Pekka Reinikaisen mukaan vaaditaan monen (jopa kymmenen) vuoden teologian tohtoriopiskelu, jotta voi ymmärtää, että Behemot, jonka voima on lanteissa ja väkevyys vatsalihaksissa ja jonka reisijänteet ovat lujiksi punotut ja joka nostaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun (Job 40), on itse asiassa virtahepo, jolla on pieni propellihäntä.
Virtaheporaamattu - vuoden 1992 väännös
4
94
Vastaukset
- Niitäoli.ihmisen.aikaan
Hyvä heitto Reinikaiselta.
Kuvaus on eräästä dinosauruksesta. Mitä sillä on väliä, MITÄ Reinikainen sanoo?
- Ettäsillätavalla
Jos sillä ei olisi mitään väliä, et sinäkään reagoisi häneen noin. Mutta nyt reaktiosi paljasti, että sillä onkin paljonkin väliä.
"Katso Behemotia, jonka minä loin niin kuin sinutkin. Se syö ruohoa niinkuin raavas. Katso, sen voima on lanteissa, sen väkevyys vatsalihaksissa. Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut.
Sen luut ovat niinkuin vaskiputket, sen nikamat kuin raudasta taotut. Se on Jumalan töiden esikoinen, sen luoja ojentaa sille miekan.
Sille kantavat satonsa vuoret, joilla kaikki metsän eläimet leikitsevät. Lootuspensaiden alla se makaa, ruovikon ja rämeen kätkössä. Lootuspensaat peittävät sen varjoonsa, puron pajut ympäröivät sitä. Jos virta hätyyttää, ei se säikähdy, se on huoleton. Kuohukoon vaikka itse Jordan sen kitaan. Kukapa kävisi käsiksi sen silmiin, lävistäisi heittoaseella sen turvan?"
Koska te olette nähneet virtahevolla miekan ? "Sen Luoja ojentaa sille miekan. "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343966
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131889Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631354Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951286Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681175Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51031- 47941
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti333904Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26891En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39872