Uskovan Taivaallinen Isä, kuka Hän on?

Uskoon tullut ihminen on Jumalan lapsi koska hän on syntynyt ylhäältä Jumalasta hengellisessä uudesti syntymisessä (Joh 3:3-8).

”Katsokaa, millaista rakkautta Isä on meille osoittanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Siksi maailma ei tunne meitä, eihän se tunne häntäkään. Nyt me olemme Jumalan lapsia” (1 Joh 3:1-2). Mutta kuka on se Jumala josta uskova on syntynyt? Vastaus löytyy Raamatusta.

Jos sinä olet uudestisyntynyt uskova, olet siis syntynyt Jumalasta. Sinä olet silloin syntynyt:

1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23).

2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:3-8).

3. Olet silloin syntynyt Jumalasta (Joh 1:13).

Koska sinä olet syntynyt Jumalan Sanasta ja Jumalan Hengestä, sinä olet Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Sana ja Henki on sinun Taivaallinen Isäsi (Jes 9:5, Gal 4:6, Room 8:14-17). Olet Herran Jeesuksen Kristuksen lapsi koska Jeesus Kristus on lihaksi ihmiseksi tullut Jumalan Sana (Joh 1:1,14). Koska Sana ja Henki on yksi Jumala, josta sinä olet syntynyt, sinä olet Jumalan lapsi. Tästä johtuen Raamattu todistaa yhteenvetona että uskova on syntynyt Jumalasta (Joh 1:13, 1 Joh 3:1-2).

Pyhä Henki ja Jumalan Sana on siis yksi Jumala, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa (1 Tim 3:16 Fil 2:5-8, Joh 1:1,14). Koska Pyhä Henki ja Jumalan Sana on yksi Jumala, Pyhä Henki on Jumala. Jumalan Sana on Henki ja elämä (Joh 6:63, 11:25). ”Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" (Ilm 22:17). Jeesus on sulhanen joka sanoo: ”Tule” ja seurakunta on morsian joka myös sanoo: ”Tule” (2 Kor 11:2, 19:7).

Sana ja Henki: Jumala.

Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa asuu KOKO JUMALUUS ruumiillisesti (Kol 2:9). Meillä on koko jumaluus Hänessä, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa (Kol 2:10). "Immanuel, Jumala on meidän kanssamme" (Matt 1:23). Silloin Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa on koko kolmiyhteinen Jumala. Jumala opitaan tuntemaan vain Hänessä ja Hänen kauttaan Hänen itsensä opettamana ja ilmoittamana (Joh 6:45, 14:23-26, 15:26, 16:13-15).

Tahtoisin vielä lisätä seuraavat jakeet ja niiden ilmoituksen jotka todistavat että Jeesus ja Pyhä Henki on yksi Opettaja ja yksi Jumala.

Luuk 12:12 Jeesus sanoo: "PYHÄ HENKI OPETTAA teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."

Luuk 21:15 Jeesus sanoo: "Sillä MINÄ ANNAN TEILLE SUUN JA VIISAUDEN, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään."

Luuk 24:27-32 " Jeesus Emmauksen tiellä: "Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja SELITTI HEILLE, MITÄ hänestä oli kaikissa KIRJOITUKSISSA SANOTTU. "Mutta he vaativat häntä sanoen: "Jää meidän luoksemme, sillä ilta joutuu ja päivä on jo laskemassa." Ja hän meni sisään ja jäi heidän luoksensa. Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille. Silloin heidän silmänsä aukenivat, ja he tunsivat hänet. Ja hän katosi heidän näkyvistään. Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun HÄN PUHUI MEILLE TIELLÄ JA SELITTI MEILLE KIRJOITUKSET?""

25

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vielä yksi Raamatun jae jossa Isämme Henki puhuu meissä uskovissa.

Matt 10:19-20 "Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen. Sillä ette te itse puhu, vaan teidän ISÄNNE HENKI PUHUU teissä.

Edellä totesimme että Pyhä Henki opettaa meille sillä hetkellä mitä meidän on puhuttava (Luukas 12:12, Joh 14:23, 26, 16:13). Jeesus Kristus, joka on Pyhässä Hengessä uskovan kanssa ja uskovassa joka päivä maailmanajan loppuun asti (Matt 28:20, Mark 16:20, Joh 14:17-20, 23), antaa suun ja viisauden (Luuk 21:15). Isämme Henki puhuu meissä (Matt 10:19-20).

Kyseessä on yksi ja Sama Henki ja yksi Jumala joka on uskovan kanssa joka päivä, tuntui miltä tuntui (Ef 4:4-6, 1 Kor 12:6-11).

• Jos tähän vielä lukee Roomalaiskirjeen kahdeksannesta luvusta niin se kruunaa koko jutun

Room 8:9 "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia."

• Yökukkujaisetheh

Kerran raamatussa noin lukee, niin se on noin, vaikkakin täytyy tunnustaa, että henkilökohtaisesti tuntuu, että sanon mitä sattuu, milloin sattuu ja kun pitäisi sanoa jotain, olen hiljaa.

• Yökukkujaisetheh

Niin ja lissään vielä, että jos raamatussa lukisi Jumalan omaavan kymmenen persoona, niin se olisi niin.
      Vai eikö Jumalalle ole kaikki mahdollista?

• Jumala on se jona Hän on itsensä ilmoittanut Raamatun sivuilla. Ilman Raamattua emme tietäisi Jumalasta mitään. Raamattua tutkimalla ja uskomalla Jumala itse alkaa ilmoittamaan itseään Sanassa ja Sanan kautta. Sen tekee tietysti Pyhä Henki joka on myös Jeesuksen Henki. Yksi Henki ja yksi Jumala.

Koska Pyhä Henki on Opettaja, meidän täytyy ottaa vastaan Opettaja Pyhä Henki. Silloin meille avautuu Raamattu kokonaan uudessa valossa. Se avautuu Jumalan antamassa valossa ja Jumalan valaisemalla ymmärryksellä. Ja tämä Jumala on tietysti Pyhä Henki ja Jeesus Kristus; Henki ja Sana.

• Yökukkujaisetheh
        Jaikal91 kirjoitti:

Jumala on se jona Hän on itsensä ilmoittanut Raamatun sivuilla. Ilman Raamattua emme tietäisi Jumalasta mitään. Raamattua tutkimalla ja uskomalla Jumala itse alkaa ilmoittamaan itseään Sanassa ja Sanan kautta. Sen tekee tietysti Pyhä Henki joka on myös Jeesuksen Henki. Yksi Henki ja yksi Jumala.

Koska Pyhä Henki on Opettaja, meidän täytyy ottaa vastaan Opettaja Pyhä Henki. Silloin meille avautuu Raamattu kokonaan uudessa valossa. Se avautuu Jumalan antamassa valossa ja Jumalan valaisemalla ymmärryksellä. Ja tämä Jumala on tietysti Pyhä Henki ja Jeesus Kristus; Henki ja Sana.

Niimpä, kyllä se on Jumalanteko ihmisen uskoon tuleminen, kuin myös Jumalan sanansa avautuminen. Henki se on, joka eläväksi tekee.
        Jokaiselle sana avautuu aina tarpeensa mukaan , Jumalan säätämällä ajalla.

• >>>”Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" (Ilm 22:17). Jeesus on sulhanen joka sanoo: ”Tule” ja seurakunta on morsian joka myös sanoo: ”Tule” (2 Kor 11:2, 19:7). <<<

Tarkka lukija ehkä huomaa että tuossa on pieni virhe, Raamatun jakeet 2 Kor 11:2, 19:7 tulee olla (2 Kor 11:2, Ilm 19:7).

• Tässätappauksessa

Eipä niillä kohilla nii väliä.

• Kukaan ei ole hyökännyt tekstiäni vastaan niin kuin luulin tapahtuvan. Todistaahan tekstini Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja yleensä Hänestä todistaviin kirjoituksiin tulee vastustusta. Johtuneeko tämä passiivisuus siitä että perustelen kaiken Raamatulla? Vai johtuneeko siitä ettei kenelläkään ole kirjoituksen aiheeseen mitään huomauttamista tai lisäämistä tai oikaisemista? Vai johtuneeko siitä että palstalaiset ovat kyllästyneet väittelemään Herrasta?

• EiJohduRaamatusta

Eikö sinun pitäisi olla huolissaan, jos sinua ei vastusteta, varsinkin tämmöisellä luopioiden ja rienaajien palstalla?

Evankeliumi Johanneksen mukaan 15

17. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
        18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        19. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        22. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.

• EiJohduRaamatusta kirjoitti:

Eikö sinun pitäisi olla huolissaan, jos sinua ei vastusteta, varsinkin tämmöisellä luopioiden ja rienaajien palstalla?

Evankeliumi Johanneksen mukaan 15

17. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
        18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        19. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        22. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.

Minua vastustetaan yleensä aina kun kirjoitan jotakin. LS multinikki on jopa usean kerran kieltänyt minua kirjoittamasta palstalle. Mutta LS on nyt ehkä ottanut lomaa palstalta niin hyökkäykset ovat jääneet vähiin. Sitten ml ja se toinen Jeesuksen kieltäjä ovat ehkä väsyneet. Ateistit ja muut uskosta osattomat , luopiot ja rienaajat eivät vastusta kirjoituksiani. Vastustus tulee yleensä ja useimmiten uskovan nimellä kulkevien ihmisten kautta.

Ymmärrän että uskovat, jotka yhtyvät tekstiini, eivät koe että tarvitsisi kommentoida. Ehkä vastustajat eivät kommentoi koska eivät tahdo nostaa tekstiäni esille. Tahtovat ehkä että se vaipuu alas ja unholaan. Mene ja tiiä häntä, eikä sillä olekaan väliä.

• keskusteluista

jos käsität asiat jollain tietyllä tapaa ja toinen on asian ymmärtänyt toisin, koetko sanallisen keskustelutapahtuman hyökkäyksenä ja vastustuksena asialle jota ajat vai koetko vastustustuksen henkilökohtaisena?

• Teillä ei ole ollenkaan äitiä ja tytärtä.

Pelkkää poikrakkautta.

• Raamatusta löytyy otsikon ilmaisu "Taivaallinen isä"
      - Matteuksen evankeliumista 10 kertaa
      - Luukkaan evankeliumista yhden kerran.

Jeesus puhuu näissä kohdin Israelin kansalle
      heidän Taivaallisesta Isästään.

Muutaman kerran Jeesus käyttää tuota ilmaisua puhuen
      omasta Taivaallisesta Isästään.

• Onko Pyhä Henki uskovan Taivaallinen Isä?
        Onko Herra Jeesus Kristus uskovan Taivaallinen Isä?
        Onko Jumala uskovan Taivaallinen Isä?

Jos kaikki kolme ovat uskovan Taivaallisia Isiä,
        miten se on selitettävissä Raamatulla koska meillä
        on vain yksi Isä?

Jos joku edellä mainituista persoonista ei ole uskovan
        Taivaallinen Isä, miten se kumoutuu Raamatulla?

• Jaikal91 kirjoitti:

Onko Pyhä Henki uskovan Taivaallinen Isä?
        Onko Herra Jeesus Kristus uskovan Taivaallinen Isä?
        Onko Jumala uskovan Taivaallinen Isä?

Jos kaikki kolme ovat uskovan Taivaallisia Isiä,
        miten se on selitettävissä Raamatulla koska meillä
        on vain yksi Isä?

Jos joku edellä mainituista persoonista ei ole uskovan
        Taivaallinen Isä, miten se kumoutuu Raamatulla?

Raamatussa ei käytetä ilmaisua "Taivaallinen Isä",
        kuin nuo 10 kertaa Matteuksen evankeliumissa
        ja yhden kerran Luukkaan evankeliumissa.

Näissä kohdin ei puhuta Pyhästä Hengestä eikä Pojasta,
        vaan Jeesus puhuu niissä nimenomaan omasta Taivaallisesta Isästään,
        joka toisaalta on myös Israelin kansan Taivaallinen Isä.

• kalamos kirjoitti:

Raamatussa ei käytetä ilmaisua "Taivaallinen Isä",
        kuin nuo 10 kertaa Matteuksen evankeliumissa
        ja yhden kerran Luukkaan evankeliumissa.

Näissä kohdin ei puhuta Pyhästä Hengestä eikä Pojasta,
        joka toisaalta on myös Israelin kansan Taivaallinen Isä.

>>>Näissä kohdin ei puhuta Pyhästä Hengestä eikä Pojasta,
        joka toisaalta on myös Israelin kansan Taivaallinen Isä.<<<

Kuka on Jeesuksen Kristuksen Taivaallinen Isä?

• Jaikal91 kirjoitti:

>>>Näissä kohdin ei puhuta Pyhästä Hengestä eikä Pojasta,
        joka toisaalta on myös Israelin kansan Taivaallinen Isä.<<<

Kuka on Jeesuksen Kristuksen Taivaallinen Isä?

Kun Jeesus Kristus käytti ilmaisua
        "Minun Taivaallinen Isäni",
        Hän tarkoitti sillä Isää Jumalaa.

Siis kysymyksessä on Taivaan Isä,
        jonka ääni kuului taivaasta,
        ja joka sanoi Pojastaan näin:
        "Tämä on Minun Rakas Poikani, johon Minä olen mielistynyt".

• kalamos kirjoitti:

>>>Siis kysymyksessä on Taivaan Isä,
        "Tämä on Minun Rakas Poikani, johon Minä olen mielistynyt".<<<

Kuka on Jeesuksen Kristuksen Taivaallinen Isä joka sanoi Pojastaan:
        Voimmeko löytää Hänet Uudesta Testamentista muullakin nimellä kuin
        Jumala tai Taivaallinen Isä?

• kalamos kirjoitti:

Sinä et kumonnut Raamatulla näitä väitteitä:

Pyhä Henki on uskovan Taivaallinen Isä?
        Herra Jeesus Kristus on uskovan Taivaallinen Isä?
        Jumala on uskovan Taivaallinen Isä?

Ovatko siis kaikki kolme uskovan Taivaallisia Isiä?
        Tai ovatko kaikki kolme uskovan Taivaallinen Isä?
        Hyväksytkö kaikki kolme Isäksemme? Jos et hyväksy,
        kuka näistä kolmesta ei ole uskovan Taivaallinen Isä?
        Mitä Raamattu kertoo tästä asiasta?

• Jaikal91 kirjoitti:

Sinä et kumonnut Raamatulla näitä väitteitä:

Pyhä Henki on uskovan Taivaallinen Isä?
        Herra Jeesus Kristus on uskovan Taivaallinen Isä?
        Jumala on uskovan Taivaallinen Isä?

Ovatko siis kaikki kolme uskovan Taivaallisia Isiä?
        Tai ovatko kaikki kolme uskovan Taivaallinen Isä?
        Hyväksytkö kaikki kolme Isäksemme? Jos et hyväksy,
        kuka näistä kolmesta ei ole uskovan Taivaallinen Isä?
        Mitä Raamattu kertoo tästä asiasta?

En ole yrittänyt kumota mitään väitteitä.

Mutta siis Jeesus ei puhunut Itsestään,
        kun Hän puhui Taivaallisesta Isästään.

Taivaallinen Isä tarkoittaa Raamatussa
        niissä 11. kohdassa, joissa se esiintyy,
        Isää Jumalaa, ei Poikaa eikä Pyhää Henkeä.

• kalamos kirjoitti:

En ole yrittänyt kumota mitään väitteitä.

Mutta siis Jeesus ei puhunut Itsestään,
        kun Hän puhui Taivaallisesta Isästään.

Taivaallinen Isä tarkoittaa Raamatussa
        Isää Jumalaa, ei Poikaa eikä Pyhää Henkeä.

>>>Taivaallinen Isä tarkoittaa Raamatussa
        Isää Jumalaa, ei Poikaa eikä Pyhää Henkeä.<<<

Tästä minä tahdonkin sinun kertovan että kuka
        on se Taivaallinen Isä, elikkä Isä Jumala? Olen
        aloitustekstissäni kertonut miten minä ymmärrän
        Taivaallisen Isämme. Nyt tahdon sinun kertovan
        miten sinä olet ymmärtänyt tämän asian.
        Onko Raamattu kertonut tämän selvästi niin että
        se on sieltä luettavissa?

Jeesus sanoi menevänsä Isänsä luokse ja meidän
        Isämme luokse. Uskova, ainakin minä, on kiinnostunut
        tietämään että kuka on Jeesuksen ja meidän Isä?

Uskon sinun tietävän mutta et tahdo kertoa, Vai?

Joh 20:17 "Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."

• Jaikal91 kirjoitti:

>>>Taivaallinen Isä tarkoittaa Raamatussa
        Isää Jumalaa, ei Poikaa eikä Pyhää Henkeä.<<<

Tästä minä tahdonkin sinun kertovan että kuka
        on se Taivaallinen Isä, elikkä Isä Jumala? Olen
        aloitustekstissäni kertonut miten minä ymmärrän
        Taivaallisen Isämme. Nyt tahdon sinun kertovan
        miten sinä olet ymmärtänyt tämän asian.
        Onko Raamattu kertonut tämän selvästi niin että
        se on sieltä luettavissa?

Jeesus sanoi menevänsä Isänsä luokse ja meidän
        Isämme luokse. Uskova, ainakin minä, on kiinnostunut
        tietämään että kuka on Jeesuksen ja meidän Isä?

Uskon sinun tietävän mutta et tahdo kertoa, Vai?

Joh 20:17 "Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."

Isän nimi on Jahve.
        Isä on antanut jo ikuisuudessa tuon nimensä myös Pojalle.
        Mutta Isä ei ole Poika.

• ovatyksi
        kalamos kirjoitti:

Isän nimi on Jahve.
        Isä on antanut jo ikuisuudessa tuon nimensä myös Pojalle.
        Mutta Isä ei ole Poika.

Jeesus on Isä.
        5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
        Poika ja Isä on yksi.

• ovatyksi kirjoitti:

Jeesus on Isä.
        5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
        Poika ja Isä on yksi.

Poika oli taivaassa Isän rinnalla.
        Sitten tuo Poika annettiin meille.

Isä antoi Poikansa maailmaan siten,
        että valmisti Pojalleen ruumiin neitsyen kohtuun.

Poika syntyi ihmislapseksi
        tullen osalliseksi lihasta ja verestä.

Näin Pojasta tuli meidän sukulunastajamme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3560
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3533
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2779
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      42
      1704
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1635
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1400
    Aihe