Auris turbon kulutus

Janoinen.turbo

Täällä on kirjoiteltu paljon hybridien ja bensaturbojen kulutuksesta. Tällä hetkellä Spritmonitorin viralliset luvut ovat Auris hybridille 5,3 litraa ja Golf 1.0 TSI Bluemotionille 5,6 litraa.
Kiinnosti paljon Auriksen turbokoneen kulutus ja se on yllättävän korkea. 6,9 litraa.

Näyttää siltä että Toyotalla on paljon opeteltavaa turbokoneiden tekemisestä. En uskonut kun TM:ssä kirjoitettiin että C-HR turbokoneella vie pahimmillaan kympin pintaan, mutta näyttää siltä että ei TM sittenkään valehdellut.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2010&power_s=116&power_e=116&exactmodel=bluemotion&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/985-Auris.html?fueltype=2&exactmodel=1.2&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2010&powerunit=2

62

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hybridimyyjän_veli

      Toiset osaa ja toiset tekevät Tojotia. Toyota kulkee aina jälkijunassa, koska ei osaa.

      • LuottomyyjänPoika

        Toyota hybridiautojen tekijänä on ylivoimainen pelaaja markkinoilla. Muut tulevat kaikessa jäljessä ja etumatka kasvaa yhä. 10 litran kulutus on valeuutinen, tuollainen C-HR ei vie kaupungissakaan kuin sellaiset 7 litraa maksimissaan ja maantiellä jopa selvästi alle 5 litraa. Sekalaisen ajon keskikulutus on noin 6 litraa, kesällä mennään puoli litraa vähemmällä.


      • pelkkää-lätinää
        LuottomyyjänPoika kirjoitti:

        Toyota hybridiautojen tekijänä on ylivoimainen pelaaja markkinoilla. Muut tulevat kaikessa jäljessä ja etumatka kasvaa yhä. 10 litran kulutus on valeuutinen, tuollainen C-HR ei vie kaupungissakaan kuin sellaiset 7 litraa maksimissaan ja maantiellä jopa selvästi alle 5 litraa. Sekalaisen ajon keskikulutus on noin 6 litraa, kesällä mennään puoli litraa vähemmällä.

        Ja mikähän on tietolähde näille C_HRn kulutuslukemille?


      • luotonmyyjä
        pelkkää-lätinää kirjoitti:

        Ja mikähän on tietolähde näille C_HRn kulutuslukemille?

        Luottomyyjä tai Toyota Plus-lehti. Ainoat luotettavat ja puolueettomat tietolähteet.


    • aikajärkyttävä

      Minulla on 5-litrainen jenkki, joka ei vie sen enempää kuin pikkuinen Toyota!

    • Toyota_hybrid

      Ei bensaturbo kone ole mikään taloudellinen ! Ainostaa dieselissä turbo nostaa hyötysundetta merkittävästi! C-HR:ää myydään 80% autoista on hybridejä! Ei turboja juuri kukaan osta koska on tarjolla paljon parempi ja etevämpi hybridi päivitetyllä tekniikalla!

    • Virallinenko

      Vai että Spritmonitorin 8 kpl Golfin otanta on oikein "virallinen" lukema.
      Spritmonitorissa ei ole kyllä mitään virallista.

    • mbnmbm

      Itellä nyt farkku auris 1.2turbo, ilmoitettu yhdistetty kulutus 4,8l. Ajan 80km/h tietä yli 90% tankista enkä kertaakaan ole päässyt alle 5,5l kulutukseen. Corollan 1.6 moottorilla pääsee samaan kulutukseen vaikka tehdas ilmoittaa 6l. Eka ja vika turbo.

      • spritmon

        Ongelma on siinä, että Toyota ei osaa tehdä taloudellista moottoria. VW:n turbot ovat todella taloudellisia ja voittavat aina kaikki vertailut ennätyspienellä kulutuksellaan.


      • Tero.lohduttaa

        Älä ole murheissasi, eivät muutkaan turbo-Toopet pääse bensaturbolla tippaakaan vähemmällä, tuskin alle kuuden litrankaan. Hybridillä pääsisit litraa vähemmällä.


      • Tero.muistuttaa
        spritmon kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että Toyota ei osaa tehdä taloudellista moottoria. VW:n turbot ovat todella taloudellisia ja voittavat aina kaikki vertailut ennätyspienellä kulutuksellaan.

        Oikeampaa tietoa siitä mitä VW:n pakoputkesta tulee löytyy ADAC:n uusimmasta testistä, jossa Toyotalla oli kolme mallia kuuden puhtaimman auton joukossa. Testattavia oli 77 ja VW:n 1.4 TSI sijalla 69!
        Ei ole savua ilman tulta. Jotakin täytyy palaa enemmän kun saastetta pukkaa!


      • h.anuri

        Tojon 1.6l on täysin auton irvikuva. Rekan ohittaa vain lentokentällä tai jos muilta on kielletty liikkuminen. Meillä on Corilla 1.6 VVTi, kulutus yli 10 l/satku, täysin tehoton auto. Kaupungissa pärjää, mutta esim. moottoritielle ei mitään asiaa.


    • vuhoj

      prius plus vuosi takana ja noin 30000 km.Keskikulutus 5.2 litraa satasella.Enimmäkseen maantie ja moottoriteitä.

      • hdi_on_hyvä

        Mulla on 407 1,6 Hdi Pösö viidettä vuotta. keskikulutus 5,5 litraa diiseliä. Enimmäkseen kaupunkiajoa. Auton ostohinta oli 15000. Ei taida hypridi tulla halvemmaksi.


      • Toyota_hybrid

        Pösö on halpa ja se näkyy kestävyydessä 1,6 HDI on ihan paska. Hybridi menee kaupungissa alle 4L/100km! Hybridissä ei ole kalliita hiukkasloukkuja jotka kaupunkiajossa tukkeutuu ja aiheuttaa tuhansien eurojen remontteja jo varsin pienilläkin kilometreillä. Nox päästöjä ei hybridistä tule juuri laisinkaan ! Nox aiheuttaa erillaisia terveys haittoja mm. Syöpää! Dieseli on jäänne menneisyydestä joka on pikkuhiljaa historiaa kun päästörajat kiristyy kaupunkeihin tulee diesel kieltoja sekä valmistus tulee kannattamattomaksi.


      • uusi.aika.alkaa
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Pösö on halpa ja se näkyy kestävyydessä 1,6 HDI on ihan paska. Hybridi menee kaupungissa alle 4L/100km! Hybridissä ei ole kalliita hiukkasloukkuja jotka kaupunkiajossa tukkeutuu ja aiheuttaa tuhansien eurojen remontteja jo varsin pienilläkin kilometreillä. Nox päästöjä ei hybridistä tule juuri laisinkaan ! Nox aiheuttaa erillaisia terveys haittoja mm. Syöpää! Dieseli on jäänne menneisyydestä joka on pikkuhiljaa historiaa kun päästörajat kiristyy kaupunkeihin tulee diesel kieltoja sekä valmistus tulee kannattamattomaksi.

        Olen reilu viisikymppinen ja veikkaan että en tule todistamaan dieseleiden poistumista myyntilistoilta.
        Sen sijaan olen satavarma että kymmenen vuoden päästä ei myydä ensimmäistäkään tojon mukahybridiä. Se on niin että markkinavoimat ovat paljon nopeampi ja julmempi autotyypin-tappaja kuin kiellot ja määräykset.
        Pluginit ja sähköautot tekevät mukahybrideistä selvän nopeasti.
        Sekä bensa-että dieselautoihin tulee kyllä KERSit, mutta täysin eri pohjalta kuin Tojon 20 vuotta vanha konsepti on. Kevyempiä, tehokkaampia halvempia 48 volttisia järjestelmiä.
        Tojon hybridien aika meni jo.


    • Toyota_hybrid
    • Toyota_hybrid

      Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG Teho 85 kW (116 hv)/ 5 500 rpm

      Moottorikoon pienentäminen eli downsizing tuo perheautoluokkaan hämmästyttävää suorituskykyä. Turbon ryydittämät teho ja vääntö vakuuttavat, mutta kulutus nousee 1,5-kertaiseksi luvatusta.
      Yhdistelmän normikulutus on 4,6 litraa satasella. Koeajolenkillä kulutus vaihteli 6,3–6,8

      http://www.aamulehti.fi/autot/litran-skoda-ja-taysi-lasti-mahdoton-rasti-23935219/

      • Toyota_hybrid

        Tämäkin Skoda kuluttaa Noin 2L/100km enemmän kuin on Eu normin kulutus. Auris hubrid kuluttaa keskimäärin 1,5-2L/100km vähemmän vaikka painaa 138kg enemmän suuremman moottorin ja hybridi tekniikan takia. Hyötysuhde Hybridissä on siis hurjasti parempi kuin yhdessäkään kinneriturbossa! Autojen hinnat ei juuri toisistaan eroa!


    • harhat.vs.todellisuus

      Tätähän se Tojo-kuskin elämä. Etsiä netistä kuula punaisena yksittäisiä muutaman kilometrin koeajojen kulutuslukuja omien harhojensa tueksi. Pragmaatikko katselee Spritmonitorista tuhansien kuljettajien ja miljoonien kilometrien jokapäiväisen ajon kulutuksia.

      • Toyota_hybrid

        Ei se tosiasia ole mitään eikä kenenkään harhaa ,että bensiini koneen hyötysuhde ei merkittävästi kohene jos siihen turbo lykätään kylkeen ja tilavuutta pienennetään. Se on totta että tällä saavutetaan jonkinverran pienempi paino jotakautta sitten saadan hieman polttoaine taloutta parannettua mutta ei mitenkään merkittävästi. Kyllä auton pitää olla hybridi että bensiiniauton hyötysuhde merkittävästi nousee !


      • Toyota_hybrid

        Perämoottoreissa tämä fakta tulee paremmin esiin kun testataan samantehoisia perämoottoreita samalta valmistajalta jossa toisessa on turbo ja toisessa on sama teho suuremmalla kuutiotilavuudella ! kun testivene on sama kummallakin koneella ei turbolla saavuteta oikeastaan mitään kulutus hyötyä suurempaan kuutiotilavuuteen nähden ainostaa turbokoneen paino on hieman pienempi mutta se ei veneissä juuri tee kesää eikä talvea kulutukseen nähden.


      • turhaa.teoriaa
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Perämoottoreissa tämä fakta tulee paremmin esiin kun testataan samantehoisia perämoottoreita samalta valmistajalta jossa toisessa on turbo ja toisessa on sama teho suuremmalla kuutiotilavuudella ! kun testivene on sama kummallakin koneella ei turbolla saavuteta oikeastaan mitään kulutus hyötyä suurempaan kuutiotilavuuteen nähden ainostaa turbokoneen paino on hieman pienempi mutta se ei veneissä juuri tee kesää eikä talvea kulutukseen nähden.

        Miksi pohtia noita teorioita ja perämoottoreita kun voi nähdä lopputuloksen suoraan kulutusmittauksista? Eikä mistään pienestä lenkistä vaan miljoonista kilometreistä tavantallaajien kirjaamina.

        Varsinkin kun tojo hybridit tuottavat kaiken energiansa bensavaparilla. Tojon hybridi on oikeasti vain KERS.


      • Toyota_hybrid

        Toyotan 1.8L hybridi kone on atkinsson työkiertoa hyödyntävä moottori. Atkinsson työkierto pienentää moottorin sisäistä vastusta sekä pienentää kulutusta. Hybridi kerää energiaa talteen aina kun rullataan/jarrutetaan/vaihtelevassa maastossa sähköajoa voi hyödyntää hyvinkin paljon. Hybridimoottori käy aina parhaalla kierrosluvulla kuormitukseen nähden joka myös optimoi kulutusta. Se i ole vaan joku bensakone joka isketty sähkömoottorin kaveriksi! ja sähkö avustaa besiinikonetta aina tarpeentullen.

        https://www.youtube.com/watch?v=L_iQ9CDTKmg&t=1s

        https://www.youtube.com/watch?v=jNuixuVhc5E


      • Tero.kulkee.puhtaalla
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Toyotan 1.8L hybridi kone on atkinsson työkiertoa hyödyntävä moottori. Atkinsson työkierto pienentää moottorin sisäistä vastusta sekä pienentää kulutusta. Hybridi kerää energiaa talteen aina kun rullataan/jarrutetaan/vaihtelevassa maastossa sähköajoa voi hyödyntää hyvinkin paljon. Hybridimoottori käy aina parhaalla kierrosluvulla kuormitukseen nähden joka myös optimoi kulutusta. Se i ole vaan joku bensakone joka isketty sähkömoottorin kaveriksi! ja sähkö avustaa besiinikonetta aina tarpeentullen.

        https://www.youtube.com/watch?v=L_iQ9CDTKmg&t=1s

        https://www.youtube.com/watch?v=jNuixuVhc5E

        Siksipä juuri Toyota ei ole lähtenyt turbokikkailuun vaan rakentanut mahdollisimman puhtaan moottorin sähkömoottorille virtaa tarvittaessa antamaan. Päivän Kauppalehdessä on julkaistu ADAC:n uusin päästötutkimus, jossa Toyotan hybridit olivat puhtaita menestyjiä.
        Testin tuloksista näkee kuinka turbobensatkin ovat todellisia saastelähteitä ja tulevaisuudessa auton päästöarvoilla on yhä suurempi merkitys hinnassa ja arvonalenemassa.


      • turbo_säästää_bensaa
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Perämoottoreissa tämä fakta tulee paremmin esiin kun testataan samantehoisia perämoottoreita samalta valmistajalta jossa toisessa on turbo ja toisessa on sama teho suuremmalla kuutiotilavuudella ! kun testivene on sama kummallakin koneella ei turbolla saavuteta oikeastaan mitään kulutus hyötyä suurempaan kuutiotilavuuteen nähden ainostaa turbokoneen paino on hieman pienempi mutta se ei veneissä juuri tee kesää eikä talvea kulutukseen nähden.

        Veneellä onkin koko ajan "ylämäki" eli matka-ajossa ajetaan melkein pelti auki. Turbo ei tosiaan paranna bensakoneen hyötysuhdetta, joten saman se vie kuin vaparikin.

        Ja sama pätee myös autoihin ja maantieajoon. 150 hv turbokone syö saman kuin 150 hv vapari.

        Mutta. Ja tämä on iso MUTTA.

        Kaupunkiajo ja kylmäkäynnistykset hoituvat 1,4 l turbokoneella pienemmällä kulutuksella kuin samantehoisella ja edes likimain sinnepäin yhtä paljon vääntöä = alakierrosten tehoa kehittävällä (matalaviritteisellä) 2,4 l vaparilla. Huom. 2,0 litrainen ei ole oikea verrokki, kun ei pärjää ohituskiihtyvyydessä... asia tuli hyvin esiin taannoisessa TM vertailussa turboautot vastaan japsien vaparit.

        Lisäksi pienempi kone on kevyempi ja siinä on pienemmät öljy- ym. tilavuudet, joten se tuottaa elämänsä aikana myös vähemmän jäteöljyä ym.

        Tietysti, jos ohituskiihtyvyydellä ei ole mitään merkitystä ja moottoritiellä tyydytään köröttämään rekkojen tahtiin, niin sitten taloudellisin on mahd. pieni vaparikone. Tai voi tyytyä johonkin hypetysautoon.

        Mutta noin niin kuin kaikille muille turbo tarjoaa ison koneen hyödyt, mutta paljon pienemmin haitoin. Ja saa ostaa auton näköisen auton. Hypetykset on sellaisia pokemonin näköisiä hirvityksiä, joihin voi vain vinosilmäiset sekaantua.


    • Toyota_hybrid

      Turboahdin mahdollistaa suuremman polttoaine määrän palamisen pienemmässä tilassa kuin vapaastihengittävässä moottorissa tällä saavutetaan suurempi vääntö alhaisilla kierroksilla. siksiturboautoissa on pitkät välitykset ja usein viimeisellä vaihteella huippunopeus on jopa pienempi kuin edellisellä vaihteella. Pitkillä välityksillä haetaan hyötyä suuremmasta väänöstä pienillä kierroksilla, mutta tämä ei monenkaan auton kohdalla mitenkään merkittävästi alenna kulutusta. EU syklin testissä turbokoneella saavutetaan näennäisesti parempi polttoainetalous kuin vaparikoneella oikeassa liikenteessä turbon ja vaparin ero ei ole läheskään sillä tasolla mitä labrassa saadaan aikaan. Nyt kun EU syklin testiä aijotaan muuttaa enemmän todellisuutta vastaavaksi on koneiden kuutiotilavuus taas kasvussa. Turbo moottoreiden on entistä vaikeampaa läpäistä päästötestit.

      http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/autojen-paastomittaus-on-tullut-tiensa-paahan/

      • ei.professori

        vaan autoilija
        Mutta miksi kaikki tämä teoriapyöritys kun lopputulos on kuitenkin se ainoa asia mikä kuluttajalle merkitsee? Ja siitä asiasta parasta tietoa saa kuluttajilta itseltään.


      • Spritmonitorissa
        ei.professori kirjoitti:

        vaan autoilija
        Mutta miksi kaikki tämä teoriapyöritys kun lopputulos on kuitenkin se ainoa asia mikä kuluttajalle merkitsee? Ja siitä asiasta parasta tietoa saa kuluttajilta itseltään.

        eri ajajien keskikulutukset poikkeavat hurjasti. Jollain bensaturbolla pitää ajaa sukkasillaan pieneen kulutukseen päästäkseen. Kovassa kuormituksessa kulutus on aina suuri. Toyota-hybridissä pääsee pieneen kulutukseen kiinnittämättä siihen juuri huomiota. Täysillä tehoilla ajettaessa saa senkin tietysti kuluttamaan epänormaalin paljon mutta säästäminen kulutuksessa on olennaisesti helpompaa.


      • ka-tärkein
        Spritmonitorissa kirjoitti:

        eri ajajien keskikulutukset poikkeavat hurjasti. Jollain bensaturbolla pitää ajaa sukkasillaan pieneen kulutukseen päästäkseen. Kovassa kuormituksessa kulutus on aina suuri. Toyota-hybridissä pääsee pieneen kulutukseen kiinnittämättä siihen juuri huomiota. Täysillä tehoilla ajettaessa saa senkin tietysti kuluttamaan epänormaalin paljon mutta säästäminen kulutuksessa on olennaisesti helpompaa.

        Juuri tämän takia käyttäjien keskiarvo kertoo kaikkein eniten. Ei jonkun yksittäisen kaaharin tai tientukko-hiipijän.
        En näe mitään perustetta väitteelle että hybridillä olisi jotenkin helpompaa ajaa keskiarvoa pienempi lukemia. Enempi vaikuttaa hihasta vedetyltä jutulta.


      • Toyota_hybrid

        En näe mitään perustetta väitteelle että hybridillä olisi jotenkin helpompaa ajaa keskiarvoa pienempi lukemia. Omapa on ogelmasi.! Se nyt on kuitenkin käytännössä täysin totta. Hyvin harva ketä on joskus Toyota hybridin omistanut vaihtaa enää muuhun.


      • Yli400Nm
        ka-tärkein kirjoitti:

        Juuri tämän takia käyttäjien keskiarvo kertoo kaikkein eniten. Ei jonkun yksittäisen kaaharin tai tientukko-hiipijän.
        En näe mitään perustetta väitteelle että hybridillä olisi jotenkin helpompaa ajaa keskiarvoa pienempi lukemia. Enempi vaikuttaa hihasta vedetyltä jutulta.

        Ehkä kannattaisi kokeilla hybridiautoa niin ymmärtää perusteluita paremmin. Taloutemme hybridiä ajamalla olen oppinut ajamaan myös isommalla premiumluokan automaatilla viisaammin ja kulutus on selvästi pienentynyt kaupungissa eikä sillä ole merkitystä matka-aikoihin.
        Eihän autoilija ole tien tukkona jos antaa auton liukua punaisena hehkuviin valoihin päässen siten ehkä jatkamaan pysähtymättä. Voi jättää myös pari metriä pidemmän välin ja liikkeelle pääsee pelkästään sähköllä.
        Manuaalivaihteisella fiksu ajaminen on työläämpää, mutta kuka aikuinen nyt enää polkuautolla viitsii ajella.


      • Toyota_hybrid
        Yli400Nm kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi kokeilla hybridiautoa niin ymmärtää perusteluita paremmin. Taloutemme hybridiä ajamalla olen oppinut ajamaan myös isommalla premiumluokan automaatilla viisaammin ja kulutus on selvästi pienentynyt kaupungissa eikä sillä ole merkitystä matka-aikoihin.
        Eihän autoilija ole tien tukkona jos antaa auton liukua punaisena hehkuviin valoihin päässen siten ehkä jatkamaan pysähtymättä. Voi jättää myös pari metriä pidemmän välin ja liikkeelle pääsee pelkästään sähköllä.
        Manuaalivaihteisella fiksu ajaminen on työläämpää, mutta kuka aikuinen nyt enää polkuautolla viitsii ajella.

        Tänään ajoin Auris TS hybridillä kaupunkiajoa 3,6L/100km keskikulutuksella noin 20km matkan ja pisin matka täysin sähköllä oli 3,6km.
        Tähän ei yhdelläkään bensaturbolla pääse vaikka joku työntäisi vauhtia.


      • virtuaalivoittaja

        Tosi kiva sulle kun sait tällaiset lukemat autosi mediakeskukseen. Olet voittaja virtuaalimaailmassa
        Todellisuus mitataan kuitenkin pidemmissä pätkissä ja oikeissa euroissa.
        Jos tojojen hybriditekniikka olisi oikeasti toimiva niin niitä ostettaisiin aivan eri tahdilla kuin nyt.


    • itsekusetusta

      "En näe mitään perustetta väitteelle että hybridillä olisi jotenkin helpompaa ajaa keskiarvoa pienempi lukemia. Omapa on ogelmasi.! Se nyt on kuitenkin käytännössä täysin totta. Hyvin harva ketä on joskus Toyota hybridin omistanut vaihtaa enää muuhun."

      Tuo on jo puhtaasti lokiigankin kannalta idioottimainen väite. Jos hybridillä olisi helpompaa ajaa alle keskiarvon niin silloin kaikki ajaisivat alle keskiarvon. Mutta silloin taas keskiarvo laskisi jne.
      Tyyppillinen osoitus pakkomielteestä joka puskee kaiken logiikan tieltään.

      Ja tuo tojossa pysyminen on mitatustikin totta, mutta kertoo enemmän tojotisteista kuin tojoista.

      • Selvää.tekstiä

        Omat kokemukset ovat aika pieni otanta verrattuna Spritmonitorista saatavaan tietoon verrattuna.
        Sen perusteella tojon hybridit ovat suurinpiirtein tasoissa pihimpien eco-turbojen kanssa.
        Lisäksi tojon turbo on melko juoppo, varsinkin kun ottaa huomioon vaatimattoman suorituskyvyn.


      • ÄläValehtele
        Selvää.tekstiä kirjoitti:

        Omat kokemukset ovat aika pieni otanta verrattuna Spritmonitorista saatavaan tietoon verrattuna.
        Sen perusteella tojon hybridit ovat suurinpiirtein tasoissa pihimpien eco-turbojen kanssa.
        Lisäksi tojon turbo on melko juoppo, varsinkin kun ottaa huomioon vaatimattoman suorituskyvyn.

        Toyotan hybridien kulutus oli kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km. Dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit ja niitä rasitavat suuri vuotuinen käyttövoimavero ja vuotuinen ajoneuvovero vähintään 600 euroa vuodessa.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177


      • bensaturbo.rulettaa

        "Toyotan kansanautoista Auriksen farmariversiosta jopa puolet myytiin elokuussa hybrideinä, eikä ihme. Tavallisissa bensamoottoreissa Toyota ei ole kehityksen kärjessä"

        Näin se menee. Kun Auriksesta on valittavana hybrid, joka kuluttaa 5,3 tai bensakone, joka kuluttaa 6,9 niin valinta on selvä.
        Mulla valmistajilla on 1.0TSIn kaltaisia vaihtoehtoja, jotka kuluttavat samankokoisessa autossa 5,5 joten niihin verrattuna tojon hybrideillä ei ole merkitävää kulutusetua. Tämän takia hybridi-Tojoja menee kaupaksi Euroopassa vain muto-osa bensaturboihin nähden. Tojokin teki bensaturbon, mutta siitä tuli valitettavan janoinen kone.


      • Tero.muistuttaa
        bensaturbo.rulettaa kirjoitti:

        "Toyotan kansanautoista Auriksen farmariversiosta jopa puolet myytiin elokuussa hybrideinä, eikä ihme. Tavallisissa bensamoottoreissa Toyota ei ole kehityksen kärjessä"

        Näin se menee. Kun Auriksesta on valittavana hybrid, joka kuluttaa 5,3 tai bensakone, joka kuluttaa 6,9 niin valinta on selvä.
        Mulla valmistajilla on 1.0TSIn kaltaisia vaihtoehtoja, jotka kuluttavat samankokoisessa autossa 5,5 joten niihin verrattuna tojon hybrideillä ei ole merkitävää kulutusetua. Tämän takia hybridi-Tojoja menee kaupaksi Euroopassa vain muto-osa bensaturboihin nähden. Tojokin teki bensaturbon, mutta siitä tuli valitettavan janoinen kone.

        Bensaturbojen valmistus, etenkin pienien alkaa olla vaakalaudalla kunhan Euroopan päättäjät sisäistävät uusimmat ADAC:n päästötestit, joissa Toyotan vähäpäästöiset autot kahmivat kärkisijat vähäpäästöisyydellään.
        Kulutus ei merkitse enää niin paljon kuin päästöt ja suoraruiskuturbot päästävät paljon vaarallisia yhdisteitä aivan erilailla kuin edistykselliset Toyotan vaparimoottorit.
        77 testatun auton joukossa oli VW:n 1.4.TSI auto sijalla 69. Tosi sexyä, eikö! :))


      • jeesustelijoita.riittää
        Tero.muistuttaa kirjoitti:

        Bensaturbojen valmistus, etenkin pienien alkaa olla vaakalaudalla kunhan Euroopan päättäjät sisäistävät uusimmat ADAC:n päästötestit, joissa Toyotan vähäpäästöiset autot kahmivat kärkisijat vähäpäästöisyydellään.
        Kulutus ei merkitse enää niin paljon kuin päästöt ja suoraruiskuturbot päästävät paljon vaarallisia yhdisteitä aivan erilailla kuin edistykselliset Toyotan vaparimoottorit.
        77 testatun auton joukossa oli VW:n 1.4.TSI auto sijalla 69. Tosi sexyä, eikö! :))

        Päästöjen suhteen on kaksi kategoriaa. Normit täyttävät ja hylsyt. Kun auto täyttää normit on aivan sama kuinka paljon se normit alittaa. On tietysti se puunhalaajien 0,3 prosentin osuus kuluttajista jolle tuollaiset asiat merkitsevät jotain, mutta muut paskat nakkaavat ostotilanteessa päästöistä.
        Tämä on se karu totuus. Ympäristöasioista ja päästöistä on kiva jeesustella, mutta eipä se koskaan sen pidemmälle ole kuluttajamassoja ohjannut. Meistä jokainen on ympristön raiskaaja isolla ärrällä joka päivä. Suomalainen kuluttaja syö tämän maailman resursseja isolla kädellä verrattuna maailman väestön keskiarvoon.
        Myös te puunhalaajat.


      • Tosikupla
        jeesustelijoita.riittää kirjoitti:

        Päästöjen suhteen on kaksi kategoriaa. Normit täyttävät ja hylsyt. Kun auto täyttää normit on aivan sama kuinka paljon se normit alittaa. On tietysti se puunhalaajien 0,3 prosentin osuus kuluttajista jolle tuollaiset asiat merkitsevät jotain, mutta muut paskat nakkaavat ostotilanteessa päästöistä.
        Tämä on se karu totuus. Ympäristöasioista ja päästöistä on kiva jeesustella, mutta eipä se koskaan sen pidemmälle ole kuluttajamassoja ohjannut. Meistä jokainen on ympristön raiskaaja isolla ärrällä joka päivä. Suomalainen kuluttaja syö tämän maailman resursseja isolla kädellä verrattuna maailman väestön keskiarvoon.
        Myös te puunhalaajat.

        Surkea selitys trollilta kun jäi hopealle! Ei taida trollia ympäristöasiat kiinnostaa kun oma idoli huijaa ja kusettaa kymmenien miljardien edestä! Kuka täysjärkinen haluaa kolmepyttyisen mopon koneen säksättämään konepellin alle. Ei kukaan joka arvostaa luotettavuutta ja kestävyyttä. Mikäköhän on vaihtoarvo viisivuotiaana kun se ravistin on finaalissa?


      • VapariTero

        Kyllä sitä liikkuu juttuja,että nämä litraiset mopoturbot on kuluneet pilalle 100 000 km jälkeen eli kone on avattava ja purettava. Todennäköisesti se ei kannata ja uusi moottori on ratkaisu.
        Toyotan ainoa pikkuturbo on tuo 1.2 ja luulisi sen nyt kestävän, vaikka eiköhän sekin jää lähinnä kokeiluksi.
        Vaparit on ainoa oikea tie, kestävät, kuluttavat vähän ja pienet päästöt ja kaiken lisäksi niillä on mukava ajaa ilman raivostuttavaa turboviivettä. Ja kun hybriditekniikka yhdistetään vapariin, on käsissä vieläkin parempi ratkaisu.


      • turbo-voima-JYRÄÄ
        VapariTero kirjoitti:

        Kyllä sitä liikkuu juttuja,että nämä litraiset mopoturbot on kuluneet pilalle 100 000 km jälkeen eli kone on avattava ja purettava. Todennäköisesti se ei kannata ja uusi moottori on ratkaisu.
        Toyotan ainoa pikkuturbo on tuo 1.2 ja luulisi sen nyt kestävän, vaikka eiköhän sekin jää lähinnä kokeiluksi.
        Vaparit on ainoa oikea tie, kestävät, kuluttavat vähän ja pienet päästöt ja kaiken lisäksi niillä on mukava ajaa ilman raivostuttavaa turboviivettä. Ja kun hybriditekniikka yhdistetään vapariin, on käsissä vieläkin parempi ratkaisu.

        Olen ajanut vapari-bensakoneilla reilut 20 vuotta ja nyt turboilla vähän yli 10. Ero käyttömukavuudessa ja bensankulutuksessa on niin merkittävä turbon eduksi että on täysin loogista että kaikki valmistajat siirtyvät turbokoneisiin. Vaparit ovat hyvin ikäviä ajaa koska koneesta löytyy voimaa vain hyvin kapealta alueelta korkeilla kierroksilla. Turbokoneissa voimaa on aina käytettävissä. Aivan mahtavaa ja helppoa kyytiä. Tämän vuoksi mikään valmistaja ei enää kehitä vapareita vaan siirtyy turboihin. Niin Toyota kuin Hondakin.

        "Kyllä sitä liikkuu juttuja,että nämä litraiset mopoturbot on kuluneet pilalle 100 000 km jälkeen eli kone on avattava ja purettava. "
        Näin lapselliseen tekstiin ei pitäisi edes ottaa kantaa. Terojen tietolähde on aina tämä sama:"kuulopuheet". Ensin tero keksii omasta päästäään juttuja ja kertoo niitä itselleen. Pian se onkin jo yleisesti tiedossa oleva fakta. Se on oikeasti vain tero-totuus eli suomeksi sanottuna paskapuhetta.
        Turbo-ongelmiin on helppo tapa tehdä reality-check. Kuinka monta sellaista ihmistä tunnet, joiden autoon on tullut turbovaurio? Minä en tunne ensimmäistäkään.


      • Teron.aamuyskä
        jeesustelijoita.riittää kirjoitti:

        Päästöjen suhteen on kaksi kategoriaa. Normit täyttävät ja hylsyt. Kun auto täyttää normit on aivan sama kuinka paljon se normit alittaa. On tietysti se puunhalaajien 0,3 prosentin osuus kuluttajista jolle tuollaiset asiat merkitsevät jotain, mutta muut paskat nakkaavat ostotilanteessa päästöistä.
        Tämä on se karu totuus. Ympäristöasioista ja päästöistä on kiva jeesustella, mutta eipä se koskaan sen pidemmälle ole kuluttajamassoja ohjannut. Meistä jokainen on ympristön raiskaaja isolla ärrällä joka päivä. Suomalainen kuluttaja syö tämän maailman resursseja isolla kädellä verrattuna maailman väestön keskiarvoon.
        Myös te puunhalaajat.

        Aika huolestuttavaa elää vielä tänä päivänä kuplassa etteikö ympäristöasiat vaikuta kuluttajakäyttäytymiseen autoissakin. Lähes kaikki isot yhtiöt valitsevat esim työsuhdeautonsa mahdollisimman pitkälle ympäristöperustein voidaakseen osoittaa vastuullisuutensa.
        Joissakin automalleissa hybridien osuus on jopa 80 prosenttia ja kaikilta valmistajilta on tulossa uusia hybridimalleja.
        Ja kuten ADAC:n testi osoittaa, turbomoottori on päästöiltään pahempi kuin Toyotan vapari ja monet autotehtaathan ovat ilmoittaneet luopuvansa pienten turbokoneiden valmistuksesta.
        Siksipä kannattaakin kiiruhtaa sijoitttamaan rahansa suuripäästöiseen alle litran mukiin, koska pian ne loppuvat kaupoista. On niin hienoa kun on kädessä nokeava musta-pekka!!!


      • vaparit.kuolevat.pois
        Teron.aamuyskä kirjoitti:

        Aika huolestuttavaa elää vielä tänä päivänä kuplassa etteikö ympäristöasiat vaikuta kuluttajakäyttäytymiseen autoissakin. Lähes kaikki isot yhtiöt valitsevat esim työsuhdeautonsa mahdollisimman pitkälle ympäristöperustein voidaakseen osoittaa vastuullisuutensa.
        Joissakin automalleissa hybridien osuus on jopa 80 prosenttia ja kaikilta valmistajilta on tulossa uusia hybridimalleja.
        Ja kuten ADAC:n testi osoittaa, turbomoottori on päästöiltään pahempi kuin Toyotan vapari ja monet autotehtaathan ovat ilmoittaneet luopuvansa pienten turbokoneiden valmistuksesta.
        Siksipä kannattaakin kiiruhtaa sijoitttamaan rahansa suuripäästöiseen alle litran mukiin, koska pian ne loppuvat kaupoista. On niin hienoa kun on kädessä nokeava musta-pekka!!!

        Höpötihöpöä taas tuutin täydeltä. Autonvalmistajat ovat luopumassa pienistä dieseleistä, mutta bensaturbot ovat ehdottomasti polttomoottorien tulevaisuus. Turbokoneen tilavuuslukema on aivan ykshailee eikä merkkaa paljoakaan.
        Ainoastaan menneisyyteen jämähteneille vaparivilleille tilavuus merkitsee paljon, koska se määrittelee hyvin pitkälle koneen suorituskyvyn rajat.

        Turbokoneita tulee jatkossakin olemaan isoja ja pieniä, vapareita tuskin minkäänkokoisia. Maailma kehittyy ja siinä vaparikoneella on dinosauruksen kohtalo.


      • Toyota_hybrid
        bensaturbo.rulettaa kirjoitti:

        "Toyotan kansanautoista Auriksen farmariversiosta jopa puolet myytiin elokuussa hybrideinä, eikä ihme. Tavallisissa bensamoottoreissa Toyota ei ole kehityksen kärjessä"

        Näin se menee. Kun Auriksesta on valittavana hybrid, joka kuluttaa 5,3 tai bensakone, joka kuluttaa 6,9 niin valinta on selvä.
        Mulla valmistajilla on 1.0TSIn kaltaisia vaihtoehtoja, jotka kuluttavat samankokoisessa autossa 5,5 joten niihin verrattuna tojon hybrideillä ei ole merkitävää kulutusetua. Tämän takia hybridi-Tojoja menee kaupaksi Euroopassa vain muto-osa bensaturboihin nähden. Tojokin teki bensaturbon, mutta siitä tuli valitettavan janoinen kone.

        Hybridi ei kulututa yli 5L/100km kuin talvella 10 asteen pakkasessa. 5.2/100km oli talven suurin kulutus mulla. Nyt kun on kelit 0-10asteen hujakoilla kulutus lähentelee jo 4,5L/100km . Edellinen tankillinen meni 4,69L/100km ja 360km siitä ajettiin moottoritie nopeuksilla.


      • teron_toiveajattelua
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Hybridi ei kulututa yli 5L/100km kuin talvella 10 asteen pakkasessa. 5.2/100km oli talven suurin kulutus mulla. Nyt kun on kelit 0-10asteen hujakoilla kulutus lähentelee jo 4,5L/100km . Edellinen tankillinen meni 4,69L/100km ja 360km siitä ajettiin moottoritie nopeuksilla.

        Auris Hybrid kulutti bensaa TM:n käyttötestissä 60000km:n matkalla keskimäärin 5,6l/100km. Pienintä kulutus oli kesäkuukausina, 5,2l/100km ja suurinta talvikuukausina 6,2l/100km.
        Vertailusta löytyy keskikulutukset graafina myös tankkauksittain. Korkeintaan kolmasosa tankkauksista on antanut keskikulutukseksi alle 5l/100km. Suurin tankkauksesta mitattu keskikulutus on ollut yli 7l/100km.
        Lähde TM20/2014


    • Ropellinurin

      No kyllähän TM:n talvitestissäkim C-HR piskuisella turbokoneella imuroi 9 litraa satasella. Kun sama kottero kiihtyi 11 seikkaa nollasta sataan, joutuu kysymään että onkohan Toko asentanut sen turboropellin väärin päin?

      Mikään kestävä peli tuo tojon turbo ei myöskään ole.

      • korjausta

        Talvivertailussa oli C-HR hybrid, mutta samassa lehdessä oli sen turbomoottorisen bensaimurin koeajo.


      • Tosikupla

        Aikuisen miehen autoon litrainen kolmipytty? Ei kiitos, vaikka olisi turbo jokaiselle pytylle erikseen, eikä missään nimessä mitään VW- ongelmakonetta, vikamaailma on tullut jo liiankin tutuksi vaikka on enemmän toimivia kuin porsineita huoltopäällikön mukaan. Ei kiitos, miksi alkaisin raastamaan hermojani kun kahden vuoden takuuaika on kulunut umpeen?


      • Gupla
        Tosikupla kirjoitti:

        Aikuisen miehen autoon litrainen kolmipytty? Ei kiitos, vaikka olisi turbo jokaiselle pytylle erikseen, eikä missään nimessä mitään VW- ongelmakonetta, vikamaailma on tullut jo liiankin tutuksi vaikka on enemmän toimivia kuin porsineita huoltopäällikön mukaan. Ei kiitos, miksi alkaisin raastamaan hermojani kun kahden vuoden takuuaika on kulunut umpeen?

        Tosi on. Litrainen kone sopii johonkn mopoautoon. Oikeaan autoon pitää olla vähintään 1.6 litraa ja luonnollisesti ilman mitään turboja. Turbo on vihoviimeinen keksintö, olematon hyöty ja suuret haitat.


      • Toyota_hybrid

        TM:N testit on vähintäänkin arveluttavia VW Lasit päässä ajetaan kaikkia autoja ja yllättäin VW Kotterot aina voittajia . Vaikka Saksalainen Autobild on rankannut VW paskat alimpaan pohjasakkaan jopa Ranskalaiset on menny ohi!


    • Turbourpo

      " Kuinka monta sellaista ihmistä tunnet, joiden autoon on tullut turbovaurio? Minä en tunne ensimmäistäkään."
      Aika monta tunnen. Dieseleissä kestää kohtuu hyvin mutta bensakoneissa ei. Naapurilla vaihtui vapariin toisen turbon jälkeen!

      • kovin.en.luota

        Aika paljon puhutaan, että kolmannekseen pikkuturboista vaihdetaan ahdin ennen 80 000 km. Minusta tuo on aika paljon. Vapareissa ei tarvitse vaihtaa noilla kilometreillä mitään.
        Lisäksi itse moottorit kuluvat ennenaikaisesti ja aikaansaavat sen, että moni kone joudutaan korjaamaan pian 100 000 km jälkeen.


      • Täydelliset.naiset

        "Aika paljon puhutaan..."
        Voi vittu näitä juoru-akkoja. En muuta sano.


      • Oletko_miettinyt
        Täydelliset.naiset kirjoitti:

        "Aika paljon puhutaan..."
        Voi vittu näitä juoru-akkoja. En muuta sano.

        että täällä saattaisi olla todellista kokemusta Volkswagenin teknisistä ongelmista. Et varmaankaan mutta niin vaan nyt on. Turbomoottorinkin saa kestämään jos käyttää sitä kuin kilpamoottoria lämmitys ja jäähdytyskäyttöineen ja öljynvaihtoineen maks 15 tkm välein. Tavallinen käyttäjä ei useinkaan osaa hahmottaa noiden asioiden merkitystä. Suuri syy ongelmiin on myös nykyajan bensiini sekä etenkin kaasuöljy joka sotkee järjestelmät paljon pahemmin kuin ennenvanhaan.


    • h.anuri

      Onpa mulla käynnyt hyvä tuuri, ei voi muuta todeta kun lukee näitä juttuja. 15 vuotta on ollut turbo, kilometrejä miltei miljuuna, yhtään turboa ei ole korjattu saatikka vaihdettu. Mikä turboviive? Oli 80-luvun Saabissa, nykypäivänä täysin huomaamaton ja siihen tottuu. Turbo kuluttaa vähemmän, parempi vääntö. Yksikin syy hankkia vapari? Syy ei ole, että tero kertoo miten naapurin autosta on hajonnut turbo. Hajosi työkaverin skodasta kun kilsoja oli 400tkm, kalliskin oli 1000€ -eli normi huollon hinta. Ongelma?

    • Täydelliset.naiset

      "Oletko miettinyt että täällä saattaisi olla todellista kokemusta Volkswagenin teknisistä ongelmista."

      Olen. Jos sellaisista olisi todellisia kokemuksia niin silloin kirjoittaisi toodellisista caseista.
      Jos kirjoittaa siitä mitä kylällä puhutaan niin myöntää suoraan ettei koskaan ole nähnyt siitä mistä puhutaan.
      Juoru-akkojen hommaa.

    • Huolestuttavaa

      ", kalliskin oli 1000€ -eli normi huollon hinta. Ongelma?"
      Onko siinä huollossa jo ongelmajakopään vaihtokin mukana,jos noin sikahintainen huolto on?

      • h.anuri

        Toyota Corollan vuosihuolto 1100€ ja ei ollut jakopään vaihtoa, ainoastaan vesipumppu. Kilometrejä 95tkm, joten miksi yksi 1000€ / 400tkm on ongelma, varmasti toi 1k€ säästetty polttoaineissa.


    • h.anuri

      Nostetaan... Tojota ei osaa tehdä turbomoottoreita. Turbo, taloudellisin ja ajettavuudeltaan paras.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe