Lyhyesti ja ytimekkäästi mitä uskominen on

eimulmuuta

Tietämättömyyttä siitä todellisuudesta mistä tässä kaikessa on kyse kun elämme elämäämme maapallolla. Koska emme tiedä olemme muodostaneet eri uskoja jotka kaikki sanovat samaa mutta eri muodossa todeten oman uskon olevan se ainoa oikea totuus kaikesta. Uskolla haetaan varmuutta epätietoisuudessa tunteiden kautta koska järki ja ajattelu vie uskon pois.

Tässä olemme niin kauan kunnes saamme selville sen totuuden missä oikeasti olemme johon kaikki maapallon ihmiset yhtyvät. Perustelu tälle on se että on mahdotonta kaikkien ihmisten olla oikeassa omasta uskosta jolloin kaikki uskot kumoavat toisensa pois.

12

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • copypaste666

      Tässä on lyhyt esimerkki aivoperäisestä uskosta - linkin kera!

      Sydämen usko on eriasia, mutta puhutaan nyt siitä yleisimmästä uskosta, aivopestystä, aivoperäisestä uskosta - ääriesimerkillä. Esimerkissä on esillä myös aivosairaus ja sen oireet jahedelmät. Puhutaan helluntailaisesta kielilläpuhumisen transsitilasta, kaatuilusta jne.

      Tämä on copypaste, mutta minusta ihan osuva tähän avaukseen.

      Ole hyvä:

      On esiintynyt käsityksiä ettei sellaista lahjaa voi olla, tai ei ainakaan helluntaimaailmankatsomuksen olevilla uudesti syntyneillä. Tuollainen johtopäätös jo ajatuksen tasolla on absurdia. Ainoastaan voidaan käsitellä kenelle on ilmaantunut lahja tulkita kielellä puhumista etc. Itse ainakin osaan tulkita, mutta puhua en osaa.
      Kielillä puhumisen armolahja on suurimpia osoituksia siitä, että Ihminen on voideltu tietyllä hengellisellä tavalla. Paaavalinkin mukaan se on tavoiteltavin lahja.

      Esim. Kesitasta on arvosteltu hänen puutteellisesta kielillä puhumisen lahjasta/taidosta . Siitä huolimatta että Hän on paitsi hyvä puhuja, joka tuleekin esille tuossa seuraavassa nauhoitteessa, niin myös...

      https://www.youtube.com/watch?v=agQ9FHBIqb4

      ... Hän on myös hedelmällinen kielillä-puhuja. Tämä ei ole mikään väärennös, vaan ovat suoria sitaatteja Hänen hedelmistään ja lahjoistaan.
      Hän ei puhu myöskään salaa kotona ja sillain muka valehtele meille, vaan aivan yleisellä foorumilla ja julkisesti.

      Tässä näytteitä Hänen kielillä puhumisen suurista hedelmällisistä lahjoista:
      On muitakin mainintoja Hänen suorituksistaan kieliltäsi puhutuista ja muistakin.?

      Kesitas 17.9.2014 20:22
      Minun älykkyyttäni on palstalla ehkä eniten, Melperiä lukuun ottamatta ja olen vakuuttunut, että sen tekee huomattavasta heikoimmilla varustetut lestat.

      Kesitas 29.1.2015 17:03 Voidaan myös kysyä; Suosiko Hän näitä R- ritareita. Hänelle riitti se, että Isän ohje oli ottaa heidät hengiltä.

      Kesitas 24.11.2015 17:38
      Kepulainen Pääministeri on kaiken pahan alkuunpania ja Valtuustossa lestadiolais- keput ajoivat tilojen vuokraamista, pystyssä taputtaen, sopulit olivat jo omaksuneet asian ja heillehän raiskaus on arkipäivää.

      Kesitas 10.3.2016 6:44
      Miten pitäisi kirjoittaa esimerkiksi pedofiliasta, että siihen sisältyisi ihannointia sekä hyväksyntää? Tämä omien lasten nainti, sekä treenaukset mm. Ranualla oli -70- 80 luvulla hyvin leimallista ja tapauksia oli tuhansia.

      Kesitas 27.9.2014 10:31
      "Jo otetaan esim Oulun alue, muualla sitä ei esiinnyt, kun teillä ja tapahtumia on satoja, ellei jo tuhatkin." (hänen mukaan muualla /(voi ymmärtää myös "muilla ihmisillä"/) ei esiinny pedofiliaa)
      "Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys." (muut ei pysty vastaavaan pf, ja hänen nuoruudessa pf oli itsestäänselvyys)
      "Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi" (arvio vastakirjoittajasta)

      Kesitas 17.9.2014 20:22
      "Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. Veikko Vihelä raiskasi ja hyväksikäytti 14 lasta? Mitkä oikeus Hänellä on Suomen Oikeudessa, 70 pv ehtoollista?" (Kesitas Henna Oikariselle).**
      Näinhän se VL mafia toimii? eikö vaan. He pelastivat omansa?
      Muualla jo neljän lapsen jutusta tulee ”penaltia” useampi vuosi. Näin toimii SRK kristillisyys. Eihän siinä tule kun 5 pv yhtä kohti. Halpaa se on jatkaa Vihelän hippalointia

      Kesitas kirjoitti toukokuussa 2013:
      ""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen. Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.
      Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

      Kesitas 23.10.2014 19:15
      Vai vähättelet pedofiliaa? Mikään "uskonnollinen" järjestö ei vedä teille mitään vertaa, niin järjestelmällistä menetelmänne lasten nainneissa oli ja on osin vieläkin Pohjois- Suomessa

      Kesitas 13.1.2015 23:14
      Hieman katsantoa, kuka valehtelee?
      Jäi vielä mainitsematta, että onko asiantuntia ehkä SRK;n pedofilia salaaja?? Sopisi kuvioihin. Siellä niitä on muutamia? Jos useampia nimeä, teillä kuitenkin -60 luvulta lähtien tuhansia....Muhonen saattaa kirjoittaa niin, kuten sanoit, mutta ongelmana on olettamus, Hänen näkemys ja vailla yhtään nimeä. Esillä oli kolme, joista yksi todettiin syyttömäksi....Ei taida riittää pesemään teidän pesäänne. Täällä Oulun alueella on mm. Vihelöitä ja Myllymäkejä tuomiolla joka kuukausi.

      Kesitas 17.9.2014 20:22
      Minun älykkyyttäni on palstalla ehkä eniten, Melperiä lukuun ottamatta ja olen vakuuttunut, että sen tekee huomattavasta heikoimmilla varustetut lestat.

      Kesitas 29.1.2015 17:03 Voidaan myös kysyä; Suosiko Hän näitä R- ritareita. Hänelle riitti se, että Isän ohje oli ottaa heidät hengiltä.

      Kesitas 3.7.2015 15:10
      Jos minulta kysyt , olen Uudestisyntynyt Jeesuksen opetuslapsi ja kunnioitan Isän määräyksiä.

      Kesitas 14.7.2015 20:22
      Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut

      • eimulmuuta

        Kiitos, tuo puoli avautui ensilukemalla. Voitko kertoa myös siitä "sydämen uskosta"?


      • tässä_sepä_se
        eimulmuuta kirjoitti:

        Kiitos, tuo puoli avautui ensilukemalla. Voitko kertoa myös siitä "sydämen uskosta"?

        Kyllähän minä voi kertoa. Sydämen usko ei tule aivoista vaan Jumalalta. Se on henkilökohtainen lahja, kuten koko elämäkin, eikä lahjan saamiseen ihminen voi mitenkään vaikuttaa, mutta lahjan estämiseen kyllä ja vahvasti pystyykin. Tämä tapahtuu tiedostamatta. Ihmisellä on kaksijakoinen mieli, joista toinen toimii tiedostamatta sitä itse.
        Ihminen voi vaikuttaa vain käänteisesti, siihen ettei sydämen usko pääse puskeutumaan aivomuurin ts. EGON Torjunnan läpi sydämeen.
        Ihmeellinen asia sinällään, uskohan on sydämelle lahja taivaasta, mutta tiedostamattoman mielen EGON Torjunta voi estää sydäntä saamasta sitä lahjaa.
        Ihmisen järki erottaa ihmisen Jumalasta, eli järki on Jumalan "kilpailija" tietyn kriittisen rajan jälkeen.

        Järki ja tunne täytyvät olla keskinäisessä tasapainossa fifty fifty, jotta autonominen hermosto toimisi suunnitellusti. Sillä hermostolla on äärimmäisen tärkeä rooli ihmisen tunne-elämässä, mutta tottakai se hermosto pyörittää ihmisen elämää fyysiselläkin tasolla lähes 100-prosenttisesti.

        Uskonnollinen usko on järjen tuote ja aivoperäistä saastaa. Onko jollakin "oikea usko", sitä ei voi tietää, eikä todistaa mitenkään - muuten, kuin hedelmien kautta.


      • huhhuhhuhhuhuh
        tässä_sepä_se kirjoitti:

        Kyllähän minä voi kertoa. Sydämen usko ei tule aivoista vaan Jumalalta. Se on henkilökohtainen lahja, kuten koko elämäkin, eikä lahjan saamiseen ihminen voi mitenkään vaikuttaa, mutta lahjan estämiseen kyllä ja vahvasti pystyykin. Tämä tapahtuu tiedostamatta. Ihmisellä on kaksijakoinen mieli, joista toinen toimii tiedostamatta sitä itse.
        Ihminen voi vaikuttaa vain käänteisesti, siihen ettei sydämen usko pääse puskeutumaan aivomuurin ts. EGON Torjunnan läpi sydämeen.
        Ihmeellinen asia sinällään, uskohan on sydämelle lahja taivaasta, mutta tiedostamattoman mielen EGON Torjunta voi estää sydäntä saamasta sitä lahjaa.
        Ihmisen järki erottaa ihmisen Jumalasta, eli järki on Jumalan "kilpailija" tietyn kriittisen rajan jälkeen.

        Järki ja tunne täytyvät olla keskinäisessä tasapainossa fifty fifty, jotta autonominen hermosto toimisi suunnitellusti. Sillä hermostolla on äärimmäisen tärkeä rooli ihmisen tunne-elämässä, mutta tottakai se hermosto pyörittää ihmisen elämää fyysiselläkin tasolla lähes 100-prosenttisesti.

        Uskonnollinen usko on järjen tuote ja aivoperäistä saastaa. Onko jollakin "oikea usko", sitä ei voi tietää, eikä todistaa mitenkään - muuten, kuin hedelmien kautta.

        Kelpo tiivistys, mutta onko totta, sen nahkurin orret sitten kertoo...


      • Paavali sanoi henkilahjoista ; että Profetointi on suurin jota
        kanattaa tavoitella, ja kielillä puhumien on 7. ja selittäminen 8.
        ja pyhä henki antaa kullekin tarpeita sen mukaan kuin sopii.
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Paavali sanoi henkilahjoista ; että Profetointi on suurin jota
        kanattaa tavoitella, ja kielillä puhumien on 7. ja selittäminen 8.
        ja pyhä henki antaa kullekin tarpeita sen mukaan kuin sopii.
        -

        Mistä johtuu, että panet myös tavoitellun kielilläpuhumisen sijalle 7 ja sen selittämisen sijalle 8?

        Kielillä puhuminen puhuminenhan on puhetta suoraan Jumalalle, ei sitä ihmisen tarvitse ymmärtää.
        1. Kor. 14:2
        Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä

        Mistä mielestäsi johtuu, ettei VL;illä ole yhtään armolahjaa, ovatko He Hengen hylkäämiä.
        Kes.


      • nichtverstehen
        Kesitas kirjoitti:

        Mistä johtuu, että panet myös tavoitellun kielilläpuhumisen sijalle 7 ja sen selittämisen sijalle 8?

        Kielillä puhuminen puhuminenhan on puhetta suoraan Jumalalle, ei sitä ihmisen tarvitse ymmärtää.
        1. Kor. 14:2
        Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä

        Mistä mielestäsi johtuu, ettei VL;illä ole yhtään armolahjaa, ovatko He Hengen hylkäämiä.
        Kes.

        Mistä Kesitas johtuu, että nappaat yhden jakeen ja rakennat näkemyksesi poissulkien kokonaisuuden.
        1.Kor.14:
        13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
        17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        Ohut ja läpinäkyvä oli puutteellinen tulkintasi.


      • jeezuzzessa
        Kesitas kirjoitti:

        Mistä johtuu, että panet myös tavoitellun kielilläpuhumisen sijalle 7 ja sen selittämisen sijalle 8?

        Kielillä puhuminen puhuminenhan on puhetta suoraan Jumalalle, ei sitä ihmisen tarvitse ymmärtää.
        1. Kor. 14:2
        Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä

        Mistä mielestäsi johtuu, ettei VL;illä ole yhtään armolahjaa, ovatko He Hengen hylkäämiä.
        Kes.

        Mistä johtuu Saatanan aivoilla varustettu helluntailainen rikollinen iskeytyy aina mukaan uskonnolliseen keskusteluun helluntain pisitys-paikkoineen?


      • nichtverstehen kirjoitti:

        Mistä Kesitas johtuu, että nappaat yhden jakeen ja rakennat näkemyksesi poissulkien kokonaisuuden.
        1.Kor.14:
        13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
        17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        Ohut ja läpinäkyvä oli puutteellinen tulkintasi.

        Vastasin tetuan vajaaseen jakeeseen töydellä jakeella ja korjasin Hänen virheen.


      • etmenetöydellä
        Kesitas kirjoitti:

        Vastasin tetuan vajaaseen jakeeseen töydellä jakeella ja korjasin Hänen virheen.

        Eihän teuta mitään virhettä tehnyt. Sinä kirjoitustaidoton näet ainoastaan sinun mielestäsi virheitä kaikessa.


      • etmenetöydellä kirjoitti:

        Eihän teuta mitään virhettä tehnyt. Sinä kirjoitustaidoton näet ainoastaan sinun mielestäsi virheitä kaikessa.

        Mitä ne on sitten nuo 7. ja 8?


    • vl-mies

      Opettele, aloittaja, käyttämään pilkkua. Pilkut puuttuvat tyystin keskustelunavauksestasi.

      Huomaa kyllä, että sukupuolesi on naaras.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe