainen diilin hyväksyvä kuski menetti rahaa.
        Matemaattisesti jos kuski antaa 50% alennuksen, sen pitää saada 100% (kaksinkertainen määrä) enemmän kyytejä samana ajanjaksona, jotta pääsisi edes samalle ansiotasolle, kuin kartellimonopoolisikagolleegansa joka ei alennuksia anna. Näin siis ..ihan matemaattisesti.

        Öh eihän tossa sun jutussa ole päätä eikä häntää.

        Vertaat nyt siihen, että ajaisit kyytiä 100% hintaan vaikka sun pitäs verrata siihen, että odotat kyytiä ajan x hintaan 0.

        Sun siis lähes aina kannattaa ajaa tuo aika x mittari päällä mielummin kuin seisot sen ajan x tolpalla.

        Sen takia sun KANNATTAA aina hyväksyä tälläinen diili.


      • JaDorkaTajuaa
        YritäDorkaTajuta kirjoitti:

        Öh eihän tossa sun jutussa ole päätä eikä häntää.

        Vertaat nyt siihen, että ajaisit kyytiä 100% hintaan vaikka sun pitäs verrata siihen, että odotat kyytiä ajan x hintaan 0.

        Sun siis lähes aina kannattaa ajaa tuo aika x mittari päällä mielummin kuin seisot sen ajan x tolpalla.

        Sen takia sun KANNATTAA aina hyväksyä tälläinen diili.

        Joo, oot oikeessa, anteeksi tyhmyyteni. En ymmärtänyt että sun kuplassa niitä jonon viimeisen taksin ottavia asiakkaita riittää ihan joka hetkelle, jolloin tottakai kannattaa ajaa puoleen hintaan ihan koko ajan. Tosielämässä suurin osa tilauksista tulee välityskeskuksen kautta jolloin joku muu kuin autoilija päättää keikanjakojärjestyksestä, ja silloin ,kun lähes joka tolpalla pörrää asiakkaita, ei TODELLA kannata alkaa ajamaan alennuksella


      • Hohohohohoh
        JaDorkaTajuaa kirjoitti:

        Joo, oot oikeessa, anteeksi tyhmyyteni. En ymmärtänyt että sun kuplassa niitä jonon viimeisen taksin ottavia asiakkaita riittää ihan joka hetkelle, jolloin tottakai kannattaa ajaa puoleen hintaan ihan koko ajan. Tosielämässä suurin osa tilauksista tulee välityskeskuksen kautta jolloin joku muu kuin autoilija päättää keikanjakojärjestyksestä, ja silloin ,kun lähes joka tolpalla pörrää asiakkaita, ei TODELLA kannata alkaa ajamaan alennuksella

        Ei sun jutuissa ole mitään järkeä. Ei tähän liity yhtään se, kuinka usein joku tulee kysymään sulta alehintaa.

        Ota paperia, kynä ja koita piirtää tuo vaikka auki. Ei ole näin monimutkainen asia.


    • jejjejje

      Tää on hyvä idea kiitti!

    • viksumpikin

      2018 kun poistuu kaikki tyhmät säännöt, voi taksikin alkaa kilpailuttamaan asiakkaansa. Eli siitä vaan jonossa viimeisen asiakkaan kohdalle pysähtyy ja ilmoittaa että nyt sais 10 euron kyydin satasella, ja pääsis heti kotiin-

    • Ihanhyvajuttu

      Ja nuo typerät tyhjänä takaisin ajot poistuu, eipähän nuo enään edes päde. Saa ajaa jo nyt missä ja mihin tolppaan huvittaa vaikka museobiilillä. Onneksi tulee tuollainen yrittämistä rajoittamaton ja kannustava laki. Nykyinen päivystyspakkokin on ihan pelle touhua, sehän menee arkiöinä tappiolla ja sitten vielä päivärytmi on ihan pilallakin kun ei saa nukuttua. On ollut pakko pakko.

      • MäättäSisuViisTähtee

        Olipas harvinaisen älykäs ja täysin tietämätön kommentti. Tutustu esitykseen ja ole hiljaa. Kiitos.


    • vintake

      Museotakseista tunnetuin on muuten myytävänä. Nettotulos 5000€ vuodessa kahdella autolla. Ei huono.

    • Araka

      Ja kuka muka juopon asiakkaan tinkaamista jaksaa? Juomiseen ja ovella jonottamiseen on älyä vaan duunarin palkkaa ei maksu intoa! Alennappa omaasi 30 prossaa ja uhoa vasta sitten.

    • Mulkeroinen

      Naurettavaa juoppojen lapsellista jorinaa.

      Mene parturiin, ja kysy, leikkaako 30% alennuksella? Mikäli naapuriliike, jossa samat hinnat mutta pidempi asiakasjono, ei myöskään anna alennusta vähintään 25%, on varmasti kartelli kyseessä.

      Aivan eri asia on neuvotella 200-400 euron kuin 20-40 euron kaupoista. Kysyt taksilta tarjouksen vaikkapa välille Helsinki-Turku tai päinvastoin (sen voi tehdä myös soittamalla taksiyrittäjälle, neuvotteluja ei tarvitse käydä tolpalla), niin alkaa taskulaskin käymään. Samoin parturiliikkeessä voit ehdottaa diiliä, että haluaisit käydä seuraavan vuoden ajan kerran kuukaudessa heillä hiustenleikkauksessa. Aivan varmasti hinnasta lähtee könttähinnasta siivu pois.

      • PosiitivinenEV

        Aina kannattaa neuvotella. Sen taksin tappiohan se on jos se ei hyväksy win-win diiliä. On se 15eur parempi kun odottelu hintaan 0eur samasta ajasta.


      • Mulkeroinen
        PosiitivinenEV kirjoitti:

        Aina kannattaa neuvotella. Sen taksin tappiohan se on jos se ei hyväksy win-win diiliä. On se 15eur parempi kun odottelu hintaan 0eur samasta ajasta.

        Jos se menisikin noin, mutta se kyydin ajaminen vie joka tapauksessa aikaa. 15 € on sellainen kasa almuja, että on turha kuvitella ostavansa sillä avoimessa kilpailutilanteessa verollista taksipalvelua Suomen kustannustasolla varustetussa maassa (vrt. 6 euron pizzat).

        Kun työnteon kannattavuutta tällä taksialalla arvioidaan, niin tuntiansioon lasketaan paitsi kyytien ajamiseen, myös tolpalle takaisin ajeluun ja kyydin odotteluun käytettävä aika. Siivoojakin laskuttaa yli 20 € tunti matkat, kun kaikki velvoitteet hoidetaan oikein. Tällöin ei ole mitään 50 k€ työvälinettä pääoma- ja huoltokuluineen katettavana, ei 5000 €/v vakuutusmaksuja eikä välttämättä edes korttimaksupäätettä.

        Tällöin käytännössä tapahtuu niin, että myymällä köyhälle ruinaajalle taksikyydin alehintaan, menettää potentiaalisen pitkälle menevän maksukykyisen asiakkaan (kyydin keskiarvohinta on jopa Helsingissä enemmän kuin 15 €), joka tulisi tolpalle kävellen. Pitää muistaa, että kyytien jälkeen joutuu takaisin taksiasemalle jonon perälle. Mieluumin minä edes sen 30-50 € kyydin otan kuin 15 € edestä almuja.

        Nykyjärjestelmässä 10-15 € lyhyistä paskakyydeistäkään ei ole oikeastaan mahdollisuutta kieltäytyä kun kerran on jonoon asettunut (puhun mittarihintaisista kyydeistä tässä kohdassa). Tulevaisuudessa (ei päivystysvelvoitetta eikä ajovelvoitetta) en tunnin tolpalla istumisen jälkeen tuolla 15 € hinnalla viitsisi edes virta-avainta kääntää, vaan käskisin asiakkaan painua vittuun.


      • TotteleApina
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Jos se menisikin noin, mutta se kyydin ajaminen vie joka tapauksessa aikaa. 15 € on sellainen kasa almuja, että on turha kuvitella ostavansa sillä avoimessa kilpailutilanteessa verollista taksipalvelua Suomen kustannustasolla varustetussa maassa (vrt. 6 euron pizzat).

        Kun työnteon kannattavuutta tällä taksialalla arvioidaan, niin tuntiansioon lasketaan paitsi kyytien ajamiseen, myös tolpalle takaisin ajeluun ja kyydin odotteluun käytettävä aika. Siivoojakin laskuttaa yli 20 € tunti matkat, kun kaikki velvoitteet hoidetaan oikein. Tällöin ei ole mitään 50 k€ työvälinettä pääoma- ja huoltokuluineen katettavana, ei 5000 €/v vakuutusmaksuja eikä välttämättä edes korttimaksupäätettä.

        Tällöin käytännössä tapahtuu niin, että myymällä köyhälle ruinaajalle taksikyydin alehintaan, menettää potentiaalisen pitkälle menevän maksukykyisen asiakkaan (kyydin keskiarvohinta on jopa Helsingissä enemmän kuin 15 €), joka tulisi tolpalle kävellen. Pitää muistaa, että kyytien jälkeen joutuu takaisin taksiasemalle jonon perälle. Mieluumin minä edes sen 30-50 € kyydin otan kuin 15 € edestä almuja.

        Nykyjärjestelmässä 10-15 € lyhyistä paskakyydeistäkään ei ole oikeastaan mahdollisuutta kieltäytyä kun kerran on jonoon asettunut (puhun mittarihintaisista kyydeistä tässä kohdassa). Tulevaisuudessa (ei päivystysvelvoitetta eikä ajovelvoitetta) en tunnin tolpalla istumisen jälkeen tuolla 15 € hinnalla viitsisi edes virta-avainta kääntää, vaan käskisin asiakkaan painua vittuun.

        Sähän pelle teet just niin ku asiakas käskee tai et syö. Vitun orja.


      • Mulkeroinen
        TotteleApina kirjoitti:

        Sähän pelle teet just niin ku asiakas käskee tai et syö. Vitun orja.

        Varmaan apinakännissä oleva kokoomusnuori oikeasti luulee, että joku 15 €:n kokoinen kasa almuja ylentää sinut siirtomaaherraksi vapaassa taksijärjestelmässä. Minua voi huumorilla puhetella noin asiakas, jonka kanssa on liikevaihtoa 15.000 € luokkaa per vuosi, sinun kaltaistesi naamalla pyyhin katua.

        Muutenkin kannattaa muistaa se tosiasia räkä poskella kännissä uhotessasi, että ainoa auto, joka on sinut jatkossakin velvollinen ottamaan kyytiin, on poliisiauto. Kyllä pari putkayötä kusisella patjalla varmaan takoo nöyryyttä pahimpaankin kokoomusnuoreen.

        Tilanne taksialalla on tulevaisuudessa oikeasti se, että systeemiin ei alkuhässäkän jälkeen lähde yrittäjäksi sellaisia, joille jo 30 k€ auton pääomakulut plus vakuutukset aiheuttavat paineita ajaa kyytejä alihintaan. Itse ainakin lähden mieluumin vuorosta kotiin palkatta, kuin annan apinan istua autoni kyydissä metriäkään alehintaan. Näin asia tulee toki menemään isossakin mittakaavassa, erityisesti jos alalle pyrkii vakavaraisia pääomasijoittajia, ja yleinen hintataso tulee siten harmonisoitumaan jopa nykyistä korkeammaksi. Pääomasijoittajille on sitäpaitsi käytännössä lähes yhdentekevää, minkä verran liikevaihtoa tulee, kun kuskit ovat tod.näk. proviisiopalkalla ja jo valmiiksi sosiaalietuuksien nostajia. Liikevoitto taas tulee siitä, ettei auto jauha tunteja ja kilometrejä mittariinsa lähes ilmaiseksi, vaan mieluumin mahdollisimman vähän ja hyvällä katteella.

        Alussa hinnanpolkijoita todennäköisesti ilmestyy taksialalle, jopa pääomasijoittajien toimesta, mutta konkurssit ja niistä seuraava, lopullisesti silmät avaava uutisointi selventää tyhmemmällekin Kallion kommarille alan kulurakenteen, sekä karsii pahimmat unelmoijat alalta.


      • mnmnmnd
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Varmaan apinakännissä oleva kokoomusnuori oikeasti luulee, että joku 15 €:n kokoinen kasa almuja ylentää sinut siirtomaaherraksi vapaassa taksijärjestelmässä. Minua voi huumorilla puhetella noin asiakas, jonka kanssa on liikevaihtoa 15.000 € luokkaa per vuosi, sinun kaltaistesi naamalla pyyhin katua.

        Muutenkin kannattaa muistaa se tosiasia räkä poskella kännissä uhotessasi, että ainoa auto, joka on sinut jatkossakin velvollinen ottamaan kyytiin, on poliisiauto. Kyllä pari putkayötä kusisella patjalla varmaan takoo nöyryyttä pahimpaankin kokoomusnuoreen.

        Tilanne taksialalla on tulevaisuudessa oikeasti se, että systeemiin ei alkuhässäkän jälkeen lähde yrittäjäksi sellaisia, joille jo 30 k€ auton pääomakulut plus vakuutukset aiheuttavat paineita ajaa kyytejä alihintaan. Itse ainakin lähden mieluumin vuorosta kotiin palkatta, kuin annan apinan istua autoni kyydissä metriäkään alehintaan. Näin asia tulee toki menemään isossakin mittakaavassa, erityisesti jos alalle pyrkii vakavaraisia pääomasijoittajia, ja yleinen hintataso tulee siten harmonisoitumaan jopa nykyistä korkeammaksi. Pääomasijoittajille on sitäpaitsi käytännössä lähes yhdentekevää, minkä verran liikevaihtoa tulee, kun kuskit ovat tod.näk. proviisiopalkalla ja jo valmiiksi sosiaalietuuksien nostajia. Liikevoitto taas tulee siitä, ettei auto jauha tunteja ja kilometrejä mittariinsa lähes ilmaiseksi, vaan mieluumin mahdollisimman vähän ja hyvällä katteella.

        Alussa hinnanpolkijoita todennäköisesti ilmestyy taksialalle, jopa pääomasijoittajien toimesta, mutta konkurssit ja niistä seuraava, lopullisesti silmät avaava uutisointi selventää tyhmemmällekin Kallion kommarille alan kulurakenteen, sekä karsii pahimmat unelmoijat alalta.

        Aivan, mutta kauanko näitä eurolla /kilsa ajavia turkulaisia hinnanpolkijoita riittää...pelkään että niitä sikiää aina jostain kun entiset kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Johan sitä ilman ennakoitakin toiminimella voi ajaa vuoden,eli miten käy sen joka jo joutuu huolehtimaan velvoitteistaan ja joka haluaisi jatkuvuutta hommaan..?
        Se että joku pääomasijoittaja alkaisi ostella autoja itselleen,kuulostaa kyllä utopialta.


    • Siinäkilpailutat

      Ovet pysyvät lukossa kunnes ollaan ensimmäisenä. Humalaisten kilpailuttajien koputuksiin ei reagoida.

      • KartelliMyönnetty

        Ahaa, myönnät siis kartellin?


      • Siinäkilpailutat
        KartelliMyönnetty kirjoitti:

        Ahaa, myönnät siis kartellin?

        Näsäviisastelut sikseen. Tiedät kyllä mikä on enimmäistaksa, ja mihin hinnoittelu OIKEASTI perustuu.


      • OnkoSeNäin
        Siinäkilpailutat kirjoitti:

        Näsäviisastelut sikseen. Tiedät kyllä mikä on enimmäistaksa, ja mihin hinnoittelu OIKEASTI perustuu.

        Juu teidän keskinäiseen sopimukseen että taksi ajaa aina maksimitaksalla? Eikös se siihen perustu?


      • iutyuig

        Onneksi kohta vain taivas on rajana hinnoittelussa, kun hintasääntely poistuu.


    • Hyvintoimiikiitti

      On kyllä toiminut tämä hyvin viimeaikoina. Oon päässyt käytännössä joka kerta stadista sopimalla et maksan 20€ setelillä leppävaaraan enkä tarvi kuittia. Joku tolpalla, yleensä ulkkari, on ottanu tarjouksen vastaan.

    • Paskanmyivätnytkin

      Etelä-suomi / kehäkolmosen sisäpuoli kaiken paskan ja sisäsiittoisten alkujuuri saa koko suomen asiat sekaisin ....

    • äöpoii

      Vittu minäkään meinaa ruveta mitään alennuksia antamaan. Alalla on muutenkin jo tarpeeksi paskat palkat. Saa mun puolesta suomalaiset runkkarit maksaa tai kävellä.

    • työtönetätyö

      Minä meinaan tehdä käänteisesti eli kun on jono asiakaista,niin kysyn et kuka maksaa eniten saa kyydin heti. Vapaa kilpailu nääs.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe