Miten luikin ulos työpaikasta vähäisin vammoin?

HhhHHhhhhhhkkkkkk

Olen 50v duunari mies.En jaksa,eikä nykyinen työ kiinnosta pätkääkään ei myöskään työkaverit.
Minua yritetään kovistella ja 2 yt joista olen saanut kuitenkin jatkaa.
Alan vaihto ei varmaan onnistu en usko saavani työpaikkaa ja tietysti asuntovelat perhe ja lasten puolesta harmittaa.
Mitä pitäisi tehdä,koska loppu tästä tulee ja pomo vittuilee.
Olisiko viisasta vain jäädä kotiin ilmoittamatta töihin niin siitähän saa potkut ja pääsee tuille?
Pakolaiseksi eurooppaan tai muitten eleätettäväksi?
Olen tehnyt paska töitä 33v pienllä palkalla kai se riittää.

12

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RolfKääpä

      Miten luikin ulos työpaikasta vähäisin vammoin? Jos jäät vain kotiin makaamaan, saat kenkää ja 3kk karenssin. Jos otat loparit itse, saat myös 3kk karenssin. 3kk karenssi on edessäsi, ellet saa kenkää yytee-neuvotteluissa. Teit mitä tahansa karenssia paukkuu.

      Suosittelisen sinua hakemaan sairaslomaa, mutta tässäkin on hyvä muistaa, että loppuunpalamisella saa kyllä sairaslomaa, mutta burn-out ei oikeuta palkkaan sairasloman ajalta, siksi se usein merkataan masennuksena, jotta saa palkankin.

      Toivottavasti asiasi järjestyvät, itse lähdin pois ja otin 3kk karenssin. Sanonta raha ei tuo onnea, pätee kyllä hyvin kun on kyse huonosta työpaikasta. Huonon työpaikan vaikutuksen huomaa elämään vasta kun pääsee pois sieltä.

    • valitse-elämä

      Paska työ ja paska elämä ,se pitää niin kutiinsa paikkaansa.

      Meillä oli YT:t ja onnekseni sain kenkää vaikken sitä ikinä sanonut pomolle.

      Kun pomo soitti ja sanoi että kenkää tuli niin puhelun jälkeen huusin "YES vihdoinkin" ja katunut en ole sekuntiakaan ja töhin meno ei voisi enää vähempää kiinnostaa kun tietää jo mikä meno on joka paikassa ja mikään ei riitä.

      Ikää siinä 50 kieppeillä ja ei toivoakaan päästä nomi hommiin ikinä koska suhteilla nuo menee ja tarjolla olisi vain paska hommia typerillä työehdoilla ,eiköhän työelämä ollut sitten tässä.

      Nyt elän vain itselleni ja kummasti aukesivat silmät kun pari vuotta meni oloneuovoksena ja aikahan menee kuin siivillä eikä tule aika pitkäksi koskaan.

      Töihin menisin jos olisi edes järkeviä työpaikkoja mutta ajat ovat kovat niin pitää myös itse olla kova eikä lähteä kusetuksiin mukaan, orjan elämä ei kiinnosta paskaakaan.

    • ThisisEnd

      Onko tosiaan noin,että 3kk karenssi mikäli jään kotiin ja työnantaja antaa potkut?Irtisanomisesta kysymys? Tai voinhan "Tyriä"duunipaikalla huolella saahan siitäkin potkut?

      • NoTottaHitossaSherlock

        muutenhan kaikki jäisivät kotiin.


      • riirai

        Työttömyysturvalaki 2a luku 1 § 1 mom. Työnhakijalla, joka ilman pätevää syytä on eronnut työstään tai joka on itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 90 päivän ajalta työsuhteen päättymisen jälkeen. ...

        Jos meinaat kokeilla tyrimistä, niin riitauta irtisanominen. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290#L2a


    • nhglm

      Näin.
      - Ota selvää, minkälaiset tulot sinulla on työttömänä.
      - Opettele elämään niillä tuloilla. Pitääkö vaihtaa auto ja asunto halvempaan ym.
      - Mieti, miten järjestät elämäsi, kun olet 24/7 vapaana
      - Mieti valmiiksi, miten tulet toimeen kun saat karensseja kieltäytyessäsi työkkärin toimenpiteistä.
      - jne.
      - Säästä kolmen kuukauden tuloja vastaava summa, että tulet toimeen ensimmäisen karenssiajan.
      - Sitten kun kaikki on valmiiksi mietitty ja järjestetty, niin vie irtisanoutumislappu tyytyväisenä pomon kouraan.

    • tmtvain

      Mikset lähtenyt yt:ssa ? Silloin ei tule karenssia vaan 5-7 pv omavastuu. Onko muijalla töitä eli perheessä toinen elättäjä? Lainojen lyhentäminen on vaikeaa jo ansiosidonnaisella. Kai sää kuulut kassaan (liittoon) ? Jos et kuulu kassaan, vaikeaa tulee: saat vain peruspvrahan kelasta. Ja senkin karenssin jälkeen. Eli säästäminen töissä ollessa on hyvä idea.

      Jos nyt menisit sinne työterveyteen ja kertoisit, ettet jaksa? Sairaslomaa voit saada. Onhan sulla kuitenkin jotain fyysistäkin remppaa.. olkapää, selkä? Onko sokeriarvot t. kilpirauhasarvot tarkistettu koska?

      Ota asioista selvä ennenkuin ainakaan irtisanoudut!

    • Tsojo

      Kaikille lukijoille:

      Tällaisissa tilanteissa tuppaa sitä stressiä kertymään ylä-päähän. On epäselviä tilanteita ja kysymyksiä vailla vastausta. Tällaisissa tilanteissa on hyödyllistä rauhoittaa tunteitaan ja ajatuksiaan. Ne ovat kuin televisio-show joka pauhaa vain omassa päässä ja omassa tunne-kammiossa.

      Kannattaa muistaa, että tilanteissa joihin ei mielellään lähtisi, tai missä ei haluaisi olla, voi silti olla kannattavaa mennä, jos siitä tulevat seuraukset ovat hyödyllisiä. Esim. roskien vienti ulos.

      Lisäksi jos todella näkisimme asiat sellaisina niinkuin ne ovat, olisimme Einsteiniäkin viisampia neroja. Lisäksi monesti haluamme asioita, joita emme edes tiedä miksi niitä haluamme ja että tuovatko ne sellaista onnea mitä luulemme niiden tuovan.

      Kannattaa luottaa itseensä ja katsoa ettei ota toisten uskomuksia sellaisenaan. Lisäksi maailma on täynnä ihmisiä jotka astuvat päällesi heti kun annat siihen luvan. Jos et tänään löydä parempaa työpaikkaa niin ehkä huomenna löydät. Täydellisyyttä ei kannata tavoitella koska ei mikään ole joka tilanteessa täydellinen.

    • AlOiTTajaa

      Miksikö en lähtenyt YTssä no varmaan siksi,kun nuorin lapsi oli 7v. Ajattelin perhettä,mikäli olisin poikamies niin tilanne olisi ollut toinen.
      Ytn jälkeen pikkuhiljaa on alkanut painostus kiristymään ja puukkoa tulee heti selkää,kun paikka on.

    • Voisinmyöslähtee

      Miten se 3 kk:n karenssi, vähennetäänkö se ansiosidonnaisten määrästä, vai tuleeko 3 kk:n jälkeen normaalit ansiosidonnaiset?

      Mulla on nyt säästössä noin vuoden nettotulojen verran. Mieli tekisi "pakolaiseksi" lämpimille rannoille.

      • uberber

    • Nytalkaariittää

      Täällä sama tilanne. Mitta täynnä ja ei kiinnosta yhtään enää . Loparit olen meinannu ottaa kesälomien jäleen. Siihen asti on aikaa löytää uutta hommaa tai koulutusta. Muuten sitten otan 3kk karenssin. Täytyy nyt yrittää säästää että pärjää jonkin aikaa. Pieniä lapsia ei enää ole ja 0e velkaa joten loparit mahdollinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe